abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49695224
quote:
Wat een sneu ding zeg...
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:33:54 #53
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49707761
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:59 schreef eer-ik het volgende:

[..]

In dit geval van kwaad tot erger
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49707882
wannabe koeningsegg/mclaren F1...

ziet er een beetje uit van kijk ik heb dik 600pk... en dan ligt er een 1.6 16v in... daarbij zal het grapje ook nog klauwen vol geld en bergen tijd kosten... om vervolgens een totaal onpraktische auto over te houden

nee bedankt
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:42:24 #55
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49708085
Zoals ik al eerder zei: "speelgoedauto"

papa wil iets stoer maar heeft er geen geld voor, dan maar imitatie
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_49708278
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:42 schreef don-diablo het volgende:
Zoals ik al eerder zei: "speelgoedauto"

papaetje wil iets stoer maar heeft er geen geld voor, dan maar imitatie
pi_49709058
Mwa speelgoedauto zou ik het ook weer niet noemen... D'r hangt natuurlijk wel een 3S-GTE in dan. Die kan je prima naar 400 pk brengen, dan doe je 0-100 in 4 seconden. Vergelijkbaar met een 911 turbo of F430. Wat mij betreft zijn de looks dus wel te verantwoorden met die prestaties. Ik vind alleen het interieur lelijk, ook al zal het best functioneel zijn (en het blijft een racebak).
Die DDR gebruikt overigens SW20 onderdelen, dus met je AW11 gaa dat sowieso niet lukken
pi_49709400
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:06 schreef johnwoo het volgende:
Mwa speelgoedauto zou ik het ook weer niet noemen... D'r hangt natuurlijk wel een 3S-GTE in dan. Die kan je prima naar 400 pk brengen, dan doe je 0-100 in 4 seconden. Vergelijkbaar met een 911 turbo of F430. Wat mij betreft zijn de looks dus wel te verantwoorden met die prestaties. Ik vind alleen het interieur lelijk, ook al zal het best functioneel zijn (en het blijft een racebak).
Die DDR gebruikt overigens SW20 onderdelen, dus met je AW11 gaa dat sowieso niet lukken
Het ziet er wel uit als een mislukt speelgoed auto'tje op basis van de McLaren F1..
Zonde van zo'n mooie SW20 imo.
pi_49734060
morgen ochtend ga ik mijn ruildynamotje monteren en krijgt de auto APK als het goed is. dan kan ik verder met het maken van grotere plannen

en nu een vraag aan de toyota specialisten... wat (en vooral waar) is er zoal te krijgen op het gebied van tuning (lees tuning niet styling ) voor mijn 4age'tje...

ik ben in ieder geval niet van plan er een blacktop of een andere motor er in te leggen. dit wil ik niet omdat het alleen maar lastig is met onderhoud en onderdelen bestellen etc. ook heb ik al op internet gevonden dat er makkelijk 160-200pk atomsferisch uit geperst kan worden... nou met een PKtje of 160 neem ik echt wel genoegen hoor

ook heb ik ergens gelezen van GT4 remmen... wie verteld mij meer? de '87+ AW11 remmen passen overigens ook en schijnen ook een erg goede upgrade te zijn...

en dan de vering... ik heb al fijne polyeurethane bussen gevonden op aw11store.tk en daar verkopen ze ook koni dempers met apex veren.. maar ik ben er nog niet uit of ik die combo wel wil hebben
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49735265
Gewoon benieuwd maar waarom ben je niet voor een wat nieuwer model gegaan?
pi_49735497
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:11 schreef yup het volgende:
Gewoon benieuwd maar waarom ben je niet voor een wat nieuwer model gegaan?
1: het moest een achterwiel aandrijver worden
2: het budget

ik moest een goedkope auto hebben in de vaste lasten, de aanschaf mocht wel een paar centen kosten... dit ding is oldtimer verzekerd dus kost geen drol (+-100 euro per jaar ) en vanwegen zijn lage gewicht kost hij maar 320 euro per jaar wegenbelasting... (over 4 jaar ook niet meer trouwens) tel dat bij elkaar op en deel het door 12 en je komt aan 35 euro per maand

een spannende BMW viel dus al meteen af... want ik blijf hoe dan ook BMW gek maar ik ben ook gek van mooie techniek... nou voor dat geld is er maar 1 spannende auto met mooie techniek en dat is een oude MR2
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49736019
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:17 schreef Youp het volgende:

[..]

1: het moest een achterwiel aandrijver worden
2: het budget

ik moest een goedkope auto hebben in de vaste lasten, de aanschaf mocht wel een paar centen kosten... dit ding is oldtimer verzekerd dus kost geen drol (+-100 euro per jaar ) en vanwegen zijn lage gewicht kost hij maar 320 euro per jaar wegenbelasting... (over 4 jaar ook niet meer trouwens) tel dat bij elkaar op en deel het door 12 en je komt aan 35 euro per maand

een spannende BMW viel dus al meteen af... want ik blijf hoe dan ook BMW gek maar ik ben ook gek van mooie techniek... nou voor dat geld is er maar 1 spannende auto met mooie techniek en dat is een oude MR2
Opel Omega 3.0i 24v reihe sechs zou ook cool zijn, maar dat ben ik
pi_49736229
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:30 schreef yup het volgende:

[..]

Opel Omega 3.0i 24v reihe sechs zou ook cool zijn, maar dat ben ik
enig idee wat zo'n ding kost in wegenbelasting, verbruik en onderhoud?

en zo'n ding heeft nooit de handling van een MR-2
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:11:53 #64
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49742324
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:35 schreef Youp het volgende:
morgen ochtend ga ik mijn ruildynamotje monteren en krijgt de auto APK als het goed is. dan kan ik verder met het maken van grotere plannen

en nu een vraag aan de toyota specialisten... wat (en vooral waar) is er zoal te krijgen op het gebied van tuning (lees tuning niet styling ) voor mijn 4age'tje...

ik ben in ieder geval niet van plan er een blacktop of een andere motor er in te leggen. dit wil ik niet omdat het alleen maar lastig is met onderhoud en onderdelen bestellen etc. ook heb ik al op internet gevonden dat er makkelijk 160-200pk atomsferisch uit geperst kan worden... nou met een PKtje of 160 neem ik echt wel genoegen hoor

ook heb ik ergens gelezen van GT4 remmen... wie verteld mij meer? de '87+ AW11 remmen passen overigens ook en schijnen ook een erg goede upgrade te zijn...

en dan de vering... ik heb al fijne polyeurethane bussen gevonden op aw11store.tk en daar verkopen ze ook koni dempers met apex veren.. maar ik ben er nog niet uit of ik die combo wel wil hebben
Volgens mij is zo'n blacktop een direct bolt-on op jouw onderblok... Andere riem en knallen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49743696
nee als het goed is niet... er zitten ook andere zuigers in een blacktop, die heeft een andere compressie enzo... dan moet je het hele motormanagement en de kabelboom van zo'n ding in gaan bouwen en aargh als ik er al aan denk gaan m'n haren rechtop staan

en dan zit je dus ook nog eens met een niet originele motor in je auto... dat is ook al klote

een licht getunede 4age 16v is genoeg
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:55:54 #66
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49743888
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:50 schreef Youp het volgende:
nee als het goed is niet... er zitten ook andere zuigers in een blacktop, die heeft een andere compressie enzo... dan moet je het hele motormanagement en de kabelboom van zo'n ding in gaan bouwen en aargh als ik er al aan denk gaan m'n haren rechtop staan

en dan zit je dus ook nog eens met een niet originele motor in je auto... dat is ook al klote

een licht getunede 4age 16v is genoeg
deze al gezien:

http://www.billzilla.org/4agmods.htm
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49744062
quote:
Die is mooi Mensen die em wanabee vinden zijn gewoon jaloers!
Okee.. gelijk hebben jullie qua motor inhoud, zelf zou ik deze in flikkere
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49760514
De blacktop motor is zelf idd anders, en ook de motor als geheel is geen direct swap. De silvertop en blacktop zijn namelijk alleen in FWD wagens geleverd, dus er is wat pas- en meetwerk nodig. Er zijn wel mensen die complete swap kits met alle benodigdheden verkopen.

Maar aangezien je het bij je 4A-GE 16v wilt houden... Daar is ook meer dan genoeg voor te vinden. Sterker nog, ook al heeft de 20v standaard meer vermogen, de echt hoog vermogens (200+ pk) 4A-GE's zijn allemaal 16 kleppers.

Heb je de vroege of latere 16 klepper (late is vanaf 1987)? De vroegere heeft wat lichtere onderdelen, dus minder goed bestand tegen grote krachten (bv erg hoge compressie, of turbo/sc). Door dat lichtere gewicht revt hij echter wel makkelijker en hoger. De manier om je 4A-GE op te fokken hangt dus af van welke versie je hebt:

Heb je een vroege met lichte internals: haal je vermogen uit toeren, dus erg hete nokken, port job, headers, verlichte valve train + sterkere klepveren, high-flow oliepomp, licht vliegwiel. Goed voor een erg hoogtoerig racy blok. Hoge compressie zuigers liever niet vanwege de minder sterke internals.

Heb je een latere met steviger internals: haal je vermogen uit compressie. Hoge compressie zuigers, kop en blok vlakken, hete nokken en headers. Eventueel kan je de andere dingen uit het lijstje hierboven ook wel doen maar je redline zal waarschijnlijk wat lager liggen dan bij een vroeg blok.

Op die billzilla site waar MikeyMan naar linkt staat ook erg veel goede info!

Overigens kan je met een standaard of licht getweakte AW11 ook al flink lol hebben...
Filmpje van een licht getweakte AW11 op het circuit: http://www.youtube.com/watch?v=XkCoBra6e5w
Filmpje van een heftig getunede (geturbo'de) AW11 aan het autocrossen: http://www.youtube.com/watch?v=MsuAWsOytbM (jammer van het eind )
Filmpje van een compleet stock AW11 (de mijne ) op Lelystad: http://www.xs4all.nl/~lupro/auto/MR2/aw11_combined.avi

[ Bericht 11% gewijzigd door johnwoo op 25-05-2007 13:19:54 ]
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:46:30 #69
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_49773238
he youp wat een mooie mr2 zeg
Zo kom je ze niet veel meer tegen qua body.

Veel succes met je DD. Hij zal je niet snel laten staan als je goed voor haar bent!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:06:31 #70
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49777793
Een AW11 niks voor jou?
pi_49779125
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:06 schreef Supra_Turbo het volgende:
Een AW11 niks voor jou?
één MA70 is wel genoeg toch?
Daar heb je meestal je handen vol aan
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:21:15 #72
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_49788559
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

één MA70 is wel genoeg toch?
Daar heb je meestal je handen vol aan
Daar weet hij zelf ook alles van, hij heeft er 2

En ik moet geen aw11. ik neem een starsletje erbij binnenkort.
dan hebben we weer 3 toyota's op de oprit staan
pi_49792274
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Daar weet hij zelf ook alles van, hij heeft er 2
Dat weet ik, vandaar mijn post.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:30:06 #74
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49803789
Twee MA70's en een AW11
Ik wil meer
pi_49824029
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:05 schreef johnwoo het volgende:
De blacktop motor is zelf idd anders, en ook de motor als geheel is geen direct swap. De silvertop en blacktop zijn namelijk alleen in FWD wagens geleverd, dus er is wat pas- en meetwerk nodig. Er zijn wel mensen die complete swap kits met alle benodigdheden verkopen.

Maar aangezien je het bij je 4A-GE 16v wilt houden... Daar is ook meer dan genoeg voor te vinden. Sterker nog, ook al heeft de 20v standaard meer vermogen, de echt hoog vermogens (200+ pk) 4A-GE's zijn allemaal 16 kleppers.

Heb je de vroege of latere 16 klepper (late is vanaf 1987)? De vroegere heeft wat lichtere onderdelen, dus minder goed bestand tegen grote krachten (bv erg hoge compressie, of turbo/sc). Door dat lichtere gewicht revt hij echter wel makkelijker en hoger. De manier om je 4A-GE op te fokken hangt dus af van welke versie je hebt:

Heb je een vroege met lichte internals: haal je vermogen uit toeren, dus erg hete nokken, port job, headers, verlichte valve train + sterkere klepveren, high-flow oliepomp, licht vliegwiel. Goed voor een erg hoogtoerig racy blok. Hoge compressie zuigers liever niet vanwege de minder sterke internals.

Heb je een latere met steviger internals: haal je vermogen uit compressie. Hoge compressie zuigers, kop en blok vlakken, hete nokken en headers. Eventueel kan je de andere dingen uit het lijstje hierboven ook wel doen maar je redline zal waarschijnlijk wat lager liggen dan bij een vroeg blok.

Op die billzilla site waar MikeyMan naar linkt staat ook erg veel goede info!

Overigens kan je met een standaard of licht getweakte AW11 ook al flink lol hebben...
Filmpje van een licht getweakte AW11 op het circuit: http://www.youtube.com/watch?v=XkCoBra6e5w
Filmpje van een heftig getunede (geturbo'de) AW11 aan het autocrossen: http://www.youtube.com/watch?v=MsuAWsOytbM (jammer van het eind )
Filmpje van een compleet stock AW11 (de mijne ) op Lelystad: http://www.xs4all.nl/~lupro/auto/MR2/aw11_combined.avi
ik heb een '86 amerikaan... ik neem aan dat hier ook gewoon het "vroege" blok in ligt... ik ben trouwens niet van plan om voor de extreme vermogens te gaan. bij 150-160pk ofzo vind ik het wel mooi. ik denk dat dat leuk genoeg rijdt in een aw11je

maar eerst wil ik zorgen dat alles in orde is en dan ga ik het onderstel aanpakken.. want dat is op het moment nog niks
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49826210
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 19:46 schreef Tjabbo het volgende:
he youp wat een mooie mr2 zeg
Zo kom je ze niet veel meer tegen qua body.

Veel succes met je DD. Hij zal je niet snel laten staan als je goed voor haar bent!
dankje

en qua body heb ik inderdaad erg veel geluk gehad... hij heeft wel ooit wat (blik)schade gehad zo te zien maar niet heel ernstig..
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49896519
vandaag even de aansturing van de EGR losgetrokken en afgedopt

weg met die puinzooi
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49903988
Goed werk

Ik mis mijn aw11

Had ik maar genoeg geld voor die SC die op marktplaats staat
pi_49908757
haha gaaf ding ja

ik ben nu op zoek naar een geschikt open luchtfilter... K&N levert wel een mooi 57i setje maar dat is eigenlijk niet voor een MR2 met AFM
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:18:02 #80
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49932080
En dan altijd met de achterklep open rijden , ik zou er zelf voor kiezen om een buis achter dat intake gat te plaatsen, dan heb je nog een betere luchtstroom als je rijd. Kan alleen maar bevorderlijk voor de hoeveelheid lucht
pi_49937093
dat is een type 2 AW11... ik heb het complete luchtfilter in de motorruimte zitten...

ik heb al een K&N 57i kitje besteld vandaag alleen heb ik nog een adapter nodig om op de AFM te plaatsen deze moet ik natuurlijk weer zelf gaan knutselen...

hier op deze afbeelding kan je hem ook zien

alleen dit kitje is weer alleen in amerika te bestellen en die adaptertjes zijn lastig te vinden etc. ze schijnen wel ook in een Nissan 240/280z te zitten...

hier staat een boel tekst en uitleg er over : http://www.padandwheels.com/mr2/intake/intake.html
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:29:20 #83
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49968855
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:45 schreef zBus het volgende:
En dan altijd met de achterklep open rijden , ik zou er zelf voor kiezen om een buis achter dat intake gat te plaatsen, dan heb je nog een betere luchtstroom als je rijd. Kan alleen maar bevorderlijk voor de hoeveelheid lucht
Kijk nog eens een keer naar de onderste foto en vertel mij dan of je een koudelucht toevoer ziet of niet.
Tip: Dit keer met je ogen kijken
pi_49971473
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:29 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Kijk nog eens een keer naar de onderste foto en vertel mij dan of je een koudelucht toevoer ziet of niet.
Tip: Dit keer met je ogen kijken
Euhm sorry maar ik zie het nog steeds niet... call me blind or something.
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:48:49 #85
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49971686

Geel = aanzuigbuis standaard filterhuis
Filterhuis zit standaard op de plek waar nu het open luchtfilter zit. (Nieuwer type AW11)
De aanzuigbuis loopt standaard (bij de nieuwere types AW11, dus niet bij die van Youp) van de luchthapper in het rechter achterscherm naar de filterbak
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:39:46 #86
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_50015345
fuck steef wat weet jij veel van die aw11's!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:25:07 #87
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50017398
Nee... internet weet veel van AW11's
pi_50018205
Haha sorry hoor maar daar zie ik niet 1,2,3 een aanzuigbuis in... Naja dan zou het wel kunnen opzich
  zaterdag 2 juni 2007 @ 08:41:31 #89
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50036921
nog wat leuke weetjes over de AW11...

het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:54:46 #91
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50038343
Een Ford racemotor?
Een 4A is bij mijn weten een doorontwikkeling van de 3A (dus ook de 1A en 2A)

Cilinderkoppen doet Toyota vaak bij Yamaha
De kop van de 7M ook (24V)
En zo nog wel meer... ik gok 3S ook wel
pi_50040098
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Youp het volgende:
nog wat leuke weetjes over de AW11...

het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
Dat is volgens mij niet helemaal waar
Wordt wel meer gezegd omdat ze omgeveer dezelfde afmetingen hebben (bore en stroke) maar de 4A is volgens Toyota een regelrechte doorontwikkeling van de 2A/3A
Dat Ford Cosworth BDA blok is 1601 cc en de 4A 1587cc lijkt mij dus sowieso niet kloppen.

De kop wordt bij Yamaha vervaardigd en het design is volgens mij een samenwerking met Yamaha, dus geen 100% Yamaha product.
Dat gebeurt wel meer zo is de 2ZZ-GE bijvoorbeeld wel weer een design van Yamaha (blok ook) en wordt daar ook gemaakt.
de 18R kop is weer een design van Yamaha en werd door Toyota gemaakt.
Dus ja, Yamaha heeft er zeker mee van doen (zoals met alle performance blokjes) maar het is echt geen Ford blok met een Yamaha kop.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 02-06-2007 20:02:21 ]
pi_50040543
Uit welk jaar is dit ding nou? Want ik zie dat hij nog niet oud genoeg is om oldtimer te zijn voor de wegenbelasting, maar wel voor de verzekering? En zo ja, waar verzeker je em dan?
pi_50047190
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Youp het volgende:
nog wat leuke weetjes over de AW11...

het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
Het onderstel is niet gemaakt door lotus, maar in samenwerking met lotus afgesteld.

Het stuk over de motor is al uitgelegt
pi_50058692
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:08 schreef Repeat het volgende:
Uit welk jaar is dit ding nou? Want ik zie dat hij nog niet oud genoeg is om oldtimer te zijn voor de wegenbelasting, maar wel voor de verzekering? En zo ja, waar verzeker je em dan?
hij is van 1986.. dus 21 jaar oud.. bij veel verzekeringen is een auto vanaf 20 jaar oldtimer.. je betaald echter wel nog wegenbelasting.. unigarant is zo'n verzekering
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50058705
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:00 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Het onderstel is niet gemaakt door lotus, maar in samenwerking met lotus afgesteld.

Het stuk over de motor is al uitgelegt
hmm ja zo heb ik het ook maar ergens op internet gelezen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50063585
Het onderstel is mede door Roger Becker ontwikkeld, die ook werkzaam was bij Lotus op het gebied van onderstellen. Lotus als bedrijf is dus totaal niet bij de AW11 betrokken, maar wel de mensen van Lotus

De 4A-GE is een directe afstammeling van de 1A, daar komt geen Ford bij kijken. De Ford raceblokjes hadden ook een tweedelige cilinderkop, iets waar Toyota (bij mijn weten) nooit aan heeft gedaan...

Wat betreft het Yamaha verhaal:
quote:
YAMAHA connection

The Yamaha connection needs to be mentioned: Yamaha developed the Toyota 2000GT and was a Toyota partner in the design of most Type G heads. Most engines/heads, including the 3SGE/3SGTE (now in it's 4th generation), the Previa specific 2TZFE/Z (no relation to the old T engines), and the newest 2ZZGE engines were and are still designed and cast by Yamaha. Yamaha also assembles most of the Toyota G model engines.

(The 4AGE and 2JZGE heads are proprietary Toyota designs and manufacture, although many components are still made and supplied by Yamaha).
Op de distributieriemcover van mijn 3S blokje staat dan ook met koeieletters YAMAHA
pi_50066777
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:50 schreef Youp het volgende:

[..]

hmm ja zo heb ik het ook maar ergens op internet gelezen
Op internet staat vaak bagger
pi_50074002
quote:
Op zondag 3 juni 2007 18:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Op internet staat vaak bagger
klopt, maar ik las het op de MR2 club
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50074939
Leuk project, ga ik zeker volgen
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')