ik wil er nog een beurtje aan doen, dus olie, filters, bougi's, etc.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:20 schreef wouter37 het volgende:
wat moet er verder nog gebeuren om de auto in orde te meken?
en wat ga je aan de motor doen ?
verder veel succes met je project
als je een beetje sleutelervaring hebt en een goede beschrijving is alles te doenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:41 schreef Metalfreak het volgende:
Mooi project, mooie auto ook
Alleen: is het bij zo'n MR2 niet een ramp om ergens aan te komen in de motorruimte??
Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:08 schreef Youp het volgende:
Zoals sommigen al weten heb ik vorig weekend een AW11je gekocht...
[..]
Dit heeft alles te maken met dat ik de Astra moet missenmaar vernieuwing is nooit weg
![]()
nope...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:35 schreef eer-ik het volgende:
Ha Youp
Mooi karretje wel!
ik zal er wel overheen gelezen hebben ergens, maar heb je je 2002 niet meer?
alleen de astra was van school en deze is van mijquote:Op zondag 20 mei 2007 10:12 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.
(TVP)
valt opzich nog best mee! het is geen monster maar de europese versie met 128pk (zonder katalysator) heeft maar 8 seconden nodig van 0 tot 100quote:Op zondag 20 mei 2007 12:46 schreef Hugster het volgende:
Jammer dat zo'n AW11 standaard zo traag is..
Wel een heel cool bakkie zo!
hoezo niet, what happened?quote:
Soldquote:Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
verkocht inderdaad en weer aan de vorige eigenaar... hij was trouwens wel weer opgeknapt hoorquote:Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
quote:Op zondag 20 mei 2007 20:05 schreef casejunkie het volgende:
Voor de AW11 zijn wel meerdere oplossingen:
4A-GE 20V blacktop
4A-GZE 16V supercharged
4A-GTE 16v Turbocharged
Of nog leuker:
3S-GTE 2.0 16v Turbo
vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..quote:Op maandag 21 mei 2007 00:01 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat een 4a wel beter past bij het karakter van het bakkie... Dacht dat de 4a-gze/gte ook in 20v bestaan?
4A-GZTE is ook een idee...
7a-gtze is ook een mogelijkheid...quote:Op maandag 21 mei 2007 00:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..
de 4A-GTE dus niet en dus ook niet in 20V.
een 4A-GTZE 20V VVT lijkt mij ook wel leuk ja![]()
een onderdeel van Porschequote:Op maandag 21 mei 2007 00:23 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
7a-gtze is ook een mogelijkheid...
Met porsche 924 distributieriem
Dat klopt inderdaad maar de 20V kop van een blacktop gaat prima op een 7 ribs 4A super/turbo charged blok.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:44 schreef casejunkie het volgende:
De 20V's zijn niet zo heel erg geschikt voor een turbo of supercharger. Deze blokjes hebben namelijk een behoorlijk hoge compressie. Als je een Blacktop neemt is het onderblok ook te zwak als je een silvertop neemt heb je wel een stevig onderblok ( is het onderblok van een supercharger)
Ja dat kan theoretisch gezien met wat aanpassingen hier en daar op elk A blok.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:40 schreef casejunkie het volgende:
Eeej dat wist ik dus nog niet. Dat een Blacktopkop op een ander onderblok past
Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:40 schreef Youp het volgende:
zodanig tunen gaat me iets te ver voor deze auto...
als ik aan de motor ga beginnen denk ik dat het iets in de trent wordt van nokkenassen, itb's, uitlaatje en een chipje... veel meer eigenlijk niet... lijkt me dat je dan voor zo'n klein karretje al genoeg uit een 4age pompt
en wat kost dat grapje?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?
da's best een leipe wagenquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:28 schreef wouter37 het volgende:
waarom maak je dit niet met je MR2 http://www.ddrmotorsport.com/index.php ?
Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedautoquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
da's best een leipe wagen
Mooi apparaatje wel, alleen die zwarte randen bij de ramen vind ik niet echt tof.
Ik zou ooit nog wel eens zo'n K1 willen hebben
whehe, daar moest ik ook aan denken iddquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:41 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedauto
Wat een sneu ding zeg...quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:31 schreef wouter37 het volgende:
filmpje http://www.youtube.com/watch?v=PR6t0LHdeSk
In dit geval van kwaad tot ergerquote:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:42 schreef don-diablo het volgende:
Zoals ik al eerder zei: "speelgoedauto"
papaetje wil iets stoer maar heeft er geen geld voor, dan maar imitatie
Het ziet er wel uit als een mislukt speelgoed auto'tje op basis van de McLaren F1..quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:06 schreef johnwoo het volgende:
Mwa speelgoedauto zou ik het ook weer niet noemen... D'r hangt natuurlijk wel een 3S-GTE in dan. Die kan je prima naar 400 pk brengen, dan doe je 0-100 in 4 seconden. Vergelijkbaar met een 911 turbo of F430. Wat mij betreft zijn de looks dus wel te verantwoorden met die prestaties. Ik vind alleen het interieur lelijk, ook al zal het best functioneel zijn (en het blijft een racebak).
Die DDR gebruikt overigens SW20 onderdelen, dus met je AW11 gaa dat sowieso niet lukken
1: het moest een achterwiel aandrijver wordenquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:11 schreef yup het volgende:
Gewoon benieuwd maar waarom ben je niet voor een wat nieuwer model gegaan?
Opel Omega 3.0i 24v reihe sechs zou ook cool zijn, maar dat ben ikquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:17 schreef Youp het volgende:
[..]
1: het moest een achterwiel aandrijver worden
2: het budget![]()
ik moest een goedkope auto hebben in de vaste lasten, de aanschaf mocht wel een paar centen kosten... dit ding is oldtimer verzekerd dus kost geen drol (+-100 euro per jaar ) en vanwegen zijn lage gewicht kost hij maar 320 euro per jaar wegenbelasting... (over 4 jaar ook niet meer trouwens) tel dat bij elkaar op en deel het door 12 en je komt aan 35 euro per maand![]()
een spannende BMW viel dus al meteen af... want ik blijf hoe dan ook BMW gekmaar ik ben ook gek van mooie techniek... nou voor dat geld is er maar 1 spannende auto met mooie techniek en dat is een oude MR2
enig idee wat zo'n ding kost in wegenbelasting, verbruik en onderhoud?quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:30 schreef yup het volgende:
[..]
Opel Omega 3.0i 24v reihe sechs zou ook cool zijn, maar dat ben ik![]()
Volgens mij is zo'n blacktop een direct bolt-on op jouw onderblok... Andere riem en knallen...quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:35 schreef Youp het volgende:
morgen ochtend ga ik mijn ruildynamotje monteren en krijgt de auto APK als het goed is. dan kan ik verder met het maken van grotere plannen
en nu een vraag aan de toyota specialisten... wat (en vooral waar) is er zoal te krijgen op het gebied van tuning (lees tuning niet styling) voor mijn 4age'tje...
ik ben in ieder geval niet van plan er een blacktop of een andere motor er in te leggen. dit wil ik niet omdat het alleen maar lastig is met onderhoud en onderdelen bestellen etc. ook heb ik al op internet gevonden dat er makkelijk 160-200pk atomsferisch uit geperst kan worden... nou met een PKtje of 160 neem ik echt wel genoegen hoor
ook heb ik ergens gelezen van GT4 remmen... wie verteld mij meer? de '87+ AW11 remmen passen overigens ook en schijnen ook een erg goede upgrade te zijn...
en dan de vering... ik heb al fijne polyeurethane bussen gevonden op aw11store.tk en daar verkopen ze ook koni dempers met apex veren.. maar ik ben er nog niet uit of ik die combo wel wil hebben
deze al gezien:quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:50 schreef Youp het volgende:
nee als het goed is niet... er zitten ook andere zuigers in een blacktop, die heeft een andere compressie enzo... dan moet je het hele motormanagement en de kabelboom van zo'n ding in gaan bouwen en aargh als ik er al aan denk gaan m'n haren rechtop staan
en dan zit je dus ook nog eens met een niet originele motor in je auto... dat is ook al klote![]()
een licht getunede 4age 16v is genoeg
Die is mooiquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:31 schreef wouter37 het volgende:
filmpje http://www.youtube.com/watch?v=PR6t0LHdeSk
Daar weet hij zelf ook alles van, hij heeft er 2quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
één MA70 is wel genoeg toch?
Daar heb je meestal je handen vol aan
Dat weet ik, vandaar mijn post.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Daar weet hij zelf ook alles van, hij heeft er 2![]()
ik heb een '86 amerikaan... ik neem aan dat hier ook gewoon het "vroege" blok in ligt... ik ben trouwens niet van plan om voor de extreme vermogens te gaan. bij 150-160pk ofzo vind ik het wel mooi. ik denk dat dat leuk genoeg rijdt in een aw11jequote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:05 schreef johnwoo het volgende:
De blacktop motor is zelf idd anders, en ook de motor als geheel is geen direct swap. De silvertop en blacktop zijn namelijk alleen in FWD wagens geleverd, dus er is wat pas- en meetwerk nodig. Er zijn wel mensen die complete swap kits met alle benodigdheden verkopen.
Maar aangezien je het bij je 4A-GE 16v wilt houden... Daar is ook meer dan genoeg voor te vinden. Sterker nog, ook al heeft de 20v standaard meer vermogen, de echt hoog vermogens (200+ pk) 4A-GE's zijn allemaal 16 kleppers.
Heb je de vroege of latere 16 klepper (late is vanaf 1987)? De vroegere heeft wat lichtere onderdelen, dus minder goed bestand tegen grote krachten (bv erg hoge compressie, of turbo/sc). Door dat lichtere gewicht revt hij echter wel makkelijker en hoger. De manier om je 4A-GE op te fokken hangt dus af van welke versie je hebt:
Heb je een vroege met lichte internals: haal je vermogen uit toeren, dus erg hete nokken, port job, headers, verlichte valve train + sterkere klepveren, high-flow oliepomp, licht vliegwiel. Goed voor een erg hoogtoerig racy blok. Hoge compressie zuigers liever niet vanwege de minder sterke internals.
Heb je een latere met steviger internals: haal je vermogen uit compressie. Hoge compressie zuigers, kop en blok vlakken, hete nokken en headers. Eventueel kan je de andere dingen uit het lijstje hierboven ook wel doen maar je redline zal waarschijnlijk wat lager liggen dan bij een vroeg blok.
Op die billzilla site waar MikeyMan naar linkt staat ook erg veel goede info!
Overigens kan je met een standaard of licht getweakte AW11 ook al flink lol hebben...
Filmpje van een licht getweakte AW11 op het circuit: http://www.youtube.com/watch?v=XkCoBra6e5w
Filmpje van een heftig getunede (geturbo'de) AW11 aan het autocrossen: http://www.youtube.com/watch?v=MsuAWsOytbM (jammer van het eind)
Filmpje van een compleet stock AW11 (de mijne) op Lelystad: http://www.xs4all.nl/~lupro/auto/MR2/aw11_combined.avi
dankjequote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:46 schreef Tjabbo het volgende:
he youp wat een mooie mr2 zeg
Zo kom je ze niet veel meer tegen qua body.
Veel succes met je DD. Hij zal je niet snel laten staan als je goed voor haar bent!
Kijk nog eens een keer naar de onderste foto en vertel mij dan of je een koudelucht toevoer ziet of niet.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:45 schreef zBus het volgende:
En dan altijd met de achterklep open rijden, ik zou er zelf voor kiezen om een buis achter dat intake gat te plaatsen, dan heb je nog een betere luchtstroom als je rijd. Kan alleen maar bevorderlijk voor de hoeveelheid lucht
Euhm sorry maar ik zie het nog steeds niet... call me blind or something.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:29 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Kijk nog eens een keer naar de onderste foto en vertel mij dan of je een koudelucht toevoer ziet of niet.
Tip: Dit keer met je ogen kijken
Dat is volgens mij niet helemaal waarquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Youp het volgende:
nog wat leuke weetjes over de AW11...
het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
Het onderstel is niet gemaakt door lotus, maar in samenwerking met lotus afgesteld.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Youp het volgende:
nog wat leuke weetjes over de AW11...
het onderstel is gemaakt door Lotus, dit omdat ze bij Lotus veel ervaring hadden met racemateriaal en omdat ze daar een goed testcircuit hebben. ook heeft lotus de enorme spoiler voor zijn rekening genomen. het onderblok van de 4AGE motor is afkomstig van een Ford racemotor. Toyota heeft dit aangepast. En de cilinderkop van de 4AGE (16v) is ontwikkeld door Yamaha
hij is van 1986.. dus 21 jaar oud.. bij veel verzekeringen is een auto vanaf 20 jaar oldtimer.. je betaald echter wel nog wegenbelasting.. unigarant is zo'n verzekeringquote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:08 schreef Repeat het volgende:
Uit welk jaar is dit ding nou? Want ik zie dat hij nog niet oud genoeg is om oldtimer te zijn voor de wegenbelasting, maar wel voor de verzekering? En zo ja, waar verzeker je em dan?
hmm ja zo heb ik het ook maar ergens op internet gelezenquote:Op zondag 3 juni 2007 00:00 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
Het onderstel is niet gemaakt door lotus, maar in samenwerking met lotus afgesteld.
Het stuk over de motor is al uitgelegt
Op de distributieriemcover van mijn 3S blokje staat dan ook met koeieletters YAMAHAquote:YAMAHA connection
The Yamaha connection needs to be mentioned: Yamaha developed the Toyota 2000GT and was a Toyota partner in the design of most Type G heads. Most engines/heads, including the 3SGE/3SGTE (now in it's 4th generation), the Previa specific 2TZFE/Z (no relation to the old T engines), and the newest 2ZZGE engines were and are still designed and cast by Yamaha. Yamaha also assembles most of the Toyota G model engines.
(The 4AGE and 2JZGE heads are proprietary Toyota designs and manufacture, although many components are still made and supplied by Yamaha).
Op internet staat vaak baggerquote:Op zondag 3 juni 2007 13:50 schreef Youp het volgende:
[..]
hmm ja zo heb ik het ook maar ergens op internet gelezen
Das bij meer toyota's een probleem...quote:Op maandag 4 juni 2007 18:58 schreef Youp het volgende:
vandaag voor het eerst gereden met het dakraam in het vooronder, wat een genotlekker het zonnetje op mijn bol... nee, ik heb geen cabrio nodig
![]()
en als ik de ramen dicht doe is het onder de 100 nog lekker stil ook!
iemand trouwens een idee of er upgrade kitjes zijn voor de elektrische ramen? want de tandwieltjes zijn een beetje verrot(standaard probleem van de MR2 AW11)
johngold heeft niks voor de MR2 (iig niet op de site) maar van de club is al iemand achter metalen tandwieltjes aanquote:Op maandag 4 juni 2007 21:32 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Das bij meer toyota's een probleem...
vervanging van ander merk (johngold) heeft vaak zin...
nou er is aangegeven dat je 5W30 <10 graden C mag gebruiken anders word de olie te warm en dus te dun. dit is bij deze olie echter niet het geval. hij word wel warmer maar daardoor niet meer dunner. 20 jaar geleden was de olie ook anders dan nuquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:22 schreef _Drake_ het volgende:
kijk wel uit gezien 5w30 voor een 4-age eigenlijk te dun is en dan behoorlijk veel olie gaat verbruiken, beter is 5w40 te nemen(wel even de moter doorspoelen ivm vol syntetisch) of gewoon 10w40.
Ik heb er toch redelijk veel zien lopen op 5W30 zonder problemen...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:22 schreef _Drake_ het volgende:
kijk wel uit gezien 5w30 voor een 4-age eigenlijk te dun is en dan behoorlijk veel olie gaat verbruiken, beter is 5w40 te nemen(wel even de moter doorspoelen ivm vol syntetisch) of gewoon 10w40.
volgens mij is 5w30 van nu nog steeds hetzelfde viscositeit als 5w30 van 20 jaar terug hoor?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:32 schreef Youp het volgende:
[..]
nou er is aangegeven dat je 5W30 <10 graden C mag gebruiken anders word de olie te warm en dus te dun. dit is bij deze olie echter niet het geval. hij word wel warmer maar daardoor niet meer dunner. 20 jaar geleden was de olie ook anders dan nuik zit nu bij een BMW dealer en vroegah liepen alle bmwtjes ook op 10W40 maar daar gaat tegenwoordig ook deze 5W30 in zonder problemen
ja alleen 20 jaar terug was de kwaliteit beduidend minder. het is zo dat die olie gebruikt werd bij 10 graden en minder. als je deze olie gebruikte bij warmere temperaturen werd hij te warm. daar heeft deze olie geen last van.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:26 schreef Neluhz het volgende:
[..]
volgens mij is 5w30 van nu nog steeds hetzelfde viscositeit als 5w30 van 20 jaar terug hoor?
dat gaat inderdaad hard... maarja wat wil je met 300pk op 1000kgquote:Op maandag 11 juni 2007 19:21 schreef johnwoo het volgende:
Iets om naar toe te werken:
http://videos.streetfire.(...)e0b-99490112caca.htm
De mk1.5 van Leon, built 3S-GTE met GT30R en AEM computer... Jammer dat je de knallen niet goed hoort van het two-steppen, maar die kart trekt er echt hard vandoor met de launch control van AEM
nouja hij heeft uiterlijk wat flinke minpuntjes maarja... 't is geen nieuwequote:
jawel, ik ken hem en de webshop alquote:Op zondag 24 juni 2007 00:52 schreef ForumGek het volgende:
Dat klopt, maar misschien dat ie hem nog niet was opgevallen!
Wat een reaktie...quote:Op zondag 24 juni 2007 20:02 schreef BlackRhino het volgende:
Wat een hok.
Stel je niet aanquote:Op zondag 24 juni 2007 21:50 schreef Wimo. het volgende:
Vind ik ook .. eigen meningen geven is not done !
precies!quote:Op zondag 24 juni 2007 23:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hij is hoekig, niet gestroomlijnd en fokking 80's... maar o zo fun om te rijden.
Geen overbodige luxe... motortje wat veel toeren wil draaien... soepel schakelen met een kort pookje... lekker licht en scherp sturen... goeie remmen (later type iig)... en als je het bond maakt op het droge gooit ie de achterkant lekker om.
Echt een superauto'tje die elke keer weer een lach op m'n gezicht kan toveren.
De fun factor in de MR2 is hoger dan in m'n Supra, ook al is de Supra zoveel sneller!!
Tja, vergeet niet: het oog wil ook watquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:29 schreef Youp het volgende:
zo vandaag nog wat goodies op kunnen halen
[..]
trouwens ik heb het luchtfilter om twee redenen gekocht en daar staat vermogenswinst niet bij. ten erste om het geluid en ten tweede omdat mn oude luchtfilter aan vervanging toe is
verdommequote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:12 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Tja, vergeet niet: het oog wil ook wat. Goed bezig
Als die slangenboer idd doet wat je hoopt en verwacht, vermeldt de n.a.w. gegevens dan ff, je weet maar nooit wie er dan nog meer mee geholpen kan worden.
http://www.kitcaronderdelen.nl/quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:54 schreef Youp het volgende:
[..]
verdomme![]()
vandaag langs 2 slangenboeren geweest... "ja wij zijn groothandel, we doen het alleen met grote orders van minimaal x meter of minimaal ¤250 etc. we leveren wel aan die en die zaak"
naar "die en die zaak" gegaan... nee die maten hebben we niet....
en toen werd het me te moeilijk, dan moet ik al naar een scheepsbouwer gaan ofzo, nou nee bedankt... heb me maar 2 samco slangetjes besteld... 2 pruts stukkies van 80mm lang voor ¤23,30![]()
nog niet... dat is het eerste wat ik doe als hij weer startquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:32 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ai, da's weer minder
Dat luchtfilter zit er netjes op!
Je heb vast wel wat filmpjes geschoten om ons te laten genieten van het motorgeluid?
hij is inderdaad krap, ik moet met mn normale lengte van 1,82 de stoel al bijna helemaal naar achteren zetten, maar het stuur is gelukkig in hoogte verstelbaar... ik heb normaal in de auto's waar ik in rijd het stuur lekker laag staan maar in deze moet hij op het hoogst anders kan ik niet fatsoendelijk remmenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:58 schreef Herr.Flick het volgende:
Heb 2 jaar geleden nog eens een koprevisie gedaan van zo'n ding, het sleutelen aan zo'n ding viel idd mee, al sta je wel wat klunzig omdat de motor wat verder in de auto ligt.
Voor lange mensen is zo'n auto een echte ramp, met mijn 1.97 kon ik nauwelijks rijden in dat karretje, m'n benen zaten gewoon klem tussen het stuur en de pedalen. Wel heeft het een hoge funfaktor!
Have fun!![]()
jawel maar zonder handen aan het stuur over een hobbelig landweggetje enzo is niet zo optimaalquote:Op zondag 8 juli 2007 16:17 schreef Supra_Turbo het volgende:
Klinkt best goed.
Je kunt het beste wat verder doortrekken als je echt snel wilt zijn.
ahh oke, weet ik dat ook weerquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:15 schreef Supra_Turbo het volgende:
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
[afbeelding]
de mijne pakt het weg voor de accu origineel... daar heb ik nu zo'n "verwarmingsbuis" zitten (maar omdat er K&N op staat moet het speciaal zijn ofzo) maar hij krijgt sowieso genoeg koude lucht van onderenquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:15 schreef Supra_Turbo het volgende:
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
[afbeelding]
zie je de luchtmassa meter? daar zit het luchtfilterhuis tegenaan geschroefd. vanuit dat huis gaat er een dikke buis voor de accu langs en dan omlaag. hij gaat nog zo'n 30cm omlaag en that's it...quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
Geldt voor zowel de mk1 als de mk2: de koele lucht komt van onder. Dankzij de rechte achterruit ontstaat door de rijwind een onderdruk boven de motorkap, en komt de lucht vanzelf door de motorruimte naar boven door de relatieve overdruk onder de auto. Bijkomend voordeel is dat de lift verminderd wordt doordat aan de achterkant onder de auto ook een onderdruk ontstaat door de lucht die in de motorruimte omhoog komt. De mk2 (weet niet of dit bij de mk1 en mk3 ook zo is) heeft dan ook underbody covers vanaf de voorzijde tot aan de motorruimte.quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
nouja het blijft een simpel (low budget of iig ´slow budget´) studentenprojectje maar ik ga wel proberen er wat leuks van te makenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:37 schreef Googolplexian het volgende:
pfff .. toch fijn om serieuze projecten te zien op Fok PTA
Ik wilde al bijna een VW3 grille op m'n RC plakken en het een project noemen, respect
: idee!
die vent kan er echt wat van ja...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:17 schreef Baffer het volgende:
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.
http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
eindelijk een jap die niet aan die drifthype meedoetquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:17 schreef Baffer het volgende:
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.
http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
Drifthype? Dat is geen hype, dat wordt al zoooo lang gedaan daar in japan. Je bedoelt dat die hype de afgelopen paar jaar pas deze kant op is gekomen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:57 schreef Cyaa het volgende:
[..]
eindelijk een jap die niet aan die drifthype meedoet![]()
In een MR2 wil je dus aan de voorkant een stuk zachtere veren dan aan de achterkant. Als je bij een willekeurige bekende fabrikant van coilovers gaat kijken voor MR2 spul zul je zien dat de veren aan de voorzijde doorgaans een factor 2,5 (!) zachter zijn dan aan de achterkant! Iets wat op mensen zonder midengine-ervaring altijd vreemd overkomtquote:Suspension for a more forgiving control
Any owner who drove the AW11 at it's limit have experienced that trait of twitchiness. The car starts to push or understeer upon braking and turn-in, and then suddenly tries to whip the tail around. The cause of this is that AW11 does not nose-dive enough for effective weight transfer due to it's mid engine layout. To counter this difficulty in handling, Sakurai, recommends modifying the timing and the amount of the nose dive. By reducing the compression rate of front shock absorbers, the amount of braking nose dive is increased, thereby making the transition more predictable. In the same respect, it's better to use a coil over system since OEM shock stroke isn't adequate when compression rate is reduced, causing full-bump when tires hit road irregularity. That's important especially on vehicles using lowered spring. Also, when choosing coil-over systems, try to find one that has extended-stroke shell casing, that has longer suspension travel than OEM. This way even lowered cars can be had with proper stroke necessary for good handling. By following the above, the initial understeer should be reduced to a much more predictable level.
quote:Now the next step will be to balance the spring rates and shocks for easier directional inputs, or simply better handling. On street radials 4.0kg/mm spring rates on the front suspension seems best for giving good stroke without being soft. On the dampers, contrary to the soft compression necessary, you need one with stiff rebound characteristics. Once the front is down and giving good weight transfer for accurate steering, you don't want it to come back up too fast. Keeping the nose down for most of the turning phase keeps the car controllable with the steering wheel, counter-steers become more effective and natural.
ja dat wist ik al ja, maar de banden die er op liggen zijn echt geen drol waard en dan ook nog eens voor en achter verschillend en als overmaat van ramp is de sporing ook niet goed afgesteldquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:09 schreef johnwoo het volgende:
Ook met goede banden is de AW11 in eerste instantie onderstuurd, aangenomen dat je zowel voor als achter dezelfde soort banden hebt that is
Overstuur krijg je dan door ofwel het gas plotseling los te laten, ofwel flink aan het stuur te hengsten (flick) of, op nat wegdek, door het gas simpelweg vol in te duwen. Op droog heeft een AW11 eigenlijk te weinig vermogen voor power oversteer.
die guide had ik zelf ook al gepost op het forum van de clubquote:Uit de AW11 suspension tuning guide:
[..]
In een MR2 wil je dus aan de voorkant een stuk zachtere veren dan aan de achterkant. Als je bij een willekeurige bekende fabrikant van coilovers gaat kijken voor MR2 spul zul je zien dat de veren aan de voorzijde doorgaans een factor 2,5 (!) zachter zijn dan aan de achterkant! Iets wat op mensen zonder midengine-ervaring altijd vreemd overkomt
Daarbij wil je in een MR2 liefst dempers waarvan compression en rebound apart zijn in te stellen: je wilt dat de neus wat duikt, als je remt voor een bocht (vandaar ook een demper met behoorlijke slag), maar je wil die neus vervolgens niet gelijk terug omhoog hebben:
[..]
ik heb een oud type AW11.....quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:28 schreef _Drake_ het volgende:
je hebt mazzal aangezien de oudere modellen 11 cm waren en daardoor kon je niet zomaar andere speakers erin doen
ik heb toen een subje in de voorruimte gebouwd, en ondanks dat er een plaat tussen zit, werkte dat uitstekend (8" subje)
nop die zitten in die van mij helaas nietquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:29 schreef Supra_Turbo het volgende:
Heb je niet ook nog speakers achter je hoofd zitten?
Ik wel namelijk, maar ik heb een nieuwer typ, dus dat scheelt toch?
ITB's klinken altijd zooo mooi..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
klopt die standaard meuk klinkt wel okay... ik had maar 2 speakertjes en dat subje dan (was een optie ooit) en dat klonk best redelijk met FM radio... maar als je het wat harder wilde zetten op de snelweg klonk het niet meer... nu met die VDO's wel weer alleen nu kan het subje het niet meer bijbenen natuurlijk... die 4 speakers was ook een optie of dat is later pas gekomen ofzoquote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:08 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik heb geen sub (meer?) maar gewoon 4 standaard papieren speakers.
Klinkt beter dan ik had verwacht.
Ik heb niet echt muziek nodig.
Muziek komt achter me vandaan in de vorm van inductie geluid van de 20 klepper door de 75mm kelken op de 48mm ITB's
Ben nog niet volgas geweest (ff rustig aan doen in het begin) maar het is met half gas tot 5000rpm al smullen!!
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
ITB's klinken altijd zooo mooi..
Kan geen turbo blok tegenop
Kan je geen eigen topic openen... ik ben wel benieuwd naar wat pics en filmpjes
Ik doe nog ff rustig aan.quote:
daar had je me anders niets van verteld piem0lquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
Sorry hequote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:16 schreef riceboy het volgende:
daar had je me anders niets van verteld piem0l
Ik kon een goede deal sluiten voor het blok en bak, dus ik was gek als ik dat niet had gedaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:19 schreef riceboy het volgende:
en maar volhouwe dat je supra te duur is![]()
![]()
Is dat nou al eens rond dan? schiet ook niet op!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:21 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik kon een goede deal sluiten voor het blok en bak, dus ik was gek als ik dat niet had gedaan.
Dan maar op de grond zitten in m'n appartementje (dit jaar hoop ik!!)![]()
Ging het inbouwen een beetje makkelijk? Aangezien die blacktops niet in een AW11 geleverd zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:14 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik doe nog ff rustig aan.
Het is een JDM blok uit een AE111 (front-clip) dus wie weet hoe lang die stil gelegen heeft.
De motor loopt ook pas vanaf maandag en ik heb de remmen vervangen, dus voorlopig nog ff een beetje rustig aan doen
Volgens EPC zit er toch wel een redelijk verschil in de ophangingen van een mid-engined 4A en de blacktop (of andere FWD 4A)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
Makkie als je een beetje handig bent.
6-Bak was wel ff hobbyen, maar achteraf viel het best mee.
Niks voor jou Youp?
20V'tje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |