precies !quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:13 schreef Bruce117 het volgende:
Wimbledon blijft speciaal.
- De Finale tussen Rafter en Ivanisevic (en alles wat er na afloop gebeurde).
- Federer.
- Sampras.
- De wedstrijden tussen Bjorg en McEnroe.
- Becker tegen Edberg.![]()
MurrayMountainquote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Hopelijk zit het weer deze editie mee. De Henman hill zal wel weer snel de Murray mountain worden denk ik.
Ik mis Bjorn Borg en Andy Roddick in de OP.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:31 schreef Cavalier1 het volgende:
De grote favoriet uit Zwitserland gaat proberen om zijn vijfde titel (op rij) te behalen. Dit is na de oorlog nog niemand gelukt, maar wie twijfelt eraan dat Federer de eerste gaat worden?
Outsiders
Verder hebben mannen als Mario Ancic, David Nalbandian, Jonas Bjorkman, Marcos Baghdatis, Novak Djokovic en Andt Murray het in zich om ver te komen. Maar de finale lijkt (in ieder geval voor de helft) op voorhand al in gevuld.
Vergeet Krajicek niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:13 schreef Bruce117 het volgende:
- De Finale tussen Rafter en Ivanisevic (en alles wat er na afloop gebeurde).
- Federer.
- Sampras.
- De wedstrijden tussen Bjorg en McEnroe.
- Becker tegen Edberg.![]()
quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Heb echt met tranen in me ogen zitten kijken toen hij won.
Bjorn Borg is er niet bij dit jaar.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:18 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Ik mis Bjorn Borg en Andy Roddick in de OP.
Verder heb ik er bijna zin in. (Na de finale van RG)
Past zeker in een lijstje van mooiste momenten ook.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]![]()
Het misschien wel mooiste sportmoment ooit voor mij.
Klopt, maar hij won wel in 76,77,78,79 en 80. Dat gaat toch het verhaal zijn van deze Wimbledon: Gaat hij naast Bjorg komen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:00 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Bjorn Borg is er niet bij dit jaar.
Ja das waar, dan klopt de OP dus ook niet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:26 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Klopt, maar hij won wel in 76,77,78,79 en 80. Dat gaat toch het verhaal zijn van deze Wimbledon: Gaat hij naast Bjorg komen?
Jawel hoor, alleen meestal maar 1 wedstrijd.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:21 schreef TubewayDigital het volgende:
Henmania al lang niet meer hoor
geweldig moment !quote:
Vrouwentennis...quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:10 schreef Colplay het volgende:
Ik mis Sharapova en de andere dames in de OP....
of geen topic.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:25 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Vrouwentennis...Daar moet eigenlijk een apart topic voor komen.
Hey je vergeet de tijd van Connors, Mc Enroe, Borg, Nastase etc...quote:Op maandag 4 juni 2007 20:52 schreef RubenSosa het volgende:
Vind Federer en Nadal maar niks, geef mij maar Sampras, Becker, Goran (dat waren nog eens tijden)
quote:
Volgens mij verloor hij anders de finale nog altijdquote:
Yep, ze gaat er alles aan doen om de kwalificaties te bereiken. En dan uiteraard voor de volle 100% voor het hoofdtoernooi gaan. Ze heeft het in zich, grastennis is nog steeds haar specialiteit.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:50 schreef TheVulture het volgende:
Gaat Brenda Schultz-McCarthy zich niet voor de allerlaatste keer proberen te plaatsen?
Sowieso niet dit jaar, omdat hij het alleen wil al hij er volledig klaar voor zou zijn. Ze twijfelde of het ooit nog ging gebeuren. Misa naar alle waarschijnlijkheid wel geplaatst, dat is heel lang geleden dat een NL's vrouw dat overkwamquote:Op woensdag 6 juni 2007 08:31 schreef XL het volgende:
Hoe staat het met de mix-plannen van Richard en Michaela?
veel verhalen over gehoord, wat beelden van gezien, maar is echt voor mijn tijd.....klinkt oud hahahaquote:Op donderdag 7 juni 2007 15:40 schreef sanni het volgende:
[..]
Hey je vergeet de tijd van Connors, Mc Enroe, Borg, Nastase etc...
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die finale gaat echt nóóit meer geëvenaard worden. In ieder geval zal nooit meer een tennisfinale mij zo kunnen opwinden.
Dat was Koevermans in de Davis Cupquote:
Wil je een hele dag? Doorgaans is dat betrekkelijk makkelijk? Daar gaan 's avonds (na het werk) vaak nog mensen naar binnen.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:14 schreef Quippe het volgende:
Aangezien ik rond deze tijd hoogstwaarschijnlijk ook in Londen ben voor een paar dagen wil ik ook een dagje Wimbledon meepakken. Hoe vroeg moet je ongeveer in de rij aansluiten om een kaartje voor de outside courts te kunnen bemachtigen, iemand hier ervaring mee?![]()
Als die kabouter hem niet in Halle pakt doet Nieminen dat wel. Wimbledon gaat hij wel gewoon winnen.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:08 schreef Federer-fan het volgende:
Lars, hoe schat jij Federers kansen in voor Halle en Wimbledon?
Denk je echt dat hij van rochus of Nieminen verliest?quote:Op zondag 10 juni 2007 21:10 schreef XL het volgende:
[..]
Als die kabouter hem niet in Halle pakt doet Nieminen dat wel. Wimbledon gaat hij wel gewoon winnen.
Ja.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Denk je echt dat hij van rochus of Nieminen verliest?Waarom dan, omdat hij nog met RG in zijn hoofd zit?
Als het mogelijk is wel, alleen ik heb geen zin om daar te moeten overnachten, hoewel ik het niet erg zou vinden om bv vanaf 6 uur (is dat al te laat?) achter aan te moeten sluiten.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:20 schreef XL het volgende:
[..]
Wil je een hele dag? Doorgaans is dat betrekkelijk makkelijk? Daar gaan 's avonds (na het werk) vaak nog mensen naar binnen.
's ochtends om zes uur in de eerste week heb je kaarten voor de Centre Courts als je wil.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:17 schreef Quippe het volgende:
[..]
Als het mogelijk is wel, alleen ik heb geen zin om daar te moeten overnachten, hoewel ik het niet erg zou vinden om bv vanaf 6 uur (is dat al te laat?) achter aan te moeten sluiten.
Maar als ik je goed begrijp is het normaal gesproken dus niet echt een probleem om, mocht de hele dag niet lukken, om alleen 's avonds nog wat wedstrijden te zien?![]()
Heeft meestal niet echt haast of zo. Het is meer dat je vroeger gaat omdat je geen zin hebt om té lang in die rij te staan...Houdt niet uit dat het gewoon hartstikke gezellig is altijdquote:Op zondag 10 juni 2007 20:14 schreef Quippe het volgende:
Aangezien ik rond deze tijd hoogstwaarschijnlijk ook in Londen ben voor een paar dagen wil ik ook een dagje Wimbledon meepakken. Hoe vroeg moet je ongeveer in de rij aansluiten om een kaartje voor de outside courts te kunnen bemachtigen, iemand hier ervaring mee?![]()
Zou je denken? Federer is toch een topspeler, ik neem aan dat hij niet vreselijk lang van de kaart is. En de ondergrond kan hem in ieder geval niet aan de verloren finale van vanmiddag herinneren, dus dat komt wel goed.quote:
Ik verwijs naar vorig jaar...het is een wonder dat hij Halle heeft weten te winnen (of juist niet, iedereen choket toch wel tegen hemquote:Op zondag 10 juni 2007 21:26 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Zou je denken? Federer is toch een topspeler, ik neem aan dat hij niet vreselijk lang van de kaart is. En de ondergrond kan hem in ieder geval niet aan de verloren finale van vanmiddag herinneren, dus dat komt wel goed.
Ja, allemaal driesetters en matchpoints tegen tegen Rochus.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik verwijs naar vorig jaar...het is een wonder dat hij Halle heeft weten te winnen (of juist niet, iedereen choket toch wel tegen hem)
quote:Op zondag 10 juni 2007 21:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heeft meestal niet echt haast of zo. Het is meer dat je vroeger gaat omdat je geen zin hebt om té lang in die rij te staan...Houdt niet uit dat het gewoon hartstikke gezellig is altijd
Wij gingen destijds om een uur of 7 in die rij staan geloof ik en dan 2 tot 3 uur later ben je echt wel binnen
Hier heb ik wat aan, bedanktquote:Op zondag 10 juni 2007 21:20 schreef XL het volgende:
[..]
's ochtends om zes uur in de eerste week heb je kaarten voor de Centre Courts als je wil.
Het lijkt wel of Federer drie keer zo snel ouder wordt als de gemiddelde persoon.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:45 schreef TheGeneral het volgende:
Lijkt me dit jaar niet anders worden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo is het.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:55 schreef Vaud het volgende:
Tja als je toch altijd de finale haalt.. Ik zou m'n bed dan ook niet willen uitkomen als er niet +/- een miljoen te verdienen valt![]()
Heel verstandig van hem. Als hij een toernooi speelt ligt hij er niet in ronde 1 uit dus is hij de week dat het toernooi duurt in touw. Hij zou anders gewoon te weinig rust krijgen.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:28 schreef Federer-fan het volgende:
Federer heeft zich teruggetrokken voor Halle.Daar gaat zijn grasvoorbereiding. En daar gaan weer 225 punten voor de wereldranglijst.
Zie zijn officiële website voor een kort berichtje. Hij zegt dat het is om blessures te voorkomen na de lange finale in Parijs. Dat valt wel mee lijkt mij, 3 uur en 10 minuten. Maar goed, hij zal het wel weten.
Zal toch niet waar zijn dat Nadal langs hem gaat komen?quote:Op maandag 11 juni 2007 17:28 schreef Federer-fan het volgende:
En daar gaan weer 225 punten voor de wereldranglijst.![]()
Nadal wint wimbledonquote:Op maandag 11 juni 2007 20:11 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zal toch niet waar zijn dat Nadal langs hem gaat komen?
Denk trouwens wel dat Nadal veel punten verliest op Wimbledon.
Weet iemand wat het worst-case scenario is voor hoe snel Federer zijn nummer-1-positie kwijt kan raken?quote:Op maandag 11 juni 2007 20:11 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zal toch niet waar zijn dat Nadal langs hem gaat komen?
Ja, maar wie had er nou gedacht dat hij vorig jaar in de finale zou staan? Zou best weer kunnen gebeuren.quote:Denk trouwens wel dat Nadal veel punten verliest op Wimbledon.
Zou best kunnen. Straks wint Nadal een non-calender Grand Slam.quote:
Dat vind ik wel een erg stellige uitspraak. Nadal wordt volgens mij steeds beter op andere ondergronden, hij is snel en Wimbledon is tegenwoordig gewoon een toernooi dat vanaf de baseline wordt gespeeld. Ik zeg niet dat hij gaat winnen maar volgens mij heeft hij wel een serieuze kans.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:34 schreef Norrage het volgende:
Nadal maakt geen kans.
Ik had het in de RG topic al gezegd, maar ik geef em echt een kans om dit te halen net als agassi destijds. Hij is nog jong, hij wint op hardcourt al van de beste tennissers. Misschien als hij weer een keer geluk heeft kan hij de finale weer halen van wimbledon.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Straks wint Nadal een non-calender Grand Slam.![]()
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:31 schreef Norrage het volgende:
Thiemo de Bakker heeft een wildcard voor Wimbledon gekregen! ook wel te verwachten, winnaars bij het juniorenevenement mogen altijd het volgende jaar meedoen...
Ik denk dat het ook van het weer afhangt. Als het een beetje druilerig weer is enzo. Net wel/net niet regenen, echt engels weer. Dan krijgt Nadal het heel moeilijk. Dan komen de ballen sneller aan zodat hij minder tijd krijgt, de ballen blijven lager waardoor hij er moeilijker onder kan komen met zijn spin en het bewegen wordt net ietsje anders.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een erg stellige uitspraak. Nadal wordt volgens mij steeds beter op andere ondergronden, hij is snel en Wimbledon is tegenwoordig gewoon een toernooi dat vanaf de baseline wordt gespeeld. Ik zeg niet dat hij gaat winnen maar volgens mij heeft hij wel een serieuze kans.
Als hij echt veel punten wil gaan halen dan moet hij toch wel 1 of 2 rondjes winnen en dat zie ik hem niet zomaar doen. Hoewel hij wel goed is op gras, dat heeft hij vorig jaar laten zien en hij is er daardoor ook al redelijk bekend meequote:Op maandag 11 juni 2007 22:48 schreef TheVulture het volgende:
Unieke kans voor De Bakker om een reuzesprong op die wereldranglijst te maken, al is het niet realistisch om al te veel van hem te verwachten, maar als ie een gravelbijter ontmoet moet ie toch een kansje hebben
Nadal heeft vanaf Wimbledon bijna geen punt meer gepakt, Federer tot aan de US Open alleen in Canada. Ik dacht dat in theorie Nadal vlak voor de US Open nr 1 kan worden. Vanaf dan wordt het allemaal wel serieus, als Nadal tenminste eens een heel jaar goed zou kunnen spelen.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Weet iemand wat het worst-case scenario is voor hoe snel Federer zijn nummer-1-positie kwijt kan raken?
Dat record had hij vanaf begin dit jaar toch al?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:50 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
In ieder geval, het record achter elkaar op 1 staan heeft Fed bijna zeker. Voor wat het waard is natuurlijk.
186quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:59 schreef thijsdetweede het volgende:
Oh sorry, ik bedoelde die van de vrouwen erbij. Die heeft Graf met 183 weken dacht ik.
Het record van het aantal aaneengesloten weken op nummer 1 staan, heeft hij al een aantal maanden geleden verbroken. Dat was van Connors en was 161 weken. Federer heeft er nu 176 ofzo.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:50 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Nadal heeft vanaf Wimbledon bijna geen punt meer gepakt, Federer tot aan de US Open alleen in Canada. Ik dacht dat in theorie Nadal vlak voor de US Open nr 1 kan worden. Vanaf dan wordt het allemaal wel serieus, als Nadal tenminste eens een heel jaar goed zou kunnen spelen.
In ieder geval, het record achter elkaar op 1 staan heeft Fed bijna zeker. Voor wat het waard is natuurlijk.
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:01 schreef RubenSosa het volgende:
Voor de fans van GORAN !
Op ESPN classic (digitale televisie)
Woensdag 13 juni 2007
21:00
Wimbledon Tennis Kampioenschappen - 2001
Ivanisevic' carrière loopt ten einde. Op een wild card binnengekomen, bereikt hij met een laatste aanval van kwaliteit en gedrevenheid de finale...
wordt herhaald op 14 juni om 08.00 en 14.00
Goran
![]()
Stel je voor dat ze hadden gezegd "Nee, laten we hem maar geen wildcard geven. Hij is over zijn top heen."*quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:34 schreef RubenSosa het volgende:
" i want to thank all england club for giving me wild card "
Die ook ja, maar dat duurt nog minimaal 2 jaar. Lijkt me voorlopig nog wat speculatief. Eerst hebben we Bjorgs Wimbledon record, dan Grafs onafgebroken op #1 record. Als echt alles mee zou zitten volgend jaar Roland Garros (als Nadal eens meewerkt), misschien de Grand Slam en begint Sampras' GS record in de buurt te komen. Als hij dan 2009 ook op 1 eindigt staat hij gelijk met Sampras qua year-end number ones, en wordt het tijd om te stoppen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:38 schreef Federer-fan het volgende:
Wat hij nog niet heeft verbroken is het record van het aantal weken op nummer 1. Dat is volgens mij vanb Sampras met 294 of 284 ofzo.
Nadal zal nooit Wimbledon winnen. Het is al een wonder dat hij vorig jaar de finale haalde; dat zal dit jaar dan ook niet gebeuren.quote:
Hoe weet je dat nou? Sorry hoor, maar ik vind dat echt onzin. Hij heeft de finale al een keer gehaald. Dat zou hij dus nog wel een keer kunnen doen. En misschien staat Federer dan wel niet in de finale. Ik zeg niet dat hij het gaat winnen, maar om het op voorhand uit te sluiten vind ik niet logisch.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nadal zal nooit Wimbledon winnen. Het is al een wonder dat hij vorig jaar de finale haalde; dat zal dit jaar dan ook niet gebeuren.
Hewitt heeft toch ook nooit Roland Garros gewonnen....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Sorry hoor, maar ik vind dat echt onzin. Hij heeft de finale al een keer gehaald. Dat zou hij dus nog wel een keer kunnen doen. En misschien staat Federer dan wel niet in de finale. Ik zeg niet dat hij het gaat winnen, maar om het op voorhand uit te sluiten vind ik niet logisch.
Alsof iemand van tevoren dacht dat Hewitt of Agassi RG zou winnen.
Ik bedoelde Wimbledon.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:24 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Hewitt heeft toch ook nooit Roland Garros gewonnen....
Ja, je hebt helemeaal gelijk, Norrage. Was een slechte vergelijking van mijquote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:31 schreef Norrage het volgende:
Van Hewitt hadden ze het dubbel en dwars verwacht want hij had Sampras al een aantal keren op Queens verslagen en bovendien het toernooi al 3 keer op rij gewonnen + een rosmalen...
Bovendien is hij op gras opgegroeid in Australie...
Van Nadal kan je al deze dingen niet echt zeggen als het neerkomt op Wimby.
Wat is er vijandig aan?Dat ik één keer schreef "Wat een onzin"?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:44 schreef Norrage het volgende:
Ik snap je frustratie dat iedereen zo lekker snel Nadal afschrijft....waaronder ikzelf
Ik zou het wat minder vijandig laten overkomen
Oh, oké...ik begon al aan mezelf te twijfelen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:48 schreef Norrage het volgende:
ohnee...ik zei het meer tegen mezelf...af en toe laat ik het een beetje overkomen alsof wat ik zeg waarheid is
En Roddick dan? Redt die het niet tegen Nadal op gras?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:48 schreef XL het volgende:
Als Federer om wat voor reden dan ook wegvalt voor Wimbledon, dan wint Nadal het op zijn sloffen.
er zijn genoeg andere namenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:49 schreef XL het volgende:
en als Federer niet wegvalt, dan is Nadal de enige die het hem moeilijk kan maken.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:48 schreef XL het volgende:
Als Federer om wat voor reden dan ook wegvalt voor Wimbledon, dan wint Nadal het op zijn sloffen.
Misschien niet van Roddick. Wel van de rest.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
![]()
Nadal wint niet van een Blake, Berdych, Roddick, Djokovic op gras hoor....
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Stel je voor dat ze hadden gezegd "Nee, laten we hem maar geen wildcard geven. Hij is over zijn top heen."*![]()
![]()
* In het Engels dan.
Hoe kwam hij dan vorig jaar in de finale en won hij daar ook nog een set van Federer?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:57 schreef the_legend_killer het volgende:
nadal struikelt over een grasspriet
iedereen heeft eens een goede weekquote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe kwam hij dan vorig jaar in de finale en won hij daar ook nog een set van Federer?
Het zijn twee weken en Nadal heeft wel erg veel goede weken.Mar goed, we merken het binnenkort vanzelf wel. Hij kan er in de eerste ronde al uitvliegen maar voor hetzelfde geld komt hij weer in de tweede week.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:11 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
iedereen heeft eens een goede week
Tegen Nalbandian?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:20 schreef mitt het volgende:
Derde ronde exit Nadal.
Del Potro tikt 'm weg in vier sets, net als morgen (maar dan in twee).quote:
Ja, zou kunnen. Maar ik verwachtte vorig jaar ook dat hij er tegen Kendrick, Agassi en Nieminen uit zou vliegen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:30 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Del Potro tikt 'm weg in vier sets, net als morgen (maar dan in twee).
het gras was net gemaaid?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe kwam hij dan vorig jaar in de finale en won hij daar ook nog een set van Federer?
lees het net pas..fantastisch.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:31 schreef Norrage het volgende:
Thiemo de Bakker heeft een wildcard voor Wimbledon gekregen! ook wel te verwachten, winnaars bij het juniorenevenement mogen altijd het volgende jaar meedoen...
quote:
Ze zal wel een stuk lager gestaan hebben op het moment dat de entry list bepaald werd.quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:48 schreef Norrage het volgende:
als nummer 200 van de wereld kan je toch sowieso wel kwalificiatie spelen???
Dan moeten ze wel eerst in verschillende helften zitten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:23 schreef TubewayDigital het volgende:
ik voorspel een finale djokovic - federer
Dan is het goed.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:33 schreef TubewayDigital het volgende:
fed wint dan
En wie denk je dat die finale dan wint?quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:52 schreef Norrage het volgende:
Als Djokovic de finale haalt moet hij wel wat beter op gras gaan spelen dan hij nu doet....
Ik voorspel trouwens een finale Fed - Baghdatis....(vraag me niet waarom, maar ik heb het gevoel dat Baghdatis zijn vorm were gaat vinden)
Murray gaat er in de eerste ronde af tegen De Bakker.quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:12 schreef Ambrosius het volgende:
Murray heeft er wel vertrouwen in dat 'ie Wimbledon kan halen. Wel vindt hij het belangrijk dat hij iig een aantal sets VOL kan spelen vóór het toernooi om zich te kunnen testen.
(nu nog even op de BBC).
Zeker, hij is pas net 21. Al houdt zijn lichaam deze manier van spelen geen jaren meer vol.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat Nadal het in zich heeft om ook Wimbledon te winnen
Wat bedoel je met "jaren"? Ik denk ook niet dat hij dit tot zijn 40e volhoudt, maar tot zijn 28e moet toch wel lukken.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:40 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
[..]
Zeker, hij is pas net 21. Al houdt zijn lichaam deze manier van spelen geen jaren meer vol.
Zelfs dat weet ik nog niet zeker. Tennissers die vroeg toppen, houden dat in de regel niet langer dan vier à vijf jaar vol. Kwestie van hun lichaam dat opgebrand is.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "jaren"? Ik denk ook niet dat hij dit tot zijn 40e volhoudt, maar tot zijn 28e moet toch wel lukken.
En om zo lang ook mentaal die enorme intensiteit voor je sport op te brengen. Als je hoort hoeveel hij traint per dag, ik zie hem dat niet tot zijn 30e doen...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:08 schreef Komakie het volgende:
Vaak is het ook het mentale wat gaat spelen. Het is moeilijk om 10 jaar lang op hetzelfde niveau te blijven.
That's what I said uhquote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:11 schreef BVO het volgende:
[..]
En om zo lang ook mentaal die enorme intensiteit voor je sport op te brengen. Als je hoort hoeveel hij traint per dag, ik zie hem dat niet tot zijn 30e doen...
En je reist wel de hele wereld rond. Je familie zie je weinig, in ieder geval niet zoveel als je misschien zou willen. Je hoort ook wel vaak van sporters dat als ze stoppen, ze dat vooral doen om meer bij hun gezin te zijn. Vaak is dat zo rond je dertigste, wanneer dat 'leven voor de sport' een beetje begint af te nemen en dat 'ik zou wel een gezin willen' een beetje begint toe te nemen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:11 schreef BVO het volgende:
[..]
En om zo lang ook mentaal die enorme intensiteit voor je sport op te brengen. Als je hoort hoeveel hij traint per dag, ik zie hem dat niet tot zijn 30e doen...
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:13 schreef Bruce117 het volgende:
Zeg, let jij een beetje op je taalgebruik.quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:06 schreef BVO het volgende:
Ja, dat is jammer. Al gemeld dat Misa door de afzegging van Zvonareva geplaatst is?
zoek op youtube maar wat recente filmpjes van haar op (oa op gras tegen cibulkova)..ze speelt met slice forehand en slice backhand...haar eerste service is goed maar ze is daarnaast echt te slecht voor woorden..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:04 schreef TheVulture het volgende:
Had van Schultz toch wel wat meer verwacht eigenlijk
Mhua, te slecht voor woorden wil ik niet zeggen. Ze stond niet voor niets in de top-tien van de wereld. Je kan het beter 'niet meer van deze tijd' noemen. Heel veel speelsters hebben met dat afwijkende speltype nog heel veel moeite.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:48 schreef Tim86 het volgende:
[..]
zoek op youtube maar wat recente filmpjes van haar op (oa op gras tegen cibulkova)..ze speelt met slice forehand en slice backhand...haar eerste service is goed maar ze is daarnaast echt te slecht voor woorden..
bedoel ook niet dat ze dat altijd is geweest...alleen vandaag de dag..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mhua, te slecht voor woorden wil ik niet zeggen. Ze stond niet voor niets in de top-tien van de wereld. Je kan het beter 'niet meer van deze tijd' noemen. Heel veel speelsters hebben met dat afwijkende speltype nog heel veel moeite.
Misschien...quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:36 schreef Colplay het volgende:
Startgeld voor Rosmalen zal wel een rol in de beslissing van Sluiter en Haase hebben gespeeld denk ik.
Beetje afhankelijk van zijn prestatie natuurlijk.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:14 schreef Norrage het volgende:
Ja..van Haase begrijp ik ook gewoon wel, en zijn reden was ook gewoon dat hij in Rosmalen bijna meer punten kan halen dan op Wimbledon (kwalificatie levert echt vrijwel niks op).
Van Scheppingen had anders kwali moeten spelen op Romalen, en dat is nog flink wat kutter dan op Wimbledon.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:17 schreef Komakie het volgende:
hmmm ik had toch denk ik voor de kwali's gekozen maar goed, voor eigen publiek spelen is natuurlijk ook mooi.
Maar de beslissing van Sluiter en Haase betekend wel gelijk dat het ook de kans op nederlandse deelname aan Wimbledon minimaliseerd. Alleen De Bakker toegelaten in het hoofdtoernooi.
Van Scheppingen heeft maar 1 rondje mee gedaan in de kwalificatie dus hij had misschien beter voor Rosmalen kunnen kiezen. Maar ja, dat weet je ook niet van te voren....
Vetquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Van Scheppingen had anders kwali moeten spelen op Romalen, en dat is nog flink wat kutter dan op Wimbledon.
Overigens is Rogier Wassen in het dubbel als 14e geplaatst. Volgens mij de eerste keer in z'n carrière dat ie geplaatst is op een Grand Slam.
In de davis cup was het anders 1 en al bagger wat die liet zien. Wanneer een Wassen al de beste Nederlander is, dan is het wel heel erg gesteld met het Nederlandse tennis.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:26 schreef SCH het volgende:
Wassen is momenteel veruit de beste Nederlandse tennisser, qua ranking en qua inkomsten zou het me ook niet verbazen.
top 30 speler in de dubbel is niet bepaald een vetpot hoor...die jongen verdient denk ik niet meer dan jan modaalquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:26 schreef SCH het volgende:
Wassen is momenteel veruit de beste Nederlandse tennisser, qua ranking en qua inkomsten zou het me ook niet verbazen.
Met zo'n service ben je niet geloofwaardig als proftennisser.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:26 schreef SCH het volgende:
Jan Modaal staat in juni nog niet op bijna 60.000 dollar.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:37 schreef Tim86 het volgende:
[..]
top 30 speler in de dubbel is niet bepaald een vetpot hoor...die jongen verdient denk ik niet meer dan jan modaal
Gelukkig kan hij dat allemaal in zijn eigen zak steken en heeft hij in het geheel geen kosten.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Jan Modaal staat in juni nog niet op bijna 60.000 dollar.
Ik zeg alleen dat hij momenteel de hoogst genoteerde en best verdienende Nederlandse speler is. Moet je de inkomsten van de andere jongens dit jaar er eens naast leggenquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:36 schreef BVO het volgende:
[..]
Gelukkig kan hij dat allemaal in zijn eigen zak steken en heeft hij in het geheel geen kosten.
Ja, Wassen zal nauwelijks een cent sponsoring erbij krijgen. Wel krijgt ie nog geld voor de competitie die ie gespeeld heeft, maar vervoer en zo kost ook wel veel.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:43 schreef SCH het volgende:
Da's natuurlijk allemaal alleen prijzengeld he.
Nee, dat is zo. Maar qua ambiance lijkt het me toch iets troostelozer van Wimbledon. Bovendien is Van Scheppingen aan z'n laatste jaar bezig, dan zou ik liever nog een keer Wimbledon meepikken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
Vet
Btw waarom is dat kut? de Kwalificaties zijn niet zo zwaar voor Rosmalen. Koning (die toch minder ingeschat moet worden) is er ook door gekomen.
Tot hij Berdych tegenkomt mag het geen probleem zijn nee, misschien dat Youzhny het 'm lastig kan maken.quote:
Leuk, van dezelfde generatie.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:23 schreef TheGeneral het volgende:
de Bakker tegen Wayne Arthurs.
het toernooi begint net en finales zijn dus over 2 weken gewoon zoals bij iedere grand slam..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:21 schreef JJasperO het volgende:
Wanneer zijn de finales en wat is de huidige stand van zaken??
Ik voel me soms echt een alien, ik kan het verd*mme nergens vinden~!!!!!!! Zo frustrerend iedere boerenlul moet zoiets toch eenvoudig kunnen vinden op internet. Maar nee het is verstopt, voor mij!!
Edit: en iemand heeft het hier over Sharapova, maar die doet helemaal niet mee!
Eerst de eerste ronde maar eens winnen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:34 schreef BVO het volgende:
3e ronde Krajicek: Chakvetadze.
4e ronde: Hingis of Bammer.
Goede loting tot dusver.
Die was op dat moment nog niet bekend hequote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Eerst de eerste ronde maar eens winnen?
Ja, zeker.quote:
Nouquote:
quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Jan Modaal staat in juni nog niet op bijna 60.000 dollar.
Alleen Verkerk heeft iets meer verdiend dit jaar maar dat komt ook alleen door zijn beschermde status.
LOL, eigenlijk schandalig maar goed.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heeft Verkerk met al die nederlagen meer verdient dan Wassen![]()
Is eigenlijk op zich niet zo vreemd. De échte toppers zitten tegenwoordig al zo vaak op hun 16e in het hoofdtoernooi, dat B-spelers vaak die jeugdtoernooien winnen op hun 16e-17e-18e. Neem nu een Flipkens, die was 18 toen ze Wimbledon won dacht ik. Knap, maar dat ze daar nog op haar 18e staat zegt ook genoeg natuurlijk.quote:Grappig om de voormalig Wimlbedon kampioenen bij de junioren te zien nu..en wat er (vaak niet) van geworden is..
2006 Thiemo de Bakker (Paesi Bassi) / Marcin Gawron (Polonia) 6:2, 7:6 (7:4)
2005 Jeremy Chardy (Francia) / Robin Haase (Paesi Bassi) 6:4, 6:3
2004 Gael Monfils (Francia) / Miles Kasiri (Regno Unito) 7:5, 7:6 (8:6)
2003 Florin Mergea (Romania) / Chris Guccione (Australia) 6:2, 7:6 (7:3)
2002 T.Reid (Australia)
2001 R.Valent (Svizzera)
2000 N.Mahut (Francia)
1999 J.Melzer (Austria)
1998 Roger Federer (Svizzera)
1997 W.Whitehouse (Sudafrica)
1996 V.Voltchkov (Bielorussia)
2006 Caroline Wozniacki (Danimarca) / Magdalena Rybarikova (Slovacchia) 3:6, 6:1, 6:3
2005 Agnieszka Radwanska (Polonia) / Tamira Paszek (Austria) 6:3, 6:4
2004 Katerina Bondarenko (Ucraina) / Ana Ivanovic (Serbia e Montenegro) 6:4, 6:7 (2:7), 6:2
2003 Kirsten Flipkens (Belgio) vs. Anna Tchakvetadze (Russia) 6:4, 3:6, 6:3
2002 V.Douchevina (Russia)
2001 A.Widjaja (Indonesia)
2000 M.E.Salerni (Argentina)
1999 I.Tulyagnova (Uzbekistan)
1998 K.Srebotnik (Slovenia)
1997 C.Black (Zimbabwe)
1996 A.Mauresmo (Francia)
dat klopt wel ja maar toch..de grootste teringidioten zitten daartussenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:51 schreef Heero87 het volgende:
Komaan Henin, tijd om die laatste leemte weg te werken.![]()
Maar Serena in de kwartfinale (als ze allebei zover komen natuurlijk) is wel zwaar.
En Federer wint gewoon bij de mannen natuurlijk.
[..]
Is eigenlijk op zich niet zo vreemd. De échte toppers zitten tegenwoordig al zo vaak op hun 16e in het hoofdtoernooi, dat B-spelers vaak die jeugdtoernooien winnen op hun 16e-17e-18e. Neem nu een Flipkens, die was 18 toen ze Wimbledon won dacht ik. Knap, maar dat ze daar nog op haar 18e staat zegt ook genoeg natuurlijk.![]()
Tenzij Murray zich terugtrekt. Dan hoeft Nadal niet tegen Fish (maar tegen een qualifier geloof ik).quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:22 schreef XL het volgende:
Oef... Fish voor Nadal, dat is niet leuk voor hem in de eerste ronde....
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:34 schreef Federer-fan het volgende:
Maar volgens mij mag Nadal hem wel. Laatst zei hij nog "I like fish very much."![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:12 schreef Tim86 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
zware vorm van ziekte van Pfeiffer.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:02 schreef zjroentje het volgende:
Wat heeft Ancic eigenlijk voor een blessure, want daar is al heel lang niks meer van vernomen?
Met Sjeng?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:05 schreef zjroentje het volgende:
Heeft 'ie met Verkerk zitten .......?
jup...opnieuw geopereerd helaas..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:31 schreef mitt het volgende:
Hoor trouwens ook al maanden niks meer van Joachim Johansson.
Weer mis gegaan met z'n schouder?
Zonde voor hem, leek een mooie carriere voor de boeg te hebben.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:35 schreef Tim86 het volgende:
[..]
jup...opnieuw geopereerd helaas..
hij is alweer out sinds de aussie open waar hij welgeteld 2 games heeft gespeeld..
ze hebben roddick ook al..hadden beter wat Russen aan kunnen spreken met een safin of youzhny en een speler als djokovic of baghdatis mag eigenlijk ook niet ontbreken..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:22 schreef Muzic.nl het volgende:
Amerikaans publiek aanspreken.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:21 schreef Tim86 het volgende:
haha ja maar eigenlijk was hij te flauw voor woorden
flauw hoeft niet slecht te zijn anders moest ik niet lachenquote:
Waar is die Stevenson eigenlijk geblevenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, een oude Virtua Tennis had Stevenson erin. Die vind ik nog flink wat slechter dan Dent.
Soms krijgt ze een WC voor een Challenger, maar echt veel speelt ze niet klaar.quote:Op zondag 24 juni 2007 11:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waar is die Stevenson eigenlijk gebleven
Aha, een typische eendagsvlieg dusquote:Op zondag 24 juni 2007 11:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Soms krijgt ze een WC voor een Challenger, maar echt veel speelt ze niet klaar.
Het is een broer van een vriend van me, dus dat is altijd leuk om te volgen!quote:Op zondag 24 juni 2007 11:53 schreef TheVulture het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik Wassen niet zo heel bijzonder... ik ben meer benieuwd naar Misa en Thiemo
Sterker nog. Heren dubbels op hoog niveau is supergaaf om te zien. Liever dat dan twee van die gravelrukkers op gras.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:14 schreef SCH het volgende:
Ik snap die geringe interesse voor Wassen niet - hij is veruit de meest constante en best presterende Nederlander de laatste tijd en dat dedain voor het dubbel is echt een beetje achterhaald.
Ik hoop dat de tv de dubbels ook eens wat beter weet te vinden, is vaak op Wimbledon veel interesanter dan weer zo'n saaie damespartij tussen Kutzareva en Clitoraja.
SCH tochquote:Op zondag 24 juni 2007 12:14 schreef SCH het volgende:
Ik snap die geringe interesse voor Wassen niet - hij is veruit de meest constante en best presterende Nederlander de laatste tijd en dat dedain voor het dubbel is echt een beetje achterhaald.
Ik hoop dat de tv de dubbels ook eens wat beter weet te vinden, is vaak op Wimbledon veel interesanter dan weer zo'n saaie damespartij tussen Kutzareva en Clitoraja.
Om hem nou op die Davis af te rekenen. Daar speelde hij niet met een van zijn vaste partners bovendien.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:19 schreef Norrage het volgende:
Ja..dat is ook wat ik steeds bleef zeggen...maar na zijn prestaties bij de DAvis Cup gezien te hebben...............Die jongen presteert goed bij de dubbels, maar dat zegt ook weer wat over de subtop bij de dubbel
Ik vind dat juist wel grappig om te zien hoe hij serveert .. Dat maakt het ook wel weer uniek omdat hij anders is dan de meeste topspelers!quote:Op zondag 24 juni 2007 12:31 schreef TheVulture het volgende:
Ik doe niet geringschattend over de herendubbels in het algemeen... het is gewoon een erg coole discipline. Ik vind Wassen niet zo'n fijne speler om naar te kijken... die servicebeweging bijvoorbeeld![]()
Dat is ook een beetje de status van Wassen in Nederland.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:49 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ik vind dat juist wel grappig om te zien hoe hij serveert .. Dat maakt het ook wel weer uniek omdat hij anders is dan de meeste topspelers!
Ik vind het enorm jammer dat dubbel weinig tot niet wordt uitgezonden. Gisteren op NOS ook, geen woord over de overwinning van Wassen.
Hopelijk komt dat nog wel een keertje.
Inderdaad! Hij staat nu toch nummer 29 van de wereld. Hij speelt enkel A tournooien. Ik vind het nog steeds jammer dat er op die manier om wordt gegaan met de dubbelsport binnen tennis.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:53 schreef mitt het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje de status van Wassen in Nederland.
Bij elke andere speler was het genoemd, bij hem niet. We hebben toch al gauw het beeld dat hij alleen duistere toernooitjes speelt voor 18 man.
als die er waren in het toptennis had ie het denk ik wel gedaan! maar om zijn positie te behouden op de wereld ranglijst heeft Rogier denk ik geen enkele keus.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Het scheelt waarschijnlijk ook dat ie geen dubbel speelt met een andere Nederlander... nu is het toch een beetje minder van 'ons' zeg maar als dat ie bijvoorbeeld met een andere Nederlander zou spelen
Ik neem het hem ook niet kwalijk, hij heeft groot gelijk maar het spreekt dan wel minder aan bij het volk... maar ik denk dat Wassen er zelf niet zo mee zit als ie op zijn bankrekening kijktquote:Op zondag 24 juni 2007 13:24 schreef Daklem het volgende:
[..]
als die er waren in het toptennis had ie het denk ik wel gedaan! maar om zijn positie te behouden op de wereld ranglijst heeft Rogier denk ik geen enkele keus.
Ligt eraan wat je onder ballen verstaatquote:Op zondag 24 juni 2007 14:06 schreef TubewayDigital het volgende:
wordt er vandaag nog gebalt
denk alleen pennetta - moya, stepanek - hingis en safarova-berdychquote:Op zondag 24 juni 2007 14:06 schreef TubewayDigital het volgende:
wordt er vandaag nog gebalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |