abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:08:14 #1
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50414268
de vorige was alweer vol
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_50414412
tvp
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:33:55 #3
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50415219
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:50 schreef Waaghals het volgende:

[..]
Astma .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_50416261
Altijd fijn om een dokter te vinden die je een briefje kan geven
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_50418007
De hele Astana ploeg?
pi_50418419
Wie weet... Vino's afgelopen 3 ploegen zijn dan ook allen wel aardig verdacht.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:38:43 #7
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_50419288
Omdat ze goed rijden zijn ze meteen verdacht..... Iedereen die de beste is, zit opeens aan de doping. Op een gegeven moment hou je dan niemand meer over natuurlijk. Vino bleek altijd onschuldig te zijn toen zijn ploeg werd verdacht.
pi_50429327
Voor de afwisseling maar een keer een voetbal-doping verhaal:
quote:
"Er circuleerde bij Schalke in de jaren 80"
wo 13/06/07 - Voetbalcoach Peter Neururer heeft een boekje opengedaan over het dopinggebruik in het Duitse voetbal in de jaren 80.
De dopingbekentenissen in het Duitse wielermilieu hebben ook voetbaltrainer Peter Neururer geïnspireerd.
(Belga)
Neururer, vorig jaar ontslagen bij Hannover, meldt dat veel voetballers doping gebruikten.

"Vooral Captagon was populair in de jaren 80. 50% van de voetballers in de tweede klasse nam dat."

"Ik zag dat ook bij Schalke, toen nog een tweedeklasser", zei Neururer, die in 1989-1990 coach was bij Schalke.

"Spelers op Captagon werden niet moe en vertoonden soms buitensporig gedrag." De Duitse bond vraagt dat Neururer (foto) met namen en voorbeelden op de proppen komt.
Bron: www.sporza.be
pi_50430496
De 3 dopinggevallen in de Giro zouden Petacchi, Piepoli en Mayo!
pi_50430704
Serieus?
pi_50430859
quote:
Alessandro Petacchi, Leonardo Piepoli en Iban Mayo zouden de drie renners zijn die een verdachte dopingtest hebben afgeleverd tijdens de afgelopen Giro d'Italia. Het gaat om testen die bestempeld worden als ‘niet negatief’.
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:55:09 #12
pi_50431087
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:50 schreef Biggs. het volgende:

[..]
Bron ?
pi_50431267
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bron ?
quote:
Alessandro Petacchi (Team Milram), Leonardo Piepoli (Saunier-Duval) en Iban Mayo (Euskaltel-Euskadi) zouden de drie renners zijn die een verdachte dopingtest hebben afgeleverd tijdens de afgelopen Giro d'Italia. Het gaat om testen die bestempeld worden als ‘niet negatief’.

Petacchi en Piepolo zouden een medisch attest hebben vanwege hun astma. Toch vertonen de uitslagen een verhoogde salbutamolwaarde, bij één van de twee zelfs in abnormale mate. Mayo zou van nature een hoog testosterongehalte hebben maar in zijn bloed werden ook sporen gevonden van synthetische testosteron.

Petacchi toonde in de afgelopen Giro d'Italia dat hij terug was na zijn zware blessure van vorig seizoen. 'Ale Jet' won vijf ritten en het puntenklassement. Piepoli was één van de smaakmakers in de Giro en hielp ploegmaats Gilberto Simoni en Ricardo Ricco aan een ritzege, zelf pakte hij ook een ritzege en de bergtrui. Ook Mayo was goed voor een ritzege.

Bron: reuters
van wieleruitslagen.be
pi_50431336
Waarom zoeken ze dit soort informatie niet eerst gewoon goed uit, voordat ze met wat namen naar buiten komen? Straks blijkt dat ze gewoon een attest hebben, en er niks aan de hand is, en zijn er weer wat renners verdacht gemaakt.
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:01:34 #15
11102 knep
Mountainfreak
pi_50431353
terugvindpot-de-belge

pi_50431579
quote:
Verdachte dopingtest voor Petacchi

Alessandro Petacchi, Leonardo Piepoli en Iban Mayo hebben een verdachte urinetest afgeleverd tijdens de Giro. Of ze positief zijn, valt echter nog af te wachten.

Voorlopig worden de testen bestempeld als ‘niet negatief’, want de drie renners zwaaien met medische attesten en er zijn nog geen bewijzen dat ze echt doping namen.

In de urine van Petacchi en Piepoli werd een verdacht hoge concentratie van het astmaproduct salbutamol aangetroffen. Beiden zouden een medisch attest hebben, maar de concentratie zou - vooral bij een van de twee - veel hoger liggen dan de toegestane waarde.
Bij Iban Mayo werd een grote hoeveelheid testosteron vastgesteld, die erop kan wijzen dat hij zijn toevlucht nam tot dopingproducten. Mayo beschikt evenwel sinds zijn amateurtijd over een medisch attest dat bevestigt dat hij een afwijkende testosteronspiegel heeft. Bijkomende testen moeten dus uitmaken of hij al dan niet positief is.
daar heb je het al, die attesten. Niks aan de hand dus lijkt me. Piepoli en Mayo hebben idd attesten tegen pollenallergie en astma zover ik weet. Alejet weet ik niet maar dat zal dan ook wel.
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:08:35 #17
11102 knep
Mountainfreak
pi_50431694
Die attesten beginnen zo langzamerhand ook echt lachwekkend te worden .
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:09:05 #18
pi_50431716
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:06 schreef Bartoli het volgende:

[..]

daar heb je het al, die attesten. Niks aan de hand dus lijkt me. Piepoli en Mayo hebben idd attesten tegen pollenallergie en astma zover ik weet. Alejet weet ik niet maar dat zal dan ook wel.
Op sportwereld echter :

Verdachte dopingtest voor Petacchi

Alessandro Petacchi, Leonardo Piepoli en Iban Mayo hebben een verdachte urinetest afgeleverd tijdens de Giro. Of ze positief zijn, valt echter nog af te wachten.
Voorlopig worden de testen bestempeld als ‘niet negatief’, want de drie renners zwaaien met medische attesten en er zijn nog geen bewijzen dat ze echt doping namen.

In de urine van Petacchi en Piepoli werd een verdacht hoge concentratie van het astmaproduct salbutamol aangetroffen. Beiden zouden een medisch attest hebben, maar de concentratie zou - vooral bij een van de twee - veel hoger liggen dan de toegestane waarde.

Bij Iban Mayo werd een grote hoeveelheid testosteron vastgesteld, die erop kan wijzen dat hij zijn toevlucht nam tot dopingproducten. Mayo beschikt evenwel sinds zijn amateurtijd over een medisch attest dat bevestigt dat hij een afwijkende testosteronspiegel heeft. Bijkomende testen moeten dus uitmaken of hij al dan niet positief is.
pi_50431975
Misschien uitgeschoten met de inhalator
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:20:10 #20
pi_50432254
quote:
Maxime Lefèbvre wellicht levenslang geschorst

Er hangt de Fransman Maxime Lefèbvre een levenslange schorsing boven het hoofd. Deze uitspraak kwam er nadat hij zowel na afloop van de Noordzeecross van eind december 2006 in Middelkerke als na de veldrit in Sint-Niklaas op 2 januari van dit jaar niet kwam opdagen voor een antidopingcontrole.
'Er is hieromtrent nog geen definitieve uitspraak, want de renner in kwestie kan nog altijd beroep aantekenen tegen dit vonnis van de dopingcommissie van de KBWB. Lefèbvre heeft hiervoor de tijd tot en met 1 juli. Hij stuurde tweemaal zijn kat naar een dopingcontrole en was voorheen al geen onbesproken blad. Vandaar het vonnis', stelde Freddy Van Steen, voorzitter van de KBWB voor veld, piste en weg.

Lefèbvre, die komende zondag 35 jaar wordt, was in februari 2004 al eens positief bevonden, en werd toen geschorst tot 8 april 2005. Omdat hij toen te vroeg hervatte, werd die schorsing verlengd tot 22 mei 2006.
pi_50438569
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:08 schreef knep het volgende:
Die attesten beginnen zo langzamerhand ook echt lachwekkend te worden .
Wat imo vooral lachwekkend begint te worden, is dat de hele tijd van alles gesuggereerd wordt zonder dat er concreet iets bekend is. In dit bericht ook weer "het zouden Petacchi, Piepoli en Mayo zijn", terwijl in het originele bericht van de Gazzetta stond dat het niet om bekende renners zou gaan. Als dat laatste klopt, dan zijn het dús niet Petacchi, Piepoli en Mayo.

Ook de hele tijd al die koppelingen van alles en iedereen aan Fuentes, en dan roepen de verslaggevers "een DNA test en men is zeker". Bizar, moeten ze nu hun onschuld gaan bewijzen omdat ze in geruchten worden genoemd? Om er nog maar over te zwijgen dat er ook aan DNA-testen wel wat haken en ogen zitten.
  donderdag 14 juni 2007 @ 08:51:30 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50438663
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Beiden zouden een medisch attest hebben, maar de concentratie zou - vooral bij een van de twee - veel hoger liggen dan de toegestane waarde.
Petacchi leek na zijn sprint van 700 meter erg buiten adem, misschien kreeg hij een dubbele dosis voor deze intense opstoot van "inspanningsastma" .

Ik zat daarnet te denken waaraan die doktersbriefjes me deden denken en nu weet ik het, het is Monopoly!

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_50439486
Tvp.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_50439725
zouden we onderhand niet gewoon iedereen uit het wielrennen smijten en terug beginnen met 16jarigen en dit keer goed?
pi_50441148
en jij denkt dat alle 16 jarige clean rijden?
pi_50441251
mss gewoon beginnen bij de eerste fietslessen dan maar ?
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:59:58 #27
67089 Gillingham
The horror...
pi_50442248
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:51 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik zat daarnet te denken waaraan die doktersbriefjes me deden denken en nu weet ik het, het is Monopoly!

[afbeelding]
What's it going to be then, eh?
pi_50443674
quote:
Quick.Step-verzorger vrijgepleit door gerecht

Johan Molly, de verzorger van Quick.Step, is door het Kortrijkse gerecht volledig vrijgepleit in de dopingzaak in het amateurmilieu. Molly kreeg te horen dat de speurders zijn in beslag genomen computer volledig uitgeplozen hadden en er geen enkel verdacht spoor hadden in teruggevonden. (belga/hln)
De 'zaak Quick- step' is dus inderdaad die storm in het glas water dat velen al hadden vermoed. Is het gek dat het wielrennen zo'n slechte reputatie heeft als de kranten elk gerucht groot op hun voorpagina zetten?
pi_50443908
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:43 schreef Ereinion het volgende:

[..]

De 'zaak Quick- step' is dus inderdaad die storm in het glas water dat velen al hadden vermoed. Is het gek dat het wielrennen zo'n slechte reputatie heeft als de kranten elk gerucht groot op hun voorpagina zetten?
Yep, Telegraaf was in die helemaal lekker bezig door met een grote foto van Boonen uit te pakken naast het dopingbericht.

Ook vandaag weer op sportwereld:
quote:
Järmann schiet ook op Indurain

De Zwitserse ex-renner Rolf Järmann, die vorige week bekende dat ook hij zijn toevlucht nam tot epo in de jaren '90, zegt in een interview met het Duitse blad Bild dat niet enkel de Touroverwinning van Riis verdacht is. 'Als we twijfelen aan de zege van Riis in '96, dan moeten we twijfelen aan alle Tourzeges tussen 1992 en 1999. Want in die tijd was epo een product dat algemeen gebruikt werd.' Daarmee schiet hij met scherp op Miguel Indurain, die tussen 1991 en 1995 vijf keer de Tour won. In de hele dopingstorm is het de eerste keer dat de Spanjaard - zij het dan impliciet - publiekelijk wordt beschuldigd. Lance Armstrong wordt door Järmann gespaard. (bhe)

14/06/2007
Zucht
Blijkbaar weet men nog steeds niet dat Jarmann al 7 jaar geleden heeft bekent.
pi_50443953
Niet negatieve plasjes van Petacchi, Piepoli en Mayo'

Het Baskische televisiestation EiTB24 heeft namen geplakt op de drie renners die een niet negatief plasje afgeleverd hebben afgeleverd in de Giro d'Italia; en het gaat niet om de minste namen. Alessandro Petacchi, Leonardo Piepoli en Iban Mayo zouden de personen in kwestie zijn.

Of de drie echter doping hebben gebruikt is zeer de vraag. Ze zijn alleszins niet verdacht. Alle drie de renners hebben een attest voor de 'afwijkende' waarden. Zo testte ritwinnaar Mayo positief op een grote hoeveelheid testosteron, maar de Spanjaard is al sinds zijn amateurperiode in het bezit van een attest voor dat feit. Onderzoeken moeten nu uitwijzen of het om lichaamseigen of synthetisch testosteron gaat.

Zowel bij bergkoning Piepoli als bij viervoudig ritwinnaar Petacchi werd een te hoge concentratie salbutamol gevonden. Salbutamol is een astmaproduct waarvoor beide renners een medisch attest hebben. Afwijkend is wel, dat bij of Piepoli of Petacchi een abnormale concentratie gevonden zou zijn. Één die veel hoger ligt dan de waarde van de UCI.

Sportone
pi_50445382
Positief nieuws.

Die Mayo is natuurlijk altijd verdacht als hij weer eens uit zijn slof schiet, maar dat Petacchi er bij zit is wel een aardige tik. Dat wandelende lijk van Saunier vertrouw ik al een tijdje niet meer.
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:33:34 #32
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50445438
nos ook
quote:
**** Petacchi,Piepoli "niet-negatief"
**Alessandro Petacchi,Leonardo Piepoli
en Iban Mayo hebben in de Giro d'Italia
een "niet-negatief" plasje afgeleverd.
Dat meldt de Italiaanse krant Gazzetta
dello Sport,de organisator van de Giro.

Bij de Italiaanse sprinter Petacchi,die
vijf etappes won,en landgenoot Piepoli,
die een etappe en de bergtrui won,zou
het om het verboden salbutamol gaan,een
middel tegen astma.Zij konden weliswaar
een medisch attest overleggen,maar de
gemeten waarden waren "extreem hoog".

Mayo,die een zware bergrit won,had een
te hoog testosterongehalte.De Spanjaard
zegt aan te kunnen tonen dat hij van
nature veel testosteron aanmaakt.De
contra-expertises volgen binnenkort.
pi_50445546
Van nature een hoger testosterongehalte, dat zal wel blijken als een spectrometrisch onderzoek wordt uitgevoerd. Exogeen testosteron aangetroffen en Mayo hangt.
pi_50445690
Dit is wel een interessant stukje over salbutamol. Vooral dit:
quote:
'Salbutamol kan van dopinglijst'
Salbutamol staat alleen op de dopinglijst omdat het zoveel op clenbuterol lijkt. Dat zei de Nieuw-Zeelandse bewegingswetenschapper David Gerrard. "Salbutamol werkt alleen als je het injecteert of slikt, niet als je het met een inhaler gebruikt", aldus Gerrard.
Ik vraag me dus af of men kan achterhalen of de salbutamol geinhaleerd is of geinjecteerd/geslikt is. Overigens ben ik sowieso van mening dat de bezem flink door de dopinglijst gehaald kan worden.
pi_50445693
Ooit het gezicht van Piepoli opgevallen?
If winning would mean reaching a 2nd place, then Boogerd is God!
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:55:53 #36
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50446185
Hoe meer er nu gaan hangen, hoe beter. Is denk ik de enige manier om de sport ooit nog een beetje schoon te krijgen.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_50447362
vond het al verdacht dat mayo nog eens in het midden het peleton te zien was
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:25:04 #38
pi_50447406
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:41 schreef Biggs. het volgende:
Dit is wel een interessant stukje over salbutamol. Vooral dit:
[..]

Ik vraag me dus af of men kan achterhalen of de salbutamol geinhaleerd is of geinjecteerd/geslikt is. Overigens ben ik sowieso van mening dat de bezem flink door de dopinglijst gehaald kan worden.
Ik neem dat soort beweringen toch ook met een korreltje zout. Volgens pakweg dr Conconi mochten ze EPO ook van de dopinglijst halen hé. "niet schadelijker dan sinaasappelsap"
pi_50447499
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik neem dat soort beweringen toch ook met een korreltje zout. Volgens pakweg dr Conconi mochten ze EPO ook van de dopinglijst halen hé. "niet schadelijker dan sinaasappelsap"
Er is nogal een verschil tussen niet schadelijk en niet prestatiebevorderend. Schadelijke middelen mogen van mij best op de dopinglijst, het is dan de verantwoordelijkheid van de teamarts dat zijn renners dat niet nemen.

(het was trouwens Ferrari die met het sinaasappelsap verhaal kwam)
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:29:15 #40
pi_50447579
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:27 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen niet schadelijk en niet prestatiebevorderend. Schadelijke middelen mogen van mij best op de dopinglijst, het is dan de verantwoordelijkheid van de teamarts dat zijn renners dat niet nemen.

(het was trouwens Ferrari die met het sinaasappelsap verhaal kwam)
Dat is juist, maar kijk, in de quote die jij aanhaalt spreekt men over "enkel prestatiebevorderend als je het injecteert" , maar hier constateert men blijkbaar net zo'n hoge waardes dat men in de Gazzetta eraan verbindt dat het niet om een astma-therapie kan gaan. (dus misschien wel net geinjecteert?)
pi_50448242
quote:
Wielrenner Mayo riskeert dopingstraf
ANP, AFP

PARIJS - Iban Mayo is volgens de Baskische televisiezender EiTB in de Ronde van Italië betrapt op een positieve plas. Bij de Spaanse wielrenner zou een te hoge testosteronwaarde zijn gemeten, nadere onderzoeken moeten uitwijzen of het gaat om lichaamseigen of synthetisch testosteron.

Mayo kan aanvoeren dat hij sinds zijn amateurtijd beschikt over een medisch attest dat bevestigt dat hij een afwijkende testosteronspiegel heeft. Hetzelfde zou gelden voor twee Italiaanse renners bij wie een te hoge salbutamolconcentratie is gemeten. Volgens bronnen zou het gaan om sprinter Alessandro Petacchi en Leonardo Piepoli. Beiden zouden een medisch attest hebben om dit product, dat helpt bij astma, te gebruiken.

Petacchi reed woensdag in Veenendaal zijn eerste wedstrijd sinds de Giro en zal zaterdag ook in de Delta Profronde starten. Gerry van Gerwen, teammanager bij Petacchi's ploeg Milram, kent de geluiden uit Italië. ‘Het onderzoek is halfweg, maar de namen zijn al weer uitgelekt, zoals dat wel vaker gaat. Pas aan het einde zal blijken of één van de genoemde renners daadwerkelijk positief is’, aldus Van Gerwen, die zich wat Petacchi betreft weinig zorgen maakt. ‘Hij heeft een medische verklaring die hem toestaat salbutamol te gebruiken. Wel ben ik er een groot voorstander van die attesten af te schaffen. Als je één been hebt kun je geen wielrenner worden, als je slechte ogen hebt geen piloot. Het is pech als je astma hebt, maar dit leidt steeds weer tot discussies, misbruik en veel onduidelijkheid.’
tvp.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:52:03 #42
pi_50448415
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:48 schreef du_ke het volgende:

[.Wel ben ik er een groot voorstander van die attesten af te schaffen. Als je één been hebt kun je geen wielrenner worden, als je slechte ogen hebt geen piloot. Het is pech als je astma hebt, maar dit leidt steeds weer tot discussies, misbruik en veel onduidelijkheid.’.]

tvp.
En zo is dat
pi_50448909
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En zo is dat
Inderdaad. Jan Boven mag toch ook geen volledige kuur met alles erop en eraan nemen, omdat hij met minder talent is geboren dan Armstrong.
pi_50451567
Wat een neprel zo .
pi_50451702
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:16 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Wat een neprel zo .
Inderdaad, kanskaartjes inleveren en opnieuw beginnen, niet langs start
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_50461605
quote:
COMMUNIQUE DE PRESSE
PRESS RELEASE
Date: 14 juin / June 2007
ANTIDOPING CONTROLS ON THE GIRO D’ITALIA 2007

The UCI has noted press reports about three purportedly abnormal analysis results linked to the last Giro d’Italia. While regretting the premature publication of this news item, the UCI wishes to clarify the following points.

No breach of the UCI antidoping rules was committed by the Spanish rider Iban Mayo of the Saunier Duval team. A further examination conducted by IRMS has enabled any possibility of testosterone administration to be ruled out. This further analysis was requested by the UCI following the notification by the Rome laboratory of a T/E value in excess of the norm laid down in the rules; that finding made further examinations necessary.
The history of this particular case shows the vital need to await the closure of the relevant investigations before reaching conclusions.

In the other cases, the analyses requested by the UCI are still in progress.

UCI Press Service
One down...
pi_50496064
quote:
**De Italiaanse wielerbond heeft Ivan
Basso voor twee jaar geschorst.De oud-
winnaar van de Ronde van Italië is één
van de renners die genoemd werden in de
zaak rond de Spaanse arts Fuentes.

Nadat zijn naam was genoemd,zei hij dat
hij wel van plan was geweest om doping
te gebruiken,maar dat uiteindelijk niet
had gedaan.Voor de Italiaanse bond was
dat voldoende om hem de maximale straf
van twee jaar op te leggen.
Bron: NOS teletekst

De Italianen hebben in tegenstelling tot de Spanjaarden minder moeite met het aanpakken van landgenoten.
pi_50498268
dus een jaar, vermits hij eigenlijk al een jaar geschorst is.

Vanaf vorig jaar voor de tour tot nu heeft ie eigenlijk geen protour race meegereden.
pi_50498323
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:07 schreef flyck het volgende:
dus een jaar, vermits hij eigenlijk al een jaar geschorst is.

Vanaf vorig jaar voor de tour tot nu heeft ie eigenlijk geen protour race meegereden.
Dat zou idd wel redelijk zjn, maar weet niet of ze die redenering aanhouden.

Wanneer komt trouwens de uitspraak over Landis? Nog voor de tour, of doen ze dat met kerst?
pi_50498460
Toch net voor of tijdens de Tour?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')