ik wil er nog een beurtje aan doen, dus olie, filters, bougi's, etc.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:20 schreef wouter37 het volgende:
wat moet er verder nog gebeuren om de auto in orde te meken?
en wat ga je aan de motor doen ?
verder veel succes met je project
als je een beetje sleutelervaring hebt en een goede beschrijving is alles te doenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:41 schreef Metalfreak het volgende:
Mooi project, mooie auto ook
Alleen: is het bij zo'n MR2 niet een ramp om ergens aan te komen in de motorruimte??
Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:08 schreef Youp het volgende:
Zoals sommigen al weten heb ik vorig weekend een AW11je gekocht...
[..]
Dit heeft alles te maken met dat ik de Astra moet missenmaar vernieuwing is nooit weg
![]()
nope...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:35 schreef eer-ik het volgende:
Ha Youp
Mooi karretje wel!
ik zal er wel overheen gelezen hebben ergens, maar heb je je 2002 niet meer?
alleen de astra was van school en deze is van mijquote:Op zondag 20 mei 2007 10:12 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.
(TVP)
valt opzich nog best mee! het is geen monster maar de europese versie met 128pk (zonder katalysator) heeft maar 8 seconden nodig van 0 tot 100quote:Op zondag 20 mei 2007 12:46 schreef Hugster het volgende:
Jammer dat zo'n AW11 standaard zo traag is..
Wel een heel cool bakkie zo!
hoezo niet, what happened?quote:
Soldquote:Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
verkocht inderdaad en weer aan de vorige eigenaar... hij was trouwens wel weer opgeknapt hoorquote:Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
quote:Op zondag 20 mei 2007 20:05 schreef casejunkie het volgende:
Voor de AW11 zijn wel meerdere oplossingen:
4A-GE 20V blacktop
4A-GZE 16V supercharged
4A-GTE 16v Turbocharged
Of nog leuker:
3S-GTE 2.0 16v Turbo
vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..quote:Op maandag 21 mei 2007 00:01 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat een 4a wel beter past bij het karakter van het bakkie... Dacht dat de 4a-gze/gte ook in 20v bestaan?
4A-GZTE is ook een idee...
7a-gtze is ook een mogelijkheid...quote:Op maandag 21 mei 2007 00:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..
de 4A-GTE dus niet en dus ook niet in 20V.
een 4A-GTZE 20V VVT lijkt mij ook wel leuk ja![]()
een onderdeel van Porschequote:Op maandag 21 mei 2007 00:23 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
7a-gtze is ook een mogelijkheid...
Met porsche 924 distributieriem
Dat klopt inderdaad maar de 20V kop van een blacktop gaat prima op een 7 ribs 4A super/turbo charged blok.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:44 schreef casejunkie het volgende:
De 20V's zijn niet zo heel erg geschikt voor een turbo of supercharger. Deze blokjes hebben namelijk een behoorlijk hoge compressie. Als je een Blacktop neemt is het onderblok ook te zwak als je een silvertop neemt heb je wel een stevig onderblok ( is het onderblok van een supercharger)
Ja dat kan theoretisch gezien met wat aanpassingen hier en daar op elk A blok.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:40 schreef casejunkie het volgende:
Eeej dat wist ik dus nog niet. Dat een Blacktopkop op een ander onderblok past
Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:40 schreef Youp het volgende:
zodanig tunen gaat me iets te ver voor deze auto...
als ik aan de motor ga beginnen denk ik dat het iets in de trent wordt van nokkenassen, itb's, uitlaatje en een chipje... veel meer eigenlijk niet... lijkt me dat je dan voor zo'n klein karretje al genoeg uit een 4age pompt
en wat kost dat grapje?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?
da's best een leipe wagenquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:28 schreef wouter37 het volgende:
waarom maak je dit niet met je MR2 http://www.ddrmotorsport.com/index.php ?
Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedautoquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
da's best een leipe wagen
Mooi apparaatje wel, alleen die zwarte randen bij de ramen vind ik niet echt tof.
Ik zou ooit nog wel eens zo'n K1 willen hebben
whehe, daar moest ik ook aan denken iddquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:41 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedauto
Wat een sneu ding zeg...quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:31 schreef wouter37 het volgende:
filmpje http://www.youtube.com/watch?v=PR6t0LHdeSk
In dit geval van kwaad tot ergerquote:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:42 schreef don-diablo het volgende:
Zoals ik al eerder zei: "speelgoedauto"
papaetje wil iets stoer maar heeft er geen geld voor, dan maar imitatie
Het ziet er wel uit als een mislukt speelgoed auto'tje op basis van de McLaren F1..quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:06 schreef johnwoo het volgende:
Mwa speelgoedauto zou ik het ook weer niet noemen... D'r hangt natuurlijk wel een 3S-GTE in dan. Die kan je prima naar 400 pk brengen, dan doe je 0-100 in 4 seconden. Vergelijkbaar met een 911 turbo of F430. Wat mij betreft zijn de looks dus wel te verantwoorden met die prestaties. Ik vind alleen het interieur lelijk, ook al zal het best functioneel zijn (en het blijft een racebak).
Die DDR gebruikt overigens SW20 onderdelen, dus met je AW11 gaa dat sowieso niet lukken
1: het moest een achterwiel aandrijver wordenquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:11 schreef yup het volgende:
Gewoon benieuwd maar waarom ben je niet voor een wat nieuwer model gegaan?
Opel Omega 3.0i 24v reihe sechs zou ook cool zijn, maar dat ben ikquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:17 schreef Youp het volgende:
[..]
1: het moest een achterwiel aandrijver worden
2: het budget![]()
ik moest een goedkope auto hebben in de vaste lasten, de aanschaf mocht wel een paar centen kosten... dit ding is oldtimer verzekerd dus kost geen drol (+-100 euro per jaar ) en vanwegen zijn lage gewicht kost hij maar 320 euro per jaar wegenbelasting... (over 4 jaar ook niet meer trouwens) tel dat bij elkaar op en deel het door 12 en je komt aan 35 euro per maand![]()
een spannende BMW viel dus al meteen af... want ik blijf hoe dan ook BMW gekmaar ik ben ook gek van mooie techniek... nou voor dat geld is er maar 1 spannende auto met mooie techniek en dat is een oude MR2
enig idee wat zo'n ding kost in wegenbelasting, verbruik en onderhoud?quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:30 schreef yup het volgende:
[..]
Opel Omega 3.0i 24v reihe sechs zou ook cool zijn, maar dat ben ik![]()
Volgens mij is zo'n blacktop een direct bolt-on op jouw onderblok... Andere riem en knallen...quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:35 schreef Youp het volgende:
morgen ochtend ga ik mijn ruildynamotje monteren en krijgt de auto APK als het goed is. dan kan ik verder met het maken van grotere plannen
en nu een vraag aan de toyota specialisten... wat (en vooral waar) is er zoal te krijgen op het gebied van tuning (lees tuning niet styling) voor mijn 4age'tje...
ik ben in ieder geval niet van plan er een blacktop of een andere motor er in te leggen. dit wil ik niet omdat het alleen maar lastig is met onderhoud en onderdelen bestellen etc. ook heb ik al op internet gevonden dat er makkelijk 160-200pk atomsferisch uit geperst kan worden... nou met een PKtje of 160 neem ik echt wel genoegen hoor
ook heb ik ergens gelezen van GT4 remmen... wie verteld mij meer? de '87+ AW11 remmen passen overigens ook en schijnen ook een erg goede upgrade te zijn...
en dan de vering... ik heb al fijne polyeurethane bussen gevonden op aw11store.tk en daar verkopen ze ook koni dempers met apex veren.. maar ik ben er nog niet uit of ik die combo wel wil hebben
deze al gezien:quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:50 schreef Youp het volgende:
nee als het goed is niet... er zitten ook andere zuigers in een blacktop, die heeft een andere compressie enzo... dan moet je het hele motormanagement en de kabelboom van zo'n ding in gaan bouwen en aargh als ik er al aan denk gaan m'n haren rechtop staan
en dan zit je dus ook nog eens met een niet originele motor in je auto... dat is ook al klote![]()
een licht getunede 4age 16v is genoeg
Die is mooiquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:31 schreef wouter37 het volgende:
filmpje http://www.youtube.com/watch?v=PR6t0LHdeSk
Daar weet hij zelf ook alles van, hij heeft er 2quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
één MA70 is wel genoeg toch?
Daar heb je meestal je handen vol aan
Dat weet ik, vandaar mijn post.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Daar weet hij zelf ook alles van, hij heeft er 2![]()
ik heb een '86 amerikaan... ik neem aan dat hier ook gewoon het "vroege" blok in ligt... ik ben trouwens niet van plan om voor de extreme vermogens te gaan. bij 150-160pk ofzo vind ik het wel mooi. ik denk dat dat leuk genoeg rijdt in een aw11jequote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:05 schreef johnwoo het volgende:
De blacktop motor is zelf idd anders, en ook de motor als geheel is geen direct swap. De silvertop en blacktop zijn namelijk alleen in FWD wagens geleverd, dus er is wat pas- en meetwerk nodig. Er zijn wel mensen die complete swap kits met alle benodigdheden verkopen.
Maar aangezien je het bij je 4A-GE 16v wilt houden... Daar is ook meer dan genoeg voor te vinden. Sterker nog, ook al heeft de 20v standaard meer vermogen, de echt hoog vermogens (200+ pk) 4A-GE's zijn allemaal 16 kleppers.
Heb je de vroege of latere 16 klepper (late is vanaf 1987)? De vroegere heeft wat lichtere onderdelen, dus minder goed bestand tegen grote krachten (bv erg hoge compressie, of turbo/sc). Door dat lichtere gewicht revt hij echter wel makkelijker en hoger. De manier om je 4A-GE op te fokken hangt dus af van welke versie je hebt:
Heb je een vroege met lichte internals: haal je vermogen uit toeren, dus erg hete nokken, port job, headers, verlichte valve train + sterkere klepveren, high-flow oliepomp, licht vliegwiel. Goed voor een erg hoogtoerig racy blok. Hoge compressie zuigers liever niet vanwege de minder sterke internals.
Heb je een latere met steviger internals: haal je vermogen uit compressie. Hoge compressie zuigers, kop en blok vlakken, hete nokken en headers. Eventueel kan je de andere dingen uit het lijstje hierboven ook wel doen maar je redline zal waarschijnlijk wat lager liggen dan bij een vroeg blok.
Op die billzilla site waar MikeyMan naar linkt staat ook erg veel goede info!
Overigens kan je met een standaard of licht getweakte AW11 ook al flink lol hebben...
Filmpje van een licht getweakte AW11 op het circuit: http://www.youtube.com/watch?v=XkCoBra6e5w
Filmpje van een heftig getunede (geturbo'de) AW11 aan het autocrossen: http://www.youtube.com/watch?v=MsuAWsOytbM (jammer van het eind)
Filmpje van een compleet stock AW11 (de mijne) op Lelystad: http://www.xs4all.nl/~lupro/auto/MR2/aw11_combined.avi
dankjequote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:46 schreef Tjabbo het volgende:
he youp wat een mooie mr2 zeg
Zo kom je ze niet veel meer tegen qua body.
Veel succes met je DD. Hij zal je niet snel laten staan als je goed voor haar bent!
Kijk nog eens een keer naar de onderste foto en vertel mij dan of je een koudelucht toevoer ziet of niet.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:45 schreef zBus het volgende:
En dan altijd met de achterklep open rijden, ik zou er zelf voor kiezen om een buis achter dat intake gat te plaatsen, dan heb je nog een betere luchtstroom als je rijd. Kan alleen maar bevorderlijk voor de hoeveelheid lucht
Euhm sorry maar ik zie het nog steeds niet... call me blind or something.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:29 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Kijk nog eens een keer naar de onderste foto en vertel mij dan of je een koudelucht toevoer ziet of niet.
Tip: Dit keer met je ogen kijken
Dat is volgens mij niet helemaal waarquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Youp het volgende:
nog wat leuke weetjes over de AW11...
het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
Het onderstel is niet gemaakt door lotus, maar in samenwerking met lotus afgesteld.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Youp het volgende:
nog wat leuke weetjes over de AW11...
het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
hij is van 1986.. dus 21 jaar oud.. bij veel verzekeringen is een auto vanaf 20 jaar oldtimer.. je betaald echter wel nog wegenbelasting.. unigarant is zo'n verzekeringquote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:08 schreef Repeat het volgende:
Uit welk jaar is dit ding nou? Want ik zie dat hij nog niet oud genoeg is om oldtimer te zijn voor de wegenbelasting, maar wel voor de verzekering? En zo ja, waar verzeker je em dan?
hmm ja zo heb ik het ook maar ergens op internet gelezenquote:Op zondag 3 juni 2007 00:00 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
Het onderstel is niet gemaakt door lotus, maar in samenwerking met lotus afgesteld.
Het stuk over de motor is al uitgelegt
Op de distributieriemcover van mijn 3S blokje staat dan ook met koeieletters YAMAHAquote:YAMAHA connection
The Yamaha connection needs to be mentioned: Yamaha developed the Toyota 2000GT and was a Toyota partner in the design of most Type G heads. Most engines/heads, including the 3SGE/3SGTE (now in it's 4th generation), the Previa specific 2TZFE/Z (no relation to the old T engines), and the newest 2ZZGE engines were and are still designed and cast by Yamaha. Yamaha also assembles most of the Toyota G model engines.
(The 4AGE and 2JZGE heads are proprietary Toyota designs and manufacture, although many components are still made and supplied by Yamaha).
Op internet staat vaak baggerquote:Op zondag 3 juni 2007 13:50 schreef Youp het volgende:
[..]
hmm ja zo heb ik het ook maar ergens op internet gelezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |