Weer terug van vakantie en even heel selectief in het lezen van de topics
![]()
Ikeastof is heel verschillend, PV. Er is stevige, bijna canvasachtige stof die heel geschikt is en er is stof die met twee keer wassen zo dun is dat het niet meer mooi is. Stevigheid is over het algemeen wel goed, ook omdat stof wel heel slecht moet zijn wil het zo ineens door scheuren. Je zal eerder langzamerhand een dunne plek krijgen op sommige plekken en dan is het zaak de doek dus eerder te vervangen.
Wat ik bij een mei-tai wel een goede middenweg vind is om een stevige onderstof te nemen en daar de hele doek van te maken. Dan maakt het niet meer uit hoe sterk de sierstof op het front is.
Ik heb een nieuwe favoriete draagdoek: een fleece pouch. Niet meer dan een fleece buis die strak om me heen zit. Aan de kleine kant dus eigenlijk vooral ondersteuning bij het dragen want voor lange stukken on-ondersteund lopen is hij net even te klein. Maar ideaaaaaal op het feest waar we waren en elemaal geweldig tijdens de twee uur durende treinrit waar we moesten staan.
Voor de storch was het echt te warm, een ringling vind ik niet zo prettig maar deze voelt als een trui. Ik ben fan.
En duimen jullie dat het mijn tante gaat lukken om een stel
manta's mee te nemen?