ik wil er nog een beurtje aan doen, dus olie, filters, bougi's, etc.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:20 schreef wouter37 het volgende:
wat moet er verder nog gebeuren om de auto in orde te meken?
en wat ga je aan de motor doen ?
verder veel succes met je project
als je een beetje sleutelervaring hebt en een goede beschrijving is alles te doenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:41 schreef Metalfreak het volgende:
Mooi project, mooie auto ook
Alleen: is het bij zo'n MR2 niet een ramp om ergens aan te komen in de motorruimte??
Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:08 schreef Youp het volgende:
Zoals sommigen al weten heb ik vorig weekend een AW11je gekocht...
[..]
Dit heeft alles te maken met dat ik de Astra moet missenmaar vernieuwing is nooit weg
![]()
nope...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:35 schreef eer-ik het volgende:
Ha Youp
Mooi karretje wel!
ik zal er wel overheen gelezen hebben ergens, maar heb je je 2002 niet meer?
alleen de astra was van school en deze is van mijquote:Op zondag 20 mei 2007 10:12 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Tja, een Astra vervangen door een MR2. Ik kan me beroerdere omruilingen voorstellen.
(TVP)
valt opzich nog best mee! het is geen monster maar de europese versie met 128pk (zonder katalysator) heeft maar 8 seconden nodig van 0 tot 100quote:Op zondag 20 mei 2007 12:46 schreef Hugster het volgende:
Jammer dat zo'n AW11 standaard zo traag is..
Wel een heel cool bakkie zo!
hoezo niet, what happened?quote:
Soldquote:Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
verkocht inderdaad en weer aan de vorige eigenaar... hij was trouwens wel weer opgeknapt hoorquote:Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hoezo niet, what happened?
ik weet dat je 'm ooit aan puin had gereden ofzo, maar is er daarna nog wat mee 'beurt?
quote:Op zondag 20 mei 2007 20:05 schreef casejunkie het volgende:
Voor de AW11 zijn wel meerdere oplossingen:
4A-GE 20V blacktop
4A-GZE 16V supercharged
4A-GTE 16v Turbocharged
Of nog leuker:
3S-GTE 2.0 16v Turbo
vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..quote:Op maandag 21 mei 2007 00:01 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat een 4a wel beter past bij het karakter van het bakkie... Dacht dat de 4a-gze/gte ook in 20v bestaan?
4A-GZTE is ook een idee...
7a-gtze is ook een mogelijkheid...quote:Op maandag 21 mei 2007 00:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
vanuit de fabriek bestaat alleen de 4A-GE 16V, 20V en de 4A-GZE..
de 4A-GTE dus niet en dus ook niet in 20V.
een 4A-GTZE 20V VVT lijkt mij ook wel leuk ja![]()
een onderdeel van Porschequote:Op maandag 21 mei 2007 00:23 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
7a-gtze is ook een mogelijkheid...
Met porsche 924 distributieriem
Dat klopt inderdaad maar de 20V kop van een blacktop gaat prima op een 7 ribs 4A super/turbo charged blok.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:44 schreef casejunkie het volgende:
De 20V's zijn niet zo heel erg geschikt voor een turbo of supercharger. Deze blokjes hebben namelijk een behoorlijk hoge compressie. Als je een Blacktop neemt is het onderblok ook te zwak als je een silvertop neemt heb je wel een stevig onderblok ( is het onderblok van een supercharger)
Ja dat kan theoretisch gezien met wat aanpassingen hier en daar op elk A blok.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:40 schreef casejunkie het volgende:
Eeej dat wist ik dus nog niet. Dat een Blacktopkop op een ander onderblok past
Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:40 schreef Youp het volgende:
zodanig tunen gaat me iets te ver voor deze auto...
als ik aan de motor ga beginnen denk ik dat het iets in de trent wordt van nokkenassen, itb's, uitlaatje en een chipje... veel meer eigenlijk niet... lijkt me dat je dan voor zo'n klein karretje al genoeg uit een 4age pompt
en wat kost dat grapje?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je toch naar nokkenassen en ITB's kijkt is een blacktop kop niet echt overdreven, die heeft dat allemaal standaard en dan nog optimaal voor je blok ook. (heb je om het af te maken wel andere zuigers nodig) Als extra bonus krijg je er nog VVT bij ook, wat wil je nog meer?
da's best een leipe wagenquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:28 schreef wouter37 het volgende:
waarom maak je dit niet met je MR2 http://www.ddrmotorsport.com/index.php ?
Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedautoquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
da's best een leipe wagen
Mooi apparaatje wel, alleen die zwarte randen bij de ramen vind ik niet echt tof.
Ik zou ooit nog wel eens zo'n K1 willen hebben
whehe, daar moest ik ook aan denken iddquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:41 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Dat bij de ramen vind ik ook minder. Echt een mini McF1 net een speelgoedauto
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |