quote:Kamer wil reclameboycot Gouden Kooi
DEN HAAG - Regeringspartijen CDA en ChristenUnie roepen bedrijven op geen spotjes te plaatsen rond reality-soap De Gouden Kooi. Tweede Kamerlid Joop Atsma van het CDA noemt het tv-programma, waarin mensen elkaar het huis uit pesten, te walgelijk voor woorden.
novum
"Ik kan het niet verbieden, maar wel hopen dat het door gebrek aan adverteerders een stille dood sterft."
ChristenUnie-leider Arie Slob spreekt van een mensonwaardig programma, bevestigt een woordvoerder van de kleinste regeringspartij maandag een bericht in het Algemeen Dagblad. De oproep aan adverteerders zou ook de steun hebben van oppositiepartijen SP, GroenLinks en de SGP.
Treiteren
Atsma stelt dat er miljoenen euro's worden geïnvesteerd om geweld en treiteren tegen te gaan, bijvoorbeeld via sport en in het onderwijs. Dat wordt volgens hem door een programma als De Gouden Kooi tenietgedaan.
"We hebben het tegenwoordig over maatschappelijk ondernemen. Een bedrijf dat adverteert bij dit programma moet zich terdege afvragen of het wel inhoud geeft aan dat begrip."
helemaal mee eens.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef agter het volgende:
Echt belachelijk voor woorden dat onze Nederlandse overheid actief oproept tot een boycot van een onderdeel van een Nederlands bedrijf, die geen strafbare feiten pleegt of zo.
Waar bemoeien ze zich mee?
Idd, vooral die Joop Atsma heeft altijd van die nare trekjes. Maar bij die donorshow heeft hij zich sowieso al voor lul gezetquote:Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef agter het volgende:
Echt belachelijk voor woorden dat onze Nederlandse overheid actief oproept tot een boycot van een onderdeel van een Nederlands bedrijf, die geen strafbare feiten pleegt of zo.
Bijna net zo erg als voetbal "liefhebbers"quote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef iamthezenmaster het volgende:
het is idd. niet helemaal netjes van de Nederlandse overheid, maar aan de andere kant is de gouden kooi echt geestdodende rotzooi....
ik word er bedroefd van als ik me realiseer dat er zulk soort mensen op de wereld zijn...
Het is in Nederland een heel mooi recht dat JIJ mag bepalen wat je van zo'n programma vindt. Als je het geestdodende rotzooi vindt, dan sta je 100% in je recht om dat te vinden.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef iamthezenmaster het volgende:
het is idd. niet helemaal netjes van de Nederlandse overheid, maar aan de andere kant is de gouden kooi echt geestdodende rotzooi....
ik word er bedroefd van als ik me realiseer dat er zulk soort mensen op de wereld zijn...
Inderdaad. Dat programma is om te kotsen en mijn mening is dat mensen die er naar kijken psychisch niet helemaal in orde zijn. Maar er is geen reden waarom de overheid zo'n programma zou moeten boycotten. Als er mensen zijn die er naar willen kijken dan moeten ze die vrijheid hebben. Het is nog altijd een vrij land hier (zegt men).quote:Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef agter het volgende:
ANP/nu.nlquote:Op maandag 2 juli 2007 11:05 schreef Gert het volgende:
Wat is de bron van dit bericht?
Niet eens.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:07 schreef Heerlijkheid het volgende:
Een vrij land betekent ook dat een politicus mag vragen aan bedrijven of ze geen geld meer willen steken in de financiering van zo'n walgelijk, onderdemaats flutprogramma met mensen die hun best doen zich zo minderwaardig mogelijk te gedragen. Hier is geen sprake van een verbod, al zou dat misschien nog wel het beste zijn. Je moet mentaal wel zeeeeeeeeeeeeer beperkt zijn om hier de lol van in te zien, in ieder geval zijn die mensen die dit bekijken cultureel onderontwikkeld. Om maar te zwijgen van die patjepeëers in het huis.
Serious shit dus.quote:
Zal ik nog even 30 programma's noemen die nog veel meer geestdodend zijn, maar waar niemand over klaagt?quote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef iamthezenmaster het volgende:
1. Atsma = niet de overheid. Hij is een Tweede Kamerlid.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:19 schreef agter het volgende:
[..]
Niet eens.
Overheid mag zich hiermee niet bemoeien, Overheid moet wetten maken en zien op de uitvoering daarvan.
Het zou een heel hellend vlak zijn waar je je dan op begeeft.
Klein voorbeeldje: Wat als de overheid vraagt of oproept aan het NOS journaal om de gewelddadige strijders van de ETA in Spanje (ik verzin maar wat) geen rebellen of terroristen meer te noemen, maar vrijheidsstrijders?
Dat kan toch echt niet!
De SP en Groen Links waren het er mee eensquote:Op maandag 2 juli 2007 11:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Serious shit dus.
Wat een volslagen malloten.
Voor dit soort dingen was ik dus al bang, met twee van die benepen christenpartijen in de regering.
Als de PvdA een beetje ballen heeft, laten ze expliciet weten dat ze zich als coalitiepartner schamen voor deze oproep.
Met name van een partij als GroenLinks, die zich nog weleens liberaal wil noemen, mag je toch beter verwachten.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De SP en Groen Links waren het er mee eens
2:quote:Op maandag 2 juli 2007 11:22 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
1. Atsma = niet de overheid. Hij is een Tweede Kamerlid.
2.Je vergelijking gaat niet op, want hij vraagt niet om inhoudelijke bemoeienis met het programma, maar doet een oproep aan bedrijven geen reclamespotjes meer te laten draaien rondom DGK.
Ik vind het schandalig van zowel de SP als ook Groen Links. Twee partijen die ik hoog heb zitten en dan zoietsquote:Op maandag 2 juli 2007 11:24 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Met name van een partij als GroenLinks, die zich nog weleens liberaal wil noemen, mag je toch beter verwachten.
Dus als je het niet eens bent met de inhoud van een programma is oproepen tot boycot een normale actie? Damn, dan had ik er een dagtaak aan, want het barst van de programma's waarbij ik het niet eens ben met de inhoud. Alle 'dancing, singing, fucking with the stars' programma's bv.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:28 schreef agter het volgende:
[..]
2:
Het oproepen van een boycot is toch uiteindelijk je bemoeien met de inhoud van het programma.
Of zie ik dat verkeerd?
Hij is het gewoon niet eens met die inhoud. En probeert dat op die manier te bewerkstelligen.
Ja, precies.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dus als je het niet eens bent met de inhoud van een programma is oproepen tot boycot een normale actie? Damn, dan had ik er een dagtaak aan, want het barst van de programma's waarbij ik het niet eens ben met de inhoud. Alle 'dancing, singing, fucking with the stars' programma's bv.
Ik vind het zelfs onbegrijpelijk.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik vind het schandalig van zowel de SP als ook Groen Links. Twee partijen die ik hoog heb zitten en dan zoiets
idd...quote:Op maandag 2 juli 2007 10:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bijna net zo erg als voetbal "liefhebbers"
Dit dus, Ik word er trouwens nog bedroefder van me te realiseren dat er blijkbaar mensen zijn die dit volgen, of erger nog, betalen voor streamsquote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef iamthezenmaster het volgende:
Ik wil toch even reageren op dit soort posts.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dit dus, Ik word er trouwens nog bedroefder van me te realiseren dat er blijkbaar mensen zijn die dit volgen, of erger nog, betalen voor streams
De Gouden Zooi
Wil je soms ontkennen dat iemands interesses iets zeggen over die persoon?quote:Op maandag 2 juli 2007 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik wil toch even reageren op dit soort posts.
Ik wor bedroefd van mensen die denken dat ze iemand kunnen beoordelen op grond van een programma dat hij/zij volgt.
En ga je nu maar ergens anders misplaatst superieur voelen.![]()
Het is gewoon een drama dat die mensen toch überhaupt dit topic weten te vinden, het zit ze wel hoog.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik word bedroefd van mensen die denken dat ze iemand kunnen beoordelen op grond van een programma dat hij/zij volgt.
Nee het zegt niets over mensen dat ze graag zien hoe andere mensen elkaar de hersens inslaan, elkaar vernederen, elkaar pesten, elkaar de huid vol schelden: dat is volstrekt normaal en je moet die mensen - en de mensen die er naar kijken - vooral niet veroordelen.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik word bedroefd van mensen die denken dat ze iemand kunnen beoordelen op grond van een programma dat hij/zij volgt.
recent nog het journaal gezien? of GTST? of elk ander tvprogramma?.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Nee het zegt niets over mensen dat ze graag zien hoe andere mensen elkaar de hersens inslaan, elkaar vernederen, elkaar pesten, elkaar de huid vol schelden: dat is volstrekt normaal en je moet die mensen - en de mensen die er naar kijken - vooral niet veroordelen.![]()
Lijkt me toch wel iets anders, maar hey, als DGK kijker kan ik me voorstellen dat je die nuance niet zietquote:Op maandag 2 juli 2007 11:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
recent nog het journaal gezien? of GTST? of elk ander tvprogramma?.
Vooral niet inhoudelijk reageren, want dan zou je het niveau van Natasia nog kunnen ontstijgen.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
is niks anders aan. Het is een tv-programma. Niet meer en niet minder. Als het programma je niet aanspreekt, zet je toch lekker een andere zender op? Keuze genoeg.. Kijken naar bevallingen, operaties, wegmisbruikers of weet ik veel welke pulp jij toevallig interessant vindt.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel iets anders, maar hey, als DGK kijker kan ik me voorstellen dat je die nuance niet ziet
quote:Op maandag 2 juli 2007 12:03 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Vooral niet inhoudelijk reageren, want dan zou je het niveau van Natasia nog kunnen ontstijgen.
Je kan zien dat je nooit naar de GK kijkt.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:03 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Vooral niet inhoudelijk reageren, want dan zou je het niveau van Natasia nog kunnen ontstijgen.
Na deze walgelijke post, waarin je met wat dure woordjes probeert indruk te maken, voel ik me ver verheven boven jouw benepen hokjesgeest.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wil je soms ontkennen dat iemands interesses iets zeggen over die persoon?
Het lijkt me evident dat dat nogal gerelateerd is aan je belevingswereld en intellectuele capaciteiten nml. Daarbij heb je imo echt geen leven als je gaat betalen om de hele dag naar een stel menselijke pantoffeldieren die qua intelligentie nog niet aan Bokito kunnen tippen te kunnen koekeroeren...of wil je soms beweren dat je dat doet uit antropologisch oogpunt? (zelfs dan zou het mij moeite kosten, maar dat terzijde).
En ja, ik voel me ver verheven boven die randdebielen uit DGK. Ik zie niet in wat daar misplaatst aan is eigenlijk. Iedereen die ontstegen is boven die manier van communicatie en het niet op kan brengen om naar dat asociale gebler te kijken zal zichzelf verheven voelen![]()
Afschaffen? Heeft hij helemaal niet gezegd.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:07 schreef Urquhart het volgende:
De een kijkt graag naar de Gouden Kooi, en de ander niet. Dat is logisch, en verder prima. Maar wat mij tegenstaat is dat als iemand een bepaald programma niet kan waarderen, dat het dan meteen maar afgeschaft moet worden. Hoezo kort door de bocht meneer Atsma?! Er zit ook een knop op je tv!
Doe eensquote:Op maandag 2 juli 2007 11:20 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zal ik nog even 30 programma's noemen die nog veel meer geestdodend zijn, maar waar niemand over klaagt?
Een reclameboycot is praktisch pleiten voor het van de buis halen van een programma. Daar kijk ik wel doorheen.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:08 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Afschaffen? Heeft hij helemaal niet gezegd.
Ach ja. En twee Kamerleden is toch ook hetzelfde als 'de Kamer' (zie topictitel)?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:09 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Een reclameboycot is praktisch pleiten voor het van de buis halen van een programma. Daar kijk ik wel doorheen.
"zou ook de steun hebben van oppositiepartijen SP, GroenLinks en de SGP."quote:Op maandag 2 juli 2007 12:10 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Ach ja. En twee Kamerleden is toch ook hetzelfde als 'de Kamer' (zie topictitel)?
Niet mee eens, ik vind de Gouden zooi geen "gewoon" TV programma maar een "lichtend" (quote:Op maandag 2 juli 2007 12:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
is niks anders aan. Het is een tv-programma. Niet meer en niet minder. Als het programma je niet aanspreekt, zet je toch lekker een andere zender op? Keuze genoeg.. Kijken naar bevallingen, operaties, wegmisbruikers of weet ik veel welke pulp jij toevallig interessant vindt.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:09 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Een reclameboycot is praktisch pleiten voor het van de buis halen van een programma. Daar kijk ik wel doorheen.
* Jolly_Reaper voelt zich superieur.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders.... In dit programma wordend de mensen bewust uitgekozen. Bovendien krijgt Jaap van de regie soms een telefoontje met de aanbeveling om dit of dat eens te proberen...quote:Op maandag 2 juli 2007 11:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
Je kijkt het niet eens en je zit vol met vooroordelenquote:Op maandag 2 juli 2007 12:22 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat maakt toch niet uit? Ze gedragen zich bijzonder minderwaardig en doen dat uit vrije wil: met alle recht kun je zeggen dat deze mensen geen respect verdienen.
Oh ja, ik heb het nog nooit gezien. Was ik even vergeten.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kijkt het niet eens en je zit vol met vooroordelen
Je hebt het in ieder geval veel te weinig gezien om een oordeel te kunnen vellen.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:32 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb het nog nooit gezien. Was ik even vergeten.
Wat moet ik weten om mijn oordeel bij te stellen:quote:Op maandag 2 juli 2007 12:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hebt het in ieder geval veel te weinig gezien om een oordeel te kunnen vellen.
Als je had gekeken dan had je niet van die onzin over Natasia uitgekraamd.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Wat moet ik weten om mijn oordeel bij te stellen:
- zijn ze niet gewelddadig?
- schelden ze elkaar niet de huid vol?
- pesten ze elkaar niet voortdurend?
- gedragen ze zich niet minderwaardig?
Dat maakt op zich wel uitquote:Op maandag 2 juli 2007 12:22 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat maakt toch niet uit? Ze gedragen zich bijzonder minderwaardig en doen dat uit vrije wil: met alle recht kun je zeggen dat deze mensen geen respect verdienen.
Ik vind het vreemd dat iemand haar kinderen in de steek laat, afspraakt wanneer ze weer terug komt, om vervolgens toch te blijven. Bovendien geeft het voortdurend herhalen van hetzelfde geschreeuw wel aan dat ze een bepaald gebrek aan uitdrukkingsvaardigheden heeft. Tenslotte vind ik het treurig dat iemand die haar rijbewijs heeft gehaald, een borstvergroting laat verrichten en een liposuctie nog krijgt, zegt dat ze daarmee haar persoonlijke doelen heeft gehaald. Haar kinderen kunnen er nu wel op rekenen dat het vervolg van die opvoeding een groot succes zal worden.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je had gekeken dan had je niet van die onzin over Natasia uitgekraamd.
Volgens mij is het nog niet zo lang geleden dat die ene jongen is weggepest, dat iemand een schop in z'n ballen heeft gekregen, enzovoort enzovoort. Het kan wel versoften - ik geloof je meteen - neemt niet weg dat het een bijzonder doelloos programma blijft.quote:Ik vind persoonlijk dat de GK met de week versoft, je mag er zowat niks meer. En als je wel wat uitvreet, dan legt talpa meteen dikke boetes op.
Gozer ga aub niet meer over Tas en haar kids beginnen, daar is meer over gezegd dan er over te zeggen viel. Allemaal gebakken lucht en verspilde energie.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:43 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat iemand haar kinderen in de steek laat, afspraakt wanneer ze weer terug komt, om vervolgens toch te blijven. Bovendien geeft het voortdurend herhalen van hetzelfde geschreeuw wel aan dat ze een bepaald gebrek aan uitdrukkingsvaardigheden heeft. Tenslotte vind ik het treurig dat iemand die haar rijbewijs heeft gehaald, een borstvergroting laat verrichten en een liposuctie nog krijgt, zegt dat ze daarmee haar persoonlijke doelen heeft gehaald. Haar kinderen kunnen er nu wel op rekenen dat het vervolg van die opvoeding een groot succes zal worden.
[..]
Volgens mij is het nog niet zo lang geleden dat die ene jongen is weggepest, dat iemand een schop in z'n ballen heeft gekregen, enzovoort enzovoort. Het kan wel versoften - ik geloof je meteen - neemt niet weg dat het een bijzonder doelloos programma blijft.
Wat zal er veranderen aan mijn mening als ik het wel elke dag ga kijken?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gozer ga aub niet meer over Tas en haar kids beginnen, daar is meer over gezegd dan er over te zeggen viel. Allemaal gebakken lucht en verspilde energie.
Jij kijkt echt niet.
Dat je dan minder vooroordelen krijgt.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:48 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Wat zal er veranderen aan mijn mening als ik het wel elke dag ga kijken?
Heerlijkheid heeft geen vooroordelen, het klopt gewoon wat hij/zij zegt.quote:
Ik geloof je meteen. Want de bewoners zijn in hun hartje natuurlijke deugdzame en plichtsgetrouwe burgers die op een constructieve manier willen werken aan hun eigen persoonlijke ontwikkeling, maar bovenal op een op een onbaatzuchtige wijze willen bijdragen aan het welzijn en de ontwikkeling van de medebewoners. Daarbij staat niet het einddoel - het winnen van de villa - voorop, maar veeleer het op een prettige manier laten kennismaken van de kijkers en de bewoners met de veelzijdigheid van de eigen karakters en persoonlijke vaardigheden.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat je dan minder vooroordelen krijgt.
"Tas"..quote:Op maandag 2 juli 2007 12:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gozer ga aub niet meer over Tas en haar kids beginnen, daar is meer over gezegd dan er over te zeggen viel. Allemaal gebakken lucht en verspilde energie.
Jij kijkt echt niet.
quote:Op maandag 2 juli 2007 12:57 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Heerlijkheid heeft geen vooroordelen, het klopt gewoon wat hij/zij zegt.
Ik kan het weten, heb het gevolgd. Maar ben er zo van gaan walgen, dat ik ermee ben gekapt. Het is geestdodend en afstompend, je voelt gewoon je hersencellen afsterven terwijl je ernaar kijkt.
Het past juist heel erg bij het socialisme van de SP. Daarbij gaat het om het volk te ''verheffen'', met goed onderwijs, cultuur, etc. Het volk moet zich ontwikkelen, zodat het zich niet laat onderdrukken, is de achterliggende gedachte.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:28 schreef scanman01 het volgende:
Ik vind het schandalig van zowel de SP als ook Groen Links. Twee partijen die ik hoog heb zitten en dan zoiets
Nee, maar het zegt geen hol over intelligentie. Btw, was jij niet dat labiele krot wat steeds de verkeerde keuze's in haar leven maakt ?quote:Op maandag 2 juli 2007 11:54 schreef Vivi het volgende:
Wil je soms ontkennen dat iemands interesses iets zeggen over die persoon?
De GK is gewoon een afspiegeling van de maatschappij, alleen kunnen ze in de GK het achterbakse gedrag moeilijk verborgen houden, omdat alles van hun gefilmd wordt.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:59 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen. Want de bewoners zijn in hun hartje natuurlijke deugdzame en plichtsgetrouwe burgers die op een constructieve manier willen werken aan hun eigen persoonlijke ontwikkeling, maar bovenal op een op een onbaatzuchtige wijze willen bijdragen aan het welzijn en de ontwikkeling van de medebewoners. Daarbij staat niet het einddoel - het winnen van de villa - voorop, maar veeleer het op een prettige manier laten kennismaken van de kijkers en de bewoners met de veelzijdigheid van de eigen karakters en persoonlijke vaardigheden.
Het is uitermate betreurenswaardig dat al die mensen die het programma niet elke dag zien, dat nou juist moeten missen.
Ik denk van wel, ik kan me niet voorstellen dat een raketgeleerde dit soort TV vermakelijk vind bijvoorbeeld. En nee, ik ben geen labiel krot, nooit geweest ook, verkeerde keuzes, ach die maken we allemaal wel eens lijkt me, al is dat al weer heel lang geleden voor mij. Volgens mij heb je de geschiedenis niet echt afdoende gevolgd, dus zet jezelf niet verder voor lul alsjeblieft, als je niet weet waar je het over hebtquote:Op maandag 2 juli 2007 13:20 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nee, maar het zegt geen hol over intelligentie. Btw, was jij niet dat labiele krot wat steeds de verkeerde keuze's in haar leven maakt ?
Dat blijkt jaquote:Overigens kijken de meest intelligente mensen in mijn omgeving ook gewoon naar de kooi en ik ben zelf ook extreem hoogbegaafd natuurlijk.
Dat meen je toch niet?quote:Op maandag 2 juli 2007 13:26 schreef JohnDope het volgende:
De GK is gewoon een afspiegeling van de maatschappij, alleen kunnen ze in de GK het achterbakse gedrag moeilijk verborgen houden, omdat alles van hun gefilmd wordt.
Waarom niet dan??quote:Op maandag 2 juli 2007 13:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet?![]()
De eerste Big Brother was een afspiegeling van de maatschappij maar de GK is dat absoluut niet.
Jij ziet in het dagelijkse leven mensen elkaar kapot schelden, uitlokken om elkaar fysiek te mishandelen en elkaar physich mishandelen?quote:Op maandag 2 juli 2007 13:39 schreef JohnDope het volgende:
Waarom niet dan??
Omdat er ook welgemanierde mensen in Nederland zijn, mensen die gewoon hun best willen doen om er echt wat van te maken, zonder dat het meteen ten koste gaat van anderen. Nederland is geen verzameling van 'Probleemwijken', zoals je dat zag op SBS6.quote:
Zoals de donor-show?quote:Op maandag 2 juli 2007 13:30 schreef Wolter het volgende:
Ik snap niet dat er meteen zo wordt gezeurd over deze politieke partijen. Hij vraagt toch alleen maar wat, en zou het mooi vinden als er gehoor aan zou worden gegeven. Voor de rest basseert hij deze vraag ook nog eens ergens op.
Zou echt wat wezen, een politieke partij met een visie..
Wat ik wel jammer vind is dat het zo makkelijk scoren is met de gouden kooi. Had liever een scherper iets gezien. Een programma met iets meer inhoud in combi met kijkcijfers.
Ik vind dat een beetje een griezelige "maakbaarheids"-gedachte. Een overheid die gaat bepalen hoe mensen zich op verantwoorde wijzen dienen te vermaken, brrrr.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:07 schreef Bagheera het volgende:
en terecht. Lage TV houdt sommige groepen dom, heb ik het idee.
Het heeft gewoon met een bepaald beschavingsideaal te maken, de wil om jezelf te ontwikkelen. De overheid staat daarbuiten.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje een griezelige "maakbaarheids"-gedachte. Een overheid die gaat bepalen hoe mensen zich op verantwoorde wijzen dienen te vermaken, brrrr.![]()
Idem.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hallo welkom in de maatschappij. De maatschappij bestaat niet uit een merendeel intellectuelen.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Omdat er ook welgemanierde mensen in Nederland zijn, mensen die gewoon hun best willen doen om er echt wat van te maken, zonder dat het meteen ten koste gaat van anderen. Nederland is geen verzameling van 'Probleemwijken', zoals je dat zag op SBS6.
Dat weet ik. Maar ik mag hopen dat er wel meer in de gemiddelde Nederlandse mens zit dan een programma als DGK er uit haalt en dat algemene waarden als respect, medemenselijkheid en waardigheid niet uitsluitend zijn toebehouden aan intellectuelen.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hallo welkom in de maatschappij. De maatschappij bestaat niet uit een meerendeel intellectuelen.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Het heeft gewoon met een bepaald beschavingsideaal te maken, de wil om jezelf te ontwikkelen. De overheid staat daarbuiten.
De maatschappij bestaat wel voor het merendeel uit DGK bewoners?quote:Op maandag 2 juli 2007 13:53 schreef JohnDope het volgende:
Hallo welkom in de maatschappij. De maatschappij bestaat niet uit een merendeel intellectuelen.
HEAR HEARquote:Op maandag 2 juli 2007 13:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens.
Als mensen de hele avond zogenaamd "verheven" bezig willen zijn - Bach luisteren, een avondcursus volgen, naar documentaires op Arte kijken etc. - moeten ze dat zelf weten.
Als mensen daar géén zin in hebben, en vermaakt willen worden met trash-TV, moeten ze dat óók zelf weten. De overheid dient zich daar, zolang de wet niet overtreden wordt, m.i. niet mee te bemoeien.
Misschien zijn die mensen buiten de kooi wel hele normale nederlanders, maar blijkt het 'opgesloten' zitten in een villa met een mogelijke hoofdprijs van ruim een miljoen euro als je als laatste overblijft bepaalde dingen met mensen te doen. Zomaar een ideetje hoor. Maar ja, laten we weer met z'n allen lekker vrolijk gaan meeklappen bij singing with the stars ofzo.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:18 schreef Kremers het volgende:
En over superieur: Ik voel mij niet superier, mar ik vind die mensen in dat programma wel een triest zooitje, waarbij je bij sommige mensen kunt afvragen of het wel mensen zijn...
In verhouding tot (pseudo) intellectuelen wel.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:56 schreef FJD het volgende:
[..]
De maatschappij bestaat wel voor het merendeel uit DGK bewoners?
quote:Op maandag 2 juli 2007 13:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens.
Als mensen de hele avond zogenaamd "verheven" bezig willen zijn - Bach luisteren, een avondcursus volgen, naar documentaires op Arte kijken etc. - moeten ze dat zelf weten.
Als mensen daar géén zin in hebben, en vermaakt willen worden met trash-TV, moeten ze dat óók zelf weten. De overheid dient zich daar, zolang de wet niet overtreden wordt, m.i. niet mee te bemoeien.
Meer dan 50% van nederland kijkt naar Frans Bouwer, de Toppers en fiets 'm erin. Daar is je gemiddelde nivoquote:Op maandag 2 juli 2007 13:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar ik mag hopen dat er wel meer in de gemiddelde Nederlandse mens zit dan een programma als DGK er uit haalt en dat algemene waarden als respect, medemenselijkheid en waardigheid niet uitsluitend zijn toebehouden aan intellectuelen.
Das gewoon een fase, net zoals gabber of jumpen, dat gaat wel weer over. Denk ik.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik vind de Gouden zooi geen "gewoon" TV programma maar een "lichtend" ()voorbeeld van de aso-mentaliteit die tegenwoordig heerst. En een absoluut dieptepunt in het genre realitysoaps.
Haha nu breekt mijn klomp, zelfs Mister Conspiracy hier in dit topicquote:Op maandag 2 juli 2007 14:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Das gewoon een fase, net zoals gabber of jumpen, dat gaat wel weer over. Denk ik..
Realitysoaps is trouwens een internationale aangelegenheid, niet iets puur Nederlands.
quote:Op maandag 2 juli 2007 10:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voetbal ook meteen verbieden.
Dat was puur spel en hij zit er voor de winst.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
Zie bijvoorbeeld Jaap: kan een universitaire studie doen, maar ligt liever in de kots te rollen terwijl 400.000 mensen naar hem kijken. Waar is dan de wil om iets van je leven te maken?
Zoals ik al eerer aangaf: Dan zijn het helemaal sneue figuren...quote:Op maandag 2 juli 2007 14:02 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Misschien zijn die mensen buiten de kooi wel hele normale nederlanders, maar blijkt het 'opgesloten' zitten in een villa met een mogelijke hoofdprijs van ruim een miljoen euro als je als laatste overblijft bepaalde dingen met mensen te doen. Zomaar een ideetje hoor. Maar ja, laten we weer met z'n allen lekker vrolijk gaan meeklappen bij singing with the stars ofzo.
Maar hoe irrritant ik die programma's ook vind (trouwens niet allemaal), daarvoor geldt wel dat ondanks het gebrek aan niveau, er wel een normale toon in het programma zit. Er worden geen mensen vernederd of tegen elkaar opgezet.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Meer dan 50% van nederland kijkt naar Frans Bouwer, de Toppers en fiets 'm erin. Daar is je gemiddelde nivo
Mister Conspiracy?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Haha nu breekt mijn klomp, zelfs Mister Conspiracy hier in dit topic
Dus dan is het goed: als het spel is, of als het werkt. Beetje rare gedachte dat iets wat functioneel is, meteen goed is.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat was puur spel en hij zit er voor de winst.
En het lijkt te werken, mensen zien hem als een sterke tegenstander.
Hoe heb jij in Godsnaam dit topic weten te vindenquote:Op maandag 2 juli 2007 14:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mister Conspiracy?.
Het is maar een oproep tot boycot, geen roep om een verbod. Dat scheelt,.
Een hele makkelijke reactie en vrij dodelijk voor een discussie.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:06 schreef Kremers het volgende:
[..]
Zoals ik al eerer aangaf: Dan zijn het helemaal sneue figuren...
Voor dat soort dingen kan je ook naar het nieuws kijken. Daar vallen met dat soort spelletjes dagelijks doden.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:07 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Maar hoe irrritant ik die programma's ook vind (trouwens niet allemaal), daarvoor geldt wel dat ondanks het gebrek aan niveau, er wel een normale toon in het programma zit. Er worden geen mensen vernederd of tegen elkaar opgezet.
Exact.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:07 schreef Heerlijkheid het volgende:
Maar hoe irrritant ik die programma's ook vind (trouwens niet allemaal), daarvoor geldt wel dat ondanks het gebrek aan niveau, er wel een normale toon in het programma zit. Er worden geen mensen vernederd of tegen elkaar opgezet.
quote:Dus dan is het goed: als het spel is, of als het werkt. Beetje rare gedachte dat iets wat functioneel is, meteen goed is.
Die kamerleden hebben blijkbaar niet eens in de gaten dat ze DGK weer in het nieuws hebben gebracht en dat de kijkcijfers daardoor alleen maar zullen stijgen. Dus ongewild zijn ze zelf al bezig met promotiequote:Op maandag 2 juli 2007 14:10 schreef agter het volgende:
Ik vind dat we met zijn allen moeten oproepen om tot een reclame-promotie van DGK.
Och ja, dus je moet je mond maar houden en geen positie kiezen. Dat zijn blijkbaar de soort volksvertegenwoordigers die jij wilt.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:12 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Die kamerleden hebben blijkbaar niet eens in de gaten dat ze DGK weer in het nieuws hebben gebracht en dat de kijkcijfers daardoor alleen maar zullen stijgen. Dus ongewild zijn ze zelf al bezig met promotie
Ze moeten zich eens bezig gaan houden met echt belangrijke dingen. Verder ben ik t met je eensquote:Op maandag 2 juli 2007 14:14 schreef Heerlijkheid het volgende:
Och ja, dus je moet je mond maar houden en geen positie kiezen. Dat zijn blijkbaar de soort volksvertegenwoordigers die jij wilt.
Ik klikte op 'Active Topics'.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoe heb jij in Godsnaam dit topic weten te vinden
Dat zegt ie toch helemaal niet.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:14 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Och ja, dus je moet je mond maar houden en geen positie kiezen. Dat zijn blijkbaar de soort volksvertegenwoordigers die jij wilt.
Wat gaat losbarsten na 23 sep? Blijft gewoon hetzelfde als nu, veel verschil zal er niet zijn.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:09 schreef scanman01 het volgende:
Het gaat straks na 23 september helemaal losbarsten. Dan zien we hoe ver mensen willen gaan en wat mensen allemaal willen doen voor een hele smak geld. Dus dan zal de kritiek helemaal stevig zijn. Big Brother mocht niet doorgaan... en nu weer hetzelfde met de gouden kooi. Ach ja, zo gaan die dingen.
quote:
Maar het is ook niet erg slim, of wel?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:14 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Dus dat mensen dan harder hun best gaan doen om andere bewoners eruit te krijgen.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:16 schreef CoT het volgende:
[..]
Wat gaat losbarsten na 23 sep? Blijft gewoon hetzelfde als nu, veel verschil zal er niet zijn.
Alleen dat er dan helemaal geen vervanging komt voor een bewoner
Hoezo makkelijk? Als jij je lat verlagen tot dit niveau, onmenselijk bijna, voor geld...quote:Op maandag 2 juli 2007 14:11 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Een hele makkelijke reactie en vrij dodelijk voor een discussie.
Zeker wel hoor.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:16 schreef CoT het volgende:
[..]
Wat gaat losbarsten na 23 sep? Blijft gewoon hetzelfde als nu, veel verschil zal er niet zijn.
Als de NOS zou besluiten om zo sensationeel mogelijk die doden in beeld te brengen, en zelfs actief zou participeren in het aanmoedigen van geweld, om de kijkcijfers zou hoog mogelijk te krijgen, dan zou ik niet meer kijken.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor dat soort dingen kan je ook naar het nieuws kijken. Daar vallen met dat soort spelletjes dagelijks doden.
Hoe dan? Meer terror? Daar is RTL nu al niet blij meequote:Op maandag 2 juli 2007 14:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus dat mensen dan harder hun best gaan doen om andere bewoners eruit te krijgen.
De winst is dan dichterbij.
Ik wil in ieder geval geen censuur. Dat is duidelijk. Als jij vindt dat DGK van TV af moet, vind jij dat dus wel.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:14 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Begrijp je echt het verschil niet?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:16 schreef CoT het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere manieren om mensen op hun zenuwen te werken, dan met "terror".quote:Op maandag 2 juli 2007 14:18 schreef CoT het volgende:
[..]
Hoe dan? Meer terror? Daar is RTL nu al niet blij mee
Ik denk dat er niet veel veranderd na 23 sep
Ze krijgen elkaar nu al niet weg, helemaal met die stelletjes die er nu inzitten, en elkaar blijven dekken
Eric is anders echt door een aantal mensen gewoon de villa uitgewerkt... ondanks dat het zijn eigen keuze leek.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:18 schreef CoT het volgende:
[..]
Hoe dan? Meer terror? Daar is RTL nu al niet blij mee
Ik denk dat er niet veel veranderd na 23 sep
Ze krijgen elkaar nu al niet weg, helemaal met die stelletjes die er nu inzitten, en elkaar blijven dekken
Goed plan.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:18 schreef Heerlijkheid het volgende:
Maar nu ga ik weg, heel hard werken aan mijn eigen beschaving en ontwikkeling![]()
![]()
Ik wil volksvertegenwoordigers die zich druk bezig houden met belangrijke problemen en daar diepgaand op studeren hoe daar op de lange termijn een duurzame oplossing voor kan komen.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:14 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je je als volksvertegenwoordiger mag uitspreken tegen dergelijke programma's.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:18 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik wil in ieder geval geen censuur. Dat is duidelijk. Als jij vindt dat DGK van TV af moet, vind jij dat dus wel.
Dan ben je goed bezigIemand die ervoor pleit dat adverteerder niet meer rondom DGK gaan adverteren wil dus eigenlijk gewoon dat het programma van de TV verdwijnt. Lekkere volksvertegenwoordigers dan
![]()
Niemand is toch verplicht om te kijken?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:22 schreef Kremers het volgende:
Een politieke partij vertegenwoordigd haar kiezers. En de meeste CDA en Christenunie kiezers zijn niet blij met dit programma dunkt mij. Dus dan vertegenwoordigen ze hun kiezers toch goed?
Al met al is het buiten de kooi volgens mij nog een grotere klerebende dan in de gouden kooi. Wat mensen in de 'gewone wereld' elkaar allemaal aandoen is véle malen triester dan alles wat ik tot nu toe in de gouden kooi heb gezien. Ik vraag me alleen al daarom af waar deze hele discussie eigenlijk over gaat.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:17 schreef Kremers het volgende:
[..]
Hoezo makkelijk? Als jij je lat verlagen tot dit niveau, onmenselijk bijna, voor geld...Dan ben je toch sneu?
Eens.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:27 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je je als volksvertegenwoordiger mag uitspreken tegen dergelijke programma's.
De weg die je dan als fatsoenlijk kamerlid dient te bewandelen als je er wat tegen wilt doen, is: proberen een kamermeerderheid er van te overtuigen dat er wetswijzigingen nodig zijn waardoor dit soort programma's verboden kunnen worden. Het zou niet míjn politieke partij zijn die daaraan meewerkt, maar het is wel legitiem om het zo te spelen.
Wat m.i. absoluut niét legitiem is om als kamerlid te doen, is: in de media een oproep tot een boycot doen, met je publiciteitsgeile morele vingertje.
Je probeert daarmee als kamerlid dus feitelijk de business van iemand om zeep te helpen, omdat jij iets moreel afkeurt. En daarmee verlaagt deze politicus zich in mijn ogen tot het niveau van een radio-DJ.
Het gaat wel iets verder dan zo'n simpele redenatie.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:27 schreef agter het volgende:
"Ik vind het niet leuk, dus jij mag het ook niet zien."
Tuurlijk. Dat hoort er zelfs een beetje bij. We weten allemaal nog hoe 'goed' Big Brother werd ontvangenquote:Op maandag 2 juli 2007 14:27 schreef Gert het volgende:
Ik vind wel dat je je als volksvertegenwoordiger mag uitspreken tegen dergelijke programma's.
De weg die je dan als fatsoenlijk kamerlid dient te bewandelen als je er wat tegen wilt doen, is: proberen een kamermeerderheid er van te overtuigen dat er wetswijzigingen nodig zijn waardoor dit soort programma's verboden kunnen worden. Het zou niet míjn politieke partij zijn die daaraan meewerkt, maar het is wel legitiem om het zo te spelen.
Of ze kunnen er juist sterker uit komen. Volgensmij gaat het prima met Eric, die echt is weggepest.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Het gaat wel iets verder dan zo'n simpele redenatie.
Het is bv. niet ondenkbaar dat de inwoners er met psychische schade uit gaan komen en die schade is in dat geval veroorzaakt door de aard van het programma.
Zo is ook nog steeds pornografie op tv verboden (behalve op een abonnee-kanaal). Maar dat is weer een hele andere discussie.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:27 schreef agter het volgende:
[..]
Niemand is toch verplicht om te kijken?
Maar het is echt wat voor de christelijke partijen om dan op de dringen dat anderen ook niet mogen kijken.
Bah. Moraliserend christelijk moraal.
"Ik vind het niet leuk, dus jij mag het ook niet zien."
De mensen die er in gingen, wisten precies wat ze te wachten stond.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Het is bv. niet ondenkbaar dat de inwoners er met psychische schade uit gaan komen en die schade is in dat geval veroorzaakt door de aard van het programma.
Dat is pure speculatie, en je zou dat van véél meer programma's kunnen zeggen.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Jammer dat je het in het extreme trekt. Het is écht niet ófwel trash, ófwel moeilijke documentaires. Er zit veel tussenin; vermakelijk, maar met nog iets van niveau. Gelukkig. En veel mensen hebben daar gelukkig genoeg aan, qua amusement.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:56 schreef Gert het volgende:
Dit is niet te verbieden. Kijk maar eens bijvoorbeeld naar kooi/gladiatoren-gevechten.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:34 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is pure speculatie, en je zou dat van véél meer programma's kunnen zeggen.
Moch dit kamerlid zich daar écht zo'n zorgen om maken, dan moet hij proberen zulke shows via de wet te verbieden. Dát is een politiek zuivere weg.
Dat riepen ze ten tijde van Big Brother ook. Het zou schadelijk zijn en onverantwoord.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:30 schreef FJD het volgende:
[..]
1. Daar kiezen de bewoners willens en wetens zelf voor. Sterker nog, ze zijn bereid daar grof geld voor neer te tellen. En bovendien kunnen ze ieder moment het programma verlaten.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Mar dat komt omdat hij een smak geld heeft gewonnenquote:Op maandag 2 juli 2007 14:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Of ze kunnen er juist sterker uit komen. Volgensmij gaat het prima met Eric, die echt is weggepest.
De mensen van het eerste uur niet echt, maar de mensen die er later inkwamen wel ja.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De mensen die er in gingen, wisten precies wat ze te wachten stond.
Die ook wel, er was zoveel ophef over die show ruim voordat die show op de buis kwam, het werd zelfs de "treitershow" in de volksmond genoemd.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De mensen van het eerste uur niet echt, maar de mensen die er later inkwamen wel ja.
Door op een valse manier te proberen het programma van de buis te halen? Wanneer leren ze nou eens dat niemand last van het programma heeft als je er gewoon NIET NAAR KIJKT. Christenen kijken maar lekker naar de EO jongerendag ofzo. Dat programma stoort mij mateloos, maar ik zet het dan ook gewoon niet aan. Laat maar lekker gaan dus. Onbegrijpelijk dat kamerleden zich druk maken om een programma waar niemand verplicht naar moet kijken. Ze willen blijkbaar mensen die het wél leuk vinden ook de mogelijkheid ontnemen om er naar te kijken.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:22 schreef Kremers het volgende:
Een politieke partij vertegenwoordigd haar kiezers. En de meeste CDA en Christenunie kiezers zijn niet blij met dit programma dunkt mij. Dus dan vertegenwoordigen ze hun kiezers toch goed?
Als een programmamaker een programma maakt waarbij de opzet op z'n zachtst gezegd pesten aanmoedigt dan is het niet vreemd dat er een discussie over los barst. Daarom zeg ik ook dat dit verder gaat dan een simpel "ik vind het niet leuk dus moet het weg". Ik hoor de politiek over geen enkel ander programma en je maakt mij niet wijs dat ze alle programma's behalve DGK leuk vinden. Je opmerking is dus een grove simplificatie.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:36 schreef agter het volgende:
-edit-
Het ging me dan ook om deze twee uitersten. Die hebben m.i. beiden recht van bestaan. En alles er tussenin dus ook. Het moet wel héél bont worden, voor de overheid moet ingrijpen. Ik ben daar zéér huiverig voor.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:34 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Jammer dat je het in het extreme trekt. Het is écht niet ófwel trash, ófwel moeilijke documentaires. Er zit veel tussenin; vermakelijk, maar met nog iets van niveau. Gelukkig. En veel mensen hebben daar gelukkig genoeg aan, qua amusement.
Media is er ook om grenzen op te zoeken en niet om braaf te doen wat iedereen verwacht. Ik geef wel toe dat DGK een vrij extreem programma is, maar wat mij betreft is het daarom juist boeiend om te kijken. Als je nooit grenzen mag opzoeken, dan hadden we nu nog steeds tv programma's gehad zoals in de beginjaren.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:34 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Jammer dat je het in het extreme trekt. Het is écht niet ófwel trash, ófwel moeilijke documentaires. Er zit veel tussenin; vermakelijk, maar met nog iets van niveau. Gelukkig. En veel mensen hebben daar gelukkig genoeg aan, qua amusement.
Maar de rol van de overheid is inderdaad een ongemakkelijke, als ze zich ermee gaan bemoeien. Ik vind het eigenlijk jammer dat er niet meer zelfcensuur is bij de media, zoals in andere westerse landen. En bij bedrijven inderdaad.
Maar je hoeft toch niet te kijken?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:39 schreef FJD het volgende:
[..]
Als een programmamaker een programma maakt waarbij de opzet op z'n zachtst gezegd pesten aanmoedigt dan is het niet vreemd dat er een discussie over los barst. Daarom zeg ik ook dat dit verder gaat dan een simpel "ik vind het niet leuk dus moet het weg". Ik hoor de politiek over geen enkel ander programma en je maakt mij niet wijs dat ze alle programma's behalve DGK leuk vinden. Je opmerking is dus een grove simplificatie.
De Gouden Kooi zien als de kans van je leven is wel erg rooskleurig trouwens maar goed dat is weer een ander verhaal.
Klopt, maar JdM ontkende keihard dat het dat zou worden. In het begin leek dat ook niet te gaan gebeuren.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die ook wel, er was zoveel ophef over die show ruim voordat die show op de buis kwam, het werd zelfs de "treitershow" in de volksmond genoemd.
Lees je het niet of begrijp je het nietquote:Op maandag 2 juli 2007 14:42 schreef agter het volgende:
Maar je hoeft toch niet te kijken?
Ja.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:42 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Media is er ook om grenzen op te zoeken en niet om braaf te doen wat iedereen verwacht. Ik geef wel toe dat DGK een vrij extreem programma is, maar wat mij betreft is het daarom juist boeiend om te kijken. Als je nooit grenzen mag opzoeken, dan hadden we nu nog steeds tv programma's gehad zoals in de beginjaren.
Ja. Want dat enge christenmannetje denkt te weten wat goed is voor zijn schaapjes. En aangezien een wetswijziging weinig kans van slagen heeft en een hoop werk betekent, gebruikt hij maar een voor een politcus volstrekt beláchelijk middel: een oproep tot boycot. Doet het ook lekker in de publiciteit.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:39 schreef scanman01 het volgende:
Ze willen blijkbaar mensen die het wél leuk vinden ook de mogelijkheid ontnemen om er naar te kijken.
En daar gaat het precies om. Niemand in dit land wordt verplicht om naar een programma te kijken. Mensen die het niet zien, kunnen er dus in feite ook geen last van hebben. En tóch willen een aantal kamerleden via een omweg het programma van de buis halen. Waarom? Omdat dan ook de mensen die het wél leuk vinden niet meer kunnen kijken?? Zeer vreemde gang van zaken.quote:
Publieke discussie is alleen maar goed. Daar heeft niemand wat op tegen. Bovendien zijn wij daar zelf nu toch mee bezig?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:45 schreef FJD het volgende:
[..]
Lees je het niet of begrijp je het niet
Het gaat mij niet om het programma an sich. Het gaat me om dat het programma schadelijke gedragingen aanmoedigd door de opzet ervan. Als je je dat bedenkt dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om te zien dat een publieke discussie daarover niet gek is
Op zich snap ik je punt wel, maar ik vind het juist geen creatieve TV. Het is juist makkelijk scoren, gewoon een langdurige en grimmige variant op Big Brother.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:42 schreef scanman01 het volgende:
Media is er ook om grenzen op te zoeken en niet om braaf te doen wat iedereen verwacht. Ik geef wel toe dat DGK een vrij extreem programma is, maar wat mij betreft is het daarom juist boeiend om te kijken. Als je nooit grenzen mag opzoeken, dan hadden we nu nog steeds tv programma's gehad zoals in de beginjaren.
Wat denk je dan van Ultimate Fighting Championship?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:45 schreef FJD het volgende:
[..]
Lees je het niet of begrijp je het niet
Het gaat mij niet om het programma an sich. Het gaat me om dat het programma schadelijke gedragingen aanmoedigd door de opzet ervan. Als je je dat bedenkt dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om te zien dat een publieke discussie daarover niet gek is
In het begin was het voor mij duidelijk wat het zou worden. Dus ook voor die bewoners van het eerste uur.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:44 schreef scanman01 het volgende:
[..]
In het begin leek dat ook niet te gaan gebeuren.
Ik denk dat ze 'mazzel' hebben gehad met een aantal bewoners. Een programma als DGK loopt enorm het risico heel erg saai te worden volgens mij. En dat DGK niet saai is, kan niemand ontkennen. Het is een stap verder dan BB. Big brother was destijds een 'grens' en nu is dat DGK.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:51 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Op zich snap ik je punt wel, maar ik vind het juist geen creatieve TV. Het is juist makkelijk scoren, gewoon een langdurige en grimmige variant op Big Brother.
Ik zie een race to the bottom . Mensen die er sterk en beschaafd ingingen (Huub bijv.), maar die meegaan in het lage gedrag van mensen als Brian en Amanda. Eerst vond Huub het schelden voor k****h**r een gotspe, kon echt niet. Nu doet hij vrolijk mee. Gevaarlijk programma wat dat betreft.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:52 schreef agter het volgende:
Wat we in DGK zien, is uiteindelijk wel een onderdeel van de menselijk aard. Waarom mogen we dat niet zien?
Ik vind bijv. de groepspsychologie in het programma bijzonder interessant. Zo zijn mensen.
Niets mis mee toch?
Goed punt.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:55 schreef JohnDope het volgende:
Wat denk je dan van Ultimate Fighting Championship?
Het speelt zich beide in een kooi af. Vechtsport is wel wat anders en stukken minder radicaal dan UFC/kooigevechten overigensquote:Op maandag 2 juli 2007 15:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Goed punt.
Wellicht ligt het verschil dan in de maatschappelijke acceptatie en misschien ook in de onwetendheid over de gevolgen en de gedragingen. Vechtsporten zijn maatschappelijk geaccepteerd en de gevolgen en gedragingen zijn bekend. Je vecht en kan gewond raken.
Het grote verschil tussen vechtsporten en DGK is dat er bij vechtsporten een derde persoon is die bepaald wanneer iets te ver gaat en dat het ook redelijk duidelijk zichtbaar is als de schade te groot wordt. De scheidsrechter bekijkt beide vechters en oordeelt dan of een van de twee vechters niet meer in staat is om zonder reasonable damage verder te vechten.
Bij DGK is die controle er niet, de controle wordt uitgevoerd door het slachtoffer zelf wat dus in de vechtsport zou betekenen dat de persoon die probeert een wedstrijd te winnen ook moet besluiten of hij nog mee kan doen. Lijkt me lastig om te verdedigen dat een dergelijk iemand een objectieve beslissing kan maken.
Daarnaast gaat het niet om fysieke schade maar om pyschische schade. Deze vorm van schade is zeer moeilijk meetbaar en het is van tevoren lastig in te calculeren wat precies hoeveel schade gaat doen.
Op dat punt gaat je vergelijking dan ook mank en om diezelfde reden is vechtsport denk ik wel maatschappelijk geaccepteerd.
Talpa grijpt tegenwoordig in bij pesterijen? Kom op zeg, een kleine blik op het programma en je weet net zo goed als ik dat je die bewering niet kan verdedigen.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:03 schreef JohnDope het volgende:
Dat is ook weer een overeenkomst, dat van die scheidsrechter, want Talpa is er helaas als de kippen bij om in te grijpen.
Ondanks je lange betoog, sta je nu vast![]()
Dat fysiek geweld niet meer verboden is, dat komt omdat ik en velen kijkers met mij opriepen tot het oprekken van de geweldsinstructie. Dat kwam omdat Nena door dat 'zoete'quote:Op maandag 2 juli 2007 15:09 schreef FJD het volgende:
[..]
Talpa grijpt tegenwoordig in bij pesterijen? Kom op zeg, een kleine blik op het programma en je weet net zo goed als ik dat je die bewering niet kan verdedigen.
Fysiek geweld was vanaf het begin al verboden, waarbij Talpa de handhaving niet eens consequent uitvoert, maar het pysischische geweld blijft voort duren en blijft dus schade berokkenen.
Dat het effect niet direct zichtbaar en meetbaar is maakt het spelen van scheidsrechter zo goed als onmogelijk plus dat Talpa geen mensen naar huis zal sturen vanwege pesterijen. Daarnaast is Talpa de slager die het eigen vlees keurt. Zonder de pesterijen en het in beeld brengen van het slechte van de mens is het programma niets waard (want dan is het de zoveelste Big Brother) terwijl een scheidsrechter bij een kooi gevecht er baat bij heeft om te voorkomen dat iemand teveel schade oploopt (anders kan hij z'n carriere ook wel vergeten).
Och, ik zou er wel voor zijn als er kwaliteitseisen werden gesteld aan commerciele zenders, zoals dat in GB ook gebeurt. Ik vind dat dit programma ook op basis van walgelijkheid verboden zou moeten mogen worden.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef agter het volgende:
Hoe kóm je hierbij. Dat blijkt uit niets, eerder het tegendeel: ze moedigen het juist aan. Misschien dat het gaat veranderen bij RTL, maar zoals het nu is, worden er vrijwel geen sancties uitgedeeld. Sancties die er toe doen tenminste.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:03 schreef JohnDope het volgende:
Dat is ook weer een overeenkomst, dat van die scheidsrechter, want Talpa is er helaas als de kippen bij om in te grijpen.
Dan heb je niet goed opgelet want er zijn al tonnen boetes uitgedeeld.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:15 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Hoe kóm je hierbij. Dat blijkt uit niets, eerder het tegendeel: ze moedigen het juist aan. Misschien dat het gaat veranderen bij RTL, maar zoals het nu is, worden er vrijwel geen sancties uitgedeeld. Sancties die er toe doen tenminste.
Ik geloof dat ze in GB inmiddels bezig zijn met Big Brother 8. Doet aan ranzigheid niet onder voor wat in DGK te zien is.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
Och, ik zou er wel voor zijn als er kwaliteitseisen werden gesteld aan commerciele zenders, zoals dat in GB ook gebeurt.
Inderdaad, GB was ik vergeten. Daar hebben ze Channel Four, een uitstekende commerciele zender. Slim van de Engelsen: door kwaliteitseisen te stellen voorkom je dat alles bepaald gaat worden door kijkcijfers en de commercie. Kwaliteit doet er ook toe.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:15 schreef Verbal het volgende:
Och, ik zou er wel voor zijn als er kwaliteitseisen werden gesteld aan commerciele zenders, zoals dat in GB ook gebeurt. Ik vind dat dit programma ook op basis van walgelijkheid verboden zou moeten mogen worden.
V.
Is dit sinds kort dan? Ik volg het sinds 3 weken niet meer moet ik toegeven.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:
Dan heb je niet goed opgelet want er zijn al tonnen boetes uitgedeeld.
Nou: Engelsen en kwaliteit! Schitterende kranten hebben ze er. En in de vorige Big Brother UK zaten: iemand met het Tourette-syndroom, een hardhorende ADHD-er, iemand met vier borstvergrotingen, een homo en een homohater. Ik zeg: een lichtend voorbeeld, die Engelsen.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:24 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Inderdaad, GB was ik vergeten. Daar hebben ze Channel Four, een uitstekende commerciele zender. Slim van de Engelsen: door kwaliteitseisen te stellen voorkom je dat alles bepaald gaat worden door kijkcijfers en de commercie. Kwaliteit doet er ook toe.
De aap komt uit de mouw...quote:Op maandag 2 juli 2007 15:26 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Is dit sinds kort dan? Ik volg het sinds 3 weken niet meer moet ik toegeven.
Blijft Talpa nog steeds de slager die z'n eigen vlees keurt.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:28 schreef JohnDope het volgende:
De aap komt uit de mouw...
Dat het ranzig is wil ik best geloven. Dat het net zo wansmakelijk, niveauloos en mensonterend zal zijn als DGK waag ik te betwijfelen. Dit zijn echt nieuwe diepten, hoor.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze in GB inmiddels bezig zijn met Big Brother 8. Doet aan ranzigheid niet onder voor wat in DGK te zien is.
Dat maakt niet uit, ze keuren mij een beetje te goed.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Blijft Talpa nog steeds de slager die z'n eigen vlees keurt.
En waarom dan wel? Om mensen die er wel naar willen kijken te 'beschermen'.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
Och, ik zou er wel voor zijn als er kwaliteitseisen werden gesteld aan commerciele zenders, zoals dat in GB ook gebeurt. Ik vind dat dit programma ook op basis van walgelijkheid verboden zou moeten mogen worden.
V.
Dat is het programma niet, maar doen de mensen die erin zitten zelf (1 of 2). Maar leg eerst maar eens uit waarom het verboden zou moeten worden. Om kijkers tegen zichzelf te beschermen?quote:Op maandag 2 juli 2007 15:30 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat het ranzig is wil ik best geloven. Dat het net zo wansmakelijk, niveauloos en mensonterend zal zijn als DGK waag ik te betwijfelen. Dit zijn echt nieuwe diepten, hoor.
V.
Ook poepseks zou moeten kunnen vind ik. Zeker als er door zo'n 400.000 mensenn aar wordt gekeken.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:44 schreef Verbal het volgende:
Om dezelfde reden dat je geen poepseks op primetime tv laat zien.
En van mij mag je best kotsen, hoor. Pas je op dat er geen bloed meekomt?
V.
Je zou ook kunnen proberen om inhoudelijk op de post in te gaan.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:47 schreef Verbal het volgende:
Let je op dat er zometeen niet ergens een bloedvat knapt?
V.
Het gaat toch om de kwaliteit van het 'publieke domein' om het zo netjes te zeggen. Als ik op straat loop of fiets wil ik ook niet geconfronteerd worden met plaatjes van poepseks. Ik zou om kunnen lopen om het te ontwijken, maar het gaat me meer om het ideaal waar je als samenleving voor staat: is dat die van beschaving en vooruitgang of van ranzigheid en destructie? Maak nou eens principiele keuzes: en dat heeft niets met geloof te maken maar meer met innerlijke beschaving.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:46 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ook poepseks zou moeten kunnen vind ik. Zeker als er door zo'n 400.000 mensenn aar wordt gekeken.
Nogmaals: de mensen die NIET kijken kunnen er ook geen last van hebben, toch? Of hebben die zo'n kronkel in de hersens dat ze last hebben van iets waar ANDEREN naar kijken????
Lekkere inhoudelijke reactie. Klasse.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:47 schreef Verbal het volgende:
Let je op dat er zometeen niet ergens een bloedvat knapt?
V.
?quote:Ik vind dat dit programma ook op basis van walgelijkheid verboden zou moeten mogen worden.
Er is ook zo enorm veel waar ik niet mee geconfronteerd wil worden en wat toch iedere avond weer gebeurt. Voor de 100e keer: als je er NIET naar kijkt kun je er ook geen last van hebben. Daar gaat het wmb om. Laat de mensen die het wél leuk vinden (tussen de 400.000 en 500.000) er gewoon naar kijken. Er gebeurt niets wat wettelijk verboden is en behalve dat ene kotsincident gebeurt er verder ook niets wat ranzig is. De wereld om ons heen is véle malen erger dan de wereld in de gouden kooi.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:53 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Het gaat toch om de kwaliteit van het 'publieke domein' om het zo netjes te zeggen. Als ik op straat loop of fiets wil ik ook niet geconfronteerd worden met plaatjes van poepseks. Ik zou om kunnen lopen om het te ontwijken, maar het gaat me meer om het ideaal waar je als samenleving voor staat: is dat die van beschaving en vooruitgang of van ranzigheid en destructie? Maak nou eens principiele keuzes: en dat heeft niets met geloof te maken maar meer met innerlijke beschaving.
Mij uitleggen WAAROM. Jij kijkt het programma niet, dus waarom heb je er last van? Er is ook zat wat ik walgelijk vind, maar geen haar op m'n hoofd dat vindt dat die programma's verboden zouden moeten worden. Ik kijk er gewoon niet naar. Als jij vindt dat het programma verboden moet worden, ben je dus aan het beslissen voor de vele mensen die er wél naar willen kijken.quote:
Moeten we ook wat aan doen. Dat maakt iets als DGK niet minder erg. Sterker nog: door tegen deze moraalvervlakking op te treden geef je een goed signaal af ten aanzien van al die mensen die denken dat mishandeling, pesten, geweld, schelden bij het normale leven hoort.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:58 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Er is ook zo enorm veel waar ik niet mee geconfronteerd wil worden en wat toch iedere avond weer gebeurt.
Misschien heb ik hier indirect wel last van. Ik zal niet zeggen dat het rechtstreeks met elkaar te maken heeft, maar horden mensen in achterstandsbuurten die geen normale opvoeding hebben gehad krijgen door dit programma (en dmv andere media) de bevestiging dat hun gedrag dus blijkbaar prima is. Gaan wij ons weer afvragen waarom mensen zo ongemanierd zijn, dat ze niet normaal met twee woorden kunnen spreken, alleen aan zichzelf denken, blijven hangen in de criminaliteit.quote:Voor de 100e keer: als je er NIET naar kijkt kun je er ook geen last van hebben. Daar gaat het wmb om.
Die twee dingen hebben met elkaar te maken.quote:Laat de mensen die het wél leuk vinden (tussen de 400.000 en 500.000) er gewoon naar kijken. Er gebeurt niets wat wettelijk verboden is en behalve dat ene kotsincident gebeurt er verder ook niets wat ranzig is. De wereld om ons heen is véle malen erger dan de wereld in de gouden kooi.
Ik kijk het niet, maar mijn vrouw wel, dus ik krijg er genoeg van mee om er een mening over te vormen. En ik vind het vleesgeworden aftakeling en normverval. Het is het belonen van totale narigheid en het slechtste mens krijgt een villa van twee miljoen. Ik vind dat je grenzen moet stellen. Vrijheid van meningsuiting betekent in mijn ogen dat je ook niet elke weke hersenruft een podium moet geven. Dat vereist toch de nodige verantwoording, zo ook voor tv-uitzendingen. Vind ik, dus.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:00 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Mij uitleggen WAAROM. Jij kijkt het programma niet, dus waarom heb je er last van?
Ik beslis niks. Ik heb een mening.quote:Als jij vindt dat het programma verboden moet worden, ben je dus aan het beslissen voor de vele mensen die er wél naar willen kijken.
Dit dus.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:06 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Moeten we ook wat aan doen. Dat maakt iets als DGK niet minder erg. Sterker nog: door tegen deze moraalvervlakking op te treden geef je een goed signaal af ten aanzien van al die mensen die denken dat mishandeling, pesten, geweld, schelden bij het normale leven hoort.
[..]
Misschien heb ik hier indirect wel last van. Ik zal niet zeggen dat het rechtstreeks met elkaar te maken heeft, maar horden mensen in achterstandsbuurten die geen normale opvoeding hebben gehad krijgen door dit programma (en dmv andere media) de bevestiging dat hun gedrag dus blijkbaar prima is. Gaan wij ons weer afvragen waarom mensen zo ongemanierd zijn, dat ze niet normaal met twee woorden kunnen spreken, alleen aan zichzelf denken, blijven hangen in de criminaliteit.
En dat komt heus niet allemaal door DGK, maar wel door het streven van mensen om zonder moreel oordeel naar normverval te kijken, dat met zo'n programma wordt gevoed.
[..]
Die twee dingen hebben met elkaar te maken.
Ja dude! Gefeliciteerd nog!quote:Op maandag 2 juli 2007 17:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik kijk het niet, maar mijn vrouw wel,
V.
Ik ben het steeds vaker eens met V.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik kijk het niet, maar mijn vrouw wel, dus ik krijg er genoeg van mee om er een mening over te vormen. En ik vind het vleesgeworden aftakeling en normverval. Het is het belonen van totale narigheid en het slechtste mens krijgt een villa van twee miljoen. Ik vind dat je grenzen moet stellen. Vrijheid van meningsuiting betekent in mijn ogen dat je ook niet elke weke hersenruft een podium moet geven. Dat vereist toch de nodige verantwoording, zo ook voor tv-uitzendingen. Vind ik, dus.
[..]
Ik beslis niks. Ik heb een mening.
V.
Ik vind het nogal naïef om te denken dat je op die manier de wereld kunt verbeteren.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:06 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Moeten we ook wat aan doen. Dat maakt iets als DGK niet minder erg. Sterker nog: door tegen deze moraalvervlakking op te treden geef je een goed signaal af ten aanzien van al die mensen die denken dat mishandeling, pesten, geweld, schelden bij het normale leven hoort.
Okay, het gaat je dus om het feit dat het primetime TV is. Dat snap ik.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:44 schreef Verbal het volgende:
Om dezelfde reden dat je geen poepseks op primetime tv laat zien.
En van mij mag je best kotsen, hoor. Pas je op dat er geen bloed meekomt?
V.
Heb je wel eens om je heen gekeken? Of naar het nieuws gekeken? Het 'normale leven' is VELE malen erger dan wat je ziet in de gouden kooi.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:06 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe?quote:Op maandag 2 juli 2007 17:20 schreef Vivi het volgende:
Wat vind je nu eigenlijk leuk aan?
Onzin. Die mensen waren er al ver vóór de gouden kooi en zullen er ook nog zijn als niemand zich de gouden kooi nog kan herinneren.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:06 schreef Heerlijkheid het volgende:
Misschien heb ik hier indirect wel last van. Ik zal niet zeggen dat het rechtstreeks met elkaar te maken heeft, maar horden mensen in achterstandsbuurten die geen normale opvoeding hebben gehad krijgen door dit programma (en dmv andere media) de bevestiging dat hun gedrag dus blijkbaar prima is. Gaan wij ons weer afvragen waarom mensen zo ongemanierd zijn, dat ze niet normaal met twee woorden kunnen spreken, alleen aan zichzelf denken, blijven hangen in de criminaliteit.
Nee... ik vind dat het programma verboden zou moeten worden.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:20 schreef agter het volgende:
[..]
Okay, het gaat je dus om het feit dat het primetime TV is. Dat snap ik.
Maar dan is de discussie enkel de uitzendtijd. En niet de vraag of het programma door de politiek kapot gemaakt zou moeten worden.
Precies. Je geeft het zelf al aan:quote:Op maandag 2 juli 2007 17:10 schreef Verbal het volgende:
En ik vind het vleesgeworden aftakeling en normverval.
[KNIP]
V.
quote:Op maandag 2 juli 2007 15:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
Och, ik zou er wel voor zijn ... Ik vind...
quote:
quote:
quote:Op maandag 2 juli 2007 17:10 schreef Verbal het volgende:
Vind ik, dus.
[..]
Volgens mij doe ik weinig anders dan hier benadrukken dat het mijn mening is.quote:
Dat is het verschil tussen het hebben van een ideaal en het niet hebben van een ideaal, denk ik.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind het nogal naïef om te denken dat je op die manier de wereld kunt verbeteren.
Dit is niet mijn manier van redeneren, omdat je dan alles kan wegrelativeren. Benoem eens bepaalde waarden of normen die iedereen nastrevenswaardig vindt, en ik denk niet dat geweld, pesten, schelden daarbij horen. Als je vandaaruit redeneert, voel je vanzelf wel aan wat oke is of niet. Dus: wat laat je zien in het programma, wat is expliciete of impliciete boodschap, en hoe zou de wereld eruit zien als iedereen zich naar die boodschap zou gedragen. Het is dan aan de verantwoordelijkheid van de programmamakers of iets wel of niet wordt geproduceerd, niet aan een geinstitutionaliseerd gewetenquote:Daarbij is, vind ik, het middel veel erger dan de kwaal. TV die moet voldoen aan de morele normen van.. ja, van wie eigenlijk. "Nette burgers?" Een commissie van Fatsoenlijke Mensen die bepaalt wat wel en niet geoorloofd is?
Ik heb een moreel oordeel. En dat komt waarschijnlijk vrij betweterig over, zo is het niet bedoeld.quote:Tevens , maar ik kan het mishebben, meen ik bij jou nogal wat vooroordelen te bespeuren t.a.v. mensen die naar zulke programma's kijken. Alsof dat alleen maar getto-trash is, dat hun impertimente gedrag bevestigd ziet in de rolmodellen op de buis. Kom op zeg.![]()
Exact. Als er iets is om kotsmisselijk van te worden dan is het zoiets wel. Mensen die zichzelf zoveel hoger inschatten dan anderen (anderen zijn in dit geval de DGK kijkers) dat ze het idee hebben te moeten beslissen waar die anderen wel of niet naar kunnen/mogen kijken. Gadverdammequote:Op maandag 2 juli 2007 17:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind het nogal naïef om te denken dat je op die manier de wereld kunt verbeteren.
Daarbij is, vind ik, het middel veel erger dan de kwaal. TV die moet voldoen aan de morele normen van.. ja, van wie eigenlijk. "Nette burgers?" Een commissie van Fatsoenlijke Mensen die bepaalt wat wel en niet geoorloofd is?
Jij bent het er mee eens dat die kamerleden via slinkse manieren het programma van de buis proberen te krijgen. Regelrechte censuur dus. Dat maakt jou wat mij betreft net zo gevaarlijk als die kamerleden.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:24 schreef Verbal het volgende:
Volgens mij doe ik weinig anders dan hier benadrukken dat het mijn mening is.
V.
Nou ja, sorry hoor. Kun je ook inhoudelijk reageren?quote:
quote:Op maandag 2 juli 2007 17:29 schreef agter het volgende:
[..]
Nou ja, sorry hoor. Kun je ook inhoudelijk reageren?
Dit getuigt niet van goede smaak, Vivi.
Nee, het doet in dit geval niet ter zake wat er goed aan is. Dan krijg je namelijk een hele andere discussie. Het gaat er hier volgens mij om dat er individuen zijn die het programma willen verbieden of van de buis af willen halen en dat lijkt mij wel héél erg NIET bij Nederland passen.quote:
Dat mag jij vinden. Ik vind het programma gevaarlijk.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:27 schreef scanman01 het volgende:
Dat maakt jou wat mij betreft net zo gevaarlijk als die kamerleden.
Ik vraag ook niet wat er goed aan is, (die vraag lijkt me nml nogal moeilijk te beantwoorden ergo te hoog gegrepen).quote:Op maandag 2 juli 2007 17:32 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nee, het doet in dit geval niet ter zake wat er goed aan is. Dan krijg je namelijk een hele andere discussie. Het gaat er hier volgens mij om dat er individuen zijn die het programma willen verbieden of van de buis af willen halen en dat lijkt mij wel héél erg NIET bij Nederland passen.
Helaas zijn er (nog) geen kamerleden die jou het zwijgen willen opleggen.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Ik vind het programma gevaarlijk.
V.
Sjongejonge, wat een zwaktebod.quote:
Wie weet.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:38 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Helaas zijn er (nog) geen kamerleden die jou het zwijgen willen opleggen.
Maar wie weet wat de toekomst zal brengen.
Nee dus. Dat is off topic en discussievervuilend.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:37 schreef Vivi het volgende:
Dus nogmaals, wat is de amusementswaarde? Gewoon nieuwsgierigheid.
Het is de unieke psychologische interactie dat het programma zo interessant maakt.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet wat er goed aan is, (die vraag lijkt me nml nogal moeilijk te beantwoorden ergo te hoog gegrepen).
Ik vraag wat er leuk aan is, wat is het leuke om te kijken naar een stel van die idioten die alleen maar staan te duwen en te bleren? Ik heb ook wel eens gekeken en ik wordt er doodmoe van namelijk, zoals iemand al eerder treffend omschreef, je voelt je hersencellen gewoon afsterven.
Dus nogmaals, wat is de amusementswaarde? Gewoon nieuwsgierigheid.
Je hebt gelijk dat dat zo langzamerhand het enige is wat in de tv uitzendingen te zien is. Voor mij is er echter geen gouden kooi zonder de streams... en daar zie je veel meer dan alleen maar ruzies. Dat ontgaat de kijker die het alleen via tv volgt. Op zich wel een nadeel natuurlijk als je een goed beeld van het 'project' wilt krijgen.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet wat er goed aan is, (die vraag lijkt me nml nogal moeilijk te beantwoorden ergo te hoog gegrepen).
Ik vraag wat er leuk aan is, wat is het leuke om te kijken naar een stel van die idioten die alleen maar staan te duwen en te bleren? Ik heb ook wel eens gekeken en ik wordt er doodmoe van namelijk, zoals iemand al eerder treffend omschreef, je voelt je hersencellen gewoon afsterven.
De kop: "Grofheden, pesterijen, seks en geweld". Het lijkt verdorie net de 'gewone wereld'. Alleen had er dan nog 'moorden, verkrachtingen en oorlogen' bij moeten staan (en wat al niet meer).quote:Op maandag 2 juli 2007 17:45 schreef DiDijo het volgende:
http://www.ad.nl/binnenland/article1476934.ece
en nog meer in de krant
Je maakt al minimaal twee keer dezelfde denkfout / Je maakt je al minimaal twee keer schuldig aan dezelfde drogreden:quote:Op maandag 2 juli 2007 17:52 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De kop: "Grofheden, pesterijen, seks en geweld". Het lijkt verdorie net de 'gewone wereld'. Alleen had er dan nog 'moorden, verkrachtingen en oorlogen' bij moeten staan (en wat al niet meer).
Dat is het verschil: jij vergelijkt het met alle wereldleed. Dáár steekt DGK gunstig tegen af (wat niet?! -- Irak, Darfur, etc etc). Beetje makkelijk.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:52 schreef scanman01 het volgende:
De kop: "Grofheden, pesterijen, seks en geweld". Het lijkt verdorie net de 'gewone wereld'. Alleen had er dan nog 'moorden, verkrachtingen en oorlogen' bij moeten staan (en wat al niet meer).
Alsof alle ouders constant op hun kinderen letten. Alle berichten over alcoholmisbruik onder minderjarigen, om maar een voorbeeld te noemen, maken pijnlijk duidelijk dat dat niet het geval is.quote:Er staat ook 'bezemer maakt zich vooral druk om de kinderen die om half acht naar het programma kijken'. Daar hoeft Bezemer zich niet druk om te maken. Dat doen de ouders van die kinderen wel. Iemand anders hoeft zich daar niet mee te bemoeien.
Dat komt idd, zoals net op op tv werd gezegd, door de korte duur van het programma (20 minuten per dag). Je ziet alleen maar de explosieve dingen die gebeuren. Misschien is dat een fout van de makers. Dat is een mening die je zou kunnen hebben. Maar zoals Jaap net ook op TV zei: "Kijken naar een groep mensen die zit te pimpampetten gaat ook niet werken". Intussen snap ik nog steeds niet waarom je tégen het programma bent, want je kunt gewoon niet kijken. Simpel maar zeer effectief.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:23 schreef Bagheera het volgende:
Ik, en een paar anderen die tegen het programma zijn, vergelijken het met hoe mensen in het dagelijkse verkeer, werk, familie, boodschappen, etc, met elkaar omgaan. En dáár steekt DGK zeer ongunstig tegen af, bij de gemiddelde Nederlander. In mijn cirkeltje zeg maar wordt in ieder geval niet meteen bij elk meningverschil iemand uitgescholden voor k*****hoer, of bedreigd en geschopt.
Dus we moeten de opvoeding maar overlaten aan de regering?? Oei oei oei.quote:Alsof alle ouders constant op hun kinderen letten. Alle berichten over alcoholmisbruik onder minderjarigen, om maar een voorbeeld te noemen, maken pijnlijk duidelijk dat dat niet het geval is.
Je maakt een denkfout. Er wordt gedaan alsof kinderen door de gouden kooi het verkeerde voorbeeld krijgen. Ik probeer alleen maar aan te geven dat dat niet zo is, aangezien de echte wereld veel erger is. Daar zien ze resultaten van autobommen, vliegtuigen die in wolkenkrabbers vliegen, mensen die slachtoffer zijn van afrekeningen, dictators die worden opgehangen enz enz enz. En dan heb ik het alleen nog maar over de dingen die ECHT zijn gebeurd. Nog niet eens over alles wat ze zien in tv series en/of films. En ieder weekend wordt flink wat afgescholden in de grote steden. Daar is het schelden in de gouden kooi nog niets bij.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:16 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Je maakt al minimaal twee keer dezelfde denkfout / Je maakt je al minimaal twee keer schuldig aan dezelfde drogreden:
Namelijk, als iets vaker voorkomt, of als je iets weet wat nog erger is, maakt dat hetgene waar je het over hebt niet minder erg.
De beroving van mijn oma wordt niet minder erg als ze de politieagent haar wijst op al het leed in de derde wereld.
Juist daarom moeten 'we' voorzichtig zijn met wéér iets toe te voegen aan het publieke domein dat wangedrag vergoeilijkt. De maatschappij kan dat missen als kiespijn. Het heeft wel degelijk invloed. Iets meer zelfcensuur door de media zou fijn zijn, en als ze verzuimen, dan vind ik de regeling zoals in Groot Brittannie niet verkeerd. Sorry, maar dat is mijn mening.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:37 schreef scanman01 het volgende:
En ieder weekend wordt flink wat afgescholden in de grote steden. Daar is het schelden in de gouden kooi nog niets bij.
Misschien. In ieder geval kunnen de ouders geholpen worden door het op een later tijdstip uit te zenden. Opvoeden in de huidige maatschappij is al moeilijk zat, lijkt me.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:31 schreef scanman01 het volgende:
Dus we moeten de opvoeding maar overlaten aan de regering?? Oei oei oei.
En alcohol wordt voornamelijk buiten het huis gedronken. Daar zijn de ouders niet bij, dus is lastiger om in de gaten te houden. Wat je kind op tv kijkt is een heel ander verhaal.
Nee. Maar een verplichte opvoedcursus voor aanstaande ouders, jazeker wel.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:31 schreef scanman01 het volgende:
Dus we moeten de opvoeding maar overlaten aan de regering?? Oei oei oei.
Alleenstaande ouders? Wat is dat voor kronkel dan? Tweeoudergezinnen hebben zo'n cursus dus niet nodig?quote:Op maandag 2 juli 2007 19:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. Maar een verplichte opvoedcursus voor aanstaande ouders, jazeker wel.
V.
Je moet het toch met me eens zijn dat er een verschil is aan 'evaluatieve dimensie', dus hoe die gebeurtenissen worden gepresenteerd: in het NOS journaal komt veel ellende voort, maar wordt geweld niet verheerlijkt. Dat wordt bij De Gouden Kooi wel gedaan. Maar ik zou m'n kinderen als ze heel jong zijn ook niet naar al die ellende laten kijken.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout. Er wordt gedaan alsof kinderen door de gouden kooi het verkeerde voorbeeld krijgen. Ik probeer alleen maar aan te geven dat dat niet zo is, aangezien de echte wereld veel erger is. Daar zien ze resultaten van autobommen, vliegtuigen die in wolkenkrabbers vliegen, mensen die slachtoffer zijn van afrekeningen, dictators die worden opgehangen enz enz enz. En dan heb ik het alleen nog maar over de dingen die ECHT zijn gebeurd. Nog niet eens over alles wat ze zien in tv series en/of films. En ieder weekend wordt flink wat afgescholden in de grote steden. Daar is het schelden in de gouden kooi nog niets bij.
Ik vind niet dat iemand dat voor anderen hoeft te bepalen.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:45 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Juist daarom moeten 'we' voorzichtig zijn met wéér iets toe te voegen aan het publieke domein dat wangedrag vergoeilijkt. De maatschappij kan dat missen als kiespijn.
Maar denk je niet dat de kijkers weten dat de gouden kooi een spel is en dat de mensen daar dus heel anders doen dan in het 'werkelijke leven'?quote:Op maandag 2 juli 2007 19:46 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Je moet het toch met me eens zijn dat er een verschil is aan 'evaluatieve dimensie', dus hoe die gebeurtenissen worden gepresenteerd: in het NOS journaal komt veel ellende voort, maar wordt geweld niet verheerlijkt. Dat wordt bij De Gouden Kooi wel gedaan.
Precies. Dan is er toch niets aan de hand?quote:Maar ik zou m'n kinderen als ze heel jong zijn ook niet naar al die ellende laten kijken.
En nou nog een keer lezen, maar dan aandachtig.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:19 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Alleenstaande ouders? Wat is dat voor kronkel dan? Tweeoudergezinnen hebben zo'n cursus dus niet nodig?
quote:Op maandag 2 juli 2007 21:53 schreef Verbal het volgende:
En nou nog een keer lezen, maar dan aandachtig.
Zo, die is weer diep triest zeg. Er staat wel een treffend stukje in trouwens. Het is ze al gelukt met de erotische programma's van SBS6 en ook met Sex voor de Buch. Misschien gaat het ze nu ook lukken met De Gouden Kooi. Die kant gaan we op in Nederland. Nederland goes America.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:18 schreef DiDijo het volgende:
http://www.ad.nl/economie/article1479742.ece
En dus moet vadertje staat die verantwoordelijkheid maar nemen?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:57 schreef Verbal het volgende:
maar deze maatschappij stikt nou eenmaal van de sippe schijtemmers die je nog niet de verantwoordelijkheid over een goudvis durft te geven
V.
Definieer 'ze'quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:19 schreef scanman01 het volgende:
Zo, die is weer diep triest zeg. Er staat wel een treffend stukje in trouwens. Het is ze al gelukt met de erotische programma's van SBS6 en ook met Sex voor de Buch. Misschien gaat het ze nu ook lukken met De Gouden Kooi. Die kant gaan we op in Nederland. Nederland goes America.
Wie ben jij om te vinden dat je crack niet vrijelijk moet verkopen? Wat een bevoogding.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:35 schreef Gert het volgende:
[..]
En dus moet vadertje staat die verantwoordelijkheid maar nemen?
Als je dan tóch de wereld wil verbeteren, lijkt het me heilzamer om ernaar te streven dat mensen die verantwoordelijkheid wèl nemen, in plaats van ze die keus simpelweg niet te geven. Ik gruwel echt van dat paternalisme.
Je kunt nog wel gradaties aanbrengen, toegegeven. Misschien is het bijvoorbeeld inderdaad niet zo slim om crack vrij op de markt toe te staan, en mensen "de vrije keus te laten." Maar in het geval van de Gouden Kooi vind ik het echt volkómen doorgeschoten om zo'n programma te willen boycotten als overheid, of erger nog: te willen verbieden. Het is helaas een tendens in de maatschappij die je op veel meer vlakken ziet: mensen zijn bereid heel veel vrijheid in te leveren voor een (schijn)gevoel van veiligheid. Onderdeel daarvan is de nieuwe kuisheid, uitgedragen door morele vingertjeswijzers die zich gedragen als een soort smaakpolitie.
Ja, denk daar maar eens over na, waarom dat wél voor een verbod in aanmerking zou komen en een televisieprogramma niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wie ben jij om te vinden dat je crack niet vrijelijk moet verkopen? Wat een bevoogding.
V.
Omdat het schadelijk is voor de gezondheid is iig niet het criterium. Als ik een handvol psychologen in het AD zie verklaren dat DGK pyschologische schade op gaat leveren voor de deelnemers dan zou dat betekenen dat je ook DGK wenst te verbieden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:50 schreef Gert het volgende:
Ja, denk daar maar eens over na, waarom dat wél voor een verbod in aanmerking zou komen en een televisieprogramma niet.
Nee hoor, verbal heeft helemaal geen punt, want hij bedoelde het 'sarcastisch' immers.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Omdat het schadelijk is voor de gezondheid is iig niet het criterium. Als ik een handvol psychologen in het AD zie verklaren dat DGK pyschologische schade op gaat leveren voor de deelnemers dan zou dat betekenen dat je ook DGK wenst te verbieden.
Ook de mogelijkheid tot stoppen is geen criterium. Met crack kun je ook stoppen. Dan niet aankomen met verslaving want je hebt nog steeds een eigen wil en er zijn afkickklinieken.
Dus, waarom eigenlijk? Verbal heeft namelijk wel degelijk een goed punt.
Dat schijnt echt te moeilijk te zijn. Maar laat die mensen maar lekker blijven roepen dat programma's als de gouden kooi verboden moeten worden. Ze willen blijkbaar terug naar een land waar zoiets mogelijk moet zijn, ook als er geen enkele wet met dat programma wordt overtreden. Blijkbaar is de mogelijkheid van NIET KIJKEN niet voldoende. Ze willen ook nog steeds de mensen die het wél willen kijken die mogelijkheid ontnemen. Tja, in feite ben je dan uit gediscussieerd.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:50 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja, denk daar maar eens over na, waarom dat wél voor een verbod in aanmerking zou komen en een televisieprogramma niet.
Ik heb er nog een paar: ik vind niet dat je kleine kinderen mag verkrachten. Volwassenen ook niet trouwens. En iemand vermoorden moet vooral verboden blijven. Zie: nóg meer grenzen. Schiet me maar af als inconsequent.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:38 schreef Verbal het volgende:
Tsja, lekker discussieren zo.
Het gaat niet om inconsequent. Het gaat er om dat het criterium "schadelijk zijn" niet het enige criterium is waaraan jij het wel of niet verbieden van iets bepaalt. Dat pesten schadelijk is daarover hoeven we denk ik niet heel lang te discussieren en op dat vlak is DGK een overtreffende trap.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:23 schreef Gert het volgende:
Ik heb er nog een paar: ik vind niet dat je kleine kinderen mag verkrachten. Volwassenen ook niet trouwens. En iemand vermoorden moet vooral verboden blijven. Zie: nóg meer grenzen. Schiet me maar af als inconsequent.![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:19 schreef scanman01 het volgende:
Zo, die is weer diep triest zeg. Er staat wel een treffend stukje in trouwens. Het is ze al gelukt met de erotische programma's van SBS6 en ook met Sex voor de Buch. Misschien gaat het ze nu ook lukken met De Gouden Kooi. Die kant gaan we op in Nederland. Nederland goes America.
Zoals ik al schreef: ik denk dat jij de impact van een programma als DGK, op zowel deelnemers als kijkers, heel anders inschat dan ik.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Het gaat niet om inconsequent. Het gaat er om dat het criterium "schadelijk zijn" niet het enige criterium is waaraan jij het wel of niet verbieden van iets bepaalt. Dat pesten schadelijk is daarover hoeven we denk ik niet heel lang te discussieren en op dat vlak is DGK een overtreffende trap.
Da's heel anders. In films worden strafbare feiten immers "nagespeeld".quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:41 schreef Urquhart het volgende:
In films vinden ook strafbare feiten plaats, lijkt mij ook een goede reden om het te gaan verbieden.
Je wilt discussieren over de impact van pesten op iemands levenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:48 schreef Gert het volgende:
Zoals ik al schreef: ik denk dat jij de impact van een programma als DGK, op zowel deelnemers als kijkers, heel anders inschat dan ik.
Zoals Gert al zei, de vaste DGK-kijkers weten dat de Gouden Kooi eigenlijk ook fictie isquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:48 schreef mariolo204 het volgende:
Urquhart je ziet nog wel het onderscheid tussen werkelijkheid (reality) en fictie?
Ik denk dat jij de impact van DGK schromelijk overschat, en dat een verbod belachelijk is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Je wilt discussieren over de impact van pesten op iemands levenDan praat je nog niet eens over de overtreffende trap die DGK heeft geintroduceerd.
Je denkt dat te weten bedoel je dus?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:52 schreef mariolo204 het volgende:
Wij weten dat wel, echter wordt dit ten stelligste ontkend door Tien.
Maar even voor alle duidelijkheid: ik ben niet tegen een verbod omdat het (grotendeels) nep zou zijn. Dat staat er los van.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:53 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Als je het een beetje volgt, dan wijst alles daar op.
Nee, snap ik ook. Dat geldt voor mij ook. Ik vind ook dat de politiek zich in deze gewoon niet moet mengen. Sowieso heb ik al een weerzin tegen dit kabinet, dat alles met verboden tracht op te lossen. Maar goed, dat kon je ook op je vingers na tellen met twee christelijke partijen in het kabinet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar even voor alle duidelijkheid: ik ben niet tegen een verbod omdat het (grotendeels) nep zou zijn. Dat staat er los van.
Kortom, je denkt het te weten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:53 schreef Urquhart het volgende:
Als je het een beetje volgt, dan wijst alles daar op.
Ik denk dat je de impact van pesten onderschat. Sowieso zul je (mag ik hopen) geen ervaring hebben met de psychologische oorlogsvoering zoals deze in DGK plaats vindt. Op dat vlak is het dus niet vreemd om meer te vertrouwen op de mening van psychologen dan op jouw mening.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:53 schreef Gert het volgende:
Ik denk dat jij de impact van DGK schromelijk overschat, en dat een verbod belachelijk is.
Ze vinden het belachelijk dat een minister een eigen mening heeft maar niet wenst in te grijpen omdat het binnen de grenzen van de wet valt? Dat betekent dat de PvdA dus graag zou willen ingrijpenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef Urquhart het volgende:
Overigens las ik vanmorgen in de krant dat de PvdA het belachelijk vind, dus die bieden gelukkig wat tegenwicht.
Dan heb je toch een dilemma, aangezien er ook psychologen zijn die er anders over denken. Gisteren in dat artikel in het AD was er bijvoorbeeld eentje die het een geschikt programma vond om er kinderen op school naar te laten kijken als kapstok om onderwerpen als conflictbeheersing te behandelen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:01 schreef FJD het volgende:
Ik denk dat je de impact van pesten onderschat. Sowieso zul je (mag ik hopen) geen ervaring hebben met de psychologische oorlogsvoering zoals deze in DGK plaats vindt. Op dat vlak is het dus niet vreemd om meer te vertrouwen op de mening van psychologen dan op jouw mening.
quote:De griezelige bemoeizucht van een christelijk kabinet
Minister Rouvoet is doortastend in zijn opdringerige bemoeienis met de opvoeding van kinderen, maar vergeet iets te doen aan de chaos in de jeugdzorg
Opvoedcursussen voor ouders die het moeilijk hebben, gedragsregels voor jongeren met een strafblad, en nu een blaastest voor jongeren onder de zestien, om te controleren of ze niet dronken zijn.
En, toppunt van griezelige bemoeizucht, er zijn plannen om consultatiebureaus een risico-analyse te laten maken van mogelijke opvoedproblemen: het Elektronisch Kinddossier. Ouders die helemaal niet vinden dat er problemen zijn, kunnen worden gedwongen om hulp te aanvaarden.
We hebben christenen in het kabinet en dat zullen we merken ook, want die weten altijd alles beter. Je vraagt je af wat ons nog te wachten staat: een maagdelijkheidstest voor alle ongetrouwde Nederlandse vrouwen? Razzia’s op zoek naar wiet? Er is immers genoeg te doen!
Op zich is de onrust van het kabinet – en dan vooral van de minister voor Jeugd en Gezin André Rouvoet (ChristenUnie) - wel te begrijpen. Vooral op het gebied van alcohol maakt de Nederlandse jeugd een losgeslagen indruk: het alcoholmisbruik is hier het hoogst van Europa.
De vraag is alleen of de overheidsbemoeienis niet veel te groot wordt. Die zou toch werkelijk niet verder moeten gaan dan tot de voordeur en niet, zoals nu, ver, ver daarachter.
De kans is groot dat ook normaal functionerende gezinnen met betweterige opvoedexperts te maken krijgen. En hoe zit het ook alweer met de eigen verantwoordelijkheid waar CDA-premier Jan Peter Balkenende jarenlang mee schermde? We horen hem er niet meer over.
Ten slotte kun je je afvragen waarom de minister voor Jeugd en Gezin niet al zijn energie besteedt aan het op orde brengen van Jeugdzorg, waar het al jaren een grote bende is en waar duizenden zielige kinderen wachten op hulp.
Maar dat is misschien moeilijker dan wat te roepen over vergaande staatsbemoeienis.
Nee, ik denk niet dat hij dat op basis van de in DGK gepleegde "strafbare feiten" kan / mag.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:17 schreef mariolo204 het volgende:
De minister zou kunnen ingrijpen op basis van het gegeven dat er strafbare feiten gepleegd zijn(worden) in de gouden kooi.
Maakbaar door wat? Televisie of politiek? Ik ben van mening dat beiden invloed hebben, de samenleving dus maken (net als andere aspecten/organisaties als bedrijfsleven, vrijwilligersorganisaties, etc).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:23 schreef Gert het volgende:
Ik denk dat de discussie hier in de kern neerkomt op een een fundamenteel verschil van opvatting over "de maakbaarheid van de samenleving", zowel wat betreft de mogelijkheid als de wenselijkheid daarvan.
Hoop je dat DGK erdoor verandert (denk je dat dat lukt) of hoop je dat DGK helemaal stopt? Jij bent een kijker he? Zou je het erg vinden als het zou stoppen?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:00 schreef Lieve het volgende:
Ik ben erg blij met de reclameboycot. Ik kan me herrinneren dat we het hier zelf ook op dit forum over hebben gehad.
Ik denk dat het absoluut wel werkt.
Nee. Ik ben als kijker en streamer van DGK afgehaakt. Heel af en toe blader ik nog even de updates hier door, maar ik vind het programma mijn tijd gewoon niet meer waard. Teveel plat geweld (verbaal en fysiek) waarbij er door de redactie uiterst selectief en flexibel met sancties wordt omgegaan en vandaag weer het 'nieuwtje' dat Cora de boel probeerde af te persen... Dit bevestigt in mijn ogen dat het hele DGK inmiddels vele weken terug stuurloos is geraakt en dat het vanaf nu alleen maar verder bergafwaarts kan gaan. Ik geloof niet meer in verandering van het format of de regeltjes, die maatregelen zullen alleen maar tot een lagere geloofwaardigheid leiden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:15 schreef Bagheera het volgende:
Hoop je dat DGK erdoor verandert (denk je dat dat lukt) of hoop je dat DGK helemaal stopt? (..) Zou je het erg vinden als het zou stoppen?
Ja belachelijk, op advies van een reclameburo geloof ikquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:09 schreef scanman01 het volgende:
Albert Heijn is dus de eerste die DGK daadwerkelijk gaat boycotten.
Duidelijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:02 schreef Bagheera het volgende:
Ik weet trouwens wel wat je bedoelt Gert, maar je kan er op een andere manier naar kijken, dat is wat ik met mijn eerdere reactie op jouw reactie weer bedoel.
"Doordevil" ziet het nog scherp.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:32 schreef Rudieh het volgende:
is deze al gepost?
http://www.nu.nl/news/1140821/1203/Gouden_Kooigevecht.html
precies..op deze hele zaak is maar 1 zin van toepassing:quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:38 schreef Ringo het volgende:
Als je slim bent, KIJK je gewoon niet.
Maar wie kijkt er dan nog naar die troep?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:52 schreef Rudieh het volgende:
[..]
precies..op deze hele zaak is maar 1 zin van toepassing:
'als het je niet bevalt kijk je toch lekker niet'
Heb je er bij het innemen van bovenstaande stelling rekening wel mee gehouden dat de huidige gen-definitie, waarbij een gen bij eukaryoten codeert voor een eiwit, niet langer houdbaar is?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar wie kijkt er dan nog naar die troep?
Je moet toch minstens een gen missen om je daarmee elke avond te amuseren.
Nee.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Heb je er bij het innemen van bovenstaande stelling rekening wel mee gehouden dat de huidige gen-definitie, waarbij een gen bij eukaryoten codeert voor een eiwit, niet langer houdbaar is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |