Bron: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=445979&in_page_id=1770quote:Teachers drop the Holocaust to avoid offending Muslims
By LAURA CLARK -
Schools are dropping the Holocaust from history lessons to avoid offending Muslim pupils, a Governmentbacked study has revealed.
It found some teachers are reluctant to cover the atrocity for fear of upsetting students whose beliefs include Holocaust denial.
Teachers fear backlash over crackdown in the classroom
There is also resistance to tackling the 11th century Crusades - where Christians fought Muslim armies for control of Jerusalem - because lessons often contradict what is taught in local mosques.
The findings have prompted claims that some schools are using history 'as a vehicle for promoting political correctness'.
The study, funded by the Department for Education and Skills, looked into 'emotive and controversial' history teaching in primary and secondary schools.
It found some teachers are dropping courses covering the Holocaust at the earliest opportunity over fears Muslim pupils might express anti-Semitic and anti-Israel reactions in class.
The researchers gave the example of a secondary school in an unnamed northern city, which dropped the Holocaust as a subject for GCSE coursework.
The report said teachers feared confronting 'anti-Semitic sentiment and Holocaust denial among some Muslim pupils'.
It added: "In another department, the Holocaust was taught despite anti-Semitic sentiment among some pupils.
"But the same department deliberately avoided teaching the Crusades at Key Stage 3 (11- to 14-year-olds) because their balanced treatment of the topic would have challenged what was taught in some local mosques."
A third school found itself 'strongly challenged by some Christian parents for their treatment of the Arab-Israeli conflict-and the history of the state of Israel that did not accord with the teachings of their denomination'.
The report concluded: "In particular settings, teachers of history are unwilling to challenge highly contentious or charged versions of history in which pupils are steeped at home, in their community or in a place of worship."
But Chris McGovern, history education adviser to the former Tory government, said: "History is not a vehicle for promoting political correctness. Children must have access to knowledge of these controversial subjects, whether palatable or unpalatable."
The researchers also warned that a lack of subject knowledge among teachers - particularly at primary level - was leading to history being taught in a 'shallow way leading to routine and superficial learning'.
Lessons in difficult topics were too often 'bland, simplistic and unproblematic' and bored pupils.
Ja, hets is idd een telegraaf dingquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:
Wat? Belachelijk. Onmiddelijk terugdraaien.
Edit: oh, het is de Daily Hate, een boulevardvod. Ik kan geen echte bron vinden voor het onderzoek. Iemand?
1 Dat staat er niet en daar gaat het ook niet om, het gaat er om dat beplaalde docenten er kennelijk geen les meer over durven geven.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:22 schreef DS4 het volgende:
1 Dus straks is het ontkennen van de holocaust strafbaar en het erkennen ook... Veel gekker moet het niet worden.
2 Kan iemand mij overigens een uitleggen waarom het erkennen van de holocaust beledigend zou zijn voor moslims?
Dan ben je nl. een jodenloverrrquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:22 schreef DS4 het volgende:
Dus straks is het ontkennen van de holocaust strafbaar en het erkennen ook... Veel gekker moet het niet worden.
Kan iemand mij overigens een uitleggen waarom het erkennen van de holocaust beledigend zou zijn voor moslims?
nog erger...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:27 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
1 Dat staat er niet en daar gaat het ook niet om, het gaat er om dat beplaalde docenten er kennelijk geen les meer over durven geven.
2 Het antisemitisme in de Islam is stukken ouder dan de staat Israël en tamelijk diep geworteld.
Het is niet nodig dit met een korreltje zout te nemen, in onze eigen A'damse achterstandswijken tieren dit soort gedachten ook welig...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
Gezien de bron neem ik het bericht met een korreltje zout. Alhoewel: er zijn duidelijke indicaties dat moslims in elk geval in hun 'thuislanden' nooit iets over de Holocaust horen. Past kennelijk niet in hun ideale plaatje. Zegt eigenlijk alles wel over dat geloof; de belangrijkste gebeurtenis van de afgelopen eeuw vakkundig censureren.
Dat is dus loeiende kolder.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef Vistel het volgende:
[..]
naast onze vrolijke oosterburen waren er ook hele groepen moslims die speciaal daarvoor naar duitsland kwamen.
Zelfs het behoorlijk linkse BBC heeft er een artikel overquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:
Edit: oh, het is de Daily Hate, een boulevardvod. Ik kan geen echte bron vinden voor het onderzoek. Iemand?
Je loopt achterquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:17 schreef Onryo het volgende:
[..]
Zelfs het behoorlijk linkse BBC heeft er een artikel over
nee hoor, dat is nauwelijks bekend.quote:
Ja hoor, het is goed. Ik ga er niet eens tegenin. Ik vind het prima.Duizenden moslims reisden naar Duitsland, gingen bij de SS (dat waren te bewakers van de kampen en degenen die het moorden deden) [waarbij de SS even alle vereisten om bij de SS te mogen opzij schoof] en gingen lekker Joden vermoorden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:21 schreef Vistel het volgende:
[..]
nee hoor, dat is nauwelijks bekend.
tijdens mijn rondleiding in berlijn door een archeoloog/geschiedkundige is dat verteld.
was bij het stukje van de berlijnse muur waar een soort van openlucht museum is over de holocaust ...
ik zeg groepen... (dat kunnen er tientallen zijn maar ook duizenden).quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja hoor, het is goed. Ik ga er niet eens tegenin. Ik vind het prima.Duizenden moslims reisden naar Duitsland, gingen bij de SS (dat waren te bewakers van de kampen en degenen die het moorden deden) [waarbij de SS even alle vereisten om bij de SS te mogen opzij schoof] en gingen lekker Joden vermoorden.
Slaap lekker en kijk volgende keer even naar de verloopdatum op je medicijnen.
Je moet je topic titel eens lezen en daarbij weten dat er mensen zijn die het beledigen van religie's willen verbieden... en dan snap je wellicht wat er staat.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:27 schreef Pony-Lover het volgende:
1 Dat staat er niet en daar gaat het ook niet om, het gaat er om dat beplaalde docenten er kennelijk geen les meer over durven geven.
Dat is geen antwoord op mijn vraag waarom het voor een moslim beledigend is als je het hebt over de holocaust.quote:2 Het antisemitisme in de Islam is stukken ouder dan de staat Israël en tamelijk diep geworteld.
Waarom voer je dit dan aan als posting, losse mening zonder aanvullende bronvermelding ?!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Vistel het volgende:
ik zeg groepen... (dat kunnen er tientallen zijn maar ook duizenden).
http://de.wikipedia.org/wiki/Odilo_Globocnikquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waarom voer je dit dan aan als posting, losse mening zonder aanvullende bronvermelding ?!
Ik kan ook een schitterende pleidooi houden over Nederland die Hitler wel zag zitten. Als ik kijk naar de relatieve bijdrage van mensen die onder de waffen-SS gingen dienen. Maar dan sla ik toch de plank mis. Stonden alle Nederlanders dan achter Hitler, me dunkt van niet.
[afbeelding]
Wie is hij ?
zeg dat maar eerst tegen Wildersquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:12 schreef Hathor het volgende:
Als je de fouten van vorige generaties niet doorgeeft op toekomstige generaties, zullen ze tot in den treure herhaald worden. Je kan moeilijk je kop in het zand steken omat een kleine minderheid hier in Europa daar een probleem mee heeft.
Deels kolder, als je bij de SS-ging dan ga je geen vragen stellen. Je had een volmacht om te doden (en dat deden de meeste ook met of zonder bevel). Dat is ook een van de redenen dat de verschillende duitse legerkorpsen nooit goed met elkaar overweg konden. Omdat de SS de ethiek van oorlogvoering kompleet overboord gooide.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:30 schreef Vistel het volgende:
Het wonderbaarlijke is dat dit door de SS-ers vrijwillig werd gedaan zonder echt orde tot het uitmoorden.
alle mensen die joden en anderen hebben zitten afknallen hebben dit ook vrijwillig gedaan en niet onder druk.
veelal word gezegd: "als je geen joden afschoot dan werd je zelf vermoord". dat is dus ook totale fictie.
als je weigerde joden af te schieten werd dat geaccepteerd...
Eichmann is de organisator, maar de bedenker? Hij was officieel niet meer dan notulist op die door Heydrich belegde conferentie hoor... Drie keer raden waar de opdracht dan vandaan kwam...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Vistel het volgende:
[..]
ik zeg groepen... (dat kunnen er tientallen zijn maar ook duizenden).
de hele holocaust is geen "uitgesproken" idee van hitler maar het stilzwijgend toestaan en indirect verlangen van hitler aan zijn ondergeschikten.
de holocaust is bedacht en uitgevoerd door een heel klein clubje ss-ers die al op de achtergrond aanwezig waren toen hitler nog niet groot was.
dit is volgensmij de bedenker en uitvoerder van de "entlosung"
[afbeelding]
anders had je ff beter opgelet tijdens de geschiedenis lessen toen je op de middelbare school zat
Eichmann heeft het iig niet verzonnen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Eichmann is de organisator, maar de bedenker? Hij was officieel niet meer dan notulist op die door Heydrich belegde conferentie hoor...
Zo raar is het niet, bepaalde moslims zien joden het liefst alleen als dader, door onderwijs over de holocaust zouden ze joden ook als schachtoffer moeten zien en dat komt ze niet zo goed uit.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:05 schreef Onryo het volgende:
dat moslims zich beledigd voelen door geschiedenislessen over de holocaust is net zo raar als dat ik me beledigd zou voelen over geschiedenislessen over de dinosaurus![]()
Oh, en jij bent de normquote:Op woensdag 30 mei 2007 00:06 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik ben moslim. En ik voel me niet beledigd.
Slotje.
Slotje op Nederland ja.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:06 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik ben moslim. En ik voel me niet beledigd.
Slotje.
http://www.history.org.uk/news_details.asp?ID=17 > http://www.haevents.org.uk/PastEvents/Others/Teach%20report.pdfquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:
Een soort gastarbeiders avant la lettre dus!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef Vistel het volgende:
[..]
nog erger...
in wereldoorlog 2 had je speciale legereenheden die joden uitroeiden.
naast onze vrolijke oosterburen waren er ook hele groepen moslims die speciaal daarvoor naar duitsland kwamen.
Ja ja. Daarom hebben ze ermee gewacht tot 1942? terwijl ze al sinds 1933 aan de macht waren?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Vistel het volgende:
[..]
de hele holocaust is geen "uitgesproken" idee van hitler maar het stilzwijgend toestaan en indirect verlangen van hitler aan zijn ondergeschikten.
de holocaust is bedacht en uitgevoerd door een heel klein clubje ss-ers die al op de achtergrond aanwezig waren toen hitler nog niet groot was.
En wie is dat dan, volgens jou?quote:
quote:anders had je ff beter opgelet tijdens de geschiedenis lessen toen je op de middelbare school zat
ze hebben nooit gewacht met het "joden probleem", ze hebben slechts de oplossing aangepast.quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja ja. Daarom hebben ze ermee gewacht tot 1942? terwijl ze al sinds 1933 aan de macht waren?
[..]
En wie is dat dan, volgens jou?
[..]Ik zal je fantasie maar niet doorprikken door je te vertellen..., Nee, laat ik dat maar niet doen.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:53 schreef Vistel het volgende:
[..]
[kletsverhaal]
maar goed, als je wilt weten hoe het exact zat moet je maar eens een goed boek erover lezen
de hoeveelheid boeken die je op je plank hebt staan zegt ook niet alles.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk. Ik weet er helemaal niks van, heb er nog nooit wat over gelezen (die 15 meter strekkende boekenplank met WO2 literatuur is alleen voor de show) of in archieven over uitgezocht. Natuurlijk weet jij het perfect, gebaseerd op 'een rondleiding in Berlijn'. Veel beter dan al die mensen die zich 'historicus' noemen en jaren van hun leven hebben gebruikt voor het uitzoeken van dit soort zaken. Mensen als Bullock, Kershaw, Trevor-Roper, Shirer, Maser, Joachimsthaler, Fest...Allemaal charlatans, die de waarheid niet vertellen...
Mwah, elk geval is er eentje teveel.quote:Op woensdag 30 mei 2007 02:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.history.org.uk/news_details.asp?ID=17 > http://www.haevents.org.uk/PastEvents/Others/Teach%20report.pdf
Veel for examples en case studies. Je kunt, als ik het snel doorkijk, geen conclusie trekken over de representativiteit (huh?) ervan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |