abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50071734
jodel

iedereen (naja de meesten) komen weleens in een kledingwinkel.

Waar erger je je kapot aan in de kledingwinkels, Welke kledingwinkels zijn dat, en wat kan er allemaal verbeterd worden xD?

ik erger me kapot bij de MAW aan dat de muziek zo kankershard aanstaat (bij de MAW in ehv in ieder geval wel) lijkt verdomme net een discotheek man

De opdringerigheid is soms ook zwaar irritant.
Er was zelfs een verkoper die me zowat dwong om aan een broek te ruiken

jullie? ^^

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2007 21:24:30 ]
  zondag 3 juni 2007 @ 21:29:20 #2
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_50071937
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:23 schreef NoelGallagher het volgende:

Toch niet degene die hij aan had?
A.F.C. Ajax
pi_50071941
Aan een broek ruiken? Why? .
pi_50072018
@ Soupnazi: nee dat had er nog eens bij moeten komen

@ pussydeluxe: ja het was een drydenim ofzo, en hij zei dat het naar azijn rook en hij zei ''ja moet je eens ruiken man'' en hij duwde dat ding zo tegen mn neus aan
pi_50072028
Ik erger me dood aan:

- verkoopsters die zich met me bemoeien zodra ik 1 voet uit het pashokje heb gezet "EN HOE VIND JE HEM STAAN???" -> hallo, ik heb mezelf nog niet eens kunnen bekijken...

- sowieso, verkoopster, bemoei je alleen met mij als ik er zelf om vraag!

- geen spiegels in pashokjes! Moet je je met zijn vieren of meer voor 1 spiegel verdringen... grr..

- lange rijen bij kassa en pashokjes

- kassamiepen die zoooo traag zijn

- " als het er niet bij hangt, dan hebben we het niet meer! '
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_50072143
Ik erger me ook aan harde en/of kutmuziek.
Ik erger me als rekken zo dicht op elkaar staan dat je er nauwelijks langs kan.
Ik erger me aan opdringerige verkopers.
Ik erger me aan verkopers die een beetje met elkaar staan te lullen terwijl ik sta te wachten bij de kassa.
Ik erger me aan kledingrekken waarbij, als je 1 kledingstuk bekijkt, meteen alle kleren van de hangers vallen.
Ik erger me aan kleerhangers die allemaal met elkaar in de knoop zitten.

Verder hou ik van shoppen!
  zondag 3 juni 2007 @ 21:39:30 #7
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_50072274
Als je in een winkel komt waar ze bijv. alleen Armani verkopen, en je wilt daar wat kopen terwijl je niks aan hebt van Armani. Dat ze je dan met de nek aankijken van wat kom jij hier doen. En dat je de volgende dag terug komt met een shirt van Armani dat ze dan heel vriendelijk zijn.
  zondag 3 juni 2007 @ 21:41:08 #8
82464 mvingerhoets
Think about it!
pi_50072330
verkoopster 1 Kan ik u helpen?
verkoopster 2 Kan ik u helpen?
verkoopster 3 Kan ik u helpen?
verkoopster 4 Kan ik u....
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH BLIJE DOMME MUTSEN SODEMIETE ROP MET JE GELUL AAAAAHHHH
  zondag 3 juni 2007 @ 21:45:48 #9
82036 AstroStart
http://www.mushroomkingdom.nl
pi_50072469
Ik was laatst een kwartier voor verkooptijd in een kledingzaak. Zij zag mij, maar goed, ze liep weer verder. Toen begon ze te bellen en zag ze niet dat ik in de buurt stond. Toen zei ze door de telefoon: "Ik snap niet dat sommige gasten zo laat gaan winkelen."

Hoezo klantonvriendelijk. Ik heb er overigens wel kleding gekocht, want de andere zaken gingen dicht
De grootste Super Mario fansite van Nederland: Mushroom Kingdom.
  zondag 3 juni 2007 @ 21:47:32 #10
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_50072529
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:45 schreef AstroStart het volgende:
Ik was laatst een kwartier voor verkooptijd in een kledingzaak. Zij zag mij, maar goed, ze liep weer verder. Toen begon ze te bellen en zag ze niet dat ik in de buurt stond. Toen zei ze door de telefoon: "Ik snap niet dat sommige gasten zo laat gaan winkelen."

Hoezo klantonvriendelijk. Ik heb er overigens wel kleding gekocht, want de andere zaken gingen dicht
Heb jij niet je mobiel gepakt en gezegd :" IK SNAP NIET DAT SOMMIGE VERKOOPSTERS ZO KLANTONVRIENDELIJK ZIJN!".
pi_50072549
Lange rijen voor paskamer bij vooral de H&M.

Opdringerige verkoopster. Of juist helemaal geen verkoopster te vinden.

Gordijnen pashokje die niet helemaal sluiten.
pi_50072674
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:48 schreef _NadinE_ het volgende:

Ja heel irritant!!
  zondag 3 juni 2007 @ 21:55:11 #13
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_50072781
soms gewoon te warm in een zaak.
OOЯ
pi_50072864
Onsympathieke verkoopsters. Even 'hoi' of 'hallo' zeggen is toch niet zo'n grote moeite?
Pashokjes zonder spiegel. Ik wil gewoon uitgebreid m'n kont in een broek kunnen bekijken, doe ik liever in alle privacy.
'Lage' pashokjes. De gemiddelde vrouw is 1.72 meter, dus waarom een pashokjes ontwerpen waar iedereen gezellig mee kan kijken? Ken nog een erge in de Bijenkorf, notabene een chique winkel. Bij de lingerie afdeling zijn pashokjes waar een gat in het gordijn zit op de hoogte van je boezem. Hoe bedoel je praktisch .
Lange rijen, maar da's wel logisch natuurlijk.
pi_50073158
Muziek die te hard staat, slijmerige verkoopsters, gay verkopers die net even teveel interesse tonen, kledingwinkels die van alles hebben behalve in mijn maat, als ik meer weet van het product als de verkoopster.
pi_50073194
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:51 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Ja heel irritant!!
Vooral de Lady Sting is berucht!
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_50073491
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:07 schreef meami het volgende:

[..]

Vooral de Lady Sting is berucht!
Ja klopt! En daar hebben ze ook nog eens van die leuke stoelen voor de pashokjes staan, waar dus mensen zitten te wachten en ondertussen mooi uitzicht hebben op mijn kont als ik een broek pas.
pi_50073533
Ik luister altijd muziek, muziek is ok maar in sommige winkels staat de muziek echt te hard...
pi_50073801
Laatst was wel erg tof, ik wilde super graag een leuke broek bij de Chill Out, maar mijn maat was er niet meer, 2 maanden later liep ik even langs de Chill Out om shirtjes te passen, kwam dezelfde verkoper op me af "Jij wilde toch deze broek" dezelfde soort maar dan nog 10x leuker en mijn maat.
  zondag 3 juni 2007 @ 22:46:19 #20
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_50074503
Inderdaad snoeiharde muziek (ONLY!), geen spiegels in de pashokjes (shame on you Sissy Boy!), kleine kinderen die de gordijnen van de pashokjes opentrekken zonder dat moeders of vaders daar iets van zegt. Winkels waarin het overzicht heel ver te zoeken is, zoals bij Vero Moda. Daar proppen ze gewoon zoveel mogelijk bij elkaar op een rek.
Winkels waar ze ongeveer 3 keer per week van opstelling veranderen. Ben ik er op maandagmiddag even langs geweest, iets gezien maar niet gepast omdat ik haast heb, kom ik er op donderdag weer en hangt het heel ergens anders!
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_50076760
Alles is hier zoo herkenbaar
pi_50079427
De Men At Work (zoals ook de TS aangeeft) spant wat mij betreft de kroon. Je wordt er door de verkopers behandeld alsof je een contactgestoorde debiel bent. Ik tracht daar met alle lichaamstaal die ik heb duidelijk te maken dat ik niet aangesproken wens te worden maar dit gaat geheel aan deze personen voorbij. Hebben ze je eenmaal te pakken dan kom je ook niet gauw meer van ze af. Ik: 'Ik kijk even rond.' Verkoper: 'wat zoekt u dan, een trui of misschien een broek?' Ik: 'Ik kijk gewoon even rond, ik weet pas wat ik wil als ik het zie.' Verkoper: 'Oh, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ehh, op dat eiland daar in het midden liggen dingen die in de aanbieding zijn'. Ik: 'Tering dat had ik nog niet opgemerkt, bedankt.'

Verkopers die je wat trachten te verkopen zijn sowieso irri, ik koop namelijk pas iets als ik het mooi vind en het helpt dus niet als een verkoper iets uit een rek gaat trekken als suggestie.

Ook irritant: Dingen die altijd hetzelfde zouden moeten blijven die toch veranderen of (tijdelijk) helemaal uit het assortiment verdwijnen. Basic shirtjes bijvoorbeeld. Levi's 501 wat een baggy floddermodel geworden is. etc.
  maandag 4 juni 2007 @ 08:19:35 #23
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_50081978
Bij de Men At Work kom ik helemaal niet meer, althans, niet meer bij die in Utrecht. In Enschede valt het nog mee, maar in Utrecht willen ze je bij wijze van spreken wel vanaf de straat de winkel insleuren.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_50082143
Ik heb eens bij hunkemoller meegemaakt dat de verkoopster het gordijn van het pashokje openrukte en 'HOE ZIT TIE?!' gilde For the record: ik was dus een bh aan het passen. Ik ben er nooit meer geweest
pi_50082742
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:41 schreef mvingerhoets het volgende:
verkoopster 1 Kan ik u helpen?
verkoopster 2 Kan ik u helpen?
verkoopster 3 Kan ik u helpen?
verkoopster 4 Kan ik u....
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH BLIJE DOMME MUTSEN SODEMIETE ROP MET JE GELUL AAAAAHHHH
*eensch..

dat snap ik nooit die verkoopsters/verkopers. Laat me lekker in de winkel kijken zonder lastig gevallen te worden of steeds gevraagd te worden 'kan ik u helpen, waar bent u naar opzoek'. In sommige winkels lijkt het wel VERPLICHT voor de medewerkers.... : irritatie nr 1.. Vooral laatst bij ManAtWork in Utrecht (bij de gracht)... pfff zo irritant daar, ben direct de winkel uitgelopen....(terwijjl ik gewoon ff wilde kijken, door 3 man aangesproken die vanalles gingen laten zien ) Nee, doe dan maar een winkel zoals STING/H&M ofzo. Waar wel verkopers lopen als je wat nodig hebt, maar niet DIRECT op je afkomen....

verder nog: te kleine pashokjes! maar die komt dan op nr. 4... irritante medewerkers staat met stip op 1!
Love is in the air!
pi_50083092
- Te harde en/of kutmuziek
- Vieze paskamers
- Paskamers met nauwelijks privacy
pi_50084080
"Oh, als het er in jouw maat niet meer hangt, zeg dat dan even, dan kijk ik of ie nog in het magazijn ligt."
2 minuten later, zelfde winkel, andere medewerker:
"Of ik uw maat nog heb? Hangt ie niet aan het rek? Nou, als het er niet bij hangt, dan hebben we het niet! Dat lijkt me logisch."

En verkoopsters stormen altijd op me af als ik rustig rond wil kijken. Maar heb je ze een keer echt nodig, dan lukt het me gewoon niet om contact met ze te maken.

Waar ik me de laatste tijd aan erger: ik heb maar 40/42, en in heel veel winkels verkopen ze niet meer groter dan maat 40. Eén keer ben ik zelfs naar een grote-matenwinkel gestuurd. Toen was ik echt in tranen.
  maandag 4 juni 2007 @ 11:44:23 #28
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_50086472
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:15 schreef _Arual_ het volgende:

Waar ik me de laatste tijd aan erger: ik heb maar 40/42, en in heel veel winkels verkopen ze niet meer groter dan maat 40. Eén keer ben ik zelfs naar een grote-matenwinkel gestuurd. Toen was ik echt in tranen.
De gemiddelde Nederlandse damesmaat is 42; als zo'n kuiken je dan naar een grotematenwinkel stuurt is ze niet goed wijs.

Waar ik me altijd heel erg aan erger is aan het gebrek van haakjes in de paskamers; geen spiegels, en van die vlokken stof met haren in de hoeken; zo goor.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_50087536
heel herkenbaar allemaal

wat ik zelf ook hinderlijk vind: gordijnen bij pashokjes die niet goed sluiten hoe je het ook probeert dicht te doen..

maar de grootste ergernis voor mij is toch ook wel dat er meteen iemand op je afstormt zodra je binnenkomt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 4 juni 2007 @ 13:21:31 #30
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_50089383
* kleren met een XXL-label die iemand met maat 40 nog niet eens passen
* Tokkie-families die met z'n allen bij de paskamers gaan zitten als er één Tokkie iets moet aanpassen, waarbij altijd gemiddeld drie buggies die de boel versperren
* verkoopsters die spontaan met een ander afzichtelijk kledingstuk aan komen zetten als je ze alleen maar om een maatje groter/kleiner vraagt van het ding dat je aan het passen bent. "Ik dacht, misschien vind je deze ook wel leuk!"
* 16-jarige verkoopstertjes die beter denken te weten welke maat ik heb dan ikzelf
* mensen die een gore zweetlucht achterlaten in paskamers (komt ook omdat er bij de meeste paskamers geen enkele doorluchting is)
* moeders die hun kinderwagens per se tussen te smalle rijen door willen rammen

en al genoemd:
* paskamers zonder spiegels (aarrgghhh!)
* te weinig paskamers zoals bij H&M waar je standaard in de rij moet
* kleren die van de hangertjes vallen als je er alleen maar naar wijst

En zo kan ik nog wel ff doorgaan...
You cheated on me with choreography.
pi_50089388
Bij de Score zijn de verkopers EN gay EN vies opdringerig. Je komt de winkel bijna niet uit als je niets gekocht hebt. Op een gegeven moment gewoon gezegd van Ik weet nou wel dat je graag wil dat ik iets koop hier, maar aan de overkant hebben ze veel leukere dingen, doei!. Stond ie me raar aan te kijken Ik was hem toen zooo zat!
A man's got to do what a man's got to do.
pi_50089512
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:13 schreef Landgeld het volgende:

[..]

*eensch..
dat snap ik nooit die verkoopsters/verkopers. Laat me lekker in de winkel kijken zonder lastig gevallen te worden of steeds gevraagd te worden 'kan ik u helpen, waar bent u naar opzoek'. In sommige winkels lijkt het wel VERPLICHT voor de medewerkers.... : irritatie nr 1.. Vooral laatst bij ManAtWork in Utrecht (bij de gracht)... pfff zo irritant daar, ben direct de winkel uitgelopen....(terwijjl ik gewoon ff wilde kijken, door 3 man aangesproken die vanalles gingen laten zien ) Nee, doe dan maar een winkel zoals STING/H&M ofzo. Waar wel verkopers lopen als je wat nodig hebt, maar niet DIRECT op je afkomen....
Bij de MAW IS het verplicht voor medewerkers om je aan te spreken. Ik heb namelijk een keer een gesprek opgevangen tussen twee medewerkers, waarbij de ene de andere maande zich actiever op te stellen. Ik bemoeide me er toen tegenaan door me af te vragen of het misschien in hem opgekomen was dat sommige klanten dergelijke opdringerigheid niet op prijs stellen. Hij begreep wat ik bedoelde maar ze hadden onderzoek gedaan en dat had aangetoond dat ze meer verkochten als ze zich zo opdringerig opstelden. Het is hun bedrijfsfilosofie zeg maar.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:30:43 #33
174945 Thgraaf
Mr. Beanladen
pi_50089645
Geen idee eerlijk gezegd, maar zal wel komen omdat ik nagenoeg alles koop bij 1 winkel:
Jack & Jones (nieuwegein), redelijk kleine winkel, maar geweldige verkopers, mensen die je na een half jaar nog herkennen (kom er meestal ook maar 2-3 keer per jaar ), mensen die met je meedenken en niet opdringerig overkomen, al ga ik zelden met lege handen naar buiten.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:36:01 #34
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_50089800
Alles is al genoemd
Bij mij staat met stip op nummer 1: geen spiegel in de paskamer. Ik wil graag eerst zelf zien hoe iets staat voordat een opdringerige verkoopster meteen op me afstormt als ik het hokje uitkom
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_50089826
Oh en pas bij de shoebywinkel: Het labeltje dat de fabrikant in een truitje had genaaid gaf maar M weer, en wat stond er op het kartonnen label/prijskaartje van Shoeby? XXL! En nee, dat paste me dus niet.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:45:51 #36
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_50090105
Van die systemen met van die dellen die bij de pashokjes kaartjes uitdelen met hoeveel kledingstukken je meeneemt. En dan mag je er maximaal 4 meenemen, terwijl je 5 kledingstukken over je arm hebt .

Ik heb ook een keer gehad bij de Hunkemöller dat mijn moeder even in het hokje kwam kijken (we hebben dezelfde maat, dat scheelde haar weer passen) dat er zo'n wijf heel pinnig op ons af kwam rennen "dat er maar één tegelijk in het pashokje mocht!" Ik dacht echt dat ik niet goed werd. Alsof ik daar bh's kom stelen met mijn moeder . Ik heb mijn kleren aangetrokken en de bh's zo bij dat mens in d'r klauwen geduwd met de mededeling dat ik en mijn moeder wel ergens anders gingen stelen, als het zo moest .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 4 juni 2007 @ 13:47:04 #37
80382 manny
30 is best veel
pi_50090136
- verkoop(st)ers die overdressed zijn (zo ontzettend "hip") en met hun VMBO zwakstroom gezicht komen vertellen dat ik toch echt die Nudie Slim Fit moet kopen.

- eruit gekeken worden als je met veel moeite nog net om 17.50 komt binnenlopen

- niet serieus genomen worden als je een keer duurdere kleding nodig hebt (een pak en wat overhemden, schoenen erbij) maar gewoon in je vrije tijdskleding komt aanzetten.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 4 juni 2007 @ 13:51:00 #38
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_50090259
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:47 schreef manny het volgende:

- niet serieus genomen worden als je een keer duurdere kleding nodig hebt (een pak en wat overhemden, schoenen erbij) maar gewoon in je vrije tijdskleding komt aanzetten.
Oja, dat doen ze bij parfumzaken ook. Als je er niet deftig genoeg uitziet, gaan ze helemaal uit hun dak om maar elke keer de kleinste verpakking voor je te zoeken, want die grote kan je vast toch niet betalen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_50091476
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:26 schreef hermanf het volgende:

[..]

Bij de MAW IS het verplicht voor medewerkers om je aan te spreken. Ik heb namelijk een keer een gesprek opgevangen tussen twee medewerkers, waarbij de ene de andere maande zich actiever op te stellen. Ik bemoeide me er toen tegenaan door me af te vragen of het misschien in hem opgekomen was dat sommige klanten dergelijke opdringerigheid niet op prijs stellen. Hij begreep wat ik bedoelde maar ze hadden onderzoek gedaan en dat had aangetoond dat ze meer verkochten als ze zich zo opdringerig opstelden. Het is hun bedrijfsfilosofie zeg maar.
Volgens mij is dat ook om klandvriendelijker te zijn. In Nederland heb je dat niet zo maar in het buitenland heb je vaak dat er meteen iemand naar je toekomt en je vraagt of hij/zij je kan helpen. En dan ook de hele tijd achter je aanloopt Niet dat ik dat fijn vind
pi_50091748
quote:
Op maandag 4 juni 2007 14:36 schreef Erotica_ het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook om klandvriendelijker te zijn. In Nederland heb je dat niet zo maar in het buitenland heb je vaak dat er meteen iemand naar je toekomt en je vraagt of hij/zij je kan helpen. En dan ook de hele tijd achter je aanloopt Niet dat ik dat fijn vind
Trouwens, als ze gewoon even gedag zeggen, is het ook een trucje zodat mensen minder snel gaan stelen. Je bent tenslotte opgemerkt.
  maandag 4 juni 2007 @ 14:47:57 #41
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50091802
Rijen voor pashokjes. Met stip op 1. Overijverige verkopers kun je tenminste nog afpoeieren, maar aan zo'n rij doe je niets.

Wat mij betreft zouden ze trouwens gewoon kleedlokelen inrichten, net als in zwembaden. Ik denk dat de meeste mannen dat trouwens liever zouden hebben.
Vampire Romance O+
pi_50092381
quote:
en al genoemd:
* paskamers zonder spiegels (aarrgghhh!)
* te weinig paskamers zoals bij H&M waar je standaard in de rij moet
* kleren die van de hangertjes vallen als je er alleen maar naar wijst
Altijd rijen bij de H&M ja, toevallig dat dat vaker genoemd wordt... en geen spiegels ook irritant ja, zeker, omdat er dan bijna altijd verkopers rondlopen daar om meteen je te bespringen als je in de spiegel gaat kijken.
quote:
Ik heb ook een keer gehad bij de Hunkemöller dat mijn moeder even in het hokje kwam kijken (we hebben dezelfde maat, dat scheelde haar weer passen) dat er zo'n wijf heel pinnig op ons af kwam rennen "dat er maar één tegelijk in het pashokje mocht!"
Ik ga altijd met mn vriendin samen het pashokje in, anders blijf je in en uitlopen
Have fun...
pi_50092533
Klinkt allemaal heel herkenbaar. Altijd als je een jeans of tshirt gaat kopen komen hordes verkoopsters op je af "weet je je maat wel" waarop ik altijd even stom terugkijk (het is niet omdat je man bent dat je daarom je maat niet weet hoor). Mijn oplossing: mp3 speler met loeiharde muziek . Gelukkig zijn er ook nog zaken waar ze je met rust laten en rustig laten kiezen.
Gent is de max !!
pi_50092604
Pashokjes die niet helemaal dichtgaan
pi_50092863
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:15 schreef gent het volgende:
Mijn oplossing: mp3 speler met loeiharde muziek
Da's wel een goeie ja
  maandag 4 juni 2007 @ 15:43:53 #46
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50093317
Harde muziek
Te weinig normale kleren tegen normale prijzen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_50095949
Harde muziek,
Wachten totdat er een pashokje vrij is.
Verkoopsters.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_50096084
Van die bitches die werken in de winkel en je arrogant gaan aankijken en dan boos worden als ik zeg dat zij ervoor moeten werken
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_50104584
Ik werkte in een kledingwinkel. Mijn irritaties.

- Mensen die niet groeten omdat ze aan het bellen zijn en blijven bellen.

- Mensen die niet (terug)groeten, als iemand je gedag zegt is het toch gewoon fatsoenlijk dat je reageert. Maar tegenwoordig zijn mensen bang dat je gelijk de hele winkel aan ze wil verkopen. En ook al zou dat zijn, jij stapt die winkel in, dan mag je ook gewoon groeten.

- Mensen die bellen tijdens het afrekenen.

- Mensen die om vijf voor zes de winkel binnen stappen en boos worden als je om 2 voor zes verteld dat we zo gaan sluiten.
kaya
pi_50106000
-winkels die een halfuur voor sluitingstijd de deuren al dichtdoen.
-pashokjes zonder spiegel
-te kleine gordijnen
-pashokjes met afschuwelijk tl-licht waardoor ALLES lelijk staat (V&D!)
-stofwolken in pashokjes zodat je tas meteen vies is als je hem op de grond zet
-te weinig haakjes
-opdringerige verkoopsters
-kledingmaten die nergens op gebaseerd zijn
-sjacho aantal-kledingstukken-kaartjes-uitgeefsters bij de H&M
-kassamiepen die tergend langzaam werken
-plastic tasjes waarvan de hengsels scheuren door het gewicht van een paar boeken oid
-schoenenwinkels waar de damesmaten tot en met 41 gaan.

pi_50107200
opdringerige verkopers (constant proberen te helpen, of de hele tijd achter je aan lopen, of de hele tijd stiekem je staan na te kijken vanaf de kassa)
pashokjes die niet dicht kunne
winkels die veel te warm zijn
pi_50108974
-Irritante verkoopsters (eergister nog één; 'kan ik u helpen?' 'nee hoor, ik kijk even'. * heaven7 pakt tasje.
'jaaa enige kleur heeft die he?!' Dag hoor, en weg was ik.
-Gordijnen in paskamers die niet helemaal sluiten (hulde aan de klittebandjes bij Piet Kerkhof!).
-Keiharde 'muziek' (tis vaak geeneens muziek te noemen.
-Drukte en rijen voor de paskamers.
-Kassamiepjes die niet vragen of ik een tasje wil maar er gewoon één pakken ondanks dat je al met 25 tassen staat, zou het niet in ze opkomen dat ie daar wel ergens bijkan om zo weer een tas (=milieu) te besparen?
-Geen spiegel in de paskamer, moet je eruit terwijl je helemaal niet weet of je wel of niet voor lul loopt, en dan gelijk zo'n verkoopster op je nek 'en, hoe staat ie??'
-Megagrote kortingstickers/aanplakdingen '20% KORTING OP DE GEHELE COLLECTIE!!!!!!!!!!!' En als je dan naar binnen gaat is het 'met uitzondering van' (zo ongeveer 3 kwart van de collectie).

Verder hou ik erg van winkelen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2007 22:22:14 ]
pi_50109009
-Huisvrouwen met kinderwagentjes
-538 dance smash cd's op high volume!
-Kledinghokjes die niet goed afsluiten
-Belichting van de kledinghokjes in het algemeen
-Kledinghokjes zonder kledinghaken (dus dat wordt lekker op de grond pleuren)
pi_50109425
Waar ik me nog het meest aan erger is aan verkopers die zo opdringerig zijn. Ik kijk altijd zelf en kies zelf uit wat ik leuk vind. Ik snap ook niet dat er mensen zijn die zomaar een winkel binnen lopen en dan vragen ik heb een broek nodig. En dan zeggen wat ze leuk vinden en dat dan de verkoper er eentje uitkiest.
  maandag 4 juni 2007 @ 22:45:16 #55
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_50110076
* TL-licht inderdaad. Zodat je eruitziet alsof je net 3 jaar niet meer in de zon gekomen bent en ieder pukkeltje de aandacht afleidt van het kledingstuk dat je aan het passen bent en er sowieso grauw uitziet in dat maffe licht. Snappen die winkels nou werkelijk niet dat ze veel meer verkopen als mensen zichzelf er leuk uit vinden zien
* Te kleine gordijnen, altijd die spleet aan de zijkant die je met geen mogelijkheid dichtkrijgt
* Opdringerige verkopers die blíjven beweren dat het kledingstuk je ééénig staat terwijl je er totaal oncharmant uitziet

Dat waren de belangrijkste wel
pi_50110722
Leuk topic

- Teveel kleding op een kledingrek gepropt
- 'Als het er niet hangt hebben we het niet' aka ik ben te lui om even in het magazijn te kijken
- Lange rijen bij de pashokjes
- Slechte verlichting in kleedhokjes
- Onvoldoende haakjes waar door je de kleding op de vieze stoffige vloer moet leggen.
- Genoeg XS en XL hebben maar de middenweg is nooit op voorraad
- Overgestylde 16 jarige verkoopsters die je het gevoel geven dat je 30 jaar met de mode achterloopt
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 00:03:57 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_50113294
Intersport Megastore Groningen.

Je komt de roltrap op, en 'Hallo "
Je gaat rechtsaf, en 'Hallo "
Je gaat doorlopen, en 'Hallo
Je staat iets te pakken, je voelt je bekeken, je kijkt even om, en 'hallo '
Je gaat iets passen, je ziet een bordje met 'als de gordijnen op slot zijn (WTF?!!???!!!) kunt u een van onze medewerkers blablabla.

En op dát moment: GEEN MEDEWERKER TE BEKENNEN...

!!!

Je loopt naar de kassa, en 'doei!!!!!'
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_50120845
* zeikende klanten..
* klanten die zich niet kunnen inleven..
* minachtende klanten..
* klanten die een ander verkoopgesprek interumperen..
* ongelovige klanten..
* klanten die geen begrip tonen voor overmacht..
* spottende klanten..
* klanten die op je neer kijken..
* vervuilende klanten..
* klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten..
* stinkende klanten..
* klanten die om op koopavond om 5 voor negen dezelfde service verwachten als midden op de dag..
* luidruchtige klanten..

(oh nee wacht, dit topic is juist bedoeld voor klanten...)
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:48:49 #59
154052 RobertVH
I am your father
pi_50122224
Op #1 van irritatie staat toch wel het ''ja ik heb hem zelf ook echt een leuk shirt/broek/e.d.''
Ook die takke herrie bij MAW is ook om misselijk van te worden, geen spiegel in pashok. Bij de H&M, een gat in de deur van het pashok dat iedereen gezellig mee kan kijken

Of als je zoekt naar een broek ''weet je welke maa je hebt?''. Nee ik pak maar wat op goed geluk
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:02:03 #60
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_50122686
Kom je bij de kassa.
"Zo, dit wordt um?"
- "Nee, ik haal systematisch broeken uit de rekken en die leg ik op toonbanken neer"
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:18:00 #61
80382 manny
30 is best veel
pi_50123233
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:07 schreef Rory78 het volgende:

* klanten die om op koopavond om 5 voor negen dezelfde service verwachten als midden op de dag..
Je geeft ook korting om 5 voor 9 ?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:33:54 #62
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_50123691
quote:
* ongelovige klanten..
Werk je bij een reli-boekhandel ?
You cheated on me with choreography.
pi_50123889
quote:
* ongelovige klanten..
Ja die is ook wel heel erg. Vragen ze aan je of je deze nog in een andere maat hebt, zeg je nee omdat je hem niet hebt en dat al weet, kijken ze je ongelovig aan en dan vragen of ik hem niet achter heb...
kaya
pi_50125279
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:02 schreef Martijn85 het volgende:
Kom je bij de kassa.
"Zo, dit wordt um?"
"Nee, ik wilde je 'm alleen even laten zien. Leuk is 'ie he?"

Voor de rest eigenlijk alles wat hier wel genoemd is, met als absolute nummer één de opdringerige verkopers.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
pi_50125823
-de drukte
-je maximaal 3 kledingstukken in je hokje mag mee nemen
-harde muziek
-onnozele verkopers. die je raar aankijken als je vraagt of er een nog een andere maat van een kledingstuk is.
-prijzen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:48:27 #66
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50125969
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:31 schreef Stansfield het volgende:
Waar ik me nog het meest aan erger is aan verkopers die zo opdringerig zijn. Ik kijk altijd zelf en kies zelf uit wat ik leuk vind. Ik snap ook niet dat er mensen zijn die zomaar een winkel binnen lopen en dan vragen ik heb een broek nodig. En dan zeggen wat ze leuk vinden en dat dan de verkoper er eentje uitkiest.
Dé reden voor m'n "lege winkel-fobie", als ik zie dat er echt voor de rest geen andere klanten zijn heb ik meestal geen zin in om een winkel binnen te gaan. Ookal geef je aan niet geholpen te worden, word je ontzettend bekeken. Heel vervelend om zo iets uit te zoeken.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_50127397
rijen vrouwen die de _mannen_kleedkamers (nou ja, de kleedkamers op de mannenafdeling ) bezet houden
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:35:49 #68
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_50129384
MAW is echt verschrikkelijk inderdaad. The Globe in Arnhem is ook vrij irritant, als je daar een keer komt zonder een zichtbaar veels te duur merkje word je de winkel ook uitgekeken. Britain in Arnhem is wel relaxed. Altijd ff lullen met die verkoper daar, en hij weet k ook wat voor''n kleren ik draag, en heeft altijd goeie suggesties..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_50129454
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:41 schreef mbargo het volgende:

[..]

Ja die is ook wel heel erg. Vragen ze aan je of je deze nog in een andere maat hebt, zeg je nee omdat je hem niet hebt en dat al weet, kijken ze je ongelovig aan en dan vragen of ik hem niet achter heb...
Dat is idd ook altijd zo grappig, klanten die denken dat je nog een mega voorraad ergens achter hebt liggen ofzo.
pi_50130278
De M@W is juist liefde
iig die in Enschede

Ik zeg dit is mijn maat ik zoek een donkerblauwe spijkerbroek
max zoveel euro
en het mannetje pakt alle leuke broeken en ik ben ondertussen aan het passen
pi_50130375
Ik was laatst bij de M@W in Amsterdam. Ik kijk een beetje bij de Nudies, komt er zo'n dwerg van 1,20 en drie meter breed op me af, helemaal hyper, "KAN IK JE ERGENS MEEHELPEN ^_______^"

Ik zeg zo: "Nee, ik kijk gewoon even."
Hij: NUDIES ZIJN MOOI HE! ZOEK JE EEN NUDIE? WELKE? EEN MANNENNUDIE? WE HEBBEN OOK VROUWENNUDIES HOOR!!!!1
Ik: Weet ik, maar ik heb de vrouwenNudies allemaal al.
Hij: OH? HAHAHAHHAHA
Ik: Ja, de modellen. Ik zoek nu iets nieuws.
Hij: OOOOOOOOH.
Ik: *loop de winkel uit*

opdringerige verkopers
pi_50130472
Of! Ik was laatst in de Only ofzo, ik pak een spijkerbroek maat 29 want dat is mijn maat, komt er zo'n dikke verkoopster op me af, "Ja die broeken vallen heel klein, ik pak even een grotere maat voor je!" Ik zo eh, oké. Ze komt dus met een maat groter, ik passen. Dat ding valt half van m'n reet, is 10cm te lang, ik zo ik loop zo naar d'r toe en ik zeg..ja dat ding is echt te groot. Zij zo: JA MAAR HIJ KRIMPT NOG HOOR!

Toen ben ik maar weggegaan.
pi_50130594
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:35 schreef fathank het volgende:
MAW is echt verschrikkelijk inderdaad. The Globe in Arnhem is ook vrij irritant, als je daar een keer komt zonder een zichtbaar veels te duur merkje word je de winkel ook uitgekeken.
Oh dus het lag niet aan mij Bennetton, De Bijenkorf, die schoenenzaak in de rijnstraat, Ici Paris en Douglas hebben daar ook een handje van. Als ik de ene dag in mijn spijkerbroek en t-shirt iets probeer te kopen word ik niet of onbeschoft geholpen maar kom ik de volgende dag in mijn nette kleding staan ze bij wijze van te dringen om me te helpen

Wat ik ook zoiets doms vind is dat als ik met mijn rugtas de mediamarkt in kom ik word gesommeerd om die in een kluisje te doen (en wat je met je portemonne e.d. doet moet je zelf maar uitzoeken) en als ik mijn grote casual schoudertas naar binnenloop is er niets aan de hand. Achterlijke beveiligingsmedewerkers die op macht kicken daar. Ja ik was boos
pi_50130748
Verkopers die het nodig vinden om luidruchtig met hun collega's te praten over het wijf dat ze gisteren gesandwiched hebben. En als je dan iets aan ze vraagt wordt je toch ranzig aangekeken. (Funky House R'dam)
Opdringerige verkopers.
Van die pashokjes die zo'n hip deurtje hebben waar iedereen van boven de 1.85 makkelijk overheen kan kijken.

Edit: Oh, en ik kom al iets van 5 jaar bij de Britain en nog steeds begroeten die jongens me met: "HEY HALLO ZEKER VOOR HET EERST HIER BOVEN IS EEN VROUWENAFDELING. "
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_50131347
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:37 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat is idd ook altijd zo grappig, klanten die denken dat je nog een mega voorraad ergens achter hebt liggen ofzo.
Ja ze willen het liefst zelf achter kijken, ook al is er geen achter. Oh wat trouwens ook leuk is, klanten die korting vragen. "Ja maar ik koop twee overhemden, dan krijg ik toch wel een beetje korting?" of "In andere winkels krijg ik altijd korting". Ik heb zelfs wel eens gehad een gast die ging alvast uitrekenen wat het zou worden als er 10% af ging. Die heb ik uitgelegd dat ik geen vis verkoop op de markt.
kaya
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 16:51:12 #76
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_50131784
Geef mij maar een dorp als Roden (Voor de Roden kenners)
Persoonlijk geholpen
Geen knoeterharde muziek
Niet téveel drommen mensen
Altijd een pashokje vrij

En een knoetergrote winkel
JOY roden
pi_50132140
héél herkenbaar! vooral de muziek bij de MAW (in ehv dan), ik kom daar niet meer sinds ik een broek heb gekocht die ik veel te duur vond maar ik gewoon niet meer durfde terug te leggen na die opdringerige verkopers. :p

Ik was laatst aan t winkelen en ik werd met stomheid geslagen toen een van de verkoopsters tsk tsk-geluiden aan t maken was. ik vroeg: is er iets? zegt zij: (ze was bezig het rek te fatsoeneren) ja zo kan ik de hele dag wel bezig blijven. ik zei: als t goed is word je daarvoor betaald en ik ben er om een zooi te maken van het rek. en nadat ik er een zooi van gemaakt heb koop ik ook niks!

ja winkelpersoneel met een attitude doet het m. Mits die onterecht is natuurlijk! omdat ik zelf ook in een winkel werk weet ik dat er sommige mensen zijn die je gewoon zonder pardon je winkel uit moet zetten als ze zich niet gedragen. want klanten kunnen er anders ook wat van...
Gelukkig ben ik gelukkig.
Treats me like a Cinderella, protects me from the storm like he's my umbrella
pi_50132864
Passen in de Bijenkorf heerlijk.... en als het ergens anders cheaper is dan haal je het toch daar (maat kun je wel ff bij de Bijenkorf passen). Snap dat dit niet voor iedereen een option is.
pi_50133094
Het valt me op dat opdringerige verkopers/verkoopsters hier bijna in iedere post genoemd worden. Maar in de meeste winkels (en vooral winkelketens) wordt erop gehamerd om iedere klant aan te spreken. En zoals al in een andere post genoemd is moeten verkopers/verkoopsters zich duidelijk zichtbaar opstellen en een actieve houding aannemen.

Ook is hier al vaak genoemd dat er wordt gezegd: "Dat hebben we niet meer". Vaak weet het personeel wel wat er nog wel op voorraad is in de winkel dus het heeft weinig zin om naar het magazijn te lopen. Wat je wel kunt vragen bij winkelketens is, of ze het uit een andere filiaal kunnen sturen als het daar nog op voorraad is.

Mijn winkelergernissen:
- Ranzige pashokjes
- Ongeīnteresseerde verkopers/verkoopsters die hun liefdes-, sex-, en priveleven bespreken en doorlullen terwijl jij wilt afrekenen.
- Cadeaus die niet leuk worden ingepakt. Laatst was ik in een hele hippe zaak om een kraamcadeautje te kopen en ondanks dat ze daar 10 rollen met lint hadden liggen kon er alleen maar een papiertje vanaf en een lelijk stickertje met daarop het adres van de winkel.
- Wisselgeld dat in je hand wordt gepropt zonder het bedrag te noemen.
- Niet begroet worden als je een winkel binnenloopt terwijl er maar een paar klanten zijn.
- Vragen waar iets ligt en dan zo'n vage aanwijzing krijgt als "ja daar achter in dat ene rek" (loop dan gewoon even mee)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_50133180
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:02 schreef Lennuzz het volgende:
ja winkelpersoneel met een attitude doet het m. Mits die onterecht is natuurlijk! omdat ik zelf ook in een winkel werk weet ik dat er sommige mensen zijn die je gewoon zonder pardon je winkel uit moet zetten als ze zich niet gedragen. want klanten kunnen er anders ook wat van...
Ja, heerlijk is dat, de vervelende klant uithangen
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:44:25 #81
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_50133491
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:48 schreef Bolter het volgende:

[..]

Dé reden voor m'n "lege winkel-fobie", als ik zie dat er echt voor de rest geen andere klanten zijn heb ik meestal geen zin in om een winkel binnen te gaan. Ookal geef je aan niet geholpen te worden, word je ontzettend bekeken. Heel vervelend om zo iets uit te zoeken.
Deze ja!! Vreselijk...als ik niemand anders in een winkel zie loop ik er ook langs. Al hebben ze nog zo'n leuke dingen. Als je er wel binnen loopt heb je meteen die opdringerige verkopers om je heen of bekijken je van top tot teen en volgen je overal waar je gaat.

Verder valt het me op dat de forecast nog niet is genoemt met hun kutmuziek!! Deze staat zo ongelooflijk hard. Ook de pashok-gordijnen van de sting zijn vreselijk. Die dingen zijn toch veel te hoog en te zwaar om fatsoenlijk dicht te doen. Helemaal erg als dit in een lingerie-winkel is..sta je daar in je blote tieten met een half open gordijntje
De H&M hangt veel te vol...in Tilburg is deze inmiddels aardig opgeknapt en kom ik er nu weer, maar dit is voor mij echt de reden geweest om er niet heen te gaan. Je kan je kont niet keren in een H&M. Als je iets pakt flikkert de rest op de grond of hangt het aan alle kanten in elkaar. Meestal koop ik daar ook dingen op de gok, want die rijen bij de pashokjes zijn niet normaal!! Sta ook vaak shirtjes te passen in de winkel (voordeel : ik heb meestal een shirtje met korte mouwen aan en daaronder 1 met lange...heel handig op dit soort momenten ). Bij H&M zijn de maten wel vaak hetzelfde...niet dat je van het ene een XL nodig hebt en van de andere een S. Met een M zit ik daar altijd goed, dus ik hoef bijna nooit terug als ik iets op de gok koop.
En daar erger ik me dus ook weer aan...maten die verschillen. Heb bij de Miss etam gewoon maat 44 nodig van broek...dan voel je je dik
Panty's en maillots zijn daar een goed voorbeeld van. Maat 56 zit pas goed ofzo!! En dan nog hangt halverwege de avond je kruis tussen je knieën. Heb laatst bij de V&D van die hoge panty-kousen gekocht met zo'n plakrand aan het uiteinde bij je bovenbeen. Die dingen zijn heerlijk Hele avond aangehad en niet 1 keer hoeven optrekken.
To infinity…and beyond!
pi_50133872
Er is vaak wel wat aan te merken, maar waar ik echt niet tegenkan zijn de "dure" merkshops zoals de Armani-stores of de Marccain-stores waar 5 paar verkopersogen je aanstaren op het moment dat je de klantloze winkel binnenstapt en men zich schrap zet om je te belagen. Dan ben ik snel weer buiten.
Overigens kan Oger (geen merkstore) er trouwens ook wel wat van. Dieptepunt was wel een verkoper die op denigrerende toon "mooie schoenen he" in m'n oor schreeuwde terwijl ik een Santoni in m'n handen had. Nee joh ik pak alleen lelijke schoenen op, snap dat dan!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:57:23 #83
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50133896
Wat ook redelijk schraal bij de H&M is dat de verkoopsters je kleding niet willen terughangen op 't moment dat je dus wel wat koopt.
pi_50134088
- Verkopers die zeggen: "Oh, dat staat je echt goed, ja die is echt heel leuk. En het is ook nog helemaal in dit jaar" Ik heb de mening van een 16 jarig breezermeisje dat slachtoffer is van de commercie niet nodig, ik bepaal zelf wel of ik iets draag, ook al is het niet in de mode.
- Verkopers die wanneer je een broek past, met 5 t-shirts en vesten aan komen lopen en zeggen: "Wil je er ook nog een t-shirt bij? Deze staat er bijvoorbeeld heel leuk boven."
- Verkopers die zeggen: "Wat vind je van deze? Is deze niet mooi?" Nee, anders had ik hem wel uit het rek gepakt.
- Ongeinsteresseerde zaterdagkrachten die nog even napraten over het weekend of kauwgomkouwend een smsje typen terwijl ze de kassa aanslaat.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:14:56 #85
11458 ivetje
pi_50134431
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:56 schreef Fastcruiser het volgende:

Overigens kan Oger (geen merkstore) er trouwens ook wel wat van. Dieptepunt was wel een verkoper die op denigrerende toon "mooie schoenen he" in m'n oor schreeuwde terwijl ik een Santoni in m'n handen had. Nee joh ik pak alleen lelijke schoenen op, snap dat dan!
Oger is toch gewoon een merk-winkel Van het pakken-merk Oger
To infinity…and beyond!
pi_50134574
quote:
jodel

Waar erger je je kapot aan in de kledingwinkels, Welke kledingwinkels zijn dat, en wat kan er allemaal verbeterd worden xD?

ik erger me kapot bij de MAW aan dat de muziek zo kankershard aanstaat (bij de MAW in ehv in ieder geval wel) lijkt verdomme net een discotheek man

De opdringerigheid is soms ook zwaar irritant.

jullie? ^^
UUUhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh de MAW? In de zin van 'met andere woorden' ? Ik heb geen flauw idee welke winkel je bedoeld! (luie hond!)
pi_50134605
Men At Work lijkt me?
pi_50134613
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:51 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Oja, dat doen ze bij parfumzaken ook. Als je er niet deftig genoeg uitziet, gaan ze helemaal uit hun dak om maar elke keer de kleinste verpakking voor je te zoeken, want die grote kan je vast toch niet betalen .
Oh ja.. en als je dan iets interessant vindt gaan ze: ja, maar dat kost xxx!
Heb ik gevraagd wat het kost? Interesseert me niet!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 18:24:47 #89
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_50134751
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:48 schreef Bolter het volgende:

[..]

Oooooooh zo herkenbar
pi_50135343
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:35 schreef fathank het volgende:
MAW is echt verschrikkelijk inderdaad. The Globe in Arnhem is ook vrij irritant, als je daar een keer komt zonder een zichtbaar veels te duur merkje word je de winkel ook uitgekeken. Britain in Arnhem is wel relaxed. Altijd ff lullen met die verkoper daar, en hij weet k ook wat voor''n kleren ik draag, en heeft altijd goeie suggesties..
peohh, de Globe in Arnhem jah. OMG, zéker door die oude vent die daar staat. Echt een fucking irritante kledingwinkel. Volgens mij is het de eigennaar, maar die gast kijkt je idd de winkel uit als je ff met 'normale' kleding inkomt teringlijer.. ik kom daar iig nooit meer (sowieso hele rustige winkel voor omhooggevallen pubertjes die persé 'luxe/merk' willen)
Love is in the air!
pi_50135547
Waar zit die?
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 18:50:48 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_50135564
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:04:17 #93
167723 sanni
Acima de seu
pi_50136026
quote:
jodel

Ik erger me kapot aan kledingswinkels waar:

- personeel zich belangrijker vindt dan de klant
- te snel op je afkomt met de welbekende vraag..
- als men iets wat jij wilt hebben niet heeft maar gelijk iets aanbiedt wat er niet eens op lijkt maar wel
verpakt met het " maar iedereen koopt dit " verhaal.
quote:
Klopt of als ze meters van je vandaan staan en niet de moeite nemen om naar je toe te komen om wat voor reden ook en dan seggen: " seg het maar "
Ik praat dan altijd vrij zacht en wel sow dat ze naar je toe moeten komen en als ze het dan nog niet horen mededelen dat de muziek daar mede oorzaak van is. Kijken hoe snel ze jehint begrijpen..
pi_50136687
de Forecast is ook een drama qua verkopers, daar doe je amper een stap over de drempel of je heb meteen 4 lui om je nek hangen met allerlei shirtjes die ze je aan willen passen.... nee bedankt
pi_50137518
Ik erger me aan kledingwinkels in het algemeen + ik erger me aan mensen die zo nodig mee moeten om kleren te kopen...

Ik heb het vermogen om de hele collectie van een winkel te bekijken in de tijd die andere mensen nodig hebben om 1 rek door te spaaien.
pi_50137537
Oja.. En stoffige kleedkamers Vooral bij de Bijenkort
pi_50138281
MAW is ook in Haarlem vreselijk .
pi_50144931
-Harde muziek, het is geen discotheek maar een kledingwinkel.
-Opdringerige verkopers, komen op je af als je de winkel bent.
pi_50146266
Het meest irritante vind ik opdringerige verkopers. Te volle rekken vind ik ook zeeeeer irritant (H&M). Verder herken ik eigenlijk wel een heleboel dingen van eerder gezegde ergernissen.

En toch blijft winkelen me favo bezigheid...
Life Is Short
...................
So Am I
pi_50146768
Soms vind ik die verkopers wel handig. Vooral als broeken opgevouwen liggen. Ik neem zelf niet de moeite om alles uit elkaar te halen en weer op te vouwen om ze te bekijken. Dan ga ik gewoon naar de volgende winkel. Helemaal ideaal zou zijn als ze voor elk kledingstuk een etalagepop zouden hebben.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:41:04 #101
80382 manny
30 is best veel
pi_50155586
Okay okay, ik ga het dan maar gewoon vragen:

Wat in hemelsnaam is de MAW ?
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:42:10 #102
11458 ivetje
pi_50155622
Lees de vorige pagina eens door...
To infinity…and beyond!
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:43:36 #103
80382 manny
30 is best veel
pi_50155678
ik zal er wel overheen lezen,maar ik lees alleen MAW en M@W..
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:49:44 #104
48487 Martijn85
pi_50155869
Men at Work
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:02:16 #105
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_50156249
Ik heb ook nog wel een aantal ergernissen over kledingwinkels:
* Hokjes met deurtjes waar je hoofd en benen boven & onderuit steken, niet erg geschikt voor lange mensen....
* Hokjes zonder spiegel binnen
* Verkoopsters die, zodra je iets gaan passen, voor je hokje gaan staan wachten
* Slechtsluitende gordijnen (vooral die hoge, bijv bij The Sting)
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:14:06 #106
80382 manny
30 is best veel
pi_50156669
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:49 schreef Martijn85 het volgende:
Men at Work
Dat lijkt me dan een verschrikkelijke winkel, blij dat ik er nooit geweest ben.
pi_50161685
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:49 schreef Martijn85 het volgende:
Men at Work
dat is inderdaad echt een irritante winkel lope nalleen van die nephippies in en uit.
superharde muziek, opdringerige verkopers.
. echt een kutzaak. Ik ga er nooit meer naartoe. En ze hebben er mijn kledingstijl ook niet. Ik haat die winkel
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:17:41 #108
181514 CocoJen
Saiou's horse
pi_50169983
Ik erger me aan de hoerige dingen die bij Coolcat hangen,
ik erger me aan het feit dat veel leuke kleding niet in mijn maat verkrijgbaar is
en ik erger me aan mensen die tegen elkaar zeggen van: nou, die vallen blijkbaar klein.
en ik erger me aan het licht in pashokjes, want soms is dat van dat tl en dan zie je teveel oneffenheden op je lichaam haha.
pi_50170345
In dat laatste is Hunkemöller écht een ramp Ik ga dan ook uit zelfbescherming nooit voor bikini's naar Hunkemöller
pi_50170652
Verkoopsters die standaard roepen dat iets echt heel erg leuk staat, terwijl het duidelijk te groot/klein/kort/lang/verkeerde model is voor je.
pi_50170986
"Staat u goed...."

Wat the fuck moet ik daarmee?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_50171116
O ja, niet te vergeten:

is een broek te klein: hij loopt nog wel uit!
is een broek te groot: hij krimpt nog wel wat hoor!

uhuh. doei.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:08:14 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50171310
Met stip op 1: pashokjes met slecht sluitende gordijnen / deuren / whatever of kleine klapdeurtjes. Daar heb ik dus écht geen zin in .

Leugenachtige verkoopsters. Laatst nog gesignaleerd; een of andere griet die zo uit de eerste de beste pornofilm kon zijn weggelopen en die een dame van middelbare leeftijd de hemel inprees die zich in een foute plooirok met seethrough blouse had gehezen . Wees gewoon eerlijk!!!

Verkoopsters die geen aandacht voor je hebben. Als ik een bepaalde film zoek en de verkoopster graait zonder me aan te kijken het hoesje uit het rek en klapt 'm voor me op de balie, al kauwgom kauwend, nou dan haak ik af .

Vieze stofwolken en haren op de grond ! Haal 's ochtends ff de stofzuiger door die hokken, zoveel moeite is dat toch niet .

Te weinig haakjes om je spul op te hangen is ook irri, net als veel te warme paskamers.

Kledingmaten die nergens op slaan. Als er ergens maat 42 inzit en ik kan met het blote ook al zien dat iemand met maat 36 zich er al in moet wurmen, vind ik dat echt suf.

En natuurlijk de lange lange rijen...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:18:22 #114
121819 QQelleQ
Is ontlurkt!
pi_50171558
Ik irriteer me echt mateloos aan de maatvoering bij de H&M. Nu erger ik me zoiezo al vaak in de H&M om alle redenen die hier al eerder genoemd zijn, maar wat ik echt niet snap is de gedachte achter 4 soorten maatsystemen binnen een winkel.
Als het nou nog om merkkleding zou gaan kon ik het enigzins begrijpen, verschil in merk = verschil in maat, maar bij de H&M is het toch allemaal H&M?! Nou dan, zorg er dan ook voor dat ik niet als ik een shirtje wil hebben de ene keer maat 34, dan weer maat 40 dan weer xs dan weer s/m dan weer one size fits all nodig heb.
Kies gewoon voor 1 systeem en blijf daar bij (het liefst natuurlijk die waarin ik maat 34 heb )

[ Bericht 1% gewijzigd door QQelleQ op 06-06-2007 20:26:20 (typo) ]
The thing that drives me sometimes hazy, am I or are the others crazy?
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:26:31 #115
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_50171765
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:51 schreef Renesite het volgende:
Geef mij maar een dorp als Roden (Voor de Roden kenners)
Persoonlijk geholpen
Geen knoeterharde muziek
Niet téveel drommen mensen
Altijd een pashokje vrij

En een knoetergrote winkel
JOY roden
Scheithekel aan winkelen maar bij de Joy valt het mee inderdaad
Joy Roden kom ik nog wel eens, en die spijkerbroeken winkel van hun. Tegenover de Scheer en Foppen.
pi_50174389
ik erger me ook aan opdringerigheid, met name Men at Work,

maar image of rode winkel vind ik wel prima.
errrrrrrrrr.....?
pi_50176114
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:18 schreef QQelleQ het volgende:
Ik irriteer me echt mateloos aan de maatvoering bij de H&M. Nu erger ik me zoiezo al vaak in de H&M om alle redenen die hier al eerder genoemd zijn, maar wat ik echt niet snap is de gedachte achter 4 soorten maat systemen binnen een winkel.
Als het nou nog om merkkleding zou gaan kon ik het enigzins begrijpen, verschil in merk = verschil in maat, maar bij de H&M is het toch allemaal H&M?! Nou dan, zorg er dan ook voor dat ik niet als ik een shirtje wil hebben de ene keer maat 34, dan weer maat 40 dan weer xs dan weer s/m dan weer one size fits al nodig heb.
Kies gewoon voor 1 systeem en blijf daar bij (het liefst natuurlijk die waarin ik maat 34 heb )
Idd! Ik heb een wijd truitje van H&M van maat 36, maar ook een strakke van maat 42. Gemiddeld heb ik maat 38, dus .
pi_50177710
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:00 schreef KinkyGiraf het volgende:
O ja, niet te vergeten:

is een broek te klein: hij loopt nog wel uit!
is een broek te groot: hij krimpt nog wel wat hoor!

uhuh. doei.
Dat is soms wel gewoon waar hoor, heb een keer een broek gekocht maat 40 omdat die in de winkel goed zat maar hij liep zo uit dat hij echt veel te groot werd Heb de broek verkocht en ben teruggegaan naar de winkel voor een te kleine 38 die later dus perfect zat

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2007 20:55:16 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:55:49 #119
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50177778
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is soms wel gewoon waar hoor, heb een keer een broek gekocht maat 40 omdat die in de winkel goed zat maar hij liep zo uit dat hij echt veel te groot werd Heb de broek verkocht en ben teruggegaan naar de winkel voor een te kleine 38 die later dus perfect zat
Vooral linnen heeft daar een handje van .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_50178170
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik nu dus met een spijkerbroek dus het kan inderdaad dat broeken wijder worden naarmate je ze draagt
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:24:56 #121
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_50179078
Ooit es met m'n moeder in de Hunkemuller, ma wurmt zich in een BH en steekt vervolgens hoofd pissig uit hokje. Ding was veels te klein, dus ik zou net weglopen om een maatje groter. Word ik haast omver geduwd door een verkoopster die zo de hand in de BH van m'n moeder steekt en het hele spul wat "omhoog duwt" "Zo, dat zit een stuk beter, of niet?
Sindsdien kom ik er niet meer.

Verder:

Opdringerige verkoopsters, vooral degene die voor je hokje staan te wachten tot je eruit komt.
Drukte bij pashokje
Mega-rijen bij de kassa

Winkelen....
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_50181082
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Vooral linnen heeft daar een handje van .
Oh daar heb ik zelf eigenlijk niet zoveel van gemerkt.. heb dat vooral, net zoals Cyan, bij spijkerbroeken.
  Moderator woensdag 6 juni 2007 @ 23:07:10 #123
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_50183887
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:26 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Scheithekel aan winkelen maar bij de Joy valt het mee inderdaad
Joy Roden kom ik nog wel eens, en die spijkerbroeken winkel van hun. Tegenover de Scheer en Foppen.
Bucky! Ook fijne winkel

Ze zijn daar tenminste eerlijk
"Nah, staat je niet goed eigenlijk.."
Ik dan "Oh? Hmm... hoezo?"
Zij dan "Ja, je moet het zelf weten hoor, maar die broek maakt je wel heel klein, hij is te breed bij de pijpen, geen goed model"
Ik "Hey! Je hebt eigenlijk gelijk "

(WTF? Je woont in Groningen? Wist ik niet eens )
pi_50186547
ik erger me echt ALTIJD bij de footlocker
ALTIJD maar dan ook ALTIJD als ik schoenen koop willen ze mij:

-speciale zolen
-schoenspray
-sokken

aansmeren donder op
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:45:58 #125
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_50206532
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Ooit es met m'n moeder in de Hunkemuller, ma wurmt zich in een BH en steekt vervolgens hoofd pissig uit hokje. Ding was veels te klein, dus ik zou net weglopen om een maatje groter. Word ik haast omver geduwd door een verkoopster die zo de hand in de BH van m'n moeder steekt en het hele spul wat "omhoog duwt" "Zo, dat zit een stuk beter, of niet?
Sindsdien kom ik er niet meer.

Verder:

Opdringerige verkoopsters, vooral degene die voor je hokje staan te wachten tot je eruit komt.
Drukte bij pashokje
Mega-rijen bij de kassa

Winkelen....
Logisch is ook echt niet normaal hoor
pi_50210059
Pashokjes;
- geen spiegels
- kleine gordijnen
ik kom dus echt nooit in de mango. Daar hebben ze namelijk zulke rare gordijnen. Van beide kanten kun jenaar binnen gluren. Kan ik net zo goed midden in de winkel, kleren passen.
- pashokjes die zo overbelicht zijn dat je van de buitenkant precies kunt zien wat gij daar binnen doet (Sport 2000 bv.)
- als er allerei dingen van je voorganger in het pashokje liggen
- te lange rij, waardoor je echt een kwartier moet wachten. (H&M bv.)

Verkopers;
- die je meteen aanspreken als je de winkel binnen komt. Zo irritant.
- die je nauwlettend in de gaten houden, dit heb je vooral te maken in winkel die leeg zijn.
- die zo overdreven vriendelijk zijn en overal mee willen helpen en hun mening willen laten horen.

Kledingrekken;
- als er zo veel kleding er op hangen
- kledinghaken die door elkaar hangen

H&m;
Het is een leuke winkel, maar het is daar altijd zoo druk dat je echt bij elke stap die je zet moeten vragen of je er langs mag. En de kleren zijn nooit in mijn maat. Vandaar dat ik altijd in een andere plaats naar de H&M ga.

Hunkemoller;
Ik was een keer in de hunkemoller. Het was bijna sluitingstijd. Nog een half uur ofzo. En ik wou een pyjama bekijken dus ik haal het zo van de stapel (lag op een tafel). Ik vond het niets dus legde het weer terug. Tja ik kan niet zo goed opvouwen als die luitje die daar werken en het elke dag doen. Staat schuin tegen over mij een oud vrouw te zuchten met een blik zo van; dat heb ik net opgevouwd en nu kan ik het nog een keer opvouwen. Ik dacht echt zo iets van; Doei! Toen ben ik ook meteen de winkel uit gegaan.
pi_50215185
Bij H&M in New York kun je zelf je verlichting instellen in het pashokje! Heb ook zelden zo'n strakke en opgeruimde H&M gezien!
pi_50223013
Ummm.. waarom zijn ze er eigenlijk nog verkopers???? Je kunt ze net zo goed verbannen en een paar polen in dienst nemen die de kleding weer netjes opvouwen...wij blij en winkel blij
  vrijdag 8 juni 2007 @ 00:33:09 #129
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_50223390
Vrouwen die bij mannen winkels op z'n "vrouws" in de kleren gaan zoeken zeg maar, d'r in om schueren en trekken..
  vrijdag 8 juni 2007 @ 00:33:42 #130
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_50223407
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:17 schreef petersss het volgende:
Ummm.. waarom zijn ze er eigenlijk nog verkopers???? Je kunt ze net zo goed verbannen en een paar polen in dienst nemen die de kleding weer netjes opvouwen...wij blij en winkel blij
Net zoals in Italie negeren totdat je bij de kassa staat lol
  vrijdag 8 juni 2007 @ 09:02:47 #131
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50227426
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:33 schreef Grimm het volgende:
Vrouwen die bij mannen winkels op z'n "vrouws" in de kleren gaan zoeken zeg maar, d'r in om schueren en trekken..
Ik heb echt geen flauw benul wat je hiermee bedoeld?

Ach het beste is gewoon dat als je een shop binnenloopt, dat iemand je groet en iets roept in de trant van "Hee, kijk gerust even rond als je me nodig hebt, hoor ik het wel!".
pi_50229416
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 09:02 schreef Bolter het volgende:

[..]

Moet je maar eens het verschil zien tussen een sting/lady sting of een winkel met alleen mannenkleding. Vrouwen zijn in dat opzicht veel slordiger. En graaien meer uit bakken enz.
pi_50229449
Ooit eens gehad bij Jeanscentre dat ik al 3 dames had afgewimpeld (nee ik kijk zelf), dat er één op me af kwam gerend toen ik het hokje uitkwam met een kledingstuk aan, ik dat al zag en gauw het hokje weer invlucht en vervolgens vraagt ze aan mijn vriend hoe het zat
  vrijdag 8 juni 2007 @ 10:36:48 #134
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_50230058
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:46 schreef mbargo het volgende:

- Mensen die niet (terug)groeten, als iemand je gedag zegt is het toch gewoon fatsoenlijk dat je reageert. Maar tegenwoordig zijn mensen bang dat je gelijk de hele winkel aan ze wil verkopen. En ook al zou dat zijn, jij stapt die winkel in, dan mag je ook gewoon groeten.

- Mensen die om vijf voor zes de winkel binnen stappen en boos worden als je om 2 voor zes verteld dat we zo gaan sluiten.
Sjezus arbeider jij werkt daar om mensen te helpen. Dus zeik niet
.
pi_50230437
"HEEY HOOOI HALLOOOO!!!! Kan ik je helpen??!?!"
"Uh ja, de vaat moet nog gedaan worden thuis"

Als ik je hulp nodig heb vraag ik er wel om.
Gewoon een beetje praten met een jongen die het allemaal weet,
Praten in jezelf zoals dat heet.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:52:21 #136
48487 Martijn85
pi_50232595
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 10:15 schreef heaven7 het volgende:
Ooit eens gehad bij Jeanscentre dat ik al 3 dames had afgewimpeld (nee ik kijk zelf), dat er één op me af kwam gerend toen ik het hokje uitkwam met een kledingstuk aan, ik dat al zag en gauw het hokje weer invlucht en vervolgens vraagt ze aan mijn vriend hoe het zat
Je vriend: "Ja, ze is het inderdaad zat"

pi_50233245
1- Als personeel je meteen aanspreekt..in principe kom ik er dan nooit meer.
2- Als ik zelf iets walgelijk vind zitten en het personeel zegt dat het geweldig staat.
3. Personeel dat stil staat.

Zelf heb ik ook in een winkel gewerkt:
Wat ik het meest irritant vond:
Mensen die na sluitingstijd op het raam gingen kloppen/slaan omdat ze nog iets wilde hebben/ruilen
Mensen die je afsnauwen omdat ze denken dat je minder bent omdat je in een winkel werkt terwijl je een hogere opleiding hebt gehad.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_50233509
"Kan ik je helpen?"

Nee mens, als ik iets van je wil vraag ik het wel. En ga me a.u.b. niet een meter van me vandaan in de gaten lopen houden als ik zeg dat ik het zelf wel kan vinden! Ik vind het al erg zat dat er overal bewakingscamera's hangen.

Al ik dat merk, maak ik gelijk rechtsomkeert. Bij H&M doen ze niet zo, maar daar is de kwaliteit weer kut.

Toen ik laatst in Arnhem ging winkelen (kom ik niet zo vaak, maar de Modebiennale leek me wel een boeiend extraatje, alleen bleek er in het centrum niet veel van te zien...), ben ik op deze manier in stuk of tien winkels omgedraaid. Ik kwam zonder spijkerbroek thuis en had eigenlijk alleen zelf ermee. Wat een gezeik in die stad. O.a. de circa 16-jarige trut van Jeans Centre en - wat vaker voor schijnt te komen - zo'n Men@Work-figuur. Net een stel bloedzuigers.

Maar ik doneer m'n geld gewoon liever niet aan winkels waar ze zo irritant doen. Ik denk dat ik die spijkerbroek maar via het internet ga bestellen...

(Of het aan m'n uiterlijk lag? Ik was netjes gekleed, niet zwerver-achtig.)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2007 09:12:52 ]
pi_50238150
Ik heb er een SCHIJTHEKEL aan, als ik in de winkel sta en moet mijn longen eruit gillen naar mijn dinnetje, omdat de muziek zo hard staat....

en

wanneer ik een stap binnen ben: 'kan ik u helpen?' NEE MENS, kom net binnen!!!

en

verkopers die constant in de buurt blijven, 'Ja dies ook zo leuk' ... Nee trut hijs lelijk!

En vooral in H&M, de dames weten dat wel, dat het zo verschrikkelijk druk is, dat mensen je echt onderlopen! (ben vaak uit de winkel gevlucht en kom er zo min mogelijk)

En die klote kinderwagens!!!!!!!!
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_50239055
Klaar met passen en het hokje uitkomend:
"is het gelukt? "

[ Bericht 44% gewijzigd door liesell op 08-06-2007 14:51:57 ]
pi_50248800
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 10:36 schreef Yankee het volgende:

[..]

Sjezus arbeider jij werkt daar om mensen te helpen. Dus zeik niet
nee hoor om te verkopen. het is geen liefdadigheidsinstelling. en ook als ze kopen hebben ze zich maar fatsoenlijk te gedragen.
kaya
pi_50249399
Als er bij mij mensen binnen kwamen, zei ik gewoon gedag, meestal krijg je dan wel een groet of knikje terug. Dat vind ik gewoon netjes. Dan blijf ik op gepaste afstand, zodat ik wel kan zien of er niet wordt gekloot, maar dat het niet irritant is, tenzij het irritant moet zijn omdat je ze liever weg wilt hebben. Ik liet mensen ook altijd wel eerst rondkijken en ga zeker niet gelijk op mensen af om te vragen of ik kan helpen, dat vind ik zelf ook irritant. En de meeste mensen vragen zelf hulp als ze meer willen weten, dat is een prima omgang vind ik. Maar het probleem is dat er ontzettend veel mensen geen hulp vragen, die denken dat elke verkoper/kledingwinkel hetzelfde is en geven je ook geen kans. Die gaan zelf op zoek naar paskamer en lopen dan het magazijn in of halen een hele stapel spijkerbroeken overhoop terwijl ik de maat achter heb liggen.
Pas als je ze dan rustig helpt en vragen beantwoord, maar niet teveel zelf vragen gaat stellen, raken ze meestal wat meer op hun gemak. Het blijft alleen jammer dat veel mensen al negatief de winkel binnen stappen, ga dan lekker niet winkelen, op die manier worden mensen steeds contactgestoorder. Doordat ik zelf in een winkel heb gewerkt let ik wel op hoe ik me in een andere winkel gedraag, ik merk dat normaal groeten bij binnenkomst al veel scheelt en vragen of ik iets kan passen en waar de paskamer is, op die manier heb je gewoon normaal contact.
kaya
pi_50249775
- keiharde muziek
- vervelende verkoopsters
- overvolle pashokjes
- rijen bij de kassa
- te weinig verkoopsters in schoenenzaken
- idiote prijzen
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:53:34 #144
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_50250048
Verkopers die je hun hele assortiment laten zien, zo van; 'en deze dan? 'Is dat dat niets voor je?' 'we hebben ook nog deze!' 'persoonlijk vind ik deze ook erg mooi' en zo gaan ze de hele winkel bijna gvd af. Kunnen zie niet gewoon zien dat ik geeeeeeeeeeeeeeen interesse (meer) heb (dankzij die irritante teringlijers)!!!!
pi_50250697
hoe goedkoper de kleren, hoe erger de irritaties. Logsich gevolg van prijs. drukte etc
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:34:25 #146
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_50251471
stond ik een stropdas uit te zoeken bij WE, viel me oog op de aanbieding

twee halen een betalen (overhemden). Wist ik me maat niet meer... was het nu 38/39/40... goh, meid heb je een metertje. Hoezo zei ze.... ja weet me maat niet meer.

Owh, ik dacht al, wat betekenen die cijfers.... wurg

prima, leuke aanbieidng, erg leuke stropdassen !
Dus ik aan het meten, moet ik haar uitleggen wat en hoe je het meet. Kon de sarcastische opmerkingen niet langer onderdrukken.

Toen opjacht naar een riem... met me maatje xxxxs is dat dus moeilijk. Goh, kun je extra gaatje schieten, erg gebruikelijk, lijkt me. Nee, maar die heb je thuis toch wel. Heb ik wel, zegt ze... ja en daarom werk jij in een kledingzaak en ben ik bedrijvendoktor (... bedrijfskunde).

Alla, kan me goed voorstellen dat alles nieuw is, als je bij een kledingzaak komt te werken (ze werkt er nu 2 jaar). Maar alles begon me opeens tegen te staan.

Zow, dat lucht lekker op. Geloof dat dit nu een officiele TerugVindTopic is

Pro's; wel erg leuke stropdassen in de angebot
Starbucks, waar blijf je
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:15:25 #147
154052 RobertVH
I am your father
pi_50254480
Het dieptepunt van mijm dag winkelen gisteren was weer de MAW, Staan twee verkopers op 5 meter afstand van elkaar te schreeuwen om een gesprek te voeren. Wil je wat vragen moet je ook als een randdebiel gaan schreeuwen...klote muziek
pi_50254588
MAW is sowieso irritant. Te harde muziek, je moet van die verkopers iets kopen enz. Alles is zo'n beetje al genoemd. En het meest rare is dat bordje in het pashokje dat je er geen seks mag hebben.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_50254843
Het ergste vind ik nog wel die harde bonk muziek. Letterlijk je pashokje uit gedreund worden is niet echt leuk, ga wel naar een hardcore feest als ik zonodig me oren wil verpesten.
En wat ik ook altijd gruwelijk irritant vind is dat verkopers me altijd zo aanstaren met een blik van "Omg, is dat nou een alto?? Wat doet die hier??!" en me vervolgens ook niet aan durven te spreken. YES!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:43:27 #150
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_50265699
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 09:02 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ach het beste is gewoon dat als je een shop binnenloopt, dat iemand je groet en iets roept in de trant van "Hee, kijk gerust even rond als je me nodig hebt, hoor ik het wel!".
Als er ergens een aanbieding is voor kleren in de vrouwen afdeling zie je al die vrouwen als een tazmanian devil door die shirtjes heen gaan. Mannen bekijken het en als het niks is dan leggen ze het netjes terug
pi_50267234
Man at work zullen ze me niet meer zien. OPdringende verkopers harde kutmuziek. kut kleren alles is kut daar
  zaterdag 9 juni 2007 @ 13:37:56 #152
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50267276
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:36 schreef punkiie het volgende:
Man at work zullen ze me niet meer zien. OPdringende verkopers harde kutmuziek. kut kleren alles is kut daar
Ik zal maar geen flauw grapje over de combinatie "kut" en de winkelnaam "men at work" maken
  zaterdag 9 juni 2007 @ 13:39:22 #153
182367 sarlo
nudiegod
pi_50267315
M@W.. alle medewerkers hebben alles wat je pakt.. dikke lul dire bier.. en van die beter weters over denim.. ik heb zelf denim verslaving.. weet er oo veel over.. n dan krijg je van die idioten die komen met gewone broek aan.. ja dit is selvedge etc.. vind ik zoooo kansloos.. en dan gewoon doordrammen dat zij er meer verstand van hebben etc
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik zal maar geen flauw grapje over de combinatie "kut" en de winkelnaam "men at work" maken
kutjes @ work?
check me foto's op flickr!: sarlo @ flickr.com
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:34:10 #154
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_50268937
Ergste wat ik ooit meegemaakt heb: Ik zou een t-shirt afrekenen met een Rolling Stones-print erop. Was bij de Jack&Jones geloof ik. De hals was wel wijd, maar niet té. Gaat die verkoper achter de kassa mijn t-shirt de grond in boren. Dat het een shirt voor ouwe mannetjes is etc. Het sloeg helemaal nergens op wat hij zei, en dat hij het überhaupt al zei

Ontopic:
Ik erger me mateloos aan verkopers die bij binnenkomst in een winkel al achter je staan of ze je kunnen helpen. WACHT EVEN
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_50281090
Laatst ook in een sportzaak, ik een sportbroek passen, waarvoor ik dus mijn slippers uit moest doen (Was echt heet!), ligt er gewoon een berg zand op de grond!! Lekker dan!
A man's got to do what a man's got to do.
  zondag 10 juni 2007 @ 16:57:48 #156
47102 Elvi
miemkwien
pi_50301324
Nee de klanten zijn leuk... Ik heb in 2 kledingwinkels gewerkt en ik kon sommige klanten echt wurgen...
Ok ik wéét dat het vervelend is als de werknemers vragen "kan ik je helpen? " maar soms is dat echt verplicht... Ik ben er wel es op aangesproken dat ik dat niet deed. Toen ik zei dat ik dat zelf ook niet altijd op prijs kon stellen was het antwoord "Niks mee te maken! Beleid!" De werknemers vinden het zelf ook niet altijd leuk om te vragen dus
  zondag 10 juni 2007 @ 17:54:51 #157
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_50302979
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:57 schreef Elvi het volgende:
Nee de klanten zijn leuk... Ik heb in 2 kledingwinkels gewerkt en ik kon sommige klanten echt wurgen...
Ok ik wéét dat het vervelend is als de werknemers vragen "kan ik je helpen? " maar soms is dat echt verplicht... Ik ben er wel es op aangesproken dat ik dat niet deed. Toen ik zei dat ik dat zelf ook niet altijd op prijs kon stellen was het antwoord "Niks mee te maken! Beleid!" De werknemers vinden het zelf ook niet altijd leuk om te vragen dus ga je ergens anders werken?
pi_50303395
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:25 schreef MJay1 het volgende:
Laatst ook in een sportzaak, ik een sportbroek passen, waarvoor ik dus mijn slippers uit moest doen (Was echt heet!), ligt er gewoon een berg zand op de grond!! Lekker dan!
Dé reden waarom ik bij het passen van broeken mooi mijn schoenen aanhoud!
  zondag 10 juni 2007 @ 18:16:48 #159
47102 Elvi
miemkwien
pi_50303700
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:54 schreef Luigi_ het volgende:

[..]
Welk deel van HEB GEWERKT snap je niet?
pi_50303759
Ik vind de snoeiharde muziek en de rij bij de pashokjes en de kassa het ergst van winkelen.
Al deze zaken zijn tegenwoordig goed te vermijden nu veel winkels ook online hun kleding verkopen. Ik koop haast alleen nog maar online bij H&M en Esprit.
En als ik 'echt' ga winkelen neem ik de kleren mee en pas ik ze thuis.
pi_50305109
Zal al wel genoemd zijn maar dat eeuwige 'Welke maat zoek je?' als je gewoon een beetje door de rekken staat te neuzen.

Bij J&J liep een keer een verkoper, zo'n overgestileerde Aziaat, zo een als er hier ergens op Fok ook rondloopt. De gast zijn broek hing serieus aan de onderkant van zijn reet. Vaak hebben ze dan wel een lang tshirt of een hoodie ofzo die daar dan precies op valt. Dees dus niet. . Dees had een veel te kort tshirt, hing ruim boven zijn reet. . Oftewel, je zag gewoon altijd een cm of 15-20 van zijn bolle reet in z'n hippe tight whities. Trendy winkel OK, ik snap alleen niet dat je als eigenaar je personeel er zo bij laat lopen.
pi_50306037
haha toch grappig dat iedereen een hekel schijnt te hebben aan de maw maar et toch een van de beter lopende zaken is in nederland

ik heb er zelf ook gewerkt en zei bij mn solicitatiegesprek ik weiger mensen iets op te dringen want dat haat ik zelf ook. uhm ja maar wij doen hier niet aan opdringen we willen gewoon de klant helpen!
ok geen probleem

vervolgens sta je in de winkel. "Je moet wel altijd vragen of je ze kan helpen of wat ze zoeken" uhm ja sgoed "ja en wel altijd bij de paskamers mensen aanspreken en advies geven" sja is goed? "Oh wacht hier neem maar gewoon het handboek even door" mega groot boek compleet geschreven in hip internet taal met fuck en cool en stomme smileys en weet ik veel.
t komt er op neer als je mensen niet constant aanspreekt en "helpt" dan krijg je op je flikker van je baas ^^ (misschien ook deels omdat et een heel competitie gericht bedrijf is met prijzen voor best verkopende maw etc)
en de muziek staat helaas ook in de handleiding dat t zo moet

gelukkig hoef ik me nu niet meer druk te maken over dat soort dingen in de ierse pub
"hallo kan ik u helpen?"
1 bier
"welk maat glas heeft u?"
uh doe maar een randje
"heeft u al eens een pint geprobeerd?"
uhhh
"of probeer een keer jupiler! geweldig merk"
pi_50310162
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:34 schreef Terreros85 het volgende:
Ergste wat ik ooit meegemaakt heb: Ik zou een t-shirt afrekenen met een Rolling Stones-print erop. Was bij de Jack&Jones geloof ik. De hals was wel wijd, maar niet té. Gaat die verkoper achter de kassa mijn t-shirt de grond in boren. Dat het een shirt voor ouwe mannetjes is etc. Het sloeg helemaal nergens op wat hij zei, en dat hij het überhaupt al zei
Een verkoper die de kleding afkraakt die hij zelf verkoopt. Het moet niet gekker worden.
pi_50310500
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:03 schreef Modus het volgende:
zo'n overgestileerde Aziaat, zo een als er hier ergens op Fok ook rondloopt. De gast zijn broek hing serieus aan de onderkant van zijn reet. Vaak hebben ze dan wel een lang tshirt of een hoodie ofzo die daar dan precies op valt. Dees dus niet. . Dees had een veel te kort tshirt, hing ruim boven zijn reet. . Oftewel, je zag gewoon altijd een cm of 15-20 van zijn bolle reet in z'n hippe tight whities. Trendy winkel OK, ik snap alleen niet dat je als eigenaar je personeel er zo bij laat lopen.
Zoek ik zijn fotoboek op, staat er exact zo'n foto in. Met 15 cm reet die je aanstaart. .

Waar gaat het toch heen met deze wereld. .
pi_50313485
Het is al een beetje genoemd, maar ik hou er ook niet van als je iets aan het passen bent en verkopers gaan zich ermee bemoeien. Dat je dan uit het hokje komt, en je weet nog niet goed of je het wat vindt, en dan naar de spiegel loopt omdat er geen spiegel in het hokje is ( .) en dat zij dan al gaan van: "En ?". En dan ben ik nog aan het bedenken wat ik ervan vind. Maar als je dan besluit dat je het niks vindt, moet je soms ook echt nog zo'n discussie aan met de verkoopster, waarom je het niks vindt:

Au3: "Nee, dit wordt 'm niet."
Verkoper: "We hebben 'm ook in een andere maat / in het blauw / van wol."
Au3: "Nee, dank je."
Verkoper: "Je kan het ook dragen met een legging / riem / laarzen."
Au3: "Nee, dank je."
Verkoper: "Oh, nou ja, jammer."

Ga weg. Als ik iets vind tegenvallen wil ik gewoon rustig in het pashokje, in mijn eentje voor de spiegel tot die conclusie komen en zonder een geforceerd kruisverhoor door de verkoopster.
It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 11 juni 2007 @ 13:18:07 #166
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_50328871
Ik moest laatst aan een shirt verstoppen in de winkel. Ik kwam voor een broek maar er werd me vakkundig een shirt bij aangesmeerd (veels te duur shirt). De verkoper liep zelfs mee naar de kassa!

* zwahiel is te makkelijk.

Hulde trouwens voor winkels als SubZero. Op een drukke zaterdag kom ik er binnen, roep naar de toonbank dat ik dit model Tigers wil, ze kennen mijn maat halen meteen de schoenen uit het magazijn, ondertussen zoek ik nog een shirtje uit, heb ik al betaald en loop ik fluitend vijf minuten later de winkel uit.

En dan dat die tokkies zich ertussen gaan smijten met hun "ik was eerst, help mij eens hiero met mijn gepenmuil" Mooiste reactie van die verkoper: "Dit is 2 seconden mevrouw ik kom zo bij U" en dat ie dan naar mij op een zachte toon roept dat ie wel meer klanten zo wil hebben met een lach
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_50330578
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:17 schreef petersss het volgende:
Ja vast... Ik ben dus nu in Polen en was gisteren aan het winkelen (jaja, hier zijn de winkels zeven dagen per week open). Ben ik in een kleding winkel waar 1 verkoopster engels spreekt, ik vroeg wat precies de kleur van een shirtje was (donkerblauw of zwart), mijn vraag wordt beantwoord, vervolgens wordt mijn maat uit de stapel gehaald "en zal ik je kleren alvast naar de kleedkamer brengen, dan kun je nog rustig verder kijken".

Overigens vind ik het irritant als je de halve winkel door moet om een verkoopster te vinden als je een vraag hebt over een bepaald kledingstuk. Dan heb ik liever dat er al iemand in de buurt is die komt als je opkijkt.
  maandag 11 juni 2007 @ 14:08:47 #168
80382 manny
30 is best veel
pi_50330770
quote:
Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef zwahiel het volgende:

Hulde trouwens voor winkels als SubZero. Op een drukke zaterdag kom ik er binnen, roep naar de toonbank dat ik dit model Tigers wil, ze kennen mijn maat halen meteen de schoenen uit het magazijn, ondertussen zoek ik nog een shirtje uit, heb ik al betaald en loop ik fluitend vijf minuten later de winkel uit.

En dan dat die tokkies zich ertussen gaan smijten met hun "ik was eerst, help mij eens hiero met mijn gepenmuil" Mooiste reactie van die verkoper: "Dit is 2 seconden mevrouw ik kom zo bij U" en dat ie dan naar mij op een zachte toon roept dat ie wel meer klanten zo wil hebben met een lach
Inderdaad irritant dat je netjes staat te wachten en dat er dan zo'n zogenaamde vaste klant begint te roepen naar de kassa en dat die voorang krijgt.
  maandag 11 juni 2007 @ 14:25:18 #169
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50331425
quote:
Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef zwahiel het volgende:

Oeoeoeoehhh!! Ik wil je aanraken, nu!

maandag 11 juni 2007 @ 14:31:59 #170
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_50331687
Geen spiegels in paskamers met stip op 1.
De rest kan ik mee leven.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_50332094
Ik erger me nooit, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik alleen naar winkels ga waarvan ik de eigenaar/verkoper ken en/of ik er al tijden kom en niet naar massa productie winkels als H&M/ MAW ga.

9 van de 10 winkels waar ik heen ga krijg ik ook gewoon koffie en kan ik uren blijven hangen.
Doe dat maar is in de pc hooft.
pi_50332370
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:42 schreef Cloud_SB het volgende:
Ik erger me nooit, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik alleen naar winkels ga waarvan ik de eigenaar/verkoper ken en/of ik er al tijden kom en niet naar massa productie winkels als H&M/ MAW ga.

9 van de 10 winkels waar ik heen ga krijg ik ook gewoon koffie en kan ik uren blijven hangen.
Da's pas een irritatie, die branchvervaging....koffie in de supermarkt, koffie bij de kapper, koffie in de kledingwinkel. Ik ga toch ook geen kleren kopen in een cafe. En als het nou nog gratis was, maar je betaalt er (indirect) dubbel en dwars voor.

En dat er geen spiegels in pashokjes hangen is natuurlijk ook gewoon verkooptactiek.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_50332486
Ik betaal niet voor me koffie, komt gewoon uit het koffiezet automaat wat er voor de werknemers staat.
Voordeel van independent keldingwinkels he.

En ik drink de koffie natuurlijk niet tijdens het kopen, de koffie drink ik pas voor of na aankoop terwijl ik aan de balie rustig zit te kletsen en tv kijk.
  maandag 11 juni 2007 @ 14:57:50 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50332585
Waarom zou een mens tv willen kijken in een klédingzaak?!
  maandag 11 juni 2007 @ 15:22:06 #175
80382 manny
30 is best veel
pi_50333365
Het is net zoals met DJ's, ook in een kleding zaak heb je van die groupies die om de eigenaar /verkopers heenhangen. Bij een DJ staan ze een beetje zo half op het podium bij een optreden vaag mee te dansen, in een kledingzaak staan ze half achter de balie koffie te drinken en TV te kijken...

maar alleen in hele echte hippe underground kledingzaken natuurlijk...
pi_50333687
Of in minder hippe, voor iedereen vindbare skateshops.
pi_50333792
quote:

Naar welke winkels ga je dan meestal?
pi_50334713
quote:
Bij de H&M zaniken ze niet. O.k., het is er steevast te druk, maar de anonieme sfeer bevalt me. T'is dat de kwaliteit zo bagger is, anders kocht ik er drie keer zoveel als nu.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2007 15:57:47 ]
pi_50339339
Stansfield: Outlawz, Anti/Lope, Frisco, Toms, Ben-G, Patta, Concrete, 90SQM

female81: Bij de H&M kan je nou niet echt relaxed zitten, je kan wel uren blijven staan maar dan verveel je je + ze kijken je nogal raar aan.
pi_50341019
Als je je irriteert aan de aankleding, het personeel van de kledingzaken en andere factoren van de kledingwinkels is het wellicht een optie om eens te gaan kijken in het hogere segment.
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_50342037
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:46 schreef Rutgerr het volgende:
Als je je irriteert aan de aankleding, het personeel van de kledingzaken en andere factoren van de kledingwinkels is het wellicht een optie om eens te gaan kijken in het hogere segment.
Of juist in 't lagere...tenminste als je geen opdringerige verkopers wilt. Bij een Wibra of Scapino staan ze niet te springen om je te helpen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_50343895
En anders kan je nog altijd naar een webwinkel. Met webwinkels met modieuze kleding heb ik geen ervaring, maar voor dingen als simpele, effen t-shirts (en die heeft zowat iedereen om de zoveel tijd nodig) is er http://www.fashionstore.nl. En ja, de winkel is betrouwbaar. Wat ik er bestel wordt gewoon goed verwerkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2007 19:57:01 ]
  maandag 11 juni 2007 @ 20:03:38 #183
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_50344252
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:08 schreef Cyan het volgende:
Bij H&M in New York kun je zelf je verlichting instellen in het pashokje! Heb ook zelden zo'n strakke en opgeruimde H&M gezien!
Inderdaad, dat verbaasde mij toen ook! En in de VS geldt H&M als een duurdere winkel
pi_50344935
quote:
Op maandag 11 juni 2007 20:03 schreef poohy het volgende:

[..]

Inderdaad, dat verbaasde mij toen ook! En in de VS geldt H&M als een duurdere winkel
Maar de service daar is echt super! Alles hangt strak en op maat, ze zijn niet te beroerd om je te helpen, de pashokjes zijn schoon en hebben keuze in verlichting. Er loopt enorm veel personeel rond dat alles opvouwt en terughangt. Geweldig!
pi_50345010
Hmm, in de H&M in Den Haag kan ik ook gewoon de verlichting instellen hoor. Met strakke dijen als resultaat .
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:24:45 #186
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_50392801
Ik ga nog wel eens in Düsseldorf of Keulen kleding kopen en kan dat alle klagers aanraden. Veel meer keuze in maten en veel deskundiger en beleefder personeel. Je moet ze wel netjes gedag zeggen natuurlijk als klant als je binnenkomt. Dat is normaal toch?
En verder word ik er daar altijd heel rustig van, niet zo opgefokt als wanneer ik in NL kleren koop. En weet je hoe dat komt?
Omdat in vrijwel geen enkele winkel van die smerige graftakkenherrie wordt gedraaid die in NL het winkelen tot een zenuwslopende ervaring maakt, alsof je van de ene disco de andere in wandelt. In DLD heerst een weldadige rust in de winkels...
Ik kan het echt iedereen aanraden!
It's not a lie, if you believe
pi_50395616
Vandaag geprobeerd een zomerjurkje te kopen. En mijn grootste frustratie was dat er gewoon NIKS te vinden is.

Ķf alles is goedkoop (H&M), ziet er goedkoop uit, dondert uit elkaar na 2 wasbeurten en iedereen tussen de 15 en de 30 loopt ermee. Ķf het is ontzettend duur, zonder dat ik zie waarom het duur zou moeten zijn. De stof is wel mooier dan bij de H&M maar verder zijn de kleren verre van bijzonder. En niks is écht mooi of origineel. Alleen maar meer of minder gelukte varianten op de mode du jour.

. Ik weiger gewoon om in een strapless jurk te lopen waarin ik 6 maanden zwanger lijk. Helaas is De Modewereld het niet met mij eens.
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:36:41 #188
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50402332
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:48 schreef AudreyHepburn het volgende:

. Ik weiger gewoon om in een strapless jurk te lopen waarin ik 6 maanden zwanger lijk. Helaas is De Modewereld het niet met mij eens.
Die dingen snap ik dus ook niet. Absoluut niet mooi en 't lijkt positiekleding
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:05:04 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_50407282
Idd, muziek die zo hard staat dat je elkaar niet meer kunt verstaan, omdat het zgn. hip is.
Er is een winkel in Eindhoven die daarvoor zelfs een DJ inhuurt .

Verder, wat je vaak bij H&M ziet: wolken stof op de grond en in pashokjes. Zodra je kleding op de grond valt, zit er meteen zo'n lekkere stofveeg op.

Verder: te weinig pashokjes (heeft vooral H&M een handje van) waardoor er enorme rijen staan. En vooral bij warm weer ga ik écht niet staan wachten in zo'n muffe rij.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_50412243
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:05 schreef SEMTEX het volgende:
Idd, muziek die zo hard staat dat je elkaar niet meer kunt verstaan, omdat het zgn. hip is.
Er is een winkel in Eindhoven die daarvoor zelfs een DJ inhuurt .
Men@Work zeker. Als je daar naar binnen gaat, word je nog net niet doof. Dat is sowieso de enige kledingzaak in Eindhoven waarzij ik me het inhuren van een dj voor kan stellen. Of het moet de Chill Out van de Bijenkorf zijn.

Wel een prachtig ingerichte zaak trouwens, alleen jammer van de irritante popi jopie-figuren die het uitzicht verpesten (net zoals in nagenoeg ieder M@W-filiaal). Ik krijg de kriebels van net iets te hippe types met een net iets te vlotte babbel.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2007 15:21:47 ]
pi_50416478
hoe goedkoper de kleren, hoe erger de irritaties. Logsich gevolg van prijs. drukte etc
pi_50416916
H&M : druk kippenhok, altijd een zooi, irritante kinders die me omver lopen.
Vero Moda & Only: verrotte kleding en de muziek staat zo verrot hard
New Yorker: algemene bende (plus het lijkt wel alsof het allemaal kindermaatjes zijn ).
Sommige Espritwinkels (de H&M kan er ook wat van) hebben van dat felle fijne flatterende licht waarbij je zowat je botten door je huid ziet zitten in de spiegel, met als resultaat dat je gelijk anorectisch wordt omdat je alle bobbeltjes en putjes en puistjes lekker ziet zitten . Met dat soort licht staat geen enkel kledingstuk leuk.
Tap tap tap
pi_50424066
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:02 schreef Martijn85 het volgende:
Kom je bij de kassa.
"Zo, dit wordt um?"
- "Nee, ik haal systematisch broeken uit de rekken en die leg ik op toonbanken neer"
pi_50440852
Ik loop ook meestal een uurtje voor sluitingstijd op eendoodeweekse dag een winkel binnen. Dat scheelt al vaak de ergernis van de drukte, volle paskamers en vaak zijn ze dan ook al druk bezig met de kleren weer netjes leggen (waardoor ze ook daar mee bezig zijn ipv jou te pesten)
Have fun...
  donderdag 21 juni 2007 @ 06:05:24 #195
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_50680173
- luide teringmuziek
- warme spotlights op m'n nek
- pashokjes waarbij je bij wijze van spreke de voetschimmels nog ziet liggen van de vorige gebruiker
- nooit je maat op voorraad hebben
- het aansmeren van onnozele 'accessoires'
- winkelpersoneel die of opdringering is, je de winkel uitkijken of gewoonweg ongeīnteresseerd zijn

En ook ik stap niet zomaar een onbekende lege winkel binnen, ook al lijkt de kledingstijl mijn smaak.
The Internets, I needs it..
pi_50681684
Opdringerige verkopers en ontbreken van spiegels in pashokjes met stip staan op nummer 1.

Eén keer heb ik meegemaakt dat ik in het invalidenhokje ging passen (andere hokjes waren vol en geen gehandicapte in zicht) en dat er een plas urine op de stoel lag. Ongelukjes kunnen gebeuren, maar dat geef je toch even aan bij de verkoopsters! Blegh!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_50685372
Mijn ergernissen; De gangbare maten zijn er al vaak uit, van de leuke kleding, alleen die oversized dingen hangen er nog.
Smerige pashokjes met kilo's stof op de grond met weinig verlichting en te kleine gordijntjes.
Er hangen tegenwoordig 4 kaartjes aan 1 kledingstuk..
Oh! Gravity
pi_50686381
Of die leuke beveiligingslabels die gaatjes achterlaten in de kleding als ze losgemaakt worden .
Tap tap tap
  donderdag 21 juni 2007 @ 12:32:34 #199
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_50687446
BH verkoopsters.
Soms wel handig hoor, als je er om vraagt omdat je écht je cupmaat niet weet oid. Maar meestal..
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_50721619
idd de teringharde muziek (M@W)
té vriendelijke verkoop(st)ers
pashokjes met te weinig haakjes

meeste problemen zijn op te lossen door bij de betere herenmode zaak binnen te lopen:
nooit harde muziek
verkoop(st)ers gedragen zich altijd
alleen zo nu en dan kijken ze je wel vreemd aan als je geen ralph lauren/armani/tommy hilfiger draagt bij binnenkomst, maar daar moet je dan maar schijt aan hebben
pi_50723992
Te kleine gordijnen bij pashokjes: dat je er aan bijde zijden langs kan kijken.
Te lage gordijnen: dat je er over heen kan kijken.
Te hoogzittende gordijnen: benen die geheel zichtbaar zijn vanuit de winkel.
(De deuren bij de H&M zijn wat dat betreft wel heel fijn .)

Pashokjes met behaarde en stoffige vloeren.
Te kleine pashokjes.
Pashokjes zonder spiegel.
Te weinig pashokjes, waardoor je op een drukke dag eerst een half uur in de rij kan staan wachten.

Winkelpersoneel: Als u het niet kunt vinden dan hebben we het niet : goedkopere winkels.
Winkelpersoneel dat je vanaf binnenkomst in de gaten houdt en achter je aan loopt om te vragen of ze je kunnen helpen: duurdere winkels. Als ik ergens mee zit vraag ik het wel.
Winkelpersoneel dat je van alles aan wil smeren en ongevraagd commentaar gaat geven.

Winkelpersoneel dat in lingeriewinkels voor de pashokjes gaat staan en gaat vragen of je hulp nodig hebt : omdat je in hun ogen te lang bezig bent met passen.

Veel te harde muziek.

Maar toch vind ik winkelen meestal erg ontspannend en leuk om te doen .
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:24:27 #202
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_50724533
Alles wat ik hier lees is owzo herkenbaar.

Ik moet zeggen dat ik de pashokjes van de H&M een van de weinige goede vind. Ruim, 2 spiegels en een deurtje ipv gordijn of wat dan ook.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_50724605
Een heel simpele: pashokjes waar je je bril nergens kwijt kunt. De meeste pashokjes dus.
pi_50728441
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:24 schreef don-diablo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de pashokjes van de H&M een van de weinige goede vind. Ruim, 2 spiegels en een deurtje ipv gordijn of wat dan ook.
Maar dan zit er wel zo'n mooi binnenkijkgat midden in de deur...
Have fun...
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:23:24 #205
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50728708
Dat boeit me dus totaal niet. Kan me voorstellen dat vrouwen daar meer moeite mee hebben. Ik sta minimaal in m'n boxer. Like care dat iemand me dan zou zien...
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:16:29 #206
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_50730719
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:23 schreef Bolter het volgende:
Dat boeit me dus totaal niet. Kan me voorstellen dat vrouwen daar meer moeite mee hebben. Ik sta minimaal in m'n boxer. Like care dat iemand me dan zou zien...
idd
pi_50733053
quote:
Ach wij staan meestal ook wel in onze bh en string/boxer/onderbroek. Met gewone kleren is dat niet zo'n ramp. Maar als je een bh wilt passen en je bent boven de 1.80m dan kunnen de andere klanten mooi meekijken. Daarom pas ik die dingen maar thuis.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:23:32 #208
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_50733127
ook een ergernis en ik merk het vooral in de H&M... een shirtje vinden , maar eigenlijk een andere kleur willen hebben....Kun je de hele winkel af om te zoeken waar de andere kleur hangt.

Mensen die je de winkel uitkijken omdat je niet aan het klantprofiel voldoet (lees: je bent niet rijk genoeg)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_50748948
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:18 schreef QQelleQ het volgende:
Ik irriteer me echt mateloos aan de maatvoering bij de H&M. Nu erger ik me zoiezo al vaak in de H&M om alle redenen die hier al eerder genoemd zijn, maar wat ik echt niet snap is de gedachte achter 4 soorten maatsystemen binnen een winkel.
Als het nou nog om merkkleding zou gaan kon ik het enigzins begrijpen, verschil in merk = verschil in maat, maar bij de H&M is het toch allemaal H&M?! Nou dan, zorg er dan ook voor dat ik niet als ik een shirtje wil hebben de ene keer maat 34, dan weer maat 40 dan weer xs dan weer s/m dan weer one size fits all nodig heb.
Heel herkenbaar! dat heb ik dus ook.
Vorig jaar een mooi polo shirtje gekocht, katoen. Nu kan ik voor mijn werk nog wel een poloshirtje gebruiken. Zijn ze nu van andere stofsamenstelling (elastisch) en opeens ook een hele andere maat
Dit heb ik vooral met shirtjes. Broeken en rokken zijn vaak wel weer eenzelfde maat.
pi_50749363
quote:
ja, je boxer, niet in je string .

Nog een ergernis, maar eentje waar de winkel zelf weinig aan kan doen; takkeblagen die ineens onder alle pashokdeurtjes gaan gluren .
Tap tap tap
pi_50752850
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:23 schreef kruimel_20 het volgende:
ook een ergernis en ik merk het vooral in de H&M... een shirtje vinden , maar eigenlijk een andere kleur willen hebben....Kun je de hele winkel af om te zoeken waar de andere kleur hangt.
Herkenbaar. Of de kleurencombinaties zijn soms klote dat ik dan denk dat de designerteams aan de drugs zijn geweest tijdens het ontwerpen. Kortom leuk shirtje qua pasvorm, maar jammer dat de kleuren niet passen (alles in combinaties met oranje printje of zwart met een goud printje bijvoorbeeld )

En die verschillen in maten. Verschrikkelijk!! Vooral bij de H&M. Ik heb zelfs meegemaakt dat dezelfde trui met dezelfde maat in Winkel B qua pasvorm en maat heel anders was dan in Winkel A.
pi_50752895
Op nr 1 (en waarom doen winkels daar niets aan?!) gordijnen die niet goed sluiten.

Verder is het erg vervelend als:
- er geen spiegel in het pashokje zit en je dus niet goed kunt beoordelen of je voor lul staat als je het gordijntje openzwiept
- het pashokje al een maand niet schoongemaakt lijkt te zijn (vaak bij V&D gezien)
- verkopers zelf met extra kleding aankomt in een totaal andere categorie (je bent een broek aan het passen en ze komt aanlopen met een énige trui voor op die broek...wtf?
- verkopers die met een totaal andere broek aankomen die je ook even moet passen (maar dan 3 maten te klein....mensen schatten mijn maat helemaal verkeerd in).
- je maar een max aantal kledingstukken mee mag nemen (meestal 3). Echt een achterlijke regel.
- je in de rij moet staan om iets te kunnen passen (dan hoeft het vaak voor mij al niet meer)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 23 juni 2007 @ 05:48:57 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_50752932
Het is al heel vaak gezegd, maar als we er maar lang genoeg over blijven kotsen kunnen we misschien nog eens een cultuurverandering doorvoeren.

Verkopers . "Hoi kan ik je helpen?" "Ik kijk even" "Oh nou, als je hulp nodig hebt roep je maar. Wat vind je bijvoorbeeld van deze broek?". Ik ga nog liever met m'n moeder winkelen, als die met een voorraad lelijke kleren aan komt zeggen kun je tenminste nog roepen van "jezus ma, ik ben ouder dan zes, ik heb zelf een mening!". Helemaal verschrikkelijk wordt het als je broeken aan het zoeken bent, eentje gepast hebt die niet past, dat er dan gelijk een groep verkopers om je heen staan "oh, die hebben we helaas niet in jouw maat, maar wat vind je van deze broek?!!" (lelijk, die heb ik dus daarom ook net niet meegenomen naar het pashokje) "Of deze? En deze? En dit is helemaal de mode!!".

En dan dus met broeken aan komen zetten a 180 euro per stuk. Ik weet zeker dat ze dat expres doen, omdat je dan moet zeggen dat je een gierige bastard bent die 180 euro van de pot gerukt vindt. Maar een hoop mensen (ik zelf ook een beetje) zijn veel te verlegen om te tonen dat ze gierig zijn, en nemen de broek dus toch maar aan, en voelen zich daar compleet miserabel over. Dus. Kledingverkopers .

Speciale kots voor een verkoopsysteem van de Rode Winkel in Utrecht. Een paar keer per jaar hebben ze daar jeans in de aanbieding. En wat doen ze dan, dan maken ze een toonbank voor de rekken, met verkopers erachter. Dan moet je dus aanwijzen welke broek je wil hebben! Niet dat je enig idee hebt hoe ze eruit zien, want ze liggen allemaal opgevouwen. Even een leuke broek zoeken (zo ze die al hebben in de aanbieding) wordt dus een martelgang waarbij je minstens een half uur bezig bent met vragen, passen, afwijzen, nieuwe zoeken, wachten tot andere mensen geholpen zijn, weer iets vragen, chagrijnig worden, broeken wegflikkeren en de winkel uitstampen. Om het vervolgens niet meer in de aanbieding te kopen. Jaaa zo maak je klantenbinding.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_50752943
Sorry ik kom daar nooit. , laat mijn huidige vrouw de dienst uit maken en die weten dat wel meestal.
pi_50753256
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:23 schreef kruimel_20 het volgende:
Of de juiste kleur is er gewoon níet. Net zoals toen ik een zomerjas wilde hebben: Ik zag er bij de H&M eentje die precies goed was, op één ding na: Hij was poepkleurig. En helaas was 'ie er niet in een léuke kleur.
pi_50757991
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 05:48 schreef speknek het volgende:
Speciale kots voor een verkoopsysteem van de Rode Winkel in Utrecht. Een paar keer per jaar hebben ze daar jeans in de aanbieding. En wat doen ze dan, dan maken ze een toonbank voor de rekken, met verkopers erachter. Dan moet je dus aanwijzen welke broek je wil hebben! Niet dat je enig idee hebt hoe ze eruit zien, want ze liggen allemaal opgevouwen. Even een leuke broek zoeken (zo ze die al hebben in de aanbieding) wordt dus een martelgang waarbij je minstens een half uur bezig bent met vragen, passen, afwijzen, nieuwe zoeken, wachten tot andere mensen geholpen zijn, weer iets vragen, chagrijnig worden, broeken wegflikkeren en de winkel uitstampen. Om het vervolgens niet meer in de aanbieding te kopen. Jaaa zo maak je klantenbinding.
Vooral die ene kutdwerg die daar werkt. Ik heb echt altijd zin om hem te slaan als ik langer dan een minuut met hem moet praten. Hij is ook echt ZO opdringerig en vervelend.
  FOK!fossiel zaterdag 23 juni 2007 @ 14:04:35 #217
1455 Keroppi
kool kikker
pi_50758213
Ze werken daar op commissie of op targets.... Ik heb ook een keer de fout gemaakt om me een broek aan te laten smeren, nou dan loopt de blije verkoper in kwestie 'even met je mee naar de kassa'
Chick on a mission
pi_50758218
die gordijnen voor de pashokjes bij de Sting .
Tap tap tap
pi_50759280
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 05:48 schreef speknek het volgende:

Dat vind ik ook mega irritant ja. Een paar jaar geleden kon je gewoon zelf kijken maar dat werd op een gegeven moment een puinhoop. Dus vandaar dat ze het denk ik achter een hekje hebben gedaan en dat medewerkers alles pakken. Maar dan is het idd mega irritant dat ze niet ff ophangen welke broeken er allemaal onder die actie vallen ja.
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:55 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Vooral die ene kutdwerg die daar werkt. Ik heb echt altijd zin om hem te slaan als ik langer dan een minuut met hem moet praten. Hij is ook echt ZO opdringerig en vervelend.
Met paardestaart??
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 14:04 schreef Keroppi het volgende:
Ze werken daar op commissie of op targets.... Ik heb ook een keer de fout gemaakt om me een broek aan te laten smeren, nou dan loopt de blije verkoper in kwestie 'even met je mee naar de kassa'
Dat heb je dan verkeerd want ze werken niet op comissie of targetbasis.
pi_50759373
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 14:51 schreef Stansfield het volgende:
Met paardestaart??
Ja, die irritante Oempaloempa, ja.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 19:33:38 #221
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50766861
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 05:29 schreef Isabeau het volgende:
- verkopers die met een totaal andere broek aankomen die je ook even moet passen (maar dan 3 maten te klein....mensen schatten mijn maat helemaal verkeerd in).
Als vrouw hoor je daar toch blij mee te zijn?
pi_50767065
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 14:55 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ja, die irritante Oempaloempa, ja.
Ha, die ken ik ook. In Tiel vond ik hem wel ok, niet te opdringerig ook al was het toen niet echt druk. Maar in Utrecht moest ik de hele winkel opkopen.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:04:13 #223
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_50769216
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:46 schreef mbargo het volgende:

Erg herkenbaar.

Vooral dat van mensen die niet teruggroeten of geërgerd teruggroeten en klanten die een paar minuten voor sluitingstijd nog even aan komen zetten. Tuig.

Of klanten die beter denken te weten hoe het systeem in elkaar zit. 'Heb je die echt niet?'

Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_50769232
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:33 schreef Bolter het volgende:
Als vrouw hoor je daar toch blij mee te zijn?
Het is juist een beetje genant Nou ja, het omgekeerde zou natuurlijk nog veel genanter zijn, dat ze met een maat 44 aankomen terwijl je 38 hebt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50769282
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ha, die ken ik ook. In Tiel vond ik hem wel ok, niet te opdringerig ook al was het toen niet echt druk. Maar in Utrecht moest ik de hele winkel opkopen.
Wel maf dat diverse mensen precies weten over welke irritante verkoper het gaat Dan ben je wel héél erg.
pi_50773072
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:04 schreef VeX- het volgende:

[..]

Erg herkenbaar.

Vooral dat van mensen die niet teruggroeten of geërgerd teruggroeten en klanten die een paar minuten voor sluitingstijd nog even aan komen zetten. Tuig.

Of klanten die beter denken te weten hoe het systeem in elkaar zit. 'Heb je die echt niet?'

Het paar minuten voor sluitingstijd aan komen zetten vind ik nog niet zo erg, maar als je dan aan geeft dat je over 3 minuten gaat sluiten of al bent gesloten en dat ze je dan raar aankijken, dat is erg.

Als ik hier zo de reacties door lees zijn er hier heel wat van die 'klanten' die denken te weten hoe het systeem in elkaar zit.
kaya
pi_50773141
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:58 schreef mbargo het volgende:

Als ik hier zo de reacties door lees zijn er hier heel wat van die 'klanten' die denken te weten hoe het systeem in elkaar zit.
Misschien komt dat door ervaring met winkels die wčl een magazijn hebben of die een kledingstuk voor je bij een andere winkel van de keten bestellen. Dat is mij regelmatig overkomen hoor, dat ze voor je gaan bellen naar een ander filiaal of de groene broek in die en die maat er nog wel is. Dus het is helemaal niet raar als je dan 'echt niet?' zegt als er niets mogelijk is.
pi_50774365
quote:

[..]

Waarom zou ik het systeem moeten weten of beter denken te weten? Een klant is geen verkoper. Of zijn de rollen opeens nu omgedraaid? Het lijkt me juist logisch om het even te vragen. Een goede verkoper zou dan de extra moeite moeten nemen om even te gaan kijken of na te vragen. Althans dan doen ze iig wat ipv jou wazig aan te kijken/ lastig te vallen.
pi_50774612
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wel maf dat diverse mensen precies weten over welke irritante verkoper het gaat Dan ben je wel héél erg.
Tja, hij werkt vaak en heeft een herkenbaar uiterlijk.
pi_50776025
Arrogante snollen als verkoopster, waarom doen ze zo verwaand ze verdienen vet slecht.
pi_50779479
Arrogantie, mn bij de bijenkorf en de wat duurdere winkels.
Ik verdien nog altijd meer met mijn pt baan als de gemiddelde ft winkelsnol
Pashokjes zonder spiegel. De rijen bij de H en M.

Overginds ben ik blijkbaar de enigste nl die niet geholpen werd bij MAW, terwijl ik met spijkerbroekmaten dat wel nodig heb. Maar ja ik zag er zeker niet kapitaalkrachtig genoeg uit.

voor het meisje van Sasha shoes dat uit zichzelf belde voor mij naar een ander filiaal om daar te vragen of ze mijn maat wilde vasthouden. Esprit kom ik ook graag.
Dat is eens wat anders...
  zondag 24 juni 2007 @ 05:07:33 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_50779534
quote:
Erg herkenbaar.

Groeten is een manier van klantvriendelijkheid, niet verkopervriendelijkheid .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 juni 2007 @ 10:25:44 #233
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50780647
quote:
Op zondag 24 juni 2007 05:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Groeten is een manier van klantvriendelijkheid, niet verkopervriendelijkheid .
Vind 't vaak nogal autistisch overkomen als je iemand groet en die ander kijkt een beetje weg of zegt helemaal niets.
pi_50780869
'k werk ook in een winkel, geen kleding overigens, en heb inmiddels wel geleerd dat je mensen aan moet spreken. Daar verkoop je gewoon meer van, en dat is waar je als winkel het toch wel van moet hebben. Maar dat doe ik altijd zo min mogelijk opdringerig. Ik heb er zelf ook een hekel aan belaagd te worden. Een gewoon goedemorgen/middag gaat er wel altijd bij.

De verhaen van de hunkermoller vind ik apart. Ik ken meerdere lingerieverkoopsters en heb begrepen dat het erg gebruikelijk is dat ze helpen passen en daarbij het een en ander ook 'rechttrekken'. Maar er is dan wel een groot verschil tussen "Zal ik even helpen met passen?" en de "gordijn opentrek en ongevraagde graai acties" die hier zijn beschreven. Wel gehoord dat klanten denken dat ze op alles af kunnen dingen, als ze 100 euro af moeten rekenen gewoon glashard 50 euro neerleggen en zeggen dat het daarvoor ook wel kan.

Waar ik mezelf aan erger is de veel te harde popi jopi muziek in veel winkels tegen woordig... 'k loop er al niet eens binnen. Als ze 538 herrie draaien verkopen ze vast ook 538 kleren en die draag ik toch niet. Eigenlijk is die harde muziek wel handig.

Met de 'betere herenmodezaken' heb ik gemengde ervaringen. De service van Barsoi in utrecht was echt subliem. Ook al liep ik binnnen in een t-shirt en spijkerbroek en was het vanaf het begin al duidelijk dat ik zou gaan voor hun eigen goedkope merklijn en niet een van de dure grote merken. Geen moeite werd er gespaard. De junior verkoper werd zelfs aan de kant geschoven door een senior-verkoper. Beetje op een "are you being served" manier. Maar ik heb er prima advies gekregen én een goed pak gekocht.

Ik heb in vergelijkbare winkels ook al eens een "uw maat hebben we niet" gehoord... met de bedoeling: "jouw geld stinkt! dat willen we niet hebben! rot op!"

Wat betreft kinderen zouden winkels een 'geen onaangelijnde kinderen' policy moeten gaan voeren. Het lijkt wel of ze helemaal niet meer worden opgevoed.
  zondag 24 juni 2007 @ 12:34:49 #235
62419 CherryLips
chocoholic
pi_50783101
quote:
Op zondag 24 juni 2007 00:30 schreef carpediem23 het volgende:
Arrogante snollen als verkoopster, waarom doen ze zo verwaand ze verdienen vet slecht.
Misschien heeft die arrogante houding niets met geld te maken, of je beeldt het jezelf in.
Tap tap tap
  zondag 24 juni 2007 @ 12:35:52 #236
62419 CherryLips
chocoholic
pi_50783132
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:25 schreef Bolter het volgende:

[..]

Vind 't vaak nogal autistisch overkomen als je iemand groet en die ander kijkt een beetje weg of zegt helemaal niets.
Idd, gewoon even hallo zeggen, het doet geen pijn hoor .
Tap tap tap
  zondag 24 juni 2007 @ 14:22:44 #237
8369 speknek
Another day another slay
pi_50786483
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:25 schreef Bolter het volgende:
Hier in Japan doen ze niets anders. Winkelbediendes kruipen over de grond voor de klanten. En zo hoort het.
pi_50787921
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:43 schreef Fixers het volgende:

De verhaen van de hunkermoller vind ik apart. Ik ken meerdere lingerieverkoopsters en heb begrepen dat het erg gebruikelijk is dat ze helpen passen en daarbij het een en ander ook 'rechttrekken'. Maar er is dan wel een groot verschil tussen "Zal ik even helpen met passen?" en de "gordijn opentrek en ongevraagde graai acties" die hier zijn beschreven.
Helaas heb ik dezelfde ervaring met lingeriezaken. Dat ze even je borsten goed leggen (que!?!) of het gordijn gewoon openzwiepen. Dat laatste was wel een keer een erg grappige ervaring. Ik was met mijn (homo) buurman gezellig aan het winkelen en ging een bh kopen. Op een gegevenmoment doet de verkoopster de gordijn-truc en sta ik in mijn bh tegenover mijn buurman terwijl zij zegt "En wat vind jij er van?" Hij zei heel droog: "Mijn buurvrouw ziet er in bh nog vrouwelijker uit" Dat gezicht van die verkoopster was onbetaalbaar
pi_50790651
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:43 schreef Fixers het volgende:
Met de 'betere herenmodezaken' heb ik gemengde ervaringen. De service van Barsoi in utrecht was echt subliem. Ook al liep ik binnnen in een t-shirt en spijkerbroek en was het vanaf het begin al duidelijk dat ik zou gaan voor hun eigen goedkope merklijn en niet een van de dure grote merken. Geen moeite werd er gespaard. De junior verkoper werd zelfs aan de kant geschoven door een senior-verkoper. Beetje op een "are you being served" manier. Maar ik heb er prima advies gekregen én een goed pak gekocht.
Ze maken juist meer marge op eigen merken dan op duurdere merken.
pi_50792623
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien komt dat door ervaring met winkels die wčl een magazijn hebben of die een kledingstuk voor je bij een andere winkel van de keten bestellen. Dat is mij regelmatig overkomen hoor, dat ze voor je gaan bellen naar een ander filiaal of de groene broek in die en die maat er nog wel is. Dus het is helemaal niet raar als je dan 'echt niet?' zegt als er niets mogelijk is.
Als er iets mogelijk zou zijn zou de verkoper toch niet zeggen dat er niets mogelijk is.
kaya
pi_50792689
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:34 schreef wizarddragon het volgende:

[..]

Waarom zou ik het systeem moeten weten of beter denken te weten? Een klant is geen verkoper. Of zijn de rollen opeens nu omgedraaid? Het lijkt me juist logisch om het even te vragen. Een goede verkoper zou dan de extra moeite moeten nemen om even te gaan kijken of na te vragen. Althans dan doen ze iig wat ipv jou wazig aan te kijken/ lastig te vallen.
Jij hoeft het systeem juist niet te weten, jij hoeft alleen maar te vragen of ze iets in jouw maat hebben, als de verkoper dan zegt dat ie het niet heeft, heeft het weinig zin om te vragen 'ook niet achter?', als hij/zij dan antwoordt 'nee' weet hij/zij blijkbaar dat het ook niet achter ligt en hoef je daarna niet te vragen 'echt niet?'.
kaya
pi_50793025
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:55 schreef mbargo het volgende:

[..]

Jij hoeft het systeem juist niet te weten, jij hoeft alleen maar te vragen of ze iets in jouw maat hebben, als de verkoper dan zegt dat ie het niet heeft, heeft het weinig zin om te vragen 'ook niet achter?', als hij/zij dan antwoordt 'nee' weet hij/zij blijkbaar dat het ook niet achter ligt en hoef je daarna niet te vragen 'echt niet?'.
Nou in mijn ervaring heeft het weldegelijk zin om door te vragen en dan blijkt dat het opeens wel beschikbaar is. Maar als het iig niet berschikbaar is, dan pech gehad. Niet geschoten is altijd mis he.

[ Bericht 3% gewijzigd door wizarddragon op 24-06-2007 18:13:51 ]
  zondag 24 juni 2007 @ 18:12:35 #243
123170 alors
zlata1234
pi_50793141
Ik was van de week in Groningen bij de H&M, stond te wachten op iemand voor een pashokje. Komt er een vrouw aan ik dacht ze zoekt dr dochter ofzo. Maar nee, mevrouw moest zelf een pashokje hebben. En zelf even onder de deur door kijken, of luisteren, ho maar, dat was teveeel moeite, ze scheurde gewoon binnen enkele seconden zowat alle (dus bezette) hokje open. Er stonden gewoon meisjes in hun string enzo, en 'sorry' zeggen, ho maar. Daar heb ik dus zo'n grafhekel aan, mensen die zomaar je pashokje binnenwalsen als het ze niet snel genoeg gaat
Of kinderen die je gordijn naar voren trekken, haha

Verder die pashokjes bij de Mango van die rare klapdeuren die naar binnen opengaan en met gordijnen die helemaal naar binnen trekken waarbij je dus aan alle kanten grote open kieren hebt.
En gordijnen die heel erg hoog hangen zodat je ze nauwelijk aan kunt trekken, met eveneens kieren als gevolg.

Over het algemeen vind ik de pashokjes bij de H&M prima, die met die kijkgaten vind ik wel vreselijk En die van de Zara in Amsterdam met spiegels overal Dat is alleen niet leuk als iets je niet staat, maar goed, dan weet je dat ook meteen.

En harde muziek inderdaad, zo wannabee-achtig, 'kijk ons eens modern en hip zijn met onze harde grafmuziek' en dan van die 35+ verkopers die meedansen enzo
know'm sayin?
word? word.
pi_50793246
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:12 schreef alors het volgende:
Ik was van de week in Groningen bij de H&M, stond te wachten op iemand voor een pashokje. Komt er een vrouw aan ik dacht ze zoekt dr dochter ofzo. Maar nee, mevrouw moest zelf een pashokje hebben. En zelf even onder de deur door kijken, of luisteren, ho maar, dat was teveeel moeite, ze scheurde gewoon binnen enkele seconden zowat alle (dus bezette) hokje open. Er stonden gewoon meisjes in hun string enzo, en 'sorry' zeggen, ho maar. Daar heb ik dus zo'n grafhekel aan, mensen die zomaar je pashokje binnenwalsen als het ze niet snel genoeg gaat
Niet normaal zeg .Ik zou die mevrouw echt op aanspreken.
pi_50796179
Heerlijke bekende verhalen hier.

Was laatst met mn moeder in de stad, zij wilde naar kleding voor zichzelf kijken. Winkel in, even rondkijken, komt de verkoopster op ons af met standaard kan ik u helpen verhaaltje. Moeders zoekt een maat 44, en staat naast het grotere maten rek. "Oh tussen de grote maten moet u echt niet meer kijken hoor, dat gaat vanaf maat 46. Op de spiegel naast het mens stond "Grote maten, vanaf maat 44".
Moeders zocht een rok. "O de rokken zijn compleet uitverkocht, neehoor daar hebben we helemaal niets meer van." De winkel hing stampvol met rokken, jurken en aanverwanten.
Gatver wat een grafkut was dat.
pi_50798717
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:12 schreef alors het volgende:
Heb ik ook een keertje gehad. Iemand stond vlakbij mijn pashokje een meisjesnaam te roepen. "Dinges, doe nu dat gordijn eens open!" Ik had niks in de gaten, want ik was 'Dinges' niet. Opeens hoor ik 'En nu heb ik er genoeg van, trut, doe dat gordijn open'. Rukte diegene dus het gordijn open van mijn pashokje. Ik schaamde me kapot.
pi_50803513
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:21 schreef heaven7 het volgende:
-Kassamiepjes die niet vragen of ik een tasje wil maar er gewoon één pakken ondanks dat je al met 25 tassen staat, zou het niet in ze opkomen dat ie daar wel ergens bijkan om zo weer een tas (=milieu) te besparen?
Dit vind ik ook een heel erge. Ik heb altijd een grote tas bij me van huis, en toch willen ze me allerhande plastic tasjes aansmeren (waarvan ik ook al een grote voorraad heb). En als ik dan - terwijl ze het al inpakken, want zo snel zijn ze ermee - zeg dat ik er geen behoefte aan heb omdat ik zelf een lege rugtas mee heb gebracht, pakken ze met een geīrriteerde blik de gekochte spullen weer uit.
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Tja, hij werkt vaak en heeft een herkenbaar uiterlijk.
Straks is het een Fokker. Leuk om te lezen over jezelf.
pi_50804007
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:15 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Straks is het een Fokker. Leuk om te lezen over jezelf.
Denk het niet. Al zou een vriendenprijsje er dan niet meer inzitten
pi_50806368
Waarom gaan jullie niet gewoon winkelen bij de V&D? Oke het is vast in jullie ogen pauperspul en te goedkoop en niet hip en saai en lomp en whatever maar daar hebben ze tenminste geen verkopers die je aanspreken, in de gaten houden of uberhaupt rondlopen daar. Dus ongestoord zelf pakken, passen en ergens neer flikkeren.
pi_50807126
V&D heeft de smerigste kleedkamers die ik ken
  maandag 25 juni 2007 @ 01:19:46 #251
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_50807193
Verkoopsters die kleding dragen waardoor ze lijken aangerand door een regenboog, verkracht door een tornado en er uitzien als een verlepte crackhoer uit de jaren '80 en mij dan gaan vertellen dat die broek die ik pas niet goed stemt met mijn shirt dat ik aanheb.
pi_50814402
Weetje wat pas irritant is?

Die klanten

Laatst het verhaal gehoord van een collega die een klant had die was wezen klagen dat ze vanaf haar flatje niet kon zie van welke kant de wind kwam omdat de vlag bovenop de winkel die dag niet was opgehesen. . Klanten die boos worden omdat een gedragen (!) onderbroek niet geruild kan worden. Klanten die je uitschelden als hun maat er niet is (en je niet geloven als je zegt dat er geen voorraad van is). Koffers die al drie jaar op een andere verdieping staan en dan zeggen dat ook alles hier elke week wordt omgegooid De meeste klanten zijn vriendelijk en die wil ik natuurlijk gewoon helpen maar sommige mensen... Je zou er een boek over kunnen schrijven
pi_50815304
Mensen bij de Six die het raar vinden dat ze de navelpiercing niet mogen ruilen omdat de maat niet goed was .
Tap tap tap
  maandag 25 juni 2007 @ 12:34:56 #254
47102 Elvi
miemkwien
pi_50816507
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:29 schreef Rens_Wilders het volgende:
Weetje wat pas irritant is?

Klanten die je uitschelden als hun maat er niet is (en je niet geloven als je zegt dat er geen voorraad van is).
Dat had ik dus ook een keer... ons magazijn was toen helemaal leeg! (uitverkoop, geen nieuwe collectie) dus alles hing in de winkel. Was er een klant die me niet geloofde en zei dat we altijd wel wat achterhielden
Ik heb de magazijndeur opengezwaaid "ok kijkt u zelf maar even " Toen stond ze wel even van " "
  maandag 25 juni 2007 @ 12:56:00 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_50817094
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:16 schreef Isabeau het volgende:
V&D heeft de smerigste kleedkamers die ik ken
Kom je nooit bij de H&M ofzo?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_50817218
Dit weekend nog een irritatie ondekt: automatisch aangesproken worden in het duits.

Leuk land, leuke mensen, taal vind ik persoonlijk minder mooi, maar daar kunnen zij niks aan doen.

Maar als ik naar een Nederlandse outlet ga dan wens ik in het Nederlands aangesproken te worden! En niet meteen Gutentag en al die shit, gebruik die maar voor de horden Duitsers die er ook komen winkelen, vind ik prima, fijn voor ze.
Ik heb een compleet gesprek gevoerd met een verkoopster die stug in het Duits bleef doorgaan terwijl ik Nederlands bleef praten. Ze kende dan ook geen Nederlands (al verstond ze me best).
Halloooo! Je werkt in Nederland, leer dan ook Nederlands!

En zorg er dan meteen voor dat al die prijskaartjes en aankondigingen in de winkel eerst de tekst in het Nederlands hebben en dan pas in het Duits.

Outlet Roermond:
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 25 juni 2007 @ 13:00:51 #257
163087 Linkmiegel
nee dank je
pi_50817256
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:48 schreef _NadinE_ het volgende:
Lange rijen voor paskamer bij vooral de H&M.

Opdringerige verkoopster. Of juist helemaal geen verkoopster te vinden.

vind ik leuk, kan ik lekker gluren, mits het lingerie is
Een rolstoel bekleden met antilopen leer is nooit grappig
pi_50817799
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:19 schreef Xebrozius het volgende:
Verkoopsters die kleding dragen waardoor ze lijken aangerand door een regenboog, verkracht door een tornado en er uitzien als een verlepte crackhoer uit de jaren '80 en mij dan gaan vertellen dat die broek die ik pas niet goed stemt met mijn shirt dat ik aanheb.
Aangerand door een regenboog! Fantasisch! Hoe verzin je het?!
pi_50828955
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:56 schreef SEMTEX het volgende:
Kom je nooit bij de H&M ofzo?
Nōg erger? Nou ja, ik vind het bij de H&M vaak een chaos en te druk.
pi_50829553
Bij V&D DH en Rdam zijn de paskamers wel lekker groot, maar de plukken stof liggen idd echt overal.
pi_50832375
Bij V&D is het gehalte kutkoters die onder de gordijnen gleuren ook groter dan bij de H&M .
Tap tap tap
  maandag 25 juni 2007 @ 20:30:27 #262
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_50833303
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:48 schreef Modus het volgende:
Bij V&D DH en Rdam zijn de paskamers wel lekker groot, maar de plukken stof liggen idd echt overal.
Hier in Emmen ligt er ook veel stof hoor Typisch V&D..
  maandag 25 juni 2007 @ 21:29:59 #263
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_50835759
Er is een winkel in A'dam waar je je tas moet afgeven als je binnenkomt, en die stoppen ze dan in een kluis Daar ga ik dus ook niet meer heen want ik hou liever m'n portemonnee bij me...
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  maandag 25 juni 2007 @ 21:32:59 #264
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_50835892
Vast ook allang genoemd trouwens maar mijn grootste ergernis ; Al die winkels met een eigen DJ die takkemuziek staat te draaien
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_50836124
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:48 schreef Modus het volgende:
Ja, echt ranzig. En dan geen stoeltje en voldoende haakjes bieden
pi_50869628
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:32 schreef Scandalous het volgende:
Vast ook allang genoemd trouwens maar mijn grootste ergernis ; Al die winkels met een eigen DJ die takkemuziek staat te draaien
Tijdje terug voor het eerst gezien, nou dat is toch wel echt raar. J&J was het.
pi_50870069
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:59 schreef Cat22 het volgende:
Dit weekend nog een irritatie ondekt: automatisch aangesproken worden in het duits.

Leuk land, leuke mensen, taal vind ik persoonlijk minder mooi, maar daar kunnen zij niks aan doen.

Maar als ik naar een Nederlandse outlet ga dan wens ik in het Nederlands aangesproken te worden! En niet meteen Gutentag en al die shit, gebruik die maar voor de horden Duitsers die er ook komen winkelen, vind ik prima, fijn voor ze.
Ik heb een compleet gesprek gevoerd met een verkoopster die stug in het Duits bleef doorgaan terwijl ik Nederlands bleef praten. Ze kende dan ook geen Nederlands (al verstond ze me best).
Halloooo! Je werkt in Nederland, leer dan ook Nederlands!

En zorg er dan meteen voor dat al die prijskaartjes en aankondigingen in de winkel eerst de tekst in het Nederlands hebben en dan pas in het Duits.

Outlet Roermond:
Oooohja die outlet is idd een ramp wat dat betreft! Ik praat ook altijd gewoon nederlands hoor, ze kunnen me wat
pi_50887605
Verkopers die heel erg hun best doen iets te verkopen en allervriendelijkst de trui bestellen die ik graag wilde maar dan nog te lui zijn om even te bellen dat de trui binnen is. Ik bedoel wat is dat nou voor een moeite? Kun je een makkelijke verkoop scoren, door even te bellen (mobiel ook nog, dus op de tijd dat het ze uit komt), doen ze het niet. Terwijl ze het wel beloven. Nou ja als het binnen een maand er nog niet is, bel dan even en leg uit dat er wat mis is gegaan.

Tja dan ga ik wel naar een andere winkel hoor.........

Dat is trouwens niet alleen met kledingwinkels zo, ook met electronica winkels heb ik het mee gemaakt (een digitale videocamera van 1500 euro bestellen en dan gewoon niet bellen wanneer hij binnen is). Dan haal ik hem wel ergens anders......
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_50887704
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:29 schreef Scandalous het volgende:
Er is een winkel in A'dam waar je je tas moet afgeven als je binnenkomt, en die stoppen ze dan in een kluis Daar ga ik dus ook niet meer heen want ik hou liever m'n portemonnee bij me...
Dan moet je niet zeiken op de winkeliers maar op alle kutklanten die vinden dat ze gratis dingen mee mogen nemen.
pi_50889552
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:29 schreef Scandalous het volgende:
Das op de rozengracht. dat vind ik niet eens het probleem maar het is ook nog eens arrogant kutpersoneel aldaar.
Dat is eens wat anders...
pi_50890472
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:21 schreef dyslexie_man het volgende:
Verkopers die heel erg hun best doen iets te verkopen en allervriendelijkst de trui bestellen die ik graag wilde maar dan nog te lui zijn om even te bellen dat de trui binnen is. Ik bedoel wat is dat nou voor een moeite? Kun je een makkelijke verkoop scoren, door even te bellen (mobiel ook nog, dus op de tijd dat het ze uit komt), doen ze het niet. Terwijl ze het wel beloven. Nou ja als het binnen een maand er nog niet is, bel dan even en leg uit dat er wat mis is gegaan.

Tja dan ga ik wel naar een andere winkel hoor.........

Dat is trouwens niet alleen met kledingwinkels zo, ook met electronica winkels heb ik het mee gemaakt (een digitale videocamera van 1500 euro bestellen en dan gewoon niet bellen wanneer hij binnen is). Dan haal ik hem wel ergens anders......
Ik denk niet dat ze dat expres doen
pi_50891345
Ik werk zelf in een kledingwinkel,zelf erger ik me aan klanten die denken dat echt alles gezegt kan worden en dat zomaar alles kan en moet! Ik weet van mezelf dat ik en mijn collega's ons best doen om de klant op de beste manier te helpen en van hun wensen te voorzien zover we maar kunnen maar dan nog is het soms niet goed genoeg.
Even wachten bij de paskamer is vaak niet mogelijk dus kruipen we maar voor of gooien we kleding maar in de /hoek op de grond. (sorry dat U niet de enige klant bent).
Kleding/sieraden terug brengen,kaartje eraf,duidelijk gedragen en helemaal door het lint gaan als ze d'r geld niet terug krijgt.
Tot 3x toe een shirtje kopen en dan vervolgens met dezelfde klacht terug komen dat de stof gaat rullen.
Vreselijk onbeschoft zijn alsof je een hond bent (dan ben ik dus doof).

Gelukkig zijn de meeste klanten leuk en vriendelijk

Ikzelf erger me in (kleding)winkels aan onvriendelijk personeel,niet helpen,vieze kleedkamers, personeel dat je aan staat te kijken of ze water zien branden als je iets vraagt,een winkel vol 16-jarig personeel,personeel dat niet op een normaal tempo kan werken.....(met dit alles H&M met stip op nr.1!!!)
01-08-2008
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:27:43 #273
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_50891997
Ergert zich hier niemand aan dat lelijke kutlicht dat meestal in die winkels aanwezig is. Bah! Zoooo irritant, je heb geen fatsoenlijk beeld van de kleuren en in dat licht zie er net zo mottig uit als wanneer je op een zuipavond naar de wc gaat en dan in de spiegel kijkt.
pi_50892232
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:27 schreef Ziewoarut het volgende:
Ergert zich hier niemand aan dat lelijke kutlicht dat meestal in die winkels aanwezig is. Bah! Zoooo irritant, je heb geen fatsoenlijk beeld van de kleuren en in dat licht zie er net zo mottig uit als wanneer je op een zuipavond naar de wc gaat en dan in de spiegel kijkt.
Ik heb me altijd afgevraagd wat daar de filosofie achter is. Volgens mij is het verkooptechnisch een stuk beter om licht te hebben waarin de klant het beste tot zijn recht komt. Ik ben ook niet geneigd om een shirt te kopen als mijn gezicht al een rare kleur heeft gekregen door het slechte licht.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:39:27 #275
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_50892389
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb me altijd afgevraagd wat daar de filosofie achter is. Volgens mij is het verkooptechnisch een stuk beter om licht te hebben waarin de klant het beste tot zijn recht komt. Ik ben ook niet geneigd om een shirt te kopen als mijn gezicht al een rare kleur heeft gekregen door het slechte licht.
Precies!
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:43:36 #276
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_50897030
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:30 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dan moet je niet zeiken op de winkeliers maar op alle kutklanten die vinden dat ze gratis dingen mee mogen nemen.
Eh, die tas-in-de-kluis-regel is omdat ze in de winkel niks beveiligd hebben. Dit is dus hun manier van beveiligen
pi_50901298
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:43 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Eh, die tas-in-de-kluis-regel is omdat ze in de winkel niks beveiligd hebben. Dit is dus hun manier van beveiligen
Of ze artikelen nu wel of niet beveiligen, zelfs met een tas kan je ze ongezien en ongemerkt meenemen. Nooit gehoord van geprepareerde tassen?
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:35:31 #278
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_50905794
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:34 schreef Cyan het volgende:

[..]

Of ze artikelen nu wel of niet beveiligen, zelfs met een tas kan je ze ongezien en ongemerkt meenemen. Nooit gehoord van geprepareerde tassen?
Ja Maar dat maakt het niet minder irritant, en dit is de enige winkel met zo'n kluis.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:40:50 #279
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_50905976
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:45 schreef AstroStart het volgende:

ik werk zelf in een winkel en wordt er ook kanker gek van als er van die mongolen een minuut van tevoren binnnen komen!
Meestal wijs ik ze ook de deur! en mochten ze zeggen dat het klant onvriendelijk is, dan klopt dat maar daar heb ik scheit aan ik wil dan fijn naar huis!!!!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_50906004
Dat de helft van de kassa's bij de Bijenkorf meestal dicht is
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_50906140
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:41 schreef intoxicated het volgende:
Dat de helft van de kassa's bij de Bijenkorf meestal dicht is
Dicht in de zin van een bordje met daarop "We helpen u graag bij een andere kassa" of dicht in de zin van, er staat niemand achter de kassa? Personeel mag namelijk niet constant achter de kassa staan bij de Bijenkorf als er geen klanten zijn om af te rekenen.
pi_50906212
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:35 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Ja Maar dat maakt het niet minder irritant, en dit is de enige winkel met zo'n kluis.
Zo'n kluisjes staan hier ook bij de C1000. Ik neem mijn tas altijd mee naar binnen en er is mij eigenlijk nog nooit gevraagd om mijn tas in een kluisje te doen. Bij de kassa's hangen er spiegels aan het plafond zodat de cassiére in je boodschappentas kan kijken.

Ze waren alleen vergeten dat iedereen die naar boven kijkt, ook je pincode kan zien als je hem intoetst
pi_50906316
bij de mediamarkt hebben ze ook kluisjes, heb ik ook weleens m'n tas in moeten doen .
maar dat telt niet want dat is geen kledingwinkel .
Tap tap tap
pi_50911740
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:40 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

ik werk zelf in een winkel en wordt er ook kanker gek van als er van die mongolen een minuut van tevoren binnnen komen!
Meestal wijs ik ze ook de deur! en mochten ze zeggen dat het klant onvriendelijk is, dan klopt dat maar daar heb ik scheit aan ik wil dan fijn naar huis!!!!
Een minuut van te voren vind ik wat anders dan een kwartier.Als iemand een kwartier van te voren wat komt kopen heb ik daar geen problemen mee,wel met klanten die idd nog een minuut/paar minuten van te voren nog vanalles willen passen.Dan vermeld ik vriendelijk dat we over enkele minuten gaan sluiten.
01-08-2008
pi_50912293
15 minuten is idd heel wat anders dan 1 minuut!
pi_50912622
Probleem met de meeste verkopers is dat ze zelf niet meer of minder gaan verdienen als ze jou iets verkopen. Het kan ze meestal helemaal niets schelen of je wel of niet iets koopt en je bent gewoon lastig als je een kwartier voor ze naar huis kunnen nog binnen komt.

Maar als ze dan wčl op commissie werken dan zijn ze weer te opdringerig omdat ze teveel hun best doen je iets te laten kopen.

Nooit goed
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:20:09 #287
138798 BigBadPete
PahlMeister
pi_50917558
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat is het eerste wat je ziet in dat kutlicht? Jezelf in je oude vodden als je dat pashok binnenkomt .
Dat licht is bedoeld om op dat moment het negatieve zelfbeeld aan te wakkeren. Mensen willen een opkomend minderwaardigheidsgevoel zo snel mogelijk compenseren , bijv door de aanschaf van nieuwe spullen
pi_50917841
Bij Hunkemöller werkt het averechts, ik zie putten en dutsen waar ik die normaal niet heb en dan denk ik 'ja doei, zo'n vatsig lichaam heeft geen mooie BH nodig, laat maar!'

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2007 22:29:45 ]
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:28:55 #289
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_50918018
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:25 schreef heaven7 het volgende:
Bij Hunkemöller werkt het adverechts, ik zie putten en dutsen waar ik die normaal niet heb en dan denk ik 'ja doei, zo'n vatsig lichaam heeft geen mooie BH nodig, laat maar!'
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:49:34 #290
138798 BigBadPete
PahlMeister
pi_50919061
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:25 schreef heaven7 het volgende:
Bij Hunkemöller werkt het averechts, ik zie putten en dutsen waar ik die normaal niet heb en dan denk ik 'ja doei, zo'n vatsig lichaam heeft geen mooie BH nodig, laat maar!'
pics
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')