abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50280779
Ik stond vanochtend door hun zelfs in de file bij Arnhem
Kut sekte
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:18:49 #152
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_50280875
'We aanbidden Jezus onze koning'... what happened to Beatrix?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:28:55 #153
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50281209
Laat ze ook gewoon hun jaarlijkse feestje hebben, hoeven ze mij tenminste niet met hun reli-onzin bezig te houden.
pi_50281321
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:22 schreef bolletje_25 het volgende:
Ga er volgend jaar maar eens heen. Lopen vast wel wanhopige chicks rond.
Geen seks voor het huwelijk . Dus weinig succes daar...

Ik vind zelf vreemd dat het christendom op deze schaal mag gevierd worden, terwijl moslims bij het bouwen van een moskee op alle mogelijke fronten worden tegengewerkt...
pi_50281399
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:34 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat beweer ik toch ook niet.
Je kwam over alsof je het absurd vind dat er atheisten zijn die weinig over de evolutie theorie weten.
quote:
[..]

Ik heb het dus ook niet over de 'serieuze' discussies. Daar zijn vaak heel goed geinformeerde atheisten/agnosten die daaraan meedoen. Ik had het meer over die kansloze gasten die alleen maar reageren in de trent van: "jezus ", "eo ", "bijbel is een sprookjesboek ", "christenen zijn dom ".

Dat soort types hebben altijd een grote mond op internet, maar op straat kom ik ze nooit tegen.
Klopt denk ik wel. Maar dan moet je je ook even bedenken dat zulke mensen ook niet in de buurt van gelovigen komen. Dat kan ik heel goed begrijpen want zelf heb ik ook weinig behoefte om om te gaan met mensen die vinden dat ik het verdien om te branden in de hel.

Christenen zijn op straat juist oververtegenwoordigt aangezien zij degene zijn die graag roepen dat je jezus als redder moet aannemen. Ik heb nog nooit mensen op straat horen roepen dat de bijbel een sprookjesverhaal is... volgens mij is dat trouwens ook nog steeds strafbaar.
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:18 schreef EDMAN- het volgende:
'We aanbidden Jezus onze koning'... what happened to Beatrix?
ze zouden ze moeten oppakken voor landverraad!!11
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:34:46 #156
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50281411
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:32 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik vind zelf vreemd dat het christendom op deze schaal mag gevierd worden, terwijl moslims bij het bouwen van een moskee op alle mogelijke fronten worden tegengewerkt...
Ik vind het helemaal niet vreemd, als je de geschiedenis en het ontstaan van de nederlanden bekijkt, of het in de huidige tijd wenselijk is betwijel ik wel...
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:38:41 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50281516
quote:

[..]

Er staan anders aardig wat moskeeën in nederland. Als ze het volgens de regels doen is een moskee best te regelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:40:32 #158
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50281580
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er staan anders aardig wat moskeeën in nederland. Als ze het volgens de regels doen is een moskee best te regelen.
met de huidige bezoeksaantallen van kerken hoeft er ook niks bijgebouwd te worden, terwijl de moslim populatie nog steeds groeit he?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 22:01:06 #159
pi_50282224
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

met de huidige bezoeksaantallen van kerken hoeft er ook niks bijgebouwd te worden, terwijl de moslim populatie nog steeds groeit he?
Nou en? Ik vind huizen belangrijker. Als er ruimte over is mag er best een moskee bij, maar je moet niet arrogant eisen gaan lopen stellen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50283434
Triest clubje mensen, die gelovigen.

Zonde dat die mensen zich zo in hun verstand laten beperken door een sprookje.
pi_50285836
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:40 schreef AffenStrudel het volgende:
Triest clubje mensen, die gelovigen.

Zonde dat die mensen zich zo in hun verstand laten beperken door een sprookje.
Je bent zelf een triest clubje mensen.

En mijn verstand is prima.

[ Bericht 12% gewijzigd door koningdavid op 10-06-2007 00:13:41 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_50287545
quote:
Op zondag 10 juni 2007 00:00 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Je bent zelf een triest clubje mensen.

En mijn verstand is prima.
Net alsof jezus echt een boot had vol met koeien
pi_50287776
quote:
Op zondag 10 juni 2007 01:05 schreef Leonos het volgende:

[..]

vertel
pi_50287821
quote:

[..]

Klok, klepel, Noach, zondvloed.
pi_50287891
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:33 schreef EDMAN- het volgende:
Wat is dat toch een stelletje klootviolen bij elkaar zeg. Ik was eens vroeg wakker vandaag en zet de TV aan. Meteen live bij de EO-jongerendag. Wat een irritante groep mensen is dat dan? Heel leuk allemaal hoor zingen en bidden met elkaar met van die irritante presentatoren, maar je schiet er geen reet mee op.
Waarom is gezond nuanceren toch zo moeilijk voor mensen?

Ik ben de grootste heiden die je kunt tegenkomen, maar van alle dagelijkse religieuze terreur, is de EO jongerendag nou net de enige traditie waar ik weinig kwaad in zie....
pi_50287974
quote:
Op zondag 10 juni 2007 01:21 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik ben de grootste heiden die je kunt tegenkomen, maar van alle dagelijkse religieuze terreur, is de EO jongerendag nou net de enige traditie waar ik weinig kwaad in zie....
Je zou toch denken dat je er na ruim 18000 posts wel achter zou zijn dat mensen op FOK! expres ongenuanceerd posten maar knap van je dat je dat nog steeds niet opmerkt.
pi_50288071
quote:
Op zondag 10 juni 2007 01:26 schreef Emimich het volgende:
Je zou toch denken dat je er na ruim 18000 posts wel achter zou zijn dat mensen op FOK! expres ongenuanceerd posten maar knap van je dat je dat nog steeds niet opmerkt.
Tja, als volwassen mens met hersens, is het moeilijk inleven in zo'n treurige subgroep, zelfs na 7 jaar.

Noem het naief, om er vanaf te zijn..
  zondag 10 juni 2007 @ 04:20:35 #168
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_50290065
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:19 schreef AstroStart het volgende:

[..]

Volledig mee eens! Ik ben zelf geen christen, maar wel agnost. Ik vind het knap dat er jongeren zijn die nog geloven en daar ook voor uitkomen. Prima! Ik gun ze een hele fijne dag in het Gelredome.
Dat zijn dezelfde jongeren die elke ochtend als ze met het treintje naar hun Christelijke school moeten stiekem staan te roken op het station..

Geweldig!
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:41 schreef -Vedette- het volgende:
nou bij het lezen van deze bende maar eens de tv aangezet

maar ik zie rock bandje

soort van di-rect maar dan nog erger, is rockmuziek niet satanistisch???
Je hebt ook Christelijke metal.. Is niet eens slecht ook

[ Bericht 14% gewijzigd door Catkiller op 10-06-2007 04:30:06 ]
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 10 juni 2007 @ 06:14:52 #169
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50290542
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou en? Ik vind huizen belangrijker. Als er ruimte over is mag er best een moskee bij, maar je moet niet arrogant eisen gaan lopen stellen.
Waar worden ergens arrogant eisen gesteld dan? Ik ben zelf, alhoewel katholiek opgevoed, ook atheist, maar ik zou er , zolang ze zich maar aan de wet houden, echt niet mee zitten als er een moskee in de buurt gebouwd zou worden, in een straal van +/- 2km zitten hierzo toch al alle geloven die je kan bedenken inclusief irritant klokkengeluid op zondags om 10 uur 's ochtends terwijl ik pas 4 uurtjes aan het slapen ben.
  zondag 10 juni 2007 @ 07:01:13 #170
pi_50290579
quote:
Op zondag 10 juni 2007 06:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Waar worden ergens arrogant eisen gesteld dan? Ik ben zelf, alhoewel katholiek opgevoed, ook atheist, maar ik zou er , zolang ze zich maar aan de wet houden, echt niet mee zitten als er een moskee in de buurt gebouwd zou worden, in een straal van +/- 2km zitten hierzo toch al alle geloven die je kan bedenken inclusief irritant klokkengeluid op zondags om 10 uur 's ochtends terwijl ik pas 4 uurtjes aan het slapen ben.
quote:
:

[..]

Dit bedoelde ik.
pi_50291248
Die hele atheisten-fundamentalisten kliek begint steeds sektarischer vormen aan te nemen...

Sowieso; die hele argumentatie; geloof is niet bewijsbaar, dus gelovigen geloven in een sprookje, dus gelovigen zijn achterlijk, debiel en een stel domme inteeltschapen.

Het is een geloof mensen; intuitie, onderbuikgevoelens, liefde, iets wat je in je kop zit! Daar hoef je geen bewijs voorl dat voel je namelijk aan of niet.

Ik wordt overigens vaker lastig gevallen door die zogenaamde 'strong-atheist' dan gelovigen. Ten eerste, de meeste gelovige crazy hunchback ladies die je op een treinstation proberen te bekeren zijn heel vriendelijk, en wimpel je zo af. Echter, je hoeft internet maar op te starten en op elk denkbaar forum lopen mensen als een stel wijven te mekkeren hoe slecht die sprookjesshit wel niet is, dat geloof verantwoordelijk is voor alle oorlogen, en dat gelovigen geen abortus, euthanasie, drugs of whatever willen legaliseren.
  zondag 10 juni 2007 @ 10:04:59 #172
pi_50291354
quote:
Op zondag 10 juni 2007 09:55 schreef Batsnek het volgende:
Die hele atheisten-fundamentalisten kliek begint steeds sektarischer vormen aan te nemen...

Sowieso; die hele argumentatie; geloof is niet bewijsbaar, dus gelovigen geloven in een sprookje, dus gelovigen zijn achterlijk, debiel en een stel domme inteeltschapen.

Het is een geloof mensen; intuitie, onderbuikgevoelens, liefde, iets wat je in je kop zit! Daar hoef je geen bewijs voorl dat voel je namelijk aan of niet.

Ik wordt overigens vaker lastig gevallen door die zogenaamde 'strong-atheist' dan gelovigen. Ten eerste, de meeste gelovige crazy hunchback ladies die je op een treinstation proberen te bekeren zijn heel vriendelijk, en wimpel je zo af. Echter, je hoeft internet maar op te starten en op elk denkbaar forum lopen mensen als een stel wijven te mekkeren hoe slecht die sprookjesshit wel niet is, dat geloof verantwoordelijk is voor alle oorlogen, en dat gelovigen geen abortus, euthanasie, drugs of whatever willen legaliseren.
Het lijkt me logisch dat ongelovigen het niet fijn vinden om door een stelletje sprookjesboekaanbidders bestuurd te worden.
pi_50291425
Nou, het is niet zo of je veel keus hebt he.

Ik wil ook niet door een homo-hater bestuurd worden, maar als het zo is, dan valt er weinig aan te doen. Hetzelfde geld voor mensen die electronische muziek geen muziek vinden, mensen die tegen vleesconsumptie zijn, mensen die me proberen te weerhouden van drugsgebruik of mensen die een hekel aan kinderen hebben. Je kunt er noch zo lang over zeiken, klagen en mekkeren, uiteindelijk zul je verschillen tussen mensen moeten accepteren.

Daarnaast hoeveel mensen aanbidden die onzin van dan brown, of hoeveel mensen aanbidden de privé/libelle. For fuck sake, hoeveel mensen lezen horoscopen of die 9/11 bullshit. Mensen geloven nou eenmaal wat ze leuk lijkt. Als je daar niet tegen kan, moet je maar op een eiland gaan wonen ofzo.
pi_50291571
quote:
Op zondag 10 juni 2007 10:13 schreef Batsnek het volgende:

Ik wil ook niet door een homo-hater bestuurd worden, maar als het zo is, dan valt er weinig aan te doen. Hetzelfde geld voor mensen die electronische muziek geen muziek vinden, mensen die tegen vleesconsumptie zijn, mensen die me proberen te weerhouden van drugsgebruik of mensen die een hekel aan kinderen hebben. Je kunt er noch zo lang over zeiken, klagen en mekkeren, uiteindelijk zul je verschillen tussen mensen moeten accepteren.

Daarnaast hoeveel mensen aanbidden die onzin van dan brown, of hoeveel mensen aanbidden de privé/libelle. For fuck sake, hoeveel mensen lezen horoscopen of die 9/11 bullshit. Mensen geloven nou eenmaal wat ze leuk lijkt. Als je daar niet tegen kan, moet je maar op een eiland gaan wonen ofzo.
ja. laten we vooral met zn allen onze smoel dicht houden over alles wat ons niet aanstaat. zo komen we ver in deze wereld.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_50291641
Jah, anderen uitschelden; daar schiet je veel mee op.

Ik moet van jou nog het eerste argument horen waarom het gerechtvaardigd is andersdenkenden als minder waardig te zien. Ik weet dat het voor jou vrij moeilijk is, maar mensen die in God, roze draakjes, astrologie, complottheorien en my sweet 16 geloven zijn nou eenmaal ook mensen MET stemrecht. Dus behalve ze als gelijkwaardig zien, is het misschien ook een lumineus idee om ze wat van je onbegrensde intellect bij te brengen.

You may, enlighten us.
  zondag 10 juni 2007 @ 10:36:52 #176
pi_50291664
quote:
Op zondag 10 juni 2007 10.13 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Ah. de winner-takes-all mentaliteit. Leuk dat ik gelovigen anders heb horen piepen toen paars aan de macht was.
pi_50291863
quote:
Op zondag 10 juni 2007 10:34 schreef Batsnek het volgende:
Jah, anderen uitschelden; daar schiet je veel mee op.

Ik moet van jou nog het eerste argument horen waarom het gerechtvaardigd is andersdenkenden als minder waardig te zien. Ik weet dat het voor jou vrij moeilijk is, maar mensen die in God, roze draakjes, astrologie, complottheorien en my sweet 16 geloven zijn nou eenmaal ook mensen MET stemrecht. Dus behalve ze als gelijkwaardig zien, is het misschien ook een lumineus idee om ze wat van je onbegrensde intellect bij te brengen.

You may, enlighten us.
Waar zie je mij Christenen uitschelden?

Rechtvaardigheid is relatief. waarom vinden gelovigen god rechtvaardig? naar mijn mening is hij de grootste schurk ooit, mocht hij wél blijken bestaan.

Als je wilt weten waarom ik gelovigen niet respecteer, dan zou je dat eigenlijk terug kunnen vinden in een driedelige topicreeks van mij. Maar omdat ik zo aardig ben vat ik het maar even samen:
Gelovigen hebben geen respect voor atheisten. Dat kan namelijk niet als gelovige. Als gelovige vind je god rechtvaardig. Als gelovige vind je dat in de bijbel de waarheid staat. In de bijbel staat dat het ontkennen van het bestaan van de heilige geest, de enige onvergeefbare zonde is. Voor deze zonde zullen atheisten voor altijd branden in de hel.

Het argument is dus: Gelovigen vinden het rechtvaardig dat god ons naar de hel stuurt om voor altijd te branden. Waarom zou ik dan respect hebben voor mensen die mij nieteens respecteren?

Topicreeks:
Respect hebben voor gelovigen.
Respect hebben voor gelovigen, deel 2.
Respect hebben voor gelovigen III
pi_50291875
@ papierversnipperaar

Als hun t doen mag ik t ook!

Weet je wat; als het grote mensen denken te moeilijk voor je is, kun je altijd nog binnen je eigen clubje gaan zeiken, mekkeren klagen over hoe stom gelovigen wel niet zijn. Nemen ze je ten minste serieus.

Maar leuk dat je ook iets te melden hebt hoor..

lolly?
pi_50291981
quote:
Op zondag 10 juni 2007 10:53 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

Waar zie je mij Christenen uitschelden?

Rechtvaardigheid is relatief. waarom vinden gelovigen god rechtvaardig? naar mijn mening is hij de grootste schurk ooit, mocht hij wél blijken bestaan.

Als je wilt weten waarom ik gelovigen niet respecteer, dan zou je dat eigenlijk terug kunnen vinden in een driedelige topicreeks van mij. Maar omdat ik zo aardig ben vat ik het maar even samen:
Gelovigen hebben geen respect voor atheisten. Dat kan namelijk niet als gelovige. Als gelovige vind je god rechtvaardig. Als gelovige vind je dat in de bijbel de waarheid staat. In de bijbel staat dat het ontkennen van het bestaan van de heilige geest, de enige onvergeefbare zonde is. Voor deze zonde zullen atheisten voor altijd branden in de hel.

het argument is dus: Gelovigen vinden het rechtvaardig dat god ons naar de hel stuurt om voor altijd te branden. Waarom zou ik dan respect hebben voor mensen die mij nieteens respecteren?

topicreeks:
Respect hebben voor gelovigen.
Respect hebben voor gelovigen, deel 2.
Respect hebben voor gelovigen III
Hé kijk; het eerste argument tegen gelovigen in dit topic!

Wat dan weer jammer is, is dat je nogal generaliseert; ik ben namelijk ook gelovig, en ik respecteer atheisten en andersdenkenden wel degelijk.

Daarnaast hebben veel gelovigen ( volgens mij heb je het over christenen, maar goed ) wel degelijk respect voor gelovigen; het is meestal zo; 'nou als jij het licht niet wilt zien, dan niet; ik kan je niet dwingen.' Echter er zijn idd een aantal christen fundamentalisten die het voor anderen verpesten; voorbeeldje van christen-fundi's op mijn academie; "Jah, ik ga niet mee naar een schoolfeest want ik wil zondag bij m'n ouders kunnen bidden/borspelletjes spelen en kerkliederen zingen." "Ik ga niet meer modelschilderen, want het naakt is voorbehouden aan je degene waar je mee trouwt." Ik ga niet mee op excursie, want daar wordt alcohol geschonken, en dat mag niet, want bijbel."

Nou, etc; je kent dat soort shit wel; in zo'n geval verpest je het voor anderen; en kun je wat mij betreft opflikkeren. Echter dat is gelukkig maar een zeer klein percentage, waar je en public vrijwel NOOIT last van hebt.
  zondag 10 juni 2007 @ 11:07:00 #180
pi_50292050
quote:
Op zondag 10 juni 2007 10:54 schreef Batsnek het volgende:
@ papierversnipperaar

Als hun t doen mag ik t ook!

Weet je wat; als het grote mensen denken te moeilijk voor je is, kun je altijd nog binnen je eigen clubje gaan zeiken, mekkeren klagen over hoe stom gelovigen wel niet zijn. Nemen ze je ten minste serieus.

Maar leuk dat je ook iets te melden hebt hoor..

lolly?
Maarom kom ik jou nooit tegen bij echte discussies in WFL? Je argumentatie is briljant.
pi_50292105
Misschien wel om dezelfde reden, dat jij er nooit komt.

althans, zo blijkt uit je postgeschiedenis.
pi_50292126
quote:

[..]

"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 10 juni 2007 @ 11:16:18 #183
pi_50292167
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:11 schreef Batsnek het volgende:
Misschien wel om dezelfde reden, dat jij er nooit komt.

althans, zo blijkt uit je postgeschiedenis.
Dan moet je iets verder terug kijken dan 1 week. Je hebt wekenlange discussies gemist over Bewijzen dat God niet bestaat, of Atheïsme een Geloof is en Evolutie Vs Creationisme. Waar was jij?
pi_50292245
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:01 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Hé kijk; het eerste argument tegen gelovigen in dit topic!

Wat dan weer jammer is, is dat je nogal generaliseert; ik ben namelijk ook gelovig, en ik respecteer atheisten en andersdenkenden wel degelijk.

Daarnaast hebben veel gelovigen ( volgens mij heb je het over christenen, maar goed ) wel degelijk respect voor gelovigen; het is meestal zo; 'nou als jij het licht niet wilt zien, dan niet; ik kan je niet dwingen.'
Ik vind tussen respecteren en tolereren toch wel een enorm verschil zitten hoor.
Bovendien vind ik het enorm asociaal wanneer gelovigen komen met "als jij het licht niet wilt zien, dan niet". Alsof ik niet graag naar een hemel oid zou willen gaan en de liefde van een oppermachtig wezen zou willen hebben (het klinkt een beetje gay nu maarja ) Dat ik dat ook graag zou willen betekend echter niet dat ik geloof dat het waar is. Als het bestaan van God een feit zou zijn, hoeveel mensen zouden zich dan van god afkeren? Héél héél weinig is mijn gok. In tegenstelling tot wat gelovigen denken te weten, wil ik echt wél geloven in zoiets.
quote:
Echter er zijn idd een aantal christen fundamentalisten die het voor anderen verpesten; voorbeeldje van christen-fundi's op mijn academie; "Jah, ik ga niet mee naar een schoolfeest want ik wil zondag bij m'n ouders kunnen bidden/borspelletjes spelen en kerkliederen zingen." "Ik ga niet meer modelschilderen, want het naakt is voorbehouden aan je degene waar je mee trouwt." Ik ga niet mee op excursie, want daar wordt alcohol geschonken, en dat mag niet, want bijbel."

Nou, etc; je kent dat soort shit wel; in zo'n geval verpest je het voor anderen; en kun je wat mij betreft opflikkeren. Echter dat is gelukkig maar een zeer klein percentage, waar je en public vrijwel NOOIT last van hebt.
Christen fundamentalisten zijn echter wél degenen die zich tenminste aan het woord van God houden. Op een bepaalde manier heb ik meer respect voor hen dan voor gematigde gelovigen.
pi_50292651
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:19 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

Ik vind tussen respecteren en tolereren toch wel een enorm verschil zitten hoor.
Bovendien vind ik het enorm asociaal wanneer gelovigen komen met "als jij het licht niet wilt zien, dan niet". Alsof ik niet graag naar een hemel oid zou willen gaan en de liefde van een oppermachtig wezen zou willen hebben (het klinkt een beetje gay nu maarja ) Dat ik dat ook graag zou willen betekend echter niet dat ik geloof dat het waar is. Als het bestaan van God een feit zou zijn, hoeveel mensen zouden zich dan van god afkeren? Héél héél weinig is mijn gok. In tegenstelling tot wat gelovigen denken te weten, wil ik echt wél geloven in zoiets.
[..]

Christen fundamentalisten zijn echter wél degenen die zich tenminste aan het woord van God houden. Op een bepaalde manier heb ik meer respect voor hen dan voor gematigde gelovigen.
Het lijkt erop dat je graag in het meest voordelige wilt geloven.

Misschien moet je eens wat daadkrachtiger zijn in je keuzes. Als jij er bewust voor kiest om je open te stellen voor het christelijk geloof, zul je christelijke liefde of God ( whatever that may be ) ontvangen. Als jij je openstelt voor 9/11 complottheorien zul je erin gaan geloven, en zul je overal 'bewijzen' zien van een corrupte overheid. Als jij het waarschijnlijk acht dat de maan van kaas is, zul je steeds meer bevestiging vinden over hoe kaas de enige substantie is die in staat is om een hemellichaam te draaien zonder massa te verliezen of weet ik veel wat.

Mensen geloven nou eenmaal wat ze leuk lijkt; als jij je bevind tussen allemaal atheisten zul je geconfronteerd worden met eenzijdige denkpatronen. Als je hier doorheen weet te prikken kun je voor jezelf op zoek gaan ( nadenken ) naar de waarheid, en uiteindelijk ligt die waarheid altijd bij jezelf. Niet bij atheisme ( lees de wetenschap ), christendom, buitenaardse wezens of noem t maar op.

Meedoen met gelijkdenkenden is namelijk niet nadenken maar nadoen. En ik weet niet meer wie het had over leven in een illusie maar dat is precies wat een illusie is; andermans luchtkastelen voor waarheid aan zien.
  zondag 10 juni 2007 @ 11:49:15 #186
pi_50292826
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:40 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Misschien moet je eens wat daadkrachtiger zijn in je keuzes. Als jij er bewust voor kiest om je open te stellen voor het christelijk geloof, zul je christelijke liefde of God ( whatever that may be ) ontvangen. Als jij je openstelt voor 9/11 complottheorien zul je erin gaan geloven, en zul je overal 'bewijzen' zien van een corrupte overheid. Als jij het waarschijnlijk acht dat de maan van kaas is, zul je steeds meer bevestiging vinden over hoe kaas de enige substantie is die in staat is om een hemellichaam te draaien zonder massa te verliezen of weet ik veel wat.

Mensen geloven nou eenmaal wat ze leuk lijkt; als jij je bevind tussen allemaal atheisten zul je geconfronteerd worden met eenzijdige denkpatronen. Als je hier doorheen weet te prikken kun je voor jezelf op zoek gaan ( nadenken ) naar de waarheid, en uiteindelijk ligt die waarheid altijd bij jezelf. Niet bij atheisme ( lees de wetenschap ), christendom, buitenaardse wezens of noem t maar op.

Meedoen met gelijkdenkenden is namelijk niet nadenken maar nadoen. En ik weet niet meer wie het had over leven in een illusie maar dat is precies wat een illusie is; andermans luchtkastelen voor waarheid aan zien.
Als je persé ergens in wil geloven is dat je keuze, hoewel de meeste mensen zoals jij zegt erg worden beïnvloed door hun omgeving, waaronder ouders.

Ik hou het op feiten en waarschijnlijkheid. Het is een feit dat ik God nooit gezien heb en het is waarschijnlijk dat de wereld zonder een God ook gewoon door draait. Dus ik kies er niet voor om me voor iemand anders geloof open te stellen.

Daarnaast vind ik dat iedereen zo veel mogelijk zijn eigen keuzes moet kunnen maken. Ik vind het daarom per definitie onjuist om dingen als drugs, abortus e.d. te verbieden. Helaas denken veel gelovigen (politici) dat het hun taak is om de wereld te veranderen door andere mensen te beperken. Natuurlijk roept dat weerstand op.
pi_50292850
Koningdavid je moet niet overal op reageren
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_50292932
ZOMG!!!1!?!!?1!!

on: EO jongerendag... Allemaal gehersenspoelde neukertjes bij elkaar...
pi_50293015
Ow ow ow, wat moeten we weer hard schreeuwen om te laten zien dat we een vrije opvoeding gehad hebben

Laat die gasten toch lekker, ze doen er niemand kwaad mee.
Of kunnen jullie niet zappen?
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_50293017
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:40 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Hoeveel mensen willen graag benadeelt worden? precies.
quote:
Misschien moet je eens wat daadkrachtiger zijn in je keuzes. Als jij er bewust voor kiest om je open te stellen voor het christelijk geloof, zul je christelijke liefde of God ( whatever that may be ) ontvangen.
Zo'n makkelijk en typisch argument altijd. Ik heb mij bewust opengesteld voor het Christelijk geloof en God. Ik heb vroeger bijbelles gehad en ik heb op een zwaar christelijke school gezeten. Ik heb familieleden die gelovig zijn en ben vaak genoeg naar de kerk geweest. Maarja, dan zal ik me wel niet écht opengesteld hebben hé! want anders geloofde ik wel! vuige ketter dat ik ben!
quote:
Als jij je openstelt voor 9/11 complottheorien zul je erin gaan geloven, en zul je overal 'bewijzen' zien van een corrupte overheid.
Als jij het waarschijnlijk acht dat de maan van kaas is, zul je steeds meer bevestiging vinden over hoe kaas de enige substantie is die in staat is om een hemellichaam te draaien zonder massa te verliezen of weet ik veel wat.
tsja, als je lang genoeg zoekt zul je altijd wel een stok vinden om de hond mee te slaan. Als je je ergens voor open stelt betekend niet dat je er direct in zult geloven. Een weldenkend mens zal kritisch zijn.
quote:
Veel mensen wel. Bij atheisten betwijfel ik dit echter. Atheisten geloven namelijk niet in een hemel of een god, hoe leuk ze dit ook lijkt. Dat je iets wilt betekend niet dat het de waarheid is. Als je wilt zeggen dat voor mij blijkbaar de waarheid sterker weegt dan het leven in een (blije) illusie... dan heb je waarschijnlijk gelijk, maar daarmee haal je ook gelijk je eigen geloof neer.
quote:
Onzin. Atheisten nemen namelijk niet zomaar andermans luchtkastelen voor waarheid aan.
  zondag 10 juni 2007 @ 12:05:03 #191
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_50293209
Wat heeft dit met de EO jongerendag te maken?
People having fun, of je nou naar de EO jongerendag gaat of naar een krassersfeest in een donkere kelder, als je maar plezier hebt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_50293262
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:05 schreef GizartFRL het volgende:
Wat heeft dit met de EO jongerendag te maken?
People having fun, of je nou naar de EO jongerendag gaat of naar een krassersfeest in een donkere kelder, als je maar plezier hebt.
De EO jongerendag versterkt de band tussen gelovigen, dat moeten we natuurlijk niet hebben.
  zondag 10 juni 2007 @ 12:10:10 #193
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_50293358
Vraag me af of de band zo goed is dat er geen verloren mobieltjes of portomonees meegenomen worden naar huis.
Of vreemdgaan.
Vechtpartijen zullen meevallen, maar de kans bestaat...
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 10 juni 2007 @ 12:18:10 #194
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_50293555
quote:
Op zondag 10 juni 2007 01:21 schreef Lamon het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat ze kwaad doen? Dit is klaagbaak, waar je kan klagen over bepaalde zaken. Ik klaag over de EO, de jongerendag, en de mensen die er heen gaan. Ik kan ook zo een moslim bash topic maken elke dag, maar dat wordt ook zo vervelend
En veel mensen zijn het toch met me eens, en anderen niet.. er wordt gezond over gediscussieerd... nu jij weer
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_50293889
@ mustardman

volgens mij komen we er niet uit.

Het gaat niet om jou of mij, het gaat erom wat waar is. Jij wil alleen geloven dat een religie sprookjes voorschoteld om mensen kneedbaar en volgzaam te houden, en ik ben van mening dat een geloof een soort houvast is. Een schop onder je hol die je confronteert met datgene wat je waarneemt, en datgene wat waar is. Een geloof is een bolwerk van tegenstrijdigheden en dubbelzinnige signalen; doordat je nooit zekerheid hebt, kun je maar op 1 iemand vertrouwen en dat ben jezelf. Echter je moet jezelf uitdagen om jezelf scherp te houden. En dat doe je door constant kritisch ten opzichte van waarheden te staan, waarheden die door anderen voorgeschoteld worden in kant en klare brokken, zodat je nog alleen maar ja, en amen hoeft te zeggen.

Maar we dwalen af; we hadden het over waarom je andere geloven moet respecteren. Eigenlijk kun je daar vrij kort over zijn; je bent zelf niks meer dan een ander, zonder respect sukkel je in, en kun je fluiten naar die schop onder je hol die je uit je bekrompen wereldje schopt. Door anderen bij voorbaat uit te sluiten ( van de politiek bijvoorbeeld ), negeer je hun bestaan, en ben je niet in staat te oordelen. Ik vind dat je best mag provoceren, of geprovoceerd worden, maar dan wel met als uitgangspunt de ander te confronteren met een andere denkwijze, en niet puur om anderen te beledigen. ik zie nu dat dit stukje eigenlijk een beetje te lang wordt...

Anyway, wat ik wilde zeggen; jij gelooft in de wetenschap; ik geloof in wat ik ervaar. Jij gelooft in een gemeenschappelijke waarheid, ik geloof alleen in de waarheid die ik zelf ervaar. Aangezien die 2 dingen niet verenigbaar zijn, komen we er niet uit; laten we er dus maar over ophouden wat waar is. We hadden het immers over of je gelovigen moet respecteren.
pi_50294054
EO-jongerendag. Zou daar zelfs niet dood gevonden willen worden.
  zondag 10 juni 2007 @ 13:43:39 #197
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_50295945
ik moet zeggen dat die discussies best aardig waren. Arie komt van een open minded perspectief.
het refo imago lijkt er vanaf te gaan.. het gaat nu meer om de essentie. de show was wel vrij kinderachtig.
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  zondag 10 juni 2007 @ 14:16:51 #198
144316 Maxzter
kaas; saak
pi_50296773
Die hele EO is toch zoiezo belachelijk!
Daarom: hier
signature
pi_50297577
quote:

[..]

Misschien omdat Nederland vanaf dag 1 een joods-christelijke cultuur heeft gehad?
- AFCA -
  zondag 10 juni 2007 @ 15:52:54 #200
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50299323
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:49 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Misschien omdat Nederland vanaf dag 1 een joods-christelijke cultuur heeft gehad?
volgensmij heeft het protestantisme niet echt veel met de joodse traditie te maken gehad, maar ik kan het ook fout hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')