Daarom ben ik ook zo blij dat ik de 405 van mn tante kan overnemen. Ik heb al niet zo'n beste rug en veel Aziatische wagens vind ik ronduit kut qua zitcomfort.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:09 schreef Lausteen het volgende:
Verder ooit in een 309 gereden, man wat een rijcomfort vergeleken met mijn Japanner uit hetzelfde jaar. Mn baas had ooit 3 205en, maar die waren wel goed brak![]()
Merci, en dat is ook gelukt. Weer een jaar erbijquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:42 schreef goldhorn het volgende:
das idd een redelijke waslijst....
Succes morgen
Dan zit je zeker goed in de 405, ik heb ook altijd last van mn rug, maar mn 405 stoelen zitten altijd goed, perfecte steun, en meestal gaat mn rugpijn ook weg.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:15 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook zo blij dat ik de 405 van mn tante kan overnemen. Ik heb al niet zo'n beste rug en veel Aziatische wagens vind ik ronduit kut qua zitcomfort.
Talbot was toch de opvolger van Simca?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:13 schreef patje74 het volgende:
[..]
Maar dat is oorspronkelijk dan ook een Talbot, de vermeende opvolger van de Horizon. Als waren die toch ook best comfortabel?
Kilometers valt nog best mee, het is tenslotte een diesel, die kunnen wel wat hebben.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:50 schreef rena het volgende:
Hij heeft behoorlijk wat km's op de teller, maar ik vind hem er netjes uitzien voor de rest! Ik zou ook inderdaad even langsgaan bij de dealer en zo.
Zie ik nou goed dat ze het Peugeot logo en zo er af hebben gehaald? Wat lelijk![]()
De oer-diesel die hierin ligt, staat als erg betrouwbaar te boek. Mits hij netjes warm wordt gereden, is hij bijna niet stuk te krijgen (geef overigens geen garantiesquote:Op maandag 23 juli 2007 16:30 schreef Fc_k het volgende:
Hoi,
ik heb een vraagje, ik wil namelijk graag een peugeot 206 kopen en heb er nu één gevonden die betaalbaar is voor mij. Zou iemand mij kunnen vertellen of het niet 'te goedkoop' is. (Tis namelijk de goedkoopste die er stond :s zou er iets mis aan zijn?)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=44bxcihfgnh
aah, op die manier...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:44 schreef Antal het volgende:
Op de achterkant. daar hoort 'peugeot' te staan. Dit valt onder 'tuning / styling'..
Wil ik hebben, wil ik hebben.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:04 schreef TSPO het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vormgeving
De 308 RC Z concept car wordt gezien als de reïncarnatie van het begrip rijplezier volgens Peugeot. Het betreft een 2+2 zits coupé met een evenwichtige, moderne vormgeving en praktische gebruiksmogelijkheden.
De auto is licht van gewicht dankzij het gebruik van aluminium voor bijvoorbeeld de beide dakbogen, door een achterruit van polycarbonaat en door de vele carrosseriedelen van koolstofvezel.
De nieuwe 308 is de ideale basis voor deze concept car. De auto biedt een aantal belangrijke voordelen:
- een opvallende styling met een eigenzinnig karakter;
- eenvoudig te realiseren door zo veel mogelijk gebruik te maken van de bestaande onderdelen van de 308 hatchback,
- de sterke eigenschappen van de hatchback (onderstel, uitrusting, design enz.) komen bij deze coupé zelfs nog beter tot hun recht.
De aerodynamische lijnen zorgen voor een bijzonder gunstige luchtweerstand (SCx slechts 0,65) waardoor de auto bijzonder zuinig met zijn brandstof omspringt. Daardoor is ook de CO2-uitstoot heel beperkt en wordt het milieu ontzien.
Het sportieve karakter en de uitstekende rijeigenschappen dankt de 308 RC Z concept car aan zijn evenwichtige afmetingen:
- de lengte bedraagt 4,276 m (gelijk aan de hatchback),
- de breedte is 1,840 m (25 mm meer dan de hatchback) en
- de auto is 1,320 m hoog.
Mechaniek
Voor de aandrijving van de 308 RC Z concept car wordt gebruik gemaakt van een 1,6 l THP-motor, één uit de nieuwe serie motoren die het resultaat is van de samenwerking tussen PSA Peugeot Citroën en BMW Group. Het gaat in dit geval om de EP6DTS-motor met een vermogen van 128 kW (= 175 pk) die standaard in de 207 RC zit.
Speciaal voor de 308 RC Z concept werd deze 1,6 l THP op een aantal punten aangepast waardoor het vermogen steeg naar 160 kW (= 218 pk). Door het enorme koppel van 280 Nm dat al bij zeer lage toerentallen beschikbaar is (zelfs 300 Nm bij overboost) heeft de motor een bijzonder soepel karakter. Opmerkelijke cijfers die zorgen voor sportieve prestaties.
De speciale “Twin-Scroll” turbo zorgt voor een maximale laaddruk en dankzij de directe benzine-inspuiting kan precies de juiste mengselsamenstelling worden verkregen voor een volledige verbranding en een maximaal motorrendement.
Deze motor is gekoppeld aan een volledig nieuwe, handgeschakelde zes-versnellingsbak.
Dit geheel maakt de 308 RC Z tot een auto met een opmerkelijke balans tussen prestatie- en verbruikscijfers. De topsnelheid van 235 km/h wordt bereikt in de 6e versnelling en de sprint van 0 tot 100 km/h vergt slechts 7,0 s. Snel inhalen is geen punt: acceleratie van 80 tot 120 km/h in de 5e duurt maar 7,5 s. Het brandstofverbruik blijft alleszins redelijk met 6,7 l/100 km bij gecombineerd gebruik en de CO2-uitstoot bedraagt slechts 160 g/km.
Kom je daar om 10 uur, de dag van tevoren heb je dat afgesproken, is de auto net een half uur eerder verkocht!! Dan heb je net een uur in de auto gezetenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:07 schreef JK1982 het volgende:
Hey leuk, een Peugeot-topic!
Ik ga morgen kijken naar een 306 cabrio uit 96 met 65k op de klok.
Wat zijn nou specifieke punten waar ik op zou moeten letten?
Subtiel spoilertje zit er al op, idd verlagen, maar meer er niet aan doenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:29 schreef _Drake_ het volgende:
precies, dat was mijn idee ook ermee, gewoon netjes subtiel houden, waarschijnlijk gaat hij nog een stukje omlaag maar dat heeft meer een technisch probleem aan de voorkant te maken (rebound verhogen, en de druk op de dempers omlaag halen)
Ik herken hetquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:22 schreef du_ke het volgende:
Peugeot.
Ik rijd momenteel in een 107 waar ze op 1 of andere manier 5 deuren in hebben kunnen proppen maar met goed fatsoen een kratje bier in de kofferbak proppen lukt niet.
nee, hij heeft echt wel zijn plekjes maar zijn geheel ziet hij er nog netjes uitquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:09 schreef Borkydude het volgende:
De lak is ook mooi, opnieuw gespoten?
Ja hoe krijgen ze het voor elkaar inderdaadquote:
Wat vind je van de koppeling?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja hoe krijgen ze het voor elkaar inderdaad.
Maar verder een prima wagentje dat lekker rijdt. Al valt het comfort voor de langere afstanden wat tegen. Rijd nu ruim een uur heen en een uur terug per dag en dat is net te doen. Maar het verbruik van 1 op ruim 20 is wel prima.
Tja heb hiervoor jarenlang maar erg weinig gereden dus ben niet veel gewend. Heb wel het idee dat naar de 1 of 2 schakelen soms een beetje lastig gaat.quote:
Dat is echt typisch peugeot probleemquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja heb hiervoor jarenlang maar erg weinig gereden dus ben niet veel gewend. Heb wel het idee dat naar de 1 of 2 schakelen soms een beetje lastig gaat.
Ik heb hem inmiddels, en hij rijdt echt heerlijk. Voorheen had ik een Saxo VTS 1.4, maar dan is dit toch wel een stukje beter nog.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:45 schreef dawg het volgende:
Ik ga volgende week mijn Peugeot 206xs 1.6 16v ophalen, uit eind 2002. Mijn eerste Peugeot, ik ben benieuwd.
Was dat te merken in hun rijgedrag tegenover jou?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:57 schreef nevetS het volgende:
Net terug met de 304 uit Frankrijk, iets meer dan 3000 probleemloze kilometers. In twee dagen heen, rondtouren en in één dag terug. Hele weg 140 op de linkerbaan, en dat 11 uur lang.Fransen hebben zelf trouwens helemaal niks met oude Peugs, vinden ze volgens mij maar oude rommel.
Lekker irritantquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:57 schreef nevetS het volgende:
Net terug met de 304 uit Frankrijk, iets meer dan 3000 probleemloze kilometers. In twee dagen heen, rondtouren en in één dag terug. Hele weg 140 op de linkerbaan, en dat 11 uur lang.Fransen hebben zelf trouwens helemaal niks met oude Peugs, vinden ze volgens mij maar oude rommel.
Fransen rijden over het algemeen erg netjes, ruimte maken als je in wil voegen en dergelijke. Misschien werd ik positief gediscrimineerd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:03 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Was dat te merken in hun rijgedrag tegenover jou?
Inderdaad irritant zo'n goed overwogen post. Tuurlijk ging ik alleen naar links als ik inhaalde en wachtte even als er iets veel snellers aan kan zetten. Maar dat stond er natuurlijk niet, dus kon het ook nooit zo zijn.quote:
En dan zijn er nog mensen die zeggen dat franse auto's onbetrouwbaar zijnquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:57 schreef nevetS het volgende:
Net terug met de 304 uit Frankrijk, iets meer dan 3000 probleemloze kilometers. [...]
Allemaal leugens!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:00 schreef goldhorn het volgende:
[..]
En dan zijn er nog mensen die zeggen dat franse auto's onbetrouwbaar zijn![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |