abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49538557
Zoals sommigen al weten heb ik vorig weekend een AW11je gekocht...

Het is een vrij nette amerikaan, hij heeft wel wat minpuntjes maar hij heeft totaal geen roest. Technisch moest er het een en ander aan gebeuren maar het meeste heb ik inmiddels al gedaan.

Hier wat fototjes:









Dinsdag heb ik hem opgehaald en wat ik tot nu toe al gedaan heb is het volgende:

Woensdag meteen nieuwe remblokjes achter gemonteerd en een nieuwe accu, de oude remblokjes zaten nét aan het ijzer

Vrijdag heb ik een nieuwe distributieriem gemonteerd want de spanrol maakte een ongezond geluid. Verder heb ik de waterpomp vervangen want die had wat speling op het lager. Ook heb ik de dynamo gedemonteerd want die heeft woensdag avond de geest gegeven en hiervoor heb ik meteen een ruildynamo besteld

De plannen voor de auto zijn als volgt; eerst wil ik hem technisch helemaal in orde maken. Dan is het de bedoeling dat het onderstel rigoreus aangepakt gaat worden en als laatste wil ik de motor ook nog wat oppeppen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat hij gebruikt word als daily driver maar dat hij ook geschikt word voor een uitstapje naar het circuit zo nu en dan

Dit heeft alles te maken met dat ik de Astra moet missen maar vernieuwing is nooit weg
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49538878
wat moet er verder nog gebeuren om de auto in orde te meken?
en wat ga je aan de motor doen ?
verder veel succes met je project
pi_49539493
nou, tvp dan maar
Calm down, please!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:41:37 #4
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_49539500
Mooi project, mooie auto ook


Alleen: is het bij zo'n MR2 niet een ramp om ergens aan te komen in de motorruimte??
Don't let my username fool you...
pi_49539792
youp in een Toyota
pi_49540196
Leuk project Youp! Succes alvast .
pi_49545260
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:20 schreef wouter37 het volgende:
wat moet er verder nog gebeuren om de auto in orde te meken?
en wat ga je aan de motor doen ?
verder veel succes met je project
ik wil er nog een beurtje aan doen, dus olie, filters, bougi's, etc.
verder wil ik alle slangetjes en een boel kabels van de motor gaan vervangen. er is in het verleden eens door een marter aan gevreten hier en daar...
dan is het de bedoeling om naar de electrische ramen te kijken, die maken een hels kabaal... schijnt veel voor te komen, die dingen hebben kunstof tandwielen voor de ramen ofzo, hier zijn geloof ik modificatiesetjes voor te koop.

ook begint de synchromesh van de 2e versnelling te verslijten maar je kan er nog goed mee rijden, dus die laat ik even zitten. is wel een puntje voor in de toekomst..

als ik dan alles motorisch op orde heb wil ik het onderstel aan gaan pakken..

dan pas ga ik aan de motor sleutelen als dat al gebeurd... in ieder geval wil ik de katalysator kwijt en alle amerikaanse emissie bral... zo zit er een EGR op en nog wat andere slangetjes en prulletjes, weg met de troep..
het voordeel van een amerikaan is dat hij een luchthoeveelheidsmeter heeft (de voorganger van de luchtmassa meter) de europese modellen hebben een simpele vacuum sensor (een MAP sensor) het voordeel van de luchthoeveelheidsmeter is dat de injectie nauwkeuriger aangestuurd kan worden. als je dus een chip op maat laat maken na wat modificaties valt er waarschijnlijk wat meer vermogen uit te peuteren

het is echter wel een meerjarenproject
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49545316
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:41 schreef Metalfreak het volgende:
Mooi project, mooie auto ook


Alleen: is het bij zo'n MR2 niet een ramp om ergens aan te komen in de motorruimte??
als je een beetje sleutelervaring hebt en een goede beschrijving is alles te doen ik was ook al schuw om de distributieriem te gaan vervangen maar het viel achteraf reuze mee... de pakkingresten van de waterpomp verwijderen was het meeste werk daar heb ik ongeveer 2 uur over gedaan de distributieriem monteren was ook iets van 3 kwartier tot een uurtje..
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 19 mei 2007 @ 17:35:34 #9
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49545529
Ha Youp
Mooi karretje wel!

ik zal er wel overheen gelezen hebben ergens, maar heb je je 2002 niet meer?
Signature.
pi_49546444
Ewa!... Toyota Volg Post
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49562217
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:08 schreef Youp het volgende:
Zoals sommigen al weten heb ik vorig weekend een AW11je gekocht...

[..]

Dit heeft alles te maken met dat ik de Astra moet missen maar vernieuwing is nooit weg
Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.
(TVP)
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:06:59 #12
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_49564462
Super auto. Zoeen wil ik ook ooit nog is hebben (in het zwart) als ie belastingvrij is. Moet het voor nu nog doen met een Celica uit 99.
ada fare stop stalking me
  zondag 20 mei 2007 @ 12:46:29 #13
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_49565719
Jammer dat zo'n AW11 standaard zo traag is..

Wel een heel cool bakkie zo!
pi_49569037
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:35 schreef eer-ik het volgende:
Ha Youp
Mooi karretje wel!

ik zal er wel overheen gelezen hebben ergens, maar heb je je 2002 niet meer?
nope...
quote:
Op zondag 20 mei 2007 10:12 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.
(TVP)
alleen de astra was van school en deze is van mij
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:46 schreef Hugster het volgende:
Jammer dat zo'n AW11 standaard zo traag is..

Wel een heel cool bakkie zo!
valt opzich nog best mee! het is geen monster maar de europese versie met 128pk (zonder katalysator) heeft maar 8 seconden nodig van 0 tot 100 deze heeft natuurlijk een paar pktjes minder maar dat komt nog wel goed rap genoeg om leuk mee te rijden in ieder geval
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49570575
Gaaf man, ik ben benieuwd!
TVP dus
  zondag 20 mei 2007 @ 14:52:18 #16
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49570658
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:14 schreef Youp het volgende:

[..]

nope...
hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
Signature.
pi_49570716
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
Sold
  zondag 20 mei 2007 @ 14:54:40 #18
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49570757
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Sold
ah, ok
Signature.
pi_49571271
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
verkocht inderdaad en weer aan de vorige eigenaar... hij was trouwens wel weer opgeknapt hoor alleen nog niet helemaal afgebouwd...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 20 mei 2007 @ 15:46:16 #20
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49572535
Leuke bak joh!
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 20 mei 2007 @ 15:49:44 #21
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_49572828
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:49 schreef Hugster het volgende:
Youp, inspiratie!!
die zit ook op mr2club.nl, snel ding
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 20 mei 2007 @ 18:58:52 #23
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49579817
Hier ook een AW11 rijder
Veel rijplezier met je MR2'tje!
  zondag 20 mei 2007 @ 20:05:28 #24
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49582195
Voor de AW11 zijn wel meerdere oplossingen:

4A-GE 20V blacktop
4A-GZE 16V supercharged
4A-GTE 16v Turbocharged

Of nog leuker:
3S-GTE 2.0 16v Turbo
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 21 mei 2007 @ 00:01:28 #25
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49591096
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:05 schreef casejunkie het volgende:
Voor de AW11 zijn wel meerdere oplossingen:

4A-GE 20V blacktop
4A-GZE 16V supercharged
4A-GTE 16v Turbocharged

Of nog leuker:
3S-GTE 2.0 16v Turbo


Denk dat een 4a wel beter past bij het karakter van het bakkie... Dacht dat de 4a-gze/gte ook in 20v bestaan?
4A-GZTE is ook een idee...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49591327
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:01 schreef MikeyMan het volgende:

[..]



Denk dat een 4a wel beter past bij het karakter van het bakkie... Dacht dat de 4a-gze/gte ook in 20v bestaan?
4A-GZTE is ook een idee...
vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..
de 4A-GTE dus niet en dus ook niet in 20V.

een 4A-GTZE 20V VVT lijkt mij ook wel leuk ja
  maandag 21 mei 2007 @ 00:23:26 #27
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49591778
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..
de 4A-GTE dus niet en dus ook niet in 20V.

een 4A-GTZE 20V VVT lijkt mij ook wel leuk ja
7a-gtze is ook een mogelijkheid...
Met porsche 924 distributieriem
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49596868
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:23 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

7a-gtze is ook een mogelijkheid...
Met porsche 924 distributieriem
een onderdeel van Porsche dat gaat tenminste nooit kapot.
  maandag 21 mei 2007 @ 10:44:38 #29
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49598390
De 20V's zijn niet zo heel erg geschikt voor een turbo of supercharger. Deze blokjes hebben namelijk een behoorlijk hoge compressie. Als je een Blacktop neemt is het onderblok ook te zwak als je een silvertop neemt heb je wel een stevig onderblok ( is het onderblok van een supercharger)
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49598633
Blacktop is ook meer voor lekker NA rond crossen. Het zou wel het beste passen bij de mr2. Ik zie dit type altijd aan voor een lekker track ding waar je mee kan crossen en dan vind ik een turbo en een SC beetje af doen aan de betrouwbaarheid... maar het blijft natuurlijk toyota
  maandag 21 mei 2007 @ 10:56:53 #31
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49598825
Vooral het geluid van een blacktop is

Ik rij regelematig in een corolla met een Blacktop motor er in en het is extreem moeilijk om je rechtvoet dan te beheersen
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49604675
quote:
Op maandag 21 mei 2007 10:44 schreef casejunkie het volgende:
De 20V's zijn niet zo heel erg geschikt voor een turbo of supercharger. Deze blokjes hebben namelijk een behoorlijk hoge compressie. Als je een Blacktop neemt is het onderblok ook te zwak als je een silvertop neemt heb je wel een stevig onderblok ( is het onderblok van een supercharger)
Dat klopt inderdaad maar de 20V kop van een blacktop gaat prima op een 7 ribs 4A super/turbo charged blok.
en dat mooie geluidje komt imo van de itb's af.. dat is de reden dat ik een blacktop echt een fantastisch blok vind

Zo zijn er nog meer mooie combo's te bedenken met een blacktop kop, zoals deze:
7A onderblok met een blacktop kop en een turbo @ 500 pk



[ Bericht 9% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 21-05-2007 13:41:31 ]
  maandag 21 mei 2007 @ 14:29:39 #33
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49607017
tvp dan maar enne succes met het project
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 21 mei 2007 @ 17:40:24 #34
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49614280
Eeej dat wist ik dus nog niet. Dat een Blacktopkop op een ander onderblok past
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49615832
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:40 schreef casejunkie het volgende:
Eeej dat wist ik dus nog niet. Dat een Blacktopkop op een ander onderblok past
Ja dat kan theoretisch gezien met wat aanpassingen hier en daar op elk A blok.
nu is een 1 en 3 A niet echt interessant natuurlijk dus de meeste hebben die kop op een 4A (7 ribs) of een 7A blok zitten. Sommige ook op de 5A trouwens de motor die in de paseo ligt.

Dat geldt overigens ook voor de small en big port 16v en GZE kop, mits je maar de zuigers e.d. voor de compressie aanpast, anders lopen ze voor geen meter of ze gaan finaal naar de klote (in het geval van een supercharger)
pi_49616112
zodanig tunen gaat me iets te ver voor deze auto...

als ik aan de motor ga beginnen denk ik dat het iets in de trent wordt van nokkenassen, itb's, uitlaatje en een chipje... veel meer eigenlijk niet... lijkt me dat je dan voor zo'n klein karretje al genoeg uit een 4age pompt
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49616208
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:40 schreef Youp het volgende:
zodanig tunen gaat me iets te ver voor deze auto...

als ik aan de motor ga beginnen denk ik dat het iets in de trent wordt van nokkenassen, itb's, uitlaatje en een chipje... veel meer eigenlijk niet... lijkt me dat je dan voor zo'n klein karretje al genoeg uit een 4age pompt
Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?
pi_49616865
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?
en wat kost dat grapje?
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 21 mei 2007 @ 19:04:07 #39
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49616879
Denk dat je qua kosten dan idd ook beter voor een blacktop kan gaan. Voor 2000 euro heb je die er inliggen met een super grote beurt : Nieuwe distributie, koppeling, bougies, filters, olie enz.

En dan heb je dus en 20 klepjes en ITB's en VVT en 170pk ongeveer en een redline bij 8000 RPM
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49617702
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_49618005
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:26 schreef ThaFreak het volgende:
AW11 porno
repost
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:07:00 #42
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_49643873
Super autootje. Ik ben ook met zo'n projectje bezig. Alleen heb ik motorisch veel minder te doen, ik moet het uiterlijk eens goed gaan fixen want dat heeft hij echt nodig.

Laat zien als hij helemaal af is .
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_49692996
waarom maak je dit niet met je MR2 http://www.ddrmotorsport.com/index.php ?
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:29:52 #44
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49693033
Omdat het er niet uitziet misschien?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:30:06 #45
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49693041
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:28 schreef wouter37 het volgende:
waarom maak je dit niet met je MR2 http://www.ddrmotorsport.com/index.php ?
da's best een leipe wagen
Mooi apparaatje wel, alleen die zwarte randen bij de ramen vind ik niet echt tof.
Ik zou ooit nog wel eens zo'n K1 willen hebben
Signature.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:41:14 #46
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49693386
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:30 schreef eer-ik het volgende:

[..]

da's best een leipe wagen
Mooi apparaatje wel, alleen die zwarte randen bij de ramen vind ik niet echt tof.
Ik zou ooit nog wel eens zo'n K1 willen hebben
Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedauto
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:43:37 #47
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49693448
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:41 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedauto
whehe, daar moest ik ook aan denken idd
En ik vind bij nader inzien de neus te kort, maar verder is het best een aardig karretje
Signature.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:56:24 #48
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49693818
Smakeloos
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:59:12 #49
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49693922
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:56 schreef MikeyMan het volgende:
Smakeloos n verschillen.
Signature.
pi_49694938
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:56 schreef MikeyMan het volgende:
Smakeloos
pi_49695224
quote:
Wat een sneu ding zeg...
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:33:54 #53
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49707761
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:59 schreef eer-ik het volgende:

[..]

In dit geval van kwaad tot erger
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49707882
wannabe koeningsegg/mclaren F1...

ziet er een beetje uit van kijk ik heb dik 600pk... en dan ligt er een 1.6 16v in... daarbij zal het grapje ook nog klauwen vol geld en bergen tijd kosten... om vervolgens een totaal onpraktische auto over te houden

nee bedankt
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:42:24 #55
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49708085
Zoals ik al eerder zei: "speelgoedauto"

papa wil iets stoer maar heeft er geen geld voor, dan maar imitatie
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_49708278
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:42 schreef don-diablo het volgende:
Zoals ik al eerder zei: "speelgoedauto"

papaetje wil iets stoer maar heeft er geen geld voor, dan maar imitatie
pi_49709058
Mwa speelgoedauto zou ik het ook weer niet noemen... D'r hangt natuurlijk wel een 3S-GTE in dan. Die kan je prima naar 400 pk brengen, dan doe je 0-100 in 4 seconden. Vergelijkbaar met een 911 turbo of F430. Wat mij betreft zijn de looks dus wel te verantwoorden met die prestaties. Ik vind alleen het interieur lelijk, ook al zal het best functioneel zijn (en het blijft een racebak).
Die DDR gebruikt overigens SW20 onderdelen, dus met je AW11 gaa dat sowieso niet lukken
pi_49709400
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:06 schreef johnwoo het volgende:
Mwa speelgoedauto zou ik het ook weer niet noemen... D'r hangt natuurlijk wel een 3S-GTE in dan. Die kan je prima naar 400 pk brengen, dan doe je 0-100 in 4 seconden. Vergelijkbaar met een 911 turbo of F430. Wat mij betreft zijn de looks dus wel te verantwoorden met die prestaties. Ik vind alleen het interieur lelijk, ook al zal het best functioneel zijn (en het blijft een racebak).
Die DDR gebruikt overigens SW20 onderdelen, dus met je AW11 gaa dat sowieso niet lukken
Het ziet er wel uit als een mislukt speelgoed auto'tje op basis van de McLaren F1..
Zonde van zo'n mooie SW20 imo.
pi_49734060
morgen ochtend ga ik mijn ruildynamotje monteren en krijgt de auto APK als het goed is. dan kan ik verder met het maken van grotere plannen

en nu een vraag aan de toyota specialisten... wat (en vooral waar) is er zoal te krijgen op het gebied van tuning (lees tuning niet styling ) voor mijn 4age'tje...

ik ben in ieder geval niet van plan er een blacktop of een andere motor er in te leggen. dit wil ik niet omdat het alleen maar lastig is met onderhoud en onderdelen bestellen etc. ook heb ik al op internet gevonden dat er makkelijk 160-200pk atomsferisch uit geperst kan worden... nou met een PKtje of 160 neem ik echt wel genoegen hoor

ook heb ik ergens gelezen van GT4 remmen... wie verteld mij meer? de '87+ AW11 remmen passen overigens ook en schijnen ook een erg goede upgrade te zijn...

en dan de vering... ik heb al fijne polyeurethane bussen gevonden op aw11store.tk en daar verkopen ze ook koni dempers met apex veren.. maar ik ben er nog niet uit of ik die combo wel wil hebben
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49735265
Gewoon benieuwd maar waarom ben je niet voor een wat nieuwer model gegaan?
pi_49735497
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:11 schreef yup het volgende:
Gewoon benieuwd maar waarom ben je niet voor een wat nieuwer model gegaan?
1: het moest een achterwiel aandrijver worden
2: het budget

ik moest een goedkope auto hebben in de vaste lasten, de aanschaf mocht wel een paar centen kosten... dit ding is oldtimer verzekerd dus kost geen drol (+-100 euro per jaar ) en vanwegen zijn lage gewicht kost hij maar 320 euro per jaar wegenbelasting... (over 4 jaar ook niet meer trouwens) tel dat bij elkaar op en deel het door 12 en je komt aan 35 euro per maand

een spannende BMW viel dus al meteen af... want ik blijf hoe dan ook BMW gek maar ik ben ook gek van mooie techniek... nou voor dat geld is er maar 1 spannende auto met mooie techniek en dat is een oude MR2
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49736019
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:17 schreef Youp het volgende:

[..]

1: het moest een achterwiel aandrijver worden
2: het budget

ik moest een goedkope auto hebben in de vaste lasten, de aanschaf mocht wel een paar centen kosten... dit ding is oldtimer verzekerd dus kost geen drol (+-100 euro per jaar ) en vanwegen zijn lage gewicht kost hij maar 320 euro per jaar wegenbelasting... (over 4 jaar ook niet meer trouwens) tel dat bij elkaar op en deel het door 12 en je komt aan 35 euro per maand

een spannende BMW viel dus al meteen af... want ik blijf hoe dan ook BMW gek maar ik ben ook gek van mooie techniek... nou voor dat geld is er maar 1 spannende auto met mooie techniek en dat is een oude MR2
Opel Omega 3.0i 24v reihe sechs zou ook cool zijn, maar dat ben ik
pi_49736229
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:30 schreef yup het volgende:

[..]

Opel Omega 3.0i 24v reihe sechs zou ook cool zijn, maar dat ben ik
enig idee wat zo'n ding kost in wegenbelasting, verbruik en onderhoud?

en zo'n ding heeft nooit de handling van een MR-2
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:11:53 #64
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49742324
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:35 schreef Youp het volgende:
morgen ochtend ga ik mijn ruildynamotje monteren en krijgt de auto APK als het goed is. dan kan ik verder met het maken van grotere plannen

en nu een vraag aan de toyota specialisten... wat (en vooral waar) is er zoal te krijgen op het gebied van tuning (lees tuning niet styling ) voor mijn 4age'tje...

ik ben in ieder geval niet van plan er een blacktop of een andere motor er in te leggen. dit wil ik niet omdat het alleen maar lastig is met onderhoud en onderdelen bestellen etc. ook heb ik al op internet gevonden dat er makkelijk 160-200pk atomsferisch uit geperst kan worden... nou met een PKtje of 160 neem ik echt wel genoegen hoor

ook heb ik ergens gelezen van GT4 remmen... wie verteld mij meer? de '87+ AW11 remmen passen overigens ook en schijnen ook een erg goede upgrade te zijn...

en dan de vering... ik heb al fijne polyeurethane bussen gevonden op aw11store.tk en daar verkopen ze ook koni dempers met apex veren.. maar ik ben er nog niet uit of ik die combo wel wil hebben
Volgens mij is zo'n blacktop een direct bolt-on op jouw onderblok... Andere riem en knallen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49743696
nee als het goed is niet... er zitten ook andere zuigers in een blacktop, die heeft een andere compressie enzo... dan moet je het hele motormanagement en de kabelboom van zo'n ding in gaan bouwen en aargh als ik er al aan denk gaan m'n haren rechtop staan

en dan zit je dus ook nog eens met een niet originele motor in je auto... dat is ook al klote

een licht getunede 4age 16v is genoeg
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:55:54 #66
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49743888
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:50 schreef Youp het volgende:
nee als het goed is niet... er zitten ook andere zuigers in een blacktop, die heeft een andere compressie enzo... dan moet je het hele motormanagement en de kabelboom van zo'n ding in gaan bouwen en aargh als ik er al aan denk gaan m'n haren rechtop staan

en dan zit je dus ook nog eens met een niet originele motor in je auto... dat is ook al klote

een licht getunede 4age 16v is genoeg
deze al gezien:

http://www.billzilla.org/4agmods.htm
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49744062
quote:
Die is mooi Mensen die em wanabee vinden zijn gewoon jaloers!
Okee.. gelijk hebben jullie qua motor inhoud, zelf zou ik deze in flikkere
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49760514
De blacktop motor is zelf idd anders, en ook de motor als geheel is geen direct swap. De silvertop en blacktop zijn namelijk alleen in FWD wagens geleverd, dus er is wat pas- en meetwerk nodig. Er zijn wel mensen die complete swap kits met alle benodigdheden verkopen.

Maar aangezien je het bij je 4A-GE 16v wilt houden... Daar is ook meer dan genoeg voor te vinden. Sterker nog, ook al heeft de 20v standaard meer vermogen, de echt hoog vermogens (200+ pk) 4A-GE's zijn allemaal 16 kleppers.

Heb je de vroege of latere 16 klepper (late is vanaf 1987)? De vroegere heeft wat lichtere onderdelen, dus minder goed bestand tegen grote krachten (bv erg hoge compressie, of turbo/sc). Door dat lichtere gewicht revt hij echter wel makkelijker en hoger. De manier om je 4A-GE op te fokken hangt dus af van welke versie je hebt:

Heb je een vroege met lichte internals: haal je vermogen uit toeren, dus erg hete nokken, port job, headers, verlichte valve train + sterkere klepveren, high-flow oliepomp, licht vliegwiel. Goed voor een erg hoogtoerig racy blok. Hoge compressie zuigers liever niet vanwege de minder sterke internals.

Heb je een latere met steviger internals: haal je vermogen uit compressie. Hoge compressie zuigers, kop en blok vlakken, hete nokken en headers. Eventueel kan je de andere dingen uit het lijstje hierboven ook wel doen maar je redline zal waarschijnlijk wat lager liggen dan bij een vroeg blok.

Op die billzilla site waar MikeyMan naar linkt staat ook erg veel goede info!

Overigens kan je met een standaard of licht getweakte AW11 ook al flink lol hebben...
Filmpje van een licht getweakte AW11 op het circuit: http://www.youtube.com/watch?v=XkCoBra6e5w
Filmpje van een heftig getunede (geturbo'de) AW11 aan het autocrossen: http://www.youtube.com/watch?v=MsuAWsOytbM (jammer van het eind )
Filmpje van een compleet stock AW11 (de mijne ) op Lelystad: http://www.xs4all.nl/~lupro/auto/MR2/aw11_combined.avi

[ Bericht 11% gewijzigd door johnwoo op 25-05-2007 13:19:54 ]
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:46:30 #69
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_49773238
he youp wat een mooie mr2 zeg
Zo kom je ze niet veel meer tegen qua body.

Veel succes met je DD. Hij zal je niet snel laten staan als je goed voor haar bent!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:06:31 #70
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49777793
Een AW11 niks voor jou?
pi_49779125
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:06 schreef Supra_Turbo het volgende:
Een AW11 niks voor jou?
één MA70 is wel genoeg toch?
Daar heb je meestal je handen vol aan
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:21:15 #72
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_49788559
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

één MA70 is wel genoeg toch?
Daar heb je meestal je handen vol aan
Daar weet hij zelf ook alles van, hij heeft er 2

En ik moet geen aw11. ik neem een starsletje erbij binnenkort.
dan hebben we weer 3 toyota's op de oprit staan
pi_49792274
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Daar weet hij zelf ook alles van, hij heeft er 2
Dat weet ik, vandaar mijn post.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:30:06 #74
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49803789
Twee MA70's en een AW11
Ik wil meer
pi_49824029
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:05 schreef johnwoo het volgende:
De blacktop motor is zelf idd anders, en ook de motor als geheel is geen direct swap. De silvertop en blacktop zijn namelijk alleen in FWD wagens geleverd, dus er is wat pas- en meetwerk nodig. Er zijn wel mensen die complete swap kits met alle benodigdheden verkopen.

Maar aangezien je het bij je 4A-GE 16v wilt houden... Daar is ook meer dan genoeg voor te vinden. Sterker nog, ook al heeft de 20v standaard meer vermogen, de echt hoog vermogens (200+ pk) 4A-GE's zijn allemaal 16 kleppers.

Heb je de vroege of latere 16 klepper (late is vanaf 1987)? De vroegere heeft wat lichtere onderdelen, dus minder goed bestand tegen grote krachten (bv erg hoge compressie, of turbo/sc). Door dat lichtere gewicht revt hij echter wel makkelijker en hoger. De manier om je 4A-GE op te fokken hangt dus af van welke versie je hebt:

Heb je een vroege met lichte internals: haal je vermogen uit toeren, dus erg hete nokken, port job, headers, verlichte valve train + sterkere klepveren, high-flow oliepomp, licht vliegwiel. Goed voor een erg hoogtoerig racy blok. Hoge compressie zuigers liever niet vanwege de minder sterke internals.

Heb je een latere met steviger internals: haal je vermogen uit compressie. Hoge compressie zuigers, kop en blok vlakken, hete nokken en headers. Eventueel kan je de andere dingen uit het lijstje hierboven ook wel doen maar je redline zal waarschijnlijk wat lager liggen dan bij een vroeg blok.

Op die billzilla site waar MikeyMan naar linkt staat ook erg veel goede info!

Overigens kan je met een standaard of licht getweakte AW11 ook al flink lol hebben...
Filmpje van een licht getweakte AW11 op het circuit: http://www.youtube.com/watch?v=XkCoBra6e5w
Filmpje van een heftig getunede (geturbo'de) AW11 aan het autocrossen: http://www.youtube.com/watch?v=MsuAWsOytbM (jammer van het eind )
Filmpje van een compleet stock AW11 (de mijne ) op Lelystad: http://www.xs4all.nl/~lupro/auto/MR2/aw11_combined.avi
ik heb een '86 amerikaan... ik neem aan dat hier ook gewoon het "vroege" blok in ligt... ik ben trouwens niet van plan om voor de extreme vermogens te gaan. bij 150-160pk ofzo vind ik het wel mooi. ik denk dat dat leuk genoeg rijdt in een aw11je

maar eerst wil ik zorgen dat alles in orde is en dan ga ik het onderstel aanpakken.. want dat is op het moment nog niks
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49826210
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 19:46 schreef Tjabbo het volgende:
he youp wat een mooie mr2 zeg
Zo kom je ze niet veel meer tegen qua body.

Veel succes met je DD. Hij zal je niet snel laten staan als je goed voor haar bent!
dankje

en qua body heb ik inderdaad erg veel geluk gehad... hij heeft wel ooit wat (blik)schade gehad zo te zien maar niet heel ernstig..
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49896519
vandaag even de aansturing van de EGR losgetrokken en afgedopt

weg met die puinzooi
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49903988
Goed werk

Ik mis mijn aw11

Had ik maar genoeg geld voor die SC die op marktplaats staat
pi_49908757
haha gaaf ding ja

ik ben nu op zoek naar een geschikt open luchtfilter... K&N levert wel een mooi 57i setje maar dat is eigenlijk niet voor een MR2 met AFM
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:18:02 #80
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49932080
En dan altijd met de achterklep open rijden , ik zou er zelf voor kiezen om een buis achter dat intake gat te plaatsen, dan heb je nog een betere luchtstroom als je rijd. Kan alleen maar bevorderlijk voor de hoeveelheid lucht
pi_49937093
dat is een type 2 AW11... ik heb het complete luchtfilter in de motorruimte zitten...

ik heb al een K&N 57i kitje besteld vandaag alleen heb ik nog een adapter nodig om op de AFM te plaatsen deze moet ik natuurlijk weer zelf gaan knutselen...

hier op deze afbeelding kan je hem ook zien

alleen dit kitje is weer alleen in amerika te bestellen en die adaptertjes zijn lastig te vinden etc. ze schijnen wel ook in een Nissan 240/280z te zitten...

hier staat een boel tekst en uitleg er over : http://www.padandwheels.com/mr2/intake/intake.html
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:29:20 #83
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49968855
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:45 schreef zBus het volgende:
En dan altijd met de achterklep open rijden , ik zou er zelf voor kiezen om een buis achter dat intake gat te plaatsen, dan heb je nog een betere luchtstroom als je rijd. Kan alleen maar bevorderlijk voor de hoeveelheid lucht
Kijk nog eens een keer naar de onderste foto en vertel mij dan of je een koudelucht toevoer ziet of niet.
Tip: Dit keer met je ogen kijken
pi_49971473
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:29 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Kijk nog eens een keer naar de onderste foto en vertel mij dan of je een koudelucht toevoer ziet of niet.
Tip: Dit keer met je ogen kijken
Euhm sorry maar ik zie het nog steeds niet... call me blind or something.
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:48:49 #85
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49971686

Geel = aanzuigbuis standaard filterhuis
Filterhuis zit standaard op de plek waar nu het open luchtfilter zit. (Nieuwer type AW11)
De aanzuigbuis loopt standaard (bij de nieuwere types AW11, dus niet bij die van Youp) van de luchthapper in het rechter achterscherm naar de filterbak
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:39:46 #86
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_50015345
fuck steef wat weet jij veel van die aw11's!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:25:07 #87
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50017398
Nee... internet weet veel van AW11's
pi_50018205
Haha sorry hoor maar daar zie ik niet 1,2,3 een aanzuigbuis in... Naja dan zou het wel kunnen opzich
  zaterdag 2 juni 2007 @ 08:41:31 #89
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50036921
nog wat leuke weetjes over de AW11...

het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:54:46 #91
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50038343
Een Ford racemotor?
Een 4A is bij mijn weten een doorontwikkeling van de 3A (dus ook de 1A en 2A)

Cilinderkoppen doet Toyota vaak bij Yamaha
De kop van de 7M ook (24V)
En zo nog wel meer... ik gok 3S ook wel
pi_50040098
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Youp het volgende:
nog wat leuke weetjes over de AW11...

het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
Dat is volgens mij niet helemaal waar
Wordt wel meer gezegd omdat ze omgeveer dezelfde afmetingen hebben (bore en stroke) maar de 4A is volgens Toyota een regelrechte doorontwikkeling van de 2A/3A
Dat Ford Cosworth BDA blok is 1601 cc en de 4A 1587cc lijkt mij dus sowieso niet kloppen.

De kop wordt bij Yamaha vervaardigd en het design is volgens mij een samenwerking met Yamaha, dus geen 100% Yamaha product.
Dat gebeurt wel meer zo is de 2ZZ-GE bijvoorbeeld wel weer een design van Yamaha (blok ook) en wordt daar ook gemaakt.
de 18R kop is weer een design van Yamaha en werd door Toyota gemaakt.
Dus ja, Yamaha heeft er zeker mee van doen (zoals met alle performance blokjes) maar het is echt geen Ford blok met een Yamaha kop.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 02-06-2007 20:02:21 ]
pi_50040543
Uit welk jaar is dit ding nou? Want ik zie dat hij nog niet oud genoeg is om oldtimer te zijn voor de wegenbelasting, maar wel voor de verzekering? En zo ja, waar verzeker je em dan?
pi_50047190
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Youp het volgende:
nog wat leuke weetjes over de AW11...

het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
Het onderstel is niet gemaakt door lotus, maar in samenwerking met lotus afgesteld.

Het stuk over de motor is al uitgelegt
pi_50058692
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:08 schreef Repeat het volgende:
Uit welk jaar is dit ding nou? Want ik zie dat hij nog niet oud genoeg is om oldtimer te zijn voor de wegenbelasting, maar wel voor de verzekering? En zo ja, waar verzeker je em dan?
hij is van 1986.. dus 21 jaar oud.. bij veel verzekeringen is een auto vanaf 20 jaar oldtimer.. je betaald echter wel nog wegenbelasting.. unigarant is zo'n verzekering
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50058705
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:00 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Het onderstel is niet gemaakt door lotus, maar in samenwerking met lotus afgesteld.

Het stuk over de motor is al uitgelegt
hmm ja zo heb ik het ook maar ergens op internet gelezen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50063585
Het onderstel is mede door Roger Becker ontwikkeld, die ook werkzaam was bij Lotus op het gebied van onderstellen. Lotus als bedrijf is dus totaal niet bij de AW11 betrokken, maar wel de mensen van Lotus

De 4A-GE is een directe afstammeling van de 1A, daar komt geen Ford bij kijken. De Ford raceblokjes hadden ook een tweedelige cilinderkop, iets waar Toyota (bij mijn weten) nooit aan heeft gedaan...

Wat betreft het Yamaha verhaal:
quote:
YAMAHA connection

The Yamaha connection needs to be mentioned: Yamaha developed the Toyota 2000GT and was a Toyota partner in the design of most Type G heads. Most engines/heads, including the 3SGE/3SGTE (now in it's 4th generation), the Previa specific 2TZFE/Z (no relation to the old T engines), and the newest 2ZZGE engines were and are still designed and cast by Yamaha. Yamaha also assembles most of the Toyota G model engines.

(The 4AGE and 2JZGE heads are proprietary Toyota designs and manufacture, although many components are still made and supplied by Yamaha).
Op de distributieriemcover van mijn 3S blokje staat dan ook met koeieletters YAMAHA
pi_50066777
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:50 schreef Youp het volgende:

[..]

hmm ja zo heb ik het ook maar ergens op internet gelezen
Op internet staat vaak bagger
pi_50074002
quote:
Op zondag 3 juni 2007 18:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Op internet staat vaak bagger
klopt, maar ik las het op de MR2 club
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50074939
Leuk project, ga ik zeker volgen
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')