Mijn eerste auto!
Peugeot 205 1.4 XR uit 1987
![]()
12 dagen later:
Toen ben ik overgestapt op een blauwe Renault Clio, nadat die onder mn reet uit elkaar viel en ik het verschrikkelijk vond rijden, ging ik eigenlijk op zoek naar een leuk sportief Opel Corsaatje......totdat ik deze te koop zag staan:
![]()
2 uur later stond mn handtekening onder het koopcontract van deze Peugeot 106 1.4. XS
![]()
Hier rij ik nu al zo'n 1,5 jaar in. Het rijdt heerlijk, alleen het is wel al een auto op leeftijd dus de kosten mogen er zijn (distributieriem, uitlaat, koppaking), maarja hij is het wel waard. Heeft me al meerdere malen naar Duitsland en terug gekregen. Vorig jaar grote tour naar Oslo en terug binnen een weekend. Naar Denemarken. Maar ook ritjes wat dichterbij zoals naar België enzo. Zowel in de stad als op de snelweg kan ie flink meekomen en hoewel ik m echt afbeul vooral in de stad qua optrekken en doortrekken in de versnellingen, heeft ie me nog nooit in de steek gelaten.
Op het moment ben ben ik al heeel stiekem aan het kijken naar een 206 GTI of RC uitvoering die er (bij een vast contract op mijn werk) zo eind van het jaar waarschijnlijk gaat komen.
Ja het Peugeot virus is er toch langzaam ingeslopen.....ik en iets Frans wie had dat gedacht