Ja ok, maar mijn hele vloot is al vernietigd. Zowel de vloot in de lucht als in het waterquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef santax het volgende:
[..]
Of je ziet dat als een uitdaging natuurlijk![]()
dat lijkt me leuk en is helemaal niet moeilijk, ik heb met NL ook heel europa veroverd.. je moet gewoon snel en goed handelen, geen foute research keuzes maken enzo.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:58 schreef Aufruhr het volgende:
Als spanje spelen zuigt ook best wel. Je zit zo ver achter qua technology en bent wreed zwak.
Yeps, als het spel niet zo vreselijk goed was zou ik al die fouten die ze erin hebben laten zitten nooit geaccepteerd hebben. Dan zou ik het gewoon niet leuk hebben gevonden om te spelen. Maar het is zoooo ontzettend diep dat spel, er is nieteens een vervangenquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:29 schreef Pumatje het volgende:
de HOI2 wiki doet het weer!!
er zitten wel veel fouten bij mij in het spel.
het scherm flikkert veel
Vooral nu ik speel met duitsland kapt hij er gewoon soms mee en gaat terug naar windows.
Hij draait best langszaam :S
laden duurt lang.
toch een gruwelijk spel.
Zonder cheaten lukt dat niet met Spanje denk ik. Er zitten vicotry location(s) in het verre Oosten. Daar kun je niet landen vanaf een Spaanse basis.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:33 schreef Aufruhr het volgende:
En ga ik er voor zorgen dat Portugal door mij geannexeerd wordt. Hem als puppet maken had totaal geen nut.
Jep, je hebt gelijk. ik keek gisteren mijn boeken erop na en op 30 mei besloot Mussolini wel in de oorlog van Hitler te willen delen.. dus dat is ongeveer net voor de val van Frankrijk,.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:30 schreef PLAE@ het volgende:
Zodra je Parijs hebt wil Italie wel vriendjes worden.
Ja ik had het gemerkt. De eerste keer toen ik Portugal binnenviel wist ik dat niet. Daarom dat ik ze ook als puppet maakte.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:48 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Zonder cheaten lukt dat niet met Spanje denk ik. Er zitten vicotry location(s) in het verre Oosten. Daar kun je niet landen vanaf een Spaanse basis.
Was mij ook opgevallen toen ik de eerste keer met Spanje speelde.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:30 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Jep, je hebt gelijk. ik keek gisteren mijn boeken erop na en op 30 mei besloot Mussolini wel in de oorlog van Hitler te willen delen.. dus dat is ongeveer net voor de val van Frankrijk,.
Momenteel niet, ik moet nog nakijken hoeveel dit spel verbruikt van mijn limiet en daarna zien hoeveel limiet ik nog hebquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:32 schreef Pumatje het volgende:
aufruhr in voor potje MP ?
Zéér leuk gebracht dit verhaal! Keep us postedquote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:36 schreef chingching105 het volgende:
Als liefhebber van hoi2 voel ik me ook genoodzaakt om een bijdrage te leveren aan dit fantastische toppic
Ben nu voor de zoveelste keer bezig met Duitsland. Om mijn troepen ervaring te laten opdoen, ben ik begonnen met Denemarken, Noorwegen en Zweden. Voor mijn pantserdivisies en Gebirgsjäger geen probleem. Nederland, Belgie en Frankrijk heb ik links laten liggen. Nederland en Belgie gebruikte ik aanvoer voor de nodige rare materials en metals.
Inmiddels had ik een alliancie met oa Hongarije en italië
Datum 1940
Tijd: 6.00
Melding: Alarm achtung !!!verhoogte activiteit langs de Franse grens met Duitsland. Franse troepen en pantserdivisie trekken samen. Eerste schermutselingen gemeld.
Mijn troepen waren van de scandinavische landen onderweg naar Joegeslavie. De Grens met Frankrijk lag helemaal open. Snel de Hongaarse troepen verplaats naar de grens met Frankrijk. Dit heeft me gered. Franse troepen vielen ook Italie binnen. Mussolini en zijn legers bakte er niet veel van. Mijn eigen elitetroepen kwamen gelukkig op tijd in Italie aan en hebben met een omtrekkende beweging de Franse troepen ingesloten. De Maginotlinie werd op deze manier ook verzwakt zodat de Hongaarse troepen door konden stoden. Helaas geen Vichy frankrijk zodat ik met hoog dissident zat in Frankrijk zelf. Onderstaand plaatje is van een aantal jaren later toen ik bezig was met Rusland
[afbeelding]
Inmiddels had ik een aardig leger opgebouwd.
[afbeelding]
Vooral mijn pantserdivisies en mijn gebirgsjäger waren gehard en gevreesd. Bulgarije, Roemenie en zelfs Portugal?! kwamen in mijn alliancie. Rusland had in die tussentijd mij ook de oorlog verklaard alleen konden mij nog niet aanvallen. (Roemenie kwam pas op het laatste moment) Toen Polen toetrad tot mijn allience begon de Oorlog pas echt. Polen viel snel door de oppermachtige Russische troepen. Vlak voor Berlijn stonden mijn eigen troepen opgesteld. Van de Oostzee tot aan Tsjechie zitten maar 3 provincies en daarin stonden een paar honderd divisies. Jammer voor de Russen. Via Roemenie kon ik met Roemeense, Hongaarse en Bulgaarse troepen de russen aardig bezig houden en verzwakken. Uiteindelijk konden mijn troepen ook doorbreken en dat was het begin van einde van Rusland
[afbeelding]
[afbeelding]
Einde van Rusland? of niet?
Verraden door de Belgen![]()
België had ook de oorlog aan Rusland verklaard en omdat ik niet in oorlog met Belgie was, waren zij niet in de alliencie gestapt met Engeland en kornuiten. Mijn militaire macht in Frankrijk was niet zo groot. Het meeste zat in Rusland.
Zonder reden stapte Belgie uiteindelijk wel in de alliancie met Engeland en hadden ze een reden om mij aan te vallen. De gevolgen zijn groot
[afbeelding]
Al snel werden de paar divisies in Frankrijk ingesloten en ontstond er een groot Belgie. Voor Berlijn kwamen de belgen tot stilstand en kon mijn leger de belgen gaan opruimen.
Hier dachten de Engelsen en de Amerikanen anders over.
[afbeelding]
Inmiddels ben ik de scandinavische landen kwijt en heeft Amerika een deel van Rusland veroverd. Mijn troepen zijn nu onderweg naar het noorden van Rusland terwijl een gedeelte nog de overgebleven Russiche troepen achter na zitten.
Belgie zit nog stevig in het zadel, dat komt later wel. Helaas ben ik nu een boel frabrieken kwijt zodat ik nu niks kan bijbouwen. Of Duitsland overeind blijft, moet nog blijken. Wijze les deze keer: een oorlog op twee fronten is lastig. Maar dit had ik kunnen weten.![]()
Mijn invasie verliep vergelijkbaar, alleen via Cardiff. Cardiff is een provincie zonder strand en daarom wordt het niet verdedigd door de Engelsen, maar ze hebben wel een haven.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:54 schreef Pumatje het volgende:
Ik blokkeerde het kanaal voor Engels militair en civiele scheepsvaart en voer met mijn transports naar plymouth.. Daar viel ik aan ( vele divisies uitgerust met engineer , AT, TD en artillery ) en tegelijkertijd landde de 4 airborne divisies op plymouth. Hier kreeg ik toegang en van daaruit was Engeland zo'n eitje, ik denk in een week veroverd. Ik verplaatste mijn luchtvloot boven Engeland vernietigde al de resterende vliegtuigen, liet mijn luchttransport komen, pakte de airborne divisies op, liet ze daarop landen op Belfast en aangrenzende provincie en Engeland is van mij
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:36 schreef chingching105 het volgende:
Verraden door de Belgen![]()
België had ook de oorlog aan Rusland verklaard en omdat ik niet in oorlog met Belgie was, waren zij niet in de alliencie gestapt met Engeland en kornuiten. Mijn militaire macht in Frankrijk was niet zo groot. Het meeste zat in Rusland.
Zonder reden stapte Belgie uiteindelijk wel in de alliancie met Engeland en hadden ze een reden om mij aan te vallen. De gevolgen zijn groot
[afbeelding]
Eerder kansloosquote:
Oeh je eerste keerquote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:09 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Eerder kansloosMaar gelukkig opgelost via het paradox forum
Morgen maar eens kijken of het wat is
Damn, ben net een uurtje zoet geweest, maar volgens mij heb ik nog geen 5% van de opties benutquote:
Allebeiquote:Op zondag 24 juni 2007 15:20 schreef Haijo het volgende:
Ik begrijp het even niet, is dit spel off-line of online? En hoe heb ik hier nog nooit van gehoord?! Ff in de winkel kijken dan...
Hoe heb jij oostenrijk kunnen annexeren zonder oorlog?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:12 schreef Pumatje het volgende:
[afbeelding]
Zo, Zweden wordt nu binnengevallen, dit gebeurd met erg weinig troepen aangezien ik tijdens mijn campagne het volgende nieuws kreeg :
Yougoslavia wants to be in your alliance!
accept
2 dagen later
Interveniance in yougoslavia.. want to invade yougoslavia or don't mind it.
:} 2 dagen ... mafketels.
en ik kreeg
Soviet union declares WAR!
Dus hop al mijn super troepen naar de grens in Rusland..
gelukkig had ik er al rekening mee gehouden en was de gehele grens met de SU volgebouwd met land fortifications, vliegbasissen en de radar en rocket stations komen eraan.
Mijn geallieerden zijn inmiddels een langerlijstje
Duitsland
Roemenie
Bulgarije
Hongarije
Portugal
Vichy France
Spanje
Italië
Foei foeiquote:Op maandag 25 juni 2007 11:22 schreef Aufruhr het volgende:
[..]
Hoe heb jij oostenrijk kunnen annexeren zonder oorlog?
Ik ben geen allianceleaderquote:Op maandag 25 juni 2007 14:26 schreef Aufruhr het volgende:
Rave_NL, heb je spanje niet bij jouw kamp kunnen krijgen?
Ik vermoed dat Japan je zal aanvallen met transport ships in Amerika.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |