abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:53:42 #201
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52271735
Hoop niet dat je het erg vind Youp
pi_52271968
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoop niet dat je het erg vind Youp
[afbeelding]
Die kelken, F1 style
Moet fantastisch klinken...
pi_52274477
vetjes, er zit normaal toch wel een een luchtfilter op mag ik hopen?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 07:38:44 #204
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52277587
Standaard zitten er een luchtfilterbox met een slang naar een grote metalen airbox/plenum met daarin rubberen 90 graden velocity stacks op de ITB's
pi_52278071
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
Makkie als je een beetje handig bent.
6-Bak was wel ff hobbyen, maar achteraf viel het best mee.

Niks voor jou Youp?
20V'tje
zeker wel en met een 5bak er op was ik ook al gelukkig maar wat kost zo'n grapje nou? en hoeveel werk is het ongeveer om het ding er in te bouwen... mijn AW11 is een daily driver dus lang stil staan is geen optie... en voorlopig heb ik er toch ff de centen niet voor maargoed dat komt nog wel omdat dit een meerjaren project is
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoop niet dat je het erg vind Youp
[afbeelding]
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 07:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Standaard zitten er een luchtfilterbox met een slang naar een grote metalen airbox/plenum met daarin rubberen 90 graden velocity stacks op de ITB's
gewoon zo'n schuimsok over iedere kelk. goed inoliën en rijden
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:47:00 #206
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52278282
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:27 schreef Youp het volgende:
hoeveel werk is het ongeveer om het ding er in te bouwen... mijn AW11 is een daily driver dus lang stil staan is geen optie
Inclusief de bak ombouwen en alles erin hangen en pas maken heb ik nog geen 2 weken gedaan.
En dan heb ik het nog rustig aan gedaan.
Ik moest alleen lang wachten op de kabelboom door de kut douane hier!
quote:
gewoon zo'n schuimsok over iedere kelk. goed inoliën en rijden
Een echte die-hard rijdt zonder filters
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:54:25 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52278355
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:47 schreef Supra_Turbo het volgende:

..

Een echte die-hard rijdt zonder filters
De vraag is dan natuurlijk: hoe lang?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52278856
Wow gaaf spul die blacktop!
pi_52279340
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoop niet dat je het erg vind Youp
[afbeelding]

Een echte motor <3
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:15:31 #210
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52279442
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:38 schreef johnwoo het volgende:
Wow gaaf spul die blacktop!
Die SW20 van jouw is pas gaaf!!
pi_52281239
Ik zou gewoon wat pretspul kopen voor het blok dat je nu hebt, ben je goedkoper uit en alsnog even snel als met een 20v.
pi_52281451
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:32 schreef Baffer het volgende:
Ik zou gewoon wat pretspul kopen voor het blok dat je nu hebt, ben je goedkoper uit en alsnog even snel als met een 20v.
mwah, je komt niet zo heel snel aan 160+ pk met een gewone 4A-GE tevens is de koppelkromme van een blacktop veel gunstiger door VVT en het geluid van de ITB's is niet te evenaren.
Je moet een blacktop nog op toeren houden voor wat koppel, maar vergeleken met een 4A-GE die 165 pk uit spuugt is het beter. Voor echt meer koppel, is een 4A-GZE natuurlijk de bom.
Bovendien is de betrouwbaarheid waarschijnlijk beter aangezien dit zo standaard uit de fabriek rolt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 11-08-2007 12:52:26 ]
pi_52285293
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

mwah, je komt niet zo heel snel aan 160+ pk met een gewone 4A-GE tevens is de koppelkromme van een blacktop veel gunstiger door VVT en het geluid van de ITB's is niet te evenaren.
Je moet een blacktop nog op toeren houden voor wat koppel, maar vergeleken met een 4A-GE die 165 pk uit spuugt is het beter. Voor echt meer koppel, is een 4A-GZE natuurlijk de bom.
Bovendien is de betrouwbaarheid waarschijnlijk beter aangezien dit zo standaard uit de fabriek rolt.
Blacktops zijn echt zwaar lekkere blokjes voor idd het geluid. (vriend heeft een Corolla E10 met een Blacktop, vorige zomer er ingebouwd)

Maar wat dacht je van een silvertop met een turbo er op op lage druk? (dat is dan wel een homemade klus maar wel erg leuk). Misschien dat die vriend en ik er van de winter aan gaan beginnen met het verzamelen van onderdelen voor zo'n project alleen dan op een blacktop motor dus dat een lagedruk blijven helaas omdat die onderblokken niet zo heel sterk zijn
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_52285785
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:32 schreef Baffer het volgende:
Ik zou gewoon wat pretspul kopen voor het blok dat je nu hebt, ben je goedkoper uit en alsnog even snel als met een 20v.
daar zat ik zelf ook aan te denken.. paar nokkenassen, eventueel itb's, uitlaatspruitstuk en een mooi motormanagement

maarja een blacktop is ook wel gaaf natuurlijk
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52287375
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:55 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Blacktops zijn echt zwaar lekkere blokjes voor idd het geluid. (vriend heeft een Corolla E10 met een Blacktop, vorige zomer er ingebouwd)

Maar wat dacht je van een silvertop met een turbo er op op lage druk? (dat is dan wel een homemade klus maar wel erg leuk). Misschien dat die vriend en ik er van de winter aan gaan beginnen met het verzamelen van onderdelen voor zo'n project alleen dan op een blacktop motor dus dat een lagedruk blijven helaas omdat die onderblokken niet zo heel sterk zijn
Onderblok wel, maar de internals inderdaad niet.
Die blacktop heeft "lichtgewicht" drijfstangen e.d. om zo snel mogelijk op toeren te kunnen komen, bovendien is de kop van een blacktop niet echt geschikt voor een turbo.

De silvertop heeft daarintegen dezelfde internals als de GZE (supercharger) en kan dus beter tegen een turbo.
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:23 schreef Youp het volgende:

[..]

daar zat ik zelf ook aan te denken.. paar nokkenassen, eventueel itb's, uitlaatspruitstuk en een mooi motormanagement

maarja een blacktop is ook wel gaaf natuurlijk
Als je goed aan onderdelen kan komen, kan het goedkoper zijn.
Je hebt dan alleen 4 kleppen minder en je mist VVT
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:04:24 #216
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52287690
Turbo hoort niet bij zo'n auto/motor vind ik.
Gewoon NA houden
GZE ben ik ook geen fan van
pi_52289699
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Onderblok wel, maar de internals inderdaad niet.
Die blacktop heeft "lichtgewicht" drijfstangen e.d. om zo snel mogelijk op toeren te kunnen komen, bovendien is de kop van een blacktop niet echt geschikt voor een turbo.

De silvertop heeft daarintegen dezelfde internals als de GZE (supercharger) en kan dus beter tegen een turbo.
[..]

Als je goed aan onderdelen kan komen, kan het goedkoper zijn.
Je hebt dan alleen 4 kleppen minder en je mist VVT
het voordeel is dan dat je niet de hele kabelboom hoeft te vervangen en je hoeft natuurlijk niet moeilijk te doen met ophanging van het motorblok etc.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52292852
Ik denk dat een 20v swap goedkoper is dan een 16v naar 170 pk te krijgen. Losse ITB's bijvoorbeeld zijn al erg prijzig. Blacktop ITB's vind je bijna niet los, en bv TODA vraagt best een forse prijs voor hun 4A-GE ITB's...

Als geld geen rol speelt en je gaat puur voor de (n/a) power dan ben je overigens het best uit met een 16v kop met 4A-GZE onderblok. De 20v kop is net wat te complex/delicaat voor ruim over de 200 pk. Alle echt hoog vermogens (200++ pk) 4A's zijn 16v's. Dat je dan onderin weinig koppel hebt vergeleken met de VVT kop boeit niet zo, zo'n motor hou je toch gewoon tussen de 8000 en 11000 toeren
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:37:25 #219
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52293921
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:56 schreef johnwoo het volgende:
Blacktop ITB's vind je bijna niet los
Ik weet nog een setje voor de liefhebber
pi_52306918
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:56 schreef johnwoo het volgende:
Dat je dan onderin weinig koppel hebt vergeleken met de VVT kop boeit niet zo, zo'n motor hou je toch gewoon tussen de 8000 en 11000 toeren
Dat is voor een straatauto dus geen optie
pi_52307231
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 22:37 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ik weet nog een setje voor de liefhebber
vertel
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52307557
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:42 schreef Youp het volgende:

[..]

vertel
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:07:53 #223
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:49:36 #224
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52313947
Voor wat filmpjes, klik hier
pi_52314034
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:49 schreef Supra_Turbo het volgende:
Voor wat filmpjes, klik hier
Behoorlijk rap..
wat zijn de 0 -200 specs van die motorfiets?
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:01:14 #226
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52314291
Nou... ik denk dat ie... mwah... never
25kW
Die brommer topt op 190 oid

Met de 16-klepper kon ik 'm pas boven de 160 hebben.
En de 1e 10 meter omdat ik die kon launchen (OEM koppeling en harde 185's)
Nu is er geen launchen meer bij met de TRD koppelingsset en de 225's Pirelli P-Zero Nero's
pi_52314772
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:01 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nou... ik denk dat ie... mwah... never
25kW
Die brommer topt op 190 oid

Met de 16-klepper kon ik 'm pas boven de 160 hebben.
En de 1e 10 meter omdat ik die kon launchen (OEM koppeling en harde 185's)
Nu is er geen launchen meer bij met de TRD koppelingsset en de 225's Pirelli P-Zero Nero's
ah 25 kW
pi_52325643
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:07 schreef Supra_Turbo het volgende:
Klik
mooi dingetje
pi_52461324
zo ik heb nu mn eerste weekje in Arnhem vertoefd en ik heb daar helaas nog geen internet.... deze week reed n maat van me en komende week ben ik aan de beurt... morgen maar even kijken of ik op het werk tijd heb om mn voorbandjes te balanceren want hij trilt nogal wat in het stuur bij 100-110km/h
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:54:26 #230
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52464788
Maak eens een mooie fotoshoot van je emmertje
Hij is het waard!
pi_52472288
dat kan ik dit weekend wel doen

trouwens heb jij ook het probleem (gehad) van afbladerende lijsten? vooral de lijsten op de a-stijl en boven het deurraam zijn bij mij af aan het bladeren...
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:39:23 #232
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52472549
Een beetje wel ja.
Ik haal ze er een keer overal vanaf en dan spuit ik ze weer zwart.

Bij de Supra had ik precies hetzelfde probleem.
Daar bladderden de bovenste hoeklijstjes rond de voorruit af
pi_52474343
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:39 schreef Supra_Turbo het volgende:
Een beetje wel ja.
Ik haal ze er een keer overal vanaf en dan spuit ik ze weer zwart.

Bij de Supra had ik precies hetzelfde probleem.
Daar bladderden de bovenste hoeklijstjes rond de voorruit af
Daar hebben heel veel Toyota's van voor de jaren 90 last van.
pi_52483869
vanmiddag na het werk even snel gepoetst en snel wat fototjes geschoten ze zijn wel geresized tot 1024*768 voor het forumgemak...
en zodat je de beschadigingen niet ziet

ik heb de velgen niet gebalanceerd omdat ik de auto van m'n pa bij me had. die was nog wat meer toe aan een poetsbeurt

lekker blinken in de zon





















[ Bericht 2% gewijzigd door Youp op 19-08-2007 11:54:44 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52484307
Blijft een leuk ding.
  zondag 2 september 2007 @ 15:58:34 #236
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52892573
Hoe is het met de emmer?
Nog wat aan gedaan?
  maandag 3 september 2007 @ 18:10:09 #237
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52921376
Geen updates?
Tot die tijd spam ik ff een filmpje van mijn emmertje
http://www.youtube.com/watch?v=LBkrMo8z4KI
pi_52950676
wat is up met die gillende banden joh
pi_52950716
1 woord... Champiro
Ik vond dat ik nog goed meekwam ondanks die banden (2e bij autox, gedeeld 7e van 19 bij slalom dankzij de schuiver van filmpje 2 )

[ Bericht 4% gewijzigd door johnwoo op 05-09-2007 00:39:08 ]
pi_52962308
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:58 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoe is het met de emmer?
Nog wat aan gedaan?
ik zit nu zonder internet in Arnhem... duurt nog n week of misschien 2 voor ik internet (en een laptop) heb... dan kan ik weer een beetje actiever posten heb verder niks meer gedaan buiten de wielen balanceren
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 september 2007 @ 17:48:05 #242
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52963048
quote:
Op woensdag 5 september 2007 00:17 schreef johnwoo het volgende:
Hij klinkt echt goed die 20v
Dank u, dank u!

quote:
Op woensdag 5 september 2007 00:31 schreef johnwoo het volgende:
1 woord... Champiro
Ik vond dat ik nog goed meekwam ondanks die banden
Ik had er ook van die rommel onder zitten.
Echte Sunny bandjes (185/60 14)
Keihard waren ze!
Op nat 0,0 grip en op droog ook niet, als ze warm werden.
Economische rommel!

De Pirelli P-Zero Nero's die er nu onder zitten (215/40 16) zijn 100x beter!!
pi_56077073
Hmm, ik denk dat hij de verkoop in gaat. Dit omdat ik veel lange afstanden rij. Ik heb iets jongers (en het liefst goedkopers) nodig...

Helaas is er niet echt te spreken van een project maargoed, wat wil je als arme student
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:58:37 #244
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56082159
Nee man, houden die MR2!!
Ga je echt spijt van krijgen als je 'm weg doet

Je wil wat nieuwers EN goedkopers?
Iets goedkopers als in gebruik neem ik aan??
Dat zal dan een Alto gaan worden, want een 16V MR2 is behoorlijk zuinig!
Vooral bij constante snelheden!
pi_56087458
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:46 schreef Youp het volgende:
Hmm, ik denk dat hij de verkoop in gaat. Dit omdat ik veel lange afstanden rij. Ik heb iets jongers (en het liefst goedkopers) nodig...

Helaas is er niet echt te spreken van een project maargoed, wat wil je als arme student
check pm
pi_56099561
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:58 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nee man, houden die MR2!!
Ga je echt spijt van krijgen als je 'm weg doet

Je wil wat nieuwers EN goedkopers?
Iets goedkopers als in gebruik neem ik aan??
Dat zal dan een Alto gaan worden, want een 16V MR2 is behoorlijk zuinig!
Vooral bij constante snelheden!
ik verbruik 1:9 met het ding en ik rij veel snelweg. ik betaal 360 euro ofzo wegenbelasting per jaar en de verzekering is op mijn naam niet te betalen dus staat hij op naam van mn moeder.

daarbij is het een oude auto en hij moet buiten staan. hij staat telkens een week thuis weg te rotten en dan weer een week in arnhem. dat vind ik gewoon te zonde....

het is een erg leuke auto, dat klopt maarja...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56099835
trouwens voor de geintresseerden

mijn vraagprijs word 3950. er zijn veel technische dingen aan vervangen. er zit een nieuwe waterpomp op, nieuwe distributieriem, nieuwe spanrol, een nieuwe dynamo, nieuwe accu, nieuw oliefilter, nieuwe olie, VDO Dayton speakers, etc. etc. etc. dit staat ook allemaal in dit topic beschreven.

ik moet alleen eerst nog even een klein probleempje oplossen omdat ik de motor af heb gespoten met water en nu doet de ontsteking gek. hij gaat definitief in de verkoop als dit degelijk gerepareerd is.

hij is technisch in perfecte staat, alleen de synchromesh van de 2e versnelling begint te verslijten (is gewoon mee te rijden alleen op hoge toerentallen moet je zeer rustig schakelen, bij normaal rijgedrag is er niks aan de hand) en de raammechanieken zijn versleten zoals bij elke AW11. het lakwerk is niet al te mooi maar hij is wel helemaal hard. alleen achter het rechter achterwiel beginnen wat blaasjes op te komen. dit is nog goed te repareren zonder ontzettende operatie.

als er nog vragen zijn dan beantwoord ik ze graag

[ Bericht 1% gewijzigd door Youp op 17-01-2008 20:24:51 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56175972
hij loopt weer als een zonnetje
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 20 januari 2008 @ 13:53:40 #249
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56176499
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:30 schreef Youp het volgende:
ik verbruik 1:9 met het ding en ik rij veel snelweg.
1:9 met 120km/u is wel er veel!
Mijn 16V was een stuk zuiniger!
quote:
de verzekering is op mijn naam niet te betalen dus staat hij op naam van mn moeder.
Ik betaal met 2jr schadevrij bij Centraal Beheer een eurotje of 70-75/mnd (WA met een hoop extra's)
quote:
hij staat telkens een week thuis weg te rotten en dan weer een week in arnhem. dat vind ik gewoon te zonde....
Zit wat in, maar rotten doet ie toch wel.
quote:
hij is technisch in perfecte staat, alleen de synchromesh van de 2e versnelling begint te verslijten (is gewoon mee te rijden alleen op hoge toerentallen moet je zeer rustig schakelen, bij normaal rijgedrag is er niks aan de hand)
Heb je ook last van pop-out in de 5e versnelling??
quote:
de raammechanieken zijn versleten zoals bij elke AW11
Dat is idd een bekend probleem.
Voor bijna niks kun je een vervangend tandwiel kopen
quote:
mijn vraagprijs word 3950
Dat ga je er jammer genoeg waarschijnlijk niet voor krijgen.
Voor 4000 Euro heb je ook al (redelijk) goede SW20.

Ik wil je de verkoop absoluut niet dwars zitten, maar ik zeg het je maar ff.
Suc6 met de verkoop!
pi_56177186
quote:
Op zondag 20 januari 2008 13:53 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

1:9 met 120km/u is wel er veel!
Mijn 16V was een stuk zuiniger!
[..]
ik rij dan op de snelweg meestal ook "iets" harder TVIS is eigenlijk altijd open... en op zaterdags naar mn werk is een wat korter stukje (op en neer 30km binnendoor) dus het gemiddelde daarvan ongeveer is 1:9-1:10
quote:
Ik betaal met 2jr schadevrij bij Centraal Beheer een eurotje of 70-75/mnd (WA met een hoop extra's)
[..]
op mn moeders naam kost het 7 euro per maand, het is een klassieker voor de verzekering. alleen WA kost op mijn naam al 77 euro per maand (klassieker niet mogelijk met mijn leeftijd)
quote:
Zit wat in, maar rotten doet ie toch wel.
[..]
In een garage niet en die van mij rot nog niet en dat wil ik zo houden.
quote:
Heb je ook last van pop-out in de 5e versnelling??
[..]
nope
quote:
Dat is idd een bekend probleem.
Voor bijna niks kun je een vervangend tandwiel kopen
[..]

Dat ga je er jammer genoeg waarschijnlijk niet voor krijgen.
Voor 4000 Euro heb je ook al (redelijk) goede SW20.
Ik heb er bij een autobedrijf 3250 voor betaald en ongeveer 800-850 uitgegeven aan onderhoud en vervangen van technische onderdelen. 3950 is vraagprijs, er valt nog te handelen dus
quote:
Ik wil je de verkoop absoluut niet dwars zitten, maar ik zeg het je maar ff.
Suc6 met de verkoop!
Dank je
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56177244
even de echte advertentietekst:
quote:
Hij gaat helaas in de verkoop omdat hij niet praktisch genoeg is.

MR2 AW11 bouwjaar 1986 amerikaans model.

122.600 miles.

De Toyota is helemaal origineel, zelfs de originele toyota radio zit er nog in alleen zijn de originele speakertjes vervangen door een setje VDO Dayton speakers. Ook heb ik een K&N 57i kitje aangepast en gemonteerd (dit is voor een amerikaan niet gewoon verkrijgbaar dus het moet aangepast worden). Hij is niet rot alleen achter het rechter achterwiel zijn wat blaasjes ontstaan. De bodem en de rest is keihard en toont geen sporen van roest. De banden hebben nog genoeg profiel en de remschijven en remblokken zijn als nieuw. Achter zitten er nieuwe remblokken op. Technisch is deze toyota in topstaat een puntje alleen is de synchromesh van de 2e versnelling, deze heeft zijn beste tijd gehad maar bij normaal rijgedrag merk je daar nog niks van. Enkel met schakelen bij hogere toeren is het merkbaar. Ook zijn tandwieltjes van de electrische ramen versleten. Optisch is hij helaas in iets mindere staat, hij heeft de nodige gebruikssporen.

Hij is sinds juni/juli ongeveer in mijn bezit en ik heb er praktisch alleen maar lange snelwegritten mee gemaakt.

Alles werkt aan deze MR2 dus ook de oliedrukmeter, temperatuurmeter, brandstofmeter, spanningsmeter alle indicatielampjes en aanwijzers.

Verder is recent allemaal vervangen:

-De dynamo, vervogen door een verse Bosch ruildynamo (nieuw dus)
-De accu
-Het oliefilter
-Luchtfilter (K&N)
-De olie
-De distributieriem met spanrol
-De waterpomp
-Het koelwater
-De bougies (de bougies die toyota origineel opgeeft, +-28 euro per stuk)
-De remblokken achter
-De koppeling
-Ruitenwisserbladen

Bezichtigen op een brug is mogelijk.
Vraagprijs 3950 of doe een goed bod.
Nog vragen? stel ze gerust.
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 20 januari 2008 @ 15:45:17 #252
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_56179466
Had em graag van je willen kopen, heb em alleen niet nodig. Dan zou ie misschien 1 keer per week gebruikt worden, en daar issie toch wat te duur voor
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_56373558
Ik heb al een nieuwe auto gekocht

prijs mag wat omlaag, 3400 euro vraagprijs.
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:18:34 #254
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_56378482
We willen natuurlijk ook weten wat voor een nieuwe auto je gekocht hebt
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_56379465
een Saxo VTS 16v van november 2002

107.000 km op de teller en optisch (op wat steenslag na) in nieuwstaat. ook onder de motorkap, alles is zeer netjes hij was van de eerste eigenaar, altijd dealer onderhouden, onderhoudshistorie bekend.

Ik ga hem donderdag ophalen dus ik heb nog geen foto's buiten de foto's in de advertentie.

zie hier:










lekker rap, lekker licht, lekker goedkoop, lekkere wegligging wat wil je nog meer
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:55:21 #256
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56380464
Leuke karretjes
imo alleen jammer dat niet die vts velgies eronder zitten...
Deze dingen:
Signature.
pi_56381781
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:55 schreef eer-ik het volgende:
Leuke karretjes
imo alleen jammer dat niet die vts velgies eronder zitten...
Deze dingen: [ afbeelding ]
Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofd
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56381876
Je gaat er wel wat jaartjes op vooruit Idd jmmr van de VTS-velgen, en hij heeft behoorlijk hoogtevrees
pi_56381909
Ik heb overigens altijd zo'n gruwelijke hekel aan handelaren die met bandenzwart lopen te smijten....

Wel mooie auto hoor
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:06:10 #260
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56382164
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:49 schreef Youp het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofd
Ik heb echt 0% verstand van banden en velgen
Weet alleen maar wat ik mooi vind

Anyhow, mooi en leuk karretje
Signature.
pi_56417687
Mooie auto, Youp!

Na-aper
pi_56417736
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:06 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik heb echt 0% verstand van banden en velgen
Weet alleen maar wat ik mooi vind

Anyhow, mooi en leuk karretje
deze velgen zijn een maat groter als die toulouse velgen en een maat breder. ook is de band een stukje platter, dit vertaald zich allemaal in meer grip en beter weggedrag
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56417836
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:44 schreef BazzoS het volgende:
Mooie auto, Youp!

Na-aper
bwehehe, wij hadden al een sax vts in 2001 hoor
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:19:42 #264
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_56422650
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:49 schreef Youp het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofd
Onder Toulouse's past 185 breed ook wel.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_56426480
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:19 schreef Spamblik het volgende:

[..]

Onder Toulouse's past 185 breed ook wel.
da's al beter maar het nog geen 195 met lage wangen.
trouwens, de meeste sportieve banden zijn niet te krijgen in 14"

en goed ik heb nou eenmaal geen toulouse velgen, maar deze 15" vts velgen (minder verkocht omdat ze minder mooi zijn uiteraard, maar standaard op een 16v)

als ik zelf ooit andere velgen zou kopen worden het toch 15" oz superturismo's in het wit
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56426824


Deze staan ook leuk
Calm down, please!
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:05:41 #267
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_56426916
Oewww, tvp. Heb zelf ook twee keer een AW11 gehad, eerst een '85-er en daarna een '89- er met T-bar. Als ik nog terug kon.... snik.
Gone.... :')
pi_56432960
Het kan nog steeds

wel grappig, de meeste met een aw11 kopen als opvolger een 106gti/saxo 16v .
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:08:58 #269
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_56437665
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:57 schreef _Drake_ het volgende:
Het kan nog steeds

wel grappig, de meeste met een aw11 kopen als opvolger een 106gti/saxo 16v .
Misschien, maar ze hadden beide bovengemiddeld veel onderhoud nodig, en ik ben zelf niet handig. Terwijl ik wel een auto nodig heb.

En soms werd ie vernield, dat was toen ik parkeerde in Nieuw-West, voordat ik een parkeervergunning had.... heeft me ook heel veel geld gekost. Ik noem spiegel, lak, banden.... zucht.

Nu worden alleen nog m'n nummerborden eens in de zoveel tijd gejat, waarschijnlijk omdat ik een 'gemiddelde' auto heb gekozen, die zelf geen vernielzuchtige reactie opwekt ofzo (?).

Maar dat neem ik op de koop toe. Lol. Mijn auto kan me inmiddels niet 'grijs' genoeg zijn. Hoe onopvallender hoe beter.....
Gone.... :')
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:28:36 #270
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56438113
Heb jij ook een AW11 gehad Drake?
pi_56448796
ja, dacht dat wel bekend was

  vrijdag 1 februari 2008 @ 17:36:51 #272
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56462691
Hoe bevalt de 106 tov de MR2?
Meer/minder onderstuur/overstuur... wegligging/grip etc
pi_56462718
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:42 schreef _Drake_ het volgende:
ja, dacht dat wel bekend was

[ afbeelding ]
Gave velgen waren dat
Calm down, please!
pi_56491846
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:36 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoe bevalt de 106 tov de MR2?
Meer/minder onderstuur/overstuur... wegligging/grip etc
De 106 is momenteel ook verkocht, maar beviel mij heeel erg goed, raar genoeg goed te vergelijken met een aw11maar dan een stuk makkelijker te rijden.

In de eerste instantie zijn bijde neutraal tot licht onderstuurd, tot je flink doorduwd en op de grens gaat zitten, de 106 blijft dan neutraal behalve als je gas loslaat dan kan je rekenen op flink wat overstuur. De aw11 wil nog wel eens plots meer overstuur gaan geven op de grens zonder dat je er specefiek om vraagt. In hele korte bochten heeft de aw11 een voordeel ivm je die makkelijk om zijn as laat draaien. De 106 heeft daar wat meer moeite mee, maar die is stabieler op de langere bocht.

Voor bijde geld sowieso een andere taktiek, de peugeot smijt je een bocht in en hou je vast op 1 snelheid. De aw11 voel je aan en laat je steeds harder gaan tot je merkt dat de achterkant lichtvoetig word en dan hou je die situatie vast. Een aw11 een bocht in gooien kan nog wel eens verkeerd aflopen, geld ook voor de 106 overgens te hard een bocht in is abrubt overstuur. Daarvan is hier een mooi voorbeeld van een filmpje die ik eens in elkaar heb gezet:

http://videos.streetfire.(...)267-99cf00ea995c.htm

Kwa vermogen t.o.v een 124pk versie aw11 is de 106 sneller, veel aggresiever in de acceleratie, een aw11 is erg lineair daarin. In mijn geval had de 106 wat mods en deed op de g-tech 0-100 in ~7.5 sec, top nooit echt getest maar dat kan mij weinig interreseren.

de aw11 is nooit een circuit opgeweest, de 106 heeft 13 sessies zandvoort gezien, alsmede de ring en zolder.

het zijn bijde zeer goede rijders auto's, dat is wat ik zelf ondervonden heb. Voor mij was de keuze om de aw11 weg te doen hetzelfde als Youp, het zijn zeer leuke auto's maar totaal niet praktisch, roest speelt daarin ook mee (hoewel de mijne daar weinig van had) en er ging altijd wel wat stuk. Ik moet helaas zeggen dat ik in de 106 meer plezier heb gehad.
Ik kan maar 1 auto in bezit hebben en de aw11 was dan ook een daily en dat is niet een goed idee geweest.

Overgens word de opvolger voor de 106 ws japans, maar dat hou ik nog even geheim

[ Bericht 3% gewijzigd door _Drake_ op 03-02-2008 00:44:48 ]
pi_56493763
Wat ik er niet aan snap, en das ff over de merken heen, ik zat van de week supervette bak zo'n AW11, en maatje van mij zie, ja maar die Corolla 1985 GTTi is NIET te vergelijken. Huh ?

Vond dat echt een VRESELIJK gave auto om te rijden. Wegligging helemaal kut stiekem. Dat liep hard.
1 van de 20 ooit in NL geleverd, maar 120 pk. Sjees dat liep hard met die naaimachine voorin met standaard
bruggen en standaard spaghettie.

De Astra C20XE is een lompe sleur, maar FENOMENALE wegligging met 8 cm verlaagt en Koni's op hard, a;s dat eindelijk gaat ben je eigenlijk weg, 106 GTi heb ik ook gereden, fenomenaal ook, wel korte wielbasis, dwars is ABRUPT, nieuwe 107 heb ik ook gereden, de 'aygo' zeg maar, dat is voor zijn wielbasis fenomenaal, die dondert hem wel zo radicaal achterom als je echt extreem doet, maar die heb je ook zo terug.

kHeb wel eens bij latere MR2 erin gezeten, dat kan verdomt hard door bocht, eigenaar vertelde me, als dit achter gaat heb je echt een dobber. Kortom, ik wil wel eens een AW11 rijden/meerijden, kwil nou wel eens weten.

Maffe is dat als ik bv de Toyota expert spreek hij zegt dat de wegligging van de vierkante gaten in voorbumper Corolla 1985 hoger inschat dan de AW11. Kan ik me dan niet voorstellen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  zondag 3 februari 2008 @ 08:03:56 #276
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56494666
quote:
Op zondag 3 februari 2008 00:30 schreef _Drake_ het volgende:
=informatief verhaal=
Thanks voor de info!
quote:
Overgens word de opvolger voor de 106 ws japans, maar dat hou ik nog even geheim
Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?
De opvolger van de AW11 gaat bij mij waarschijnlijk een Civic VTI worden (EG6)
pi_56494730
quote:
Op zondag 3 februari 2008 00:30 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Overgens word de opvolger voor de 106 ws japans, maar dat hou ik nog even geheim
Civic TypeR?

toch proberen te raden
Calm down, please!
pi_56494734
quote:
Op zondag 3 februari 2008 08:03 schreef Supra_Turbo het volgende:

Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?
De opvolger van de AW11 gaat bij mij waarschijnlijk een Civic VTI worden (EG6)
Lol .... mijn gok was in jouw geval dus goed
Maar EG6 ... heeft die al de Uber-Diff?

Dat wordt een diff regelen van een TypeR (EK9)

[ Bericht 5% gewijzigd door Googolplexian op 03-02-2008 08:52:03 ]
Calm down, please!
  zondag 3 februari 2008 @ 09:12:08 #279
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56494810
quote:
Op zondag 3 februari 2008 08:46 schreef Googolplexian het volgende:
Lol .... mijn gok was in jouw geval dus goed
Hoezo dacht je dat dan?

Een EK6 (en vooral de EK9 natuurlijk) zal technisch best een betere auto zijn, maar het model van de EG6 spreekt me meer aan.
pi_56496003
quote:
Op zondag 3 februari 2008 09:12 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Hoezo dacht je dat dan?

Een EK6 (en vooral de EK9 natuurlijk) zal technisch best een betere auto zijn, maar het model van de EG6 spreekt me meer aan.
^^ Weet niet ... als je voor een voorwiel aangedreven Japanner gaat dan is een Civic VTi / TypeR al snel een aantrekkelijke keuze vinnik.

Die LSD van de EK9 (die ook een B16A heeft) past dus zo op de EG6 (Die ik ook veel mooier vind).
Het verschil is aanzienlijk Gassen in de bochten met voorwielaandrijving!

edit : Ik geloof dat de lsd van de Integra TypeR (dus de B18 motor) ook op de B16A past. Not sure.

[ Bericht 5% gewijzigd door Googolplexian op 03-02-2008 11:51:42 ]
Calm down, please!
  zondag 3 februari 2008 @ 22:44:48 #281
182863 Michel4AGE
MR2 Ringtool
pi_56511628
EG/EK is een interessant chassis. Leuke basis voor circuitwerk, betaalbare mods en alles is te krijgen. Wel weer roest he.. achterschermen aiaiai zelfde als bij de Corolla's.
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
  zondag 3 februari 2008 @ 23:15:33 #282
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_56512848
http://www.toyotaclub.be/video/?fid=64

hier staat een leuk clipje over de mr2 moest direct aan dit topic denken
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_56517050
quote:
Op zondag 3 februari 2008 02:35 schreef PNG het volgende:
Wat ik er niet aan snap, en das ff over de merken heen, ik zat van de week supervette bak zo'n AW11, en maatje van mij zie, ja maar die Corolla 1985 GTTi is NIET te vergelijken. Huh ?

Vond dat echt een VRESELIJK gave auto om te rijden. Wegligging helemaal kut stiekem. Dat liep hard.
1 van de 20 ooit in NL geleverd, maar 120 pk. Sjees dat liep hard met die naaimachine voorin met standaard
bruggen en standaard spaghettie.

(...)

Maffe is dat als ik bv de Toyota expert spreek hij zegt dat de wegligging van de vierkante gaten in voorbumper Corolla 1985 hoger inschat dan de AW11. Kan ik me dan niet voorstellen.
De AE86 heeft dezelfde motor als de AW11 maar wel een gewichtsvoordeel van zo'n 150 kg (AE86 rond de 850 kg, AW11 rond de 1000 kg). Daardoor is de AE86 wat sneller, en dankzij z'n FR layout zeker veel controleerbaarder. De AW11 daarentegen heeft z'n massa netjes rond het middelpunt van de auto zitten en is daardoor sneller om z'n as te draaien, wat Drake ook al opmerkte. Bochten insturen met een MR2 is een groot feest, de MR2 laat zich perfect trailbraken en dat zorgt er samen met die snelle richtingsverandering voor dat je bij het inkomen van de bocht iedereen eruit remt en stuurt. Het uitaccelereren van een bocht is met een MR2 gevaarlijker; als je te vroeg op het gas gaat staan kan de kont plotseling besluiten dat hij liever aan de voorkant zit. Dat is bij een FF of FR makkelijker.
quote:
Op zondag 3 februari 2008 08:03 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]

Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?
De opvolger van de AW11 gaat bij mij waarschijnlijk een Civic VTI worden (EG6)
Moet je even op een ander forum kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')