quote:Kamer wil reclameboycot Gouden Kooi
DEN HAAG - Regeringspartijen CDA en ChristenUnie roepen bedrijven op geen spotjes te plaatsen rond reality-soap De Gouden Kooi. Tweede Kamerlid Joop Atsma van het CDA noemt het tv-programma, waarin mensen elkaar het huis uit pesten, te walgelijk voor woorden.
novum
"Ik kan het niet verbieden, maar wel hopen dat het door gebrek aan adverteerders een stille dood sterft."
ChristenUnie-leider Arie Slob spreekt van een mensonwaardig programma, bevestigt een woordvoerder van de kleinste regeringspartij maandag een bericht in het Algemeen Dagblad. De oproep aan adverteerders zou ook de steun hebben van oppositiepartijen SP, GroenLinks en de SGP.
Treiteren
Atsma stelt dat er miljoenen euro's worden geïnvesteerd om geweld en treiteren tegen te gaan, bijvoorbeeld via sport en in het onderwijs. Dat wordt volgens hem door een programma als De Gouden Kooi tenietgedaan.
"We hebben het tegenwoordig over maatschappelijk ondernemen. Een bedrijf dat adverteert bij dit programma moet zich terdege afvragen of het wel inhoud geeft aan dat begrip."
helemaal mee eens.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef agter het volgende:
Echt belachelijk voor woorden dat onze Nederlandse overheid actief oproept tot een boycot van een onderdeel van een Nederlands bedrijf, die geen strafbare feiten pleegt of zo.
Waar bemoeien ze zich mee?
Idd, vooral die Joop Atsma heeft altijd van die nare trekjes. Maar bij die donorshow heeft hij zich sowieso al voor lul gezetquote:Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef agter het volgende:
Echt belachelijk voor woorden dat onze Nederlandse overheid actief oproept tot een boycot van een onderdeel van een Nederlands bedrijf, die geen strafbare feiten pleegt of zo.
Bijna net zo erg als voetbal "liefhebbers"quote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef iamthezenmaster het volgende:
het is idd. niet helemaal netjes van de Nederlandse overheid, maar aan de andere kant is de gouden kooi echt geestdodende rotzooi....
ik word er bedroefd van als ik me realiseer dat er zulk soort mensen op de wereld zijn...
Het is in Nederland een heel mooi recht dat JIJ mag bepalen wat je van zo'n programma vindt. Als je het geestdodende rotzooi vindt, dan sta je 100% in je recht om dat te vinden.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef iamthezenmaster het volgende:
het is idd. niet helemaal netjes van de Nederlandse overheid, maar aan de andere kant is de gouden kooi echt geestdodende rotzooi....
ik word er bedroefd van als ik me realiseer dat er zulk soort mensen op de wereld zijn...
Inderdaad. Dat programma is om te kotsen en mijn mening is dat mensen die er naar kijken psychisch niet helemaal in orde zijn. Maar er is geen reden waarom de overheid zo'n programma zou moeten boycotten. Als er mensen zijn die er naar willen kijken dan moeten ze die vrijheid hebben. Het is nog altijd een vrij land hier (zegt men).quote:Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef agter het volgende:
ANP/nu.nlquote:Op maandag 2 juli 2007 11:05 schreef Gert het volgende:
Wat is de bron van dit bericht?
Niet eens.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:07 schreef Heerlijkheid het volgende:
Een vrij land betekent ook dat een politicus mag vragen aan bedrijven of ze geen geld meer willen steken in de financiering van zo'n walgelijk, onderdemaats flutprogramma met mensen die hun best doen zich zo minderwaardig mogelijk te gedragen. Hier is geen sprake van een verbod, al zou dat misschien nog wel het beste zijn. Je moet mentaal wel zeeeeeeeeeeeeer beperkt zijn om hier de lol van in te zien, in ieder geval zijn die mensen die dit bekijken cultureel onderontwikkeld. Om maar te zwijgen van die patjepeëers in het huis.
Serious shit dus.quote:
Zal ik nog even 30 programma's noemen die nog veel meer geestdodend zijn, maar waar niemand over klaagt?quote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef iamthezenmaster het volgende:
1. Atsma = niet de overheid. Hij is een Tweede Kamerlid.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:19 schreef agter het volgende:
[..]
Niet eens.
Overheid mag zich hiermee niet bemoeien, Overheid moet wetten maken en zien op de uitvoering daarvan.
Het zou een heel hellend vlak zijn waar je je dan op begeeft.
Klein voorbeeldje: Wat als de overheid vraagt of oproept aan het NOS journaal om de gewelddadige strijders van de ETA in Spanje (ik verzin maar wat) geen rebellen of terroristen meer te noemen, maar vrijheidsstrijders?
Dat kan toch echt niet!
De SP en Groen Links waren het er mee eensquote:Op maandag 2 juli 2007 11:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Serious shit dus.
Wat een volslagen malloten.
Voor dit soort dingen was ik dus al bang, met twee van die benepen christenpartijen in de regering.
Als de PvdA een beetje ballen heeft, laten ze expliciet weten dat ze zich als coalitiepartner schamen voor deze oproep.
Met name van een partij als GroenLinks, die zich nog weleens liberaal wil noemen, mag je toch beter verwachten.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De SP en Groen Links waren het er mee eens
2:quote:Op maandag 2 juli 2007 11:22 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
1. Atsma = niet de overheid. Hij is een Tweede Kamerlid.
2.Je vergelijking gaat niet op, want hij vraagt niet om inhoudelijke bemoeienis met het programma, maar doet een oproep aan bedrijven geen reclamespotjes meer te laten draaien rondom DGK.
Ik vind het schandalig van zowel de SP als ook Groen Links. Twee partijen die ik hoog heb zitten en dan zoietsquote:Op maandag 2 juli 2007 11:24 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Met name van een partij als GroenLinks, die zich nog weleens liberaal wil noemen, mag je toch beter verwachten.
Dus als je het niet eens bent met de inhoud van een programma is oproepen tot boycot een normale actie? Damn, dan had ik er een dagtaak aan, want het barst van de programma's waarbij ik het niet eens ben met de inhoud. Alle 'dancing, singing, fucking with the stars' programma's bv.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:28 schreef agter het volgende:
[..]
2:
Het oproepen van een boycot is toch uiteindelijk je bemoeien met de inhoud van het programma.
Of zie ik dat verkeerd?
Hij is het gewoon niet eens met die inhoud. En probeert dat op die manier te bewerkstelligen.
Ja, precies.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dus als je het niet eens bent met de inhoud van een programma is oproepen tot boycot een normale actie? Damn, dan had ik er een dagtaak aan, want het barst van de programma's waarbij ik het niet eens ben met de inhoud. Alle 'dancing, singing, fucking with the stars' programma's bv.
Ik vind het zelfs onbegrijpelijk.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik vind het schandalig van zowel de SP als ook Groen Links. Twee partijen die ik hoog heb zitten en dan zoiets
idd...quote:Op maandag 2 juli 2007 10:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bijna net zo erg als voetbal "liefhebbers"
Dit dus, Ik word er trouwens nog bedroefder van me te realiseren dat er blijkbaar mensen zijn die dit volgen, of erger nog, betalen voor streamsquote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef iamthezenmaster het volgende:
Ik wil toch even reageren op dit soort posts.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dit dus, Ik word er trouwens nog bedroefder van me te realiseren dat er blijkbaar mensen zijn die dit volgen, of erger nog, betalen voor streams
De Gouden Zooi
Wil je soms ontkennen dat iemands interesses iets zeggen over die persoon?quote:Op maandag 2 juli 2007 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik wil toch even reageren op dit soort posts.
Ik wor bedroefd van mensen die denken dat ze iemand kunnen beoordelen op grond van een programma dat hij/zij volgt.
En ga je nu maar ergens anders misplaatst superieur voelen.![]()
Het is gewoon een drama dat die mensen toch überhaupt dit topic weten te vinden, het zit ze wel hoog.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik word bedroefd van mensen die denken dat ze iemand kunnen beoordelen op grond van een programma dat hij/zij volgt.
Nee het zegt niets over mensen dat ze graag zien hoe andere mensen elkaar de hersens inslaan, elkaar vernederen, elkaar pesten, elkaar de huid vol schelden: dat is volstrekt normaal en je moet die mensen - en de mensen die er naar kijken - vooral niet veroordelen.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik word bedroefd van mensen die denken dat ze iemand kunnen beoordelen op grond van een programma dat hij/zij volgt.
recent nog het journaal gezien? of GTST? of elk ander tvprogramma?.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Nee het zegt niets over mensen dat ze graag zien hoe andere mensen elkaar de hersens inslaan, elkaar vernederen, elkaar pesten, elkaar de huid vol schelden: dat is volstrekt normaal en je moet die mensen - en de mensen die er naar kijken - vooral niet veroordelen.![]()
Lijkt me toch wel iets anders, maar hey, als DGK kijker kan ik me voorstellen dat je die nuance niet zietquote:Op maandag 2 juli 2007 11:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
recent nog het journaal gezien? of GTST? of elk ander tvprogramma?.
Vooral niet inhoudelijk reageren, want dan zou je het niveau van Natasia nog kunnen ontstijgen.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
recent nog het journaal gezien? of GTST? of elk ander tvprogramma?.
is niks anders aan. Het is een tv-programma. Niet meer en niet minder. Als het programma je niet aanspreekt, zet je toch lekker een andere zender op? Keuze genoeg.. Kijken naar bevallingen, operaties, wegmisbruikers of weet ik veel welke pulp jij toevallig interessant vindt.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel iets anders, maar hey, als DGK kijker kan ik me voorstellen dat je die nuance niet ziet
quote:Op maandag 2 juli 2007 12:03 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Vooral niet inhoudelijk reageren, want dan zou je het niveau van Natasia nog kunnen ontstijgen.
Je kan zien dat je nooit naar de GK kijkt.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:03 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Vooral niet inhoudelijk reageren, want dan zou je het niveau van Natasia nog kunnen ontstijgen.
Na deze walgelijke post, waarin je met wat dure woordjes probeert indruk te maken, voel ik me ver verheven boven jouw benepen hokjesgeest.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wil je soms ontkennen dat iemands interesses iets zeggen over die persoon?
Het lijkt me evident dat dat nogal gerelateerd is aan je belevingswereld en intellectuele capaciteiten nml. Daarbij heb je imo echt geen leven als je gaat betalen om de hele dag naar een stel menselijke pantoffeldieren die qua intelligentie nog niet aan Bokito kunnen tippen te kunnen koekeroeren...of wil je soms beweren dat je dat doet uit antropologisch oogpunt? (zelfs dan zou het mij moeite kosten, maar dat terzijde).
En ja, ik voel me ver verheven boven die randdebielen uit DGK. Ik zie niet in wat daar misplaatst aan is eigenlijk. Iedereen die ontstegen is boven die manier van communicatie en het niet op kan brengen om naar dat asociale gebler te kijken zal zichzelf verheven voelen![]()
Afschaffen? Heeft hij helemaal niet gezegd.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:07 schreef Urquhart het volgende:
De een kijkt graag naar de Gouden Kooi, en de ander niet. Dat is logisch, en verder prima. Maar wat mij tegenstaat is dat als iemand een bepaald programma niet kan waarderen, dat het dan meteen maar afgeschaft moet worden. Hoezo kort door de bocht meneer Atsma?! Er zit ook een knop op je tv!
Doe eensquote:Op maandag 2 juli 2007 11:20 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zal ik nog even 30 programma's noemen die nog veel meer geestdodend zijn, maar waar niemand over klaagt?
Een reclameboycot is praktisch pleiten voor het van de buis halen van een programma. Daar kijk ik wel doorheen.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:08 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Afschaffen? Heeft hij helemaal niet gezegd.
Ach ja. En twee Kamerleden is toch ook hetzelfde als 'de Kamer' (zie topictitel)?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:09 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Een reclameboycot is praktisch pleiten voor het van de buis halen van een programma. Daar kijk ik wel doorheen.
"zou ook de steun hebben van oppositiepartijen SP, GroenLinks en de SGP."quote:Op maandag 2 juli 2007 12:10 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Ach ja. En twee Kamerleden is toch ook hetzelfde als 'de Kamer' (zie topictitel)?
Niet mee eens, ik vind de Gouden zooi geen "gewoon" TV programma maar een "lichtend" (quote:Op maandag 2 juli 2007 12:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
is niks anders aan. Het is een tv-programma. Niet meer en niet minder. Als het programma je niet aanspreekt, zet je toch lekker een andere zender op? Keuze genoeg.. Kijken naar bevallingen, operaties, wegmisbruikers of weet ik veel welke pulp jij toevallig interessant vindt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |