Ik vind gelovige mensen vaak maar rare mensen die niet veel zelfvertrouwen hebben enzoquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er zijn ook heel veel mensen die dat niet hebben gehad. En dan zeggen ze, ja ze hebben nooit wat ergs meegemaakt dus is het makkelijk om te geloven in God.
Ga niet de amateurpsycholoog uithangen alsjeblieft, heeft toch geen zin...
Volgens mij net zo vaak als andersom. Mensen die zeggen als ik zoveel tegenslagen heb kan er nooit een God zijn. Of juist meer open staan voor God als ze lekker in hun vel zitten en dan tot geloof komen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:47 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het zijn wel vaak mensen die tegenslagen hebben gehad en dat niet zelf kunnen verwerken.
Wat vind je er dan aannemelijk aan? Ik sluit ook niet dat er iets bestaat waar ik niet bij kan, maar theïsme vind ik dermate onaannemelijk dat ik het heb afgezworen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:48 schreef maok het volgende:
[..]
Ik kan niet bewijzen dat God bestaat, maar ik vind het wel volledig aannemelijk en daarom heet het ook geloof en geen feit.
OMG, wat een keuze!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:32 schreef Viswijfje het volgende:
ik ben er ook welles geweest, is echt vet gezellig! alleen dit jaar moest ik kiesen tussen dit of toppers dus dan is het duidelijk haha![]()
Zekers in het publiek staan wijfies waar ik mijn "schlampe" wel eens lafjes tegen aan zou willen leggen. Ook zijn die achtergrond zangeresjes en danseresjesquote:
Volgens mij is dat niet uit te leggen. Ik kan wel roepen dat ik een persoonlijke relatie met God heb, hem ervaar, maar als je dat zelf niet heb mee gemaakt kun je er niets bij voor stellen. Ik ook niet voor ik geloofde.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:51 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Wat vind je er dan aannemelijk aan? Ik sluit ook niet dat er iets bestaat waar ik niet bij kan, maar theïsme vind ik dermate onaannemelijk dat ik het heb afgezworen.
Ik zeg toch ik zet de tv aan en het begint, toen werd alles verteld. En was met maat van me dus het was ook ff kijken en lachenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:45 schreef Slasher het volgende:
[..]
Je klaagt er over maar je bent wel op de hoogte![]()
picsquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:54 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Zekers in het publiek staan wijfies waar ik mijn "schlampe" wel eens lafjes tegen aan zou willen leggen. Ook zijn die achtergrond zangeresjes en danseresjes![]()
Pics? Moet je de tv maar eens ff aanzetten dan zie je het wel.quote:
Als je maar geloofd dat het echt is.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:26 schreef koningdavid het volgende:
En hij speelt gitaar, maar volgens mij is zijn gitaar helemaal niet versterkt.![]()
De combinatie van deze zin en je onderschrift is niet erg logischquote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je maar geloofd dat het echt is.
Ik zie absoluut geen verband tussen mijn onderschriften en mijn ironische aanmoediging.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:57 schreef Daantke het volgende:
[..]
De combinatie van deze zin en je onderschrift is niet erg logisch
je GeloofD + KoffieTquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie absoluut geen verband tussen mijn onderschriften en mijn ironische aanmoediging.![]()
Geen verbanD dusquote:
Haha, wat een bizarre reactie. De christelijke vrienden die ik heb zijn juist erg zelfverzekerd en niet raar. En nu?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik vind gelovige mensen vaak maar rare mensen die niet veel zelfvertrouwen hebben enzo!
quote:
Ja, de EO-jongerendag is een grote HOAX om jongeren van het echte geloof af te helpen. Hier worden ze in de waar gebracht door populaire snelle mensen die de bijbel expres verkeerd interpreteren en met zo veel jongeren vraag je erom dat ze met elkaar gaan vozen en sex hebben en , nog erger, dansen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:41 schreef -Vedette- het volgende:
nou bij het lezen van deze bende maar eens de tv aangezet
maar ik zie rock bandje
soort van di-rect maar dan nog erger, is rockmuziek niet satanistisch???
Tyf ff op svpquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:57 schreef Emimich het volgende:
Mooi dat het inteeltfeestje ook weer voorbij is.
Datte ja.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:57 schreef M180 het volgende:
Nogal triest dat er vooral op het internet() veel christen-bashers zijn... weet ik gelijk in wat voor land ik ook alweer woon.
Dan moet je s wat vaker in een stad komen. Kom je er nog veel meer tegen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:57 schreef M180 het volgende:
Nogal triest dat er vooral op het internet() veel christen-bashers zijn... weet ik gelijk in wat voor land ik ook alweer woon.
Ik kom elke dag in de stad. Maar daar vind je ze niet hoor. Gasten als jezelf worden in 'real-life' meestal vrij snel uitgeluld als ze met christenen in discussie gaan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je s wat vaker in een stad komen. Kom je er nog veel meer tegen.![]()
Er zijn hier op Fok! genoeg serieuze discussies (geweest) over Religie, Atheisme, Creationisme Vs Darwinisme. Daar heb je mij er nog nooit uitgeluld.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik kom elke dag in de stad. Maar daar vind je ze niet hoor. Gasten als jezelf worden in 'real-life' meestal vrij snel uitgeluld als ze met christenen in discussie gaan.
Op internet is het zo makkelijk even snel een 'bash' te posten en weer weg te gaan.
Zelfde, ik ben ook gelovig opgevoed... Vind dat eo-jongerendag ook maar vreemd...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:01 schreef -Vedette- het volgende:
ben zelf ook gelovig opgevoed, maar vind dit soort dingen altijd erg overdreven. zelfde als mensen op straat die mensen proberen over te halen tot een bepaald geloof.
ben zelf van de overtuiging dat als mensen er behoefte aan hebben, er zelf naar opzoek gaan. maar val mij er iedergeval niet mee lastig
Hoe wil een christen in hemelsnaam een atheïst uitlullen over het geloof.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik kom elke dag in de stad. Maar daar vind je ze niet hoor. Gasten als jezelf worden in 'real-life' meestal vrij snel uitgeluld als ze met christenen in discussie gaan.
Op internet is het zo makkelijk even snel een 'bash' te posten en weer weg te gaan.
Omdat mijn ervaring nou eenmaal is dat veel atheisten met wie ik in discussie ga, geen idee hebben waar ze over praten.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:33 schreef Emimich het volgende:
[..]
Hoe wil een christen in hemelsnaam een atheïst uitlullen over het geloof.
Waar het op neerkomt is dat het uiterst discutabel is dat een groep mensen op basis van een oud boekje de hele wereld denken te beheersen. Dat deze zelfde groep dan in NL een enorme invloed heeft is dan ook te betreuren en al helemaal in de politiek.
Kom af en toe eens langs in WFLquote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Omdat mijn ervaring nou eenmaal is dat veel atheisten met wie ik in discussie ga, geen idee hebben waar ze over praten.
Ze weten niks over de bijbel, en zelfs vrij weinig over de 'evolutie-theorie'.
Die gasten lul ik vrij gemakkelijk uit eigenlijk.
Tuurlijk zijn er ook veel intelligentere atheisten/agnosten die ik er absoluut niet uitlul. Maar dit is over het algemeen niet het volk dat in dit topic komt.
Uitgeluld met dingen als: "Ons geloof is echt, want de bijbel is door god geschreven"?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
als iemand atheistisch is betekend dat niet dat degene een aanhanger van de evolutie theorie is.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Omdat mijn ervaring nou eenmaal is dat veel atheisten met wie ik in discussie ga, geen idee hebben waar ze over praten.
Ze weten niks over de bijbel, en zelfs vrij weinig over de 'evolutie-theorie'.
Die gasten lul ik vrij gemakkelijk uit eigenlijk.
Tuurlijk zijn er ook veel intelligentere atheisten/agnosten die ik er absoluut niet uitlul. Maar dit is over het algemeen niet het volk dat in dit topic komt.
Dat beweer ik toch ook niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:20 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
als iemand atheistisch is betekend dat niet dat degene een aanhanger van de evolutie theorie is.![]()
Ik heb het dus ook niet over de 'serieuze' discussies. Daar zijn vaak heel goed geinformeerde atheisten/agnosten die daaraan meedoen. Ik had het meer over die kansloze gasten die alleen maar reageren in de trent van: "jezusquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:20 schreef Mustard_Man het volgende:
zelf heb ik veelvuldig meegedaan aan "discussies" hier op fok over het geloof. mijn ervaring is dat juist de gelovigen vele argumenten voor de makkelijkheid maar negeren en wanneer het ze te heet onder de voeten wordt ze direct afhaken.
Pure religieuze discriminatie!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:29 schreef sander89 het volgende:
Ik heb het ook effe gekeken![]()
Ze liepen daar beetje te verkondigen dat je zonder god niet gelukkig kan zijn![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |