abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49538557
Zoals sommigen al weten heb ik vorig weekend een AW11je gekocht...

Het is een vrij nette amerikaan, hij heeft wel wat minpuntjes maar hij heeft totaal geen roest. Technisch moest er het een en ander aan gebeuren maar het meeste heb ik inmiddels al gedaan.

Hier wat fototjes:









Dinsdag heb ik hem opgehaald en wat ik tot nu toe al gedaan heb is het volgende:

Woensdag meteen nieuwe remblokjes achter gemonteerd en een nieuwe accu, de oude remblokjes zaten nét aan het ijzer

Vrijdag heb ik een nieuwe distributieriem gemonteerd want de spanrol maakte een ongezond geluid. Verder heb ik de waterpomp vervangen want die had wat speling op het lager. Ook heb ik de dynamo gedemonteerd want die heeft woensdag avond de geest gegeven en hiervoor heb ik meteen een ruildynamo besteld

De plannen voor de auto zijn als volgt; eerst wil ik hem technisch helemaal in orde maken. Dan is het de bedoeling dat het onderstel rigoreus aangepakt gaat worden en als laatste wil ik de motor ook nog wat oppeppen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat hij gebruikt word als daily driver maar dat hij ook geschikt word voor een uitstapje naar het circuit zo nu en dan

Dit heeft alles te maken met dat ik de Astra moet missen maar vernieuwing is nooit weg
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49538878
wat moet er verder nog gebeuren om de auto in orde te meken?
en wat ga je aan de motor doen ?
verder veel succes met je project
pi_49539493
nou, tvp dan maar
Calm down, please!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:41:37 #4
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_49539500
Mooi project, mooie auto ook


Alleen: is het bij zo'n MR2 niet een ramp om ergens aan te komen in de motorruimte??
Don't let my username fool you...
pi_49539792
youp in een Toyota
pi_49540196
Leuk project Youp! Succes alvast .
pi_49545260
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:20 schreef wouter37 het volgende:
wat moet er verder nog gebeuren om de auto in orde te meken?
en wat ga je aan de motor doen ?
verder veel succes met je project
ik wil er nog een beurtje aan doen, dus olie, filters, bougi's, etc.
verder wil ik alle slangetjes en een boel kabels van de motor gaan vervangen. er is in het verleden eens door een marter aan gevreten hier en daar...
dan is het de bedoeling om naar de electrische ramen te kijken, die maken een hels kabaal... schijnt veel voor te komen, die dingen hebben kunstof tandwielen voor de ramen ofzo, hier zijn geloof ik modificatiesetjes voor te koop.

ook begint de synchromesh van de 2e versnelling te verslijten maar je kan er nog goed mee rijden, dus die laat ik even zitten. is wel een puntje voor in de toekomst..

als ik dan alles motorisch op orde heb wil ik het onderstel aan gaan pakken..

dan pas ga ik aan de motor sleutelen als dat al gebeurd... in ieder geval wil ik de katalysator kwijt en alle amerikaanse emissie bral... zo zit er een EGR op en nog wat andere slangetjes en prulletjes, weg met de troep..
het voordeel van een amerikaan is dat hij een luchthoeveelheidsmeter heeft (de voorganger van de luchtmassa meter) de europese modellen hebben een simpele vacuum sensor (een MAP sensor) het voordeel van de luchthoeveelheidsmeter is dat de injectie nauwkeuriger aangestuurd kan worden. als je dus een chip op maat laat maken na wat modificaties valt er waarschijnlijk wat meer vermogen uit te peuteren

het is echter wel een meerjarenproject
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49545316
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:41 schreef Metalfreak het volgende:
Mooi project, mooie auto ook


Alleen: is het bij zo'n MR2 niet een ramp om ergens aan te komen in de motorruimte??
als je een beetje sleutelervaring hebt en een goede beschrijving is alles te doen ik was ook al schuw om de distributieriem te gaan vervangen maar het viel achteraf reuze mee... de pakkingresten van de waterpomp verwijderen was het meeste werk daar heb ik ongeveer 2 uur over gedaan de distributieriem monteren was ook iets van 3 kwartier tot een uurtje..
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 19 mei 2007 @ 17:35:34 #9
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49545529
Ha Youp
Mooi karretje wel!

ik zal er wel overheen gelezen hebben ergens, maar heb je je 2002 niet meer?
Signature.
pi_49546444
Ewa!... Toyota Volg Post
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49562217
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:08 schreef Youp het volgende:
Zoals sommigen al weten heb ik vorig weekend een AW11je gekocht...

[..]

Dit heeft alles te maken met dat ik de Astra moet missen maar vernieuwing is nooit weg
Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.
(TVP)
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:06:59 #12
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_49564462
Super auto. Zoeen wil ik ook ooit nog is hebben (in het zwart) als ie belastingvrij is. Moet het voor nu nog doen met een Celica uit 99.
ada fare stop stalking me
  zondag 20 mei 2007 @ 12:46:29 #13
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_49565719
Jammer dat zo'n AW11 standaard zo traag is..

Wel een heel cool bakkie zo!
pi_49569037
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:35 schreef eer-ik het volgende:
Ha Youp
Mooi karretje wel!

ik zal er wel overheen gelezen hebben ergens, maar heb je je 2002 niet meer?
nope...
quote:
Op zondag 20 mei 2007 10:12 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.
(TVP)
alleen de astra was van school en deze is van mij
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:46 schreef Hugster het volgende:
Jammer dat zo'n AW11 standaard zo traag is..

Wel een heel cool bakkie zo!
valt opzich nog best mee! het is geen monster maar de europese versie met 128pk (zonder katalysator) heeft maar 8 seconden nodig van 0 tot 100 deze heeft natuurlijk een paar pktjes minder maar dat komt nog wel goed rap genoeg om leuk mee te rijden in ieder geval
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49570575
Gaaf man, ik ben benieuwd!
TVP dus
  zondag 20 mei 2007 @ 14:52:18 #16
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49570658
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:14 schreef Youp het volgende:

[..]

nope...
hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
Signature.
pi_49570716
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
Sold
  zondag 20 mei 2007 @ 14:54:40 #18
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49570757
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Sold
ah, ok
Signature.
pi_49571271
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
verkocht inderdaad en weer aan de vorige eigenaar... hij was trouwens wel weer opgeknapt hoor alleen nog niet helemaal afgebouwd...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 20 mei 2007 @ 15:46:16 #20
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49572535
Leuke bak joh!
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 20 mei 2007 @ 15:49:44 #21
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_49572828
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:49 schreef Hugster het volgende:
Youp, inspiratie!!
die zit ook op mr2club.nl, snel ding
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 20 mei 2007 @ 18:58:52 #23
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49579817
Hier ook een AW11 rijder
Veel rijplezier met je MR2'tje!
  zondag 20 mei 2007 @ 20:05:28 #24
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49582195
Voor de AW11 zijn wel meerdere oplossingen:

4A-GE 20V blacktop
4A-GZE 16V supercharged
4A-GTE 16v Turbocharged

Of nog leuker:
3S-GTE 2.0 16v Turbo
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 21 mei 2007 @ 00:01:28 #25
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49591096
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:05 schreef casejunkie het volgende:
Voor de AW11 zijn wel meerdere oplossingen:

4A-GE 20V blacktop
4A-GZE 16V supercharged
4A-GTE 16v Turbocharged

Of nog leuker:
3S-GTE 2.0 16v Turbo


Denk dat een 4a wel beter past bij het karakter van het bakkie... Dacht dat de 4a-gze/gte ook in 20v bestaan?
4A-GZTE is ook een idee...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49591327
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:01 schreef MikeyMan het volgende:

[..]



Denk dat een 4a wel beter past bij het karakter van het bakkie... Dacht dat de 4a-gze/gte ook in 20v bestaan?
4A-GZTE is ook een idee...
vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..
de 4A-GTE dus niet en dus ook niet in 20V.

een 4A-GTZE 20V VVT lijkt mij ook wel leuk ja
  maandag 21 mei 2007 @ 00:23:26 #27
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49591778
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..
de 4A-GTE dus niet en dus ook niet in 20V.

een 4A-GTZE 20V VVT lijkt mij ook wel leuk ja
7a-gtze is ook een mogelijkheid...
Met porsche 924 distributieriem
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49596868
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:23 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

7a-gtze is ook een mogelijkheid...
Met porsche 924 distributieriem
een onderdeel van Porsche dat gaat tenminste nooit kapot.
  maandag 21 mei 2007 @ 10:44:38 #29
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49598390
De 20V's zijn niet zo heel erg geschikt voor een turbo of supercharger. Deze blokjes hebben namelijk een behoorlijk hoge compressie. Als je een Blacktop neemt is het onderblok ook te zwak als je een silvertop neemt heb je wel een stevig onderblok ( is het onderblok van een supercharger)
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49598633
Blacktop is ook meer voor lekker NA rond crossen. Het zou wel het beste passen bij de mr2. Ik zie dit type altijd aan voor een lekker track ding waar je mee kan crossen en dan vind ik een turbo en een SC beetje af doen aan de betrouwbaarheid... maar het blijft natuurlijk toyota
  maandag 21 mei 2007 @ 10:56:53 #31
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49598825
Vooral het geluid van een blacktop is

Ik rij regelematig in een corolla met een Blacktop motor er in en het is extreem moeilijk om je rechtvoet dan te beheersen
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49604675
quote:
Op maandag 21 mei 2007 10:44 schreef casejunkie het volgende:
De 20V's zijn niet zo heel erg geschikt voor een turbo of supercharger. Deze blokjes hebben namelijk een behoorlijk hoge compressie. Als je een Blacktop neemt is het onderblok ook te zwak als je een silvertop neemt heb je wel een stevig onderblok ( is het onderblok van een supercharger)
Dat klopt inderdaad maar de 20V kop van een blacktop gaat prima op een 7 ribs 4A super/turbo charged blok.
en dat mooie geluidje komt imo van de itb's af.. dat is de reden dat ik een blacktop echt een fantastisch blok vind

Zo zijn er nog meer mooie combo's te bedenken met een blacktop kop, zoals deze:
7A onderblok met een blacktop kop en een turbo @ 500 pk



[ Bericht 9% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 21-05-2007 13:41:31 ]
  maandag 21 mei 2007 @ 14:29:39 #33
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49607017
tvp dan maar enne succes met het project
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 21 mei 2007 @ 17:40:24 #34
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49614280
Eeej dat wist ik dus nog niet. Dat een Blacktopkop op een ander onderblok past
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49615832
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:40 schreef casejunkie het volgende:
Eeej dat wist ik dus nog niet. Dat een Blacktopkop op een ander onderblok past
Ja dat kan theoretisch gezien met wat aanpassingen hier en daar op elk A blok.
nu is een 1 en 3 A niet echt interessant natuurlijk dus de meeste hebben die kop op een 4A (7 ribs) of een 7A blok zitten. Sommige ook op de 5A trouwens de motor die in de paseo ligt.

Dat geldt overigens ook voor de small en big port 16v en GZE kop, mits je maar de zuigers e.d. voor de compressie aanpast, anders lopen ze voor geen meter of ze gaan finaal naar de klote (in het geval van een supercharger)
pi_49616112
zodanig tunen gaat me iets te ver voor deze auto...

als ik aan de motor ga beginnen denk ik dat het iets in de trent wordt van nokkenassen, itb's, uitlaatje en een chipje... veel meer eigenlijk niet... lijkt me dat je dan voor zo'n klein karretje al genoeg uit een 4age pompt
Hopeloos benzine verslaafd
pi_49616208
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:40 schreef Youp het volgende:
zodanig tunen gaat me iets te ver voor deze auto...

als ik aan de motor ga beginnen denk ik dat het iets in de trent wordt van nokkenassen, itb's, uitlaatje en een chipje... veel meer eigenlijk niet... lijkt me dat je dan voor zo'n klein karretje al genoeg uit een 4age pompt
Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?
pi_49616865
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?
en wat kost dat grapje?
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 21 mei 2007 @ 19:04:07 #39
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_49616879
Denk dat je qua kosten dan idd ook beter voor een blacktop kan gaan. Voor 2000 euro heb je die er inliggen met een super grote beurt : Nieuwe distributie, koppeling, bougies, filters, olie enz.

En dan heb je dus en 20 klepjes en ITB's en VVT en 170pk ongeveer en een redline bij 8000 RPM
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_49617702
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_49618005
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:26 schreef ThaFreak het volgende:
AW11 porno
repost
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:07:00 #42
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_49643873
Super autootje. Ik ben ook met zo'n projectje bezig. Alleen heb ik motorisch veel minder te doen, ik moet het uiterlijk eens goed gaan fixen want dat heeft hij echt nodig.

Laat zien als hij helemaal af is .
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_49692996
waarom maak je dit niet met je MR2 http://www.ddrmotorsport.com/index.php ?
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:29:52 #44
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49693033
Omdat het er niet uitziet misschien?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:30:06 #45
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49693041
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:28 schreef wouter37 het volgende:
waarom maak je dit niet met je MR2 http://www.ddrmotorsport.com/index.php ?
da's best een leipe wagen
Mooi apparaatje wel, alleen die zwarte randen bij de ramen vind ik niet echt tof.
Ik zou ooit nog wel eens zo'n K1 willen hebben
Signature.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:41:14 #46
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49693386
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:30 schreef eer-ik het volgende:

[..]

da's best een leipe wagen
Mooi apparaatje wel, alleen die zwarte randen bij de ramen vind ik niet echt tof.
Ik zou ooit nog wel eens zo'n K1 willen hebben
Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedauto
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:43:37 #47
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49693448
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:41 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedauto
whehe, daar moest ik ook aan denken idd
En ik vind bij nader inzien de neus te kort, maar verder is het best een aardig karretje
Signature.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:56:24 #48
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49693818
Smakeloos
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:59:12 #49
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49693922
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:56 schreef MikeyMan het volgende:
Smakeloos n verschillen.
Signature.
pi_49694938
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:56 schreef MikeyMan het volgende:
Smakeloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')