quote:Op maandag 4 juni 2007 08:13 schreef cattie het volgende:
Ik ben geen extremist, maar wel een beetje anti-babybjorn. Ik vind een draagdoek ook veel fijner.
Ik las gisteren een stukje waarin het met het gezicht naar buiten dragen afgeraden werd:
“Infants in outward-facing orientations can’t turn away from surrounding stimuli. They can’t turn inward toward a parent’s body if it becomes overwhelming. In this position, a child cannot make eye contact with his or her parent to evaluate facial expressions, social cues, and so forth to make assessments of the situation . . . I am not a big supporter of the outward facing method of carrying a child.”
bron
Dat laatste kan alleen in dit theaterquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:09 schreef PM-girl het volgende:
En ik zal me eens aanmelden op dat forum, hoef ik het niet telkens te vragen, (ik ben alleen wat meer visueel ingesteld dan op de termen, zou ook niet weten hoe ik nu knoop, maar ik vraag dan gewoon naar Macka's-meet-knoop!)
Doen, heel makkelijk en heel leuk maken en heel fijn dragen!quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:35 schreef Neuk het volgende:
Oh... ik geloof dat ik heel blij ben met die beschrijving hoe je zelf een Mei Taj maken kunt. Volgende week misschien eens proberen
Die is het inderdaad!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:50 schreef owlet het volgende:
eh, geen idee hoe het heet en geen puf om het op te zoekenmaar ik denk inderdaad dat dat wel de goede naam is. Zo'n horizontale band en twee gekruisde banden. Ronja zit ook met haar schouders bloot en als ze eng leunt dan is dat meestal een teken dat ik de horizontale band niet strak genoeg heb geknoopt. Als die band zo hoog mogelijk onder de oksels zit kunnen ze over het algemeen niet zo ver leunen.
Meestal test ik even door met kind en al voorover te buigen![]()
nee het gemak straalt er niet vanaf, inderdaad!quote:Op zondag 10 juni 2007 14:44 schreef owlet het volgende:
ieuw ja! Sowieso vind ik de meeste erg los en laag hangen. Lijkt me niet zo veilig en niet zo comfortabel.
Oei, dan moet ik oefenen op z'n naam. Ik noem 'm altijd Bad Pritt.quote:
Hoe lang zijn die banden, en wat doe je er precies mee?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik ben daarnet de mei tai gaan halen en ofwel zijn de banden te kort, ofwel doe ik iets verkeerd...![]()
Mja, misschien moet ik het iets hoger knopen, maar dan zit hij met zo een knobbel van die knoop op z'n kont...quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:43 schreef Macka66 het volgende:
Het lijkt of de banden precies over Fons z'n knieeën zitten, in plaats van er boven, Bass-Miss.
Daar had ik niet naar gekeken. Ik heb niet het idee dat ze op mijn rug verkeerd zit of dat de stof uitrekt. Maar misschien dat ik wel naar een niet rekkende stof zou moeten voor het rugdragen. Zal nog wel eens op zoek gaan.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb zo'n draagdoek van draagdoek.nl. Er staat in de papieren dat je hem kunt gebruiken tot 10 kilo. Is dat anders bij een korte draagdoek? Of geldt het voor rugdragen niet?
Da's heel persoonlijk. Ik vind het zelf niet prettig maar mijn moeder liep weer jaren met een kind op haar heup.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:01 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Waarschijnlijk moeten we even naar een slendang gaan kijken... Draagt dat lekker? Is dat niet heel zwaar op één heup? Ik zie dat het dan over één schouder zit. Met schoudertassen krijg ik bijna altijd rugpijn, kan ik dat dan nu ook verwachten?
wat een hoop vragen...![]()
Buiten alle verwachtingen in niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:45 schreef PM-girl het volgende:
Overigens, trekken jullie kinderen achter op de rug ook zo leuk aan je nekharen...
Fijn he!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:51 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Buiten alle verwachtingen in niet.
In bed nochtans wel...![]()
Ik vind het ook erg leuk om te zienquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:38 schreef p_iglet het volgende:
Vandaag Pepijn voor het eerst in de draagdoek gehad.
We moeten op het knopen en Pepijn erin stoppen nog even flink oefenen
Pepijn hoort nog wat hoger te zitten toch??
Papa en Pepijn vonden het iig erg leuk.
[afbeelding]
Op www.mistermirko.be staan er filmpjes, valt best mee hoor.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:37 schreef PM-girl het volgende:
Knopen gaat dus makkelijkker met de mei tai. Maar wat ik eigenlijk bedoelde (maar niet vroeg), is het wrikken op je rug. Simon ligt nu lang op mijn rug zonder echt goed vast te zitten en die tijd wil ik aanzienlijk verkorten.
Met een zak heb je dat probleem helemaal niet, maar ik wil geen zak, ik wil een doek!
Ik zag in ieder geval ook een bekend iemand (of eigenlijk 2 bekende iemanden) op een fotoquote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:21 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Op www.mistermirko.be staan er filmpjes, valt best mee hoor.
Ik vind wat er nu in staat wel handig. Op Mamatoto.org en bij de YouTube filmpjes staan de meest gebruikte methodes. Om dan ook te gaan linken naar een losse knoopmethode lijkt me (vaak) dubbelop. Bovendien zijn er voor methodes verschillende namen in omloop, dus daar zou je dan rekening mee moeten houden in de linkteksten. (Jouw X wrap is dacht ik mijn FWCCquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:49 schreef PM-girl het volgende:
Is het trouwens een idee om in de OP wat links te zetten met knoopmethoden (foto en/of video)?
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:38 schreef PM-girl het volgende:
YPPY, vond de zwemvader het iets?
Het was geen doorgaand succes, maar over doeken op zich is hij wel enthousiast. Donderdag neem ik een lijstje mee met sites waar je een doek kunt kopen die wat langer is. Ook een paar andere moeders willen zo'n lijstje. Ik kan wel een reclame vergoeding gaan vragen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:51 schreef YPPY het volgende:
Alleen was zijn doek korter dan kort.Echt bijna een tafellaken. Hij is ongeveer even lang als breed. De uiteinden zijn gewoon breed, en niet puntig zoals bij mijn eigen doeken. De doek was ook erg dik. Ik heb er wat van kunnen maken, maar dan wel door de doek dwars te knopen. Anders kreeg ik hem niet eens om mijn heup.
Ik had inderdaad het verloop gelezen, maar was benieuwd of hij ook enthousiast was geworden. Misschien kun je een natural beginnings verkooppunt beginnen!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:40 schreef YPPY het volgende:
[..]
[..]
Het was geen doorgaand succes, maar over doeken op zich is hij wel enthousiast. Donderdag neem ik een lijstje mee met sites waar je een doek kunt kopen die wat langer is. Ook een paar andere moeders willen zo'n lijstje. Ik kan wel een reclame vergoeding gaan vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |