abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 augustus 2007 @ 20:07:52 #201
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52508714
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:44 schreef PM-girl het volgende:
PV, ik ben om. Ik ga zelf aan de slag! Van de week even naar de stoffenhal en eens zien of we wat kunnen vinden!

Chacama, super!
Yeey! Succes en spui je eventuele vragen maar hier. Heb ik ook gedaan
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 19 augustus 2007 @ 20:26:13 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52509272
Ga mijn best doen voor die foto
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:36:47 #203
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52593822
Chacama waar blijft die foto nou?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_52629381
Ok, ik wil een 2e draagdoek

Ik kan deze niet zo vaak wassen als ik zou willen want hij moet echt buiten hangen. En dat kan met het nederlandse weer niet altijd.
En zonder draagdoek ben ik echt onthand

Alleen nu twijfel ik, wil ik nog 1tje dezelfde (deze bevalt super), of is het handiger om ook een kortere? dikkere? andere? te hebben???

Iemand ideeen?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:49:13 #205
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52631566
Pepijn is nog maar klein, maar is Mei Tai niet iets voor je straks?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52631640
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:49 schreef PM-girl het volgende:
Pepijn is nog maar klein, maar is Mei Tai niet iets voor je straks?
Ja, dat denk ik ook. Ik zou hem niet meer kunnen missen. En als je kindje op de rug kan, heb je echt je handen vrij om vanalles te doen.
pi_52631770
Ik zit ook wel eens te denken aan een Mei Tai, maar dan moet ik mijn schoonmoeder lief aankijken
Komt er 16 september iemand naar de meet met een Mei Tai? Zodat ik die kan passen. Of is een Mei Tai ook aangepast aan de omvang van de drager? (anders zou het passen nog wel eens een probleem kunnen worden.
pi_52632083
Zo'n Mei Tai lijkt me ideaal voor volgend jaar, maar voor nu en komende winter is Pepijn daar nog echt te klein voor lijkt me.

LadyS, wat heb jij nu voor Iris?? (in de zin van misschien kan het morgen mee en kan ik met Pepijn uitproberen )
pi_52632652
LadyS ik ben voornemens om naar de meet te gaan, als dat lukt wil ik wel mijn Mei Tai meenemen. Ik heb alleen niet zo veel ervaring met knopen want ik draag Emma niet zo heel vaak.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52633512
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:07 schreef p_iglet het volgende:
Zo'n Mei Tai lijkt me ideaal voor volgend jaar, maar voor nu en komende winter is Pepijn daar nog echt te klein voor lijkt me.

LadyS, wat heb jij nu voor Iris?? (in de zin van misschien kan het morgen mee en kan ik met Pepijn uitproberen )
Ik heb een tricotslen en een ringsling. Die tricotslen vond ik echt heel fijn. De ringsling vind ik niet zo fijn, maar mijn schouders zijn daar niet voor gebouwd geloof ik. Ik krijg het maar niet voor elkaar dat die banden recht blijven zitten Maar misschien dat hij bij jou wel goed blijft zitten?
Je mag ze zeker een keer uitproberen!
pi_52633525
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:25 schreef Jelief het volgende:
LadyS ik ben voornemens om naar de meet te gaan, als dat lukt wil ik wel mijn Mei Tai meenemen. Ik heb alleen niet zo veel ervaring met knopen want ik draag Emma niet zo heel vaak.
Ah, fijn. Ik ben zo benieuwd!
pi_52633664
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik heb een tricotslen en een ringsling. Die tricotslen vond ik echt heel fijn. De ringsling vind ik niet zo fijn, maar mijn schouders zijn daar niet voor gebouwd geloof ik. Ik krijg het maar niet voor elkaar dat die banden recht blijven zitten Maar misschien dat hij bij jou wel goed blijft zitten?
Je mag ze zeker een keer uitproberen!
Thx, hopen op snel een volgende keer dan maar
pi_52634514
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:57 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Thx, hopen op snel een volgende keer dan maar
Ja, we moeten dan gauw maar afspreken!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:30:44 #214
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52642263
Piglet: ik geloof dat je ook een mei tai wrap around kunt maken/bestellen. De schouderbanden zijn langer en ondersteunen veel meer. Ik geloof ook dat die oorspronkelijk is ontworpen speciaal om jongere kindjes in te dragen. Anyone: correct me if I'm wrong
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:49:10 #215
94046 PM-girl
pi_52756445
Helaas, geen leuke stoffen in de stoffenhal hier... Dus het plan wordt nog even uitgesteld.

Noli, ik snapte ineens wel de knoop-touwtjes voor het hoofdklepje! Die wil ik er ook wel op gaan maken.

Maar nog even voor de duidelijkheid, volgens de BMT heb je voor alles dezelfde kwaliteit nodig. Maar de goede katoen was in deze zaak alleen in effen te krijgen. Ik wilde voor de binnen en buitenkant een leuker stofje, maar dat moet dan van mindere kwaliteit? (het is toch drie lagen he?)
*
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:57:48 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52756698
Meiden, ik zie door de doeken het bos niet meer! Help!

Ik wil het liefst zo simpel mogelijk beginnen en denk dus aan een tricotslen. Mede omdat ik die dingen er ook altijd zo heel knus uit vind zien. Zo helemaal om je heen gewikkeld enzo.

Wat denken jullie?
pi_52756817
Ik vond de tricotslen altijd heel fijn, maar ik heb dan geen ervaring me de niet rekkende doeken.
Voordeel van de tricotslen vind ik is dat je eerst de doek om je heen kan knopen en dan je baby erin "wurmen" Met een niet rekkende doek moet je je baby er meteen in meeknopen (dat klinkt wel raar ) en lijkt mij heel lastig, maar ik heb dan ook geen ervaring ermee
Kom je 16 september naar de meet? Ik wil mijn tricotslen wel meenemen dan, kun je ven kijken. Je mag Iris ook wel even lenen dan, hoewel ze een stukje groter is als een pasgeboren baby, kan je vast wel ervaren hoe het voelt om zo een kindje te dragen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:04:13 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52756881
Ik sta voor nu nog op misschien voor die meet, dus als dat een zeker wordt dan vraag ik het je nog wel even. Of het echt gaat passen nu met een dikke buik is ook nog maar de vraag, althans... of dat representatief is.

Dat later erin wurmen lijkt mij idd ook wel prettig. Sta je niet zo te goochelen met zo'n frutje.
pi_52757053
o ja, die dikke buik, nou ik denk wel dat het kan, ik heb nu nog steeds een dikke buik
Nou ja, je kan dan igg het knopen proberen ofzo,. maar misschien is een babietje wel prettiger dan om te proberen
pi_52757540
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:30 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Piglet: ik geloof dat je ook een mei tai wrap around kunt maken/bestellen. De schouderbanden zijn langer en ondersteunen veel meer. Ik geloof ook dat die oorspronkelijk is ontworpen speciaal om jongere kindjes in te dragen. Anyone: correct me if I'm wrong
Wie wat waar en vooral hoe Klinkt goed, vooral omdat dat luchtiger lijkt als een hele doek.
In februari gaan we naar egypte met de hele familie, Pepijn is dan bijna 8 maanden oud. Dan lijkt me zo'n mei tai ook ideaal. Egypte lijkt me niet echt een geschikt buggy land
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:01 schreef LadyS het volgende:
Ik vond de tricotslen altijd heel fijn, maar ik heb dan geen ervaring me de niet rekkende doeken.
Voordeel van de tricotslen vind ik is dat je eerst de doek om je heen kan knopen en dan je baby erin "wurmen" Met een niet rekkende doek moet je je baby er meteen in meeknopen (dat klinkt wel raar ) en lijkt mij heel lastig, maar ik heb dan ook geen ervaring ermee
Ik heb een ella roo doek. Dus een niet rekbare doek. Maar wij knopen die ook altijd zo, dat ie eerst geknoopt is en dan pas Pepijn erin gaat. Knopen terwijl Pepijn er half los inhangt durf ik ook nog niet hoor.

Dat goochelen viel hier alles mee, wel eerst met zijn 2en geoefend. Dan kun je met zijn 2en erin wurmen
pi_52757630
Maar gaat ie dan niet te los zitten? Dat idee had ik tenminste?
kom jij naar de meet 16 sept trouwens, p_iglet?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:30:12 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52757668
Dat bedoelde ik dus idd met het goochelen, dat je kindje er half los inhangt als je aan het knopen bent. Lijkt me sowieso engig, maar als hij nog zo heel klein is doe ik dat al helemaal liever niet. Dan idd wat jij hebt of een rekbare.
pi_52757796
Nope dat gaat niet loszitten. Na 3x knopen weet je prima hoe los je hem moet knopen zodat die kleine er prima tussenpast.
Mijn idee bij zo'n rekbare doek is nou juist dat ie verder uitrekt als de kleine erin hangt. Dat tricot lijkt me ook zo warm, maar goed BE krijgt een winterkindje, dus dan maakt dat minder uit lijkt me.

Nee ik kan helaas 16 september niet, moet dat weekend voor het eerst na mijn verlof weer werken.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:49:10 #224
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52758132
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:26 schreef p_iglet het volgende:
Wie wat waar en vooral hoe Klinkt goed, vooral omdat dat luchtiger lijkt als een hele doek.
In februari gaan we naar egypte met de hele familie, Pepijn is dan bijna 8 maanden oud. Dan lijkt me zo'n mei tai ook ideaal. Egypte lijkt me niet echt een geschikt buggy land
http://www.mistermirko.be/mei-tai.htm
En een tricot? Die zijn ook heel handig, heb ik begrepen. Eerst knopen en dan je kleintje erin hangen.
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:30 schreef Brighteyes het volgende:
Dat bedoelde ik dus idd met het goochelen, dat je kindje er half los inhangt als je aan het knopen bent. Lijkt me sowieso engig, maar als hij nog zo heel klein is doe ik dat al helemaal liever niet. Dan idd wat jij hebt of een rekbare.
Tricot lijkt me wel geschikt voor jou! Dan is je kleine lekker ingepakt. Ik zie je er helemaal mee lopen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:52:57 #225
103793 kozakken
Living the life
pi_52759694
Ik heb er nog een in de aanbieding BE
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:54:10 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52759719
Helaas zijn dat niet helemaal de kleurtjes die ik in gedachten had Kozakken.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:55:15 #227
103793 kozakken
Living the life
pi_52759744

Iedereen haar smaak hoor
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:09:50 #228
94046 PM-girl
pi_52761646
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:49 schreef PM-girl het volgende:
Helaas, geen leuke stoffen in de stoffenhal hier... Dus het plan wordt nog even uitgesteld.

Noli, ik snapte ineens wel de knoop-touwtjes voor het hoofdklepje! Die wil ik er ook wel op gaan maken.

Maar nog even voor de duidelijkheid, volgens de BMT heb je voor alles dezelfde kwaliteit nodig. Maar de goede katoen was in deze zaak alleen in effen te krijgen. Ik wilde voor de binnen en buitenkant een leuker stofje, maar dat moet dan van mindere kwaliteit? (het is toch drie lagen he?)
Mag ik even mijn vraag herhalen
*
pi_52761745
Geen idee PM.

BE, ik zou beginnen met een tricot doek. Die zijn goedkoop op marktplaats te krijgen en dan kun je mooi proberen of je het wel fijn vind om je zoon zo te dragen. Ik vind het zelf iets makkelijker knopen, vooral omdat het niet zo nauwkeurig hoeft, door de elastiek gaat het vanzelf wel goed zitten. Een niet-rekkende doek, zoals de ellaroo of dat storchenwiege (die heb ik zelf) is meteen een stuk duurder en je moet nauwkeuriger knopen. Overigens kun je dan ook eerst knopen en dan de baby erin stoppen. Ligt eraan welke knoop je doet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52767737
Dat moet zeker goed gaan, PM. Ik gebruik meestal een lijfje en banden van twee lagen stevige stof, volgens de stikken-keren methode zoals ook in BMT gebruikt wordt. Van te voren stik ik op een lijfdeel dan een sierfrontje en dat kan bij wijze van spreken 50 jaar oude zijde zijn. Er komt toch geen gewicht op te staan.

Ik zou ook beginen met tricot, BE. Lekker knus met een kleintje, warm in de winter en makkelijk te knopen.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:37:32 #232
94046 PM-girl
pi_52772405
Dat is ook leuk! Maar niet echt mijn stijl!

Owlet, dankjewel! Hoe jij het beschrijft lijkt het me wat logischer dan wat ik in mijn hoofd had. Zo even naar de markt in een dorpje hier vlakbij, kijken wat daar voor een stof is.

BE, tricot is ook warm, lekker voor de winter denk ik.
*
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:26:06 #233
94046 PM-girl
pi_52824892
Hij is af Niet echt een exemplaar voor de netheidsprijs, maar hij voldoet denk ik wel. Morgen maar eens gaan uittesten!
*
pi_52825259
Foto!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:49:01 #235
94046 PM-girl
pi_52825752
Volgende week pas!
*
pi_52826111
Wel met Simon er in he?
*OUD heilige*
  donderdag 30 augustus 2007 @ 23:09:58 #237
94046 PM-girl
pi_52826466
Heb net geoefend met een pak luiers
*
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:01:14 #238
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52827917
Iemand nog goeie tips voor de zwaardere baby?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:06:20 #239
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52828056
Hoe oud is Brent nu precies?

Errug grote baby
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:17:06 #240
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52828292
Lief <3 En die kan ik zelf maken toch? Nog tips qua stoffen? (stoffenboer zit hier letterlijk om de hoek!) Of een url waar ik me kan inlezen?

Brent is bijna 10 maand en weegt zo'n 11,5kg. Hij heeft lood in zijn kont volgens zijn oma.
Vandaag heb ik hem nog voor een laatste maal de stad in genomen (om een buggy te kopen ) in de tri cotti. Hij vind het o zo lekker, hij zingt de hele tijd en kan alles mooi zien. Hij hangt ook tot vervelendst aan to naar links en rechts in dat ding om in kinderwagens te kijken.
De buggy is trouwens ook een verademing maar de draagdoek was ook super! Dus, toch wel een nieuwe (maken)...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:28:16 #241
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52828547
De Mei Tai kan je gebruiken vanaf 6 maand dus Brent-man kan daar al zat in!

Enige tips die ik je zo kan geven zij goed stevige stof voor het lijfje en de banden. Verder kun je de buitenkant opNeuken ( ) opleuken zoals je het zelf wilt.
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:08:36 #242
103793 kozakken
Living the life
pi_52831793
Neuk, je mag mijn Mei Tai wel eens proberen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:49:47 #243
94046 PM-girl
pi_52833351
Neuk ik plaats later foto's van mijn zelfgemaakte Mei Tai. Ben benieuwd hoe Simon het erin vindt. Hij is ook best groot en zwaar, ik gok nu toch echt rond de 10 kilo (maar anders 9,5)
*
pi_52833403
Mei tai is ideaal hier.
Ook vooral omdat je tijdens het rugdragen echt je handen vrij hebt.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:04:38 #245
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52835336
Mei Tai rulesZ! Maar ik heb er tot nu toe wel hulp bij nodig, want Ken kruipt steeds weg
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:23:35 #246
94046 PM-girl
pi_52837710

Tadaa!

Ik heb nog twee detailfoto's van de stof, maar let op, ik ben geen ervaren naaister!

De klep (waarvan ik nu eindelijk snap hoe die werkt) hangt nog los, ik moet daarvoor nog bevestiging maken. Ik vraag me wel af in hoeverre dat nodig is, aangezien Simon eigenlijk niet slaapt in de doek.
*
pi_52838130
Wat ziet het er ontzettend leuk uit zo. Misschien moet ik toch ook maar aan de slag hiermee.
*OUD heilige*
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:26:19 #248
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52839657
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:38 schreef YPPY het volgende:
Wat ziet het er ontzettend leuk uit zo. Misschien moet ik toch ook maar aan de slag hiermee.
samen doen? Ben niet zo handig met zo'n naaiapparaat.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:00:04 #249
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52840782
PM!! Hartstikke mooi joh!
Hihihihi, Simon kijkt een beetje verbaasd!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:03:00 #250
94046 PM-girl
pi_52840865
Was hij ook! Hij dacht echt "wat nu weer" volgens mij. Maar buiten vond hij het prachtig.

PV hoe handig ben jij inmiddels met het omdoen? Ik krijg het vanaf de bank wel voor elkaar, maar ik wil het eigenlijk ook gewoon zo kunnen. Maar als ik de doek al om mijn middel knoop, Simon over mijn hoofd achterlangs laat zakken, spreid hij niet automatisch zijn beentjes.

Ik ben overigens wel erg blij met het stofje, erg mooie streepjes en dat is ook nog eens makkelijk te naaien als je niet zo precies bent
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')