abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 mei 2007 @ 14:10:08 #1
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49606257
Hearts of Iron

Een strategisch economisch real time conquest spel dat zich afspeelt in de periode van de aanloop tot na de 2e wereldoorlog.

Waar het draait om productie van strijdkrachten

Het voeren van diplomatiek spel

en het voorbereiden van grootschalige aanvallen

Deel 3 alweer, hier verder

fight on

[ Bericht 78% gewijzigd door Pumatje op 21-05-2007 15:55:38 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_49616257
Sinds een week speel ik ook dit mooie spel.

Ik ben begonnen als Rusland in de 36 campain en ben van plan de duitsers te stoppen ter hoogte van kiev.

Maar mijn vraag is hoe richten jullie je leger in?

Mijn plan isvoor de verdediging steeds groepjes van 12 inf te gebruiken tot dat de field marshals op zijn. Vervolgens kleinere groepjes te gebruiken. Daarnaast wil ik een aantal Armor groepjes maken met een HQ en 5/6 tanks en 5/6 motorized inf. Met deze Amor wil ik de duitser omsingelen als ze zich (hopelijk) vastgelopen hebben op mijn verdedigingslinie.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 00:41:13 #3
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49630636
intressant, let wel op dat je legers niet te groot worden per legergroep, anders krijg je daar penalty's voor.

Zelf zit ik met een probleem, ben met Nederland begonnen met spelen in 36, als een gek de gehele grens volgebouwd met kazematten en gevuld met 30 infanterie divisies en 2 legers van Pantsers ( cromwell's ) mijn infanterie op de kwaliteit van 1939 en een zo sterk mogelijke verdediging opgebouwd, daarbij wel 2 provincies moeten opgeven, het werd anders onverdedigbaar.

Toen belgie's leger overgenomen, maar tegen de tijd dat de oorlog uitbrak werd belgie overrompeld, nu had ik daarna meteen de alliantie gesloten met Engeland en Frankrijk laat ook nog eens heel frankrijk zich overlopen, Fall gelb Mislukte totaal en nog weten die Fransen geen stand te houden..

heb ik hun leger onder controle gekregen moet ik godsakker alle franse legers gaan transporten naar mijn eigen land, en nu is dus Frankrijk veroverd door Duitsland, Belgie, Luxemburg en Polen. Nederland is het Enige land op het Westelijk Europese land wat de Duitsers niet hebben kunnen veroveren, ik word wel de gehele tijd aangevallen door ze, maar ik ben te sterk en geconcentreerd.

Nu is dit klote want : :}

1. Die Knoflookstokbroden vreten aan mijn supplies, hoe los ik dat op?

2. Hun schepen kunnen nergens meer heen ( ze hebben een best leuke vloot, maar ik zie bij de olievoorraad rode druppels, dus ze kunnen niet uit de haven in principe.

3. Ik ben totaal geisoleerd, weliswaar met veel troepen maar om een aanval te leveren die effect zal hebben zal ik zeker nog 2 jaar moeten produceren.

4. Hoe, en waar val ik aan? Wat is het meest verstandig? Vooral HOE? Via 1 provincie? Die duitsers winnen een verdediging al ook al val ik met 2 x zoveel divisies aan!!!

5. Hoe ga ik verdedigen tegen japan???? En waar?
pi_49662747
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 00:41 schreef Pumatje het volgende:

1. Die Knoflookstokbroden vreten aan mijn supplies, hoe los ik dat op?
Meer supllies maken alhoewel dat veel kost of traden?
quote:
4. Hoe, en waar val ik aan? Wat is het meest verstandig? Vooral HOE? Via 1 provincie? Die duitsers winnen een verdediging al ook al val ik met 2 x zoveel divisies aan!!!
De twee tactieken waar je uit kan kiezen lijkt me of encirclement of overrun. Daarnaast niet met teveel units tegelijk aanvallen dat geeft penalties. Max het aantal van de hoogste officier die aanvalt FM is dus 12. Als je een hq in de buurt hebt wordt dit nummer verdubbelt dan bij FM 24. Let ook op het terein. Bossen, moerassen en huevels zijn nietzo goed voor tanks.
quote:
5. Hoe ga ik verdedigen tegen japan???? En waar?
geen idee, probeer wat uit
  woensdag 23 mei 2007 @ 07:42:49 #5
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49673423
Goed, ik ben dus omsingelt, en het is 1942.

nog 1 jaar tot japan.

Ik kan geen extra supplies maken, aangezien ik dan te weinig reinforcments produceer. Vergeet niet, Duitsland blijft de gehele tijd aanvallen, ook al staat de soviet unie aan Berlijn, Duitsland heeft nog half Frankrijk samen Met italie en een heel stuk zuid oost europa onder controle, net als Noorwegen. Ik word continu bestookt.

Ik wacht op Amerikaanse en Engelse hulp, maar het ziet er niet snel naar uit dat er een D-day / overlord komt .
pi_49741547
goed bezig Pumatje

Ik zal nog wat nuttige dingen uit deel 1 en 2 hier plaatsen morgen als ik wat tijd heb
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:57:27 #7
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49743942
Inmiddels sta ik met mijn Nederlandse Legers aan de poorten van Warschauw.

Duitsland is voor 70% in mijn bezit. De rest deel ik met de Soviet unie.
Ik bouw een super leger op, en ga voor de blitz door Rusland.

Vele divisies verscheept naar Oostindië.
pi_49751825
Wat goed zeg! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik sta inmiddels met de SU voor Berlijn. Ik twijfel nog of ik de stad zal innemen of alleen omcirkeling en dan het hele duitse leger afsluiten van supplies. Nadeel is wel dat de UK dan misschien een d-day uitvoert.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 09:33:00 #9
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49752828
Ik heb met de hulp van Australische en Canadese transporten een aanval kunnen ondernemen in zuidfrankrijk en Italie. Zodra de Duitsers troepen onttrokken aan mijn front in Nieuw-Nederland Startte ik een omtrekkende tangbeweging, en sloot daarbij zo'n 9 duitse legers in, gelijk Denemarken bevrijd.

Toen is de As door mij Soviet Unie en Amerika vernietigd en kwam de koude oorlog, DDR meteen overvallen en naar Polen doorgestoten.
pi_49753044
Post eens wat screens Pumatje
Dat geeft een mooit plaatje van het geheel

Je hebt duitsland dus gesloopt. Netjes
Zag vantevoren wel aankomen dat belgie en frankrijk zowiezo wel veroverzouden worden. Maar netjes dat je NL in stand heb weten te houden. Maar nu ben je wel onderdeel van "the allies". toch?

Dat heb ik altijd wel jammer gevonden. Het is eigenlijk nog leuker om zonder hulp van de allies de duitsers een lesje te leren

Hoe gaat eht nu verder met je grondstoffen? Je hebt waarschijnlijk aardig wat allies troepen op je grondgebied staan. Kost dit nog wat aan supplies? of regelt elk land eindelijk een keer voedsel voor z'n eigen troepen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:29:59 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49759206
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:39 schreef Roellie80 het volgende:
Post eens wat screens Pumatje
Dat geeft een mooit plaatje van het geheel

Je hebt duitsland dus gesloopt. Netjes
Zag vantevoren wel aankomen dat belgie en frankrijk zowiezo wel veroverzouden worden. Maar netjes dat je NL in stand heb weten te houden. Maar nu ben je wel onderdeel van "the allies". toch?

Dat heb ik altijd wel jammer gevonden. Het is eigenlijk nog leuker om zonder hulp van de allies de duitsers een lesje te leren

Hoe gaat eht nu verder met je grondstoffen? Je hebt waarschijnlijk aardig wat allies troepen op je grondgebied staan. Kost dit nog wat aan supplies? of regelt elk land eindelijk een keer voedsel voor z'n eigen troepen
De enige reden dat ik me bij de allies aansloot was om ervoor te zorgen dat de Franse troepen niet zouden vergaan, die sukkels hebben echt een waardeloos leger. Dat blijkt zelfs nu, Ik had voor de Fransen een zomer offensief geplanned op de Noorderlijke Balkan dat tegelijkertijd startte met mijn zomer offensief op Oost europa, de franssen vielen zo enorm tegen dat ik met mijn Nederlandse legers hulp moest bieden Ze komen daar maar niet vooruit, terwijl mijn NL legers al in no time voor Warschauw stopte. Daar stopte mijn offensief ook gelijk aangezien de rivier langs Warschauw een mooie verdedigingslinie zou vormen.

Nu zijn de Fransen nog steeds niet echt vooruit gekomen en ik heb gekozen voor een gecombineerd soviet+duitse aanvalstaktiek.. Ik maak een blitz en trek om versterkte provincies heen.. die los ik later wel op, ze kunnen toch nergens heen, zo is Berlijn nog steeds in Handen van de DDR

De belgen en Fransen gebruiken soms nog wel Amsterdam als bevoorradingsbasis en grappig genoeg zijn dat de enige franse legers die presteren . Ik heb trouwens Controle over de Canadese , Franse, Belgische en eigen legers.

Op het moment start ik een laattste offensief voor dit jaar ( 1943 ) aangezien de winter zo komt en het mij dan verstandiger lijkt te verdedigen en stand te houden, daarvoor gelukkig ook de doctrines onderzocht.

Het laatste offensief wordt een gave tankbeweging om 5 soviet legers in te sluiten
Dit doe ik met het leger van Pessman mijn panzergeniaalgeneraal , hij heeft 8 tankdivisies van het type Comet onder zijn bevel.

Dit is een totaalplaatje. Zo zie je dat Frankrijk erg tegenvalt terwijl ze best aardige troepen ter beschikking hebben.

Ook ben ik bezig met het bouwen van een grote oorlogsvloot, best groot
Daarna word het denk ik concentreren op reinforcements en supplies voor de winter.
pi_49770026
haha wat een zooitje is het geworden

nadat het oude germany uiteen is gevallen heb je de loop van de geschiedenis behoorlijk verkloot
Munchen als alleenstaande FDR provincie, ver weg van de andere provinties. En Oostenrijk is zo te zien ook niet wat het geweset is

Polen is nog steeds een puppet van de sovjets? de rest is onafhankelijk ga ik vanuit?
Ik zou zoveel mogelijk landen welke net onafhankelijk zijn geworden zo snel mogelijk aanvallen/annexeren. Kan je de FDR de oorlog verklaren uberhaupt? Er staan in de regio nog een boel fabrieken en resources. Berlijn wil je trouwens ook wel hebben
En als je dan toch bezig bent pak Oostenrijk en Denemarken ook ff mee

Legers insluiten zoals je met die sovjets wil doen is altijd een goede manier ok oorlog te voeren. Insluiten en krijgsgevangen maken die troepen
Maar.. wil je nu al oorlog met russia? Je kan nu met een paar mooie bewegingen misschien 20 divisies insluiten en uitschakelen.. maar Rusland geeft een grooooot leger. Vergis je niet als je 250+ divisies hebben rondlopen.

hier nog een plaatje van mijn savegame destijds...

Heb ook maar even de OP uit deel1 gequote, staan nog wel wat handige dingen tussen voor mensen die het willen proberen
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:33 schreef Roellie80 het volgende:
[afbeelding]

Hearts of Iron 2, Grand Scale Strategic WWII Sim
To Secure Peace is To Prepare for War

Hearts of Iron 2 is (hoe verrassend) de opvolger van Hearts of Iron, één van de beste strategische WOII sims van de laatste jaren. Gekend om zijn detail, en berucht om zijn moeilijkheidsgraad was HoI een topper in de Strategische WOII sims.

HoI2 is op vele punten verbeterd zonder dat de diepte en de details van de game terzijde zijn geschoven, maar wel zodanig dat de speelbaarheid is vergroot.

Net als in zijn voorganger is in HoI2 de hele wereld toegankelijk en kun je één van de 175 speelbare landen door de Tweede Wereldoorlog loodsen. Wil je de fouten van A.H. omzeilen, dat kan. Wil je van Nederland weer een wereldomvattend rijk maken, dat kan ook!

Verwacht geen spectaculaire graphics of sounds, maar wel een nieuwe wereldmap, een gigantische techtree (naval, air, ground, industrial, doctrines, nuclear), een realistisch produktiemodel, wereldomspannende bondgenootschappen en handelsovereenkomsten, honderden verschillende land, zee en luchteenheden, scripted events en vele andere verbeteringen.

Al met al, voor de liefhebbers een fantastische game!!

Main features
  • Re-designed user interface enhancing the player experience as well as deepening the gameplay.
  • Detailed diplomacy and production systems with help functions to avoid micromanagement.
  • Movement-is-attack" combat system making warfare more realistic.
  • Mission-based Air and Naval system, giving options for logistical strikes and targeted bombing.
  • New political system with possibilities to change the political base of your country during the war.
  • 15 battle scenarios optimized for an evening or two for gaming. Historical scenarios like Case White, Operation Barbarossa and alternative history scenarios like Operation Watchtower and Case Green are included in the game.
  • Co-operative multiplayer, enabling players to share the same country while playing

Politiek
    Hearts of Iron 2 volgt in theorie de belangrijkste gebeurtenissen uit de Tweede Wereldoorlog gewoon na. Roosevelt wordt gekozen als president van de Verenigde Staten, Duitsland annexeert Oostenrijk, dat soort dingen. Maar als jij met een land als Duitsland speelt is het weer anders. In die situatie kun je daadwerkelijk de geschiedenis in grote lijnen veranderen door Oostenrijk bijvoorbeeld niet te annexeren.
    Ook kleinere landen krijgen hiermee te maken. Zo had ik met Nederland eens de kwestie over fascisme en het verbieden ervan. Als je voor of tegen zo'n besluit stemt heeft dat weer invloed op je politieke klimaat en voor je het weet ben je van een democratie in een dictatuur veranderd. Je kunt je politieke klimaat elk jaar een klein beetje bijstellen met een paar statistiekjes en elke verandering heeft weer grote gevolgen. Het kan zo zijn dat je productiviteit versneld wordt, maar ondertussen wordt het maken van legers duurder....
    [afbeelding]

Economie
    Naast politiek is economie ook enorm belangrijk. Gelukkig werkt dit veel makkelijker dan in andere strategygames. Je hebt boven in het scherm een aantal symbolen voor grondstoffen staan: energie, geld, olie, staal, mankracht, schaarse goederen en gewone goederen. Laatstgenoemde zijn producten voor in de winkels in je land en bevoorrading van je legers.
    In je provincies kun je verschillende dingen bouwen. Je kunt vliegvelden aanleggen, radarstations bouwen, maar de prioriteit in het begin is om je economie te laten stijgen. Je zult dus industriegebouwen uit de grond moeten stampen en de infrastructuur moeten verbeteren. Een land als Nederland heeft het wat makkelijker hiermee, want in die tijd waren wij al ontwikkeld. Maar als je naar de koloniën van Nederland gaat kijken, zoals Indonesïe, dan ligt er een hoop werk in het verschiet. Meteen in het begin van de game word je geconfronteerd met dit soort situaties: ga ik ontwikkelen of ga ik legers uit de grond stampen? En als je ergens te lang mee wacht kan dat een fatale fout en dus game over betekenen....
    [afbeelding]

Technologie
    Onderzoek is altijd belangrijk in strategygames, zo ook in Hearts of Iron 2. Je kunt talloze takken onderzoeken: infanterie, cavalerie, lichte tanks, zware tanks, tactische bommenwerpers, tactieken voor je land-, lucht- en zeemacht, verbetering van industrie: er is abnormaal veel mogelijk!
    Aangezien het onmogelijk is alles te onderzoeken moet je ook hier weer keuzes maken die kunnen leiden tot je ondergang, of juist niet. Een technologie onderzoeken vraagt om bepaalde eisen. Je hebt als land bedrijven die je kunt inhuren om iets te onderzoeken. Nederland heeft onder meer Fokker, DAF en Shell. Elk bedrijf heeft een skill tussen de één en de tien punten en een technologie heeft ook een waarde tussen die getallen in. Daarnaast staan er symbolen bij de bedrijven om te zien voor welke onderzoeken ze geselecteerd kunnen worden. Je zou dus een bedrijf kunnen inhuren die naast een laag skill-level geen gelijkende symbolen heeft met de technologie, maar dat vertraagt het researchproces zo enorm dat het niet de moeite waard is. Op die manier blijft onderzoek ook beperkt tot het soort bedrijven dat je tot de beschikking hebt.
    Een klein land als Nederland kan maximaal twee technologieën tegelijk onderzoeken, terwijl grotere landen als de Verenigde Staten maximaal vijf technologieën kunnen onderzoeken...
    [afbeelding]

System Requirements

Minimum
  • Windows 98/ ME / 2000 / XP
  • Pentium III 800 MHz 128 Mb RAM
  • 600 MB Free Hard Drive Space
  • 4 MB Video Card DirectX Compatible
  • DirectX compatible Sound Card
  • DirectX 9.0 or higher (included on the CD)

Recommended
  • Windows 98 / ME / 2000 / XP
  • Pentium IV 1200 MHz 256 MB RAM
  • 600 MB Free Hard Drive Space
  • 4 MB Video Card DirectX Compatible
  • DirectX Compatible Sound Card
  • DirectX 9.0 or higher (included on the CD)

Links/info
    Paradox
    The team behind HoI2
    Interview about HoI2
    Trailer
    HoI2 Demo
    HOI2 Wiki fansite
  • en een link naar deel 2
    Hearts of Iron II Deel 2

En om het dan maar compleet te maken;
    Er zijn sinds het laatste topic 2 update's / expansions uitgekomen voor HOI2
    Hearts of Iron 2 Doomsday

Hearts of Iron2 Armageddon

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2007 17:41:30 ]
      vrijdag 25 mei 2007 @ 20:55:34 #13
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_49775308
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 17:33 schreef Roellie80 het volgende:
    haha wat een zooitje is het geworden

nadat het oude germany uiteen is gevallen heb je de loop van de geschiedenis behoorlijk verkloot
    Munchen als alleenstaande FDR provincie, ver weg van de andere provinties. En Oostenrijk is zo te zien ook niet wat het geweset is

Polen is nog steeds een puppet van de sovjets? de rest is onafhankelijk ga ik vanuit?
    Ik zou zoveel mogelijk landen welke net onafhankelijk zijn geworden zo snel mogelijk aanvallen/annexeren. Kan je de FDR de oorlog verklaren uberhaupt? Er staan in de regio nog een boel fabrieken en resources. Berlijn wil je trouwens ook wel hebben
    En als je dan toch bezig bent pak Oostenrijk en Denemarken ook ff mee

Legers insluiten zoals je met die sovjets wil doen is altijd een goede manier ok oorlog te voeren. Insluiten en krijgsgevangen maken die troepen
    Maar.. wil je nu al oorlog met russia? Je kan nu met een paar mooie bewegingen misschien 20 divisies insluiten en uitschakelen.. maar Rusland geeft een grooooot leger. Vergis je niet als je 250+ divisies hebben rondlopen.

hier nog een plaatje van mijn savegame destijds...

[afbeelding]

Heb ook maar even de OP uit deel1 gequote, staan nog wel wat handige dingen tussen voor mensen die het willen proberen
    [..]

en een link naar deel 2
    Hearts of Iron II Deel 2

En om het dan maar compleet te maken;
    Er zijn sinds het laatste topic 2 update's / expansions uitgekomen voor HOI2
    Hearts of Iron 2 Doomsday
    [afbeelding]
    Hearts of Iron2 Armageddon
    [afbeelding]
    Je hebt gelijk, ik houd het even vol, maar daarna is het hopeloos, 1 jaar verder en er staan echt niet normaal grote legers voor de deur!

Nou ik zal je vertellen, elk land in oost europa is dus puppet Niet alleen Polen, maar Hongarije, DDR, Roemenïe, Tjechoslowakije, noem maar op En idd, West Duitsland was klein, maar OostDuitsland was evengroot als ik met West Duitsland .

en eh, hoe annexxeer ik een land eigenlijk ??

Ik denk dat ik toch maar beschamend genoeg moet gaan loaden en voordat ik de USSR aanviel, dit is niet te houden..

Probleem van alles is, ik ben nog steeds een democratisch vrij land heb enkel heel duitsland..
    Ik heb me vergist in de vloot, maar mijn plan wordt frankrijk maar binnen te vallen.. dus dat betekent ui de Alliance.. kan ik dan verwachten dat Engeland , Belgie ( ) en vooral de USA me komen aanvallen?

Want het grappige is, er heeft geen ENKEL amerikaans leger of divisie voet aan Europeesch land gezet, dus ik denk dat die hamburgers lekker blijven zitten..

Ik zal Hitler wel eens laten zien hoe je dat doet

[ Bericht 4% gewijzigd door Pumatje op 26-05-2007 12:23:35 ]
    pi_49785315
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 20:55 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik houd het even vol, maar daarna is het hopeloos, 1 jaar verder en er staan echt niet normaal grote legers voor de deur!

Nou ik zal je vertellen, elk land in oost europa is dus puppet Niet alleen Polen, maar Hongarije, DDR, Roemenïe, Tjechoslowakije, noem maar op En idd, West Duitsland was klein, maar OostDuitsland was evengroot als ik met West Duitsland .

en eh, hoe annexxeer ik een land eigenlijk ??

Ik denk dat ik toch maar beschamend genoeg moet gaan loaden en voordat ik de USSR aanviel, dit is niet te houden..

Probleem van alles is, ik ben nog steeds een democratisch vrij land heb enkel heel duitsland..
    Ik heb me vergist in de vloot, maar mijn plan wordt frankrijk maar binnen te vallen.. dus dat betekent ui de Alliance.. kan ik dan verwachten dat Engeland , Belgie ( ) en vooral de USA?

Want het grappige is, er heeft geen ENKEL leger of divisie voet aan Europeesch land gezet, dus ik denk dat die hamburgers lekker blijven zitten..

Ik zal Hitler wel eens laten zien hoe je dat doet
    Wow goed bezig zeg!

Je annexeert een land door alle provincie met victory points in te nemen. In het diplomatie scherm komt dan een knop met annexeer country. Als ik dat gedaan heb krijg ik steeds een berichtje dat het land het geaccepteerd heeft. Dus misschien kunnen ze het ook nog afwijzen. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt.

Volgens mij kan je alleen uit een alliance als de alliance met niemand oorlog heeft. En ik denk wel dat vooral engeland en usa je misschien massaal gaan bombarderen.
      zaterdag 26 mei 2007 @ 12:25:43 #15
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_49788681
    Hmm, als ik naar de ANglo-Amerikaanse activiteit kijk gedurende de hele oorlog heb ik niets te vrezen..

amerikanen en Engelsen zijn blijven zitten waar ze zaten.. de fransen zouden ook vernietigd moeten zijn maar door mij net gered.. dus in principe ben ik de enige die ze eruit heeft geknokt. cool

Ik moet nu werken, bleergh.. om 12 uur ga ik Frankrijk aanvallen
      maandag 28 mei 2007 @ 03:15:01 #16
    168777 Rave_NL
    Obey the Dance Commander!
    pi_49842826
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 09:16 schreef Warwick het volgende:
    Je annexeert een land door alle provincie met victory points in te nemen. In het diplomatie scherm komt dan een knop met annexeer country. Als ik dat gedaan heb krijg ik steeds een berichtje dat het land het geaccepteerd heeft. Dus misschien kunnen ze het ook nog afwijzen. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
    Idd, je moet de controle hebben over elke VP van dat land, en over de hoofdstad (wat in 99% ook een VP is, maar dat terzijde).

Ik speel nu met drie games, de eerste is met Duitsland (1941). Groenland, IJsland, Ierland, GB, Noorwegen, Denemarken, Nederland, België, Luxemburg (al in '36), 1/2 Frankrijk (Vichy-france wil opeens niets meer van me weten), Spanje (al in '36, vóór de Spanish Civil War), Portugal, Polen en Yoegoslavië, allemaal overrompelt door de nazilaars. Heb nu een bondgenootschap met Kroatie, Slovenië, Bulgarije, Hongarije en Italië.
    Ben nu aan het voorbereiden op operatie Barbarossa. Ben nu legereenheiden aan het produceren/samenstellen bestaande uit 1 HQ, 3 Medium Tanks en 5 Motorized Infantry (als ik wacht eventueel laten vervangen door Mechanized Infantry). Met ondersteunende normale infantry.

Plan van aanpak ->

Legermacht Noord (3 legers). Vanuit Noorwegen Finland binnenvallen, van hier uit 1 bovengenoemde legereenheid naar Leningrad, 2 naar Moskou.
    Legermacht Zuid (2 legers). Vanuit Bulgarije met transports de Zwarte zee oversteken en dan naar Stalingrad voordat ze de kans krijgen om iets terug te doen.

Legermacht Centraal. Gesteund door 10x2 paratroopers, die ik achter de linies drop (achter de rivier, om een tactische terugtrekking onmogelijk te maken). Daarna met een legermacht van 2x3 bovengenoemde eenheden een gigantische tangbeweging te maken die aansluit op de buffer van de paratroopers, om vervolgens de afgesneden eenheden de verdoemenis in te blijven bombarderen.

beetje ambiteus, maar als het werkt ben ik wel 2/3 van dat hele rode gespuis kwijt.

2e is met Nederland.

Vanaf het begin meteen zoveel mogelijk richting Authoritain, en kon in '37 volgens mij België aanvallen, met een bliksemaanval langs de Belgisch-Duitse grens, totaan de grens van Frankrijk en me daarna een aangesloten bij die Heimat, waarna Duitse Stuka's het karweitje voor me opknapte, zonder dat duitse soldaten Belgisch grondgebied in kunnen pikken. Daarna de rest van België veroverd. Vrede gesloten op basis dat ik al het europese grondgebied zou krijgen en daarna de gehele grens met Frankrijk dichtgegooid met kazematten, en de westkust met AA. Kon zo rustig voorbereiden op 1 september '39, waarna natuurlijk de pleuris uitbrak. Franse troepen trokken direct de grens over maar dankzij die verdedigingswerken kon ik ze terugslaan. Engelse vliegtuigen bombarderen me wel constant maar met mijn eigen Fokkers en duitse Messchersmitchs heb ik nu weer mijn luchtruim in eigen handen. Het is nu bijna 1940 en geen vuiltje meer aan de lucht voor mij, denk dat ik binnenkort de stoute schoenen aan ga trekken en de UK ga aanvallen. Eerst met paratroopers de haven van Cardiff veroveren, die onbewaakt is omdat er geen strand is, en dan met 3 goed uitgeruste legers op naar Londen trek.

Zo, en ben nu ondertussen ook aan het kloten met een fascistisch Amerika, met een bondgenootschap met Duitsland is het wachten tot '39, en dan de Canadese grens overtrekken.

Ik vind het trouwens wel irritant dat wanneer je voor de VP-annex-blitzkrieg ga, en je een allied hebt met eengrenzend grondgebied, die allie in kwestie dat land annexeert voordat jij uberhaupt de kans krijgt om het te doen. En toch terwijl jouw soldaten al het werk hebben gedaan.
    Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
    EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
    Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
      maandag 28 mei 2007 @ 03:18:38 #17
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_49842854
    tvp... ben erg benieuwd naar dit spel
    ik hou dit topic in de gaten
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
    pi_49859039
    Zo lekker bezig. Dat over het veroveren van de hoofdstad wist ik niet. Maar is dat dan de begin hoofdstad? Want als je een hoofdstad van een land inneemt verplaats deze zich toch? Of is dat alleen het supply depo?

Welk nivo spelen jullie trouwens? Ik speel momenteel op Normal / Normal maar ik vind het een beetje saai worden. Ik heb inmiddels met de Rus heel europa veroverd. Nu zit UK op zijn eiland en doet geen invasie naar Europa. Maar ik heb geen vloot en ook niet genoeg vliegtuigen om de UK aan te vallen. Ik schiet wel af en toe een v2 af maar echt helpen doet het niet. Het enige waar ik nog kan aanvallen is africa. Hier ben ik ook mee begonnen. Maar met die kilometers woestijn met weinig fabrieken of resources tot nu toe schiet het niet echt op.

Dan heb ik nog het probleem van italie, waar ik nog steeds oorlog mee heb en die alleen nog corcica hebben. Helaas is bij mijn laatste aanval op sicilie mijn transport vloot vernietigt. Dus ik ga maar even wat paratroepers maken.
      maandag 28 mei 2007 @ 22:36:01 #19
    168777 Rave_NL
    pi_49869194
    Toen ik met de VS Canada binnenviel verplaatsten ze hun hoofdstad ook steeds, maar toen ik ook hun laatste VP overnam was dit ook over.

Ik zoek ook nog een goede manier om de partizanrestistance in de kiem te smoren, over het algemeen gebruik ik garissons met een mp-attachment, maar het probleem is dat ik nu met NL diep in de shit zit.
    Ik ben opnieuw begonnen met NL, van easy/easy naar normal/normal, en meteen merk ik dat je vooral in je IC's en TC's wordt gekort.

Dit is dus de situatie tot nu toe, europees belgië is van mij, ben geallieerd met deutschland en ben de franse grens aan het versterken. Enige nadeel is dat ik dus moet kiezen tussen statische verdediging en units, omdat mn IC zo klein is. En aangezien mijn IC zo klein is kan ik dus ook geen MP-garrisons maken en dus blijf ik met de partizans zitten, waardoor mn IC klein blijft, en dat alles onder de tijddruk van 1 september '39.

En als klap op de vuurpijl heb ik ook nog maar een manpower-growth van 0.06

Godvergeten kutspel.

Maar de voldoening als alle stukjes samenvallen en je plannetje werkt geeft zóóóó veel voldoening...
      maandag 28 mei 2007 @ 23:12:25 #20
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_49870788
    gast, geen zorgen

Frankrijk is niet zo sterk als je denkt, ze lopen op enorm veel achter zelfs nog in 1940. Hoe heb je duitsland zo ver kunnen krijgen dat ze je opnemen in hun alliantie?

ik weet niet hoe dat bij mij werkt maar om de 1 of andere reden haat ik het duitsland dat naast me zit als ik aan het spelen ben en smeed ik alleen maar plannen om ze binnen te vallen. Maar ik ben benieuwd wat de geallieerden nu gaan doen.. bij mij viel niemand binnen ik had duitsland namelijk eind 43 al verslagen
    pi_49871022
    quote:
    Op maandag 28 mei 2007 22:36 schreef Rave_NL het volgende:
    Toen ik met de VS Canada binnenviel verplaatsten ze hun hoofdstad ook steeds, maar toen ik ook hun laatste VP overnam was dit ook over.

Ik zoek ook nog een goede manier om de partizanrestistance in de kiem te smoren, over het algemeen gebruik ik garissons met een mp-attachment, maar het probleem is dat ik nu met NL diep in de shit zit.
    Ik ben opnieuw begonnen met NL, van easy/easy naar normal/normal, en meteen merk ik dat je vooral in je IC's en TC's wordt gekort.

[afbeelding]

Dit is dus de situatie tot nu toe, europees belgië is van mij, ben geallieerd met deutschland en ben de franse grens aan het versterken. Enige nadeel is dat ik dus moet kiezen tussen statische verdediging en units, omdat mn IC zo klein is. En aangezien mijn IC zo klein is kan ik dus ook geen MP-garrisons maken en dus blijf ik met de partizans zitten, waardoor mn IC klein blijft, en dat alles onder de tijddruk van 1 september '39.

En als klap op de vuurpijl heb ik ook nog maar een manpower-growth van 0.06

Godvergeten kutspel.

Maar de voldoening als alle stukjes samenvallen en je plannetje werkt geeft zóóóó veel voldoening...
    dude,

Ik heb de oplossing voor je IC

je hebt 24% dissent. Da's is zoooo fout.
    een kwart van je bevolking zit te rellen. vandaar die partizanen.

Ga naar je production scherm. Zet je productie uit, upgrades ui en reinforcements uit.
    zet alles dat je overhebt.. en dat is momenteel niet zo veel op Consumer Goods. laat m zo een paar weken draaien en je dissent zal met steeds grotere stappen teruggaan naar de 0%

Hierna heb je meteen je IC terug op niveau, is is je bevolking weer helemaal happy

Mensen, let hierop. Dat getal beetje midden bovenin je scherm, dissent.
    Deze moet zoveel mogelijk op 0 blijven

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2007 23:21:25 ]
      maandag 28 mei 2007 @ 23:20:21 #22
    168777 Rave_NL
    pi_49871113
    Je begint als Nederland als een democratie met een hoge isolatiepolitiek. Meteen vanaf het begin de slider aanpassen naar interventiepolitiek, beetje bij beetje, en in combinatie met de juiste keuzes bij de events, zo veel mogelijk rechtse politiek, authoriteit en interventie, kun je een eind komen.
    Daarnaast blijf je je invloed uitoefenen op Duitsland, en bij een influence van +150, met een vleugje authoriteit en een 50/50 interventie aanvaarden ze je aanbod.

Ik zit nu te wachten op september '39, breidt de verdedigingslinie richting frankrijk uit en zorg voor voldoende flackbatterijen en interceptors.
    Als de eerste golven zijn afgeslagen probeer ik richting parijs te trekken, terwijl ik de kustlijn (met weinig resources en IC's) aan de moffen overlaat, waar ze hun eigen verdedigingslinie kunnen maken.

Nog 9 maandjes, de dood of de gladiolen!

*edit: nog steeds met een manpowergrowth van 0.06, is hier niets aan te doen,
    heb de agricultur-technologie al helemaal gemaxed

*edit:*edit: Nadat Duitsland Tsjechoslowakije heeft geanexeerd en slowakije een marrionetteregering heeft gegeven, heb ik de militaire controle over slowakije op me genomen, en gaan de welgeteld 2 infantrydivisies mijn kant op. Nouja, onder het mom van wie het kleine niet eert.

[ Bericht 11% gewijzigd door Rave_NL op 28-05-2007 23:37:23 ]
      maandag 28 mei 2007 @ 23:35:33 #23
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_49871666
    heh?

wat betekent die rode versie van dissent dan?
    ik dacht altijd dat het in het groen juist goed was, en in het rood fout.
    pi_49871848
    quote:
    Op maandag 28 mei 2007 23:20
    *edit: nog steeds met een manpowergrowth van 0.06, is hier niets aan te doen,
    heb de agricultur-technologie al helemaal gemaxed
    De manpower growth is inderdaad schijt met nederland.. en dat blijft ook tot je echt meer grond kan pakken.
    Maar dit heeft niks te maken met je dissent. Deze moet naar 0 en de enige manier om dat snel te doen is zoveel mogelijk productie naar consumer-goods.
    quote:
    Op maandag 28 mei 2007 23:35 schreef Pumatje het volgende:
    heh?

wat betekent die rode versie van dissent dan?
    ik dacht altijd dat het in het groen juist goed was, en in het rood fout.
    Wanneer je te weinig consumer goods produceerd gaat je dissent in het rood omhoog. Wanneer je vervolgens de slider aanpast zodat je weer genoeg consumer goods produceerd dan verspringt deze naar groen omdat er dan niks meer bijkomt. Maar serieus, een hoog dissent is een killer voor je land.
    je moet het echt prioriteit geven om deze weer terug naar 0 te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2007 23:41:43 ]
      dinsdag 29 mei 2007 @ 00:08:33 #25
    168777 Rave_NL
    pi_49872878
    Rood is dat het toeneemt, groen is dat het afneemt.

De reden voor die enorme dissent is het overnemen van belgië zonder het annexeren ervan, aangezien ze nog een paar VP's in Afrika hebben, je hebt gelijk en ik had het al laten afnemen tot 18,00 maar ik kan op dit moment geen andere points missen.

En het is begonnen, kijken of ik de eerste golven kan terugslaan.

pi_49874698
    Goed spel
    pi_49900600
    Als je van Easy naar Normal gaat begin je ook met minder industrie. En de Ai krijgt er meer.

Pas ook op met de dissent, het geeft ook een negatieve combat modifier.
      donderdag 31 mei 2007 @ 22:29:39 #28
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_49981784
    Ik ben weer opnieuw begonnen met Nederland Alleen dat land kan ik spelen, ik heb de SU geprobeerd maar dat was zo enorm groot, veel te onoverzichtelijk allemaal

Goed, ik heb het nu onder de knie ik heb 8 pantserdivisies op kunnen bouwen onder Pessman ( Cromwell's )
    Ik heb totaal 26 Infanteriedivisies ( Yr. 36 en 39 )

En het is nog geen mei. Veldlegers komen eraan voor de verdediging ( hoe kan ik die verbeteren met research eigenlijk? Welke research tak ? )

Op elk aangrezende staan er 10 Land fortificaties..

Dus verdedigen wordt een eitje, Toch wil ik Duitsland voor zijn en Luxemburg redden, als dat niet lukt wil ik meteen Denemarken ontzetten want ik merk dat uit de Richting van Saarbrücken altijd veel troepen komen.

Goed Plan A. Is het verkrijgen van de gebieden met Victorypoints en veel IC's. Ik vraag me dan het volgende af. op onderstaande foto is de tangbeweging te zien die ik wil gaan lanceren. Ik val Dortmund in daarbij Naar Saarbrücken, en via zuid de Cologne in en dan naar Saarbrücken. Voordeel is dat ik dan in zuid enkel mijn troepen zal verplaatsen naar de provincie Saarbrücken gezien dat het front verlegd. Maar in Noord zal ik nog een provincie moeten bezetten omdat ik het front enkel vergroot en geen gaten erin wil hebben. Ik wil dus een zak maken van de divisies in Aachen en Essen. Nu mijn vraag is.. Als ik mijn plan uitvoer, Honger ik de divisies dan in het omsingelde gebied uit, of worden ze dan gewoon gesupplied via Essen?

Anders val ik gewoon Wilhelmshafen binnen en houd ik daar op, want Münster is een te lastig te verdedigen provincie, ( grenst aan teveel vijandige provincies.. )
    pi_49984336
    erg ambitieus,

Mocht je Saarbrucken en Dortmund kunnen pakken dan sluit je de rest af. Maar je haalt het volgens mij nooit. Er staan ook land forten in deze gebieden en die duitse legers hebben een top organisatie vergeleken bij jou troepen.

Je zou het nu voor de grap moeten proberen, zolang het grootste gedeelte van het duitse leger nog aan de andere kant zit te vechten
      vrijdag 1 juni 2007 @ 00:11:09 #30
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_49985877
    idd, ik kwam ver, ik nam cologne, en Dortmünd.. Pakte Saarbrücken maar zodra mijn tanks er waren werd ik teruggeworpen tot Liege. Vervolgens tot Namur. En toen kwamen de Fransen kijken.. Die vechten nu al een half jaar om Luxemburg en Arion En ik houd de grenzen zoals ze zijn.

Heb de stomste fout ooit gemaakt door Italie de oorlog te verklaren dus ze killt mijn transporten.. het is zo moordend dat ik opnieuw moet laden..
    pi_50006508
    tgv
    Children of the night. What music they make.
      vrijdag 1 juni 2007 @ 22:47:40 #32
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_50018262
    Nou net geinstalleerd, eens kijken wat het is... Ik las in het vorige topic wat negatiefs over patch 1.3, moet ik het nu bij 1.2 houden of niet?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 2 juni 2007 @ 15:31:56 #33
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_50033711
    Godverrrrrrrrrrrrrrdomme!

stelletje kutfransosen.

Ik ben opnieuw met NL begonnen, nu eind 1940. Ik was net op het moment gekomen dat ik belgïe wilde verlaten met mijn 9 pantserdivisies en 3 infanterie divisies en de belgse troepen naar Nederland wilde halen zag ik een mogenlijkheid Himmlers en Von Kleists's legers af te sluiten en ze uit te hongeren.

Ik besloot extra troepen te sturen en zelfs het risico van een onverdedigd rotterdam maar te durven nemen. Het ging perfect , 13 Duitse Divisies zaten in de val, maar de Fransen moesten dan wel even 1 provincie vasthouden, ik zorgde wel voor Antwerpen EN ghent.. maar nee hoor na eenverslindende oorlog van wel 5 dagen .... versterken de fransen niet en verliezen ze de provincie. Nu dreigen wel 3 hele Nederlandse moderne legers ingesloten te raken.. grmrmrmrmnll kut AI
      zaterdag 2 juni 2007 @ 15:46:24 #34
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_50033949
    en ja hoor ze zijn ontsnapt.. fransen zuigen.
      maandag 4 juni 2007 @ 13:04:42 #35
    168777 Rave_NL
    pi_50088844
    Mijn Duitse Campagne blijft wel aardig overeind

Meteen in '36 luxemburg aangevallen en geannexeerd, wat helemaal geen protesten gaf bij de Fransen, die toch de onafhankelijkheid had gegarandeerd.

Daarna meteen met troepentransporten richting spanje en de spaanse republiek de oorlog verklaard. Hierdoor kreeg ik aardig wat Belligerance maar ook niet onbelangrijk, een tweede front voor Franrkijk. Ook kon hierdoor de spaanse burgeroolog niet plaatsvinden, en dus scheelt mij dat weer in de relaties met de buurtjes. Na Polen geanexeerd te hebben gingen mijn divisies regelrecht franrkijk in, waardoor dat ook binnen een week beslecht was (tangbeweging door belgisch grondgebied), daarna direcht een golfbeweging door zuid-frankrijk vanuit Spanje. Daarna meteen Nederland en Portugal meegenomen, net als Noorwegen, Denemarken en Yoegoslavië.

Daarna het britse luchtruim onder controle genomen om de invasie te bewerkstelligen, en in dat proces meteen Ierland meegepakt.

Nu wacht ik even tot de winter over is, upgrade ik mn troepen up to date en positioneer ze bij de Russische grens.

Gaan we kijken of de beer getemd kan worden
    pi_50097690
    Leuke verhalen allemaal
    Children of the night. What music they make.
      woensdag 6 juni 2007 @ 21:09:25 #37
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_50178410
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 13:04 schreef Rave_NL het volgende:
    Mijn Duitse Campagne blijft wel aardig overeind

Meteen in '36 luxemburg aangevallen en geannexeerd, wat helemaal geen protesten gaf bij de Fransen, die toch de onafhankelijkheid had gegarandeerd.

Daarna meteen met troepentransporten richting spanje en de spaanse republiek de oorlog verklaard. Hierdoor kreeg ik aardig wat Belligerance maar ook niet onbelangrijk, een tweede front voor Franrkijk. Ook kon hierdoor de spaanse burgeroolog niet plaatsvinden, en dus scheelt mij dat weer in de relaties met de buurtjes. Na Polen geanexeerd te hebben gingen mijn divisies regelrecht franrkijk in, waardoor dat ook binnen een week beslecht was (tangbeweging door belgisch grondgebied), daarna direcht een golfbeweging door zuid-frankrijk vanuit Spanje. Daarna meteen Nederland en Portugal meegenomen, net als Noorwegen, Denemarken en Yoegoslavië.

Daarna het britse luchtruim onder controle genomen om de invasie te bewerkstelligen, en in dat proces meteen Ierland meegepakt.

Nu wacht ik even tot de winter over is, upgrade ik mn troepen up to date en positioneer ze bij de Russische grens.

Gaan we kijken of de beer getemd kan worden
    succes, ik hoop dat je tegen +- goed geupgrade 250 divisies op boxen kan.. die T-34/85
    s ga je niet leuk vinden, tankkillers
      zaterdag 9 juni 2007 @ 17:55:45 #38
    168777 Rave_NL
    pi_50274716
    heb nu een stuk of 8 legereenheden bestaande uit:

1 hq
    4 medium tanks
    2 light tanks
    6 motorized infantry
    met:
    4 tank destoyers
    4 sp artillery
    2 engineers

Daarnaast nog meerdere divisies met een mix van veel infanterie en lichte tanks .

Voor de rest absolute luchtdominatie en 29 longrangesubmarines in de Oostzee (welgeteld 1 submarine verloren in de franse/engelse-duitsland-zeeslagen in en rond het Kanaal)
    Oja en 20 fallschirmjägers om de tangbeweging te sluiten.
    pi_50277677
    Dit lijkt mij een leuk spel.. misschien ook wel even spelen, ben meestal wel geïnteresseerd in Geschiedenis en dan vooral de 2e WO
      zaterdag 9 juni 2007 @ 20:41:28 #40
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_50279652
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 17:55 schreef Rave_NL het volgende:
    heb nu een stuk of 8 legereenheden bestaande uit:

1 hq
    4 medium tanks
    2 light tanks
    6 motorized infantry
    met:
    4 tank destoyers
    4 sp artillery
    2 engineers

Daarnaast nog meerdere divisies met een mix van veel infanterie en lichte tanks .

Voor de rest absolute luchtdominatie en 29 longrangesubmarines in de Oostzee (welgeteld 1 submarine verloren in de franse/engelse-duitsland-zeeslagen in en rond het Kanaal)
    Oja en 20 fallschirmjägers om de tangbeweging te sluiten.
    zo ga ik nooit te werk, ik bouw echt infanterie legers met Hq's, en Pantserlegers... die stoten lekker snel door.. infanterie doet achterhoede wel die komt erachteraan..

Light tanks en medium tanks uitgerust met heavy tank bataljon

ik heb er nu 9.. die schoppen overal in duitsland aars..

nu 1941.. En ik ruk steeds verder op Duitsland in heb nu 70 VP's

zodra ik Duitsland genomen heb ga ik ff reorganiseren, en maar eens beginnen met onderzoek naar mech. btw.. ik heb nog nooit ook maar 1 vliegtuigeskader gebouwd.. 1 van jullie wel ?
    pi_50295697
    Hoe kan ik met Nederland spelen (mss een beetje een Noobie vraag) .. want hij staat niet in de lijst van de Scenario's ...
    pi_50296638
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 13:33 schreef andre347 het volgende:
    Hoe kan ik met Nederland spelen (mss een beetje een Noobie vraag) .. want hij staat niet in de lijst van de Scenario's ...
    rechtermuisknop op een willekeurige vlag klikken, dan kan je kiezen uit alle 174 landen.
    pi_50296819
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 14:11 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

rechtermuisknop op een willekeurige vlag klikken, dan kan je kiezen uit alle 174 landen.
    Oke, zal dan 'even' met NL spelen
      zondag 10 juni 2007 @ 23:42:49 #44
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_50316279
    Met NL is aanvallen en flink grondterrein winnen zoals andere landen heel erg moeilijk, je hebt gewoon te weinig IC om een flink offensief draaiende te houden. Ook de versterkingen gaan zo veel eisen dat je door verliezen al moeilijk kan versterken met zo'n beperkt aantal vrijwilligers, je land is te klein.. laat staan nog troepen bij produceren..

Tenminste dit ondervind ik elke keer, ik heb 1 keer met de fransen moeten spelen om in 1941 een kwart duitsland te veroveren ( dit omdat die luie kutfransen nooit iets starten, ze springen er altijd in om er uiteindelijk als verliezer uit te komen net als in het echt , want zeg me, wat zijn franse militaire successen na 1900 ooit geweest???

Toen gesaved, terug naar NL gesprongen en daarop verdergespeeld.. Ik merk dat de duitsers zich snel ontwikkelen , in het begin kon ik met 9 divisies nog goedoptreden tegen 9 Duitse, maar doordat ze zo enorm snel researchen zijn ze snel in kwaliteit verbeterd waardoor ze met 3 divisies mijn best uitgeputte leger van 10 divisies bezig ( kunnen houden ).

Rusland staat ook aan de poorten van Duitsland, maar Duitsland werpt ze weer terug, dit word mijn kans..
      maandag 11 juni 2007 @ 22:22:18 #45
    168777 Rave_NL
    pi_50351856
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 20:41 schreef Pumatje het volgende:
    btw.. ik heb nog nooit ook maar 1 vliegtuigeskader gebouwd.. 1 van jullie wel ?
    Nederlandse Fokkers Fokken Fuckin' Fransozen

Nee, gewoon 2 fighters voor absolute dominatie boven NL, en 2 CAS voor expantiële ideetjes.
      dinsdag 12 juni 2007 @ 19:58:14 #46
    168777 Rave_NL
    pi_50383935

mei 1940, mijn eigen privé-Magnotlinie van 9 fortenstelsels langs de grens, +3 in Rotterdam. Ze durven me niet lastig te vallen, dus krijgt belgië het 2x zo zwaar te verduren.

augustus 1940, Rotterdam, mijn Achilleshiel, is gevallen, om daarna weer prompt heroverd te worden door de dappere troepen des vaderlands. België heeft nooit bestaan en is 25 jaar na dato weer een slachtveldje voor de Fransen en de Duitsers. Schijnaanvallen in het zuiden, voor de rest all quiet on the eastern front.

September 1940, de grootste klappen krijgt Frankrijk nu te verduren, mijn troepen zijn duistland binnengetrokken na een gat in de linies te hebben ontdekt bij Essen, om daarna door te stoten naar Keulen. Na snel controle te hebben genomen over het Franse leger heb ik zo gesommeerd om naar Saarbrücken op te rukken, waardoor de westerse legergroepen van de duitsers ongezien in de val zijn gelokt. Nu is het een kwestie van versterken, verstevigen, convooien blokkeren en het licht uit hun ogen bombarderen
      dinsdag 12 juni 2007 @ 20:20:59 #47
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_50384975
    9 maar?

Ik had eind 39' al een Winkellman linie van 10 Land fortificaties per provincie met elk 8 divisies en een apart pantserleger van 8 divisies... die tanks zijn heerlijk..

blijft een leuk spel.

Maargoed, bij mij is inmiddels 2 jaar harde oorlog verstreken, en elke ring van provincies die ik vinden kon heb ik benut om een linie neer te zetten zodat ik ergens op terug kan vallen, Duitsland laat elke keer weer zien dat het in staat is terug te vechten..

Mijn probleem is dat mijn reserves bijna niet meer zijn aan te vullen... en volgens mij heb ik een keer een gebeurtenis gemist ofzo .. 1 keer kreeg ik ( in hetzelfde game ) een gebeurtenis dat alle mannen in mijn land zich gingen aanmelden voor het leger, vrouwen namen het werk over blabla,, mooooi! 100 man in de force pool... nou dat gebeurd nu dus niet ... fok zooi.

Maaaar inmiddels zit ik diep in Duitsland, heb inmiddels ook luxemburg en Denemarken in bezit...

hieronder een plaatje
    [img][/img]

Ik kan nu naties liberaten... wat is het voordeel daarvan? Ik heb wel zin in een groot Nederland, maar misschien bied het me voordelen, en hoe annex ik een land? of is dat automatisch als alle p's annexed zijn??

Wat stellen jullie voor taktiek voor? Ik weet niet of Duitsland nog meer offensiefen plant... want het word knap lastig alles vol te houden.
      dinsdag 12 juni 2007 @ 20:34:13 #48
    168777 Rave_NL
    pi_50385486
    9 x 3provincies welteverstaan

Het is oktober, de ingesloten duitse troepen blijven gevaarlijk maar ik ben van plan nog zoveel mogelijk belgisch grondgebied te veroveren voor eigen doeleinden om daarna alle troepen naar het oostfront te sturen om nog een lijn provincies te veroveren!

En voor jouw game, tsjah. Als je in de allies zit kun je overwegen om militaire controle te nemen en hun troepen jouw troepen laten versterken. En groot-NL klinkt wel lekker hoor, ik ga voor hetzelfde ideaal
      dinsdag 12 juni 2007 @ 20:37:36 #49
    168777 Rave_NL
    pi_50385599
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 20:20 schreef Pumatje het volgende:
    Ik kan nu naties liberaten... wat is het voordeel daarvan? Ik heb wel zin in een groot Nederland, maar misschien bied het me voordelen, en hoe annex ik een land? of is dat automatisch als alle p's annexed zijn??
    Het voordeel is dat alle partizaantjes zo blij zijn om de kruimels van jouw tafel dat ze vergeten waarom ze ook alweer vochten (braveheart ftw), en dus heb je een landje binnen jouw rijk wat meestal op +200 zit en dus al te graag in je bondgenootschap wil. (alle kleine beetjes helpen.)
      dinsdag 12 juni 2007 @ 20:46:38 #50
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_50385915
    Ik heb een eigen alliance met Belgie, Ik vind belgie echt gigantisch zwak spelen, het versterkt haar troepen niet, bouwt geen troepen bij.. ( is dat mijn verantwoordenlijkheid als ik controle heb over het belgische leger?

btw, ik heb met mijn uitgeputte troepen een offensief gestart, maar ik faalde net voor Berlijn.. zodra ik berlijn heb denk ik de Duitsers te breken. Ik kwam heeeel erg ver.. echt net voor berlijn ( potsdam ) en de Soviets waren net Oppelen voorbij...

en qua liberaten, krijg ik dan beschikking over hun legers ( in dit geval luxemburg en Duitsland ) en zijn die er dan ineens of.. hoe moet ik dat dan zien..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')