Kan zijn, maar wat is het nut?quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Reken er maar op, lijkt wel of de UCI het spel zo speelt dat juist voor zulke grote koersen weer een bommetje valt. Men in Black? :
[afbeelding]
Helemaal mee eens, maar het gaat er de kliek (elitaire belanghebbers), waaronder de politici, bondsbestuurders, de top van de UCI, IOC en Wada, de sponsoren (multinationals) de organisatoren van de grote wedstrijden er niet om, om alleen maar het wielrennen kapot te maken, door steeds meer draconische maatregelen in te voeren, die de privacy van de renners steeds verder en verder gaat ontnemen. Nee, het wielrennen wordt alleen maar gebruikt als proeftuin, om het straks ook in de andere sporten en uiteindelijk versneld in de maatschappij in te gaan voeren. Dit is de hologram werking van alles, dit betekent waar het op 1 onderdeel wordt toegepast en het blijkt voor de belanghebbers een "succes" te zijn, gaan ze het ook op tal van andere terreinen toepassen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:39 schreef Ericr het volgende:
Zoals ik al zei, het legt alles neer bij de renner terwijl de rest van het wereldje veel zieker is. Ploegbazen met boter op het hoofd en verzorgers die echt niet opeens nu schone handen hebben. Om over ploegdokters nog maar niet te spreken, die weten altijd precies welke doses gebruikt moeten worden en zaken die een normale arts amper weet.
Je zou denken dat ze dit expres lekken net voor hun gehate Tour ...quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Reken er maar op, lijkt wel of de UCI het spel zo speelt dat juist voor zulke grote koersen weer een bommetje valt. Men in Black? :
[afbeelding]
Je moet er ook eerlijk in zijn, er is géén enkel ander beroep waar je als werknemer zegt : "Laat ik morgen eens naar de gynaecoloog in Madrid, de veterinair in West-Vlaanderen, ... gaan om mijn werkprestaties op te krikken" hé.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:53 schreef EuropeSantana het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar het gaat er de kliek (elitaire belanghebbers), waaronder de politici, bondsbestuurders, de top van de UCI, IOC en Wada, de sponsoren (multinationals) de organisatoren van de grote wedstrijden er niet om, om alleen maar het wielrennen kapot te maken, door steeds meer draconische maatregelen in te voeren, die de privacy van de renners steeds verder en verder gaat ontnemen. Nee, het wielrennen wordt alleen maar gebruikt als proeftuin, om het straks ook in de andere sporten en uiteindelijk versneld in de maatschappij in te gaan voeren. Dit is de hologram werking van alles, dit betekent waar het op 1 onderdeel wordt toegepast en het blijkt voor de belanghebbers een "succes" te zijn, gaan ze het ook op tal van andere terreinen toepassen.
In de onderstaande artikelen blijkt maar weer eens wat de rechten nu eigenlijk van de wielrenner (representatief aan het volk) is.
Inderdaad.... zo van: jullie willen geen protour? dan spelen we het nog wat harderquote:Op donderdag 21 juni 2007 12:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze dit expres lekken net voor hun gehate Tour ...
Naast de wielrenners is er ook nog een heel peleton andere sporters langsgeweestquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je moet er ook eerlijk in zijn, er is géén enkel ander beroep waar je als werknemer zegt : "Laat ik morgen eens naar de gynaecoloog in Madrid, de veterinair in West-Vlaanderen, ... gaan om mijn werkprestaties op te krikken" hé.
Ik denk dat de UCI toch vooral wil laten zien hoe goed ze wel niet bezig zijn. Wat ze helaas niet lijken te snappen is dat als je elke keer als er ook maar wat gebeurd je dat op straat gooit, de reputatie van het wielrennen niet beter wordt, integendeel, het wordt met de dag slechter. Zeker als je ziet hoe ongenuanceerd de media op elk berichtje springt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze dit expres lekken net voor hun gehate Tour ...
quote:Samenwerking Dekker en arts Cecchini op de tocht
GIBUIASCO - Wielrenner Thomas Dekker en de leiding van de Rabobankploeg overwegen de samenwerking met de Italiaanse arts Luigi Cecchini te beëindigen. De druk van de internationale wielerunie UCI om te breken met de omstreden trainer/dokter nam deze week sterk toe.
Voorzitter Pat McQuaid zei ronduit dat Dekker zou moeten breken met zijn Italiaanse begeleider, omdat deze in het verleden meermalen in verband is gebracht met doping. "Over mijn omstreden dokter is al veel gesproken", zei Dekker op tv in het NOS Sportjournaal. "Misschien moet ik er in de toekomst consequenties uit trekken."
Dekker zegt veel van Cecchini te hebben geleerd. "Maar ik heb er tot nu toe alleen mezelf mee. De buitenwereld weet niet hoe het in elkaar zit. Ik sta al anderhalf jaar onder controle van de ploeg en er is nooit iets verkeerds geconstateerd."
Denk je? Een renner moet toch melden waar die aan het trainen is en toch binnen een bepaalde tijd een controle kunnen ondergaan?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:30 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ben Vino ook wel eens in de Pyreneeën tegen gekomen zonder T-Mobile (toen nog) tenue aan. Zal vast zijn om dopingcontroles te ontwijken...
Zou hij nu bewust "geconstateerd" gebruiken ?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:18 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik sta al anderhalf jaar onder controle van de ploeg en er is nooit iets verkeerds geconstateerd."
Nou valt allemaal wel mee hoor. Di Luca verdwijnt ook ieder jaar een tijdje van de aardbol en niemand heeft enig benul waar 'ie uithangt. Hoogtestage zegt 'ie dan als 'ie terugkomt wat gelijk het gestegen hematocriet verklaart...quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:45 schreef IJsVogel het volgende:
[..]
Denk je? Een renner moet toch melden waar die aan het trainen is en toch binnen een bepaalde tijd een controle kunnen ondergaan?
Daarom. Het is gewoon weer echt een dom iets van de UCI om dit naar buiten te brengen. Het is de normaalste zaak van de wereld dat een renner op training andere kleding aan heeft.quote:Kan me best voorstellen dat ze met andere kleding gaan trainen om wat rust te hebben van fans die mee gaan fietsen of op de foto willen
Nee hoor, alleen als er camera's bij zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:43 schreef flyck het volgende:
denk anders dat er nog altijd sponserbelangen bij zijn, ook op training niet?
Dat deet riis bij basso ook -_-quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En volgens Wuyts zegt De Rooij dat Rabo onderzocht heeft wat Checchini met Dekker doet en dat is niet meer dan een oude man die hem wat begeleidt met de motor op training ...![]()
![]()
Dat viel me ook al op, er zijn erg weinig renners die vlakaf zeggen dat ze geen doping nemen, heel vaak zijn ze "nog nooit betrapt".quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zou hij nu bewust "geconstateerd" gebruiken ?![]()
ook wel weer mooi: vorig jaar zomer kwam ik een vers ontslagen oscar sevilla tegen in spanje, in t-mobile kleding op z'n teamfiets!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:30 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ben Vino ook wel eens in de Pyreneeën tegen gekomen zonder T-Mobile (toen nog) tenue aan. Zal vast zijn om dopingcontroles te ontwijken...
Astana mannen in een anonieme outfit om niet door wielertoeristen herkend te worden? Dan ga je toch denken aan de echt grote namen. Ik heb echter wel begrip voor het trainen in anonieme outfit.quote:Zwarte mannen krijgen kleur
WIELRENNEN De Astanaformatie reageerde gisteren op de berichten van de UCI als zou die een zevental renners extra in de gaten houden omdat die niet alleen abnormale waarden lieten noteren bij onaangekondigde dopingcontroles, maar ook omdat die renners zich verdacht gedroegen op training. Onder meer door niet de gebruikelijke uitrusting van de ploeg te dragen. Bij Astana voelden ze zich duidelijk aangesproken door die Men in Black.
'We willen niet meespelen in dit spelletje', klonk het dus in een officiële verklaring. 'Als we in de loop van het seizoen bepaalde renners toelieten om anoniem te trainen, dan was het niet omdat we iets te verbergen hadden. Integendeel. We zijn voorstanders van die controles. Anderzijds begrijpen we ook onze renners die aan de Azurenkust steevast talloze wielertoeristen in het zog krijgen. Vandaar die anonieme outfit.' (pdk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |