quote:Op maandag 4 juni 2007 08:13 schreef cattie het volgende:
Ik ben geen extremist, maar wel een beetje anti-babybjorn. Ik vind een draagdoek ook veel fijner.
Ik las gisteren een stukje waarin het met het gezicht naar buiten dragen afgeraden werd:
“Infants in outward-facing orientations can’t turn away from surrounding stimuli. They can’t turn inward toward a parent’s body if it becomes overwhelming. In this position, a child cannot make eye contact with his or her parent to evaluate facial expressions, social cues, and so forth to make assessments of the situation . . . I am not a big supporter of the outward facing method of carrying a child.”
bron
Dat laatste kan alleen in dit theaterquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:09 schreef PM-girl het volgende:
En ik zal me eens aanmelden op dat forum, hoef ik het niet telkens te vragen, (ik ben alleen wat meer visueel ingesteld dan op de termen, zou ook niet weten hoe ik nu knoop, maar ik vraag dan gewoon naar Macka's-meet-knoop!)
Doen, heel makkelijk en heel leuk maken en heel fijn dragen!quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:35 schreef Neuk het volgende:
Oh... ik geloof dat ik heel blij ben met die beschrijving hoe je zelf een Mei Taj maken kunt. Volgende week misschien eens proberen
Die is het inderdaad!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:50 schreef owlet het volgende:
eh, geen idee hoe het heet en geen puf om het op te zoekenmaar ik denk inderdaad dat dat wel de goede naam is. Zo'n horizontale band en twee gekruisde banden. Ronja zit ook met haar schouders bloot en als ze eng leunt dan is dat meestal een teken dat ik de horizontale band niet strak genoeg heb geknoopt. Als die band zo hoog mogelijk onder de oksels zit kunnen ze over het algemeen niet zo ver leunen.
Meestal test ik even door met kind en al voorover te buigen![]()
nee het gemak straalt er niet vanaf, inderdaad!quote:Op zondag 10 juni 2007 14:44 schreef owlet het volgende:
ieuw ja! Sowieso vind ik de meeste erg los en laag hangen. Lijkt me niet zo veilig en niet zo comfortabel.
Oei, dan moet ik oefenen op z'n naam. Ik noem 'm altijd Bad Pritt.quote:
Hoe lang zijn die banden, en wat doe je er precies mee?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik ben daarnet de mei tai gaan halen en ofwel zijn de banden te kort, ofwel doe ik iets verkeerd...![]()
Mja, misschien moet ik het iets hoger knopen, maar dan zit hij met zo een knobbel van die knoop op z'n kont...quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:43 schreef Macka66 het volgende:
Het lijkt of de banden precies over Fons z'n knieeën zitten, in plaats van er boven, Bass-Miss.
Daar had ik niet naar gekeken. Ik heb niet het idee dat ze op mijn rug verkeerd zit of dat de stof uitrekt. Maar misschien dat ik wel naar een niet rekkende stof zou moeten voor het rugdragen. Zal nog wel eens op zoek gaan.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb zo'n draagdoek van draagdoek.nl. Er staat in de papieren dat je hem kunt gebruiken tot 10 kilo. Is dat anders bij een korte draagdoek? Of geldt het voor rugdragen niet?
Da's heel persoonlijk. Ik vind het zelf niet prettig maar mijn moeder liep weer jaren met een kind op haar heup.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:01 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Waarschijnlijk moeten we even naar een slendang gaan kijken... Draagt dat lekker? Is dat niet heel zwaar op één heup? Ik zie dat het dan over één schouder zit. Met schoudertassen krijg ik bijna altijd rugpijn, kan ik dat dan nu ook verwachten?
wat een hoop vragen...![]()
Buiten alle verwachtingen in niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:45 schreef PM-girl het volgende:
Overigens, trekken jullie kinderen achter op de rug ook zo leuk aan je nekharen...
Fijn he!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:51 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Buiten alle verwachtingen in niet.
In bed nochtans wel...![]()
Ik vind het ook erg leuk om te zienquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:38 schreef p_iglet het volgende:
Vandaag Pepijn voor het eerst in de draagdoek gehad.
We moeten op het knopen en Pepijn erin stoppen nog even flink oefenen
Pepijn hoort nog wat hoger te zitten toch??
Papa en Pepijn vonden het iig erg leuk.
[afbeelding]
Op www.mistermirko.be staan er filmpjes, valt best mee hoor.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:37 schreef PM-girl het volgende:
Knopen gaat dus makkelijkker met de mei tai. Maar wat ik eigenlijk bedoelde (maar niet vroeg), is het wrikken op je rug. Simon ligt nu lang op mijn rug zonder echt goed vast te zitten en die tijd wil ik aanzienlijk verkorten.
Met een zak heb je dat probleem helemaal niet, maar ik wil geen zak, ik wil een doek!
Ik zag in ieder geval ook een bekend iemand (of eigenlijk 2 bekende iemanden) op een fotoquote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:21 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Op www.mistermirko.be staan er filmpjes, valt best mee hoor.
Ik vind wat er nu in staat wel handig. Op Mamatoto.org en bij de YouTube filmpjes staan de meest gebruikte methodes. Om dan ook te gaan linken naar een losse knoopmethode lijkt me (vaak) dubbelop. Bovendien zijn er voor methodes verschillende namen in omloop, dus daar zou je dan rekening mee moeten houden in de linkteksten. (Jouw X wrap is dacht ik mijn FWCCquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:49 schreef PM-girl het volgende:
Is het trouwens een idee om in de OP wat links te zetten met knoopmethoden (foto en/of video)?
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:38 schreef PM-girl het volgende:
YPPY, vond de zwemvader het iets?
Het was geen doorgaand succes, maar over doeken op zich is hij wel enthousiast. Donderdag neem ik een lijstje mee met sites waar je een doek kunt kopen die wat langer is. Ook een paar andere moeders willen zo'n lijstje. Ik kan wel een reclame vergoeding gaan vragen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:51 schreef YPPY het volgende:
Alleen was zijn doek korter dan kort.Echt bijna een tafellaken. Hij is ongeveer even lang als breed. De uiteinden zijn gewoon breed, en niet puntig zoals bij mijn eigen doeken. De doek was ook erg dik. Ik heb er wat van kunnen maken, maar dan wel door de doek dwars te knopen. Anders kreeg ik hem niet eens om mijn heup.
Ik had inderdaad het verloop gelezen, maar was benieuwd of hij ook enthousiast was geworden. Misschien kun je een natural beginnings verkooppunt beginnen!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:40 schreef YPPY het volgende:
[..]
[..]
Het was geen doorgaand succes, maar over doeken op zich is hij wel enthousiast. Donderdag neem ik een lijstje mee met sites waar je een doek kunt kopen die wat langer is. Ook een paar andere moeders willen zo'n lijstje. Ik kan wel een reclame vergoeding gaan vragen.
Voor zo'n bengeltjeboeff als Kendahl is de Wiggle Proof Back Carry uitgevondenquote:Op maandag 23 juli 2007 15:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Op de één of andere manier lukt het hier niet om Kendahl veilig op de rug te krijgen. Want hij gaat steeds bewegen en op die manier gaat de ondersteuning aan de achterkant onder zijn r**t vandaan. En ik heb al visioenen van levensgevaarlijke vallen met enge hoofd- en nekletsels. Dus is er nog een andere manier dan die van draagdoek.nl? Want ik vertrouw het niet.
edit: Misschien dat we de 'back wrap cross carry' kunnen proberen...
Wij hebben inderdaad de Chistiane van Ellaroo. Echt ideaal ding!! Ben er echt super blij mee!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:23 schreef Deepfreeze het volgende:
P_iglet, is dat een Ellaroo wrap? Die foto's zien er in ieder geval heel mooi uit!
Zit er zelf ook al een paar maanden aan te denken om een draagdoek aan te schaffen. Lijkt me heerlijk om met mijn frummeltje zo dicht tegen me aan rond te kunnen lopen..
Een geweven lijkt me prettiger dan zo'n rekkende. Maar dat is mijn gevoel.
Gaat zo'n rekkende niet doorhangen als de kleine wat groter wordt?
En die cristiano van ellaroo heeft zo'n mooi kleur..
Weet iemand of er toevallig winkels in het oosten van het land zijn, waar je die ellaroo of andere geweven doeken kunt bekijken?
En anders bestel ik hem morgen gewoon via internet..
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:38 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Voor zo'n bengeltjeboeff als Kendahl is de Wiggle Proof Back Carry uitgevonden
uitleg met foto's
en nog zoeen
filmpje
We doen het al samenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:50 schreef chacama het volgende:
PV is het mogelijk dat je die met hulp doet van draagdoek en dat als Kendahl er eenmaal aan gewend is dat ie dan misschien wel rustig genoeg is om te blijven zitten.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:09 schreef chacama het volgende:
Cool
quote:Made by U
Herenstraat 35, 2313AE Leiden [kaart/route]
071 5131920
Voor modestoffen, kralen, fournituren en naailessen
(ff klikken en dan zie je ook een plattegrond)
PV, mocht je toevallig bij de Ikea komen dan moet je daar eens kijken. Schijnen ze ook erg geschikte stoffen te hebben voor mei-tai's en ringslings.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:55 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik wil er dus zelf één maken, maar nou lijkt het wel of alle stoffenwinkels van de aardbodem zijn verdwenen. In elk geval niks in Leiden, lijkt het wel..
En het is pas woensdag markt in Leiden en ja... dan zit mijn zus weer in A'dam en kan ze me niet helpen... grrrr!
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:14 schreef Noli. het volgende:
Als je er zelf een wilt maken en die flap niet wilt dan laat je dat stuk heel makkelijk weg of maakt zoals Owlet een klein boogje (is voor de kleine lekkerder als neksteuntje) Of juist iets anders creatiefs
Ik gebruik 'm regelmatig want Hanne valt vaak bij mij op de rug in slaap.
Als ik dan niet uitkijk ligt ze al gauw met haar koppie achterover geknaktDie flap houd haar hoofd dan een beetje in bedwang en geeft haar hoofdje lekker steun.
Al is het vaak wel fijn als je wat hulp krijgt om de flap omhoog te doen want in je eentje is dat toch nog best wel een gedoetje. (Wilyan weet al precies wat ie moet doen)
Ja, ik heb al denim gekozen voor het skelet. Dus de stof die ik nog wil kopen, is meer voor het mooiequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:41 schreef PM-girl het volgende:
Die stof schijnt wel sterk genoeg te zijn PV, maar echt weten doe ik het niet.
Ik kwam dit linkje tegen over voeden in de draagdoek.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:36 schreef PM-girl het volgende:
[afbeelding] Ik zie inmiddels dat het dus een heel anders iets is dan een mei tai.
Twijfel twijfel, een 4e doek is ook weer zo iets he
Maken! Absoluut, simpeler kan echt niet. Als je een naaimachine hebt of iemand kent waar je drie of vier stikseltjes mag maken dan is het echt in tien minuten gedaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:02 schreef chacama het volgende:
[..]die wil ik 1. Dat lijkt me echt super. Al is het maar om Fleur naar school te brengen zonder die kinderwagen elke keer mee te moeten slepen. Dat kleine stukje naar school en de oppas zou hier goed in kunnen. En zelfs naar de AH is het nog mooi voor..... Kopen....of maken?
Ok. Dat klinkt goed. Ik ga eens even neuzen. Zou je ook een andere soort stof kunnen gebruiken ipv fleece ivm de warmte. En waar ik een beetje mee zit is mijn tante-friemel/wiebel. Ik zie ze het liefst met d'r beentjes nog door de doek heen. Klinkt het nog logisch. Ben anders bang dat ze zich eruit weet te wiebelen. Ik ga eens even nadenken en proberen om iets te verzinnen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:08 schreef owlet het volgende:
[..]
Maken! Absoluut, simpeler kan echt niet. Als je een naaimachine hebt of iemand kent waar je drie of vier stikseltjes mag maken dan is het echt in tien minuten gedaan.![]()
Ik zou wel zorgen dat je de stof echt goed aan laat sluiten om je lichaam (van schouder, over de overliggende heup naar de andere schouder). Ik had de neiging om de stof wat ruimer te nemen omdat ik dacht dat het anders niet zou passen maar de stof rekte toch wel zo dat het prettig strak en stevig zat met Ronja er in.
Zeg euh.... niet benieuwd naar de Mei Tai die wij morgen gaan afmaken?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:20 schreef Noli. het volgende:
Ik ben benieuwd!![]()
naar de pouch van Chaca en wanneer DeLiedje haar pakketje heeft
batiklap?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:08 schreef chacama het volgende:
Goed. Heb een stugge tricot gevonden en kwam nog een batiklap tegen van mijn moeder. Daar maak ik een nieuwe draagdoek van. Foto volgt.
Maar wél met mooie plaatjesquote:
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:48 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Maar wél met mooie plaatjes
paste het pakketje door de brievenbus?
Edit: Mijn vraag is al beantwoordde postbode kwam het brengen net!
Super bedankt nogmaals, wat een mooie kleur is het!![]()
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:28 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
AF! Naja... zo goed als. Het houtje touwtje ontbreekt nog, maar dat kunnen we ook weglaten. Hij is echt mooi geworden. Tien hoeraatjes en schouderklopjes voor mijn handige oudste zus!!!!![]()
Ik zal zo snel mogelijk een kiekje plaatsen.
Vorige week begin gemaakt en vandaag afgemaakt. Ik heb vooral stof geknipt en aanwijzingen gegeven. Zus heeft alles aan elkaar genaaidquote:
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:09 schreef PM-girl het volgende:
Wat goed PV! En inmiddels bedacht ik me ook het motiefjes-detail!
Dekbedovertrek van Ikea.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:20 schreef PM-girl het volgende:
DUs het is geen speciale stof maar gewoon een dekbed overtrek? De banden van jeans toch? En gewoon garen, of ook nog iets speciaals?
Hij is écht mooi hé? Nu nog even fiks oefenen. Hij blijft namelijk niet zitten op de bank in de doek. En hij schatert het uit als ik gefrustreerd reageer.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:19 schreef Noli. het volgende:Hij is moooooooooooooooooooi!
Ik zei toch dat het best simpel is?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:32 schreef Noli. het volgende:
Zo ziet ie er normaal uit als ik 'm niet om heb
[afbeelding]
*ff gemeten*
Ik heb mijn schouderbanden 1.70m en de heupbanden een halve meter.
Toen ik 'm maakte zat ik ongeveer tussen maat 48 en 50 in. (meer 50 dan 48 trouwens). En ik heb een behoorlijke voorgevel![]()
![]()
Ik heb nu maat 46 (die voorgevel is nog steeds hetzelfde) en ik kan nét niet de heupband een keer om me heen slaan en op mijn rug knopen.
In principe zou ie bij mij nu wel weer wat korter kunnen dus want ik heb altijd een heule grote strik op mijn buik(kun je ook wel zien op de foto's)
Maar dat zou Belsen dan toch ook wel moeten passen toch?
quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:44 schreef PM-girl het volgende:
PV, ik ben om. Ik ga zelf aan de slag! Van de week even naar de stoffenhal en eens zien of we wat kunnen vinden!
Chacama, super!
Ja, dat denk ik ook. Ik zou hem niet meer kunnen missen. En als je kindje op de rug kan, heb je echt je handen vrij om vanalles te doen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:49 schreef PM-girl het volgende:
Pepijn is nog maar klein, maar is Mei Tai niet iets voor je straks?
Ik heb een tricotslen en een ringsling. Die tricotslen vond ik echt heel fijn. De ringsling vind ik niet zo fijn, maar mijn schouders zijn daar niet voor gebouwd geloof ik. Ik krijg het maar niet voor elkaar dat die banden recht blijven zittenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:07 schreef p_iglet het volgende:
Zo'n Mei Tai lijkt me ideaal voor volgend jaar, maar voor nu en komende winter is Pepijn daar nog echt te klein voor lijkt me.
LadyS, wat heb jij nu voor Iris?? (in de zin van misschien kan het morgen mee en kan ik met Pepijn uitproberen)
Ah, fijn. Ik ben zo benieuwd!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:25 schreef Jelief het volgende:
LadyS ik ben voornemens om naar de meet te gaan, als dat lukt wil ik wel mijn Mei Tai meenemen. Ik heb alleen niet zo veel ervaring met knopen want ik draag Emma niet zo heel vaak.
Thx, hopen op snel een volgende keer dan maarquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik heb een tricotslen en een ringsling. Die tricotslen vond ik echt heel fijn. De ringsling vind ik niet zo fijn, maar mijn schouders zijn daar niet voor gebouwd geloof ik. Ik krijg het maar niet voor elkaar dat die banden recht blijven zittenMaar misschien dat hij bij jou wel goed blijft zitten?
Je mag ze zeker een keer uitproberen!
Ja, we moeten dan gauw maar afspreken!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:57 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Thx, hopen op snel een volgende keer dan maar
Wie wat waar en vooral hoequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:30 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Piglet: ik geloof dat je ook een mei tai wrap around kunt maken/bestellen. De schouderbanden zijn langer en ondersteunen veel meer. Ik geloof ook dat die oorspronkelijk is ontworpen speciaal om jongere kindjes in te dragen. Anyone: correct me if I'm wrong
Ik heb een ella roo doek. Dus een niet rekbare doek. Maar wij knopen die ook altijd zo, dat ie eerst geknoopt is en dan pas Pepijn erin gaat. Knopen terwijl Pepijn er half los inhangt durf ik ook nog niet hoor.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:01 schreef LadyS het volgende:
Ik vond de tricotslen altijd heel fijn, maar ik heb dan geen ervaring me de niet rekkende doeken.
Voordeel van de tricotslen vind ik is dat je eerst de doek om je heen kan knopen en dan je baby erin "wurmen"Met een niet rekkende doek moet je je baby er meteen in meeknopen (dat klinkt wel raar
) en lijkt mij heel lastig, maar ik heb dan ook geen ervaring ermee
http://www.mistermirko.be/mei-tai.htmquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:26 schreef p_iglet het volgende:
Wie wat waar en vooral hoeKlinkt goed, vooral omdat dat luchtiger lijkt als een hele doek.
In februari gaan we naar egypte met de hele familie, Pepijn is dan bijna 8 maanden oud. Dan lijkt me zo'n mei tai ook ideaal. Egypte lijkt me niet echt een geschikt buggy land
Tricot lijkt me wel geschikt voor jou! Dan is je kleine lekker ingepakt. Ik zie je er helemaal mee lopenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:30 schreef Brighteyes het volgende:
Dat bedoelde ik dus idd met het goochelen, dat je kindje er half los inhangt als je aan het knopen bent. Lijkt me sowieso engig, maar als hij nog zo heel klein is doe ik dat al helemaal liever niet.Dan idd wat jij hebt of een rekbare.
Mag ik even mijn vraag herhalenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:49 schreef PM-girl het volgende:
Helaas, geen leuke stoffen in de stoffenhal hier... Dus het plan wordt nog even uitgesteld.
Noli, ik snapte ineens wel de knoop-touwtjes voor het hoofdklepje!Die wil ik er ook wel op gaan maken.
Maar nog even voor de duidelijkheid, volgens de BMT heb je voor alles dezelfde kwaliteit nodig. Maar de goede katoen was in deze zaak alleen in effen te krijgen. Ik wilde voor de binnen en buitenkant een leuker stofje, maar dat moet dan van mindere kwaliteit? (het is toch drie lagen he?)
samen doen? Ben niet zo handig met zo'n naaiapparaat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:38 schreef YPPY het volgende:
Wat ziet het er ontzettend leuk uit zo. Misschien moet ik toch ook maar aan de slag hiermee.
Ook niet met de Hip scoot?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:03 schreef PM-girl het volgende:
PV hoe handig ben jij inmiddels met het omdoen? Ik krijg het vanaf de bank wel voor elkaar, maar ik wil het eigenlijk ook gewoon zo kunnen. Maar als ik de doek al om mijn middel knoop, Simon over mijn hoofd achterlangs laat zakken, spreid hij niet automatisch zijn beentjes.
Da's goed, maar ik kom ook niet veel verder dan rechtdoor of een klein bochtje.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:26 schreef chacama het volgende:
[..]
samen doen? Ben niet zo handig met zo'n naaiapparaat.
Let J. dan op de kinderen ofzo?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:49 schreef YPPY het volgende:
Goed plan. Jij bent er goed in.Doen we meteen ook een sokpop.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:08 schreef kozakken het volgende:
Neuk, je mag mijn Mei Tai wel eens proberen.
quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:58 schreef jellyrose het volgende:
Wooooo.. de draagdoek is eindelijk binnen!!Ik ben druk aan het oefenen met knopen.. foto volgt!
En dit vraag ik nu:quote:Op woensdag 18 april 2007 13:08 schreef Iksje het volgende:
Gisteren een draagdoekenworkshop gevolgd samen met m'n vriend. Heel erg leuk!
Eerst was er een algemene uitleg over de verschillende types (slings, tricotti, lange doeken zoals de tricot-slen en rugdragers zoals de kubeba) en daarna mochten we zelf uitproberen, inclusief babypoppen.
En er was ook een vrouw met een kindje in een tricot-slen, zij kwam ook andere types uitproberen. Konden we toch al zien hoe dat nu met een echt kindje gaat.![]()
Mijn voorkeur gaat uit naar een lange doek in geweven stof, alhoewel ik de tricot-slen ook wel fijn vond aanvoelen.
Ik heb er ook eens gekeken. Heel mooi hoor, maar kan iemand mij het verschil vertellen tussen Mei tai , Beco en Patapum? (Behalve dat je de laatste 2 niet hoeft te knopen).quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:21 schreef Noli. het volgende:
Ik weet niet of iemand deze al eens gepost had? Maar ik kwam 'm gister tegen...
www.blozekriekske.nl
![]()
Heel mooie slings, doeken, MeiTai's en meer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |