Astmaquote:
Bron: www.sporza.bequote:"Er circuleerde bij Schalke in de jaren 80"
wo 13/06/07 - Voetbalcoach Peter Neururer heeft een boekje opengedaan over het dopinggebruik in het Duitse voetbal in de jaren 80.
De dopingbekentenissen in het Duitse wielermilieu hebben ook voetbaltrainer Peter Neururer geïnspireerd.
(Belga)
Neururer, vorig jaar ontslagen bij Hannover, meldt dat veel voetballers doping gebruikten.
"Vooral Captagon was populair in de jaren 80. 50% van de voetballers in de tweede klasse nam dat."
"Ik zag dat ook bij Schalke, toen nog een tweedeklasser", zei Neururer, die in 1989-1990 coach was bij Schalke.
"Spelers op Captagon werden niet moe en vertoonden soms buitensporig gedrag." De Duitse bond vraagt dat Neururer (foto) met namen en voorbeelden op de proppen komt.
quote:Alessandro Petacchi, Leonardo Piepoli en Iban Mayo zouden de drie renners zijn die een verdachte dopingtest hebben afgeleverd tijdens de afgelopen Giro d'Italia. Het gaat om testen die bestempeld worden als ‘niet negatief’.
Bron ?quote:
quote:
van wieleruitslagen.bequote:Alessandro Petacchi (Team Milram), Leonardo Piepoli (Saunier-Duval) en Iban Mayo (Euskaltel-Euskadi) zouden de drie renners zijn die een verdachte dopingtest hebben afgeleverd tijdens de afgelopen Giro d'Italia. Het gaat om testen die bestempeld worden als ‘niet negatief’.
Petacchi en Piepolo zouden een medisch attest hebben vanwege hun astma. Toch vertonen de uitslagen een verhoogde salbutamolwaarde, bij één van de twee zelfs in abnormale mate. Mayo zou van nature een hoog testosterongehalte hebben maar in zijn bloed werden ook sporen gevonden van synthetische testosteron.
Petacchi toonde in de afgelopen Giro d'Italia dat hij terug was na zijn zware blessure van vorig seizoen. 'Ale Jet' won vijf ritten en het puntenklassement. Piepoli was één van de smaakmakers in de Giro en hielp ploegmaats Gilberto Simoni en Ricardo Ricco aan een ritzege, zelf pakte hij ook een ritzege en de bergtrui. Ook Mayo was goed voor een ritzege.
Bron: reuters
daar heb je het al, die attesten. Niks aan de hand dus lijkt me. Piepoli en Mayo hebben idd attesten tegen pollenallergie en astma zover ik weet. Alejet weet ik niet maar dat zal dan ook wel.quote:Verdachte dopingtest voor Petacchi
Alessandro Petacchi, Leonardo Piepoli en Iban Mayo hebben een verdachte urinetest afgeleverd tijdens de Giro. Of ze positief zijn, valt echter nog af te wachten.
Voorlopig worden de testen bestempeld als ‘niet negatief’, want de drie renners zwaaien met medische attesten en er zijn nog geen bewijzen dat ze echt doping namen.
In de urine van Petacchi en Piepoli werd een verdacht hoge concentratie van het astmaproduct salbutamol aangetroffen. Beiden zouden een medisch attest hebben, maar de concentratie zou - vooral bij een van de twee - veel hoger liggen dan de toegestane waarde.
Bij Iban Mayo werd een grote hoeveelheid testosteron vastgesteld, die erop kan wijzen dat hij zijn toevlucht nam tot dopingproducten. Mayo beschikt evenwel sinds zijn amateurtijd over een medisch attest dat bevestigt dat hij een afwijkende testosteronspiegel heeft. Bijkomende testen moeten dus uitmaken of hij al dan niet positief is.
Op sportwereld echter :quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
daar heb je het al, die attesten. Niks aan de hand dus lijkt me. Piepoli en Mayo hebben idd attesten tegen pollenallergie en astma zover ik weet. Alejet weet ik niet maar dat zal dan ook wel.
quote:Maxime Lefèbvre wellicht levenslang geschorst
Er hangt de Fransman Maxime Lefèbvre een levenslange schorsing boven het hoofd. Deze uitspraak kwam er nadat hij zowel na afloop van de Noordzeecross van eind december 2006 in Middelkerke als na de veldrit in Sint-Niklaas op 2 januari van dit jaar niet kwam opdagen voor een antidopingcontrole.
'Er is hieromtrent nog geen definitieve uitspraak, want de renner in kwestie kan nog altijd beroep aantekenen tegen dit vonnis van de dopingcommissie van de KBWB. Lefèbvre heeft hiervoor de tijd tot en met 1 juli. Hij stuurde tweemaal zijn kat naar een dopingcontrole en was voorheen al geen onbesproken blad. Vandaar het vonnis', stelde Freddy Van Steen, voorzitter van de KBWB voor veld, piste en weg.
Lefèbvre, die komende zondag 35 jaar wordt, was in februari 2004 al eens positief bevonden, en werd toen geschorst tot 8 april 2005. Omdat hij toen te vroeg hervatte, werd die schorsing verlengd tot 22 mei 2006.
Wat imo vooral lachwekkend begint te worden, is dat de hele tijd van alles gesuggereerd wordt zonder dat er concreet iets bekend is. In dit bericht ook weer "het zouden Petacchi, Piepoli en Mayo zijn", terwijl in het originele bericht van de Gazzetta stond dat het niet om bekende renners zou gaan. Als dat laatste klopt, dan zijn het dús niet Petacchi, Piepoli en Mayo.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:08 schreef knep het volgende:
Die attesten beginnen zo langzamerhand ook echt lachwekkend te worden.
Petacchi leek na zijn sprint van 700 meter erg buiten adem, misschien kreeg hij een dubbele dosis voor deze intense opstoot van "inspanningsastma"quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Beiden zouden een medisch attest hebben, maar de concentratie zou - vooral bij een van de twee - veel hoger liggen dan de toegestane waarde.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zat daarnet te denken waaraan die doktersbriefjes me deden denken en nu weet ik het, het is Monopoly!
[afbeelding]
De 'zaak Quick- step' is dus inderdaad die storm in het glas water dat velen al hadden vermoed. Is het gek dat het wielrennen zo'n slechte reputatie heeft als de kranten elk gerucht groot op hun voorpagina zetten?quote:Quick.Step-verzorger vrijgepleit door gerecht
Johan Molly, de verzorger van Quick.Step, is door het Kortrijkse gerecht volledig vrijgepleit in de dopingzaak in het amateurmilieu. Molly kreeg te horen dat de speurders zijn in beslag genomen computer volledig uitgeplozen hadden en er geen enkel verdacht spoor hadden in teruggevonden. (belga/hln)
Yep, Telegraaf was in die helemaal lekker bezig door met een grote foto van Boonen uit te pakken naast het dopingbericht.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:43 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De 'zaak Quick- step' is dus inderdaad die storm in het glas water dat velen al hadden vermoed. Is het gek dat het wielrennen zo'n slechte reputatie heeft als de kranten elk gerucht groot op hun voorpagina zetten?
Zuchtquote:Järmann schiet ook op Indurain
De Zwitserse ex-renner Rolf Järmann, die vorige week bekende dat ook hij zijn toevlucht nam tot epo in de jaren '90, zegt in een interview met het Duitse blad Bild dat niet enkel de Touroverwinning van Riis verdacht is. 'Als we twijfelen aan de zege van Riis in '96, dan moeten we twijfelen aan alle Tourzeges tussen 1992 en 1999. Want in die tijd was epo een product dat algemeen gebruikt werd.' Daarmee schiet hij met scherp op Miguel Indurain, die tussen 1991 en 1995 vijf keer de Tour won. In de hele dopingstorm is het de eerste keer dat de Spanjaard - zij het dan impliciet - publiekelijk wordt beschuldigd. Lance Armstrong wordt door Järmann gespaard. (bhe)
14/06/2007
quote:**** Petacchi,Piepoli "niet-negatief"
**Alessandro Petacchi,Leonardo Piepoli
en Iban Mayo hebben in de Giro d'Italia
een "niet-negatief" plasje afgeleverd.
Dat meldt de Italiaanse krant Gazzetta
dello Sport,de organisator van de Giro.
Bij de Italiaanse sprinter Petacchi,die
vijf etappes won,en landgenoot Piepoli,
die een etappe en de bergtrui won,zou
het om het verboden salbutamol gaan,een
middel tegen astma.Zij konden weliswaar
een medisch attest overleggen,maar de
gemeten waarden waren "extreem hoog".
Mayo,die een zware bergrit won,had een
te hoog testosterongehalte.De Spanjaard
zegt aan te kunnen tonen dat hij van
nature veel testosteron aanmaakt.De
contra-expertises volgen binnenkort.
Ik vraag me dus af of men kan achterhalen of de salbutamol geinhaleerd is of geinjecteerd/geslikt is. Overigens ben ik sowieso van mening dat de bezem flink door de dopinglijst gehaald kan worden.quote:'Salbutamol kan van dopinglijst'
Salbutamol staat alleen op de dopinglijst omdat het zoveel op clenbuterol lijkt. Dat zei de Nieuw-Zeelandse bewegingswetenschapper David Gerrard. "Salbutamol werkt alleen als je het injecteert of slikt, niet als je het met een inhaler gebruikt", aldus Gerrard.
Ik neem dat soort beweringen toch ook met een korreltje zout. Volgens pakweg dr Conconi mochten ze EPO ook van de dopinglijst halen hé. "niet schadelijker dan sinaasappelsap"quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:41 schreef Biggs. het volgende:
Dit is wel een interessant stukje over salbutamol. Vooral dit:
[..]
Ik vraag me dus af of men kan achterhalen of de salbutamol geinhaleerd is of geinjecteerd/geslikt is. Overigens ben ik sowieso van mening dat de bezem flink door de dopinglijst gehaald kan worden.
Er is nogal een verschil tussen niet schadelijk en niet prestatiebevorderend. Schadelijke middelen mogen van mij best op de dopinglijst, het is dan de verantwoordelijkheid van de teamarts dat zijn renners dat niet nemen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik neem dat soort beweringen toch ook met een korreltje zout. Volgens pakweg dr Conconi mochten ze EPO ook van de dopinglijst halen hé. "niet schadelijker dan sinaasappelsap"
Dat is juist, maar kijk, in de quote die jij aanhaalt spreekt men over "enkel prestatiebevorderend als je het injecteert" , maar hier constateert men blijkbaar net zo'n hoge waardes dat men in de Gazzetta eraan verbindt dat het niet om een astma-therapie kan gaan. (dus misschien wel net geinjecteert?)quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:27 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen niet schadelijk en niet prestatiebevorderend. Schadelijke middelen mogen van mij best op de dopinglijst, het is dan de verantwoordelijkheid van de teamarts dat zijn renners dat niet nemen.
(het was trouwens Ferrari die met het sinaasappelsap verhaal kwam)
tvp.quote:Wielrenner Mayo riskeert dopingstraf
ANP, AFP
PARIJS - Iban Mayo is volgens de Baskische televisiezender EiTB in de Ronde van Italië betrapt op een positieve plas. Bij de Spaanse wielrenner zou een te hoge testosteronwaarde zijn gemeten, nadere onderzoeken moeten uitwijzen of het gaat om lichaamseigen of synthetisch testosteron.
Mayo kan aanvoeren dat hij sinds zijn amateurtijd beschikt over een medisch attest dat bevestigt dat hij een afwijkende testosteronspiegel heeft. Hetzelfde zou gelden voor twee Italiaanse renners bij wie een te hoge salbutamolconcentratie is gemeten. Volgens bronnen zou het gaan om sprinter Alessandro Petacchi en Leonardo Piepoli. Beiden zouden een medisch attest hebben om dit product, dat helpt bij astma, te gebruiken.
Petacchi reed woensdag in Veenendaal zijn eerste wedstrijd sinds de Giro en zal zaterdag ook in de Delta Profronde starten. Gerry van Gerwen, teammanager bij Petacchi's ploeg Milram, kent de geluiden uit Italië. ‘Het onderzoek is halfweg, maar de namen zijn al weer uitgelekt, zoals dat wel vaker gaat. Pas aan het einde zal blijken of één van de genoemde renners daadwerkelijk positief is’, aldus Van Gerwen, die zich wat Petacchi betreft weinig zorgen maakt. ‘Hij heeft een medische verklaring die hem toestaat salbutamol te gebruiken. Wel ben ik er een groot voorstander van die attesten af te schaffen. Als je één been hebt kun je geen wielrenner worden, als je slechte ogen hebt geen piloot. Het is pech als je astma hebt, maar dit leidt steeds weer tot discussies, misbruik en veel onduidelijkheid.’
En zo is datquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:48 schreef du_ke het volgende:
[.Wel ben ik er een groot voorstander van die attesten af te schaffen. Als je één been hebt kun je geen wielrenner worden, als je slechte ogen hebt geen piloot. Het is pech als je astma hebt, maar dit leidt steeds weer tot discussies, misbruik en veel onduidelijkheid.’.]
tvp.
Inderdaad. Jan Boven mag toch ook geen volledige kuur met alles erop en eraan nemen, omdat hij met minder talent is geboren dan Armstrong.quote:
Inderdaad, kanskaartjes inleveren en opnieuw beginnen, niet langs startquote:
One down...quote:COMMUNIQUE DE PRESSE
PRESS RELEASE
Date: 14 juin / June 2007
ANTIDOPING CONTROLS ON THE GIRO D’ITALIA 2007
The UCI has noted press reports about three purportedly abnormal analysis results linked to the last Giro d’Italia. While regretting the premature publication of this news item, the UCI wishes to clarify the following points.
No breach of the UCI antidoping rules was committed by the Spanish rider Iban Mayo of the Saunier Duval team. A further examination conducted by IRMS has enabled any possibility of testosterone administration to be ruled out. This further analysis was requested by the UCI following the notification by the Rome laboratory of a T/E value in excess of the norm laid down in the rules; that finding made further examinations necessary.
The history of this particular case shows the vital need to await the closure of the relevant investigations before reaching conclusions.
In the other cases, the analyses requested by the UCI are still in progress.
UCI Press Service
Bron: NOS teletekstquote:**De Italiaanse wielerbond heeft Ivan
Basso voor twee jaar geschorst.De oud-
winnaar van de Ronde van Italië is één
van de renners die genoemd werden in de
zaak rond de Spaanse arts Fuentes.
Nadat zijn naam was genoemd,zei hij dat
hij wel van plan was geweest om doping
te gebruiken,maar dat uiteindelijk niet
had gedaan.Voor de Italiaanse bond was
dat voldoende om hem de maximale straf
van twee jaar op te leggen.
Dat zou idd wel redelijk zjn, maar weet niet of ze die redenering aanhouden.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:07 schreef flyck het volgende:
dus een jaar, vermits hij eigenlijk al een jaar geschorst is.
Vanaf vorig jaar voor de tour tot nu heeft ie eigenlijk geen protour race meegereden.
Mocht klöden de tour winnen, dan krijgt ie de tour van vorig jaar meteen erbijquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Toch net voor of tijdens de Tour?
Volgens de ethische code moet hij er toch ook nog eens 2 jaar verbod op een contract bij een PT team bijkrijgen ?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:07 schreef flyck het volgende:
dus een jaar, vermits hij eigenlijk al een jaar geschorst is.
Vanaf vorig jaar voor de tour tot nu heeft ie eigenlijk geen protour race meegereden.
een regel anders hadden Lotz, Hondo en Hamilton ook wel betere ploegen gehadquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Klopt, echter ik weet niet of dat echt een regel is of meer een gentlemens agreement tussen de Protour ploegen.
Tja, Bruyneel.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Opvallend artikel met Johan Bruyneel in Het Laatste Nieuws hier. Hij vraagt zich af wat de bewijzen tegen Riis en Aldag zijn, het boek van Jef D'Hont moet vol leugens staan, en het moet afgelopen zijn met de heksenjacht op het wielrennen. Pat McQuaid is een dwaas en er is een tweespal bij de teams. Met aan de ene kant de Franse teams + Tmobile en aan de andere kant de rest. Als het van Bruyneel afhangt moet die eerste groep eruit. Omdat ze het wielrennen in een slecht daglicht willen brengen.
Triest ventje die Bruyneel.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ik was nog de beste quote van Bruyneel in HLN vergeten : "Met Dessel hebben ze in Frankrijk een Fransman tamelijk hoog in de Touruitslag van vorig jaar. Als ze nog enkele renners in opspraak kunnen brengen kunnen ze hem als Tourwinnaar uitroepen. Let op mijn woorden, ze zijn daarmee bezig !"
![]()
Opvallend dat die co er weer tussen zit, elke keer weer opnieuw.quote:Di Luca en co alweer genoemd in dopingzaak
De Italiaanse wielerwebsite sportpro publiceerde gisteren uittreksels uit het rapport van de narcoticabrigade (Nas) omtrent de zogenaamde operatie Oil for Drugs. Volgens de site dreigen onderschepte telefoongesprekken in januari 2004 renners als Di Luca, Mazzoleni, Sacchi, Spezialetti, Muraglia (die vandaag wordt ondervraagd) en Marzoli zuur op te zullen breken als klanten van de gecontesteerde dokter Santuccione.
Benieuwd wat er uit die vergadering komtquote:Lefevere: "Ik wil weten wie ons bedriegt"
di 19/06/07 - Dinsdag vergaderen de grote wielerteams in Genève met de UCI. De strijd tegen doping is het onderwerp. Ook de ploegartsen zitten deze keer mee om de tafel. "Ik vind dat we eens als grote jongens onder elkaar moeten praten, achter gesloten deuren", zegt Patrick Lefevere.
De UCI stelt dat er belangrijke beslissingen aankomen. Wat denkt Quick-Step-manager Patrick Lefevere over het overleg. (Belga) "Ik vind dat we eens als grote jongens onder elkaar moeten praten, achter gesloten deuren", zegt hij in De Morgen.
"Er zijn te veel insinuaties en we weten niet wat waar is. Dus zeg ik dat de UCI ons moet melden welke van de ploegen volgens haar nog sjoemelen. Onder elkaar moet dat toch bespreekbaar zijn."
Patrick Lefevere wil vooral weten wie met ongelijke wapens strijdt. "Ik wil een onafhankelijke arbeidsgeneesheer in de koers. Iemand die op elk moment van de dag de bloedwaarden kan opvragen of zelf controles doen", zegt hij.
"Ik vind het zonde dat sommige ploegen grote budgetten uittrekken voor controles binnen de ploeg, maar dat niemand anders hun bevindingen ziet." "Ik ben geen dopingjager""Ik ben geen dopingjager, ik ben God niet. Ik wil niet dat enerzijds mensen eruitgewerkt worden op basis van vermoedens en dat anderen met onze voeten blijven spelen. Ik wil weten wie ons bedriegt."
floyd(phonak) en hamilton(CSC) reden anders veeeeel sterker buiten Us postal hoor. Heras eigenlijk ook. Vooral het jaar voor USP en zijn eerste jaar bij USP reed hij goed.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tja, Bruyneel.
Zowat alle ex-US Postals en Discovery's hebben al bekend ooit doping gebruikt te hebben of zijn gepakt. Die gepakt zijn dan wel meestal buiten hun US Postal/Discovery tijd gepakt, terwijl ze bij Bruyneel meestal beter reden dan met de doping. Maar ja, da's allemaal toeval natuurlijk en een conspirancy van de franse pers.
ik vind het een heel leuk interview. Hij is mss iets te goed voor zijn ploeg, maar als ploegleider word dat natuurlijk van hem verwacht. Voor de rest treft hij veel waarheden en vragen binnen het wielrennen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:14 schreef Ereinion het volgende:
Vandaag had de volkskrant ook een interview met Bruyneel.
http://www.volkskrant.nl/(...)n_moet_leren_zwijgen
Toch wel een interessant interview. Hij geloofd weinig van de schoonheid van T-Mobile, of dat Zabel maar 1 keer heeft gebruikt. Hij heeft ook wel wat sterke punten over bijvoorbeeld de hypocrisie omtrent het niet toelaten van Riis, en de ethische code.
quote:Discovery Channel stapt uit de AIGCP, de Internationale Vereniging van Professionele Wielerploegen. Het Amerikaanse team is het geruzie kotsbeu. "Ik heb er geen vertrouwen meer in dat deze vereniging onze sport en onze belangen op een positieve manier kan verdedigen", verklaart Discovery-manager Johan Bruyneel op de website van Discovery Channel. Er heerst een grote onenigheid over Discovery binnen de AIGCP, omdat het Ivan Basso in het begin van het seizoen had aangetrokken. "We moeten een blok vormen om de sport naar een hoger niveau te tillen. Niet iedereen bij AIGCP is daar voorstander van, voorzitter Patrick Lefevere valt niets te verwijten", aldus een ontgoochelde Bruyneel. (hln)
je mag riis er aan toevoegen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:15 schreef Ericr het volgende:
Bruyneel is een hypocriete kerel, maar goed de Rooy is dat ook. Ze willen alles het liefst binnenskamers houden en bij een vermoeden van doping een renner dan uit koers houden maar naar de buitenwacht doen alsof een renner ziek of gebleseerd is. Enige wat er dan komt is speculatie, iedere zieke renner wordt dan direct van dopinggebruik verdacht.
De Bruyneels, de Rooy's, Lefevere's etc moeten gewoon uit de wielersport verdwijnen. Ze lopen al te lang mee en ze heben hun geloofwaardigheid al lang geleden verloren.
Ben zelf overigens ook van mening dat Astana als ploeg een verkeerd signaal is naar buiten toe. Die ploeg had nooit toegelaten mogen worden. Na het Saiz-fiasco en het vertrekken van een groot gedeelte van zijn ploeg naar Astana kan ik bij die renners nooit een warm gevoel krijgen. Ze rijden daarvoor ook te opvallend goed. Het gaat er bij mij niet in dat Saiz alleen voor de mindere goden bij Liberty doping aan het regelen was.
Doeiquote:**T-Mobile heeft renner Sergej Gontsjar
met onmiddellijke ingang ontslagen.De
Duitse formatie had de Oekraïner in mei
reeds op non-actief gezet nadat bij een
dopingcontrole in de Ronde van Romandië
een afwijkende bloedspiegel bij hem was
aangetroffen.
Sindsdien zijn er bij Gontsjar door een
onafhankelijk commissie meerdere testen
gedaan."De uitkomsten daarvan zijn de
basis voor zijn ontslag",zo heeft
teammanager Bob Stapleton verklaard.
Je moet nu ook niet overdrijven, er zijn maar 7 renners van Liberty die bij Astana rijden eigenlijk. Op een totaal van 29 renners.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:15 schreef Ericr het volgende:
Ben zelf overigens ook van mening dat Astana als ploeg een verkeerd signaal is naar buiten toe. Die ploeg had nooit toegelaten mogen worden. Na het Saiz-fiasco en het vertrekken van een groot gedeelte van zijn ploeg naar Astana kan ik bij die renners nooit een warm gevoel krijgen. Ze rijden daarvoor ook te opvallend goed. Het gaat er bij mij niet in dat Saiz alleen voor de mindere goden bij Liberty doping aan het regelen was.
quote:Armstrong opnieuw onder vuur in boek
DUBLIN - De Ierse schrijver David Walsh neemt andermaal Lance Armstrong op de korrel in een boek. De auteur van 'LA Confidential' komt volgende week met de opvolger, getiteld 'Van Lance tot Landis'. Daarin beschuldigt hij de Amerikaanse oud-wielrenner opnieuw van dopegebruik.
Zevenvoudig Tourwinnaar Armstrong heeft doping altijd ontkend. „Ik heb de Tour zeven keer gewonnen. Niet door doping, maar omdat ik de talentvolste wielrenner van dat tijdperk was”, reageert Armstrong bij voorbaat op de nieuwe uitgave.
Walsh betrekt in zijn boek ook de omstreden Tourzege van de Amerikaan Floyd Landis in 2006. Landis werd op doping betrapt en dreigt zijn eindzege kwijt te raken.
quote:Di Luca en co alweer genoemd in dopingzaak
De Italiaanse wielerwebsite sportpro publiceerde gisteren uittreksels uit het rapport van de narcoticabrigade (Nas) omtrent de zogenaamde operatie Oil for Drugs. Volgens de site dreigen onderschepte telefoongesprekken in januari 2004 renners als Di Luca, Mazzoleni, Sacchi, Spezialetti, Muraglia (die vandaag wordt ondervraagd) en Marzoli zuur op te zullen breken als klanten van de gecontesteerde dokter Santuccione. (pdk)
quote:UCI zet nieuwe stap in dopingstrijd
De internationale wielerunie UCI heeft dinsdag op een vergadering in Genève een nieuwe stap gezet in de strijd tegen doping. De UCI laat renners een verklaring ondertekenen waarin staat dat ze niet betrokken zijn in een dopingschandaal, dat ze 'schoon' fietsen en dna-materiaal zullen afstaan. Een renner die de verklaring heeft getekend maar toch wordt betrapt op het gebruik van doping, krijgt een schorsing van twee jaar en een boete ter hoogte van het jaarsalaris van 2007.
Sandy Casar (Française des Jeux) en Mark Cavendish (T-Mobile) waren de eersten die, in bijzijn van UCI-voorzitter Pat McQuaid, de verklaring ondertekenden. De UCI zal ook de namen van alle andere renners die hun handtekening zetten onder de voorwaarden publiceren.
De tekst van het charter luidt:
"Ik zweer mijn ploeg, mijn collega's, de UCI, de wielerwereld en het publiek dat ik niet betrokken ben in de zaak-Fuentes of in een andere dopingzaak."
Ook werd medegedeeld dat de Spaanse justitie het dossier van de Operacion Puerto heeft overgedragen aan de UCI. Renners die de verklaring ondertekenend hebben geven toestemming tot het afnemen van dna. Dat kan vervolgens worden vergeleken met het dna van de bloedzakken die bij Fuentes zijn gevonden.
Wedden dat het nooit zover zal komen ?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:35 schreef Ericr het volgende:
Afstaan DNA-materiaal, als daarom gevraagd wordt, vind ik toch wel een belangrijke stap. Als nu een heel zwikkie dat charter tekent en sommigen toch weigeren geeft dat te denken over de weigeraars.
Die vergadering is allang voorbij hoor. de UCI heeft beslist dat de renners een charter tegen doping moeten ondertekenen en Bruyneel is opgestapt en zegt uit het AIGCP te gaan stappen. Voor de rest is daar niks gebeurd vandaag;quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:46 schreef Gitanki het volgende:
Ben benieuwd of die "vergadering" die ze vandaag zouden houden nog iets oplevert.
(waarschijnlijk een sisser na wat spaanse steekpenningen)
Hun naam op de UCI website, dat zal ze afschrikken ...quote:"Charter moet helpen in de dopingstrijd"
di 19/06/07 - Vandaag heeft de Internationale Wielerunie (UCI) met de profploegen vergaderd in Genève. Onderwerp was de strijd tegen doping. De UCI vraagt alle profs om een antidopingcharter te ondertekenen.
Hier en daar werd voorspeld dat de UCI renners die in het Spaanse dopingdossier voorkomen een startverbod zou geven voor de Tour, maar zover kwam het niet.
(Belga)
Maar de UCI heeft wel een antidopingcharter opgesteld. De Fransman Sandy Casar (La Française des Jeux) en de Brit Mark Cavendish (T-Mobile) hebben het document als eerste renners ondertekend.
"Met het charter willen we de strijd tegen doping opvoeren", zegt UCI-voorzitter Pat McQuaid (foto). "De UCI kan niet aanvaarden dat een individu of een organisatie de sport schade berokkent."
De renners móéten het charter niet ondertekenen. De UCI gaat op haar website wel een lijst publiceren met de namen die getekend hebben en die niet getekend hebben.
Renners die getekend hebben en toch doping gebruiken, worden minstens twee jaar geschorst. Ze moeten ook een jaarloon boete betalen. Dat geld gaat naar de strijd tegen doping van de UCI.
Pat McQuaid las het charter voor:
"Ik zweer mijn ploeg, mijn collega's, de UCI, de wielerwereld en het publiek dat ik niet betrokken ben in de zaak-Fuentes of in een andere dopingzaak."
Haha idd.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hun naam op de UCI website, dat zal ze afschrikken ...![]()
U vraagt, UCI draait:quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Haha idd.
Gewoon tekenen en anders niet starten![]()
quote:Wielerploegen stemmen voor zuivere Tour
Uitgegeven: 19 juni 2007 17:15
Laatst gewijzigd: 19 juni 2007 17:15
GENEVE - De wielerploegen met de ProTour-status hebben er dinsdag mee ingestemd alleen renners die de speciale antidopingverklaring ondertekenen te laten starten in de Ronde van Frankrijk. De wielerunie UCI kwam dinsdag met het initatief renners te laten verklaren dat ze niets te maken hebben met dopingzaken.
Renners die de verklaring tekenen, worden flink gestraft als ze alsnog op doping betrapt worden. In dat geval worden ze ten minste twee jaar geschorst en moeten ze hun jaarsalaris van 2007 inleveren. Dat geld wordt vervolgens besteed aan de bestrijding van doping in de wielersport.
Wielrenners die hun handtekening niet zetten, gaan niet mee naar de Tour. De UCI heeft geen juridische middelen om hen te straffen, maar de bond heeft de teamleiders opgeroepen dergelijke renners niet op te nemen in de wedstrijdselecties
dan zie ik wel een paar man falen volgend jaar :squote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:32 schreef wimderon het volgende:
Heb ik het nou verkeerd gehoord, of zei Michel net dat bestloten is dat de banden met verdachte doktoren als Cecchini verbroken moeten worden?
Als ze nou ook nog het bloed uit Spanje vergeleken hebben met de DNA-stalen, voor de Tour begint zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn.quote:
Van dit soort boeken ga ik letterlijk over m'n nek. Sleep dan Armstrong voor het gerecht maar dit is een laffe manier van geld verdienen. Ik weet nog dat ik naar Frankrijk moest ten tijde dat het boek LA Confidential uit kwam.. de boekwinkel zag er zwart van op Nice Airport.. heb t ook links laten liggen, al die fictieverhalenquote:
Hoe kun je Armstrong voor het gerecht slepen als ze in de VS blijkbaar zelfs moeite hebben om de glasheldere betrapte Landis te veroordelen ?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
Van dit soort boeken ga ik letterlijk over m'n nek. Sleep dan Armstrong voor het gerecht maar dit is een laffe manier van geld verdienen. Ik weet nog dat ik naar Frankrijk moest ten tijde dat het boek LA Confidential uit kwam.. de boekwinkel zag er zwart van op Nice Airport.. heb t ook links laten liggen, al die fictieverhalen
De 58 namen die we al kennen. Geen Valverde dus? Stel dat blijkt dat hij gewoon niks met deze zaak te maken heeft, het is die man compleet onmogelijk gemaakt om zich voor te bereiden op de Tour.quote:UCI KREEG AL STUK UIT DOPINGDOSSIER
De UCI heeft al 1.000 pagina's uit
het dopingdossier rond dokter Fuentes
gekregen. Volgens voorzitter McQuaid
staat er geen nieuwe informatie in.
Over enkele dagen volgen de overige
5.000 pagina's, maar McQuaid verwacht
geen verrassingen. "Onze advocaat in
Spanje heeft het dossier al ingekeken.
Hij denkt dat er geen andere namen in
staan dan de 58 die we kennen. Andere
sporten zouden niet betrokken zijn."
Samen met Tourdirecteur Christian Prud-
homme en Patrick Lefevere, voorzitter
van de profploegen, wil McQuaid een
groep advocaten aanstellen in de zaak.
Valverde is uiteraard even onschuldig als O.J. en dat is even overduidelijk, maar laat ons dan nog stellen dat dat het geval zou zijn -> er staat ook dat andere sporten niet betrokken zijn, dat IS gewoon bullshit, dat heeft Fuentes zelf al bij herhaling verteld. Ik geloof er weinig van.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:53 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De 58 namen die we al kennen. Geen Valverde dus? Stel dat blijkt dat hij gewoon niks met deze zaak te maken heeft, het is die man compleet onmogelijk gemaakt om zich voor te bereiden op de Tour.
Is dit stukje geschreven door het 8 jarige neefje van Hein Verbruggen? Wat een grap.quote:CH 1860 Aigle / Switzerland
)+41 24 468 58 11 fax +41 24 468 58 12
www.uci.ch
INTERNATIONAL CYCLING UNION
Riders’ commitment to a new cycling
The Puerto affair highlighted the serious problem of doping in cycling. This, like all other
doping cases, greatly harms my sport and me personally.
The uncertainty surrounding the identity of riders and other people who could be involved in
the Puerto affair is also very harmful and will continue to be until the case is closed.
Currently, there is a climate of suspicion. It is undermining the credibility of my sport and is
eroding the trust of the public, authorities, organisers and my colleagues.
For these reasons, I want to make a contribution to putting the situation right and making
cycling clean by signing the statement below, to demonstrate that I fully adhere to the
principles defended by the International Cycling Union (UCI).
«I do solemnly declare, to my team, my colleagues, the UCI, the cycling movement and
the public that I am not involved in the Puerto affair nor in any other doping case and
that I will not commit any infringement to the UCI anti-doping rules. As proof of my
commitment, I accept, if it should happen that I violate the rules and am granted a
standard sanction of a two-year suspension or more, in the Puerto affair or in any
other anti-doping proceedings, to pay the UCI, in addition to the standard sanctions,
an amount equal to my annual salary for 2007 as a contribution to the fight against
doping.
At the same time, I declare to the Spanish Law, that my DNA is at its disposal, so that
it can be compared with the blood samples seized in the Puerto affair. I appeal to the
Spanish Law to organise this test as soon as possible or allow the UCI to organise it.
Finally, I accept the UCI’s wish to make my statement public».
Done in..................................................... on ..................................................... 2007
Surname and first name: ........................................................................... .................
Signature: ........................................................................... .......................................
Het nieuwe charter opgesteld door de UCI in samenspraak met de wielerploegen is inderdaad ziekmakend. Het is wederom een voorbeeld hoe de elite de wielersport als pilot project (voorbeeld) neemt, hoe ver men kan gaan in het controleren en besturen van individuen. De sponsoren (veelal multinationals of in sommige gevallen schatrijke individuen), de top bestuursleden van de centrale organen zoals de UCI, de IOC en nationale bonden in samenhang met de malafide doktoren die miljoenen op de bank hebben staan en de koersdirecteuren van de grotere wedstrijden, maken allen deel uit om deze ontwikkelingen kracht bij te zetten.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:53 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De 58 namen die we al kennen. Geen Valverde dus? Stel dat blijkt dat hij gewoon niks met deze zaak te maken heeft, het is die man compleet onmogelijk gemaakt om zich voor te bereiden op de Tour.
Dat nieuwe charter is trouwens de grap van de eeuw.Het wielrennen is niet geloofwaardig meer met al die verdachtmakingen, dus wat doen we? We maken een nieuw lijstje met verdachte renners. Nu mag je al niet meer starten in de Tour als je het zoveelste charter niet ondertekend. In elke andere sport zou geen enkele sporter er ook maar een seconde over denken om dit gedrocht te ondertekenen.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:32 schreef EuropeSantana het volgende:
[..]
Het nieuwe charter opgesteld door de UCI in samenspraak met de wielerploegen is inderdaad ziekmakend. Het is wederom een voorbeeld hoe de elite de wielersport als pilot project (voorbeeld) neemt, hoe ver men kan gaan in het controleren en besturen van individuen. De sponsoren (veelal multinationals of in sommige gevallen schatrijke individuen), de top bestuursleden van de centrale organen zoals de UCI, de IOC en nationale bonden in samenhang met de malafide doktoren die miljoenen op de bank hebben staan en de koersdirecteuren van de grotere wedstrijden, maken allen deel uit om deze ontwikkelingen kracht bij te zetten.
De ploegdirecteuren en de lagere echelons binnen de ploeg zoals ploegleiders werken hier aan mee ten eerste omdat ze zeer grote ego’s hebben en ten tweede omdat ze willen blijven eten uit de ruif van de wielrensport.
En zoals altijd wordt de stelling gehanteerd, van dat; als je niets te verbergen hebt wat heb je dan tegen het ondertekenen van dit charter en alles wat hier mee gepaard gaat. Dezelfde redenering worden ook gebruikt bij het plaatsen van camera’s op de snelweg, bij publieke gelegenheden in de straten, of bij het fouilleren van mensen op straat of in de wijken (dit zijn nog maar enkele voorbeelden van het repressieve gevoerde beleid).
Dus in feite geldt voor de wielrenners hetzelfde argument dat hier gebruikt wordt als; wat heb je tegen het inleveren van je privacy als je zodoende de veiligheid van het collectief als wel jezelf op deze manier bevordert? Terwijl de staat (belangenbehartiger van de elite) vaak genoeg zelf veroorzaker van de problemen zijn en de oplossing allang klaar heeft liggen, en maar 1 doel heeft de vrijheden van de mensen (het volk) af te pakken, omdat de mensen (het volk) het volgens de elite niet waard is om over onbeperkte mogelijkheden te kunnen beschikken. En vaak wordt er in samenhang met de mainstream media (de leidinggevenden komen voort uit deze zelf elitaire kliek en behartigen tevens de belangen van de elite) zondebokken (al dan niet zelf gefabriceerd) naar voren worden geschoven die zodoende de publieke opinie op een zodanige manier moet beïnvloeden om de oplossingen zoals die misschien al jaren soms al zelfs decennia in het voren zijn bedacht, nu door te gaan drukken.
Om terug te komen op de bovengenoemde stelling waarom dit nieuwe charter de ziekte ten top is, wordt wel duidelijk in het onderstaande stuk zeker als men de intenties van het bovenstaande in het achterhoofd houdt.
Met DNA/RNA gegevens kun je niet alleen de fysieke karakteristieken van een individu bekijken, maar het brengt ook de karaktereigenschappen van een individu in beeld, het is eigenlijk een soort van sterkte/zwakte analyse van een individu. Deze gegevens kan men op 2 manieren bekijken; men kan het individu in hokjes plaatsen en in een groep van individuen “onderbrengen”die ongeveer dezelfde karakteristieken bevatten als wel is de mogelijkheid er om het individueel te gaan bekijken. Het belangrijkste hierbij zijn de ware intenties van de personen/instituten die deze waardevolle informatie in handen krijgen, want indien men geen zuivere intenties hierbij heeft bestaat er de mogelijkheid dat individuen gemanipuleerd kunnen worden op collectieve schaal (hierbij wordt bedoeld een target groep die ongeveer dezelfde DNA/RNA karakter karakteristieken hebben), ofwel het laten breken van het individu door bijvoorbeeld een voorbeeld te stellen als wel om de voortgang van de “agenda van de elite” te dienen, dit gebeurd trouwens al veel langer bij bijvoorbeeld gedetineerden of zogenaamde psychiatrische patiënten.
Kan je voortaan in TRUTH posten. Mat je DNA iemands karaktereigenschappen bepalenquote:Met DNA/RNA gegevens kun je niet alleen de fysieke karakteristieken van een individu bekijken, maar het brengt ook de karaktereigenschappen van een individu in beeld, het is eigenlijk een soort van sterkte/zwakte analyse van een individu.
Sevilla ook van T-Mobile. Tja, blijkbaar wordt er niet structureel aan doping gebruikt gedaan in die ploegen, waarom zouden ze anders nog naar Fuentes gaan?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:44 schreef flyck het volgende:
wel opvallend dat janneke en ivanneke ertussen zitten, maar voor de rest niemand van die hun ploegen :s
ik mis Hamiltonquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:34 schreef Ereinion het volgende:
De uiteindelijke Fuentes lijst hier.
Alle bekende namen, alleen Davis, Gil, Aitor Osa en de Galdeano zijn nu volledig vrijgesprokenLekker is dat, die gasten hebben een jaar niet of nauwelijks kunnen koersen omdat ze op een 'lijstje' stonden, waar ze dus uiteindelijk niet op horen. Maar ja, alles voor een cleane sport nietwaar?
![]()
Hamilton stond toch ook op die lijst. er zijn zelfs scans van rekeningen in omloop die aan zijn vrouw gericht waren toch?quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:02 schreef flyck het volgende:
dat zou je verwachten natuurlijk...
mss door checci ?
Kloptquote:Op woensdag 20 juni 2007 11:04 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hamilton stond toch ook op die lijst. er zijn zelfs scans van rekeningen in omloop die aan zijn vrouw gericht waren toch?
dit geldt toch niet alleen voor de Tour? maar voor alle (PT) koersen toch? althans dat zou mij logischer lijken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:15 schreef Ereinion het volgende:
Niemand kan hem dwingen dit te ondertekenen. De Tour zou hij toch al niet rijden, en Lefevere noemde dit contract al paniekvoetbal.
Tuurlijk, dat zijn alle namenquote:
Lefevre zegt hier zelf in de krant vandaag dat wie het niet tekent NERGENS zal mogen starten. Alleen bij Discovery is er nog een probleem , omdat die uit de vergadering zijn gestapt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:15 schreef Ereinion het volgende:
Niemand kan hem dwingen dit te ondertekenen. De Tour zou hij toch al niet rijden, en Lefevere noemde dit contract al paniekvoetbal.
quote:Windels beschuldigt Eeckhout van dopinggebruik
Ex-profrenner David Windels, een van de verdachten in de recente Belgische dopingzaak, beschuldigt in Humo Belgisch kampioen Niko Eeckhout van dopinggebruik. "Er zullen nog grote namen vallen in dit dossier", beweert Windels. "Niko Eeckhout smeekte via zijn schoonfamilie om de befaamde "pot belge". Of hij het gekregen heeft, weet ik niet."
Weglachen
Eeckhout (grote foto, Goyvaerts) wuift de beschuldigingen weg en schoffeert Windels: "Moet je verklaringen van een man die duidelijk labiel is ernstig nemen", vraagt hij zich af. Windels was jaren verslaafd aan amfetamines en bromde twee jaar wegens dealen en overvallen.
Juridische stappen
Niko Eeckhout overweegt Windels voor de rechbank te dagen, wegens laster en eerroof. Dat vertelt de renner aan GvA. "Ik ken Windels, hij heeft nog een tijdje bij mij in de buurt gewoond. Nadien is hij verhuisd, eerst naar Thailand en later naar de cel. Close zijn we nooit geweest", zegt hij. "Ik overweeg juridische stappen, want ik wil alles doen om mijn goede naam niet te laten bezoedelen. Anderzijds: wat brengt dat op? Van een kei kan je het vel niet afstropen. Bovendien zijn die uitspraken zodanig van de pot gerukt dat ze zelfs geen antwoord verdienen." (hln)
je voelt zo dat de tour eraan komtquote:Ex-profrenner Jesus Manzano haalt keihard uit naar Alejandro Valverde. Volgens de Spanjaard heeft Valverde vroeger doping gebruikt en liegt hij wanneer hij dit ontkent.
Manzano zegt dat in een interview met het Duitse blad Stern dat donderdag verschijnt. Manzano is niet aan zijn proefstuk toe. Eerder deed hij een boekje open over het dopinggebruik bij zijn ex-team Kelme.
"Hetzelfde spul dat ze vroeger aan mij hebben gegeven, dienden ze ook hem (Valverde) toe", zegt Manzano, die bij Kelme poegmaat was van Valverde. "Ik herinner me dat we op een avond tijdens de Vuelta van 2002 aan tafel zaten en dat Valverde plots met een testosteronpleister naar het diner kwam. Na een uur trok hij de pleister er af, zo niet zou hij positief geweest zijn", vertelt Manzano.
Valverde, in 2006 laureaat van onder andere Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl en volgende maand kandidaat-Tourwinnaar, is een van de toprenners die genoemd wordt in de zaak-Fuentes.
In hetzelfde interview hekelt Manzano ook de gewezen Telekomrenners die de voorbije weken bekentenissen aflegden over hun dopinggebruik in de jaren '90. "Erik Zabel, Bjarne Riis en Rolf Aldag hebben niet de hele waarheid verteld", zegt Manzano.
Manzano neemt vooral Aldag op de korrel. "Hij liegt wanneer hij beweert dat doping een privé-zaak is. Als hij de waarheid zou spreken, dan zou hij duizenden renners op zijn dak krijgen. Dat beseft hij zeer goed. Daarom spreekt hij voor zijn eigen winkel. Doping is géén privé-zaak", aldus nog Manzano
Denk niet dat ze zoiets juridisch hard kunnen maken... En ik vind trouwens dat dopinggevallen moeten gestraft worden door de ploeg. zoals in het contract staat dat ze tekende om bij die ploeg te mogen. En niet door 1 of andere aparte instelling. Tevens staat er nergens in het contract van de renners dat ze zoiet zouden krijgen, dus die kunnen eigenlijk contractbreuk pleiten. Zelfde voor een ploeg tegenover de pro tour.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Lefevre zegt hier zelf in de krant vandaag dat wie het niet tekent NERGENS zal mogen starten. Alleen bij Discovery is er nog een probleem , omdat die uit de vergadering zijn gestapt.
Misschien wachten ze wel tot ie het charter getekend heeft, kunnen ze gelijk z'n salaris innenquote:Valverde not implicated in Puerto
Davis, Gil and Osa freed to compete
In yesterday's UCI meeting the relation of Alejandro Valverde in Operación Puerto was clarified. The teams gathered as part of the International Association of Professional Cycling teams (AIGCP), made a decision to limit the cyclists implicated in the Guardia Civil investigation, which also included Allan Davis, Koldo Gil and Aitor Osa.
The discussion of Caisse d'Epargne's Valverde innocence brought heated reactions from the German, Dutch and French team representatives gathered.
Aussie Allan Davis (Discovery Channel), Spaniards Koldo Gil (Saunier Duval-Prodir) and Aitor Osa were also limited in their alleged involvement in the Puerto investigation and are allowed to continue race. Osa is currently searching for a team and is supposedly linked with Basque formation Euskaltel-Euskadi.
Hoe jammer het ook is, toch goed nieuws.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
UCI maakt jacht op "The men in black"
wo 20/06/07 - Of u het nu wil of niet, straks valt er wellicht een nieuwe dopingbom op het peloton. "Een paar toprenners testten niet-negatief", meldt de UCI. Drie van hen worden zelfs de "Men in black" genoemd. "We viseren zes à zeven renners die als hoge risicogevallen worden beschouwd", meldt de UCI.
"De renners gedragen zich verdacht en we volgen hen ook omdat ze in staat zijn om goed te presteren in de Tour de France."
"Enkelen hebben drie of vier onverwachte dopingcontroles ondergaan."
Een aantal van die controles hebben zogenaamde niet-negatieve resultaten opgeleverd.
Of het positieve resultaten zijn, weet de UCI echter zelf nog niet.
"Renners trainen op vreemde plaatsen"
De UCI volgt de renners na enkele tips over hun manier van doen. "Ze trainen op vreemde plaatsen", zegt de UCI nog.
"Drie van hen worden de "Men in black" genoemd, omdat ze anonieme kleren dragen op training in plaats van hun teamoutfit. Die kleren zouden hen moeten helpen ontsnappen aan de controledokters van de UCI."
"We zijn de resultaten van de controles aan het behandelen, ze zijn niet allemaal negatief. Maar we moeten de analyse van het B-staal respecteren voor we meer zeggen." Wanneer weten we meer? "Voor de start van de Tour de France."
Wanneer gaan ze eens normale berichten naar buiten brengen als ze pas echt iets hebben gevonden.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoe jammer het ook is, toch goed nieuws.
Wat een onzin trouwens van die 'men in black'. Als je niet bereikbaar/te vinden bent voor een controle staat dat toch gelijk aan schuldig.
Ben wel benieuwd wie ze allemaal in het vizier hebben.
Dit soort berichten is waarschijnlijk promotie van de UCI: "kijk eens hoe goed we bezig zijn, we onderzoeken echt wel", maar ondertussen is het alleen maar slechte promotie. Zo maakt de wielersport zichzelf verdacht.quote:Op donderdag 21 juni 2007 07:54 schreef IJsVogel het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze eens normale berichten naar buiten brengen als ze pas echt iets hebben gevonden.
Reken er maar op, lijkt wel of de UCI het spel zo speelt dat juist voor zulke grote koersen weer een bommetje valt. Men in Black? :quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:35 schreef Frutsel het volgende:
Zal me echt benieuwen of er voor de Tour nog koppen gaan rollen
Kan zijn, maar wat is het nut?quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Reken er maar op, lijkt wel of de UCI het spel zo speelt dat juist voor zulke grote koersen weer een bommetje valt. Men in Black? :
[afbeelding]
Helemaal mee eens, maar het gaat er de kliek (elitaire belanghebbers), waaronder de politici, bondsbestuurders, de top van de UCI, IOC en Wada, de sponsoren (multinationals) de organisatoren van de grote wedstrijden er niet om, om alleen maar het wielrennen kapot te maken, door steeds meer draconische maatregelen in te voeren, die de privacy van de renners steeds verder en verder gaat ontnemen. Nee, het wielrennen wordt alleen maar gebruikt als proeftuin, om het straks ook in de andere sporten en uiteindelijk versneld in de maatschappij in te gaan voeren. Dit is de hologram werking van alles, dit betekent waar het op 1 onderdeel wordt toegepast en het blijkt voor de belanghebbers een "succes" te zijn, gaan ze het ook op tal van andere terreinen toepassen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:39 schreef Ericr het volgende:
Zoals ik al zei, het legt alles neer bij de renner terwijl de rest van het wereldje veel zieker is. Ploegbazen met boter op het hoofd en verzorgers die echt niet opeens nu schone handen hebben. Om over ploegdokters nog maar niet te spreken, die weten altijd precies welke doses gebruikt moeten worden en zaken die een normale arts amper weet.
Je zou denken dat ze dit expres lekken net voor hun gehate Tour ...quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Reken er maar op, lijkt wel of de UCI het spel zo speelt dat juist voor zulke grote koersen weer een bommetje valt. Men in Black? :
[afbeelding]
Je moet er ook eerlijk in zijn, er is géén enkel ander beroep waar je als werknemer zegt : "Laat ik morgen eens naar de gynaecoloog in Madrid, de veterinair in West-Vlaanderen, ... gaan om mijn werkprestaties op te krikken" hé.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:53 schreef EuropeSantana het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar het gaat er de kliek (elitaire belanghebbers), waaronder de politici, bondsbestuurders, de top van de UCI, IOC en Wada, de sponsoren (multinationals) de organisatoren van de grote wedstrijden er niet om, om alleen maar het wielrennen kapot te maken, door steeds meer draconische maatregelen in te voeren, die de privacy van de renners steeds verder en verder gaat ontnemen. Nee, het wielrennen wordt alleen maar gebruikt als proeftuin, om het straks ook in de andere sporten en uiteindelijk versneld in de maatschappij in te gaan voeren. Dit is de hologram werking van alles, dit betekent waar het op 1 onderdeel wordt toegepast en het blijkt voor de belanghebbers een "succes" te zijn, gaan ze het ook op tal van andere terreinen toepassen.
In de onderstaande artikelen blijkt maar weer eens wat de rechten nu eigenlijk van de wielrenner (representatief aan het volk) is.
Inderdaad.... zo van: jullie willen geen protour? dan spelen we het nog wat harderquote:Op donderdag 21 juni 2007 12:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze dit expres lekken net voor hun gehate Tour ...
Naast de wielrenners is er ook nog een heel peleton andere sporters langsgeweestquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je moet er ook eerlijk in zijn, er is géén enkel ander beroep waar je als werknemer zegt : "Laat ik morgen eens naar de gynaecoloog in Madrid, de veterinair in West-Vlaanderen, ... gaan om mijn werkprestaties op te krikken" hé.
Ik denk dat de UCI toch vooral wil laten zien hoe goed ze wel niet bezig zijn. Wat ze helaas niet lijken te snappen is dat als je elke keer als er ook maar wat gebeurd je dat op straat gooit, de reputatie van het wielrennen niet beter wordt, integendeel, het wordt met de dag slechter. Zeker als je ziet hoe ongenuanceerd de media op elk berichtje springt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze dit expres lekken net voor hun gehate Tour ...
quote:Samenwerking Dekker en arts Cecchini op de tocht
GIBUIASCO - Wielrenner Thomas Dekker en de leiding van de Rabobankploeg overwegen de samenwerking met de Italiaanse arts Luigi Cecchini te beëindigen. De druk van de internationale wielerunie UCI om te breken met de omstreden trainer/dokter nam deze week sterk toe.
Voorzitter Pat McQuaid zei ronduit dat Dekker zou moeten breken met zijn Italiaanse begeleider, omdat deze in het verleden meermalen in verband is gebracht met doping. "Over mijn omstreden dokter is al veel gesproken", zei Dekker op tv in het NOS Sportjournaal. "Misschien moet ik er in de toekomst consequenties uit trekken."
Dekker zegt veel van Cecchini te hebben geleerd. "Maar ik heb er tot nu toe alleen mezelf mee. De buitenwereld weet niet hoe het in elkaar zit. Ik sta al anderhalf jaar onder controle van de ploeg en er is nooit iets verkeerds geconstateerd."
Denk je? Een renner moet toch melden waar die aan het trainen is en toch binnen een bepaalde tijd een controle kunnen ondergaan?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:30 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ben Vino ook wel eens in de Pyreneeën tegen gekomen zonder T-Mobile (toen nog) tenue aan. Zal vast zijn om dopingcontroles te ontwijken...
Zou hij nu bewust "geconstateerd" gebruiken ?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:18 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik sta al anderhalf jaar onder controle van de ploeg en er is nooit iets verkeerds geconstateerd."
Nou valt allemaal wel mee hoor. Di Luca verdwijnt ook ieder jaar een tijdje van de aardbol en niemand heeft enig benul waar 'ie uithangt. Hoogtestage zegt 'ie dan als 'ie terugkomt wat gelijk het gestegen hematocriet verklaart...quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:45 schreef IJsVogel het volgende:
[..]
Denk je? Een renner moet toch melden waar die aan het trainen is en toch binnen een bepaalde tijd een controle kunnen ondergaan?
Daarom. Het is gewoon weer echt een dom iets van de UCI om dit naar buiten te brengen. Het is de normaalste zaak van de wereld dat een renner op training andere kleding aan heeft.quote:Kan me best voorstellen dat ze met andere kleding gaan trainen om wat rust te hebben van fans die mee gaan fietsen of op de foto willen
Nee hoor, alleen als er camera's bij zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:43 schreef flyck het volgende:
denk anders dat er nog altijd sponserbelangen bij zijn, ook op training niet?
Dat deet riis bij basso ook -_-quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En volgens Wuyts zegt De Rooij dat Rabo onderzocht heeft wat Checchini met Dekker doet en dat is niet meer dan een oude man die hem wat begeleidt met de motor op training ...![]()
![]()
Dat viel me ook al op, er zijn erg weinig renners die vlakaf zeggen dat ze geen doping nemen, heel vaak zijn ze "nog nooit betrapt".quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zou hij nu bewust "geconstateerd" gebruiken ?![]()
ook wel weer mooi: vorig jaar zomer kwam ik een vers ontslagen oscar sevilla tegen in spanje, in t-mobile kleding op z'n teamfiets!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:30 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ben Vino ook wel eens in de Pyreneeën tegen gekomen zonder T-Mobile (toen nog) tenue aan. Zal vast zijn om dopingcontroles te ontwijken...
Astana mannen in een anonieme outfit om niet door wielertoeristen herkend te worden? Dan ga je toch denken aan de echt grote namen. Ik heb echter wel begrip voor het trainen in anonieme outfit.quote:Zwarte mannen krijgen kleur
WIELRENNEN De Astanaformatie reageerde gisteren op de berichten van de UCI als zou die een zevental renners extra in de gaten houden omdat die niet alleen abnormale waarden lieten noteren bij onaangekondigde dopingcontroles, maar ook omdat die renners zich verdacht gedroegen op training. Onder meer door niet de gebruikelijke uitrusting van de ploeg te dragen. Bij Astana voelden ze zich duidelijk aangesproken door die Men in Black.
'We willen niet meespelen in dit spelletje', klonk het dus in een officiële verklaring. 'Als we in de loop van het seizoen bepaalde renners toelieten om anoniem te trainen, dan was het niet omdat we iets te verbergen hadden. Integendeel. We zijn voorstanders van die controles. Anderzijds begrijpen we ook onze renners die aan de Azurenkust steevast talloze wielertoeristen in het zog krijgen. Vandaar die anonieme outfit.' (pdk)
Kan je dat ergens meten? Mijn laatste keer was een 46% en toen was ik nog een aardige espoirquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:17 schreef oxylus11 het volgende:
PS: mijn hematocriet is 48% en ik ben een lousy fietser!
Staat erbij, het bloed is afgenomen na een dag van zware competitiequote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:17 schreef oxylus11 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat de reden is van die scherpe piek naar beneden met dat dollarteken. Iemand ziek geweest?
Overal zie je een geleidelijke opbouw, er zit slechts 1 plotse piek in en die is op hetzelfde moment dat alle anderen een serieuze daling kennen. Ik geloof niet meer toevalquote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:43 schreef Botterboy het volgende:
Het is normaal dat je tijdens een grotere ronde een lagere hematocriet krijgt. Die uitschieter kan ook iemand zijn die zich voorbereid op de tour
quote:David Windels, een van de verdachten in de dopingzaak in het amateurcircuit, beweert dat Jean-Marie Dedecker hem de opdracht heeft gegeven om Wouter Weylandt verboden producten aan te smeren. Dat vertelt Windels in het weekblad Humo.
Dedecker zou daarmee Patrick Lefevere en zijn ploeg willen tackelen hebben. Het is geen nieuws dat beide heren op voet van oorlog met elkaar leven. De recente anonieme getuigenissen (gestuwd door Dedecker) tegen Lefevere in Het Laatste Nieuws hebben zeker niet bijgedragen tot een oplossing van de vete. In tegendeel.
Volgens Windels leverde zijn pogingen aan het adres van Weylandt niks op. Weylandt zelf ontkent dan weer dat hij aangesproken werd door Windels. "Ik ken die David Windels van haar noch pluimen. Ik zou dan ook niet weten waarover hij het heeft", zegt de renner in Het Nieuwsblad. "Blijkbaar moet je in deze tijden als renner al opletten om een mail te beantwoorden, want er kan altijd wel iemand zijn die je een loer wil draaien. Triestig is dat."
Dedecker zal het worst wezen. Hij werd toch maar -al dan niet met de hulp van zijn mediastunt- verkozen in het federale parlement.
Er zijn er wel meer die een piek hebben op dat moment, ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat schleck en sastre een hoogte stage hebben gedaanquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Overal zie je een geleidelijke opbouw, er zit slechts 1 plotse piek in en die is op hetzelfde moment dat alle anderen een serieuze daling kennen. Ik geloof niet meer toeval.
Het bandje zat te strak.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Overal zie je een geleidelijke opbouw, er zit slechts 1 plotse piek in en die is op hetzelfde moment dat alle anderen een serieuze daling kennen. Ik geloof niet meer toeval.
Dedecker is dat sowiesoquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:30 schreef Ereinion het volgende:
Als dat waar is...Dan is die Dedecker echt een gigantische smeerlap.
Bij wieleruitslagen moeten ze eens leren lezen. Het is Het Laatste Nieuws en een journalist van VTM dat via Windels geprobeerd heeft om Quick-step verboden producten aan te smeren. Wat ook gelukt is met iemand uit hun opleidingsteam (beveren 2000)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:30 schreef Ereinion het volgende:
Als dat waar is...Dan is die Dedecker echt een gigantische smeerlap. Waar blijven trouwens die 'grote namen' die hij voor de verkiezingen in de 'zaak Quick-step' aankondigde?
Lefèvere en Dedecker hebben problemen met mekaar, ze staan namelijk allebei erg graag in de aandacht en kunnen het dus niet hebben dat de ander dat wel krijgt. Zulke mannen horen natuurlijk thuis in het parlementquote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:13 schreef Botterboy het volgende:
waarom willen ze in belgie zo graag die ploeg kapot maken?? alleen vanwege lefevre? dacht dat vlamingen altijd zo van de koers hielden
Zijn dit renners die exact hetzelfde programma hebben gereden en op de dezelfde plaatsen verbleven?quote:
Voilaquote:r 22/06/07 - Aleksandr Vinokoerov is niet te spreken over de geruchten rond Astana. "Die verhalen over doping zijn een middel om ons te destabiliseren net voor de Tour", zegt hij. En de Italiaanse renners verwerpen het antidopingcharter van de UCI.
De uitval van Vinokoerov is een sneer naar de UCI. Die zei woensdag dat 6 à 7 toprenners "niet-negatief" testten.
Drie onder hen waren "The men in black", zij die in een anoniem shirtje trainen. "Stop met die waanvoorstellingen!", vraagt Vinokoerov.
(Belga)
"Als ik een zwarte trui draag op training, is dat omdat ik niet herkend wil worden door wielertoeristen."
"Train maar eens op je gemak met 20 man in je wiel! En ik ben niet de enige die het op deze manier doet."
"Wereldkampioen Paolo Bettini (Quick-Step, red) rijdt liever ook niet rond met zijn regenboogtrui."
"Ik heb dit seizoen al drie keer onverwachte controles ondergaan. Een keer voor de Waalse Pijl, een tweede keer op training in Tenerife en begin juli bij mij thuis, in Monaco."
"Tot vandaag heb ik niets gehoord van de UCI. Als er iets verkeerd was, had ik toch iets moeten horen?"
"De UCI neemt veel risico's met deze manier van handelen. Dit kan zich tegen haar keren."
Wij houden er nog meer van iemand op een standbeeld te plaatsen en er vervolgens keihard de poten vanaf te zagen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:13 schreef Botterboy het volgende:
waarom willen ze in belgie zo graag die ploeg kapot maken?? alleen vanwege lefevre? dacht dat vlamingen altijd zo van de koers hielden
Doet mij denken aan Lefevre's reactie op die uitspraken van Dedecker destijds.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:05 schreef Botterboy het volgende:
Ik vind het raar dat hij zich zo aangesproken voelt ... zou hij wat te verbergen hebben
licht gele lijn. 50% --> 44% met average rond de 44.5%quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:25 schreef Ericr het volgende:
[afbeelding]
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2007/jun07/jun22news
De haematocrietwaarden binnen de CSC-ploeg. Nu ben ik geen specialist, maar het ziet er toch redelijk vlak uit op wat uitschieters na. Standaarddeviatie t.o.v. de baseline is niet al te groot als je nagaat dat dit de elite is.
Bron: www.sportwereld.bequote:Spaanse en Italiaanse renners tegen antidopingcharter
De Vereniging van Italiaanse profrenners en de vereniging van Spaanse profrenners verzetten zich tegen het dinsdag door de Internationale Wielerunie (UCI) voorgestelde antidopingcharter en de daaraan gekoppelde maatregelen. In een vrijdag gepubliceerd communiqué hekelt de ACCPI vooral de "weinig duidelijke regels" en de "criminalisering van de renners".
"Weinig duidelijke regels, unilaterale beslissingen, criminalisering van renners: de ACCPI zegt neen", luidt het communiqué.
"Het ultieme antidopingproject, voorgesteld door de UCI, verhoogt de druk op de renners, de minstbeschermde groep in het wielrennen, zonder dat de eisen van de rennersverenigingen ook maar voor een minimum in overweging werden genomen", aldus de ACCPI. "In geval van dopinggebruik wordt er geen enkele verantwoordelijkheid gelegd bij de ploeg van de renner, en ook niet bij de teammanager. En het is enkel de renner die moet betalen (op disciplinair maar ook op financieel vlak) voor het feit dat hij eventueel aan de verleiding is bezweken".
De UCI maakte dinsdag bekend dat het aan alle 600 ProTourrenners zal vragen om nog voor de start van de Ronde van Frankrijk (op 7 juli) een antidopingcharter te ondertekenen. In het document beloven de renners dat ze bij geen enkele dopingzaak betrokken zijn en dat ze, indien gevraagd, DNA-stalen zullen afstaan. Wie getekend heeft en nadien toch betrapt wordt op doping, riskeert een schorsing van minstens twee jaar en een boete van een jaarloon.
McQuaid benadrukte dat renners die het charter niet tekenen, niet automatisch zullen worden gestraft "maar dat het dan aan de ploegen is om te beslissen wat er met hen moet gebeuren".
De vereniging van profteams (AIGCP) staat achter het initiatief van de UCI, en de organisatoren van de Tour de France maakten bekend dat ze geen enkele renner in de Tour zullen toelaten die het document niet ondertekend heeft.
Spaanse renners
De vereniging van Spaanse profrenners dreigt er mee een rechtzaak te starten tegen de internationale wielerunie (UCI) of de organisatoren van de Tour de France, als de renners die het nieuwe antidopingcharter niet hebben ondertekend, niet mogen starten in de Tour. Dat heeft de voorzitter van de vereniging vrijdag meegedeeld.
"Als de renners die het antidopingcharter niet ondertekenen een startverbod krijgen, zullen we gerechtelijke stappen ondernemen tegen de instantie die de beslissing heeft genomen: de UCI of de organisatoren van de Tour de France", aldus José Gomez. "We zullen dan een schadevergoeding proberen los te weken. Onze advocaten bestuderen het antidopingcharter op dit moment. Volgende week nemen we een standpunt in. Als het charter illegaal is, zullen we onze renners adviseren het niet te tekenen. Het staat iedereen vrij onze raad op te volgen of niet."
Eerder op de dag had ook de Italiaanse vereniging van profrenners al kritiek geuit op de nieuwe maatregelen. De vereniging hekelde in een mededeling de "criminalisering van de renners".
Antidopingcharter
De UCI maakte dinsdag bekend dat het aan alle 600 ProTour-renners zal vragen om nog voor de start van de Ronde van Frankrijk (op 7 juli) een antidopingcharter te ondertekenen. In het document beloven de renners dat ze bij geen enkele dopingzaak betrokken zijn en dat ze, indien gevraagd, DNA-stalen zullen afstaan. Wie getekend heeft en nadien toch betrapt wordt op doping, riskeert een schorsing van minstens twee jaar en een boete van een jaarloon.
De vereniging van profteams (AIGCP) staat achter het initiatief van de UCI, en de organisatoren van de Tour de France maakten bekend dat ze geen enkele renner in de Tour zullen toelaten die het document niet ondertekend heeft.
Misschien, maar ik heb ook zo'n vermoeden dat ze (UCI dus) dingen vragen die illegaal zijn, en ik zou zo'n verklaring ook niet zonder meer tekenen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:24 schreef Venga het volgende:
[..]
Bron: www.sportwereld.be
Zouden enkele Spanjaarden en Italianen iets te verbergen hebben![]()
Ze waren op de fiets op de vlucht voor UCI controleursquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:42 schreef Rudieh het volgende:
Men in black ontmaskerd?
"De Kazach Alexandre Vinokourov en diens landgenoot Andrey Kashechkin maken deel uit van de beruchte 'Men in black'." Dat beweert althans het Spaanse dagblad Marca. De krant zegt dat beide renners in zwarte outfits gespot werden op Franse wegen, op het moment dat ze op de vlucht waren voor UCI-controleurs. Die wilden enkele controles buiten competitie afnemen.
Aan de andere kant, toen Filip Meirhaeghe betrapt werd met zo'n controle buiten competitie zei hij toch ook dat hij 'anoniem' aan het trainen was op dat moment. Dat de controleurs naar hem gezocht hadden maar hem niet hadden gevonden , en dan maar terug naar het hotel waren gekeerd en net toen ze daar opnieuw zouden opstappen kwam hij aan in de veronderstelling dat ze al terug weg waren.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze waren op de fiets op de vlucht voor UCI controleurs![]()
Hoe moet ik dat zien dan? Dat ze zo'n controleur aan zien komen en snel hun zwarte outfit aantrekken en op de fiets springen en allerlei binnenweggetjes nemen waar de controleur met de auto niet kan komen![]()
Die verklaring van Vinokourov lijkt me 100x waarschijnlijker.
Dus geen Spanjaarden en Italianen n de Tour ? Of gaan ze hun sterke woorden (zoals Lefevre) al weer inslikken ?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:24 schreef Venga het volgende:
[..]
Bron: www.sportwereld.be
Zouden enkele Spanjaarden en Italianen iets te verbergen hebben![]()
quote:“Renner van CSC gebruikte doping.”
“Er werd wel degelijk doping gebruikt bij het CSC-team,” meldt de Deense krant BT. Eerder verklaarde dopingjager Damsgaard dat er bij CSC niemand positief testte, maar die bewering klopt niet volgens de krant.
BT komt tot deze conclusie nadat ze een de testresultaten van een bepaalde renner analyseerden. Die renner zou in mei wel betrapt geweest zijn op doping. Volgens bepaalde bronnen zou het gaan om Kurt Asle Arvesen, die in die periode een etappe won in de Giro.
dus is het 1 illusie en is het dus ontworpen om gestructureerd doping toe te laten met de kans op betrapping door derden ferm te verkleinen ..quote:
dus Kurt niet naar de Tour?quote:
Wat een figuur is dat ook hequote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En in Het Laatste Nieuws schiet Lefevre nu het anti-dopingcharter van de UCI volledig af en maakt dus een bocht van 180°. Zou het feit dat Bettini blijkbaar weigert dat ooit te ondertekenen daar iets mee te maken hebben ?
Toen ben je gedemarreerd?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:32 schreef Jodelaar het volgende:
Ik heb ook 5 KM met Zabel meegereden in Oostenrijk terwijl hij ook gewoon in een t-shirt reed, was 4 jaar geleden![]()
De UCI had het toch samen met de organisaties waar hij allemaal voorzitter van is opgesteld?quote:
Nu beweert hij opeens dat dat een leugentje was om te laten zien dat ze aan één zeil trokken en dat de UCI eigenlijk maar net voor die persconferentie met dat charter voor de dag kwam en ze weinig keuze liet. Maar nu hij de "juridische gevolgen" kent ervan is hij er tegenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:33 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
De UCI had het toch samen met de organisaties waar hij allemaal voorzitter van is opgesteld?
Die man is lekker onvoorspelbaar zeg.![]()
Lefevre![]()
Wat een sukkel.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nu beweert hij opeens dat dat een leugentje was om te laten zien dat ze aan één zeil trokken en dat de UCI eigenlijk maar net voor die persconferentie met dat charter voor de dag kwam en ze weinig keuze liet. Maar nu hij de "juridische gevolgen" kent ervan is hij er tegen![]()
denk dat het voor iemand die in het begin in opspraak kwam in de fuentes zaak wel belangrijk is om een signaal te geven dat hij er niets mee te maken heeft. (hoewel degeen die gebruikten dit ook zouden tekenen :p)quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:39 schreef kawotski het volgende:
Discovery is eruit gestapt en zie wie als een van de eersten die charter ondertekend.. Davis
(wieleruitslagen.be)quote:En jawel… een nieuw dopingschandaal is in de maak. In de voorbije Giro zou namelijk een ‘toprenner’ geknoeid hebben met een urinestaal. Dat maakte de Italiaanse krant La Repubblica bekend. Na de etappe op de Zoncolan zou het CONI enkele urinestalen van renners hebben afgenomen en uit de testen die het Italiaans olympisch comité afnam, bleek één urinestaal urine van een kind te bevatten. Een duidelijk tekenen dat een oorspronkelijk urinestaal verwisseld werd met een ‘negatief staal’.
Volgens La Repubblica komen slechts vier renners in aanmerking voor het bedrog met de urinestaal. Roze Trui Danilo Di Luca, de Spanjaard Iban Mayo en de Italianen Riccardo Riccò & Gilberto Simoni. Volgens La Gazzetta dello Sport is niet Iban Mayo gecontroleerd tijdens de bewuste etappe, maar wel Eddy Mazzoleni.
Hopelijk niet nee.quote:
Wie niet. En nu met de Tour in zicht gaan alle wielern00bs hun "professionele" mening er ook nog over gevenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:29 schreef Botterboy het volgende:
ik word een beetje moe de laatste tijd van alle media die elke dag met een vaag doping bericht komen, op deze manier kan de wielrennerij ook nooit orde op zaken stellen
Dat doet mij denken aan dat verhaal uit het boek van Jef D'Hont toen in de jaren '70 men na de dopingcontrole van een renner het bericht "Proficiat , u bent zwanger" terugkreeg. Zoals toen gebruikelijk had de renner via een peertje andere urine in het potje gegoten , maar per ongeluk was in z'n peer de urine van z'n zwangere vrouw gesukkeld.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:28 schreef Gitanki het volgende:
Nieuwe rel?
[..]
(wieleruitslagen.be)
of loopt het met een pisser af omdat de controleurs gewoon hun kroost's zindelijkheidspotje niet goed schoongemaakt hebben![]()
Bron: NOSquote:UEFA introduceert bloedcontroles
Tijdens het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland moeten voetballers bloed afstaan voor dopingcontroles, zo heeft de UEFA besloten.
Tot nu toe werd uitsluitend gewerkt met urinemonsters. Het testen van bloed is echter goedkoper en kan bovendien veel meer verboden middelen aan het licht brengen.
Het is niet duidelijk of de bloedtesten in plaats van de urinecontroles komen of dat beide naast elkaar blijven bestaan. Een woordvoerder van de KNVB wilde nog niet inhoudelijk reageren: "We willen eerst alle informatie van de UEFA afwachten".
quote:'Abnormaal lage waarden' bij Di Luca, Mazzoleni, Simoni en Riccò in de Giro.
In Italië lijkt er een nieuw schandaal in de maak. De Italiaanse krant 'Corriere dello Sport' onthulde gisteren dat er bij toprenners als Di Luca, Mazzoleni, Simoni en Riccò uiterst bizarre resultaten werden gevonden in het bloed en de urine na de etappe naar de Monte Zoncolan van 30 mei. Anomalieën, zoals het in het vakjargon heet.
Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) vroeg, bij monde van voorzitter Petrucci, hoogdringend een onderhoud aan met UCI-voorzitter Pat McQuaid en schreef ook een brief naar het Wereld-Antidopingagentschap (WADA) . De analyses leverden te lage(!) lichaamseigen hormonale resultaten op.
'Te negatief. Nooit waren de waarden zo laag', zo oordeelden meerdere endocrinologen de testen die o.a. op Di Luca, Mazzoleni, Riccò en Simoni werden afgenomen. En dan hebben we het over de nummers één, drie, vier en zes uit de eindstand van de Ronde van Italië. 'Dit leken resultaten van kinderen die nog de adolescentie moeten doormaken, maar zeker niet van renners met een lichaam in volle rijpheid.'
Het CONI wil de gevonden waarden vergelijken met de waarden die in het bezit zijn van de UCI, op basis van de driemaandelijkse testen die verplicht worden afgenomen. Het kan natuurlijk louter toeval zijn, of dat er zich een pathologie ontwikkelde, klinkt het bij het CONI. Een andere hypothese is dat er maskerende producten zijn gebruikt waardoor ze makkelijk door de gebruikelijke controle van de UCI glipten. Girowinnaar Di Luca en Mazzoleni zijn ook zwaar genoemd in het dopingdossier 'Oil for Drugs' van 2004, waarvoor de Astana-ploegmaat van Vino volgende week uitleg moet verschaffen aan CONI-procureur Ettore Tori.
Waarom brengen ze gvd die berichten uit terwijl ze het eigenlijk nog niet weten.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De nieuwste rage ? Té negatief zijn ?
[..]
"Ik zag in de Giro weer een menselijk wielrennen." /Wuytsquote:Op zondag 24 juni 2007 00:21 schreef Ericr het volgende:
Als ze hormonale waarden hebben van een hypogonadale man dan is dat wel verdacht natuurlijk. Dat zou inhouden dat ze zeer waarschijnlijk epitestosteron hebben geinjecteerd gekregen waardoor hun testosteronwaarden abnormaal laag lijken.
Zou weer een aardige tik zijn als zo'n beetje de hele top van de Giro betrapt wordt.
Daarvoor zijn er b stalen hequote:Op zondag 24 juni 2007 11:09 schreef TheArt het volgende:
Denk even na. 4 mensen die allemaal uitgerekend met een te lage testosteronwaarde worden betrapt, terwijl dat bijna nooit voorkomt. En dan nog wel in één etappe. Kijk dat één iemand dat doet om de boel te flikken kan ik nog wel begrijpen, maar vier mensen uitgerekend in dezelfde etappe met dezelfde waardes. Nee, ik denk dat er een andere reden moet zijn. En mijn eerste gedachten is dan dat de meetapperatuur niet goed moet zijn, want deze vier zijn de enigen die gecontoleerd zijn na die etappe.
Die 4 zijn niet de enigen hé. Je hebt altijd minstens de ritwinnaar, alle truien (dus ook de puntentrui en de leider in die Garibaldi tussenspurten) en x aantal uitgelote renners. Ik geloof dat in een groter ronde per rit een 10 a 15 tal renners gecontroleerd worden.quote:Op zondag 24 juni 2007 11:09 schreef TheArt het volgende:
Denk even na. 4 mensen die allemaal uitgerekend met een te lage testosteronwaarde worden betrapt, terwijl dat bijna nooit voorkomt. En dan nog wel in één etappe. Kijk dat één iemand dat doet om de boel te flikken kan ik nog wel begrijpen, maar vier mensen uitgerekend in dezelfde etappe met dezelfde waardes. Nee, ik denk dat er een andere reden moet zijn. En mijn eerste gedachten is dan dat de meetapperatuur niet goed moet zijn, want deze vier zijn de enigen die gecontoleerd zijn na die etappe.
Zo is dat. Overigens was zelfs Fuentes eigenlijk een 'amateur' op dat vlak. Als je ziet hoeveel van z'n renners betrapt werden;quote:Op zondag 24 juni 2007 13:33 schreef Ericr het volgende:
Als er een nieuwe dokter Mabuse in het peleton rondwaart kan het natuurlijk zijn dat de preparatie gewoon zoog bij die renners. Zie Landis en zijn 'foutje', als die op een normale manier was geprepareerd hadden ze nooit gezocht naar exogeen testosteron.
Ik denk dat bij Landis ook de inzinking van de dag ervoor een rol speelt, waardoor zijn lichaam een klap heeft gekregen en uit de 'normale' balans is geraakt, waar te weinig rekening mee is gehouden door de verzorging.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:33 schreef Ericr het volgende:
Als er een nieuwe dokter Mabuse in het peleton rondwaart kan het natuurlijk zijn dat de preparatie gewoon zoog bij die renners. Zie Landis en zijn 'foutje', als die op een normale manier was geprepareerd hadden ze nooit gezocht naar exogeen testosteron.
Misschien is men bij Landis wel gewoon in paniek geslagen want hij moest sterk terugslaan de dag erna en heeft men een te hoge dosis ingespoten ...quote:Op zondag 24 juni 2007 14:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat bij Landis ook de inzinking van de dag ervoor een rol speelt, waardoor zijn lichaam een klap heeft gekregen en uit de 'normale' balans is geraakt, waar te weinig rekening mee is gehouden door de verzorging.
Maar da's maar een idee natuurlijk, verder op niets concreets gebaseerd.
Dat kan ook idd.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Misschien is men bij Landis wel gewoon in paniek geslagen want hij moest sterk terugslaan de dag erna en heeft men een te hoge dosis ingespoten ...
D'Hont sprak over een spuit die je meteen na de finish als je als verzorger bij je renner komt in de 'eikel' moet plaatsen. Manzano sprak zelfs over een poeder dat je van je verzorger aan je handen krijgt waarna je dan maar min of meer op je handen moet plassen om te maskeren.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:53 schreef -skippybal- het volgende:
Ze kunnen wegenwoordig niet eens meer met een peertje () of wat dan ook werken. Aan de streep pakt zo'n dopingfiguur je wast en verliest je niet meer uit het oog tot 'ie je pis in z'n handen heeft...
Of ze moeten al op de fiets die nasty Dhont-manier gedaan hebben maar dat lijkt me nogal.. uhmm.. onwaarschijnlijk.
je moet toch min of meer van de pot gerukt zijn om op die manier nog te wielrennen.. ik ga bij het zien van een spuit al bijna tegen de vlakte..quote:Op zondag 24 juni 2007 16:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
D'Hont sprak over een spuit die je meteen na de finish als je als verzorger bij je renner komt in de 'eikel' moet plaatsen. Manzano sprak zelfs over een poeder dat je van je verzorger aan je handen krijgt waarna je dan maar min of meer op je handen moet plassen om te maskeren.
Kunstblazen schijnen ook in te zijn heb ik gehoordquote:Op zondag 24 juni 2007 15:53 schreef -skippybal- het volgende:
Ze kunnen wegenwoordig niet eens meer met een peertje () of wat dan ook werken. Aan de streep pakt zo'n dopingfiguur je wast en verliest je niet meer uit het oog tot 'ie je pis in z'n handen heeft...
Of ze moeten al op de fiets die nasty Dhont-manier gedaan hebben maar dat lijkt me nogal.. uhmm.. onwaarschijnlijk.
quote:Op maandag 25 juni 2007 09:58 schreef Ericr het volgende:
TRU is een andere sectie, wat een crap.
Vooralsnog het indrukwekkendste wat Jean-Marie Dedecker heeft bereikt. Sponsors die afhakenquote:Franke trekt zich terug als sponsor van Patrick Lefevere
WIELRENNEN De Zwitserse groep Franke trekt zich definitief terug als sponsor voor de toekomst van het team van Patrick Lefevere. De West-Vlaamse ploegmanager had einde 2006 een getekend voorakkoord voor het opstarten van een Belgisch ProTourteam met Franke als enige naamsponsor. Het contract zou lopen van 2008 tot 2012 met optie voor twee bijkomende seizoenen.
Na de reeks dopingverhalen en beschuldigingen waarmee Het Laatste Nieuws uitpakte begin 2007 uitten het topmanagement en de raad van bestuur grote bezorgdheid over het toekomstige wielerproject. Na twee stemronden werd nu beslist het project definitief af te voeren. De Belgische initiatiefnemer Bernard Vercaemst, manager van de Belgische dochteronderneming van de Zwitserse groep Franke, betreurt het afhaken, maar begrijpt de koerswijziging: 'Zowel de beslissing om te starten als de zaak af te blazen werd democratisch genomen. Toch weiger ik in negatieve termen te spreken over de wielrennerij. Er komen renners aan die de sport een nieuw elan kunnen geven.' (hc)
quote:Aan de verdachtmakingen in de wielersport komt maar geen einde. Zo meldt de Deense krant Jyllands-Posten dat Rabobankrenner Michael Rasmussen een van de 'Men in black' zou zijn. De krant baseert zich op uitlatingen van Anne Gripper, antidopingdirectrice van de UCI.
Die ‘Men in Black’ zouden volgens Anne Gripper abnormale bloedwaarden hebben laten optekenen bij enkele onaangekondigde dopingcontroles. Bovendien zouden de renners in zwarte outfits hebben gereden én zouden ze trainingsoorden hebben opgezocht die niet als ‘niet evident’ werden omschreven.
Bij Rasmussen is de laatste factor zeker waar. Zo zegt Anne Gripper in de Deense krant dat ze de winnaar van de bolletjestrui 2005-2006 helemaal tot in het verre Mexico hebben moeten zoeken, eer ze hem konden controleren. Daar was de Deen volop aan het trainen voor de Ronde van Frankrijk.
"Tourtoppers" toch?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:53 schreef Frutsel het volgende:
Rasmussen lijkt me geen potentiele tourwinnaar en de Men in Black waren dat toch wel?
Inderdaad, en ik kan al meteen snappen dat de winnaar van het bergklassement van de laatste jaren daar bij gerekend wordt ...quote:
Op het moment dat we info & fantast Berend Nikkels in één adem lezen spreken we van een sprookje.quote:Op maandag 25 juni 2007 09:43 schreef EuropeSantana het volgende:
Het repressieve beleid tegen doping & de heksenjacht tegen dopingzondaars moet onmiddellijk stoppen want anders gaat het echt ziekelijke vormen aannemen en dat wordt o.a. doormiddel van de onderstaande info. onomstootelijk bewezen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sportarts Berend Nikkels: Epo kan duursporters gezond houden.
*hele hoop tekst*
Daar gaat het niet om! Het gaat er om, dat al die recente beschuldigingen van de UCI uit en van de media af allemaal op niets gebaseerd zijn! Ze hebben allemaal geen enkel bewijs om dit soort debiele berichten te maken.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:20 schreef PLAE@ het volgende:
Ik vind het toch frappant om te lezen hoe goedgelovig veel mensen hier blijven.
Er zijn d'r die serieus zullen schrikken als het op termijn van Boogerd naar buiten komt bijvoorbeeld.
De vrouw van Rasmussen is toch een Mexicaan, dus is het logisch of zeker verklaarbaar dat hij naar Mexico gaat.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:24 schreef Botterboy het volgende:
Tja in Mexico kun je mooi op hoogte trainen ik zie het probleem niet zo
Ontdek ik daar een aanwijzing tot een groot testosteron en groeihormoon schandaal ?quote:Op maandag 25 juni 2007 12:32 schreef Venga het volgende:
[..]
De vrouw van Rasmussen is toch een Mexicaan, dus is het logisch of zeker verklaarbaar dat hij naar Mexico gaat.
Goed kunnen trainen en zijn vrouw die de familie bezoekt
Ja, die grap heb ik ook al wel eens gemaakt.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alsof Rasmussen uberhaupt met dik bloed zou gaan rondrijden.
En ondertussen toonden ze op het sportnieuws vanmiddag kurkdroog dat een Amerikaanse atletiek sprinter op een natte baan met tegenwind zowaar als allereerste ooit in de buurt komt van het legendarische EPO record van Michael Johnson ...quote:Op maandag 25 juni 2007 17:24 schreef Ericr het volgende:
Denk dat die geloofwaardigheid al bijna 0 is eigenlijk. Wielrennen is het lachertje onder de sporten geworden.
quote:Eurosport Duitsland heeft besloten dit jaar geen gebruik te maken van oud-renner Jens Heppner als commentator tijdens de Tour de France. Een woordvoerder verklaarde tegenover het Duitse persbureau DPA dat er aan de objectiviteit van Heppner getwijfeld zou kunnen worden, nadat veel van zijn oud-collega's van Team Telekom hebben toegegeven EPO gebruikt te hebben. Eerder zagen de publieke Duitse zenders af van het inhuren van de deskundigheid van oud-coureur Marcel Wust.
Winstrol recordquote:Op maandag 25 juni 2007 17:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En ondertussen toonden ze op het sportnieuws vanmiddag kurkdroog dat een Amerikaanse atletiek sprinter op een natte baan met tegenwind zowaar als allereerste ooit in de buurt komt van het legendarische EPO record van Michael Johnson ...![]()
Op teveel testosteron zal ie iig niet gepakt worden.quote:Op maandag 25 juni 2007 17:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Tja die Tyson Gay is wel een enorm talent, maar het is wel erg buitensporig wat hij laat zien.
Ducrot heeft het ook min of meer toegegeven. D'r uit lolleren die kerelquote:Op maandag 25 juni 2007 17:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
![]()
Er wordt nu gewoon in het wilde weg geschoten.
Festina en geen dopingzaakquote:Op maandag 25 juni 2007 17:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom mijden ze nu ook al Wust eigenlijk ? Ik vond die zij napraatjes altijd wel leuk op de ZDF/ARD en die is toch helemaal niet betrokken geweest bij die dopingzaak ???
En dat is eigenlijk alleen maar omdat de doofpottencultuur bij pakweg voetbal en tennis nog veel groter is dan bij het wielrennen. Wanneer krijgen we bijvoorbeeld eindelijk meer te horen over al die andere namen in het Operacion Puerto rapport?quote:Op maandag 25 juni 2007 17:24 schreef Ericr het volgende:
Denk dat die geloofwaardigheid al bijna 0 is eigenlijk. Wielrennen is het lachertje onder de sporten geworden.
Ging die daar niet rijden na de dopingtour?quote:
Hij was de enige die clean rondreed bij ene ploeg genaamd Festinaquote:Op maandag 25 juni 2007 17:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom mijden ze nu ook al Wust eigenlijk ? Ik vond die zij napraatjes altijd wel leuk op de ZDF/ARD en die is toch helemaal niet betrokken geweest bij die dopingzaak ???
Er zijn geen andere namenquote:Op maandag 25 juni 2007 18:21 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En dat is eigenlijk alleen maar omdat de doofpottencultuur bij pakweg voetbal en tennis nog veel groter is dan bij het wielrennen. Wanneer krijgen we bijvoorbeeld eindelijk meer te horen over al die andere namen in het Operacion Puerto rapport?
En Bassons, natuurlijk.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:24 schreef Venga het volgende:
[..]
Hij was de enige die clean rondreed bij ene ploeg genaamd Festina
Zat er al in '97.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ging die daar niet rijden na de dopingtour?
Snap ik ook niet, maar het is nu zo'n beetje onmogelijk om als Duits bedrijf contacten met een oud-renner die ook maar in de verste verte iets met doping te maken heeft.quote:Maar dan nog is dat onzin natuurlijk. Dat wisten ze toch de laatste jaren toen ze hem wél in dienst hadden toch ook al ? Of is het Festina-schandaalnieuws nu pas Duitsland ingesukkeld ?
quote:Op maandag 25 juni 2007 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Fuentes is eigenlijk volledig CGI.
Als ze tegenwoordig naar het Spaanse gerecht bellen voor info over Valv. Piti of de andere sporters :quote:Op maandag 25 juni 2007 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er zijn geen andere namen
Er bestaat geen Operacion Puerto
Fuentes is eigenlijk volledig CGI.
No hablar inglés.
Da's balen...quote:WIELRENNEN De Zwitserse groep Franke trekt zich definitief terug als sponsor voor de toekomst van het team van Patrick Lefevere. De West-Vlaamse ploegmanager had einde 2006 een getekend voorakkoord voor het opstarten van een Belgisch ProTourteam met Franke als enige naamsponsor. Het contract zou lopen van 2008 tot 2012 met optie voor twee bijkomende seizoenen.
Na de reeks dopingverhalen en beschuldigingen waarmee Het Laatste Nieuws uitpakte begin 2007 uitten het topmanagement en de raad van bestuur grote bezorgdheid over het toekomstige wielerproject. Na twee stemronden werd nu beslist het project definitief af te voeren. De Belgische initiatiefnemer Bernard Vercaemst, manager van de Belgische dochteronderneming van de Zwitserse groep Franke, betreurt het afhaken, maar begrijpt de koerswijziging: 'Zowel de beslissing om te starten als de zaak af te blazen werd democratisch genomen. Toch weiger ik in negatieve termen te spreken over de wielrenner
Als je in Nederland bekent krijg je dispensatie om op het NK te mogen starten, in Duitsland mag je niet meer op het WK verschijnenquote:Op maandag 25 juni 2007 20:30 schreef -skippybal- het volgende:
En Zabel mag niet deelnemen aan het WK na z'n verhaaltje. Niet dat 'ie er wat te zoeken had.
Jaahaa, zo worden de zondaars wel gepushed om te bekennenquote:Op maandag 25 juni 2007 21:53 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Als je in Nederland bekent krijg je dispensatie om op het NK te mogen starten, in Duitsland mag je niet meer op het WK verschijnen![]()
Vraag me toch af wie de anderen zijn. Rabo doet nog niet mee ofzoquote:Knaven en Terpstra tekenen UCI-verklaring
Uitgegeven: 26 juni 2007 10:51
LAUSANNE - Servais Knaven en Niki Terpstra zijn de eerste Nederlandse wielrenners die de antidopingverklaring van de internationale wielerunie UCI hebben getekend. Knaven (T-Mobile) en Terpstra (Milram) behoren tot een gezelschap van inmiddels 65 ProTour-renners die hun handtekening hebben gezet.
In totaal moeten de ongeveer 300 renners uit de ProTour allemaal de verklaring signeren. In dit document stellen de renners dat ze niets te maken hebben met dopingzaken. Bovendien gaan ze akkoord met een schorsing van minstens twee jaar en inlevering van hun jaarsalaris van 2007 in het geval dat ze toch worden betrapt op dopegebruik.
De UCI introduceerde de verklaring een week geleden. Het is de bedoeling dat voor aanvang van de Ronde van Frankrijk (7 juli) alle handtekeningen zijn gezet. De unie houdt op de website een openbare lijst bij waarop alle namen te lezen zijn. Van de Nederlandse Rabobankploeg waren dinsdagochtend nog geen handtekeningen binnen.
Hier staat de laatste update van de lijst: http://www.uci.ch/templates/UCI/UCI3/layout.asp?MenuId=MTI1NDgquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:11 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Vraag me toch af wie de anderen zijn. Rabo doet nog niet mee ofzo. Ze hebben nog dik een week in ieder geval
.
Ze kunnen niet anders dan te tekenen. En ze hopen dat ze dit signaal afgeven om te laten zien hey ik ben zuiver....quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat ze tekenen zegt volgens mij vooral dat ze er vrij zeker van zijn dat men met hun DNA-staal nergens een zakje bloed zal kunnen identificeren ...
Het geldt toch ook voor andere lopende onderzoeken? Oil for Drugs en misschien ook wel dingen waar wij geen benul van hebben?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:37 schreef ruudbackus het volgende:
...
Of ze hebben een andere doktor dan Fuentes. ER zijn er maar 55 die op de lijst van fuentes zouden staan. Dna moet alleen afgestaan worden voor het FUentes onderzoek en niet voor andere zaken. Dat betekent dat 550 renners nog steeds safe zijn.
Net nu de CPA / ACCPI (organisatie die opkomt voor de belangen van de Italiaanse wielrenners), een duidelijke NEE heeft uitgesproken tegen het door de elitaire belanghebbenden gefabriceerde “antidoping” charter. Komen de elitaire belanghebbenden waar zoals al gezegd de UCI, IOC, de top echelons binnen de sportbonden, de organisatoren van de grote wetstrijden, politici, sponsoren (multinationals), gefortuneerde artsen, de massamedia enz. die daar alen deel van uitmaken.quote:Op zondag 24 juni 2007 11:09 schreef TheArt het volgende:
Daarbij, waarom zou men dan ook renners "pakken" die NA Schleck in het klassement staan ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:43 schreef -skippybal- het volgende:
Alsof zo'n chauffeurtje zoveel macht heeft!
dan valt het niet op dat het allemaal een groot complot van de chauffeur is!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Daarbij, waarom zou men dan ook renners "pakken" die NA Schleck in het klassement staan ?![]()
Ja, dude. De Kazachstaanse olie industrie zit ook in het complot.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:58 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Die zon van Astana he, die heeft wel wat weg van het all seeing eye
[afbeelding]
!1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |