je weet maar nooit. Misschien blijft het bij deeltje 1, misschien komt er een vervolg. Ik weet uit persoonlijk sfeer dat er veel liefhebbers zijn van peugeot. Vooral de oudere modellen vallen bij veel mensen in de smaak.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:15 schreef Tjabbo het volgende:
deeltje 1 nog wel. Je bent wat van plan.
Ik heb ook een 206 en dat is ook al zon gekut met de electronicaquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:13 schreef LENUS het volgende:
Ik heb ongeveer een half jaar in een peugeot 206 quicksilver gereden. Man, man, man, man wat een drama was dat. De electronica was om de week stuk. Qua comfort, rijprestaties, design was het wel smullen geblazen.
[afbeelding]
Oude foto, tegenwoordig gewoon op Nederlands kenteken.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:38 schreef goldhorn het volgende:
oooh, schitterend die 604.. en nog met origineel frans kenteken??
Ik vind, talbot rijders zijn ook welkom hier!quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:44 schreef BID112 het volgende:
een Peugeot topic
![]()
Peugeot 309 rijder meld zich!
(Jaja ik weet het, de 309 is een beetje het zwaarte schaap van Peugeot maar toch)
M'n schoonpa heeft net een 307SW... Wel geil, zo'n enorm glazen dakquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:19 schreef Tjabbo het volgende:
^heb je geluk mee. mijn pa had er 1 die in een jaar tijd meer dan de helft van die tijd bij de dealer stond.
niet normaal.na 12000km de versnellingsbak kapot
Daarna nog 2x startmotor, startonderbreker, schokbrekers, ophanging en velgen vernieuwd :x
Peugeot is het ultieme bewijs dat voor veel mensen de vorm bóven de betrouwbaarheid gaat.
True, maar de meederheid is ook niet bedoeld om snel te gaan, lekker rustig en stilquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:56 schreef rival het volgende:
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden)
juist niet vind ik persoonlijk. Ook de koppeling werkt erg lekker. Heb wel eens in een volvo (s40) gereden maar dat was echt dramaquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:56 schreef rival het volgende:
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden)
Een peugeot is een peugeot... Of het nou een auto is, een scooter of een pepermolen.quote:
quote:Peugeot produceert momenteel nog steeds pepermolens. Dit is nog een overblijfsel uit de beginperiode van Peugeot toen zij allerlei producten op de markt hadden. De Peugeot-pepermolens staan hoog aangeschreven.
Heb je pech mee gehad.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:19 schreef Tjabbo het volgende:
^heb je geluk mee. mijn pa had er 1 die in een jaar tijd meer dan de helft van die tijd bij de dealer stond.
niet normaal.na 12000km de versnellingsbak kapot
Daarna nog 2x startmotor, startonderbreker, schokbrekers, ophanging en velgen vernieuwd :x
Peugeot is het ultieme bewijs dat voor veel mensen de vorm bóven de betrouwbaarheid gaat.
4 Ton is netjesquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:53 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Heb je pech mee gehad.
Peugeotje 307 SW van m'n pa heeft 4 ton gereden in 5 jaar en nergens problemen mee
Ok, hij zegt sinds een week of 2 dat de motor overhit is als je 'm net aanzet.
Maar zodra de motor warm is, heeft ie daar geen last meer van
Ja, de 206 is zo'n kutauto, dat er ruim 6 miljoen van gemaakt zijnquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:07 schreef Keiichi het volgende:
Ik ga waarschijnlijk zaterdag een Peugeot 206 1.4hdi kopenBakje is van aug 2002
Heeft iemand ervaringen met deze auto?(heb reactie van lenus al gelezen ja
)
Daarvoor moet je de oudere Peugeots hebben, raar maar waar, deze schakelen beterquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:56 schreef rival het volgende:
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden)
quote:
Klopt goldhorn, het is zeker te weten een 405, hebben hier thuis meer dan 10 jaar een 605 gereden, dus ik kan beamen dat het geen 605 isquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:45 schreef goldhorn het volgende:
voor zover ik weet is er van de 605 nooit een rally versie geweest. ik ben er toch redelijk zeker van de die dakar 405 ook echt een 405 is
klik hier om er nog meer te zien
alleen vind ik 'm 5deurs mooier...quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:05 schreef goldhorn het volgende:
de 306 is echt een mooie auto....
O dus jij bent die vent die met auto's neuktquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:27 schreef Borkydude het volgende:
[afbeelding]
206 RC
Beter dan een orgasme
In de uitlaatquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:30 schreef rena het volgende:
[..]
O dus jij bent die vent die met auto's neukt![]()
?
Vet geilquote:
205 Fquote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb een 104 in verkleedkleren. En ooit komt er een 205 bestel. 309 is ook gaaf.
quote:Op maandag 2 juli 2007 08:04 schreef freak1 het volgende:
*meldt*
heb net een nieuwe peugeot 407 gekocht
2.0 diesel, premium versie, zwart metallic lak .. nog maar 3 maandjes wachten
[afbeelding]
wat een heerlijke auto, lekkere 6 bak erin, superrelaxed rijden
Maar je hebt wel echt een toffe wagen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:34 schreef nevetS het volgende:
tvp heb altijd moeite om dit soort topics bij te benen, maar ga mijn best doen.
Hier mijn Peugje, die gisteren faliekant is afgekeurd bij de APK, op ongeveer alles wat de wielen aan de rest vasthoudt. Hoera vakantie.
[img=578xnull]http://members.home.nl/dieks/304.jpg[/img]
Heee, die heb ik in Zilver.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:04 schreef freak1 het volgende:
*meldt*
heb net een nieuwe peugeot 407 gekocht
2.0 diesel, premium versie, zwart metallic lak .. nog maar 3 maandjes wachten
[afbeelding]
wat een heerlijke auto, lekkere 6 bak erin, superrelaxed rijden
ook de 2 liter? vond hem eigenlijk niet echt aanmerkelijk sneller dan de 1.6, heb het vooral om de 6 bak gedaan..quote:
Jep, en recent in een 1,6 gereden en had daar de indruk van dat ie de power op de betere plek had zitten, hoewel ie minder pk en Nm heeft.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:29 schreef freak1 het volgende:
[..]
ook de 2 liter? vond hem eigenlijk niet echt aanmerkelijk sneller dan de 1.6, heb het vooral om de 6 bak gedaan..
diesel btw.
Klopt, ben er ook nog steeds heel blij mee.quote:
ik zoek ook nog een beetje chiptune ervaringen, als de auto straks is ingereden, twijfel ik toch of ik m laat chippen, meteen plus 40 pk :/quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, en recent in een 1,6 gereden en had daar de indruk van dat ie de power op de betere plek had zitten, hoewel ie minder pk en Nm heeft.
Iemand trouwens een idee van een mooie Ipod oplossing?
Zéér mooie wagen is dat, zeker één van mijn favoriete Peugeot klassiekers!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Peugeot 504 cabrio
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Heerenveen
Datum: 10 juni 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Vroem; bouwjaar 1982
Zonde dat je de booskijkers eraf gehaald hebtquote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:34 schreef jwstoop het volgende:
*MELDT*!
Erfenis, Peugeot 405 1.9i GRX met Mi16 bumpers en 205 gti velgen (upgrades zelf gedaan)
[afbeelding]
En die booskijkers heeft ie intussen niet meerWel een aantal deukjes aangezien ik zo ongeveer in centrum Amsterdam woon waar veel fietsen naast de autos staan en wel eens omvallen :S
Idd heeft de 307 SW een panoramisch dak en zilverkleurige dakrails en strips, maar ook de stoelen zijn in de SW iets anders, mijns insziens wat prettiger ook.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:51 schreef Borkydude het volgende:
Wat is het verschil tussen de break en de SW?
Misschien heb ik het bij hetverkeerde eind en zijn dezelfde stoelen uit de SW ook als optie beschikbaar in de Break, maar ik heb beide gereden en er zat wel verschil tussen, zo had bijvoorbeeld de SW ook armsteunen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:54 schreef goldhorn het volgende:
Voor zover ik weet zijn de stoelen in zowel de break als de sw hetzelfde. Wel een verschil dat ik nog heb kunnen vinden, is dat in de break een achterbank zit, en in de sw schijnen dit drie 'losse' stoelen te zijn.
Dit wordt 'm definitiefquote:Op donderdag 5 juli 2007 10:08 schreef goldhorn het volgende:
leuke auto, de 207. Ben benieuwd wanneer de 207 SW Outdoor gaat komen. En of ze hem echt ongewijzigd (wat ze verkondigde op de autoRAI) uitbrengen.
plaatje:
[afbeelding]
Als ik jou was zou ik die GTI nog eens goed overdenken. Ik heb een paar keer in zo'n ding gereden, en wat me opvalt aan die bak: Rechtdoor gaat ie prima, maar geef geen gas in de bochten, dan wil ie alleen maar rechtdoor...quote:Op zondag 1 juli 2007 22:23 schreef Jill-RMC het volgende:
Op het moment ben ben ik al heeel stiekem aan het kijken naar een 206 GTI of RC uitvoering die er (bij een vast contract op mijn werk) zo eind van het jaar waarschijnlijk gaat komen.
Ik heb die ook! Uit 1992, sinds vandaagquote:
Wikipedia, zijn dat alle verschillen?quote:On the phase 1 model, a Sunroof and Anti Lock brakes were the only options available from the factory, although many came with foglights or spoilers from the XSi models. From 1997-1998 the Phase 2 Rallye was offered, and these combined the light, nimble chassis of the Phase 1 Rallye, with a 1.6 litre petrol injection engine (TU5J2, 103bhp) and updated looks and safety features of the later models (1996-1999). Optional Extras on the Phase 2 Rallye were; Power assisted steering, Anti-Lock Brakes and a sunroof.
gefeliciteerd , mooie kleur ook . Lekker is dat hè , een nieuwe autoquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:48 schreef Pronk het volgende:
Sinds gisteravond ben ik samen met mijn vriendinnetje in het bezit van deze nieuwe Peugeot 107 XS.![]()
[afbeelding]
Thx. Ja, dat is echt geweldig. Vooral het moment van wegrijden bij de dealer zal ik me nog heel lang blijven herinneren.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef Reza-impreza het volgende:
[..]
gefeliciteerd , mooie kleur ook . Lekker is dat hè , een nieuwe auto
Onze Citroën C4 ruikt na 1,5 jaar nog steeds nieuw, terwijl de Passat van een kennis na een paar maanden niet meer nieuw rook. Verschilt per autoquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:03 schreef Pronk het volgende:
[..]
Thx. Ja, dat is echt geweldig. Vooral het moment van wegrijden bij de dealer zal ik me nog heel lang blijven herinneren.
Ik hoop ook dat die heerlijke nieuwe geur nog even in de auto blijft hangen, maar waarschijnlijk is dat na een paar dagen al wel weg.
Hmm, het zal dan ook wel aan de gebruikers liggen. Ik doe wel voorzichtig en hoop dat de auto nog een tijdje zo blijft ruiken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:24 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Onze Citroën C4 ruikt na 1,5 jaar nog steeds nieuw, terwijl de Passat van een kennis na een paar maanden niet meer nieuw rook. Verschilt per auto
niet te veel winden laten met de ramen dicht , dan blijft het nog lang frisquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:03 schreef Pronk het volgende:
[..]
Thx. Ja, dat is echt geweldig. Vooral het moment van wegrijden bij de dealer zal ik me nog heel lang blijven herinneren.
Ik hoop ook dat die heerlijke nieuwe geur nog even in de auto blijft hangen, maar waarschijnlijk is dat na een paar dagen al wel weg.
Zijn zeker mooie wagentjes, maar wil je snelheid, luxe en comfort....405 MI/T 16 :pquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:23 schreef Goochie het volgende:
Er is in mijn optiek, maar 1 echte Peugeot geweest en dat is de 205 GTI 1.9
[afbeelding]
[afbeelding]
'jahaha 'new car sent' die kreeg je vroeger bij die tellsell supershine autowasquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:15 schreef goldhorn het volgende:
je hebt geloof ik ook spuitbussen met het 'nieuwheids' luchtje..
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:23 schreef Goochie het volgende:
Er is in mijn optiek, maar 1 echte Peugeot geweest en dat is de 205 GTI 1.9
[afbeelding]
[afbeelding]
Of je sloopt de lederen bekleding uit de Mi16 en zet die in je 205quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:37 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Zijn zeker mooie wagentjes, maar wil je snelheid, luxe en comfort....405 MI/T 16 :p
de 106 XSI 1.6 was het topmodel van phase 1 (1992-1996)quote:Op vrijdag 6 juli 2007 03:30 schreef kokos het volgende:
[..]
Ik heb die ook! Uit 1992, sinds vandaag.
Wat zijn de verschillen tussen phase 1 en 2?
[..]
Wikipedia, zijn dat alle verschillen?
Oh ja, ik heb een 1.4 XSi uit 01/'92. Ik heb alleen de krik tot nu toe nog niet gevonden, kun je me vertellen of die aanwezig is?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:22 schreef Maranelloot het volgende:
Er is geen XSI meer bij de fase 2 (wel XS, maar die was in 1.1 en 1.4 leverbaar, geen snelle versies dus).
Bij de fase 1 waren de snelle modellen:
- XSI (1.4 en 1.6, die laatste kom je niet zovaak tegen, de zeldzaamste is de Le Mans uitvoering met extra luxe)
- 1.3 Rallye
Bij de fase 2 waren de snelle modellen:
- GTI 1.6 16v
- Sport 1.6 16v (basicly een beetje uitgeklede GTI, interieur uit de Rallye maar ook weer niet zo kaal)
- Rallye 1.6 8v
Mocht je een Sport willen kopen ooit, let wel op dat er ook 1.1 en 1.4 Sport modellen zijn, met dezelfde uiterlijke kenmerken als de 16v Sport/Gti, maar uiteraard langzamer.
Hmm, ik rij in een Xantia HDi (110pk), met een Peugeot motor zoals je weet (eigenlijk is het gewoon een 406 met andere koets en Citroën hydrauliek) en die is toch echt niet tam hoor. Alleen gebruikt PSA wat relaxtere versnellingsbakverhoudingen dan VW heb ik de indruk, waardoor het allemaal wat minder sportief maar meer comfortabel aanvoelt.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:42 schreef LeXX het volgende:
Peugeot maakt vrij tamme diesels in verhouding tot bijvoorbeeld de TDI'tjes van VAG. Voordeel is wel dat ze erg betrouwbaar zijn.![]()
Dat is een hele mooie!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:34 schreef nevetS het volgende:
tvp heb altijd moeite om dit soort topics bij te benen, maar ga mijn best doen.
Hier mijn Peugje, die gisteren faliekant is afgekeurd bij de APK, op ongeveer alles wat de wielen aan de rest vasthoudt. Hoera vakantie.
[afbeelding]
Tam, dat valt inderdaad wel mee, maar ze zijn niet erg gretig en fel zoals je soms wel eens bij andere merken ziet. Het is inderdaad meer comfort dan sportiviteit waarop de motor en bak afgesteld zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hmm, ik rij in een Xantia HDi (110pk), met een Peugeot motor zoals je weet (eigenlijk is het gewoon een 406 met andere koets en Citroën hydrauliek) en die is toch echt niet tam hoor. Alleen gebruikt PSA wat relaxtere versnellingsbakverhoudingen dan VW heb ik de indruk, waardoor het allemaal wat minder sportief maar meer comfortabel aanvoelt.
Klopt, is mijn ervaring ook met de HDi(in de Xantia ligt ook de 2.0 HDi, in mijn geval dus de 80kW versie): fijne stille soepele dieselmotor, en nog zuinig ook, ik rij gemiddeld 1:17,5. (de auto weegt bijna 1350 kg...) Dat een Xantia nog comfortabeler is dan een Peugeot zal ik in dit topic maar niet al te hard roepen denk ikquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:09 schreef LeXX het volgende:
[..]
Tam, dat valt inderdaad wel mee, maar ze zijn niet erg gretig en fel zoals je soms wel eens bij andere merken ziet. Het is inderdaad meer comfort dan sportiviteit waarop de motor en bak afgesteld zijn.
Grootste pluspunt van mijn dieseltje in elk geval (2.0 HDi 66kw) is de soepelheid en mooie loop. Fijne auto voor de lange afstanden
Als 605 bezitter is die 908 toch wel het mooist, (trouwens die 402 (die geel met zwart) is ook schitterend).quote:Op maandag 16 juli 2007 09:17 schreef Darkomen het volgende:
Die Darlmat![]()
Nog wat mooie modellen:
607 pescarolo
[afbeelding]
[afbeelding]
908
[afbeelding]
[afbeelding]
Op de BMW nieren onder de neus na ben ik het met je eensquote:Op maandag 16 juli 2007 09:38 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Als 605 bezitter is die 908 toch wel het mooist, (trouwens die 402 (die geel met zwart) is ook schitterend).
Leuke auto....quote:
Bouwjaar in de MP advertentie klopt niet overigens.quote:
Dat is nu dus allemaal opgelost, en het was nogal een waslijst, nondeju!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:34 schreef nevetS het volgende:
tvp heb altijd moeite om dit soort topics bij te benen, maar ga mijn best doen.
Hier mijn Peugje, die gisteren faliekant is afgekeurd bij de APK, op ongeveer alles wat de wielen aan de rest vasthoudt. Hoera vakantie.
[afbeelding]
Maar dat is oorspronkelijk dan ook een Talbot, de vermeende opvolger van de Horizon. Als waren die toch ook best comfortabel?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:09 schreef Lausteen het volgende:
Verder ooit in een 309 gereden, man wat een rijcomfort vergeleken met mijn Japanner uit hetzelfde jaar.
Daarom ben ik ook zo blij dat ik de 405 van mn tante kan overnemen. Ik heb al niet zo'n beste rug en veel Aziatische wagens vind ik ronduit kut qua zitcomfort.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:09 schreef Lausteen het volgende:
Verder ooit in een 309 gereden, man wat een rijcomfort vergeleken met mijn Japanner uit hetzelfde jaar. Mn baas had ooit 3 205en, maar die waren wel goed brak![]()
Merci, en dat is ook gelukt. Weer een jaar erbijquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:42 schreef goldhorn het volgende:
das idd een redelijke waslijst....
Succes morgen
Dan zit je zeker goed in de 405, ik heb ook altijd last van mn rug, maar mn 405 stoelen zitten altijd goed, perfecte steun, en meestal gaat mn rugpijn ook weg.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:15 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook zo blij dat ik de 405 van mn tante kan overnemen. Ik heb al niet zo'n beste rug en veel Aziatische wagens vind ik ronduit kut qua zitcomfort.
Talbot was toch de opvolger van Simca?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:13 schreef patje74 het volgende:
[..]
Maar dat is oorspronkelijk dan ook een Talbot, de vermeende opvolger van de Horizon. Als waren die toch ook best comfortabel?
Kilometers valt nog best mee, het is tenslotte een diesel, die kunnen wel wat hebben.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:50 schreef rena het volgende:
Hij heeft behoorlijk wat km's op de teller, maar ik vind hem er netjes uitzien voor de rest! Ik zou ook inderdaad even langsgaan bij de dealer en zo.
Zie ik nou goed dat ze het Peugeot logo en zo er af hebben gehaald? Wat lelijk![]()
De oer-diesel die hierin ligt, staat als erg betrouwbaar te boek. Mits hij netjes warm wordt gereden, is hij bijna niet stuk te krijgen (geef overigens geen garantiesquote:Op maandag 23 juli 2007 16:30 schreef Fc_k het volgende:
Hoi,
ik heb een vraagje, ik wil namelijk graag een peugeot 206 kopen en heb er nu één gevonden die betaalbaar is voor mij. Zou iemand mij kunnen vertellen of het niet 'te goedkoop' is. (Tis namelijk de goedkoopste die er stond :s zou er iets mis aan zijn?)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=44bxcihfgnh
aah, op die manier...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:44 schreef Antal het volgende:
Op de achterkant. daar hoort 'peugeot' te staan. Dit valt onder 'tuning / styling'..
Wil ik hebben, wil ik hebben.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:04 schreef TSPO het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vormgeving
De 308 RC Z concept car wordt gezien als de reïncarnatie van het begrip rijplezier volgens Peugeot. Het betreft een 2+2 zits coupé met een evenwichtige, moderne vormgeving en praktische gebruiksmogelijkheden.
De auto is licht van gewicht dankzij het gebruik van aluminium voor bijvoorbeeld de beide dakbogen, door een achterruit van polycarbonaat en door de vele carrosseriedelen van koolstofvezel.
De nieuwe 308 is de ideale basis voor deze concept car. De auto biedt een aantal belangrijke voordelen:
- een opvallende styling met een eigenzinnig karakter;
- eenvoudig te realiseren door zo veel mogelijk gebruik te maken van de bestaande onderdelen van de 308 hatchback,
- de sterke eigenschappen van de hatchback (onderstel, uitrusting, design enz.) komen bij deze coupé zelfs nog beter tot hun recht.
De aerodynamische lijnen zorgen voor een bijzonder gunstige luchtweerstand (SCx slechts 0,65) waardoor de auto bijzonder zuinig met zijn brandstof omspringt. Daardoor is ook de CO2-uitstoot heel beperkt en wordt het milieu ontzien.
Het sportieve karakter en de uitstekende rijeigenschappen dankt de 308 RC Z concept car aan zijn evenwichtige afmetingen:
- de lengte bedraagt 4,276 m (gelijk aan de hatchback),
- de breedte is 1,840 m (25 mm meer dan de hatchback) en
- de auto is 1,320 m hoog.
Mechaniek
Voor de aandrijving van de 308 RC Z concept car wordt gebruik gemaakt van een 1,6 l THP-motor, één uit de nieuwe serie motoren die het resultaat is van de samenwerking tussen PSA Peugeot Citroën en BMW Group. Het gaat in dit geval om de EP6DTS-motor met een vermogen van 128 kW (= 175 pk) die standaard in de 207 RC zit.
Speciaal voor de 308 RC Z concept werd deze 1,6 l THP op een aantal punten aangepast waardoor het vermogen steeg naar 160 kW (= 218 pk). Door het enorme koppel van 280 Nm dat al bij zeer lage toerentallen beschikbaar is (zelfs 300 Nm bij overboost) heeft de motor een bijzonder soepel karakter. Opmerkelijke cijfers die zorgen voor sportieve prestaties.
De speciale “Twin-Scroll” turbo zorgt voor een maximale laaddruk en dankzij de directe benzine-inspuiting kan precies de juiste mengselsamenstelling worden verkregen voor een volledige verbranding en een maximaal motorrendement.
Deze motor is gekoppeld aan een volledig nieuwe, handgeschakelde zes-versnellingsbak.
Dit geheel maakt de 308 RC Z tot een auto met een opmerkelijke balans tussen prestatie- en verbruikscijfers. De topsnelheid van 235 km/h wordt bereikt in de 6e versnelling en de sprint van 0 tot 100 km/h vergt slechts 7,0 s. Snel inhalen is geen punt: acceleratie van 80 tot 120 km/h in de 5e duurt maar 7,5 s. Het brandstofverbruik blijft alleszins redelijk met 6,7 l/100 km bij gecombineerd gebruik en de CO2-uitstoot bedraagt slechts 160 g/km.
Kom je daar om 10 uur, de dag van tevoren heb je dat afgesproken, is de auto net een half uur eerder verkocht!! Dan heb je net een uur in de auto gezetenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:07 schreef JK1982 het volgende:
Hey leuk, een Peugeot-topic!
Ik ga morgen kijken naar een 306 cabrio uit 96 met 65k op de klok.
Wat zijn nou specifieke punten waar ik op zou moeten letten?
Subtiel spoilertje zit er al op, idd verlagen, maar meer er niet aan doenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:29 schreef _Drake_ het volgende:
precies, dat was mijn idee ook ermee, gewoon netjes subtiel houden, waarschijnlijk gaat hij nog een stukje omlaag maar dat heeft meer een technisch probleem aan de voorkant te maken (rebound verhogen, en de druk op de dempers omlaag halen)
Ik herken hetquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:22 schreef du_ke het volgende:
Peugeot.
Ik rijd momenteel in een 107 waar ze op 1 of andere manier 5 deuren in hebben kunnen proppen maar met goed fatsoen een kratje bier in de kofferbak proppen lukt niet.
nee, hij heeft echt wel zijn plekjes maar zijn geheel ziet hij er nog netjes uitquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:09 schreef Borkydude het volgende:
De lak is ook mooi, opnieuw gespoten?
Ja hoe krijgen ze het voor elkaar inderdaadquote:
Wat vind je van de koppeling?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja hoe krijgen ze het voor elkaar inderdaad.
Maar verder een prima wagentje dat lekker rijdt. Al valt het comfort voor de langere afstanden wat tegen. Rijd nu ruim een uur heen en een uur terug per dag en dat is net te doen. Maar het verbruik van 1 op ruim 20 is wel prima.
Tja heb hiervoor jarenlang maar erg weinig gereden dus ben niet veel gewend. Heb wel het idee dat naar de 1 of 2 schakelen soms een beetje lastig gaat.quote:
Dat is echt typisch peugeot probleemquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja heb hiervoor jarenlang maar erg weinig gereden dus ben niet veel gewend. Heb wel het idee dat naar de 1 of 2 schakelen soms een beetje lastig gaat.
Ik heb hem inmiddels, en hij rijdt echt heerlijk. Voorheen had ik een Saxo VTS 1.4, maar dan is dit toch wel een stukje beter nog.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:45 schreef dawg het volgende:
Ik ga volgende week mijn Peugeot 206xs 1.6 16v ophalen, uit eind 2002. Mijn eerste Peugeot, ik ben benieuwd.
Was dat te merken in hun rijgedrag tegenover jou?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:57 schreef nevetS het volgende:
Net terug met de 304 uit Frankrijk, iets meer dan 3000 probleemloze kilometers. In twee dagen heen, rondtouren en in één dag terug. Hele weg 140 op de linkerbaan, en dat 11 uur lang.Fransen hebben zelf trouwens helemaal niks met oude Peugs, vinden ze volgens mij maar oude rommel.
Lekker irritantquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:57 schreef nevetS het volgende:
Net terug met de 304 uit Frankrijk, iets meer dan 3000 probleemloze kilometers. In twee dagen heen, rondtouren en in één dag terug. Hele weg 140 op de linkerbaan, en dat 11 uur lang.Fransen hebben zelf trouwens helemaal niks met oude Peugs, vinden ze volgens mij maar oude rommel.
Fransen rijden over het algemeen erg netjes, ruimte maken als je in wil voegen en dergelijke. Misschien werd ik positief gediscrimineerd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:03 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Was dat te merken in hun rijgedrag tegenover jou?
Inderdaad irritant zo'n goed overwogen post. Tuurlijk ging ik alleen naar links als ik inhaalde en wachtte even als er iets veel snellers aan kan zetten. Maar dat stond er natuurlijk niet, dus kon het ook nooit zo zijn.quote:
En dan zijn er nog mensen die zeggen dat franse auto's onbetrouwbaar zijnquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:57 schreef nevetS het volgende:
Net terug met de 304 uit Frankrijk, iets meer dan 3000 probleemloze kilometers. [...]
Allemaal leugens!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:00 schreef goldhorn het volgende:
[..]
En dan zijn er nog mensen die zeggen dat franse auto's onbetrouwbaar zijn![]()
De 51-FK-STquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:12 schreef 205_Lacoste het volgende:
Peugeot liefhebber (helaas niet meer in het bezit van het beestje) meldt zich!
205 blijft een super model. Zijn heel wat mooie uitvoeringen. De 1.9GTI velgen zijn ook nog steeds tijdloos!
[afbeelding]
En natuurlijk de meest briljante rallywagen ever
[afbeelding]
Achteraf bezien had ik 'm weer terug moeten kopen van je. Helaas niet gedaan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:43 schreef GizartFRL het volgende:
De 51-FK-ST
Monsterauto.
Van 120.000 naar 183.000 km
1 keer accu stuk. altijd starten.
Liep zelfs op 1 cylinder ( daarna de bougie/kabels/verdelerkap vervangen).
Zonde dat ie weg is.
bronquote:Het slechte nieuws: de Peugeot 907 is slechts een concept car. Het goede nieuws: volgens de ontwerpers laat de 907 zien hoe de auto van de toekomst eruit kan zien. De Quark is een tweede concept, die laat zien wat Peugeot op het gebied van brandstofceltechnologie in huis heeft.
Peugeot wilde bij de 907 alle kennis die er in huis is, in één auto verenigen. De concept is voorzien van een 6,0-liter V12 met 500 pk en weegt 1.400 kilo. Door een glazen plaat in de motorkap zijn de inlaatkelken van de V12 te zien. Het visuele aspect is bij de 907 duidelijk niet uit het oog verloren.
De coupé heeft een lengte van 4,37 meter, een hoogte van 1,21 meter, een breedte van 1,88 m en een wielbasis van 2,50 m. De Peugeot staat op 18 inch banden. Aan de voorzijde heeft het rubber de maat 275/40 en aan de achterzijde 345/35. Tot slot heeft Peugeot voor de 907 een speciale bagageset ontworpen. De sportwagen van Peugeot is te zien op de Autosalon van Parijs.
Quark
De Peugeot Quark, een tweede studiemodel van Peugeot voor Parijs, doet erg sterk denken aan een quad. Het voertuig is voorzien 4 aangedreven wielen en 2 zitplaatsen. Elk wiel heeft een eigen elektromotor. Die elektromotoren worden gevoed door een brandstofcel, zodat het elektrische voertuig een vergrote actieradius heeft.
De Quark heeft een lengte van 2,38 meter en is 1,50 breed. Het voertuig heeft een leeggewicht van 425 kilo. Volgens Peugeot haalt de Quark een maximum snelheid van 110 km/u en de sprint van 0 naar 50 km/u zou gaan in 6,5 seconden. De actieradius ligt tussen de 100 en de 130 km.
Je kan door de inlaatkelken de zuigers zien bewegen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:36 schreef 907 het volgende:
Het grappige van de 907 vind ik dat je de zuigers gewoon recht onder de voorruit ziet bewegen
Eh.......ik mag hopen van niet. Wat je wel ziet is de lucht die in het inlaatspruitstuk gezogen word.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:36 schreef 907 het volgende:
Het grappige van de 907 vind ik dat je de zuigers gewoon recht onder de voorruit ziet bewegen
Ik zou hem zo willen hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:35 schreef 205_Lacoste het volgende:
Briljante wagen 907, die 907Het stuur vind ik wat overdone, maar met name de carrosserie vind ik echt helemaal geweldig.
Is dat serieus een auto die ze uit gaan brengen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:43 schreef Antal het volgende:
talk about drool:
[afbeelding]
308 coupe RC Z
![]()
![]()
![]()
![]()
Mr Smartypants... waar zitten de kleppen dan, en de nokkenas?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:36 schreef 907 het volgende:
Het grappige van de 907 vind ik dat je de zuigers gewoon recht onder de voorruit ziet bewegen
Nee, je bent qua technische autokennis compleet door de mand gezakt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:05 schreef 907 het volgende:
Kut ....beetje opscheppen gaat dus niet
![]()
Wat vind je trouwens overdone aan het stuur?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:35 schreef 205_Lacoste het volgende:
Briljante wagen 907, die 907Het stuur vind ik wat overdone, maar met name de carrosserie vind ik echt helemaal geweldig.
Mag wat mij betreft minder spacy. Aan de andere kant moet ik wel toegeven dat ik het niet heel goed kan zien op de foto, waardoor ik mijn mening bij zou moeten stellen als ik het in het echt zie. Ik houd van stijlvol, en een interieur moet niet te schreeuwerig zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:26 schreef 907 het volgende:
[..]
Wat vind je trouwens overdone aan het stuur?
Mwa, soep heet en opdienen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:07 schreef kokos het volgende:
[..]
Denk het niet hele voorkantje zit in elkaar.
Ay, lelijke schade.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:32 schreef kokos het volgende:
http://xs.to/xs.php?h=xs118&d=07343&f=DSC00306.JPG
http://xs.to/xs.php?h=xs118&d=07343&f=Photo-0011.jpg
http://xs.to/xs.php?h=xs118&d=07343&f=Photo-0012.jpg
Ik heb ook nog een filmpje waar het redelijk duidelijk op te zien is maar die kon ik niet uploaden.
Je zou me er wel mee helpen als je een schatting van de kosten kan maken
HmmM!!! Relaxedquote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:43 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ay, lelijke schade.
Hoop dat de snuit nog recht is.
Kijk even op www.hartsant.nl
Staan prijzen op ex btw en ze leveren niet aan particulieren, maar mocht je wat nodig hebben, dan zou ik dat wel voor je kunnen bestellen via mijn werk.
Je krijgt genoeg terug om de schade te laten repareren, en als dat minder dan de dagwaarde is dan krijg je dat geld. In het andere geval is het total loss en krijg je de dagwaarde. Gezien de schade zou het me niet verbazen als je meer dan 500 euro krijgt hoor! Ik had een keer een stepje van mijn motor afgebroken bij een ongeluk, daar kreeg ik al 80 euro voor (prijs inclusief montage). Het materiaal + de arbeidskosten van dit geintje zien er stukken duurder uit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:01 schreef kokos het volgende:
[..]
HmmM!!! Relaxed. Ik heb morgen contact met de verzekering en ja de vraag is of hij nog recht is inderdaad. Wat denk je dat ik terug krijg van de verzekering? Het was niet mijn fout. Eurotje of 500?
Denk niet dat de auto het nog waard is. Het is mijn eerste auto, heb hem nog geen twee maand. Ben er mee naar Zuid-Frankrijk geweest en rij je op een stukkie wat je elke dag rijdt. Pats Boem.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:19 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je krijgt genoeg terug om de schade te laten repareren, en als dat minder dan de dagwaarde is dan krijg je dat geld. In het andere geval is het total loss en krijg je de dagwaarde. Gezien de schade zou het me niet verbazen als je meer dan 500 euro krijgt hoor! Ik had een keer een stepje van mijn motor afgebroken bij een ongeluk, daar kreeg ik al 80 euro voor (prijs inclusief montage). Het materiaal + de arbeidskosten van dit geintje zien er stukken duurder uit.
Ik zou geen genoegen nemen met een te laag bedrag mocht hij total loss verklaard worden! Tweedehands auto's zijn nog vrij prijzig tegenwoordig, en op marktplaats is genoeg referentiemateriaal te vinden. Jouw auto is uit '91 heb ik gezien, valt nog te overzien dus.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:24 schreef kokos het volgende:
Denk niet dat de auto het nog waard is. Het is mijn eerste auto, heb hem nog geen twee maand. Ben er mee naar Zuid-Frankrijk geweest en rij je op een stukkie wat je elke dag rijdt. Pats Boem.
die vind ik ook een stuk mooier idd.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:32 schreef goldhorn het volgende:
hmm, niet helemaal mijn stijl die 206CC van Parotech... En zeker niet voor 28.000 euro...
Geef mij maar die 308 Coupe RC....
Das meer mijn stijl...
Wij ook thuis.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:48 schreef goldhorn het volgende:
<-- heeft een 'oude' 307
Die voorkant is idd veel beter dan die nieuwe... Vooral de mistlampen vind ik heel raar staan.
ff voor de duidelijkheid:
'Oud' model:
[afbeelding]
'Nieuw' model:
[afbeelding]
welk model heb je?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:27 schreef goldhorn het volgende:
Ik was heel blij dat ik nog net een van de laatste van de oude serie kon krijgen.....
Idd, veel subtieler.....
ohja, tank was bij m'n pa ook aan puin.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:35 schreef goldhorn het volgende:
307 Break 2.0 HDi XS Premium....
Bijna full-option, heb alleen geen lederen bekleding (vind ik verschrikkelijk), geen licht metalen velgen (vond ik een beetje zonde van het geld) en een goedkoper model van de radio...
Ik heb hem nou 2 jaar/70.000km, en alleen de tank is vervangen, omdat de overloop lek was. (maar dat kan ook door mijn rijstijl komen...) Verder een heerlijke auto...
ik bedoel eigenlijk stiekem ook 400kquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef goldhorn het volgende:
na 4k al de tank aan puin?? das best snel (of ik heb er ruim 60k mee gereden zonder het te weten![]()
dit is mijn karretje trouwens (hier in hongarije gelijk de eerst 3500-4000 km op de teller gezet)
[afbeelding]
Dat gaat bij ons niet, als je de navigatie ook wil gebruiken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:53 schreef goldhorn het volgende:
nope, ik heb echt de meest simpele radio die er in kan zitten...
Kan zelfs geen mp3 aan...
Dus heel mijn auto ligt vol met cd's ...
pretty fuckin' irritating, that isquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:08 schreef goldhorn het volgende:
dat heb ik bij mijn radio/cd-speler ook. Als de auto in de zon heeft gestaan/de radio bloedje heet is, dan wil die zo nu en dan de cd niet los laten. Dan moet ik bijna een dag wachten tot alles is afgekoeld voordat ik de cd er weer uit krijg... denk dat ik binnenkort maar es ff langs de dealer ga omdat uit te laten zoeken....
Ik vind het nieuwe model 307 en ook de nieuwe 207 echt een verschrikkelijk lelijke voorkant hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:48 schreef goldhorn het volgende:
<-- heeft een 'oude' 307
Die voorkant is idd veel beter dan die nieuwe... Vooral de mistlampen vind ik heel raar staan.
ff voor de duidelijkheid:
'Oud' model:
[afbeelding]
'Nieuw' model:
[afbeelding]
mwah, ik luister toch vaker naar de radioquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:14 schreef goldhorn het volgende:
Gewoon zorgen dat je er een goeie cd in hebt zitten, die je niet snel zat wordt
Ja, ik heb lang gezocht naar een mooie XSi. Kan ik ergens de dagwaarde vinden? Morgen hoor ik meer en zal ik het verloop wel even postenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:41 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik zou geen genoegen nemen met een te laag bedrag mocht hij total loss verklaard worden! Tweedehands auto's zijn nog vrij prijzig tegenwoordig, en op marktplaats is genoeg referentiemateriaal te vinden. Jouw auto is uit '91 heb ik gezien, valt nog te overzien dus.
Zonde hoor, Xsi is best een leuke motor om vlot mee vooruit te komen.
Ik heb zelf 2 jaar lang dit model gereden.. eerst een 1.4 versie en daarna de 1.6 , die is toch wel een stuk pittiger, trekt goed door tot 160-170quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:40 schreef Quannum het volgende:
Mijn 306 1.9 dT is nu al een paar weken geleden naar de sloper gebracht () en dus ben ik naar een nieuw karretje aan het uitkijken. Nu viel mijn lodderoog op deze:
Peugeot 206 1.6i 16v Quiksilver
¤6500
6/2003, 81000 km, Benzine, 3-deurs, Zilver Metaalkleur
110 pk
Link naar advertentie
Het lijkt mij wel een goede wagen met een redelijke mileage, dus mijn vraag is: iemand ervaring met dit model én motor?
Wat lawaai vind ik niet zo erg. Maar de SW-versie kan je natuurlijk niet echt vergelijken met de driedeurs. Ook qua gewicht en zo.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:24 schreef Antal het volgende:
[..]
Ik heb zelf 2 jaar lang dit model gereden.. eerst een 1.4 versie en daarna de 1.6 , die is toch wel een stuk pittiger, trekt goed door tot 160-170![]()
Verder heeft ie natuurlijk zijn uiterlijk en uitvoering mee ! zit er airco in ? Ik heb nu een quicksilver SW met climate control , erg makkelijk.
Verder lekker motortje, wel beetje rumoerig (wind ruis + motor en banden 'dat ligt dan weer aan het type banden') , wegligging is super..
Ben er heel tevreden mee geweest altijd, Ik heb dus nu de SW uitvoering ivm klein grut![]()
Oh ja en je kan er best zuinig - > 1 op 14 a 15 mee rijden... Maar natuurlijk ook 1 op 8,..![]()
Ik heb een 206CC, vandaarquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:32 schreef goldhorn het volgende:
hmm, niet helemaal mijn stijl die 206CC van Parotech... En zeker niet voor 28.000 euro...
Geef mij maar die 308 Coupe RC....
Das meer mijn stijl...
Had de 205 zelf niet alleen maar 1.8 dieselmotoren (ook met turbo inderdaad).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:51 schreef Alexxxxx het volgende:
is het btw de bekende 1.9 diesel?![]()
Dat blok komt ook in mn Lada Niva namelijk
Stond me ook bij, maar ik kon 'm dus niet vinden op autoweek (al is dat niet leidinggevend...).quote:
Moet je even op Terberg zoeken, staat 1 in Jutrijp en nog een ergens anders op MP.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet iemand hier in het noorden nog een mooie en goedkope 205 bestel met dieselblokje te koop te staan?
Aha, THX!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:45 schreef Xtr3mE het volgende:
Peugeot één-nul-nul-zeven
bedoeling was eerst om 007 te noemen maar dat mocht niet ivm james bond rechten of whatever
Verschilt per land, de belgen zouden zeker duizendzeven zeggen, doen ze nu ook voor de tweehonderd en vijf, of de vierhonderd en vijfquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:43 schreef Pronk het volgende:
Ik had laatst een discussie met iemand over hoe je Peugeot 1007 uit moet spreken.
- Peugeot duizendzeven (dit lijkt me niet)
Ik twijfel eigenlijk tussen deze twee:
- Peugeot één-nul-nul-zeven
- Peugeot tien-nul-zeven
Hoe spreek ik het nu goed uit?
Krijg 1250 euro terug! Nu opzoek naar een nieuwe XSi waarschijnlijk of iets vergelijkbaars.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:58 schreef kokos het volgende:
[..]
Ja, ik heb lang gezocht naar een mooie XSi. Kan ik ergens de dagwaarde vinden? Morgen hoor ik meer en zal ik het verloop wel even posten.
Ga eens langs op de www.peugeotgticlub.nl of www.205gti.nl , zij kunnen je alles vertellen over die gti'squote:Op zondag 26 augustus 2007 18:25 schreef kokos het volgende:
[..]
Krijg 1250 euro terug! Nu opzoek naar een nieuwe XSi waarschijnlijk of iets vergelijkbaars.
Heb zitten kijken op internet naar 205 GTi. Zijn er erg veel die nog al goedkoop zijn >2000 . Mijn vraag ik waarom? Waar op te letten? Of iemand een beter idee voor de opvolger van mijn 1.4XSi?
Daar ligt een snel 2.1 Turbodieselblok in uit een XM voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:05 schreef Xtr3mE het volgende:
er is ook een snellere 205 diesel mét turbo (weet niet precies meer hoe die heet)
maar zijn van die lelijke 205 met een vierkante bak achterop.
hebben iets van 130-150 pk met veel veel koppel
http://videos.streetfire.(...)9e8-992d0124efc3.htm
ik zeg ook duizend zeven, maar noem de rest wel twee nul vijf etc.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:43 schreef Pronk het volgende:
Ik had laatst een discussie met iemand over hoe je Peugeot 1007 uit moet spreken.
- Peugeot duizendzeven (dit lijkt me niet)
Ik twijfel eigenlijk tussen deze twee:
- Peugeot één-nul-nul-zeven
- Peugeot tien-nul-zeven
Hoe spreek ik het nu goed uit?
over half jaar misschienquote:
Al lid van de www.peugeot405club.nl ?quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:35 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
meldt 405 uit 93
Ik zeg een nul nul zeven voor een peugoet 1007
had 'm ook wel even mogen schoonmaken voordat ie op internet gingquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:10 schreef GizartFRL het volgende:
Peugeot 205 1.9 GTI 122PK
Bouwjaar 1992
Apk verlopen sinds 23-6-06
Km stand: +/- 277.000 km
Kleur M0TW antraciet metallic.
Auto is uiteraard voorzien van de standaard GTI accesoires zoals:
Elektrische ruiten,
Centrale vergrendeling,
Halflederen.
Lederen stuurwiel,
Getint glas.
Tevens is deze auto uitgerust met een Webasto schuifkanteldak welke niet lekt.
Recent opgelost:
Vloeistof lekkage, waterpomp en koelvloeistofbuis bij rechtervoorwiel vervangen.
Liep op 3 cylinders, bougiekabels, bobine, rotor en bougies vervangen.
2 voorbanden gemonteerd ipv de te hoge banden.
Nieuwe SIEM mistlampen ipv de rode roosters aan de voorkant.
Uiteraard heeft deze auto ook minpunten
Pookknop zit los.
Normale gebruikerssporen.
Vraagprijs 1100
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan eventueel een nieuwe APK op de auto krijgen.
Ik heb zelf dan ook 'gewoon' een 107. Das zeker wel veel waar voor me geld.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:12 schreef Maranelloot het volgende:
1007 spreek ik vooral uit als 'teveel geld voor je waar'Niet voor niks is het niet echt aangeslagen. Het is een klein wagentje, de schuifdeuren zijn vooral een leuke gimmick, maar meer ook niet. Zo praktisch zijn ze nu ook weer niet...
Vorig jaar heb ik eens zo'n auto meegekregen als leenauto bij de Peugeot garage. Het rijdt op zich niet eens zo verkeerd overigens, de wegligging was best redelijk en de 1.6 6v die ik had meegekregen was vlot genoeg om fatsoenlijk mee te komen met het verkeer...
De schuifdeuren vond ik eerder irritant dan handig: je moet ze alleen elektrisch (met een druk op de knop) open en dicht doen, met de hand kan wel, maar gaat veel te zwaar. Als je stopt en de knop indrukt, duurt het te lang voordat hij open is (je zit echt te wachten tot de deur open is). Ook het sluiten duurt net zo lang, dus voor je wegloopt (ik loop niet weg voordat ik zeker weet dat de deuren dicht zijn) gaat er wat tijd overeen.
Daar komt nog bij dat de deuren op het exemplaar wat ik bij had (nota bene een demo auto vol bestickerd van de garage) regelmatig dienst weigerden... Wilden ze niet automatisch open of dicht en moest ik ze dus met de hand open en dicht doen (en dat werkt veel te zwaar).
Deze ergernis gecombineerd met de prijs (voor hetzelfde geld heb je een 206/207) zijn voor mij redenen genoeg om hem zeker niet aan te raden, tenminste niet aan jonge of mid-aged mensen. Voor oude mensen is het wellicht nog wat, maar die gaan begrijpelijkerwijs veel eerder voor de veel goedkopere Agila/WagonR+...
Die is van Rudyquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:05 schreef Xtr3mE het volgende:
er is ook een snellere 205 diesel mét turbo (weet niet precies meer hoe die heet)
maar zijn van die lelijke 205 met een vierkante bak achterop.
hebben iets van 130-150 pk met veel veel koppel
http://videos.streetfire.(...)9e8-992d0124efc3.htm
Ah dat weetje nooit natuurlijk he. Ook al wordt de auto zo goed onderhouden, kan altijd wat gebeuren. Maare ik zal er even overdenken.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:04 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Al lid van de www.peugeot405club.nl ?
GizartFRL is een bekende in de peugeot wereld, dus daar koop je iig een goede GTI!!
mooi! maar vind de km stand wat hoog maar verder waarom rode mistlampen? en nieuwe banden door hoge stoeprand hoe zit het dan met de stand van de velgen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:10 schreef GizartFRL het volgende:
Peugeot 205 1.9 GTI 122PK
Bouwjaar 1992
Apk verlopen sinds 23-6-06
Km stand: +/- 277.000 km
Kleur M0TW antraciet metallic.
Auto is uiteraard voorzien van de standaard GTI accesoires zoals:
Elektrische ruiten,
Centrale vergrendeling,
Halflederen.
Lederen stuurwiel,
Getint glas.
Tevens is deze auto uitgerust met een Webasto schuifkanteldak welke niet lekt.
Recent opgelost:
Vloeistof lekkage, waterpomp en koelvloeistofbuis bij rechtervoorwiel vervangen.
Liep op 3 cylinders, bougiekabels, bobine, rotor en bougies vervangen.
2 voorbanden gemonteerd ipv de te hoge banden.
Nieuwe SIEM mistlampen ipv de rode roosters aan de voorkant.
Uiteraard heeft deze auto ook minpunten
Pookknop zit los.
Normale gebruikerssporen.
Vraagprijs 1100
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan eventueel een nieuwe APK op de auto krijgen.
Voor je verzekering wel denk ik........dat word verzekeren op je ouders naam......quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:09 schreef kokos het volgende:
GTi, ik ben achttien jaar is dat geen probleem?
Je krik ligt warschijnlijk in het reserve wiel, onder de kofferbak.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:24 schreef kokos het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb een 1.4 XSi uit 01/'92. Ik heb alleen de krik tot nu toe nog niet gevonden, kun je me vertellen of die aanwezig is?
Dan gaat het over.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:01 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Voor je verzekering wel denk ik........dat word verzekeren op je ouders naam......
Wees er zuinig op, de mijne zit alweer in de prak.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:33 schreef pjay het volgende:
[..]
Je krik ligt warschijnlijk in het reserve wiel, onder de kofferbak.
Ik heb trouwens ook een XSI 1.4 Ph1, zodra die gespoten is, post ik 'm ook even
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |