Hopelijk niet nee.quote:
Wie niet. En nu met de Tour in zicht gaan alle wielern00bs hun "professionele" mening er ook nog over gevenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:29 schreef Botterboy het volgende:
ik word een beetje moe de laatste tijd van alle media die elke dag met een vaag doping bericht komen, op deze manier kan de wielrennerij ook nooit orde op zaken stellen
Dat doet mij denken aan dat verhaal uit het boek van Jef D'Hont toen in de jaren '70 men na de dopingcontrole van een renner het bericht "Proficiat , u bent zwanger" terugkreeg. Zoals toen gebruikelijk had de renner via een peertje andere urine in het potje gegoten , maar per ongeluk was in z'n peer de urine van z'n zwangere vrouw gesukkeld.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:28 schreef Gitanki het volgende:
Nieuwe rel?
[..]
(wieleruitslagen.be)
of loopt het met een pisser af omdat de controleurs gewoon hun kroost's zindelijkheidspotje niet goed schoongemaakt hebben![]()
Bron: NOSquote:UEFA introduceert bloedcontroles
Tijdens het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland moeten voetballers bloed afstaan voor dopingcontroles, zo heeft de UEFA besloten.
Tot nu toe werd uitsluitend gewerkt met urinemonsters. Het testen van bloed is echter goedkoper en kan bovendien veel meer verboden middelen aan het licht brengen.
Het is niet duidelijk of de bloedtesten in plaats van de urinecontroles komen of dat beide naast elkaar blijven bestaan. Een woordvoerder van de KNVB wilde nog niet inhoudelijk reageren: "We willen eerst alle informatie van de UEFA afwachten".
quote:'Abnormaal lage waarden' bij Di Luca, Mazzoleni, Simoni en Riccò in de Giro.
In Italië lijkt er een nieuw schandaal in de maak. De Italiaanse krant 'Corriere dello Sport' onthulde gisteren dat er bij toprenners als Di Luca, Mazzoleni, Simoni en Riccò uiterst bizarre resultaten werden gevonden in het bloed en de urine na de etappe naar de Monte Zoncolan van 30 mei. Anomalieën, zoals het in het vakjargon heet.
Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) vroeg, bij monde van voorzitter Petrucci, hoogdringend een onderhoud aan met UCI-voorzitter Pat McQuaid en schreef ook een brief naar het Wereld-Antidopingagentschap (WADA) . De analyses leverden te lage(!) lichaamseigen hormonale resultaten op.
'Te negatief. Nooit waren de waarden zo laag', zo oordeelden meerdere endocrinologen de testen die o.a. op Di Luca, Mazzoleni, Riccò en Simoni werden afgenomen. En dan hebben we het over de nummers één, drie, vier en zes uit de eindstand van de Ronde van Italië. 'Dit leken resultaten van kinderen die nog de adolescentie moeten doormaken, maar zeker niet van renners met een lichaam in volle rijpheid.'
Het CONI wil de gevonden waarden vergelijken met de waarden die in het bezit zijn van de UCI, op basis van de driemaandelijkse testen die verplicht worden afgenomen. Het kan natuurlijk louter toeval zijn, of dat er zich een pathologie ontwikkelde, klinkt het bij het CONI. Een andere hypothese is dat er maskerende producten zijn gebruikt waardoor ze makkelijk door de gebruikelijke controle van de UCI glipten. Girowinnaar Di Luca en Mazzoleni zijn ook zwaar genoemd in het dopingdossier 'Oil for Drugs' van 2004, waarvoor de Astana-ploegmaat van Vino volgende week uitleg moet verschaffen aan CONI-procureur Ettore Tori.
Waarom brengen ze gvd die berichten uit terwijl ze het eigenlijk nog niet weten.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De nieuwste rage ? Té negatief zijn ?
[..]
"Ik zag in de Giro weer een menselijk wielrennen." /Wuytsquote:Op zondag 24 juni 2007 00:21 schreef Ericr het volgende:
Als ze hormonale waarden hebben van een hypogonadale man dan is dat wel verdacht natuurlijk. Dat zou inhouden dat ze zeer waarschijnlijk epitestosteron hebben geinjecteerd gekregen waardoor hun testosteronwaarden abnormaal laag lijken.
Zou weer een aardige tik zijn als zo'n beetje de hele top van de Giro betrapt wordt.
Daarvoor zijn er b stalen hequote:Op zondag 24 juni 2007 11:09 schreef TheArt het volgende:
Denk even na. 4 mensen die allemaal uitgerekend met een te lage testosteronwaarde worden betrapt, terwijl dat bijna nooit voorkomt. En dan nog wel in één etappe. Kijk dat één iemand dat doet om de boel te flikken kan ik nog wel begrijpen, maar vier mensen uitgerekend in dezelfde etappe met dezelfde waardes. Nee, ik denk dat er een andere reden moet zijn. En mijn eerste gedachten is dan dat de meetapperatuur niet goed moet zijn, want deze vier zijn de enigen die gecontoleerd zijn na die etappe.
Die 4 zijn niet de enigen hé. Je hebt altijd minstens de ritwinnaar, alle truien (dus ook de puntentrui en de leider in die Garibaldi tussenspurten) en x aantal uitgelote renners. Ik geloof dat in een groter ronde per rit een 10 a 15 tal renners gecontroleerd worden.quote:Op zondag 24 juni 2007 11:09 schreef TheArt het volgende:
Denk even na. 4 mensen die allemaal uitgerekend met een te lage testosteronwaarde worden betrapt, terwijl dat bijna nooit voorkomt. En dan nog wel in één etappe. Kijk dat één iemand dat doet om de boel te flikken kan ik nog wel begrijpen, maar vier mensen uitgerekend in dezelfde etappe met dezelfde waardes. Nee, ik denk dat er een andere reden moet zijn. En mijn eerste gedachten is dan dat de meetapperatuur niet goed moet zijn, want deze vier zijn de enigen die gecontoleerd zijn na die etappe.
Zo is dat. Overigens was zelfs Fuentes eigenlijk een 'amateur' op dat vlak. Als je ziet hoeveel van z'n renners betrapt werden;quote:Op zondag 24 juni 2007 13:33 schreef Ericr het volgende:
Als er een nieuwe dokter Mabuse in het peleton rondwaart kan het natuurlijk zijn dat de preparatie gewoon zoog bij die renners. Zie Landis en zijn 'foutje', als die op een normale manier was geprepareerd hadden ze nooit gezocht naar exogeen testosteron.
Ik denk dat bij Landis ook de inzinking van de dag ervoor een rol speelt, waardoor zijn lichaam een klap heeft gekregen en uit de 'normale' balans is geraakt, waar te weinig rekening mee is gehouden door de verzorging.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:33 schreef Ericr het volgende:
Als er een nieuwe dokter Mabuse in het peleton rondwaart kan het natuurlijk zijn dat de preparatie gewoon zoog bij die renners. Zie Landis en zijn 'foutje', als die op een normale manier was geprepareerd hadden ze nooit gezocht naar exogeen testosteron.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |