Vooral op dit forum zijn er allerlei mensen die in topics over religie gaan janken dat iedereen het recht heeft te geloven wat hij wilt en dat je dat maar moet respecteren en dergelijke onzin.
Nu vraag ik mij echter af waarom ik in godsnaam respect moet hebben voor personen die denken dat alle ongelovigen (waaronder ikzelf) zullen branden in de hel. Dit getuigt namenlijk ook niet van veel respect van hun kant, ofwel?
Die vuile smiechten kunnen dan nog zo aardig doen in je gezicht, maar achter je rug om vinden ze je toch een vieze vuile tyfusketter die gods wraak nog wel zal gaan voelen.
Uiteraard zijn er dan nog van die "moderne gelovigen" die deze mening niet delen, maar dat slaat al helemaal nergens op. Geloof je nou in de bijbel of niet?
Een beetje geloven in de bijbel slaat toch nergens op:
"Jesus was only sort of the son of God? He only somewhat rose from the dead?" -The god who wasnt there
Deze mensen negeer ik, samen met eventuele andere geloven die niet dit pad volgen omdat generaliseren gaaf is en gelovigen de harde waarheid niet onder ogen durven te zien.
klacht: Het zogenaamd respect moeten hebben voor wat domme mensen geloven terwijl deze ook nooit respect voor de superieure ongelovigen zullen hebben.
hier nog even wat propaganda voor de leuk:
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
-Jules Renard (1864 - 1910)
I'm still an atheist, thank God.
-Luis Bunuel (1900 - 1983)
We are all atheists about most of the gods that societies have ever believed in. Some of us just go one god further.
-Richard Dawkins (1941 - ),
Met vriendelijke groet (mits je een ketter bent),
Mustard_Man
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.