Meer supllies maken alhoewel dat veel kost of traden?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:41 schreef Pumatje het volgende:
1. Die Knoflookstokbroden vreten aan mijn supplies, hoe los ik dat op?
De twee tactieken waar je uit kan kiezen lijkt me of encirclement of overrun. Daarnaast niet met teveel units tegelijk aanvallen dat geeft penalties. Max het aantal van de hoogste officier die aanvalt FM is dus 12. Als je een hq in de buurt hebt wordt dit nummer verdubbelt dan bij FM 24. Let ook op het terein. Bossen, moerassen en huevels zijn nietzo goed voor tanks.quote:4. Hoe, en waar val ik aan? Wat is het meest verstandig? Vooral HOE? Via 1 provincie? Die duitsers winnen een verdediging al ook al val ik met 2 x zoveel divisies aan!!!
geen idee, probeer wat uitquote:5. Hoe ga ik verdedigen tegen japan???? En waar?
De enige reden dat ik me bij de allies aansloot was om ervoor te zorgen dat de Franse troepen niet zouden vergaan, die sukkels hebben echt een waardeloos leger. Dat blijkt zelfs nu, Ik had voor de Fransen een zomer offensief geplanned op de Noorderlijke Balkan dat tegelijkertijd startte met mijn zomer offensief op Oost europa, de franssen vielen zo enorm tegen dat ik met mijn Nederlandse legers hulp moest biedenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:39 schreef Roellie80 het volgende:
Post eens wat screens Pumatje
Dat geeft een mooit plaatje van het geheel
Je hebt duitsland dus gesloopt. Netjes
Zag vantevoren wel aankomen dat belgie en frankrijk zowiezo wel veroverzouden worden. Maar netjes dat je NL in stand heb weten te houden. Maar nu ben je wel onderdeel van "the allies". toch?
Dat heb ik altijd wel jammer gevonden. Het is eigenlijk nog leuker om zonder hulp van de allies de duitsers een lesje te leren
Hoe gaat eht nu verder met je grondstoffen? Je hebt waarschijnlijk aardig wat allies troepen op je grondgebied staan. Kost dit nog wat aan supplies? of regelt elk land eindelijk een keer voedsel voor z'n eigen troepen
en een link naar deel 2quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:33 schreef Roellie80 het volgende:
[afbeelding]
Hearts of Iron 2, Grand Scale Strategic WWII Sim
To Secure Peace is To Prepare for War
Hearts of Iron 2 is (hoe verrassend) de opvolger van Hearts of Iron, één van de beste strategische WOII sims van de laatste jaren. Gekend om zijn detail, en berucht om zijn moeilijkheidsgraad was HoI een topper in de Strategische WOII sims.
HoI2 is op vele punten verbeterd zonder dat de diepte en de details van de game terzijde zijn geschoven, maar wel zodanig dat de speelbaarheid is vergroot.
Net als in zijn voorganger is in HoI2 de hele wereld toegankelijk en kun je één van de 175 speelbare landen door de Tweede Wereldoorlog loodsen. Wil je de fouten van A.H. omzeilen, dat kan. Wil je van Nederland weer een wereldomvattend rijk maken, dat kan ook!
Verwacht geen spectaculaire graphics of sounds, maar wel een nieuwe wereldmap, een gigantische techtree (naval, air, ground, industrial, doctrines, nuclear), een realistisch produktiemodel, wereldomspannende bondgenootschappen en handelsovereenkomsten, honderden verschillende land, zee en luchteenheden, scripted events en vele andere verbeteringen.
Al met al, voor de liefhebbers een fantastische game!!
Main featuresRe-designed user interface enhancing the player experience as well as deepening the gameplay. Detailed diplomacy and production systems with help functions to avoid micromanagement. Movement-is-attack" combat system making warfare more realistic. Mission-based Air and Naval system, giving options for logistical strikes and targeted bombing. New political system with possibilities to change the political base of your country during the war. 15 battle scenarios optimized for an evening or two for gaming. Historical scenarios like Case White, Operation Barbarossa and alternative history scenarios like Operation Watchtower and Case Green are included in the game. Co-operative multiplayer, enabling players to share the same country while playing
Politiek
Hearts of Iron 2 volgt in theorie de belangrijkste gebeurtenissen uit de Tweede Wereldoorlog gewoon na. Roosevelt wordt gekozen als president van de Verenigde Staten, Duitsland annexeert Oostenrijk, dat soort dingen. Maar als jij met een land als Duitsland speelt is het weer anders. In die situatie kun je daadwerkelijk de geschiedenis in grote lijnen veranderen door Oostenrijk bijvoorbeeld niet te annexeren.
Ook kleinere landen krijgen hiermee te maken. Zo had ik met Nederland eens de kwestie over fascisme en het verbieden ervan. Als je voor of tegen zo'n besluit stemt heeft dat weer invloed op je politieke klimaat en voor je het weet ben je van een democratie in een dictatuur veranderd. Je kunt je politieke klimaat elk jaar een klein beetje bijstellen met een paar statistiekjes en elke verandering heeft weer grote gevolgen. Het kan zo zijn dat je productiviteit versneld wordt, maar ondertussen wordt het maken van legers duurder....
[afbeelding]
Economie
Naast politiek is economie ook enorm belangrijk. Gelukkig werkt dit veel makkelijker dan in andere strategygames. Je hebt boven in het scherm een aantal symbolen voor grondstoffen staan: energie, geld, olie, staal, mankracht, schaarse goederen en gewone goederen. Laatstgenoemde zijn producten voor in de winkels in je land en bevoorrading van je legers.
In je provincies kun je verschillende dingen bouwen. Je kunt vliegvelden aanleggen, radarstations bouwen, maar de prioriteit in het begin is om je economie te laten stijgen. Je zult dus industriegebouwen uit de grond moeten stampen en de infrastructuur moeten verbeteren. Een land als Nederland heeft het wat makkelijker hiermee, want in die tijd waren wij al ontwikkeld. Maar als je naar de koloniën van Nederland gaat kijken, zoals Indonesïe, dan ligt er een hoop werk in het verschiet. Meteen in het begin van de game word je geconfronteerd met dit soort situaties: ga ik ontwikkelen of ga ik legers uit de grond stampen? En als je ergens te lang mee wacht kan dat een fatale fout en dus game over betekenen....
[afbeelding]
Technologie
Onderzoek is altijd belangrijk in strategygames, zo ook in Hearts of Iron 2. Je kunt talloze takken onderzoeken: infanterie, cavalerie, lichte tanks, zware tanks, tactische bommenwerpers, tactieken voor je land-, lucht- en zeemacht, verbetering van industrie: er is abnormaal veel mogelijk!
Aangezien het onmogelijk is alles te onderzoeken moet je ook hier weer keuzes maken die kunnen leiden tot je ondergang, of juist niet. Een technologie onderzoeken vraagt om bepaalde eisen. Je hebt als land bedrijven die je kunt inhuren om iets te onderzoeken. Nederland heeft onder meer Fokker, DAF en Shell. Elk bedrijf heeft een skill tussen de één en de tien punten en een technologie heeft ook een waarde tussen die getallen in. Daarnaast staan er symbolen bij de bedrijven om te zien voor welke onderzoeken ze geselecteerd kunnen worden. Je zou dus een bedrijf kunnen inhuren die naast een laag skill-level geen gelijkende symbolen heeft met de technologie, maar dat vertraagt het researchproces zo enorm dat het niet de moeite waard is. Op die manier blijft onderzoek ook beperkt tot het soort bedrijven dat je tot de beschikking hebt.
Een klein land als Nederland kan maximaal twee technologieën tegelijk onderzoeken, terwijl grotere landen als de Verenigde Staten maximaal vijf technologieën kunnen onderzoeken...
[afbeelding]
System Requirements
MinimumWindows 98/ ME / 2000 / XP Pentium III 800 MHz 128 Mb RAM 600 MB Free Hard Drive Space 4 MB Video Card DirectX Compatible DirectX compatible Sound Card DirectX 9.0 or higher (included on the CD)
RecommendedWindows 98 / ME / 2000 / XP Pentium IV 1200 MHz 256 MB RAM 600 MB Free Hard Drive Space 4 MB Video Card DirectX Compatible DirectX Compatible Sound Card DirectX 9.0 or higher (included on the CD)
Links/info
Paradox
The team behind HoI2
Interview about HoI2
Trailer
HoI2 Demo
HOI2 Wiki fansite
Je hebt gelijk, ik houd het even vol, maar daarna is het hopeloos, 1 jaar verder en er staan echt niet normaal grote legers voor de deur!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:33 schreef Roellie80 het volgende:
haha wat een zooitje is het geworden
nadat het oude germany uiteen is gevallen heb je de loop van de geschiedenis behoorlijk verkloot
Munchen als alleenstaande FDR provincie, ver weg van de andere provinties. En Oostenrijk is zo te zien ook niet wat het geweset is
Polen is nog steeds een puppet van de sovjets? de rest is onafhankelijk ga ik vanuit?
Ik zou zoveel mogelijk landen welke net onafhankelijk zijn geworden zo snel mogelijk aanvallen/annexeren. Kan je de FDR de oorlog verklaren uberhaupt? Er staan in de regio nog een boel fabrieken en resources. Berlijn wil je trouwens ook wel hebben![]()
En als je dan toch bezig bent pak Oostenrijk en Denemarken ook ff mee
Legers insluiten zoals je met die sovjets wil doen is altijd een goede manier ok oorlog te voeren. Insluiten en krijgsgevangen maken die troepen![]()
Maar.. wil je nu al oorlog met russia? Je kan nu met een paar mooie bewegingen misschien 20 divisies insluiten en uitschakelen.. maar Rusland geeft een grooooot leger. Vergis je niet als je 250+ divisies hebben rondlopen.
hier nog een plaatje van mijn savegame destijds...
[afbeelding]
Heb ook maar even de OP uit deel1 gequote, staan nog wel wat handige dingen tussen voor mensen die het willen proberen
[..]
en een link naar deel 2
Hearts of Iron II Deel 2
En om het dan maar compleet te maken;
Er zijn sinds het laatste topic 2 update's / expansions uitgekomen voor HOI2
Hearts of Iron 2 Doomsday
[afbeelding]
Hearts of Iron2 Armageddon
[afbeelding]
Wow goed bezig zeg!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 20:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik houd het even vol, maar daarna is het hopeloos, 1 jaar verder en er staan echt niet normaal grote legers voor de deur!
Nou ik zal je vertellen, elk land in oost europa is dus puppetNiet alleen Polen, maar Hongarije, DDR, Roemenïe, Tjechoslowakije, noem maar op
En idd, West Duitsland was klein, maar OostDuitsland was evengroot als ik met West Duitsland
.
en eh, hoe annexxeer ik een land eigenlijk??
Ik denk dat ik toch maar beschamend genoeg moet gaan loaden en voordat ik de USSR aanviel, dit is niet te houden..
Probleem van alles is, ik ben nog steeds een democratisch vrij landheb enkel heel duitsland..
Ik heb me vergist in de vloot, maar mijn plan wordt frankrijk maar binnen te vallen.. dus dat betekent ui de Alliance.. kan ik dan verwachten dat Engeland , Belgie () en vooral de USA?
Want het grappige is, er heeft geen ENKEL leger of divisie voet aan Europeesch land gezet, dus ik denk dat die hamburgers lekker blijven zitten..![]()
Ik zal Hitler wel eens laten zien hoe je dat doet![]()
Idd, je moet de controle hebben over elke VP van dat land, en over de hoofdstad (wat in 99% ook een VP is, maar dat terzijde).quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:16 schreef Warwick het volgende:
Je annexeert een land door alle provincie met victory points in te nemen. In het diplomatie scherm komt dan een knop met annexeer country. Als ik dat gedaan heb krijg ik steeds een berichtje dat het land het geaccepteerd heeft. Dus misschien kunnen ze het ook nog afwijzen. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
dude,quote:Op maandag 28 mei 2007 22:36 schreef Rave_NL het volgende:
Toen ik met de VS Canada binnenviel verplaatsten ze hun hoofdstad ook steeds, maar toen ik ook hun laatste VP overnam was dit ook over.
Ik zoek ook nog een goede manier om de partizanrestistance in de kiem te smoren, over het algemeen gebruik ik garissons met een mp-attachment, maar het probleem is dat ik nu met NL diep in de shit zit.
Ik ben opnieuw begonnen met NL, van easy/easy naar normal/normal, en meteen merk ik dat je vooral in je IC's en TC's wordt gekort.
[afbeelding]
Dit is dus de situatie tot nu toe, europees belgië is van mij, ben geallieerd met deutschland en ben de franse grens aan het versterken. Enige nadeel is dat ik dus moet kiezen tussen statische verdediging en units, omdat mn IC zo klein is. En aangezien mijn IC zo klein is kan ik dus ook geen MP-garrisons maken en dus blijf ik met de partizans zitten, waardoor mn IC klein blijft, en dat alles onder de tijddruk van 1 september '39.![]()
En als klap op de vuurpijl heb ik ook nog maar een manpower-growth van 0.06![]()
![]()
![]()
Godvergeten kutspel.
Maar de voldoening als alle stukjes samenvallen en je plannetje werkt geeft zóóóó veel voldoening...
De manpower growth is inderdaad schijt met nederland.. en dat blijft ook tot je echt meer grond kan pakken.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:20
*edit: nog steeds met een manpowergrowth van 0.06, is hier niets aan te doen,
heb de agricultur-technologie al helemaal gemaxed
Wanneer je te weinig consumer goods produceerd gaat je dissent in het rood omhoog. Wanneer je vervolgens de slider aanpast zodat je weer genoeg consumer goods produceerd dan verspringt deze naar groen omdat er dan niks meer bijkomt. Maar serieus, een hoog dissent is een killer voor je land.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:35 schreef Pumatje het volgende:
heh?
wat betekent die rode versie van dissent dan?
ik dacht altijd dat het in het groen juist goed was, en in het rood fout.
succes, ik hoop dat je tegen +- goed geupgrade 250 divisies op boxen kan.. die T-34/85quote:Op maandag 4 juni 2007 13:04 schreef Rave_NL het volgende:
Mijn Duitse Campagne blijft wel aardig overeind
Meteen in '36 luxemburg aangevallen en geannexeerd, wat helemaal geen protesten gaf bij de Fransen, die toch de onafhankelijkheid had gegarandeerd.
Daarna meteen met troepentransporten richting spanje en de spaanse republiek de oorlog verklaard. Hierdoor kreeg ik aardig wat Belligerance maar ook niet onbelangrijk, een tweede front voor Franrkijk. Ook kon hierdoor de spaanse burgeroolog niet plaatsvinden, en dus scheelt mij dat weer in de relaties met de buurtjes. Na Polen geanexeerd te hebben gingen mijn divisies regelrecht franrkijk in, waardoor dat ook binnen een week beslecht was (tangbeweging door belgisch grondgebied), daarna direcht een golfbeweging door zuid-frankrijk vanuit Spanje. Daarna meteen Nederland en Portugal meegenomen, net als Noorwegen, Denemarken en Yoegoslavië.
Daarna het britse luchtruim onder controle genomen om de invasie te bewerkstelligen, en in dat proces meteen Ierland meegepakt.
Nu wacht ik even tot de winter over is, upgrade ik mn troepen up to date en positioneer ze bij de Russische grens.
Gaan we kijken of de beer getemd kan worden![]()
zo ga ik nooit te werk, ik bouw echt infanterie legers met Hq's, en Pantserlegers... die stoten lekker snel door.. infanterie doet achterhoede welquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:55 schreef Rave_NL het volgende:
heb nu een stuk of 8 legereenheden bestaande uit:
1 hq
4 medium tanks
2 light tanks
6 motorized infantry
met:
4 tank destoyers
4 sp artillery
2 engineers
Daarnaast nog meerdere divisies met een mix van veel infanterie en lichte tanks .
Voor de rest absolute luchtdominatie en 29 longrangesubmarines in de Oostzee (welgeteld 1 submarine verloren in de franse/engelse-duitsland-zeeslagen in en rond het Kanaal)
Oja en 20 fallschirmjägers om de tangbeweging te sluiten.
rechtermuisknop op een willekeurige vlag klikken, dan kan je kiezen uit alle 174 landen.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:33 schreef andre347 het volgende:
Hoe kan ik met Nederland spelen (mss een beetje een Noobie vraag) .. want hij staat niet in de lijst van de Scenario's ...
Oke, zal dan 'even' met NL spelenquote:Op zondag 10 juni 2007 14:11 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
rechtermuisknop op een willekeurige vlag klikken, dan kan je kiezen uit alle 174 landen.
Nederlandse Fokkers Fokken Fuckin' Fransozenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:41 schreef Pumatje het volgende:
btw.. ik heb nog nooit ook maar 1 vliegtuigeskader gebouwd.. 1 van jullie wel?
Het voordeel is dat alle partizaantjes zo blij zijn om de kruimels van jouw tafel dat ze vergeten waarom ze ook alweer vochten (braveheart ftw), en dus heb je een landje binnen jouw rijk wat meestal op +200 zit en dus al te graag in je bondgenootschap wil. (alle kleine beetjes helpen.)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:20 schreef Pumatje het volgende:
Ik kan nu naties liberaten... wat is het voordeel daarvan? Ik heb wel zin in een groot Nederland, maar misschien bied het me voordelen, en hoe annex ik een land? of is dat automatisch als alle p's annexed zijn??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |