quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 19:48 schreef DeHovenier het volgende:Voor mij wel, en heb net alle tut's doorlopen
![]()
Had net een game gestart met Duitsland, ik denk, ik ga ff wat testen en val NL aan. Gelijk werd mij de oorlog verklaard door Frankrijk, en daarna de rest van de Alllies. Maarrrr ik heb wel Luxemburg en wat NLse provincies gepakt
![]()
Ik vind het zelf lastig om lange termijnresultaten te krijgen, ik wil altijd alles zo snel mogelijk
![]()
Ik ga nu eens beginnen met een ander land denk ik.
Als ik jou was zou ik opnieuw beginnen met Duitsland, maar dan gewoon lekker rustig achteroverzittend spelend.
Je begint met Duitsland in '36.
Voor research zal ik je zeer aanraden om eerst in de Industrie te investeren, en dan vooral in IC, Manpower en Researchmodifier. (oftewel linksboven, centraal en rechtsboven).
Dan de productie, annuleer meteen de 3 schepen die gebouwd worden, en bouw een stuk of 10 transportschepen.
Ga met een van de aangrenzende divisies naar Keulen. Doe je dit niet, dan kun je om de zoveel tijd een event verwachten van +5 dissent, en dat wil je in deze fase nog niet.
Halverwege '36 (juni volgens mij?), krijg je de spaanse burgeroorlog, wanneer Nationalistisch Spanje zich losmaakt is het verstandig ze meteen te paaien, blijf ze elke week beinfluencen, dat in combinatie met de "send aid to spanish civil war"-event zorgt ervoor dat je op goede voet staat met Nat-Spanje, en vraag ze of ze je alliantie willen joinen, vaak willen ze dit al vanaf +50 relations. Stuur meteen je troepen (paar x3 infantry, 1 x3 light-tanks vanuit berlijn) via de net gebouwde transportships naar spanje om ze te helpen. Nu heb je een betrouwbare axis erbij die niet alleen een tweede front opent op Frankrijk, maar tevens de macht heeft om bij het uitbreken van WW2 een grote hap uit Noord-Afrika te nemen.
Blijf hierna rustig researchen en producen. Vooral divisies van 3 medium tanks, en divisies van 3 mobileinfantry zijn aan te raden. Denk daarnaast ook aan airsupport, dus aan fighters (interceptors zijn zonde van tijd en geld), en close air support.
Een hele goede is om Longerange submarines te researchen, bouw hier vervolgens 30 van (30? ja der-tig) en plaats deze onder Grand-Admiral Reiter/Raider (?), en laat ze klaarliggen in het kanaal (het liefst bij de monding van de thames) om alvast je dominantie in het kanaal/noordzee te garanderen.
Vervolgens, bij de anschluß van Oostenrijk krijg je flink wat IC erbij, gratis, plus wat outdated troependivisies, zet deze alvast rond de Duits-Franse grens.
Bij het sudettenland-event krijg je een flink deel van Tsjechiëslowakije erbij, en als je even later Tsjechiëslowakije annexeert kun je ervoor kiezen of je slowakije bevrijdt of het aan Hongarije geeft. Omdat je beter 1 medium axis kunt hebben dan 2 kleine heb ik ervoor gekozen om Slowakije aan Hongarije te geven.
Blijf nog steeds researchen, en zorg ervoor dat je tanks en mobile infantry met divisies zijn uitgerust, die zorgen namelijk voor extra stootkracht. Let wel dat artillery je units vertraagd, dus research ook self-propelled artillery.
Als je manzig hebt geeist van Litouwen is het bijna zover, en kun je eindelijk je langverwachte oorlog beginnen.
Zorg ervoor dat je minstens 2x2 fighters bij de westgrens hebt, en dat in de franse linieprovincies minstens 6 divisies hebt om een eventuele aanval af te schrikken.
Voor de rest al je fighters, close air support en tactical bommers naar de oostgrens, net als je tank en mobile infantry divisies.
Eind Augustus krijg je het Molotov-Ribbenpact, en verdeel je Polen onder Duitsland en de USSR, en bij het "Danzig or War"-event kies je natuurlijk voor War! En kijk daar, je langverwachte oorlog. Want hardlopers zijn doodlopers
Veel plezier
Cobra4: "
Twijfelen aan de kennis van Rave. :')EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip