Dat lijkt me dan een verschrikkelijke winkel, blij dat ik er nooit geweest ben.quote:
dat is inderdaad echt een irritante winkel lope nalleen van die nephippies in en uit.quote:
Scheithekel aan winkelen maar bij de Joy valt het mee inderdaadquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:51 schreef Renesite het volgende:
Geef mij maar een dorp als Roden (Voor de Roden kenners)
Persoonlijk geholpen
Geen knoeterharde muziek
Niet téveel drommen mensen
Altijd een pashokje vrij![]()
En een knoetergrote winkel![]()
JOY roden![]()
![]()
Idd! Ik heb een wijd truitje van H&M van maat 36, maar ook een strakke van maat 42. Gemiddeld heb ik maat 38, dusquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:18 schreef QQelleQ het volgende:
Ik irriteer me echt mateloos aan de maatvoering bij de H&M. Nu erger ik me zoiezo al vaak in de H&M om alle redenen die hier al eerder genoemd zijn, maar wat ik echt niet snap is de gedachte achter 4 soorten maat systemen binnen een winkel.
Als het nou nog om merkkleding zou gaan kon ik het enigzins begrijpen, verschil in merk = verschil in maat, maar bij de H&M is het toch allemaal H&M?! Nou dan, zorg er dan ook voor dat ik niet als ik een shirtje wil hebben de ene keer maat 34, dan weer maat 40 dan weer xs dan weer s/m dan weer one size fits al nodig heb.
Kies gewoon voor 1 systeem en blijf daar bij(het liefst natuurlijk die waarin ik maat 34 heb
)
Dat is soms wel gewoon waar hoor, heb een keer een broek gekocht maat 40 omdat die in de winkel goed zat maar hij liep zo uit dat hij echt veel te groot werdquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:00 schreef KinkyGiraf het volgende:
O ja, niet te vergeten:
is een broek te klein: hij loopt nog wel uit!
is een broek te groot: hij krimpt nog wel wat hoor!
uhuh. doei.
Vooral linnen heeft daar een handje vanquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dat is soms wel gewoon waar hoor, heb een keer een broek gekocht maat 40 omdat die in de winkel goed zat maar hij liep zo uit dat hij echt veel te groot werdHeb de broek verkocht en ben teruggegaan naar de winkel voor een te kleine 38 die later dus perfect zat
Ja dat heb ik nu dus met een spijkerbroek dus het kan inderdaad dat broeken wijder worden naarmate je ze draagtquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dat is soms wel gewoon waar hoor, heb een keer een broek gekocht maat 40 omdat die in de winkel goed zat maar hij liep zo uit dat hij echt veel te groot werdHeb de broek verkocht en ben teruggegaan naar de winkel voor een te kleine 38 die later dus perfect zat
Oh daar heb ik zelf eigenlijk niet zoveel van gemerkt.. heb dat vooral, net zoals Cyan, bij spijkerbroeken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vooral linnen heeft daar een handje van.
Bucky! Ook fijne winkelquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:26 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Scheithekel aan winkelen maar bij de Joy valt het mee inderdaad![]()
Joy Roden kom ik nog wel eens, en die spijkerbroeken winkel van hun. Tegenover de Scheer en Foppen.
Logisch is ook echt niet normaal hoorquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Ooit es met m'n moeder in de Hunkemuller, ma wurmt zich in een BH en steekt vervolgens hoofd pissig uit hokje. Ding was veels te klein, dus ik zou net weglopen om een maatje groter. Word ik haast omver geduwd door een verkoopster die zo de hand in de BH van m'n moeder steekt en het hele spul wat "omhoog duwt" "Zo, dat zit een stuk beter, of niet?![]()
Sindsdien kom ik er niet meer.
Verder:
Opdringerige verkoopsters, vooral degene die voor je hokje staan te wachten tot je eruit komt.
Drukte bij pashokje
Mega-rijen bij de kassa
Winkelen....![]()
Net zoals in Italiequote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:17 schreef petersss het volgende:
Ummm.. waarom zijn ze er eigenlijk nog verkopers???? Je kunt ze net zo goed verbannen en een paar polen in dienst nemen die de kleding weer netjes opvouwen...wij blij en winkel blij
Ik heb echt geen flauw benul wat je hiermee bedoeld?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:33 schreef Grimm het volgende:
Vrouwen die bij mannen winkels op z'n "vrouws" in de kleren gaan zoeken zeg maar, d'r in om schueren en trekken..
Moet je maar eens het verschil zien tussen een sting/lady sting of een winkel met alleen mannenkleding. Vrouwen zijn in dat opzicht veel slordiger. En graaien meer uit bakken enz.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:02 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw benul wat je hiermee bedoeld?
Sjezus arbeider jij werkt daar om mensen te helpen. Dus zeik nietquote:Op maandag 4 juni 2007 20:46 schreef mbargo het volgende:
Ik werkte in een kledingwinkel. Mijn irritaties.
- Mensen die niet groeten omdat ze aan het bellen zijn en blijven bellen.
- Mensen die niet (terug)groeten, als iemand je gedag zegt is het toch gewoon fatsoenlijk dat je reageert. Maar tegenwoordig zijn mensen bang dat je gelijk de hele winkel aan ze wil verkopen. En ook al zou dat zijn, jij stapt die winkel in, dan mag je ook gewoon groeten.
- Mensen die bellen tijdens het afrekenen.
- Mensen die om vijf voor zes de winkel binnen stappen en boos worden als je om 2 voor zes verteld dat we zo gaan sluiten.
Je vriend: "Ja, ze is het inderdaad zat"quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:15 schreef heaven7 het volgende:
Ooit eens gehad bij Jeanscentre dat ik al 3 dames had afgewimpeld (nee ik kijk zelf), dat er één op me af kwam gerend toen ik het hokje uitkwam met een kledingstuk aan, ik dat al zag en gauw het hokje weer invlucht en vervolgens vraagt ze aan mijn vriend hoe het zat
nee hoor om te verkopen. het is geen liefdadigheidsinstelling. en ook als ze kopen hebben ze zich maar fatsoenlijk te gedragen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:36 schreef Yankee het volgende:
[..]
Sjezus arbeider jij werkt daar om mensen te helpen. Dus zeik niet![]()
Als er ergens een aanbieding is voor kleren in de vrouwen afdeling zie je al die vrouwen als een tazmanian devil door die shirtjes heen gaan. Mannen bekijken het en als het niks is dan leggen ze het netjes terugquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:02 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw benul wat je hiermee bedoeld?
Ach het beste is gewoon dat als je een shop binnenloopt, dat iemand je groet en iets roept in de trant van "Hee, kijk gerust even rond als je me nodig hebt, hoor ik het wel!".
Ik zal maar geen flauw grapje over de combinatie "kut" en de winkelnaam "men at work" makenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:36 schreef punkiie het volgende:
Man at work zullen ze me niet meer zien. OPdringende verkopers harde kutmuziek. kut kleren alles is kut daar![]()
kutjes @ work?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik zal maar geen flauw grapje over de combinatie "kut" en de winkelnaam "men at work" maken
quote:Op zondag 10 juni 2007 16:57 schreef Elvi het volgende:
Nee de klanten zijn leuk...Ik heb in 2 kledingwinkels gewerkt en ik kon sommige klanten echt wurgen...
Ok ik wéét dat het vervelend is als de werknemers vragen "kan ik je helpen?" maar soms is dat echt verplicht... Ik ben er wel es op aangesproken dat ik dat niet deed. Toen ik zei dat ik dat zelf ook niet altijd op prijs kon stellen was het antwoord "Niks mee te maken! Beleid!" De werknemers vinden het zelf ook niet altijd leuk om te vragen dus ga je ergens anders werken?
![]()
Dé reden waarom ik bij het passen van broeken mooi mijn schoenen aanhoud!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:25 schreef MJay1 het volgende:
Laatst ook in een sportzaak, ik een sportbroek passen, waarvoor ik dus mijn slippers uit moest doen (Was echt heet!), ligt er gewoon een berg zand op de grond!! Lekker dan!
Een verkoper die de kleding afkraakt die hij zelf verkoopt. Het moet niet gekker worden.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:34 schreef Terreros85 het volgende:
Ergste wat ik ooit meegemaakt heb: Ik zou een t-shirt afrekenen met een Rolling Stones-print erop. Was bij de Jack&Jones geloof ik. De hals was wel wijd, maar niet té. Gaat die verkoper achter de kassa mijn t-shirt de grond in boren. Dat het een shirt voor ouwe mannetjes is etc. Het sloeg helemaal nergens op wat hij zei, en dat hij het überhaupt al zei![]()
Zoek ik zijn fotoboek op, staat er exact zo'n foto in. Met 15 cm reet die je aanstaart.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:03 schreef Modus het volgende:
zo'n overgestileerde Aziaat, zo een als er hier ergens op Fok ook rondloopt. De gast zijn broek hing serieus aan de onderkant van zijn reet. Vaak hebben ze dan wel een lang tshirt of een hoodie ofzo die daar dan precies op valt. Dees dus niet.. Dees had een veel te kort tshirt, hing ruim boven zijn reet.
. Oftewel, je zag gewoon altijd een cm of 15-20 van zijn bolle reet in z'n hippe tight whities. Trendy winkel OK, ik snap alleen niet dat je als eigenaar je personeel er zo bij laat lopen.
Ja vast... Ik ben dus nu in Polen en was gisteren aan het winkelen (jaja, hier zijn de winkels zeven dagen per week open). Ben ik in een kleding winkel waar 1 verkoopster engels spreekt, ik vroeg wat precies de kleur van een shirtje was (donkerblauw of zwart), mijn vraag wordt beantwoord, vervolgens wordt mijn maat uit de stapel gehaald "en zal ik je kleren alvast naar de kleedkamer brengen, dan kun je nog rustig verder kijken".quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:17 schreef petersss het volgende:
Ummm.. waarom zijn ze er eigenlijk nog verkopers???? Je kunt ze net zo goed verbannen en een paar polen in dienst nemen die de kleding weer netjes opvouwen...wij blij en winkel blij
Inderdaad irritant dat je netjes staat te wachten en dat er dan zo'n zogenaamde vaste klant begint te roepen naar de kassa en dat die voorang krijgt.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef zwahiel het volgende:
Hulde trouwens voor winkels als SubZero. Op een drukke zaterdag kom ik er binnen, roep naar de toonbank dat ik dit model Tigers wil, ze kennen mijn maat halen meteen de schoenen uit het magazijn, ondertussen zoek ik nog een shirtje uit, heb ik al betaald en loop ik fluitend vijf minuten later de winkel uit.
En dan dat die tokkies zich ertussen gaan smijten met hun "ik was eerst, help mij eens hiero met mijn gepenmuil" Mooiste reactie van die verkoper: "Dit is 2 seconden mevrouw ik kom zo bij U" en dat ie dan naar mij op een zachte toon roept dat ie wel meer klanten zo wil hebben met een lach
Oeoeoeoehhh!! Ik wil je aanraken, nu!quote:Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef zwahiel het volgende:
Hulde trouwens voor winkels als SubZero. Op een drukke zaterdag kom ik er binnen, roep naar de toonbank dat ik dit model Tigers wil, ze kennen mijn maat halen meteen de schoenen uit het magazijn, ondertussen zoek ik nog een shirtje uit, heb ik al betaald en loop ik fluitend vijf minuten later de winkel uit.
En dan dat die tokkies zich ertussen gaan smijten met hun "ik was eerst, help mij eens hiero met mijn gepenmuil"Mooiste reactie van die verkoper: "Dit is 2 seconden mevrouw ik kom zo bij U" en dat ie dan naar mij op een zachte toon roept dat ie wel meer klanten zo wil hebben met een lach
Da's pas een irritatie, die branchvervaging....koffie in de supermarkt, koffie bij de kapper, koffie in de kledingwinkel. Ik ga toch ook geen kleren kopen in een cafe. En als het nou nog gratis was, maar je betaalt er (indirect) dubbel en dwars voor.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:42 schreef Cloud_SB het volgende:
Ik erger me nooit, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik alleen naar winkels ga waarvan ik de eigenaar/verkoper ken en/of ik er al tijden kom en niet naar massa productie winkels als H&M/ MAW ga.
9 van de 10 winkels waar ik heen ga krijg ik ook gewoon koffie en kan ik uren blijven hangen.
Doe dat maar is in de pc hooft.
Naar welke winkels ga je dan meestal?quote:Op maandag 11 juni 2007 14:42 schreef Cloud_SB het volgende:
Ik erger me nooit, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik alleen naar winkels ga waarvan ik de eigenaar/verkoper ken en/of ik er al tijden kom en niet naar massa productie winkels als H&M/ MAW ga.
9 van de 10 winkels waar ik heen ga krijg ik ook gewoon koffie en kan ik uren blijven hangen.
Doe dat maar is in de pc hooft.
Bij de H&M zaniken ze niet. O.k., het is er steevast te druk, maar de anonieme sfeer bevalt me. T'is dat de kwaliteit zo bagger is, anders kocht ik er drie keer zoveel als nu.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:42 schreef Cloud_SB het volgende:
Of juist in 't lagere...tenminste als je geen opdringerige verkopers wilt. Bij een Wibra of Scapino staan ze niet te springen om je te helpen.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:46 schreef Rutgerr het volgende:
Als je je irriteert aan de aankleding, het personeel van de kledingzaken en andere factoren van de kledingwinkels is het wellicht een optie om eens te gaan kijken in het hogere segment.
Inderdaad, dat verbaasde mij toen ook! En in de VS geldt H&M als een duurdere winkelquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:08 schreef Cyan het volgende:
Bij H&M in New York kun je zelf je verlichting instellen in het pashokje! Heb ook zelden zo'n strakke en opgeruimde H&M gezien!
Maar de service daar is echt super! Alles hangt strak en op maat, ze zijn niet te beroerd om je te helpen, de pashokjes zijn schoon en hebben keuze in verlichting. Er loopt enorm veel personeel rond dat alles opvouwt en terughangt. Geweldig!quote:Op maandag 11 juni 2007 20:03 schreef poohy het volgende:
[..]
Inderdaad, dat verbaasde mij toen ook! En in de VS geldt H&M als een duurdere winkel![]()
Die dingen snap ik dus ook niet. Absoluut niet mooi en 't lijkt positiekledingquote:Op woensdag 13 juni 2007 00:48 schreef AudreyHepburn het volgende:. Ik weiger gewoon om in een strapless jurk te lopen waarin ik 6 maanden zwanger lijk. Helaas is De Modewereld het niet met mij eens.
Men@Work zeker. Als je daar naar binnen gaat, word je nog net niet doof. Dat is sowieso de enige kledingzaak in Eindhoven waarzij ik me het inhuren van een dj voor kan stellen. Of het moet de Chill Out van de Bijenkorf zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:05 schreef SEMTEX het volgende:
Idd, muziek die zo hard staat dat je elkaar niet meer kunt verstaan, omdat het zgn. hip is.
Er is een winkel in Eindhoven die daarvoor zelfs een DJ inhuurt.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:02 schreef Martijn85 het volgende:
Kom je bij de kassa.
"Zo, dit wordt um?"
- "Nee, ik haal systematisch broeken uit de rekken en die leg ik op toonbanken neer"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |