abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:51:14 #151
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52362969
PV je hebt denim voor het lijfje en de banden toch?
De Ikea-stof is dan toch alleen voor de buitenkant? Dan kan het zeker hoor! De denimstof is dan de dragende stof.

Ik heb zelf alleen een cremekleurig stuk gordijnstof (niet heel dik hoor) als tussenstuk in het lijf zeg maar.
De buitenkanten en de banden zijn bij mij zelfs van een sterke Hema dekbedovertrek.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:58:06 #152
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52363187
Oja.... dekbedovertrek kan ook...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:02:19 #153
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52363299
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 16:36 schreef PM-girl het volgende:
[afbeelding] Ik zie inmiddels dat het dus een heel anders iets is dan een mei tai.

Twijfel twijfel, een 4e doek is ook weer zo iets he
die wil ik 1. Dat lijkt me echt super. Al is het maar om Fleur naar school te brengen zonder die kinderwagen elke keer mee te moeten slepen. Dat kleine stukje naar school en de oppas zou hier goed in kunnen. En zelfs naar de AH is het nog mooi voor..... Kopen....of maken?
pi_52363332
Een pouch is te vergelijken met een ringsling, dus voor mij persoonlijk echt alleen voor de kortere stukjes omdat je toch over een schouder draagt. Voordeel van fleece is dat het goedkoop is, niet rafelt en wel rekt waardoor je een klein doekje hebt dat als het zonder kind strak om je heen zit, met kind precies goed zit.
Nadeel van fleece is dat het warmer dan gewone stof is en dat het door de rek misschien wat minder lang mee gaat. Maar dat is sowieso met een pouch lastig. Die moet precies op je eigen maat gemaakt worden wil het echt lekker zitten.
Ik vind het prettig omdat het door de breedte mijn hele rug en schouder bedekt en omdat het een klein doekje is dus hij makkelijk in mijn tas past.
Ik heb hem zelf gemaakt van een restje fleece. Aansluitend om me heen gespeld en daarna een paar keer met een rekkende steek gestikt. Ik gok dat Ronja over een paar maanden al weer te groot is voor deze, dan maak ik gewoon een nieuwe.
storm op zolder verkoopt ook verstelbare pouches. met heeeeeel veel drukknoopjes dus helemaal goed op maat te maken.
pi_52363441
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:02 schreef chacama het volgende:

[..]

die wil ik 1. Dat lijkt me echt super. Al is het maar om Fleur naar school te brengen zonder die kinderwagen elke keer mee te moeten slepen. Dat kleine stukje naar school en de oppas zou hier goed in kunnen. En zelfs naar de AH is het nog mooi voor..... Kopen....of maken?
Maken! Absoluut, simpeler kan echt niet. Als je een naaimachine hebt of iemand kent waar je drie of vier stikseltjes mag maken dan is het echt in tien minuten gedaan.
Ik zou wel zorgen dat je de stof echt goed aan laat sluiten om je lichaam (van schouder, over de overliggende heup naar de andere schouder). Ik had de neiging om de stof wat ruimer te nemen omdat ik dacht dat het anders niet zou passen maar de stof rekte toch wel zo dat het prettig strak en stevig zat met Ronja er in.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:59:30 #156
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_52370096
Yvon van Storm op Zolder gebruikt hennep-fleece voor haar pouches. Dat draagt koeler dan gewone fleece en is iets steviger.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:26:59 #157
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52371141
ik heb een leuk dekbedstofje van de ikea
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:29:25 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52371244
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:08 schreef owlet het volgende:

[..]

Maken! Absoluut, simpeler kan echt niet. Als je een naaimachine hebt of iemand kent waar je drie of vier stikseltjes mag maken dan is het echt in tien minuten gedaan.
Ik zou wel zorgen dat je de stof echt goed aan laat sluiten om je lichaam (van schouder, over de overliggende heup naar de andere schouder). Ik had de neiging om de stof wat ruimer te nemen omdat ik dacht dat het anders niet zou passen maar de stof rekte toch wel zo dat het prettig strak en stevig zat met Ronja er in.
Ok. Dat klinkt goed. Ik ga eens even neuzen. Zou je ook een andere soort stof kunnen gebruiken ipv fleece ivm de warmte. En waar ik een beetje mee zit is mijn tante-friemel/wiebel. Ik zie ze het liefst met d'r beentjes nog door de doek heen. Klinkt het nog logisch. Ben anders bang dat ze zich eruit weet te wiebelen. Ik ga eens even nadenken en proberen om iets te verzinnen.

En hoe breed moet ik de stof laten zijn. Het zal toch best breed mogen zijn, aangezien Maud tot in d'r rug gesteund moet worden.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:36:33 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52371537
'tante-friemel/wiebel'
pi_52389377
Ik kwam op internet deze draagdoek tegen, mijn vraag is, hij is 6m lang... dan zijn er toch vast nog een hoop andere knooptechnieken mogelijk?

(rechts onder in het stukje tekst wat er staat kun je klikken voor een demonstratie hoe zij hem knopen..)
pi_52390084
Volgens mij kun je deze knooptechnieken allemaal toepassen:
http://www.babylonia.be/img/pdf%20handleidingen/slen_nl.LR.pdf

Ik had deze slen en ik was er heel blij mee, ik heb Iris er vaak in gedragen
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:59:20 #162
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52392765
DeLiedje ben je geïnterresseerd in zo'n doek?

Ik heb namelijk de mijne in de aanbieding.
Het is een limoengroene tricotslen van Babylonia.

* Noli. heeft er de orginele doos, gebruiksaanwijzing met alle draagmethoden en zelfs het aankoopbewijs nog bij.
Maxi, Midi & Mini
pi_52392824
Dat ben ik wel! Is dat ook zo'n lange?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:03:30 #164
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52392919
Dezelfde als Lady_S
Een meter of zes dus.
Maxi, Midi & Mini
pi_52392976
Hmmm zou je me eens willen PM'en wat voor prijs je in gedachten hebt?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:28:52 #166
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52393918
En DeLiedje heeft binnenkort een limoengroene tricot-slen!

* Noli. gaat nu snel offline. Gezellig doen i.p.v. Fok!en op visite. De flaptop van schoonouders gaat ook wat raar doen
Maxi, Midi & Mini
pi_52394250
Het kan snel gaan in een half uurtje En groen is toevallig helemaal onze kleur
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:53:09 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52397839
Dat is mooi. Dan krijgen we tzt wel een foto te zien....toch DeLiedje?

Hier ben ik in gedachten al de ideale Maud-proof sling aan het ontwerpen. Snel, makkelijk, maar vooral wiebel-proof.
pi_52414188
tuuuuurlijk!
pi_52419315
Jup. Ik ben er uit. Het wordt zo'n pouch alleen zorg ik dat er een soort broekje inkomt waar Maud inzakt. Zo kan ze zich er niet uitwurmen. Nog even kijken hoe dat dan komt te zitten, maar ik denk dat het kan. U hoort nog van me
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:20:55 #171
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52422266
Ik ben benieuwd!

naar de pouch van Chaca en wanneer DeLiedje haar pakketje heeft
Maxi, Midi & Mini
pi_52427746
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:20 schreef Noli. het volgende:
Ik ben benieuwd!

naar de pouch van Chaca en wanneer DeLiedje haar pakketje heeft
Zeg euh.... niet benieuwd naar de Mei Tai die wij morgen gaan afmaken?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:42:37 #173
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52428379
Ja tuurlijk! Heel erg zelfs!

Maxi, Midi & Mini
pi_52432356
Goed. Heb een stugge tricot gevonden en kwam nog een batiklap tegen van mijn moeder. Daar maak ik een nieuwe draagdoek van. Foto volgt.
pi_52432695
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:08 schreef chacama het volgende:
Goed. Heb een stugge tricot gevonden en kwam nog een batiklap tegen van mijn moeder. Daar maak ik een nieuwe draagdoek van. Foto volgt.
batiklap?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')