Geen seks voor het huwelijkquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:22 schreef bolletje_25 het volgende:
Ga er volgend jaar maar eens heen. Lopen vast wel wanhopige chicks rond.
Je kwam over alsof je het absurd vind dat er atheisten zijn die weinig over de evolutie theorie weten.quote:
Klopt denk ik wel. Maar dan moet je je ook even bedenken dat zulke mensen ook niet in de buurt van gelovigen komen. Dat kan ik heel goed begrijpen want zelf heb ik ook weinig behoefte om om te gaan met mensen die vinden dat ik het verdien om te branden in de hel.quote:[..]
Ik heb het dus ook niet over de 'serieuze' discussies. Daar zijn vaak heel goed geinformeerde atheisten/agnosten die daaraan meedoen. Ik had het meer over die kansloze gasten die alleen maar reageren in de trent van: "jezus", "eo
", "bijbel is een sprookjesboek
", "christenen zijn dom
".
Dat soort types hebben altijd een grote mond op internet, maar op straat kom ik ze nooit tegen.
ze zouden ze moeten oppakken voor landverraad!!11quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:18 schreef EDMAN- het volgende:
'We aanbidden Jezus onze koning'... what happened to Beatrix?
Ik vind het helemaal niet vreemd, als je de geschiedenis en het ontstaan van de nederlanden bekijkt, of het in de huidige tijd wenselijk is betwijel ik wel...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Geen seks voor het huwelijk. Dus weinig succes daar...
Ik vind zelf vreemd dat het christendom op deze schaal mag gevierd worden, terwijl moslims bij het bouwen van een moskee op alle mogelijke fronten worden tegengewerkt...
Er staan anders aardig wat moskeeën in nederland. Als ze het volgens de regels doen is een moskee best te regelen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik vind zelf vreemd dat het christendom op deze schaal mag gevierd worden, terwijl moslims bij het bouwen van een moskee op alle mogelijke fronten worden tegengewerkt...
met de huidige bezoeksaantallen van kerken hoeft er ook niks bijgebouwd te worden, terwijl de moslim populatie nog steeds groeit he?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er staan anders aardig wat moskeeën in nederland. Als ze het volgens de regels doen is een moskee best te regelen.
Nou en? Ik vind huizen belangrijker. Als er ruimte over is mag er best een moskee bij, maar je moet niet arrogant eisen gaan lopen stellen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
met de huidige bezoeksaantallen van kerken hoeft er ook niks bijgebouwd te worden, terwijl de moslim populatie nog steeds groeit he?
Je bent zelf een triest clubje mensen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:40 schreef AffenStrudel het volgende:
Triest clubje mensen, die gelovigen.
Zonde dat die mensen zich zo in hun verstand laten beperken door een sprookje.
Net alsof jezus echt een boot had vol met koeienquote:Op zondag 10 juni 2007 00:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je bent zelf een triest clubje mensen.![]()
En mijn verstand is prima.![]()
quote:Op zondag 10 juni 2007 01:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Net alsof jezus echt een boot had vol met koeien
Klok, klepel, Noach, zondvloed.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Waarom is gezond nuanceren toch zo moeilijk voor mensen?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:33 schreef EDMAN- het volgende:
Wat is dat toch een stelletje klootviolen bij elkaar zeg. Ik was eens vroeg wakker vandaag en zet de TV aan. Meteen live bij de EO-jongerendag. Wat een irritante groep mensen is dat dan? Heel leuk allemaal hoor zingen en bidden met elkaar met van die irritante presentatoren, maar je schiet er geen reet mee op.
Je zou toch denken dat je er na ruim 18000 posts wel achter zou zijn dat mensen op FOK! expres ongenuanceerd posten maar knap van je dat je dat nog steeds niet opmerkt.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:21 schreef Lamon het volgende:
[..]
Waarom is gezond nuanceren toch zo moeilijk voor mensen?
Ik ben de grootste heiden die je kunt tegenkomen, maar van alle dagelijkse religieuze terreur, is de EO jongerendag nou net de enige traditie waar ik weinig kwaad in zie....
Tja, als volwassen mens met hersens, is het moeilijk inleven in zo'n treurige subgroep, zelfs na 7 jaar.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:26 schreef Emimich het volgende:
Je zou toch denken dat je er na ruim 18000 posts wel achter zou zijn dat mensen op FOK! expres ongenuanceerd posten maar knap van je dat je dat nog steeds niet opmerkt.
Dat zijn dezelfde jongeren die elke ochtend als ze met het treintje naar hun Christelijke school moeten stiekem staan te roken op het station..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:19 schreef AstroStart het volgende:
[..]
Volledig mee eens! Ik ben zelf geen christen, maar wel agnost. Ik vind het knap dat er jongeren zijn die nog geloven en daar ook voor uitkomen. Prima! Ik gun ze een hele fijne dag in het Gelredome.
Je hebt ook Christelijke metal.. Is niet eens slecht ookquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:41 schreef -Vedette- het volgende:
nou bij het lezen van deze bende maar eens de tv aangezet
maar ik zie rock bandje
soort van di-rect maar dan nog erger, is rockmuziek niet satanistisch???
Waar worden ergens arrogant eisen gesteld dan? Ik ben zelf, alhoewel katholiek opgevoed, ook atheist, maar ik zou er , zolang ze zich maar aan de wet houden, echt niet mee zitten als er een moskee in de buurt gebouwd zou worden, in een straal van +/- 2km zitten hierzo toch al alle geloven die je kan bedenken inclusief irritant klokkengeluid op zondags om 10 uur 's ochtends terwijl ik pas 4 uurtjes aan het slapen ben.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou en? Ik vind huizen belangrijker. Als er ruimte over is mag er best een moskee bij, maar je moet niet arrogant eisen gaan lopen stellen.
quote:Op zondag 10 juni 2007 06:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Waar worden ergens arrogant eisen gesteld dan? Ik ben zelf, alhoewel katholiek opgevoed, ook atheist, maar ik zou er , zolang ze zich maar aan de wet houden, echt niet mee zitten als er een moskee in de buurt gebouwd zou worden, in een straal van +/- 2km zitten hierzo toch al alle geloven die je kan bedenken inclusief irritant klokkengeluid op zondags om 10 uur 's ochtends terwijl ik pas 4 uurtjes aan het slapen ben.
Dit bedoelde ik.quote::
Op zaterdag 9 juni 2007 21:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Geen seks voor het huwelijk . Dus weinig succes daar...
Het lijkt me logisch dat ongelovigen het niet fijn vinden om door een stelletje sprookjesboekaanbidders bestuurd te worden.quote:Op zondag 10 juni 2007 09:55 schreef Batsnek het volgende:
Die hele atheisten-fundamentalisten kliek begint steeds sektarischer vormen aan te nemen...
Sowieso; die hele argumentatie; geloof is niet bewijsbaar, dus gelovigen geloven in een sprookje, dus gelovigen zijn achterlijk, debiel en een stel domme inteeltschapen.
Het is een geloof mensen; intuitie, onderbuikgevoelens, liefde, iets wat je in je kop zit! Daar hoef je geen bewijs voorl dat voel je namelijk aan of niet.
Ik wordt overigens vaker lastig gevallen door die zogenaamde 'strong-atheist' dan gelovigen. Ten eerste, de meeste gelovige crazy hunchback ladies die je op een treinstation proberen te bekeren zijn heel vriendelijk, en wimpel je zo af. Echter, je hoeft internet maar op te starten en op elk denkbaar forum lopen mensen als een stel wijven te mekkeren hoe slecht die sprookjesshit wel niet is, dat geloof verantwoordelijk is voor alle oorlogen, en dat gelovigen geen abortus, euthanasie, drugs of whatever willen legaliseren.
ja. laten we vooral met zn allen onze smoel dicht houden over alles wat ons niet aanstaat.quote:Op zondag 10 juni 2007 10:13 schreef Batsnek het volgende:
Nou, het is niet zo of je veel keus hebt he.
Ik wil ook niet door een homo-hater bestuurd worden, maar als het zo is, dan valt er weinig aan te doen. Hetzelfde geld voor mensen die electronische muziek geen muziek vinden, mensen die tegen vleesconsumptie zijn, mensen die me proberen te weerhouden van drugsgebruik of mensen die een hekel aan kinderen hebben. Je kunt er noch zo lang over zeiken, klagen en mekkeren, uiteindelijk zul je verschillen tussen mensen moeten accepteren.
Daarnaast hoeveel mensen aanbidden die onzin van dan brown, of hoeveel mensen aanbidden de privé/libelle. For fuck sake, hoeveel mensen lezen horoscopen of die 9/11 bullshit. Mensen geloven nou eenmaal wat ze leuk lijkt. Als je daar niet tegen kan, moet je maar op een eiland gaan wonen ofzo.
Ah. de winner-takes-all mentaliteit. Leuk dat ik gelovigen anders heb horen piepen toen paars aan de macht was.quote:Op zondag 10 juni 2007 10.13 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Nou, het is niet zo of je veel keus hebt he.
Waar zie je mij Christenen uitschelden?quote:Op zondag 10 juni 2007 10:34 schreef Batsnek het volgende:
Jah, anderen uitschelden; daar schiet je veel mee op.
Ik moet van jou nog het eerste argument horen waarom het gerechtvaardigd is andersdenkenden als minder waardig te zien. Ik weet dat het voor jou vrij moeilijk is, maar mensen die in God, roze draakjes, astrologie, complottheorien en my sweet 16 geloven zijn nou eenmaal ook mensen MET stemrecht. Dus behalve ze als gelijkwaardig zien, is het misschien ook een lumineus idee om ze wat van je onbegrensde intellect bij te brengen.
You may, enlighten us.
Hé kijk; het eerste argument tegen gelovigen in dit topic!quote:Op zondag 10 juni 2007 10:53 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Waar zie je mij Christenen uitschelden?
Rechtvaardigheid is relatief. waarom vinden gelovigen god rechtvaardig? naar mijn mening is hij de grootste schurk ooit, mocht hij wél blijken bestaan.
Als je wilt weten waarom ik gelovigen niet respecteer, dan zou je dat eigenlijk terug kunnen vinden in een driedelige topicreeks van mij. Maar omdat ik zo aardig ben vat ik het maar even samen:
Gelovigen hebben geen respect voor atheisten. Dat kan namelijk niet als gelovige. Als gelovige vind je god rechtvaardig. Als gelovige vind je dat in de bijbel de waarheid staat. In de bijbel staat dat het ontkennen van het bestaan van de heilige geest, de enige onvergeefbare zonde is. Voor deze zonde zullen atheisten voor altijd branden in de hel.
het argument is dus: Gelovigen vinden het rechtvaardig dat god ons naar de hel stuurt om voor altijd te branden. Waarom zou ik dan respect hebben voor mensen die mij nieteens respecteren?
topicreeks:
Respect hebben voor gelovigen.
Respect hebben voor gelovigen, deel 2.
Respect hebben voor gelovigen III
Maarom kom ik jou nooit tegen bij echte discussies in WFL? Je argumentatie is briljant.quote:Op zondag 10 juni 2007 10:54 schreef Batsnek het volgende:
@ papierversnipperaar
Als hun t doen mag ik t ook!
Weet je wat; als het grote mensen denken te moeilijk voor je is, kun je altijd nog binnen je eigen clubje gaan zeiken, mekkeren klagen over hoe stom gelovigen wel niet zijn. Nemen ze je ten minste serieus.
Maar leuk dat je ook iets te melden hebt hoor..
lolly?
quote:Op zondag 10 juni 2007 01:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dan moet je iets verder terug kijken dan 1 week. Je hebt wekenlange discussies gemist over Bewijzen dat God niet bestaat, of Atheïsme een Geloof is en Evolutie Vs Creationisme. Waar was jij?quote:Op zondag 10 juni 2007 11:11 schreef Batsnek het volgende:
Misschien wel om dezelfde reden, dat jij er nooit komt.
althans, zo blijkt uit je postgeschiedenis.
Ik vind tussen respecteren en tolereren toch wel een enorm verschil zitten hoor.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:01 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Hé kijk; het eerste argument tegen gelovigen in dit topic!
Wat dan weer jammer is, is dat je nogal generaliseert; ik ben namelijk ook gelovig, en ik respecteer atheisten en andersdenkenden wel degelijk.
Daarnaast hebben veel gelovigen ( volgens mij heb je het over christenen, maar goed ) wel degelijk respect voor gelovigen; het is meestal zo; 'nou als jij het licht niet wilt zien, dan niet; ik kan je niet dwingen.'
Christen fundamentalisten zijn echter wél degenen die zich tenminste aan het woord van God houden. Op een bepaalde manier heb ik meer respect voor hen dan voor gematigde gelovigen.quote:Echter er zijn idd een aantal christen fundamentalisten die het voor anderen verpesten; voorbeeldje van christen-fundi's op mijn academie; "Jah, ik ga niet mee naar een schoolfeest want ik wil zondag bij m'n ouders kunnen bidden/borspelletjes spelen en kerkliederen zingen." "Ik ga niet meer modelschilderen, want het naakt is voorbehouden aan je degene waar je mee trouwt." Ik ga niet mee op excursie, want daar wordt alcohol geschonken, en dat mag niet, want bijbel."
Nou, etc; je kent dat soort shit wel; in zo'n geval verpest je het voor anderen; en kun je wat mij betreft opflikkeren. Echter dat is gelukkig maar een zeer klein percentage, waar je en public vrijwel NOOIT last van hebt.
Het lijkt erop dat je graag in het meest voordelige wilt geloven.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:19 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Ik vind tussen respecteren en tolereren toch wel een enorm verschil zitten hoor.
Bovendien vind ik het enorm asociaal wanneer gelovigen komen met "als jij het licht niet wilt zien, dan niet". Alsof ik niet graag naar een hemel oid zou willen gaan en de liefde van een oppermachtig wezen zou willen hebben (het klinkt een beetje gay nu maarja) Dat ik dat ook graag zou willen betekend echter niet dat ik geloof dat het waar is. Als het bestaan van God een feit zou zijn, hoeveel mensen zouden zich dan van god afkeren? Héél héél weinig is mijn gok. In tegenstelling tot wat gelovigen denken te weten, wil ik echt wél geloven in zoiets.
[..]
Christen fundamentalisten zijn echter wél degenen die zich tenminste aan het woord van God houden. Op een bepaalde manier heb ik meer respect voor hen dan voor gematigde gelovigen.
Als je persé ergens in wil geloven is dat je keuze, hoewel de meeste mensen zoals jij zegt erg worden beïnvloed door hun omgeving, waaronder ouders.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:40 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je graag in het meest voordelige wilt geloven.
Misschien moet je eens wat daadkrachtiger zijn in je keuzes. Als jij er bewust voor kiest om je open te stellen voor het christelijk geloof, zul je christelijke liefde of God ( whatever that may be ) ontvangen. Als jij je openstelt voor 9/11 complottheorien zul je erin gaan geloven, en zul je overal 'bewijzen' zien van een corrupte overheid. Als jij het waarschijnlijk acht dat de maan van kaas is, zul je steeds meer bevestiging vinden over hoe kaas de enige substantie is die in staat is om een hemellichaam te draaien zonder massa te verliezen of weet ik veel wat.
Mensen geloven nou eenmaal wat ze leuk lijkt; als jij je bevind tussen allemaal atheisten zul je geconfronteerd worden met eenzijdige denkpatronen. Als je hier doorheen weet te prikken kun je voor jezelf op zoek gaan ( nadenken ) naar de waarheid, en uiteindelijk ligt die waarheid altijd bij jezelf. Niet bij atheisme ( lees de wetenschap ), christendom, buitenaardse wezens of noem t maar op.
Meedoen met gelijkdenkenden is namelijk niet nadenken maar nadoen. En ik weet niet meer wie het had over leven in een illusie maar dat is precies wat een illusie is; andermans luchtkastelen voor waarheid aan zien.
Hoeveel mensen willen graag benadeelt worden? precies.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:40 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je graag in het meest voordelige wilt geloven.
Zo'n makkelijk en typisch argument altijd. Ik heb mij bewust opengesteld voor het Christelijk geloof en God. Ik heb vroeger bijbelles gehad en ik heb op een zwaar christelijke school gezeten. Ik heb familieleden die gelovig zijn en ben vaak genoeg naar de kerk geweest. Maarja, dan zal ik me wel niet écht opengesteld hebben hé! want anders geloofde ik wel! vuige ketter dat ik ben!quote:Misschien moet je eens wat daadkrachtiger zijn in je keuzes. Als jij er bewust voor kiest om je open te stellen voor het christelijk geloof, zul je christelijke liefde of God ( whatever that may be ) ontvangen.
tsja, als je lang genoeg zoekt zul je altijd wel een stok vinden om de hond mee te slaan. Als je je ergens voor open stelt betekend niet dat je er direct in zult geloven. Een weldenkend mens zal kritisch zijn.quote:Als jij je openstelt voor 9/11 complottheorien zul je erin gaan geloven, en zul je overal 'bewijzen' zien van een corrupte overheid.
Als jij het waarschijnlijk acht dat de maan van kaas is, zul je steeds meer bevestiging vinden over hoe kaas de enige substantie is die in staat is om een hemellichaam te draaien zonder massa te verliezen of weet ik veel wat.
Veel mensen wel. Bij atheisten betwijfel ik dit echter. Atheisten geloven namelijk niet in een hemel of een god, hoe leuk ze dit ook lijkt. Dat je iets wilt betekend niet dat het de waarheid is. Als je wilt zeggen dat voor mij blijkbaar de waarheid sterker weegt dan het leven in een (blije) illusie... dan heb je waarschijnlijk gelijk, maar daarmee haal je ook gelijk je eigen geloof neer.quote:Mensen geloven nou eenmaal wat ze leuk lijkt; als jij je bevind tussen allemaal atheisten zul je geconfronteerd worden met eenzijdige denkpatronen. Als je hier doorheen weet te prikken kun je voor jezelf op zoek gaan ( nadenken ) naar de waarheid, en uiteindelijk ligt die waarheid altijd bij jezelf. Niet bij atheisme ( lees de wetenschap ), christendom, buitenaardse wezens of noem t maar op.
Onzin. Atheisten nemen namelijk niet zomaar andermans luchtkastelen voor waarheid aan.quote:Meedoen met gelijkdenkenden is namelijk niet nadenken maar nadoen. En ik weet niet meer wie het had over leven in een illusie maar dat is precies wat een illusie is; andermans luchtkastelen voor waarheid aan zien.
De EO jongerendag versterkt de band tussen gelovigen, dat moeten we natuurlijk niet hebben.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:05 schreef GizartFRL het volgende:
Wat heeft dit met de EO jongerendag te maken?
People having fun, of je nou naar de EO jongerendag gaat of naar een krassersfeest in een donkere kelder, als je maar plezier hebt.
Heb ik gezegd dat ze kwaad doen? Dit is klaagbaak, waar je kan klagen over bepaalde zaken. Ik klaag over de EO, de jongerendag, en de mensen die er heen gaan. Ik kan ook zo een moslim bash topic maken elke dag, maar dat wordt ook zo vervelendquote:Op zondag 10 juni 2007 01:21 schreef Lamon het volgende:
[..]
Waarom is gezond nuanceren toch zo moeilijk voor mensen?
Ik ben de grootste heiden die je kunt tegenkomen, maar van alle dagelijkse religieuze terreur, is de EO jongerendag nou net de enige traditie waar ik weinig kwaad in zie....
Misschien omdat Nederland vanaf dag 1 een joods-christelijke cultuur heeft gehad?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
volgensmij heeft het protestantisme niet echt veel met de joodse traditie te maken gehad, maar ik kan het ook fout hebben.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:49 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Misschien omdat Nederland vanaf dag 1 een joods-christelijke cultuur heeft gehad?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |