ahh oke, weet ik dat ook weerquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:15 schreef Supra_Turbo het volgende:
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
[afbeelding]
de mijne pakt het weg voor de accu origineel... daar heb ik nu zo'n "verwarmingsbuis" zitten (maar omdat er K&N op staat moet het speciaal zijn ofzo) maar hij krijgt sowieso genoeg koude lucht van onderenquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:15 schreef Supra_Turbo het volgende:
De koude lucht toevoer van een later type AW11 (met luchtfilterhuis in het kofferbakje)
[afbeelding]
zie je de luchtmassa meter? daar zit het luchtfilterhuis tegenaan geschroefd. vanuit dat huis gaat er een dikke buis voor de accu langs en dan omlaag. hij gaat nog zo'n 30cm omlaag en that's it...quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
Geldt voor zowel de mk1 als de mk2: de koele lucht komt van onder. Dankzij de rechte achterruit ontstaat door de rijwind een onderdruk boven de motorkap, en komt de lucht vanzelf door de motorruimte naar boven door de relatieve overdruk onder de auto. Bijkomend voordeel is dat de lift verminderd wordt doordat aan de achterkant onder de auto ook een onderdruk ontstaat door de lucht die in de motorruimte omhoog komt. De mk2 (weet niet of dit bij de mk1 en mk3 ook zo is) heeft dan ook underbody covers vanaf de voorzijde tot aan de motorruimte.quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Kun je daar een foto van maken mss?
Ben benieuwd waar die de koele lucht daar vandaan haalt
nouja het blijft een simpel (low budget of iig ´slow budget´) studentenprojectje maar ik ga wel proberen er wat leuks van te makenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:37 schreef Googolplexian het volgende:
pfff .. toch fijn om serieuze projecten te zien op Fok PTA
Ik wilde al bijna een VW3 grille op m'n RC plakken en het een project noemen, respect
: idee!
die vent kan er echt wat van ja...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:17 schreef Baffer het volgende:
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.
http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
eindelijk een jap die niet aan die drifthype meedoetquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:17 schreef Baffer het volgende:
220pk uit een atmosferische 4age, geweldig hoe die kerel ook 3 pedalen tegelijk kan bedienen.
http://nl.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0
Drifthype? Dat is geen hype, dat wordt al zoooo lang gedaan daar in japan. Je bedoelt dat die hype de afgelopen paar jaar pas deze kant op is gekomen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:57 schreef Cyaa het volgende:
[..]
eindelijk een jap die niet aan die drifthype meedoet![]()
In een MR2 wil je dus aan de voorkant een stuk zachtere veren dan aan de achterkant. Als je bij een willekeurige bekende fabrikant van coilovers gaat kijken voor MR2 spul zul je zien dat de veren aan de voorzijde doorgaans een factor 2,5 (!) zachter zijn dan aan de achterkant! Iets wat op mensen zonder midengine-ervaring altijd vreemd overkomtquote:Suspension for a more forgiving control
Any owner who drove the AW11 at it's limit have experienced that trait of twitchiness. The car starts to push or understeer upon braking and turn-in, and then suddenly tries to whip the tail around. The cause of this is that AW11 does not nose-dive enough for effective weight transfer due to it's mid engine layout. To counter this difficulty in handling, Sakurai, recommends modifying the timing and the amount of the nose dive. By reducing the compression rate of front shock absorbers, the amount of braking nose dive is increased, thereby making the transition more predictable. In the same respect, it's better to use a coil over system since OEM shock stroke isn't adequate when compression rate is reduced, causing full-bump when tires hit road irregularity. That's important especially on vehicles using lowered spring. Also, when choosing coil-over systems, try to find one that has extended-stroke shell casing, that has longer suspension travel than OEM. This way even lowered cars can be had with proper stroke necessary for good handling. By following the above, the initial understeer should be reduced to a much more predictable level.
quote:Now the next step will be to balance the spring rates and shocks for easier directional inputs, or simply better handling. On street radials 4.0kg/mm spring rates on the front suspension seems best for giving good stroke without being soft. On the dampers, contrary to the soft compression necessary, you need one with stiff rebound characteristics. Once the front is down and giving good weight transfer for accurate steering, you don't want it to come back up too fast. Keeping the nose down for most of the turning phase keeps the car controllable with the steering wheel, counter-steers become more effective and natural.
ja dat wist ik al ja, maar de banden die er op liggen zijn echt geen drol waard en dan ook nog eens voor en achter verschillend en als overmaat van ramp is de sporing ook niet goed afgesteldquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:09 schreef johnwoo het volgende:
Ook met goede banden is de AW11 in eerste instantie onderstuurd, aangenomen dat je zowel voor als achter dezelfde soort banden hebt that is
Overstuur krijg je dan door ofwel het gas plotseling los te laten, ofwel flink aan het stuur te hengsten (flick) of, op nat wegdek, door het gas simpelweg vol in te duwen. Op droog heeft een AW11 eigenlijk te weinig vermogen voor power oversteer.
die guide had ik zelf ook al gepost op het forum van de clubquote:Uit de AW11 suspension tuning guide:
[..]
In een MR2 wil je dus aan de voorkant een stuk zachtere veren dan aan de achterkant. Als je bij een willekeurige bekende fabrikant van coilovers gaat kijken voor MR2 spul zul je zien dat de veren aan de voorzijde doorgaans een factor 2,5 (!) zachter zijn dan aan de achterkant! Iets wat op mensen zonder midengine-ervaring altijd vreemd overkomt
Daarbij wil je in een MR2 liefst dempers waarvan compression en rebound apart zijn in te stellen: je wilt dat de neus wat duikt, als je remt voor een bocht (vandaar ook een demper met behoorlijke slag), maar je wil die neus vervolgens niet gelijk terug omhoog hebben:
[..]
ik heb een oud type AW11.....quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:28 schreef _Drake_ het volgende:
je hebt mazzal aangezien de oudere modellen 11 cm waren en daardoor kon je niet zomaar andere speakers erin doen
ik heb toen een subje in de voorruimte gebouwd, en ondanks dat er een plaat tussen zit, werkte dat uitstekend (8" subje)
nop die zitten in die van mij helaas nietquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:29 schreef Supra_Turbo het volgende:
Heb je niet ook nog speakers achter je hoofd zitten?
Ik wel namelijk, maar ik heb een nieuwer typ, dus dat scheelt toch?
ITB's klinken altijd zooo mooi..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
klopt die standaard meuk klinkt wel okay... ik had maar 2 speakertjes en dat subje dan (was een optie ooit) en dat klonk best redelijk met FM radio... maar als je het wat harder wilde zetten op de snelweg klonk het niet meer... nu met die VDO's wel weer alleen nu kan het subje het niet meer bijbenen natuurlijk... die 4 speakers was ook een optie of dat is later pas gekomen ofzoquote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:08 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik heb geen sub (meer?) maar gewoon 4 standaard papieren speakers.
Klinkt beter dan ik had verwacht.
Ik heb niet echt muziek nodig.
Muziek komt achter me vandaan in de vorm van inductie geluid van de 20 klepper door de 75mm kelken op de 48mm ITB's
Ben nog niet volgas geweest (ff rustig aan doen in het begin) maar het is met half gas tot 5000rpm al smullen!!
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
ITB's klinken altijd zooo mooi..
Kan geen turbo blok tegenop
Kan je geen eigen topic openen... ik ben wel benieuwd naar wat pics en filmpjes
Ik doe nog ff rustig aan.quote:
daar had je me anders niets van verteld piem0lquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
4A-GE 20V 'Blacktop' (Variabele kleptiming en ITB's) met TTT (Techno Toy Tuning) 75mm velocity stacks
C160-bak (6-bak) met schakelwegverkorter en dieper gelegen pook
Mongoose RVS uitlaat (zonder katalysator)
Sorry hequote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:16 schreef riceboy het volgende:
daar had je me anders niets van verteld piem0l
Ik kon een goede deal sluiten voor het blok en bak, dus ik was gek als ik dat niet had gedaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:19 schreef riceboy het volgende:
en maar volhouwe dat je supra te duur is![]()
![]()
Is dat nou al eens rond dan? schiet ook niet op!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:21 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik kon een goede deal sluiten voor het blok en bak, dus ik was gek als ik dat niet had gedaan.
Dan maar op de grond zitten in m'n appartementje (dit jaar hoop ik!!)![]()
Ging het inbouwen een beetje makkelijk? Aangezien die blacktops niet in een AW11 geleverd zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:14 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik doe nog ff rustig aan.
Het is een JDM blok uit een AE111 (front-clip) dus wie weet hoe lang die stil gelegen heeft.
De motor loopt ook pas vanaf maandag en ik heb de remmen vervangen, dus voorlopig nog ff een beetje rustig aan doen
Volgens EPC zit er toch wel een redelijk verschil in de ophangingen van een mid-engined 4A en de blacktop (of andere FWD 4A)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
Makkie als je een beetje handig bent.
6-Bak was wel ff hobbyen, maar achteraf viel het best mee.
Niks voor jou Youp?
20V'tje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |