quote:
[b]Op
donderdag 14 juni 2007 17:08Oh, bovendien: je wil eigenlijk Hearts of Iron 2: Doomsday hebben, die heeft nog een paar extra goodies zoals supersonic jets en Main Battle Tanks.
yep, Doomsday is owkay
![]()
Manpower is een probleem met Nederland.
En dat zal het blijven tot je echt een grote lap grond kan bemachtigen. Dan nog gaat dit niet direct.
Bij bezetting krijg je volgens mij geen manpowerbonus. Je moet de boel annexeren voordat je er manpower bij gaat krijgen. Het kan wel een aantal maanden duren voordat je manpower omhoog gaat, maar dit gaat heeel langzaam. Elke provincie levert op den duur een kleine bijdrage aan je manpowergrowth
een aantal tips;
NL begint volgens mij met +0.06 manpower. Een tech-tree onder industrial geeft je een manpowerbonus (+5% per research). Hiermee kan je de manpowergrowth naar 0.09 krijgen als ik me niet vergis
In bezette gebieden plaats je Garisson Divisies met MP brigades. Deze houden de provincie " onder de duim". Ook zorgen deze voor een kleine daling in dissent in aansluitende provincies. Plaatst je deze divisies zorgvuldig zodat je niet overal een divisie hoeft te plaatsen maar wel de dissent overal laag blijft. (zie de partizan map-mode voor een overzicht van het dissent).
Train enkel garisson divisies voor de MP. Waarom geen infanterie? Het werkt net zo goed; maar Garisson's kosten 6 manpower en normale infanterie kost 10 manpower.
Bekijk je ministers. Er komen er naarmate je later bent in het spel steeds meer ministers beschikbaar welke dingen bonussen (of penalty's) geven zoals je manpower-growth. Ik weet zo niet uit m'n hoofd of NL zo'n minister heeft.. te lang geleden dat ik dat gespeeld heb.
Ga je aanvallen? Probeer dit dan met een zo groot mogelijke overmacht te doen. des te minder doden zullen er aan jou kant vallen wat dus weer minder manpower kost.
En als laatste, Pumatje, Ik denk dat je aardig ver genoeg bent om het grootste gedeelte van je infanterie divisies te disbanden (ontslaan
![]()
). Hiervoor krijg je dan 10 manpower voor elke divisie terug (mits de divisie op volledige sterkte is, dus wanneer je geen reinforcments nodig hebt). Bouw tanks, veeel tanks. Lekker snel, goed in de aanval en ze kosten 7 manpower per divisie.
Heb je gebieden een aantal jaren in bezit dat kan je de MP daar weghalen. Er zal geen uitbraak van ellende komen en deze provincie zal zich gedragen als een onderdeel van Nederland. Je kan je MP dus heel rustig aan telkens verplaatsen an nieuw veroverd gebied.
ik ga voor een complete handleiding den ik