Die kelken, F1 stylequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoop niet dat je het erg vind Youp
[afbeelding]
zeker welquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
Makkie als je een beetje handig bent.
6-Bak was wel ff hobbyen, maar achteraf viel het best mee.
Niks voor jou Youp?
20V'tje
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoop niet dat je het erg vind Youp
[afbeelding]
gewoon zo'n schuimsok over iedere kelk. goed inoliën en rijdenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 07:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Standaard zitten er een luchtfilterbox met een slang naar een grote metalen airbox/plenum met daarin rubberen 90 graden velocity stacks op de ITB's
Inclusief de bak ombouwen en alles erin hangen en pas maken heb ik nog geen 2 weken gedaan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:27 schreef Youp het volgende:
hoeveel werk is het ongeveer om het ding er in te bouwen... mijn AW11 is een daily driver dus lang stil staan is geen optie
Een echte die-hard rijdt zonder filtersquote:gewoon zo'n schuimsok over iedere kelk. goed inoliën en rijden
De vraag is dan natuurlijk: hoe lang?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:47 schreef Supra_Turbo het volgende:
..
Een echte die-hard rijdt zonder filters
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoop niet dat je het erg vind Youp
[afbeelding]
mwah, je komt niet zo heel snel aan 160+ pk met een gewone 4A-GE tevens is de koppelkromme van een blacktop veel gunstiger door VVT en het geluid van de ITB's is niet te evenaren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:32 schreef Baffer het volgende:
Ik zou gewoon wat pretspul kopen voor het blok dat je nu hebt, ben je goedkoper uit en alsnog even snel als met een 20v.
Blacktops zijn echt zwaar lekkere blokjes voor idd het geluid. (vriend heeft een Corolla E10 met een Blacktop, vorige zomer er ingebouwd)quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
mwah, je komt niet zo heel snel aan 160+ pk met een gewone 4A-GE tevens is de koppelkromme van een blacktop veel gunstiger door VVT en het geluid van de ITB's is niet te evenaren.
Je moet een blacktop nog op toeren houden voor wat koppel, maar vergeleken met een 4A-GE die 165 pk uit spuugt is het beter. Voor echt meer koppel, is een 4A-GZE natuurlijk de bom.
Bovendien is de betrouwbaarheid waarschijnlijk beter aangezien dit zo standaard uit de fabriek rolt.
daar zat ik zelf ook aan te denken.. paar nokkenassen, eventueel itb's, uitlaatspruitstuk en een mooi motormanagementquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:32 schreef Baffer het volgende:
Ik zou gewoon wat pretspul kopen voor het blok dat je nu hebt, ben je goedkoper uit en alsnog even snel als met een 20v.
Onderblok wel, maar de internals inderdaad niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:55 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Blacktops zijn echt zwaar lekkere blokjes voor idd het geluid. (vriend heeft een Corolla E10 met een Blacktop, vorige zomer er ingebouwd)
Maar wat dacht je van een silvertop met een turbo er op op lage druk? (dat is dan wel een homemade klus maar wel erg leuk). Misschien dat die vriend en ik er van de winter aan gaan beginnen met het verzamelen van onderdelen voor zo'n project alleen dan op een blacktop motor dus dat een lagedruk blijven helaas omdat die onderblokken niet zo heel sterk zijn![]()
Als je goed aan onderdelen kan komen, kan het goedkoper zijn.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:23 schreef Youp het volgende:
[..]
daar zat ik zelf ook aan te denken.. paar nokkenassen, eventueel itb's, uitlaatspruitstuk en een mooi motormanagement
maarja een blacktop is ook wel gaaf natuurlijk
het voordeel is dan dat je niet de hele kabelboom hoeft te vervangen en je hoeft natuurlijk niet moeilijk te doen met ophanging van het motorblok etc.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Onderblok wel, maar de internals inderdaad niet.
Die blacktop heeft "lichtgewicht" drijfstangen e.d. om zo snel mogelijk op toeren te kunnen komen, bovendien is de kop van een blacktop niet echt geschikt voor een turbo.
De silvertop heeft daarintegen dezelfde internals als de GZE (supercharger) en kan dus beter tegen een turbo.
[..]
Als je goed aan onderdelen kan komen, kan het goedkoper zijn.
Je hebt dan alleen 4 kleppen minder en je mist VVT
Ik weet nog een setje voor de liefhebberquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:56 schreef johnwoo het volgende:
Blacktop ITB's vind je bijna niet los
Dat is voor een straatauto dus geen optiequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:56 schreef johnwoo het volgende:
Dat je dan onderin weinig koppel hebt vergeleken met de VVT kop boeit niet zo, zo'n motor hou je toch gewoon tussen de 8000 en 11000 toeren
vertelquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 22:37 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik weet nog een setje voor de liefhebber
ah 25 kWquote:Op zondag 12 augustus 2007 22:01 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nou... ik denk dat ie... mwah... never
25kW
Die brommer topt op 190 oid
Met de 16-klepper kon ik 'm pas boven de 160 hebben.
En de 1e 10 meter omdat ik die kon launchen (OEM koppeling en harde 185's)
Nu is er geen launchen meer bij met de TRD koppelingsset en de 225's Pirelli P-Zero Nero's
Daar hebben heel veel Toyota's van voor de jaren 90 last van.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:39 schreef Supra_Turbo het volgende:
Een beetje wel ja.
Ik haal ze er een keer overal vanaf en dan spuit ik ze weer zwart.
Bij de Supra had ik precies hetzelfde probleem.
Daar bladderden de bovenste hoeklijstjes rond de voorruit af
ik zit nu zonder internet in Arnhem... duurt nog n week of misschien 2 voor ik internet (en een laptop) heb... dan kan ik weer een beetje actiever postenquote:Op zondag 2 september 2007 15:58 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoe is het met de emmer?
Nog wat aan gedaan?
Dank u, dank u!quote:
Ik had er ook van die rommel onder zitten.quote:Op woensdag 5 september 2007 00:31 schreef johnwoo het volgende:
1 woord... Champiro
Ik vond dat ik nog goed meekwam ondanks die banden
check pmquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:46 schreef Youp het volgende:
Hmm, ik denk dat hij de verkoop in gaat. Dit omdat ik veel lange afstanden rij. Ik heb iets jongers (en het liefst goedkopers) nodig...
Helaas is er niet echt te spreken van een project maargoed, wat wil je als arme student
ik verbruik 1:9 met het ding en ik rij veel snelweg. ik betaal 360 euro ofzo wegenbelasting per jaar en de verzekering is op mijn naam niet te betalen dus staat hij op naam van mn moeder.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:58 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nee man, houden die MR2!!
Ga je echt spijt van krijgen als je 'm weg doet
Je wil wat nieuwers EN goedkopers?
Iets goedkopers als in gebruik neem ik aan??
Dat zal dan een Alto gaan worden, want een 16V MR2 is behoorlijk zuinig!
Vooral bij constante snelheden!
1:9 met 120km/u is wel er veel!quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:30 schreef Youp het volgende:
ik verbruik 1:9 met het ding en ik rij veel snelweg.
Ik betaal met 2jr schadevrij bij Centraal Beheer een eurotje of 70-75/mnd (WA met een hoop extra's)quote:de verzekering is op mijn naam niet te betalen dus staat hij op naam van mn moeder.
Zit wat in, maar rotten doet ie toch wel.quote:hij staat telkens een week thuis weg te rotten en dan weer een week in arnhem. dat vind ik gewoon te zonde....
Heb je ook last van pop-out in de 5e versnelling??quote:hij is technisch in perfecte staat, alleen de synchromesh van de 2e versnelling begint te verslijten (is gewoon mee te rijden alleen op hoge toerentallen moet je zeer rustig schakelen, bij normaal rijgedrag is er niks aan de hand)
Dat is idd een bekend probleem.quote:de raammechanieken zijn versleten zoals bij elke AW11
Dat ga je er jammer genoeg waarschijnlijk niet voor krijgen.quote:mijn vraagprijs word 3950
ik rij dan op de snelweg meestal ook "iets" harderquote:Op zondag 20 januari 2008 13:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
1:9 met 120km/u is wel er veel!
Mijn 16V was een stuk zuiniger!
[..]
op mn moeders naam kost het 7 euro per maand, het is een klassieker voor de verzekering. alleen WA kost op mijn naam al 77 euro per maand (klassieker niet mogelijk met mijn leeftijd)quote:Ik betaal met 2jr schadevrij bij Centraal Beheer een eurotje of 70-75/mnd (WA met een hoop extra's)
[..]
In een garage nietquote:Zit wat in, maar rotten doet ie toch wel.
[..]
nopequote:Heb je ook last van pop-out in de 5e versnelling??
[..]
Ik heb er bij een autobedrijf 3250 voor betaald en ongeveer 800-850 uitgegeven aan onderhoud en vervangen van technische onderdelen. 3950 is vraagprijs, er valt nog te handelen dusquote:Dat is idd een bekend probleem.
Voor bijna niks kun je een vervangend tandwiel kopen
[..]
Dat ga je er jammer genoeg waarschijnlijk niet voor krijgen.
Voor 4000 Euro heb je ook al (redelijk) goede SW20.
Dank jequote:Ik wil je de verkoop absoluut niet dwars zitten, maar ik zeg het je maar ff.
Suc6 met de verkoop!
quote:Hij gaat helaas in de verkoop omdat hij niet praktisch genoeg is.
MR2 AW11 bouwjaar 1986 amerikaans model.
122.600 miles.
De Toyota is helemaal origineel, zelfs de originele toyota radio zit er nog in alleen zijn de originele speakertjes vervangen door een setje VDO Dayton speakers. Ook heb ik een K&N 57i kitje aangepast en gemonteerd (dit is voor een amerikaan niet gewoon verkrijgbaar dus het moet aangepast worden). Hij is niet rot alleen achter het rechter achterwiel zijn wat blaasjes ontstaan. De bodem en de rest is keihard en toont geen sporen van roest. De banden hebben nog genoeg profiel en de remschijven en remblokken zijn als nieuw. Achter zitten er nieuwe remblokken op. Technisch is deze toyota in topstaat een puntje alleen is de synchromesh van de 2e versnelling, deze heeft zijn beste tijd gehad maar bij normaal rijgedrag merk je daar nog niks van. Enkel met schakelen bij hogere toeren is het merkbaar. Ook zijn tandwieltjes van de electrische ramen versleten. Optisch is hij helaas in iets mindere staat, hij heeft de nodige gebruikssporen.
Hij is sinds juni/juli ongeveer in mijn bezit en ik heb er praktisch alleen maar lange snelwegritten mee gemaakt.
Alles werkt aan deze MR2 dus ook de oliedrukmeter, temperatuurmeter, brandstofmeter, spanningsmeter alle indicatielampjes en aanwijzers.
Verder is recent allemaal vervangen:
-De dynamo, vervogen door een verse Bosch ruildynamo (nieuw dus)
-De accu
-Het oliefilter
-Luchtfilter (K&N)
-De olie
-De distributieriem met spanrol
-De waterpomp
-Het koelwater
-De bougies (de bougies die toyota origineel opgeeft, +-28 euro per stuk)
-De remblokken achter
-De koppeling
-Ruitenwisserbladen
Bezichtigen op een brug is mogelijk.
Vraagprijs 3950 of doe een goed bod.
Nog vragen? stel ze gerust.
Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofdquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:55 schreef eer-ik het volgende:
Leuke karretjes
imo alleen jammer dat niet die vts velgies eronder zitten...
Deze dingen: [ afbeelding ]
Ik heb echt 0% verstand van banden en velgenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:49 schreef Youp het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofd
deze velgen zijn een maat groter als die toulouse velgen en een maat breder. ook is de band een stukje platter, dit vertaald zich allemaal in meer grip en beter weggedragquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:06 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb echt 0% verstand van banden en velgen
Weet alleen maar wat ik mooi vind
Anyhow, mooi en leuk karretje
Onder Toulouse's past 185 breed ook wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:49 schreef Youp het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofd
da's al beter maar het nog geen 195 met lage wangen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:19 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Onder Toulouse's past 185 breed ook wel.
Misschien, maar ze hadden beide bovengemiddeld veel onderhoud nodig, en ik ben zelf niet handig. Terwijl ik wel een auto nodig heb.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:57 schreef _Drake_ het volgende:
Het kan nog steeds
wel grappig, de meeste met een aw11 kopen als opvolger een 106gti/saxo 16v .
Gave velgen waren datquote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:42 schreef _Drake_ het volgende:
ja, dacht dat wel bekend was
[ afbeelding ]
De 106 is momenteel ook verkocht, maar beviel mij heeel erg goed, raar genoeg goed te vergelijken met een aw11maar dan een stuk makkelijker te rijden.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:36 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoe bevalt de 106 tov de MR2?
Meer/minder onderstuur/overstuur... wegligging/grip etc
Thanks voor de info!quote:Op zondag 3 februari 2008 00:30 schreef _Drake_ het volgende:
=informatief verhaal=
Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?quote:Overgens word de opvolger voor de 106 ws japans, maar dat hou ik nog even geheim![]()
Civic TypeR?quote:Op zondag 3 februari 2008 00:30 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
Overgens word de opvolger voor de 106 ws japans, maar dat hou ik nog even geheim![]()
Lol .... mijn gok was in jouw geval dus goedquote:Op zondag 3 februari 2008 08:03 schreef Supra_Turbo het volgende:
Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?
De opvolger van de AW11 gaat bij mij waarschijnlijk een Civic VTI worden (EG6)
Hoezo dacht je dat dan?quote:Op zondag 3 februari 2008 08:46 schreef Googolplexian het volgende:
Lol .... mijn gok was in jouw geval dus goed
^^ Weet niet ... als je voor een voorwiel aangedreven Japanner gaat dan is een Civic VTi / TypeR al snel een aantrekkelijke keuze vinnik.quote:Op zondag 3 februari 2008 09:12 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Hoezo dacht je dat dan?![]()
Een EK6 (en vooral de EK9 natuurlijk) zal technisch best een betere auto zijn, maar het model van de EG6 spreekt me meer aan.
De AE86 heeft dezelfde motor als de AW11 maar wel een gewichtsvoordeel van zo'n 150 kg (AE86 rond de 850 kg, AW11 rond de 1000 kg). Daardoor is de AE86 wat sneller, en dankzij z'n FR layout zeker veel controleerbaarder. De AW11 daarentegen heeft z'n massa netjes rond het middelpunt van de auto zitten en is daardoor sneller om z'n as te draaien, wat Drake ook al opmerkte. Bochten insturen met een MR2 is een groot feest, de MR2 laat zich perfect trailbraken en dat zorgt er samen met die snelle richtingsverandering voor dat je bij het inkomen van de bocht iedereen eruit remt en stuurt. Het uitaccelereren van een bocht is met een MR2 gevaarlijker; als je te vroeg op het gas gaat staan kan de kont plotseling besluiten dat hij liever aan de voorkant zit. Dat is bij een FF of FR makkelijker.quote:Op zondag 3 februari 2008 02:35 schreef PNG het volgende:
Wat ik er niet aan snap, en das ff over de merken heen, ik zat van de week supervette bak zo'n AW11, en maatje van mij zie, ja maar die Corolla 1985 GTTi is NIET te vergelijken. Huh ?
Vond dat echt een VRESELIJK gave auto om te rijden. Wegligging helemaal kut stiekem. Dat liep hard.
1 van de 20 ooit in NL geleverd, maar 120 pk. Sjees dat liep hard met die naaimachine voorin met standaard
bruggen en standaard spaghettie.
(...)
Maffe is dat als ik bv de Toyota expert spreek hij zegt dat de wegligging van de vierkante gaten in voorbumper Corolla 1985 hoger inschat dan de AW11. Kan ik me dan niet voorstellen.
Moet je even op een ander forum kijkenquote:Op zondag 3 februari 2008 08:03 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?
De opvolger van de AW11 gaat bij mij waarschijnlijk een Civic VTI worden (EG6)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |