abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:09:56 #1
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50891419

Geschiedenis

Alles begint in 1810 wanneer Jean-Pierre en Jean-Frederic Peugeot een fabriek in Sous-Cratets beginnen waar staal wordt geproduceerd en bewerkt. Tot 1885 kent de Societe Peugeot Freres Aines een grote ontwikkeling en maakt een naam als fabrikant van allerlei gereedschappen op diverse Europese markten, maar ook in Amerika, Turkije en Egypte.

In 1885 maakt Peugeot zijn entree op de vervoermiddelenmarkt: Armand Peugeot neemt dan het initiatief rijwielen te gaan bouwen. Vier jaar later wordt een driewieler met een Serpolet stoommachine op de wereldtentoonstelling van Parijs gepresenteerd. Deze driewieler is geschikt voor het vervoer van twee personen.

De eerste Peugeot auto wordt in 1890 gebouwd. Hij heeft vier wielen, een carrosserie van Peugeot en een Daimler motor. In 1891 komt de productie van Peugeot auto's op gang en het aantal modellen wordt uitgebreid. Armand Peugeot krijgt niet de steun van zijn familie en moet zelf het autoavontuur bekostigen. Pas in 1916 zullen de beide Peugeot firma's weer bij elkaar komen. In 1892 begint de lange geschiedenis van het merk in de autosport. In 1892 wint Peugeot ex-aequo met Panhard de toen zeer bekende race Parijs - Rouen, terwijl in 1913 de Grand-Prix van Amerika, die gereden wordt over 500 miles in Indianapolis Motor Speedway door Jules Goux met een Peugeot L 76 wordt gewonnen.

In 1910 komt de Societe Anonyme des Automobiles Peugeot tot stand en in 1911 wordt de nieuwe fabriek van Sochaux bij Montbeliard gebouwd. Deze fabriek bestaat nog steeds en wordt als de bakermat van Peugeot beschouwd wat de autoproductie betreft.

Na de Tweede Wereldoorlog maakt het bedrijf snel naam met de bouw van luxe personenauto's zoals de 203, 403, 404 en 504. Dit is ook de periode waarin Peugeot actief meedoet in de rallysport. Met name in safari-rally's weet Peugeot goed te scoren.

Daardoor weten de laatste twee modellen uit te groeien tot bekende modellen uit de Automobielhistorie. Na de 504 heeft Peugeot zich met modellen als de 604, 305, 505 steeds verder ontwikkeld. De grote aanzet tot commercieel succes blijkt echter niet de luxe Franse limousine, maar de 205. De 205 was Peugeots laatste strohalm, qua financien zat de autofabrikant behoorlijk aan de grond. Deze compacte auto wordt in 1983 geintroduceerd en blijkt een succesnummer te zijn, de slagzin van de 205 is niet voor niets 205, een sterk nummer geworden. Het succes van dit type heeft ervoor gezorgd dat Peugeot zich nog verder is gaan richten op de groeiende markt voor compacte auto's. Er kan rustig gesteld worden dat de 205 het begin is van Peugeots zegetocht. De Peugeot 405 (1987 - 1996) is in 1988 auto van het jaar geworden en goed verkocht. Opvolger 406 is ook een goed gewaardeerde auto. De 205 is uiteindelijk geproduceerd tot 1998 (!). De opvolger van de 205, de 206, is sinds enige jaren de best verkochte auto van Nederland. Tevens is het de best verkochte auto van Europa. De Peugeot 307 is in 2002 aan de haal gegaan met de auto van het jaar-titel, deze auto is ook een verkooptopper gebleken.

BRON

Een paar van de mooie modellen (tenminste volgens mij)
Peugeot 205 1.9 GT



Peugeot 402 Eclipse



Peugeot 405



Peugeot 404



Peugeot 204 Cabrio



Peugeot 203



en natuurlijk mijn eigenste auto
Peugeot 307 break/SW



[ Bericht 2% gewijzigd door goldhorn op 27-06-2007 12:01:22 (irritante fortunecity-plaatjes.....) ]
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:13:05 #2
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50891508
Ik heb ongeveer een half jaar in een peugeot 206 quicksilver gereden. Man, man, man, man wat een drama was dat. De electronica was om de week stuk. Qua comfort, rijprestaties, design was het wel smullen geblazen.


JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:15:24 #3
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_50891584
deeltje 1 nog wel. Je bent wat van plan.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:16:09 #4
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50891615
Ik rij nu zelf 2 jaar een 307 break en heb gelukkig (afkloppen) nog weinig problemen met de auto gehad.
Het enige is dat de overloop van de brandstof tank lek is en dat over 2 weken mijn tank dus vervangen moet worden.

Verder vind ik het een heerlijke auto, veel comfort voor een relatief lage prijs.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:19:55 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_50891731
^heb je geluk mee. mijn pa had er 1 die in een jaar tijd meer dan de helft van die tijd bij de dealer stond.
niet normaal.na 12000km de versnellingsbak kapot
Daarna nog 2x startmotor, startonderbreker, schokbrekers, ophanging en velgen vernieuwd :x

Peugeot is het ultieme bewijs dat voor veel mensen de vorm bóven de betrouwbaarheid gaat.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:20:10 #6
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_50891740
Hier thuis ook altijd Peugeot fan geweest, paar 405'n gehad, daarna 306 en nu een 307SW automaat 2.0l. benzine. De 306 vond ik niet zo sterk maar de 307 is erg fijn.

Tevens hebben we hier nooit last gehad van electronica problemen what so ever. Wel vind ik bij de oude modellen het geluid van de motor erg hard binnen in de auto.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:20:20 #7
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50891745
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:15 schreef Tjabbo het volgende:
deeltje 1 nog wel. Je bent wat van plan.
je weet maar nooit. Misschien blijft het bij deeltje 1, misschien komt er een vervolg. Ik weet uit persoonlijk sfeer dat er veel liefhebbers zijn van peugeot. Vooral de oudere modellen vallen bij veel mensen in de smaak.

Peugeot 304


Peugeot 403


[b] Peugeot 104 {/b}


[ Bericht 5% gewijzigd door goldhorn op 27-06-2007 11:39:28 (plaatje aangepast) ]
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:21:00 #8
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_50891766
ohja het zitcomfort is subliem
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:23:05 #9
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50891827
Alfa heeft in het verleden ook slechte techniek gehad en daar zijn ook liefhebbers genoeg van.
Ik weet ondertussen uit ervaring dat het niet verstandig is om van peugeot (franse auto's in het algemeen) de eerste serie van een model te nemen. Daar zitten vaak een hele zooi kinderziektes in.

En peugeot kan ook technisch goeie auto's maken. De 205 is daar een goed voorbeeld van. De bakkies blijven maar rijden.
pi_50892074
*405 rijder/bestuurslid 405club meld zich

maarruh, goldhorn, fok is daar hier toch echt geen site voor.
En bij elke fabrikant zitten in de eerste series van het model problemen.

Wij hebben ook een 206cc uit de eerste serie, nooit problemen mee gehad.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:34:36 #11
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_50892209
206 rijder en liefhebber meld zich
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:36:14 #12
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_50892273
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:13 schreef LENUS het volgende:
Ik heb ongeveer een half jaar in een peugeot 206 quicksilver gereden. Man, man, man, man wat een drama was dat. De electronica was om de week stuk. Qua comfort, rijprestaties, design was het wel smullen geblazen.


[afbeelding]
Ik heb ook een 206 en dat is ook al zon gekut met de electronica
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:37:05 #13
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_50892305
jeej, een peugeot thread!

Ik doe mee met twee peugeot's mijn 605 (links) en 604 (rechts)

  woensdag 27 juni 2007 @ 11:38:16 #14
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50892346
oooh, schitterend die 604.. en nog met origineel frans kenteken??
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:41:43 #15
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_50892480
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:38 schreef goldhorn het volgende:
oooh, schitterend die 604.. en nog met origineel frans kenteken??
Oude foto, tegenwoordig gewoon op Nederlands kenteken.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:44:22 #16
63816 BID112
Schopt Kont...
pi_50892593
een Peugeot topic

Peugeot 309 rijder meld zich!

(Jaja ik weet het, de 309 is een beetje het zwaarte schaap van Peugeot maar toch )
</BID112>
pi_50892686
neee joh!! de 309 heeft gewoon karakter
Liever een 306-gti16 dan een 205 met een (gejatte) 405-mi16 motor
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:47:31 #18
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_50892738
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:44 schreef BID112 het volgende:
een Peugeot topic

Peugeot 309 rijder meld zich!

(Jaja ik weet het, de 309 is een beetje het zwaarte schaap van Peugeot maar toch )
Ik vind, talbot rijders zijn ook welkom hier!
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:47:39 #19
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50892746
de Peugeot 309 zou ook eerst onder de merknaam Talbot Arizona op de markt komen.
Er werd echter besloten om de naam Talbot niet langer te gebruiken en toen is de Peugeot 309 gekomen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:56:22 #20
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_50893105
Afgelopen zondag mijn 306 1.9 dt (waarschijnlijk) total loss gereden.
Ik heb (had) hem nu 5 jaar en eigenlijk nooit echt serieuze problemen mee gehad. Motortje van mijn elektrische ruit en dak ooit eens moeten vervangen, that's it.
En die zetels: supercomfortabel en in zwart leer!
Jusqu'ici tout va bien
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:58:44 #21
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50893198
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:19 schreef Tjabbo het volgende:
^heb je geluk mee. mijn pa had er 1 die in een jaar tijd meer dan de helft van die tijd bij de dealer stond.
niet normaal.na 12000km de versnellingsbak kapot
Daarna nog 2x startmotor, startonderbreker, schokbrekers, ophanging en velgen vernieuwd :x

Peugeot is het ultieme bewijs dat voor veel mensen de vorm bóven de betrouwbaarheid gaat.
M'n schoonpa heeft net een 307SW... Wel geil, zo'n enorm glazen dak

Met z'n vorige 307 break, 0 problemen.....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_50894876
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:51:37 #23
98259 mstr
Een jonge God!
pi_50895237
Mag ik hier ook zijn met m'n Speedfight?
pi_50895406
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden)
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:07:17 #25
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50895762
Ik ga waarschijnlijk zaterdag een Peugeot 206 1.4hdi kopen Bakje is van aug 2002

Heeft iemand ervaringen met deze auto? (heb reactie van lenus al gelezen ja )
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:09:22 #26
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_50897919
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:56 schreef rival het volgende:
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden)
True, maar de meederheid is ook niet bedoeld om snel te gaan, lekker rustig en stil
pi_50898034
Heb een 205 CTi gehad, was mooi bakkie!
pi_50898155
Ik heb afgelopen maandag een nieuwe Peugeot 107 gekocht, volgende week kan ik de auto ophalen!
Ja lekker!
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:17:22 #29
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_50898223
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:56 schreef rival het volgende:
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden)
juist niet vind ik persoonlijk. Ook de koppeling werkt erg lekker. Heb wel eens in een volvo (s40) gereden maar dat was echt drama
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:22:55 #30
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50898432
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:51 schreef mstr het volgende:
Mag ik hier ook zijn met m'n Speedfight?
Een peugeot is een peugeot... Of het nou een auto is, een scooter of een pepermolen.
quote:
Peugeot produceert momenteel nog steeds pepermolens. Dit is nog een overblijfsel uit de beginperiode van Peugeot toen zij allerlei producten op de markt hadden. De Peugeot-pepermolens staan hoog aangeschreven.

Bron: wikipedia (zie link in OP)
pi_50899768
Peugeot Ben bekant in zo'n ding geboren

Mijn vader heeft ook een paar oldtimers, een 404, 404 cabrio en een 201. En nog wat, maar die staan niet thuis geloof ik. Hij doet er ook echt dingen mee, oldtimerritten en zo maken, het is niet dat ze in de schuur staan te verrotten zoals bij sommige mensen die het zonde vinden

Mijn moeder en broer hebben allebei een 207 en die dingen rijden ook heerlijk
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_50899923
Berijder 306 meldt zich
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:29:17 #33
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50901131
Nog wat leuke plaatjes van een aantal proto types van peugeot....

Wat hebben ze daar altijd gave modellen tussen zitten...

  woensdag 27 juni 2007 @ 15:53:55 #34
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50902090
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:19 schreef Tjabbo het volgende:
^heb je geluk mee. mijn pa had er 1 die in een jaar tijd meer dan de helft van die tijd bij de dealer stond.
niet normaal.na 12000km de versnellingsbak kapot
Daarna nog 2x startmotor, startonderbreker, schokbrekers, ophanging en velgen vernieuwd :x

Peugeot is het ultieme bewijs dat voor veel mensen de vorm bóven de betrouwbaarheid gaat.
Heb je pech mee gehad.
Peugeotje 307 SW van m'n pa heeft 4 ton gereden in 5 jaar en nergens problemen mee
Ok, hij zegt sinds een week of 2 dat de motor overhit is als je 'm net aanzet.
Maar zodra de motor warm is, heeft ie daar geen last meer van
Signature.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:01:05 #35
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50902353
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:53 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Heb je pech mee gehad.
Peugeotje 307 SW van m'n pa heeft 4 ton gereden in 5 jaar en nergens problemen mee
Ok, hij zegt sinds een week of 2 dat de motor overhit is als je 'm net aanzet.
Maar zodra de motor warm is, heeft ie daar geen last meer van
4 Ton is netjes Ik heb een renaultje diesel die met een lekke/gescheurde/vernietigde/etc koppakking zit. Daarom ook tijd voor de eerder genoemde nieuwe auto

Alleen weet ik er nog geen afstand van te doen, hij staat bij mij voor op de stoep nog
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:04:11 #36
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50902488
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:07 schreef Keiichi het volgende:
Ik ga waarschijnlijk zaterdag een Peugeot 206 1.4hdi kopen Bakje is van aug 2002

Heeft iemand ervaringen met deze auto? (heb reactie van lenus al gelezen ja )
Ja, de 206 is zo'n kutauto, dat er ruim 6 miljoen van gemaakt zijn
Tuurlijk zijn er negatieve ervaringen, maar die zijn er met elk merk wel.
Signature.
pi_50902679
Hier meldt zich nog een Peugeot liefhebber Je bent nog een aantal Pininfarina ontwerpen vergeten en dan bedoel ik met name de 504 coupé, de latere 306 cabrio en 406 coupé.

504 coupé


306 cabrio


406 coupé


De in eigen huis ontworpen 407 coupé mag er overigens ook zijn


Verder ben ik ook helemaal gek van de snelle kleine Peugeotjes. Zeker dè oer GTI (nee, dat is geen Golf ), namelijk de 205 GTI. Deze was geloof ik zelfs 3e geëindigd in de all time Top Gear top100, tussen alle exotische sportwagens. Hier nog een flimpje warin Jeremy Clarkson lovende woorden spreekt over deze hot hatch. Filmpje

Hier thuis hebben we ook al vele Peugeot's versleten:
305
309
605
307 Break
en de huidige 307 SW
pi_50902922
Ik heb de eer gehad een keer een middagje in de 407 coupé te mogen rijden, en mijn god wat is dat een fijne en prachtige auto Jammer dat hij zo pleurisduur is en de kont is een beetje een afknapper
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:17:23 #39
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50902971
idd, helemaal vergeten... de 306 is nog steeds mijn favoriete cabrio... zowel open als dicht is het een schitterende auto
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:25:23 #40
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50903232
En nog wat leuke rally/race autootjes...

205


206


207


306


405


406


908
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:36:25 #41
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_50903632
Die dakar 405 is een 605
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:38:29 #42
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50903710
vergeet je de mooiste racewagen niet van hun?







http://youtube.com/watch?v=vINm4ORLorE
Signature.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:45:02 #43
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50903962
voor zover ik weet is er van de 605 nooit een rally versie geweest. ik ben er toch redelijk zeker van de die dakar 405 ook echt een 405 is
klik hier om er nog meer te zien
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:54:37 #44
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_50904307


TVP met mijn mooie Peugje
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_50904465
*205 1.9 Gti meld zich! Ik zal binnenkort eens foto's maken. Er staat een fotoshoot geplanned samen met een Nissan 200sx S14a
pi_50904786
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:56 schreef rival het volgende:
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden)
Daarvoor moet je de oudere Peugeots hebben, raar maar waar, deze schakelen beter
pi_50904843
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:54 schreef Ingetje79 het volgende:
[afbeelding]

TVP met mijn mooie Peugje


Mn pa heeft een 206 1.4 Phase I, vind het een relaxte bak hoor. Rijdt en stuurt heerlijk, en ziet er mooi uit. Jammere is alleen dat de 1.4 echt niet overhoudt en de enorm lange schakelwegen. Problemen heeft ie er niet echt mee, maar ALS er wat mis mee is dan is het ook iets onmogelijks.

Verder ooit in een 309 gereden, man wat een rijcomfort vergeleken met mijn Japanner uit hetzelfde jaar. Mn baas had ooit 3 205en, maar die waren wel goed brak




maar doe mij toch maar een Citroen
pi_50904904
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:45 schreef goldhorn het volgende:
voor zover ik weet is er van de 605 nooit een rally versie geweest. ik ben er toch redelijk zeker van de die dakar 405 ook echt een 405 is
klik hier om er nog meer te zien
Klopt goldhorn, het is zeker te weten een 405, hebben hier thuis meer dan 10 jaar een 605 gereden, dus ik kan beamen dat het geen 605 is
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:18:40 #49
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50905176
tis heel misschien een 406, maar volgens mij hebben die smallere koplampen..
pi_50907829
605 zijn ook rally wagens geweest.
Maar de beroemde dakar zijn toch echt de 205 en de 405
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:45:06 #51
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_50908061
Peugeot liefhebber meldt zich

Persoonlijk ben ik helemaal gek van de Rallye modellen. Lekker basic, geen overbodige luxe. Daarnaast vind ik uiteraard de Gti modellen, met name de 205 Gti en 306 Gti, erg gaaf.

Mijn 106 1.6 Rallye:
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:46:33 #52
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50908109
106 Rallye vind ik ook echt een topbak
Heb nog eens een keer in een phase 1 rallye proefrit gemaakt, maar die moest teveel kosten
Signature.
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:03:27 #53
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_50908692
Voor de 406 Coupe hadden we een 306 2.0 HDI.
Ook echt een superbakkie, zal es kijken of daar nog pics van zijn.



Gevonden! Wat een schatje he?


En ik vind ze juist lekker pittig schakelen (ja, oke, vrouw he? )

[ Bericht 30% gewijzigd door Ingetje79 op 27-06-2007 22:29:57 ]
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_50934061
Ik krijg echt een harde piemel van dit topic
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:05:58 #55
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50934792
de 306 is echt een mooie auto....
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:17:58 #56
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50935173
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:05 schreef goldhorn het volgende:
de 306 is echt een mooie auto....
alleen vind ik 'm 5deurs mooier...
Signature.
pi_50935604


206 RC

Beter dan een orgasme
pi_50935742
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:27 schreef Borkydude het volgende:
[afbeelding]

206 RC

Beter dan een orgasme
O dus jij bent die vent die met auto's neukt ?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_50935778
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:30 schreef rena het volgende:

[..]

O dus jij bent die vent die met auto's neukt ?
In de uitlaat
pi_50935806
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:31 schreef Borkydude het volgende:

[..]

In de uitlaat
Vet geil Als de motor loopt?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_50935841
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:32 schreef rena het volgende:

[..]

Vet geil Als de motor loopt?
Ja man, dikke roetpiemel
pi_50943742
Peugeot is best oke
Net als de andere twee bekende Franse merken
pi_50943941
Ik heb een 206 XS 2.0 HDi

pi_50945257
Peugeot

ex 404 eigenaar hier
opzoek naar een 404 SL dus als iemand nog een mooie weet staan hoor ik dat graag
pi_50969903
We hebben zelf een 404 cabriolet hier staan,



maar dan in het wit :p

en ik was zelf een paar jaar eigenaresse van een 106 rallye MK1, maar toen ik verhuisde naar de binnenstad moest ik hem helaas wegdoen
ik ben het mannetje in de chinese kamer
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:17:42 #66
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_50979683
Peugeot

Mijn recenste ervaring met Peugeot:

Onverwoestbare diesel? Mwa....

Nou, die van mij niet.
405 1.9 GRD at 140km/h op snelweg.
1 keer inhouden en paar pluimpjes.
Naar rechterbaan laten zakken naar 100.
In een keer een grote witte wolk achter maar.

Waar hoort dit?:




Nou, daar zat ie:



En daar hoort ie niet te komen:



Het citroenblok waar de afgebroken klep op ligt is het vervangingsblok voor mijn 405. Zo blijf je in ieder geval bezig.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_50984183
Ik heb een 104 in verkleedkleren. En ooit komt er een 205 bestel. 309 is ook gaaf.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:01:30 #68
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_50984909
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb een 104 in verkleedkleren. En ooit komt er een 205 bestel. 309 is ook gaaf.
205 F
Heb je het beste van Pug en Cit.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:39:30 #69
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_50994691
nog een paar autootjes voor de toekomst...
Ik geloof dat ze bijna allemaal gepland staan voor 2008.

Peugeot 308

Ik vind het design een beetje teveel lijken op de 206/7/307..
Ze hadden van mij wel weer iets spannenders mogen maken.

Peugeot 4007

Hier ben ik nog niet helemaal overuit wat ik er van vind.

Peugeot 608

Hele vette bak...
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:34:14 #70
33633 nevetS
Sjikkeraar
pi_50996930
tvp heb altijd moeite om dit soort topics bij te benen, maar ga mijn best doen.

Hier mijn Peugje, die gisteren faliekant is afgekeurd bij de APK, op ongeveer alles wat de wielen aan de rest vasthoudt. Hoera vakantie.
Original Ratbiker
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:45:06 #71
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_50997263
Zal hier later een foto zetten van mijn Peugeot. Om eerlijk te zijn ben ik altijd erg gecharmeerd geweest van Citroën, maar heb recent gekozen voor de 306 in plaats van de Xsara. Ik zal later laten zien waarom
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:40:15 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50998948
* Pietverdriet rijdt heel blij in zijn 407
:-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_51041330
Mijn eerste auto!

Peugeot 205 1.4 XR uit 1987


12 dagen later:



Toen ben ik overgestapt op een blauwe Renault Clio, nadat die onder mn reet uit elkaar viel en ik het verschrikkelijk vond rijden, ging ik eigenlijk op zoek naar een leuk sportief Opel Corsaatje......totdat ik deze te koop zag staan:



2 uur later stond mn handtekening onder het koopcontract van deze Peugeot 106 1.4. XS

Hier rij ik nu al zo'n 1,5 jaar in. Het rijdt heerlijk, alleen het is wel al een auto op leeftijd dus de kosten mogen er zijn (distributieriem, uitlaat, koppaking), maarja hij is het wel waard. Heeft me al meerdere malen naar Duitsland en terug gekregen. Vorig jaar grote tour naar Oslo en terug binnen een weekend. Naar Denemarken. Maar ook ritjes wat dichterbij zoals naar België enzo. Zowel in de stad als op de snelweg kan ie flink meekomen en hoewel ik m echt afbeul vooral in de stad qua optrekken en doortrekken in de versnellingen, heeft ie me nog nooit in de steek gelaten.

Op het moment ben ben ik al heeel stiekem aan het kijken naar een 206 GTI of RC uitvoering die er (bij een vast contract op mijn werk) zo eind van het jaar waarschijnlijk gaat komen.

Ja het Peugeot virus is er toch langzaam ingeslopen.....ik en iets Frans wie had dat gedacht
pi_51049077
*meldt*
heb net een nieuwe peugeot 407 gekocht
2.0 diesel, premium versie, zwart metallic lak .. nog maar 3 maandjes wachten

wat een heerlijke auto, lekkere 6 bak erin, superrelaxed rijden
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  maandag 2 juli 2007 @ 09:16:39 #75
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_51049746
quote:
Op maandag 2 juli 2007 08:04 schreef freak1 het volgende:
*meldt*
heb net een nieuwe peugeot 407 gekocht
2.0 diesel, premium versie, zwart metallic lak .. nog maar 3 maandjes wachten
[afbeelding]
wat een heerlijke auto, lekkere 6 bak erin, superrelaxed rijden


Wat een schitterende bak!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  maandag 2 juli 2007 @ 14:57:52 #76
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_51059262
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:34 schreef nevetS het volgende:
tvp heb altijd moeite om dit soort topics bij te benen, maar ga mijn best doen.

Hier mijn Peugje, die gisteren faliekant is afgekeurd bij de APK, op ongeveer alles wat de wielen aan de rest vasthoudt. Hoera vakantie.
[img=578xnull]http://members.home.nl/dieks/304.jpg[/img]
Maar je hebt wel echt een toffe wagen.
Signature.
  maandag 2 juli 2007 @ 16:33:11 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51062291
quote:
Op maandag 2 juli 2007 08:04 schreef freak1 het volgende:
*meldt*
heb net een nieuwe peugeot 407 gekocht
2.0 diesel, premium versie, zwart metallic lak .. nog maar 3 maandjes wachten
[afbeelding]
wat een heerlijke auto, lekkere 6 bak erin, superrelaxed rijden
Heee, die heb ik in Zilver.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_51084416
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heee, die heb ik in Zilver.
ook de 2 liter? vond hem eigenlijk niet echt aanmerkelijk sneller dan de 1.6, heb het vooral om de 6 bak gedaan..

diesel btw.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_51086065
Peugeot maakt vrij tamme diesels in verhouding tot bijvoorbeeld de TDI'tjes van VAG. Voordeel is wel dat ze erg betrouwbaar zijn.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:13:06 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51099401
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:29 schreef freak1 het volgende:

[..]

ook de 2 liter? vond hem eigenlijk niet echt aanmerkelijk sneller dan de 1.6, heb het vooral om de 6 bak gedaan..

diesel btw.
Jep, en recent in een 1,6 gereden en had daar de indruk van dat ie de power op de betere plek had zitten, hoewel ie minder pk en Nm heeft.

Iemand trouwens een idee van een mooie Ipod oplossing?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_51108738

Merk en type: Peugeot 504 cabrio
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Heerenveen
Datum: 10 juni 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Vroem; bouwjaar 1982
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:41:05 #82
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_51111923
Ik blijf de 205 GTi een geweldige auto vinden. Momenteel rijd ik een 306 naar tevredeheid, maar ik blijf een zwak voor de 205 houden. Ik zal ook vast nog wel eens een 205 GTi 1.9 aanschaffen. Mijn eerste auto was al een 205 (XE, 1.1) en de 306 is mijn tweede auto.

Daarnaast wil ik volgende zomer een 306 cabrio aanschaffen voor de mooie dagen. Prachtige auto.

(verkapte tvp)
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:34:20 #83
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_51114190
*MELDT*!

Erfenis, Peugeot 405 1.9i GRX met Mi16 bumpers en 205 gti velgen (upgrades zelf gedaan)


En die booskijkers heeft ie intussen niet meer Wel een aantal deukjes aangezien ik zo ongeveer in centrum Amsterdam woon waar veel fietsen naast de autos staan en wel eens omvallen :S
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:28:52 #84
33633 nevetS
Sjikkeraar
pi_51115702
Bumpers en velgen staan er goed bij, staat meteen een stuk stoerder zonder sjonnie te worden.
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:57 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Maar je hebt wel echt een toffe wagen.
Klopt, ben er ook nog steeds heel blij mee.

Voor iedereen met een oude peugeot, de beste onderdelenleverancier is toch echt Evert Jonkhart in Hilversum. De man is allang met pensioen en heeft het bedrijf overgedragen aan zijn zoon (ook Evert). Zijn zoon heeft niks met het oude spul maar hij doet 't voor de hobby nog steeds. Sowieso een mooie plek om eens te kijken, verborgen in een binnenplaats van een klein woonwijkje en er staat van alles moois en ook van alles verrots.

Ik ga er woensdag heen voor een subframe, rechtsachterdraagarm, twee wiellagers, een stuurhoes, binnenspiegel, lichtschakelaar en een fuseekogel. Je raad het al, precies waar mijn auto op is afgekeurd. Daarnaast afgekeurd op kentekenverlichting en stadslicht (gewoon nieuwe lampjes en inmiddels dan ook gemaakt), en de achterwielen zijn niet origineel, waardoor ze nu licht aanlopen tegen de veren, ga dus ook een extra origineel wiel halen en die samen met het reservewiel er voor de keuring opzetten. Moet ook opschieten, want de apk verloopt de 19e en de 23e ga ik met het bakkie naar la France.

Wat eerder in het topic gezegd is is trouwens volledig waar. Oude Peugeots schakelen sneller en sportiever dan nieuwe. Mijn 304 heeft een 305 blok met vierbak en 94pk. Levert zijn topkoppel bij 3000 en topvermogen bij 5000 (!) toeren. Gaat als de brandweer, met een top van 170, wat eerder bij de 160 ligt, en het blijft leuk de meeste sjonniebakken eruit te trekken.
Original Ratbiker
  woensdag 4 juli 2007 @ 06:58:59 #85
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51118761
Ik wou gisteren een Peugeot 206 kopen die ik op het oog had. Maar onderhoudsgegevens ontbraken en NAP gegevens konden ze niet aan, omdat ze met een stroomstoringen zaten waren, waardoor hun PC's ook niet werkte.

Zouden vandaag contact met me opnemen als ze de NAP gegevens hadden en misschien nog achter een onderhoudshistory konden komen.
pi_51118934
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, en recent in een 1,6 gereden en had daar de indruk van dat ie de power op de betere plek had zitten, hoewel ie minder pk en Nm heeft.

Iemand trouwens een idee van een mooie Ipod oplossing?
ik zoek ook nog een beetje chiptune ervaringen, als de auto straks is ingereden, twijfel ik toch of ik m laat chippen, meteen plus 40 pk :/
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  woensdag 4 juli 2007 @ 08:09:30 #87
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_51119134
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Peugeot 504 cabrio
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Heerenveen
Datum: 10 juni 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Vroem; bouwjaar 1982
Zéér mooie wagen is dat, zeker één van mijn favoriete Peugeot klassiekers!
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
pi_51119329
Ik ben een tevreden 306 eigenaar

Fijne auto, stuk meer comfort dan mijn vorige Japanner. Vergt wel wat meer onderhoud dan de Toyota.
Ik heb de 1.4 uitvoering van 1995. Niet echt snel helaas, maar wel lekker door de bochten enzo.
Ook geen bergauto! Op de E25 achter Luik ging het maar 80km/h omhoog
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_51125231
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:34 schreef jwstoop het volgende:
*MELDT*!

Erfenis, Peugeot 405 1.9i GRX met Mi16 bumpers en 205 gti velgen (upgrades zelf gedaan)

[afbeelding]
En die booskijkers heeft ie intussen niet meer Wel een aantal deukjes aangezien ik zo ongeveer in centrum Amsterdam woon waar veel fietsen naast de autos staan en wel eens omvallen :S
Zonde dat je de booskijkers eraf gehaald hebt
Heb ej ze nog? Meld het maar ff op de club ;-)

Greets
BTBW
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:43:25 #90
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_51158375
Weet iemand toevallig hoe het zit met een trekhaak bij een 307 break/sw.
Als ik die eronder zet/laat zetten, moet er dan waat aangepast worden aan de achterbumper, of komt de trekhaak hier gewoon onderdoor?

(Ik mag van mijn leasemaatschappij het alleen zelf bekostigen als de bumper niet aangepast hoeft te worden. Anders wordt het via de leasemaatschappij in mijn leasebedrag opgenomen. En da kost me veel meer geld uiteindelijk.)
pi_51158521
Wat is het verschil tussen de break en de SW?
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:55:29 #92
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_51158596
de SW heeft een panoramisch dak en 'zilveren' dakdragers en strips. (bij de break zijn deze zwart)
Verder is er geen verschil.
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:55:42 #93
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51158601


Hij is van mij Sinds gisteren. Vrijdag ophalen
pi_51158624
tvp.
Binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken. Het wordt vermoedelijk een 207
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:08:56 #95
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_51158850
leuke auto, de 207. Ben benieuwd wanneer de 207 SW Outdoor gaat komen. En of ze hem echt ongewijzigd (wat ze verkondigde op de autoRAI) uitbrengen.

plaatje:
pi_51159757
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:51 schreef Borkydude het volgende:
Wat is het verschil tussen de break en de SW?
Idd heeft de 307 SW een panoramisch dak en zilverkleurige dakrails en strips, maar ook de stoelen zijn in de SW iets anders, mijns insziens wat prettiger ook.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:54:01 #97
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_51160071
Voor zover ik weet zijn de stoelen in zowel de break als de sw hetzelfde. Wel een verschil dat ik nog heb kunnen vinden, is dat in de break een achterbank zit, en in de sw schijnen dit drie 'losse' stoelen te zijn.
pi_51160426
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:54 schreef goldhorn het volgende:
Voor zover ik weet zijn de stoelen in zowel de break als de sw hetzelfde. Wel een verschil dat ik nog heb kunnen vinden, is dat in de break een achterbank zit, en in de sw schijnen dit drie 'losse' stoelen te zijn.
Misschien heb ik het bij hetverkeerde eind en zijn dezelfde stoelen uit de SW ook als optie beschikbaar in de Break, maar ik heb beide gereden en er zat wel verschil tussen, zo had bijvoorbeeld de SW ook armsteunen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:19:28 #99
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_51160862
ik rij een break en heb de armsteunen ook. Maar dat was idd volgens mij een optie.
Volgens peugeot is de break in de markt gezet als grootvolumewagen en de SW meer als ruimte-auto of MPV (dus meer voor personenvervoer).

[ Bericht 0% gewijzigd door goldhorn op 05-07-2007 11:20:19 (leer toch eens een keer typen) ]
pi_51161138
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:08 schreef goldhorn het volgende:
leuke auto, de 207. Ben benieuwd wanneer de 207 SW Outdoor gaat komen. En of ze hem echt ongewijzigd (wat ze verkondigde op de autoRAI) uitbrengen.

plaatje:
[afbeelding]
Dit wordt 'm definitief




Edit: meldt zich trouwens ook als peugeot rijder. Een zwarte 207 1.4XS 16v 3 deurs. Niet erg pittig maar rijdt heerlijk, als een blok op de weg. In 6 maanden 20.000km gereden en vertrek er over een paar weken mee naar Italie. Kijken hoe die het daar doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')