abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:58:51 #51
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_50405036
Ik heb nooit landen hun onafhankelijkheid gegeven, behalve als Duitsland dan, met Slovenië en Kroatië, en die beginnen dan ook een legertje te bouwen, maar voornamelijk om hun eigen grenzen te kunnen verdedigen. Maar als de partizanactivity de spuigatenuitloopt en het te veel moeite kost om alles te onderdrukken, kan je ook lekker à la go with the flow de partizanen hun zin geven.

En belgië is ook superzwak, daarom ook lekker laten stikken in de beginfase om daarna het land voor jezelf op te eisen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_50408956
Ik heb met Nederland altijd geprobeerd het zonder hulp van anderen te halen na duitse ellende...
Het gebeurt ook nog wel eens dan NL automatisch bij de allies komt wanneer duitsland de oorlog verklaard. Jammer is dat.

Controle over allied-army's is wel leuk, maar ik vraag me elke keer af of ik dan wel deze legers zo nuttig mogelijk gebruik. Vaak laat ik deze legers gewoon aan de AI over.

Wij gaan hier binnenkort met z'n 4en een multi-weekend-sessie spelen. We zitten alleen nog te bekijken wat voor een scenario we willen spelen. Het is best lastig om 4 landen te spelen met een leuk einddoel.
Misschien gaan we wel 2 tegen 2 spelen. Maar vind dan maar eens landjes welke lekker aan elkaar gewaagd zijn

Onze 4e speler is redelijk onbekend met het spel en heb met hem de afgelopen weken een pot gespeeld. Hij als Joegoslavie en ik als Italie. Dit was erg leuk om te spelen
Voor hem was het zowiezo een beetje bekijken hoe en wat, maar het bleek een leuke uitdaging te zijn om met deze landen te gaan rellen

We begonnen met timepatch in 1933. Direct een alliantie gemaakt en afspreken gemaakt over wie welke research doet om dit later te traden. Ik zat in oorlog met Etiopie. Dit even snel afgemaakt en vervolgens de meeste troepen vanuit Afrika naar Italie gehaald. M'n grote vriend heeft als oefening Albanie direct geannexeerd.

Na een aantal maanden de oorlog verklaard aan Oostenrijk. En binnen no time samen er overheen gelopen. Daarna Tsjechië. Toen we Tsjechië binnenvielen verklaarde Polen ons de oorlog. Ik ben nog even polen binnengelopen zodat het leger van Joegoslavie ongestoord Tsjechië kon verorberen. Nadat Tsjechië deel was geworden van onze natie begon Polen in te zien dat ze dat niet gingen volhouden en boden vrede aan voor een aantal proventies.
Wij besloten hiermee akkoord te gaan. Het was immers nog voor de grote oorlog en we wilden proberen het duitse leger af te sluiten wanneer deze polen binnenviel.

Na een paar maanden stabiliseren werd het '36 De Spaanse burgeroorlog begon. Ik had reeds zo'n 24 van m'n beste divisies naar Rome teruggestuurd en ben met de boot in Barcelona aan land gekomen. Nog rustig wat afgewacht tot de Spanjaarden elkaar het leven zuur genoeg gemaakt hadden zodat ik er relatief gemakkelijk overheen kon lopen. Tegelijkertijd aan de andere kant vielen we Roemenie aan. Bulgarije verklaarde ons de oorlog. Niet slim. Dus hun ook maar meteen geannexeerd.

Hierna is m'n Joeg-homie doorgelopen griekenland in. Nadat ik Spanje had geannexeerd ben ik teruggelopen naar de grens bij Duitsland en Polen. Ook het leger van Joegoslavie hier geplaatst en maar even afgewacht op een actie van Hitler. wachten... en wahten.. en er gebeurde niks. Had het nog niet eerder meegemaakt, maar Hitler is helemaal nergens heen gegaan!

In '40 is Joegoslavie doorgelopen Turkye in. en doorgelopen om Perzie ook te annexeren. Dit was erg nuttig vanwege de olie die we wel hard nodig hadden om alle voertuigen te kunnen laten rondcrossen door europa. Italie begon een amphibische aanval vanuit Spanje op Nederland. In Rotterdam kwam ik aan land met zo'n 20 divisies. Nadat ik in een paar dagen zonder tegenslag Nederland had veroverd kwamen ze met een voorstel; Rotterdam, Friesland, Groningen, Paramaribo en driekwart van de indische provinties voor Italie. Amsterdam, Utrecht en Arnhem terug naar NL grondgebied. Hier heb ik mee ingestemd om zo een aantal mooie landjes te hebben vanuit waar heel wat andere landen binnen bereik kwamen

Daarna maar meteen Belgie binnengewandeld en Luxembourg geannexeerd Om het even netjes af te maken meteen Portugal de oorlog verklaard. Nu had ik meteen een goede rede om Afrika verder in te trekken en zo Portugal en Belgie ook helemaal over te nemen. Hierna Noorwegen en Zweden gepakt.

En toen was Duitsland eigenlijk wel aan de beurt. Alle legers weer naar de grens getrokken. Ook alle Militaire politie en legers uit Belgie en Luxemburg weggehaald omdat het geen zin had om daar een extra linie te verdedigen. Zwitserland meteen onderweg nog even meegenomen en Duitsland de oorlog verklaard. Duitsland rende uiteraard meteen naar Gent en wij konden na een aanatl pittige veldslagen richting Berlijn trekken. We hadden een gezamelijk leger van ongeveer 300 divisies. (80 modern tank divisies, 50 gemotoriseerde/gemechaniseerde divisies en nog wat divisies te voet.) Dit bleek wel genoeg te zijn om Hitler op de knieen te krijgen.

Hierna Polen in rap tempo geannexeerd, Hierna verklaarde ik Esland de oorlog. En toen verklaarde Mexico ons de oorlog . Een paar dagen later kwamen ze hier op terug door vrede aan te bieden. Prima, wie weet komen we nog wel een keer die kant op

De volgende keer dat we doorgaan gaan we proberen om de russen aan te vallen. Dat gaat misschien wel een drama worden.. we zullen zien
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:52:03 #53
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50409051
Eigenlijk moet iemand een mod/versie maken met een fantasiewereld ofzo. Voor mij is de rek er hier een beetje uit.

Ik snap trouwens niet dat je nog geen oorlog hebt met de VS/UK/Sovjets. Dat moet wel met die beligerance...
pi_50409182
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:52 schreef PLAE@ het volgende:
Eigenlijk moet iemand een mod/versie maken met een fantasiewereld ofzo. Voor mij is de rek er hier een beetje uit.

Ik snap trouwes niet dat je nog geen oorlog hebt met de VS/UK/Sovjets. Dat moet wel met die beligerance...
In het laatste deel, Armageddon zitten 2 fantasie scenario's

We hebben alle 2 een belligerance van boven de 280
Nadat ik de oorlog verklaarde aan Esland verklaarde ook de USA ons de oorlog. En met hun dus alle allies

Dus, exit game, en een save van 2 maanden geleden gestart. Eerste maar Rusland de volgende keer proberen

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2007 13:57:33 ]
pi_50412674
Dat je dit nog steeds speelt Roellie

Ben de demo aan het downloaden...
Children of the night. What music they make.
pi_50413558
De demo is corrput
pi_50414013
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:25 schreef DeHovenier het volgende:
Dat je dit nog steeds speelt Roellie

Ben de demo aan het downloaden...

Het spel lag hier al even stof te happen toen een aantal vrienden het begonnen te spelen, multiplayer maakt het wel weer even leuk om te spelen

Maar niet te vaak, 1x per 2 maanden een lange game. Zolang je elke keer maar een nieuwe uitdaging voor jezelf kan creëren
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:09:16 #58
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50416362
Hee Roellie, ik zou wel eens een potje mee willen spelen joh

moet ik maar eens de legale versie kopen, heb een gekopieerd cdtje van een vriend.. of is dit niet nodig?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:19:54 #59
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50416730
niet nodig hoor.
pi_50417032
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:19 schreef PLAE@ het volgende:

niet nodig hoor.
Dus ik kan ook met een illegale versie meedoen?
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:00:26 #61
172358 oddman
Introspecteur
pi_50446352
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:36 schreef Rave_NL het volgende:
Toen ik met de VS Canada binnenviel verplaatsten ze hun hoofdstad ook steeds, maar toen ik ook hun laatste VP overnam was dit ook over.

Ik zoek ook nog een goede manier om de partizanrestistance in de kiem te smoren, over het algemeen gebruik ik garissons met een mp-attachment, maar het probleem is dat ik nu met NL diep in de shit zit.
Ik ben opnieuw begonnen met NL, van easy/easy naar normal/normal, en meteen merk ik dat je vooral in je IC's en TC's wordt gekort.

[afbeelding]

Dit is dus de situatie tot nu toe, europees belgië is van mij, ben geallieerd met deutschland en ben de franse grens aan het versterken. Enige nadeel is dat ik dus moet kiezen tussen statische verdediging en units, omdat mn IC zo klein is. En aangezien mijn IC zo klein is kan ik dus ook geen MP-garrisons maken en dus blijf ik met de partizans zitten, waardoor mn IC klein blijft, en dat alles onder de tijddruk van 1 september '39.

En als klap op de vuurpijl heb ik ook nog maar een manpower-growth van 0.06

Godvergeten kutspel.

Maar de voldoening als alle stukjes samenvallen en je plannetje werkt geeft zóóóó veel voldoening...
Duuuuuuuuuuuude, 24% dissent is echt moordend.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:48:19 #62
168777 Rave_NL
pi_50448254
Ik zeg een keer een potje doen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:49:04 #63
168777 Rave_NL
pi_50448279
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:00 schreef oddman het volgende:

[..]

yep, daarom ging het ook fout.
pi_50448317
tvp, ik ga de demo ook eens dl.
pi_50448821
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:49 schreef Aufruhr het volgende:
Moet je doen via download.com, via Gamershell ed krijg je een corrupte file. Althans, ik dan
pi_50448859
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:09 schreef Pumatje het volgende:
Hee Roellie, ik zou wel eens een potje mee willen spelen joh

moet ik maar eens de legale versie kopen, heb een gekopieerd cdtje van een vriend.. of is dit niet nodig?
hoeft geen legale versie te zijn zolang je maar dezelfde patches geinstalleerd hebt

Multiplayer is erg leuk, maar ik heb gemerkt dat het toch vervelend spelen wanneer je niet echt samen in dezefde kamer zit. Communiceren met de chat kan, maar het kan vooral vervelend zijn wanneer iemand oorlog heeft en de tijd op "normal" wil hebben. Zou je dan bijvoorbeeld USA spelen dan kan je vaak de eerste 10 uur uit je neus gaan eten omdat de tijd zo langzaam gaat.

We hebben het jaren geleden wel een keer gedaan trouwens.. via internet.. op een zondag, met.. was jij het PLEA@?
Hoe verliep dit voor jou gevoel?
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:00 schreef oddman het volgende:

[..]

Duuuude dat was zo ongeveer ook mij reply op die post ghehe
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:49 schreef Aufruhr het volgende:
down gewoon een torrent. Het hele spel is maar iets meer dan 500meg. En je kan er alles mee doen, zelfs online spelen
pi_50449233
Piraterij is een misdrjif

torrent staat al op 72%

pi_50449281
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:14 schreef Aufruhr het volgende:

torrent staat al op 72%

Vraag gerust als je iets niet snapt, het is niet het makkelijkste "spel" om snel te leren
pi_50449366
Ja, is goed.

Dit spel laat me trouwens een beetje denken aan Europa Universalis 3, maar dan tijdens de WO.
pi_50449462
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:18 schreef Aufruhr het volgende:
Ja, is goed.

Dit spel laat me trouwens een beetje denken aan Europa Universalis 3, maar dan tijdens de WO.
ja, het is zo ongeveer hetzelfde, behalve de tijd waar het afspeeld inderdaad

Ik heb laatst de nieuwste Europe Universalis ook geprobeerd, maar dat gaat op sommige dingen nog even een stapje verder als dit. Wel leuk hoor, Ik hou er wel van wanneer je zoveel mogelijk kleine aanpassingen kan maken in een spel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2007 14:24:42 ]
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:21:42 #71
168777 Rave_NL
pi_50449496
Dat is het ook, toch vind ik dit duidelijker dan EU3
pi_50449712
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:21 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

ja, het is zo ongeveer hetzelfde, behalve de tijd waar het afspeeld inderdaad

Ik heb laatst de nieuwste Europe Universalis ook geprobeert, maar dat gaat op sommige dingen nog even een stapje verder als dit. Wel leuk hoor, Ik hou er wel van wanneer je zoveel mogelijk kleine aanpassingen kan maken in een spel.
Idem. Ben blij dat het een soortgelijk spel is. Met eu3 heb ik mij ook een zéér lange tijd mee bezig gehouden.
pi_50450367
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:14 schreef Aufruhr het volgende:

torrent staat al op 72%

94,6%
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:47:11 #74
168777 Rave_NL
pi_50450455
Ik heb de rest van de dag vrij.

potje?
pi_50450783
Zou wel willen, maar ik ben een n00b en ik heb geen tijd
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:32:41 #76
168777 Rave_NL
pi_50452237
Tsja
pi_50452440
Doomsday is geinstalleerd

Waarschijnlijk kan ik in het weekend wel spelen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:54:47 #78
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50453171
ha! Deutschland is NO more!!! Ik heb het veroverd

Polen was te ver, maar ik kon uitbreken met mijn totaal vermoeide en uitgeholde divisies naar Berlijn, en eenmaal ik die had begon de Soviet wals te rollen en zorgde dat vele duitse legers zich terugtrokken naar het zuiden.. Frankrijk begon Italie binnen te vallen, dat zag ik aankomen dus ik blokte de weg in het zuiden voor Frankrijk, dan kon ik Italie dadelijk als toetje nemen

Het werd een uitputtingsstrijd die nog een half jaar!!! duurde voor Duitsland. Op een gegeven moment had ik wel een probleem. Duitsland was dan wel omsingeld en nog maar in bezit van zo'n 9 provincies, maar die waren bij Praag, Bratislava etc.. Dus helemaal rondgebouwd met Land Fortifications etc. etc. ( bv de provincie Usti )

Toch braken ze en helaas helaas Wenen werd voor de soviets.. Ik kreeg de kruimels Maar niet getreurd WANT!

tataaaa

Mijn probleem is manpower.. dat is maar 0,16 qua growth

ik heb de mofo's

Duitsland kon ik Annexeren ( heb geen idee waarom ik dat nu wel kon en voorgaande potjes niet )
Italie niet, frankrijk bezit ook wel 2 VP lokaties, weet niet of dat uitmaakt? Maar ze hebben onder Albanie nog wat provincies.

Dus.. ik ga nu bekijken wat ik doen moet.. Ik ben bezig met het bouwen van een gigantische verdedigingslinie om de Soviets buiten te houden. ( Of hoef ik daar niet van te vrezen? )

En ik plan om zoveel mogelijk autoritair te worden en Eerst Zwitserland binnen te vallen, daarna weer opbouwen, flink wat AA.. en dan Frankrijk aan te pakken.

Maar dat vereist weer een grooooot leger omdat ik in mijn 1tje, ja goed belgie ook dan.. zal zijn .
Dus ehm..hoe krijg ik die mangrowth omhoog? ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Pumatje op 14-06-2007 16:00:22 ]
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:09:44 #79
168777 Rave_NL
pi_50453701
Manpower zuigt.
Ik zit nog steeds met een manpower van 0.08 terwijl ik NL, België en stukjes Duitsland heb, jij 4x zoveel land en slechts 2x zoveel MP?
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:22:57 #80
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50454313
heb helemaal geen MP niet nodig.. dissent is 0,00
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:33:10 #81
168777 Rave_NL
pi_50454820
MP -> manpower bedoel ik
pi_50455479
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:54 schreef Pumatje het volgende:
ha! Deutschland is NO more!!! Ik heb het veroverd

Polen was te ver, maar ik kon uitbreken met mijn totaal vermoeide en uitgeholde divisies naar Berlijn, en eenmaal ik die had begon de Soviet wals te rollen en zorgde dat vele duitse legers zich terugtrokken naar het zuiden.. Frankrijk begon Italie binnen te vallen, dat zag ik aankomen dus ik blokte de weg in het zuiden voor Frankrijk, dan kon ik Italie dadelijk als toetje nemen

Het werd een uitputtingsstrijd die nog een half jaar!!! duurde voor Duitsland. Op een gegeven moment had ik wel een probleem. Duitsland was dan wel omsingeld en nog maar in bezit van zo'n 9 provincies, maar die waren bij Praag, Bratislava etc.. Dus helemaal rondgebouwd met Land Fortifications etc. etc. ( bv de provincie Usti )

Toch braken ze en helaas helaas Wenen werd voor de soviets.. Ik kreeg de kruimels Maar niet getreurd WANT!

tataaaa

Mijn probleem is manpower.. dat is maar 0,16 qua growth

[afbeelding]

ik heb de mofo's

Duitsland kon ik Annexeren ( heb geen idee waarom ik dat nu wel kon en voorgaande potjes niet )
Italie niet, frankrijk bezit ook wel 2 VP lokaties, weet niet of dat uitmaakt? Maar ze hebben onder Albanie nog wat provincies.

Dus.. ik ga nu bekijken wat ik doen moet.. Ik ben bezig met het bouwen van een gigantische verdedigingslinie om de Soviets buiten te houden. ( Of hoef ik daar niet van te vrezen? )

En ik plan om zoveel mogelijk autoritair te worden en Eerst Zwitserland binnen te vallen, daarna weer opbouwen, flink wat AA.. en dan Frankrijk aan te pakken.

Maar dat vereist weer een grooooot leger omdat ik in mijn 1tje, ja goed belgie ook dan.. zal zijn .
Dus ehm..hoe krijg ik die mangrowth omhoog? ?
Netjes
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:08:17 #83
172358 oddman
Introspecteur
pi_50456257
Annexeren kan je als je alle VP (victory points) en de hoofdstad hebt.
Sterker nog, je kan annexeren als jij de hoofdstad bezet en zij geen vrije VPs meer hebben; het maakt dus niet uit dat de Fransen er een paar hebben.
Het kan zijn dat je nog een VP of wat in Ethiopië / Somalië hebben.

Oh, bovendien: je wil eigenlijk Hearts of Iron 2: Doomsday hebben, die heeft nog een paar extra goodies zoals supersonic jets en Main Battle Tanks.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:27:29 #84
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50457017
waarom kan ik dan Italie niet annexeren??

Of zijn er nog VP's van ze in Afrika? ofzo..

Maarrem.. ja hoe krijg ik die MP omhoog? Frankrijk heeft een force pool van over de 1000
ik 1

en ja ik hweet het, ik wil idd ook HOI Doomsday
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:33:25 #85
172358 oddman
Introspecteur
pi_50457207
VP's waarschijnlijk in Ethiopië. Ze veroveren dat altijd in het begin, ze beginnen in '36 in oorlog met vriend Haile Selassie, keizer van Ethiopië.

Manpower is simpelweg omdat Nederland niet zo veel mensen heeft.
Je kunt dat verhelpen door een People's War Chief of Staff (minister) (weet niet of Nederland er wel een heeft, trouwens) of sommige Security Ministers, die geven soms ook een bonus (Men of the People, Compassionate Gentlemen?).
- Bertrand Russell
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:38:42 #86
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50457392
Ja maar dude... ik bezit meer dan half europa
maakt dat dan niets uit??

En ehm.. daarnaast hoe zorg ik dat ik doorspelen kan? Timepatch ?
pi_50457650
Ik probeer het spel te ontcijferen, veel functies zeg
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:37:26 #88
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50459275
Btw roellie, toen ik met NL voor de 3e keer begon ( en dan ook goed ) en langs elke grensprovincie 10 LandF. had staan met elk 8 divisies level : 1939 met 6 pantserdivisies ( cromwell's ) verspreid deed Duitsland ook niets

Ja om mij heen gaan , proberen de maginot linie over te steken
pi_50460688
quote:
[b]Op donderdag 14 juni 2007 17:08
Oh, bovendien: je wil eigenlijk Hearts of Iron 2: Doomsday hebben, die heeft nog een paar extra goodies zoals supersonic jets en Main Battle Tanks.
yep, Doomsday is owkay

Manpower is een probleem met Nederland.
En dat zal het blijven tot je echt een grote lap grond kan bemachtigen. Dan nog gaat dit niet direct.
Bij bezetting krijg je volgens mij geen manpowerbonus. Je moet de boel annexeren voordat je er manpower bij gaat krijgen. Het kan wel een aantal maanden duren voordat je manpower omhoog gaat, maar dit gaat heeel langzaam. Elke provincie levert op den duur een kleine bijdrage aan je manpowergrowth

een aantal tips;

NL begint volgens mij met +0.06 manpower. Een tech-tree onder industrial geeft je een manpowerbonus (+5% per research). Hiermee kan je de manpowergrowth naar 0.09 krijgen als ik me niet vergis

In bezette gebieden plaats je Garisson Divisies met MP brigades. Deze houden de provincie " onder de duim". Ook zorgen deze voor een kleine daling in dissent in aansluitende provincies. Plaatst je deze divisies zorgvuldig zodat je niet overal een divisie hoeft te plaatsen maar wel de dissent overal laag blijft. (zie de partizan map-mode voor een overzicht van het dissent).

Train enkel garisson divisies voor de MP. Waarom geen infanterie? Het werkt net zo goed; maar Garisson's kosten 6 manpower en normale infanterie kost 10 manpower.

Bekijk je ministers. Er komen er naarmate je later bent in het spel steeds meer ministers beschikbaar welke dingen bonussen (of penalty's) geven zoals je manpower-growth. Ik weet zo niet uit m'n hoofd of NL zo'n minister heeft.. te lang geleden dat ik dat gespeeld heb.

Ga je aanvallen? Probeer dit dan met een zo groot mogelijke overmacht te doen. des te minder doden zullen er aan jou kant vallen wat dus weer minder manpower kost.

En als laatste, Pumatje, Ik denk dat je aardig ver genoeg bent om het grootste gedeelte van je infanterie divisies te disbanden (ontslaan ). Hiervoor krijg je dan 10 manpower voor elke divisie terug (mits de divisie op volledige sterkte is, dus wanneer je geen reinforcments nodig hebt). Bouw tanks, veeel tanks. Lekker snel, goed in de aanval en ze kosten 7 manpower per divisie.

Heb je gebieden een aantal jaren in bezit dat kan je de MP daar weghalen. Er zal geen uitbraak van ellende komen en deze provincie zal zich gedragen als een onderdeel van Nederland. Je kan je MP dus heel rustig aan telkens verplaatsen an nieuw veroverd gebied.

ik ga voor een complete handleiding den ik
pi_50460850
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:37 schreef Pumatje het volgende:
Btw roellie, toen ik met NL voor de 3e keer begon ( en dan ook goed ) en langs elke grensprovincie 10 LandF. had staan met elk 8 divisies level : 1939 met 6 pantserdivisies ( cromwell's ) verspreid deed Duitsland ook niets

Ja om mij heen gaan , proberen de maginot linie over te steken
Die 10 forten zijn echt zo heerlijk daar

Maar wanneer de nazi's door belgie rammen heb je een probleem bij Rotterdam
zag ik niet zo'n plaatje hiervan op de vorige pagina

Ik heb trouwens ook wel eens meegemaakt dat ze met een amphibische aanval in Amsterdam aan land kwamen omdat ik m'n hele leger aan de grens had staan. Da's ook ff schrikken
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:49:01 #91
168777 Rave_NL
pi_50461760
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:25 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Die 10 forten zijn echt zo heerlijk daar

Maar wanneer de nazi's door belgie rammen heb je een probleem bij Rotterdam
zag ik niet zo'n plaatje hiervan op de vorige pagina
*kuch*

Rotterdam is ook prima te verdedigen met 2 marinierdivisies, 1tje met artillerie en 1 met antitank. Omdat Rotterdam een moerasgebied is krijgen ze hier ook een primabonus voor.
En 1 enkele infantry'36-divisie van mij is erin geslaagd om de gehele opmars van de nazi's in Noorwegen te stoppen, gewoon een kwestie van hinderlijk in de weg liggen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:51:15 #92
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50461850
haha

leuke AI dus wel..

Ja dat probleem bij Rdam kreeg ik ook, toen maar 10 LF's daar neergezet problem solved

Hmm. Mijn MP growth is nu 0,16 en het schiet gewoon niet op. Ik plan een aanval voor Frankrijk.
En ben net klaar met het onderzoeken van Mech. infanterie, ( wat is het verschil tussen gemotoriseerde en gemechaniseerde infanterie eigelijk? )

Daarnaast, ik heb Denemarken maar freedom gegeven.. dat arme volkje, het is nu een puppet. Komt goed als ik Frankrijk erbij krijg straks..
  vrijdag 15 juni 2007 @ 09:50:04 #93
172358 oddman
Introspecteur
pi_50477521
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:51 schreef Pumatje het volgende:
Hmm. Mijn MP growth is nu 0,16 en het schiet gewoon niet op. Ik plan een aanval voor Frankrijk.
En ben net klaar met het onderzoeken van Mech. infanterie, ( wat is het verschil tussen gemotoriseerde en gemechaniseerde infanterie eigelijk? )
Mech. Inf. (MEC) is eigenlijk meer zo iets als Armor (ARM) (tanks) dan Motorized Inf. (MOT)
MEC heeft, net als ARM, een hoge 'hardness', wat betekent dat alleen units met een hoge Hard Attack (andere tanks, tank destroyers - zelfzaam, zeker in het begin) schade doen.
Softness ratings (uit m'n hoofd):
INF: 100% - hard attack doet niets, soft attack volledig effect
MOT: 80% - voornamelijk soft
MEC: 60% - best wel soft
ARM: 30% - voornamelijk hard
Je kunt die hardness nog beefen door er bijvoorbeeld Heavy Armor brigades aan te hangen, of SP-ART (self-propelled artillery). Ook light tank brigades en tank destroyer brigades geven hardness.

Je moet maar eens op de paradox fora kijken, daar hebben ze het vaak over leuke tactieken.
(forum.paradoxplaza.com/forum)
- Bertrand Russell
pi_50491240
Zometeen ff wat tut's spelen
pi_50492599
ik heb die tut's gedaan, maar bak er nog wreed weinig van. Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik er verloren in loop.

Ook kan ik me er op ergeren hoe traag het allemaal wel niet gaat met van die kleine landen als Belgie en Nederland.

Ook nog een vraagje. Wat zijn ongeveer de basis dingen die jij als (ervaren) speler doet? Wat gebeurt er als ik meer fabrieken bijbouw?

groetjes,

de ubernoob.
pi_50492659
ohja Pumatje, hoe kan het dat jij oorlog hebt kunnen verklaren aan Deutschland terwijl je eigenlijk democratisch bent. Wenneer ik bij Diplomatics kijk kan ik aan niemand de oorlog verklaren omdat ik democratisch ben en niet autoritair.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:15:14 #97
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50492894
Omdat die moffen een beetje brutale buitenlandse politiek aan het voeren waren, ze hebben zeeer hoge beliggerence waardoor je ze de oorlog kan verklaren.

Inmiddels bezit ik met Nederland : Luxemburg, Duitsland, Geheel yougoslavia, Wat eilanden in de oceaan, Stukjes in Zuidamerika, Antillen, Indonsie, Italie, Zwitserland, Denemarken, Oostenrijk, en ik ben vast wel wat vergeten, half 1946 inmiddels. Maar ik zou die niet de oorlog verklaren, helemaal niet als je net begint :p

ik was bezig met het 3e potje en snapte het inmiddels wel.. je hebt echt 10 Landfort. nodig op elke grenzende provincie, ook in Rdam want Belgie overlopen ze zo, dan moeten in die provincies zeker 8 divisies staan. Dan wil Duitsland je wel eens negeren

[ Bericht 33% gewijzigd door Pumatje op 15-06-2007 17:20:37 ]
pi_50493105
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:15 schreef Pumatje het volgende:
Omdat die moffen een beetje brutale buitenlandse politiek aan het voeren waren, ze hebben zeeer hoge beliggerence waardoor je ze de oorlog kan verklaren.

Inmiddels bezit ik met Nederland : Luxemburg, Duitsland, Geheel yougoslavia, Wat eilanden in de oceaan, Stukjes in Zuidamerika, Antillen, Indonsie, Italie, Zwitserland, Denemarken, Oostenrijk, en ik ben vast wel wat vergeten, half 1946 inmiddels. Maar ik zou die niet de oorlog verklaren, helemaal niet als je net begint :p

ik was bezig met het 3e potje en snapte het inmiddels wel.. je hebt echt 10 Landfort. nodig op elke grenzende provincie, ook in Rdam want Belgie overlopen ze zo, dan moeten in die provincies zeker 8 divisies staan. Dan wil Duitsland je wel eens negeren
Ah ok.

Damn you're good . Hoe lang speel je dit spel al? Straks ga ik nog eens proberen. Kan je me mss een land aanraden waarmee ik het allemaal kan leren?
pi_50494598
Aufruhr.

Met je rechtermuisknop op de tijds-balk en je krijgt een mogelijkheid tot het versnellen of vertragen van de tijd.

Bij production heb je een aantal schuifbalkjes rechts bovenin. Deze zijn belangrijk.
Consumer-goods moet altijd in de plus staan (dan is het getal in het wit weergegeven), Production is het grote vak waar je dus zelf je te produceren dingen uitkiest. Supplies moet ook weer in de plus staan.

of is dit allemaal weer te basic
pi_50497624
Voor mij wel, en heb net alle tut's doorlopen

Had net een game gestart met Duitsland, ik denk, ik ga ff wat testen en val NL aan. Gelijk werd mij de oorlog verklaard door Frankrijk, en daarna de rest van de Alllies. Maarrrr ik heb wel Luxemburg en wat NLse provincies gepakt

Ik vind het zelf lastig om lange termijnresultaten te krijgen, ik wil altijd alles zo snel mogelijk

Ik ga nu eens beginnen met een ander land denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')