abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:51:16 #151
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_51363303
heb je nu wel nog voldoende aanvoer van koude lucht? of komt die niet door dat rooster?
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:51:18 #152
153515 JvdK
This Side Up
pi_51363304
tvp
Gewoon proberen..
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:15:53 #153
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51364197
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
pi_51364388
Zo'n stekkertje kan je veel zoekwerk kosten zeg...

Mooie auto!
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:29:30 #155
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_51364748
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:15 schreef Supra_Turbo het volgende:
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
[afbeelding]
ahh oke, weet ik dat ook weer
pi_51367147
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:15 schreef Supra_Turbo het volgende:
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
[afbeelding]
de mijne pakt het weg voor de accu origineel... daar heb ik nu zo'n "verwarmingsbuis" zitten (maar omdat er K&N op staat moet het speciaal zijn ofzo) maar hij krijgt sowieso genoeg koude lucht van onderen
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:00:34 #157
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51369572
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
pi_51370769
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
zie je de luchtmassa meter? daar zit het luchtfilterhuis tegenaan geschroefd. vanuit dat huis gaat er een dikke buis voor de accu langs en dan omlaag. hij gaat nog zo'n 30cm omlaag en that's it...



de verwarmingsbuis loopt eigenlijk op de zelfde plaats
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:08:51 #159
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51514769
Heerlijk die MR2's, ik heb een paar weken in een MR2 uit 94 gereden, en het rijdt echt geweldig.

Super wegligging, en aardig snel.
pi_51520877
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
Geldt voor zowel de mk1 als de mk2: de koele lucht komt van onder. Dankzij de rechte achterruit ontstaat door de rijwind een onderdruk boven de motorkap, en komt de lucht vanzelf door de motorruimte naar boven door de relatieve overdruk onder de auto. Bijkomend voordeel is dat de lift verminderd wordt doordat aan de achterkant onder de auto ook een onderdruk ontstaat door de lucht die in de motorruimte omhoog komt. De mk2 (weet niet of dit bij de mk1 en mk3 ook zo is) heeft dan ook underbody covers vanaf de voorzijde tot aan de motorruimte.
  maandag 16 juli 2007 @ 22:27:17 #162
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51538829
De AW11 ook.
Van voren tot waar de middentunnel ophoud en het motorruim begint.
Onder de motor is het helemaal open.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:20:10 #163
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_51548939
tvp, 4a-ge powerrrrr
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_51566150
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.

http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:37:33 #165
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51566660
pfff .. toch fijn om serieuze projecten te zien op Fok PTA

Ik wilde al bijna een VW3 grille op m'n RC plakken en het een project noemen

, respect


: idee!
Calm down, please!
pi_51689343
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:37 schreef Googolplexian het volgende:
pfff .. toch fijn om serieuze projecten te zien op Fok PTA

Ik wilde al bijna een VW3 grille op m'n RC plakken en het een project noemen

, respect


: idee!
nouja het blijft een simpel (low budget of iig ´slow budget´) studentenprojectje maar ik ga wel proberen er wat leuks van te maken en dan staan in dit geval prestaties voorop...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51689507
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:17 schreef Baffer het volgende:
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.

http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
die vent kan er echt wat van ja... ik zie al dat er aan mijn heel and toe techniek nog flink geschaafd moet worden
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51690228
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:17 schreef Baffer het volgende:
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.

http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
eindelijk een jap die niet aan die drifthype meedoet
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:19:42 #169
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51690701
Wie?
Keiichi Tsuchiya??
pi_51692473
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:57 schreef Cyaa het volgende:

[..]

eindelijk een jap die niet aan die drifthype meedoet
Drifthype? Dat is geen hype, dat wordt al zoooo lang gedaan daar in japan. Je bedoelt dat die hype de afgelopen paar jaar pas deze kant op is gekomen.
pi_51748611
ik vind het eigenlijk maar niks...

of nouja... driften is wel erg gaaf, maar ik vind het maar niks om een auto te prepareren speciaal om de driften... ik zie liever een auto die geprepareerd is om loeihard over het circuit te vegen (of gewoon een standaard sportauto) een mooie powerslide maken
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 24 juli 2007 @ 01:19:46 #172
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_51771364
Maar dat lukt ook wel met een mr2 hoor
The more debt, the better
pi_51780655
dat weet ik, vooral als het nat is
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:55:57 #174
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_51782182
Ja, maar als het nat is vind ik de voorkant toch ff wat lichter dan de achterkant. Bij een beetje sturen duurt het dan wel even voordat de voorbanden dan grip hebben.
The more debt, the better
pi_51782683
ach ik heb totale *** banden onder mijn MR2tje liggen, volgensmij hebben ze achter ook meer grip als voor want bij het minste of geringste wil hij gaan ondersturen en uitbreken lukt dan ook bijna niet op het droge... (achter liggen ook andere banden dan voor)

voordat ik dat soort grapjes uit ga proberen moet er een setje 16" velgjes met degelijke banden onder.... en eer ik daar aantoe ben moet de auto zich technisch in een goede staat bevinden
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51788061
Ook met goede banden is de AW11 in eerste instantie onderstuurd, aangenomen dat je zowel voor als achter dezelfde soort banden hebt that is
Overstuur krijg je dan door ofwel het gas plotseling los te laten, ofwel flink aan het stuur te hengsten (flick) of, op nat wegdek, door het gas simpelweg vol in te duwen. Op droog heeft een AW11 eigenlijk te weinig vermogen voor power oversteer.

Uit de AW11 suspension tuning guide:
quote:
Suspension for a more forgiving control

Any owner who drove the AW11 at it's limit have experienced that trait of twitchiness. The car starts to push or understeer upon braking and turn-in, and then suddenly tries to whip the tail around. The cause of this is that AW11 does not nose-dive enough for effective weight transfer due to it's mid engine layout. To counter this difficulty in handling, Sakurai, recommends modifying the timing and the amount of the nose dive. By reducing the compression rate of front shock absorbers, the amount of braking nose dive is increased, thereby making the transition more predictable. In the same respect, it's better to use a coil over system since OEM shock stroke isn't adequate when compression rate is reduced, causing full-bump when tires hit road irregularity. That's important especially on vehicles using lowered spring. Also, when choosing coil-over systems, try to find one that has extended-stroke shell casing, that has longer suspension travel than OEM. This way even lowered cars can be had with proper stroke necessary for good handling. By following the above, the initial understeer should be reduced to a much more predictable level.
In een MR2 wil je dus aan de voorkant een stuk zachtere veren dan aan de achterkant. Als je bij een willekeurige bekende fabrikant van coilovers gaat kijken voor MR2 spul zul je zien dat de veren aan de voorzijde doorgaans een factor 2,5 (!) zachter zijn dan aan de achterkant! Iets wat op mensen zonder midengine-ervaring altijd vreemd overkomt

Daarbij wil je in een MR2 liefst dempers waarvan compression en rebound apart zijn in te stellen: je wilt dat de neus wat duikt, als je remt voor een bocht (vandaar ook een demper met behoorlijke slag), maar je wil die neus vervolgens niet gelijk terug omhoog hebben:
quote:
Now the next step will be to balance the spring rates and shocks for easier directional inputs, or simply better handling. On street radials 4.0kg/mm spring rates on the front suspension seems best for giving good stroke without being soft. On the dampers, contrary to the soft compression necessary, you need one with stiff rebound characteristics. Once the front is down and giving good weight transfer for accurate steering, you don't want it to come back up too fast. Keeping the nose down for most of the turning phase keeps the car controllable with the steering wheel, counter-steers become more effective and natural.


[ Bericht 0% gewijzigd door johnwoo op 24-07-2007 17:17:53 ]
pi_51791673
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:09 schreef johnwoo het volgende:
Ook met goede banden is de AW11 in eerste instantie onderstuurd, aangenomen dat je zowel voor als achter dezelfde soort banden hebt that is
Overstuur krijg je dan door ofwel het gas plotseling los te laten, ofwel flink aan het stuur te hengsten (flick) of, op nat wegdek, door het gas simpelweg vol in te duwen. Op droog heeft een AW11 eigenlijk te weinig vermogen voor power oversteer.
ja dat wist ik al ja, maar de banden die er op liggen zijn echt geen drol waard en dan ook nog eens voor en achter verschillend en als overmaat van ramp is de sporing ook niet goed afgesteld hij moet dus ook nog uitgelijnd worden maar daar wil ik mee wachten tot ik nieuwe banden en velgen ga monteren
quote:
Uit de AW11 suspension tuning guide:
[..]

In een MR2 wil je dus aan de voorkant een stuk zachtere veren dan aan de achterkant. Als je bij een willekeurige bekende fabrikant van coilovers gaat kijken voor MR2 spul zul je zien dat de veren aan de voorzijde doorgaans een factor 2,5 (!) zachter zijn dan aan de achterkant! Iets wat op mensen zonder midengine-ervaring altijd vreemd overkomt

Daarbij wil je in een MR2 liefst dempers waarvan compression en rebound apart zijn in te stellen: je wilt dat de neus wat duikt, als je remt voor een bocht (vandaar ook een demper met behoorlijke slag), maar je wil die neus vervolgens niet gelijk terug omhoog hebben:
[..]
die guide had ik zelf ook al gepost op het forum van de club
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52201701
mini update

ik had nog wat spul thuis rondslingeren...



en ik dacht... hmmm die dingen zijn 10cm, en zijn de boxjes van de AW11 dat niet ook toevallig?? en ja hoor





het geluid is er 300% beter van geworden, ook gaat de radio nu een stuk harder zonder te vervormen. dat is wel makkelijk, vooral op de snelweg als bij 130km/h de TVIS open gaat... dankzij het open luchtfilter krijg je daar nogal wat van mee

weer een low budget high efficiency mini upgrade

ik heb nu ook een origineel "subwoofertje" gevonden onder mijn bestuurdersstoel... ik vroeg me af of ik hier het woofertje ook van kan vervangen door iets "beters" want dit is 3x niks... dan bevalt het me voorlopig prima
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52207950
je hebt mazzal aangezien de oudere modellen 11 cm waren en daardoor kon je niet zomaar andere speakers erin doen

ik heb toen een subje in de voorruimte gebouwd, en ondanks dat er een plaat tussen zit, werkte dat uitstekend (8" subje)
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:29:07 #180
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52209855
Heb je niet ook nog speakers achter je hoofd zitten?
Ik wel namelijk, maar ik heb een nieuwer typ, dus dat scheelt toch?
pi_52215868
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:28 schreef _Drake_ het volgende:
je hebt mazzal aangezien de oudere modellen 11 cm waren en daardoor kon je niet zomaar andere speakers erin doen

ik heb toen een subje in de voorruimte gebouwd, en ondanks dat er een plaat tussen zit, werkte dat uitstekend (8" subje)
ik heb een oud type AW11.....
of bedoel je dat subje onder de stoel? is dat 11cm?
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:29 schreef Supra_Turbo het volgende:
Heb je niet ook nog speakers achter je hoofd zitten?
Ik wel namelijk, maar ik heb een nieuwer typ, dus dat scheelt toch?
nop die zitten in die van mij helaas niet
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 9 augustus 2007 @ 08:08:49 #182
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52219404
Ik heb geen sub (meer?) maar gewoon 4 standaard papieren speakers.
Klinkt beter dan ik had verwacht.
Ik heb niet echt muziek nodig.
Muziek komt achter me vandaan in de vorm van inductie geluid van de 20 klepper door de 75mm kelken op de 48mm ITB's
Ben nog niet volgas geweest (ff rustig aan doen in het begin) maar het is met half gas tot 5000rpm al smullen!!
pi_52222470
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:17 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb een oud type AW11.....
raar bij mij paste er niet direct 10cm speakers in (moest een verlengstukje op)
pi_52222499
20V ?
Heb je wat geswapped Supra_Turbo?
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:02:36 #185
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52223743
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:12:17 #186
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52224035
en dan niet planken?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_52224579
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
ITB's klinken altijd zooo mooi..
Kan geen turbo blok tegenop

Kan je geen eigen topic openen... ik ben wel benieuwd naar wat pics en filmpjes
pi_52226274
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 08:08 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik heb geen sub (meer?) maar gewoon 4 standaard papieren speakers.
Klinkt beter dan ik had verwacht.
Ik heb niet echt muziek nodig.
Muziek komt achter me vandaan in de vorm van inductie geluid van de 20 klepper door de 75mm kelken op de 48mm ITB's
Ben nog niet volgas geweest (ff rustig aan doen in het begin) maar het is met half gas tot 5000rpm al smullen!!
klopt die standaard meuk klinkt wel okay... ik had maar 2 speakertjes en dat subje dan (was een optie ooit) en dat klonk best redelijk met FM radio... maar als je het wat harder wilde zetten op de snelweg klonk het niet meer... nu met die VDO's wel weer alleen nu kan het subje het niet meer bijbenen natuurlijk... die 4 speakers was ook een optie of dat is later pas gekomen ofzo
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
wanneer mag ik een keer met je mee rijden?
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ITB's klinken altijd zooo mooi..
Kan geen turbo blok tegenop

Kan je geen eigen topic openen... ik ben wel benieuwd naar wat pics en filmpjes
zeker doen
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:14:54 #189
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52227684
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:12 schreef MikeyMan het volgende:
en dan niet planken?
Ik doe nog ff rustig aan.
Het is een JDM blok uit een AE111 (front-clip) dus wie weet hoe lang die stil gelegen heeft.
De motor loopt ook pas vanaf maandag en ik heb de remmen vervangen, dus voorlopig nog ff een beetje rustig aan doen
pi_52227728
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
daar had je me anders niets van verteld piem0l
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:17:06 #191
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52227749
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:16 schreef riceboy het volgende:
daar had je me anders niets van verteld piem0l
Sorry he
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:19:11 #192
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52227832
Het is geen [PROJECT] topic waard.
Het is niks vergeleken bij Turquaz52 z'n Golf.
Daar kan het gewoon niet tegen op

Ik zal, als ik WOT kan, wel een filmpje maken en posten in het centrale PTA-filmpjes topic
Maar ik wil Youp z'n topic niet hi-jacken, dus back to you Youp
pi_52227852
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:17 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Sorry he
en maar volhouwe dat je supra te duur is
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:21:49 #194
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52227937
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:19 schreef riceboy het volgende:
en maar volhouwe dat je supra te duur is
Ik kon een goede deal sluiten voor het blok en bak, dus ik was gek als ik dat niet had gedaan.
Dan maar op de grond zitten in m'n appartementje (dit jaar hoop ik!!)
pi_52228137
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:21 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ik kon een goede deal sluiten voor het blok en bak, dus ik was gek als ik dat niet had gedaan.
Dan maar op de grond zitten in m'n appartementje (dit jaar hoop ik!!)
Is dat nou al eens rond dan? schiet ook niet op!
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:50:12 #196
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52228838
Ik ben niet specifiek met een appartementje bezig, maar ben me meer aan het orienteren.
Ik heb er een paar op het ook en ik wil eigelijk dit jaar nog op mezelf wonen.
Jammer dat een jong en net appartementje zo duur is...
pi_52229442
hmm ok maar nu wordt het tijd voor je eigen topic en je moet je PM box even checken want we vernuecken youp's topic
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
pi_52270859
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:14 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ik doe nog ff rustig aan.
Het is een JDM blok uit een AE111 (front-clip) dus wie weet hoe lang die stil gelegen heeft.
De motor loopt ook pas vanaf maandag en ik heb de remmen vervangen, dus voorlopig nog ff een beetje rustig aan doen
Ging het inbouwen een beetje makkelijk? Aangezien die blacktops niet in een AW11 geleverd zijn.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:44:06 #199
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52271443
Makkie als je een beetje handig bent.
6-Bak was wel ff hobbyen, maar achteraf viel het best mee.

Niks voor jou Youp?
20V'tje
pi_52271559
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
Makkie als je een beetje handig bent.
6-Bak was wel ff hobbyen, maar achteraf viel het best mee.

Niks voor jou Youp?
20V'tje
Volgens EPC zit er toch wel een redelijk verschil in de ophangingen van een mid-engined 4A en de blacktop (of andere FWD 4A)

maar is dus goed te doen
ik zeg, foto's!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')