Mocht klöden de tour winnen, dan krijgt ie de tour van vorig jaar meteen erbijquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Toch net voor of tijdens de Tour?

Volgens de ethische code moet hij er toch ook nog eens 2 jaar verbod op een contract bij een PT team bijkrijgen ?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:07 schreef flyck het volgende:
dus een jaar, vermits hij eigenlijk al een jaar geschorst is.
Vanaf vorig jaar voor de tour tot nu heeft ie eigenlijk geen protour race meegereden.

een regel anders hadden Lotz, Hondo en Hamilton ook wel betere ploegen gehadquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Klopt, echter ik weet niet of dat echt een regel is of meer een gentlemens agreement tussen de Protour ploegen.

Tja, Bruyneel.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Opvallend artikel met Johan Bruyneel in Het Laatste Nieuws hier. Hij vraagt zich af wat de bewijzen tegen Riis en Aldag zijn, het boek van Jef D'Hont moet vol leugens staan, en het moet afgelopen zijn met de heksenjacht op het wielrennen. Pat McQuaid is een dwaas en er is een tweespal bij de teams. Met aan de ene kant de Franse teams + Tmobile en aan de andere kant de rest. Als het van Bruyneel afhangt moet die eerste groep eruit. Omdat ze het wielrennen in een slecht daglicht willen brengen.

Triest ventje die Bruyneel.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ik was nog de beste quote van Bruyneel in HLN vergeten : "Met Dessel hebben ze in Frankrijk een Fransman tamelijk hoog in de Touruitslag van vorig jaar. Als ze nog enkele renners in opspraak kunnen brengen kunnen ze hem als Tourwinnaar uitroepen. Let op mijn woorden, ze zijn daarmee bezig !"
![]()

Opvallend dat die co er weer tussen zit, elke keer weer opnieuw.quote:Di Luca en co alweer genoemd in dopingzaak
De Italiaanse wielerwebsite sportpro publiceerde gisteren uittreksels uit het rapport van de narcoticabrigade (Nas) omtrent de zogenaamde operatie Oil for Drugs. Volgens de site dreigen onderschepte telefoongesprekken in januari 2004 renners als Di Luca, Mazzoleni, Sacchi, Spezialetti, Muraglia (die vandaag wordt ondervraagd) en Marzoli zuur op te zullen breken als klanten van de gecontesteerde dokter Santuccione.

Benieuwd wat er uit die vergadering komtquote:Lefevere: "Ik wil weten wie ons bedriegt"
di 19/06/07 - Dinsdag vergaderen de grote wielerteams in Genève met de UCI. De strijd tegen doping is het onderwerp. Ook de ploegartsen zitten deze keer mee om de tafel. "Ik vind dat we eens als grote jongens onder elkaar moeten praten, achter gesloten deuren", zegt Patrick Lefevere.
De UCI stelt dat er belangrijke beslissingen aankomen. Wat denkt Quick-Step-manager Patrick Lefevere over het overleg. (Belga) "Ik vind dat we eens als grote jongens onder elkaar moeten praten, achter gesloten deuren", zegt hij in De Morgen.
"Er zijn te veel insinuaties en we weten niet wat waar is. Dus zeg ik dat de UCI ons moet melden welke van de ploegen volgens haar nog sjoemelen. Onder elkaar moet dat toch bespreekbaar zijn."
Patrick Lefevere wil vooral weten wie met ongelijke wapens strijdt. "Ik wil een onafhankelijke arbeidsgeneesheer in de koers. Iemand die op elk moment van de dag de bloedwaarden kan opvragen of zelf controles doen", zegt hij.
"Ik vind het zonde dat sommige ploegen grote budgetten uittrekken voor controles binnen de ploeg, maar dat niemand anders hun bevindingen ziet." "Ik ben geen dopingjager""Ik ben geen dopingjager, ik ben God niet. Ik wil niet dat enerzijds mensen eruitgewerkt worden op basis van vermoedens en dat anderen met onze voeten blijven spelen. Ik wil weten wie ons bedriegt."

floyd(phonak) en hamilton(CSC) reden anders veeeeel sterker buiten Us postal hoor. Heras eigenlijk ook. Vooral het jaar voor USP en zijn eerste jaar bij USP reed hij goed.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tja, Bruyneel.
Zowat alle ex-US Postals en Discovery's hebben al bekend ooit doping gebruikt te hebben of zijn gepakt. Die gepakt zijn dan wel meestal buiten hun US Postal/Discovery tijd gepakt, terwijl ze bij Bruyneel meestal beter reden dan met de doping. Maar ja, da's allemaal toeval natuurlijk en een conspirancy van de franse pers.

ik vind het een heel leuk interview. Hij is mss iets te goed voor zijn ploeg, maar als ploegleider word dat natuurlijk van hem verwacht. Voor de rest treft hij veel waarheden en vragen binnen het wielrennen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:14 schreef Ereinion het volgende:
Vandaag had de volkskrant ook een interview met Bruyneel.
http://www.volkskrant.nl/(...)n_moet_leren_zwijgen
Toch wel een interessant interview. Hij geloofd weinig van de schoonheid van T-Mobile, of dat Zabel maar 1 keer heeft gebruikt. Hij heeft ook wel wat sterke punten over bijvoorbeeld de hypocrisie omtrent het niet toelaten van Riis, en de ethische code.

quote:Discovery Channel stapt uit de AIGCP, de Internationale Vereniging van Professionele Wielerploegen. Het Amerikaanse team is het geruzie kotsbeu. "Ik heb er geen vertrouwen meer in dat deze vereniging onze sport en onze belangen op een positieve manier kan verdedigen", verklaart Discovery-manager Johan Bruyneel op de website van Discovery Channel. Er heerst een grote onenigheid over Discovery binnen de AIGCP, omdat het Ivan Basso in het begin van het seizoen had aangetrokken. "We moeten een blok vormen om de sport naar een hoger niveau te tillen. Niet iedereen bij AIGCP is daar voorstander van, voorzitter Patrick Lefevere valt niets te verwijten", aldus een ontgoochelde Bruyneel. (hln)

je mag riis er aan toevoegen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:15 schreef Ericr het volgende:
Bruyneel is een hypocriete kerel, maar goed de Rooy is dat ook. Ze willen alles het liefst binnenskamers houden en bij een vermoeden van doping een renner dan uit koers houden maar naar de buitenwacht doen alsof een renner ziek of gebleseerd is. Enige wat er dan komt is speculatie, iedere zieke renner wordt dan direct van dopinggebruik verdacht.
De Bruyneels, de Rooy's, Lefevere's etc moeten gewoon uit de wielersport verdwijnen. Ze lopen al te lang mee en ze heben hun geloofwaardigheid al lang geleden verloren.
Ben zelf overigens ook van mening dat Astana als ploeg een verkeerd signaal is naar buiten toe. Die ploeg had nooit toegelaten mogen worden. Na het Saiz-fiasco en het vertrekken van een groot gedeelte van zijn ploeg naar Astana kan ik bij die renners nooit een warm gevoel krijgen. Ze rijden daarvoor ook te opvallend goed. Het gaat er bij mij niet in dat Saiz alleen voor de mindere goden bij Liberty doping aan het regelen was.

Doeiquote:**T-Mobile heeft renner Sergej Gontsjar
met onmiddellijke ingang ontslagen.De
Duitse formatie had de Oekraïner in mei
reeds op non-actief gezet nadat bij een
dopingcontrole in de Ronde van Romandië
een afwijkende bloedspiegel bij hem was
aangetroffen.
Sindsdien zijn er bij Gontsjar door een
onafhankelijk commissie meerdere testen
gedaan."De uitkomsten daarvan zijn de
basis voor zijn ontslag",zo heeft
teammanager Bob Stapleton verklaard.

Je moet nu ook niet overdrijven, er zijn maar 7 renners van Liberty die bij Astana rijden eigenlijk. Op een totaal van 29 renners.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:15 schreef Ericr het volgende:
Ben zelf overigens ook van mening dat Astana als ploeg een verkeerd signaal is naar buiten toe. Die ploeg had nooit toegelaten mogen worden. Na het Saiz-fiasco en het vertrekken van een groot gedeelte van zijn ploeg naar Astana kan ik bij die renners nooit een warm gevoel krijgen. Ze rijden daarvoor ook te opvallend goed. Het gaat er bij mij niet in dat Saiz alleen voor de mindere goden bij Liberty doping aan het regelen was.

quote:Armstrong opnieuw onder vuur in boek
DUBLIN - De Ierse schrijver David Walsh neemt andermaal Lance Armstrong op de korrel in een boek. De auteur van 'LA Confidential' komt volgende week met de opvolger, getiteld 'Van Lance tot Landis'. Daarin beschuldigt hij de Amerikaanse oud-wielrenner opnieuw van dopegebruik.
Zevenvoudig Tourwinnaar Armstrong heeft doping altijd ontkend. „Ik heb de Tour zeven keer gewonnen. Niet door doping, maar omdat ik de talentvolste wielrenner van dat tijdperk was”, reageert Armstrong bij voorbaat op de nieuwe uitgave.
Walsh betrekt in zijn boek ook de omstreden Tourzege van de Amerikaan Floyd Landis in 2006. Landis werd op doping betrapt en dreigt zijn eindzege kwijt te raken.

quote:Di Luca en co alweer genoemd in dopingzaak
De Italiaanse wielerwebsite sportpro publiceerde gisteren uittreksels uit het rapport van de narcoticabrigade (Nas) omtrent de zogenaamde operatie Oil for Drugs. Volgens de site dreigen onderschepte telefoongesprekken in januari 2004 renners als Di Luca, Mazzoleni, Sacchi, Spezialetti, Muraglia (die vandaag wordt ondervraagd) en Marzoli zuur op te zullen breken als klanten van de gecontesteerde dokter Santuccione. (pdk)
quote:UCI zet nieuwe stap in dopingstrijd
De internationale wielerunie UCI heeft dinsdag op een vergadering in Genève een nieuwe stap gezet in de strijd tegen doping. De UCI laat renners een verklaring ondertekenen waarin staat dat ze niet betrokken zijn in een dopingschandaal, dat ze 'schoon' fietsen en dna-materiaal zullen afstaan. Een renner die de verklaring heeft getekend maar toch wordt betrapt op het gebruik van doping, krijgt een schorsing van twee jaar en een boete ter hoogte van het jaarsalaris van 2007.
Sandy Casar (Française des Jeux) en Mark Cavendish (T-Mobile) waren de eersten die, in bijzijn van UCI-voorzitter Pat McQuaid, de verklaring ondertekenden. De UCI zal ook de namen van alle andere renners die hun handtekening zetten onder de voorwaarden publiceren.
De tekst van het charter luidt:
"Ik zweer mijn ploeg, mijn collega's, de UCI, de wielerwereld en het publiek dat ik niet betrokken ben in de zaak-Fuentes of in een andere dopingzaak."
Ook werd medegedeeld dat de Spaanse justitie het dossier van de Operacion Puerto heeft overgedragen aan de UCI. Renners die de verklaring ondertekenend hebben geven toestemming tot het afnemen van dna. Dat kan vervolgens worden vergeleken met het dna van de bloedzakken die bij Fuentes zijn gevonden.

Wedden dat het nooit zover zal komen ?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:35 schreef Ericr het volgende:
Afstaan DNA-materiaal, als daarom gevraagd wordt, vind ik toch wel een belangrijke stap. Als nu een heel zwikkie dat charter tekent en sommigen toch weigeren geeft dat te denken over de weigeraars.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |