abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50681157
ach de top van het wielrennen is toch al weg. Een paar volgers meer of minder...
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 08:50:48 #127
8781 crew  Frutsel
pi_50681331
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:39 schreef Ericr het volgende:

[..]

Reken er maar op, lijkt wel of de UCI het spel zo speelt dat juist voor zulke grote koersen weer een bommetje valt. Men in Black? :

[afbeelding]
Kan zijn, maar wat is het nut? De Tour wordt spannender dan ooit misschien...
pi_50681870
Mijn hemel, wat begint dit toch een ongelofelijke verhaal te worden.
Wat houdt trouwens dat contract in?
pi_50682711
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:39 schreef Ericr het volgende:
Zoals ik al zei, het legt alles neer bij de renner terwijl de rest van het wereldje veel zieker is. Ploegbazen met boter op het hoofd en verzorgers die echt niet opeens nu schone handen hebben. Om over ploegdokters nog maar niet te spreken, die weten altijd precies welke doses gebruikt moeten worden en zaken die een normale arts amper weet.
Helemaal mee eens, maar het gaat er de kliek (elitaire belanghebbers), waaronder de politici, bondsbestuurders, de top van de UCI, IOC en Wada, de sponsoren (multinationals) de organisatoren van de grote wedstrijden er niet om, om alleen maar het wielrennen kapot te maken, door steeds meer draconische maatregelen in te voeren, die de privacy van de renners steeds verder en verder gaat ontnemen. Nee, het wielrennen wordt alleen maar gebruikt als proeftuin, om het straks ook in de andere sporten en uiteindelijk versneld in de maatschappij in te gaan voeren. Dit is de hologram werking van alles, dit betekent waar het op 1 onderdeel wordt toegepast en het blijkt voor de belanghebbers een "succes" te zijn, gaan ze het ook op tal van andere terreinen toepassen.

In de onderstaande artikelen blijkt maar weer eens wat de rechten nu eigenlijk van de wielrenner (representatief aan het volk) is.

[Quote]

Moser and Bugno criticize UCI's proposal
"It is a proposal that goes against all rights," said Francesco Moser, head of the Association of Professional Cyclists (CPA), in response to yesterday's decision by the UCI to require all ProTour riders to sign an anti-doping agreement.

The Italian argued for the riders' rights and he pointed out that the teams' management never pays the price for doping. "The riders are the only ones that ever pay but it is not true that it is only them at fault," he stated in La Gazzetta dello Sport. "Moreover, it is betrayal."

Last Friday, members of the CPA met with UCI President Pat McQuaid in Aigle. "We discussed the possibility of a new Code of Ethics with the UCI . A code that would put the squads on the same plain of responsibility as the riders. Now the same McQuaid says to the teams that, if they want, the problem of doping can be resolved overnight. Last Friday there were five lawyers with us but then it came as a surprise that they were not allowed to talk [yesterday]. It is not normal."

Gianni Bugno, member of the Association of Italian professional riders (ACCPI), also voiced his concern. "It is an ad hoc law made for the Tour de France that could then go on to exist for all of the races. Again everything is made for the function of the Tour."

[Quote]

[Quote]

ACP President is unsatisfied
By Antonio J. Salmerón

The president of the Spanish Professional Association (ACP), José Javier Gómez, said to the press agency EFE that the antidoping measures announced by the president of the UCI, Pat McQuaid, could be "the last straw that breaks the camel's back," after a set of decisions "always against the cyclist."

"They leave you speechless. It is something that violates fundamental rights. Here people only talk about money, but more important things are already lost," Gómez added. The president of the ACP indicated that it is peculiar that "a few days before the Tour, when it was somewhat calm, the situation has heated up again. And the sad part is that it is cycling's very own people who are doing it."

According to the request to submit DNA in any doping case, Gómez said "that is nothing new because that is already signed by the cyclists. Nobody opposed this, if it is required by a judge, no matter if it the UCI or the AMA who asks for it.

The ACP President said that "while the president of the UCI recognizes that the cyclist cannot dope by themselves, why are the sanctions only for the cyclists, never for the directors or the organizers?" Gómez asked. "More than trying to uncover the doping plots they just want to go hunting for cyclists."

[Quote]
pi_50684308
De eerste twee zijn al geindentificeerd

donderdag 21 juni 2007 @ 12:59:44 #131
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50688241
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:39 schreef Ericr het volgende:

[..]

Reken er maar op, lijkt wel of de UCI het spel zo speelt dat juist voor zulke grote koersen weer een bommetje valt. Men in Black? :

[afbeelding]
Je zou denken dat ze dit expres lekken net voor hun gehate Tour ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:02:06 #132
pi_50688309
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:53 schreef EuropeSantana het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar het gaat er de kliek (elitaire belanghebbers), waaronder de politici, bondsbestuurders, de top van de UCI, IOC en Wada, de sponsoren (multinationals) de organisatoren van de grote wedstrijden er niet om, om alleen maar het wielrennen kapot te maken, door steeds meer draconische maatregelen in te voeren, die de privacy van de renners steeds verder en verder gaat ontnemen. Nee, het wielrennen wordt alleen maar gebruikt als proeftuin, om het straks ook in de andere sporten en uiteindelijk versneld in de maatschappij in te gaan voeren. Dit is de hologram werking van alles, dit betekent waar het op 1 onderdeel wordt toegepast en het blijkt voor de belanghebbers een "succes" te zijn, gaan ze het ook op tal van andere terreinen toepassen.

In de onderstaande artikelen blijkt maar weer eens wat de rechten nu eigenlijk van de wielrenner (representatief aan het volk) is.
Je moet er ook eerlijk in zijn, er is géén enkel ander beroep waar je als werknemer zegt : "Laat ik morgen eens naar de gynaecoloog in Madrid, de veterinair in West-Vlaanderen, ... gaan om mijn werkprestaties op te krikken" hé.
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:36:04 #133
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_50689524
Thomas Dekker gaat misschien breken met Checcini. Lijkt me wel verstandig, niet omdat ik denk dat hij doping gebruikt, maar omdat als hij bij hem blijft trainen altijd aan doping gerelateerd zal worden, dat gebeurt hier ook al elke dag.
pi_50689951
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Inderdaad.... zo van: jullie willen geen protour? dan spelen we het nog wat harder
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_50689957
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Je moet er ook eerlijk in zijn, er is géén enkel ander beroep waar je als werknemer zegt : "Laat ik morgen eens naar de gynaecoloog in Madrid, de veterinair in West-Vlaanderen, ... gaan om mijn werkprestaties op te krikken" hé.
Naast de wielrenners is er ook nog een heel peleton andere sporters langsgeweest
pi_50690339
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik denk dat de UCI toch vooral wil laten zien hoe goed ze wel niet bezig zijn. Wat ze helaas niet lijken te snappen is dat als je elke keer als er ook maar wat gebeurd je dat op straat gooit, de reputatie van het wielrennen niet beter wordt, integendeel, het wordt met de dag slechter. Zeker als je ziet hoe ongenuanceerd de media op elk berichtje springt.
Omerta Als er 1 sport is waar alles direct op straat gegooit wordt is het het wielrennen wel.
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:18:46 #137
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_50691055
quote:
Samenwerking Dekker en arts Cecchini op de tocht

GIBUIASCO - Wielrenner Thomas Dekker en de leiding van de Rabobankploeg overwegen de samenwerking met de Italiaanse arts Luigi Cecchini te beëindigen. De druk van de internationale wielerunie UCI om te breken met de omstreden trainer/dokter nam deze week sterk toe.

Voorzitter Pat McQuaid zei ronduit dat Dekker zou moeten breken met zijn Italiaanse begeleider, omdat deze in het verleden meermalen in verband is gebracht met doping. "Over mijn omstreden dokter is al veel gesproken", zei Dekker op tv in het NOS Sportjournaal. "Misschien moet ik er in de toekomst consequenties uit trekken."

Dekker zegt veel van Cecchini te hebben geleerd. "Maar ik heb er tot nu toe alleen mezelf mee. De buitenwereld weet niet hoe het in elkaar zit. Ik sta al anderhalf jaar onder controle van de ploeg en er is nooit iets verkeerds geconstateerd."
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:30:04 #138
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50691490
Ik ben Vino ook wel eens in de Pyreneeën tegen gekomen zonder T-Mobile (toen nog) tenue aan. Zal vast zijn om dopingcontroles te ontwijken...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_50692118
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:30 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ben Vino ook wel eens in de Pyreneeën tegen gekomen zonder T-Mobile (toen nog) tenue aan. Zal vast zijn om dopingcontroles te ontwijken...
Denk je? Een renner moet toch melden waar die aan het trainen is en toch binnen een bepaalde tijd een controle kunnen ondergaan?

Kan me best voorstellen dat ze met andere kleding gaan trainen om wat rust te hebben van fans die mee gaan fietsen of op de foto willen
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:29:08 #140
pi_50694005
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]
Ik sta al anderhalf jaar onder controle van de ploeg en er is nooit iets verkeerds geconstateerd."
Zou hij nu bewust "geconstateerd" gebruiken ?
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:34:51 #141
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50694242
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:45 schreef IJsVogel het volgende:

[..]

Denk je? Een renner moet toch melden waar die aan het trainen is en toch binnen een bepaalde tijd een controle kunnen ondergaan?
Nou valt allemaal wel mee hoor. Di Luca verdwijnt ook ieder jaar een tijdje van de aardbol en niemand heeft enig benul waar 'ie uithangt. Hoogtestage zegt 'ie dan als 'ie terugkomt wat gelijk het gestegen hematocriet verklaart...
quote:
Kan me best voorstellen dat ze met andere kleding gaan trainen om wat rust te hebben van fans die mee gaan fietsen of op de foto willen
Daarom. Het is gewoon weer echt een dom iets van de UCI om dit naar buiten te brengen. Het is de normaalste zaak van de wereld dat een renner op training andere kleding aan heeft.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_50694547
denk anders dat er nog altijd sponserbelangen bij zijn, ook op training niet?
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:50:14 #143
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50694805
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:43 schreef flyck het volgende:
denk anders dat er nog altijd sponserbelangen bij zijn, ook op training niet?
Nee hoor, alleen als er camera's bij zijn.
Heb ook wel eens een foto van TD gezien dat 'ie de Monte Serra op klimt met Checco in zo'n heel fout roze truitje
LastFM
pi_50694818
Voor amateurwielrenners wel maar bij de profs zal het denk ik echt om de tv tijd en resultaten gaan
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:19:31 #145
40566 Ericr
Livewrong
pi_50695761
UCI moet gewoon zijn smoel houden over 'niet negatieve' gevallen tot de B-stalen zijn getest. Maar goed hetzelfde gebeurt ook in de atletiek en soms met zeer nadelige gevolgen voor de atleet.

Ook al geloof ik nog steeds weinig van de onschuld van Marion Jones, maar ze is nooit betrapt op doping. Echter heeft het naar buiten komen van een valse positieve test wel aardig wat schade berokkend.
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:35:23 #146
pi_50696191
En volgens Wuyts zegt De Rooij dat Rabo onderzocht heeft wat Checchini met Dekker doet en dat is niet meer dan een oude man die hem wat begeleidt met de motor op training ...
pi_50696339
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En volgens Wuyts zegt De Rooij dat Rabo onderzocht heeft wat Checchini met Dekker doet en dat is niet meer dan een oude man die hem wat begeleidt met de motor op training ...
Dat deet riis bij basso ook -_-
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:54:47 #148
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50698638
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zou hij nu bewust "geconstateerd" gebruiken ?
Dat viel me ook al op, er zijn erg weinig renners die vlakaf zeggen dat ze geen doping nemen, heel vaak zijn ze "nog nooit betrapt".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:16:44 #149
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_50699227
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:30 schreef -skippybal- het volgende:
ook wel weer mooi: vorig jaar zomer kwam ik een vers ontslagen oscar sevilla tegen in spanje, in t-mobile kleding op z'n teamfiets!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_50718178
quote:
Zwarte mannen krijgen kleur

WIELRENNEN De Astanaformatie reageerde gisteren op de berichten van de UCI als zou die een zevental renners extra in de gaten houden omdat die niet alleen abnormale waarden lieten noteren bij onaangekondigde dopingcontroles, maar ook omdat die renners zich verdacht gedroegen op training. Onder meer door niet de gebruikelijke uitrusting van de ploeg te dragen. Bij Astana voelden ze zich duidelijk aangesproken door die Men in Black.

'We willen niet meespelen in dit spelletje', klonk het dus in een officiële verklaring. 'Als we in de loop van het seizoen bepaalde renners toelieten om anoniem te trainen, dan was het niet omdat we iets te verbergen hadden. Integendeel. We zijn voorstanders van die controles. Anderzijds begrijpen we ook onze renners die aan de Azurenkust steevast talloze wielertoeristen in het zog krijgen. Vandaar die anonieme outfit.' (pdk)
Astana mannen in een anonieme outfit om niet door wielertoeristen herkend te worden? Dan ga je toch denken aan de echt grote namen. Ik heb echter wel begrip voor het trainen in anonieme outfit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')