abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49898727
Kennelijk is het ontkennen van de holocaust voor een deel van de moslims integraal onderdeel van hun geloof. Daarom wordt er op een aantal Engelse scholen voor gekozen maar te doen of het hele gebeuren niet heeft plaats gevonden.

Het lijkt me op z'n plaats om ook extreemrechts het recht te verlenen de holocaust te ontkennen. Bovendien zou afschaffing van het geschiedenis onderwijs een gezonde keuze zijn aangezien het in de praktijk toch altijd zeer zwaar politiek gekleurd is en we bovendien elke generatie de kans moeten geven zijn eigen (bloederige) fouten te maken.
quote:
Teachers drop the Holocaust to avoid offending Muslims
By LAURA CLARK -

Schools are dropping the Holocaust from history lessons to avoid offending Muslim pupils, a Governmentbacked study has revealed.

It found some teachers are reluctant to cover the atrocity for fear of upsetting students whose beliefs include Holocaust denial.

Teachers fear backlash over crackdown in the classroom

There is also resistance to tackling the 11th century Crusades - where Christians fought Muslim armies for control of Jerusalem - because lessons often contradict what is taught in local mosques.

The findings have prompted claims that some schools are using history 'as a vehicle for promoting political correctness'.

The study, funded by the Department for Education and Skills, looked into 'emotive and controversial' history teaching in primary and secondary schools.

It found some teachers are dropping courses covering the Holocaust at the earliest opportunity over fears Muslim pupils might express anti-Semitic and anti-Israel reactions in class.

The researchers gave the example of a secondary school in an unnamed northern city, which dropped the Holocaust as a subject for GCSE coursework.

The report said teachers feared confronting 'anti-Semitic sentiment and Holocaust denial among some Muslim pupils'.

It added: "In another department, the Holocaust was taught despite anti-Semitic sentiment among some pupils.

"But the same department deliberately avoided teaching the Crusades at Key Stage 3 (11- to 14-year-olds) because their balanced treatment of the topic would have challenged what was taught in some local mosques."

A third school found itself 'strongly challenged by some Christian parents for their treatment of the Arab-Israeli conflict-and the history of the state of Israel that did not accord with the teachings of their denomination'.

The report concluded: "In particular settings, teachers of history are unwilling to challenge highly contentious or charged versions of history in which pupils are steeped at home, in their community or in a place of worship."

But Chris McGovern, history education adviser to the former Tory government, said: "History is not a vehicle for promoting political correctness. Children must have access to knowledge of these controversial subjects, whether palatable or unpalatable."

The researchers also warned that a lack of subject knowledge among teachers - particularly at primary level - was leading to history being taught in a 'shallow way leading to routine and superficial learning'.

Lessons in difficult topics were too often 'bland, simplistic and unproblematic' and bored pupils.
Bron: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=445979&in_page_id=1770

http://www.timesonline.co(...)n/article1600686.ece

[ Bericht 1% gewijzigd door Pony-Lover op 29-05-2007 20:07:04 ]
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:01:54 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49898768
Wat? Belachelijk. Onmiddelijk terugdraaien.

Edit: oh, het is de Daily Hate, een boulevardvod. Ik kan geen echte bron vinden voor het onderzoek. Iemand?
pi_49899282
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:

Edit: oh, het is de Daily Hate, een boulevardvod. Ik kan geen echte bron vinden voor het onderzoek. Iemand?
Ja, hets is idd een telegraaf ding
pi_49899422
Maar we hebben ook The Times nog

http://www.timesonline.co(...)n/article1600686.ece
pi_49899626
Dus straks is het ontkennen van de holocaust strafbaar en het erkennen ook... Veel gekker moet het niet worden.

Kan iemand mij overigens een uitleggen waarom het erkennen van de holocaust beledigend zou zijn voor moslims?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49899854
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:22 schreef DS4 het volgende:
1 Dus straks is het ontkennen van de holocaust strafbaar en het erkennen ook... Veel gekker moet het niet worden.

2 Kan iemand mij overigens een uitleggen waarom het erkennen van de holocaust beledigend zou zijn voor moslims?
1 Dat staat er niet en daar gaat het ook niet om, het gaat er om dat beplaalde docenten er kennelijk geen les meer over durven geven.

2 Het antisemitisme in de Islam is stukken ouder dan de staat Israël en tamelijk diep geworteld.
pi_49900142
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:34:31 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_49900144
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:22 schreef DS4 het volgende:
Dus straks is het ontkennen van de holocaust strafbaar en het erkennen ook... Veel gekker moet het niet worden.

Kan iemand mij overigens een uitleggen waarom het erkennen van de holocaust beledigend zou zijn voor moslims?
Dan ben je nl. een jodenloverrr
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_49900365
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:27 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

1 Dat staat er niet en daar gaat het ook niet om, het gaat er om dat beplaalde docenten er kennelijk geen les meer over durven geven.

2 Het antisemitisme in de Islam is stukken ouder dan de staat Israël en tamelijk diep geworteld.
nog erger...

in wereldoorlog 2 had je speciale legereenheden die joden uitroeiden.
naast onze vrolijke oosterburen waren er ook hele groepen moslims die speciaal daarvoor naar duitsland kwamen.
pi_49900388
Ik dacht dat de appeasement politiek niet meer gebruikt werd na de ervaringen van Engeland in de vorige eeuw. Maar niets is minder waar.

Sommige moslims zijn chronisch beledigd. Daar rekening mee houden is schier onmogelijk zonder allerlei zaken over boord te gooien.
pi_49900510
Tsja. Misschien is het verstandig de voortplanting van dergelijke individuen aan banden te leggen.
pi_49901479
Gezien de bron neem ik het bericht met een korreltje zout. Alhoewel: er zijn duidelijke indicaties dat moslims in elk geval in hun 'thuislanden' nooit iets over de Holocaust horen. Past kennelijk niet in hun ideale plaatje. Zegt eigenlijk alles wel over dat geloof; de belangrijkste gebeurtenis van de afgelopen eeuw vakkundig censureren.
pi_49902254
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
Gezien de bron neem ik het bericht met een korreltje zout. Alhoewel: er zijn duidelijke indicaties dat moslims in elk geval in hun 'thuislanden' nooit iets over de Holocaust horen. Past kennelijk niet in hun ideale plaatje. Zegt eigenlijk alles wel over dat geloof; de belangrijkste gebeurtenis van de afgelopen eeuw vakkundig censureren.
Het is niet nodig dit met een korreltje zout te nemen, in onze eigen A'damse achterstandswijken tieren dit soort gedachten ook welig...
pi_49904301
Zoals iemand daar al zei: Call me thick, but how does teaching people about the Holocaust offend Moslems?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:12:21 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49904351
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef Vistel het volgende:

[..]

naast onze vrolijke oosterburen waren er ook hele groepen moslims die speciaal daarvoor naar duitsland kwamen.
Dat is dus loeiende kolder.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:12:47 #16
117098 Hathor
Effe niet
pi_49904378
Als je de fouten van vorige generaties niet doorgeeft op toekomstige generaties, zullen ze tot in den treure herhaald worden. Je kan moeilijk je kop in het zand steken omat een kleine minderheid hier in Europa daar een probleem mee heeft.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_49904415
''Les over de holocaust word afgeschaft''

ik hoor de neo-nazi's al juichen
pi_49904580
quote:

Zelfs het behoorlijk linkse BBC heeft er een artikel over

http://news.bbc.co.uk/1/hi/education/6517359.stm
pi_49904684
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je loopt achter

http://www.youtube.com/watch?v=3m2OzEvyrsw
http://www.youtube.com/watch?v=5Z1xs4_EtKM
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:20:28 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_49904692
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:17 schreef Onryo het volgende:

[..]

Zelfs het behoorlijk linkse BBC heeft er een artikel over
pi_49904750
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

nee hoor, dat is nauwelijks bekend.

tijdens mijn rondleiding in berlijn door een archeoloog/geschiedkundige is dat verteld.

was bij het stukje van de berlijnse muur waar een soort van openlucht museum is over de holocaust ...
pi_49904761
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

uitgesproken rechts is de BBC iig ook niet
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:25:39 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_49904948
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:21 schreef Vistel het volgende:

[..]

nee hoor, dat is nauwelijks bekend.

tijdens mijn rondleiding in berlijn door een archeoloog/geschiedkundige is dat verteld.

was bij het stukje van de berlijnse muur waar een soort van openlucht museum is over de holocaust ...
Ja hoor, het is goed. Ik ga er niet eens tegenin. Ik vind het prima.Duizenden moslims reisden naar Duitsland, gingen bij de SS (dat waren te bewakers van de kampen en degenen die het moorden deden) [waarbij de SS even alle vereisten om bij de SS te mogen opzij schoof] en gingen lekker Joden vermoorden.

Slaap lekker en kijk volgende keer even naar de verloopdatum op je medicijnen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:27:50 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49905054
Opmerkelijk.

En te gek voor woorden dat deze gebeurtenis bij een aantal scholen niet meer aan bod komt bij geschiedenis. Omdat het bepaalde mensen misschien zou kunnen kwetsen?

Wat een kolder, en dat in Engeland notabene.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49905169
Het wordt zo een burgeroorlog
pi_49905172
Adolph Hitler Meets with Grand Mufti Amin Al Husseini
http://www.youtube.com/watch?v=arG6N46CbmY
pi_49905223
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja hoor, het is goed. Ik ga er niet eens tegenin. Ik vind het prima.Duizenden moslims reisden naar Duitsland, gingen bij de SS (dat waren te bewakers van de kampen en degenen die het moorden deden) [waarbij de SS even alle vereisten om bij de SS te mogen opzij schoof] en gingen lekker Joden vermoorden.

Slaap lekker en kijk volgende keer even naar de verloopdatum op je medicijnen.
ik zeg groepen... (dat kunnen er tientallen zijn maar ook duizenden).

de hele holocaust is geen "uitgesproken" idee van hitler maar het stilzwijgend toestaan en indirect verlangen van hitler aan zijn ondergeschikten.

de holocaust is bedacht en uitgevoerd door een heel klein clubje ss-ers die al op de achtergrond aanwezig waren toen hitler nog niet groot was.

dit is volgensmij de bedenker en uitvoerder van de "entlosung"

anders had je ff beter opgelet tijdens de geschiedenis lessen toen je op de middelbare school zat
pi_49905932
Maar goed, hoe kan de holocaust nou moslims beledigen ? het is het schaamtegevoel door de holocaust die er voor gezorgt heeft dat er massaal moslims naar Europa konden komen, zonder holocaust geen schaamtegevoel en dus veel minder moslims hier, of hebben ze dat zelf niet door ?
pi_49907049
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:27 schreef Pony-Lover het volgende:

Je moet je topic titel eens lezen en daarbij weten dat er mensen zijn die het beledigen van religie's willen verbieden... en dan snap je wellicht wat er staat.
quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag waarom het voor een moslim beledigend is als je het hebt over de holocaust.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:20:45 #30
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_49907664
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Vistel het volgende:
Waarom voer je dit dan aan als posting, losse mening zonder aanvullende bronvermelding ?!
Ik kan ook een schitterende pleidooi houden over Nederland die Hitler wel zag zitten. Als ik kijk naar de relatieve bijdrage van mensen die onder de waffen-SS gingen dienen. Maar dan sla ik toch de plank mis. Stonden alle Nederlanders dan achter Hitler, me dunkt van niet.

Wie is hij ?
pi_49908094
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Waarom voer je dit dan aan als posting, losse mening zonder aanvullende bronvermelding ?!
Ik kan ook een schitterende pleidooi houden over Nederland die Hitler wel zag zitten. Als ik kijk naar de relatieve bijdrage van mensen die onder de waffen-SS gingen dienen. Maar dan sla ik toch de plank mis. Stonden alle Nederlanders dan achter Hitler, me dunkt van niet.

[afbeelding]
Wie is hij ?
http://de.wikipedia.org/wiki/Odilo_Globocnik

weet niet het hele verhaal meer maar om in nazi duitsland hogerop te komen moest je dus flink je inslijmen bij hitler.
deze man en nog een paar consorten waren ooit al eerder betrokken geweest bij acties voor hitler maar uit de mode geraakt.
hitler zat met het jodenprobleem en een select clubje waar deze man hoofd van was hebben de vernietigingskampen en de protocollen gemaakt die de stelselmatige uitroeing van de joden tot gevolg had.

het wonderbaarlijke is dat dit door de SS-ers vrijwillig werd gedaan zonder echt orde tot het uitmoorden.
alle mensen die joden en anderen hebben zitten afknallen hebben dit ook vrijwillig gedaan en niet onder druk.

veelal word gezegd: "als je geen joden afschoot dan werd je zelf vermoord". dat is dus ook totale fictie.
als je weigerde joden af te schieten werd dat geaccepteerd...

dat hele nazi duitsland zat echt vreemd in elkaar en die rondleiding van die gast was echt een eye-opener.
pi_49909514
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:12 schreef Hathor het volgende:
Als je de fouten van vorige generaties niet doorgeeft op toekomstige generaties, zullen ze tot in den treure herhaald worden. Je kan moeilijk je kop in het zand steken omat een kleine minderheid hier in Europa daar een probleem mee heeft.
zeg dat maar eerst tegen Wilders
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:18:39 #33
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_49910076
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:30 schreef Vistel het volgende:
Het wonderbaarlijke is dat dit door de SS-ers vrijwillig werd gedaan zonder echt orde tot het uitmoorden.
alle mensen die joden en anderen hebben zitten afknallen hebben dit ook vrijwillig gedaan en niet onder druk.

veelal word gezegd: "als je geen joden afschoot dan werd je zelf vermoord". dat is dus ook totale fictie.
als je weigerde joden af te schieten werd dat geaccepteerd...
Deels kolder, als je bij de SS-ging dan ga je geen vragen stellen. Je had een volmacht om te doden (en dat deden de meeste ook met of zonder bevel). Dat is ook een van de redenen dat de verschillende duitse legerkorpsen nooit goed met elkaar overweg konden. Omdat de SS de ethiek van oorlogvoering kompleet overboord gooide.

Maar we gaan nu wel erg offtopic.
pi_49910736
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:05 schreef Meki het volgende:

[..]

zeg dat maar eerst tegen Wilders
Ah, daar is Meki

Flikker maar weer op
pi_49910809
quote:

[..]

de hele holocaust is geen "uitgesproken" idee van hitler maar het stilzwijgend toestaan en indirect verlangen van hitler aan zijn ondergeschikten.

de holocaust is bedacht en uitgevoerd door een heel klein clubje ss-ers die al op de achtergrond aanwezig waren toen hitler nog niet groot was.

[afbeelding]

anders had je ff beter opgelet tijdens de geschiedenis lessen toen je op de middelbare school zat
Eichmann is de organisator, maar de bedenker? Hij was officieel niet meer dan notulist op die door Heydrich belegde conferentie hoor... Drie keer raden waar de opdracht dan vandaan kwam...
pi_49910985
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Eichmann is de organisator, maar de bedenker? Hij was officieel niet meer dan notulist op die door Heydrich belegde conferentie hoor...
Eichmann heeft het iig niet verzonnen.

maar dit is wel erg offtopic allemaal
pi_49912081
dat moslims zich beledigd voelen door geschiedenislessen over de holocaust is net zo raar als dat ik me beledigd zou voelen over geschiedenislessen over de dinosaurus
pi_49912142
Ik ben moslim. En ik voel me niet beledigd.

Slotje.
pi_49912174
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:05 schreef Onryo het volgende:
dat moslims zich beledigd voelen door geschiedenislessen over de holocaust is net zo raar als dat ik me beledigd zou voelen over geschiedenislessen over de dinosaurus
Zo raar is het niet, bepaalde moslims zien joden het liefst alleen als dader, door onderwijs over de holocaust zouden ze joden ook als schachtoffer moeten zien en dat komt ze niet zo goed uit.
pi_49912217
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:06 schreef TheMagnificent het volgende:

Slotje.
Oh, en jij bent de norm
pi_49914138
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:06 schreef TheMagnificent het volgende:

Slotje.
Slotje op Nederland ja.
pi_49914266
quote:

http://www.history.org.uk/news_details.asp?ID=17 > http://www.haevents.org.uk/PastEvents/Others/Teach%20report.pdf

Veel for examples en case studies. Je kunt, als ik het snel doorkijk, geen conclusie trekken over de representativiteit (huh?) ervan.
  woensdag 30 mei 2007 @ 06:53:22 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49914956
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef Vistel het volgende:

[..]

nog erger...

in wereldoorlog 2 had je speciale legereenheden die joden uitroeiden.
Een soort gastarbeiders avant la lettre dus!
The End Times are wild
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:04:36 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_49915311
quote:

[..]

Ja ja. Daarom hebben ze ermee gewacht tot 1942? terwijl ze al sinds 1933 aan de macht waren?
quote:

[afbeelding]
En wie is dat dan, volgens jou?
quote:
Ik zal je fantasie maar niet doorprikken door je te vertellen..., Nee, laat ik dat maar niet doen.
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:40:40 #45
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_49915731
Wat ik niet snap is waarom ze niet gewoon ff naar zo'n moskee/imam afstappen en die bij het geheel gaan betrekken, zo van: "Kom maar op met je argumenten tegen holocaust, laat maar zien waar jullie visie op is gestoelt" enz enz

Het lijkt me dat het open op tafel gooien van dit soort onderwerpen beter werkt, dan maar een beetje angst hazerig je bek houden, omdat je iemand niet wilt beledigen...dan kan je wel aan de gang blijven.

Maar goed...ik denk vast te simpel...of wellicht ben ik gevoelloos voor mensen die zich om van alles en nog wat beledigd voelen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_49915966
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja ja. Daarom hebben ze ermee gewacht tot 1942? terwijl ze al sinds 1933 aan de macht waren?
[..]

En wie is dat dan, volgens jou?
[..]

Ik zal je fantasie maar niet doorprikken door je te vertellen..., Nee, laat ik dat maar niet doen.
ze hebben nooit gewacht met het "joden probleem", ze hebben slechts de oplossing aangepast.
eigenlijk direct al kregen de joden het advies op te rotten. eerst naar andere landen, toen richting het oosten en buiten europa. waren zelfs complete "reisbureau's" voor joden.

aangezien een deel te arm was of dacht dat het wel mee zou vallen met de jodenhaat is een groot deel gebleven of niet ver genoeg gevlucht.
toen ze eenmaal dezelfde verdreven joden weer tegenkwamen in veroverde gebieden zijn ze over gegaan op "de entlosung".
het was een SS clubje die eerst een soort sicherheitspolizei was die de hele vernietiging heeft georganiseerd zonder direct bevel "vermoord alle joden".

het jagen op joden (partisanen) gebeurde door politieagenten in eerste instantie, vrijwilligers die richting het oosten gingen om alles en iedereen die verkeerd was af te knallen:
ze hebben er zelfs lol aan

maar goed, als je wilt weten hoe het exact zat moet je maar eens een goed boek erover lezen of zelf eens in berlijn een verkenning doen.
(moet je wel snel zijn want berlijn gaat grote delen "veranderen" van wat nu nog makkelijk te bezichtigen is)
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:03:38 #47
66444 Lord_Vetinari
pi_49916141
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:53 schreef Vistel het volgende:

[..]

[kletsverhaal]

maar goed, als je wilt weten hoe het exact zat moet je maar eens een goed boek erover lezen
Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk. Ik weet er helemaal niks van, heb er nog nooit wat over gelezen (die 15 meter strekkende boekenplank met WO2 literatuur is alleen voor de show) of in archieven over uitgezocht. Natuurlijk weet jij het perfect, gebaseerd op 'een rondleiding in Berlijn'. Veel beter dan al die mensen die zich 'historicus' noemen en jaren van hun leven hebben gebruikt voor het uitzoeken van dit soort zaken. Mensen als Bullock, Kershaw, Trevor-Roper, Shirer, Maser, Joachimsthaler, Fest...Allemaal charlatans, die de waarheid niet vertellen...
pi_49916633
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk. Ik weet er helemaal niks van, heb er nog nooit wat over gelezen (die 15 meter strekkende boekenplank met WO2 literatuur is alleen voor de show) of in archieven over uitgezocht. Natuurlijk weet jij het perfect, gebaseerd op 'een rondleiding in Berlijn'. Veel beter dan al die mensen die zich 'historicus' noemen en jaren van hun leven hebben gebruikt voor het uitzoeken van dit soort zaken. Mensen als Bullock, Kershaw, Trevor-Roper, Shirer, Maser, Joachimsthaler, Fest...Allemaal charlatans, die de waarheid niet vertellen...
de hoeveelheid boeken die je op je plank hebt staan zegt ook niet alles.
ook al heb ik thuis boeken over auto's en motortechniek dan wil dat niet zeggen dat ik een automonteur ben.

de historicus die de rondleiding gaf had ook de meeste van deze geweldige titels gelezen maar hij had zelf ook veel onderzoek gedaan en wist zelf ook veel zaken die niet direct terug te vinden zijn.

geschiedkunde is meer dan dom boekjes lezen en feitjes stampen, het is ook een kwestie van verbanden leggen en onderliggende stramienen zien.

helaas voor veel mensen kun je dat niet uit boeken leren maar heb je dat of heb je het niet.
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:29:41 #49
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49916718
Dit heeft niets te maken met antisemitische gevoelens die binnen de moslimwereld min of meer gemeengeoed zijn, maar met het slechte opleidingsniveau van leraren. Vooral dat van het basisonderwijs. Zoals ook blijkt uit het artikel van The Times beschikken de leraren over te weinig feitenkennis wat bijdraagt aan uitholling van bepaalde lessen.
Ik vind het wel zorgelijk wanneer dit zou leiden naar geschiedvervalsing en revisionisme, dus de aandacht moet gaan naar het verbeteren van de lerarenopleidingen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:34:11 #50
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49916816
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 02:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.history.org.uk/news_details.asp?ID=17 > http://www.haevents.org.uk/PastEvents/Others/Teach%20report.pdf

Veel for examples en case studies. Je kunt, als ik het snel doorkijk, geen conclusie trekken over de representativiteit (huh?) ervan.
Mwah, elk geval is er eentje teveel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')