Youp | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:08 |
Zoals sommigen al weten heb ik vorig weekend een AW11je gekocht... Het is een vrij nette amerikaan, hij heeft wel wat minpuntjes maar hij heeft totaal geen roest. Technisch moest er het een en ander aan gebeuren maar het meeste heb ik inmiddels al gedaan. Hier wat fototjes: Dinsdag heb ik hem opgehaald en wat ik tot nu toe al gedaan heb is het volgende: Woensdag meteen nieuwe remblokjes achter gemonteerd en een nieuwe accu, de oude remblokjes zaten nét aan het ijzer ![]() Vrijdag heb ik een nieuwe distributieriem gemonteerd want de spanrol maakte een ongezond geluid. Verder heb ik de waterpomp vervangen want die had wat speling op het lager. Ook heb ik de dynamo gedemonteerd want die heeft woensdag avond de geest gegeven en hiervoor heb ik meteen een ruildynamo besteld ![]() De plannen voor de auto zijn als volgt; eerst wil ik hem technisch helemaal in orde maken. Dan is het de bedoeling dat het onderstel rigoreus aangepakt gaat worden en als laatste wil ik de motor ook nog wat oppeppen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat hij gebruikt word als daily driver maar dat hij ook geschikt word voor een uitstapje naar het circuit zo nu en dan ![]() Dit heeft alles te maken met dat ik de Astra moet missen ![]() ![]() | |
wouter37 | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:20 |
wat moet er verder nog gebeuren om de auto in orde te meken? en wat ga je aan de motor doen ? verder veel succes met je project ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:41 |
nou, tvp dan maar ![]() | |
Metalfreak | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:41 |
Mooi project, mooie auto ook ![]() Alleen: is het bij zo'n MR2 niet een ramp om ergens aan te komen in de motorruimte?? | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:50 |
youp in een Toyota ![]() ![]() | |
Tommeh | zaterdag 19 mei 2007 @ 14:07 |
Leuk project Youp! Succes alvast ![]() | |
Youp | zaterdag 19 mei 2007 @ 17:27 |
quote:ik wil er nog een beurtje aan doen, dus olie, filters, bougi's, etc. verder wil ik alle slangetjes en een boel kabels van de motor gaan vervangen. er is in het verleden eens door een marter aan gevreten hier en daar... dan is het de bedoeling om naar de electrische ramen te kijken, die maken een hels kabaal... schijnt veel voor te komen, die dingen hebben kunstof tandwielen voor de ramen ofzo, hier zijn geloof ik modificatiesetjes voor te koop. ook begint de synchromesh van de 2e versnelling te verslijten maar je kan er nog goed mee rijden, dus die laat ik even zitten. is wel een puntje voor in de toekomst.. als ik dan alles motorisch op orde heb wil ik het onderstel aan gaan pakken.. dan pas ga ik aan de motor sleutelen als dat al gebeurd... in ieder geval wil ik de katalysator kwijt en alle amerikaanse emissie bral... zo zit er een EGR op en nog wat andere slangetjes en prulletjes, weg met de troep.. het voordeel van een amerikaan is dat hij een luchthoeveelheidsmeter heeft (de voorganger van de luchtmassa meter) de europese modellen hebben een simpele vacuum sensor (een MAP sensor) het voordeel van de luchthoeveelheidsmeter is dat de injectie nauwkeuriger aangestuurd kan worden. als je dus een chip op maat laat maken na wat modificaties valt er waarschijnlijk wat meer vermogen uit te peuteren ![]() het is echter wel een meerjarenproject ![]() | |
Youp | zaterdag 19 mei 2007 @ 17:29 |
quote:als je een beetje sleutelervaring hebt en een goede beschrijving is alles te doen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
eer-ik | zaterdag 19 mei 2007 @ 17:35 |
Ha Youp ![]() Mooi karretje wel! ik zal er wel overheen gelezen hebben ergens, maar heb je je 2002 niet meer? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 19 mei 2007 @ 18:04 |
Ewa!... Toyota Volg Post ![]() | |
RRRobert | zondag 20 mei 2007 @ 10:12 |
quote:Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen. (TVP) | |
ivosnivo | zondag 20 mei 2007 @ 12:06 |
Super auto. Zoeen wil ik ook ooit nog is hebben (in het zwart) als ie belastingvrij is. Moet het voor nu nog doen met een Celica uit 99. | |
Hugster | zondag 20 mei 2007 @ 12:46 |
Jammer dat zo'n AW11 standaard zo traag is.. Wel een heel cool bakkie zo! ![]() | |
Youp | zondag 20 mei 2007 @ 14:14 |
quote:nope... ![]() quote:alleen de astra was van school en deze is van mij ![]() quote:valt opzich nog best mee! het is geen monster maar de europese versie met 128pk (zonder katalysator) heeft maar 8 seconden nodig van 0 tot 100 ![]() ![]() ![]() | |
Malle_beer | zondag 20 mei 2007 @ 14:49 |
Gaaf man, ik ben benieuwd! TVP dus ![]() | |
eer-ik | zondag 20 mei 2007 @ 14:52 |
quote:hoezo niet, what happened? ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt? | |
Tommy_Kuklinski | zondag 20 mei 2007 @ 14:53 |
quote:Sold ![]() | |
eer-ik | zondag 20 mei 2007 @ 14:54 |
quote:ah, ok ![]() | |
Youp | zondag 20 mei 2007 @ 15:09 |
quote:verkocht inderdaad en weer aan de vorige eigenaar... hij was trouwens wel weer opgeknapt hoor ![]() | |
MikeyMan | zondag 20 mei 2007 @ 15:46 |
Leuke bak joh! | |
Hugster | zondag 20 mei 2007 @ 15:49 |
Youp, inspiratie!! ![]() ![]() | |
Youp | zondag 20 mei 2007 @ 15:53 |
quote:die zit ook op mr2club.nl, snel ding ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 20 mei 2007 @ 18:58 |
Hier ook een AW11 rijder ![]() Veel rijplezier met je MR2'tje! ![]() | |
casejunkie | zondag 20 mei 2007 @ 20:05 |
Voor de AW11 zijn wel meerdere oplossingen: 4A-GE 20V blacktop 4A-GZE 16V supercharged 4A-GTE 16v Turbocharged Of nog leuker: 3S-GTE 2.0 16v Turbo ![]() | |
MikeyMan | maandag 21 mei 2007 @ 00:01 |
quote: ![]() Denk dat een 4a wel beter past bij het karakter van het bakkie... Dacht dat de 4a-gze/gte ook in 20v bestaan? 4A-GZTE is ook een idee... | |
Tommy_Kuklinski | maandag 21 mei 2007 @ 00:08 |
quote:vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE.. de 4A-GTE dus niet en dus ook niet in 20V. een 4A-GTZE 20V VVT lijkt mij ook wel leuk ja ![]() ![]() | |
MikeyMan | maandag 21 mei 2007 @ 00:23 |
quote:7a-gtze is ook een mogelijkheid... Met porsche 924 distributieriem ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 21 mei 2007 @ 09:52 |
quote:een onderdeel van Porsche ![]() ![]() | |
casejunkie | maandag 21 mei 2007 @ 10:44 |
De 20V's zijn niet zo heel erg geschikt voor een turbo of supercharger. Deze blokjes hebben namelijk een behoorlijk hoge compressie. Als je een Blacktop neemt is het onderblok ook te zwak als je een silvertop neemt heb je wel een stevig onderblok ( is het onderblok van een supercharger) | |
zBus | maandag 21 mei 2007 @ 10:52 |
Blacktop is ook meer voor lekker NA rond crossen. Het zou wel het beste passen bij de mr2. Ik zie dit type altijd aan voor een lekker track ding waar je mee kan crossen en dan vind ik een turbo en een SC beetje af doen aan de betrouwbaarheid... maar het blijft natuurlijk toyota ![]() | |
casejunkie | maandag 21 mei 2007 @ 10:56 |
Vooral het geluid van een blacktop is ![]() Ik rij regelematig in een corolla met een Blacktop motor er in en het is extreem moeilijk om je rechtvoet dan te beheersen | |
Tommy_Kuklinski | maandag 21 mei 2007 @ 13:30 |
quote:Dat klopt inderdaad maar de 20V kop van een blacktop gaat prima op een 7 ribs 4A super/turbo charged blok. en dat mooie geluidje komt imo van de itb's af.. dat is de reden dat ik een blacktop echt een fantastisch blok vind ![]() Zo zijn er nog meer mooie combo's te bedenken met een blacktop kop, zoals deze: 7A onderblok met een blacktop kop en een turbo @ 500 pk ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 21-05-2007 13:41:31 ] | |
don-diablo | maandag 21 mei 2007 @ 14:29 |
tvp dan maar enne succes met het project ![]() | |
casejunkie | maandag 21 mei 2007 @ 17:40 |
Eeej dat wist ik dus nog niet. Dat een Blacktopkop op een ander onderblok past | |
Tommy_Kuklinski | maandag 21 mei 2007 @ 18:30 |
quote:Ja dat kan theoretisch gezien met wat aanpassingen hier en daar op elk A blok. nu is een 1 en 3 A niet echt interessant natuurlijk dus de meeste hebben die kop op een 4A (7 ribs) of een 7A blok zitten. Sommige ook op de 5A trouwens de motor die in de paseo ligt. Dat geldt overigens ook voor de small en big port 16v en GZE kop, mits je maar de zuigers e.d. voor de compressie aanpast, anders lopen ze voor geen meter of ze gaan finaal naar de klote (in het geval van een supercharger) | |
Youp | maandag 21 mei 2007 @ 18:40 |
zodanig tunen gaat me iets te ver voor deze auto... ![]() als ik aan de motor ga beginnen denk ik dat het iets in de trent wordt van nokkenassen, itb's, uitlaatje en een chipje... veel meer eigenlijk niet... lijkt me dat je dan voor zo'n klein karretje al genoeg uit een 4age pompt ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 21 mei 2007 @ 18:43 |
quote:Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer? ![]() | |
Youp | maandag 21 mei 2007 @ 19:03 |
quote:en wat kost dat grapje? ![]() | |
casejunkie | maandag 21 mei 2007 @ 19:04 |
Denk dat je qua kosten dan idd ook beter voor een blacktop kan gaan. Voor 2000 euro heb je die er inliggen met een super grote beurt : Nieuwe distributie, koppeling, bougies, filters, olie enz. En dan heb je dus en 20 klepjes en ITB's en VVT en 170pk ongeveer en een redline bij 8000 RPM ![]() | |
ThaFreak | maandag 21 mei 2007 @ 19:26 |
AW11 porno ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 21 mei 2007 @ 19:32 |
quote:repost ![]() ![]() | |
Draganta | dinsdag 22 mei 2007 @ 14:07 |
Super autootje. Ik ben ook met zo'n projectje bezig. Alleen heb ik motorisch veel minder te doen, ik moet het uiterlijk eens goed gaan fixen want dat heeft hij echt nodig. Laat zien als hij helemaal af is ![]() | |
wouter37 | woensdag 23 mei 2007 @ 17:28 |
waarom maak je dit niet met je MR2 http://www.ddrmotorsport.com/index.php ? | |
MikeyMan | woensdag 23 mei 2007 @ 17:29 |
Omdat het er niet uitziet misschien? | |
eer-ik | woensdag 23 mei 2007 @ 17:30 |
quote:da's best een leipe wagen ![]() Mooi apparaatje wel, alleen die zwarte randen bij de ramen vind ik niet echt tof. Ik zou ooit nog wel eens zo'n K1 willen hebben ![]() | |
don-diablo | woensdag 23 mei 2007 @ 17:41 |
quote:Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedauto ![]() | |
eer-ik | woensdag 23 mei 2007 @ 17:43 |
quote:whehe, daar moest ik ook aan denken idd ![]() En ik vind bij nader inzien de neus te kort, maar verder is het best een aardig karretje ![]() | |
MikeyMan | woensdag 23 mei 2007 @ 17:56 |
Smakeloos ![]() | |
eer-ik | woensdag 23 mei 2007 @ 17:59 |
quote: ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 23 mei 2007 @ 18:30 |
quote: | |
wouter37 | woensdag 23 mei 2007 @ 18:31 |
filmpje http://www.youtube.com/watch?v=PR6t0LHdeSk | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 23 mei 2007 @ 18:39 |
quote:Wat een sneu ding zeg... ![]() | |
MikeyMan | woensdag 23 mei 2007 @ 23:33 |
quote:In dit geval van kwaad tot erger ![]() | |
Youp | woensdag 23 mei 2007 @ 23:36 |
wannabe koeningsegg/mclaren F1... ziet er een beetje uit van kijk ik heb dik 600pk... en dan ligt er een 1.6 16v in... daarbij zal het grapje ook nog klauwen vol geld en bergen tijd kosten... om vervolgens een totaal onpraktische auto over te houden nee bedankt ![]() | |
don-diablo | woensdag 23 mei 2007 @ 23:42 |
Zoals ik al eerder zei: "speelgoedauto" papa wil iets stoer maar heeft er geen geld voor, dan maar imitatie | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 23 mei 2007 @ 23:47 |
quote: ![]() | |
johnwoo | donderdag 24 mei 2007 @ 00:06 |
Mwa speelgoedauto zou ik het ook weer niet noemen... D'r hangt natuurlijk wel een 3S-GTE in dan. Die kan je prima naar 400 pk brengen, dan doe je 0-100 in 4 seconden. Vergelijkbaar met een 911 turbo of F430. Wat mij betreft zijn de looks dus wel te verantwoorden met die prestaties. Ik vind alleen het interieur lelijk, ook al zal het best functioneel zijn (en het blijft een racebak). Die DDR gebruikt overigens SW20 onderdelen, dus met je AW11 gaa dat sowieso niet lukken ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 24 mei 2007 @ 00:17 |
quote:Het ziet er wel uit als een mislukt speelgoed auto'tje op basis van de McLaren F1.. Zonde van zo'n mooie SW20 imo. | |
Youp | donderdag 24 mei 2007 @ 18:35 |
morgen ochtend ga ik mijn ruildynamotje monteren en krijgt de auto APK als het goed is. dan kan ik verder met het maken van grotere plannen ![]() en nu een vraag aan de toyota specialisten... wat (en vooral waar) is er zoal te krijgen op het gebied van tuning (lees tuning niet styling ![]() ik ben in ieder geval niet van plan er een blacktop of een andere motor er in te leggen. dit wil ik niet omdat het alleen maar lastig is met onderhoud en onderdelen bestellen etc. ook heb ik al op internet gevonden dat er makkelijk 160-200pk atomsferisch uit geperst kan worden... nou met een PKtje of 160 neem ik echt wel genoegen hoor ![]() ook heb ik ergens gelezen van GT4 remmen... wie verteld mij meer? de '87+ AW11 remmen passen overigens ook en schijnen ook een erg goede upgrade te zijn... en dan de vering... ik heb al fijne polyeurethane bussen gevonden op aw11store.tk en daar verkopen ze ook koni dempers met apex veren.. maar ik ben er nog niet uit of ik die combo wel wil hebben ![]() | |
yup | donderdag 24 mei 2007 @ 19:11 |
Gewoon benieuwd maar waarom ben je niet voor een wat nieuwer model gegaan? | |
Youp | donderdag 24 mei 2007 @ 19:17 |
quote:1: het moest een achterwiel aandrijver worden 2: het budget ![]() ik moest een goedkope auto hebben in de vaste lasten, de aanschaf mocht wel een paar centen kosten... dit ding is oldtimer verzekerd dus kost geen drol (+-100 euro per jaar ) en vanwegen zijn lage gewicht kost hij maar 320 euro per jaar wegenbelasting... (over 4 jaar ook niet meer trouwens) tel dat bij elkaar op en deel het door 12 en je komt aan 35 euro per maand ![]() een spannende BMW viel dus al meteen af... want ik blijf hoe dan ook BMW gek ![]() ![]() | |
yup | donderdag 24 mei 2007 @ 19:30 |
quote:Opel Omega 3.0i 24v reihe sechs zou ook cool zijn, maar dat ben ik ![]() | |
Youp | donderdag 24 mei 2007 @ 19:35 |
quote:enig idee wat zo'n ding kost in wegenbelasting, verbruik en onderhoud? ![]() en zo'n ding heeft nooit de handling van een MR-2 ![]() | |
MikeyMan | donderdag 24 mei 2007 @ 22:11 |
quote:Volgens mij is zo'n blacktop een direct bolt-on op jouw onderblok... Andere riem en knallen... | |
Youp | donderdag 24 mei 2007 @ 22:50 |
nee als het goed is niet... er zitten ook andere zuigers in een blacktop, die heeft een andere compressie enzo... dan moet je het hele motormanagement en de kabelboom van zo'n ding in gaan bouwen en aargh als ik er al aan denk gaan m'n haren rechtop staan ![]() en dan zit je dus ook nog eens met een niet originele motor in je auto... dat is ook al klote ![]() een licht getunede 4age 16v is genoeg ![]() | |
MikeyMan | donderdag 24 mei 2007 @ 22:55 |
quote:deze al gezien: http://www.billzilla.org/4agmods.htm | |
Turquaz52 | donderdag 24 mei 2007 @ 23:00 |
quote:Die is mooi ![]() Okee.. gelijk hebben jullie qua motor inhoud, zelf zou ik deze in flikkere ![]() ![]() | |
johnwoo | vrijdag 25 mei 2007 @ 13:05 |
De blacktop motor is zelf idd anders, en ook de motor als geheel is geen direct swap. De silvertop en blacktop zijn namelijk alleen in FWD wagens geleverd, dus er is wat pas- en meetwerk nodig. Er zijn wel mensen die complete swap kits met alle benodigdheden verkopen. Maar aangezien je het bij je 4A-GE 16v wilt houden... Daar is ook meer dan genoeg voor te vinden. Sterker nog, ook al heeft de 20v standaard meer vermogen, de echt hoog vermogens (200+ pk) 4A-GE's zijn allemaal 16 kleppers. Heb je de vroege of latere 16 klepper (late is vanaf 1987)? De vroegere heeft wat lichtere onderdelen, dus minder goed bestand tegen grote krachten (bv erg hoge compressie, of turbo/sc). Door dat lichtere gewicht revt hij echter wel makkelijker en hoger. De manier om je 4A-GE op te fokken hangt dus af van welke versie je hebt: Heb je een vroege met lichte internals: haal je vermogen uit toeren, dus erg hete nokken, port job, headers, verlichte valve train + sterkere klepveren, high-flow oliepomp, licht vliegwiel. Goed voor een erg hoogtoerig racy blok. Hoge compressie zuigers liever niet vanwege de minder sterke internals. Heb je een latere met steviger internals: haal je vermogen uit compressie. Hoge compressie zuigers, kop en blok vlakken, hete nokken en headers. Eventueel kan je de andere dingen uit het lijstje hierboven ook wel doen maar je redline zal waarschijnlijk wat lager liggen dan bij een vroeg blok. Op die billzilla site waar MikeyMan naar linkt staat ook erg veel goede info! Overigens kan je met een standaard of licht getweakte AW11 ook al flink lol hebben... Filmpje van een licht getweakte AW11 op het circuit: http://www.youtube.com/watch?v=XkCoBra6e5w Filmpje van een heftig getunede (geturbo'de) AW11 aan het autocrossen: http://www.youtube.com/watch?v=MsuAWsOytbM (jammer van het eind ![]() Filmpje van een compleet stock AW11 (de mijne ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door johnwoo op 25-05-2007 13:19:54 ] | |
Tjabbo | vrijdag 25 mei 2007 @ 19:46 |
he youp wat een mooie mr2 zeg ![]() Zo kom je ze niet veel meer tegen qua body. Veel succes met je DD. Hij zal je niet snel laten staan als je goed voor haar bent! | |
Supra_Turbo | vrijdag 25 mei 2007 @ 22:06 |
Een AW11 niks voor jou? ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 22:43 |
quote:één MA70 is wel genoeg toch? Daar heb je meestal je handen vol aan ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 26 mei 2007 @ 12:21 |
quote:Daar weet hij zelf ook alles van, hij heeft er 2 ![]() En ik moet geen aw11. ik neem een starsletje erbij binnenkort. dan hebben we weer 3 toyota's op de oprit staan ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 15:10 |
quote:Dat weet ik, vandaar mijn post. | |
Supra_Turbo | zaterdag 26 mei 2007 @ 22:30 |
Twee MA70's en een AW11 Ik wil meer ![]() | |
Youp | zondag 27 mei 2007 @ 16:59 |
quote:ik heb een '86 amerikaan... ik neem aan dat hier ook gewoon het "vroege" blok in ligt... ik ben trouwens niet van plan om voor de extreme vermogens te gaan. bij 150-160pk ofzo vind ik het wel mooi. ik denk dat dat leuk genoeg rijdt in een aw11je ![]() maar eerst wil ik zorgen dat alles in orde is en dan ga ik het onderstel aanpakken.. want dat is op het moment nog niks ![]() | |
Youp | zondag 27 mei 2007 @ 18:06 |
quote:dankje ![]() en qua body heb ik inderdaad erg veel geluk gehad... hij heeft wel ooit wat (blik)schade gehad zo te zien maar niet heel ernstig.. ![]() | |
Youp | dinsdag 29 mei 2007 @ 17:59 |
vandaag even de aansturing van de EGR losgetrokken en afgedopt weg met die puinzooi ![]() | |
_Drake_ | dinsdag 29 mei 2007 @ 21:04 |
Goed werk ![]() Ik mis mijn aw11 ![]() Had ik maar genoeg geld voor die SC die op marktplaats staat ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 29 mei 2007 @ 22:46 |
haha gaaf ding ja ![]() ik ben nu op zoek naar een geschikt open luchtfilter... K&N levert wel een mooi 57i setje maar dat is eigenlijk niet voor een MR2 met AFM ![]() | |
Supra_Turbo | woensdag 30 mei 2007 @ 16:18 |
Is dit niks?![]() ![]() | |
zBus | woensdag 30 mei 2007 @ 16:45 |
En dan altijd met de achterklep open rijden ![]() | |
Youp | woensdag 30 mei 2007 @ 19:11 |
dat is een type 2 AW11... ik heb het complete luchtfilter in de motorruimte zitten... ik heb al een K&N 57i kitje besteld vandaag alleen heb ik nog een adapter nodig om op de AFM te plaatsen ![]() hier op deze afbeelding kan je hem ook zien alleen dit kitje is weer alleen in amerika te bestellen en die adaptertjes zijn lastig te vinden etc. ze schijnen wel ook in een Nissan 240/280z te zitten... hier staat een boel tekst en uitleg er over : http://www.padandwheels.com/mr2/intake/intake.html | |
Supra_Turbo | donderdag 31 mei 2007 @ 16:29 |
quote:Kijk nog eens een keer naar de onderste foto en vertel mij dan of je een koudelucht toevoer ziet of niet. Tip: Dit keer met je ogen kijken | |
zBus | donderdag 31 mei 2007 @ 17:42 |
quote:Euhm sorry maar ik zie het nog steeds niet... call me blind or something. | |
Supra_Turbo | donderdag 31 mei 2007 @ 17:48 |
![]() Geel = aanzuigbuis standaard filterhuis Filterhuis zit standaard op de plek waar nu het open luchtfilter zit. (Nieuwer type AW11) De aanzuigbuis loopt standaard (bij de nieuwere types AW11, dus niet bij die van Youp) van de luchthapper in het rechter achterscherm naar de filterbak | |
Tjabbo | vrijdag 1 juni 2007 @ 21:39 |
fuck steef wat weet jij veel van die aw11's! ![]() | |
Supra_Turbo | vrijdag 1 juni 2007 @ 22:25 |
Nee... internet weet veel van AW11's ![]() | |
zBus | vrijdag 1 juni 2007 @ 22:46 |
Haha sorry hoor maar daar zie ik niet 1,2,3 een aanzuigbuis in... Naja dan zou het wel kunnen opzich | |
Supra_Turbo | zaterdag 2 juni 2007 @ 08:41 |
![]() | |
Youp | zaterdag 2 juni 2007 @ 18:00 |
nog wat leuke weetjes over de AW11... het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 2 juni 2007 @ 18:54 |
Een Ford racemotor? Een 4A is bij mijn weten een doorontwikkeling van de 3A (dus ook de 1A en 2A) Cilinderkoppen doet Toyota vaak bij Yamaha De kop van de 7M ook (24V) En zo nog wel meer... ik gok 3S ook wel | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 2 juni 2007 @ 19:52 |
quote:Dat is volgens mij niet helemaal waar Wordt wel meer gezegd omdat ze omgeveer dezelfde afmetingen hebben (bore en stroke) maar de 4A is volgens Toyota een regelrechte doorontwikkeling van de 2A/3A Dat Ford Cosworth BDA blok is 1601 cc en de 4A 1587cc lijkt mij dus sowieso niet kloppen. De kop wordt bij Yamaha vervaardigd en het design is volgens mij een samenwerking met Yamaha, dus geen 100% Yamaha product. Dat gebeurt wel meer zo is de 2ZZ-GE bijvoorbeeld wel weer een design van Yamaha (blok ook) en wordt daar ook gemaakt. de 18R kop is weer een design van Yamaha en werd door Toyota gemaakt. Dus ja, Yamaha heeft er zeker mee van doen (zoals met alle performance blokjes) maar het is echt geen Ford blok met een Yamaha kop. [ Bericht 1% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 02-06-2007 20:02:21 ] | |
Repeat | zaterdag 2 juni 2007 @ 20:08 |
Uit welk jaar is dit ding nou? Want ik zie dat hij nog niet oud genoeg is om oldtimer te zijn voor de wegenbelasting, maar wel voor de verzekering? En zo ja, waar verzeker je em dan? ![]() | |
_Drake_ | zondag 3 juni 2007 @ 00:00 |
quote:Het onderstel is niet gemaakt door lotus, maar in samenwerking met lotus afgesteld. Het stuk over de motor is al uitgelegt ![]() | |
Youp | zondag 3 juni 2007 @ 13:49 |
quote:hij is van 1986.. dus 21 jaar oud.. bij veel verzekeringen is een auto vanaf 20 jaar oldtimer.. je betaald echter wel nog wegenbelasting.. unigarant is zo'n verzekering ![]() | |
Youp | zondag 3 juni 2007 @ 13:50 |
quote:hmm ja zo heb ik het ook maar ergens op internet gelezen ![]() | |
johnwoo | zondag 3 juni 2007 @ 16:43 |
Het onderstel is mede door Roger Becker ontwikkeld, die ook werkzaam was bij Lotus op het gebied van onderstellen. Lotus als bedrijf is dus totaal niet bij de AW11 betrokken, maar wel de mensen van Lotus ![]() De 4A-GE is een directe afstammeling van de 1A, daar komt geen Ford bij kijken. De Ford raceblokjes hadden ook een tweedelige cilinderkop, iets waar Toyota (bij mijn weten) nooit aan heeft gedaan... Wat betreft het Yamaha verhaal: quote:Op de distributieriemcover van mijn 3S blokje staat dan ook met koeieletters YAMAHA ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 3 juni 2007 @ 18:33 |
quote:Op internet staat vaak bagger ![]() | |
Youp | zondag 3 juni 2007 @ 22:30 |
quote:klopt, maar ik las het op de MR2 club ![]() | |
Sideshowbobbie | zondag 3 juni 2007 @ 22:58 |
Leuk project, ga ik zeker volgen ![]() | |
_Drake_ | zondag 3 juni 2007 @ 23:24 |
johnwoo heeft het precies goed inderdaad ![]() | |
Youp | maandag 4 juni 2007 @ 18:58 |
vandaag voor het eerst gereden met het dakraam in het vooronder, wat een genot ![]() ![]() en als ik de ramen dicht doe is het onder de 100 nog lekker stil ook! ![]() iemand trouwens een idee of er upgrade kitjes zijn voor de elektrische ramen? want de tandwieltjes zijn een beetje verrot ![]() | |
MikeyMan | maandag 4 juni 2007 @ 21:32 |
quote:Das bij meer toyota's een probleem... vervanging van ander merk (johngold) heeft vaak zin... | |
Youp | maandag 4 juni 2007 @ 21:56 |
quote:johngold heeft niks voor de MR2 (iig niet op de site) maar van de club is al iemand achter metalen tandwieltjes aan ![]() ![]() | |
MikeyMan | maandag 4 juni 2007 @ 22:01 |
Probleem is alleen dat die wieltjes niet los te bestellen zijn... iig niet bij de dealer... ![]() | |
johnwoo | maandag 4 juni 2007 @ 22:31 |
Kwestie van een voldoende uitgebreide parts catalog vinden waar het nummer van die wieltjes in staat... Met het juiste part number kan je alles krijgen, ook al hebben ze d'r bij de dealer nog nooit van gehoord. Zelfs het kleinste schroefje heeft een part number... | |
MikeyMan | maandag 4 juni 2007 @ 22:33 |
Ik heb de officiele toyota EPC... Kleiner wordt het niet... Dat er een artikelnummer is zegt niet dat het ook te krijgen is... | |
johnwoo | maandag 4 juni 2007 @ 23:43 |
Kan zijn dat het niet in de dealer z'n systeem staat ja... Dat was ook het geval met de twee studs voor het (1994+) middenpaneel tussen de (nieuw model) achterlichten van mijn MR2. Normaal bestel je die samen met het middenpaneel (1 part number ook), en de dealer had dat ook alleen als geheel in z'n systeem. Via via (op het Amerikaanse forum, MR2oc.com, is veel kennis) toch achter twee part numbers gekomen die de losse studs zouden moeten zijn. Nummertje aan de dealer gegeven, die het (min of meer op goed geluk) heeft besteld, et voila, paar dagen later was het binnen ![]() Geniaal systeem dat parts gebeuren van Toyota... Ook alle spul voor modellen die niet in Nederland zijn geleverd kun je nog gewoon krijgen (komt uit Japan dan), zelfs voor AW11's van 20+ jaar oud. Enige wat je nodig hebt is het nummertje. Er zijn slechts twee nadelen: 1) beetje jammer dat de doorsnee EPC niet alle parts tot in detail erin heeft (meestal zoals je al zegt tot aan de kleine samengestelde componenten), en 2) dat het vrij prijzig is via de dealer... | |
MikeyMan | maandag 4 juni 2007 @ 23:57 |
Yepz... Werkt als een tiet... Tis een beetje een bitch om mee te werken, maar verder staat echt alles erin... En vrijwel alles is nog leverbaar. Maar dat heeft dus 'n prijs... btw: 76826-17010? ![]() | |
Youp | zaterdag 9 juni 2007 @ 16:03 |
ik heb weer wat nieuw spul opgehaald gister ![]() nieuwe ruitenwisserblaadjes, de oude deden niet zo veel meer zeg maar ![]() een oliefiltertje en nog wat bougietjes.. NGK BCPR5EP-11, platinum bougies ![]() ![]() deze week even een oliewissel doen op stage, dan komt er Castrol TXT LL04 5w30 halfsyntheet in... niet speciaal maar gewoon omdat we die in de bulk hebben ![]() ![]() dan kan ik weer even vooruit ![]() | |
_Drake_ | zaterdag 9 juni 2007 @ 16:22 |
kijk wel uit gezien 5w30 voor een 4-age eigenlijk te dun is en dan behoorlijk veel olie gaat verbruiken, beter is 5w40 te nemen(wel even de moter doorspoelen ivm vol syntetisch) of gewoon 10w40. | |
Youp | zaterdag 9 juni 2007 @ 16:32 |
quote:nou er is aangegeven dat je 5W30 <10 graden C mag gebruiken anders word de olie te warm en dus te dun. dit is bij deze olie echter niet het geval. hij word wel warmer maar daardoor niet meer dunner. 20 jaar geleden was de olie ook anders dan nu ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 9 juni 2007 @ 16:37 |
quote:Ik heb er toch redelijk veel zien lopen op 5W30 zonder problemen... 4-age? ![]() | |
Youp | maandag 11 juni 2007 @ 18:04 |
vandaag dus even nieuwe olie in gedaan en een nieuw oliefiltertje er op geschroefd... verder nog de (veel te dure ![]() ![]() | |
Neluhz | maandag 11 juni 2007 @ 18:26 |
quote:volgens mij is 5w30 van nu nog steeds hetzelfde viscositeit als 5w30 van 20 jaar terug hoor? | |
Youp | maandag 11 juni 2007 @ 18:35 |
quote:ja alleen 20 jaar terug was de kwaliteit beduidend minder. het is zo dat die olie gebruikt werd bij 10 graden en minder. als je deze olie gebruikte bij warmere temperaturen werd hij te warm. daar heeft deze olie geen last van. | |
johnwoo | maandag 11 juni 2007 @ 19:21 |
Iets om naar toe te werken: http://videos.streetfire.(...)e0b-99490112caca.htm De mk1.5 van Leon, built 3S-GTE met GT30R en AEM computer... Jammer dat je de knallen niet goed hoort van het two-steppen, maar die kart trekt er echt hard vandoor met de launch control van AEM ![]() | |
Youp | maandag 11 juni 2007 @ 19:25 |
quote:dat gaat inderdaad hard... maarja wat wil je met 300pk op 1000kg ![]() | |
Youp | zaterdag 23 juni 2007 @ 17:49 |
ik verveelde me... en dus ondanks het slechte weer even een paar fototjes geschoten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
_Drake_ | zaterdag 23 juni 2007 @ 23:41 |
Mooie aw11 ![]() ![]() | |
ForumGek | zondag 24 juni 2007 @ 00:28 |
Hoi ! Een collega van mij heeft ook een AW11, hij doet ook veel met onderdelen (verkoop via webshop). Zijn website is www.aw11.tk., neem contact met hem op, ik denk je dat hij je best kan helpen met een aantal dingen. Die van hem is volledige vernieuwd namelijk ! Zijn eigen AW11 staat er ook op, die ziet er zo uit: | |
tevebe | zondag 24 juni 2007 @ 00:35 |
Die zit net als Youp ook op het mr2club forum | |
ForumGek | zondag 24 juni 2007 @ 00:52 |
Dat klopt, maar misschien dat ie hem nog niet was opgevallen ![]() | |
ivosnivo | zondag 24 juni 2007 @ 10:52 |
Tering die laatste is echt gruwelijk vet. | |
Youp | zondag 24 juni 2007 @ 13:05 |
quote:nouja hij heeft uiterlijk wat flinke minpuntjes maarja... 't is geen nieuwe ![]() quote:jawel, ik ken hem en de webshop al ![]() ![]() | |
ForumGek | zondag 24 juni 2007 @ 15:08 |
Hmm oke ![]() ![]() | |
BlackRhino | zondag 24 juni 2007 @ 20:02 |
Wat een hok. | |
MikeyMan | zondag 24 juni 2007 @ 21:22 |
quote:Wat een reaktie... Ik stem voor een ban... ![]() | |
Wimo. | zondag 24 juni 2007 @ 21:50 |
Vind ik ook .. eigen meningen geven is not done ! | |
MikeyMan | zondag 24 juni 2007 @ 21:54 |
Een beetje respect zeker ook niet? Reageer dan niet, of iig constructief... ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 24 juni 2007 @ 22:16 |
quote:Stel je niet aan | |
Youp | zondag 24 juni 2007 @ 22:58 |
prima als er mensen zijn die de AW11 niet mooi vinden, ik vind hem zelf ook wat gedateerd... maar toch heeft het wel wat en de techniek is mooi ![]() daarbij heb ik er veel plezier van en daar gaat het om ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 24 juni 2007 @ 23:02 |
Hij is hoekig, niet gestroomlijnd en fokking 80's... maar o zo fun om te rijden. Geen overbodige luxe... motortje wat veel toeren wil draaien... soepel schakelen met een kort pookje... lekker licht en scherp sturen... goeie remmen (later type iig)... en als je het bond maakt op het droge gooit ie de achterkant lekker om. Echt een superauto'tje die elke keer weer een lach op m'n gezicht kan toveren. De fun factor in de MR2 is hoger dan in m'n Supra, ook al is de Supra zoveel sneller!! | |
Youp | zondag 24 juni 2007 @ 23:10 |
quote:precies! en als je er nog wat geld tegenaan smijt kan je er nog een serieuze circuitauto van maken ook ![]() | |
Wimo. | zondag 24 juni 2007 @ 23:56 |
edit : hmm, ingelogd blijven heeft z'n nadelen [ Bericht 46% gewijzigd door Wimo. op 25-06-2007 00:28:39 ] | |
Youp | dinsdag 26 juni 2007 @ 19:29 |
zo vandaag nog wat goodies op kunnen halen ![]() ik heb heel lang gezocht naar een K&N kitje voor op mijn amerikaanse AW11... ik heb namelijk een lucht hoeveelheids meter en een europees heeft een MAP sensor.. hierdoor past een europees kitje niet. nu ben ik op zoek gegaan naar een flens om op mijn lucht hoeveelheids meter te schroeven. dit bleek ook makkelijker gezegd dan gedaan. tot ik bij een automaterialen handel kwam die mij wilde helpen. ze hebben alles af gespeurd en ze kwamen met een geschikte flens. toen heb ik gewoon een europees K&N 57i kitje besteld. nu past natuurlijk het luchtfilter niet op de flens omdat de diameters te verschillend zijn, echter de buitendiameters zijn beide 76mm. en ook past het luchtfilter niet op de meter omdat hij te groot is. nu moet de meter gewoon richting gasklephuis geschoven worden en met een andere slang bevestigd worden. ook heb ik een slang nodig die over de adapter flens en de flens van het luchtfilter heen past. gelukkig zit hier in de buurt een bedrijf dat slangen produceert tegen (als het goed is) normale tarieven. in tegenstelling tot samco of sfs of hoe heet dat veel te dure spul allemaal.. daar gaan we morgen maar eens kijken ![]() trouwens ik heb het luchtfilter om twee redenen gekocht en daar staat vermogenswinst niet bij. ten erste om het geluid en ten tweede omdat mn oude luchtfilter aan vervanging toe is ![]() ![]() | |
RRRobert | dinsdag 26 juni 2007 @ 23:12 |
quote:Tja, vergeet niet: het oog wil ook wat ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 27 juni 2007 @ 14:54 |
quote:verdomme ![]() vandaag langs 2 slangenboeren geweest... "ja wij zijn groothandel, we doen het alleen met grote orders van minimaal x meter of minimaal ¤250 etc. we leveren wel aan die en die zaak" naar "die en die zaak" gegaan... nee die maten hebben we niet.... en toen werd het me te moeilijk, dan moet ik al naar een scheepsbouwer gaan ofzo, nou nee bedankt... heb me maar 2 samco slangetjes besteld... 2 pruts stukkies van 80mm lang voor ¤23,30 ![]() | |
Youp | zaterdag 7 juli 2007 @ 13:49 |
nouja, eindelijk samco prut binnen gekregen... nu kan ik weer gaan knutselen ![]() | |
wouter37 | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:14 |
quote:http://www.kitcaronderdelen.nl/ mischien hebben ze daar de juiste slangen | |
Youp | zaterdag 7 juli 2007 @ 18:05 |
zo en dat was dat ![]() toch heb ik alles opgelost met wat ouderwets creatief knutselwerk ![]() als eerst heb ik alles los geschroefd en dat heb ik aan de kant gepleurd toen ben ik een van de slangen gaan "modificeren" ![]() blijkt nog best taai spul te zijn.... ik heb deze slang gekocht met de juiste diameter zodat hij over de flens paste en over de aansluiting van het luchtfilter. op de flens kon ik hem vastschroeven met een slangklem en op het luchtfilter heb ik hem gewoon vast gelijmd met echte ruitenkit. en dat spul laat echt nooit meer los ![]() en dit is het resultaat ![]() nu alleen wat minder nieuws... ik heb dus proef gereden en het geluid bevalt me prima enzo... en toen kwam ik thuis ook niks aan de hand.... en toen ik net weg wilde startte hij niet meer ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 7 juli 2007 @ 18:32 |
Ai, da's weer minder Dat luchtfilter zit er netjes op! Je heb vast wel wat filmpjes geschoten om ons te laten genieten van het motorgeluid? | |
Youp | zaterdag 7 juli 2007 @ 19:26 |
quote:nog niet... dat is het eerste wat ik doe als hij weer start ![]() | |
Herr.Flick | zaterdag 7 juli 2007 @ 22:58 |
Heb 2 jaar geleden nog eens een koprevisie gedaan van zo'n ding, het sleutelen aan zo'n ding viel idd mee, al sta je wel wat klunzig omdat de motor wat verder in de auto ligt. Voor lange mensen is zo'n auto een echte ramp, met mijn 1.97 kon ik nauwelijks rijden in dat karretje, m'n benen zaten gewoon klem tussen het stuur en de pedalen. Wel heeft het een hoge funfaktor! Have fun! ![]() | |
Youp | zaterdag 7 juli 2007 @ 23:08 |
quote:hij is inderdaad krap, ik moet met mn normale lengte van 1,82 de stoel al bijna helemaal naar achteren zetten, maar het stuur is gelukkig in hoogte verstelbaar... ik heb normaal in de auto's waar ik in rijd het stuur lekker laag staan maar in deze moet hij op het hoogst anders kan ik niet fatsoendelijk remmen ![]() ![]() het is ook een leuke auto om aan te sleutelen, hier kan je zelf nog wat aan klussen. ![]() | |
Youp | zondag 8 juli 2007 @ 13:13 |
hij start weer! ![]() vanmorgen ben ik meteen begonnen met het demonteren van de pincode startonderbreker... dit zat aardig goed verwerkt en ik heb er het nodige los voor moeten schroeven maar uiteindelijk is het gelukt... ik had het systeem natuurlijk ook gewoon goed kunnen testen maar ik wilde toch al een tijdje van het onding af. weg ermee dus ![]() helaas bleek dit het niet te zijn... hij startte nog niet... toen heb ik t schakelaartje onder het koppelingspendaal nagemeten en overbrugd. dit was het ook niet. toen ben ik op zoek gegaan naar de signaalkabel die van het contactslot naar de startmotor loopt. deze had ik al gauw gevonden en ook deze bleek te werken, ik heb hem goed gesoldeerd enzovoorts. ik heb besloten de kabelboom eens naar achteren te volgen en te kijken waar hij de motorruimte in gaat. hier was ook niks aan de hand. leek het... tot mijn oog een stekker zag ![]() daar zat de zelfde wit/zwarte draad met rode stippen in als voor in de kabelboom. dus dit kon er wat mee te maken hebben. op het eerste gezicht lijkt er niks met de stekker aan de hand... totdat je wat beter kijkt... hij hoort er namelijk zo uit te zien ![]() en jawel hoor... hij startte... nu is al het werk gelukkig niet voor niks geweest aangezien ik van die startonderbreker af ben ![]() en voor de liefhebbers heb ik trouwens meteen wat filmpjes gemaakt van het motorgeluid... onder de motorkap in de vrij niet schrikken in het laatse filmpje als ik naar de 2 schakel. de synchromesh van de 2e versnelling is versleten en als je vlot schakelt hoor je dit... ik schakel daarom normaal ook nooit vlot door naar de 2 ![]() rijdend | |
Supra_Turbo | zondag 8 juli 2007 @ 16:17 |
Klinkt best goed. Je kunt het beste wat verder doortrekken als je echt snel wilt zijn. | |
Youp | zondag 8 juli 2007 @ 17:52 |
quote:jawel maar zonder handen aan het stuur over een hobbelig landweggetje enzo is niet zo optimaal ![]() ![]() | |
Youp | zondag 8 juli 2007 @ 17:54 |
ik heb trouwens nog wat "last minute, no budget, high efficiency" modificaties gemaakt ![]() een regenschildje ![]() en dat is daadwerkelijk nodig in mijn geval... de regen valt zo door het roostertje op het filter plus het gootje onder de motorkap komt ook precies midden op het filter uit ![]() ![]() | |
_Drake_ | woensdag 11 juli 2007 @ 15:48 |
Koppelingscylinder is een veel voorkomend probleem ik heb hem 2x moeten vervangen ![]() | |
eevebe | woensdag 11 juli 2007 @ 15:51 |
heb je nu wel nog voldoende aanvoer van koude lucht? of komt die niet door dat rooster? | |
JvdK | woensdag 11 juli 2007 @ 15:51 |
tvp | |
Supra_Turbo | woensdag 11 juli 2007 @ 16:15 |
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)![]() | |
boegschroef | woensdag 11 juli 2007 @ 16:21 |
Zo'n stekkertje kan je veel zoekwerk kosten zeg... Mooie auto! | |
eevebe | woensdag 11 juli 2007 @ 16:29 |
quote:ahh oke, weet ik dat ook weer ![]() | |
Youp | woensdag 11 juli 2007 @ 17:44 |
quote:de mijne pakt het weg voor de accu origineel... daar heb ik nu zo'n "verwarmingsbuis" zitten (maar omdat er K&N op staat moet het speciaal zijn ofzo) maar hij krijgt sowieso genoeg koude lucht van onderen ![]() | |
Supra_Turbo | woensdag 11 juli 2007 @ 19:00 |
Kun je daar een foto van maken mss? Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt | |
Youp | woensdag 11 juli 2007 @ 19:32 |
quote:zie je de luchtmassa meter? daar zit het luchtfilterhuis tegenaan geschroefd. vanuit dat huis gaat er een dikke buis voor de accu langs en dan omlaag. hij gaat nog zo'n 30cm omlaag en that's it... de verwarmingsbuis loopt eigenlijk op de zelfde plaats ![]() | |
Supra_Turbo | woensdag 11 juli 2007 @ 21:08 |
Duidelijk | |
Baffer | maandag 16 juli 2007 @ 10:45 |
Heerlijk die MR2's, ik heb een paar weken in een MR2 uit 94 gereden, en het rijdt echt geweldig. Super wegligging, en aardig snel. | |
johnwoo | maandag 16 juli 2007 @ 14:03 |
quote:Geldt voor zowel de mk1 als de mk2: de koele lucht komt van onder. Dankzij de rechte achterruit ontstaat door de rijwind een onderdruk boven de motorkap, en komt de lucht vanzelf door de motorruimte naar boven door de relatieve overdruk onder de auto. Bijkomend voordeel is dat de lift verminderd wordt doordat aan de achterkant onder de auto ook een onderdruk ontstaat door de lucht die in de motorruimte omhoog komt. De mk2 (weet niet of dit bij de mk1 en mk3 ook zo is) heeft dan ook underbody covers vanaf de voorzijde tot aan de motorruimte. | |
Supra_Turbo | maandag 16 juli 2007 @ 22:27 |
De AW11 ook. Van voren tot waar de middentunnel ophoud en het motorruim begint. Onder de motor is het helemaal open. | |
beschuit | dinsdag 17 juli 2007 @ 09:20 |
tvp, 4a-ge powerrrrr | |
Baffer | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:17 |
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen. http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0 | |
Googolplexian | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:37 |
pfff .. toch fijn om serieuze projecten te zien op Fok PTA ![]() Ik wilde al bijna een VW3 grille op m'n RC plakken en het een project noemen ![]() ![]() | |
Youp | zaterdag 21 juli 2007 @ 12:20 |
quote:nouja het blijft een simpel (low budget of iig ´slow budget´) studentenprojectje maar ik ga wel proberen er wat leuks van te maken ![]() | |
Youp | zaterdag 21 juli 2007 @ 12:26 |
quote:die vent kan er echt wat van ja... ![]() ![]() | |
Cyaa | zaterdag 21 juli 2007 @ 12:57 |
quote:eindelijk een jap die niet aan die drifthype meedoet ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 21 juli 2007 @ 13:19 |
Wie? Keiichi Tsuchiya?? | |
-Muse- | zaterdag 21 juli 2007 @ 14:37 |
quote:Drifthype? Dat is geen hype, dat wordt al zoooo lang gedaan daar in japan. Je bedoelt dat die hype de afgelopen paar jaar pas deze kant op is gekomen. | |
Youp | maandag 23 juli 2007 @ 15:00 |
ik vind het eigenlijk maar niks... of nouja... driften is wel erg gaaf, maar ik vind het maar niks om een auto te prepareren speciaal om de driften... ik zie liever een auto die geprepareerd is om loeihard over het circuit te vegen (of gewoon een standaard sportauto) een mooie powerslide maken ![]() | |
flyguy | dinsdag 24 juli 2007 @ 01:19 |
Maar dat lukt ook wel met een mr2 hoor ![]() | |
Youp | dinsdag 24 juli 2007 @ 13:09 |
dat weet ik, vooral als het nat is ![]() | |
flyguy | dinsdag 24 juli 2007 @ 13:55 |
Ja, maar als het nat is vind ik de voorkant toch ff wat lichter dan de achterkant. Bij een beetje sturen duurt het dan wel even voordat de voorbanden dan grip hebben. | |
Youp | dinsdag 24 juli 2007 @ 14:13 |
ach ik heb totale *** banden onder mijn MR2tje liggen, volgensmij hebben ze achter ook meer grip als voor want bij het minste of geringste wil hij gaan ondersturen en uitbreken lukt dan ook bijna niet op het droge... (achter liggen ook andere banden dan voor) voordat ik dat soort grapjes uit ga proberen moet er een setje 16" velgjes met degelijke banden onder.... en eer ik daar aantoe ben moet de auto zich technisch in een goede staat bevinden ![]() | |
johnwoo | dinsdag 24 juli 2007 @ 17:09 |
Ook met goede banden is de AW11 in eerste instantie onderstuurd, aangenomen dat je zowel voor als achter dezelfde soort banden hebt that is ![]() Overstuur krijg je dan door ofwel het gas plotseling los te laten, ofwel flink aan het stuur te hengsten (flick) of, op nat wegdek, door het gas simpelweg vol in te duwen. Op droog heeft een AW11 eigenlijk te weinig vermogen voor power oversteer. Uit de AW11 suspension tuning guide: quote:In een MR2 wil je dus aan de voorkant een stuk zachtere veren dan aan de achterkant. Als je bij een willekeurige bekende fabrikant van coilovers gaat kijken voor MR2 spul zul je zien dat de veren aan de voorzijde doorgaans een factor 2,5 (!) zachter zijn dan aan de achterkant! Iets wat op mensen zonder midengine-ervaring altijd vreemd overkomt ![]() Daarbij wil je in een MR2 liefst dempers waarvan compression en rebound apart zijn in te stellen: je wilt dat de neus wat duikt, als je remt voor een bocht (vandaar ook een demper met behoorlijke slag), maar je wil die neus vervolgens niet gelijk terug omhoog hebben: quote: [ Bericht 0% gewijzigd door johnwoo op 24-07-2007 17:17:53 ] | |
Youp | dinsdag 24 juli 2007 @ 19:04 |
quote:ja dat wist ik al ja, maar de banden die er op liggen zijn echt geen drol waard en dan ook nog eens voor en achter verschillend en als overmaat van ramp is de sporing ook niet goed afgesteld ![]() ![]() quote:die guide had ik zelf ook al gepost op het forum van de club ![]() | |
Youp | woensdag 8 augustus 2007 @ 16:47 |
mini update ik had nog wat spul thuis rondslingeren... en ik dacht... hmmm die dingen zijn 10cm, en zijn de boxjes van de AW11 dat niet ook toevallig?? en ja hoor ![]() het geluid is er 300% beter van geworden, ook gaat de radio nu een stuk harder zonder te vervormen. dat is wel makkelijk, vooral op de snelweg als bij 130km/h de TVIS open gaat... dankzij het open luchtfilter krijg je daar nogal wat van mee ![]() weer een low budget high efficiency mini upgrade ![]() ik heb nu ook een origineel "subwoofertje" gevonden onder mijn bestuurdersstoel... ik vroeg me af of ik hier het woofertje ook van kan vervangen door iets "beters" want dit is 3x niks... dan bevalt het me voorlopig prima ![]() | |
_Drake_ | woensdag 8 augustus 2007 @ 20:28 |
je hebt mazzal aangezien de oudere modellen 11 cm waren en daardoor kon je niet zomaar andere speakers erin doen ![]() ik heb toen een subje in de voorruimte gebouwd, en ondanks dat er een plaat tussen zit, werkte dat uitstekend (8" subje) | |
Supra_Turbo | woensdag 8 augustus 2007 @ 21:29 |
Heb je niet ook nog speakers achter je hoofd zitten? Ik wel namelijk, maar ik heb een nieuwer typ, dus dat scheelt toch? | |
Youp | donderdag 9 augustus 2007 @ 00:17 |
quote:ik heb een oud type AW11..... ![]() of bedoel je dat subje onder de stoel? is dat 11cm? quote:nop die zitten in die van mij helaas niet ![]() | |
Supra_Turbo | donderdag 9 augustus 2007 @ 08:08 |
Ik heb geen sub (meer?) maar gewoon 4 standaard papieren speakers. Klinkt beter dan ik had verwacht. Ik heb niet echt muziek nodig. Muziek komt achter me vandaan in de vorm van inductie geluid van de 20 klepper door de 75mm kelken op de 48mm ITB's ![]() Ben nog niet volgas geweest (ff rustig aan doen in het begin) maar het is met half gas tot 5000rpm al smullen!! ![]() | |
_Drake_ | donderdag 9 augustus 2007 @ 11:19 |
quote:raar bij mij paste er niet direct 10cm speakers in (moest een verlengstukje op) | |
riceboy | donderdag 9 augustus 2007 @ 11:19 |
20V ? ![]() Heb je wat geswapped Supra_Turbo? | |
Supra_Turbo | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:02 |
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator) | |
MikeyMan | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:12 |
en dan niet planken? ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:30 |
quote:ITB's klinken altijd zooo mooi.. Kan geen turbo blok tegenop ![]() Kan je geen eigen topic openen... ik ben wel benieuwd naar wat pics en filmpjes ![]() | |
Youp | donderdag 9 augustus 2007 @ 13:29 |
quote:klopt die standaard meuk klinkt wel okay... ik had maar 2 speakertjes en dat subje dan (was een optie ooit) en dat klonk best redelijk met FM radio... maar als je het wat harder wilde zetten op de snelweg klonk het niet meer... nu met die VDO's wel weer alleen nu kan het subje het niet meer bijbenen natuurlijk... die 4 speakers was ook een optie of dat is later pas gekomen ofzo ![]() quote: ![]() quote: ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:14 |
quote:Ik doe nog ff rustig aan. Het is een JDM blok uit een AE111 (front-clip) dus wie weet hoe lang die stil gelegen heeft. De motor loopt ook pas vanaf maandag en ik heb de remmen vervangen, dus voorlopig nog ff een beetje rustig aan doen | |
riceboy | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:16 |
quote:daar had je me anders niets van verteld piem0l ![]() | |
Supra_Turbo | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:17 |
quote:Sorry he ![]() | |
Supra_Turbo | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:19 |
Het is geen [PROJECT] topic waard. Het is niks vergeleken bij Turquaz52 z'n Golf. Daar kan het gewoon niet tegen op Ik zal, als ik WOT kan, wel een filmpje maken en posten in het centrale PTA-filmpjes topic Maar ik wil Youp z'n topic niet hi-jacken, dus back to you Youp | |
riceboy | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:19 |
quote:en maar volhouwe dat je supra te duur is ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:21 |
quote:Ik kon een goede deal sluiten voor het blok en bak, dus ik was gek als ik dat niet had gedaan. Dan maar op de grond zitten in m'n appartementje (dit jaar hoop ik!!) ![]() | |
riceboy | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:27 |
quote:Is dat nou al eens rond dan? schiet ook niet op! | |
Supra_Turbo | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:50 |
Ik ben niet specifiek met een appartementje bezig, maar ben me meer aan het orienteren. Ik heb er een paar op het ook en ik wil eigelijk dit jaar nog op mezelf wonen. Jammer dat een jong en net appartementje zo duur is... | |
riceboy | donderdag 9 augustus 2007 @ 15:09 |
hmm ok maar nu wordt het tijd voor je eigen topic en je moet je PM box even checken want we vernuecken youp's topic ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:27 |
quote:Ging het inbouwen een beetje makkelijk? Aangezien die blacktops niet in een AW11 geleverd zijn. | |
Supra_Turbo | vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:44 |
Makkie als je een beetje handig bent. 6-Bak was wel ff hobbyen, maar achteraf viel het best mee. Niks voor jou Youp? 20V'tje | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:47 |
quote:Volgens EPC zit er toch wel een redelijk verschil in de ophangingen van een mid-engined 4A en de blacktop (of andere FWD 4A) maar is dus goed te doen ![]() ik zeg, foto's! ![]() | |
Supra_Turbo | vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:53 |
Hoop niet dat je het erg vind Youp ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:01 |
quote:Die kelken, F1 style ![]() Moet fantastisch klinken... | |
_Drake_ | zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:39 |
vetjes, er zit normaal toch wel een een luchtfilter op mag ik hopen? | |
Supra_Turbo | zaterdag 11 augustus 2007 @ 07:38 |
Standaard zitten er een luchtfilterbox met een slang naar een grote metalen airbox/plenum met daarin rubberen 90 graden velocity stacks op de ITB's | |
Youp | zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:27 |
quote:zeker wel ![]() ![]() ![]() quote: ![]() quote:gewoon zo'n schuimsok over iedere kelk. goed inoliën en rijden ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:47 |
quote:Inclusief de bak ombouwen en alles erin hangen en pas maken heb ik nog geen 2 weken gedaan. En dan heb ik het nog rustig aan gedaan. Ik moest alleen lang wachten op de kabelboom door de kut douane hier! quote:Een echte die-hard rijdt zonder filters ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:54 |
quote:De vraag is dan natuurlijk: hoe lang? ![]() | |
johnwoo | zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:38 |
Wow gaaf spul die blacktop! ![]() | |
zBus | zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:09 |
quote: ![]() ![]() ![]() Een echte motor <3 | |
Supra_Turbo | zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:15 |
quote:Die SW20 van jouw is pas gaaf!! | |
Baffer | zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:32 |
Ik zou gewoon wat pretspul kopen voor het blok dat je nu hebt, ben je goedkoper uit en alsnog even snel als met een 20v. | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:41 |
quote:mwah, je komt niet zo heel snel aan 160+ pk met een gewone 4A-GE tevens is de koppelkromme van een blacktop veel gunstiger door VVT en het geluid van de ITB's is niet te evenaren. Je moet een blacktop nog op toeren houden voor wat koppel, maar vergeleken met een 4A-GE die 165 pk uit spuugt is het beter. Voor echt meer koppel, is een 4A-GZE natuurlijk de bom. Bovendien is de betrouwbaarheid waarschijnlijk beter aangezien dit zo standaard uit de fabriek rolt. [ Bericht 3% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 11-08-2007 12:52:26 ] | |
casejunkie | zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:55 |
quote:Blacktops zijn echt zwaar lekkere blokjes voor idd het geluid. (vriend heeft een Corolla E10 met een Blacktop, vorige zomer er ingebouwd) Maar wat dacht je van een silvertop met een turbo er op op lage druk? (dat is dan wel een homemade klus maar wel erg leuk). Misschien dat die vriend en ik er van de winter aan gaan beginnen met het verzamelen van onderdelen voor zo'n project alleen dan op een blacktop motor dus dat een lagedruk blijven helaas omdat die onderblokken niet zo heel sterk zijn ![]() | |
Youp | zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:23 |
quote:daar zat ik zelf ook aan te denken.. paar nokkenassen, eventueel itb's, uitlaatspruitstuk en een mooi motormanagement ![]() maarja een blacktop is ook wel gaaf natuurlijk ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:48 |
quote:Onderblok wel, maar de internals inderdaad niet. Die blacktop heeft "lichtgewicht" drijfstangen e.d. om zo snel mogelijk op toeren te kunnen komen, bovendien is de kop van een blacktop niet echt geschikt voor een turbo. De silvertop heeft daarintegen dezelfde internals als de GZE (supercharger) en kan dus beter tegen een turbo. quote:Als je goed aan onderdelen kan komen, kan het goedkoper zijn. Je hebt dan alleen 4 kleppen minder en je mist VVT ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:04 |
Turbo hoort niet bij zo'n auto/motor vind ik. Gewoon NA houden GZE ben ik ook geen fan van | |
Youp | zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:42 |
quote:het voordeel is dan dat je niet de hele kabelboom hoeft te vervangen en je hoeft natuurlijk niet moeilijk te doen met ophanging van het motorblok etc. | |
johnwoo | zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:56 |
Ik denk dat een 20v swap goedkoper is dan een 16v naar 170 pk te krijgen. Losse ITB's bijvoorbeeld zijn al erg prijzig. Blacktop ITB's vind je bijna niet los, en bv TODA vraagt best een forse prijs voor hun 4A-GE ITB's... Als geld geen rol speelt en je gaat puur voor de (n/a) power dan ben je overigens het best uit met een 16v kop met 4A-GZE onderblok. De 20v kop is net wat te complex/delicaat voor ruim over de 200 pk. Alle echt hoog vermogens (200++ pk) 4A's zijn 16v's. Dat je dan onderin weinig koppel hebt vergeleken met de VVT kop boeit niet zo, zo'n motor hou je toch gewoon tussen de 8000 en 11000 toeren ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:37 |
quote:Ik weet nog een setje voor de liefhebber | |
Tommy_Kuklinski | zondag 12 augustus 2007 @ 16:26 |
quote:Dat is voor een straatauto dus geen optie ![]() | |
Youp | zondag 12 augustus 2007 @ 16:42 |
quote:vertel ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 12 augustus 2007 @ 17:00 |
quote: | |
Supra_Turbo | zondag 12 augustus 2007 @ 17:07 |
Klik | |
Supra_Turbo | zondag 12 augustus 2007 @ 21:49 |
Voor wat filmpjes, klik hier | |
Tommy_Kuklinski | zondag 12 augustus 2007 @ 21:52 |
quote:Behoorlijk rap.. wat zijn de 0 -200 specs van die motorfiets? ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 12 augustus 2007 @ 22:01 |
Nou... ik denk dat ie... mwah... never 25kW ![]() Die brommer topt op 190 oid Met de 16-klepper kon ik 'm pas boven de 160 hebben. En de 1e 10 meter omdat ik die kon launchen (OEM koppeling en harde 185's) Nu is er geen launchen meer bij met de TRD koppelingsset en de 225's Pirelli P-Zero Nero's | |
Tommy_Kuklinski | zondag 12 augustus 2007 @ 22:16 |
quote:ah 25 kW ![]() | |
wouter37 | maandag 13 augustus 2007 @ 11:57 |
quote:mooi dingetje ![]() | |
Youp | vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:07 |
zo ik heb nu mn eerste weekje in Arnhem vertoefd en ik heb daar helaas nog geen internet.... deze week reed n maat van me en komende week ben ik aan de beurt... morgen maar even kijken of ik op het werk tijd heb om mn voorbandjes te balanceren want hij trilt nogal wat in het stuur bij 100-110km/h ![]() | |
Supra_Turbo | vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:54 |
Maak eens een mooie fotoshoot van je emmertje ![]() Hij is het waard! | |
Youp | zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:01 |
dat kan ik dit weekend wel doen ![]() trouwens heb jij ook het probleem (gehad) van afbladerende lijsten? vooral de lijsten op de a-stijl en boven het deurraam zijn bij mij af aan het bladeren... | |
Supra_Turbo | zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:39 |
Een beetje wel ja. Ik haal ze er een keer overal vanaf en dan spuit ik ze weer zwart. Bij de Supra had ik precies hetzelfde probleem. Daar bladderden de bovenste hoeklijstjes rond de voorruit af | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:46 |
quote:Daar hebben heel veel Toyota's van voor de jaren 90 last van. | |
Youp | zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:00 |
vanmiddag na het werk even snel gepoetst en snel wat fototjes geschoten ![]() en zodat je de beschadigingen niet ziet ![]() ik heb de velgen niet gebalanceerd omdat ik de auto van m'n pa bij me had. die was nog wat meer toe aan een poetsbeurt ![]() lekker blinken in de zon ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Youp op 19-08-2007 11:54:44 ] | |
Baffer | zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:18 |
Blijft een leuk ding. | |
Supra_Turbo | zondag 2 september 2007 @ 15:58 |
Hoe is het met de emmer? Nog wat aan gedaan? | |
Supra_Turbo | maandag 3 september 2007 @ 18:10 |
Geen updates? Tot die tijd spam ik ff een filmpje van mijn emmertje ![]() http://www.youtube.com/watch?v=LBkrMo8z4KI | |
johnwoo | woensdag 5 september 2007 @ 00:17 |
Hij klinkt echt goed die 20v ![]() Paar filmpjes on-board mijn elfje op Midland circuit Lelystad: 1. Inrijrondje waarbij de cameraman nog even moet wennen aan het heen-en-weer gesmeten worden ![]() 2. Eerste timed rondje liet ik de voorwielen blokkeren... 3. Daarna een natte baan dankzij een buitje 4. Tenslotte nog een rondje zoals het hoort in de middag (soundtrackje onder geplaatst) | |
Repeat | woensdag 5 september 2007 @ 00:29 |
wat is up met die gillende banden joh ![]() | |
johnwoo | woensdag 5 september 2007 @ 00:31 |
1 woord... Champiro ![]() Ik vond dat ik nog goed meekwam ondanks die banden ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door johnwoo op 05-09-2007 00:39:08 ] | |
Youp | woensdag 5 september 2007 @ 16:50 |
quote:ik zit nu zonder internet in Arnhem... duurt nog n week of misschien 2 voor ik internet (en een laptop) heb... dan kan ik weer een beetje actiever posten ![]() | |
Supra_Turbo | woensdag 5 september 2007 @ 17:48 |
quote:Dank u, dank u! quote:Ik had er ook van die rommel onder zitten. Echte Sunny bandjes (185/60 14) ![]() Keihard waren ze! Op nat 0,0 grip en op droog ook niet, als ze warm werden. Economische rommel! ![]() De Pirelli P-Zero Nero's die er nu onder zitten (215/40 16) zijn 100x beter!! | |
Youp | woensdag 16 januari 2008 @ 16:46 |
Hmm, ik denk dat hij de verkoop in gaat. Dit omdat ik veel lange afstanden rij. Ik heb iets jongers (en het liefst goedkopers) nodig... Helaas is er niet echt te spreken van een project maargoed, wat wil je als arme student ![]() | |
Supra_Turbo | woensdag 16 januari 2008 @ 19:58 |
Nee man, houden die MR2!! Ga je echt spijt van krijgen als je 'm weg doet Je wil wat nieuwers EN goedkopers? Iets goedkopers als in gebruik neem ik aan?? Dat zal dan een Alto gaan worden, want een 16V MR2 is behoorlijk zuinig! Vooral bij constante snelheden! | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 16 januari 2008 @ 22:24 |
quote:check pm ![]() | |
Youp | donderdag 17 januari 2008 @ 12:30 |
quote:ik verbruik 1:9 met het ding en ik rij veel snelweg. ik betaal 360 euro ofzo wegenbelasting per jaar en de verzekering is op mijn naam niet te betalen dus staat hij op naam van mn moeder. daarbij is het een oude auto en hij moet buiten staan. hij staat telkens een week thuis weg te rotten en dan weer een week in arnhem. dat vind ik gewoon te zonde.... het is een erg leuke auto, dat klopt maarja... | |
Youp | donderdag 17 januari 2008 @ 12:39 |
trouwens voor de geintresseerden mijn vraagprijs word 3950. er zijn veel technische dingen aan vervangen. er zit een nieuwe waterpomp op, nieuwe distributieriem, nieuwe spanrol, een nieuwe dynamo, nieuwe accu, nieuw oliefilter, nieuwe olie, VDO Dayton speakers, etc. etc. etc. dit staat ook allemaal in dit topic beschreven. ik moet alleen eerst nog even een klein probleempje oplossen omdat ik de motor af heb gespoten met water en nu doet de ontsteking gek. hij gaat definitief in de verkoop als dit degelijk gerepareerd is. hij is technisch in perfecte staat, alleen de synchromesh van de 2e versnelling begint te verslijten (is gewoon mee te rijden alleen op hoge toerentallen moet je zeer rustig schakelen, bij normaal rijgedrag is er niks aan de hand) en de raammechanieken zijn versleten zoals bij elke AW11. het lakwerk is niet al te mooi maar hij is wel helemaal hard. alleen achter het rechter achterwiel beginnen wat blaasjes op te komen. dit is nog goed te repareren zonder ontzettende operatie. als er nog vragen zijn dan beantwoord ik ze graag ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Youp op 17-01-2008 20:24:51 ] | |
Youp | zondag 20 januari 2008 @ 13:35 |
hij loopt weer als een zonnetje ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 20 januari 2008 @ 13:53 |
quote:1:9 met 120km/u is wel er veel! Mijn 16V was een stuk zuiniger! quote:Ik betaal met 2jr schadevrij bij Centraal Beheer een eurotje of 70-75/mnd (WA met een hoop extra's) quote:Zit wat in, maar rotten doet ie toch wel. quote:Heb je ook last van pop-out in de 5e versnelling?? quote:Dat is idd een bekend probleem. Voor bijna niks kun je een vervangend tandwiel kopen quote:Dat ga je er jammer genoeg waarschijnlijk niet voor krijgen. Voor 4000 Euro heb je ook al (redelijk) goede SW20. Ik wil je de verkoop absoluut niet dwars zitten, maar ik zeg het je maar ff. Suc6 met de verkoop! ![]() | |
Youp | zondag 20 januari 2008 @ 14:15 |
quote:ik rij dan op de snelweg meestal ook "iets" harder ![]() quote:op mn moeders naam kost het 7 euro per maand, het is een klassieker voor de verzekering. alleen WA kost op mijn naam al 77 euro per maand (klassieker niet mogelijk met mijn leeftijd) quote:In een garage niet ![]() quote:nope ![]() quote:Ik heb er bij een autobedrijf 3250 voor betaald en ongeveer 800-850 uitgegeven aan onderhoud en vervangen van technische onderdelen. 3950 is vraagprijs, er valt nog te handelen dus ![]() quote:Dank je ![]() | |
Youp | zondag 20 januari 2008 @ 14:17 |
even de echte advertentietekst:quote: | |
fathank | zondag 20 januari 2008 @ 15:45 |
Had em graag van je willen kopen, heb em alleen niet nodig. Dan zou ie misschien 1 keer per week gebruikt worden, en daar issie toch wat te duur voor ![]() | |
Youp | maandag 28 januari 2008 @ 22:54 |
Ik heb al een nieuwe auto gekocht ![]() prijs mag wat omlaag, 3400 euro vraagprijs. | |
fathank | dinsdag 29 januari 2008 @ 09:18 |
We willen natuurlijk ook weten wat voor een nieuwe auto je gekocht hebt ![]() | |
Youp | dinsdag 29 januari 2008 @ 10:09 |
een Saxo VTS 16v van november 2002 ![]() 107.000 km op de teller en optisch (op wat steenslag na) in nieuwstaat. ook onder de motorkap, alles is zeer netjes ![]() Ik ga hem donderdag ophalen dus ik heb nog geen foto's buiten de foto's in de advertentie. zie hier: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() lekker rap, lekker licht, lekker goedkoop, lekkere wegligging wat wil je nog meer ![]() | |
eer-ik | dinsdag 29 januari 2008 @ 10:55 |
Leuke karretjes ![]() imo alleen jammer dat niet die vts velgies eronder zitten... Deze dingen: ![]() | |
Youp | dinsdag 29 januari 2008 @ 11:49 |
quote:Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofd ![]() | |
Sloper | dinsdag 29 januari 2008 @ 11:53 |
Je gaat er wel wat jaartjes op vooruit ![]() ![]() | |
Sloper | dinsdag 29 januari 2008 @ 11:55 |
Ik heb overigens altijd zo'n gruwelijke hekel aan handelaren die met bandenzwart lopen te smijten.... ![]() Wel mooie auto hoor ![]() | |
eer-ik | dinsdag 29 januari 2008 @ 12:06 |
quote:Ik heb echt 0% verstand van banden en velgen ![]() Weet alleen maar wat ik mooi vind ![]() Anyhow, mooi en leuk karretje ![]() | |
BazzoS | woensdag 30 januari 2008 @ 20:44 |
Mooie auto, Youp! ![]() Na-aper ![]() | |
Youp | woensdag 30 januari 2008 @ 20:46 |
quote:deze velgen zijn een maat groter als die toulouse velgen en een maat breder. ook is de band een stukje platter, dit vertaald zich allemaal in meer grip en beter weggedrag ![]() | |
Youp | woensdag 30 januari 2008 @ 20:49 |
quote:bwehehe, wij hadden al een sax vts in 2001 hoor ![]() | |
Spamblik | woensdag 30 januari 2008 @ 23:19 |
quote:Onder Toulouse's past 185 breed ook wel. | |
Youp | donderdag 31 januari 2008 @ 08:15 |
quote:da's al beter maar het nog geen 195 met lage wangen. trouwens, de meeste sportieve banden zijn niet te krijgen in 14" en goed ik heb nou eenmaal geen toulouse velgen, maar deze 15" vts velgen (minder verkocht omdat ze minder mooi zijn uiteraard, maar standaard op een 16v) als ik zelf ooit andere velgen zou kopen worden het toch 15" oz superturismo's in het wit ![]() | |
Googolplexian | donderdag 31 januari 2008 @ 08:55 |
![]() Deze staan ook leuk | |
Flatline____ | donderdag 31 januari 2008 @ 09:05 |
Oewww, tvp. Heb zelf ook twee keer een AW11 gehad, eerst een '85-er en daarna een '89- er met T-bar. Als ik nog terug kon.... snik. | |
_Drake_ | donderdag 31 januari 2008 @ 13:57 |
Het kan nog steeds ![]() wel grappig, de meeste met een aw11 kopen als opvolger een 106gti/saxo 16v . | |
Flatline____ | donderdag 31 januari 2008 @ 17:08 |
quote:Misschien, maar ze hadden beide bovengemiddeld veel onderhoud nodig, en ik ben zelf niet handig. Terwijl ik wel een auto nodig heb. En soms werd ie vernield, dat was toen ik parkeerde in Nieuw-West, voordat ik een parkeervergunning had.... heeft me ook heel veel geld gekost. Ik noem spiegel, lak, banden.... zucht. ![]() Nu worden alleen nog m'n nummerborden eens in de zoveel tijd gejat, waarschijnlijk omdat ik een 'gemiddelde' auto heb gekozen, die zelf geen vernielzuchtige reactie opwekt ofzo (?). Maar dat neem ik op de koop toe. Lol. Mijn auto kan me inmiddels niet 'grijs' genoeg zijn. Hoe onopvallender hoe beter..... | |
Supra_Turbo | donderdag 31 januari 2008 @ 17:28 |
Heb jij ook een AW11 gehad Drake? | |
_Drake_ | vrijdag 1 februari 2008 @ 00:42 |
ja, dacht dat wel bekend was ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | vrijdag 1 februari 2008 @ 17:36 |
Hoe bevalt de 106 tov de MR2? Meer/minder onderstuur/overstuur... wegligging/grip etc | |
Googolplexian | vrijdag 1 februari 2008 @ 17:38 |
quote:Gave velgen waren dat ![]() | |
_Drake_ | zondag 3 februari 2008 @ 00:30 |
quote:De 106 is momenteel ook verkocht, maar beviel mij heeel erg goed, raar genoeg goed te vergelijken met een aw11maar dan een stuk makkelijker te rijden. In de eerste instantie zijn bijde neutraal tot licht onderstuurd, tot je flink doorduwd en op de grens gaat zitten, de 106 blijft dan neutraal behalve als je gas loslaat dan kan je rekenen op flink wat overstuur. De aw11 wil nog wel eens plots meer overstuur gaan geven op de grens zonder dat je er specefiek om vraagt. In hele korte bochten heeft de aw11 een voordeel ivm je die makkelijk om zijn as laat draaien. De 106 heeft daar wat meer moeite mee, maar die is stabieler op de langere bocht. Voor bijde geld sowieso een andere taktiek, de peugeot smijt je een bocht in en hou je vast op 1 snelheid. De aw11 voel je aan en laat je steeds harder gaan tot je merkt dat de achterkant lichtvoetig word en dan hou je die situatie vast. Een aw11 een bocht in gooien kan nog wel eens verkeerd aflopen, geld ook voor de 106 overgens te hard een bocht in is abrubt overstuur. Daarvan is hier een mooi voorbeeld van een filmpje die ik eens in elkaar heb gezet: http://videos.streetfire.(...)267-99cf00ea995c.htm Kwa vermogen t.o.v een 124pk versie aw11 is de 106 sneller, veel aggresiever in de acceleratie, een aw11 is erg lineair daarin. In mijn geval had de 106 wat mods en deed op de g-tech 0-100 in ~7.5 sec, top nooit echt getest maar dat kan mij weinig interreseren. de aw11 is nooit een circuit opgeweest, de 106 heeft 13 sessies zandvoort gezien, alsmede de ring en zolder. het zijn bijde zeer goede rijders auto's, dat is wat ik zelf ondervonden heb. Voor mij was de keuze om de aw11 weg te doen hetzelfde als Youp, het zijn zeer leuke auto's maar totaal niet praktisch, roest speelt daarin ook mee (hoewel de mijne daar weinig van had) en er ging altijd wel wat stuk. Ik moet helaas zeggen dat ik in de 106 meer plezier heb gehad. Ik kan maar 1 auto in bezit hebben en de aw11 was dan ook een daily en dat is niet een goed idee geweest. Overgens word de opvolger voor de 106 ws japans, maar dat hou ik nog even geheim ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door _Drake_ op 03-02-2008 00:44:48 ] | |
PNG | zondag 3 februari 2008 @ 02:35 |
Wat ik er niet aan snap, en das ff over de merken heen, ik zat van de week supervette bak zo'n AW11, en maatje van mij zie, ja maar die Corolla 1985 GTTi is NIET te vergelijken. Huh ? Vond dat echt een VRESELIJK gave auto om te rijden. Wegligging helemaal kut stiekem. Dat liep hard. 1 van de 20 ooit in NL geleverd, maar 120 pk. Sjees dat liep hard met die naaimachine voorin met standaard bruggen en standaard spaghettie. De Astra C20XE is een lompe sleur, maar FENOMENALE wegligging met 8 cm verlaagt en Koni's op hard, a;s dat eindelijk gaat ben je eigenlijk weg, 106 GTi heb ik ook gereden, fenomenaal ook, wel korte wielbasis, dwars is ABRUPT, nieuwe 107 heb ik ook gereden, de 'aygo' zeg maar, dat is voor zijn wielbasis fenomenaal, die dondert hem wel zo radicaal achterom als je echt extreem doet, maar die heb je ook zo terug. kHeb wel eens bij latere MR2 erin gezeten, dat kan verdomt hard door bocht, eigenaar vertelde me, als dit achter gaat heb je echt een dobber. Kortom, ik wil wel eens een AW11 rijden/meerijden, kwil nou wel eens weten. Maffe is dat als ik bv de Toyota expert spreek hij zegt dat de wegligging van de vierkante gaten in voorbumper Corolla 1985 hoger inschat dan de AW11. Kan ik me dan niet voorstellen. | |
Supra_Turbo | zondag 3 februari 2008 @ 08:03 |
quote:Thanks voor de info! quote:Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier? De opvolger van de AW11 gaat bij mij waarschijnlijk een Civic VTI worden (EG6) | |
Googolplexian | zondag 3 februari 2008 @ 08:45 |
quote:Civic TypeR? ![]() toch proberen te raden | |
Googolplexian | zondag 3 februari 2008 @ 08:46 |
quote:Lol .... mijn gok was in jouw geval dus goed ![]() Maar EG6 ... heeft die al de Uber-Diff? ![]() Dat wordt een diff regelen van een TypeR (EK9) [ Bericht 5% gewijzigd door Googolplexian op 03-02-2008 08:52:03 ] | |
Supra_Turbo | zondag 3 februari 2008 @ 09:12 |
quote:Hoezo dacht je dat dan? ![]() Een EK6 (en vooral de EK9 natuurlijk) zal technisch best een betere auto zijn, maar het model van de EG6 spreekt me meer aan. | |
Googolplexian | zondag 3 februari 2008 @ 11:42 |
quote:^^ Weet niet ... als je voor een voorwiel aangedreven Japanner gaat dan is een Civic VTi / TypeR al snel een aantrekkelijke keuze vinnik. Die LSD van de EK9 (die ook een B16A heeft) past dus zo op de EG6 (Die ik ook veel mooier vind). Het verschil is aanzienlijk ![]() edit : Ik geloof dat de lsd van de Integra TypeR (dus de B18 motor) ook op de B16A past. Not sure. [ Bericht 5% gewijzigd door Googolplexian op 03-02-2008 11:51:42 ] | |
Michel4AGE | zondag 3 februari 2008 @ 22:44 |
EG/EK is een interessant chassis. Leuke basis voor circuitwerk, betaalbare mods en alles is te krijgen. Wel weer roest he.. achterschermen aiaiai zelfde als bij de Corolla's. | |
HaerdenC | zondag 3 februari 2008 @ 23:15 |
http://www.toyotaclub.be/video/?fid=64 hier staat een leuk clipje over de mr2 moest direct aan dit topic denken | |
johnwoo | maandag 4 februari 2008 @ 01:07 |
quote:De AE86 heeft dezelfde motor als de AW11 maar wel een gewichtsvoordeel van zo'n 150 kg (AE86 rond de 850 kg, AW11 rond de 1000 kg). Daardoor is de AE86 wat sneller, en dankzij z'n FR layout zeker veel controleerbaarder. De AW11 daarentegen heeft z'n massa netjes rond het middelpunt van de auto zitten en is daardoor sneller om z'n as te draaien, wat Drake ook al opmerkte. Bochten insturen met een MR2 is een groot feest, de MR2 laat zich perfect trailbraken en dat zorgt er samen met die snelle richtingsverandering voor dat je bij het inkomen van de bocht iedereen eruit remt en stuurt. Het uitaccelereren van een bocht is met een MR2 gevaarlijker; als je te vroeg op het gas gaat staan kan de kont plotseling besluiten dat hij liever aan de voorkant zit. Dat is bij een FF of FR makkelijker. quote:Moet je even op een ander forum kijken ![]() ![]() |