abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50723992
Te kleine gordijnen bij pashokjes: dat je er aan bijde zijden langs kan kijken.
Te lage gordijnen: dat je er over heen kan kijken.
Te hoogzittende gordijnen: benen die geheel zichtbaar zijn vanuit de winkel.
(De deuren bij de H&M zijn wat dat betreft wel heel fijn .)

Pashokjes met behaarde en stoffige vloeren.
Te kleine pashokjes.
Pashokjes zonder spiegel.
Te weinig pashokjes, waardoor je op een drukke dag eerst een half uur in de rij kan staan wachten.

Winkelpersoneel: Als u het niet kunt vinden dan hebben we het niet : goedkopere winkels.
Winkelpersoneel dat je vanaf binnenkomst in de gaten houdt en achter je aan loopt om te vragen of ze je kunnen helpen: duurdere winkels. Als ik ergens mee zit vraag ik het wel.
Winkelpersoneel dat je van alles aan wil smeren en ongevraagd commentaar gaat geven.

Winkelpersoneel dat in lingeriewinkels voor de pashokjes gaat staan en gaat vragen of je hulp nodig hebt : omdat je in hun ogen te lang bezig bent met passen.

Veel te harde muziek.

Maar toch vind ik winkelen meestal erg ontspannend en leuk om te doen .
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:24:27 #202
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_50724533
Alles wat ik hier lees is owzo herkenbaar.

Ik moet zeggen dat ik de pashokjes van de H&M een van de weinige goede vind. Ruim, 2 spiegels en een deurtje ipv gordijn of wat dan ook.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_50724605
Een heel simpele: pashokjes waar je je bril nergens kwijt kunt. De meeste pashokjes dus.
pi_50728441
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:24 schreef don-diablo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de pashokjes van de H&M een van de weinige goede vind. Ruim, 2 spiegels en een deurtje ipv gordijn of wat dan ook.
Maar dan zit er wel zo'n mooi binnenkijkgat midden in de deur...
Have fun...
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:23:24 #205
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50728708
Dat boeit me dus totaal niet. Kan me voorstellen dat vrouwen daar meer moeite mee hebben. Ik sta minimaal in m'n boxer. Like care dat iemand me dan zou zien...
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:16:29 #206
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_50730719
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:23 schreef Bolter het volgende:
Dat boeit me dus totaal niet. Kan me voorstellen dat vrouwen daar meer moeite mee hebben. Ik sta minimaal in m'n boxer. Like care dat iemand me dan zou zien...
idd
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_50733053
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:23 schreef Bolter het volgende:
Dat boeit me dus totaal niet. Kan me voorstellen dat vrouwen daar meer moeite mee hebben. Ik sta minimaal in m'n boxer. Like care dat iemand me dan zou zien...
Ach wij staan meestal ook wel in onze bh en string/boxer/onderbroek. Met gewone kleren is dat niet zo'n ramp. Maar als je een bh wilt passen en je bent boven de 1.80m dan kunnen de andere klanten mooi meekijken. Daarom pas ik die dingen maar thuis.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:23:32 #208
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_50733127
ook een ergernis en ik merk het vooral in de H&M... een shirtje vinden , maar eigenlijk een andere kleur willen hebben....Kun je de hele winkel af om te zoeken waar de andere kleur hangt.

Mensen die je de winkel uitkijken omdat je niet aan het klantprofiel voldoet (lees: je bent niet rijk genoeg)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_50748948
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:18 schreef QQelleQ het volgende:
Ik irriteer me echt mateloos aan de maatvoering bij de H&M. Nu erger ik me zoiezo al vaak in de H&M om alle redenen die hier al eerder genoemd zijn, maar wat ik echt niet snap is de gedachte achter 4 soorten maatsystemen binnen een winkel.
Als het nou nog om merkkleding zou gaan kon ik het enigzins begrijpen, verschil in merk = verschil in maat, maar bij de H&M is het toch allemaal H&M?! Nou dan, zorg er dan ook voor dat ik niet als ik een shirtje wil hebben de ene keer maat 34, dan weer maat 40 dan weer xs dan weer s/m dan weer one size fits all nodig heb.
Kies gewoon voor 1 systeem en blijf daar bij (het liefst natuurlijk die waarin ik maat 34 heb )
Heel herkenbaar! dat heb ik dus ook.
Vorig jaar een mooi polo shirtje gekocht, katoen. Nu kan ik voor mijn werk nog wel een poloshirtje gebruiken. Zijn ze nu van andere stofsamenstelling (elastisch) en opeens ook een hele andere maat
Dit heb ik vooral met shirtjes. Broeken en rokken zijn vaak wel weer eenzelfde maat.
pi_50749363
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:23 schreef Bolter het volgende:
Dat boeit me dus totaal niet. Kan me voorstellen dat vrouwen daar meer moeite mee hebben. Ik sta minimaal in m'n boxer. Like care dat iemand me dan zou zien...
ja, je boxer, niet in je string .

Nog een ergernis, maar eentje waar de winkel zelf weinig aan kan doen; takkeblagen die ineens onder alle pashokdeurtjes gaan gluren .
Tap tap tap
pi_50752850
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:23 schreef kruimel_20 het volgende:
ook een ergernis en ik merk het vooral in de H&M... een shirtje vinden , maar eigenlijk een andere kleur willen hebben....Kun je de hele winkel af om te zoeken waar de andere kleur hangt.
Herkenbaar. Of de kleurencombinaties zijn soms klote dat ik dan denk dat de designerteams aan de drugs zijn geweest tijdens het ontwerpen. Kortom leuk shirtje qua pasvorm, maar jammer dat de kleuren niet passen (alles in combinaties met oranje printje of zwart met een goud printje bijvoorbeeld )

En die verschillen in maten. Verschrikkelijk!! Vooral bij de H&M. Ik heb zelfs meegemaakt dat dezelfde trui met dezelfde maat in Winkel B qua pasvorm en maat heel anders was dan in Winkel A.
pi_50752895
Op nr 1 (en waarom doen winkels daar niets aan?!) gordijnen die niet goed sluiten.

Verder is het erg vervelend als:
- er geen spiegel in het pashokje zit en je dus niet goed kunt beoordelen of je voor lul staat als je het gordijntje openzwiept
- het pashokje al een maand niet schoongemaakt lijkt te zijn (vaak bij V&D gezien)
- verkopers zelf met extra kleding aankomt in een totaal andere categorie (je bent een broek aan het passen en ze komt aanlopen met een énige trui voor op die broek...wtf?
- verkopers die met een totaal andere broek aankomen die je ook even moet passen (maar dan 3 maten te klein....mensen schatten mijn maat helemaal verkeerd in).
- je maar een max aantal kledingstukken mee mag nemen (meestal 3). Echt een achterlijke regel.
- je in de rij moet staan om iets te kunnen passen (dan hoeft het vaak voor mij al niet meer)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 23 juni 2007 @ 05:48:57 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_50752932
Het is al heel vaak gezegd, maar als we er maar lang genoeg over blijven kotsen kunnen we misschien nog eens een cultuurverandering doorvoeren.

Verkopers . "Hoi kan ik je helpen?" "Ik kijk even" "Oh nou, als je hulp nodig hebt roep je maar. Wat vind je bijvoorbeeld van deze broek?". Ik ga nog liever met m'n moeder winkelen, als die met een voorraad lelijke kleren aan komt zeggen kun je tenminste nog roepen van "jezus ma, ik ben ouder dan zes, ik heb zelf een mening!". Helemaal verschrikkelijk wordt het als je broeken aan het zoeken bent, eentje gepast hebt die niet past, dat er dan gelijk een groep verkopers om je heen staan "oh, die hebben we helaas niet in jouw maat, maar wat vind je van deze broek?!!" (lelijk, die heb ik dus daarom ook net niet meegenomen naar het pashokje) "Of deze? En deze? En dit is helemaal de mode!!".

En dan dus met broeken aan komen zetten a 180 euro per stuk. Ik weet zeker dat ze dat expres doen, omdat je dan moet zeggen dat je een gierige bastard bent die 180 euro van de pot gerukt vindt. Maar een hoop mensen (ik zelf ook een beetje) zijn veel te verlegen om te tonen dat ze gierig zijn, en nemen de broek dus toch maar aan, en voelen zich daar compleet miserabel over. Dus. Kledingverkopers .

Speciale kots voor een verkoopsysteem van de Rode Winkel in Utrecht. Een paar keer per jaar hebben ze daar jeans in de aanbieding. En wat doen ze dan, dan maken ze een toonbank voor de rekken, met verkopers erachter. Dan moet je dus aanwijzen welke broek je wil hebben! Niet dat je enig idee hebt hoe ze eruit zien, want ze liggen allemaal opgevouwen. Even een leuke broek zoeken (zo ze die al hebben in de aanbieding) wordt dus een martelgang waarbij je minstens een half uur bezig bent met vragen, passen, afwijzen, nieuwe zoeken, wachten tot andere mensen geholpen zijn, weer iets vragen, chagrijnig worden, broeken wegflikkeren en de winkel uitstampen. Om het vervolgens niet meer in de aanbieding te kopen. Jaaa zo maak je klantenbinding.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_50752943
Sorry ik kom daar nooit. , laat mijn huidige vrouw de dienst uit maken en die weten dat wel meestal.
pi_50753256
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:23 schreef kruimel_20 het volgende:
ook een ergernis en ik merk het vooral in de H&M... een shirtje vinden , maar eigenlijk een andere kleur willen hebben....Kun je de hele winkel af om te zoeken waar de andere kleur hangt.
Of de juiste kleur is er gewoon níet. Net zoals toen ik een zomerjas wilde hebben: Ik zag er bij de H&M eentje die precies goed was, op één ding na: Hij was poepkleurig. En helaas was 'ie er niet in een léuke kleur.
pi_50757991
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 05:48 schreef speknek het volgende:
Speciale kots voor een verkoopsysteem van de Rode Winkel in Utrecht. Een paar keer per jaar hebben ze daar jeans in de aanbieding. En wat doen ze dan, dan maken ze een toonbank voor de rekken, met verkopers erachter. Dan moet je dus aanwijzen welke broek je wil hebben! Niet dat je enig idee hebt hoe ze eruit zien, want ze liggen allemaal opgevouwen. Even een leuke broek zoeken (zo ze die al hebben in de aanbieding) wordt dus een martelgang waarbij je minstens een half uur bezig bent met vragen, passen, afwijzen, nieuwe zoeken, wachten tot andere mensen geholpen zijn, weer iets vragen, chagrijnig worden, broeken wegflikkeren en de winkel uitstampen. Om het vervolgens niet meer in de aanbieding te kopen. Jaaa zo maak je klantenbinding.
Vooral die ene kutdwerg die daar werkt. Ik heb echt altijd zin om hem te slaan als ik langer dan een minuut met hem moet praten. Hij is ook echt ZO opdringerig en vervelend.
It's my party and I'll cry if I want to.
  FOK!fossiel zaterdag 23 juni 2007 @ 14:04:35 #217
1455 Keroppi
kool kikker
pi_50758213
Ze werken daar op commissie of op targets.... Ik heb ook een keer de fout gemaakt om me een broek aan te laten smeren, nou dan loopt de blije verkoper in kwestie 'even met je mee naar de kassa'
Chick on a mission
pi_50758218
die gordijnen voor de pashokjes bij de Sting .
Tap tap tap
pi_50759280
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 05:48 schreef speknek het volgende:

Speciale kots voor een verkoopsysteem van de Rode Winkel in Utrecht. Een paar keer per jaar hebben ze daar jeans in de aanbieding. En wat doen ze dan, dan maken ze een toonbank voor de rekken, met verkopers erachter. Dan moet je dus aanwijzen welke broek je wil hebben! Niet dat je enig idee hebt hoe ze eruit zien, want ze liggen allemaal opgevouwen. Even een leuke broek zoeken (zo ze die al hebben in de aanbieding) wordt dus een martelgang waarbij je minstens een half uur bezig bent met vragen, passen, afwijzen, nieuwe zoeken, wachten tot andere mensen geholpen zijn, weer iets vragen, chagrijnig worden, broeken wegflikkeren en de winkel uitstampen. Om het vervolgens niet meer in de aanbieding te kopen. Jaaa zo maak je klantenbinding.
Dat vind ik ook mega irritant ja. Een paar jaar geleden kon je gewoon zelf kijken maar dat werd op een gegeven moment een puinhoop. Dus vandaar dat ze het denk ik achter een hekje hebben gedaan en dat medewerkers alles pakken. Maar dan is het idd mega irritant dat ze niet ff ophangen welke broeken er allemaal onder die actie vallen ja.
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:55 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Vooral die ene kutdwerg die daar werkt. Ik heb echt altijd zin om hem te slaan als ik langer dan een minuut met hem moet praten. Hij is ook echt ZO opdringerig en vervelend.
Met paardestaart??
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 14:04 schreef Keroppi het volgende:
Ze werken daar op commissie of op targets.... Ik heb ook een keer de fout gemaakt om me een broek aan te laten smeren, nou dan loopt de blije verkoper in kwestie 'even met je mee naar de kassa'
Dat heb je dan verkeerd want ze werken niet op comissie of targetbasis.
pi_50759373
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 14:51 schreef Stansfield het volgende:
Met paardestaart??
Ja, die irritante Oempaloempa, ja.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 19:33:38 #221
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50766861
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 05:29 schreef Isabeau het volgende:
- verkopers die met een totaal andere broek aankomen die je ook even moet passen (maar dan 3 maten te klein....mensen schatten mijn maat helemaal verkeerd in).
Als vrouw hoor je daar toch blij mee te zijn?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_50767065
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 14:55 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ja, die irritante Oempaloempa, ja.
Ha, die ken ik ook. In Tiel vond ik hem wel ok, niet te opdringerig ook al was het toen niet echt druk. Maar in Utrecht moest ik de hele winkel opkopen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:04:13 #223
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_50769216
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:46 schreef mbargo het volgende:
Ik werkte in een kledingwinkel. Mijn irritaties.

- Mensen die niet groeten omdat ze aan het bellen zijn en blijven bellen.

- Mensen die niet (terug)groeten, als iemand je gedag zegt is het toch gewoon fatsoenlijk dat je reageert. Maar tegenwoordig zijn mensen bang dat je gelijk de hele winkel aan ze wil verkopen. En ook al zou dat zijn, jij stapt die winkel in, dan mag je ook gewoon groeten.

- Mensen die bellen tijdens het afrekenen.

- Mensen die om vijf voor zes de winkel binnen stappen en boos worden als je om 2 voor zes verteld dat we zo gaan sluiten.
Erg herkenbaar.

Vooral dat van mensen die niet teruggroeten of geërgerd teruggroeten en klanten die een paar minuten voor sluitingstijd nog even aan komen zetten. Tuig.

Of klanten die beter denken te weten hoe het systeem in elkaar zit. 'Heb je die echt niet?'

Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_50769232
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:33 schreef Bolter het volgende:
Als vrouw hoor je daar toch blij mee te zijn?
Het is juist een beetje genant Nou ja, het omgekeerde zou natuurlijk nog veel genanter zijn, dat ze met een maat 44 aankomen terwijl je 38 hebt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50769282
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ha, die ken ik ook. In Tiel vond ik hem wel ok, niet te opdringerig ook al was het toen niet echt druk. Maar in Utrecht moest ik de hele winkel opkopen.
Wel maf dat diverse mensen precies weten over welke irritante verkoper het gaat Dan ben je wel héél erg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50773072
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:04 schreef VeX- het volgende:

[..]

Erg herkenbaar.

Vooral dat van mensen die niet teruggroeten of geërgerd teruggroeten en klanten die een paar minuten voor sluitingstijd nog even aan komen zetten. Tuig.

Of klanten die beter denken te weten hoe het systeem in elkaar zit. 'Heb je die echt niet?'

Het paar minuten voor sluitingstijd aan komen zetten vind ik nog niet zo erg, maar als je dan aan geeft dat je over 3 minuten gaat sluiten of al bent gesloten en dat ze je dan raar aankijken, dat is erg.

Als ik hier zo de reacties door lees zijn er hier heel wat van die 'klanten' die denken te weten hoe het systeem in elkaar zit.
kaya
pi_50773141
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:58 schreef mbargo het volgende:

Als ik hier zo de reacties door lees zijn er hier heel wat van die 'klanten' die denken te weten hoe het systeem in elkaar zit.
Misschien komt dat door ervaring met winkels die wèl een magazijn hebben of die een kledingstuk voor je bij een andere winkel van de keten bestellen. Dat is mij regelmatig overkomen hoor, dat ze voor je gaan bellen naar een ander filiaal of de groene broek in die en die maat er nog wel is. Dus het is helemaal niet raar als je dan 'echt niet?' zegt als er niets mogelijk is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50774365
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:04 schreef VeX- het volgende:

[..]


Of klanten die beter denken te weten hoe het systeem in elkaar zit. 'Heb je die echt niet?'

Waarom zou ik het systeem moeten weten of beter denken te weten? Een klant is geen verkoper. Of zijn de rollen opeens nu omgedraaid? Het lijkt me juist logisch om het even te vragen. Een goede verkoper zou dan de extra moeite moeten nemen om even te gaan kijken of na te vragen. Althans dan doen ze iig wat ipv jou wazig aan te kijken/ lastig te vallen.
pi_50774612
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wel maf dat diverse mensen precies weten over welke irritante verkoper het gaat Dan ben je wel héél erg.
Tja, hij werkt vaak en heeft een herkenbaar uiterlijk.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_50776025
Arrogante snollen als verkoopster, waarom doen ze zo verwaand ze verdienen vet slecht.
pi_50779479
Arrogantie, mn bij de bijenkorf en de wat duurdere winkels.
Ik verdien nog altijd meer met mijn pt baan als de gemiddelde ft winkelsnol
Pashokjes zonder spiegel. De rijen bij de H en M.

Overginds ben ik blijkbaar de enigste nl die niet geholpen werd bij MAW, terwijl ik met spijkerbroekmaten dat wel nodig heb. Maar ja ik zag er zeker niet kapitaalkrachtig genoeg uit.

voor het meisje van Sasha shoes dat uit zichzelf belde voor mij naar een ander filiaal om daar te vragen of ze mijn maat wilde vasthouden. Esprit kom ik ook graag.
Dat is eens wat anders...
  zondag 24 juni 2007 @ 05:07:33 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_50779534
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:04 schreef VeX- het volgende:
Erg herkenbaar.

Vooral dat van mensen die niet teruggroeten of geërgerd teruggroeten en klanten die een paar minuten voor sluitingstijd nog even aan komen zetten. Tuig.
Groeten is een manier van klantvriendelijkheid, niet verkopervriendelijkheid .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 juni 2007 @ 10:25:44 #233
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50780647
quote:
Op zondag 24 juni 2007 05:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Groeten is een manier van klantvriendelijkheid, niet verkopervriendelijkheid .
Vind 't vaak nogal autistisch overkomen als je iemand groet en die ander kijkt een beetje weg of zegt helemaal niets.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_50780869
'k werk ook in een winkel, geen kleding overigens, en heb inmiddels wel geleerd dat je mensen aan moet spreken. Daar verkoop je gewoon meer van, en dat is waar je als winkel het toch wel van moet hebben. Maar dat doe ik altijd zo min mogelijk opdringerig. Ik heb er zelf ook een hekel aan belaagd te worden. Een gewoon goedemorgen/middag gaat er wel altijd bij.

De verhaen van de hunkermoller vind ik apart. Ik ken meerdere lingerieverkoopsters en heb begrepen dat het erg gebruikelijk is dat ze helpen passen en daarbij het een en ander ook 'rechttrekken'. Maar er is dan wel een groot verschil tussen "Zal ik even helpen met passen?" en de "gordijn opentrek en ongevraagde graai acties" die hier zijn beschreven. Wel gehoord dat klanten denken dat ze op alles af kunnen dingen, als ze 100 euro af moeten rekenen gewoon glashard 50 euro neerleggen en zeggen dat het daarvoor ook wel kan.

Waar ik mezelf aan erger is de veel te harde popi jopi muziek in veel winkels tegen woordig... 'k loop er al niet eens binnen. Als ze 538 herrie draaien verkopen ze vast ook 538 kleren en die draag ik toch niet. Eigenlijk is die harde muziek wel handig.

Met de 'betere herenmodezaken' heb ik gemengde ervaringen. De service van Barsoi in utrecht was echt subliem. Ook al liep ik binnnen in een t-shirt en spijkerbroek en was het vanaf het begin al duidelijk dat ik zou gaan voor hun eigen goedkope merklijn en niet een van de dure grote merken. Geen moeite werd er gespaard. De junior verkoper werd zelfs aan de kant geschoven door een senior-verkoper. Beetje op een "are you being served" manier. Maar ik heb er prima advies gekregen én een goed pak gekocht.

Ik heb in vergelijkbare winkels ook al eens een "uw maat hebben we niet" gehoord... met de bedoeling: "jouw geld stinkt! dat willen we niet hebben! rot op!"

Wat betreft kinderen zouden winkels een 'geen onaangelijnde kinderen' policy moeten gaan voeren. Het lijkt wel of ze helemaal niet meer worden opgevoed.
  zondag 24 juni 2007 @ 12:34:49 #235
62419 CherryLips
chocoholic
pi_50783101
quote:
Op zondag 24 juni 2007 00:30 schreef carpediem23 het volgende:
Arrogante snollen als verkoopster, waarom doen ze zo verwaand ze verdienen vet slecht.
Misschien heeft die arrogante houding niets met geld te maken, of je beeldt het jezelf in.
Tap tap tap
  zondag 24 juni 2007 @ 12:35:52 #236
62419 CherryLips
chocoholic
pi_50783132
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:25 schreef Bolter het volgende:

[..]

Vind 't vaak nogal autistisch overkomen als je iemand groet en die ander kijkt een beetje weg of zegt helemaal niets.
Idd, gewoon even hallo zeggen, het doet geen pijn hoor .
Tap tap tap
  zondag 24 juni 2007 @ 14:22:44 #237
8369 speknek
Another day another slay
pi_50786483
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:25 schreef Bolter het volgende:
Vind 't vaak nogal autistisch overkomen als je iemand groet en die ander kijkt een beetje weg of zegt helemaal niets.
Hier in Japan doen ze niets anders. Winkelbediendes kruipen over de grond voor de klanten. En zo hoort het.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_50787921
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:43 schreef Fixers het volgende:

De verhaen van de hunkermoller vind ik apart. Ik ken meerdere lingerieverkoopsters en heb begrepen dat het erg gebruikelijk is dat ze helpen passen en daarbij het een en ander ook 'rechttrekken'. Maar er is dan wel een groot verschil tussen "Zal ik even helpen met passen?" en de "gordijn opentrek en ongevraagde graai acties" die hier zijn beschreven.
Helaas heb ik dezelfde ervaring met lingeriezaken. Dat ze even je borsten goed leggen (que!?!) of het gordijn gewoon openzwiepen. Dat laatste was wel een keer een erg grappige ervaring. Ik was met mijn (homo) buurman gezellig aan het winkelen en ging een bh kopen. Op een gegevenmoment doet de verkoopster de gordijn-truc en sta ik in mijn bh tegenover mijn buurman terwijl zij zegt "En wat vind jij er van?" Hij zei heel droog: "Mijn buurvrouw ziet er in bh nog vrouwelijker uit" Dat gezicht van die verkoopster was onbetaalbaar
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50790651
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:43 schreef Fixers het volgende:
Met de 'betere herenmodezaken' heb ik gemengde ervaringen. De service van Barsoi in utrecht was echt subliem. Ook al liep ik binnnen in een t-shirt en spijkerbroek en was het vanaf het begin al duidelijk dat ik zou gaan voor hun eigen goedkope merklijn en niet een van de dure grote merken. Geen moeite werd er gespaard. De junior verkoper werd zelfs aan de kant geschoven door een senior-verkoper. Beetje op een "are you being served" manier. Maar ik heb er prima advies gekregen én een goed pak gekocht.
Ze maken juist meer marge op eigen merken dan op duurdere merken.
pi_50792623
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien komt dat door ervaring met winkels die wèl een magazijn hebben of die een kledingstuk voor je bij een andere winkel van de keten bestellen. Dat is mij regelmatig overkomen hoor, dat ze voor je gaan bellen naar een ander filiaal of de groene broek in die en die maat er nog wel is. Dus het is helemaal niet raar als je dan 'echt niet?' zegt als er niets mogelijk is.
Als er iets mogelijk zou zijn zou de verkoper toch niet zeggen dat er niets mogelijk is.
kaya
pi_50792689
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:34 schreef wizarddragon het volgende:

[..]

Waarom zou ik het systeem moeten weten of beter denken te weten? Een klant is geen verkoper. Of zijn de rollen opeens nu omgedraaid? Het lijkt me juist logisch om het even te vragen. Een goede verkoper zou dan de extra moeite moeten nemen om even te gaan kijken of na te vragen. Althans dan doen ze iig wat ipv jou wazig aan te kijken/ lastig te vallen.
Jij hoeft het systeem juist niet te weten, jij hoeft alleen maar te vragen of ze iets in jouw maat hebben, als de verkoper dan zegt dat ie het niet heeft, heeft het weinig zin om te vragen 'ook niet achter?', als hij/zij dan antwoordt 'nee' weet hij/zij blijkbaar dat het ook niet achter ligt en hoef je daarna niet te vragen 'echt niet?'.
kaya
pi_50793025
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:55 schreef mbargo het volgende:

[..]

Jij hoeft het systeem juist niet te weten, jij hoeft alleen maar te vragen of ze iets in jouw maat hebben, als de verkoper dan zegt dat ie het niet heeft, heeft het weinig zin om te vragen 'ook niet achter?', als hij/zij dan antwoordt 'nee' weet hij/zij blijkbaar dat het ook niet achter ligt en hoef je daarna niet te vragen 'echt niet?'.
Nou in mijn ervaring heeft het weldegelijk zin om door te vragen en dan blijkt dat het opeens wel beschikbaar is. Maar als het iig niet berschikbaar is, dan pech gehad. Niet geschoten is altijd mis he.

[ Bericht 3% gewijzigd door wizarddragon op 24-06-2007 18:13:51 ]
  zondag 24 juni 2007 @ 18:12:35 #243
123170 alors
zlata1234
pi_50793141
Ik was van de week in Groningen bij de H&M, stond te wachten op iemand voor een pashokje. Komt er een vrouw aan ik dacht ze zoekt dr dochter ofzo. Maar nee, mevrouw moest zelf een pashokje hebben. En zelf even onder de deur door kijken, of luisteren, ho maar, dat was teveeel moeite, ze scheurde gewoon binnen enkele seconden zowat alle (dus bezette) hokje open. Er stonden gewoon meisjes in hun string enzo, en 'sorry' zeggen, ho maar. Daar heb ik dus zo'n grafhekel aan, mensen die zomaar je pashokje binnenwalsen als het ze niet snel genoeg gaat
Of kinderen die je gordijn naar voren trekken, haha

Verder die pashokjes bij de Mango van die rare klapdeuren die naar binnen opengaan en met gordijnen die helemaal naar binnen trekken waarbij je dus aan alle kanten grote open kieren hebt.
En gordijnen die heel erg hoog hangen zodat je ze nauwelijk aan kunt trekken, met eveneens kieren als gevolg.

Over het algemeen vind ik de pashokjes bij de H&M prima, die met die kijkgaten vind ik wel vreselijk En die van de Zara in Amsterdam met spiegels overal Dat is alleen niet leuk als iets je niet staat, maar goed, dan weet je dat ook meteen.

En harde muziek inderdaad, zo wannabee-achtig, 'kijk ons eens modern en hip zijn met onze harde grafmuziek' en dan van die 35+ verkopers die meedansen enzo
know'm sayin?
×
word? word.
pi_50793246
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:12 schreef alors het volgende:
Ik was van de week in Groningen bij de H&M, stond te wachten op iemand voor een pashokje. Komt er een vrouw aan ik dacht ze zoekt dr dochter ofzo. Maar nee, mevrouw moest zelf een pashokje hebben. En zelf even onder de deur door kijken, of luisteren, ho maar, dat was teveeel moeite, ze scheurde gewoon binnen enkele seconden zowat alle (dus bezette) hokje open. Er stonden gewoon meisjes in hun string enzo, en 'sorry' zeggen, ho maar. Daar heb ik dus zo'n grafhekel aan, mensen die zomaar je pashokje binnenwalsen als het ze niet snel genoeg gaat
Niet normaal zeg .Ik zou die mevrouw echt op aanspreken.
pi_50796179
Heerlijke bekende verhalen hier.

Was laatst met mn moeder in de stad, zij wilde naar kleding voor zichzelf kijken. Winkel in, even rondkijken, komt de verkoopster op ons af met standaard kan ik u helpen verhaaltje. Moeders zoekt een maat 44, en staat naast het grotere maten rek. "Oh tussen de grote maten moet u echt niet meer kijken hoor, dat gaat vanaf maat 46. Op de spiegel naast het mens stond "Grote maten, vanaf maat 44".
Moeders zocht een rok. "O de rokken zijn compleet uitverkocht, neehoor daar hebben we helemaal niets meer van." De winkel hing stampvol met rokken, jurken en aanverwanten.
Gatver wat een grafkut was dat.
pi_50798717
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:12 schreef alors het volgende:
Ik was van de week in Groningen bij de H&M, stond te wachten op iemand voor een pashokje. Komt er een vrouw aan ik dacht ze zoekt dr dochter ofzo. Maar nee, mevrouw moest zelf een pashokje hebben. En zelf even onder de deur door kijken, of luisteren, ho maar, dat was teveeel moeite, ze scheurde gewoon binnen enkele seconden zowat alle (dus bezette) hokje open. Er stonden gewoon meisjes in hun string enzo, en 'sorry' zeggen, ho maar. Daar heb ik dus zo'n grafhekel aan, mensen die zomaar je pashokje binnenwalsen als het ze niet snel genoeg gaat
Heb ik ook een keertje gehad. Iemand stond vlakbij mijn pashokje een meisjesnaam te roepen. "Dinges, doe nu dat gordijn eens open!" Ik had niks in de gaten, want ik was 'Dinges' niet. Opeens hoor ik 'En nu heb ik er genoeg van, trut, doe dat gordijn open'. Rukte diegene dus het gordijn open van mijn pashokje. Ik schaamde me kapot.
pi_50803513
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:21 schreef heaven7 het volgende:
-Kassamiepjes die niet vragen of ik een tasje wil maar er gewoon één pakken ondanks dat je al met 25 tassen staat, zou het niet in ze opkomen dat ie daar wel ergens bijkan om zo weer een tas (=milieu) te besparen?
Dit vind ik ook een heel erge. Ik heb altijd een grote tas bij me van huis, en toch willen ze me allerhande plastic tasjes aansmeren (waarvan ik ook al een grote voorraad heb). En als ik dan - terwijl ze het al inpakken, want zo snel zijn ze ermee - zeg dat ik er geen behoefte aan heb omdat ik zelf een lege rugtas mee heb gebracht, pakken ze met een geïrriteerde blik de gekochte spullen weer uit.
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Tja, hij werkt vaak en heeft een herkenbaar uiterlijk.
Straks is het een Fokker. Leuk om te lezen over jezelf.
pi_50804007
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:15 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Straks is het een Fokker. Leuk om te lezen over jezelf.
Denk het niet. Al zou een vriendenprijsje er dan niet meer inzitten
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_50806368
Waarom gaan jullie niet gewoon winkelen bij de V&D? Oke het is vast in jullie ogen pauperspul en te goedkoop en niet hip en saai en lomp en whatever maar daar hebben ze tenminste geen verkopers die je aanspreken, in de gaten houden of uberhaupt rondlopen daar. Dus ongestoord zelf pakken, passen en ergens neer flikkeren.
pi_50807126
V&D heeft de smerigste kleedkamers die ik ken
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')