quote:“A great misconception prevails as to the age at which Aisha was taken in marriage by the Prophet. Ibn Sa‘d has stated in the Tabaqat that when Abu Bakr [father of Aisha] was approached on behalf of the Holy Prophet, he replied that the girl had already been betrothed to Jubair, and that he would have to settle the matter first with him. This shows that Aisha must have been approaching majority at the time. Again, the Isaba, speaking of the Prophet’s daughter Fatima, says that she was born five years before the Call and was about five years older than Aisha. This shows that Aisha must have been about ten years at the time of her betrothal to the Prophet, and not six years as she is generally supposed to be. This is further borne out by the fact that Aisha herself is reported to have stated that when the chapter [of the Holy Quran] entitled The Moon, the fifty-fourth chapter, was revealed, she was a girl playing about and remembered certain verses then revealed. Now the fifty-fourth chapter was undoubtedly revealed before the sixth year of the Call. All these considerations point to but one conclusion, viz., that Aisha could not have been less than ten years of age at the time of her nikah, which was virtually only a betrothal. And there is one report in the Tabaqat that Aisha was nine years of age at the time of nikah. Again it is a fact admitted on all hands that the nikah of Aisha took place in the tenth year of the Call in the month of Shawwal, while there is also preponderance of evidence as to the consummation of her marriage taking place in the second year of Hijra in the same month, which shows that full five years had elapsed between the nikah and the consummation. Hence there is not the least doubt that Aisha was at least nine or ten years of age at the time of betrothal, and fourteen or fifteen years at the time of marriage.”
Maar goed vooral naar Mohammed kijken en niet zijn boodschap.quote:The famous classical historian of Islam, Ibn Jarir Tabari, wrote in his ‘History’:
“In the time before Islam, Abu Bakr married two women. The first was Fatila daughter of Abdul Uzza, from whom Abdullah and Asma were born. Then he married Umm Ruman, from whom Abdur Rahman and Aisha were born. These four were born before Islam.” [5]
Being born before Islam means being born before the Call.
2. The compiler of the famous Hadith collection Mishkat al-Masabih, Imam Wali-ud-Din Muhammad ibn Abdullah Al-Khatib, who died 700 years ago, has also written brief biographical notes on the narrators of Hadith reports. He writes under Asma, the older daughter of Abu Bakr:
“She was the sister of Aisha Siddiqa, wife of the Holy Prophet, and was ten years older than her. … In 73 A.H. … Asma died at the age of one hundred years.” [6]
(Go here to see an image of the full entry in Urdu.)
This would make Asma 28 years of age in 1 A.H., the year of the Hijra, thus making Aisha 18 years old in 1 A.H. So Aisha would be 19 years old at the time of the consummation of her marriage, and 14 or 15 years old at the time of her nikah. It would place her year of birth at four or five years before the Call.
3. The same statement is made by the famous classical commentator of the Holy Quran, Ibn Kathir, in his book Al-bidayya wal-nihaya:
“Asma died in 73 A.H. at the age of one hundred years. She was ten years older than her sister Aisha.” [7]
Mohammed wordt zeker wel aanbeden, want anders zouden ze je niet vermoorden en de halve wereld in brandsteken wanneer je de profeet beledigd.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoezo? Worden er in navolging van Mohammed door Nederlandse moslims dan en bloc kinderen van negen verkracht?
Mohammed wordt niet aanbeden, hij is geen Jezus. Allah wordt aanbeden, en da's geen pedofiel.
Omdat jullie Jezus aanbidden doen jullie niets wanneer hij beledigd wordt?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mohammed wordt zeker wel aanbeden, want anders zouden ze je niet vermoorden en de halve wereld in brandsteken wanneer je de profeet beledigd.
Nee ik doe niks, want God (en ook Allah) rekent zelf wel met die mensen af, daar heeft hij die menselijke mickeymousepowers echt niet voor nodig!quote:Op donderdag 13 september 2007 14:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat jullie Jezus aanbidden doen jullie niets wanneer hij beledigd wordt?
Hoezo? Worden er in navolging van Mohammed door Nederlandse moslims dan en bloc kinderen van negen verkracht?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mohammed wordt zeker wel aanbeden, want anders zouden ze je niet vermoorden en de halve wereld in brandsteken wanneer je de profeet beledigd.
Ik weet niet of je nog die slapgetekende tekeningetjes van de profeet weet te heugen?
Hiermee aantonende dat de jouwe een non-argument was, maar niet echt doorgedrongen zie ik?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik doe niks, want God rekent zelf wel met die mensen af, daar heeft hij die menselijke mickeymousepowers echt niet voor nodig!![]()
Doe ff normaal, het is gewoon zelfs een minachting dat mensen hun God zo onderschatten, door te denken dat zij maar voor God moeten moorden en doen.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hiermee aantonende dat de jouwe een non-argument was, maar niet echt doorgedrongen zie ik?
Je beseft dat mensen niet voor God kunnen moorden, maar hun lelijke gedrag zo rechtvaardigen in de ogen van massa's?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Doe ff normaal, het is gewoon zelfs een minachting dat mensen hun God zo onderschatten, door te denken dat zij maar voor God moeten moorden en doen.
God heeft niet voor niets een Hel open staan voor de ongelovigen..
Ik besef dat God/Allah de machtigste zijn. Dat betekent dus dat iedereen op de termijn krijgt wat diegene verdient wanneer iemand ongelovig is of een God beledigt.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je beseft dat mensen niet voor God kunnen moorden, maar hun lelijke gedrag zo rechtvaardigen in de ogen van massa's?
Hoezo? Worden er in navolging van Mohammed door Nederlandse moslims dan en bloc kinderen van negen verkracht?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik besef dat God/Allah de machtigste zijn. Dat betekent dus dat iedereen op de termijn krijgt wat diegene verdient wanneer iemand ongelovig is of een God beledigt.
ik bibber van angstquote:Op donderdag 13 september 2007 14:31 schreef JohnDope het volgende:
...............
God heeft niet voor niets een Hel open staan voor de ongelovigen..
In hoeverre is dit een reactie op wat ik hier boven zei?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik besef dat God/Allah de machtigste zijn. Dat betekent dus dat iedereen op de termijn krijgt wat diegene verdient wanneer iemand ongelovig is of een God beledigt.
Dat zal vast wel gebeuren, want Mohammed was hun voorbeeld. Ik probeer ook zoveel mogelijk aan het voorbeeld van Jezus te leven....quote:Op donderdag 13 september 2007 14:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoezo? Worden er in navolging van Mohammed door Nederlandse moslims dan en bloc kinderen van negen verkracht?
Pas je dat plaatsen in die tijd ook toe op "ons" slavernij verleden?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:15 schreef gelly het volgende:
Bovendien moet je het in die tijd plaatsen, het was niet ongewoon dat kinderen van 10 werden uitgehuwd, ook hier in Europa niet. Je kunt beter kijken naar nu, hoeveel kinderen van 9 trouwen tegenwoordig met een volwassen man ? Volgens mij zijn het autochtonen zelf die voorop lopen qua kindermisbruik en kennelijk hebben ze daar geen koran voor nodig.
Ik besef dus dat een mens niet hoeft op te komen voor een God (dus niet hoeft te moorden uit naam van God).quote:Op donderdag 13 september 2007 14:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In hoeverre is dit een reactie op wat ik hier boven zei?
Je schopt ook af en toe marktkramen omver en hebt hoeren in je kenissenkring ? En wanneer ga jij aan het kruis ?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat zal vast wel gebeuren, want Mohammed was hun voorbeeld. Ik probeer ook zoveel mogelijk aan het voorbeeld van Jezus te leven....
Er gaat zeker weten een moment komen dat je de macht van God gaat vrezen.quote:
Maar Jezus is God, en Mohammed niet.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat zal vast wel gebeuren, want Mohammed was hun voorbeeld. Ik probeer ook zoveel mogelijk aan het voorbeeld van Jezus te leven....
Alles dat ik in mijn leven gedaan heb, valt recht te praten bij God.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Je schopt ook af en toe marktkramen omver en hebt hoeren in je kenissenkring ? En wanneer ga jij aan het kruis ?
Jazeker. Waarom denk je van niet ? Ik stoor me echter wel aan de hosanna houding tegenover de gouden eeuw gezien het feit dat die welvaart vooral te danken was aan het onderdukken van volkeren en het plunderen van hun landen.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Pas je dat plaatsen in die tijd ook toe op "ons" slavernij verleden?
Mohammed heeft voor de moslims netzoveel betekenis als voor ons Jezus.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar Jezus is God, en Mohammed niet.
Nee dus.
Dus hou op erover te zeuren.
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mohammed heeft voor de moslims netzoveel betekenis als voor ons Jezus.
Aangezien mensen slopen, rellen, terroriseren en moorden uit de naam van de Profeet heeft Mohammed meer betekenis voor de Moslim, dan Jezus voor de christenen, dus op dat punt heb je gelijk.quote:
Waarom stoor je je eraan. In die tijd was het gewoon normaal. Je soort je dus ook aan moslims die Mohammed op een voetstuk plaatsen. Dat was immers maar een pervers ventje die er bedenkelijke praktijken op na hield.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Jazeker. Waarom denk je van niet ? Ik stoor me echter wel aan de hosanna houding tegenover de gouden eeuw gezien het feit dat die welvaart vooral te danken was aan het onderdukken van volkeren en het plunderen van hun landen.
Nee, ik stoor me aan mensen die menen dat we een voorbeeld moeten nemen aan de gouden eeuw. Mohammedanen is niet voor niks een verkeerde term, het zijn moslims. Daarom lijkt het mij ook beter om te kijken naar wat moslims nu precies van de leer van Mohammed aantrekken i.p.v. het historische figuur dat hij was. Willen moslims graag een vrouw van 9 ? Gaan ze te paard en te zwaard door de winkelstraten ? Of zijn het eigenlijk net christenen die aan traditie doen en enkel hetgeen geloven en aanhangen wat ze zelf wel goed uitkomt ... Ik denk het laatste.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom stoor je je eraan. In die tijd was het gewoon normaal. Je soort je dus ook aan moslims die Mohammed op een voetstuk plaatsen. Dat was immers maar een pervers ventje die er bedenkelijke praktijken op na hield.
Jezus heeft voor mij helemaal niets betekend.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mohammed heeft voor de moslims netzoveel betekenis als voor ons Jezus.
Mij beide.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:57 schreef CANARIS het volgende:
Ik kan niet besluiten of deze discussie mij irriteert of verveeld.
Dat komt omdat jij een ongelovige bent.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:52 schreef Fides het volgende:
[..]
Jezus heeft voor mij helemaal niets betekend.![]()
Wie zit hier nou god te beledigen?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alles dat ik in mijn leven gedaan heb, valt recht te praten bij God.
God ziet alles. Met recht praten bedoel ik mijn motivatie geven, hoewel hij die ook wel weet natuurlijk.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie zit hier nou god te beledigen?
Denk je dat hij daar in trapt: "recht praten"?
Je kunt van de Gouden Eeuw het ondernemerschap en de durf prijzen zonder dat "we" weer op jacht moeten gaan naar negers. Ik neem aan dat niemand dat laatste wenselijk acht.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:52 schreef gelly het volgende:
Nee, ik stoor me aan mensen die menen dat we een voorbeeld moeten nemen aan de gouden eeuw. Mohammedanen is niet voor niks een verkeerde term, het zijn moslims. Daarom lijkt het mij ook beter om te kijken naar wat moslims nu precies van de leer van Mohammed aantrekken i.p.v. het historische figuur dat hij was. Willen moslims graag een vrouw van 9 ? Gaan ze te paard en te zwaard door de winkelstraten ? Of zijn het eigenlijk net christenen die aan traditie doen en enkel hetgeen geloven en aanhangen wat ze zelf wel goed uitkomt ... Ik denk het laatste.
Ik denk dat 't anders zou moeten zeggen.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:34 schreef Kees22 het volgende:
Dat betekent dus dat de TS zich vergist heeft in de keuze van de TT.
Uit het artikel lees ik ook meer, dat veel leraren hun lessen aanpassen als ze een grote mond krijgen van ouders of kinderen. En dat is natuurlijk wel een kwalijke zaak!
"Ik ben van oorsprong Fransman en ik vind, dat U Napoleon moet laten winnen van de Russische tsaren! En hij moet ook winnen bij Waterloo, anders ga ik naar een andere school!"
Ongelovige.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij een ongelovige bent.
Opmerking van het Jaar 2007, hoor.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:41 schreef _The_General_ het volgende:
Dan ontkennen ze hun eigen geschiedenis aangezien veel Moslims mee hebben gedaan aan de holocaust
Ik ben Moslim en ik hou van Joden?quote:
Drogredenatie.quote:Op zondag 16 september 2007 17:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben Moslim en ik hou van Joden?
![]()
Hee, stotteraar, je kunt ook dingen doen als het topic lezen en de feiten nalopen.quote:Op zondag 16 september 2007 17:40 schreef satan666 het volgende:
links doet nu wat de neonazis willen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
vertel maarquote:Op zondag 16 september 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hee, stotteraar, je kunt ook dingen doen als het topic lezen en de feiten nalopen.
quote:Op zondag 16 september 2007 17:48 schreef satan666 het volgende:
als mudslimes de holocaust ontkennen kunnen we altijd nog hun in de hoogovens gooien
quote:
ik ben niet degene die de holocaust ontkendquote:Op zondag 16 september 2007 17:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zeg, was stormfront vol, ouwe nazi?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |