abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50730335
Opzich wel maar als je iemand eens per 2 maand controleert kan daar zo een paar procent verschil in zitten lijkt me
pi_50731031
quote:
Spaanse en Italiaanse renners tegen antidopingcharter

De Vereniging van Italiaanse profrenners en de vereniging van Spaanse profrenners verzetten zich tegen het dinsdag door de Internationale Wielerunie (UCI) voorgestelde antidopingcharter en de daaraan gekoppelde maatregelen. In een vrijdag gepubliceerd communiqué hekelt de ACCPI vooral de "weinig duidelijke regels" en de "criminalisering van de renners".

"Weinig duidelijke regels, unilaterale beslissingen, criminalisering van renners: de ACCPI zegt neen", luidt het communiqué.

"Het ultieme antidopingproject, voorgesteld door de UCI, verhoogt de druk op de renners, de minstbeschermde groep in het wielrennen, zonder dat de eisen van de rennersverenigingen ook maar voor een minimum in overweging werden genomen", aldus de ACCPI. "In geval van dopinggebruik wordt er geen enkele verantwoordelijkheid gelegd bij de ploeg van de renner, en ook niet bij de teammanager. En het is enkel de renner die moet betalen (op disciplinair maar ook op financieel vlak) voor het feit dat hij eventueel aan de verleiding is bezweken".

De UCI maakte dinsdag bekend dat het aan alle 600 ProTourrenners zal vragen om nog voor de start van de Ronde van Frankrijk (op 7 juli) een antidopingcharter te ondertekenen. In het document beloven de renners dat ze bij geen enkele dopingzaak betrokken zijn en dat ze, indien gevraagd, DNA-stalen zullen afstaan. Wie getekend heeft en nadien toch betrapt wordt op doping, riskeert een schorsing van minstens twee jaar en een boete van een jaarloon.

McQuaid benadrukte dat renners die het charter niet tekenen, niet automatisch zullen worden gestraft "maar dat het dan aan de ploegen is om te beslissen wat er met hen moet gebeuren".

De vereniging van profteams (AIGCP) staat achter het initiatief van de UCI, en de organisatoren van de Tour de France maakten bekend dat ze geen enkele renner in de Tour zullen toelaten die het document niet ondertekend heeft.

Spaanse renners

De vereniging van Spaanse profrenners dreigt er mee een rechtzaak te starten tegen de internationale wielerunie (UCI) of de organisatoren van de Tour de France, als de renners die het nieuwe antidopingcharter niet hebben ondertekend, niet mogen starten in de Tour. Dat heeft de voorzitter van de vereniging vrijdag meegedeeld.

"Als de renners die het antidopingcharter niet ondertekenen een startverbod krijgen, zullen we gerechtelijke stappen ondernemen tegen de instantie die de beslissing heeft genomen: de UCI of de organisatoren van de Tour de France", aldus José Gomez. "We zullen dan een schadevergoeding proberen los te weken. Onze advocaten bestuderen het antidopingcharter op dit moment. Volgende week nemen we een standpunt in. Als het charter illegaal is, zullen we onze renners adviseren het niet te tekenen. Het staat iedereen vrij onze raad op te volgen of niet."

Eerder op de dag had ook de Italiaanse vereniging van profrenners al kritiek geuit op de nieuwe maatregelen. De vereniging hekelde in een mededeling de "criminalisering van de renners".

Antidopingcharter

De UCI maakte dinsdag bekend dat het aan alle 600 ProTour-renners zal vragen om nog voor de start van de Ronde van Frankrijk (op 7 juli) een antidopingcharter te ondertekenen. In het document beloven de renners dat ze bij geen enkele dopingzaak betrokken zijn en dat ze, indien gevraagd, DNA-stalen zullen afstaan. Wie getekend heeft en nadien toch betrapt wordt op doping, riskeert een schorsing van minstens twee jaar en een boete van een jaarloon.

De vereniging van profteams (AIGCP) staat achter het initiatief van de UCI, en de organisatoren van de Tour de France maakten bekend dat ze geen enkele renner in de Tour zullen toelaten die het document niet ondertekend heeft.
Bron: www.sportwereld.be

Zouden enkele Spanjaarden en Italianen iets te verbergen hebben
pi_50731824
Men in black ontmaskerd?

"De Kazach Alexandre Vinokourov en diens landgenoot Andrey Kashechkin maken deel uit van de beruchte 'Men in black'." Dat beweert althans het Spaanse dagblad Marca. De krant zegt dat beide renners in zwarte outfits gespot werden op Franse wegen, op het moment dat ze op de vlucht waren voor UCI-controleurs. Die wilden enkele controles buiten competitie afnemen.

Astana, de werkgever van de twee Kazachen, bevestigt dat er renners van de ploeg in anonieme outfits trainen, maar benadrukt dat daar niks verdachts achter te zoeken is. "Als we in de loop van het seizoen bepaalde renners toelieten om anoniem te trainen, dan was het niet omdat we iets te verbergen hadden. Integendeel. We zijn voorstanders van die controles. Anderzijds begrijpen we ook onze renners die aan de Azurenkust steevast talloze wielertoeristen in het zog krijgen. Vandaar die anonieme outfit."

Vinokourov: "Hou op met dat gefantaseer!"

'Vino' reageerde al onthutst op het nieuws in de Franse sportkrant L'Equipe. "Hou eens op met al dat gefantaseer", zei Vinokourov in een reactie. "Men probeert ons bang te maken, maar er is helemaal niets aan de hand. Ik blijf dan ook rustig, het zijn allemaal ongegronde verdachtmakingen."

"Als ik een zwarte trui draag op training is dat omdat ik niet herkend wil worden door wielertoeristen. Train maar eens op je gemak met 20 man in je wiel!"

wieleruitslagen.be
pi_50732272
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:24 schreef Venga het volgende:

[..]

Misschien, maar ik heb ook zo'n vermoeden dat ze (UCI dus) dingen vragen die illegaal zijn, en ik zou zo'n verklaring ook niet zonder meer tekenen.
pi_50732289
Je merkt nu echt dat een bepaalde grote ronde eraan zit te komen..
Het is wachten op 6 juli.
De dag voor de tour, om weer de helft der favorieten naar huis te sturen.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_50732345
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:42 schreef Rudieh het volgende:
Men in black ontmaskerd?

"De Kazach Alexandre Vinokourov en diens landgenoot Andrey Kashechkin maken deel uit van de beruchte 'Men in black'." Dat beweert althans het Spaanse dagblad Marca. De krant zegt dat beide renners in zwarte outfits gespot werden op Franse wegen, op het moment dat ze op de vlucht waren voor UCI-controleurs. Die wilden enkele controles buiten competitie afnemen.
Ze waren op de fiets op de vlucht voor UCI controleurs
Hoe moet ik dat zien dan? Dat ze zo'n controleur aan zien komen en snel hun zwarte outfit aantrekken en op de fiets springen en allerlei binnenweggetjes nemen waar de controleur met de auto niet kan komen

Die verklaring van Vinokourov lijkt me 100x waarschijnlijker.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:25:32 #182
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50733197
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze waren op de fiets op de vlucht voor UCI controleurs
Hoe moet ik dat zien dan? Dat ze zo'n controleur aan zien komen en snel hun zwarte outfit aantrekken en op de fiets springen en allerlei binnenweggetjes nemen waar de controleur met de auto niet kan komen

Die verklaring van Vinokourov lijkt me 100x waarschijnlijker.
Aan de andere kant, toen Filip Meirhaeghe betrapt werd met zo'n controle buiten competitie zei hij toch ook dat hij 'anoniem' aan het trainen was op dat moment. Dat de controleurs naar hem gezocht hadden maar hem niet hadden gevonden , en dan maar terug naar het hotel waren gekeerd en net toen ze daar opnieuw zouden opstappen kwam hij aan in de veronderstelling dat ze al terug weg waren.
Je moet blijkbaar alleen als renner kunnen bewijzen dat je ergens in de aangegeven streek aanwezig bent. (door een hotel op te geven bv) , het is dan aan de controleurs om je effectief tegen het lijf te lopen voor de controle.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:26:30 #183
pi_50733220
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:24 schreef Venga het volgende:

[..]

Dus geen Spanjaarden en Italianen n de Tour ? Of gaan ze hun sterke woorden (zoals Lefevre) al weer inslikken ?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:57:48 #184
pi_50748308
quote:
“Renner van CSC gebruikte doping.”

“Er werd wel degelijk doping gebruikt bij het CSC-team,” meldt de Deense krant BT. Eerder verklaarde dopingjager Damsgaard dat er bij CSC niemand positief testte, maar die bewering klopt niet volgens de krant.

BT komt tot deze conclusie nadat ze een de testresultaten van een bepaalde renner analyseerden. Die renner zou in mei wel betrapt geweest zijn op doping. Volgens bepaalde bronnen zou het gaan om Kurt Asle Arvesen, die in die periode een etappe won in de Giro.
pi_50749750
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
dus is het 1 illusie en is het dus ontworpen om gestructureerd doping toe te laten met de kans op betrapping door derden ferm te verkleinen ..
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:42:46 #186
132605 kawotski
Il Dottore
pi_50755178
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
dus Kurt niet naar de Tour?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:56:39 #187
pi_50756573
En in Het Laatste Nieuws schiet Lefevre nu het anti-dopingcharter van de UCI volledig af en maakt dus een bocht van 180°. Zou het feit dat Bettini blijkbaar weigert dat ooit te ondertekenen daar iets mee te maken hebben ?
pi_50756622
Ben ik het toch nog een keer eens met Lefevre. Dat ik dat nog mag meemaken
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:59:51 #189
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50756659
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En in Het Laatste Nieuws schiet Lefevre nu het anti-dopingcharter van de UCI volledig af en maakt dus een bocht van 180°. Zou het feit dat Bettini blijkbaar weigert dat ooit te ondertekenen daar iets mee te maken hebben ?
Wat een figuur is dat ook he
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 23 juni 2007 @ 13:02:47 #190
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_50756745
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:32 schreef Jodelaar het volgende:
Ik heb ook 5 KM met Zabel meegereden in Oostenrijk terwijl hij ook gewoon in een t-shirt reed, was 4 jaar geleden
Toen ben je gedemarreerd?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 14:33:45 #191
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_50758872
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:59 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Wat een figuur is dat ook he
De UCI had het toch samen met de organisaties waar hij allemaal voorzitter van is opgesteld?

Die man is lekker onvoorspelbaar zeg.

Lefevre
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 23 juni 2007 @ 14:43:41 #192
pi_50759118
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 14:33 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De UCI had het toch samen met de organisaties waar hij allemaal voorzitter van is opgesteld?

Die man is lekker onvoorspelbaar zeg.

Lefevre
Nu beweert hij opeens dat dat een leugentje was om te laten zien dat ze aan één zeil trokken en dat de UCI eigenlijk maar net voor die persconferentie met dat charter voor de dag kwam en ze weinig keuze liet. Maar nu hij de "juridische gevolgen" kent ervan is hij er tegen
  zaterdag 23 juni 2007 @ 14:48:44 #193
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_50759236
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 14:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nu beweert hij opeens dat dat een leugentje was om te laten zien dat ze aan één zeil trokken en dat de UCI eigenlijk maar net voor die persconferentie met dat charter voor de dag kwam en ze weinig keuze liet. Maar nu hij de "juridische gevolgen" kent ervan is hij er tegen
Wat een sukkel.

Eerst zeggen dat je er achter staat en later terugkrabbelen nu je de juridische consequenties kent. Wat een voorzitter ben je dan zeg.

Ze moetne de man heel snel lozen, hij maakt alleen maar de sport ongeloofwaardiger.

De volgende afspraken die met hem worden gemaakt moeten zeker eerst in de media worden gebracht, kijken hoe media en renners reageren, en dan bekijken of hij het ermee eens is. Naar gelang hoe populair de maatregelel is.

Lefevre en doping, dat is net als herbert dijkstra en commentatort zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 23 juni 2007 @ 14:58:03 #194
40566 Ericr
Livewrong
pi_50759422
Lefevere moeten ze uit de AICGP knallen, die man doet meer kwaad dan goed. Al die gearriveeerde ploegleiders moeten eens wijken, voor hun zijn er nooit consequenties als er renners uit hun stal betrapt worden.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 15:39:33 #195
132605 kawotski
Il Dottore
pi_50760295
Discovery is eruit gestapt en zie wie als een van de eersten die charter ondertekend.. Davis
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_50760897
is er ergens een lijst te vinden van mensen die al hebben getekend?
pi_50762781
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 15:39 schreef kawotski het volgende:
Discovery is eruit gestapt en zie wie als een van de eersten die charter ondertekend.. Davis
denk dat het voor iemand die in het begin in opspraak kwam in de fuentes zaak wel belangrijk is om een signaal te geven dat hij er niets mee te maken heeft. (hoewel degeen die gebruikten dit ook zouden tekenen :p)
pi_50763335
Nieuwe rel?
quote:
En jawel… een nieuw dopingschandaal is in de maak. In de voorbije Giro zou namelijk een ‘toprenner’ geknoeid hebben met een urinestaal. Dat maakte de Italiaanse krant La Repubblica bekend. Na de etappe op de Zoncolan zou het CONI enkele urinestalen van renners hebben afgenomen en uit de testen die het Italiaans olympisch comité afnam, bleek één urinestaal urine van een kind te bevatten. Een duidelijk tekenen dat een oorspronkelijk urinestaal verwisseld werd met een ‘negatief staal’.

Volgens La Repubblica komen slechts vier renners in aanmerking voor het bedrog met de urinestaal. Roze Trui Danilo Di Luca, de Spanjaard Iban Mayo en de Italianen Riccardo Riccò & Gilberto Simoni. Volgens La Gazzetta dello Sport is niet Iban Mayo gecontroleerd tijdens de bewuste etappe, maar wel Eddy Mazzoleni.
(wieleruitslagen.be)

of loopt het met een pisser af omdat de controleurs gewoon hun kroost's zindelijkheidspotje niet goed schoongemaakt hebben
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_50763430
Een nieuw 'Peerke'.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:33:40 #200
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50763497
Mooi gegeven om een dopingprono te starten .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')