quote:Op zondag 18 februari 2007 17:30 schreef Mustard_Man het volgende:
Die vuile smiechten kunnen dan nog zo aardig doen in je gezicht, maar achter je rug om vinden ze je toch een vieze vuile tyfusketter die gods wraak nog wel zal gaan voelen.
Goed zo man. Gefeliciteerd met je kortzichtigheid.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:40 schreef ganzenherder het volgende:
Geloof heeft al meer doden veroorzaakt dan wat dan ook bovendien is het verzonnen voor de mensen die het slecht hadden en zoiets hadden om naar uit te kijken![]()
En altijd als er iets in Amerika wordt gefilmd hoor je altijd weer het woord 'Him'. Alles wordt zogenaamd bepaald door die almachtige God, tjongejonge het lijkt net een ontwikkelingsland wat dat betreft![]()
TYRANT DEATHSquote:Op zondag 18 februari 2007 17:40 schreef ganzenherder het volgende:
Geloof heeft al meer doden veroorzaakt dan wat dan ook bovendien is het Christendom verzonnen voor de mensen die het slecht hadden en zoiets hadden om naar uit te kijken![]()
En altijd als er iets in Amerika wordt gefilmd hoor je altijd weer het woord 'Him'. Alles wordt zogenaamd bepaald door die almachtige God, tjongejonge het lijkt net een ontwikkelingsland wat dat betreft![]()
Ga hier echt geen betoog schrijven om te benadrukken hoe achterlijk het eigenlijk allemaal wel niet isquote:Op zondag 18 februari 2007 17:44 schreef Overlast het volgende:
[..]
Goed zo man. Gefeliciteerd met je kortzichtigheid.
quote:
ik had je al eerder verwachtquote:Op zondag 18 februari 2007 17:41 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
![]()
Ik had me voorgenomen niet te reageren, maar ik kan het echt niet laten![]()
nee, gelovigen kijken verder dan hun neus wil je zeggenquote:Op zondag 18 februari 2007 17:44 schreef Overlast het volgende:
[..]
Goed zo man. Gefeliciteerd met je kortzichtigheid.
Ja en ?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:47 schreef Overlast het volgende:
[..]
![]()
Maar vaak wel een stuk toleranter dan jij.
Ja, Hitler was ook echt zo pro-jodendomquote:Op zondag 18 februari 2007 17:47 schreef Overlast het volgende:
[..]
TYRANT DEATHS
Mao 40Million
Hitler 34M
Stalin 20M
De grootste massamoordenaars waren gewoon atheisten hoor
maar deden deze gekken het dan ook puur om alle gelovigen uit te roeien?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:47 schreef Overlast het volgende:
[..]
TYRANT DEATHS
Mao 40Million
Hitler 34M
Stalin 20M
Iets met pot en ketel enzoquote:
I agree with capital punishment and I believe that homosexuality is one of those that could be, uh, coupled with murder and, and other sins. It would be the government that, um, sits upon this land who would be executing the homosexuals. -Dean Wycoffquote:Op zondag 18 februari 2007 17:47 schreef Overlast het volgende:
[..]
![]()
Maar vaak wel een stuk toleranter dan jij.
hitler was gelovig volgens mijquote:Op zondag 18 februari 2007 17:47 schreef Overlast het volgende:
[..]
TYRANT DEATHS
Mao 40Million
Hitler 34M
Stalin 20M
En dat is precies de reden waarom discussies tussen gelovigen en niet-gelovigen niet werken: gelovigen vinden niet-gelovigen onnozel en andersom, niet-gelovigen vinden gelovigen onwetend en andersom. Gelovigen vallen ongelovigen lastig en andersom. En de discussie zal nooooooit leiden tot iets anders dan frustratie, irritatie en onbegrip. Met elkaar irritant vinden, je storen aan elkaar èn discussies over geloof voeren kom je gewoon niet verder.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:00 schreef Bar_en_Boog het volgende:
Komt er laatst een 'christen' op mij af; "vindt je het niet fijn dat Jezus voor onze zonden gestorven is?" Ik zeg; nee bedankt, ik neem die verantwoordelijkheid zelf wel, opmin zonden mag je mij aanspreken. "Maar ben je dan niet bang voor na de dood?" Nee, dan ben ik dood en heb ik mijn biologisch plicht om mijn genen door te geven hopelijk volbracht. Dan wordt ik weer gewoon grondstof voor een volgend leven. Ik kan best leven met het idee dat ik van een aap afstam en hier slechts tijdelijk ben en vooral tot doel heb mijn nageslacht te verzorgen.
Rot op; als dat niet genoeg voor je is mag je wel ergens in gaan geloven, maar val mij daar niet mee lastig!
Hans Teeuwenquote:Sorry heb ik geen Respect voor vind t sukkels
stukje uit het artikelquote:... bijbel en zoals die leeft in de hoofden van veel mensen, die is er volgens mij gewoon niet,’’ zegt predikant Klaas Hendrikse uit Middelburg. ,,De bijbel kun je vergelijken met de Griekse mythologie: het zijn verhalen over wat er met mensen gebeurt, en over wat zij god of goden hebben genoemd. Maar van Apollo of Zeus vraagt toch ook niemand zich af of ze wel hebben bestaan? Een Jezus zal er best geweest zijn, maar hij was een mens – pas later is hij uitvergroot tot wonderdoener, en, nog sterker, tot de zoon van iemand die niet bestaat.’’
Mensen die 'oetvoeren' zeggen nog veel sadderderderquote:Op zondag 18 februari 2007 18:04 schreef Maikuuul het volgende:
Sowieso, mensen die acties voor hun "god" oetvoeren zijn sad.
intens sad
Kneus, jij kijkt alleen naar de 20e eeuw.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:47 schreef Overlast het volgende:
[..]
TYRANT DEATHS
Mao 40Million
Hitler 34M
Stalin 20M
And that's all there is to itquote:Op zondag 18 februari 2007 18:04 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En dat is precies de reden waarom discussies tussen gelovigen en niet-gelovigen niet werken: gelovigen vinden niet-gelovigen onnozel en andersom, niet-gelovigen vinden gelovigen onwetend en andersom. Gelovigen vallen ongelovigen lastig en andersom. En de discussie zal nooooooit leiden tot iets anders dan frustratie, irritatie en onbegrip. Met elkaar irritant vinden, je storen aan elkaar èn discussies over geloof voeren kom je gewoon niet verder.
1. Er is nog nooit een wereldleider geweest die uit naam van atheisme een oorlog is begonnen (in tegenstelling tot: wat, duizenden oorlogen in de naam van religie?)quote:Op zondag 18 februari 2007 17:47 schreef Overlast het volgende:
[..]
TYRANT DEATHS
Mao 40Million
Hitler 34M
Stalin 20M
Lekker carnaval gevierd, knul ?quote:Op zondag 18 februari 2007 18:04 schreef Maikuuul het volgende:
Sowieso, mensen die acties voor hun "god" oetvoeren zijn sad.
intens sad
En dus moeten beide partijen hun muil maar houden?quote:Op zondag 18 februari 2007 18:04 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En dat is precies de reden waarom discussies tussen gelovigen en niet-gelovigen niet werken: gelovigen vinden niet-gelovigen onnozel en andersom, niet-gelovigen vinden gelovigen onwetend en andersom. Gelovigen vallen ongelovigen lastig en andersom. En de discussie zal nooooooit leiden tot iets anders dan frustratie, irritatie en onbegrip. Met elkaar irritant vinden, je storen aan elkaar èn discussies over geloof voeren kom je gewoon niet verder.
Het gaat niet om teveel werk, het gaat erom dat het een eindeloze en (dus) zinloze discussie is. Allebei de partijen zijn niet om te praten en willen enkel de andere partij overtuigen van zijn of haar gelijk. Niemand zal elkaars standpunt ooit begrijpen en/of overnemen, so what's the point? Je discussiert vanuit 2 compleet verschillende werelden waar verschillende regels gelden, dus er zal nooit iets uit zo'n discussie kunnen komen. Leef en laat leven, irriteer je niet zo aan wat anderen doen en ga je lekker bezighouden met je eigen bezigheden, word je een stuk blijer vanquote:Op zondag 18 februari 2007 18:38 schreef Nickthedick het volgende:
En dus moeten beide partijen hun muil maar houden?
Dat zou helemaal leuk worden zeg, net als dat Einstein op 4-jarige leeftijd zou zeggen: "Dat 1+1 gedoe is me teveel werk en ik zie er het nut niet van in."![]()
Het grootste deel van de religieuze oorlogen waren alleen in naam van. Onderliggende redenen waren bijna altijd kapitalistisch van aard, niet dat ik hierdoor een antikapitalist ben of iets dergelijks.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:35 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
1. Er is nog nooit een wereldleider geweest die uit naam van atheisme een oorlog is begonnen (in tegenstelling tot: wat, duizenden oorlogen in de naam van religie?)
niet waarquote:2. Hitler was geen atheist en werd zelfs van harte ondersteund door de kerk.
!!!quote:Ben je werkelijk zo dom om te denken dat veel mensen in staat zijn om te sterven in de naam van hun religie?
Jazeker wel.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:06 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
!!!![]()
jij volgt het nieuws nooit?![]()
Ik zei ook 'uit naam van'. En moorden 'uit naam van' religie schijnt altijd veel volgers te trekken.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:54 schreef Djaser het volgende:
[..]
Het grootste deel van de religieuze oorlogen waren alleen in naam van. Onderliggende redenen waren bijna altijd kapitalistisch van aard, niet dat ik hierdoor een antikapitalist ben of iets dergelijks.
Ben je werkelijk zo dom om te denken dat veel mensen in staat zijn om te sterven in de naam van hun religie?
Wat wil je nou? In dit stukje staat toch ook dat Hitler religieus was? En waarom ga je voorbij aan de rol van de katholieke kerk tijdens de 2e wereldoorlog?quote:niet waar
Beetje jammer dat er in anti-christelijke topics altijd diezelfde onnozele cliché opmerkingen moeten worden gemaakt![]()
Op zondag werken vinden ze ook al zo fijnquote:Op zondag 18 februari 2007 19:02 schreef Pakspul het volgende:
Grappig volk die gelovigen, alles goed en wel als het op hun manier gaat, maar doe je ook maar een ding verkeerd dan moet je gewoon dood
Niet TMF nieuws, het echte nieuws.quote:
In welke zin dan? Hoe verstoren zij jouw 'atheisme'?quote:Op zondag 18 februari 2007 19:19 schreef Spacehamster het volgende:
Ik respteer gelovigen, maar ik wil ook dat ze mijn ongeloof respecteren. En dat respect terug mist nogal es.
quote:Op zondag 18 februari 2007 19:19 schreef Spacehamster het volgende:
Ik respteer gelovigen, maar ik wil ook dat ze mijn ongeloof respecteren. En dat respect terug mist nogal es.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |