abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49898727
Kennelijk is het ontkennen van de holocaust voor een deel van de moslims integraal onderdeel van hun geloof. Daarom wordt er op een aantal Engelse scholen voor gekozen maar te doen of het hele gebeuren niet heeft plaats gevonden.

Het lijkt me op z'n plaats om ook extreemrechts het recht te verlenen de holocaust te ontkennen. Bovendien zou afschaffing van het geschiedenis onderwijs een gezonde keuze zijn aangezien het in de praktijk toch altijd zeer zwaar politiek gekleurd is en we bovendien elke generatie de kans moeten geven zijn eigen (bloederige) fouten te maken.
quote:
Teachers drop the Holocaust to avoid offending Muslims
By LAURA CLARK -

Schools are dropping the Holocaust from history lessons to avoid offending Muslim pupils, a Governmentbacked study has revealed.

It found some teachers are reluctant to cover the atrocity for fear of upsetting students whose beliefs include Holocaust denial.

Teachers fear backlash over crackdown in the classroom

There is also resistance to tackling the 11th century Crusades - where Christians fought Muslim armies for control of Jerusalem - because lessons often contradict what is taught in local mosques.

The findings have prompted claims that some schools are using history 'as a vehicle for promoting political correctness'.

The study, funded by the Department for Education and Skills, looked into 'emotive and controversial' history teaching in primary and secondary schools.

It found some teachers are dropping courses covering the Holocaust at the earliest opportunity over fears Muslim pupils might express anti-Semitic and anti-Israel reactions in class.

The researchers gave the example of a secondary school in an unnamed northern city, which dropped the Holocaust as a subject for GCSE coursework.

The report said teachers feared confronting 'anti-Semitic sentiment and Holocaust denial among some Muslim pupils'.

It added: "In another department, the Holocaust was taught despite anti-Semitic sentiment among some pupils.

"But the same department deliberately avoided teaching the Crusades at Key Stage 3 (11- to 14-year-olds) because their balanced treatment of the topic would have challenged what was taught in some local mosques."

A third school found itself 'strongly challenged by some Christian parents for their treatment of the Arab-Israeli conflict-and the history of the state of Israel that did not accord with the teachings of their denomination'.

The report concluded: "In particular settings, teachers of history are unwilling to challenge highly contentious or charged versions of history in which pupils are steeped at home, in their community or in a place of worship."

But Chris McGovern, history education adviser to the former Tory government, said: "History is not a vehicle for promoting political correctness. Children must have access to knowledge of these controversial subjects, whether palatable or unpalatable."

The researchers also warned that a lack of subject knowledge among teachers - particularly at primary level - was leading to history being taught in a 'shallow way leading to routine and superficial learning'.

Lessons in difficult topics were too often 'bland, simplistic and unproblematic' and bored pupils.
Bron: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=445979&in_page_id=1770

http://www.timesonline.co(...)n/article1600686.ece

[ Bericht 1% gewijzigd door Pony-Lover op 29-05-2007 20:07:04 ]
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:01:54 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49898768
Wat? Belachelijk. Onmiddelijk terugdraaien.

Edit: oh, het is de Daily Hate, een boulevardvod. Ik kan geen echte bron vinden voor het onderzoek. Iemand?
pi_49899282
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:

Edit: oh, het is de Daily Hate, een boulevardvod. Ik kan geen echte bron vinden voor het onderzoek. Iemand?
Ja, hets is idd een telegraaf ding
pi_49899422
Maar we hebben ook The Times nog

http://www.timesonline.co(...)n/article1600686.ece
pi_49899626
Dus straks is het ontkennen van de holocaust strafbaar en het erkennen ook... Veel gekker moet het niet worden.

Kan iemand mij overigens een uitleggen waarom het erkennen van de holocaust beledigend zou zijn voor moslims?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49899854
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:22 schreef DS4 het volgende:
1 Dus straks is het ontkennen van de holocaust strafbaar en het erkennen ook... Veel gekker moet het niet worden.

2 Kan iemand mij overigens een uitleggen waarom het erkennen van de holocaust beledigend zou zijn voor moslims?
1 Dat staat er niet en daar gaat het ook niet om, het gaat er om dat beplaalde docenten er kennelijk geen les meer over durven geven.

2 Het antisemitisme in de Islam is stukken ouder dan de staat Israël en tamelijk diep geworteld.
pi_49900142
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:34:31 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_49900144
quote:
Dus straks is het ontkennen van de holocaust strafbaar en het erkennen ook... Veel gekker moet het niet worden.

Kan iemand mij overigens een uitleggen waarom het erkennen van de holocaust beledigend zou zijn voor moslims?
Dan ben je nl. een jodenloverrr
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_49900365
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:27 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

1 Dat staat er niet en daar gaat het ook niet om, het gaat er om dat beplaalde docenten er kennelijk geen les meer over durven geven.

2 Het antisemitisme in de Islam is stukken ouder dan de staat Israël en tamelijk diep geworteld.
nog erger...

in wereldoorlog 2 had je speciale legereenheden die joden uitroeiden.
naast onze vrolijke oosterburen waren er ook hele groepen moslims die speciaal daarvoor naar duitsland kwamen.
pi_49900388
Ik dacht dat de appeasement politiek niet meer gebruikt werd na de ervaringen van Engeland in de vorige eeuw. Maar niets is minder waar.

Sommige moslims zijn chronisch beledigd. Daar rekening mee houden is schier onmogelijk zonder allerlei zaken over boord te gooien.
pi_49900510
Tsja. Misschien is het verstandig de voortplanting van dergelijke individuen aan banden te leggen.
pi_49901479
Gezien de bron neem ik het bericht met een korreltje zout. Alhoewel: er zijn duidelijke indicaties dat moslims in elk geval in hun 'thuislanden' nooit iets over de Holocaust horen. Past kennelijk niet in hun ideale plaatje. Zegt eigenlijk alles wel over dat geloof; de belangrijkste gebeurtenis van de afgelopen eeuw vakkundig censureren.
pi_49902254
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
Gezien de bron neem ik het bericht met een korreltje zout. Alhoewel: er zijn duidelijke indicaties dat moslims in elk geval in hun 'thuislanden' nooit iets over de Holocaust horen. Past kennelijk niet in hun ideale plaatje. Zegt eigenlijk alles wel over dat geloof; de belangrijkste gebeurtenis van de afgelopen eeuw vakkundig censureren.
Het is niet nodig dit met een korreltje zout te nemen, in onze eigen A'damse achterstandswijken tieren dit soort gedachten ook welig...
pi_49904301
Zoals iemand daar al zei: Call me thick, but how does teaching people about the Holocaust offend Moslems?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:12:21 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49904351
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef Vistel het volgende:

[..]

naast onze vrolijke oosterburen waren er ook hele groepen moslims die speciaal daarvoor naar duitsland kwamen.
Dat is dus loeiende kolder.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:12:47 #16
117098 Hathor
Effe niet
pi_49904378
Als je de fouten van vorige generaties niet doorgeeft op toekomstige generaties, zullen ze tot in den treure herhaald worden. Je kan moeilijk je kop in het zand steken omat een kleine minderheid hier in Europa daar een probleem mee heeft.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_49904415
''Les over de holocaust word afgeschaft''

ik hoor de neo-nazi's al juichen
pi_49904580
quote:

Zelfs het behoorlijk linkse BBC heeft er een artikel over

http://news.bbc.co.uk/1/hi/education/6517359.stm
pi_49904684
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je loopt achter

http://www.youtube.com/watch?v=3m2OzEvyrsw
http://www.youtube.com/watch?v=5Z1xs4_EtKM
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:20:28 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_49904692
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:17 schreef Onryo het volgende:

[..]

Zelfs het behoorlijk linkse BBC heeft er een artikel over
pi_49904750
quote:

[..]

nee hoor, dat is nauwelijks bekend.

tijdens mijn rondleiding in berlijn door een archeoloog/geschiedkundige is dat verteld.

was bij het stukje van de berlijnse muur waar een soort van openlucht museum is over de holocaust ...
pi_49904761
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

uitgesproken rechts is de BBC iig ook niet
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:25:39 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_49904948
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:21 schreef Vistel het volgende:

[..]

nee hoor, dat is nauwelijks bekend.

tijdens mijn rondleiding in berlijn door een archeoloog/geschiedkundige is dat verteld.

was bij het stukje van de berlijnse muur waar een soort van openlucht museum is over de holocaust ...
Ja hoor, het is goed. Ik ga er niet eens tegenin. Ik vind het prima.Duizenden moslims reisden naar Duitsland, gingen bij de SS (dat waren te bewakers van de kampen en degenen die het moorden deden) [waarbij de SS even alle vereisten om bij de SS te mogen opzij schoof] en gingen lekker Joden vermoorden.

Slaap lekker en kijk volgende keer even naar de verloopdatum op je medicijnen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:27:50 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49905054
Opmerkelijk.

En te gek voor woorden dat deze gebeurtenis bij een aantal scholen niet meer aan bod komt bij geschiedenis. Omdat het bepaalde mensen misschien zou kunnen kwetsen?

Wat een kolder, en dat in Engeland notabene.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49905169
Het wordt zo een burgeroorlog
pi_49905172
Adolph Hitler Meets with Grand Mufti Amin Al Husseini
http://www.youtube.com/watch?v=arG6N46CbmY
pi_49905223
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja hoor, het is goed. Ik ga er niet eens tegenin. Ik vind het prima.Duizenden moslims reisden naar Duitsland, gingen bij de SS (dat waren te bewakers van de kampen en degenen die het moorden deden) [waarbij de SS even alle vereisten om bij de SS te mogen opzij schoof] en gingen lekker Joden vermoorden.

Slaap lekker en kijk volgende keer even naar de verloopdatum op je medicijnen.
ik zeg groepen... (dat kunnen er tientallen zijn maar ook duizenden).

de hele holocaust is geen "uitgesproken" idee van hitler maar het stilzwijgend toestaan en indirect verlangen van hitler aan zijn ondergeschikten.

de holocaust is bedacht en uitgevoerd door een heel klein clubje ss-ers die al op de achtergrond aanwezig waren toen hitler nog niet groot was.

dit is volgensmij de bedenker en uitvoerder van de "entlosung"

anders had je ff beter opgelet tijdens de geschiedenis lessen toen je op de middelbare school zat
pi_49905932
Maar goed, hoe kan de holocaust nou moslims beledigen ? het is het schaamtegevoel door de holocaust die er voor gezorgt heeft dat er massaal moslims naar Europa konden komen, zonder holocaust geen schaamtegevoel en dus veel minder moslims hier, of hebben ze dat zelf niet door ?
pi_49907049
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:27 schreef Pony-Lover het volgende:

Je moet je topic titel eens lezen en daarbij weten dat er mensen zijn die het beledigen van religie's willen verbieden... en dan snap je wellicht wat er staat.
quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag waarom het voor een moslim beledigend is als je het hebt over de holocaust.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:20:45 #30
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_49907664
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Vistel het volgende:
Waarom voer je dit dan aan als posting, losse mening zonder aanvullende bronvermelding ?!
Ik kan ook een schitterende pleidooi houden over Nederland die Hitler wel zag zitten. Als ik kijk naar de relatieve bijdrage van mensen die onder de waffen-SS gingen dienen. Maar dan sla ik toch de plank mis. Stonden alle Nederlanders dan achter Hitler, me dunkt van niet.

Wie is hij ?
pi_49908094
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Waarom voer je dit dan aan als posting, losse mening zonder aanvullende bronvermelding ?!
Ik kan ook een schitterende pleidooi houden over Nederland die Hitler wel zag zitten. Als ik kijk naar de relatieve bijdrage van mensen die onder de waffen-SS gingen dienen. Maar dan sla ik toch de plank mis. Stonden alle Nederlanders dan achter Hitler, me dunkt van niet.

[afbeelding]
Wie is hij ?
http://de.wikipedia.org/wiki/Odilo_Globocnik

weet niet het hele verhaal meer maar om in nazi duitsland hogerop te komen moest je dus flink je inslijmen bij hitler.
deze man en nog een paar consorten waren ooit al eerder betrokken geweest bij acties voor hitler maar uit de mode geraakt.
hitler zat met het jodenprobleem en een select clubje waar deze man hoofd van was hebben de vernietigingskampen en de protocollen gemaakt die de stelselmatige uitroeing van de joden tot gevolg had.

het wonderbaarlijke is dat dit door de SS-ers vrijwillig werd gedaan zonder echt orde tot het uitmoorden.
alle mensen die joden en anderen hebben zitten afknallen hebben dit ook vrijwillig gedaan en niet onder druk.

veelal word gezegd: "als je geen joden afschoot dan werd je zelf vermoord". dat is dus ook totale fictie.
als je weigerde joden af te schieten werd dat geaccepteerd...

dat hele nazi duitsland zat echt vreemd in elkaar en die rondleiding van die gast was echt een eye-opener.
pi_49909514
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:12 schreef Hathor het volgende:
Als je de fouten van vorige generaties niet doorgeeft op toekomstige generaties, zullen ze tot in den treure herhaald worden. Je kan moeilijk je kop in het zand steken omat een kleine minderheid hier in Europa daar een probleem mee heeft.
zeg dat maar eerst tegen Wilders
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:18:39 #33
89730 Drugshond
pi_49910076
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:30 schreef Vistel het volgende:
Het wonderbaarlijke is dat dit door de SS-ers vrijwillig werd gedaan zonder echt orde tot het uitmoorden.
alle mensen die joden en anderen hebben zitten afknallen hebben dit ook vrijwillig gedaan en niet onder druk.

veelal word gezegd: "als je geen joden afschoot dan werd je zelf vermoord". dat is dus ook totale fictie.
als je weigerde joden af te schieten werd dat geaccepteerd...
Deels kolder, als je bij de SS-ging dan ga je geen vragen stellen. Je had een volmacht om te doden (en dat deden de meeste ook met of zonder bevel). Dat is ook een van de redenen dat de verschillende duitse legerkorpsen nooit goed met elkaar overweg konden. Omdat de SS de ethiek van oorlogvoering kompleet overboord gooide.

Maar we gaan nu wel erg offtopic.
pi_49910736
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:05 schreef Meki het volgende:

[..]

zeg dat maar eerst tegen Wilders
Ah, daar is Meki

Flikker maar weer op
pi_49910809
quote:

[..]

de hele holocaust is geen "uitgesproken" idee van hitler maar het stilzwijgend toestaan en indirect verlangen van hitler aan zijn ondergeschikten.

de holocaust is bedacht en uitgevoerd door een heel klein clubje ss-ers die al op de achtergrond aanwezig waren toen hitler nog niet groot was.

[afbeelding]

anders had je ff beter opgelet tijdens de geschiedenis lessen toen je op de middelbare school zat
Eichmann is de organisator, maar de bedenker? Hij was officieel niet meer dan notulist op die door Heydrich belegde conferentie hoor... Drie keer raden waar de opdracht dan vandaan kwam...
pi_49910985
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Eichmann is de organisator, maar de bedenker? Hij was officieel niet meer dan notulist op die door Heydrich belegde conferentie hoor...
Eichmann heeft het iig niet verzonnen.

maar dit is wel erg offtopic allemaal
pi_49912081
dat moslims zich beledigd voelen door geschiedenislessen over de holocaust is net zo raar als dat ik me beledigd zou voelen over geschiedenislessen over de dinosaurus
pi_49912142
Ik ben moslim. En ik voel me niet beledigd.

Slotje.
pi_49912174
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:05 schreef Onryo het volgende:
dat moslims zich beledigd voelen door geschiedenislessen over de holocaust is net zo raar als dat ik me beledigd zou voelen over geschiedenislessen over de dinosaurus
Zo raar is het niet, bepaalde moslims zien joden het liefst alleen als dader, door onderwijs over de holocaust zouden ze joden ook als schachtoffer moeten zien en dat komt ze niet zo goed uit.
pi_49912217
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:06 schreef TheMagnificent het volgende:

Slotje.
Oh, en jij bent de norm
pi_49914138
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:06 schreef TheMagnificent het volgende:

Slotje.
Slotje op Nederland ja.
pi_49914266
quote:

http://www.history.org.uk/news_details.asp?ID=17 > http://www.haevents.org.uk/PastEvents/Others/Teach%20report.pdf

Veel for examples en case studies. Je kunt, als ik het snel doorkijk, geen conclusie trekken over de representativiteit (huh?) ervan.
  woensdag 30 mei 2007 @ 06:53:22 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49914956
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef Vistel het volgende:

[..]

nog erger...

in wereldoorlog 2 had je speciale legereenheden die joden uitroeiden.
Een soort gastarbeiders avant la lettre dus!
The End Times are wild
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:04:36 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_49915311
quote:

[..]

Ja ja. Daarom hebben ze ermee gewacht tot 1942? terwijl ze al sinds 1933 aan de macht waren?
quote:

[afbeelding]
En wie is dat dan, volgens jou?
quote:
Ik zal je fantasie maar niet doorprikken door je te vertellen..., Nee, laat ik dat maar niet doen.
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:40:40 #45
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_49915731
Wat ik niet snap is waarom ze niet gewoon ff naar zo'n moskee/imam afstappen en die bij het geheel gaan betrekken, zo van: "Kom maar op met je argumenten tegen holocaust, laat maar zien waar jullie visie op is gestoelt" enz enz

Het lijkt me dat het open op tafel gooien van dit soort onderwerpen beter werkt, dan maar een beetje angst hazerig je bek houden, omdat je iemand niet wilt beledigen...dan kan je wel aan de gang blijven.

Maar goed...ik denk vast te simpel...of wellicht ben ik gevoelloos voor mensen die zich om van alles en nog wat beledigd voelen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_49915966
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja ja. Daarom hebben ze ermee gewacht tot 1942? terwijl ze al sinds 1933 aan de macht waren?
[..]

En wie is dat dan, volgens jou?
[..]

Ik zal je fantasie maar niet doorprikken door je te vertellen..., Nee, laat ik dat maar niet doen.
ze hebben nooit gewacht met het "joden probleem", ze hebben slechts de oplossing aangepast.
eigenlijk direct al kregen de joden het advies op te rotten. eerst naar andere landen, toen richting het oosten en buiten europa. waren zelfs complete "reisbureau's" voor joden.

aangezien een deel te arm was of dacht dat het wel mee zou vallen met de jodenhaat is een groot deel gebleven of niet ver genoeg gevlucht.
toen ze eenmaal dezelfde verdreven joden weer tegenkwamen in veroverde gebieden zijn ze over gegaan op "de entlosung".
het was een SS clubje die eerst een soort sicherheitspolizei was die de hele vernietiging heeft georganiseerd zonder direct bevel "vermoord alle joden".

het jagen op joden (partisanen) gebeurde door politieagenten in eerste instantie, vrijwilligers die richting het oosten gingen om alles en iedereen die verkeerd was af te knallen:
ze hebben er zelfs lol aan

maar goed, als je wilt weten hoe het exact zat moet je maar eens een goed boek erover lezen of zelf eens in berlijn een verkenning doen.
(moet je wel snel zijn want berlijn gaat grote delen "veranderen" van wat nu nog makkelijk te bezichtigen is)
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:03:38 #47
66444 Lord_Vetinari
pi_49916141
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:53 schreef Vistel het volgende:

[..]

[kletsverhaal]

maar goed, als je wilt weten hoe het exact zat moet je maar eens een goed boek erover lezen
Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk. Ik weet er helemaal niks van, heb er nog nooit wat over gelezen (die 15 meter strekkende boekenplank met WO2 literatuur is alleen voor de show) of in archieven over uitgezocht. Natuurlijk weet jij het perfect, gebaseerd op 'een rondleiding in Berlijn'. Veel beter dan al die mensen die zich 'historicus' noemen en jaren van hun leven hebben gebruikt voor het uitzoeken van dit soort zaken. Mensen als Bullock, Kershaw, Trevor-Roper, Shirer, Maser, Joachimsthaler, Fest...Allemaal charlatans, die de waarheid niet vertellen...
pi_49916633
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk. Ik weet er helemaal niks van, heb er nog nooit wat over gelezen (die 15 meter strekkende boekenplank met WO2 literatuur is alleen voor de show) of in archieven over uitgezocht. Natuurlijk weet jij het perfect, gebaseerd op 'een rondleiding in Berlijn'. Veel beter dan al die mensen die zich 'historicus' noemen en jaren van hun leven hebben gebruikt voor het uitzoeken van dit soort zaken. Mensen als Bullock, Kershaw, Trevor-Roper, Shirer, Maser, Joachimsthaler, Fest...Allemaal charlatans, die de waarheid niet vertellen...
de hoeveelheid boeken die je op je plank hebt staan zegt ook niet alles.
ook al heb ik thuis boeken over auto's en motortechniek dan wil dat niet zeggen dat ik een automonteur ben.

de historicus die de rondleiding gaf had ook de meeste van deze geweldige titels gelezen maar hij had zelf ook veel onderzoek gedaan en wist zelf ook veel zaken die niet direct terug te vinden zijn.

geschiedkunde is meer dan dom boekjes lezen en feitjes stampen, het is ook een kwestie van verbanden leggen en onderliggende stramienen zien.

helaas voor veel mensen kun je dat niet uit boeken leren maar heb je dat of heb je het niet.
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:29:41 #49
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49916718
Dit heeft niets te maken met antisemitische gevoelens die binnen de moslimwereld min of meer gemeengeoed zijn, maar met het slechte opleidingsniveau van leraren. Vooral dat van het basisonderwijs. Zoals ook blijkt uit het artikel van The Times beschikken de leraren over te weinig feitenkennis wat bijdraagt aan uitholling van bepaalde lessen.
Ik vind het wel zorgelijk wanneer dit zou leiden naar geschiedvervalsing en revisionisme, dus de aandacht moet gaan naar het verbeteren van de lerarenopleidingen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:34:11 #50
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49916816
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 02:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.history.org.uk/news_details.asp?ID=17 > http://www.haevents.org.uk/PastEvents/Others/Teach%20report.pdf

Veel for examples en case studies. Je kunt, als ik het snel doorkijk, geen conclusie trekken over de representativiteit (huh?) ervan.
Mwah, elk geval is er eentje teveel.
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:44:31 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49917071
Maar goed, ging dit topic niet ergens anders over?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_49917228
Doet me hieraan denken:

woensdag 30 mei 2007 @ 09:55:50 #53
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49917372
We moeten de moslims die het beledigend vinden, dat er hier les word gegeven over de holocaust, niets in de weg leggen om Nederland te verlaten.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:09:32 #54
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49917837
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:12 schreef Hathor het volgende:
Dit. Roerend mee eens.

Overigens, wie het bericht goed leest valt iets op.

Het zijn de leraren die zelfstandig tot de conclusie kwamen dat ze het debat en de confrontatie niet aandurven. Het zijn niet bijvoorbeeld de islamitische (of hindoestaanse, overigens van het zelfde kaliber in deze) kinderen zelf, of hun ouders, die er bezwaar tegen maken!

Na de kransenvoetballerij bleken geschiedenislessen over de holocaust juist heel erg goed te werken. Het lijkt me dat het Britse ministerie maar eens gauw moet gaan ingrijpen.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:12:21 #55
99091 3doorsdown
n00b 1e klas
pi_49917935
Was er een holocaust dan?
Inter Arma Enim Silent Leges
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:15:13 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49918018
Ik moet overigens Vetinari gelijk geven. Pas op de universiteit kwam ik erachter dat de kernzaak van het Derde Rijk niet de holocaust was.
Maar goed, kernzaken worden natuurlijk ook gevormd door de receptie van historische gebeurtenissen, en de holocaust is wel wat ons het meeste bijbleef.
pi_49918266
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:15 schreef Floripas het volgende:
Ik moet overigens Vetinari gelijk geven. Pas op de universiteit kwam ik erachter dat de kernzaak van het Derde Rijk niet de holocaust was.
Maar goed, kernzaken worden natuurlijk ook gevormd door de receptie van historische gebeurtenissen, en de holocaust is wel wat ons het meeste bijbleef.
holocaust is alleen het bewijs hoe ziek, egoistisch en maccabre de mensheid is.

wat ik het opmerkelijke vond is dat men hitler aan de macht heeft geholpen uit angst voor het communisme/socialisme.
idioten als hitler kunnen alleen aan de macht komen door de besluiteloosheid en niet kordaat optreden van de mensen met de eigenlijke macht.

zelfde zie je nu weer gebeuren in europa waar de islam op agressieve en facistische manier de huidige samenleving langzaam aan het ontwrichten is.

ipv: Dit is de druppel, nog een keer bagger en er gaan 10 moskees plat blijven we de agressor tegemoet komen
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:26:00 #58
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49918376
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:15 schreef Floripas het volgende:
Hrm, op mijn middelbare school werd toch redelijk duidelijk uitgelegd dat 't bij WO-II meer te doen was om ordinaire gebiedsuitbreiding, 'vergelding' voor WO I en het creeren van 'lebensraum' voor het arische ras, en dat de hele holocaust eigenlijk een spin-off was. Sterker nog, ook de plannen om alle joden te deporteren naar Madagascar kwamen even langszij.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:30:37 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49918549
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:23 schreef Vistel het volgende:

[..]

holocaust is alleen het bewijs hoe ziek, egoistisch en maccabre de mensheid is.

wat ik het opmerkelijke vond is dat men hitler aan de macht heeft geholpen uit angst voor het communisme/socialisme.
idioten als hitler kunnen alleen aan de macht komen door de besluiteloosheid en niet kordaat optreden van de mensen met de eigenlijke macht.

zelfde zie je nu weer gebeuren in europa waar de islam op agressieve en facistische manier de huidige samenleving langzaam aan het ontwrichten is.

ipv: Dit is de druppel, nog een keer bagger en er gaan 10 moskees plat blijven we de agressor tegemoet komen
Hitler kon aan de macht komen omdat men het idee had dat er iemand nodig was die kordaat moest optreden en alle neuzen dezelfde kant uit moesten wijzen.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:31:32 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49918582
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:26 schreef gronk het volgende:

[..]

Hrm, op mijn middelbare school werd toch redelijk duidelijk uitgelegd dat 't bij WO-II meer te doen was om ordinaire gebiedsuitbreiding, 'vergelding' voor WO I en het creeren van 'lebensraum' voor het arische ras, en dat de hele holocaust eigenlijk een spin-off was. Sterker nog, ook de plannen om alle joden te deporteren naar Madagascar kwamen even langszij.
Interessante opmerking, interessant debat, maar wellicht niet voor dit topic? Ik vind het onderwerp zelf al interessant genoeg.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:32:39 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49918624
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:23 schreef Vistel het volgende:
De islam ontwricht de samenleving? De islam heeft hier zowat niks te zeggen Hoe doet ze dat toch?
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:34:56 #62
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49918709
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:26 schreef gronk het volgende:

[..]

Inderdaad. De twee kernwoorden die in mijn hoofd zijn gestampt, zijn "Lebensraum" en "Heim ins Reich". Gebied veroveren voor het Arische ras en alle Duitsers die door WO I over de grens zijn komen te wonen weer terugkrijgen binnen de Duitse grenzen.

Maar natuurlijk maakte de Holocaust meer indruk. Als kind zie je levensecht voor je hoe het zou zijn als je samen met je broertje en je moeder in een ruimte wordt gezet en er komt gas uit de douchekoppen, in plaats van water. Dat gevoel moeten ze er bij die lastige moslimjochies ook gewoon instampen, in plaats van de discussie laf uit de weg te gaan.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:39:45 #63
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49918904
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:34 schreef Pool het volgende:

Inderdaad. De twee kernwoorden die in mijn hoofd zijn gestampt, zijn "Lebensraum" en "Heim ins Reich". Gebied veroveren voor het Arische ras en alle Duitsers die door WO I over de grens zijn komen te wonen weer terugkrijgen binnen de Duitse grenzen.
Ik heb 't misschien niet allemaal even goed onthouden, maar inderdaad, ook die dingen kwamen allemaal voorbij. Overigens werd er vooral veel tijd besteed aan de aanloop tot WO-II; de hele holocaust zelf werd in een of twee lessen behandeld. Ook een beetje vanuit het idee 'dat hebben jullie al zovaak gehoord op in de media, dat we dat echt niet hier allemaal over gaan doen'.

maar goed, het percentage lastige marokkaantjes op onze school was dan ook verwaarloosbaar
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:41:54 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49918987
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:34 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat gevoel moeten ze er bij die lastige moslimjochies ook gewoon instampen, in plaats van de discussie laf uit de weg te gaan.
Precies. Maar om hiervan nu ook weer de schuld bij moslims te leggen, zoals de Daily Hate doet? Ik vind het eerder de schuld van die leraren die het debat niet aandurven.
pi_49919020
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk. Ik weet er helemaal niks van, heb er nog nooit wat over gelezen (die 15 meter strekkende boekenplank met WO2 literatuur is alleen voor de show)
Ben jij er ook zo een
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:47:51 #66
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49919210
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Precies. Maar om hiervan nu ook weer de schuld bij moslims te leggen, zoals de Daily Hate doet? Ik vind het eerder de schuld van die leraren die het debat niet aandurven.
Het is inderdaad eerder de schuld van de leraren dan van die jochies zelf. Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat die jochies niet zomaar aan die ideeën komen, maar dat die worden ingegeven door hun imams, familie en radicale websites. Maar dat laatste probleem is waarschijnlijk lastiger aan te pakken dan het geven van een schop onder de kont aan laffe docenten.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:53:15 #67
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49919423
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:31 schreef Floripas het volgende:

Interessante opmerking, interessant debat, maar wellicht niet voor dit topic? Ik vind het onderwerp zelf al interessant genoeg.
Nah, 't komt eropneer dat je eigenlijk onderwijs moet aanbieden waarbij je die dingen aanstipt die relevant zijn voor je publiek. Aan blanke jongetjes kun je best uitleggen hoe het werkelijk zat en ging. Kutmarokkaantjes die helemaal vol zitten met anti-joodse propaganda kun je beter een ander programma aanbieden. Als je een beetje goede geschiedenisleraar bent, en je hebt jezelf niet helemaal murw gestampt door 'het nieuwe leren', dan kun je beter in een maandje tijd 't onstaan van de palestijnse staat uitleggen (hint: daarvoor moet je beginnen ergens in 1900, waarbij je WOII , de holocaust en 1948 ook aandoet).
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:02:35 #68
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_49919750
Hiermee hebben ze hun eigen doodvonnis getekend, want stel dat er ooit een moslimEndlosung in Europa komt, dan mag je dus gewoon doen of dat nooit heeft plaatsgevonden........

[ Bericht 11% gewijzigd door B.R.Oekhoest op 30-05-2007 11:21:55 ]
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:03:57 #69
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49919794
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hiermee hebben ze hun eigen doodvonnis getekend, want stel dat er ooit een moslimEndlosung in Europa komt, dan doe je gewoon of dat nooit heeft plaatsgevonden........
Zo hee! Jij bent goed met loze praat!
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:23:09 #70
3647 B.R.Oekhoest
pi_49920455
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo hee! Jij bent goed met loze praat!
Loser, het kan nog veel lozer hoor.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:23:44 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49920477
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Loser, het kan nog veel lozer hoor.
Ga maar fijn naar ONZ, dan. Ik komje daar nog wel een welterustenkusje geven.
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:34:59 #72
3647 B.R.Oekhoest
pi_49920918
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ga maar fijn naar ONZ, dan. Ik komje daar nog wel een welterustenkusje geven.
Wat heeft ONZ er mee te maken ? Dit topic is bittere ernst en al erg genoeg dat het moet bestaan. Maar gelukkig kan je met een kwinkslag de onredelijkheid en inconsekwentie van die lange moslimtenen aanduiden, misschien dat ze het dan eens leren.
Anders kan mijn kleinzoon mij in 2050 kan vragen: "opa, is het waar dat er in 2010 tientallen miljoenen moslims in Europa woonden?". "Nee mijn jongen, dat is allemaal gelogen. Er heeft nog nooit een moslim een voet in Europa gezet".
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:35:25 #73
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_49920938
Ik vind het alleen belachelijk dat deze genocide een aparte naam draagt. "Holocaust", alsof deze gebeurtenis een meer bijzondere status zou hebben dan andere genocides. Ik erger me er ook aan dat er altijd zo moeilijk gedaan wordt over het aantal slachtoffers. Het aantal is nl. irrelvant, dat het heeft plaatsgevonden, dat is het punt!

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:37:37 #74
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49921025
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het alleen belachelijk dat deze genocide een aparte naam draagt. "Holocaust", alsof deze gebeurtenis een meer bijzondere status zou hebben dan andere genocides. Ik erger me er ook aan dat er altijd zo moeilijk gedaan wordt over het aantal slachtoffers. Het aantal is nl. irrelvant, dat het heeft plaatsgevonden, dat is het punt!

²
Als je je daardoor prettiger voelt, dan mag je de genocide van Armeniërs van mij ook een naam geven hoor.
pi_49921211
quote:

²
Ik stoor me daar niet echt aan. Het zijn er een heleboel die gesneuveld zijn. Ik stoor me meer aan mensen die die moorden misbruiken of die zeggen dat het niet heeft plaats gevonden.
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:48:01 #76
13462 BansheeBoy
pi_49921457
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:42 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik stoor me daar niet echt aan. Het zijn er een heleboel die gesneuveld zijn. Ik stoor me meer aan mensen die die moorden misbruiken of die zeggen dat het niet heeft plaats gevonden.
Ik stoor me aan mensen die zich storen aan mensen die die gebeurtenis ontkennen. Daar moet je geen tijd aan schenken. Dat is nl. net zo dom als het ontkennen van het bestaand van water of eerlijke Marokkanen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_49921499
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik stoor me aan mensen die zich storen aan mensen die die gebeurtenis ontkennen. Daar moet je geen tijd aan schenken. Dat is nl. net zo dom als het ontkennen van het bestaand van water of eerlijke Marokkanen.

²
ik stoor me aan mensen die zcih storen aan mensen die zich aan ontkenners storen ..storend
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:49:42 #78
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49921529
quote:

²
Heel veel slachtpartijen en uitroeiingen hebben een sprekende naam.
"De nacht van de lange messen", bijvoorbeeld. De rillingen lopen je toch over de rug?
Dat is juist heel goed. Daarmee geef je aan dat wij, als nabestaanden, emotioneel terugdenken op dat soort gebeurtenissen.
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:53:40 #79
13462 BansheeBoy
pi_49921706
[quote]Op woensdag 30 mei 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:
* Post aangeboden ter beoordeling aan de FA's. *

[ Bericht 73% gewijzigd door Drugshond op 30-05-2007 18:04:57 ]
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:58:29 #80
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49921901
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:53 schreef BansheeBoy het volgende:
* ter beoordeling *
Oh, man, dit is echt op zoveel vlakken onzin. Waar te beginnen?
1. Holocaust is een Griekse term. Joden noemen de holocaust de Goerboen of de Hasjowa. Het woord is al ouder dan twintigste eeuw.
2. Hoe gebruiken "de joden" dit om hun bankrekening te spekken?
3. De holocaust slaat ook op homo's en zigeuners en slaven en communisten en mongolen en marokkanen die in de concentratiekampen zijn omgekomen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Drugshond op 30-05-2007 18:05:27 ]
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:21:30 #81
3542 Gia
User under construction
pi_49922646
quote:
Ach, ligt er maar aan waar je het bangst voor bent. Ik blijf het erkennen.
quote:
Ze zoeken weer een stok om mee te slaan.
Tot nu toe krijgen ze gewoon alles voor elkaar met dreigen. En steeds als ze hun zinnetjes weer krijgen, hebben ze niks meer te dreigen. Dan moeten ze dus weer iets nieuws bedenken.

Denk dat ze hiermee lang vooruit kunnen.
pi_49923718
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:34 schreef Pool het volgende:

[..]

Mwah, elk geval is er eentje teveel.
Zonder meer.
pi_49924803
quote:

[..]

Maar dat doen wij dus niet, deze generatie voelt zich verre van betrokken. Ik zie het ook meer als een soort van merchandising, uitbuiting (op financiële gronden) door de Joodse gemeenschap.

Het is pijnlijk dat de Holocaust heeft plaatsgevonden. Jammer dat veel Joden dit aangrijpen om hun bankrekening te voorzien van degelijke valuta.

²
Ah gut,

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat jij in wezen gewoon een ouderwertsche (rel) antisemiet bent.
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:44:11 #84
3647 B.R.Oekhoest
pi_49925593
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:07 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Zo raar is het niet, bepaalde moslims zien joden het liefst alleen als dader, door onderwijs over de holocaust zouden ze joden ook als schachtoffer moeten zien en dat komt ze niet zo goed uit.
Laatst zat ik vast in de lift. Was ik toen ook schachtoffer?
pi_49925680
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Laatst zat ik vast in de lift. Was ik toen ook schachtoffer?
Met een beetje gevoel voor drama was je toen het slachtoffer van een kapotte lift ja, als je heel graag wil.
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:51:01 #86
13462 BansheeBoy
pi_49925827
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:23 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ah gut,

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat jij in wezen gewoon een ouderwertsche (rel) antisemiet bent.
Technisch gezien is dit niet eens mogelijk. Ik ben zelf een semiet (van oorsprong).

²
pi_49926183
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Technisch gezien is dit niet eens mogelijk. Ik ben zelf een semiet (van oorsprong).

²
Dat berijp ik ( in het geval van mensen uit het Midden-Oosten danwel Noord-Afrika) toch is het de algemeen gebruikte en geaccepteerde term dus daar hou ik me maar even aan.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:12:56 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49926665
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:47 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Met een beetje gevoel voor drama was je toen het slachtoffer van een kapotte lift ja, als je heel graag wil.
Lees nu eens goed!
The End Times are wild
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:15:17 #89
13462 BansheeBoy
pi_49926756
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Lees nu eens goed!
Hij leest niet eens!

²
pi_49927194
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Lees nu eens goed!
wat moet ik lezen?
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:29:50 #91
3647 B.R.Oekhoest
pi_49927252
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:27 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

wat moet ik lezen?
Schachtoffer. Beetje woordblind misschien?
pi_49927320
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Schachtoffer. Beetje woordblind misschien?
ah ja, ik ben idd een beetje, behoorlijk, woordblind.
pi_49927795
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Als je je daardoor prettiger voelt, dan mag je de genocide van Armeniërs van mij ook een naam geven hoor.
Dat heeft het al. "De Grote Armeense Leugen"
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:55:01 #94
3647 B.R.Oekhoest
pi_49928089
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Roep dat ook eens zo stoer bij het Armeense monument in Assen, of in Armenie zelf.
pi_49928174
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat denken ze alleen in Turkije hoor . Kom, neem eens een voorbeeld aan de Duitsers, die weten hoe ze met een negatief verleden moeten omgaan.
pi_49928290
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat denken ze alleen in Turkije hoor .
En in de rest van de niet-christelijke wereld, maar goed
quote:
Kom, neem eens een voorbeeld aan de Duitsers, die weten hoe ze met een negatief verleden moeten omgaan.
Dus omdat Duitsland een genocide heeft gepleegd, hebben andere landen dat ook. Oke, klinkt logisch.
pi_49928357
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En in de rest van de niet-christelijke wereld, maar goed
De moslimwereld staatb niet bepaald bekend om onbevooroordeelde wetenschap.
quote:
[..]

Dus omdat Duitsland een genocide heeft gepleegd, hebben andere landen dat ook. Oke, klinkt logisch.
Nee. Maar zij ontkennen het niet, en daar mogen landen waar bewezen een genocide heeft plaatsgevonden een voorbeeld aan nemen.
pi_49928580
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:02 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De moslimwereld staatb niet bepaald bekend om onbevooroordeelde wetenschap.
Geldt minstens zo veel voor de christelijke wereld. Het is niet voor niets dat de armenen enkel bij hun christeljike broeders voet aan de grond krijgen.
quote:
[..]
Nee. Maar zij ontkennen het niet, en daar mogen landen waar bewezen een genocide heeft plaatsgevonden een voorbeeld aan nemen.
Er is niets bewezen. Misschien zit daar het probleem wel.
pi_49929194
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Geldt minstens zo veel voor de christelijke wereld. Het is niet voor niets dat de armenen enkel bij hun christeljike broeders voet aan de grond krijgen.
Ondanks dat ik uit een cultuur kom met christelijke wortels ben ik niet christelijk, en dat geldt voor een hele grote groep wetenschappers uit deze contreien... Kulverwijt.
quote:
[..]

Er is niets bewezen. Misschien zit daar het probleem wel.
Er is bewezen dat er veel Armenen zijn omgekomen. En het was geen burgeroorlog gezien de eenzijdigheid van de slachtpartijen.
pi_49929402
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ondanks dat ik uit een cultuur kom met christelijke wortels ben ik niet christelijk, en dat geldt voor een hele grote groep wetenschappers uit deze contreien... Kulverwijt.
Het is een feit dat westerlingen van oudsher nauwere banden hebben met christelijke broeders dan met moslims. Wetenschapper of niet.
quote:
Er is bewezen dat er veel Armenen zijn omgekomen. En het was geen burgeroorlog gezien de eenzijdigheid van de slachtpartijen.
Er is niets bewezen. Maar gezien jouw gekleurdheid in deze zul je ook wel denken dat armeense rebellen niet hele Turkse dorpen hebben uitgemoord.

Maar deze discussie is offtopic. Je mag deze Armeense kwestie (genocide?) doorlezen als je meer wilt weten. Of een van de vele andere topics die er over hebben gelopen. Of open er zelf 1.
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:34:28 #101
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49929496
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Negeer Bansheeboy, zeg. Hij is een trol. Hij reageert niet eens op argumenten.

6²
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:49:01 #102
66444 Lord_Vetinari
pi_49930006
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Of een van de vele andere topics die er over hebben gelopen. Of open er zelf 1.
Die topics waarin jij alle bronnen die niet jouw standpunt delen afdoet als 'Armenenvriendjes' of 'Türkfeindlich'? Die topics bedoel je?
pi_49930213
quote:

* ter beoordeling aan de FA's. *
jammer dat moslims altijd de holocaust erbij halen als er kritiek op hun word geuit.

[ Bericht 45% gewijzigd door Drugshond op 30-05-2007 18:07:54 ]
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:58:25 #104
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49930340
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:54 schreef Onryo het volgende:

[..]

jammer dat moslims altijd de holocaust erbij halen als er kritiek op hun word geuit.
"Moslims" doen dat niet "altijd", en don't feed the troll. Heb je nou niet verdergelezen?

Voerigens gaat dit topic over de holocaust.
Dag!
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:02:23 #105
13462 BansheeBoy
pi_49930458
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Negeer Bansheeboy, zeg. Hij is een trol. Hij reageert niet eens op argumenten.

6²
Ik wil graag in gaan op de vele posts, echter zit ik nu op mijn werk. Ik reageer nu alleen op de argumenten die enigzins de vorm van een argument hebben.

²
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:03:50 #106
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49930501
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik wil graag in gaan op de vele posts, echter zit ik nu op mijn werk. Ik reageer nu alleen op de argumenten die enigzins de vorm van een argument hebben.

²
En daarom reageer je wel op:
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:23 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ah gut,

En niet op:
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

1. Holocaust is een Griekse term. Joden noemen de holocaust de Goerboen of de Hasjowa. Het woord is al ouder dan twintigste eeuw.
3. De holocaust slaat ook op homo's en zigeuners en slaven en communisten en mongolen en marokkanen die in de concentratiekampen zijn omgekomen.
?
Feilloze smaak in argumenten, hoor!
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:39:59 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49931840
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

En daarom reageer je wel op:
[..]

En niet op:

?
Feilloze smaak in argumenten, hoor!
Jou argumenten slaan nergens op. Om er dan toch op te reageren:
1) Waar, maar helemaal niet relevant in de discussie
2) Nooit Finkelstein gelezen?
3) Pertinent onjuist. Hoewel de holocaust eigenlijk niet veel meer dan een zijspoor van WOII geweest is, hebben pas na de oorlog de door jou genoemde groepen hun plaatsje in de gaskamers opgeeist. Hitler is altijd heel tolerant geweest tegen homoseksuelen, enkel diegenen die zich vergrepen aan jongetjes (vaak HJ ) werden meestal tijdelijk in een concentratiekamp geplaatst. Dat er een holocaust tegen homoseksuelen plaats gevonden heeft is volstrekte onzin.
Zigeuners zijn natuurlijk wel vernietigd, alhoewel ook niet alle zigeunervolkeren "op de lijst stonden"
Met slaven bedoel je waarschijnlijk Slaven. Er is nooit sprake van een endloesing tegen hen geweest. En hoezo marokkanen? Krijgen die nu ook al hun eigen monument in Auschwitz?
Ik weet dat het uitermate politiek correct is om iedereen slachtoffer van Hitler te maken, zelfs als een bepaalde bevolkingsgroep helemaal niet in Europa was tijdens de oorlog, maar het is volslagen onzin. De holocaust was tegen de Joden gericht. Met op een zijspoor de zigeuners.
The End Times are wild
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:37:46 #108
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49933810
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jou argumenten slaan nergens op. Om er dan toch op te reageren:
1) Waar, maar helemaal niet relevant in de discussie
Heb je de originele post van Bansheeboy wel gelezen, of was dat een beetje teveel moeite?
quote:
2) Nooit Finkelstein gelezen?
Nope.
quote:
3) Pertinent onjuist. Hoewel de holocaust eigenlijk niet veel meer dan een zijspoor van WOII geweest is, hebben pas na de oorlog de door jou genoemde groepen hun plaatsje in de gaskamers opgeeist. Hitler is altijd heel tolerant geweest tegen homoseksuelen, enkel diegenen die zich vergrepen aan jongetjes (vaak HJ ) werden meestal tijdelijk in een concentratiekamp geplaatst. Dat er een holocaust tegen homoseksuelen plaats gevonden heeft is volstrekte onzin.
Zigeuners zijn natuurlijk wel vernietigd, alhoewel ook niet alle zigeunervolkeren "op de lijst stonden"
Met slaven bedoel je waarschijnlijk Slaven. Er is nooit sprake van een endloesing tegen hen geweest. En hoezo marokkanen? Krijgen die nu ook al hun eigen monument in Auschwitz?
Ik weet dat het uitermate politiek correct is om iedereen slachtoffer van Hitler te maken, zelfs als een bepaalde bevolkingsgroep helemaal niet in Europa was tijdens de oorlog, maar het is volslagen onzin. De holocaust was tegen de Joden gericht. Met op een zijspoor de zigeuners.
Op welke ontkenningsschool heb jij gezeten? Holocaust betekent gewoon "volkerenmoord".
- Marokkanen werden door Vichy France in concentratiekampen gezet
- Voor homo's bestond zelfs een speciale 'jodenster', de roze driehoek, die homo's in concentratiekampen kregen opgespeld
- Mongoolse sovjetdivisies hebben in Kamp Vught gezeten en zijn stelselmatig doorgevoerd
- Slaven waren geen onderdeel van de endlosing, maar als minderheid in Duitse gebieden werden ze wel stelselmatig gedeporteerd en geinterneerd in concentratiekampen.
pi_49933996
quote:

Oi dat het boulevard blad is, wil not niet zeggen dat het bnniet waar is.

Herinner jij je de PIGSBAG rel nog (geen stressballen in varkensvorm en Winnie de Pooh kalenders op de werkplek..... dat kwam ook vie hen naarbuiten
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:44:23 #110
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49934058
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:42 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Oi dat het boulevard blad is, wil not niet zeggen dat het bnniet waar is.

Herinner jij je de PIGSBAG rel nog (geen stressballen in varkensvorm en Winnie de Pooh kalenders op de werkplek..... dat kwam ook vie hen naarbuiten
Nee, en ik kan het ook niet vinden.
pi_49934331
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, en ik kan het ook niet vinden.
* flamen doe je maar ergens anders *

http://community.channel4(...)9460501/m/9200031523

http://edition.cnn.com/2005/WORLD/europe/10/04/britain.redcross/

beide kwamen eerst via een "boulevard blad" naarbuiten maar zoals je kunt zien wordt het bericht herhaald door CNN en C4

[ Bericht 14% gewijzigd door Drugshond op 30-05-2007 17:59:48 ]
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:01:29 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49934650
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:52 schreef desiredbard het volgende:

[..]

beide kwamen eerst via een "boulevard blad" naarbuiten maar zoals je kunt zien wordt het bericht herhaald door CNN en C4
Vond je dat al flamen? Dan heb je me kennelijk nooit los zien gaan.

Ik zal me even inlezen.

Edit: die eerste is een discussieforum a la fok, en die tweede gaat over een kruis, niet over varkens. Ik wil het echt graag lezen, maar heb je ook een echte bron?
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:12:44 #113
89730 Drugshond
pi_49934993
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

Sex and violence, punk's not dead.

Zullen we nu weer ontopic, blauwgevederde vriend?
Is goed... ff deleten die rommel.
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:14:25 #114
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49935046
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Is goed... ff deleten die rommel.
Het voordeel van een pièce en deux met jou
pi_49939918
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:52 schreef desiredbard het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vond je dat al flamen? Dan heb je me kennelijk nooit los zien gaan.

Ik zal me even inlezen.

Edit: die eerste is een discussieforum a la fok, en die tweede gaat over een kruis, niet over varkens. Ik wil het echt graag lezen, maar heb je ook een echte bron?
Haalt je hoofd eens uit die geitenreet, of het zand meneer de struisvogel
Bijde linkjes tonen keurig aan dat dit verschijnsel , cultuur engeschiedenis verloochening zich internationaal al langer afspeelt.
Mischien moet je ook eens gaan praten met de gemiddelde godsdienst/levensbeschouwelijkevorming leraar op een middelbare schoool in een grote stad.

Het feit dat dit schering en inslag is, alhoewel jij dat bij hoog enn laag ontkent, maakt het net als de armeense genocide niet minder waar.

@ Drugshond : dit is geen flame dit is een zacht roosterend vlammetje, flames had je in die "niet bestaande ovens in het niet bestaand auswitz in de nimmer plaats gehad hebbende WOII
pi_49987297
Ik kan natuurlijk ergens overheen gelezen hebben, maar heb nog steeds geen antwoord gezien, waarom erkennen van de holocaust beledigend is voor moslims. Behalve dan de suggestie, dat moslims hun visie op of mening over joden zouden moeten herzien. Maar als ik het goed heb, kwam die suggestie van een niet-moslim. Dus graag alsnog een antwoord van een moslim!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:05:33 #117
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49992365
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 01:02 schreef Kees22 het volgende:
Ik kan natuurlijk ergens overheen gelezen hebben, maar heb nog steeds geen antwoord gezien, waarom erkennen van de holocaust beledigend is voor moslims. Behalve dan de suggestie, dat moslims hun visie op of mening over joden zouden moeten herzien. Maar als ik het goed heb, kwam die suggestie van een niet-moslim. Dus graag alsnog een antwoord van een moslim!
Ik denk niet dat je hier moslims treft die die mening zijn toegedaan. Sterker nog, ik denk dat je bijna geen moslims vindt waar dan ook die die mening zijn toegedaan.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:06:13 #118
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49992385
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:16 schreef desiredbard het volgende:

[..]

[..]

Haalt je hoofd eens uit die geitenreet, of het zand meneer de struisvogel
Bijde linkjes tonen keurig aan dat dit verschijnsel , cultuur engeschiedenis verloochening zich internationaal al langer afspeelt.
Mischien moet je ook eens gaan praten met de gemiddelde godsdienst/levensbeschouwelijkevorming leraar op een middelbare schoool in een grote stad.

Het feit dat dit schering en inslag is, alhoewel jij dat bij hoog enn laag ontkent, maakt het net als de armeense genocide niet minder waar.

@ Drugshond : dit is geen flame dit is een zacht roosterend vlammetje, flames had je in die "niet bestaande ovens in het niet bestaand auswitz in de nimmer plaats gehad hebbende WOII
Zo, ik vraag je om een bron en jij schiet meteen uit de slof?
pi_49992879
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 01:02 schreef Kees22 het volgende:
Waarom zou dat beledigend zijn
pi_49992916
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:06 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo, ik vraag je om een bron en jij schiet meteen uit de slof?
Ik gaf je onderschrijvende bronnenm, en als je de OP leest staat daar ook een bron in.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:25:55 #121
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993017
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:22 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik gaf je onderschrijvende bronnenm, en als je de OP leest staat daar ook een bron in.
Inmiddels staat er een bron in van de Times, ja, en die is nogal anders van toon.

Maar over je PIGBAG-schandaal, of wat je dan ook in kapitalen dacht neer te kwakken, heb ik nog geen normale bron gezien.

Ik stel overigens voor dat je voortaan tot tien telt voor je post.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:35:24 #122
3647 B.R.Oekhoest
pi_49993306
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom zou dat beledigend zijn
Goede vraag. Ik krijg dan ook de indruk dat dat idee alleen in hoofden van politiek correcte niet-moslims zit, uit angst iets te kunnen zeggen wat mogelijk niet helemaal in het gemiddelde moslimstraatje past.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:36:06 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993321
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik krijg dan ook de indruk dat dat idee alleen in hoofden van politiek correcte niet-moslims zit, uit angst iets te kunnen zeggen wat mogelijk niet helemaal in het gemiddelde moslimstraatje past.
Inderdaad.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:39:26 #124
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49993422
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je hier moslims treft die die mening zijn toegedaan. Sterker nog, ik denk dat je bijna geen moslims vindt waar dan ook die die mening zijn toegedaan.
En ook al zou die moslim zijn/haar mening hierover willen delen, wat zegt dat dan überhaupt?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:47:26 #125
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_49993637
Schande.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:48:23 #126
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49993663
Kei en keihard aanpakken!
pi_49994669
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Inmiddels staat er een bron in van de Times, ja, en die is nogal anders van toon.

Maar over je PIGBAG-schandaal, of wat je dan ook in kapitalen dacht neer te kwakken, heb ik nog geen normale bron gezien.

Ik stel overigens voor dat je voortaan tot tien telt voor je post.
Er zijn mij hier teveel extreme pederasten een 5e collone leden aanwezig om tot 10 te tellen. De stupiditeit (het is aan naiviteit voorbij)
Als jij de times betrouwbaarder vind ga eens door hun archief heen. Irish independent had ook een stukje maar die hebben een klote archief.

Maar doe ook even ter leering ende vermaeck een linkje naar dat times ....
pi_49995914
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Er is niets bewezen. Maar gezien jouw gekleurdheid in deze zul je ook wel denken dat armeense rebellen niet hele Turkse dorpen hebben uitgemoord.
Ow al die skelletten die in rivierbeddingen gevonden worden aan de turks syrische grens die zijn daar neergelgd door mensen die de turken de armeense kwestie willen aansmeren. Het grote complot.
pi_49996062
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow al die skelletten die in rivierbeddingen gevonden worden aan de turks syrische grens die zijn daar neergelgd door mensen die de turken de armeense kwestie willen aansmeren. Het grote complot.
Knap dat jij aan de hand van skeletten kan aantonen dat het armenen zijn en niet koerden, Turken, Arabieren, Amerikanen, Britten of Duitsers.

Hebben armenen soms een andere lichaamsbouw dat ze als zodanig herkend kunnen worden?
pi_49996536
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Knap dat jij aan de hand van skeletten kan aantonen dat het armenen zijn en niet koerden, Turken, Arabieren, Amerikanen, Britten of Duitsers.

Hebben armenen soms een andere lichaamsbouw dat ze als zodanig herkend kunnen worden?
Met resten kun je wel degelijk de etnische afkomst bepalen aan de hand van het DNA. Zo wordt al jaren de geschiedenis van etnische groepen onderzocht.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:21:48 #131
66444 Lord_Vetinari
pi_49996578
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:20 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Met resten kun je wel degelijk de etnische afkomst bepalen aan de hand van het DNA. Zo worden al jaren de geschiedenis van etnische groepen onderzocht.
Nog afgezien natuurlijk van het feit dat die mensen niet naakt waren, maar dat er rondom de lichamen altijd artefacten gevonden worden, die aanwijzingen geven voor de herkomst van de lichamen.
pi_49996643
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nog afgezien natuurlijk van het feit dat die mensen niet naakt waren, maar dat er rondom de lichamen altijd artefacten gevonden worden, die aanwijzingen geven voor de herkomst van de lichamen.
Ach, volgens Kirmiz is het toch niet gebeurt
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:24:29 #133
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49996677
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef MrX1982 het volgende:
Ik dacht dat de appeasement politiek niet meer gebruikt werd na de ervaringen van Engeland in de vorige eeuw. Maar niets is minder waar.

Sommige moslims zijn chronisch beledigd. Daar rekening mee houden is schier onmogelijk zonder allerlei zaken over boord te gooien.
idd belachelijk gebeuren weer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:25:09 #134
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49996708
quote:

[..]

klopt ze kwamen niet naar duitsland
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_49996757
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:20 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Met resten kun je wel degelijk de etnische afkomst bepalen aan de hand van het DNA. Zo wordt al jaren de geschiedenis van etnische groepen onderzocht.
Prima, maar kom dan met die gegevens en niet met enkel de mededeling "Er zijn lijken gevonden". Waar zijn de resultaten van het DNA onderzoek?
pi_49996778
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Aangezien velen nog wel wat resten van kleren of kleine personelijke beziiten bij zich hadden, en in massa's bij elkaar liggen zijn velen van die genoemde groepen al uit te sluiten. Ook zijn er groepen gevonden waarvan er maar een paar een kogel door hun kop hadden en de rest aan elkaar gebonden waren om zodoende de rest te laten verdrinken in die rivier. Mischien zijn het wel skelletten van dino's die ze gevonden hebben en we zo de bijbel kunne verklaren dat de aarde in 6 dagen geschapebn is maar 6000 jaar geleden.

Het kan toeval zijn, maar het is frappant om te zien dat je veel bevolkingsgroepen met een hoofdletter schrijft, maar de groepen die niet echt door de turkse gemeenschap erkent worden met een klein letter.
pi_49996896
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Aangezien velen nog wel wat resten van kleren of kleine personelijke beziiten bij zich hadden, en in massa's bij elkaar liggen zijn velen van die genoemde groepen al uit te sluiten. Ook zijn er groepen gevonden waarvan er maar een paar een kogel door hun kop hadden en de rest aan elkaar gebonden waren om zodoende de rest te laten verdrinken in die rivier.
Bron?

En stel, we gaan ervan uit dat het armenen waren, wie zegt mij dat het de Turken waren die ze hebben gedood en wie zegt dat ze onschuldig waren? En stel, ook hier gaan we ervanuit dat Turkse soldaten een groepje onschuldige armenen hebben gedood, hoe is dit een bewijs van genocide? Weet je uberhaupt wat genocide inhoudt?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:31:51 #138
66444 Lord_Vetinari
pi_49996936
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bron?
Waarom? Je gelooft hem toch niet.
pi_49996941
Zijn er ook intelligente turken op fok! eigenlijk?
pi_49996967
quote:

[..]

Bron?
Als ik de boeken ga noemen ga jij er dan 1 van lezen?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:35:51 #141
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49997048
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

hoeveel nobelprijzen heeft de moslim wereld de laatste honderd jaar ontvangen
pi_49997069
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik de boeken ga noemen ga jij er dan 1 van lezen?
Als die boeken kunnen aantonen dat de slachtoffers onschuldige armenen waren, de daders Turkse soldaten waren en dat de opzet van de Turken was om alle armenen om te brengen, wat genocide zou inhouden, dan ben ik best bereid hiernaar te kijken. Geschiedenis leert mij echter dat deze boeken simpelweg niet bestaan. In die zin, dat het altijd boeken zijn die zijn opgesteld door of missionarissen of door toenmalige bezetters van het Ottomaanse Rijk en zelden geheel volgens de waarheid zijn geschreven.

Maar verbaas me zou ik zeggen.
pi_49997095
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hoeveel nobelprijzen heeft de moslim wereld de laatste honderd jaar ontvangen
Ik vat de relevantie niet helemaal, maar dat kun jij me vast wel vertellen
pi_49997127
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik heb eerder het idee dat het in de hoofden van wat neo-cons zit die het gebruiken om de boel op te stoken en hun eigen pluche veilig te stellen.

Heb het rapport maar eens opgezocht. Dat werkt altijd verhelderend. Het is een onderzoek geweest om te kijken hoe leraren omgaan met zogenaamde emotive and controversial subjects. Dit zijn onderwerpen waarbij leerlingen al eenzijdige denkbeelden hebben vaak gebaseerd op invloeden vanuit thuis of religie. Ze noemen voorbeelden als slavernij, joods-israelisch conflict, holocaust en kruistochten.

Hun conclusie is dat er een aantal verbeterpunten zijn. Er zijn immers een hoop leraren, vooral op de basisscholen, die moeite hebben om deze emotive and cobtroversial subjects goed over te brengen. Soms leidt dit zelfs tot het weglaten van het onderwerp. De onderzoekers geven een aantal tips (p5 en 6) zodat leraren deze emotive subjects beter kunnen presenteren en overdagen aan de klas. Zij geven een aantal voorbeeld (p.15) waarin het fout gaat. Ze denken dat met de eerder genoemde tips onderstaande fouten in het vervolg voorkomen kunnen worden.

Het gewraakte stukje:
quote:
For example, a history department in a northern
city recently avoided selecting the Holocaust as a
topic for GCSE coursework for fear of confronting
anti-Semitic sentiment and Holocaust denial among
some Muslim pupils. In another department, teachers
were strongly challenged by some Christian parents
for their treatment of the Arab-Israeli conflict and
the history of the state of Israel that did not accord
with the teachings of their denomination. In another
history department, the Holocaust was taught despite
anti-Semitic sentiment among some pupils, but
the same department deliberately avoided teaching
the Crusades at Key Stage 3 because their balanced
treatment of the topic would have directly challenged
what was taught in some local mosques.
Where teachers model the processes of critical enquiry
that characterise the adult discipline of the subject,
history teaching may well clash with a narrow and
highly partisan version of family or communal history
in which some pupils have been reared. In some
settings, emotive and controversial history is avoided
because it is considered irrelevant to the needs of
pupils. In an all-white school, little black history may
be taught at all on the grounds that there are no black
pupils to whom it would be relevant.
In some schools, teachers also respond to the
students’ wishes to avoid history being complicated
and problematical. This clearly affects the teaching of
emotive and controversial history.
Je kunt dit natuurlijk ook helemaal uit zijn verband halen en roepen dat moslims bezig zijn om de geschiedenisles te indoctrineren. Zoals de al eerder genoemde neo-cons graag doen als ze wijzen op het rode, gele, moslimgevaar. Je zult er maar intrappen.

bron
pi_49997262
quote:

[..]

Bron?

En stel, we gaan ervan uit dat het armenen waren, wie zegt mij dat het de Turken waren die ze hebben gedood en wie zegt dat ze onschuldig waren? En stel, ook hier gaan we ervanuit dat Turkse soldaten een groepje onschuldige armenen hebben gedood, hoe is dit een bewijs van genocide? Weet je uberhaupt wat genocide inhoudt?
Ja genocide is het bewust uitroeien van een bevolkings groep. Als extremistiche moslims niet een beetje zich gaan matigen naar de wetsterse standaard in europa zie ik de geschiendnis zich hier zich ook nog wel eens herhalen met de genoemde groep mensen.

Dat de armenen verdreven zijn door de turken daar kunnen we het toch wel over eens zijn, dat was een beleids punt van turkijke rond 1915 of zo dat men hun weg wou hebben. Dat is ook gedocumenteerd door de turkse overheid.
pi_49997352
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja genocide is het bewust uitroeien van een bevolkings groep. Als extremistiche moslims niet een beetje zich gaan matigen naar de wetsterse standaard in europa zie ik de geschiendnis zich hier zich ook nog wel eens herhalen met de genoemde groep mensen.
Wishful thinking.
quote:
Dat de armenen verdreven zijn door de turken daar kunnen we het toch wel over eens zijn, dat was een beleids punt van turkijke rond 1915 of zo dat men hun weg wou hebben. Dat is ook gedocumenteerd door de turkse overheid.
Ze zijn inderdaad verhuisd ja.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:47:51 #147
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49997401
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:38 schreef Zemi77 het volgende:

<knip>
Dus je zegt dat de neo-cons achter de publicatie van dit artikel zitten?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:53:26 #148
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49997579
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Zijn er ook intelligente turken op fok! eigenlijk?
heel zeldzaam
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:54:11 #149
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49997601
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als die boeken kunnen aantonen dat de slachtoffers onschuldige armenen waren, de daders Turkse soldaten waren en dat de opzet van de Turken was om alle armenen om te brengen, wat genocide zou inhouden, dan ben ik best bereid hiernaar te kijken. Geschiedenis leert mij echter dat deze boeken simpelweg niet bestaan. In die zin, dat het altijd boeken zijn die zijn opgesteld door of missionarissen of door toenmalige bezetters van het Ottomaanse Rijk en zelden geheel volgens de waarheid zijn geschreven.

typ dan gewoon NEE dat is veel makkelijker
pi_49997610
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een boek waar ik het heel helder en objectief in beschreven wordt is de grote beschavingsoorlog van robert fisk. Deze man is journalist in het middenoosten geweest voor meer dan 30 jaar heeft ontmoetingen gehad met alle belangrijke leiders, en in mij optiek redelijk objcetief. Hij laat zich in dat boek ook heel negatief over het israelische disproportioneel geweld uit. En de geopolitiek van het westen.

Hij beschrijft dat de transportaties wel met opzet gebuerden en dat hierbij veel missstanden hebben plaatst gevonden.

Ook in onze recente geschiedenis hebben we ook wat zwarte pagina's gemaakt als ik bijvoorbeeld het abu graib en guatomo objectief bekijk. Maar deze vallen nog in het niet bij het veroorzaken van tussen de 500.000 en de 1.500.000 doden door slechte transporten te organiseren en excessen gewoon toe te laten.

http://www.ourararat.com/eng/e_1915.htm De plaatjes op deze site zijn zeker allemaal gephotoshopt.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:54:34 #151
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49997612
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik vat de relevantie niet helemaal, maar dat kun jij me vast wel vertellen
ik kan jouw vanalles vertellen maar geloven doe je het toch niet
pi_49997753
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Zijn er ook intelligente Turken op fok! eigenlijk?
In absolute zin of vergeleken met jou?

In absolute zin scoor ik niet bepaald slecht, elhamdullilah. In relatieve zin is zelfs de pissebed in mijn tuin intelligent vergeleken met jou. You do the math.

Maar wat heeft intelligentie met de holocaust te maken?
pi_49997771
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Wishful thinking.
Je denkt natuurlijk dat ik zo'n standaard fok moslimbasher ben

Ik hoop eigenlijk dat zulke excessen nooit meer gebeuren in moderne maatschappijen. Ik constateer alleen parrallen die vroeger hebben plaats geveonden en welke nu ook weer opnieuw naar de oppervlakte aan het borrellen zijn.
quote:
Ze zijn inderdaad verhuisd ja.
Gedwongen om te verhuizen en gehlopen door transporten, dat noem ik tohc heel wat anders. Anders kunnen we ook gaan stellen dat de palestijnen zich niet meer druk moeten maken over hun vroegere bezittingen die door israel geconfiskeerd zijn, die zijn ook gewoon verhuisd
pi_49997841
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De nobelprijs erbij halen om iets aan te tonen. Als er nu iets is wat zichzelf belachelijk heeft gemaakt is het de "nobelprijs" wel.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:02:43 #155
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49997851
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je denkt natuurlijk dat ik zo'n standaard fok moslimbasher ben

Ik hoop eigenlijk dat zulke excessen nooit meer gebeuren in moderne maatschappijen. Ik constateer alleen parrallen die vroeger hebben plaats geveonden en welke nu ook weer opnieuw naar de oppervlakte aan het borrellen zijn.
[..]
Met als verschil dat de joden geen vlieg kwaad deden
quote:
Gedwongen om te verhuizen en gehlopen door transporten, dat noem ik tohc heel wat anders. Anders kunnen we ook gaan stellen dat de palestijnen zich niet meer druk moeten maken over hun vroegere bezittingen die door israel geconfiskeerd zijn, die zijn ook gewoon verhuisd
Goede vergelijking
pi_49997865
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een boek waar ik het heel helder en objectief in beschreven wordt is de grote beschavingsoorlog van robert fisk. Deze man is journalist in het middenoosten geweest voor meer dan 30 jaar heeft ontmoetingen gehad met alle belangrijke leiders, en in mij optiek redelijk objcetief. Hij laat zich in dat boek ook heel negatief over het israelische disproportioneel geweld uit. En de geopolitiek van het westen.

Hij beschrijft dat de transportaties wel met opzet gebuerden en dat hierbij veel missstanden hebben plaatst gevonden.
Kun je kort samenvatten waarom hij niet van mening is maar zeker weet dat het met opzet is gebeurd? Vooral voor iemand die niet in die tijd leefde of Ottomaans kan lezen, laat staan begrijpen, is dit opmerkelijk.
quote:
http://www.ourararat.com/eng/e_1915.htm De plaatjes op deze site zijn zeker allemaal gephotoshopt.
Ik heb een van de vele armeense 'genocide' topics al eea uitgelegd met betrekking tot deze foto's.
pi_49997874
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Met als verschil dat de joden geen vlieg kwaad deden
Dat was niet het geval volgens de Duitsers. Probeer je nu iets te rechtvaardigen?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:03:40 #158
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49997875
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De nobelprijs erbij halen om iets aan te tonen. Als er nu iets is wat zichzelf belachelijk heeft gemaakt is het de "nobelprijs" wel.
het geeft wel iets aan
pi_49997885
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Net zoals ik jou van alles kan vertellen en jij het niet zult geloven?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:04:40 #160
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49997900
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was niet het geval volgens de Duitsers. Probeer je nu iets te rechtvaardigen?
Klopt volgens de duitser niet maar de rest v/d wereld wel.

En nee gronk had het over paralelen ik zag ook verschillen.
pi_49997903
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het geeft wel iets aan
Het geeft helemaal geen reet aan. Het geeft alleen maar aan waar de prioriteiten volgens de uitdelers liggen, voor de rest niets.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49997916
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:00 schreef Basp1 het volgende:
....
Prima allemaal, maar hoe staat een (gedwongen) verhuizing gelijk aan genocide in jouw ogen?
pi_49997921
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klopt volgens de duitser niet maar de rest v/d wereld wel.

En nee gronk had het over paralelen ik zag ook verschillen.
Nou, volgens de rest van de wereld ook niet. Zelfs Churchill meende dat het toch echt deels aan de Joden lag. Het is dus weer een stokpaardje dat je tevoorschijn haalt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:05:28 #164
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49997926
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Net zoals ik jou van alles kan vertellen en jij het niet zult geloven?
als je het kunt onderbouwen geloof ik veel.
pi_49997927
Kirmiz.... wat is "Wir haben es Nicht Gewusst" in het turks?
pi_49997983
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:05 schreef desiredbard het volgende:
"Ben bir götverenim" Hoezo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:07:29 #167
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49997984
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het geeft helemaal geen reet aan. Het geeft alleen maar aan waar de prioriteiten volgens de uitdelers liggen, voor de rest niets.
zo zou je het ook kunnen zien
Het kan ook zijn dat het gewoon een feit is dat het MO zelfs minder produceert dan sub-sahara afrika.
pi_49997987
Maar nu vraag ik mij af he, waaruit blijkt dat Moslims het erkennen van de Holocaust beledigend vinden, dat is namelijk de essentie van dit topic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49998012
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

als je het kunt onderbouwen geloof ik veel.
Zolang elke onderbouwing van mij door jou als onzin wordt afgedaan heeft dat weinig nut natuurlijk.
pi_49998014
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zo zou je het ook kunnen zien
Het kan ook zijn dat het gewoon een feit is dat het MO zelfs minder produceert dan sub-sahara afrika.
Dat kan ook natuurlijk je droom zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49998021
Wat een onzin zeg.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:08:46 #172
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49998031
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou, volgens de rest van de wereld ook niet. Zelfs Churchill meende dat het toch echt deels aan de Joden lag. Het is dus weer een stokpaardje dat je tevoorschijn haalt.
klopt heb jij toevallig een linkje naar dat bericht.
Want zover ik mij kan herinneren ging dat over andere zaken als waarom marokkanen hier als vervelend worden gezien.
pi_49998060
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Want zover ik mij kan herinneren ging dat over andere zaken als waarom marokkanen hier als vervelend worden gezien.
Dat ging eigenlijk over integratie, eenzelfde vraagstuk als wat wij nu hebben. Het onderwerp is dus praktisch hetzelfde.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:10:11 #174
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49998072
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat kan ook natuurlijk je droom zijn.
nee dat is zo is een keer in zo`n economisch topic langs gekomen zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
pi_49998089
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
Maar nu vraag ik mij af he, waaruit blijkt dat Moslims het erkennen van de Holocaust beledigend vinden, dat is namelijk de essentie van dit topic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49998103
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee dat is zo is een keer in zo`n economisch topic langs gekomen zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
Ja, graag, want ik verwijs het zo, pfft, naar de prullenbak

[ Bericht 10% gewijzigd door Mutant01 op 01-06-2007 13:20:03 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_49998147
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

quote:
Those sentiments include a complaint that cheap Jewish labour was "taking employment from English people" - a foreshadowing of today's arguments about the influx of immigrants to Britain.

The piece begins with reference to persecution of Jews over the centuries and refers to a new wave of anti-Semitism.

"It would be easy to ascribe it to the wickedness of the persecutors, but that does not fit all the facts," it reads.

"It exists even in lands, like Great Britain and the United States, where Jew and Gentile are equal in the eyes of the law, and where large numbers of Jews have found, not only asylum, but opportunity.

"These facts must be faced in any analysis of anti-Semitism. They should be pondered especially by the Jews themselves. For it may be that, unwittingly, they are inviting persecution - that they have been partly responsible for the antagonism from which they suffer."

The article goes on: "The central fact which dominates the relations of Jew and non-Jew is that the Jew is 'different'. He looks different. He thinks differently. He has a different tradition and background. He refuses to be absorbed."

Elsewhere, the article is sympathetic towards Jewish people and it is clear Churchill disapproves of their persecution.

He writes: "In fact, the Jew is as a rule a good citizen. He is sober, industrious, law-abiding. He identifies himself - up to a point - with the country in which he lives. He is ready, if need be, to fight and to die for it. Jewish soldiers served in the armies both of the Allies and of the Central Powers during the Great War. Twelve thousand of them died for Germany."

And Churchill ends by urging the British people to stand up for the Jews.

"The Jews are suffering from persecutions as cruel, as relentless and as vindictive as any in their long history," he writes.

"There is no virtue in a tame acquiescence in evil. To protest against cruelty and wrong, and to strive to end them, is the mark of a man. And when the victim of oppression is a brother in blood and faith, to attempt his succour becomes a sacred duty."

The document was originally offered to the US publication Liberty in 1937 but was withdrawn when another magazine for which Churchill wrote objected to him supplying a rival.
http://news.scotsman.com/uk.cfm?id=385482007
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:16:41 #178
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49998280
quote:
quote:
He writes: "In fact, the Jew is as a rule a good citizen. He is sober, industrious, law-abiding. He identifies himself - up to a point - with the country in which he lives
dit verschil bedoel ik ze zijn goede burgers en een apart groepje maar ze vallen niemand lastig.
Je ziet het zelfde met de chinese immigranten
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:21:12 #179
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49998404
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, graag, want ik verwijs het zo, pfft, naar de prullenbak

[afbeelding]
en gevonden.

Wordt het MiddenOosten niet belangrijker gemaakt dan het is?
Ik was zelf ook verbaasd zoals je kunt lezen

verder gaat jouw kaartje alleen over smeermiddelen en kaartje die niets met de productie maar meer met arm-rijk te maken hebben
pi_49998422
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

[..]

dit verschil bedoel ik ze zijn goede burgers en een apart groepje maar ze vallen niemand lastig.
Je ziet het zelfde met de chinese immigranten
En dus zijn ze amper geintegreerd. Kunnen we hieruit concluderen dat het feit dat ze een "eigen groepje" zijn, en dus er sprake is van segregratie er sprake kan zijn van haat jegens hen? Oftewel whatever you do, humans always find a reason to kill.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49998457
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en gevonden.

Ik was zelf ook verbaasd zoals je kunt lezen

verder gaat jouw kaartje alleen over smeermiddelen.
Misschien moet je het eens beter lezen dan, want kennelijk haal je alleen de informatie uit die thread die in je straatje past.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:24:50 #182
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49998504
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien moet je het eens beter lezen dan, want kennelijk haal je alleen de informatie uit die thread die in je straatje past.
moet ik het voor je quoten of lees je het zelf

sorry quoten ging fout
dit is de goede link
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:25:15 #183
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49998520
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dus zijn ze amper geintegreerd. Kunnen we hieruit concluderen dat het feit dat ze een "eigen groepje" zijn, en dus er sprake is van segregratie er sprake kan zijn van haat jegens hen? Oftewel whatever you do, humans always find a reason to kill.
Klopt maar het blijft staan dat ze niemand lastig vallen.
pi_49998522
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Kun je kort samenvatten waarom hij niet van mening is maar zeker weet dat het met opzet is gebeurd? Vooral voor iemand die niet in die tijd leefde of Ottomaans kan lezen, laat staan begrijpen, is dit opmerkelijk.
Wil je hiermee aangeven dat we het met zijn allen eigenlijk niet meer kunnnen weten omdat niemand van onze generatie ooit in die tijd geleefd heeft. En ik weet niet welke talen meneer fisk allemaal beheersd, ik weet dat hij in ieder geval arabisch spreekt en daarom dus ook zoveel leiders in die contoureien heeft kunnen spreken.

Ik zou dan graag de bewijslast omdraaien voor jou kun jij aangeven waarom opeens alle armeniers opeens in 1914-1915 zo graag turkije wensten te verlaten. En na de 1e wo er opeens nog maar 50.000 armenen in turkije woonden ipv de 2.000.000 voor het begin van de hiervan.
quote:
Ik heb een van de vele armeense 'genocide' topics al eea uitgelegd met betrekking tot deze foto's.
Helaas kan ik niet alles volgen op fok.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:25:33 #185
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49998529
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dus zijn ze amper geintegreerd. Kunnen we hieruit concluderen dat het feit dat ze een "eigen groepje" zijn, en dus er sprake is van segregratie er sprake kan zijn van haat jegens hen?
Nee.
He identifies himself - up to a point - with the country in which he lives
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:27:27 #186
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49998585
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klopt maar het blijft staan dat ze niemand lastig vallen.
Dat klopt niet, want ze indentificiëren zich toch niet in geringe mate met het land waarin ze leven.
Dat is waarschijnlijk ook de reden, dat ze niemand lastig vallen.
pi_49998607
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee.
Wat denk je dat up to a point inhoud? Dat heeft iedereen, zelfs de kut-marokkanen hebben dat.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:28:57 #188
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49998628
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat denk je dat up to a point inhoud? Dat heeft iedereen, zelfs de kut-marokkanen hebben dat.
nieuwe link al bekeken
pi_49998631
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dus je zegt dat de neo-cons achter de publicatie van dit artikel zitten?
Nee, ik zeg dat het ongefundeerd wat in het rond lullen is. Maar je ebnt het blijkbaar met me eens, anders had je wel inhoudelijk gereageerd.
pi_49998652
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

moet ik het voor je quoten of lees je het zelf

sorry quoten ging fout
dit is de goede link
Uhm ja, en waar staat dat de productie van Noord-Afrika en het Midden-oosten lager is dan Sub-Sahara afrika?
Allah Al Watan Al Malik
pi_49998662
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nieuwe link al bekeken
Ja, er staat niets in wat je loze stelling onderbouwd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49998663
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:05 schreef desiredbard het volgende:
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

"Ben bir götverenim" Hoezo
Hierom : http://members.home.nl/mariellerenate/Untergang.html
pi_49998736
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wil je hiermee aangeven dat we het met zijn allen eigenlijk niet meer kunnnen weten omdat niemand van onze generatie ooit in die tijd geleefd heeft. En ik weet niet welke talen meneer fisk allemaal beheersd, ik weet dat hij in ieder geval arabisch spreekt en daarom dus ook zoveel leiders in die contoureien heeft kunnen spreken.
Weet je uberhaupt wat de relatie Arabieren en Turken is? De Arabieren zijn er nog altijd niet overheen dat de Ottomanen ze eeuwenlang in welvaart en vrede lieten leven.
quote:
Ik zou dan graag de bewijslast omdraaien voor jou kun jij aangeven waarom opeens alle armeniers opeens in 1914-1915 zo graag turkije wensten te verlaten. En na de 1e wo er opeens nog maar 50.000 armenen in turkije woonden ipv de 2.000.000 voor het begin van de hiervan.
Ik heb nooit gezegd dat ze zelf Turkije wensten te verlaten. Ze zijn wel degelijk gedwongen om die regio te verlaten om collaboratie te voorkomen. Ze zijn naar het meest veilig stuk Ottomaanse Rijk op dat moment gestuurd en dat was Syrie.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:34:49 #194
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49998784
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, er staat niets in wat je loze stelling onderbouwd.
ik zal het voor je quoten
quote:
The middle east was once the world's most advanced region, but these days its biggest industries are extravagant consumption and the venting of resentment. According to the UN's 2004 Arab human development report, the region boasts the second lowest adult literacy rate in the world (after sub-Saharan Africa) at just 63 per cent. Its dependence on oil means that manufactured goods account for just 17 per cent of exports, compared to a global average of 78 per cent. Moreover, despite its oil wealth, the entire middle east generated under 4 per cent of global GDP in 2006—less than Germany.
Om mee te beginnen onderschrijft hem nog niet helemaal maar geeft je het idee
quote:
per capita patent production of countries in the middle east is one fifth that of sub-Saharan Africa. The people of the middle east (only about five per cent of the world's population) are remarkably unproductive, with a high proportion not in the labour force at all.
quote:
Much more striking is the oil parasitism of once much more accomplished Iran. It exports only 2.5m barrels a day as compared to Saudi Arabia's 8m, yet oil still accounts for 80 per cent of Iran's exports because its agriculture and industry have become so unproductive.
Nu tel het bij elkaar op et voila je ziet dat ze het vooral moeten hebben van olie en bijna niets Echts produceren.
pi_49998797
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee.
Verder lezen is ook een kunst zeg:
quote:
"The central fact which dominates the relations of Jew and non-Jew is that the Jew is 'different'. He looks different. He thinks differently. He has a different tradition and background. He refuses to be absorbed."
Allah Al Watan Al Malik
pi_49998825
Quote van Kirmiz over een paar jaar:
quote:
"Mijn jeugdigheid was geen excuus om niet te weten wat er gebeurde. Als ik het had gewild, had ik het kunnen weten."
Ben bir götverenim
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:39:02 #197
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49998908
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:29 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het ongefundeerd wat in het rond lullen is. Maar je ebnt het blijkbaar met me eens, anders had je wel inhoudelijk gereageerd.
Ik heb al inhoudelijk op deze topic gereageerd. Ik kon het punt dat je probeerde te maken niet ontwaren, vandaar mijn vraag.
pi_49998962
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik zal het voor je quoten
Hey, het gaat nu ineens ENKEL om het midden-oosten. Lees jij dat ook? Dat was je stelling niet. Afgezien daarvan bevestigd deze zelfs dat de litteracy rate in het Midden-oosten hoger ligt dan Sub-sahara Afrika, oftewel je hebt hier al een puntje gemist. En hey, ze exporteren meer olie dan de gemiddelde andere landen, waardoor ze dus relatief gezien minder andere soort producten exporteren. Zo hey, dat is vreemd als het gaat om landen als Saoedie-Arabie etc.
quote:
Om mee te beginnen onderschrijft hem nog niet helemaal maar geeft je het idee
Nou, je schiet er niet zoveel mee op
quote:
Nu tel het bij elkaar op et voila
Hey, in het Midden-oosten vragen ze minder patenten aan, wat de neuk zegt dat over de productie van een land? Niet zo veel eigenlijk. Nogmaals, waaruit blijkt je stelling nou? Qua economische aantrekkelijkheid vieren het midden-oosten en noord-afrika nog altijd hoogtij. 2 Noord-Afrikaanse landen zijn verantwoordelijk voor 30% van de FDI instroom van heel afrika En slechts 3 landen in Afrika worden gezien als Emerging Markets, waarvan er 2 in Noord-Afrika. (Egypte, Marokko en Zuid-Afrika)
Allah Al Watan Al Malik
pi_49999136
De centrale vraag in dit topic blijft echter:
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:51:48 #200
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49999387
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hey, het gaat nu ineens ENKEL om het midden-oosten. Lees jij dat ook? Dat was je stelling niet.
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
que
quote:
Afgezien daarvan bevestigd deze zelfs dat de litteracy rate in het Midden-oosten hoger ligt dan Sub-sahara Afrika, oftewel je hebt hier al een puntje gemist. En hey, ze exporteren meer olie dan de gemiddelde andere landen, waardoor ze dus relatief gezien minder andere soort producten exporteren. Zo hey, dat is vreemd als het gaat om landen als Saoedie-Arabie etc.
Nou, je schiet er niet zoveel mee op
Volgens mij lees jij niet goed ik geef zelf al aan dat het hem niet onderschrijft maar dat het wel triest is.
Zie het als een opwarmertje
quote:
Hey, in het Midden-oosten vragen ze minder patenten aan, wat de neuk zegt dat over de productie van een land? Niet zo veel eigenlijk.
Vrij veel eigenlijk het geeft aan hoe goed de economie is in het verzinnen van nieuwe producten.
quote:
Nogmaals, waaruit blijkt je stelling nou? Qua economische aantrekkelijkheid vieren het midden-oosten en noord-afrika nog altijd hoogtij. 2 Noord-Afrikaanse landen zijn verantwoordelijk voor 30% van de FDI instroom van heel afrika :') En slechts 3 landen in Afrika worden gezien als Emerging Markets, waarvan er 2 in Noord-Afrika. (Egypte, Marokko en Zuid-Afrika)
volgens mij zei ik sub sahara afrika en MO beide landen behoren niet tot die groepen. (al is egypte twijfelachtig)

verder valt het nogal tegen met de groei van de productie

en dit

etc etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 01-06-2007 14:07:04 ]
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:06:15 #201
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50000133
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
De centrale vraag in dit topic blijft echter:
[..]
maar goed idd ontopic weer
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:09:01 #202
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50000263
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verder lezen is ook een kunst zeg:
[..]
Dat artikel is tweeledig, maar het eerste gedeelte laat duidelijk blijken dat zij gedeeltelijk de oorzaak zijn van het antagonisme waaraan zij lijden (het zonderlijke overkomen, dat opvalt) en het tweede gedeelte laat blijken dat zij goede burgers zijn die respect voor de wet hebben, gematigd en ondernemend zijn.
Hij is zelf bereid voor het land waarin hij woont te vechten en te sterven.

Het ging dus over de verschillen vandaar dat icecreamfarmer_NL, mag ik aannemen, het voorbeeld van de Chinese bevolkingsgroep aanhaalde.
Met andere woorden past men zich aan (men wil geen problemen veroorzaken, slechts hard werken, etc.), maar men wil zich niet assimileren. (Goh, waar heb ik dit toch eerder gehoord).

Enfin, dit alles is offtopic, maar wel additioneel verhelderend.
pi_50000323
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb al inhoudelijk op deze topic gereageerd. Ik kon het punt dat je probeerde te maken niet ontwaren, vandaar mijn vraag.
Ik zal het nog een keer opschrijven:

TS roept dat moslims de geschiedenisles beinvloeden. Onder andere door holocaust ontkenningen. Hij baseert zich op bronnen, die zich vervolgens op een rapport baseren.

Ik pak het rapport erbij en beweer dat het crap is. Het rapport beweert een hoop dingen, maar niet dat moslims met hun schijnbare holocaust ontkenningen de geschiedenisles frustreren.

Capice?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:27:02 #204
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50000831
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:11 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ik zal het nog een keer opschrijven:

TS roept dat moslims de geschiedenisles beinvloeden. Onder andere door holocaust ontkenningen. Hij baseert zich op bronnen, die zich vervolgens op een rapport baseren.

Ik pak het rapport erbij en beweer dat het crap is. Het rapport beweert een hoop dingen, maar niet dat moslims met hun schijnbare holocaust ontkenningen de geschiedenisles frustreren.

Capice?
Nee. Ik begrijp tot dusver jou verhaal, maar ik mis het punt van de neo-cons.
pi_50000943
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee. Ik begrijp tot dusver jou verhaal, maar ik mis het punt van de neo-cons.
Dat dit een typisch gevalletje is van hoe we ongefundeerd moslims kunnen bashen. Iets wat de neo-cons graag en vaak doen. Kijk maar eens naar het stukje over de school in Belgie die de Niqaab verplicht wil stellen. Duidelijk een Hoax, maar we kunnen iedereen bang maken. Neo-cons varen wel bij dit soort bangmakerij. Maar daar wilde ik mijn hoofdpunt niet van maken.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:35:59 #206
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50001128
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:30 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Dat dit een typisch gevalletje is van hoe we ongefundeerd moslims kunnen bashen. Iets wat de neo-cons graag en vaak doen. Kijk maar eens naar het stukje over de school in Belgie die de Niqaab verplicht wil stellen. Duidelijk een Hoax, maar we kunnen iedereen bang maken. Neo-cons varen wel bij dit soort bangmakerij. Maar daar wilde ik mijn hoofdpunt niet van maken.
Daar schiet je enigszins uit de bocht. Tenzij je aantoonbaar de link kan leggen tussen de publicatie van het artikel en de neo-cons?
pi_50001532
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Daar schiet je enigszins uit de bocht. Tenzij je aantoonbaar de link kan leggen tussen de publicatie van het artikel en de neo-cons?
Hoezo schiet ik uit de bocht?

Ik merk in de maatschappij op dat er nogal snel en ongefundeerd met het boze vingertje naar de moslims gewezen wordt. Ik zie er hier weer een voorbeeld van.

Ik zie ook dat de neo-cons, laten we ze bij hun naampje noemen, de huidige leiders van de VS, rechts nederland (alles van rutte tot Wilders) le pen etc, hier wel bij varen.

Ik beweer nergens dat een van bovenstaande figuren dit bericht geschreven heeft. Ik beweer wel dat mensen dit lezen, niet goed nadenken en denken: "zie je wel, Wilders heeft gelijk".
pi_50001608
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:59:48 #209
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50001801
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:50 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Hoezo schiet ik uit de bocht?

Ik merk in de maatschappij op dat er nogal snel en ongefundeerd met het boze vingertje naar de moslims gewezen wordt. Ik zie er hier weer een voorbeeld van.

Ik zie ook dat de neo-cons, laten we ze bij hun naampje noemen, de huidige leiders van de VS, rechts nederland (alles van rutte tot Wilders) le pen etc, hier wel bij varen.

Ik beweer nergens dat een van bovenstaande figuren dit bericht geschreven heeft. Ik beweer wel dat mensen dit lezen, niet goed nadenken en denken: "zie je wel, Wilders heeft gelijk".
Ik zeg feitelijk niets anders dat de verantwoordelijkheid daarover niet bij de neo-cons ligt, maar bij hen die uitgaan van de verkeerde premissen.
Zoals bijvoorbeeld jij die suggereert dat neo-cons zaken uit hun verband halen als het gaat om het moslimgevaar om hun pluche veilig te stellen en andere mensen die artikelen niet goed lezen en daaraan verkeerde conclusies verbinden.
pi_50006371
nooit zoveel domme vooroordelen gezien in een forum topic ..
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:21:24 #211
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50037535
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:52 schreef desiredbard het volgende:
[afbeelding]
Wat heeft dit gezeik allemaal in godsnaam te maken met de britse geschiedenisleraren?
pi_50047609
In de OP staat geciteerd:
quote:
Teachers drop the Holocaust to avoid offending Muslims
By LAURA CLARK -

Schools are dropping the Holocaust from history lessons to avoid offending Muslim pupils, a Governmentbacked study has revealed.

It found some teachers are reluctant to cover the atrocity for fear of upsetting students whose beliefs include Holocaust denial.

Teachers fear backlash over crackdown in the classroom

There is also resistance to tackling the 11th century Crusades - where Christians fought Muslim armies for control of Jerusalem - because lessons often contradict what is taught in local mosques.

The findings have prompted claims that some schools are using history 'as a vehicle for promoting political correctness'.

The study, funded by the Department for Education and Skills, looked into 'emotive and controversial' history teaching in primary and secondary schools.

It found some teachers are dropping courses covering the Holocaust at the earliest opportunity over fears Muslim pupils might express anti-Semitic and anti-Israel reactions in class.

The researchers gave the example of a secondary school in an unnamed northern city, which dropped the Holocaust as a subject for GCSE coursework.

The report said teachers feared confronting 'anti-Semitic sentiment and Holocaust denial among some Muslim pupils'.

It added: "In another department, the Holocaust was taught despite anti-Semitic sentiment among some pupils.

"But the same department deliberately avoided teaching the Crusades at Key Stage 3 (11- to 14-year-olds) because their balanced treatment of the topic would have challenged what was taught in some local mosques."

A third school found itself 'strongly challenged by some Christian parents for their treatment of the Arab-Israeli conflict-and the history of the state of Israel that did not accord with the teachings of their denomination'.

The report concluded: "In particular settings, teachers of history are unwilling to challenge highly contentious or charged versions of history in which pupils are steeped at home, in their community or in a place of worship."

But Chris McGovern, history education adviser to the former Tory government, said: "History is not a vehicle for promoting political correctness. Children must have access to knowledge of these controversial subjects, whether palatable or unpalatable."

The researchers also warned that a lack of subject knowledge among teachers - particularly at primary level - was leading to history being taught in a 'shallow way leading to routine and superficial learning'.

Lessons in difficult topics were too often 'bland, simplistic and unproblematic' and bored pupils.
Dus in het algemeen worden controversiële onderwerpenniet behandeld. En bovendien weten veel leraren zelf amper van de hoed en de rand. Nou ja, dat is niks nieuws meer, helaas!!!

Maar, nou is het al verschillende keren door diverse mensen gevraagd:

Kan er eindelijk eens een moslim vertellen waarom het onderwijzen van de holocaust beledigend is voor moslims?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50047828
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]

Dus in het algemeen worden controversiële onderwerpenniet behandeld. En bovendien weten veel leraren zelf amper van de hoed en de rand. Nou ja, dat is niks nieuws meer, helaas!!!

Maar, nou is het al verschillende keren door diverse mensen gevraagd:

Kan er eindelijk eens een moslim vertellen waarom het onderwijzen van de holocaust beledigend is voor moslims?
geen idee.. ik vind het niet beledigend.. het heb niets met moslims te maken dus.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_50049358
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:20 schreef Burakius het volgende:

[..]

geen idee.. ik vind het niet beledigend.. het heb niets met moslims te maken dus.
hehe, dat is eindelijk al een antwoord. (Althans: ik neem aan dat je moslim bent!)
Nog meer?
pi_50053557
Ik kan het niet zien als iets beledigends nee, zelfs met moeite niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_50053570
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:14 schreef Mutant01 het volgende:
Ik kan het niet zien als iets beledigends nee, zelfs met moeite niet.
Try harder.
pi_50053916
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Try harder.
jaaaaaaaaaaa jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

nee sorry net niet lukte me net niet hahaha.
pi_50054527
Ik sluit me aan bij de drie moslims boven mij.
pi_50076091
Dank U wel, beminde gelovigen.
Voor de moslims onder U: de pastoor begon vroeger zijn preek meestal met: "Beminde gelovigen, "

Dat betekent dus dat de TS zich vergist heeft in de keuze van de TT.
Uit het artikel lees ik ook meer, dat veel leraren hun lessen aanpassen als ze een grote mond krijgen van ouders of kinderen. En dat is natuurlijk wel een kwalijke zaak!
"Ik ben van oorsprong Fransman en ik vind, dat U Napoleon moet laten winnen van de Russische tsaren! En hij moet ook winnen bij Waterloo, anders ga ik naar een andere school!"

Het lijkt me een lastig vak, leraar, maar je kunt toch niet op die manier aan geschiedvervalsing gaan doen?
pi_50077507
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]

Ik moet je teleurstellen; het is niet beledigend.

Overigens vind ik dat iedereen de holocaust desgewenst mag ontkennen. Een historisch feit ontkennen heeft bar weinig zin, maar de vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen, ook voor antisemieten, nazi's en mensen die puur op het schokeffect uit zijn dat het ontkennen van de holocaust teweegbrengt.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_50078216
quote:
Op maandag 4 juni 2007 00:18 schreef retteketet het volgende:

[..]

Ik moet je teleurstellen; het is niet beledigend.

Overigens vind ik dat iedereen de holocaust desgewenst mag ontkennen. Een historisch feit ontkennen heeft bar weinig zin, maar de vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen, ook voor antisemieten, nazi's en mensen die puur op het schokeffect uit zijn dat het ontkennen van de holocaust teweegbrengt.
Nou, je stelt me niet teleur hoor. Ik vond het een vreemde stelling en er is herhaaldelijk gevraagd of ze waar was.
Erkennen van de holocaust lijkt me beledigend voor Europeanen (niet alleen de Duitsers!), pijnlijk of juist bevredigend voor de joden maar verder niet van belang voor de rest van de wereldbevolking.
Een historisch feit ontkennen heeft wel degelijk zin. De geschiedenis is voorbij en wordt vergeten als er geen mensen zijn, die haar steeds oprakelen. Ikzelf beschouw mezelf en waardeer mezelf op grond van mijn herinneringen en de herinneringen van mijn ouders, familie, vrienden en landgenoten. Je bent niet veel meer dan je geschiedenis, maar ook niet veel minder.
Je herinneringen wapenen je voor je toekomst. Als een historisch feit vergeten wordt, bestaat het niet meer. Daarom mag iedereen wel zijn/haar mening uiten, maar de leraar op school hoort te vertellen, wat er werkelijk gebeurd is (voorzover hij dat kan overzien en weet!). De ouder of het kind mag ontkennen wat het wil, maar de leraar hoort te vertellen, wat er uit de geschiedenis bekend is.
En om bij de onderwerpen te blijven: de joden zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog door de Duitsers en met hulp van andere Europese volken stelselmatig vermoord (samen met zigeuners en homo's en ander inferieur geachte mensen) en de staat Israël zou eigenlijk in deze vorm niet moeten bestaan. Hij gedraagt zich als een idiote en onbeschofte vlerk en dient manieren bijgebracht te worden. Maar ja, wie kan dat doen?
pi_50081314
laten de moslims maar eens bewijzen dat hun profeet mohammed een echte profeet, en dat hij werkelijk met een engel heeft gesproken.

dan mogen de joden bewijzen dat de holocaust heeft plaats gevonden.
-
  maandag 4 juni 2007 @ 17:03:04 #223
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50096178
quote:
Op maandag 4 juni 2007 05:07 schreef concac het volgende:
laten de moslims maar eens bewijzen dat hun profeet mohammed een echte profeet, en dat hij werkelijk met een engel heeft gesproken.

Wat, moslims en joden zijn een soort marionetten die voor jou moeten dansen op commando?

Waar slaat deze reactie op?
pi_50114340
quote:

Ikke niet begrijp niet!
Moslims kunnen uiteraard niet bewijzen dat Mohammed een echte profeet was, want dat valt niet te bewijzen. Dat is een geval van overgave. Dat lijkt me algemeen bekend en aanvaard: het is geloof, geen wetenschap.

Als de moslims niets kunnen bewijzen, dan de joden en zigeuners en homo's dus ook niet. Dus de holocaust heeft ook nooit plaatsgevonden.

Is dat wat je bedoelt?????
  donderdag 13 september 2007 @ 13:29:40 #225
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53144804
quote:
Waarom?
  donderdag 13 september 2007 @ 13:35:41 #226
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53144962
quote:

Dat is het mooie van geloof, je hoeft niets te bewijzen. Dat hij heeft bestaan en veel grote dingen heeft gedaan dat kan je niet ontkennen. En kom niet met het verhaal kleine meisjes verscheuren aan, want dat is zo .
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
  donderdag 13 september 2007 @ 13:39:46 #227
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53145069
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:35 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Dat is het mooie van geloof, je hoeft niets te bewijzen. Dat hij heeft bestaan en veel grote dingen heeft gedaan dat kan je niet ontkennen. En kom niet met het verhaal kleine meisjes verscheuren aan, want dat is zo .
Raar: mensen geloven de Koran niet als er staat dat Allah bestaat, maar wel als er staat hoe oud Mohammed's vrouw was.
pi_53145109
Dan ontkennen ze hun eigen geschiedenis aangezien veel Moslims mee hebben gedaan aan de holocaust
pi_53145135
Moet je op letten, na het 'helden betoog' van Plasterk met betrekking tot de legalisatie van Mein Kampf, gaat hij zich nu inzetten voor het feit dat docenten mogen vertellen dat de Holocaust niet heeft plaats gevonden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 13 september 2007 @ 13:42:42 #230
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53145156
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:41 schreef _The_General_ het volgende:
Dan ontkennen ze hun eigen geschiedenis aangezien veel Moslims mee hebben gedaan aan de holocaust
Waar heb jij het over?
  donderdag 13 september 2007 @ 13:43:05 #231
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53145164
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:42 schreef JohnDope het volgende:
Moet je op letten, na het 'helden betoog' van Plasterk met betrekking tot de legalisatie van Mein Kampf, gaat hij zich nu inzetten voor het feit dat docenten mogen vertellen dat de Holocaust niet heeft plaats gevonden.
Nee joh.
pi_53145192
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee joh.
Het zou wel logisch van hem zijn. En als hij dat punt gemaakt heeft, gaat hij zich inzetten om pedofilie te legaliseren om zo het pedofiele gedrag van de profeet Mohammed goed te praten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53145210
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waar heb jij het over?
De deelname van zeer veel Moslims aan de Duitse kant van WOII.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:46:26 #234
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53145250
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:44 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

De deelname van zeer veel Moslims aan de Duitse kant van WOII.
Wat heeft dat met "meedoen aan de holocaust" te maken?
Er hebben ook moslims aan de kant van de geallieerden gevochten.
pi_53145356
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

En veel Nederlanders aan de zijde van de Duitsers. Toch zie je dan niet dat "de Nederlander" anti-semitisch zou zijn. Islamofobie kent kennelijk geen fatsoensgrenzen.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:51:55 #236
3542 Gia
User under construction
pi_53145383
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Raar: mensen geloven de Koran niet als er staat dat Allah bestaat, maar wel als er staat hoe oud Mohammed's vrouw was.
Hoezo dat? Staat er in de Koran hoe oud Aïsha was?
Kun je ook aangeven waar precies, want dat heb ik nog nooit zien staan.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:53:13 #237
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53145411
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo dat? Staat er in de Koran hoe oud Aïsha was?
Kun je ook aangeven waar precies, want dat heb ik nog nooit zien staan.
Ja, hoor, verschillende leeftijden op verschillende plekken ook.

Waar zou die info anders vandaan komen?
pi_53145497
quote:

[..]

Ik geloof zeker wel in Allah. Alleen Mohammed was gewoon een charlatan die de naam van Allah misbruikte en Mohammed deed gewoon fap met een kind.

Dat is ook het grote verschil tussen Jezus en Mohammed. Jezus kwam echt uit Goddelijk zaad en Mohammed was gewoon geboren uit menselijk zaad.
pi_53145525
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Niettegenstaande dat feit, waren de Nazi's graag geziene gasten rond de Middellandse zee en Arabische omstreken.
De enige tegenaanval op Franse bodem tijdens de Blitz werd onsuccesvol uitgevoerd door een Maghrebijnse compagnie. (kanonnenvlees)
pi_53145589
Ik snap het even niet hoor. Wat heeft de holocaust met de islam te maken?
  donderdag 13 september 2007 @ 14:03:15 #241
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53145600
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:58 schreef Calox9 het volgende:

[..]

Niettegenstaande dat feit, waren de Nazi's graag geziene gasten rond de Middellandse zee en Arabische omstreken.
Oh ja? Ook al zijn Arabieren Untermenschen?
pi_53145628
quote:

[..]

foutje ( sorry)
Dat Mohammed met Aischa was getrouwd en het huwelijk op haar 9. Verjaardag consumeerde staat niet in de Koran maar komt uit de Hadieths
  donderdag 13 september 2007 @ 14:05:05 #243
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53145644
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:04 schreef CANARIS het volgende:

[..]

foutje ( sorry)
Dat Mohammed met Aischa was getrouwd en het huwelijk op haar 9. Verjaardag consumeerde staat niet in de Koran maar komt uit de Hadieths
En die geloof jij klakkeloos?
pi_53145683
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

En die geloof jij klakkeloos?
Moi? Ik geloof niet eens dat Mohammed heeft bestaan , laat staan dat hij een 9 jarig kind zou hebben verkracht
pi_53145854
Bovendien moet je het in die tijd plaatsen, het was niet ongewoon dat kinderen van 10 werden uitgehuwd, ook hier in Europa niet. Je kunt beter kijken naar nu, hoeveel kinderen van 9 trouwen tegenwoordig met een volwassen man ? Volgens mij zijn het autochtonen zelf die voorop lopen qua kindermisbruik en kennelijk hebben ze daar geen koran voor nodig.
pi_53145936
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:15 schreef gelly het volgende:
Bovendien moet je het in die tijd plaatsen, het was niet ongewoon dat kinderen van 10 werden uitgehuwd, ook hier in Europa niet. Je kunt beter kijken naar nu, hoeveel kinderen van 9 trouwen tegenwoordig met een volwassen man ? Volgens mij zijn het autochtonen zelf die voorop lopen qua kindermisbruik en kennelijk hebben ze daar geen koran voor nodig.
Alleen die westerlingen die fap doen met een minderjarige worden veroordeeld en of zwaar verketterd, dit integenstelling tot al die moslims die een pedofiel vereren en moorden en terroriseren uit naam van o.a. een Pedofiel.
pi_53145961
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook in onze recente geschiedenis hebben we ook wat zwarte pagina's gemaakt als ik bijvoorbeeld het abu graib en guatomo objectief bekijk. Maar deze vallen nog in het niet bij het veroorzaken van tussen de 500.000 en de 1.500.000 doden door slechte transporten te organiseren en excessen gewoon toe te laten.

Dat je het nog blijft proberen.
pi_53145992
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Alleen die westerlingen die fap doen met een minderjarige worden veroordeeld en of zwaar verketterd, dit integenstelling tot al die moslims die een pedofiel vereren en moorden en terroriseren uit naam van o.a. een Pedofiel.
In zijn tijd was het geen pedofiel, grappig he ? Maar laat je niet remmen door je totale gebrek aan kennis, het is vermakelijk.
  donderdag 13 september 2007 @ 14:25:42 #249
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53146032
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoezo? Worden er in navolging van Mohammed door Nederlandse moslims dan en bloc kinderen van negen verkracht?
Mohammed wordt niet aanbeden, hij is geen Jezus. Allah wordt aanbeden, en da's geen pedofiel.
pi_53146035
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:23 schreef gelly het volgende:

[..]

In zijn tijd was het geen pedofiel, grappig he ? Maar laat je niet remmen door je totale gebrek aan kennis, het is vermakelijk.
Als je dat durft te ontkennen, ben je gewoon een viezerik.
pi_53146057
Grappig dat sommigen hier net die hadith gebruiken terwijl er echt meer overleveringen zijn.
quote:
“A great misconception prevails as to the age at which Aisha was taken in marriage by the Prophet. Ibn Sa‘d has stated in the Tabaqat that when Abu Bakr [father of Aisha] was approached on behalf of the Holy Prophet, he replied that the girl had already been betrothed to Jubair, and that he would have to settle the matter first with him. This shows that Aisha must have been approaching majority at the time. Again, the Isaba, speaking of the Prophet’s daughter Fatima, says that she was born five years before the Call and was about five years older than Aisha. This shows that Aisha must have been about ten years at the time of her betrothal to the Prophet, and not six years as she is generally supposed to be. This is further borne out by the fact that Aisha herself is reported to have stated that when the chapter [of the Holy Quran] entitled The Moon, the fifty-fourth chapter, was revealed, she was a girl playing about and remembered certain verses then revealed. Now the fifty-fourth chapter was undoubtedly revealed before the sixth year of the Call. All these considerations point to but one conclusion, viz., that Aisha could not have been less than ten years of age at the time of her nikah, which was virtually only a betrothal. And there is one report in the Tabaqat that Aisha was nine years of age at the time of nikah. Again it is a fact admitted on all hands that the nikah of Aisha took place in the tenth year of the Call in the month of Shawwal, while there is also preponderance of evidence as to the consummation of her marriage taking place in the second year of Hijra in the same month, which shows that full five years had elapsed between the nikah and the consummation. Hence there is not the least doubt that Aisha was at least nine or ten years of age at the time of betrothal, and fourteen or fifteen years at the time of marriage.”
quote:
The famous classical historian of Islam, Ibn Jarir Tabari, wrote in his ‘History’:

“In the time before Islam, Abu Bakr married two women. The first was Fatila daughter of Abdul Uzza, from whom Abdullah and Asma were born. Then he married Umm Ruman, from whom Abdur Rahman and Aisha were born. These four were born before Islam.” [5]

Being born before Islam means being born before the Call.

2. The compiler of the famous Hadith collection Mishkat al-Masabih, Imam Wali-ud-Din Muhammad ibn Abdullah Al-Khatib, who died 700 years ago, has also written brief biographical notes on the narrators of Hadith reports. He writes under Asma, the older daughter of Abu Bakr:

“She was the sister of Aisha Siddiqa, wife of the Holy Prophet, and was ten years older than her. … In 73 A.H. … Asma died at the age of one hundred years.” [6]

(Go here to see an image of the full entry in Urdu.)

This would make Asma 28 years of age in 1 A.H., the year of the Hijra, thus making Aisha 18 years old in 1 A.H. So Aisha would be 19 years old at the time of the consummation of her marriage, and 14 or 15 years old at the time of her nikah. It would place her year of birth at four or five years before the Call.

3. The same statement is made by the famous classical commentator of the Holy Quran, Ibn Kathir, in his book Al-bidayya wal-nihaya:

“Asma died in 73 A.H. at the age of one hundred years. She was ten years older than her sister Aisha.” [7]
Maar goed vooral naar Mohammed kijken en niet zijn boodschap.
pi_53146067
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoezo? Worden er in navolging van Mohammed door Nederlandse moslims dan en bloc kinderen van negen verkracht?
Mohammed wordt niet aanbeden, hij is geen Jezus. Allah wordt aanbeden, en da's geen pedofiel.
Mohammed wordt zeker wel aanbeden, want anders zouden ze je niet vermoorden en de halve wereld in brandsteken wanneer je de profeet beledigd.

Ik weet niet of je nog die slapgetekende tekeningetjes van de profeet weet te heugen?
pi_53146101
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mohammed wordt zeker wel aanbeden, want anders zouden ze je niet vermoorden en de halve wereld in brandsteken wanneer je de profeet beledigd.
Omdat jullie Jezus aanbidden doen jullie niets wanneer hij beledigd wordt?
pi_53146122
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omdat jullie Jezus aanbidden doen jullie niets wanneer hij beledigd wordt?
Nee ik doe niks, want God (en ook Allah) rekent zelf wel met die mensen af, daar heeft hij die menselijke mickeymousepowers echt niet voor nodig!
  donderdag 13 september 2007 @ 14:30:06 #255
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53146147
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik weet niet of je nog die slapgetekende tekeningetjes van de profeet weet te heugen?
pi_53146151
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee ik doe niks, want God rekent zelf wel met die mensen af, daar heeft hij die menselijke mickeymousepowers echt niet voor nodig!
Hiermee aantonende dat de jouwe een non-argument was, maar niet echt doorgedrongen zie ik?
pi_53146181
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hiermee aantonende dat de jouwe een non-argument was, maar niet echt doorgedrongen zie ik?
Doe ff normaal, het is gewoon zelfs een minachting dat mensen hun God zo onderschatten, door te denken dat zij maar voor God moeten moorden en doen.
God heeft niet voor niets een Hel open staan voor de ongelovigen..
pi_53146210
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Doe ff normaal, het is gewoon zelfs een minachting dat mensen hun God zo onderschatten, door te denken dat zij maar voor God moeten moorden en doen.
Je beseft dat mensen niet voor God kunnen moorden, maar hun lelijke gedrag zo rechtvaardigen in de ogen van massa's?
pi_53146236
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je beseft dat mensen niet voor God kunnen moorden, maar hun lelijke gedrag zo rechtvaardigen in de ogen van massa's?
Ik besef dat God/Allah de machtigste zijn. Dat betekent dus dat iedereen op de termijn krijgt wat diegene verdient wanneer iemand ongelovig is of een God beledigt.
  donderdag 13 september 2007 @ 14:35:49 #260
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53146280
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik besef dat God/Allah de machtigste zijn. Dat betekent dus dat iedereen op de termijn krijgt wat diegene verdient wanneer iemand ongelovig is of een God beledigt.
pi_53146281
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:31 schreef JohnDope het volgende:

...............
ik bibber van angst

pi_53146294
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In hoeverre is dit een reactie op wat ik hier boven zei?
pi_53146318
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zal vast wel gebeuren, want Mohammed was hun voorbeeld. Ik probeer ook zoveel mogelijk aan het voorbeeld van Jezus te leven....
pi_53146329
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:15 schreef gelly het volgende:
Pas je dat plaatsen in die tijd ook toe op "ons" slavernij verleden?
pi_53146339
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In hoeverre is dit een reactie op wat ik hier boven zei?
Ik besef dus dat een mens niet hoeft op te komen voor een God (dus niet hoeft te moorden uit naam van God).
pi_53146352
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat zal vast wel gebeuren, want Mohammed was hun voorbeeld. Ik probeer ook zoveel mogelijk aan het voorbeeld van Jezus te leven....
Je schopt ook af en toe marktkramen omver en hebt hoeren in je kenissenkring ? En wanneer ga jij aan het kruis ?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2007 14:39:17 ]
pi_53146355
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ik bibber van angst

Er gaat zeker weten een moment komen dat je de macht van God gaat vrezen.
  donderdag 13 september 2007 @ 14:40:24 #268
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53146392
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar Jezus is God, en Mohammed niet.
Nee dus.
Dus hou op erover te zeuren.
pi_53146402
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Je schopt ook af en toe marktkramen omver en hebt hoeren in je kenissenkring ? En wanneer ga jij aan het kruis ?
Alles dat ik in mijn leven gedaan heb, valt recht te praten bij God.
pi_53146405
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Pas je dat plaatsen in die tijd ook toe op "ons" slavernij verleden?
Jazeker. Waarom denk je van niet ? Ik stoor me echter wel aan de hosanna houding tegenover de gouden eeuw gezien het feit dat die welvaart vooral te danken was aan het onderdukken van volkeren en het plunderen van hun landen.
pi_53146433
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar Jezus is God, en Mohammed niet.
Nee dus.
Dus hou op erover te zeuren.
Mohammed heeft voor de moslims netzoveel betekenis als voor ons Jezus.
  donderdag 13 september 2007 @ 14:42:17 #272
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53146440
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

pi_53146464
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Aangezien mensen slopen, rellen, terroriseren en moorden uit de naam van de Profeet heeft Mohammed meer betekenis voor de Moslim, dan Jezus voor de christenen, dus op dat punt heb je gelijk.
pi_53146512
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Jazeker. Waarom denk je van niet ? Ik stoor me echter wel aan de hosanna houding tegenover de gouden eeuw gezien het feit dat die welvaart vooral te danken was aan het onderdukken van volkeren en het plunderen van hun landen.
Waarom stoor je je eraan. In die tijd was het gewoon normaal. Je soort je dus ook aan moslims die Mohammed op een voetstuk plaatsen. Dat was immers maar een pervers ventje die er bedenkelijke praktijken op na hield.
pi_53146703
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom stoor je je eraan. In die tijd was het gewoon normaal. Je soort je dus ook aan moslims die Mohammed op een voetstuk plaatsen. Dat was immers maar een pervers ventje die er bedenkelijke praktijken op na hield.
Nee, ik stoor me aan mensen die menen dat we een voorbeeld moeten nemen aan de gouden eeuw. Mohammedanen is niet voor niks een verkeerde term, het zijn moslims. Daarom lijkt het mij ook beter om te kijken naar wat moslims nu precies van de leer van Mohammed aantrekken i.p.v. het historische figuur dat hij was. Willen moslims graag een vrouw van 9 ? Gaan ze te paard en te zwaard door de winkelstraten ? Of zijn het eigenlijk net christenen die aan traditie doen en enkel hetgeen geloven en aanhangen wat ze zelf wel goed uitkomt ... Ik denk het laatste.
pi_53146721
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jezus heeft voor mij helemaal niets betekend.
pi_53146827
Ik kan niet besluiten of deze discussie mij irriteert of verveeld.
  donderdag 13 september 2007 @ 15:04:46 #278
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53147043
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:57 schreef CANARIS het volgende:
Ik kan niet besluiten of deze discussie mij irriteert of verveeld.
Mij beide.
pi_53147058
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:52 schreef Fides het volgende:

[..]

Jezus heeft voor mij helemaal niets betekend.
Dat komt omdat jij een ongelovige bent.
pi_53147497
Kan het nog weirdor
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_53147698
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Alles dat ik in mijn leven gedaan heb, valt recht te praten bij God.
Wie zit hier nou god te beledigen?
Denk je dat hij daar in trapt: "recht praten"?
pi_53147741
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wie zit hier nou god te beledigen?
Denk je dat hij daar in trapt: "recht praten"?
God ziet alles. Met recht praten bedoel ik mijn motivatie geven, hoewel hij die ook wel weet natuurlijk.

Maargoed ik ben natuurlijk geen heilig boontje, dus Hij zal vast wel wat met mij te bespreken hebben, maar Hij weet ook dat ik een goed mens ben (anders had hij mij destijds geen wonder gegund, waardoor ik heel anders tegen het leven ben gaan aankijken).
pi_53148094
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:52 schreef gelly het volgende:
Nee, ik stoor me aan mensen die menen dat we een voorbeeld moeten nemen aan de gouden eeuw. Mohammedanen is niet voor niks een verkeerde term, het zijn moslims. Daarom lijkt het mij ook beter om te kijken naar wat moslims nu precies van de leer van Mohammed aantrekken i.p.v. het historische figuur dat hij was. Willen moslims graag een vrouw van 9 ? Gaan ze te paard en te zwaard door de winkelstraten ? Of zijn het eigenlijk net christenen die aan traditie doen en enkel hetgeen geloven en aanhangen wat ze zelf wel goed uitkomt ... Ik denk het laatste.
Je kunt van de Gouden Eeuw het ondernemerschap en de durf prijzen zonder dat "we" weer op jacht moeten gaan naar negers. Ik neem aan dat niemand dat laatste wenselijk acht.

Hoe anders is dat in vele islamitische landen waarbij het lijkt alsof ze qua gebruiken geen jaar zijn opgeschoten tov het tijdperk waarin Mohammed leefde.
pi_53148757
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:34 schreef Kees22 het volgende:
Dat betekent dus dat de TS zich vergist heeft in de keuze van de TT.
Uit het artikel lees ik ook meer, dat veel leraren hun lessen aanpassen als ze een grote mond krijgen van ouders of kinderen. En dat is natuurlijk wel een kwalijke zaak!
"Ik ben van oorsprong Fransman en ik vind, dat U Napoleon moet laten winnen van de Russische tsaren! En hij moet ook winnen bij Waterloo, anders ga ik naar een andere school!"
Ik denk dat 't anders zou moeten zeggen.
"Ik ben van oorsprong Fransman en ik vind, dat U moet zeggen dat Frankrijk werd ingevallen door Engeland, waarna Napoleon geprobeerd heeft ze te verdrijven. Dit mislukte helaas."

Je kan op geen mogelijkheid ontkennen dat hij verloor, je kan wel de insteek veranderen. Zo word er door de Turken ook niet beweerd dat er nooit Armenen overleden zijn, maar wel of het genocide was.
Dit lijkt mij eigenlijk bij de holocaust wat lastiger.
pi_53149284
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij een ongelovige bent.
Ongelovige. Ik geloof in genoeg. Alleen niet in een 'God', 'Hemel' en dat soort spirituele nonsense.
pi_53150195
Ik geloof dat dit topic nu klaar is en afgesloten kan worden.
pi_53151798
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:41 schreef _The_General_ het volgende:
Opmerking van het Jaar 2007, hoor.
pi_53222326
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan ben je nl. een jodenloverrr
Ik ben Moslim en ik hou van Joden?

zondag 16 september 2007 @ 17:10:22 #289
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53222422
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:05 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik ben Moslim en ik hou van Joden?

Drogredenatie.

1. Uitzondering bevestigt de regel. De tendens binnen de moslimwereld is toch echt om het joodse volk als het volk waar allah vertoornd op is te zien.
2. Je houd van joden? Wat lief toch. Ik zie joden gewoon als mensen like anyone else maar jij hebt er een speciale leifdesrelatie mee?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_53223114
links doet nu wat de neonazis willen
"It's better to rule in hell than to serve in heaven."
-Milton, Paradise Lost
pi_53223162
kunnen ze dan niet de hele islam afschaffen, dat is pas beledigend voor de mensheid
-Milton, Paradise Lost
  zondag 16 september 2007 @ 17:43:43 #292
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53223175
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:40 schreef satan666 het volgende:
links doet nu wat de neonazis willen
Hee, stotteraar, je kunt ook dingen doen als het topic lezen en de feiten nalopen.
pi_53223230
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hee, stotteraar, je kunt ook dingen doen als het topic lezen en de feiten nalopen.
vertel maar
-Milton, Paradise Lost
pi_53223261
als mudslimes de holocaust ontkennen kunnen we altijd nog hun in de hoogovens gooien
-Milton, Paradise Lost
  zondag 16 september 2007 @ 17:48:22 #295
130955 Floripas
Blast from the past
  zondag 16 september 2007 @ 17:48:46 #296
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53223271
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:48 schreef satan666 het volgende:
als mudslimes de holocaust ontkennen kunnen we altijd nog hun in de hoogovens gooien
pi_53223303
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

branden die muds!
-Milton, Paradise Lost
  zondag 16 september 2007 @ 17:51:48 #298
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53223327
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:50 schreef satan666 het volgende:

[..]

branden die muds!
Zeg, was stormfront vol, ouwe nazi?
pi_53223339
als volgens hun de holocaust niet is gebeurd kunnen wij ons dus ook niet schuldig voelen en die mudslimes binnenlaten
-Milton, Paradise Lost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')