ik mis Hamiltonquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:34 schreef Ereinion het volgende:
De uiteindelijke Fuentes lijst hier.
Alle bekende namen, alleen Davis, Gil, Aitor Osa en de Galdeano zijn nu volledig vrijgesprokenLekker is dat, die gasten hebben een jaar niet of nauwelijks kunnen koersen omdat ze op een 'lijstje' stonden, waar ze dus uiteindelijk niet op horen. Maar ja, alles voor een cleane sport nietwaar?
![]()
Hamilton stond toch ook op die lijst. er zijn zelfs scans van rekeningen in omloop die aan zijn vrouw gericht waren toch?quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:02 schreef flyck het volgende:
dat zou je verwachten natuurlijk...
mss door checci ?
Kloptquote:Op woensdag 20 juni 2007 11:04 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hamilton stond toch ook op die lijst. er zijn zelfs scans van rekeningen in omloop die aan zijn vrouw gericht waren toch?
dit geldt toch niet alleen voor de Tour? maar voor alle (PT) koersen toch? althans dat zou mij logischer lijken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:15 schreef Ereinion het volgende:
Niemand kan hem dwingen dit te ondertekenen. De Tour zou hij toch al niet rijden, en Lefevere noemde dit contract al paniekvoetbal.
Tuurlijk, dat zijn alle namenquote:
Lefevre zegt hier zelf in de krant vandaag dat wie het niet tekent NERGENS zal mogen starten. Alleen bij Discovery is er nog een probleem , omdat die uit de vergadering zijn gestapt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:15 schreef Ereinion het volgende:
Niemand kan hem dwingen dit te ondertekenen. De Tour zou hij toch al niet rijden, en Lefevere noemde dit contract al paniekvoetbal.
quote:Windels beschuldigt Eeckhout van dopinggebruik
Ex-profrenner David Windels, een van de verdachten in de recente Belgische dopingzaak, beschuldigt in Humo Belgisch kampioen Niko Eeckhout van dopinggebruik. "Er zullen nog grote namen vallen in dit dossier", beweert Windels. "Niko Eeckhout smeekte via zijn schoonfamilie om de befaamde "pot belge". Of hij het gekregen heeft, weet ik niet."
Weglachen
Eeckhout (grote foto, Goyvaerts) wuift de beschuldigingen weg en schoffeert Windels: "Moet je verklaringen van een man die duidelijk labiel is ernstig nemen", vraagt hij zich af. Windels was jaren verslaafd aan amfetamines en bromde twee jaar wegens dealen en overvallen.
Juridische stappen
Niko Eeckhout overweegt Windels voor de rechbank te dagen, wegens laster en eerroof. Dat vertelt de renner aan GvA. "Ik ken Windels, hij heeft nog een tijdje bij mij in de buurt gewoond. Nadien is hij verhuisd, eerst naar Thailand en later naar de cel. Close zijn we nooit geweest", zegt hij. "Ik overweeg juridische stappen, want ik wil alles doen om mijn goede naam niet te laten bezoedelen. Anderzijds: wat brengt dat op? Van een kei kan je het vel niet afstropen. Bovendien zijn die uitspraken zodanig van de pot gerukt dat ze zelfs geen antwoord verdienen." (hln)
je voelt zo dat de tour eraan komtquote:Ex-profrenner Jesus Manzano haalt keihard uit naar Alejandro Valverde. Volgens de Spanjaard heeft Valverde vroeger doping gebruikt en liegt hij wanneer hij dit ontkent.
Manzano zegt dat in een interview met het Duitse blad Stern dat donderdag verschijnt. Manzano is niet aan zijn proefstuk toe. Eerder deed hij een boekje open over het dopinggebruik bij zijn ex-team Kelme.
"Hetzelfde spul dat ze vroeger aan mij hebben gegeven, dienden ze ook hem (Valverde) toe", zegt Manzano, die bij Kelme poegmaat was van Valverde. "Ik herinner me dat we op een avond tijdens de Vuelta van 2002 aan tafel zaten en dat Valverde plots met een testosteronpleister naar het diner kwam. Na een uur trok hij de pleister er af, zo niet zou hij positief geweest zijn", vertelt Manzano.
Valverde, in 2006 laureaat van onder andere Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl en volgende maand kandidaat-Tourwinnaar, is een van de toprenners die genoemd wordt in de zaak-Fuentes.
In hetzelfde interview hekelt Manzano ook de gewezen Telekomrenners die de voorbije weken bekentenissen aflegden over hun dopinggebruik in de jaren '90. "Erik Zabel, Bjarne Riis en Rolf Aldag hebben niet de hele waarheid verteld", zegt Manzano.
Manzano neemt vooral Aldag op de korrel. "Hij liegt wanneer hij beweert dat doping een privé-zaak is. Als hij de waarheid zou spreken, dan zou hij duizenden renners op zijn dak krijgen. Dat beseft hij zeer goed. Daarom spreekt hij voor zijn eigen winkel. Doping is géén privé-zaak", aldus nog Manzano
Denk niet dat ze zoiets juridisch hard kunnen maken... En ik vind trouwens dat dopinggevallen moeten gestraft worden door de ploeg. zoals in het contract staat dat ze tekende om bij die ploeg te mogen. En niet door 1 of andere aparte instelling. Tevens staat er nergens in het contract van de renners dat ze zoiet zouden krijgen, dus die kunnen eigenlijk contractbreuk pleiten. Zelfde voor een ploeg tegenover de pro tour.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Lefevre zegt hier zelf in de krant vandaag dat wie het niet tekent NERGENS zal mogen starten. Alleen bij Discovery is er nog een probleem , omdat die uit de vergadering zijn gestapt.
Misschien wachten ze wel tot ie het charter getekend heeft, kunnen ze gelijk z'n salaris innenquote:Valverde not implicated in Puerto
Davis, Gil and Osa freed to compete
In yesterday's UCI meeting the relation of Alejandro Valverde in Operación Puerto was clarified. The teams gathered as part of the International Association of Professional Cycling teams (AIGCP), made a decision to limit the cyclists implicated in the Guardia Civil investigation, which also included Allan Davis, Koldo Gil and Aitor Osa.
The discussion of Caisse d'Epargne's Valverde innocence brought heated reactions from the German, Dutch and French team representatives gathered.
Aussie Allan Davis (Discovery Channel), Spaniards Koldo Gil (Saunier Duval-Prodir) and Aitor Osa were also limited in their alleged involvement in the Puerto investigation and are allowed to continue race. Osa is currently searching for a team and is supposedly linked with Basque formation Euskaltel-Euskadi.
Hoe jammer het ook is, toch goed nieuws.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
UCI maakt jacht op "The men in black"
wo 20/06/07 - Of u het nu wil of niet, straks valt er wellicht een nieuwe dopingbom op het peloton. "Een paar toprenners testten niet-negatief", meldt de UCI. Drie van hen worden zelfs de "Men in black" genoemd. "We viseren zes à zeven renners die als hoge risicogevallen worden beschouwd", meldt de UCI.
"De renners gedragen zich verdacht en we volgen hen ook omdat ze in staat zijn om goed te presteren in de Tour de France."
"Enkelen hebben drie of vier onverwachte dopingcontroles ondergaan."
Een aantal van die controles hebben zogenaamde niet-negatieve resultaten opgeleverd.
Of het positieve resultaten zijn, weet de UCI echter zelf nog niet.
"Renners trainen op vreemde plaatsen"
De UCI volgt de renners na enkele tips over hun manier van doen. "Ze trainen op vreemde plaatsen", zegt de UCI nog.
"Drie van hen worden de "Men in black" genoemd, omdat ze anonieme kleren dragen op training in plaats van hun teamoutfit. Die kleren zouden hen moeten helpen ontsnappen aan de controledokters van de UCI."
"We zijn de resultaten van de controles aan het behandelen, ze zijn niet allemaal negatief. Maar we moeten de analyse van het B-staal respecteren voor we meer zeggen." Wanneer weten we meer? "Voor de start van de Tour de France."
Wanneer gaan ze eens normale berichten naar buiten brengen als ze pas echt iets hebben gevonden.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoe jammer het ook is, toch goed nieuws.
Wat een onzin trouwens van die 'men in black'. Als je niet bereikbaar/te vinden bent voor een controle staat dat toch gelijk aan schuldig.
Ben wel benieuwd wie ze allemaal in het vizier hebben.
Dit soort berichten is waarschijnlijk promotie van de UCI: "kijk eens hoe goed we bezig zijn, we onderzoeken echt wel", maar ondertussen is het alleen maar slechte promotie. Zo maakt de wielersport zichzelf verdacht.quote:Op donderdag 21 juni 2007 07:54 schreef IJsVogel het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze eens normale berichten naar buiten brengen als ze pas echt iets hebben gevonden.
Reken er maar op, lijkt wel of de UCI het spel zo speelt dat juist voor zulke grote koersen weer een bommetje valt. Men in Black? :quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:35 schreef Frutsel het volgende:
Zal me echt benieuwen of er voor de Tour nog koppen gaan rollen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |