abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49538557
Zoals sommigen al weten heb ik vorig weekend een AW11je gekocht...

Het is een vrij nette amerikaan, hij heeft wel wat minpuntjes maar hij heeft totaal geen roest. Technisch moest er het een en ander aan gebeuren maar het meeste heb ik inmiddels al gedaan.

Hier wat fototjes:









Dinsdag heb ik hem opgehaald en wat ik tot nu toe al gedaan heb is het volgende:

Woensdag meteen nieuwe remblokjes achter gemonteerd en een nieuwe accu, de oude remblokjes zaten nét aan het ijzer

Vrijdag heb ik een nieuwe distributieriem gemonteerd want de spanrol maakte een ongezond geluid. Verder heb ik de waterpomp vervangen want die had wat speling op het lager. Ook heb ik de dynamo gedemonteerd want die heeft woensdag avond de geest gegeven en hiervoor heb ik meteen een ruildynamo besteld

De plannen voor de auto zijn als volgt; eerst wil ik hem technisch helemaal in orde maken. Dan is het de bedoeling dat het onderstel rigoreus aangepakt gaat worden en als laatste wil ik de motor ook nog wat oppeppen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat hij gebruikt word als daily driver maar dat hij ook geschikt word voor een uitstapje naar het circuit zo nu en dan

Dit heeft alles te maken met dat ik de Astra moet missen maar vernieuwing is nooit weg
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49538878
wat moet er verder nog gebeuren om de auto in orde te meken?
en wat ga je aan de motor doen ?
verder veel succes met je project
pi_49539493
nou, tvp dan maar
Calm down, please!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:41:37 #4
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_49539500
Mooi project, mooie auto ook


Alleen: is het bij zo'n MR2 niet een ramp om ergens aan te komen in de motorruimte??
Don't let my username fool you...
pi_49539792
youp in een Toyota
pi_49540196
Leuk project Youp! Succes alvast .
pi_49545260
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:20 schreef wouter37 het volgende:
wat moet er verder nog gebeuren om de auto in orde te meken?
en wat ga je aan de motor doen ?
verder veel succes met je project
ik wil er nog een beurtje aan doen, dus olie, filters, bougi's, etc.
verder wil ik alle slangetjes en een boel kabels van de motor gaan vervangen. er is in het verleden eens door een marter aan gevreten hier en daar...
dan is het de bedoeling om naar de electrische ramen te kijken, die maken een hels kabaal... schijnt veel voor te komen, die dingen hebben kunstof tandwielen voor de ramen ofzo, hier zijn geloof ik modificatiesetjes voor te koop.

ook begint de synchromesh van de 2e versnelling te verslijten maar je kan er nog goed mee rijden, dus die laat ik even zitten. is wel een puntje voor in de toekomst..

als ik dan alles motorisch op orde heb wil ik het onderstel aan gaan pakken..

dan pas ga ik aan de motor sleutelen als dat al gebeurd... in ieder geval wil ik de katalysator kwijt en alle amerikaanse emissie bral... zo zit er een EGR op en nog wat andere slangetjes en prulletjes, weg met de troep..
het voordeel van een amerikaan is dat hij een luchthoeveelheidsmeter heeft (de voorganger van de luchtmassa meter) de europese modellen hebben een simpele vacuum sensor (een MAP sensor) het voordeel van de luchthoeveelheidsmeter is dat de injectie nauwkeuriger aangestuurd kan worden. als je dus een chip op maat laat maken na wat modificaties valt er waarschijnlijk wat meer vermogen uit te peuteren

het is echter wel een meerjarenproject
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49545316
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:41 schreef Metalfreak het volgende:
Mooi project, mooie auto ook


Alleen: is het bij zo'n MR2 niet een ramp om ergens aan te komen in de motorruimte??
als je een beetje sleutelervaring hebt en een goede beschrijving is alles te doen ik was ook al schuw om de distributieriem te gaan vervangen maar het viel achteraf reuze mee... de pakkingresten van de waterpomp verwijderen was het meeste werk daar heb ik ongeveer 2 uur over gedaan de distributieriem monteren was ook iets van 3 kwartier tot een uurtje..
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 19 mei 2007 @ 17:35:34 #9
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49545529
Ha Youp
Mooi karretje wel!

ik zal er wel overheen gelezen hebben ergens, maar heb je je 2002 niet meer?
Signature.
pi_49546444
Ewa!... Toyota Volg Post
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49562217
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:08 schreef Youp het volgende:
Zoals sommigen al weten heb ik vorig weekend een AW11je gekocht...

[..]

Dit heeft alles te maken met dat ik de Astra moet missen maar vernieuwing is nooit weg
Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.
(TVP)
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:06:59 #12
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_49564462
Super auto. Zoeen wil ik ook ooit nog is hebben (in het zwart) als ie belastingvrij is. Moet het voor nu nog doen met een Celica uit 99.
ada fare stop stalking me
  zondag 20 mei 2007 @ 12:46:29 #13
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_49565719
Jammer dat zo'n AW11 standaard zo traag is..

Wel een heel cool bakkie zo!
pi_49569037
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:35 schreef eer-ik het volgende:
Ha Youp
Mooi karretje wel!

ik zal er wel overheen gelezen hebben ergens, maar heb je je 2002 niet meer?
nope...
quote:
Op zondag 20 mei 2007 10:12 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.
(TVP)
alleen de astra was van school en deze is van mij
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:46 schreef Hugster het volgende:
Jammer dat zo'n AW11 standaard zo traag is..

Wel een heel cool bakkie zo!
valt opzich nog best mee! het is geen monster maar de europese versie met 128pk (zonder katalysator) heeft maar 8 seconden nodig van 0 tot 100 deze heeft natuurlijk een paar pktjes minder maar dat komt nog wel goed rap genoeg om leuk mee te rijden in ieder geval
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49570575
Gaaf man, ik ben benieuwd!
TVP dus
  zondag 20 mei 2007 @ 14:52:18 #16
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49570658
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:14 schreef Youp het volgende:

[..]

nope...
hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
Signature.
pi_49570716
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
Sold
  zondag 20 mei 2007 @ 14:54:40 #18
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49570757
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Sold
ah, ok
Signature.
pi_49571271
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
verkocht inderdaad en weer aan de vorige eigenaar... hij was trouwens wel weer opgeknapt hoor alleen nog niet helemaal afgebouwd...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 20 mei 2007 @ 15:46:16 #20
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49572535
Leuke bak joh!
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 20 mei 2007 @ 15:49:44 #21
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_49572828
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:49 schreef Hugster het volgende:
Youp, inspiratie!!
die zit ook op mr2club.nl, snel ding
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 20 mei 2007 @ 18:58:52 #23
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49579817
Hier ook een AW11 rijder
Veel rijplezier met je MR2'tje!
  zondag 20 mei 2007 @ 20:05:28 #24
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49582195
Voor de AW11 zijn wel meerdere oplossingen:

4A-GE 20V blacktop
4A-GZE 16V supercharged
4A-GTE 16v Turbocharged

Of nog leuker:
3S-GTE 2.0 16v Turbo
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 21 mei 2007 @ 00:01:28 #25
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49591096
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:05 schreef casejunkie het volgende:
Voor de AW11 zijn wel meerdere oplossingen:

4A-GE 20V blacktop
4A-GZE 16V supercharged
4A-GTE 16v Turbocharged

Of nog leuker:
3S-GTE 2.0 16v Turbo


Denk dat een 4a wel beter past bij het karakter van het bakkie... Dacht dat de 4a-gze/gte ook in 20v bestaan?
4A-GZTE is ook een idee...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49591327
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:01 schreef MikeyMan het volgende:

[..]



Denk dat een 4a wel beter past bij het karakter van het bakkie... Dacht dat de 4a-gze/gte ook in 20v bestaan?
4A-GZTE is ook een idee...
vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..
de 4A-GTE dus niet en dus ook niet in 20V.

een 4A-GTZE 20V VVT lijkt mij ook wel leuk ja
  maandag 21 mei 2007 @ 00:23:26 #27
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49591778
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..
de 4A-GTE dus niet en dus ook niet in 20V.

een 4A-GTZE 20V VVT lijkt mij ook wel leuk ja
7a-gtze is ook een mogelijkheid...
Met porsche 924 distributieriem
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49596868
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:23 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

7a-gtze is ook een mogelijkheid...
Met porsche 924 distributieriem
een onderdeel van Porsche dat gaat tenminste nooit kapot.
  maandag 21 mei 2007 @ 10:44:38 #29
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49598390
De 20V's zijn niet zo heel erg geschikt voor een turbo of supercharger. Deze blokjes hebben namelijk een behoorlijk hoge compressie. Als je een Blacktop neemt is het onderblok ook te zwak als je een silvertop neemt heb je wel een stevig onderblok ( is het onderblok van een supercharger)
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49598633
Blacktop is ook meer voor lekker NA rond crossen. Het zou wel het beste passen bij de mr2. Ik zie dit type altijd aan voor een lekker track ding waar je mee kan crossen en dan vind ik een turbo en een SC beetje af doen aan de betrouwbaarheid... maar het blijft natuurlijk toyota
  maandag 21 mei 2007 @ 10:56:53 #31
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49598825
Vooral het geluid van een blacktop is

Ik rij regelematig in een corolla met een Blacktop motor er in en het is extreem moeilijk om je rechtvoet dan te beheersen
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49604675
quote:
Op maandag 21 mei 2007 10:44 schreef casejunkie het volgende:
De 20V's zijn niet zo heel erg geschikt voor een turbo of supercharger. Deze blokjes hebben namelijk een behoorlijk hoge compressie. Als je een Blacktop neemt is het onderblok ook te zwak als je een silvertop neemt heb je wel een stevig onderblok ( is het onderblok van een supercharger)
Dat klopt inderdaad maar de 20V kop van een blacktop gaat prima op een 7 ribs 4A super/turbo charged blok.
en dat mooie geluidje komt imo van de itb's af.. dat is de reden dat ik een blacktop echt een fantastisch blok vind

Zo zijn er nog meer mooie combo's te bedenken met een blacktop kop, zoals deze:
7A onderblok met een blacktop kop en een turbo @ 500 pk



[ Bericht 9% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 21-05-2007 13:41:31 ]
  maandag 21 mei 2007 @ 14:29:39 #33
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49607017
tvp dan maar enne succes met het project
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 21 mei 2007 @ 17:40:24 #34
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49614280
Eeej dat wist ik dus nog niet. Dat een Blacktopkop op een ander onderblok past
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49615832
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:40 schreef casejunkie het volgende:
Eeej dat wist ik dus nog niet. Dat een Blacktopkop op een ander onderblok past
Ja dat kan theoretisch gezien met wat aanpassingen hier en daar op elk A blok.
nu is een 1 en 3 A niet echt interessant natuurlijk dus de meeste hebben die kop op een 4A (7 ribs) of een 7A blok zitten. Sommige ook op de 5A trouwens de motor die in de paseo ligt.

Dat geldt overigens ook voor de small en big port 16v en GZE kop, mits je maar de zuigers e.d. voor de compressie aanpast, anders lopen ze voor geen meter of ze gaan finaal naar de klote (in het geval van een supercharger)
pi_49616112
zodanig tunen gaat me iets te ver voor deze auto...

als ik aan de motor ga beginnen denk ik dat het iets in de trent wordt van nokkenassen, itb's, uitlaatje en een chipje... veel meer eigenlijk niet... lijkt me dat je dan voor zo'n klein karretje al genoeg uit een 4age pompt
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49616208
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:40 schreef Youp het volgende:
zodanig tunen gaat me iets te ver voor deze auto...

als ik aan de motor ga beginnen denk ik dat het iets in de trent wordt van nokkenassen, itb's, uitlaatje en een chipje... veel meer eigenlijk niet... lijkt me dat je dan voor zo'n klein karretje al genoeg uit een 4age pompt
Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?
pi_49616865
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?
en wat kost dat grapje?
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 21 mei 2007 @ 19:04:07 #39
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49616879
Denk dat je qua kosten dan idd ook beter voor een blacktop kan gaan. Voor 2000 euro heb je die er inliggen met een super grote beurt : Nieuwe distributie, koppeling, bougies, filters, olie enz.

En dan heb je dus en 20 klepjes en ITB's en VVT en 170pk ongeveer en een redline bij 8000 RPM
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49617702
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_49618005
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:26 schreef ThaFreak het volgende:
AW11 porno
repost
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:07:00 #42
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_49643873
Super autootje. Ik ben ook met zo'n projectje bezig. Alleen heb ik motorisch veel minder te doen, ik moet het uiterlijk eens goed gaan fixen want dat heeft hij echt nodig.

Laat zien als hij helemaal af is .
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_49692996
waarom maak je dit niet met je MR2 http://www.ddrmotorsport.com/index.php ?
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:29:52 #44
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49693033
Omdat het er niet uitziet misschien?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:30:06 #45
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49693041
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:28 schreef wouter37 het volgende:
waarom maak je dit niet met je MR2 http://www.ddrmotorsport.com/index.php ?
da's best een leipe wagen
Mooi apparaatje wel, alleen die zwarte randen bij de ramen vind ik niet echt tof.
Ik zou ooit nog wel eens zo'n K1 willen hebben
Signature.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:41:14 #46
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49693386
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:30 schreef eer-ik het volgende:

[..]

da's best een leipe wagen
Mooi apparaatje wel, alleen die zwarte randen bij de ramen vind ik niet echt tof.
Ik zou ooit nog wel eens zo'n K1 willen hebben
Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedauto
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:43:37 #47
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49693448
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:41 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedauto
whehe, daar moest ik ook aan denken idd
En ik vind bij nader inzien de neus te kort, maar verder is het best een aardig karretje
Signature.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:56:24 #48
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49693818
Smakeloos
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:59:12 #49
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49693922
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:56 schreef MikeyMan het volgende:
Smakeloos n verschillen.
Signature.
pi_49694938
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:56 schreef MikeyMan het volgende:
Smakeloos
pi_49695224
quote:
Wat een sneu ding zeg...
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:33:54 #53
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49707761
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:59 schreef eer-ik het volgende:

[..]

In dit geval van kwaad tot erger
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49707882
wannabe koeningsegg/mclaren F1...

ziet er een beetje uit van kijk ik heb dik 600pk... en dan ligt er een 1.6 16v in... daarbij zal het grapje ook nog klauwen vol geld en bergen tijd kosten... om vervolgens een totaal onpraktische auto over te houden

nee bedankt
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:42:24 #55
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49708085
Zoals ik al eerder zei: "speelgoedauto"

papa wil iets stoer maar heeft er geen geld voor, dan maar imitatie
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_49708278
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:42 schreef don-diablo het volgende:
Zoals ik al eerder zei: "speelgoedauto"

papaetje wil iets stoer maar heeft er geen geld voor, dan maar imitatie
pi_49709058
Mwa speelgoedauto zou ik het ook weer niet noemen... D'r hangt natuurlijk wel een 3S-GTE in dan. Die kan je prima naar 400 pk brengen, dan doe je 0-100 in 4 seconden. Vergelijkbaar met een 911 turbo of F430. Wat mij betreft zijn de looks dus wel te verantwoorden met die prestaties. Ik vind alleen het interieur lelijk, ook al zal het best functioneel zijn (en het blijft een racebak).
Die DDR gebruikt overigens SW20 onderdelen, dus met je AW11 gaa dat sowieso niet lukken
pi_49709400
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:06 schreef johnwoo het volgende:
Mwa speelgoedauto zou ik het ook weer niet noemen... D'r hangt natuurlijk wel een 3S-GTE in dan. Die kan je prima naar 400 pk brengen, dan doe je 0-100 in 4 seconden. Vergelijkbaar met een 911 turbo of F430. Wat mij betreft zijn de looks dus wel te verantwoorden met die prestaties. Ik vind alleen het interieur lelijk, ook al zal het best functioneel zijn (en het blijft een racebak).
Die DDR gebruikt overigens SW20 onderdelen, dus met je AW11 gaa dat sowieso niet lukken
Het ziet er wel uit als een mislukt speelgoed auto'tje op basis van de McLaren F1..
Zonde van zo'n mooie SW20 imo.
pi_49734060
morgen ochtend ga ik mijn ruildynamotje monteren en krijgt de auto APK als het goed is. dan kan ik verder met het maken van grotere plannen

en nu een vraag aan de toyota specialisten... wat (en vooral waar) is er zoal te krijgen op het gebied van tuning (lees tuning niet styling ) voor mijn 4age'tje...

ik ben in ieder geval niet van plan er een blacktop of een andere motor er in te leggen. dit wil ik niet omdat het alleen maar lastig is met onderhoud en onderdelen bestellen etc. ook heb ik al op internet gevonden dat er makkelijk 160-200pk atomsferisch uit geperst kan worden... nou met een PKtje of 160 neem ik echt wel genoegen hoor

ook heb ik ergens gelezen van GT4 remmen... wie verteld mij meer? de '87+ AW11 remmen passen overigens ook en schijnen ook een erg goede upgrade te zijn...

en dan de vering... ik heb al fijne polyeurethane bussen gevonden op aw11store.tk en daar verkopen ze ook koni dempers met apex veren.. maar ik ben er nog niet uit of ik die combo wel wil hebben
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49735265
Gewoon benieuwd maar waarom ben je niet voor een wat nieuwer model gegaan?
pi_49735497
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:11 schreef yup het volgende:
Gewoon benieuwd maar waarom ben je niet voor een wat nieuwer model gegaan?
1: het moest een achterwiel aandrijver worden
2: het budget

ik moest een goedkope auto hebben in de vaste lasten, de aanschaf mocht wel een paar centen kosten... dit ding is oldtimer verzekerd dus kost geen drol (+-100 euro per jaar ) en vanwegen zijn lage gewicht kost hij maar 320 euro per jaar wegenbelasting... (over 4 jaar ook niet meer trouwens) tel dat bij elkaar op en deel het door 12 en je komt aan 35 euro per maand

een spannende BMW viel dus al meteen af... want ik blijf hoe dan ook BMW gek maar ik ben ook gek van mooie techniek... nou voor dat geld is er maar 1 spannende auto met mooie techniek en dat is een oude MR2
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49736019
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:17 schreef Youp het volgende:

[..]

1: het moest een achterwiel aandrijver worden
2: het budget

ik moest een goedkope auto hebben in de vaste lasten, de aanschaf mocht wel een paar centen kosten... dit ding is oldtimer verzekerd dus kost geen drol (+-100 euro per jaar ) en vanwegen zijn lage gewicht kost hij maar 320 euro per jaar wegenbelasting... (over 4 jaar ook niet meer trouwens) tel dat bij elkaar op en deel het door 12 en je komt aan 35 euro per maand

een spannende BMW viel dus al meteen af... want ik blijf hoe dan ook BMW gek maar ik ben ook gek van mooie techniek... nou voor dat geld is er maar 1 spannende auto met mooie techniek en dat is een oude MR2
Opel Omega 3.0i 24v reihe sechs zou ook cool zijn, maar dat ben ik
pi_49736229
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:30 schreef yup het volgende:

[..]

Opel Omega 3.0i 24v reihe sechs zou ook cool zijn, maar dat ben ik
enig idee wat zo'n ding kost in wegenbelasting, verbruik en onderhoud?

en zo'n ding heeft nooit de handling van een MR-2
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:11:53 #64
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49742324
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:35 schreef Youp het volgende:
morgen ochtend ga ik mijn ruildynamotje monteren en krijgt de auto APK als het goed is. dan kan ik verder met het maken van grotere plannen

en nu een vraag aan de toyota specialisten... wat (en vooral waar) is er zoal te krijgen op het gebied van tuning (lees tuning niet styling ) voor mijn 4age'tje...

ik ben in ieder geval niet van plan er een blacktop of een andere motor er in te leggen. dit wil ik niet omdat het alleen maar lastig is met onderhoud en onderdelen bestellen etc. ook heb ik al op internet gevonden dat er makkelijk 160-200pk atomsferisch uit geperst kan worden... nou met een PKtje of 160 neem ik echt wel genoegen hoor

ook heb ik ergens gelezen van GT4 remmen... wie verteld mij meer? de '87+ AW11 remmen passen overigens ook en schijnen ook een erg goede upgrade te zijn...

en dan de vering... ik heb al fijne polyeurethane bussen gevonden op aw11store.tk en daar verkopen ze ook koni dempers met apex veren.. maar ik ben er nog niet uit of ik die combo wel wil hebben
Volgens mij is zo'n blacktop een direct bolt-on op jouw onderblok... Andere riem en knallen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49743696
nee als het goed is niet... er zitten ook andere zuigers in een blacktop, die heeft een andere compressie enzo... dan moet je het hele motormanagement en de kabelboom van zo'n ding in gaan bouwen en aargh als ik er al aan denk gaan m'n haren rechtop staan

en dan zit je dus ook nog eens met een niet originele motor in je auto... dat is ook al klote

een licht getunede 4age 16v is genoeg
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:55:54 #66
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49743888
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:50 schreef Youp het volgende:
nee als het goed is niet... er zitten ook andere zuigers in een blacktop, die heeft een andere compressie enzo... dan moet je het hele motormanagement en de kabelboom van zo'n ding in gaan bouwen en aargh als ik er al aan denk gaan m'n haren rechtop staan

en dan zit je dus ook nog eens met een niet originele motor in je auto... dat is ook al klote

een licht getunede 4age 16v is genoeg
deze al gezien:

http://www.billzilla.org/4agmods.htm
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49744062
quote:
Die is mooi Mensen die em wanabee vinden zijn gewoon jaloers!
Okee.. gelijk hebben jullie qua motor inhoud, zelf zou ik deze in flikkere
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49760514
De blacktop motor is zelf idd anders, en ook de motor als geheel is geen direct swap. De silvertop en blacktop zijn namelijk alleen in FWD wagens geleverd, dus er is wat pas- en meetwerk nodig. Er zijn wel mensen die complete swap kits met alle benodigdheden verkopen.

Maar aangezien je het bij je 4A-GE 16v wilt houden... Daar is ook meer dan genoeg voor te vinden. Sterker nog, ook al heeft de 20v standaard meer vermogen, de echt hoog vermogens (200+ pk) 4A-GE's zijn allemaal 16 kleppers.

Heb je de vroege of latere 16 klepper (late is vanaf 1987)? De vroegere heeft wat lichtere onderdelen, dus minder goed bestand tegen grote krachten (bv erg hoge compressie, of turbo/sc). Door dat lichtere gewicht revt hij echter wel makkelijker en hoger. De manier om je 4A-GE op te fokken hangt dus af van welke versie je hebt:

Heb je een vroege met lichte internals: haal je vermogen uit toeren, dus erg hete nokken, port job, headers, verlichte valve train + sterkere klepveren, high-flow oliepomp, licht vliegwiel. Goed voor een erg hoogtoerig racy blok. Hoge compressie zuigers liever niet vanwege de minder sterke internals.

Heb je een latere met steviger internals: haal je vermogen uit compressie. Hoge compressie zuigers, kop en blok vlakken, hete nokken en headers. Eventueel kan je de andere dingen uit het lijstje hierboven ook wel doen maar je redline zal waarschijnlijk wat lager liggen dan bij een vroeg blok.

Op die billzilla site waar MikeyMan naar linkt staat ook erg veel goede info!

Overigens kan je met een standaard of licht getweakte AW11 ook al flink lol hebben...
Filmpje van een licht getweakte AW11 op het circuit: http://www.youtube.com/watch?v=XkCoBra6e5w
Filmpje van een heftig getunede (geturbo'de) AW11 aan het autocrossen: http://www.youtube.com/watch?v=MsuAWsOytbM (jammer van het eind )
Filmpje van een compleet stock AW11 (de mijne ) op Lelystad: http://www.xs4all.nl/~lupro/auto/MR2/aw11_combined.avi

[ Bericht 11% gewijzigd door johnwoo op 25-05-2007 13:19:54 ]
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:46:30 #69
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_49773238
he youp wat een mooie mr2 zeg
Zo kom je ze niet veel meer tegen qua body.

Veel succes met je DD. Hij zal je niet snel laten staan als je goed voor haar bent!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:06:31 #70
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49777793
Een AW11 niks voor jou?
pi_49779125
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:06 schreef Supra_Turbo het volgende:
Een AW11 niks voor jou?
één MA70 is wel genoeg toch?
Daar heb je meestal je handen vol aan
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:21:15 #72
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_49788559
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

één MA70 is wel genoeg toch?
Daar heb je meestal je handen vol aan
Daar weet hij zelf ook alles van, hij heeft er 2

En ik moet geen aw11. ik neem een starsletje erbij binnenkort.
dan hebben we weer 3 toyota's op de oprit staan
pi_49792274
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Daar weet hij zelf ook alles van, hij heeft er 2
Dat weet ik, vandaar mijn post.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:30:06 #74
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49803789
Twee MA70's en een AW11
Ik wil meer
pi_49824029
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:05 schreef johnwoo het volgende:
De blacktop motor is zelf idd anders, en ook de motor als geheel is geen direct swap. De silvertop en blacktop zijn namelijk alleen in FWD wagens geleverd, dus er is wat pas- en meetwerk nodig. Er zijn wel mensen die complete swap kits met alle benodigdheden verkopen.

Maar aangezien je het bij je 4A-GE 16v wilt houden... Daar is ook meer dan genoeg voor te vinden. Sterker nog, ook al heeft de 20v standaard meer vermogen, de echt hoog vermogens (200+ pk) 4A-GE's zijn allemaal 16 kleppers.

Heb je de vroege of latere 16 klepper (late is vanaf 1987)? De vroegere heeft wat lichtere onderdelen, dus minder goed bestand tegen grote krachten (bv erg hoge compressie, of turbo/sc). Door dat lichtere gewicht revt hij echter wel makkelijker en hoger. De manier om je 4A-GE op te fokken hangt dus af van welke versie je hebt:

Heb je een vroege met lichte internals: haal je vermogen uit toeren, dus erg hete nokken, port job, headers, verlichte valve train + sterkere klepveren, high-flow oliepomp, licht vliegwiel. Goed voor een erg hoogtoerig racy blok. Hoge compressie zuigers liever niet vanwege de minder sterke internals.

Heb je een latere met steviger internals: haal je vermogen uit compressie. Hoge compressie zuigers, kop en blok vlakken, hete nokken en headers. Eventueel kan je de andere dingen uit het lijstje hierboven ook wel doen maar je redline zal waarschijnlijk wat lager liggen dan bij een vroeg blok.

Op die billzilla site waar MikeyMan naar linkt staat ook erg veel goede info!

Overigens kan je met een standaard of licht getweakte AW11 ook al flink lol hebben...
Filmpje van een licht getweakte AW11 op het circuit: http://www.youtube.com/watch?v=XkCoBra6e5w
Filmpje van een heftig getunede (geturbo'de) AW11 aan het autocrossen: http://www.youtube.com/watch?v=MsuAWsOytbM (jammer van het eind )
Filmpje van een compleet stock AW11 (de mijne ) op Lelystad: http://www.xs4all.nl/~lupro/auto/MR2/aw11_combined.avi
ik heb een '86 amerikaan... ik neem aan dat hier ook gewoon het "vroege" blok in ligt... ik ben trouwens niet van plan om voor de extreme vermogens te gaan. bij 150-160pk ofzo vind ik het wel mooi. ik denk dat dat leuk genoeg rijdt in een aw11je

maar eerst wil ik zorgen dat alles in orde is en dan ga ik het onderstel aanpakken.. want dat is op het moment nog niks
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49826210
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 19:46 schreef Tjabbo het volgende:
he youp wat een mooie mr2 zeg
Zo kom je ze niet veel meer tegen qua body.

Veel succes met je DD. Hij zal je niet snel laten staan als je goed voor haar bent!
dankje

en qua body heb ik inderdaad erg veel geluk gehad... hij heeft wel ooit wat (blik)schade gehad zo te zien maar niet heel ernstig..
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49896519
vandaag even de aansturing van de EGR losgetrokken en afgedopt

weg met die puinzooi
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49903988
Goed werk

Ik mis mijn aw11

Had ik maar genoeg geld voor die SC die op marktplaats staat
pi_49908757
haha gaaf ding ja

ik ben nu op zoek naar een geschikt open luchtfilter... K&N levert wel een mooi 57i setje maar dat is eigenlijk niet voor een MR2 met AFM
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:18:02 #80
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49932080
En dan altijd met de achterklep open rijden , ik zou er zelf voor kiezen om een buis achter dat intake gat te plaatsen, dan heb je nog een betere luchtstroom als je rijd. Kan alleen maar bevorderlijk voor de hoeveelheid lucht
pi_49937093
dat is een type 2 AW11... ik heb het complete luchtfilter in de motorruimte zitten...

ik heb al een K&N 57i kitje besteld vandaag alleen heb ik nog een adapter nodig om op de AFM te plaatsen deze moet ik natuurlijk weer zelf gaan knutselen...

hier op deze afbeelding kan je hem ook zien

alleen dit kitje is weer alleen in amerika te bestellen en die adaptertjes zijn lastig te vinden etc. ze schijnen wel ook in een Nissan 240/280z te zitten...

hier staat een boel tekst en uitleg er over : http://www.padandwheels.com/mr2/intake/intake.html
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:29:20 #83
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49968855
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:45 schreef zBus het volgende:
En dan altijd met de achterklep open rijden , ik zou er zelf voor kiezen om een buis achter dat intake gat te plaatsen, dan heb je nog een betere luchtstroom als je rijd. Kan alleen maar bevorderlijk voor de hoeveelheid lucht
Kijk nog eens een keer naar de onderste foto en vertel mij dan of je een koudelucht toevoer ziet of niet.
Tip: Dit keer met je ogen kijken
pi_49971473
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:29 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Kijk nog eens een keer naar de onderste foto en vertel mij dan of je een koudelucht toevoer ziet of niet.
Tip: Dit keer met je ogen kijken
Euhm sorry maar ik zie het nog steeds niet... call me blind or something.
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:48:49 #85
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49971686

Geel = aanzuigbuis standaard filterhuis
Filterhuis zit standaard op de plek waar nu het open luchtfilter zit. (Nieuwer type AW11)
De aanzuigbuis loopt standaard (bij de nieuwere types AW11, dus niet bij die van Youp) van de luchthapper in het rechter achterscherm naar de filterbak
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:39:46 #86
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_50015345
fuck steef wat weet jij veel van die aw11's!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:25:07 #87
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50017398
Nee... internet weet veel van AW11's
pi_50018205
Haha sorry hoor maar daar zie ik niet 1,2,3 een aanzuigbuis in... Naja dan zou het wel kunnen opzich
  zaterdag 2 juni 2007 @ 08:41:31 #89
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50036921
nog wat leuke weetjes over de AW11...

het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:54:46 #91
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50038343
Een Ford racemotor?
Een 4A is bij mijn weten een doorontwikkeling van de 3A (dus ook de 1A en 2A)

Cilinderkoppen doet Toyota vaak bij Yamaha
De kop van de 7M ook (24V)
En zo nog wel meer... ik gok 3S ook wel
pi_50040098
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Youp het volgende:
nog wat leuke weetjes over de AW11...

het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
Dat is volgens mij niet helemaal waar
Wordt wel meer gezegd omdat ze omgeveer dezelfde afmetingen hebben (bore en stroke) maar de 4A is volgens Toyota een regelrechte doorontwikkeling van de 2A/3A
Dat Ford Cosworth BDA blok is 1601 cc en de 4A 1587cc lijkt mij dus sowieso niet kloppen.

De kop wordt bij Yamaha vervaardigd en het design is volgens mij een samenwerking met Yamaha, dus geen 100% Yamaha product.
Dat gebeurt wel meer zo is de 2ZZ-GE bijvoorbeeld wel weer een design van Yamaha (blok ook) en wordt daar ook gemaakt.
de 18R kop is weer een design van Yamaha en werd door Toyota gemaakt.
Dus ja, Yamaha heeft er zeker mee van doen (zoals met alle performance blokjes) maar het is echt geen Ford blok met een Yamaha kop.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 02-06-2007 20:02:21 ]
pi_50040543
Uit welk jaar is dit ding nou? Want ik zie dat hij nog niet oud genoeg is om oldtimer te zijn voor de wegenbelasting, maar wel voor de verzekering? En zo ja, waar verzeker je em dan?
pi_50047190
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Youp het volgende:
nog wat leuke weetjes over de AW11...

het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
Het onderstel is niet gemaakt door lotus, maar in samenwerking met lotus afgesteld.

Het stuk over de motor is al uitgelegt
pi_50058692
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:08 schreef Repeat het volgende:
Uit welk jaar is dit ding nou? Want ik zie dat hij nog niet oud genoeg is om oldtimer te zijn voor de wegenbelasting, maar wel voor de verzekering? En zo ja, waar verzeker je em dan?
hij is van 1986.. dus 21 jaar oud.. bij veel verzekeringen is een auto vanaf 20 jaar oldtimer.. je betaald echter wel nog wegenbelasting.. unigarant is zo'n verzekering
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50058705
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:00 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Het onderstel is niet gemaakt door lotus, maar in samenwerking met lotus afgesteld.

Het stuk over de motor is al uitgelegt
hmm ja zo heb ik het ook maar ergens op internet gelezen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50063585
Het onderstel is mede door Roger Becker ontwikkeld, die ook werkzaam was bij Lotus op het gebied van onderstellen. Lotus als bedrijf is dus totaal niet bij de AW11 betrokken, maar wel de mensen van Lotus

De 4A-GE is een directe afstammeling van de 1A, daar komt geen Ford bij kijken. De Ford raceblokjes hadden ook een tweedelige cilinderkop, iets waar Toyota (bij mijn weten) nooit aan heeft gedaan...

Wat betreft het Yamaha verhaal:
quote:
YAMAHA connection

The Yamaha connection needs to be mentioned: Yamaha developed the Toyota 2000GT and was a Toyota partner in the design of most Type G heads. Most engines/heads, including the 3SGE/3SGTE (now in it's 4th generation), the Previa specific 2TZFE/Z (no relation to the old T engines), and the newest 2ZZGE engines were and are still designed and cast by Yamaha. Yamaha also assembles most of the Toyota G model engines.

(The 4AGE and 2JZGE heads are proprietary Toyota designs and manufacture, although many components are still made and supplied by Yamaha).
Op de distributieriemcover van mijn 3S blokje staat dan ook met koeieletters YAMAHA
pi_50066777
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:50 schreef Youp het volgende:

[..]

hmm ja zo heb ik het ook maar ergens op internet gelezen
Op internet staat vaak bagger
pi_50074002
quote:
Op zondag 3 juni 2007 18:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Op internet staat vaak bagger
klopt, maar ik las het op de MR2 club
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50074939
Leuk project, ga ik zeker volgen
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_50075801
johnwoo heeft het precies goed inderdaad
pi_50100105
vandaag voor het eerst gereden met het dakraam in het vooronder, wat een genot lekker het zonnetje op mijn bol... nee, ik heb geen cabrio nodig

en als ik de ramen dicht doe is het onder de 100 nog lekker stil ook!

iemand trouwens een idee of er upgrade kitjes zijn voor de elektrische ramen? want de tandwieltjes zijn een beetje verrot (standaard probleem van de MR2 AW11)
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 4 juni 2007 @ 21:32:51 #103
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50106636
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:58 schreef Youp het volgende:
vandaag voor het eerst gereden met het dakraam in het vooronder, wat een genot lekker het zonnetje op mijn bol... nee, ik heb geen cabrio nodig

en als ik de ramen dicht doe is het onder de 100 nog lekker stil ook!

iemand trouwens een idee of er upgrade kitjes zijn voor de elektrische ramen? want de tandwieltjes zijn een beetje verrot (standaard probleem van de MR2 AW11)
Das bij meer toyota's een probleem...

vervanging van ander merk (johngold) heeft vaak zin...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50107754
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:32 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Das bij meer toyota's een probleem...

vervanging van ander merk (johngold) heeft vaak zin...
johngold heeft niks voor de MR2 (iig niet op de site) maar van de club is al iemand achter metalen tandwieltjes aan even kijken wat dat kost... als het me te duur is gaan er gewoon originele kunstof tandwieltjes in, die gaan vast wel 5 jaar mee
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 4 juni 2007 @ 22:01:32 #105
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50107988
Probleem is alleen dat die wieltjes niet los te bestellen zijn... iig niet bij de dealer...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50109391
Kwestie van een voldoende uitgebreide parts catalog vinden waar het nummer van die wieltjes in staat... Met het juiste part number kan je alles krijgen, ook al hebben ze d'r bij de dealer nog nooit van gehoord. Zelfs het kleinste schroefje heeft een part number...
  maandag 4 juni 2007 @ 22:33:17 #107
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50109501
Ik heb de officiele toyota EPC...

Kleiner wordt het niet...
Dat er een artikelnummer is zegt niet dat het ook te krijgen is...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50112548
Kan zijn dat het niet in de dealer z'n systeem staat ja... Dat was ook het geval met de twee studs voor het (1994+) middenpaneel tussen de (nieuw model) achterlichten van mijn MR2. Normaal bestel je die samen met het middenpaneel (1 part number ook), en de dealer had dat ook alleen als geheel in z'n systeem.
Via via (op het Amerikaanse forum, MR2oc.com, is veel kennis) toch achter twee part numbers gekomen die de losse studs zouden moeten zijn. Nummertje aan de dealer gegeven, die het (min of meer op goed geluk) heeft besteld, et voila, paar dagen later was het binnen

Geniaal systeem dat parts gebeuren van Toyota... Ook alle spul voor modellen die niet in Nederland zijn geleverd kun je nog gewoon krijgen (komt uit Japan dan), zelfs voor AW11's van 20+ jaar oud. Enige wat je nodig hebt is het nummertje. Er zijn slechts twee nadelen: 1) beetje jammer dat de doorsnee EPC niet alle parts tot in detail erin heeft (meestal zoals je al zegt tot aan de kleine samengestelde componenten), en 2) dat het vrij prijzig is via de dealer...
  maandag 4 juni 2007 @ 23:57:12 #109
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50113070
Yepz... Werkt als een tiet...

Tis een beetje een bitch om mee te werken, maar verder staat echt alles erin... En vrijwel alles is nog leverbaar. Maar dat heeft dus 'n prijs...

btw: 76826-17010?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50271585
ik heb weer wat nieuw spul opgehaald gister

nieuwe ruitenwisserblaadjes, de oude deden niet zo veel meer zeg maar
een oliefiltertje en nog wat bougietjes.. NGK BCPR5EP-11, platinum bougies die zitten er blijkbaar standaard in... ex btw ¤23,20 per stuk... gelukkig heb ik ze inclusief btw allemaal voor net 60 euro

deze week even een oliewissel doen op stage, dan komt er Castrol TXT LL04 5w30 halfsyntheet in... niet speciaal maar gewoon omdat we die in de bulk hebben dan schroef ik ook meteen even de bougietjes er in

dan kan ik weer even vooruit
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50272098
kijk wel uit gezien 5w30 voor een 4-age eigenlijk te dun is en dan behoorlijk veel olie gaat verbruiken, beter is 5w40 te nemen(wel even de moter doorspoelen ivm vol syntetisch) of gewoon 10w40.
pi_50272345
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:22 schreef _Drake_ het volgende:
kijk wel uit gezien 5w30 voor een 4-age eigenlijk te dun is en dan behoorlijk veel olie gaat verbruiken, beter is 5w40 te nemen(wel even de moter doorspoelen ivm vol syntetisch) of gewoon 10w40.
nou er is aangegeven dat je 5W30 <10 graden C mag gebruiken anders word de olie te warm en dus te dun. dit is bij deze olie echter niet het geval. hij word wel warmer maar daardoor niet meer dunner. 20 jaar geleden was de olie ook anders dan nu ik zit nu bij een BMW dealer en vroegah liepen alle bmwtjes ook op 10W40 maar daar gaat tegenwoordig ook deze 5W30 in zonder problemen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50272476
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:22 schreef _Drake_ het volgende:
kijk wel uit gezien 5w30 voor een 4-age eigenlijk te dun is en dan behoorlijk veel olie gaat verbruiken, beter is 5w40 te nemen(wel even de moter doorspoelen ivm vol syntetisch) of gewoon 10w40.
Ik heb er toch redelijk veel zien lopen op 5W30 zonder problemen...
4-age?
pi_50339683
vandaag dus even nieuwe olie in gedaan en een nieuw oliefiltertje er op geschroefd... verder nog de (veel te dure ) bougies er in gedraaid
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50340386
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:32 schreef Youp het volgende:

[..]

nou er is aangegeven dat je 5W30 <10 graden C mag gebruiken anders word de olie te warm en dus te dun. dit is bij deze olie echter niet het geval. hij word wel warmer maar daardoor niet meer dunner. 20 jaar geleden was de olie ook anders dan nu ik zit nu bij een BMW dealer en vroegah liepen alle bmwtjes ook op 10W40 maar daar gaat tegenwoordig ook deze 5W30 in zonder problemen
volgens mij is 5w30 van nu nog steeds hetzelfde viscositeit als 5w30 van 20 jaar terug hoor?
pi_50340672
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:26 schreef Neluhz het volgende:

[..]

volgens mij is 5w30 van nu nog steeds hetzelfde viscositeit als 5w30 van 20 jaar terug hoor?
ja alleen 20 jaar terug was de kwaliteit beduidend minder. het is zo dat die olie gebruikt werd bij 10 graden en minder. als je deze olie gebruikte bij warmere temperaturen werd hij te warm. daar heeft deze olie geen last van.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50342370
Iets om naar toe te werken:
http://videos.streetfire.(...)e0b-99490112caca.htm
De mk1.5 van Leon, built 3S-GTE met GT30R en AEM computer... Jammer dat je de knallen niet goed hoort van het two-steppen, maar die kart trekt er echt hard vandoor met de launch control van AEM
pi_50342575
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:21 schreef johnwoo het volgende:
Iets om naar toe te werken:
http://videos.streetfire.(...)e0b-99490112caca.htm
De mk1.5 van Leon, built 3S-GTE met GT30R en AEM computer... Jammer dat je de knallen niet goed hoort van het two-steppen, maar die kart trekt er echt hard vandoor met de launch control van AEM
dat gaat inderdaad hard... maarja wat wil je met 300pk op 1000kg
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50763954
ik verveelde me... en dus ondanks het slechte weer even een paar fototjes geschoten











Hopeloos benzine verslaafd
pi_50774635
Mooie aw11 om jaloers op te zijn
pi_50775990
Hoi !

Een collega van mij heeft ook een AW11, hij doet ook veel met onderdelen (verkoop via webshop). Zijn website is www.aw11.tk., neem contact met hem op, ik denk je dat hij je best kan helpen met een aantal dingen. Die van hem is volledige vernieuwd namelijk ! Zijn eigen AW11 staat er ook op, die ziet er zo uit:



Fingerspitzgefühl
pi_50776134
Die zit net als Youp ook op het mr2club forum
pi_50776573
Dat klopt, maar misschien dat ie hem nog niet was opgevallen !
Fingerspitzgefühl
  zondag 24 juni 2007 @ 10:52:08 #124
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_50781026
Tering die laatste is echt gruwelijk vet.
ada fare stop stalking me
pi_50784014
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:41 schreef _Drake_ het volgende:
Mooie aw11 om jaloers op te zijn
nouja hij heeft uiterlijk wat flinke minpuntjes maarja... 't is geen nieuwe
quote:
Op zondag 24 juni 2007 00:52 schreef ForumGek het volgende:
Dat klopt, maar misschien dat ie hem nog niet was opgevallen !
jawel, ik ken hem en de webshop al hij heeft mij zijn AW11 ook aangeboden toen ik op zoek was naar een, maar die was toch net wat te duur
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50787883
Hmm oke Mooie wagen is het die AW11 van hem , echt ongekende grip. Maar dat zal elke aw11 wel hebben. Geniet ervan, misschien zie ik je wel een keer op een meet .
Fingerspitzgefühl
pi_50796698
Wat een hok.
  zondag 24 juni 2007 @ 21:22:47 #128
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50799490
quote:
Op zondag 24 juni 2007 20:02 schreef BlackRhino het volgende:
Wat een hok.
Wat een reaktie...

Ik stem voor een ban...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50800443
Vind ik ook .. eigen meningen geven is not done !
  zondag 24 juni 2007 @ 21:54:21 #130
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50800571
Een beetje respect zeker ook niet?

Reageer dan niet, of iig constructief...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 24 juni 2007 @ 22:16:09 #131
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50801294
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:50 schreef Wimo. het volgende:
Vind ik ook .. eigen meningen geven is not done !
Stel je niet aan
pi_50802924
prima als er mensen zijn die de AW11 niet mooi vinden, ik vind hem zelf ook wat gedateerd... maar toch heeft het wel wat en de techniek is mooi

daarbij heb ik er veel plezier van en daar gaat het om
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 24 juni 2007 @ 23:02:30 #133
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50803083
Hij is hoekig, niet gestroomlijnd en fokking 80's... maar o zo fun om te rijden.
Geen overbodige luxe... motortje wat veel toeren wil draaien... soepel schakelen met een kort pookje... lekker licht en scherp sturen... goeie remmen (later type iig)... en als je het bond maakt op het droge gooit ie de achterkant lekker om.
Echt een superauto'tje die elke keer weer een lach op m'n gezicht kan toveren.

De fun factor in de MR2 is hoger dan in m'n Supra, ook al is de Supra zoveel sneller!!
pi_50803324
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hij is hoekig, niet gestroomlijnd en fokking 80's... maar o zo fun om te rijden.
Geen overbodige luxe... motortje wat veel toeren wil draaien... soepel schakelen met een kort pookje... lekker licht en scherp sturen... goeie remmen (later type iig)... en als je het bond maakt op het droge gooit ie de achterkant lekker om.
Echt een superauto'tje die elke keer weer een lach op m'n gezicht kan toveren.

De fun factor in de MR2 is hoger dan in m'n Supra, ook al is de Supra zoveel sneller!!
precies!

en als je er nog wat geld tegenaan smijt kan je er nog een serieuze circuitauto van maken ook potentieel heeft hij in ieder geval genoeg
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50804882
edit : hmm, ingelogd blijven heeft z'n nadelen

[ Bericht 46% gewijzigd door Wimo. op 25-06-2007 00:28:39 ]
pi_50869076
zo vandaag nog wat goodies op kunnen halen

ik heb heel lang gezocht naar een K&N kitje voor op mijn amerikaanse AW11... ik heb namelijk een lucht hoeveelheids meter en een europees heeft een MAP sensor.. hierdoor past een europees kitje niet. nu ben ik op zoek gegaan naar een flens om op mijn lucht hoeveelheids meter te schroeven. dit bleek ook makkelijker gezegd dan gedaan. tot ik bij een automaterialen handel kwam die mij wilde helpen. ze hebben alles af gespeurd en ze kwamen met een geschikte flens. toen heb ik gewoon een europees K&N 57i kitje besteld.



nu past natuurlijk het luchtfilter niet op de flens omdat de diameters te verschillend zijn, echter de buitendiameters zijn beide 76mm. en ook past het luchtfilter niet op de meter omdat hij te groot is. nu moet de meter gewoon richting gasklephuis geschoven worden en met een andere slang bevestigd worden. ook heb ik een slang nodig die over de adapter flens en de flens van het luchtfilter heen past.

gelukkig zit hier in de buurt een bedrijf dat slangen produceert tegen (als het goed is) normale tarieven. in tegenstelling tot samco of sfs of hoe heet dat veel te dure spul allemaal..

daar gaan we morgen maar eens kijken

trouwens ik heb het luchtfilter om twee redenen gekocht en daar staat vermogenswinst niet bij. ten erste om het geluid en ten tweede omdat mn oude luchtfilter aan vervanging toe is dus nu geen vragen gaan stellen waarom en bla bla het levert toch niks op en bla bla
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50879692
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:29 schreef Youp het volgende:
zo vandaag nog wat goodies op kunnen halen

[..]

trouwens ik heb het luchtfilter om twee redenen gekocht en daar staat vermogenswinst niet bij. ten erste om het geluid en ten tweede omdat mn oude luchtfilter aan vervanging toe is
Tja, vergeet niet: het oog wil ook wat . Goed bezig Als die slangenboer idd doet wat je hoopt en verwacht, vermeldt de n.a.w. gegevens dan ff, je weet maar nooit wie er dan nog meer mee geholpen kan worden.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_50899765
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:12 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Tja, vergeet niet: het oog wil ook wat . Goed bezig Als die slangenboer idd doet wat je hoopt en verwacht, vermeldt de n.a.w. gegevens dan ff, je weet maar nooit wie er dan nog meer mee geholpen kan worden.
verdomme

vandaag langs 2 slangenboeren geweest... "ja wij zijn groothandel, we doen het alleen met grote orders van minimaal x meter of minimaal ¤250 etc. we leveren wel aan die en die zaak"

naar "die en die zaak" gegaan... nee die maten hebben we niet....

en toen werd het me te moeilijk, dan moet ik al naar een scheepsbouwer gaan ofzo, nou nee bedankt... heb me maar 2 samco slangetjes besteld... 2 pruts stukkies van 80mm lang voor ¤23,30
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51229857
nouja, eindelijk samco prut binnen gekregen...

nu kan ik weer gaan knutselen

Hopeloos benzine verslaafd
pi_51231897
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:54 schreef Youp het volgende:

[..]

verdomme

vandaag langs 2 slangenboeren geweest... "ja wij zijn groothandel, we doen het alleen met grote orders van minimaal x meter of minimaal ¤250 etc. we leveren wel aan die en die zaak"

naar "die en die zaak" gegaan... nee die maten hebben we niet....

en toen werd het me te moeilijk, dan moet ik al naar een scheepsbouwer gaan ofzo, nou nee bedankt... heb me maar 2 samco slangetjes besteld... 2 pruts stukkies van 80mm lang voor ¤23,30
http://www.kitcaronderdelen.nl/
mischien hebben ze daar de juiste slangen
pi_51236223
zo en dat was dat ik heb aardig wat moeten modificeren omdat de 57i kit voor een europese AW11 was zonder lucht hoeveelheidsmeter. ik heb dus een amerikaanse AW11 met luchthoeveelheidsmeter. normaal word het luchtfilter direct op het gasklephuis gezet maar in dit geval moest de luchthoeveelheidsmeter er nog tussen. ook heb ik hier een flens voor moeten kopen (was nog aardig wat zoekwerk). alleen had de flens natuurlijk weer een foute diameter, de buitendiameter van de flens is het zelfde als de buitendiameter van de aansluiting van het luchtfilter. dit paste dus niet....

toch heb ik alles opgelost met wat ouderwets creatief knutselwerk

als eerst heb ik alles los geschroefd



en dat heb ik aan de kant gepleurd



toen ben ik een van de slangen gaan "modificeren"
blijkt nog best taai spul te zijn....



ik heb deze slang gekocht met de juiste diameter zodat hij over de flens paste en over de aansluiting van het luchtfilter.



op de flens kon ik hem vastschroeven met een slangklem en op het luchtfilter heb ik hem gewoon vast gelijmd met echte ruitenkit.



en dat spul laat echt nooit meer los

en dit is het resultaat






nu alleen wat minder nieuws... ik heb dus proef gereden en het geluid bevalt me prima enzo... en toen kwam ik thuis ook niks aan de hand.... en toen ik net weg wilde startte hij niet meer de startmotor doet helemaal niks, hij tikt ook niet ofzo.. ik denk dat het of in de startonderbreking zit in het koppelingspendaal (hier zit een schakelaartje op) of het zit in mijn super geweldige pin code startonderbreking (dat zat er helaas al in toen ik hem kocht) en als het dat niet is is de startmotor naar zijn malle moer en toen ik de schakelaar onder het koppelingspedaal aan het checken was kwam ik er ook nog achter dat mijn hoofdkoppelingscilinder begint te lekken...
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:32:45 #142
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51236880
Ai, da's weer minder

Dat luchtfilter zit er netjes op!
Je heb vast wel wat filmpjes geschoten om ons te laten genieten van het motorgeluid?
pi_51238453
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:32 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ai, da's weer minder

Dat luchtfilter zit er netjes op!
Je heb vast wel wat filmpjes geschoten om ons te laten genieten van het motorgeluid?
nog niet... dat is het eerste wat ik doe als hij weer start
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 7 juli 2007 @ 22:58:30 #144
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_51245621
Heb 2 jaar geleden nog eens een koprevisie gedaan van zo'n ding, het sleutelen aan zo'n ding viel idd mee, al sta je wel wat klunzig omdat de motor wat verder in de auto ligt.

Voor lange mensen is zo'n auto een echte ramp, met mijn 1.97 kon ik nauwelijks rijden in dat karretje, m'n benen zaten gewoon klem tussen het stuur en de pedalen. Wel heeft het een hoge funfaktor!

Have fun!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_51246048
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 22:58 schreef Herr.Flick het volgende:
Heb 2 jaar geleden nog eens een koprevisie gedaan van zo'n ding, het sleutelen aan zo'n ding viel idd mee, al sta je wel wat klunzig omdat de motor wat verder in de auto ligt.

Voor lange mensen is zo'n auto een echte ramp, met mijn 1.97 kon ik nauwelijks rijden in dat karretje, m'n benen zaten gewoon klem tussen het stuur en de pedalen. Wel heeft het een hoge funfaktor!

Have fun!
hij is inderdaad krap, ik moet met mn normale lengte van 1,82 de stoel al bijna helemaal naar achteren zetten, maar het stuur is gelukkig in hoogte verstelbaar... ik heb normaal in de auto's waar ik in rijd het stuur lekker laag staan maar in deze moet hij op het hoogst anders kan ik niet fatsoendelijk remmen in- en uitstappen is dan ook niet te doen... dat is sowieso al lastig doordat je echt bijna met je kont op de grond zit en dan is hij nieteens verlaagd

het is ook een leuke auto om aan te sleutelen, hier kan je zelf nog wat aan klussen. bij de auto's waar ik doorgaans aan werk is dat echt niet meer mogelijk...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 8 juli 2007 @ 13:13:58 #146
61608 Youp
Jaap!
pi_51257569
hij start weer!

vanmorgen ben ik meteen begonnen met het demonteren van de pincode startonderbreker... dit zat aardig goed verwerkt en ik heb er het nodige los voor moeten schroeven maar uiteindelijk is het gelukt... ik had het systeem natuurlijk ook gewoon goed kunnen testen maar ik wilde toch al een tijdje van het onding af. weg ermee dus





helaas bleek dit het niet te zijn... hij startte nog niet... toen heb ik t schakelaartje onder het koppelingspendaal nagemeten en overbrugd. dit was het ook niet. toen ben ik op zoek gegaan naar de signaalkabel die van het contactslot naar de startmotor loopt. deze had ik al gauw gevonden en ook deze bleek te werken, ik heb hem goed gesoldeerd enzovoorts. ik heb besloten de kabelboom eens naar achteren te volgen en te kijken waar hij de motorruimte in gaat. hier was ook niks aan de hand. leek het... tot mijn oog een stekker zag



daar zat de zelfde wit/zwarte draad met rode stippen in als voor in de kabelboom. dus dit kon er wat mee te maken hebben. op het eerste gezicht lijkt er niks met de stekker aan de hand... totdat je wat beter kijkt... hij hoort er namelijk zo uit te zien



en jawel hoor... hij startte... nu is al het werk gelukkig niet voor niks geweest aangezien ik van die startonderbreker af ben

en voor de liefhebbers heb ik trouwens meteen wat filmpjes gemaakt van het motorgeluid...

onder de motorkap
in de vrij

niet schrikken in het laatse filmpje als ik naar de 2 schakel. de synchromesh van de 2e versnelling is versleten en als je vlot schakelt hoor je dit... ik schakel daarom normaal ook nooit vlot door naar de 2

rijdend
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 8 juli 2007 @ 16:17:12 #147
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51262080
Klinkt best goed.
Je kunt het beste wat verder doortrekken als je echt snel wilt zijn.
  zondag 8 juli 2007 @ 17:52:09 #148
61608 Youp
Jaap!
pi_51264611
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:17 schreef Supra_Turbo het volgende:
Klinkt best goed.
Je kunt het beste wat verder doortrekken als je echt snel wilt zijn.
jawel maar zonder handen aan het stuur over een hobbelig landweggetje enzo is niet zo optimaal t ging puur even om het geluid.... ik trek het ding sowieso niet vaak zo ver door
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 8 juli 2007 @ 17:54:21 #149
61608 Youp
Jaap!
pi_51264676
ik heb trouwens nog wat "last minute, no budget, high efficiency" modificaties gemaakt

een regenschildje



en dat is daadwerkelijk nodig in mijn geval...



de regen valt zo door het roostertje op het filter plus het gootje onder de motorkap komt ook precies midden op het filter uit

Hopeloos benzine verslaafd
pi_51363210
Koppelingscylinder is een veel voorkomend probleem ik heb hem 2x moeten vervangen
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:51:16 #151
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_51363303
heb je nu wel nog voldoende aanvoer van koude lucht? of komt die niet door dat rooster?
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:51:18 #152
153515 JvdK
This Side Up
pi_51363304
tvp
Gewoon proberen..
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:15:53 #153
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51364197
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
pi_51364388
Zo'n stekkertje kan je veel zoekwerk kosten zeg...

Mooie auto!
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:29:30 #155
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_51364748
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:15 schreef Supra_Turbo het volgende:
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
[afbeelding]
ahh oke, weet ik dat ook weer
pi_51367147
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:15 schreef Supra_Turbo het volgende:
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
[afbeelding]
de mijne pakt het weg voor de accu origineel... daar heb ik nu zo'n "verwarmingsbuis" zitten (maar omdat er K&N op staat moet het speciaal zijn ofzo) maar hij krijgt sowieso genoeg koude lucht van onderen
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:00:34 #157
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51369572
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
pi_51370769
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
zie je de luchtmassa meter? daar zit het luchtfilterhuis tegenaan geschroefd. vanuit dat huis gaat er een dikke buis voor de accu langs en dan omlaag. hij gaat nog zo'n 30cm omlaag en that's it...



de verwarmingsbuis loopt eigenlijk op de zelfde plaats
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:08:51 #159
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51514769
Heerlijk die MR2's, ik heb een paar weken in een MR2 uit 94 gereden, en het rijdt echt geweldig.

Super wegligging, en aardig snel.
pi_51520877
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
Geldt voor zowel de mk1 als de mk2: de koele lucht komt van onder. Dankzij de rechte achterruit ontstaat door de rijwind een onderdruk boven de motorkap, en komt de lucht vanzelf door de motorruimte naar boven door de relatieve overdruk onder de auto. Bijkomend voordeel is dat de lift verminderd wordt doordat aan de achterkant onder de auto ook een onderdruk ontstaat door de lucht die in de motorruimte omhoog komt. De mk2 (weet niet of dit bij de mk1 en mk3 ook zo is) heeft dan ook underbody covers vanaf de voorzijde tot aan de motorruimte.
  maandag 16 juli 2007 @ 22:27:17 #162
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51538829
De AW11 ook.
Van voren tot waar de middentunnel ophoud en het motorruim begint.
Onder de motor is het helemaal open.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:20:10 #163
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_51548939
tvp, 4a-ge powerrrrr
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_51566150
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.

http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:37:33 #165
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51566660
pfff .. toch fijn om serieuze projecten te zien op Fok PTA

Ik wilde al bijna een VW3 grille op m'n RC plakken en het een project noemen

, respect


: idee!
Calm down, please!
pi_51689343
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:37 schreef Googolplexian het volgende:
pfff .. toch fijn om serieuze projecten te zien op Fok PTA

Ik wilde al bijna een VW3 grille op m'n RC plakken en het een project noemen

, respect


: idee!
nouja het blijft een simpel (low budget of iig ´slow budget´) studentenprojectje maar ik ga wel proberen er wat leuks van te maken en dan staan in dit geval prestaties voorop...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51689507
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:17 schreef Baffer het volgende:
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.

http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
die vent kan er echt wat van ja... ik zie al dat er aan mijn heel and toe techniek nog flink geschaafd moet worden
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51690228
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:17 schreef Baffer het volgende:
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.

http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
eindelijk een jap die niet aan die drifthype meedoet
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:19:42 #169
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51690701
Wie?
Keiichi Tsuchiya??
pi_51692473
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:57 schreef Cyaa het volgende:

[..]

eindelijk een jap die niet aan die drifthype meedoet
Drifthype? Dat is geen hype, dat wordt al zoooo lang gedaan daar in japan. Je bedoelt dat die hype de afgelopen paar jaar pas deze kant op is gekomen.
pi_51748611
ik vind het eigenlijk maar niks...

of nouja... driften is wel erg gaaf, maar ik vind het maar niks om een auto te prepareren speciaal om de driften... ik zie liever een auto die geprepareerd is om loeihard over het circuit te vegen (of gewoon een standaard sportauto) een mooie powerslide maken
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 24 juli 2007 @ 01:19:46 #172
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_51771364
Maar dat lukt ook wel met een mr2 hoor
The more debt, the better
pi_51780655
dat weet ik, vooral als het nat is
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:55:57 #174
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_51782182
Ja, maar als het nat is vind ik de voorkant toch ff wat lichter dan de achterkant. Bij een beetje sturen duurt het dan wel even voordat de voorbanden dan grip hebben.
The more debt, the better
pi_51782683
ach ik heb totale *** banden onder mijn MR2tje liggen, volgensmij hebben ze achter ook meer grip als voor want bij het minste of geringste wil hij gaan ondersturen en uitbreken lukt dan ook bijna niet op het droge... (achter liggen ook andere banden dan voor)

voordat ik dat soort grapjes uit ga proberen moet er een setje 16" velgjes met degelijke banden onder.... en eer ik daar aantoe ben moet de auto zich technisch in een goede staat bevinden
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51788061
Ook met goede banden is de AW11 in eerste instantie onderstuurd, aangenomen dat je zowel voor als achter dezelfde soort banden hebt that is
Overstuur krijg je dan door ofwel het gas plotseling los te laten, ofwel flink aan het stuur te hengsten (flick) of, op nat wegdek, door het gas simpelweg vol in te duwen. Op droog heeft een AW11 eigenlijk te weinig vermogen voor power oversteer.

Uit de AW11 suspension tuning guide:
quote:
Suspension for a more forgiving control

Any owner who drove the AW11 at it's limit have experienced that trait of twitchiness. The car starts to push or understeer upon braking and turn-in, and then suddenly tries to whip the tail around. The cause of this is that AW11 does not nose-dive enough for effective weight transfer due to it's mid engine layout. To counter this difficulty in handling, Sakurai, recommends modifying the timing and the amount of the nose dive. By reducing the compression rate of front shock absorbers, the amount of braking nose dive is increased, thereby making the transition more predictable. In the same respect, it's better to use a coil over system since OEM shock stroke isn't adequate when compression rate is reduced, causing full-bump when tires hit road irregularity. That's important especially on vehicles using lowered spring. Also, when choosing coil-over systems, try to find one that has extended-stroke shell casing, that has longer suspension travel than OEM. This way even lowered cars can be had with proper stroke necessary for good handling. By following the above, the initial understeer should be reduced to a much more predictable level.
In een MR2 wil je dus aan de voorkant een stuk zachtere veren dan aan de achterkant. Als je bij een willekeurige bekende fabrikant van coilovers gaat kijken voor MR2 spul zul je zien dat de veren aan de voorzijde doorgaans een factor 2,5 (!) zachter zijn dan aan de achterkant! Iets wat op mensen zonder midengine-ervaring altijd vreemd overkomt

Daarbij wil je in een MR2 liefst dempers waarvan compression en rebound apart zijn in te stellen: je wilt dat de neus wat duikt, als je remt voor een bocht (vandaar ook een demper met behoorlijke slag), maar je wil die neus vervolgens niet gelijk terug omhoog hebben:
quote:
Now the next step will be to balance the spring rates and shocks for easier directional inputs, or simply better handling. On street radials 4.0kg/mm spring rates on the front suspension seems best for giving good stroke without being soft. On the dampers, contrary to the soft compression necessary, you need one with stiff rebound characteristics. Once the front is down and giving good weight transfer for accurate steering, you don't want it to come back up too fast. Keeping the nose down for most of the turning phase keeps the car controllable with the steering wheel, counter-steers become more effective and natural.


[ Bericht 0% gewijzigd door johnwoo op 24-07-2007 17:17:53 ]
pi_51791673
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:09 schreef johnwoo het volgende:
Ook met goede banden is de AW11 in eerste instantie onderstuurd, aangenomen dat je zowel voor als achter dezelfde soort banden hebt that is
Overstuur krijg je dan door ofwel het gas plotseling los te laten, ofwel flink aan het stuur te hengsten (flick) of, op nat wegdek, door het gas simpelweg vol in te duwen. Op droog heeft een AW11 eigenlijk te weinig vermogen voor power oversteer.
ja dat wist ik al ja, maar de banden die er op liggen zijn echt geen drol waard en dan ook nog eens voor en achter verschillend en als overmaat van ramp is de sporing ook niet goed afgesteld hij moet dus ook nog uitgelijnd worden maar daar wil ik mee wachten tot ik nieuwe banden en velgen ga monteren
quote:
Uit de AW11 suspension tuning guide:
[..]

In een MR2 wil je dus aan de voorkant een stuk zachtere veren dan aan de achterkant. Als je bij een willekeurige bekende fabrikant van coilovers gaat kijken voor MR2 spul zul je zien dat de veren aan de voorzijde doorgaans een factor 2,5 (!) zachter zijn dan aan de achterkant! Iets wat op mensen zonder midengine-ervaring altijd vreemd overkomt

Daarbij wil je in een MR2 liefst dempers waarvan compression en rebound apart zijn in te stellen: je wilt dat de neus wat duikt, als je remt voor een bocht (vandaar ook een demper met behoorlijke slag), maar je wil die neus vervolgens niet gelijk terug omhoog hebben:
[..]
die guide had ik zelf ook al gepost op het forum van de club
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52201701
mini update

ik had nog wat spul thuis rondslingeren...



en ik dacht... hmmm die dingen zijn 10cm, en zijn de boxjes van de AW11 dat niet ook toevallig?? en ja hoor





het geluid is er 300% beter van geworden, ook gaat de radio nu een stuk harder zonder te vervormen. dat is wel makkelijk, vooral op de snelweg als bij 130km/h de TVIS open gaat... dankzij het open luchtfilter krijg je daar nogal wat van mee

weer een low budget high efficiency mini upgrade

ik heb nu ook een origineel "subwoofertje" gevonden onder mijn bestuurdersstoel... ik vroeg me af of ik hier het woofertje ook van kan vervangen door iets "beters" want dit is 3x niks... dan bevalt het me voorlopig prima
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52207950
je hebt mazzal aangezien de oudere modellen 11 cm waren en daardoor kon je niet zomaar andere speakers erin doen

ik heb toen een subje in de voorruimte gebouwd, en ondanks dat er een plaat tussen zit, werkte dat uitstekend (8" subje)
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:29:07 #180
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52209855
Heb je niet ook nog speakers achter je hoofd zitten?
Ik wel namelijk, maar ik heb een nieuwer typ, dus dat scheelt toch?
pi_52215868
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:28 schreef _Drake_ het volgende:
je hebt mazzal aangezien de oudere modellen 11 cm waren en daardoor kon je niet zomaar andere speakers erin doen

ik heb toen een subje in de voorruimte gebouwd, en ondanks dat er een plaat tussen zit, werkte dat uitstekend (8" subje)
ik heb een oud type AW11.....
of bedoel je dat subje onder de stoel? is dat 11cm?
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:29 schreef Supra_Turbo het volgende:
Heb je niet ook nog speakers achter je hoofd zitten?
Ik wel namelijk, maar ik heb een nieuwer typ, dus dat scheelt toch?
nop die zitten in die van mij helaas niet
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 9 augustus 2007 @ 08:08:49 #182
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52219404
Ik heb geen sub (meer?) maar gewoon 4 standaard papieren speakers.
Klinkt beter dan ik had verwacht.
Ik heb niet echt muziek nodig.
Muziek komt achter me vandaan in de vorm van inductie geluid van de 20 klepper door de 75mm kelken op de 48mm ITB's
Ben nog niet volgas geweest (ff rustig aan doen in het begin) maar het is met half gas tot 5000rpm al smullen!!
pi_52222470
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:17 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb een oud type AW11.....
raar bij mij paste er niet direct 10cm speakers in (moest een verlengstukje op)
pi_52222499
20V ?
Heb je wat geswapped Supra_Turbo?
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:02:36 #185
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52223743
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:12:17 #186
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52224035
en dan niet planken?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_52224579
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
ITB's klinken altijd zooo mooi..
Kan geen turbo blok tegenop

Kan je geen eigen topic openen... ik ben wel benieuwd naar wat pics en filmpjes
pi_52226274
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 08:08 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik heb geen sub (meer?) maar gewoon 4 standaard papieren speakers.
Klinkt beter dan ik had verwacht.
Ik heb niet echt muziek nodig.
Muziek komt achter me vandaan in de vorm van inductie geluid van de 20 klepper door de 75mm kelken op de 48mm ITB's
Ben nog niet volgas geweest (ff rustig aan doen in het begin) maar het is met half gas tot 5000rpm al smullen!!
klopt die standaard meuk klinkt wel okay... ik had maar 2 speakertjes en dat subje dan (was een optie ooit) en dat klonk best redelijk met FM radio... maar als je het wat harder wilde zetten op de snelweg klonk het niet meer... nu met die VDO's wel weer alleen nu kan het subje het niet meer bijbenen natuurlijk... die 4 speakers was ook een optie of dat is later pas gekomen ofzo
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
wanneer mag ik een keer met je mee rijden?
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ITB's klinken altijd zooo mooi..
Kan geen turbo blok tegenop

Kan je geen eigen topic openen... ik ben wel benieuwd naar wat pics en filmpjes
zeker doen
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:14:54 #189
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52227684
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:12 schreef MikeyMan het volgende:
en dan niet planken?
Ik doe nog ff rustig aan.
Het is een JDM blok uit een AE111 (front-clip) dus wie weet hoe lang die stil gelegen heeft.
De motor loopt ook pas vanaf maandag en ik heb de remmen vervangen, dus voorlopig nog ff een beetje rustig aan doen
pi_52227728
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
daar had je me anders niets van verteld piem0l
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:17:06 #191
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52227749
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:16 schreef riceboy het volgende:
daar had je me anders niets van verteld piem0l
Sorry he
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:19:11 #192
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52227832
Het is geen [PROJECT] topic waard.
Het is niks vergeleken bij Turquaz52 z'n Golf.
Daar kan het gewoon niet tegen op

Ik zal, als ik WOT kan, wel een filmpje maken en posten in het centrale PTA-filmpjes topic
Maar ik wil Youp z'n topic niet hi-jacken, dus back to you Youp
pi_52227852
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:17 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Sorry he
en maar volhouwe dat je supra te duur is
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:21:49 #194
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52227937
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:19 schreef riceboy het volgende:
en maar volhouwe dat je supra te duur is
Ik kon een goede deal sluiten voor het blok en bak, dus ik was gek als ik dat niet had gedaan.
Dan maar op de grond zitten in m'n appartementje (dit jaar hoop ik!!)
pi_52228137
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:21 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ik kon een goede deal sluiten voor het blok en bak, dus ik was gek als ik dat niet had gedaan.
Dan maar op de grond zitten in m'n appartementje (dit jaar hoop ik!!)
Is dat nou al eens rond dan? schiet ook niet op!
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:50:12 #196
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52228838
Ik ben niet specifiek met een appartementje bezig, maar ben me meer aan het orienteren.
Ik heb er een paar op het ook en ik wil eigelijk dit jaar nog op mezelf wonen.
Jammer dat een jong en net appartementje zo duur is...
pi_52229442
hmm ok maar nu wordt het tijd voor je eigen topic en je moet je PM box even checken want we vernuecken youp's topic
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
pi_52270859
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:14 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ik doe nog ff rustig aan.
Het is een JDM blok uit een AE111 (front-clip) dus wie weet hoe lang die stil gelegen heeft.
De motor loopt ook pas vanaf maandag en ik heb de remmen vervangen, dus voorlopig nog ff een beetje rustig aan doen
Ging het inbouwen een beetje makkelijk? Aangezien die blacktops niet in een AW11 geleverd zijn.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:44:06 #199
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52271443
Makkie als je een beetje handig bent.
6-Bak was wel ff hobbyen, maar achteraf viel het best mee.

Niks voor jou Youp?
20V'tje
pi_52271559
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
Makkie als je een beetje handig bent.
6-Bak was wel ff hobbyen, maar achteraf viel het best mee.

Niks voor jou Youp?
20V'tje
Volgens EPC zit er toch wel een redelijk verschil in de ophangingen van een mid-engined 4A en de blacktop (of andere FWD 4A)

maar is dus goed te doen
ik zeg, foto's!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')