maar goed idd ontopic weerquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
De centrale vraag in dit topic blijft echter:
[..]
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat denk je dat up to a point inhoud? Dat heeft iedereen, zelfs de kut-marokkanen hebben dat.
Dat artikel is tweeledig, maar het eerste gedeelte laat duidelijk blijken dat zij gedeeltelijk de oorzaak zijn van het antagonisme waaraan zij lijden (het zonderlijke overkomen, dat opvalt) en het tweede gedeelte laat blijken dat zij goede burgers zijn die respect voor de wet hebben, gematigd en ondernemend zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verder lezen is ook een kunst zeg:
[..]
Ik zal het nog een keer opschrijven:quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb al inhoudelijk op deze topic gereageerd. Ik kon het punt dat je probeerde te maken niet ontwaren, vandaar mijn vraag.
Nee. Ik begrijp tot dusver jou verhaal, maar ik mis het punt van de neo-cons.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:11 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ik zal het nog een keer opschrijven:
TS roept dat moslims de geschiedenisles beinvloeden. Onder andere door holocaust ontkenningen. Hij baseert zich op bronnen, die zich vervolgens op een rapport baseren.
Ik pak het rapport erbij en beweer dat het crap is. Het rapport beweert een hoop dingen, maar niet dat moslims met hun schijnbare holocaust ontkenningen de geschiedenisles frustreren.
Capice?
Dat dit een typisch gevalletje is van hoe we ongefundeerd moslims kunnen bashen. Iets wat de neo-cons graag en vaak doen. Kijk maar eens naar het stukje over de school in Belgie die de Niqaab verplicht wil stellen. Duidelijk een Hoax, maar we kunnen iedereen bang maken. Neo-cons varen wel bij dit soort bangmakerij. Maar daar wilde ik mijn hoofdpunt niet van maken.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Ik begrijp tot dusver jou verhaal, maar ik mis het punt van de neo-cons.
Daar schiet je enigszins uit de bocht. Tenzij je aantoonbaar de link kan leggen tussen de publicatie van het artikel en de neo-cons?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:30 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dat dit een typisch gevalletje is van hoe we ongefundeerd moslims kunnen bashen. Iets wat de neo-cons graag en vaak doen. Kijk maar eens naar het stukje over de school in Belgie die de Niqaab verplicht wil stellen. Duidelijk een Hoax, maar we kunnen iedereen bang maken. Neo-cons varen wel bij dit soort bangmakerij. Maar daar wilde ik mijn hoofdpunt niet van maken.
Hoezo schiet ik uit de bocht?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Daar schiet je enigszins uit de bocht. Tenzij je aantoonbaar de link kan leggen tussen de publicatie van het artikel en de neo-cons?
Ik zeg feitelijk niets anders dat de verantwoordelijkheid daarover niet bij de neo-cons ligt, maar bij hen die uitgaan van de verkeerde premissen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:50 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Hoezo schiet ik uit de bocht?
Ik merk in de maatschappij op dat er nogal snel en ongefundeerd met het boze vingertje naar de moslims gewezen wordt. Ik zie er hier weer een voorbeeld van.
Ik zie ook dat de neo-cons, laten we ze bij hun naampje noemen, de huidige leiders van de VS, rechts nederland (alles van rutte tot Wilders) le pen etc, hier wel bij varen.
Ik beweer nergens dat een van bovenstaande figuren dit bericht geschreven heeft. Ik beweer wel dat mensen dit lezen, niet goed nadenken en denken: "zie je wel, Wilders heeft gelijk".
Dus in het algemeen worden controversiële onderwerpenniet behandeld. En bovendien weten veel leraren zelf amper van de hoed en de rand. Nou ja, dat is niks nieuws meer, helaas!!!quote:Teachers drop the Holocaust to avoid offending Muslims
By LAURA CLARK -
Schools are dropping the Holocaust from history lessons to avoid offending Muslim pupils, a Governmentbacked study has revealed.
It found some teachers are reluctant to cover the atrocity for fear of upsetting students whose beliefs include Holocaust denial.
Teachers fear backlash over crackdown in the classroom
There is also resistance to tackling the 11th century Crusades - where Christians fought Muslim armies for control of Jerusalem - because lessons often contradict what is taught in local mosques.
The findings have prompted claims that some schools are using history 'as a vehicle for promoting political correctness'.
The study, funded by the Department for Education and Skills, looked into 'emotive and controversial' history teaching in primary and secondary schools.
It found some teachers are dropping courses covering the Holocaust at the earliest opportunity over fears Muslim pupils might express anti-Semitic and anti-Israel reactions in class.
The researchers gave the example of a secondary school in an unnamed northern city, which dropped the Holocaust as a subject for GCSE coursework.
The report said teachers feared confronting 'anti-Semitic sentiment and Holocaust denial among some Muslim pupils'.
It added: "In another department, the Holocaust was taught despite anti-Semitic sentiment among some pupils.
"But the same department deliberately avoided teaching the Crusades at Key Stage 3 (11- to 14-year-olds) because their balanced treatment of the topic would have challenged what was taught in some local mosques."
A third school found itself 'strongly challenged by some Christian parents for their treatment of the Arab-Israeli conflict-and the history of the state of Israel that did not accord with the teachings of their denomination'.
The report concluded: "In particular settings, teachers of history are unwilling to challenge highly contentious or charged versions of history in which pupils are steeped at home, in their community or in a place of worship."
But Chris McGovern, history education adviser to the former Tory government, said: "History is not a vehicle for promoting political correctness. Children must have access to knowledge of these controversial subjects, whether palatable or unpalatable."
The researchers also warned that a lack of subject knowledge among teachers - particularly at primary level - was leading to history being taught in a 'shallow way leading to routine and superficial learning'.
Lessons in difficult topics were too often 'bland, simplistic and unproblematic' and bored pupils.
geen idee.. ik vind het niet beledigend.. het heb niets met moslims te maken dus.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:13 schreef Kees22 het volgende:
In de OP staat geciteerd:
[..]
Dus in het algemeen worden controversiële onderwerpenniet behandeld. En bovendien weten veel leraren zelf amper van de hoed en de rand. Nou ja, dat is niks nieuws meer, helaas!!!
Maar, nou is het al verschillende keren door diverse mensen gevraagd:
Kan er eindelijk eens een moslim vertellen waarom het onderwijzen van de holocaust beledigend is voor moslims?
hehe, dat is eindelijk al een antwoord. (Althans: ik neem aan dat je moslim bent!)quote:Op zondag 3 juni 2007 00:20 schreef Burakius het volgende:
[..]
geen idee.. ik vind het niet beledigend.. het heb niets met moslims te maken dus.
Try harder.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:14 schreef Mutant01 het volgende:
Ik kan het niet zien als iets beledigends nee, zelfs met moeite niet.
jaaaaaaaaaaa jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:
Ik moet je teleurstellen; het is niet beledigend.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:13 schreef Kees22 het volgende:
In de OP staat geciteerd:
[..]
Kan er eindelijk eens een moslim vertellen waarom het onderwijzen van de holocaust beledigend is voor moslims?
Nou, je stelt me niet teleur hoor. Ik vond het een vreemde stelling en er is herhaaldelijk gevraagd of ze waar was.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:18 schreef retteketet het volgende:
[..]
Ik moet je teleurstellen; het is niet beledigend.
Overigens vind ik dat iedereen de holocaust desgewenst mag ontkennen. Een historisch feit ontkennen heeft bar weinig zin, maar de vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen, ook voor antisemieten, nazi's en mensen die puur op het schokeffect uit zijn dat het ontkennen van de holocaust teweegbrengt.
Wat, moslims en joden zijn een soort marionetten die voor jou moeten dansen op commando?quote:Op maandag 4 juni 2007 05:07 schreef concac het volgende:
laten de moslims maar eens bewijzen dat hun profeet mohammed een echte profeet, en dat hij werkelijk met een engel heeft gesproken.
dan mogen de joden bewijzen dat de holocaust heeft plaats gevonden.
Ikke niet begrijp niet!quote:Op maandag 4 juni 2007 05:07 schreef concac het volgende:
laten de moslims maar eens bewijzen dat hun profeet mohammed een echte profeet, en dat hij werkelijk met een engel heeft gesproken.
dan mogen de joden bewijzen dat de holocaust heeft plaats gevonden.
Waarom?quote:Op maandag 4 juni 2007 05:07 schreef concac het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |