Helemaal met je eensquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:33 schreef EDMAN- het volgende:
Wat is dat toch een stelletje klootviolen bij elkaar zeg. Ik was eens vroeg wakker vandaag en zet de TV aan. Meteen live bij de EO-jongerendag. Wat een irritante groep mensen is dat dan? Heel leuk allemaal hoor zingen en bidden met elkaar met van die irritante presentatoren, maar je schiet er geen reet mee op.
idemquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Lekkere chickies wel! Ik ken ook nog wel een paar sprookjes om ze in hun oor te fluisteren
ik heb gehoord dat rouvoet zijn piemel laat zienquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:47 schreef EDMAN- het volgende:
Arie Boomsma gaat wel met minister Rouwvoet praten over sex!!! is aangekondigd.. hoogtepuntje
Ik kijk inderdaad niet met allemaal zielige vooroordelen zoals half Nederland.quote:
Haha dat dachten wij dus ook... dit is live? Ooooh jaaaquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:40 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Een bruisend feest, en dat begint om 10.00 's ochtends? Wat doe je die mensen aan?
Ik noem dit eerder een klein pleziertje.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:51 schreef Overlast het volgende:
Waar maken jullie je druk om? Jaloers dat je geen doel in je leven hebt en het moet doen met de kleine pleziertjes?
Is bidden tot god dan een groot plezier?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:51 schreef Overlast het volgende:
Waar maken jullie je druk om? Jaloers dat je geen doel in je leven hebt en het moet doen met de kleine pleziertjes?
Nu die hebben wel schoon drinkwaterquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:52 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Is bidden tot god dan een groot plezier?
Van de week Paul Rosenmuller op tv gezien in 1 of ander Afrikaans dorp.. die mensen bidden al 10 tallen jaren om schoon drinkwater, zeiden ze ook.. hebben ze nou nog niet door dat er niks gaat gebeuren? Net als al die simpele zielen in de arena.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:53 schreef Vassili_Z het volgende:
het ergste is nog dat ze hypocriet tot en met zijn
Naastenliefde HO maar.
Fokking egotrippers @ de EO
Truequote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu die hebben wel schoon drinkwater![]()
Simpele zielen? Vrij arrogant oordeel.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:52 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Is bidden tot god dan een groot plezier?
Van de week Paul Rosenmuller op tv gezien in 1 of ander Afrikaans dorp.. die mensen bidden al 10 tallen jaren om schoon drinkwater, zeiden ze ook.. hebben ze nou nog niet door dat er niks gaat gebeuren? Net als al die simpele zielen in de arena.
Ja dat is het. Het gaat niet alleen over het programma, ook over de mensen die het presenteren en al helemaal over de mensen die er heengaan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:54 schreef XiChico het volgende:
Boeiend.. geen last van. Of kijk je normaal altijd naar de EO en mis je je favoriete programma's?
quote:
staat volgende week op de agendaquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:58 schreef Trigger190 het volgende:
Liever dit dan een massale Jihad bijeenkomst.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
staat volgende week op de agenda![]()
het is geen doorgestoken kaart hoorquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:11 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Nou, laat ik Jezus ook maar eens gaan volgen.
Precies, je uitspraak is tekenend voor de tijdsgeest. Het probleem van tegenwoordig is dat alles wordt gerelativeerd. Niets heeft meer echt betekenis. Daarom vinden jullie dit ook zo eng. Jullie zijn niet meer gewend aan mensen die echt ergens in geloven en dus een doel in hun leven hebben.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik noem dit eerder een klein pleziertje.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:51 schreef Overlast het volgende:
Volledig mee eens! Ik ben zelf geen christen, maar wel agnost. Ik vind het knap dat er jongeren zijn die nog geloven en daar ook voor uitkomen. Prima! Ik gun ze een hele fijne dag in het Gelredome.quote:Het probleem van tegenwoordig is dat alles wordt gerelativeerd. Niets heeft meer echt betekenis. Daarom vinden jullie dit ook zo eng. Jullie zijn niet meer gewend aan mensen die echt ergens in geloven en dus een doel in hun leven hebben.
Makkelijke reactie, he. Diep van binnen weet je dat Overlast gelijk heeftquote:
Presentatrice? Ze is gewoon te gast toch.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:20 schreef 4gent_Orang3 het volgende:
Whaha, die presentatrice, Floor, is spastisch en die heeft me een keer moeite met praten![]()
![]()
![]()
Ow ik dacht dat ze wel presenteerde, ze heeft namelijk ook zo'n mooi geblokt blousje aan als die kerelquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Presentatrice? Ze is gewoon te gast toch.
De toppersquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:32 schreef Viswijfje het volgende:
ik ben er ook welles geweest, is echt vet gezellig! alleen dit jaar moest ik kiesen tussen dit of toppers dus dan is het duidelijk haha![]()
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:32 schreef Viswijfje het volgende:
ik ben er ook welles geweest, is echt vet gezellig! alleen dit jaar moest ik kiesen tussen dit of toppers dus dan is het duidelijk haha![]()
quote:
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:47 schreef koningdavid het volgende:
Vind het ook best tof om te zien. Groot spektakel, goed in beeld gebracht, goede muziekanten. Niks mis mee.
Kan de TMF awards en al die meuk een puntje aan zuigen.
Hoezo is dat gelijk weer hersenspoeling?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:52 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vind het behoorlijk eng dat mensen zich vandaag de dag nog zo laten hersenspoelen...
dat je gelovig bent ok,maar dat je helemaal leip word als het woordje god of jezus valt is gewoon belachelijk
Ik vind jou niet erg slim.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:58 schreef Victor_Eremita het volgende:
Laten we hopen dat dit soort dingen de laatste stuiptrekkingen zijn van het kankergezwel dat monotheïsme heet.
nee,zoals ik al zei,als je gelooft in god dat is normaal,iedereen gelooft wel in iets,quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hoezo is dat gelijk weer hersenspoeling?
Als mensen op een openbare middelbare school bij levensbeschouwing tehoren krijgen dat geloof niets is meer is dan een troost is voor naieve en bange mensen. Is dat dan ook hersenspoeling?
Monotheisme (christendam, islam) is bezig aan een grote opmars over de hele wereld. 'Laatste stuiptrekkingen' lijkt me wat utopisch gesproken (vanuit jouw optiek dan).quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:58 schreef Victor_Eremita het volgende:
Laten we hopen dat dit soort dingen de laatste stuiptrekkingen zijn van het kankergezwel dat monotheïsme heet.
In Nederland hebben de meeste mensen al het licht gezien. Wat er buiten Europa gebeurt (en op sommige plaatsen in Europa) is erg tragisch te noemen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:01 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Monotheisme (christendam, islam) is bezig aan een grote opmars over de hele wereld. 'Laatste stuiptrekkingen' lijkt me wat utopisch gesproken (vanuit jouw optiek dan).
Dus als je enthousiast reageert op een van de meest belangrijke dingen in je leven (Jezus/ geloof) wordt je gehersenspoeld?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:01 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nee,zoals ik al zei,als je gelooft in god dat is normaal,iedereen gelooft wel in iets,
maar als je je zó laat meeslepen is dat niet normaal nee..
Theïsten moeten inderdaad eens leren om hun maffe regeltjes op zichzelf te betrekken. Als zij zich zo willen beperken in hun leven, moeten ze dat zelf weten, maar laat andere mensen die voor zichzelf denken met rust.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:01 schreef Smash-it het volgende:
Ik zapte langs en hoorde Arie Boomsma zeggen dat de jeugd tegenwoordig ontspoort qua seksueel gedrag/uitspattingen e.d. en of de politiek daar niet wat aan moest gaan doen. Dat niet iedereen maagd tot het huwelijk blijft, is toch de keus van degene zelf? Geloof en politiek strikt gescheiden houden a.u.b.!!
Verder heb ik er geen last van dat zij daar een 'leuke' dag hebben in het Gelredome, zou er zelf nooit naar toe gaan, maar bij dit soort uitspraken trek ik mijn wenkbrouwen wel even op.
hahaha ja doe je mee op de bank?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:37 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ik kijk wel en lekker meezingen en eren kan thuis op de bank ook hoor!
![]()
Dan laten ze zich meeslepen door het kuddegedrag van hun omgeving, net als bij religie.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dus als je enthousiast reageert op een van de meest belangrijke dingen in je leven (Jezus/ geloof) wordt je gehersenspoeld?
Wat een onzin. Dus als bij een voetbalwedstrijd een topspits enthousiast wordt toegejuichd door 50.000 mensen, zijn ze ook gehersenspoeld.![]()
nee,die spits bestaatquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dus als je enthousiast reageert op een van de meest belangrijke dingen in je leven (Jezus/ geloof) wordt je gehersenspoeld?
Wat een onzin. Dus als bij een voetbalwedstrijd een topspits enthousiast wordt toegejuichd door 50.000 mensen, zijn ze ook gehersenspoeld.![]()
Heeft niks met de discussie te maken.quote:
Op internet/fok: Ja. Vaak genoeg.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:07 schreef EDMAN- het volgende:
Die discussies nu... wordt je tegenwoordig uitgelachen als je openlijk christen bent? Ja?
zeker wel,mensen die helemaal leip worden en zelfs in tranen uitbarsten van een illusie kan ik moeilijk geestelijk gezond noemen...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Heeft niks met de discussie te maken.
Voetbal publiek is ook gek. En ongeveer net zo geweldadig als gelovigen. Dat het in het Gelredome niet op rellen uitdraait is slechts bij gebrek aan een tegenstander. Laat ze volgende keer zo'n dag s combineren met een NIO moslim-jongeren dag; dat word een bloedbad.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Illusie?? hmm.... bron?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:15 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
zeker wel,mensen die helemaal leip worden en zelfs in tranen uitbarsten van een illusie kan ik moeilijk geestelijk gezond noemen...
jij wel?
Je bent er nooit geweest of wel?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voetbal publiek is ook gek. En ongeveer net zo geweldadig als gelovigen. Dat het in het Gelredome niet op rellen uitdraait is slechts bij gebrek aan een tegenstander. Laat ze volgende keer zo'n dag s combineren met een NIO moslim-jongeren dag; dat word een bloedbad.
Ik zat op een openbare middelbare school en was de enige christen in de klas. Iedereen wist dat, maar niemand dacht er ook maar over na om mijn geloof belachelijk te maken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:16 schreef EDMAN- het volgende:
Je ziet aan mensen ook niet meteen of ze openlijk christen zijn (ja soms aan kleding ofzo, gereformeerden ofzo.), dus daarom zal het in het openbaar wel meevallen.
Maar er zullen ook weinig kinderen zijn die op school bijvoorbeeld openlijk voor hun christen zijn zullen uitkomen, omdat ze bang zijn uitgelachen te worden.
is het niet zo dat iets niet bestaat totdat het bewezen is?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:19 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Illusie?? hmm.... bron?
Nee, ik begrijp je best. Als je niks met geloof hebt is het als buitenstaander een erg vreemd gebeuren allemaal.
Maar te zeggen dat die mensen daar 'gehersenspoeld' worden, simpelweg omdat jij hen geloofwereld niet begrijpt, gaat me veel te ver. Daarmee doe je die mensen ook tekort, alsof ze naieve, irrationele kuddeschapen zijn.
Ik ken juist erg veel christenen die kritischer in het leven staan dan atheisten. Men denkt er echt wel over na hoor...
Ja want jongeren krijgen niet de ruimte hun eigen mening te vormen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:23 schreef Victor_Eremita het volgende:
Arme kinderen daar. Je hebt geen gelovige kinderen, alleen kinderen van gelovige ouders.
Op internet heb je meer discussies waar je in wordt getrokken. In het dagelijks leven houd ik me er niet mee bezig omdat ik dan wel betere dingen te doen heb. Als ik over fok heen struin en daar mensen vreemde ideeën tentoonsprijden, reageer ik daar op. Net zoals ik ook op bijvoorbeeld Wilders-fans reageer. Als ik af en toe een in het echt een discussie heb over religie reageer ik daar hetzelfde.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik zat op een openbare middelbare school en was de enige christen in de klas. Iedereen wist dat, maar niemand dacht er ook maar over na om mijn geloof belachelijk te maken.
Op internet zijn mensen nu eenmaal een stuk dapperder.
Er valt niks te bewijzen, daarom is het ook 'geloof'.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:25 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
is het niet zo dat iets niet bestaat totdat het bewezen is?![]()
Agree on thatquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:23 schreef Victor_Eremita het volgende:
Arme kinderen daar. Je hebt geen gelovige kinderen, alleen kinderen van gelovige ouders.
dan zijn we er tochquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er valt niks te bewijzen, daarom is het ook 'geloof'.![]()
Ik zeg gewoon dat religie alleen bestaat omdat het een traditie is die stamt uit een tijd waarin mensen hun omgeving niet goed konden verklaren. Mensen blijven het maar van generatie op generatie overgeven omdat ze dat altijd hebben gedaan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja want jongeren krijgen niet de ruimte hun eigen mening te vormen.
Sjongejonge... wat moeten jij een vreselijke ouders gehad hebben zeg.
Het is alleen zo makkelijk om iets, als al je argumenten op zijn, maar buiten de rationaliteit te plaatsen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er valt niks te bewijzen, daarom is het ook 'geloof'.![]()
Zo'n combi-dag? Nee, heb ik die gemist? Niks van op tv geweest.quote:
Dus alles wat niet wetenschappelijk te bewijzen is, is een illusie?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:28 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dan zijn we er toch![]()
er valt niks te bewijzen,ergo,een illusie
Er zijn genoeg mensen die niet gelovig zijn opgevoed die toch christelijk worden. Er zijn agnosten/atheisten die filosofie of theologie studeren en daardoor tot geloof komen. Er zijn wetenschappers die levenswetenschappen studeren en tot geloof komen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:28 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon dat religie alleen bestaat omdat het een traditie is die stamt uit een tijd waarin mensen hun omgeving niet goed konden verklaren. Mensen blijven het maar van generatie op generatie overgeven omdat ze dat altijd hebben gedaan.
nee maar wel onbewezen daarom heten het ook theorien en geen feitenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:36 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dus alles wat niet wetenschappelijk te bewijzen is, is een illusie?
Dus alle hypotheses en theoriën in de weterschap die nooit bewezen kunnen worden zijn allemaal bullshit.![]()
Precies.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee maar wel onbewezen daarom heten het ook theorien en geen feiten
Je klaagt er over maar je bent wel op de hoogtequote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:37 schreef EDMAN- het volgende:
Nee 10:00 vanochtend, gaat tot 5 uur door op TV... de show zelf misschien nog wel langer
Je zou er trouwens maar met je zoon of dochter heenmoeten
Zucht...hier ga ik niet eens op in.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:44 schreef De_Ananas het volgende:
Religeuze mensen zijn vaak mensen die geen houvast ergens aan hebben of geen goed zelfbeeld van zichzelf hebben. Ook zijn het fantasierijke mensen aangezien het allemaal verzonnen verhalen zijn
Het zijn wel vaak mensen die tegenslagen hebben gehad en dat niet zelf kunnen verwerken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:46 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zucht...hier ga ik niet eens op in.![]()
"geen goed zelfbeeld van zichzelf ook"...![]()
Ik kan niet bewijzen dat God bestaat, maar ik vind het wel volledig aannemelijk en daarom heet het ook geloof en geen feit.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee maar wel onbewezen daarom heten het ook theorien en geen feiten
Er zijn ook heel veel mensen die dat niet hebben gehad. En dan zeggen ze, ja ze hebben nooit wat ergs meegemaakt dus is het makkelijk om te geloven in God.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:47 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het zijn wel vaak mensen die tegenslagen hebben gehad en dat niet zelf kunnen verwerken.
Ik vind gelovige mensen vaak maar rare mensen die niet veel zelfvertrouwen hebben enzoquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er zijn ook heel veel mensen die dat niet hebben gehad. En dan zeggen ze, ja ze hebben nooit wat ergs meegemaakt dus is het makkelijk om te geloven in God.
Ga niet de amateurpsycholoog uithangen alsjeblieft, heeft toch geen zin...
Volgens mij net zo vaak als andersom. Mensen die zeggen als ik zoveel tegenslagen heb kan er nooit een God zijn. Of juist meer open staan voor God als ze lekker in hun vel zitten en dan tot geloof komen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:47 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het zijn wel vaak mensen die tegenslagen hebben gehad en dat niet zelf kunnen verwerken.
Wat vind je er dan aannemelijk aan? Ik sluit ook niet dat er iets bestaat waar ik niet bij kan, maar theïsme vind ik dermate onaannemelijk dat ik het heb afgezworen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:48 schreef maok het volgende:
[..]
Ik kan niet bewijzen dat God bestaat, maar ik vind het wel volledig aannemelijk en daarom heet het ook geloof en geen feit.
OMG, wat een keuze!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:32 schreef Viswijfje het volgende:
Zekers in het publiek staan wijfies waar ik mijn "schlampe" wel eens lafjes tegen aan zou willen leggen. Ook zijn die achtergrond zangeresjes en danseresjesquote:
Volgens mij is dat niet uit te leggen. Ik kan wel roepen dat ik een persoonlijke relatie met God heb, hem ervaar, maar als je dat zelf niet heb mee gemaakt kun je er niets bij voor stellen. Ik ook niet voor ik geloofde.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:51 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Wat vind je er dan aannemelijk aan? Ik sluit ook niet dat er iets bestaat waar ik niet bij kan, maar theïsme vind ik dermate onaannemelijk dat ik het heb afgezworen.
Ik zeg toch ik zet de tv aan en het begint, toen werd alles verteld. En was met maat van me dus het was ook ff kijken en lachenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:45 schreef Slasher het volgende:
[..]
Je klaagt er over maar je bent wel op de hoogte![]()
picsquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:54 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Zekers in het publiek staan wijfies waar ik mijn "schlampe" wel eens lafjes tegen aan zou willen leggen. Ook zijn die achtergrond zangeresjes en danseresjes![]()
Pics? Moet je de tv maar eens ff aanzetten dan zie je het wel.quote:
Als je maar geloofd dat het echt is.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:26 schreef koningdavid het volgende:
En hij speelt gitaar, maar volgens mij is zijn gitaar helemaal niet versterkt.![]()
De combinatie van deze zin en je onderschrift is niet erg logischquote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je maar geloofd dat het echt is.
Ik zie absoluut geen verband tussen mijn onderschriften en mijn ironische aanmoediging.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:57 schreef Daantke het volgende:
[..]
De combinatie van deze zin en je onderschrift is niet erg logisch
je GeloofD + KoffieTquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie absoluut geen verband tussen mijn onderschriften en mijn ironische aanmoediging.![]()
Geen verbanD dusquote:
Haha, wat een bizarre reactie. De christelijke vrienden die ik heb zijn juist erg zelfverzekerd en niet raar. En nu?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik vind gelovige mensen vaak maar rare mensen die niet veel zelfvertrouwen hebben enzo!
quote:
Ja, de EO-jongerendag is een grote HOAX om jongeren van het echte geloof af te helpen. Hier worden ze in de waar gebracht door populaire snelle mensen die de bijbel expres verkeerd interpreteren en met zo veel jongeren vraag je erom dat ze met elkaar gaan vozen en sex hebben en , nog erger, dansen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:41 schreef -Vedette- het volgende:
nou bij het lezen van deze bende maar eens de tv aangezet
maar ik zie rock bandje
soort van di-rect maar dan nog erger, is rockmuziek niet satanistisch???
Tyf ff op svpquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:57 schreef Emimich het volgende:
Mooi dat het inteeltfeestje ook weer voorbij is.
Datte ja.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:57 schreef M180 het volgende:
Nogal triest dat er vooral op het internet() veel christen-bashers zijn... weet ik gelijk in wat voor land ik ook alweer woon.
Dan moet je s wat vaker in een stad komen. Kom je er nog veel meer tegen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:57 schreef M180 het volgende:
Nogal triest dat er vooral op het internet() veel christen-bashers zijn... weet ik gelijk in wat voor land ik ook alweer woon.
Ik kom elke dag in de stad. Maar daar vind je ze niet hoor. Gasten als jezelf worden in 'real-life' meestal vrij snel uitgeluld als ze met christenen in discussie gaan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je s wat vaker in een stad komen. Kom je er nog veel meer tegen.![]()
Er zijn hier op Fok! genoeg serieuze discussies (geweest) over Religie, Atheisme, Creationisme Vs Darwinisme. Daar heb je mij er nog nooit uitgeluld.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik kom elke dag in de stad. Maar daar vind je ze niet hoor. Gasten als jezelf worden in 'real-life' meestal vrij snel uitgeluld als ze met christenen in discussie gaan.
Op internet is het zo makkelijk even snel een 'bash' te posten en weer weg te gaan.
Zelfde, ik ben ook gelovig opgevoed... Vind dat eo-jongerendag ook maar vreemd...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:01 schreef -Vedette- het volgende:
ben zelf ook gelovig opgevoed, maar vind dit soort dingen altijd erg overdreven. zelfde als mensen op straat die mensen proberen over te halen tot een bepaald geloof.
ben zelf van de overtuiging dat als mensen er behoefte aan hebben, er zelf naar opzoek gaan. maar val mij er iedergeval niet mee lastig
Hoe wil een christen in hemelsnaam een atheïst uitlullen over het geloof.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik kom elke dag in de stad. Maar daar vind je ze niet hoor. Gasten als jezelf worden in 'real-life' meestal vrij snel uitgeluld als ze met christenen in discussie gaan.
Op internet is het zo makkelijk even snel een 'bash' te posten en weer weg te gaan.
Omdat mijn ervaring nou eenmaal is dat veel atheisten met wie ik in discussie ga, geen idee hebben waar ze over praten.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:33 schreef Emimich het volgende:
[..]
Hoe wil een christen in hemelsnaam een atheïst uitlullen over het geloof.
Waar het op neerkomt is dat het uiterst discutabel is dat een groep mensen op basis van een oud boekje de hele wereld denken te beheersen. Dat deze zelfde groep dan in NL een enorme invloed heeft is dan ook te betreuren en al helemaal in de politiek.
Kom af en toe eens langs in WFLquote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Omdat mijn ervaring nou eenmaal is dat veel atheisten met wie ik in discussie ga, geen idee hebben waar ze over praten.
Ze weten niks over de bijbel, en zelfs vrij weinig over de 'evolutie-theorie'.
Die gasten lul ik vrij gemakkelijk uit eigenlijk.
Tuurlijk zijn er ook veel intelligentere atheisten/agnosten die ik er absoluut niet uitlul. Maar dit is over het algemeen niet het volk dat in dit topic komt.
Uitgeluld met dingen als: "Ons geloof is echt, want de bijbel is door god geschreven"?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
als iemand atheistisch is betekend dat niet dat degene een aanhanger van de evolutie theorie is.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Omdat mijn ervaring nou eenmaal is dat veel atheisten met wie ik in discussie ga, geen idee hebben waar ze over praten.
Ze weten niks over de bijbel, en zelfs vrij weinig over de 'evolutie-theorie'.
Die gasten lul ik vrij gemakkelijk uit eigenlijk.
Tuurlijk zijn er ook veel intelligentere atheisten/agnosten die ik er absoluut niet uitlul. Maar dit is over het algemeen niet het volk dat in dit topic komt.
Dat beweer ik toch ook niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:20 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
als iemand atheistisch is betekend dat niet dat degene een aanhanger van de evolutie theorie is.![]()
Ik heb het dus ook niet over de 'serieuze' discussies. Daar zijn vaak heel goed geinformeerde atheisten/agnosten die daaraan meedoen. Ik had het meer over die kansloze gasten die alleen maar reageren in de trent van: "jezusquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:20 schreef Mustard_Man het volgende:
zelf heb ik veelvuldig meegedaan aan "discussies" hier op fok over het geloof. mijn ervaring is dat juist de gelovigen vele argumenten voor de makkelijkheid maar negeren en wanneer het ze te heet onder de voeten wordt ze direct afhaken.
Pure religieuze discriminatie!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:29 schreef sander89 het volgende:
Ik heb het ook effe gekeken![]()
Ze liepen daar beetje te verkondigen dat je zonder god niet gelukkig kan zijn![]()
Geen seks voor het huwelijkquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:22 schreef bolletje_25 het volgende:
Ga er volgend jaar maar eens heen. Lopen vast wel wanhopige chicks rond.
Je kwam over alsof je het absurd vind dat er atheisten zijn die weinig over de evolutie theorie weten.quote:
Klopt denk ik wel. Maar dan moet je je ook even bedenken dat zulke mensen ook niet in de buurt van gelovigen komen. Dat kan ik heel goed begrijpen want zelf heb ik ook weinig behoefte om om te gaan met mensen die vinden dat ik het verdien om te branden in de hel.quote:[..]
Ik heb het dus ook niet over de 'serieuze' discussies. Daar zijn vaak heel goed geinformeerde atheisten/agnosten die daaraan meedoen. Ik had het meer over die kansloze gasten die alleen maar reageren in de trent van: "jezus", "eo
", "bijbel is een sprookjesboek
", "christenen zijn dom
".
Dat soort types hebben altijd een grote mond op internet, maar op straat kom ik ze nooit tegen.
ze zouden ze moeten oppakken voor landverraad!!11quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:18 schreef EDMAN- het volgende:
'We aanbidden Jezus onze koning'... what happened to Beatrix?
Ik vind het helemaal niet vreemd, als je de geschiedenis en het ontstaan van de nederlanden bekijkt, of het in de huidige tijd wenselijk is betwijel ik wel...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Geen seks voor het huwelijk. Dus weinig succes daar...
Ik vind zelf vreemd dat het christendom op deze schaal mag gevierd worden, terwijl moslims bij het bouwen van een moskee op alle mogelijke fronten worden tegengewerkt...
Er staan anders aardig wat moskeeën in nederland. Als ze het volgens de regels doen is een moskee best te regelen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik vind zelf vreemd dat het christendom op deze schaal mag gevierd worden, terwijl moslims bij het bouwen van een moskee op alle mogelijke fronten worden tegengewerkt...
met de huidige bezoeksaantallen van kerken hoeft er ook niks bijgebouwd te worden, terwijl de moslim populatie nog steeds groeit he?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er staan anders aardig wat moskeeën in nederland. Als ze het volgens de regels doen is een moskee best te regelen.
Nou en? Ik vind huizen belangrijker. Als er ruimte over is mag er best een moskee bij, maar je moet niet arrogant eisen gaan lopen stellen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
met de huidige bezoeksaantallen van kerken hoeft er ook niks bijgebouwd te worden, terwijl de moslim populatie nog steeds groeit he?
Je bent zelf een triest clubje mensen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:40 schreef AffenStrudel het volgende:
Triest clubje mensen, die gelovigen.
Zonde dat die mensen zich zo in hun verstand laten beperken door een sprookje.
Net alsof jezus echt een boot had vol met koeienquote:Op zondag 10 juni 2007 00:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je bent zelf een triest clubje mensen.![]()
En mijn verstand is prima.![]()
quote:Op zondag 10 juni 2007 01:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Net alsof jezus echt een boot had vol met koeien
Klok, klepel, Noach, zondvloed.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Waarom is gezond nuanceren toch zo moeilijk voor mensen?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:33 schreef EDMAN- het volgende:
Wat is dat toch een stelletje klootviolen bij elkaar zeg. Ik was eens vroeg wakker vandaag en zet de TV aan. Meteen live bij de EO-jongerendag. Wat een irritante groep mensen is dat dan? Heel leuk allemaal hoor zingen en bidden met elkaar met van die irritante presentatoren, maar je schiet er geen reet mee op.
Je zou toch denken dat je er na ruim 18000 posts wel achter zou zijn dat mensen op FOK! expres ongenuanceerd posten maar knap van je dat je dat nog steeds niet opmerkt.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:21 schreef Lamon het volgende:
[..]
Waarom is gezond nuanceren toch zo moeilijk voor mensen?
Ik ben de grootste heiden die je kunt tegenkomen, maar van alle dagelijkse religieuze terreur, is de EO jongerendag nou net de enige traditie waar ik weinig kwaad in zie....
Tja, als volwassen mens met hersens, is het moeilijk inleven in zo'n treurige subgroep, zelfs na 7 jaar.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:26 schreef Emimich het volgende:
Je zou toch denken dat je er na ruim 18000 posts wel achter zou zijn dat mensen op FOK! expres ongenuanceerd posten maar knap van je dat je dat nog steeds niet opmerkt.
Dat zijn dezelfde jongeren die elke ochtend als ze met het treintje naar hun Christelijke school moeten stiekem staan te roken op het station..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:19 schreef AstroStart het volgende:
[..]
Volledig mee eens! Ik ben zelf geen christen, maar wel agnost. Ik vind het knap dat er jongeren zijn die nog geloven en daar ook voor uitkomen. Prima! Ik gun ze een hele fijne dag in het Gelredome.
Je hebt ook Christelijke metal.. Is niet eens slecht ookquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:41 schreef -Vedette- het volgende:
nou bij het lezen van deze bende maar eens de tv aangezet
maar ik zie rock bandje
soort van di-rect maar dan nog erger, is rockmuziek niet satanistisch???
Waar worden ergens arrogant eisen gesteld dan? Ik ben zelf, alhoewel katholiek opgevoed, ook atheist, maar ik zou er , zolang ze zich maar aan de wet houden, echt niet mee zitten als er een moskee in de buurt gebouwd zou worden, in een straal van +/- 2km zitten hierzo toch al alle geloven die je kan bedenken inclusief irritant klokkengeluid op zondags om 10 uur 's ochtends terwijl ik pas 4 uurtjes aan het slapen ben.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou en? Ik vind huizen belangrijker. Als er ruimte over is mag er best een moskee bij, maar je moet niet arrogant eisen gaan lopen stellen.
quote:Op zondag 10 juni 2007 06:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Waar worden ergens arrogant eisen gesteld dan? Ik ben zelf, alhoewel katholiek opgevoed, ook atheist, maar ik zou er , zolang ze zich maar aan de wet houden, echt niet mee zitten als er een moskee in de buurt gebouwd zou worden, in een straal van +/- 2km zitten hierzo toch al alle geloven die je kan bedenken inclusief irritant klokkengeluid op zondags om 10 uur 's ochtends terwijl ik pas 4 uurtjes aan het slapen ben.
Dit bedoelde ik.quote::
Op zaterdag 9 juni 2007 21:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Geen seks voor het huwelijk . Dus weinig succes daar...
Het lijkt me logisch dat ongelovigen het niet fijn vinden om door een stelletje sprookjesboekaanbidders bestuurd te worden.quote:Op zondag 10 juni 2007 09:55 schreef Batsnek het volgende:
Die hele atheisten-fundamentalisten kliek begint steeds sektarischer vormen aan te nemen...
Sowieso; die hele argumentatie; geloof is niet bewijsbaar, dus gelovigen geloven in een sprookje, dus gelovigen zijn achterlijk, debiel en een stel domme inteeltschapen.
Het is een geloof mensen; intuitie, onderbuikgevoelens, liefde, iets wat je in je kop zit! Daar hoef je geen bewijs voorl dat voel je namelijk aan of niet.
Ik wordt overigens vaker lastig gevallen door die zogenaamde 'strong-atheist' dan gelovigen. Ten eerste, de meeste gelovige crazy hunchback ladies die je op een treinstation proberen te bekeren zijn heel vriendelijk, en wimpel je zo af. Echter, je hoeft internet maar op te starten en op elk denkbaar forum lopen mensen als een stel wijven te mekkeren hoe slecht die sprookjesshit wel niet is, dat geloof verantwoordelijk is voor alle oorlogen, en dat gelovigen geen abortus, euthanasie, drugs of whatever willen legaliseren.
ja. laten we vooral met zn allen onze smoel dicht houden over alles wat ons niet aanstaat.quote:Op zondag 10 juni 2007 10:13 schreef Batsnek het volgende:
Nou, het is niet zo of je veel keus hebt he.
Ik wil ook niet door een homo-hater bestuurd worden, maar als het zo is, dan valt er weinig aan te doen. Hetzelfde geld voor mensen die electronische muziek geen muziek vinden, mensen die tegen vleesconsumptie zijn, mensen die me proberen te weerhouden van drugsgebruik of mensen die een hekel aan kinderen hebben. Je kunt er noch zo lang over zeiken, klagen en mekkeren, uiteindelijk zul je verschillen tussen mensen moeten accepteren.
Daarnaast hoeveel mensen aanbidden die onzin van dan brown, of hoeveel mensen aanbidden de privé/libelle. For fuck sake, hoeveel mensen lezen horoscopen of die 9/11 bullshit. Mensen geloven nou eenmaal wat ze leuk lijkt. Als je daar niet tegen kan, moet je maar op een eiland gaan wonen ofzo.
Ah. de winner-takes-all mentaliteit. Leuk dat ik gelovigen anders heb horen piepen toen paars aan de macht was.quote:Op zondag 10 juni 2007 10.13 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Nou, het is niet zo of je veel keus hebt he.
Waar zie je mij Christenen uitschelden?quote:Op zondag 10 juni 2007 10:34 schreef Batsnek het volgende:
Jah, anderen uitschelden; daar schiet je veel mee op.
Ik moet van jou nog het eerste argument horen waarom het gerechtvaardigd is andersdenkenden als minder waardig te zien. Ik weet dat het voor jou vrij moeilijk is, maar mensen die in God, roze draakjes, astrologie, complottheorien en my sweet 16 geloven zijn nou eenmaal ook mensen MET stemrecht. Dus behalve ze als gelijkwaardig zien, is het misschien ook een lumineus idee om ze wat van je onbegrensde intellect bij te brengen.
You may, enlighten us.
Hé kijk; het eerste argument tegen gelovigen in dit topic!quote:Op zondag 10 juni 2007 10:53 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Waar zie je mij Christenen uitschelden?
Rechtvaardigheid is relatief. waarom vinden gelovigen god rechtvaardig? naar mijn mening is hij de grootste schurk ooit, mocht hij wél blijken bestaan.
Als je wilt weten waarom ik gelovigen niet respecteer, dan zou je dat eigenlijk terug kunnen vinden in een driedelige topicreeks van mij. Maar omdat ik zo aardig ben vat ik het maar even samen:
Gelovigen hebben geen respect voor atheisten. Dat kan namelijk niet als gelovige. Als gelovige vind je god rechtvaardig. Als gelovige vind je dat in de bijbel de waarheid staat. In de bijbel staat dat het ontkennen van het bestaan van de heilige geest, de enige onvergeefbare zonde is. Voor deze zonde zullen atheisten voor altijd branden in de hel.
het argument is dus: Gelovigen vinden het rechtvaardig dat god ons naar de hel stuurt om voor altijd te branden. Waarom zou ik dan respect hebben voor mensen die mij nieteens respecteren?
topicreeks:
Respect hebben voor gelovigen.
Respect hebben voor gelovigen, deel 2.
Respect hebben voor gelovigen III
Maarom kom ik jou nooit tegen bij echte discussies in WFL? Je argumentatie is briljant.quote:Op zondag 10 juni 2007 10:54 schreef Batsnek het volgende:
@ papierversnipperaar
Als hun t doen mag ik t ook!
Weet je wat; als het grote mensen denken te moeilijk voor je is, kun je altijd nog binnen je eigen clubje gaan zeiken, mekkeren klagen over hoe stom gelovigen wel niet zijn. Nemen ze je ten minste serieus.
Maar leuk dat je ook iets te melden hebt hoor..
lolly?
quote:Op zondag 10 juni 2007 01:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dan moet je iets verder terug kijken dan 1 week. Je hebt wekenlange discussies gemist over Bewijzen dat God niet bestaat, of Atheïsme een Geloof is en Evolutie Vs Creationisme. Waar was jij?quote:Op zondag 10 juni 2007 11:11 schreef Batsnek het volgende:
Misschien wel om dezelfde reden, dat jij er nooit komt.
althans, zo blijkt uit je postgeschiedenis.
Ik vind tussen respecteren en tolereren toch wel een enorm verschil zitten hoor.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:01 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Hé kijk; het eerste argument tegen gelovigen in dit topic!
Wat dan weer jammer is, is dat je nogal generaliseert; ik ben namelijk ook gelovig, en ik respecteer atheisten en andersdenkenden wel degelijk.
Daarnaast hebben veel gelovigen ( volgens mij heb je het over christenen, maar goed ) wel degelijk respect voor gelovigen; het is meestal zo; 'nou als jij het licht niet wilt zien, dan niet; ik kan je niet dwingen.'
Christen fundamentalisten zijn echter wél degenen die zich tenminste aan het woord van God houden. Op een bepaalde manier heb ik meer respect voor hen dan voor gematigde gelovigen.quote:Echter er zijn idd een aantal christen fundamentalisten die het voor anderen verpesten; voorbeeldje van christen-fundi's op mijn academie; "Jah, ik ga niet mee naar een schoolfeest want ik wil zondag bij m'n ouders kunnen bidden/borspelletjes spelen en kerkliederen zingen." "Ik ga niet meer modelschilderen, want het naakt is voorbehouden aan je degene waar je mee trouwt." Ik ga niet mee op excursie, want daar wordt alcohol geschonken, en dat mag niet, want bijbel."
Nou, etc; je kent dat soort shit wel; in zo'n geval verpest je het voor anderen; en kun je wat mij betreft opflikkeren. Echter dat is gelukkig maar een zeer klein percentage, waar je en public vrijwel NOOIT last van hebt.
Het lijkt erop dat je graag in het meest voordelige wilt geloven.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:19 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Ik vind tussen respecteren en tolereren toch wel een enorm verschil zitten hoor.
Bovendien vind ik het enorm asociaal wanneer gelovigen komen met "als jij het licht niet wilt zien, dan niet". Alsof ik niet graag naar een hemel oid zou willen gaan en de liefde van een oppermachtig wezen zou willen hebben (het klinkt een beetje gay nu maarja) Dat ik dat ook graag zou willen betekend echter niet dat ik geloof dat het waar is. Als het bestaan van God een feit zou zijn, hoeveel mensen zouden zich dan van god afkeren? Héél héél weinig is mijn gok. In tegenstelling tot wat gelovigen denken te weten, wil ik echt wél geloven in zoiets.
[..]
Christen fundamentalisten zijn echter wél degenen die zich tenminste aan het woord van God houden. Op een bepaalde manier heb ik meer respect voor hen dan voor gematigde gelovigen.
Als je persé ergens in wil geloven is dat je keuze, hoewel de meeste mensen zoals jij zegt erg worden beïnvloed door hun omgeving, waaronder ouders.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:40 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je graag in het meest voordelige wilt geloven.
Misschien moet je eens wat daadkrachtiger zijn in je keuzes. Als jij er bewust voor kiest om je open te stellen voor het christelijk geloof, zul je christelijke liefde of God ( whatever that may be ) ontvangen. Als jij je openstelt voor 9/11 complottheorien zul je erin gaan geloven, en zul je overal 'bewijzen' zien van een corrupte overheid. Als jij het waarschijnlijk acht dat de maan van kaas is, zul je steeds meer bevestiging vinden over hoe kaas de enige substantie is die in staat is om een hemellichaam te draaien zonder massa te verliezen of weet ik veel wat.
Mensen geloven nou eenmaal wat ze leuk lijkt; als jij je bevind tussen allemaal atheisten zul je geconfronteerd worden met eenzijdige denkpatronen. Als je hier doorheen weet te prikken kun je voor jezelf op zoek gaan ( nadenken ) naar de waarheid, en uiteindelijk ligt die waarheid altijd bij jezelf. Niet bij atheisme ( lees de wetenschap ), christendom, buitenaardse wezens of noem t maar op.
Meedoen met gelijkdenkenden is namelijk niet nadenken maar nadoen. En ik weet niet meer wie het had over leven in een illusie maar dat is precies wat een illusie is; andermans luchtkastelen voor waarheid aan zien.
Hoeveel mensen willen graag benadeelt worden? precies.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:40 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je graag in het meest voordelige wilt geloven.
Zo'n makkelijk en typisch argument altijd. Ik heb mij bewust opengesteld voor het Christelijk geloof en God. Ik heb vroeger bijbelles gehad en ik heb op een zwaar christelijke school gezeten. Ik heb familieleden die gelovig zijn en ben vaak genoeg naar de kerk geweest. Maarja, dan zal ik me wel niet écht opengesteld hebben hé! want anders geloofde ik wel! vuige ketter dat ik ben!quote:Misschien moet je eens wat daadkrachtiger zijn in je keuzes. Als jij er bewust voor kiest om je open te stellen voor het christelijk geloof, zul je christelijke liefde of God ( whatever that may be ) ontvangen.
tsja, als je lang genoeg zoekt zul je altijd wel een stok vinden om de hond mee te slaan. Als je je ergens voor open stelt betekend niet dat je er direct in zult geloven. Een weldenkend mens zal kritisch zijn.quote:Als jij je openstelt voor 9/11 complottheorien zul je erin gaan geloven, en zul je overal 'bewijzen' zien van een corrupte overheid.
Als jij het waarschijnlijk acht dat de maan van kaas is, zul je steeds meer bevestiging vinden over hoe kaas de enige substantie is die in staat is om een hemellichaam te draaien zonder massa te verliezen of weet ik veel wat.
Veel mensen wel. Bij atheisten betwijfel ik dit echter. Atheisten geloven namelijk niet in een hemel of een god, hoe leuk ze dit ook lijkt. Dat je iets wilt betekend niet dat het de waarheid is. Als je wilt zeggen dat voor mij blijkbaar de waarheid sterker weegt dan het leven in een (blije) illusie... dan heb je waarschijnlijk gelijk, maar daarmee haal je ook gelijk je eigen geloof neer.quote:Mensen geloven nou eenmaal wat ze leuk lijkt; als jij je bevind tussen allemaal atheisten zul je geconfronteerd worden met eenzijdige denkpatronen. Als je hier doorheen weet te prikken kun je voor jezelf op zoek gaan ( nadenken ) naar de waarheid, en uiteindelijk ligt die waarheid altijd bij jezelf. Niet bij atheisme ( lees de wetenschap ), christendom, buitenaardse wezens of noem t maar op.
Onzin. Atheisten nemen namelijk niet zomaar andermans luchtkastelen voor waarheid aan.quote:Meedoen met gelijkdenkenden is namelijk niet nadenken maar nadoen. En ik weet niet meer wie het had over leven in een illusie maar dat is precies wat een illusie is; andermans luchtkastelen voor waarheid aan zien.
De EO jongerendag versterkt de band tussen gelovigen, dat moeten we natuurlijk niet hebben.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:05 schreef GizartFRL het volgende:
Wat heeft dit met de EO jongerendag te maken?
People having fun, of je nou naar de EO jongerendag gaat of naar een krassersfeest in een donkere kelder, als je maar plezier hebt.
Heb ik gezegd dat ze kwaad doen? Dit is klaagbaak, waar je kan klagen over bepaalde zaken. Ik klaag over de EO, de jongerendag, en de mensen die er heen gaan. Ik kan ook zo een moslim bash topic maken elke dag, maar dat wordt ook zo vervelendquote:Op zondag 10 juni 2007 01:21 schreef Lamon het volgende:
[..]
Waarom is gezond nuanceren toch zo moeilijk voor mensen?
Ik ben de grootste heiden die je kunt tegenkomen, maar van alle dagelijkse religieuze terreur, is de EO jongerendag nou net de enige traditie waar ik weinig kwaad in zie....
Misschien omdat Nederland vanaf dag 1 een joods-christelijke cultuur heeft gehad?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
volgensmij heeft het protestantisme niet echt veel met de joodse traditie te maken gehad, maar ik kan het ook fout hebben.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:49 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Misschien omdat Nederland vanaf dag 1 een joods-christelijke cultuur heeft gehad?![]()
Mwoah, daar doen ze niks geen kwaad mee. Ik zie het maar als een hele grote hippe kerkdienst.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:10 schreef Emimich het volgende:
De EO Jongerendag is gewoon een heel sneue dag met de gehele dag liederen met teksten zoals ''god is groot, god is machtig..".
Dat inderdaad.quote:Mijn grootste bezwaren tegen het christendom liggen vooral bij de conservatieve gedachten: anti-abortus, anti-euthanasie, anti-homo huwelijk en anti-gedoogbeleid.
is een goeie,quote:Op zondag 10 juni 2007 21:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mwoah, daar doen ze niks geen kwaad mee. Ik zie het maar als een hele grote hippe kerkdienst.
[..]
Dat inderdaad.
En het feit dat veel gelovigen oordelen over het doen en laten van niet gelovigen. Dat is iets waarvan ik denk:"Hoe kun je zo glashard beweren dat je een Christen bent terwijl je anderen beoordeelt op hun levenswijze."
En ja, ik heb talloze voorbeelden.
Mijn gelovige stiefzusje die mij heel vreemd stond aan te kijken toen ik eens op zondag ging stappen, want"dat doe je toch niet." Gelul, zij keek TV en daar is meer geweld te zien dan in de discotheek waar ik ging stappen.
Verder ben ik gelovig opgevoed en wij vonden die "openbaren" ( niet-gelovigen) maar asociaal tuig. Dat asociaal tuig was wel het tuig dat me vroeg hoe het met me ging toen mijn ouders in 1989 gingen scheiden, terwijl onze vrome kerkgemeente achter onze ruggen stond te smoezelen hoe goddeloos ons gezin nu wel niet was.
En ik heb veel meer van dat soort huichelarij gezien, echt , liegen en bedriegen en moddergooien is het kerkvolk niet vreemd . En vooral neerkijken op anderen zijn veel gelovigen goed in.
Vrijdag heb ik het meest recente mogen aanschouwen: mijn broer ging trouwen en zijn vrouw wilde dat graag in de kerk. Mijn broer is fel tegenstander van religie en heeft daar vele ruzies om gehad, maar houdt te veel van haar om het huwelijk op dat uurtje kerk af te laten ketsen.
De dominee haalde het nog even aan en ik zag mijn gereformeerde vader en zijn gereformeerde vrouw schrikken.Helemaal toen door de diaken de trouwbijbel aan het bruidspaar werd overhandigd met de woorden:"Ik weet dat hij bij jullie in de kast verdwijnt, maar misschien pak je hem ooit nog een keer,"
En ja hoor, mijn gereformeerde stiefmoeder kon het niet laten om daar tegen mijn schoonzus wat van te zeggen. Wat had de diaken dan moeten doen? Liegen? Dat mag toch niet?
En die Jehova's Getuigen zijn helemaal erg. De meest idiote discussie's heb ik met die mensen gehad en ik heb ze allemaal gewonnen.
Als gelovigen en niet-gelovigen elkaar nou eens zouden respecteren en elkaar hun levensvisie niet door de strot proberen te duwen dan zal het stuk vrediger worden op deze aarde.
Uiteraard zijn er overal uitzonderingen op, maar het valt me toch op dat het merendeel van de gelovigen die ik ken neerkijkt op mensen die anders denken en leven dan zij.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:41 schreef Maxzter het volgende:
[..]
is een goeie,
wat niet wegneemt dat er altijd mensen zijn die niet als de meeste christenen zijn maar hier komt het voor het grootste deel wel op neer
Dat is ook de voorwaarde die ik mezelf stel.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:53 schreef RealZeus het volgende:
Mijn stiefbroer die als voorwaarde had dat zijn vriendin wel Christelijk moest zijn.
Ik bedoel: waarpraat je over?
Gevaarlijk.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ieder zn persoonlijke standpunten hoor, ik vind alleen niet dat je er zo erg te koop mee hoeft te lopen en alhoewel er geen geweldadige dingen gebeuren vind ik de EO jongeren dag wel een vorm van christelijk extremisme.
Ach, ik ben ook voor mijn standpunten een fundamentalist en extremist genoemd. Een hippe term blijkbaar. Ik kan er niet wakker van liggen...quote:Op maandag 11 juni 2007 00:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
neuh hoor, mssn een verkeerde woordkeuze ofzo
Ik ook niet. Maar dat gebeurt ook nooit in Nederland volgens mij?quote:Op maandag 11 juni 2007 00:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
maar ik hou gewoon niet van die tv-dominees die met publiek geld een beetje hun beperkte visie proberen op te dringen.
Wat zegt dat dan precies?quote:Op maandag 11 juni 2007 00:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ach dat er in het publieke bestel minimaal 6 omroepen met een christelijk profiel zitten zegt toch al genoeg lijkt mij.
En ook mooie chicksquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:22 schreef bolletje_25 het volgende:
Ga er volgend jaar maar eens heen. Lopen vast wel wanhopige chicks rond.
ik ookal niet meerquote:Op maandag 11 juni 2007 00:35 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat zegt dat dan precies?
Ik snap je punt niet.![]()
Ja, het zou bovendien ook echt een fantastische grap geweest zijn.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:49 schreef Pietklaaso het volgende:
Je had daar met een brandend kruis naar binnen moeten lopen
Wedden dat je aandacht gehad had!
Ik vind het eerlijk gezegd nogal debiel om de belangrijkste vrouw in je leven niet het belangrijkste in het leven te laten zijn, maar wel een chanterende jaloerse massamoordenaar.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat is ook de voorwaarde die ik mezelf stel.
Het belangrijkste in mijn leven wil ik ook kunnen delen met de belangrijkste vrouw in mijn leven. Ik vind het vrij logisch eerlijk gezegd.
Als mijn vrouw JHWH (zo heet Hij trouwens) ook het belangrijkste in haar leven vind en diezelfde God in de bijbel duidelijk vertelt hoe je je vrouw eervol moet behandelen, lijkt er me weinig aan het handje, niet?quote:Op maandag 11 juni 2007 01:15 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd nogal debiel om de belangrijkste vrouw in je leven niet het belangrijkste in het leven te laten zijn, maar wel een chanterende jaloerse massamoordenaar.
Alsof je letterlijk kunt stellen dat de bijbel naar "god's" exacte woord is geschreven.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:32 schreef koningdavid het volgende:
Als mijn vrouw JHWH (zo heet Hij trouwens) ook het belangrijkste in haar leven vind en diezelfde God in de bijbel duidelijk vertelt hoe je je vrouw eervol moet behandelen, lijkt er me weinig aan het handje, niet?
Wat ben jij voor ongeinformeerde lul?quote:Op maandag 11 juni 2007 05:42 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Alsof je letterlijk kunt stellen dat de bijbel naar "god's" exacte woord is geschreven.
De bijbel is gewoon een compilatie verhalen met een serie regels die de kerkvaders hebben opgesteld om hun instantie meer macht te laten verschaffen en daarmee dus zichzelf probeerde te rechtvaardige om miljoenen mensen te vermoorden en te martelen, jouw god van liefde.. laat me niet lachen, je spreek het woord van het kwaad het kwaad dat 1867~1962 jaar lang rond woedt op deze planeet.
De enige redder tijdens de inquisitie was toe geven aan een leugen, mooie religie heb jij.
Hoe slaap jij nachts met al dat bloed aan je handen?![]()
Sinds wanneer zijn christenen tegen homo's? Tegen het homo-huwelijk zijn is wat anders als tegen homo's zijn he?quote:Op maandag 11 juni 2007 13:52 schreef MaxC het volgende:
Daar heb je wel gelijk in Koningdavid, de meeste normen en waarden uit onze samenleving komen voort uit het Christendom. Helaas zijn ze ook nog tegen homo's & arbortus. Ook 'naastenliefde' is belangrijk, maar ik spreek veel Christenen, die zeggen dat atheïsten(ook al leven ze goed) naar de hel gaan![]()
Ik merk het omgekeerd meer. Ik ben nog nooit een christelijk forum tegengekomen waar atheisten afgezeken worden of gezegd wordt dat ze allemaal naar de hel moeten.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:52 schreef MaxC het volgende:
Ik heb Biologie op het VWO en heb me flink verdiept in de Evolutietheorie. Ik geloof niet, maar laat de rest met rust. Helaas is dit niet wederzijds altijd.
Dus als jij verliefd wordt op een vrouw en het blijkt dat ze niet Christelijk is dan gaat het over? Heb je dan wel enig idee wat verliefd zijn is? Verder krijg ik er een soort arrogant gevoel bij: als ze niet Christelijk is is ze niet goed genoeg voor je.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat is ook de voorwaarde die ik mezelf stel.
Het belangrijkste in mijn leven wil ik ook kunnen delen met de belangrijkste vrouw in mijn leven. Ik vind het vrij logisch eerlijk gezegd.
Toch vind ik dat ook een beetje tegen homo's zijn. Als homo's lekker burgerlijk willen trouwen laat ze dan.Ik moet hier wel de kanttekening gbij plaatsen dat niet alleen Christelijke mensen tegen het homo-hu7welijk zijn. Moslims zijn daarin nog even wat extremer.(mijn stiefvader is moslim dus ik weet waar ik over praat)quote:Op maandag 11 juni 2007 14:12 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn christenen tegen homo's? Tegen het homo-huwelijk zijn is wat anders als tegen homo's zijn he?
[..]
Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat mensen die overtuigd Christelijk zijn wat behoudender in het leven staan. Zij denken misschien iets meer over dingen na in plaats van maar wat te roepen.quote:Ik merk het omgekeerd meer. Ik ben nog nooit een christelijk forum tegengekomen waar atheisten afgezeken worden of gezegd wordt dat ze allemaal naar de hel moeten.
Op seculiere fora kom ik wel genoeg opmerkingen tegen dat gristenen gestenigd moeten worden etc.
Toch zul je het met me eens moeten zijn dat de meeste oorlogen onstaan vanuit een verschillende geloofsovertuiging.Het Midden-Oosten en Noord-Ierland zijn daar voorbeelden van. Dus ik kan niet echt zeggen dat religies bevorderlijk zijn voor de wereldvrede.quote:Maar ja, de vooroordelen over christenen blijven. Die dubbele moraal is er altijd geweest. Ook in de media.
Als er een of andere katholieke priester een kind misbruikt (wat idd vreselijk is) staan de kranten vol, maar dat er dagelijks in Iran, Zuid-Korea, Saudi-Arabie en Somalië christenen bij bosjes gemarteld en vermoord worden wordt nooit belicht.
Ja, dat heb ik. Ik heb het scenario wat je nu schetst ook meegemaakt. Knap lastig, maar het werkt vaak nou eenmaal niet.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dus als jij verliefd wordt op een vrouw en het blijkt dat ze niet Christelijk is dan gaat het over? Heb je dan wel enig idee wat verliefd zijn is?
Dat is het niet. Als ze niet christelijk is past ze gewoon minder goed bij me.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:17 schreef RealZeus het volgende:
Verder krijg ik er een soort arrogant gevoel bij: als ze niet Christelijk is is ze niet goed genoeg voor je.
ik heb nog een heel leuk nichtje in de aanbieding die ook zo denkt.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik. Ik heb het scenario wat je nu schetst ook meegemaakt. Knap lastig, maar het werkt vaak nou eenmaal niet.
[..]
Dat is het niet. Als ze niet christelijk is past ze gewoon minder goed bij me.
Ik maak me zelf niet zo druk over het homohuwelijk eerlijk gezegd, er zijn belangrijkere dingen.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:25 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Toch vind ik dat ook een beetje tegen homo's zijn. Als homo's lekker burgerlijk willen trouwen laat ze dan.Ik moet hier wel de kanttekening gbij plaatsen dat niet alleen Christelijke mensen tegen het homo-hu7welijk zijn. Moslims zijn daarin nog even wat extremer.(mijn stiefvader is moslim dus ik weet waar ik over praat)
Vind ik lastig. Ik ga niet ontkennen dat veel geloven aan de oorsprong stonden van religies, dat is een feit. De grootste twee oorlogen hadden dan weer niks te maken met religie, maar goed.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:25 schreef RealZeus het volgende:
Toch zul je het met me eens moeten zijn dat de meeste oorlogen onstaan vanuit een verschillende geloofsovertuiging.Het Midden-Oosten en Noord-Ierland zijn daar voorbeelden van. Dus ik kan niet echt zeggen dat religies bevorderlijk zijn voor de wereldvrede.
Eens. Dat vind ik al een heel genuanceerde opmerking zoals ik die weinig hoor op dit forum. Veel mensen hier zien christenen enkel als ouderwetse, homo-hatende, oorlogszuchtige mensen.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:25 schreef RealZeus het volgende:
Natuurlijk zijn er ook gelovigen die goed doen en anderen wel respecteren, net als dat er misschien niet-gelovigen zijn die onbewust toch Christelijker leven dan sommige zelfbenoemde Christenen.
Gewoon niet klagen over mensen die geen vlieg kwaad doen, lijkt me nog gezonder.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:18 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat ze kwaad doen? Dit is klaagbaak, waar je kan klagen over bepaalde zaken. Ik klaag over de EO, de jongerendag, en de mensen die er heen gaan. Ik kan ook zo een moslim bash topic maken elke dag, maar dat wordt ook zo vervelend
En veel mensen zijn het toch met me eens, en anderen niet.. er wordt gezond over gediscussieerd... nu jij weer
Alsof gelovigen nooit een vliegenmepper in hun klauwen hebbenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:05 schreef Lamon het volgende:
[..]
Gewoon niet klagen over mensen die geen vlieg kwaad doen, lijkt me nog gezonder.
Dat geldt wat mij betreft ook voor moslims trouwens, voordat je me in de verkeerde hoek plaatst, want als ik ergens goede ervaringen mee heb de laatste paar jaar in conversaties die niet over geloof gaan, zijn het wel moslims.
Waarom zou je het uberhaupt plaatsen, denk ik dan. Het is niet grappig. Het is dom, en irritant.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:08 schreef Mustard_Man het volgende:
Alsof gelovigen nooit een vliegenmepper in hun klauwen hebben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Laatst toen ik keek waren christenen dat, het is niet voor niets dat je niet van de boom van kennis mag eten als christen..quote:Op maandag 11 juni 2007 09:55 schreef koningdavid het volgende:
Wat ben jij voor ongeinformeerde lul?
En ik heb me voor genomen om niet langer met goedgelovige christenhonden te praten, maar toch doe ik het.quote:Eigenlijk heb ik me voorgenomen om niet meer te discussieren met gasten zoals jij, omdat het vaak toch geen zin heeft. Maar ik kan me niet inhouden, dus:
Dus augustinus heeft niet het nieuwe testament samengesteld door 4 van de 20 boeken te compileren tot de bijbel?, juist die 4 omdat het in het beste belang was van de kerk.quote:Ten eerste:
Dat jij zegt dat de bijbel is geschreven door kerkvaders om hun 'instantie' meer macht te laten geven slaat natuurlijk nergens op. Alle boeken in de bijbel zijn geschreven voordat er ook meer een kerk of instantie bestond!
Er zijn boeken gevonden (o.a. de dode zee rollen) die getraceerd kunnen worden uit 50 jaar n.c Die teksten zijn vrijwel ongewijzigd t.o.v. de teksten uit de bijbel die we vandaag kennen.
Dat de kerkvaders de bijbel hebben geschreven een aangepast, is een leuk fabeltje waar jij door jouw gebrek aan kennis wel in gelooft, maar het is bullshit.
Christenen hebben inderdaad ook goede dingen gedaan, maar dat weegt niet af tot de dood en verderf die zij hebben gedaan.quote:Ten tweede:
Als je een echte man bent geef je ons niet alleen de schuld van de foute dingen die christenen hebben gedaan (dat ga ik niet ontkennen), maar geef je ons ook de credit voor de TALLOZE GOEDE dingen die christenen hebben gedaan en vooraal nog STEEDS doen. Het meerendeel van de goede doelen zijn christelijk, het meeste geld aan goede doelen wordt nog altijd gegeven door christenen (terwijl wij in de minderheid zijn hier), elke kerk in Nederland heeft een eigen sociaale opvang (diaconie) en ontwikkelingssamenwerkingprojecten.
Dat de christenen ten grondslag lagen aan de ontwikkeling van de zorgstaat, en dat het idee om ook voor de zwakkeren te zorgen min of meer komt uit de bijbel, zal ik nog erbuiten laten.
Protestanisme vindt ik dan nog wel het minst verachtende tak van Christendom, in tegenstelling tot Katholieken en vooral baptisten.quote:En grappig dat je de inquisitie als voorbeeld neemt. Ik ben zelf protestant, een ketter dus. Als ik toen leefde zou ik ook op de brandstapel belanden, en je houdt mij verantwoordelijk voor die inquisitie?
Ik ben een progresieve groene sociaal-liberal, in mijn politieke voorkeur zijn er nog nooit mensen vermoord.quote:Ben jij trouwens een socialist? (zo'n vaag vermoeden heb ik)
Wat voor bloed aan je handen heb jij dan?De grootste massamoordenaars in de geschiedenis waren socialist, of claimden dat te zijn: Hitler, Mao en Stalin. Dat jij nog kan slapen zeg met zo'n historie.
![]()
Snap je hoe belachelijk dit is?
Laatst toen ik checkte stonden de fabeltjes nog in JOUW boek.quote:Het is ronduit belachelijk dat je zegt dat ik bloed aan me handen hebt. Eigenlijk is dat ook een statement waar je diep je verontschuldigingen voor aan moet bieden. Maar ok... ga maar een boek lezen en rot lekker op met die fabeltjes van je.
ga vooral janken, mafkees.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:16 schreef Lamon het volgende:
[..]
Waarom zou je het uberhaupt plaatsen, denk ik dan. Het is niet grappig. Het is dom, en irritant.
Maar goed, je moet jezelf ook niet teveel verloochenen, dus vooruit dan maar...
Mensen die echt slim zijn zullen wel gek zijn zich in hun geest te laten beperken door de vele "waarom" vragen te verklaren met een geloof waarvoor geen enkel wetenschappelijk bewezen feit is gegeven.quote:Op zondag 10 juni 2007 00:00 schreef koningdavid het volgende:
Je bent zelf een triest clubje mensen.![]()
En mijn verstand is prima.![]()
Vertel het dan wel volledig he? Het was niet de boom van kennis, maar de boom van kennis van goed en kwaad.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 04:31 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Laatst toen ik keek waren christenen dat, het is niet voor niets dat je niet van de boom van kennis mag eten als christen..
Umm.. het Nieuwe Testament bestaat uit 27 boeken? Met 4 boeken bedoel je neem ik aan de 4 Evangeliën van Mattheus, Marcus, Johannes en Lucas? Dat is slechts een deel van het NT.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 04:31 schreef OFfSprngr het volgende:
Dus augustinus heeft niet het nieuwe testament samengesteld door 4 van de 20 boeken te compileren tot de bijbel?, juist die 4 omdat het in het beste belang was van de kerk.
Dus de bijbel is verdraaid t.o.v. van die paar gnostische geschriften. Dat is een vrij onlogische stelling die je inneemt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 04:31 schreef OFfSprngr het volgende:
De Dode Zee scrolls, Nag hammadi scrolls en de Judas Gospel bewijzen nog maar eens hoe erg de bijbel is omgedraaid van een groep van bijna anarchistische lui naar een conservatieve stasis instantie.
De Nieuw gevonden scripties duiden juist op een veel meer gnostische interpratie van de lering van Jezus, hij zelf was dan ook meer een theosofische man zoals Buddha dan hij een fastocïede kerkleider was.
Ben ik totaal niet met je eens. Dan doe je 'goede dingen' die christenen gedaan hebben en nog steeds doen, te kort.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 04:31 schreef OFfSprngr het volgende:
Christenen hebben inderdaad ook goede dingen gedaan, maar dat weegt niet af tot de dood en verderf die zij hebben gedaan.
Dat laatste vind ik erg realistisch van je.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 04:31 schreef OFfSprngr het volgende:
Dat Christenen meer aan goede doelen doet is dat men het is opgelegd, het probleem met de meeste atheïsten is dat ze vrijwel geen idealen of extended moral hebben, iets wat ik hun ook kwalijk neem.
Prima... maar het ging mij om het voorbeeld. Als je mij de kruistochten aanrekent, reken je socialisten dan ook de concentratiekampen en de goelach aan?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 04:31 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik ben een progresieve groene sociaal-liberal, in mijn politieke voorkeur zijn er nog nooit mensen vermoord.
Jij woont in het zuiden des lands? Want zoveel aanhangers van de Paus kom ik niet tegen eigenlijk. Nederland is vooral een protestant land.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:06 schreef AffenStrudel het volgende:
Mensen zien niet in dat geloof inderdaad een positieve gezellige bezigheid kan zijn, maar het tegelijk de oorzaak is van een hoop ellende. Ik ken een hoop gelovigen en als ik met ze over dingen zoals abortus, aids en het onstaan van de aarde praat, dan komt er niks anders uit dan "van de paus mag het niet, dus God wil het niet". In mijn opvatting is dat je reinste vorm van manipulatie/ gebrek aan het vermogen zelf te bepalen.
Nu zal ik eigenlijk zwaar filosofisch met je in discussie moeten gaan, maar dat heeft weinig zin in dit forum denk ik.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:06 schreef AffenStrudel het volgende:
Als je aan een gelovige vraagt van "waarom sterven er baby's" , "waarom krijgen goede mensen ook kanker", dan is het of "de duivel" of "gods groter plan".
Pfff, "de duivel" God was toch almachtig? "God's groter plan" wat voor plan is dat dan wel dat hij zoveel ellende toestaat?
"Gods groter plan is voor geen enkel persoon te begrijpen, het is allemaal goed voor een bepaald doel"
Fijn, dat betekent dus dat je met geen mogelijkheid ooit zal discussieren.
Als jij dat vind mag je dat vinden, maar ik zou het maar een matige relatie vinden als het in eerste instantie om God zou draaien. Sterker nog, een God die dat eist is het sowieso niet waard.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:32 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Als mijn vrouw JHWH (zo heet Hij trouwens) ook het belangrijkste in haar leven vind en diezelfde God in de bijbel duidelijk vertelt hoe je je vrouw eervol moet behandelen, lijkt er me weinig aan het handje, niet?
GOD eist niks.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:04 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Als jij dat vind mag je dat vinden, maar ik zou het maar een matige relatie vinden als het in eerste instantie om God zou draaien. Sterker nog, een God die dat eist is het sowieso niet waard.
Ai... of dat nou de manier is om daarop te reageren.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:17 schreef shoarmaking het volgende:
EO jongerendag afkraken...
Tja, als je God zou kennen zou je dat niet doen.
Jammer dat sommige mensen nogsteeds kunnen denken dat alles uit het niets is ontstaan, een IQ van 0 heet dat![]()
En waar komt God dan vandaan?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:17 schreef shoarmaking het volgende:
Jammer dat sommige mensen nogsteeds kunnen denken dat alles uit het niets is ontstaan, een IQ van 0 heet dat![]()
Dat heet het "teleologische argument" en dat argument klopt niet. Zoals V_E al aangeeft, dan zou jouw godheid ook uit het niets moeten zijn ontstaan. Het idee van een godheid die het universum geschapen heeft lost het probleem van het ontstaan van het universum op door een groter probleem, het ontstaan van een godheid te creëren.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:17 schreef shoarmaking het volgende:
God is zo oneindig groot, daar kunnen wij nooit bij met ons verstand.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:31 schreef Mtijn het volgende:
[..]
Dat heet het "teleologische argument" en dat argument klopt niet. Zoals V_E al aangeeft, dan zou jouw godheid ook uit het niets moeten zijn ontstaan. Het idee van een godheid die het universum geschapen heeft lost het probleem van het ontstaan van het universum op door een groter probleem, het ontstaan van een godheid te creëren.
En de eerste die het waagt met die smoes "God is te groot om te begrijpen" komt, mag mij uitleggen hoe het komt dat hij het universum zo goed begrijpt.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 07:59 schreef shoarmaking het volgende:
[..]
God is zo oneindig groot, daar kunnen wij nooit bij met ons verstand.
Dat is nu juist het hele probleem, iedereen wil met bewijzen komen.
Atheisten willen bewijzen dat God niet bestaat en gelovigen willen bewijzen dat Hij wel bestaat.
Ik geloofde zelf ook nooit in een God.
Pas als je hem leert kennen kom je erachter dat er wel degelijk een God bestaat.
Daarom heet het ook geloof, voor iedereen persoonlijk.
Als jij wil geloven dat alles uit het niets is ontstaan, vind ik dat prima, maar dat is iets waar ik nooit bij zou kunnen met mijn verstand.
In de laatste regel van mijn post stond dat jij mij nu mag gaan vertellen hoe het komt dat jij het universum zo goed begrijpt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 07:59 schreef shoarmaking het volgende:
[..]
God is zo oneindig groot, daar kunnen wij nooit bij met ons verstand.
Dat is nu juist het hele probleem, iedereen wil met bewijzen komen.
Atheisten willen bewijzen dat God niet bestaat en gelovigen willen bewijzen dat Hij wel bestaat.
Ik geloofde zelf ook nooit in een God.
Pas als je hem leert kennen kom je erachter dat er wel degelijk een God bestaat.
Daarom heet het ook geloof, voor iedereen persoonlijk.
Als jij wil geloven dat alles uit het niets is ontstaan, vind ik dat prima, maar dat is iets waar ik nooit bij zou kunnen met mijn verstand.
Ervanuitgaande dat de Big-Bang theorie klopt en het heelal steeds uitdeit, is alles dus terug te leiden naar een gemeenschappelijke oorsprong. Een soort oeratoom.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:37 schreef Victor_Eremita het volgende:
Er zijn twee mogelijkheden:
1. Alles heeft altijd al bestaan.
2. Alles is ooit uit het niets gekomen.
Beiden opties zijn onbevattelijk voor mensen (ons eindige voorstellingsvermogen kan zich geen nietigheid en geen oneindigheid voorstellen).
Toch zal het toch echt één van de twee moeten zijn. Ik weet het niet, en aangezien ik geen verstand heb van sterrenkunde zal ik nooit uit eerste hand kunnen berekenen hoe het universum steeds weer zich uitbreidt en in elkaar klapt.
Toch vertrouw ik op de wetenschap omdat zij met bewijzen komen, en religie op een primitieve wereldkijk en kuddevorming is gebaseerd. Vroeger verzon men goden om hun wereld te verklaren, tegenwoordig is dat niet meer nodig.
Kan ik me heel goed voorstellen, ik heb dat ook een tijdlang gedacht.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:37 schreef Victor_Eremita het volgende:
Ik zeg niet dat de wetenschap perfect is, en ik sluit ook niet uit dat er iets hogers is waar ik met mijn verstand niet bijkan (denk aan de grotbewoners van Plato).Maar ik vind wel dat theïsme enorm onwaarschijnlijk en vergezocht is, en dat je een enorme fantasie en oogkleppen nodig hebt om erin vol te blijven houden.
Scherp, +2quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:00 schreef EDMAN- het volgende:
Dit gaat niet echt meer over de EO-jongerendag of wel?
God eist van alles op zn Siciliaans. Stel je jezelf eens voor als een blasfemische atheist. Stel God bestaat. Allerlei boosaardigheden wachten je dan volgens de bijbel.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:56 schreef koningdavid het volgende:
[..]
GOD eist niks.
Dat mijn geloof het belangrijkste is in mijn leven hoeft niet ten koste te gaan van mijn 'toekomstige vrouw', of mijn familie. Juist niet.... het verdiept die relaties alleen maar.
Sorry, maar dat was een enorm klok/klepel-verhaal. Het uitdeiende heelal en de Big Bang hebben niets te maken met een oeratoom of het ontstaan van materie. Het uitdeien van het heelal heeft te maken met ruimte zelf, sterker nog, er bestaat de kans dat als het zo doorgaat dat er dan over een paar miljard jaar geen leven meer kan bestaan omdat er niet genoeg zwaartekracht meer is om dingen bij elkaar te houden, omdat alle materie simpelweg te sporadisch verdeeld zal zijn. Als jij jouw "God-Of-The-Gaps" voor de oerknal invult, heeft die dus precies één plancktijd, 10-43 seconden geleefd. Dat is niet de god zoals beschreven in de bijbel.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:44 schreef koningdavid het volgende:
Verhaal over big bang, evolutie, God-Of-The-Gaps
Hier ben ik je kwijt. Het ging mij om de aloude vraag: ‘hoe ontstaat iets uit niets’? Een vraag die naar mijn inziens nooit door de wetenschap kan worden beantwoordt. Zoals ik in mijn vorige post stelde: ‘dit is een proces dat iets bovennatuurlijk moeilijk kan uitsluiten.’quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:30 schreef Mtijn het volgende:
Sorry, maar dat was een enorm klok/klepel-verhaal. Het uitdeiende heelal en de Big Bang hebben niets te maken met een oeratoom of het ontstaan van materie. Het uitdeien van het heelal heeft te maken met ruimte zelf, sterker nog, er bestaat de kans dat als het zo doorgaat dat er dan over een paar miljard jaar geen leven meer kan bestaan omdat er niet genoeg zwaartekracht meer is om dingen bij elkaar te houden, omdat alle materie simpelweg te sporadisch verdeeld zal zijn. Als jij jouw "God-Of-The-Gaps" voor de oerknal invult, heeft die dus precies één plancktijd, 10-43 seconden geleefd. Dat is niet de god zoals beschreven in de bijbel.
Is het doel niet overleving en ontwikkeling? Ervanuitgaande dat dat waar is, rest mijn vraag: wat is de drijvende kracht achter die ontwikkeling? Natuurlijke selectie? Toeval? Welke drijvende kracht zorgt ervoor dat onze minder-ge-evolutioneerde voorouders zich wilden blijven doorontwikkelen terwijl ze prima overleefden in hun omstandigheden? En hoe bewijs je die ‘drijvende kracht’?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:30 schreef Mtijn het volgende:
Die drijvende kracht is wél bewezen, dat is overleving
Wat is er deïstisch aan mijn argumenten? Mijn levensvisie is verre van deïstisch. Ik geloof dat JHWH zich veelvuldig met het leven op aarde bemoeit. Eerlijk gezegd, is dat juist het fundament van mijn geloof.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:30 schreef Mtijn het volgende:
Wat ik raar vind, is dat je met deistische argumenten christendom probeert te bewijzen.
Genesis 1 is proza met beeldspraak en zelfs een refrein. De 7 dagen is een literaire figuur.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:30 schreef Mtijn het volgende:
Zelfs jouw verhaal, jouw interpretatie van de werkelijkheid heeft niets te maken met het christelijke scheppingsverhaal, genesis 1.
Ik ken maar weinig gelovigen die alles aannemen en niet nadenken.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:02 schreef Zzyzx het volgende:
En een geloof dat relaties verdiept? Niet nadenken maar aannemen noem ik geen verdiepen.
Raar he... zo'n serieuze discussie?quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:42 schreef EDMAN- het volgende:
wat een geblaat allemaal.. christen kneuzen, sorry dak het zeg.
De nederlandse wet is zelfs op bepaalde punten gebaseerd op christelijke normen en waarden, dus ik zou je eerst maar eens verdiepen voordat je met beledegingen gaat strooien.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:42 schreef EDMAN- het volgende:
wat een geblaat allemaal.. christen kneuzen, sorry dak het zeg.
In een verkeerd topic op een verkeerd forum.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:44 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Raar he... zo'n serieuze discussie?![]()
Ok ik had niet moeten beledigen, heb je gelijk in. Maar ik bedoelde gewoon, ik maak dit topic aan om te zeuren (klaagbaak) over de EO-jongeerendag en wat krijg je: de zoveelste christen vs not-christen discussie die altijd hetzelfde gaat/eindigd en waar je geen ruk mee opschiet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De nederlandse wet is zelfs op bepaalde punten gebaseerd op christelijke normen en waarden, dus ik zou je eerst maar eens verdiepen voordat je met beledegingen gaat strooien.
Is er eidelijk eens een serieuze discussie in KLB, mag het weer niet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:03 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
In een verkeerd topic op een verkeerd forum.
Als je van te voren weet dat je er niets mee op zou schieten (ook mijn idee trouwens), waarom reageer je er dan zo fel op? Ik heb geen probs met gelovige mensen hoor, ben zelf vroeger ook gelovig geweest, maar ben daar toen ik mn eigen weg mocht kiezen van af gestapt omdat ik mij met bepaalde standpunten gewoon niet vereenzelfigen kon.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:04 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Ok ik had niet moeten beledigen, heb je gelijk in. Maar ik bedoelde gewoon, ik maak dit topic aan om te zeuren (klaagbaak) over de EO-jongeerendag en wat krijg je: de zoveelste christen vs not-christen discussie die altijd hetzelfde gaat/eindigd en waar je geen ruk mee opschiet.
Ok daar heb je me.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
en discussies tussen christenen en atheisten lossen mssn niets op, maar kunnen wel ondanks dat veel van de users hun hakken in het zand steken, de zienswijze van de verschillende groepen verklaren.
Afgelopen 5 jaar? , waar heb je de laatste 50 jaar gezeten dan , dat er een nieuw etiket op geplakt is betekend niet dat al die conflicten niet al tot de koude oorlog terug gaan en die conflicten hebben amper met religie te maken, 10-15 jaar geleden waren in die zeflde gebieden oorlogen die als 'the war on drugs' bestempeld werden en 20-40 jaar geleden werd daar de war on communism uitgevochten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:40 schreef Blue-eagle het volgende:
Nu:
Religie heeft in de afgelopen 5 jaar weer voor honder duizenden onschuldige doden gezorgd. De westerse "God bless" landen bombarderen gebouwen plat omdat er wellicht terroristen zitten. De precisie bombardementen blijken niet zo precies wanneer de eerste kinderen omkomen. Duizenden Amerikaanse soldaten, tientallen geallieerde soldaten, duizenden goedwillende Irakese soldaten en agenten: allemaal dood.
Het Vaticaan is mijns inziens ook verwerpelijk, zeker van dingen als condooms ed, maar er zijn enorm veel christelijken (zelfs RK) , die daar helemaal niks mee van doen hebben, sterker nog op het RK na is geen enkele christelijke stroming direct aan het Vaticaan gerelateerd.quote:Zal ik de kruistochten er eens bij pakken? Of de paus zijn opdrachten en meningen uitlichten? Vooral zijn condoom advies in Afrika en India doet het erg goed voor onze overbevolking. En of dat een goed ding is (volwassen mannen die pasgeboren babies verkrachten om van hun AIDS af te komen? Mochten ze maar een condoom dragen he..) mag je zelf beslissen.
Voor een aantal mensen werkt het dus wel, dat er bepaalde extremisten/fundamentalisten tussen zitten die de boel op den duur verzieken, heb je binnen elke stroming, en zoals ik al eerder aangegeven heb, ben ik zelf ook atheist, maar aangezien ik wel RK opgevoed ben kan ik enigzins begrijpen dat mensen een soort van rust/bezinning in het geloof kunnen vinden, dit terwijl er zeker een aantal regels/verhalen/opvattingen zijn die ik absoluut niet onderschrijf (en ik denk een groot aantal 'gelovigen' ook niet).quote:God - welke god dan ook - bestaat niet. En als hij of zij bestaat.. staan wij met z'n allen niet erg hoog op zijn "todo"-lijstje.
Maar bid lekker door. Bid maar net zo hard als de arme stam in Afrika waar ze al 10 jaar bidden om veilig drinkwater. Bid maar net zo hard als de Amerikaanse priester wiens zoon verongelukt is in Irak. Bid maar net zo hard als alle Moslims die vragen om een eind aan het eeuwige geweld.
Het werkt toch niet.
Dus doordat Adam en Eva niet met hun poten van die appel af konden blijven moest de rest daarvoor boeten, ook degenen die na hen kwamen. Wat fijn van God dat hij ons allemaal straft omdat zijn eerste schepsels niet met hun poten ergens van af konden blijven. Als Hij ons allemaal een eigen wil heeft gegeven, waarom behandeld hij ons dan gelijk en toch zo verschillend? We worden allemaal gestrafd, maar waarom betrekt hij daar baby's, die nog geen besef van geod en kwaad hebben, bij? Hij is wel een beetje kieskeurig: voorbeeld: mijn oma was 73 toen ze stierf, haar man was ze twintig jaar daarvoor kwijt geraakt aan longkanker en een paar jaar daarvoor kreeg haar oudste dochter een hersentumor, waardoor ze blind werd. Mijn opa en oma stonden echt voor iedereen klaar,ze waren opvanggezin voor mensen die eigenlijk te goed waren voor het psychiatrisch ziekenhuis hier maar te slecht voor de maatschappij en mijn oma heeft zelfs een keer iemand mee naar huis genomen die dronken lag te huilen bij de heg omdat zijn vrouw was overleden. Ze hielp iedereen.En ze was Christelijk.Kortom, ze leefde volgens Gods wil en toch nam Hij haar alles af. Mijn andere opa daarintegen onderdrukte zijn vrouw en kinderen, is ontzettend gierig en enorm vroom.De man leeft nog steeds , hij is inmiddels 91, maar hij heeft nooit Christelijk geleefd.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Toch even een kort beknopte uitleg:
Volgens de bijbel heeft GOD het universum PERFECT bedoeld. Zonder lijden, pijn, dood, kwaad, etc.
Adam en Eva (die naar mijn idee symbool staan voor de mensheid van die tijd) was alles gegeven, ze mochten alleen één ding niet doen: eten van de boem van kennis en goed en kwaad (symbool voor: niet op de troon van GOD gaan zitten). Doordat GOD ons niet als robotten heeft gemaakt had de mens de vrije wil om voor goed en kwaad te kiezen.
De mens koos het kwaad door te luisteren naar de slang/satan (symbool voor het kwaad).
Door die keuze gaf de mensheid satan (het kwaad) de ruimte om te aarde te 'besmetten'. Hierdoor is alle zonde, pijn, dood, etc. onstaan volgens de bijbel, waar jij het dus ook over hebt.
GOD is goed, maar de mens vaak niet. GOD heeft ons een vrije wil en eigen verantwoordelijkheid gegeven. Hij gaat dus niet al onze problemen oplossen, hoe graag hij dat waarschijnlijk ook zou willen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:40 schreef Blue-eagle het volgende:
Gelovigen, ik heb drie vraagjes welke jullie makkelijk kunnen beantwoorden.
[list]Hoe komt het dat er dagelijks nog aan crack verslaafde babies met AIDS worden geboren als jouw god zo goed is?
Engelen hadden/hebben ook een vrije wil om goed of kwaad te kiezen. In die tijd was de wereld nog perfect. Maar net zoals er zonder duisternis geen licht is, is er ook zonder kwaad, geen goedheid.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:40 schreef Blue-eagle het volgende:Als god alles heeft geschapen, heeft hij ook de engel geschapen die uiteindelijk de duivel werd, aangezien god alwetend is moest hij dit weten. Punt 1 verklaren met "het was de duivel" klopt dus niet: de duivel komt van god. Hoe kan dat?
Ik geloof dat die Keltische, Egyptische, Romeinse, Hindoestaanse, etc. goden geen goden zijn. Misschien aanbidden ze lucht, of misschien een geest of demoon, geen idee.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:40 schreef Blue-eagle het volgende:Religie is voor 99% gebonden aan cultuur (locatie, opvoeding, ouders) - als er maar 1 god is, hoe verklaar jij dan de Keltische, Egyptische, Romeinse, Hindoestaanse, Japanse, Chinese en zelfs Noorse goden? En mocht je in een van de laatste paar geloven: hoe leg jij de Christelijke god uit?
Amateurpsychologie doet me niks. Ik geloof simpelweg omdat ik het 'geloof'. Ik heb erover nagedacht, onderzoek naar gedaan, mensen gesproken, dingen meegemaakt, etc. en ik ben tot de conclusie gekomen dat het christelijk geloof de waarheid is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:40 schreef Blue-eagle het volgende:
Nu begrijp ik dat je als gelovige jezelf gesterkt voelt in je geloof door de onzekerheden van het leven, immers, jouw geloof geeft antwoord op het ontstaan en de dood. Niet alleen van jezelf, maar ook van geliefden.
Ooit gedacht dat dit wellicht een psychologisch mens-eigen gebruik is?
Wat is precies je punt? Denk jij dat GOD het buitenlandbeleid van de VS bepaald simpelweg omdat je Bush weleens 'God bless America' hoort zeggen?quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:40 schreef Blue-eagle het volgende:
Een paar voorbeeldjes:
10.000 jaar geleden:
Nomaden stammen bouwden stallen en omheiningen voor vee. Een bacteriele plaag roeit de halve runder bevolking uit. De stam oudste merkt dat alle stam leden erg bang worden: hij verzint een hogere macht om de boel onder controle te houden. De mensen, goedgelovig als ze zijn, accepteren het verhaal en ze leven gelukkig en wel verder.
5.000 jaar geleden:
De stam is uitgegroeid tot een welvarende stad in de jugles van wat wij nu kennen als Midden Amerika (Mexico). De stamoudsten zijn inmiddels machtgeile oude mannetjes met een verkeerd wereldbeeld (paus, anti-condooms?) Ze eisen bij iedere nieuwe maan een jonge maagd die door hun voorbereid wordt op het offer feest. Een 12-jarige meisje wordt naar de oude mannetjes gestuurd.. een half uur later ligt ze bloedend op een altaar.
500 jaar geleden:
De stam is inmiddels een volwaardig land met een leger, ze noemen zichzelf de Maya's. Witte mannen met paarden komen langs in grote zeilschepen en komen een nieuw geloof verkondigen. De goede witte mensch, aangespoord door de straten van goud, heeft binnen enkele tientallen jaren het grootste gedeelte van de Maya's uitgeroeid. Want hun god is goed.
5 jaar geleden:
Moslim extremisten, heilig overtuigd in hun religie, besluiten met vliegtuigen zelfmoordaanslagen te plegen op Amerikaans grondgebied. "Allahu Akhbar!" - president Bush reageert: "The war on terrorism is on, God bless America!"
Nu:
Religie heeft in de afgelopen 5 jaar weer voor honder duizenden onschuldige doden gezorgd. De westerse "God bless" landen bombarderen gebouwen plat omdat er wellicht terroristen zitten. De precisie bombardementen blijken niet zo precies wanneer de eerste kinderen omkomen. Duizenden Amerikaanse soldaten, tientallen geallieerde soldaten, duizenden goedwillende Irakese soldaten en agenten: allemaal dood.
Kruistochten ga ik niet meer op in. Lees maar eens een stuk of 50 posts terug in dit topic.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:40 schreef Blue-eagle het volgende:
Zal ik de kruistochten er eens bij pakken? Of de paus zijn opdrachten en meningen uitlichten? Vooral zijn condoom advies in Afrika en India doet het erg goed voor onze overbevolking. En of dat een goed ding is (volwassen mannen die pasgeboren babies verkrachten om van hun AIDS af te komen? Mochten ze maar een condoom dragen he..) mag je zelf beslissen.
Ik hoop dat je inmiddels mijn punt snapt. Het is de taak aan ons om te zorgen dat NIEMAND meer hoeft te bidden om veilig drinkwater. Je kan makkelijk GOD de schuld geven, maar wat doe jij eraan?quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:40 schreef Blue-eagle het volgende:
Maar bid lekker door. Bid maar net zo hard als de arme stam in Afrika waar ze al 10 jaar bidden om veilig drinkwater.
Ik heb vaak genoeg gemerkt dat het wel werkt. Ik heb mensen zien genezen van ziektes, demonen (ze bestaan!) uitgedreven zien worden en een verlamde weer zien lopen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:40 schreef Blue-eagle het volgende:
Bid maar net zo hard als de Amerikaanse priester wiens zoon verongelukt is in Irak. Bid maar net zo hard als alle Moslims die vragen om een eind aan het eeuwige geweld.
Het werkt toch niet.
Het is ook niet zozeer alleen dat GOD ons daarvoor straft, maar hij had geen keus. Doordat de vroege mensheid voor het 'kwaad' koos, is de aarde 'besmet' geraakt en heef de mens daardoor satan (het kwaad) macht gegeven op aarde.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dus doordat Adam en Eva niet met hun poten van die appel af konden blijven moest de rest daarvoor boeten, ook degenen die na hen kwamen. Wat fijn van God dat hij ons allemaal straft omdat zijn eerste schepsels niet met hun poten ergens van af konden blijven.
Ik kan heel goed begrijpen dat je dat denkt. En dit zijn altijd enorm lastige dilemma's, helemaal om het uit te leggen (voor zover dat kan).quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:54 schreef RealZeus het volgende:
Als Hij ons allemaal een eigen wil heeft gegeven, waarom behandeld hij ons dan gelijk en toch zo verschillend? We worden allemaal gestrafd, maar waarom betrekt hij daar baby's, die nog geen besef van geod en kwaad hebben, bij? Hij is wel een beetje kieskeurig: voorbeeld: mijn oma was 73 toen ze stierf, haar man was ze twintig jaar daarvoor kwijt geraakt aan longkanker en een paar jaar daarvoor kreeg haar oudste dochter een hersentumor, waardoor ze blind werd. Mijn opa en oma stonden echt voor iedereen klaar,ze waren opvanggezin voor mensen die eigenlijk te goed waren voor het psychiatrisch ziekenhuis hier maar te slecht voor de maatschappij en mijn oma heeft zelfs een keer iemand mee naar huis genomen die dronken lag te huilen bij de heg omdat zijn vrouw was overleden. Ze hielp iedereen.En ze was Christelijk.Kortom, ze leefde volgens Gods wil en toch nam Hij haar alles af. Mijn andere opa daarintegen onderdrukte zijn vrouw en kinderen, is ontzettend gierig en enorm vroom.De man leeft nog steeds , hij is inmiddels 91, maar hij heeft nooit Christelijk geleefd.
Op dat soort momenten denk ik toch dat God ons een beetje als LEGO ziet en af en toe ,willekeurig ,just for fun, een poppetje uit elkaar haalt.![]()
God had geen keus? hij is godverdomme god. almachtig enzo?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het is ook niet zozeer alleen dat GOD ons daarvoor straft, maar hij had geen keus. Doordat de vroege mensheid voor het 'kwaad' koos, is de aarde 'besmet' geraakt en heef de mens daardoor satan (het kwaad) macht gegeven op aarde.
De mens is onrein en MOET dus wel eerst sterven om in de volmaakte hemel te komen.
Lees goed.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:10 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
God had geen keus? hij is godverdomme god. almachtig enzo?
God, zoals in de bijbel geschreven, respecteerd sowieso onze "keuzes" niet.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:16 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Lees goed.
Bovendien, wat is je vrije wil waard als je keuzes niet gerespecteerd worden?
Of GOD je naar de hel stuurt omdat je niet gelooft weet ik niet. Ik denk eerlijk gezegd dat er meer bij komt kijken nog... maar ik kan er geen zinnige uitspraken over doen, niemand niet.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:52 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
God, zoals in de bijbel geschreven, respecteerd sowieso onze "keuzes" niet.
Ik bedoel. hij geeft je zogenaamd vrije wil, maar als die wil hem niet aanstaat gooit ie je in de hel waar je voor altijd zal branden voor je foute keuze!!!11
en als mensen hun vrije wil uitoefenen moord ie ze ook nog eens allemaal uit door middel van een zondvloed.
ja man. hij respecteerd echt onze keuzes.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou zeggen bid eens oprecht tot GOD en vraag hem om een teken dat hij bestaat. Als je Hem niet zoekt, zul je Hem ook niet vinden...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:52 schreef Mustard_Man het volgende:
keuze is sowieso discutabel. KIES ik ervoor om niet in god te geloven? dacht het niet. lijkt me wel makkelijk en relaxt om in een god geloven.
ik ga uit van wat er in de bijbel staat.quote:Op maandag 18 juni 2007 00:28 schreef koningdavid het volgende:
Ik was het vergeten.... sorry man.![]()
Er wordt trouwens ook niet meer op mijn lange posts hierboven gereageerd.![]()
[..]
Of GOD je naar de hel stuurt omdat je niet gelooft weet ik niet. Ik denk eerlijk gezegd dat er meer bij komt kijken nog... maar ik kan er geen zinnige uitspraken over doen, niemand niet.
Ik vind jouw keuze kwaad, mag ik je nu martelen? want als je kwaad kiest dan krijg je kwaad ook verdomme!quote:Maar in principe denk ik dat als iemand voor het 'kwaad' kiest, krijgt hij 'kwaad'. Want zijn keuze wordt gerespecteerd.
je lult nu echt poep. hij bepaald dus ff lekker wat fout en goed is en als je in zijn ogen fout bent (en dat ben je dus al als je niet geloofd dat hij bestaat) dan mag je lekker branden in de hel.quote:Maar dat GOD mensen straft wil niet zeggen dat hij de keuzes niet respecteert. Als je iemand straft respecteer je zijn keuze JUIST. Je respecteert iemand niet als je zijn 'foute' keuze zou veranderen in een 'goede keuze', dan ontneem je iemands vrije wil.
dus als je een doel hebt is alles fair play?quote:Bovendien straft GOD alleen als het nodig is. De zondvloed had een doel en de dood heeft een doel.
Om eerlijk te zijn heb ik dat zo'n 5 jaar geleden een paar keer serieus geprobeerd, ik kreeg helaas geen teken.quote:En ik weet, er gebeuren ook een hoop onverklaarbare doelloze dingen. Daar heb ik ook niet altijd een antwoord op, maar ik had geloof ik een posts hierboven waar ik daar wat dieper op in ging.
[..]
Ik zou zeggen bid eens oprecht tot GOD en vraag hem om een teken dat hij bestaat. Als je Hem niet zoekt, zul je Hem ook niet vinden...
bullshit.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:59 schreef BigFire het volgende:
de keuze of je wel of niet met God leeft heeft consequenties. dit is ieder mens opgelegt en zal je dus moeten accepteren voor je eigen bestwil. je 'vrije wil' is beperkt tot de 2 keuzes die je hebt. niet meedoen met het hele verhaal kan niet want dan verval je automatisch in het niet kiezen voor God met dezelfde consequenties(hel).
de vraag is: blijf je koppig of ga je overstag?
Ja.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:52 schreef Mustard_Man het volgende:
je lult nu echt poep. hij bepaald dus ff lekker wat fout en goed is
Dat zeg jij, ik ben daar helemaal niet zo zeker van. Sterker nog, ik geloof absoluut niet dat het zo zwart/wit is.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:52 schreef Mustard_Man het volgende:
en als je in zijn ogen fout bent (en dat ben je dus al als je niet geloofd dat hij bestaat) dan mag je lekker branden in de hel.
oh. en wel leuk dat moordenaars e.d gewoon de hemel binnen mogen als ze zich door jezus laten redden, maar mensen die wel braaf leven maar niet geloven zullen branden voor altijd. écht heel ethisch verantwoord, die god van jou.
Inderdaad wel makkelijk, maar daarom niet minder waar (in mijn ogen).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:52 schreef Mustard_Man het volgende:
dus als je een doel hebt is alles fair play?
nee, alleen GOD mag dat!!11 waarom? ja want hij is GOD! lekker makkelijk weer he.
Hij laat zich niet verzoeken nee. Maar als je oprecht vraagt of je een teken mag ontvangen gebeurt dat wel eens. Ik ken mensen die daarna hele bijzondere dingen hebben meegemaakt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:52 schreef Mustard_Man het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik dat zo'n 5 jaar geleden een paar keer serieus geprobeerd, ik kreeg helaas geen teken.
Volgens mij doet God ook helemaal niet aan tekenen geven dat hij bestaat, meen ik mij te herinneren.
Nee, Hij grijpt ook regelmatig in. Maar je kan toch niet verwachten dat Hij alle rotzooi die wij creëren gaat oplossen? Wat leren wij dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
De gelovigen zeggen in feite op de laatste pagina dat God er een beetje bij zit en ons alles laat oplossen, toffe vent.
Ik zie persoonlijk weinig van Gods werk, meeste dingen moeten mensen hard voor werken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee, Hij grijpt ook regelmatig in. Maar je kan toch niet verwachten dat Hij alle rotzooi die wij creëren gaat oplossen? Wat leren wij dan?
In hun dromen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:05 schreef koningdavid het volgende:
Hij laat zich niet verzoeken nee. Maar als je oprecht vraagt of je een teken mag ontvangen gebeurt dat wel eens. Ik ken mensen die daarna hele bijzondere dingen hebben meegemaakt.
Lijkt me ook niks mis mee.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik zie persoonlijk weinig van Gods werk, meeste dingen moeten mensen hard voor werken.
Of je nog iets hebt aan je kennis, geen idee. Of je nog iets hebt aan je ervaringen, ik denk het wel.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik geloof niet dat wij iets zouden moeten leren, en zeker niet mocht God bestaan. Als hij bestaat, gaan je na je dood of naar de hemel, en kan je zeggen "Aha, zo gaat het er dus aan toe hierboven", of naar de hel, waar je eerder iets zult hebben als "Jammer maar helaas".
Geloof niet dat je dan nog iets aan je kennis hebt, opgebouwd door een leven vol goddeloosheid...
Nee.quote:
Dus mensen leven vooral voor zichzelf? Om zolang mogelijk te kunnen genieten van hun eigen ervaringen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:14 schreef koningdavid het volgende:
Of je nog iets hebt aan je kennis, geen idee. Of je nog iets hebt aan je ervaringen, ik denk het wel.
Nee, waar haal je dat vandaan? Hoe de hemel eruit zal zien weet niemand, we weten n.a.v. de bijbel alleen dat het volmaakt is. En het lijkt me onlogisch dat we alles uit 'dit leven' in de hemel vergeten zouden zijn.quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dus mensen leven vooral voor zichzelf? Om zolang mogelijk te kunnen genieten van hun eigen ervaringen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |