Meer supllies maken alhoewel dat veel kost of traden?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:41 schreef Pumatje het volgende:
1. Die Knoflookstokbroden vreten aan mijn supplies, hoe los ik dat op?
De twee tactieken waar je uit kan kiezen lijkt me of encirclement of overrun. Daarnaast niet met teveel units tegelijk aanvallen dat geeft penalties. Max het aantal van de hoogste officier die aanvalt FM is dus 12. Als je een hq in de buurt hebt wordt dit nummer verdubbelt dan bij FM 24. Let ook op het terein. Bossen, moerassen en huevels zijn nietzo goed voor tanks.quote:4. Hoe, en waar val ik aan? Wat is het meest verstandig? Vooral HOE? Via 1 provincie? Die duitsers winnen een verdediging al ook al val ik met 2 x zoveel divisies aan!!!
geen idee, probeer wat uitquote:5. Hoe ga ik verdedigen tegen japan???? En waar?
De enige reden dat ik me bij de allies aansloot was om ervoor te zorgen dat de Franse troepen niet zouden vergaan, die sukkels hebben echt een waardeloos leger. Dat blijkt zelfs nu, Ik had voor de Fransen een zomer offensief geplanned op de Noorderlijke Balkan dat tegelijkertijd startte met mijn zomer offensief op Oost europa, de franssen vielen zo enorm tegen dat ik met mijn Nederlandse legers hulp moest biedenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:39 schreef Roellie80 het volgende:
Post eens wat screens Pumatje
Dat geeft een mooit plaatje van het geheel
Je hebt duitsland dus gesloopt. Netjes
Zag vantevoren wel aankomen dat belgie en frankrijk zowiezo wel veroverzouden worden. Maar netjes dat je NL in stand heb weten te houden. Maar nu ben je wel onderdeel van "the allies". toch?
Dat heb ik altijd wel jammer gevonden. Het is eigenlijk nog leuker om zonder hulp van de allies de duitsers een lesje te leren
Hoe gaat eht nu verder met je grondstoffen? Je hebt waarschijnlijk aardig wat allies troepen op je grondgebied staan. Kost dit nog wat aan supplies? of regelt elk land eindelijk een keer voedsel voor z'n eigen troepen
en een link naar deel 2quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:33 schreef Roellie80 het volgende:
[afbeelding]
Hearts of Iron 2, Grand Scale Strategic WWII Sim
To Secure Peace is To Prepare for War
Hearts of Iron 2 is (hoe verrassend) de opvolger van Hearts of Iron, één van de beste strategische WOII sims van de laatste jaren. Gekend om zijn detail, en berucht om zijn moeilijkheidsgraad was HoI een topper in de Strategische WOII sims.
HoI2 is op vele punten verbeterd zonder dat de diepte en de details van de game terzijde zijn geschoven, maar wel zodanig dat de speelbaarheid is vergroot.
Net als in zijn voorganger is in HoI2 de hele wereld toegankelijk en kun je één van de 175 speelbare landen door de Tweede Wereldoorlog loodsen. Wil je de fouten van A.H. omzeilen, dat kan. Wil je van Nederland weer een wereldomvattend rijk maken, dat kan ook!
Verwacht geen spectaculaire graphics of sounds, maar wel een nieuwe wereldmap, een gigantische techtree (naval, air, ground, industrial, doctrines, nuclear), een realistisch produktiemodel, wereldomspannende bondgenootschappen en handelsovereenkomsten, honderden verschillende land, zee en luchteenheden, scripted events en vele andere verbeteringen.
Al met al, voor de liefhebbers een fantastische game!!
Main featuresRe-designed user interface enhancing the player experience as well as deepening the gameplay. Detailed diplomacy and production systems with help functions to avoid micromanagement. Movement-is-attack" combat system making warfare more realistic. Mission-based Air and Naval system, giving options for logistical strikes and targeted bombing. New political system with possibilities to change the political base of your country during the war. 15 battle scenarios optimized for an evening or two for gaming. Historical scenarios like Case White, Operation Barbarossa and alternative history scenarios like Operation Watchtower and Case Green are included in the game. Co-operative multiplayer, enabling players to share the same country while playing
Politiek
Hearts of Iron 2 volgt in theorie de belangrijkste gebeurtenissen uit de Tweede Wereldoorlog gewoon na. Roosevelt wordt gekozen als president van de Verenigde Staten, Duitsland annexeert Oostenrijk, dat soort dingen. Maar als jij met een land als Duitsland speelt is het weer anders. In die situatie kun je daadwerkelijk de geschiedenis in grote lijnen veranderen door Oostenrijk bijvoorbeeld niet te annexeren.
Ook kleinere landen krijgen hiermee te maken. Zo had ik met Nederland eens de kwestie over fascisme en het verbieden ervan. Als je voor of tegen zo'n besluit stemt heeft dat weer invloed op je politieke klimaat en voor je het weet ben je van een democratie in een dictatuur veranderd. Je kunt je politieke klimaat elk jaar een klein beetje bijstellen met een paar statistiekjes en elke verandering heeft weer grote gevolgen. Het kan zo zijn dat je productiviteit versneld wordt, maar ondertussen wordt het maken van legers duurder....
[afbeelding]
Economie
Naast politiek is economie ook enorm belangrijk. Gelukkig werkt dit veel makkelijker dan in andere strategygames. Je hebt boven in het scherm een aantal symbolen voor grondstoffen staan: energie, geld, olie, staal, mankracht, schaarse goederen en gewone goederen. Laatstgenoemde zijn producten voor in de winkels in je land en bevoorrading van je legers.
In je provincies kun je verschillende dingen bouwen. Je kunt vliegvelden aanleggen, radarstations bouwen, maar de prioriteit in het begin is om je economie te laten stijgen. Je zult dus industriegebouwen uit de grond moeten stampen en de infrastructuur moeten verbeteren. Een land als Nederland heeft het wat makkelijker hiermee, want in die tijd waren wij al ontwikkeld. Maar als je naar de koloniën van Nederland gaat kijken, zoals Indonesïe, dan ligt er een hoop werk in het verschiet. Meteen in het begin van de game word je geconfronteerd met dit soort situaties: ga ik ontwikkelen of ga ik legers uit de grond stampen? En als je ergens te lang mee wacht kan dat een fatale fout en dus game over betekenen....
[afbeelding]
Technologie
Onderzoek is altijd belangrijk in strategygames, zo ook in Hearts of Iron 2. Je kunt talloze takken onderzoeken: infanterie, cavalerie, lichte tanks, zware tanks, tactische bommenwerpers, tactieken voor je land-, lucht- en zeemacht, verbetering van industrie: er is abnormaal veel mogelijk!
Aangezien het onmogelijk is alles te onderzoeken moet je ook hier weer keuzes maken die kunnen leiden tot je ondergang, of juist niet. Een technologie onderzoeken vraagt om bepaalde eisen. Je hebt als land bedrijven die je kunt inhuren om iets te onderzoeken. Nederland heeft onder meer Fokker, DAF en Shell. Elk bedrijf heeft een skill tussen de één en de tien punten en een technologie heeft ook een waarde tussen die getallen in. Daarnaast staan er symbolen bij de bedrijven om te zien voor welke onderzoeken ze geselecteerd kunnen worden. Je zou dus een bedrijf kunnen inhuren die naast een laag skill-level geen gelijkende symbolen heeft met de technologie, maar dat vertraagt het researchproces zo enorm dat het niet de moeite waard is. Op die manier blijft onderzoek ook beperkt tot het soort bedrijven dat je tot de beschikking hebt.
Een klein land als Nederland kan maximaal twee technologieën tegelijk onderzoeken, terwijl grotere landen als de Verenigde Staten maximaal vijf technologieën kunnen onderzoeken...
[afbeelding]
System Requirements
MinimumWindows 98/ ME / 2000 / XP Pentium III 800 MHz 128 Mb RAM 600 MB Free Hard Drive Space 4 MB Video Card DirectX Compatible DirectX compatible Sound Card DirectX 9.0 or higher (included on the CD)
RecommendedWindows 98 / ME / 2000 / XP Pentium IV 1200 MHz 256 MB RAM 600 MB Free Hard Drive Space 4 MB Video Card DirectX Compatible DirectX Compatible Sound Card DirectX 9.0 or higher (included on the CD)
Links/info
Paradox
The team behind HoI2
Interview about HoI2
Trailer
HoI2 Demo
HOI2 Wiki fansite
Je hebt gelijk, ik houd het even vol, maar daarna is het hopeloos, 1 jaar verder en er staan echt niet normaal grote legers voor de deur!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:33 schreef Roellie80 het volgende:
haha wat een zooitje is het geworden
nadat het oude germany uiteen is gevallen heb je de loop van de geschiedenis behoorlijk verkloot
Munchen als alleenstaande FDR provincie, ver weg van de andere provinties. En Oostenrijk is zo te zien ook niet wat het geweset is
Polen is nog steeds een puppet van de sovjets? de rest is onafhankelijk ga ik vanuit?
Ik zou zoveel mogelijk landen welke net onafhankelijk zijn geworden zo snel mogelijk aanvallen/annexeren. Kan je de FDR de oorlog verklaren uberhaupt? Er staan in de regio nog een boel fabrieken en resources. Berlijn wil je trouwens ook wel hebben![]()
En als je dan toch bezig bent pak Oostenrijk en Denemarken ook ff mee
Legers insluiten zoals je met die sovjets wil doen is altijd een goede manier ok oorlog te voeren. Insluiten en krijgsgevangen maken die troepen![]()
Maar.. wil je nu al oorlog met russia? Je kan nu met een paar mooie bewegingen misschien 20 divisies insluiten en uitschakelen.. maar Rusland geeft een grooooot leger. Vergis je niet als je 250+ divisies hebben rondlopen.
hier nog een plaatje van mijn savegame destijds...
[afbeelding]
Heb ook maar even de OP uit deel1 gequote, staan nog wel wat handige dingen tussen voor mensen die het willen proberen
[..]
en een link naar deel 2
Hearts of Iron II Deel 2
En om het dan maar compleet te maken;
Er zijn sinds het laatste topic 2 update's / expansions uitgekomen voor HOI2
Hearts of Iron 2 Doomsday
[afbeelding]
Hearts of Iron2 Armageddon
[afbeelding]
Wow goed bezig zeg!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 20:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik houd het even vol, maar daarna is het hopeloos, 1 jaar verder en er staan echt niet normaal grote legers voor de deur!
Nou ik zal je vertellen, elk land in oost europa is dus puppetNiet alleen Polen, maar Hongarije, DDR, Roemenïe, Tjechoslowakije, noem maar op
En idd, West Duitsland was klein, maar OostDuitsland was evengroot als ik met West Duitsland
.
en eh, hoe annexxeer ik een land eigenlijk??
Ik denk dat ik toch maar beschamend genoeg moet gaan loaden en voordat ik de USSR aanviel, dit is niet te houden..
Probleem van alles is, ik ben nog steeds een democratisch vrij landheb enkel heel duitsland..
Ik heb me vergist in de vloot, maar mijn plan wordt frankrijk maar binnen te vallen.. dus dat betekent ui de Alliance.. kan ik dan verwachten dat Engeland , Belgie () en vooral de USA?
Want het grappige is, er heeft geen ENKEL leger of divisie voet aan Europeesch land gezet, dus ik denk dat die hamburgers lekker blijven zitten..![]()
Ik zal Hitler wel eens laten zien hoe je dat doet![]()
Idd, je moet de controle hebben over elke VP van dat land, en over de hoofdstad (wat in 99% ook een VP is, maar dat terzijde).quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:16 schreef Warwick het volgende:
Je annexeert een land door alle provincie met victory points in te nemen. In het diplomatie scherm komt dan een knop met annexeer country. Als ik dat gedaan heb krijg ik steeds een berichtje dat het land het geaccepteerd heeft. Dus misschien kunnen ze het ook nog afwijzen. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
dude,quote:Op maandag 28 mei 2007 22:36 schreef Rave_NL het volgende:
Toen ik met de VS Canada binnenviel verplaatsten ze hun hoofdstad ook steeds, maar toen ik ook hun laatste VP overnam was dit ook over.
Ik zoek ook nog een goede manier om de partizanrestistance in de kiem te smoren, over het algemeen gebruik ik garissons met een mp-attachment, maar het probleem is dat ik nu met NL diep in de shit zit.
Ik ben opnieuw begonnen met NL, van easy/easy naar normal/normal, en meteen merk ik dat je vooral in je IC's en TC's wordt gekort.
[afbeelding]
Dit is dus de situatie tot nu toe, europees belgië is van mij, ben geallieerd met deutschland en ben de franse grens aan het versterken. Enige nadeel is dat ik dus moet kiezen tussen statische verdediging en units, omdat mn IC zo klein is. En aangezien mijn IC zo klein is kan ik dus ook geen MP-garrisons maken en dus blijf ik met de partizans zitten, waardoor mn IC klein blijft, en dat alles onder de tijddruk van 1 september '39.![]()
En als klap op de vuurpijl heb ik ook nog maar een manpower-growth van 0.06![]()
![]()
![]()
Godvergeten kutspel.
Maar de voldoening als alle stukjes samenvallen en je plannetje werkt geeft zóóóó veel voldoening...
De manpower growth is inderdaad schijt met nederland.. en dat blijft ook tot je echt meer grond kan pakken.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:20
*edit: nog steeds met een manpowergrowth van 0.06, is hier niets aan te doen,
heb de agricultur-technologie al helemaal gemaxed
Wanneer je te weinig consumer goods produceerd gaat je dissent in het rood omhoog. Wanneer je vervolgens de slider aanpast zodat je weer genoeg consumer goods produceerd dan verspringt deze naar groen omdat er dan niks meer bijkomt. Maar serieus, een hoog dissent is een killer voor je land.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:35 schreef Pumatje het volgende:
heh?
wat betekent die rode versie van dissent dan?
ik dacht altijd dat het in het groen juist goed was, en in het rood fout.
succes, ik hoop dat je tegen +- goed geupgrade 250 divisies op boxen kan.. die T-34/85quote:Op maandag 4 juni 2007 13:04 schreef Rave_NL het volgende:
Mijn Duitse Campagne blijft wel aardig overeind
Meteen in '36 luxemburg aangevallen en geannexeerd, wat helemaal geen protesten gaf bij de Fransen, die toch de onafhankelijkheid had gegarandeerd.
Daarna meteen met troepentransporten richting spanje en de spaanse republiek de oorlog verklaard. Hierdoor kreeg ik aardig wat Belligerance maar ook niet onbelangrijk, een tweede front voor Franrkijk. Ook kon hierdoor de spaanse burgeroolog niet plaatsvinden, en dus scheelt mij dat weer in de relaties met de buurtjes. Na Polen geanexeerd te hebben gingen mijn divisies regelrecht franrkijk in, waardoor dat ook binnen een week beslecht was (tangbeweging door belgisch grondgebied), daarna direcht een golfbeweging door zuid-frankrijk vanuit Spanje. Daarna meteen Nederland en Portugal meegenomen, net als Noorwegen, Denemarken en Yoegoslavië.
Daarna het britse luchtruim onder controle genomen om de invasie te bewerkstelligen, en in dat proces meteen Ierland meegepakt.
Nu wacht ik even tot de winter over is, upgrade ik mn troepen up to date en positioneer ze bij de Russische grens.
Gaan we kijken of de beer getemd kan worden![]()
zo ga ik nooit te werk, ik bouw echt infanterie legers met Hq's, en Pantserlegers... die stoten lekker snel door.. infanterie doet achterhoede welquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:55 schreef Rave_NL het volgende:
heb nu een stuk of 8 legereenheden bestaande uit:
1 hq
4 medium tanks
2 light tanks
6 motorized infantry
met:
4 tank destoyers
4 sp artillery
2 engineers
Daarnaast nog meerdere divisies met een mix van veel infanterie en lichte tanks .
Voor de rest absolute luchtdominatie en 29 longrangesubmarines in de Oostzee (welgeteld 1 submarine verloren in de franse/engelse-duitsland-zeeslagen in en rond het Kanaal)
Oja en 20 fallschirmjägers om de tangbeweging te sluiten.
rechtermuisknop op een willekeurige vlag klikken, dan kan je kiezen uit alle 174 landen.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:33 schreef andre347 het volgende:
Hoe kan ik met Nederland spelen (mss een beetje een Noobie vraag) .. want hij staat niet in de lijst van de Scenario's ...
Oke, zal dan 'even' met NL spelenquote:Op zondag 10 juni 2007 14:11 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
rechtermuisknop op een willekeurige vlag klikken, dan kan je kiezen uit alle 174 landen.
Nederlandse Fokkers Fokken Fuckin' Fransozenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:41 schreef Pumatje het volgende:
btw.. ik heb nog nooit ook maar 1 vliegtuigeskader gebouwd.. 1 van jullie wel?
Het voordeel is dat alle partizaantjes zo blij zijn om de kruimels van jouw tafel dat ze vergeten waarom ze ook alweer vochten (braveheart ftw), en dus heb je een landje binnen jouw rijk wat meestal op +200 zit en dus al te graag in je bondgenootschap wil. (alle kleine beetjes helpen.)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:20 schreef Pumatje het volgende:
Ik kan nu naties liberaten... wat is het voordeel daarvan? Ik heb wel zin in een groot Nederland, maar misschien bied het me voordelen, en hoe annex ik een land? of is dat automatisch als alle p's annexed zijn??
In het laatste deel, Armageddon zitten 2 fantasie scenario'squote:Op woensdag 13 juni 2007 13:52 schreef PLAE@ het volgende:
Eigenlijk moet iemand een mod/versie maken met een fantasiewereld ofzo. Voor mij is de rek er hier een beetje uit.
Ik snap trouwes niet dat je nog geen oorlog hebt met de VS/UK/Sovjets. Dat moet wel met die beligerance...
quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:25 schreef DeHovenier het volgende:
Dat je dit nog steeds speelt Roellie
Ben de demo aan het downloaden...![]()
Duuuuuuuuuuuude, 24% dissent is echt moordend.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:36 schreef Rave_NL het volgende:
Toen ik met de VS Canada binnenviel verplaatsten ze hun hoofdstad ook steeds, maar toen ik ook hun laatste VP overnam was dit ook over.
Ik zoek ook nog een goede manier om de partizanrestistance in de kiem te smoren, over het algemeen gebruik ik garissons met een mp-attachment, maar het probleem is dat ik nu met NL diep in de shit zit.
Ik ben opnieuw begonnen met NL, van easy/easy naar normal/normal, en meteen merk ik dat je vooral in je IC's en TC's wordt gekort.
[afbeelding]
Dit is dus de situatie tot nu toe, europees belgië is van mij, ben geallieerd met deutschland en ben de franse grens aan het versterken. Enige nadeel is dat ik dus moet kiezen tussen statische verdediging en units, omdat mn IC zo klein is. En aangezien mijn IC zo klein is kan ik dus ook geen MP-garrisons maken en dus blijf ik met de partizans zitten, waardoor mn IC klein blijft, en dat alles onder de tijddruk van 1 september '39.![]()
En als klap op de vuurpijl heb ik ook nog maar een manpower-growth van 0.06![]()
![]()
![]()
Godvergeten kutspel.
Maar de voldoening als alle stukjes samenvallen en je plannetje werkt geeft zóóóó veel voldoening...
yep, daarom ging het ook fout.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:00 schreef oddman het volgende:
[..]
Duuuuuuuuuuuude, 24% dissent is echt moordend.
Moet je doen via download.com, via Gamershell ed krijg je een corrupte file. Althans, ik danquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:49 schreef Aufruhr het volgende:
tvp, ik ga de demo ook eens dl.
hoeft geen legale versie te zijn zolang je maar dezelfde patches geinstalleerd hebtquote:Op woensdag 13 juni 2007 17:09 schreef Pumatje het volgende:
Hee Roellie, ik zou wel eens een potje mee willen spelen joh
moet ik maar eens de legale versie kopen, heb een gekopieerd cdtje van een vriend.. of is dit niet nodig?
quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:00 schreef oddman het volgende:
[..]
Duuuuuuuuuuuude, 24% dissent is echt moordend.
down gewoon een torrent. Het hele spel is maar iets meer dan 500meg. En je kan er alles mee doen, zelfs online spelenquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:49 schreef Aufruhr het volgende:
tvp, ik ga de demo ook eens dl.
Vraag gerust als je iets niet snapt, het is niet het makkelijkste "spel" om snel te lerenquote:Op donderdag 14 juni 2007 14:14 schreef Aufruhr het volgende:
Piraterij is een misdrjif![]()
torrent staat al op 72%
![]()
ja, het is zo ongeveer hetzelfde, behalve de tijd waar het afspeeld inderdaadquote:Op donderdag 14 juni 2007 14:18 schreef Aufruhr het volgende:
Ja, is goed.
Dit spel laat me trouwens een beetje denken aan Europa Universalis 3, maar dan tijdens de WO.
Idem. Ben blij dat het een soortgelijk spel is. Met eu3 heb ik mij ook een zéér lange tijd mee bezig gehouden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:21 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
ja, het is zo ongeveer hetzelfde, behalve de tijd waar het afspeeld inderdaad
Ik heb laatst de nieuwste Europe Universalis ook geprobeert, maar dat gaat op sommige dingen nog even een stapje verder als dit. Wel leuk hoor, Ik hou er wel van wanneer je zoveel mogelijk kleine aanpassingen kan maken in een spel.
94,6%quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:14 schreef Aufruhr het volgende:
Piraterij is een misdrjif![]()
torrent staat al op 72%
![]()
Netjesquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:54 schreef Pumatje het volgende:
ha! Deutschland is NO more!!! Ik heb het veroverd![]()
Polen was te ver, maar ik kon uitbreken met mijn totaal vermoeide en uitgeholde divisies naar Berlijn, en eenmaal ik die had begon de Soviet wals te rollen en zorgde dat vele duitse legers zich terugtrokken naar het zuiden.. Frankrijk begon Italie binnen te vallen, dat zag ik aankomen dus ik blokte de weg in het zuiden voor Frankrijk, dan kon ik Italie dadelijk als toetje nemen![]()
Het werd een uitputtingsstrijd die nog een half jaar!!! duurde voor Duitsland. Op een gegeven moment had ik wel een probleem. Duitsland was dan wel omsingeld en nog maar in bezit van zo'n 9 provincies, maar die waren bij Praag, Bratislava etc.. Dus helemaal rondgebouwd met Land Fortifications etc. etc. ( bv de provincie Usti )
Toch braken ze en helaas helaas Wenen werd voor de soviets.. Ik kreeg de kruimelsMaar niet getreurd WANT!
tataaaa
Mijn probleem is manpower.. dat is maar 0,16 qua growth
[afbeelding]
ik heb de mofo's![]()
Duitsland kon ik Annexeren ( heb geen idee waarom ik dat nu wel kon en voorgaande potjes niet )
Italie niet, frankrijk bezit ook wel 2 VP lokaties, weet niet of dat uitmaakt? Maar ze hebben onder Albanie nog wat provincies.
Dus.. ik ga nu bekijken wat ik doen moet.. Ik ben bezig met het bouwen van een gigantische verdedigingslinie om de Soviets buiten te houden. ( Of hoef ik daar niet van te vrezen? )
En ik plan om zoveel mogelijk autoritair te worden en Eerst Zwitserland binnen te vallen, daarna weer opbouwen, flink wat AA.. en dan Frankrijk aan te pakken.
Maar dat vereist weer een grooooot leger omdat ik in mijn 1tje, ja goed belgie ook dan.. zal zijn .
Dus ehm..hoe krijg ik die mangrowth omhoog? ?
yep, Doomsday is owkayquote:[b]Op donderdag 14 juni 2007 17:08
Oh, bovendien: je wil eigenlijk Hearts of Iron 2: Doomsday hebben, die heeft nog een paar extra goodies zoals supersonic jets en Main Battle Tanks.
Die 10 forten zijn echt zo heerlijk daarquote:Op donderdag 14 juni 2007 18:37 schreef Pumatje het volgende:
Btw roellie, toen ik met NL voor de 3e keer begon ( en dan ook goed ) en langs elke grensprovincie 10 LandF. had staan met elk 8 divisies level : 1939 met 6 pantserdivisies ( cromwell's ) verspreid deed Duitsland ook niets![]()
Ja om mij heen gaan , proberen de maginot linie over te steken![]()
*kuch*quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:25 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Die 10 forten zijn echt zo heerlijk daar![]()
Maar wanneer de nazi's door belgie rammen heb je een probleem bij Rotterdam![]()
zag ik niet zo'n plaatje hiervan op de vorige pagina
Mech. Inf. (MEC) is eigenlijk meer zo iets als Armor (ARM) (tanks) dan Motorized Inf. (MOT)quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:51 schreef Pumatje het volgende:
Hmm. Mijn MP growth is nu 0,16 en het schiet gewoon niet op. Ik plan een aanval voor Frankrijk.
En ben net klaar met het onderzoeken van Mech. infanterie, ( wat is het verschil tussen gemotoriseerde en gemechaniseerde infanterie eigelijk? )
Ah ok.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:15 schreef Pumatje het volgende:
Omdat die moffen een beetje brutale buitenlandse politiek aan het voeren waren, ze hebben zeeer hoge beliggerence waardoor je ze de oorlog kan verklaren.
Inmiddels bezit ik met Nederland : Luxemburg, Duitsland, Geheel yougoslavia, Wat eilanden in de oceaan, Stukjes in Zuidamerika, Antillen, Indonsie, Italie, Zwitserland, Denemarken, Oostenrijk, en ik ben vast wel wat vergeten, half 1946 inmiddels. Maar ik zou die niet de oorlog verklaren, helemaal niet als je net begint :p
ik was bezig met het 3e potje en snapte het inmiddels wel.. je hebt echt 10 Landfort. nodig op elke grenzende provincie, ook in Rdam want Belgie overlopen ze zo, dan moeten in die provincies zeker 8 divisies staan. Dan wil Duitsland je wel eens negeren![]()
En ik krijg steeds dat ik diplomatic deals automatisch decline, maar ik heb die deals nog niet eens gezienquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:44 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe kan je voorkomen dat je land wordt geinfluenced door andere landen?
Als ik jou was zou ik opnieuw beginnen met Duitsland, maar dan gewoon lekker rustig achteroverzittend spelend.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:48 schreef DeHovenier het volgende:
Voor mij wel, en heb net alle tut's doorlopen
Had net een game gestart met Duitsland, ik denk, ik ga ff wat testen en val NL aan. Gelijk werd mij de oorlog verklaard door Frankrijk, en daarna de rest van de Alllies. Maarrrr ik heb wel Luxemburg en wat NLse provincies gepakt
Ik vind het zelf lastig om lange termijnresultaten te krijgen, ik wil altijd alles zo snel mogelijk
Ik ga nu eens beginnen met een ander land denk ik.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik opnieuw beginnen met Duitsland, maar dan gewoon lekker rustig achteroverzittend spelend.
Je begint met Duitsland in '36.
Voor research zal ik je zeer aanraden om eerst in de Industrie te investeren, en dan vooral in IC, Manpower en Researchmodifier. (oftewel linksboven, centraal en rechtsboven).
Dan de productie, annuleer meteen de 3 schepen die gebouwd worden, en bouw een stuk of 10 transportschepen.
Ga met een van de aangrenzende divisies naar Keulen. Doe je dit niet, dan kun je om de zoveel tijd een event verwachten van +5 dissent, en dat wil je in deze fase nog niet.
Halverwege '36 (juni volgens mij?), krijg je de spaanse burgeroorlog, wanneer Nationalistisch Spanje zich losmaakt is het verstandig ze meteen te paaien, blijf ze elke week beinfluencen, dat in combinatie met de "send aid to spanish civil war"-event zorgt ervoor dat je op goede voet staat met Nat-Spanje, en vraag ze of ze je alliantie willen joinen, vaak willen ze dit al vanaf +50 relations. Stuur meteen je troepen (paar x3 infantry, 1 x3 light-tanks vanuit berlijn) via de net gebouwde transportships naar spanje om ze te helpen. Nu heb je een betrouwbare axis erbij die niet alleen een tweede front opent op Frankrijk, maar tevens de macht heeft om bij het uitbreken van WW2 een grote hap uit Noord-Afrika te nemen.
Blijf hierna rustig researchen en producen. Vooral divisies van 3 medium tanks, en divisies van 3 mobileinfantry zijn aan te raden. Denk daarnaast ook aan airsupport, dus aan fighters (interceptors zijn zonde van tijd en geld), en close air support.
Een hele goede is om Longerange submarines te researchen, bouw hier vervolgens 30 van (30? ja der-tig) en plaats deze onder Grand-Admiral Reiter/Raider (?), en laat ze klaarliggen in het kanaal (het liefst bij de monding van de thames) om alvast je dominantie in het kanaal/noordzee te garanderen.
Vervolgens, bij de anschluß van Oostenrijk krijg je flink wat IC erbij, gratis, plus wat outdated troependivisies, zet deze alvast rond de Duits-Franse grens.
Bij het sudettenland-event krijg je een flink deel van Tsjechiëslowakije erbij, en als je even later Tsjechiëslowakije annexeert kun je ervoor kiezen of je slowakije bevrijdt of het aan Hongarije geeft. Omdat je beter 1 medium axis kunt hebben dan 2 kleine heb ik ervoor gekozen om Slowakije aan Hongarije te geven.
Blijf nog steeds researchen, en zorg ervoor dat je tanks en mobile infantry met divisies zijn uitgerust, die zorgen namelijk voor extra stootkracht. Let wel dat artillery je units vertraagd, dus research ook self-propelled artillery.
Als je manzig hebt geeist van Litouwen is het bijna zover, en kun je eindelijk je langverwachte oorlog beginnen.
Zorg ervoor dat je minstens 2x2 fighters bij de westgrens hebt, en dat in de franse linieprovincies minstens 6 divisies hebt om een eventuele aanval af te schrikken.
Voor de rest al je fighters, close air support en tactical bommers naar de oostgrens, net als je tank en mobile infantry divisies.
Eind Augustus krijg je het Molotov-Ribbenpact, en verdeel je Polen onder Duitsland en de USSR, en bij het "Danzig or War"-event kies je natuurlijk voor War! En kijk daar, je langverwachte oorlog. Want hardlopers zijn doodlopers![]()
Veel plezier![]()
![]()
![]()
Wat bedoel je hiermee? Dingen researchen in de TechnologyTab? Linksboven, centraal en rechtsbovenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:00 schreef Rave_NL het volgende:
Voor research zal ik je zeer aanraden om eerst in de Industrie te investeren, en dan vooral in IC, Manpower en Researchmodifier. (oftewel linksboven, centraal en rechtsboven).
Als je begint met Duitsland, plaats verplaats dan troepen naar Cologne, keulen staat inderdaad niet op de kaart. Het is cologne en ligt bij Aken.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:49 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Dingen researchen in de TechnologyTab? Linksboven, centraal en rechtsboven
En Keulen zie ik niet in het lijstje staan van de Duitse provincies.
En is er ook een mogelijkheid om het spel te beginnen zonder alliances en scripted events?
quote:Op zondag 17 juni 2007 13:38 schreef Pumatje het volgende:
Puppet is meteen een bondgenoot he.. bouwt soms ook zijn eigen leger op.. kun je gebruik van maken. Ik had het niet afgegeven als puppet, nu mis je hun IC![]()
Bij het gedeelte waar je in nieuwe technologiën kunt investeren kun je ook de industrie-techtree uitbreiden. Linksbovenin heb je dan 2 x 3 techs, die volgens mij uitkomen op production planning en production controle, deze zorgen ervoor dat je Industrial Capacity toenemen en dus meer IC-punten krijgt om te spenderen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:49 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Dingen researchen in de TechnologyTab? Linksboven, centraal en rechtsboven
En Keulen zie ik niet in het lijstje staan van de Duitse provincies.
Dat zeg ik, ik zeg gewoon keulen ipv cologne, net als berlijn ipv berlin en münchen ipv münich.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:13 schreef santax het volgende:
[..]
Als je begint met Duitsland, plaats verplaats dan troepen naar Cologne, keulen staat inderdaad niet op de kaart. Het is cologne en ligt bij Aken.
1. Fighters/interceptors verhinderd de vijand jouw grondgebied te bombarderen, en daarmee troepen, industrie, voorraden en soms zelfs gehele vloten vernietigen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:52 schreef Pumatje het volgende:
pfff ik zie het nut nooit in van investeren in een luchtvloot, alhoewel dat bij duitsland wel belangrijk is/zal zijn. kan iemand me daar het nut en de voordelen van vertellen, schiet niet op die bombardementen![]()
Zegt u het maar.quote:
heb je PM gestuurdquote:Op maandag 18 juni 2007 19:35 schreef Pumatje het volgende:
ach joh.. 1 keertje moet kunnen roellie![]()
en ik heb geen Dooms day maar de normale HOI2..
ik kan geen goede torrent vinden voor HOI2DD![]()
Of je ziet dat als een uitdaging natuurlijkquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:58 schreef Aufruhr het volgende:
Als spanje spelen zuigt ook best wel. Je zit zo ver achter qua technology en bent wreed zwak.
Ja ok, maar mijn hele vloot is al vernietigd. Zowel de vloot in de lucht als in het waterquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef santax het volgende:
[..]
Of je ziet dat als een uitdaging natuurlijk![]()
dat lijkt me leuk en is helemaal niet moeilijk, ik heb met NL ook heel europa veroverd.. je moet gewoon snel en goed handelen, geen foute research keuzes maken enzo.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:58 schreef Aufruhr het volgende:
Als spanje spelen zuigt ook best wel. Je zit zo ver achter qua technology en bent wreed zwak.
Yeps, als het spel niet zo vreselijk goed was zou ik al die fouten die ze erin hebben laten zitten nooit geaccepteerd hebben. Dan zou ik het gewoon niet leuk hebben gevonden om te spelen. Maar het is zoooo ontzettend diep dat spel, er is nieteens een vervangenquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:29 schreef Pumatje het volgende:
de HOI2 wiki doet het weer!!
er zitten wel veel fouten bij mij in het spel.
het scherm flikkert veel
Vooral nu ik speel met duitsland kapt hij er gewoon soms mee en gaat terug naar windows.
Hij draait best langszaam :S
laden duurt lang.
toch een gruwelijk spel.
Zonder cheaten lukt dat niet met Spanje denk ik. Er zitten vicotry location(s) in het verre Oosten. Daar kun je niet landen vanaf een Spaanse basis.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:33 schreef Aufruhr het volgende:
En ga ik er voor zorgen dat Portugal door mij geannexeerd wordt. Hem als puppet maken had totaal geen nut.
Jep, je hebt gelijk. ik keek gisteren mijn boeken erop na en op 30 mei besloot Mussolini wel in de oorlog van Hitler te willen delen.. dus dat is ongeveer net voor de val van Frankrijk,.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:30 schreef PLAE@ het volgende:
Zodra je Parijs hebt wil Italie wel vriendjes worden.
Ja ik had het gemerkt. De eerste keer toen ik Portugal binnenviel wist ik dat niet. Daarom dat ik ze ook als puppet maakte.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:48 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Zonder cheaten lukt dat niet met Spanje denk ik. Er zitten vicotry location(s) in het verre Oosten. Daar kun je niet landen vanaf een Spaanse basis.
Was mij ook opgevallen toen ik de eerste keer met Spanje speelde.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:30 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Jep, je hebt gelijk. ik keek gisteren mijn boeken erop na en op 30 mei besloot Mussolini wel in de oorlog van Hitler te willen delen.. dus dat is ongeveer net voor de val van Frankrijk,.
Momenteel niet, ik moet nog nakijken hoeveel dit spel verbruikt van mijn limiet en daarna zien hoeveel limiet ik nog hebquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:32 schreef Pumatje het volgende:
aufruhr in voor potje MP ?
Zéér leuk gebracht dit verhaal! Keep us postedquote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:36 schreef chingching105 het volgende:
Als liefhebber van hoi2 voel ik me ook genoodzaakt om een bijdrage te leveren aan dit fantastische toppic
Ben nu voor de zoveelste keer bezig met Duitsland. Om mijn troepen ervaring te laten opdoen, ben ik begonnen met Denemarken, Noorwegen en Zweden. Voor mijn pantserdivisies en Gebirgsjäger geen probleem. Nederland, Belgie en Frankrijk heb ik links laten liggen. Nederland en Belgie gebruikte ik aanvoer voor de nodige rare materials en metals.
Inmiddels had ik een alliancie met oa Hongarije en italië
Datum 1940
Tijd: 6.00
Melding: Alarm achtung !!!verhoogte activiteit langs de Franse grens met Duitsland. Franse troepen en pantserdivisie trekken samen. Eerste schermutselingen gemeld.
Mijn troepen waren van de scandinavische landen onderweg naar Joegeslavie. De Grens met Frankrijk lag helemaal open. Snel de Hongaarse troepen verplaats naar de grens met Frankrijk. Dit heeft me gered. Franse troepen vielen ook Italie binnen. Mussolini en zijn legers bakte er niet veel van. Mijn eigen elitetroepen kwamen gelukkig op tijd in Italie aan en hebben met een omtrekkende beweging de Franse troepen ingesloten. De Maginotlinie werd op deze manier ook verzwakt zodat de Hongaarse troepen door konden stoden. Helaas geen Vichy frankrijk zodat ik met hoog dissident zat in Frankrijk zelf. Onderstaand plaatje is van een aantal jaren later toen ik bezig was met Rusland
[afbeelding]
Inmiddels had ik een aardig leger opgebouwd.
[afbeelding]
Vooral mijn pantserdivisies en mijn gebirgsjäger waren gehard en gevreesd. Bulgarije, Roemenie en zelfs Portugal?! kwamen in mijn alliancie. Rusland had in die tussentijd mij ook de oorlog verklaard alleen konden mij nog niet aanvallen. (Roemenie kwam pas op het laatste moment) Toen Polen toetrad tot mijn allience begon de Oorlog pas echt. Polen viel snel door de oppermachtige Russische troepen. Vlak voor Berlijn stonden mijn eigen troepen opgesteld. Van de Oostzee tot aan Tsjechie zitten maar 3 provincies en daarin stonden een paar honderd divisies. Jammer voor de Russen. Via Roemenie kon ik met Roemeense, Hongaarse en Bulgaarse troepen de russen aardig bezig houden en verzwakken. Uiteindelijk konden mijn troepen ook doorbreken en dat was het begin van einde van Rusland
[afbeelding]
[afbeelding]
Einde van Rusland? of niet?
Verraden door de Belgen![]()
België had ook de oorlog aan Rusland verklaard en omdat ik niet in oorlog met Belgie was, waren zij niet in de alliencie gestapt met Engeland en kornuiten. Mijn militaire macht in Frankrijk was niet zo groot. Het meeste zat in Rusland.
Zonder reden stapte Belgie uiteindelijk wel in de alliancie met Engeland en hadden ze een reden om mij aan te vallen. De gevolgen zijn groot
[afbeelding]
Al snel werden de paar divisies in Frankrijk ingesloten en ontstond er een groot Belgie. Voor Berlijn kwamen de belgen tot stilstand en kon mijn leger de belgen gaan opruimen.
Hier dachten de Engelsen en de Amerikanen anders over.
[afbeelding]
Inmiddels ben ik de scandinavische landen kwijt en heeft Amerika een deel van Rusland veroverd. Mijn troepen zijn nu onderweg naar het noorden van Rusland terwijl een gedeelte nog de overgebleven Russiche troepen achter na zitten.
Belgie zit nog stevig in het zadel, dat komt later wel. Helaas ben ik nu een boel frabrieken kwijt zodat ik nu niks kan bijbouwen. Of Duitsland overeind blijft, moet nog blijken. Wijze les deze keer: een oorlog op twee fronten is lastig. Maar dit had ik kunnen weten.![]()
Mijn invasie verliep vergelijkbaar, alleen via Cardiff. Cardiff is een provincie zonder strand en daarom wordt het niet verdedigd door de Engelsen, maar ze hebben wel een haven.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:54 schreef Pumatje het volgende:
Ik blokkeerde het kanaal voor Engels militair en civiele scheepsvaart en voer met mijn transports naar plymouth.. Daar viel ik aan ( vele divisies uitgerust met engineer , AT, TD en artillery ) en tegelijkertijd landde de 4 airborne divisies op plymouth. Hier kreeg ik toegang en van daaruit was Engeland zo'n eitje, ik denk in een week veroverd. Ik verplaatste mijn luchtvloot boven Engeland vernietigde al de resterende vliegtuigen, liet mijn luchttransport komen, pakte de airborne divisies op, liet ze daarop landen op Belfast en aangrenzende provincie en Engeland is van mij
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:36 schreef chingching105 het volgende:
Verraden door de Belgen![]()
België had ook de oorlog aan Rusland verklaard en omdat ik niet in oorlog met Belgie was, waren zij niet in de alliencie gestapt met Engeland en kornuiten. Mijn militaire macht in Frankrijk was niet zo groot. Het meeste zat in Rusland.
Zonder reden stapte Belgie uiteindelijk wel in de alliancie met Engeland en hadden ze een reden om mij aan te vallen. De gevolgen zijn groot
[afbeelding]
Eerder kansloosquote:
Oeh je eerste keerquote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:09 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Eerder kansloosMaar gelukkig opgelost via het paradox forum
Morgen maar eens kijken of het wat is
Damn, ben net een uurtje zoet geweest, maar volgens mij heb ik nog geen 5% van de opties benutquote:
Allebeiquote:Op zondag 24 juni 2007 15:20 schreef Haijo het volgende:
Ik begrijp het even niet, is dit spel off-line of online? En hoe heb ik hier nog nooit van gehoord?! Ff in de winkel kijken dan...
Hoe heb jij oostenrijk kunnen annexeren zonder oorlog?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:12 schreef Pumatje het volgende:
[afbeelding]
Zo, Zweden wordt nu binnengevallen, dit gebeurd met erg weinig troepen aangezien ik tijdens mijn campagne het volgende nieuws kreeg :
Yougoslavia wants to be in your alliance!
accept
2 dagen later
Interveniance in yougoslavia.. want to invade yougoslavia or don't mind it.
:} 2 dagen ... mafketels.
en ik kreeg
Soviet union declares WAR!
Dus hop al mijn super troepen naar de grens in Rusland..
gelukkig had ik er al rekening mee gehouden en was de gehele grens met de SU volgebouwd met land fortifications, vliegbasissen en de radar en rocket stations komen eraan.
Mijn geallieerden zijn inmiddels een langerlijstje
Duitsland
Roemenie
Bulgarije
Hongarije
Portugal
Vichy France
Spanje
Italië
Foei foeiquote:Op maandag 25 juni 2007 11:22 schreef Aufruhr het volgende:
[..]
Hoe heb jij oostenrijk kunnen annexeren zonder oorlog?
Ik ben geen allianceleaderquote:Op maandag 25 juni 2007 14:26 schreef Aufruhr het volgende:
Rave_NL, heb je spanje niet bij jouw kamp kunnen krijgen?
Ik vermoed dat Japan je zal aanvallen met transport ships in Amerika.
Komt bekend voor, maar nu eindelijk vakantiequote:Op maandag 25 juni 2007 18:58 schreef Aufruhr het volgende:
Mooi!
Ik moet eens minderen met dit spel te spelen. Veel te verslavend![]()
http://www.paradoxplaza.com/index.php?option=com_content&task=view&id=163quote:- New attachments for Naval units; do you scrap or upgrade those old ships
- Land units can now be built with brigades already attached.
- An Air Naval combat system that radically alters the combat balance
- New damage algorithms for the Air combat system, making organization more
important and allowing air units to fight longer.
ik heb zelf ook armageddon vriendelijkequote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:10 schreef oddman het volgende:
Well duh, hij heeft net Armageddon geïnstalleerd, de tweede uitbreiding.
Die is overigens vreselijk buggy, je moet 'm patchen.
Ik heb hem gewoon van die officiele pagina af, zal zo ff kijken of ie dr ook bij mij niet is.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 01:32 schreef Pumatje het volgende:
Pre global war? die heb ik helemaal niet in DD
Het beste was om Denemarken aan te vallen via kopenhagen (vanuit die noordduitse provincie) en dan met para's en/of amph-ass die andere aan te vallen en de VP in te nemen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:03 schreef Pumatje het volgende:
Hoe verover ik met Duitsland amerikaze hebben me namelijk de oorlog verklaard..
Engeland is al veroverd.. rest van europa ook.. rusland doet niets.
fuckquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:12 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb hem gewoon van die officiele pagina af, zal zo ff kijken of ie dr ook bij mij niet is.
[..]
Het beste was om Denemarken aan te vallen via kopenhagen (vanuit die noordduitse provincie) en dan met para's en/of amph-ass die andere aan te vallen en de VP in te nemen.
BEHALVE DIE PROVINCIE DIE DIRECT AAN DUITSLAND GRENST!!!!
Als je dit doet capituleert Denemarken meteen en gaan IJsland en Groenland naar het VK en later naar de VS.
Doe je dit niet, dan kun je de mooie route noorwegen/ijsland/groenland/canada nemen en daarna de rest innemen![]()
Been there done thatquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:07 schreef VoreG het volgende:
Europa Universalis III
Als je Hearts of Iron leuk vindt, is deze ook goed te doen.
Veel meer mogelijkheden dan in HoI.
Verklaar de oorlog aan Portugal, neem de eilanden midden in de Atlantische oceaan over, daarna misschien nog een eiland op ¾ van de atlantische oceaan, en dan meteen naar een grote havenstad van de USA.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:09 schreef Pumatje het volgende:
[..]
fuck
ja ik zit al in 1942
oke, scenario voor vanuit europa naar amerika?![]()
Het is spel is net 4 maanden uit, dat noem ik niet belachelijk lang.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:15 schreef Aufruhr het volgende:
[..]
Been there done that![]()
Heerlijk spel was dat! Heb er me belachelijk lang mee kunnen bezig houden![]()
Portugal is een Allie van me al jaren lang, ze hebben de Engelsen nog way back uit Spanje geschoptquote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:28 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Verklaar de oorlog aan Portugal, neem de eilanden midden in de Atlantische oceaan over, daarna misschien nog een eiland op ¾ van de atlantische oceaan, en dan meteen naar een grote havenstad van de USA.
Optimaal zou zijn om een flinke vloot op te bouwen, met daarachter een grote transportvloot. Omdat een invasie van 3 mariniersdivisies in sommige fora als optimaal wordt beschouwd zal ik dit voor de makkelijkheid maar doen. Op het moment dat de mariniersdivisies de provincie hebben veroverd en dus 'de haven hebben veiliggesteld' kan de rest van de invasiemacht eenvoudig aan wal gezet worden.
En aangezien het verdedigingsleger van Amerika toch geen reet voorstelt zal dit geen moeite opleveren, hoogstens de reistijd om van oost naar west te gaan...
Ik vind dat lang voor mezelfquote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:31 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het is spel is net 4 maanden uit, dat noem ik niet belachelijk lang.
(Oi. 't Is 6 divisies.)quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:28 schreef Rave_NL het volgende:
[..]Omdat een invasie van 3 mariniersdivisies in sommige fora als optimaal wordt beschouwd
Goed gedaanquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:43 schreef Pumatje het volgende:
Oeeeh :d ik heb geluk gehad.
Net toen ik het plan in mijn hoofd kreeg om rusland ( waar ik al in oorlog mee ben ) links te laten liggen en de veel gemakkenlijkere prooi Amerika te pakken voordat dat land te sterk wordt en japan vernietigd begon ik de vloot samen te stellen..
Als duitsland heb ik een best sterke vloot inmiddels, hij is al 3 keer vernietigd maargoed.. paar carriers, en veeel pantser en great battle cruisers.. zo'n 20 in totaal.. en dan totaal stuk of 50 subs ( modernste soort, net als de carriers en andere schepen )
Zie ik ineens de gehele tijd Jagers en bommenwerpers over mijneuropa heen vliegen.. litouwen was nog een allie, maar die vliegvelden waren zo gebombardeerd en zoveel air superiority dat er geen eend kon opstijgen.. dus hops ik viel Ijsland binnen in voorbereiding op AMerika en ging ten westen van Engeland patroeilleren....
Opeens let ik even niet meer op de 2 vloten op patroeille en hops de Naval victory's stroooomen binnen.. blijk ik de gehele Amerikaanse invasievloot te hebben gekelderd![]()
![]()
![]()
![]()
8 transporten braken door en wat mariniers wisten paar provincies van Engeland te bezetten die ik er meteen weer uitschopte.
Heerlijk, in 3 dagen iets van 8 zware kruisers gekelderd en heeel wat transport ships..![]()
Je kan beter gewoon beginnen, al doende leert menquote:Op maandag 2 juli 2007 22:28 schreef Tukker87 het volgende:
net even de tutorials gespeeld en die leggen ook niet bijster veel uit, ik kan niet eens voorbij de advanced warfare tutorial komen. Ik laad mijn paratrooper in een vliegtuig zoals er gezegd word en voer een airborn missie uit en verlies dan mijn soldaten
De tut's heb ik ook niet echt gedaan.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:28 schreef Tukker87 het volgende:
net even de tutorials gespeeld en die leggen ook niet bijster veel uit, ik kan niet eens voorbij de advanced warfare tutorial komen. Ik laad mijn paratrooper in een vliegtuig zoals er gezegd word en voer een airborn missie uit en verlies dan mijn soldaten
Spanje is kut, dan krijg je die burgeroorlog. Werd er spontaan depri vanquote:Op maandag 2 juli 2007 22:31 schreef Aufruhr het volgende:
[..]
De tut's heb ik ook niet echt gedaan.
Wat ik je kan aanraden is gewoon te beginnen in '36. Kies bv Spanje. Zij zijn redelijk neutraal en zitten niet onmiddelijk in een alliantie. Speel daar een paar uurtjes mee en je hebt het meeste onder controle.
Wss ga je toch een paar keer opnieuw moeten beginnen. Trial and Error.
Ja maar je krijgt lekker veel van Duitsland. Meer dan je nodig hebt.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:33 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Spanje is kut, dan krijg je die burgeroorlog. Werd er spontaan depri van![]()
eind 43, begin 44 ofzo??quote:Op maandag 2 juli 2007 12:52 schreef Aufruhr het volgende:
Welk jaar zit je pumatje?
Uh je bedoelt in dezelfde eenheid krijgen? Dan in dezelfde provincie doen en ze 'mergen' (selecteer de eenheden in die provincie door te slepen met je muis en dan zie je links in je scherm die keuzes).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 01:33 schreef Tukker87 het volgende:
heb nu een tijdje gespeeld en ik weet dat je divisies kunt splitsen maar hoe kun je eenheeden aan een divisie koppelen?
Volgens mij wordt automatisch de beste van die verschillende eenheden de nieuwe generaal dan. Maar het kan dat hij zoveel divisies niet aan kan. Daar krijg je dan minpunten voor in een gevecht. (elke divisie teveel in je korps krijgt een beetje aftrek in kracht bij een gevecht).quote:Anders krijg ik nu alleen maar generaals die elk 1 divisie commanderen. en wat gebeurd er met de generaals als je het samenvoegd tot 1 divisie ?
Je commanders kun je beoordelen op 4 onderdelen, namelijk de rang, skill, exp en traits.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 01:33 schreef Tukker87 het volgende:
Anders krijg ik nu alleen maar generaals die elk 1 divisie commanderen. en wat gebeurd er met de generaals als je het samenvoegd tot 1 divisie ?
Dat wist ik dan weer nietquote:Op maandag 2 juli 2007 22:53 schreef Aufruhr het volgende:
[..]
Ja maar je krijgt lekker veel van Duitsland. Meer dan je nodig hebt.
Dat kan je naderhand leuk uitbesteden aan een krieg
Een aantal keer influence nation. En iets wat me ook was opgevallen was dat als je een hogere belligerance hebt, je sneller toegelaten wordt.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:36 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Dat wist ik dan weer nietWat moet je dan doen om een alliance te krijgen?
Probeer Europa Universalisquote:Op zondag 8 juli 2007 13:59 schreef Rave_NL het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er nu wel aardig op uitgekeken ben...
Victoria! Wel wat moeilijker/ ingewikkelder. Ook van paradox.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:44 schreef Rave_NL het volgende:
|Ik heb juist HoI geprobeerd omdat ik op EU3 uitgekeken was
Vickyquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Victoria! Wel wat moeilijker/ ingewikkelder. Ook van paradox.
Nog altijd mijn favo paradox game.quote:
ziet er niet slecht uit, als het dezelfde kwaliteit kan leveren als HOI2 zou het nog wel eens wat kunnen wordenquote:Op maandag 9 juli 2007 20:57 schreef Tukker87 het volgende:
heb sinds kort dit spel gevonden is volgens mij ook aardig nieuw: http://www.gamespot.com/pc/strategy/makinghistorythecalmandthestorm/review.html?om_act=convert&om_clk=gssummary&tag=summary;review
ben hem nu aan het binnenhalen
Ik heb het met een vriend van me een keer zo'n 40 uur achterelkaar volgehouden. Dat was gaaf.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:07 schreef Roellie80 het volgende:
Wij gaan vanavond weer met z'n 3en een leuke campagne spelen
Ben benieuwd hoe laat de eerste omvalt van slaap
Voor de mensen die "het wel even gezien hebben", Gooi het spel in de kast/backup
Over een aantal maanden/jaren wil je het nog een keer weer proberen![]()
da's dan weer een voordeel aan zo'n non-grafisch spel. Het is jaren later nog net zo leuk. Ik vind het bij grafische spellen altijd enorm tegenvallen als je dat na een tijdje weer eens gaat spelen
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:42 schreef oddman het volgende:
[..]
Ik heb het met een vriend van me een keer zo'n 40 uur achterelkaar volgehouden. Dat was gaaf.
Staat dat niet op de wiki?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:51 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe gaat dat ook alweer als je langer dan de door de game bedoelde eindtijd door wilt spelen ?
Meneer komt ook ff de wijsneus uithangen. Kutstudentquote:
Hier doet hij het welquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Meneer komt ook ff de wijsneus uithangen. Kutstudent![]()
De Wiki doet het niet (althans, bij mij niet)![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:07 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb zo het idee dat iedereen wel zo'n beetje op uitgekeken is
Mexico?quote:Op zondag 16 september 2007 18:18 schreef Boe-man het volgende:
Weet iemand nog een leuk land om een keer te spelen? Al de 'normale' landen heb ik wel gehad. Nu eens opnieuw beginnen met een echte uitdaging.
te lastig, mexico heeft veelste weinig om echt iets van te maken..quote:
joegoslavie is wel grappig idd,quote:Op maandag 17 september 2007 12:23 schreef PLAE@ het volgende:
Joegoslavie ofzo is wel leuk.
Trouwens....de moeilijkheidsgraad aanpassen wil het ook wel leuke rmaken lijkt mij
ah, tsja lang geleden dat ik hoi gespeeld heb. Pas nog vicky met Mexico gespeeld en dat ging wel leuk.quote:Op maandag 17 september 2007 13:40 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
te lastig, mexico heeft veelste weinig om echt iets van te maken..
[..]
joegoslavie is wel grappig idd,
wat ik ook nog wel eens gespeeld heb is Zweden.
Direct Noorwegen erbij pakken.. dat moet binnen een paar maanden lukken. en dan maar opbouwen![]()
hoe krijg je italie van de grond?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Rave_NL het volgende:
Heb het nou net weer gespeelt![]()
Nu met Italië voor absolute mediterane dominantie![]()
Zit nu nog in '37 en heb de Spaanse Republiek opgeslokt en ben nu bezig een onderzeeërvloot uit te poepen om een middenlands scheepskerkhof te maken
1: Klassieker, altijd lachen. Goed idee; 't kan ook met Brazilië. De moelijkheid is inderdaad de oorlog met de VS overleven. Ga in de Axis. Het is te doenquote:Op maandag 15 oktober 2007 23:01 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik wil een land waar je wat geheel nieuws mee kan doen. Hier een paar voorbeelden, wat lijkt jullie wel vet?
1- Argentinie, om vervolgens geheel Zuid-Amerika eronder te krijgen (al een keer gedaan, wel aardig op zich maar op een gegeven moment krijg je ruzie met VS en dan ben je fucked)
2- Zuid-Afrika, zie boven, maar dan in Afrika. Probleem is dat Afrika in HOI2 nogal bij de grote powers verdeeld is. Voordeel is dat dissent niet bestaat in Afrika. Als je allies te vriend houd en alleen de axis en Portugal en Vichy pakt dan moet je een best aardig groot ZAF kunnen krijgen
3- Turkijke, om dan in het Midden-Oosten / Balkan kont te schoppen. Nadeel is dat axis op een gegeven moment aan de poorten van Istanbul staat. Ga je axis, staan de allies aan je achterdeur (Rusland en GB).
4- Australie. Beetje kijken of je ver komt qua veroveren met Verre Oosten. Moet op zich wel een eindje komen. Kun je Japan wel afhouden echter?
Wat lijkt jullie het leukste scenario om te spelen, en bovenal, wat lijkt jullie het aardigst qua makkelijkheid van behaalbare resultaten e.d.
Paar van mijn ideetjes
Wie is er hier nou de n00bquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:58 schreef Pumatje het volgende:
Communistisch China??
Heb je het spel zelf wel ooit gespeeld
dat is onmogelijk, Com. China is meteen gedoemd om gewoon kapot te vallen![]()
gewoon geen troepen ter beschikking , tegen een overmacht van Nat. Chiina
Geen ruk. Geen tweede wereldoorlog.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:43 schreef Pumatje het volgende:
wat gerbeurd er in het spel als je als Duitsland niets doet, gewoon echt helemaal niets, democratisch wordt en gewoon, niets...
gebeurd er dan ook niets of neemt iemand anders dan de rol van je over?
Perzie pakken met z'n gigantisch olievoorraadquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:34 schreef Pumatje het volgende:
[..]
hoe krijg je italie van de grond?
dat pauperland heeft zo enorm weinig inkomsten qua grondstoffen e.d
1. Idd. Had op een gegeven moment bijna heel Zuid-Amerika. Wilde eigenlijk door naar midden-Amerika, maar toen kreeg ik ruzie met VS. Overnieuw, en toen niet midden-Amerika, maar Portugal en Ierland gepakt. Was wel geinig. Alleen jammer dat Duitsland niks had gedaan tot 1944, dus toen viel er nergens te profiteren oid.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:41 schreef oddman het volgende:
[..]
1: Klassieker, altijd lachen. Goed idee; 't kan ook met Brazilië. De moelijkheid is inderdaad de oorlog met de VS overleven. Ga in de Axis. Het is te doen.
2: Het nare is dat er in Afrika echt he-le-maal niets te halen is. Jee, giant swathes of pointless territory.
3. Is leuk. Ga in de Axis na Bulgarije opgeslokt te hebben. Kijk wel uit voor de beruchte Balkan Powder Keg: een oorlog in de Balkan kan rare gevolgen hebben!
4. Australië heeft ook niet zo veel manpower, en dat is lastig.
In een van mijn eerste potje HoI2 was het Nieuw-Zeeland dat Japan veroverde, dus moet Australië het ook kunnen.
Nog meer leuke landjes:
Communistisch China. Cores op het hele vasteland en met de nieuwste versie ook goede tech teams voor later in het spel.
Roemenië. Balanceeract tussen de Axis, de Allies en de Sovjetkolos.
Eén van beide Spanjes in de burgeroorlog, en daarna óf autonoom shit gaan veroveren (als Nationalisten) óf in de Komintern gaan (als Republikeinen) en een front maken tegen de Moffen in Frankrijk na Barbarossa.
Turkije in Axis lijkt leuk maar het is enkel ellende.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
1. Idd. Had op een gegeven moment bijna heel Zuid-Amerika. Wilde eigenlijk door naar midden-Amerika, maar toen kreeg ik ruzie met VS. Overnieuw, en toen niet midden-Amerika, maar Portugal en Ierland gepakt. Was wel geinig. Alleen jammer dat Duitsland niks had gedaan tot 1944, dus toen viel er nergens te profiteren oid.
Turkije in de Axis klinkt goed, kun je op de Balkan kont schoppen. Nadeel is wel dat je de Britten en Russen in het Oosten je land in krijgt ben ik bang ten tijde van Barbarossa e.d. Maar goed, misschien is dat op te vangen. Denk dat ik voor deze optie ga
Volgens mij is het niet een andere versie maar een beeld-instelling..quote:Op maandag 3 december 2007 18:15 schreef GirlyGirl het volgende:
Het topic is bijna vol ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |