Das bij meer toyota's een probleem...quote:Op maandag 4 juni 2007 18:58 schreef Youp het volgende:
vandaag voor het eerst gereden met het dakraam in het vooronder, wat een genotlekker het zonnetje op mijn bol... nee, ik heb geen cabrio nodig
![]()
en als ik de ramen dicht doe is het onder de 100 nog lekker stil ook!
iemand trouwens een idee of er upgrade kitjes zijn voor de elektrische ramen? want de tandwieltjes zijn een beetje verrot(standaard probleem van de MR2 AW11)
johngold heeft niks voor de MR2 (iig niet op de site) maar van de club is al iemand achter metalen tandwieltjes aanquote:Op maandag 4 juni 2007 21:32 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Das bij meer toyota's een probleem...
vervanging van ander merk (johngold) heeft vaak zin...
nou er is aangegeven dat je 5W30 <10 graden C mag gebruiken anders word de olie te warm en dus te dun. dit is bij deze olie echter niet het geval. hij word wel warmer maar daardoor niet meer dunner. 20 jaar geleden was de olie ook anders dan nuquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:22 schreef _Drake_ het volgende:
kijk wel uit gezien 5w30 voor een 4-age eigenlijk te dun is en dan behoorlijk veel olie gaat verbruiken, beter is 5w40 te nemen(wel even de moter doorspoelen ivm vol syntetisch) of gewoon 10w40.
Ik heb er toch redelijk veel zien lopen op 5W30 zonder problemen...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:22 schreef _Drake_ het volgende:
kijk wel uit gezien 5w30 voor een 4-age eigenlijk te dun is en dan behoorlijk veel olie gaat verbruiken, beter is 5w40 te nemen(wel even de moter doorspoelen ivm vol syntetisch) of gewoon 10w40.
volgens mij is 5w30 van nu nog steeds hetzelfde viscositeit als 5w30 van 20 jaar terug hoor?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:32 schreef Youp het volgende:
[..]
nou er is aangegeven dat je 5W30 <10 graden C mag gebruiken anders word de olie te warm en dus te dun. dit is bij deze olie echter niet het geval. hij word wel warmer maar daardoor niet meer dunner. 20 jaar geleden was de olie ook anders dan nuik zit nu bij een BMW dealer en vroegah liepen alle bmwtjes ook op 10W40 maar daar gaat tegenwoordig ook deze 5W30 in zonder problemen
ja alleen 20 jaar terug was de kwaliteit beduidend minder. het is zo dat die olie gebruikt werd bij 10 graden en minder. als je deze olie gebruikte bij warmere temperaturen werd hij te warm. daar heeft deze olie geen last van.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:26 schreef Neluhz het volgende:
[..]
volgens mij is 5w30 van nu nog steeds hetzelfde viscositeit als 5w30 van 20 jaar terug hoor?
dat gaat inderdaad hard... maarja wat wil je met 300pk op 1000kgquote:Op maandag 11 juni 2007 19:21 schreef johnwoo het volgende:
Iets om naar toe te werken:
http://videos.streetfire.(...)e0b-99490112caca.htm
De mk1.5 van Leon, built 3S-GTE met GT30R en AEM computer... Jammer dat je de knallen niet goed hoort van het two-steppen, maar die kart trekt er echt hard vandoor met de launch control van AEM
nouja hij heeft uiterlijk wat flinke minpuntjes maarja... 't is geen nieuwequote:
jawel, ik ken hem en de webshop alquote:Op zondag 24 juni 2007 00:52 schreef ForumGek het volgende:
Dat klopt, maar misschien dat ie hem nog niet was opgevallen!
Wat een reaktie...quote:Op zondag 24 juni 2007 20:02 schreef BlackRhino het volgende:
Wat een hok.
Stel je niet aanquote:Op zondag 24 juni 2007 21:50 schreef Wimo. het volgende:
Vind ik ook .. eigen meningen geven is not done !
precies!quote:Op zondag 24 juni 2007 23:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hij is hoekig, niet gestroomlijnd en fokking 80's... maar o zo fun om te rijden.
Geen overbodige luxe... motortje wat veel toeren wil draaien... soepel schakelen met een kort pookje... lekker licht en scherp sturen... goeie remmen (later type iig)... en als je het bond maakt op het droge gooit ie de achterkant lekker om.
Echt een superauto'tje die elke keer weer een lach op m'n gezicht kan toveren.
De fun factor in de MR2 is hoger dan in m'n Supra, ook al is de Supra zoveel sneller!!
Tja, vergeet niet: het oog wil ook watquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:29 schreef Youp het volgende:
zo vandaag nog wat goodies op kunnen halen
[..]
trouwens ik heb het luchtfilter om twee redenen gekocht en daar staat vermogenswinst niet bij. ten erste om het geluid en ten tweede omdat mn oude luchtfilter aan vervanging toe is
verdommequote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:12 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Tja, vergeet niet: het oog wil ook wat. Goed bezig
Als die slangenboer idd doet wat je hoopt en verwacht, vermeldt de n.a.w. gegevens dan ff, je weet maar nooit wie er dan nog meer mee geholpen kan worden.
http://www.kitcaronderdelen.nl/quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:54 schreef Youp het volgende:
[..]
verdomme![]()
vandaag langs 2 slangenboeren geweest... "ja wij zijn groothandel, we doen het alleen met grote orders van minimaal x meter of minimaal ¤250 etc. we leveren wel aan die en die zaak"
naar "die en die zaak" gegaan... nee die maten hebben we niet....
en toen werd het me te moeilijk, dan moet ik al naar een scheepsbouwer gaan ofzo, nou nee bedankt... heb me maar 2 samco slangetjes besteld... 2 pruts stukkies van 80mm lang voor ¤23,30![]()
nog niet... dat is het eerste wat ik doe als hij weer startquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:32 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ai, da's weer minder
Dat luchtfilter zit er netjes op!
Je heb vast wel wat filmpjes geschoten om ons te laten genieten van het motorgeluid?
hij is inderdaad krap, ik moet met mn normale lengte van 1,82 de stoel al bijna helemaal naar achteren zetten, maar het stuur is gelukkig in hoogte verstelbaar... ik heb normaal in de auto's waar ik in rijd het stuur lekker laag staan maar in deze moet hij op het hoogst anders kan ik niet fatsoendelijk remmenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:58 schreef Herr.Flick het volgende:
Heb 2 jaar geleden nog eens een koprevisie gedaan van zo'n ding, het sleutelen aan zo'n ding viel idd mee, al sta je wel wat klunzig omdat de motor wat verder in de auto ligt.
Voor lange mensen is zo'n auto een echte ramp, met mijn 1.97 kon ik nauwelijks rijden in dat karretje, m'n benen zaten gewoon klem tussen het stuur en de pedalen. Wel heeft het een hoge funfaktor!
Have fun!![]()
jawel maar zonder handen aan het stuur over een hobbelig landweggetje enzo is niet zo optimaalquote:Op zondag 8 juli 2007 16:17 schreef Supra_Turbo het volgende:
Klinkt best goed.
Je kunt het beste wat verder doortrekken als je echt snel wilt zijn.
ahh oke, weet ik dat ook weerquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:15 schreef Supra_Turbo het volgende:
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
[afbeelding]
de mijne pakt het weg voor de accu origineel... daar heb ik nu zo'n "verwarmingsbuis" zitten (maar omdat er K&N op staat moet het speciaal zijn ofzo) maar hij krijgt sowieso genoeg koude lucht van onderenquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:15 schreef Supra_Turbo het volgende:
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
[afbeelding]
zie je de luchtmassa meter? daar zit het luchtfilterhuis tegenaan geschroefd. vanuit dat huis gaat er een dikke buis voor de accu langs en dan omlaag. hij gaat nog zo'n 30cm omlaag en that's it...quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
Geldt voor zowel de mk1 als de mk2: de koele lucht komt van onder. Dankzij de rechte achterruit ontstaat door de rijwind een onderdruk boven de motorkap, en komt de lucht vanzelf door de motorruimte naar boven door de relatieve overdruk onder de auto. Bijkomend voordeel is dat de lift verminderd wordt doordat aan de achterkant onder de auto ook een onderdruk ontstaat door de lucht die in de motorruimte omhoog komt. De mk2 (weet niet of dit bij de mk1 en mk3 ook zo is) heeft dan ook underbody covers vanaf de voorzijde tot aan de motorruimte.quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
nouja het blijft een simpel (low budget of iig ´slow budget´) studentenprojectje maar ik ga wel proberen er wat leuks van te makenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:37 schreef Googolplexian het volgende:
pfff .. toch fijn om serieuze projecten te zien op Fok PTA
Ik wilde al bijna een VW3 grille op m'n RC plakken en het een project noemen, respect
: idee!
die vent kan er echt wat van ja...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:17 schreef Baffer het volgende:
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.
http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
eindelijk een jap die niet aan die drifthype meedoetquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:17 schreef Baffer het volgende:
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.
http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
Drifthype? Dat is geen hype, dat wordt al zoooo lang gedaan daar in japan. Je bedoelt dat die hype de afgelopen paar jaar pas deze kant op is gekomen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:57 schreef Cyaa het volgende:
[..]
eindelijk een jap die niet aan die drifthype meedoet![]()
In een MR2 wil je dus aan de voorkant een stuk zachtere veren dan aan de achterkant. Als je bij een willekeurige bekende fabrikant van coilovers gaat kijken voor MR2 spul zul je zien dat de veren aan de voorzijde doorgaans een factor 2,5 (!) zachter zijn dan aan de achterkant! Iets wat op mensen zonder midengine-ervaring altijd vreemd overkomtquote:Suspension for a more forgiving control
Any owner who drove the AW11 at it's limit have experienced that trait of twitchiness. The car starts to push or understeer upon braking and turn-in, and then suddenly tries to whip the tail around. The cause of this is that AW11 does not nose-dive enough for effective weight transfer due to it's mid engine layout. To counter this difficulty in handling, Sakurai, recommends modifying the timing and the amount of the nose dive. By reducing the compression rate of front shock absorbers, the amount of braking nose dive is increased, thereby making the transition more predictable. In the same respect, it's better to use a coil over system since OEM shock stroke isn't adequate when compression rate is reduced, causing full-bump when tires hit road irregularity. That's important especially on vehicles using lowered spring. Also, when choosing coil-over systems, try to find one that has extended-stroke shell casing, that has longer suspension travel than OEM. This way even lowered cars can be had with proper stroke necessary for good handling. By following the above, the initial understeer should be reduced to a much more predictable level.
quote:Now the next step will be to balance the spring rates and shocks for easier directional inputs, or simply better handling. On street radials 4.0kg/mm spring rates on the front suspension seems best for giving good stroke without being soft. On the dampers, contrary to the soft compression necessary, you need one with stiff rebound characteristics. Once the front is down and giving good weight transfer for accurate steering, you don't want it to come back up too fast. Keeping the nose down for most of the turning phase keeps the car controllable with the steering wheel, counter-steers become more effective and natural.
ja dat wist ik al ja, maar de banden die er op liggen zijn echt geen drol waard en dan ook nog eens voor en achter verschillend en als overmaat van ramp is de sporing ook niet goed afgesteldquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:09 schreef johnwoo het volgende:
Ook met goede banden is de AW11 in eerste instantie onderstuurd, aangenomen dat je zowel voor als achter dezelfde soort banden hebt that is
Overstuur krijg je dan door ofwel het gas plotseling los te laten, ofwel flink aan het stuur te hengsten (flick) of, op nat wegdek, door het gas simpelweg vol in te duwen. Op droog heeft een AW11 eigenlijk te weinig vermogen voor power oversteer.
die guide had ik zelf ook al gepost op het forum van de clubquote:Uit de AW11 suspension tuning guide:
[..]
In een MR2 wil je dus aan de voorkant een stuk zachtere veren dan aan de achterkant. Als je bij een willekeurige bekende fabrikant van coilovers gaat kijken voor MR2 spul zul je zien dat de veren aan de voorzijde doorgaans een factor 2,5 (!) zachter zijn dan aan de achterkant! Iets wat op mensen zonder midengine-ervaring altijd vreemd overkomt
Daarbij wil je in een MR2 liefst dempers waarvan compression en rebound apart zijn in te stellen: je wilt dat de neus wat duikt, als je remt voor een bocht (vandaar ook een demper met behoorlijke slag), maar je wil die neus vervolgens niet gelijk terug omhoog hebben:
[..]
ik heb een oud type AW11.....quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:28 schreef _Drake_ het volgende:
je hebt mazzal aangezien de oudere modellen 11 cm waren en daardoor kon je niet zomaar andere speakers erin doen
ik heb toen een subje in de voorruimte gebouwd, en ondanks dat er een plaat tussen zit, werkte dat uitstekend (8" subje)
nop die zitten in die van mij helaas nietquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:29 schreef Supra_Turbo het volgende:
Heb je niet ook nog speakers achter je hoofd zitten?
Ik wel namelijk, maar ik heb een nieuwer typ, dus dat scheelt toch?
ITB's klinken altijd zooo mooi..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
klopt die standaard meuk klinkt wel okay... ik had maar 2 speakertjes en dat subje dan (was een optie ooit) en dat klonk best redelijk met FM radio... maar als je het wat harder wilde zetten op de snelweg klonk het niet meer... nu met die VDO's wel weer alleen nu kan het subje het niet meer bijbenen natuurlijk... die 4 speakers was ook een optie of dat is later pas gekomen ofzoquote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:08 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik heb geen sub (meer?) maar gewoon 4 standaard papieren speakers.
Klinkt beter dan ik had verwacht.
Ik heb niet echt muziek nodig.
Muziek komt achter me vandaan in de vorm van inductie geluid van de 20 klepper door de 75mm kelken op de 48mm ITB's
Ben nog niet volgas geweest (ff rustig aan doen in het begin) maar het is met half gas tot 5000rpm al smullen!!
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
ITB's klinken altijd zooo mooi..
Kan geen turbo blok tegenop
Kan je geen eigen topic openen... ik ben wel benieuwd naar wat pics en filmpjes
Ik doe nog ff rustig aan.quote:
daar had je me anders niets van verteld piem0lquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
Sorry hequote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:16 schreef riceboy het volgende:
daar had je me anders niets van verteld piem0l
Ik kon een goede deal sluiten voor het blok en bak, dus ik was gek als ik dat niet had gedaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:19 schreef riceboy het volgende:
en maar volhouwe dat je supra te duur is![]()
![]()
Is dat nou al eens rond dan? schiet ook niet op!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:21 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik kon een goede deal sluiten voor het blok en bak, dus ik was gek als ik dat niet had gedaan.
Dan maar op de grond zitten in m'n appartementje (dit jaar hoop ik!!)![]()
Ging het inbouwen een beetje makkelijk? Aangezien die blacktops niet in een AW11 geleverd zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:14 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik doe nog ff rustig aan.
Het is een JDM blok uit een AE111 (front-clip) dus wie weet hoe lang die stil gelegen heeft.
De motor loopt ook pas vanaf maandag en ik heb de remmen vervangen, dus voorlopig nog ff een beetje rustig aan doen
Volgens EPC zit er toch wel een redelijk verschil in de ophangingen van een mid-engined 4A en de blacktop (of andere FWD 4A)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
Makkie als je een beetje handig bent.
6-Bak was wel ff hobbyen, maar achteraf viel het best mee.
Niks voor jou Youp?
20V'tje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |