Probeer Europa Universalisquote:Op zondag 8 juli 2007 13:59 schreef Rave_NL het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er nu wel aardig op uitgekeken ben...
Victoria! Wel wat moeilijker/ ingewikkelder. Ook van paradox.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:44 schreef Rave_NL het volgende:
|Ik heb juist HoI geprobeerd omdat ik op EU3 uitgekeken was
Vickyquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Victoria! Wel wat moeilijker/ ingewikkelder. Ook van paradox.
Nog altijd mijn favo paradox game.quote:
ziet er niet slecht uit, als het dezelfde kwaliteit kan leveren als HOI2 zou het nog wel eens wat kunnen wordenquote:Op maandag 9 juli 2007 20:57 schreef Tukker87 het volgende:
heb sinds kort dit spel gevonden is volgens mij ook aardig nieuw: http://www.gamespot.com/pc/strategy/makinghistorythecalmandthestorm/review.html?om_act=convert&om_clk=gssummary&tag=summary;review
ben hem nu aan het binnenhalen
Ik heb het met een vriend van me een keer zo'n 40 uur achterelkaar volgehouden. Dat was gaaf.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:07 schreef Roellie80 het volgende:
Wij gaan vanavond weer met z'n 3en een leuke campagne spelen
Ben benieuwd hoe laat de eerste omvalt van slaap
Voor de mensen die "het wel even gezien hebben", Gooi het spel in de kast/backup
Over een aantal maanden/jaren wil je het nog een keer weer proberen![]()
da's dan weer een voordeel aan zo'n non-grafisch spel. Het is jaren later nog net zo leuk. Ik vind het bij grafische spellen altijd enorm tegenvallen als je dat na een tijdje weer eens gaat spelen
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:42 schreef oddman het volgende:
[..]
Ik heb het met een vriend van me een keer zo'n 40 uur achterelkaar volgehouden. Dat was gaaf.
Staat dat niet op de wiki?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:51 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe gaat dat ook alweer als je langer dan de door de game bedoelde eindtijd door wilt spelen ?
Meneer komt ook ff de wijsneus uithangen. Kutstudentquote:
Hier doet hij het welquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Meneer komt ook ff de wijsneus uithangen. Kutstudent![]()
De Wiki doet het niet (althans, bij mij niet)![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:07 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb zo het idee dat iedereen wel zo'n beetje op uitgekeken is
Mexico?quote:Op zondag 16 september 2007 18:18 schreef Boe-man het volgende:
Weet iemand nog een leuk land om een keer te spelen? Al de 'normale' landen heb ik wel gehad. Nu eens opnieuw beginnen met een echte uitdaging.
te lastig, mexico heeft veelste weinig om echt iets van te maken..quote:
joegoslavie is wel grappig idd,quote:Op maandag 17 september 2007 12:23 schreef PLAE@ het volgende:
Joegoslavie ofzo is wel leuk.
Trouwens....de moeilijkheidsgraad aanpassen wil het ook wel leuke rmaken lijkt mij
ah, tsja lang geleden dat ik hoi gespeeld heb. Pas nog vicky met Mexico gespeeld en dat ging wel leuk.quote:Op maandag 17 september 2007 13:40 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
te lastig, mexico heeft veelste weinig om echt iets van te maken..
[..]
joegoslavie is wel grappig idd,
wat ik ook nog wel eens gespeeld heb is Zweden.
Direct Noorwegen erbij pakken.. dat moet binnen een paar maanden lukken. en dan maar opbouwen![]()
hoe krijg je italie van de grond?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Rave_NL het volgende:
Heb het nou net weer gespeelt![]()
Nu met Italië voor absolute mediterane dominantie![]()
Zit nu nog in '37 en heb de Spaanse Republiek opgeslokt en ben nu bezig een onderzeeërvloot uit te poepen om een middenlands scheepskerkhof te maken
1: Klassieker, altijd lachen. Goed idee; 't kan ook met Brazilië. De moelijkheid is inderdaad de oorlog met de VS overleven. Ga in de Axis. Het is te doenquote:Op maandag 15 oktober 2007 23:01 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik wil een land waar je wat geheel nieuws mee kan doen. Hier een paar voorbeelden, wat lijkt jullie wel vet?
1- Argentinie, om vervolgens geheel Zuid-Amerika eronder te krijgen (al een keer gedaan, wel aardig op zich maar op een gegeven moment krijg je ruzie met VS en dan ben je fucked)
2- Zuid-Afrika, zie boven, maar dan in Afrika. Probleem is dat Afrika in HOI2 nogal bij de grote powers verdeeld is. Voordeel is dat dissent niet bestaat in Afrika. Als je allies te vriend houd en alleen de axis en Portugal en Vichy pakt dan moet je een best aardig groot ZAF kunnen krijgen
3- Turkijke, om dan in het Midden-Oosten / Balkan kont te schoppen. Nadeel is dat axis op een gegeven moment aan de poorten van Istanbul staat. Ga je axis, staan de allies aan je achterdeur (Rusland en GB).
4- Australie. Beetje kijken of je ver komt qua veroveren met Verre Oosten. Moet op zich wel een eindje komen. Kun je Japan wel afhouden echter?
Wat lijkt jullie het leukste scenario om te spelen, en bovenal, wat lijkt jullie het aardigst qua makkelijkheid van behaalbare resultaten e.d.
Paar van mijn ideetjes
Wie is er hier nou de n00bquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:58 schreef Pumatje het volgende:
Communistisch China??
Heb je het spel zelf wel ooit gespeeld
dat is onmogelijk, Com. China is meteen gedoemd om gewoon kapot te vallen![]()
gewoon geen troepen ter beschikking , tegen een overmacht van Nat. Chiina
Geen ruk. Geen tweede wereldoorlog.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:43 schreef Pumatje het volgende:
wat gerbeurd er in het spel als je als Duitsland niets doet, gewoon echt helemaal niets, democratisch wordt en gewoon, niets...
gebeurd er dan ook niets of neemt iemand anders dan de rol van je over?
Perzie pakken met z'n gigantisch olievoorraadquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:34 schreef Pumatje het volgende:
[..]
hoe krijg je italie van de grond?
dat pauperland heeft zo enorm weinig inkomsten qua grondstoffen e.d
1. Idd. Had op een gegeven moment bijna heel Zuid-Amerika. Wilde eigenlijk door naar midden-Amerika, maar toen kreeg ik ruzie met VS. Overnieuw, en toen niet midden-Amerika, maar Portugal en Ierland gepakt. Was wel geinig. Alleen jammer dat Duitsland niks had gedaan tot 1944, dus toen viel er nergens te profiteren oid.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:41 schreef oddman het volgende:
[..]
1: Klassieker, altijd lachen. Goed idee; 't kan ook met Brazilië. De moelijkheid is inderdaad de oorlog met de VS overleven. Ga in de Axis. Het is te doen.
2: Het nare is dat er in Afrika echt he-le-maal niets te halen is. Jee, giant swathes of pointless territory.
3. Is leuk. Ga in de Axis na Bulgarije opgeslokt te hebben. Kijk wel uit voor de beruchte Balkan Powder Keg: een oorlog in de Balkan kan rare gevolgen hebben!
4. Australië heeft ook niet zo veel manpower, en dat is lastig.
In een van mijn eerste potje HoI2 was het Nieuw-Zeeland dat Japan veroverde, dus moet Australië het ook kunnen.
Nog meer leuke landjes:
Communistisch China. Cores op het hele vasteland en met de nieuwste versie ook goede tech teams voor later in het spel.
Roemenië. Balanceeract tussen de Axis, de Allies en de Sovjetkolos.
Eén van beide Spanjes in de burgeroorlog, en daarna óf autonoom shit gaan veroveren (als Nationalisten) óf in de Komintern gaan (als Republikeinen) en een front maken tegen de Moffen in Frankrijk na Barbarossa.
Turkije in Axis lijkt leuk maar het is enkel ellende.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
1. Idd. Had op een gegeven moment bijna heel Zuid-Amerika. Wilde eigenlijk door naar midden-Amerika, maar toen kreeg ik ruzie met VS. Overnieuw, en toen niet midden-Amerika, maar Portugal en Ierland gepakt. Was wel geinig. Alleen jammer dat Duitsland niks had gedaan tot 1944, dus toen viel er nergens te profiteren oid.
Turkije in de Axis klinkt goed, kun je op de Balkan kont schoppen. Nadeel is wel dat je de Britten en Russen in het Oosten je land in krijgt ben ik bang ten tijde van Barbarossa e.d. Maar goed, misschien is dat op te vangen. Denk dat ik voor deze optie ga
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |