Toch niet degene die hij aan had?quote:Op zondag 3 juni 2007 21:23 schreef NoelGallagher het volgende:
Er was zelfs een verkoper die me zowat dwong om aan een broek te ruiken![]()
Heb jij niet je mobiel gepakt en gezegd :" IK SNAP NIET DAT SOMMIGE VERKOOPSTERS ZO KLANTONVRIENDELIJK ZIJN!".quote:Op zondag 3 juni 2007 21:45 schreef AstroStart het volgende:
Ik was laatst een kwartier voor verkooptijd in een kledingzaak. Zij zag mij, maar goed, ze liep weer verder. Toen begon ze te bellen en zag ze niet dat ik in de buurt stond. Toen zei ze door de telefoon: "Ik snap niet dat sommige gasten zo laat gaan winkelen."
Hoezo klantonvriendelijk. Ik heb er overigens wel kleding gekocht, want de andere zaken gingen dicht
Ja heel irritant!!quote:Op zondag 3 juni 2007 21:48 schreef _NadinE_ het volgende:
Gordijnen pashokje die niet helemaal sluiten.
Vooral de Lady Sting is berucht!quote:
Ja klopt! En daar hebben ze ook nog eens van die leuke stoelen voor de pashokjes staan, waar dus mensen zitten te wachten en ondertussen mooi uitzicht hebben op mijn kont als ik een broek pas.quote:
*eensch..quote:Op zondag 3 juni 2007 21:41 schreef mvingerhoets het volgende:
verkoopster 1 Kan ik u helpen?
verkoopster 2 Kan ik u helpen?
verkoopster 3 Kan ik u helpen?
verkoopster 4 Kan ik u....
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH BLIJE DOMME MUTSEN SODEMIETE ROP MET JE GELUL AAAAAHHHH
De gemiddelde Nederlandse damesmaat is 42; als zo'n kuiken je dan naar een grotematenwinkel stuurt is ze niet goed wijs.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:15 schreef _Arual_ het volgende:
Waar ik me de laatste tijd aan erger: ik heb maar 40/42, en in heel veel winkels verkopen ze niet meer groter dan maat 40. Eén keer ben ik zelfs naar een grote-matenwinkel gestuurd. Toen was ik echt in tranen.
Bij de MAW IS het verplicht voor medewerkers om je aan te spreken. Ik heb namelijk een keer een gesprek opgevangen tussen twee medewerkers, waarbij de ene de andere maande zich actiever op te stellen. Ik bemoeide me er toen tegenaan door me af te vragen of het misschien in hem opgekomen was dat sommige klanten dergelijke opdringerigheid niet op prijs stellen. Hij begreep wat ik bedoelde maar ze hadden onderzoek gedaan en dat had aangetoond dat ze meer verkochten als ze zich zo opdringerig opstelden. Het is hun bedrijfsfilosofie zeg maar.quote:Op maandag 4 juni 2007 09:13 schreef Landgeld het volgende:
[..]
*eensch..
dat snap ik nooit die verkoopsters/verkopers. Laat me lekker in de winkel kijken zonder lastig gevallen te worden of steeds gevraagd te worden 'kan ik u helpen, waar bent u naar opzoek'. In sommige winkels lijkt het wel VERPLICHT voor de medewerkers.... : irritatie nr 1.. Vooral laatst bij ManAtWork in Utrecht (bij de gracht)... pfff zo irritant daar, ben direct de winkel uitgelopen....(terwijjl ik gewoon ff wilde kijken, door 3 man aangesproken die vanalles gingen laten zien) Nee, doe dan maar een winkel zoals STING/H&M ofzo. Waar wel verkopers lopen als je wat nodig hebt, maar niet DIRECT op je afkomen....
![]()
Oja, dat doen ze bij parfumzaken ook. Als je er niet deftig genoeg uitziet, gaan ze helemaal uit hun dak om maar elke keer de kleinste verpakking voor je te zoeken, want die grote kan je vast toch niet betalenquote:Op maandag 4 juni 2007 13:47 schreef manny het volgende:
- niet serieus genomen worden als je een keer duurdere kleding nodig hebt (een pak en wat overhemden, schoenen erbij) maar gewoon in je vrije tijdskleding komt aanzetten.
Volgens mij is dat ook om klandvriendelijker te zijn. In Nederland heb je dat niet zo maar in het buitenland heb je vaak dat er meteen iemand naar je toekomt en je vraagt of hij/zij je kan helpen. En dan ook de hele tijd achter je aanlooptquote:Op maandag 4 juni 2007 13:26 schreef hermanf het volgende:
[..]
Bij de MAW IS het verplicht voor medewerkers om je aan te spreken. Ik heb namelijk een keer een gesprek opgevangen tussen twee medewerkers, waarbij de ene de andere maande zich actiever op te stellen. Ik bemoeide me er toen tegenaan door me af te vragen of het misschien in hem opgekomen was dat sommige klanten dergelijke opdringerigheid niet op prijs stellen. Hij begreep wat ik bedoelde maar ze hadden onderzoek gedaan en dat had aangetoond dat ze meer verkochten als ze zich zo opdringerig opstelden. Het is hun bedrijfsfilosofie zeg maar.
Trouwens, als ze gewoon even gedag zeggen, is het ook een trucje zodat mensen minder snel gaan stelen. Je bent tenslotte opgemerkt.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:36 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook om klandvriendelijker te zijn. In Nederland heb je dat niet zo maar in het buitenland heb je vaak dat er meteen iemand naar je toekomt en je vraagt of hij/zij je kan helpen. En dan ook de hele tijd achter je aanlooptNiet dat ik dat fijn vind
![]()
Altijd rijen bij de H&M ja, toevallig dat dat vaker genoemd wordt... en geen spiegels ook irritant ja, zeker, omdat er dan bijna altijd verkopers rondlopen daar om meteen je te bespringen als je in de spiegel gaat kijken.quote:en al genoemd:
* paskamers zonder spiegels (aarrgghhh!)
* te weinig paskamers zoals bij H&M waar je standaard in de rij moet
* kleren die van de hangertjes vallen als je er alleen maar naar wijst
Ik ga altijd met mn vriendin samen het pashokje in, anders blijf je in en uitlopenquote:Ik heb ook een keer gehad bij de Hunkemöller dat mijn moeder even in het hokje kwam kijken (we hebben dezelfde maat, dat scheelde haar weer passen) dat er zo'n wijf heel pinnig op ons af kwam rennen "dat er maar één tegelijk in het pashokje mocht!"
Da's wel een goeie jaquote:Op maandag 4 juni 2007 15:15 schreef gent het volgende:
Mijn oplossing: mp3 speler met loeiharde muziek
Je geeft ook korting om 5 voor 9 ?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:07 schreef Rory78 het volgende:
* klanten die om op koopavond om 5 voor negen dezelfde service verwachten als midden op de dag..
Ja die is ook wel heel erg. Vragen ze aan je of je deze nog in een andere maat hebt, zeg je nee omdat je hem niet hebt en dat al weet, kijken ze je ongelovig aan en dan vragen of ik hem niet achter heb...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:07 schreef Rory78 het volgende:
* ongelovige klanten..
"Nee, ik wilde je 'm alleen even laten zien. Leuk is 'ie he?"quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:02 schreef Martijn85 het volgende:
Kom je bij de kassa.
"Zo, dit wordt um?"
Dé reden voor m'n "lege winkel-fobie", als ik zie dat er echt voor de rest geen andere klanten zijn heb ik meestal geen zin in om een winkel binnen te gaan. Ookal geef je aan niet geholpen te worden, word je ontzettend bekeken. Heel vervelend om zo iets uit te zoeken.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:31 schreef Stansfield het volgende:
Waar ik me nog het meest aan erger is aan verkopers die zo opdringerig zijn. Ik kijk altijd zelf en kies zelf uit wat ik leuk vind. Ik snap ook niet dat er mensen zijn die zomaar een winkel binnen lopen en dan vragen ik heb een broek nodig. En dan zeggen wat ze leuk vinden en dat dan de verkoper er eentje uitkiest.
Dat is idd ook altijd zo grappig, klanten die denken dat je nog een mega voorraad ergens achter hebt liggen ofzo.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:41 schreef mbargo het volgende:
[..]
Ja die is ook wel heel erg. Vragen ze aan je of je deze nog in een andere maat hebt, zeg je nee omdat je hem niet hebt en dat al weet, kijken ze je ongelovig aan en dan vragen of ik hem niet achter heb...
Oh dus het lag niet aan mijquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:35 schreef fathank het volgende:
MAW is echt verschrikkelijk inderdaad. The Globe in Arnhem is ook vrij irritant, als je daar een keer komt zonder een zichtbaar veels te duur merkje word je de winkel ook uitgekeken.
Ja ze willen het liefst zelf achter kijken, ook al is er geen achter. Oh wat trouwens ook leuk is, klanten die korting vragen. "Ja maar ik koop twee overhemden, dan krijg ik toch wel een beetje korting?" of "In andere winkels krijg ik altijd korting". Ik heb zelfs wel eens gehad een gast die ging alvast uitrekenen wat het zou worden als er 10% af ging. Die heb ik uitgelegd dat ik geen vis verkoop op de markt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:37 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat is idd ook altijd zo grappig, klanten die denken dat je nog een mega voorraad ergens achter hebt liggen ofzo.
Ja, heerlijk is dat, de vervelende klant uithangenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:02 schreef Lennuzz het volgende:
ja winkelpersoneel met een attitude doet het m. Mits die onterecht is natuurlijk! omdat ik zelf ook in een winkel werk weet ik dat er sommige mensen zijn die je gewoon zonder pardon je winkel uit moet zetten als ze zich niet gedragen. want klanten kunnen er anders ook wat van...
Deze ja!! Vreselijk...als ik niemand anders in een winkel zie loop ik er ook langs. Al hebben ze nog zo'n leuke dingen. Als je er wel binnen loopt heb je meteen die opdringerige verkopers om je heen of bekijken je van top tot teen en volgen je overal waar je gaat.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:48 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dé reden voor m'n "lege winkel-fobie", als ik zie dat er echt voor de rest geen andere klanten zijn heb ik meestal geen zin in om een winkel binnen te gaan. Ookal geef je aan niet geholpen te worden, word je ontzettend bekeken. Heel vervelend om zo iets uit te zoeken.
Oger is toch gewoon een merk-winkelquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:56 schreef Fastcruiser het volgende:
Overigens kan Oger (geen merkstore) er trouwens ook wel wat van. Dieptepunt was wel een verkoper die op denigrerende toon "mooie schoenen he" in m'n oor schreeuwde terwijl ik een Santoni in m'n handen had. Nee joh ik pak alleen lelijke schoenen op, snap dat dan!
UUUhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh de MAW? In de zin van 'met andere woorden' ? Ik heb geen flauw idee welke winkel je bedoeld! (luie hond!)quote:Op zondag 3 juni 2007 21:23 schreef NoelGallagher het volgende:
jodel![]()
iedereen (naja de meesten) komen weleens in een kledingwinkel.
Waar erger je je kapot aan in de kledingwinkels, Welke kledingwinkels zijn dat, en wat kan er allemaal verbeterd worden xD?
ik erger me kapot bij de MAW aan dat de muziek zo kankershard aanstaat (bij de MAW in ehv in ieder geval wel) lijkt verdomme net een discotheek man![]()
De opdringerigheid is soms ook zwaar irritant.
Er was zelfs een verkoper die me zowat dwong om aan een broek te ruiken![]()
jullie? ^^
Oh ja.. en als je dan iets interessant vindt gaan ze: ja, maar dat kost xxx!quote:Op maandag 4 juni 2007 13:51 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oja, dat doen ze bij parfumzaken ook. Als je er niet deftig genoeg uitziet, gaan ze helemaal uit hun dak om maar elke keer de kleinste verpakking voor je te zoeken, want die grote kan je vast toch niet betalen.
Oooooooh zo herkenbarquote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:48 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dé reden voor m'n "lege winkel-fobie", als ik zie dat er echt voor de rest geen andere klanten zijn heb ik meestal geen zin in om een winkel binnen te gaan. Ookal geef je aan niet geholpen te worden, word je ontzettend bekeken. Heel vervelend om zo iets uit te zoeken.
peohh, de Globe in Arnhem jah. OMG, zéker door die oude vent die daar staat. Echt een fucking irritante kledingwinkel. Volgens mij is het de eigennaar, maar die gast kijkt je idd de winkel uit als je ff met 'normale' kleding inkomtquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:35 schreef fathank het volgende:
MAW is echt verschrikkelijk inderdaad. The Globe in Arnhem is ook vrij irritant, als je daar een keer komt zonder een zichtbaar veels te duur merkje word je de winkel ook uitgekeken. Britain in Arnhem is wel relaxed. Altijd ff lullen met die verkoper daar, en hij weet k ook wat voor''n kleren ik draag, en heeft altijd goeie suggesties..
Ik erger me kapot aan kledingswinkels waar:quote:Op zondag 3 juni 2007 21:23 schreef NoelGallagher het volgende:
jodel![]()
iedereen (naja de meesten) komen weleens in een kledingwinkel.
Waar erger je je kapot aan in de kledingwinkels, Welke kledingwinkels zijn dat, en wat kan er allemaal verbeterd worden xD?
Klopt of als ze meters van je vandaan staan en niet de moeite nemen om naar je toe te komen om wat voor reden ook en dan seggen: " seg het maar "quote:ik erger me kapot bij de MAW aan dat de muziek zo kankershard aanstaat (bij de MAW in ehv in ieder geval wel) lijkt verdomme net een discotheek man![]()
Dat lijkt me dan een verschrikkelijke winkel, blij dat ik er nooit geweest ben.quote:
dat is inderdaad echt een irritante winkel lope nalleen van die nephippies in en uit.quote:
Scheithekel aan winkelen maar bij de Joy valt het mee inderdaadquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:51 schreef Renesite het volgende:
Geef mij maar een dorp als Roden (Voor de Roden kenners)
Persoonlijk geholpen
Geen knoeterharde muziek
Niet téveel drommen mensen
Altijd een pashokje vrij![]()
En een knoetergrote winkel![]()
JOY roden![]()
![]()
Idd! Ik heb een wijd truitje van H&M van maat 36, maar ook een strakke van maat 42. Gemiddeld heb ik maat 38, dusquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:18 schreef QQelleQ het volgende:
Ik irriteer me echt mateloos aan de maatvoering bij de H&M. Nu erger ik me zoiezo al vaak in de H&M om alle redenen die hier al eerder genoemd zijn, maar wat ik echt niet snap is de gedachte achter 4 soorten maat systemen binnen een winkel.
Als het nou nog om merkkleding zou gaan kon ik het enigzins begrijpen, verschil in merk = verschil in maat, maar bij de H&M is het toch allemaal H&M?! Nou dan, zorg er dan ook voor dat ik niet als ik een shirtje wil hebben de ene keer maat 34, dan weer maat 40 dan weer xs dan weer s/m dan weer one size fits al nodig heb.
Kies gewoon voor 1 systeem en blijf daar bij(het liefst natuurlijk die waarin ik maat 34 heb
)
Dat is soms wel gewoon waar hoor, heb een keer een broek gekocht maat 40 omdat die in de winkel goed zat maar hij liep zo uit dat hij echt veel te groot werdquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:00 schreef KinkyGiraf het volgende:
O ja, niet te vergeten:
is een broek te klein: hij loopt nog wel uit!
is een broek te groot: hij krimpt nog wel wat hoor!
uhuh. doei.
Vooral linnen heeft daar een handje vanquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dat is soms wel gewoon waar hoor, heb een keer een broek gekocht maat 40 omdat die in de winkel goed zat maar hij liep zo uit dat hij echt veel te groot werdHeb de broek verkocht en ben teruggegaan naar de winkel voor een te kleine 38 die later dus perfect zat
Ja dat heb ik nu dus met een spijkerbroek dus het kan inderdaad dat broeken wijder worden naarmate je ze draagtquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dat is soms wel gewoon waar hoor, heb een keer een broek gekocht maat 40 omdat die in de winkel goed zat maar hij liep zo uit dat hij echt veel te groot werdHeb de broek verkocht en ben teruggegaan naar de winkel voor een te kleine 38 die later dus perfect zat
Oh daar heb ik zelf eigenlijk niet zoveel van gemerkt.. heb dat vooral, net zoals Cyan, bij spijkerbroeken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vooral linnen heeft daar een handje van.
Bucky! Ook fijne winkelquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:26 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Scheithekel aan winkelen maar bij de Joy valt het mee inderdaad![]()
Joy Roden kom ik nog wel eens, en die spijkerbroeken winkel van hun. Tegenover de Scheer en Foppen.
Logisch is ook echt niet normaal hoorquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Ooit es met m'n moeder in de Hunkemuller, ma wurmt zich in een BH en steekt vervolgens hoofd pissig uit hokje. Ding was veels te klein, dus ik zou net weglopen om een maatje groter. Word ik haast omver geduwd door een verkoopster die zo de hand in de BH van m'n moeder steekt en het hele spul wat "omhoog duwt" "Zo, dat zit een stuk beter, of niet?![]()
Sindsdien kom ik er niet meer.
Verder:
Opdringerige verkoopsters, vooral degene die voor je hokje staan te wachten tot je eruit komt.
Drukte bij pashokje
Mega-rijen bij de kassa
Winkelen....![]()
Net zoals in Italiequote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:17 schreef petersss het volgende:
Ummm.. waarom zijn ze er eigenlijk nog verkopers???? Je kunt ze net zo goed verbannen en een paar polen in dienst nemen die de kleding weer netjes opvouwen...wij blij en winkel blij
Ik heb echt geen flauw benul wat je hiermee bedoeld?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:33 schreef Grimm het volgende:
Vrouwen die bij mannen winkels op z'n "vrouws" in de kleren gaan zoeken zeg maar, d'r in om schueren en trekken..
Moet je maar eens het verschil zien tussen een sting/lady sting of een winkel met alleen mannenkleding. Vrouwen zijn in dat opzicht veel slordiger. En graaien meer uit bakken enz.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:02 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw benul wat je hiermee bedoeld?
Sjezus arbeider jij werkt daar om mensen te helpen. Dus zeik nietquote:Op maandag 4 juni 2007 20:46 schreef mbargo het volgende:
Ik werkte in een kledingwinkel. Mijn irritaties.
- Mensen die niet groeten omdat ze aan het bellen zijn en blijven bellen.
- Mensen die niet (terug)groeten, als iemand je gedag zegt is het toch gewoon fatsoenlijk dat je reageert. Maar tegenwoordig zijn mensen bang dat je gelijk de hele winkel aan ze wil verkopen. En ook al zou dat zijn, jij stapt die winkel in, dan mag je ook gewoon groeten.
- Mensen die bellen tijdens het afrekenen.
- Mensen die om vijf voor zes de winkel binnen stappen en boos worden als je om 2 voor zes verteld dat we zo gaan sluiten.
Je vriend: "Ja, ze is het inderdaad zat"quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:15 schreef heaven7 het volgende:
Ooit eens gehad bij Jeanscentre dat ik al 3 dames had afgewimpeld (nee ik kijk zelf), dat er één op me af kwam gerend toen ik het hokje uitkwam met een kledingstuk aan, ik dat al zag en gauw het hokje weer invlucht en vervolgens vraagt ze aan mijn vriend hoe het zat
nee hoor om te verkopen. het is geen liefdadigheidsinstelling. en ook als ze kopen hebben ze zich maar fatsoenlijk te gedragen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:36 schreef Yankee het volgende:
[..]
Sjezus arbeider jij werkt daar om mensen te helpen. Dus zeik niet![]()
Als er ergens een aanbieding is voor kleren in de vrouwen afdeling zie je al die vrouwen als een tazmanian devil door die shirtjes heen gaan. Mannen bekijken het en als het niks is dan leggen ze het netjes terugquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:02 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw benul wat je hiermee bedoeld?
Ach het beste is gewoon dat als je een shop binnenloopt, dat iemand je groet en iets roept in de trant van "Hee, kijk gerust even rond als je me nodig hebt, hoor ik het wel!".
Ik zal maar geen flauw grapje over de combinatie "kut" en de winkelnaam "men at work" makenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:36 schreef punkiie het volgende:
Man at work zullen ze me niet meer zien. OPdringende verkopers harde kutmuziek. kut kleren alles is kut daar![]()
kutjes @ work?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik zal maar geen flauw grapje over de combinatie "kut" en de winkelnaam "men at work" maken
quote:Op zondag 10 juni 2007 16:57 schreef Elvi het volgende:
Nee de klanten zijn leuk...Ik heb in 2 kledingwinkels gewerkt en ik kon sommige klanten echt wurgen...
Ok ik wéét dat het vervelend is als de werknemers vragen "kan ik je helpen?" maar soms is dat echt verplicht... Ik ben er wel es op aangesproken dat ik dat niet deed. Toen ik zei dat ik dat zelf ook niet altijd op prijs kon stellen was het antwoord "Niks mee te maken! Beleid!" De werknemers vinden het zelf ook niet altijd leuk om te vragen dus ga je ergens anders werken?
![]()
Dé reden waarom ik bij het passen van broeken mooi mijn schoenen aanhoud!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:25 schreef MJay1 het volgende:
Laatst ook in een sportzaak, ik een sportbroek passen, waarvoor ik dus mijn slippers uit moest doen (Was echt heet!), ligt er gewoon een berg zand op de grond!! Lekker dan!
Een verkoper die de kleding afkraakt die hij zelf verkoopt. Het moet niet gekker worden.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:34 schreef Terreros85 het volgende:
Ergste wat ik ooit meegemaakt heb: Ik zou een t-shirt afrekenen met een Rolling Stones-print erop. Was bij de Jack&Jones geloof ik. De hals was wel wijd, maar niet té. Gaat die verkoper achter de kassa mijn t-shirt de grond in boren. Dat het een shirt voor ouwe mannetjes is etc. Het sloeg helemaal nergens op wat hij zei, en dat hij het überhaupt al zei![]()
Zoek ik zijn fotoboek op, staat er exact zo'n foto in. Met 15 cm reet die je aanstaart.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:03 schreef Modus het volgende:
zo'n overgestileerde Aziaat, zo een als er hier ergens op Fok ook rondloopt. De gast zijn broek hing serieus aan de onderkant van zijn reet. Vaak hebben ze dan wel een lang tshirt of een hoodie ofzo die daar dan precies op valt. Dees dus niet.. Dees had een veel te kort tshirt, hing ruim boven zijn reet.
. Oftewel, je zag gewoon altijd een cm of 15-20 van zijn bolle reet in z'n hippe tight whities. Trendy winkel OK, ik snap alleen niet dat je als eigenaar je personeel er zo bij laat lopen.
Ja vast... Ik ben dus nu in Polen en was gisteren aan het winkelen (jaja, hier zijn de winkels zeven dagen per week open). Ben ik in een kleding winkel waar 1 verkoopster engels spreekt, ik vroeg wat precies de kleur van een shirtje was (donkerblauw of zwart), mijn vraag wordt beantwoord, vervolgens wordt mijn maat uit de stapel gehaald "en zal ik je kleren alvast naar de kleedkamer brengen, dan kun je nog rustig verder kijken".quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:17 schreef petersss het volgende:
Ummm.. waarom zijn ze er eigenlijk nog verkopers???? Je kunt ze net zo goed verbannen en een paar polen in dienst nemen die de kleding weer netjes opvouwen...wij blij en winkel blij
Inderdaad irritant dat je netjes staat te wachten en dat er dan zo'n zogenaamde vaste klant begint te roepen naar de kassa en dat die voorang krijgt.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef zwahiel het volgende:
Hulde trouwens voor winkels als SubZero. Op een drukke zaterdag kom ik er binnen, roep naar de toonbank dat ik dit model Tigers wil, ze kennen mijn maat halen meteen de schoenen uit het magazijn, ondertussen zoek ik nog een shirtje uit, heb ik al betaald en loop ik fluitend vijf minuten later de winkel uit.
En dan dat die tokkies zich ertussen gaan smijten met hun "ik was eerst, help mij eens hiero met mijn gepenmuil" Mooiste reactie van die verkoper: "Dit is 2 seconden mevrouw ik kom zo bij U" en dat ie dan naar mij op een zachte toon roept dat ie wel meer klanten zo wil hebben met een lach
Oeoeoeoehhh!! Ik wil je aanraken, nu!quote:Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef zwahiel het volgende:
Hulde trouwens voor winkels als SubZero. Op een drukke zaterdag kom ik er binnen, roep naar de toonbank dat ik dit model Tigers wil, ze kennen mijn maat halen meteen de schoenen uit het magazijn, ondertussen zoek ik nog een shirtje uit, heb ik al betaald en loop ik fluitend vijf minuten later de winkel uit.
En dan dat die tokkies zich ertussen gaan smijten met hun "ik was eerst, help mij eens hiero met mijn gepenmuil"Mooiste reactie van die verkoper: "Dit is 2 seconden mevrouw ik kom zo bij U" en dat ie dan naar mij op een zachte toon roept dat ie wel meer klanten zo wil hebben met een lach
Da's pas een irritatie, die branchvervaging....koffie in de supermarkt, koffie bij de kapper, koffie in de kledingwinkel. Ik ga toch ook geen kleren kopen in een cafe. En als het nou nog gratis was, maar je betaalt er (indirect) dubbel en dwars voor.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:42 schreef Cloud_SB het volgende:
Ik erger me nooit, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik alleen naar winkels ga waarvan ik de eigenaar/verkoper ken en/of ik er al tijden kom en niet naar massa productie winkels als H&M/ MAW ga.
9 van de 10 winkels waar ik heen ga krijg ik ook gewoon koffie en kan ik uren blijven hangen.
Doe dat maar is in de pc hooft.
Naar welke winkels ga je dan meestal?quote:Op maandag 11 juni 2007 14:42 schreef Cloud_SB het volgende:
Ik erger me nooit, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik alleen naar winkels ga waarvan ik de eigenaar/verkoper ken en/of ik er al tijden kom en niet naar massa productie winkels als H&M/ MAW ga.
9 van de 10 winkels waar ik heen ga krijg ik ook gewoon koffie en kan ik uren blijven hangen.
Doe dat maar is in de pc hooft.
Bij de H&M zaniken ze niet. O.k., het is er steevast te druk, maar de anonieme sfeer bevalt me. T'is dat de kwaliteit zo bagger is, anders kocht ik er drie keer zoveel als nu.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:42 schreef Cloud_SB het volgende:
Of juist in 't lagere...tenminste als je geen opdringerige verkopers wilt. Bij een Wibra of Scapino staan ze niet te springen om je te helpen.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:46 schreef Rutgerr het volgende:
Als je je irriteert aan de aankleding, het personeel van de kledingzaken en andere factoren van de kledingwinkels is het wellicht een optie om eens te gaan kijken in het hogere segment.
Inderdaad, dat verbaasde mij toen ook! En in de VS geldt H&M als een duurdere winkelquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:08 schreef Cyan het volgende:
Bij H&M in New York kun je zelf je verlichting instellen in het pashokje! Heb ook zelden zo'n strakke en opgeruimde H&M gezien!
Maar de service daar is echt super! Alles hangt strak en op maat, ze zijn niet te beroerd om je te helpen, de pashokjes zijn schoon en hebben keuze in verlichting. Er loopt enorm veel personeel rond dat alles opvouwt en terughangt. Geweldig!quote:Op maandag 11 juni 2007 20:03 schreef poohy het volgende:
[..]
Inderdaad, dat verbaasde mij toen ook! En in de VS geldt H&M als een duurdere winkel![]()
Die dingen snap ik dus ook niet. Absoluut niet mooi en 't lijkt positiekledingquote:Op woensdag 13 juni 2007 00:48 schreef AudreyHepburn het volgende:. Ik weiger gewoon om in een strapless jurk te lopen waarin ik 6 maanden zwanger lijk. Helaas is De Modewereld het niet met mij eens.
Men@Work zeker. Als je daar naar binnen gaat, word je nog net niet doof. Dat is sowieso de enige kledingzaak in Eindhoven waarzij ik me het inhuren van een dj voor kan stellen. Of het moet de Chill Out van de Bijenkorf zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:05 schreef SEMTEX het volgende:
Idd, muziek die zo hard staat dat je elkaar niet meer kunt verstaan, omdat het zgn. hip is.
Er is een winkel in Eindhoven die daarvoor zelfs een DJ inhuurt.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:02 schreef Martijn85 het volgende:
Kom je bij de kassa.
"Zo, dit wordt um?"
- "Nee, ik haal systematisch broeken uit de rekken en die leg ik op toonbanken neer"
Maar dan zit er wel zo'n mooi binnenkijkgat midden in de deur...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:24 schreef don-diablo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de pashokjes van de H&M een van de weinige goede vind. Ruim, 2 spiegels en een deurtje ipv gordijn of wat dan ook.
iddquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:23 schreef Bolter het volgende:
Dat boeit me dus totaal niet. Kan me voorstellen dat vrouwen daar meer moeite mee hebben. Ik sta minimaal in m'n boxer. Like care dat iemand me dan zou zien...
Ach wij staan meestal ook wel in onze bh en string/boxer/onderbroek. Met gewone kleren is dat niet zo'n ramp. Maar als je een bh wilt passen en je bent boven de 1.80m dan kunnen de andere klanten mooi meekijken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:23 schreef Bolter het volgende:
Dat boeit me dus totaal niet. Kan me voorstellen dat vrouwen daar meer moeite mee hebben. Ik sta minimaal in m'n boxer. Like care dat iemand me dan zou zien...
Heel herkenbaar! dat heb ik dus ook.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:18 schreef QQelleQ het volgende:
Ik irriteer me echt mateloos aan de maatvoering bij de H&M. Nu erger ik me zoiezo al vaak in de H&M om alle redenen die hier al eerder genoemd zijn, maar wat ik echt niet snap is de gedachte achter 4 soorten maatsystemen binnen een winkel.
Als het nou nog om merkkleding zou gaan kon ik het enigzins begrijpen, verschil in merk = verschil in maat, maar bij de H&M is het toch allemaal H&M?! Nou dan, zorg er dan ook voor dat ik niet als ik een shirtje wil hebben de ene keer maat 34, dan weer maat 40 dan weer xs dan weer s/m dan weer one size fits all nodig heb.
Kies gewoon voor 1 systeem en blijf daar bij(het liefst natuurlijk die waarin ik maat 34 heb
)
ja, je boxer, niet in je stringquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:23 schreef Bolter het volgende:
Herkenbaar. Of de kleurencombinaties zijn soms klote dat ik dan denk dat de designerteams aan de drugs zijn geweest tijdens het ontwerpen. Kortom leuk shirtje qua pasvorm, maar jammer dat de kleuren niet passen (alles in combinaties met oranje printje of zwart met een goud printje bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:23 schreef kruimel_20 het volgende:
ook een ergernis en ik merk het vooral in de H&M... een shirtje vinden , maar eigenlijk een andere kleur willen hebben....Kun je de hele winkel af om te zoeken waar de andere kleur hangt.
Of de juiste kleur is er gewoon níet. Net zoals toen ik een zomerjas wilde hebben: Ik zag er bij de H&M eentje die precies goed was, op één ding na: Hij was poepkleurig. En helaas was 'ie er niet in een léuke kleur.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:23 schreef kruimel_20 het volgende:
ook een ergernis en ik merk het vooral in de H&M... een shirtje vinden , maar eigenlijk een andere kleur willen hebben....Kun je de hele winkel af om te zoeken waar de andere kleur hangt.
Vooral die ene kutdwerg die daar werkt. Ik heb echt altijd zin om hem te slaan als ik langer dan een minuut met hem moet praten. Hij is ook echt ZO opdringerig en vervelend.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 05:48 schreef speknek het volgende:
Speciale kots voor een verkoopsysteem van de Rode Winkel in Utrecht. Een paar keer per jaar hebben ze daar jeans in de aanbieding. En wat doen ze dan, dan maken ze een toonbank voor de rekken, met verkopers erachter. Dan moet je dus aanwijzen welke broek je wil hebben! Niet dat je enig idee hebt hoe ze eruit zien, want ze liggen allemaal opgevouwen. Even een leuke broek zoeken (zo ze die al hebben in de aanbieding) wordt dus een martelgang waarbij je minstens een half uur bezig bent met vragen, passen, afwijzen, nieuwe zoeken, wachten tot andere mensen geholpen zijn, weer iets vragen, chagrijnig worden, broeken wegflikkeren en de winkel uitstampen. Om het vervolgens niet meer in de aanbieding te kopen. Jaaa zo maak je klantenbinding.
Dat vind ik ook mega irritant ja. Een paar jaar geleden kon je gewoon zelf kijken maar dat werd op een gegeven moment een puinhoop. Dus vandaar dat ze het denk ik achter een hekje hebben gedaan en dat medewerkers alles pakken. Maar dan is het idd mega irritant dat ze niet ff ophangen welke broeken er allemaal onder die actie vallen ja.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 05:48 schreef speknek het volgende:
Speciale kots voor een verkoopsysteem van de Rode Winkel in Utrecht. Een paar keer per jaar hebben ze daar jeans in de aanbieding. En wat doen ze dan, dan maken ze een toonbank voor de rekken, met verkopers erachter. Dan moet je dus aanwijzen welke broek je wil hebben! Niet dat je enig idee hebt hoe ze eruit zien, want ze liggen allemaal opgevouwen. Even een leuke broek zoeken (zo ze die al hebben in de aanbieding) wordt dus een martelgang waarbij je minstens een half uur bezig bent met vragen, passen, afwijzen, nieuwe zoeken, wachten tot andere mensen geholpen zijn, weer iets vragen, chagrijnig worden, broeken wegflikkeren en de winkel uitstampen. Om het vervolgens niet meer in de aanbieding te kopen. Jaaa zo maak je klantenbinding.
Met paardestaart??quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:55 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Vooral die ene kutdwerg die daar werkt. Ik heb echt altijd zin om hem te slaan als ik langer dan een minuut met hem moet praten. Hij is ook echt ZO opdringerig en vervelend.
Dat heb je dan verkeerd want ze werken niet op comissie of targetbasis.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:04 schreef Keroppi het volgende:
Ze werken daar op commissie of op targets.... Ik heb ook een keer de fout gemaakt om me een broek aan te laten smeren, nou dan loopt de blije verkoper in kwestie 'even met je mee naar de kassa'
Ja, die irritante Oempaloempa, ja.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:51 schreef Stansfield het volgende:
Met paardestaart??
Als vrouw hoor je daar toch blij mee te zijn?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 05:29 schreef Isabeau het volgende:
- verkopers die met een totaal andere broek aankomen die je ook even moet passen (maar dan 3 maten te klein....mensen schatten mijn maat helemaal verkeerd in).
Ha, die ken ik ook. In Tiel vond ik hem wel ok, niet te opdringerig ook al was het toen niet echt druk. Maar in Utrecht moest ik de hele winkel opkopen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:55 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja, die irritante Oempaloempa, ja.
Erg herkenbaar.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:46 schreef mbargo het volgende:
Ik werkte in een kledingwinkel. Mijn irritaties.
- Mensen die niet groeten omdat ze aan het bellen zijn en blijven bellen.
- Mensen die niet (terug)groeten, als iemand je gedag zegt is het toch gewoon fatsoenlijk dat je reageert. Maar tegenwoordig zijn mensen bang dat je gelijk de hele winkel aan ze wil verkopen. En ook al zou dat zijn, jij stapt die winkel in, dan mag je ook gewoon groeten.
- Mensen die bellen tijdens het afrekenen.
- Mensen die om vijf voor zes de winkel binnen stappen en boos worden als je om 2 voor zes verteld dat we zo gaan sluiten.
Het is juist een beetje genantquote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:33 schreef Bolter het volgende:
Als vrouw hoor je daar toch blij mee te zijn?![]()
Wel maf dat diverse mensen precies weten over welke irritante verkoper het gaatquote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ha, die ken ik ook. In Tiel vond ik hem wel ok, niet te opdringerig ook al was het toen niet echt druk. Maar in Utrecht moest ik de hele winkel opkopen.
Het paar minuten voor sluitingstijd aan komen zetten vind ik nog niet zo erg, maar als je dan aan geeft dat je over 3 minuten gaat sluiten of al bent gesloten en dat ze je dan raar aankijken, dat is erg.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:04 schreef VeX- het volgende:
[..]
Erg herkenbaar.
Vooral dat van mensen die niet teruggroeten of geërgerd teruggroeten en klanten die een paar minuten voor sluitingstijd nog even aan komen zetten. Tuig.
Of klanten die beter denken te weten hoe het systeem in elkaar zit. 'Heb je die echt niet?'
![]()
Misschien komt dat door ervaring met winkels die wčl een magazijn hebben of die een kledingstuk voor je bij een andere winkel van de keten bestellen. Dat is mij regelmatig overkomen hoor, dat ze voor je gaan bellen naar een ander filiaal of de groene broek in die en die maat er nog wel is. Dus het is helemaal niet raar als je dan 'echt niet?' zegt als er niets mogelijk is.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:58 schreef mbargo het volgende:
Als ik hier zo de reacties door lees zijn er hier heel wat van die 'klanten' die denken te weten hoe het systeem in elkaar zit.
Waarom zou ik het systeem moeten weten of beter denken te weten? Een klant is geen verkoper. Of zijn de rollen opeens nu omgedraaid? Het lijkt me juist logisch om het even te vragen. Een goede verkoper zou dan de extra moeite moeten nemen om even te gaan kijken of na te vragen. Althans dan doen ze iig wat ipv jou wazig aan te kijken/ lastig te vallen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:04 schreef VeX- het volgende:
[..]
Of klanten die beter denken te weten hoe het systeem in elkaar zit. 'Heb je die echt niet?'
![]()
Tja, hij werkt vaak en heeft een herkenbaar uiterlijk.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel maf dat diverse mensen precies weten over welke irritante verkoper het gaatDan ben je wel héél erg.
Groeten is een manier van klantvriendelijkheid, niet verkopervriendelijkheidquote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:04 schreef VeX- het volgende:
Erg herkenbaar.
Vooral dat van mensen die niet teruggroeten of geërgerd teruggroeten en klanten die een paar minuten voor sluitingstijd nog even aan komen zetten. Tuig.
Vind 't vaak nogal autistisch overkomen als je iemand groet en die ander kijkt een beetje weg of zegt helemaal niets.quote:Op zondag 24 juni 2007 05:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Groeten is een manier van klantvriendelijkheid, niet verkopervriendelijkheid.
Misschien heeft die arrogante houding niets met geld te maken, of je beeldt het jezelf in.quote:Op zondag 24 juni 2007 00:30 schreef carpediem23 het volgende:
Arrogante snollen als verkoopster, waarom doen ze zo verwaand ze verdienen vet slecht.
Idd, gewoon even hallo zeggen, het doet geen pijn hoorquote:Op zondag 24 juni 2007 10:25 schreef Bolter het volgende:
[..]
Vind 't vaak nogal autistisch overkomen als je iemand groet en die ander kijkt een beetje weg of zegt helemaal niets.
Hier in Japan doen ze niets anders. Winkelbediendes kruipen over de grond voor de klanten. En zo hoort het.quote:Op zondag 24 juni 2007 10:25 schreef Bolter het volgende:
Vind 't vaak nogal autistisch overkomen als je iemand groet en die ander kijkt een beetje weg of zegt helemaal niets.
Helaas heb ik dezelfde ervaring met lingeriezaken. Dat ze even je borsten goed leggen (que!?!) of het gordijn gewoon openzwiepen. Dat laatste was wel een keer een erg grappige ervaring. Ik was met mijn (homo) buurman gezellig aan het winkelen en ging een bh kopen. Op een gegevenmoment doet de verkoopster de gordijn-truc en sta ik in mijn bh tegenover mijn buurman terwijl zij zegt "En wat vind jij er van?" Hij zei heel droog: "Mijn buurvrouw ziet er in bh nog vrouwelijker uit" Dat gezicht van die verkoopster was onbetaalbaarquote:Op zondag 24 juni 2007 10:43 schreef Fixers het volgende:
De verhaen van de hunkermoller vind ik apart. Ik ken meerdere lingerieverkoopsters en heb begrepen dat het erg gebruikelijk is dat ze helpen passen en daarbij het een en ander ook 'rechttrekken'. Maar er is dan wel een groot verschil tussen "Zal ik even helpen met passen?" en de "gordijn opentrek en ongevraagde graai acties" die hier zijn beschreven.
Ze maken juist meer marge op eigen merken dan op duurdere merken.quote:Op zondag 24 juni 2007 10:43 schreef Fixers het volgende:
Met de 'betere herenmodezaken' heb ik gemengde ervaringen. De service van Barsoi in utrecht was echt subliem. Ook al liep ik binnnen in een t-shirt en spijkerbroek en was het vanaf het begin al duidelijk dat ik zou gaan voor hun eigen goedkope merklijn en niet een van de dure grote merken. Geen moeite werd er gespaard. De junior verkoper werd zelfs aan de kant geschoven door een senior-verkoper. Beetje op een "are you being served" manier. Maar ik heb er prima advies gekregen én een goed pak gekocht.
Als er iets mogelijk zou zijn zou de verkoper toch niet zeggen dat er niets mogelijk is.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien komt dat door ervaring met winkels die wčl een magazijn hebben of die een kledingstuk voor je bij een andere winkel van de keten bestellen. Dat is mij regelmatig overkomen hoor, dat ze voor je gaan bellen naar een ander filiaal of de groene broek in die en die maat er nog wel is. Dus het is helemaal niet raar als je dan 'echt niet?' zegt als er niets mogelijk is.
Jij hoeft het systeem juist niet te weten, jij hoeft alleen maar te vragen of ze iets in jouw maat hebben, als de verkoper dan zegt dat ie het niet heeft, heeft het weinig zin om te vragen 'ook niet achter?', als hij/zij dan antwoordt 'nee' weet hij/zij blijkbaar dat het ook niet achter ligt en hoef je daarna niet te vragen 'echt niet?'.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:34 schreef wizarddragon het volgende:
[..]
Waarom zou ik het systeem moeten weten of beter denken te weten? Een klant is geen verkoper. Of zijn de rollen opeens nu omgedraaid? Het lijkt me juist logisch om het even te vragen. Een goede verkoper zou dan de extra moeite moeten nemen om even te gaan kijken of na te vragen. Althans dan doen ze iig wat ipv jou wazig aan te kijken/ lastig te vallen.
Nou in mijn ervaring heeft het weldegelijk zin om door te vragen en dan blijkt dat het opeens wel beschikbaar is. Maar als het iig niet berschikbaar is, dan pech gehad. Niet geschoten is altijd mis he.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:55 schreef mbargo het volgende:
[..]
Jij hoeft het systeem juist niet te weten, jij hoeft alleen maar te vragen of ze iets in jouw maat hebben, als de verkoper dan zegt dat ie het niet heeft, heeft het weinig zin om te vragen 'ook niet achter?', als hij/zij dan antwoordt 'nee' weet hij/zij blijkbaar dat het ook niet achter ligt en hoef je daarna niet te vragen 'echt niet?'.
Niet normaal zegquote:Op zondag 24 juni 2007 18:12 schreef alors het volgende:
Ik was van de week in Groningen bij de H&M, stond te wachten op iemand voor een pashokje. Komt er een vrouw aan ik dacht ze zoekt dr dochter ofzo. Maar nee, mevrouw moest zelf een pashokje hebben. En zelf even onder de deur door kijken, of luisteren, ho maar, dat was teveeel moeite, ze scheurde gewoon binnen enkele seconden zowat alle (dus bezette) hokje open. Er stonden gewoon meisjes in hun string enzo, en 'sorry' zeggen, ho maar. Daar heb ik dus zo'n grafhekel aan, mensen die zomaar je pashokje binnenwalsen als het ze niet snel genoeg gaat
Heb ik ook een keertje gehad. Iemand stond vlakbij mijn pashokje een meisjesnaam te roepen. "Dinges, doe nu dat gordijn eens open!" Ik had niks in de gaten, want ik was 'Dinges' niet. Opeens hoor ik 'En nu heb ik er genoeg van, trut, doe dat gordijn open'. Rukte diegene dus het gordijn open van mijn pashokje. Ik schaamde me kapot.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:12 schreef alors het volgende:
Ik was van de week in Groningen bij de H&M, stond te wachten op iemand voor een pashokje. Komt er een vrouw aan ik dacht ze zoekt dr dochter ofzo. Maar nee, mevrouw moest zelf een pashokje hebben. En zelf even onder de deur door kijken, of luisteren, ho maar, dat was teveeel moeite, ze scheurde gewoon binnen enkele seconden zowat alle (dus bezette) hokje open. Er stonden gewoon meisjes in hun string enzo, en 'sorry' zeggen, ho maar. Daar heb ik dus zo'n grafhekel aan, mensen die zomaar je pashokje binnenwalsen als het ze niet snel genoeg gaat
Dit vind ik ook een heel erge. Ik heb altijd een grote tas bij me van huis, en toch willen ze me allerhande plastic tasjes aansmeren (waarvan ik ook al een grote voorraad heb). En als ik dan - terwijl ze het al inpakken, want zo snel zijn ze ermee - zeg dat ik er geen behoefte aan heb omdat ik zelf een lege rugtas mee heb gebracht, pakken ze met een geīrriteerde blik de gekochte spullen weer uit.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:21 schreef heaven7 het volgende:
-Kassamiepjes die niet vragen of ik een tasje wil maar er gewoon één pakken ondanks dat je al met 25 tassen staat, zou het niet in ze opkomen dat ie daar wel ergens bijkan om zo weer een tas (=milieu) te besparen?
Straks is het een Fokker. Leuk om te lezen over jezelf.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Tja, hij werkt vaak en heeft een herkenbaar uiterlijk.
Denk het niet. Al zou een vriendenprijsje er dan niet meer inzittenquote:Op zondag 24 juni 2007 23:15 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Straks is het een Fokker. Leuk om te lezen over jezelf.
Dat had ik dus ook een keer... ons magazijn was toen helemaal leeg! (uitverkoop, geen nieuwe collectie) dus alles hing in de winkel. Was er een klant die me niet geloofde en zei dat we altijd wel wat achterhieldenquote:Op maandag 25 juni 2007 11:29 schreef Rens_Wilders het volgende:
Weetje wat pas irritant is?
Klanten die je uitschelden als hun maat er niet is (en je niet geloven als je zegt dat er geen voorraad van is).
Kom je nooit bij de H&M ofzo?quote:Op maandag 25 juni 2007 01:16 schreef Isabeau het volgende:
V&D heeft de smerigste kleedkamers die ik ken![]()
vind ik leuk, kan ik lekker gluren, mits het lingerie isquote:Op zondag 3 juni 2007 21:48 schreef _NadinE_ het volgende:
Lange rijen voor paskamer bij vooral de H&M.
Opdringerige verkoopster. Of juist helemaal geen verkoopster te vinden.
Gordijnen pashokje die niet helemaal sluiten.
Aangerand door een regenboog!quote:Op maandag 25 juni 2007 01:19 schreef Xebrozius het volgende:
Verkoopsters die kleding dragen waardoor ze lijken aangerand door een regenboog, verkracht door een tornado en er uitzien als een verlepte crackhoer uit de jaren '80 en mij dan gaan vertellen dat die broek die ik pas niet goed stemt met mijn shirt dat ik aanheb.
Nōg erger?quote:
Hier in Emmen ligt er ook veel stof hoorquote:Op maandag 25 juni 2007 18:48 schreef Modus het volgende:
Bij V&D DH en Rdam zijn de paskamers wel lekker groot, maar de plukken stof liggen idd echt overal.
Ja, echt ranzig. En dan geen stoeltje en voldoende haakjes biedenquote:Op maandag 25 juni 2007 18:48 schreef Modus het volgende:
Bij V&D DH en Rdam zijn de paskamers wel lekker groot, maar de plukken stof liggen idd echt overal.
Tijdje terug voor het eerst gezien, nou dat is toch wel echt raar. J&J was het.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:32 schreef Scandalous het volgende:
Vast ook allang genoemd trouwens maar mijn grootste ergernis ; Al die winkels met een eigen DJ die takkemuziek staat te draaien![]()
Oooohja die outlet is idd een ramp wat dat betreft! Ik praat ook altijd gewoon nederlands hoor, ze kunnen me watquote:Op maandag 25 juni 2007 12:59 schreef Cat22 het volgende:
Dit weekend nog een irritatie ondekt: automatisch aangesproken worden in het duits.
Leuk land, leuke mensen, taal vind ik persoonlijk minder mooi, maar daar kunnen zij niks aan doen.
Maar als ik naar een Nederlandse outlet ga dan wens ik in het Nederlands aangesproken te worden! En niet meteen Gutentag en al die shit, gebruik die maar voor de horden Duitsers die er ook komen winkelen, vind ik prima, fijn voor ze.
Ik heb een compleet gesprek gevoerd met een verkoopster die stug in het Duits bleef doorgaan terwijl ik Nederlands bleef praten. Ze kende dan ook geen Nederlands (al verstond ze me best).
Halloooo! Je werkt in Nederland, leer dan ook Nederlands!
En zorg er dan meteen voor dat al die prijskaartjes en aankondigingen in de winkel eerst de tekst in het Nederlands hebben en dan pas in het Duits.![]()
Outlet Roermond:![]()
Dan moet je niet zeiken op de winkeliers maar op alle kutklanten die vinden dat ze gratis dingen mee mogen nemen.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:29 schreef Scandalous het volgende:
Er is een winkel in A'dam waar je je tas moet afgeven als je binnenkomt, en die stoppen ze dan in een kluisDaar ga ik dus ook niet meer heen want ik hou liever m'n portemonnee bij me...
Das op de rozengracht. dat vind ik niet eens het probleem maar het is ook nog eens arrogant kutpersoneel aldaar.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:29 schreef Scandalous het volgende:
Er is een winkel in A'dam waar je je tas moet afgeven als je binnenkomt, en die stoppen ze dan in een kluisDaar ga ik dus ook niet meer heen want ik hou liever m'n portemonnee bij me...
Ik denk niet dat ze dat expres doenquote:Op woensdag 27 juni 2007 08:21 schreef dyslexie_man het volgende:
Verkopers die heel erg hun best doen iets te verkopen en allervriendelijkst de trui bestellen die ik graag wilde maar dan nog te lui zijn om even te bellen dat de trui binnen is. Ik bedoel wat is dat nou voor een moeite? Kun je een makkelijke verkoop scoren, door even te bellen (mobiel ook nog, dus op de tijd dat het ze uit komt), doen ze het niet. Terwijl ze het wel beloven. Nou ja als het binnen een maand er nog niet is, bel dan even en leg uit dat er wat mis is gegaan.
Tja dan ga ik wel naar een andere winkel hoor.........
Dat is trouwens niet alleen met kledingwinkels zo, ook met electronica winkels heb ik het mee gemaakt (een digitale videocamera van 1500 euro bestellen en dan gewoon niet bellen wanneer hij binnen is). Dan haal ik hem wel ergens anders......
Ik heb me altijd afgevraagd wat daar de filosofie achter is. Volgens mij is het verkooptechnisch een stuk beter om licht te hebben waarin de klant het beste tot zijn recht komt. Ik ben ook niet geneigd om een shirt te kopen als mijn gezicht al een rare kleur heeft gekregen door het slechte licht.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:27 schreef Ziewoarut het volgende:
Ergert zich hier niemand aan dat lelijke kutlicht dat meestal in die winkels aanwezig is. Bah! Zoooo irritant, je heb geen fatsoenlijk beeld van de kleuren en in dat licht zie er net zo mottig uit als wanneer je op een zuipavond naar de wc gaat en dan in de spiegel kijkt.![]()
Precies!quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb me altijd afgevraagd wat daar de filosofie achter is. Volgens mij is het verkooptechnisch een stuk beter om licht te hebben waarin de klant het beste tot zijn recht komt. Ik ben ook niet geneigd om een shirt te kopen als mijn gezicht al een rare kleur heeft gekregen door het slechte licht.
Eh, die tas-in-de-kluis-regel is omdat ze in de winkel niks beveiligd hebben. Dit is dus hun manier van beveiligenquote:Op woensdag 27 juni 2007 08:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeiken op de winkeliers maar op alle kutklanten die vinden dat ze gratis dingen mee mogen nemen.
Of ze artikelen nu wel of niet beveiligen, zelfs met een tas kan je ze ongezien en ongemerkt meenemen. Nooit gehoord van geprepareerde tassen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:43 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Eh, die tas-in-de-kluis-regel is omdat ze in de winkel niks beveiligd hebben. Dit is dus hun manier van beveiligen![]()
![]()
Jaquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:34 schreef Cyan het volgende:
[..]
Of ze artikelen nu wel of niet beveiligen, zelfs met een tas kan je ze ongezien en ongemerkt meenemen. Nooit gehoord van geprepareerde tassen?
ik werk zelf in een winkel en wordt er ook kanker gek van als er van die mongolen een minuut van tevoren binnnen komen!quote:Op zondag 3 juni 2007 21:45 schreef AstroStart het volgende:
Ik was laatst een kwartier voor verkooptijd in een kledingzaak. Zij zag mij, maar goed, ze liep weer verder. Toen begon ze te bellen en zag ze niet dat ik in de buurt stond. Toen zei ze door de telefoon: "Ik snap niet dat sommige gasten zo laat gaan winkelen."
Hoezo klantonvriendelijk. Ik heb er overigens wel kleding gekocht, want de andere zaken gingen dicht
Dicht in de zin van een bordje met daarop "We helpen u graag bij een andere kassa" of dicht in de zin van, er staat niemand achter de kassa? Personeel mag namelijk niet constant achter de kassa staan bij de Bijenkorf als er geen klanten zijn om af te rekenen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:41 schreef intoxicated het volgende:
Dat de helft van de kassa's bij de Bijenkorf meestal dicht is![]()
Zo'n kluisjes staan hier ook bij de C1000. Ik neem mijn tas altijd mee naar binnen en er is mij eigenlijk nog nooit gevraagd om mijn tas in een kluisje te doen. Bij de kassa's hangen er spiegels aan het plafond zodat de cassiére in je boodschappentas kan kijken.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:35 schreef Scandalous het volgende:
[..]
JaMaar dat maakt het niet minder irritant, en dit is de enige winkel met zo'n kluis.
Een minuut van te voren vind ik wat anders dan een kwartier.Als iemand een kwartier van te voren wat komt kopen heb ik daar geen problemen mee,wel met klanten die idd nog een minuut/paar minuten van te voren nog vanalles willen passen.Dan vermeld ik vriendelijk dat we over enkele minuten gaan sluiten.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:40 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ik werk zelf in een winkel en wordt er ook kanker gek van als er van die mongolen een minuut van tevoren binnnen komen!![]()
Meestal wijs ik ze ook de deur!en mochten ze zeggen dat het klant onvriendelijk is, dan klopt dat maar daar heb ik scheit aan ik wil dan fijn naar huis!!!!
![]()
Wat is het eerste wat je ziet in dat kutlicht? Jezelf in je oude vodden als je dat pashok binnenkomt .quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb me altijd afgevraagd wat daar de filosofie achter is. Volgens mij is het verkooptechnisch een stuk beter om licht te hebben waarin de klant het beste tot zijn recht komt. Ik ben ook niet geneigd om een shirt te kopen als mijn gezicht al een rare kleur heeft gekregen door het slechte licht.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:25 schreef heaven7 het volgende:
Bij Hunkemöller werkt het adverechts, ik zie putten en dutsen waar ik die normaal niet heb en dan denk ik 'ja doei, zo'n vatsig lichaam heeft geen mooie BH nodig, laat maar!'
picsquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:25 schreef heaven7 het volgende:
Bij Hunkemöller werkt het averechts, ik zie putten en dutsen waar ik die normaal niet heb en dan denk ik 'ja doei, zo'n vatsig lichaam heeft geen mooie BH nodig, laat maar!'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |