abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:53:42 #201
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52271735
Hoop niet dat je het erg vind Youp
pi_52271968
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoop niet dat je het erg vind Youp
[afbeelding]
Die kelken, F1 style
Moet fantastisch klinken...
pi_52274477
vetjes, er zit normaal toch wel een een luchtfilter op mag ik hopen?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 07:38:44 #204
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52277587
Standaard zitten er een luchtfilterbox met een slang naar een grote metalen airbox/plenum met daarin rubberen 90 graden velocity stacks op de ITB's
pi_52278071
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
Makkie als je een beetje handig bent.
6-Bak was wel ff hobbyen, maar achteraf viel het best mee.

Niks voor jou Youp?
20V'tje
zeker wel en met een 5bak er op was ik ook al gelukkig maar wat kost zo'n grapje nou? en hoeveel werk is het ongeveer om het ding er in te bouwen... mijn AW11 is een daily driver dus lang stil staan is geen optie... en voorlopig heb ik er toch ff de centen niet voor maargoed dat komt nog wel omdat dit een meerjaren project is
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoop niet dat je het erg vind Youp
[afbeelding]
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 07:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Standaard zitten er een luchtfilterbox met een slang naar een grote metalen airbox/plenum met daarin rubberen 90 graden velocity stacks op de ITB's
gewoon zo'n schuimsok over iedere kelk. goed inoliën en rijden
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:47:00 #206
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52278282
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:27 schreef Youp het volgende:
hoeveel werk is het ongeveer om het ding er in te bouwen... mijn AW11 is een daily driver dus lang stil staan is geen optie
Inclusief de bak ombouwen en alles erin hangen en pas maken heb ik nog geen 2 weken gedaan.
En dan heb ik het nog rustig aan gedaan.
Ik moest alleen lang wachten op de kabelboom door de kut douane hier!
quote:
gewoon zo'n schuimsok over iedere kelk. goed inoliën en rijden
Een echte die-hard rijdt zonder filters
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:54:25 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52278355
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:47 schreef Supra_Turbo het volgende:

..

Een echte die-hard rijdt zonder filters
De vraag is dan natuurlijk: hoe lang?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52278856
Wow gaaf spul die blacktop!
pi_52279340
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:53 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoop niet dat je het erg vind Youp
[afbeelding]

Een echte motor <3
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:15:31 #210
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52279442
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:38 schreef johnwoo het volgende:
Wow gaaf spul die blacktop!
Die SW20 van jouw is pas gaaf!!
pi_52281239
Ik zou gewoon wat pretspul kopen voor het blok dat je nu hebt, ben je goedkoper uit en alsnog even snel als met een 20v.
pi_52281451
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:32 schreef Baffer het volgende:
Ik zou gewoon wat pretspul kopen voor het blok dat je nu hebt, ben je goedkoper uit en alsnog even snel als met een 20v.
mwah, je komt niet zo heel snel aan 160+ pk met een gewone 4A-GE tevens is de koppelkromme van een blacktop veel gunstiger door VVT en het geluid van de ITB's is niet te evenaren.
Je moet een blacktop nog op toeren houden voor wat koppel, maar vergeleken met een 4A-GE die 165 pk uit spuugt is het beter. Voor echt meer koppel, is een 4A-GZE natuurlijk de bom.
Bovendien is de betrouwbaarheid waarschijnlijk beter aangezien dit zo standaard uit de fabriek rolt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 11-08-2007 12:52:26 ]
pi_52285293
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

mwah, je komt niet zo heel snel aan 160+ pk met een gewone 4A-GE tevens is de koppelkromme van een blacktop veel gunstiger door VVT en het geluid van de ITB's is niet te evenaren.
Je moet een blacktop nog op toeren houden voor wat koppel, maar vergeleken met een 4A-GE die 165 pk uit spuugt is het beter. Voor echt meer koppel, is een 4A-GZE natuurlijk de bom.
Bovendien is de betrouwbaarheid waarschijnlijk beter aangezien dit zo standaard uit de fabriek rolt.
Blacktops zijn echt zwaar lekkere blokjes voor idd het geluid. (vriend heeft een Corolla E10 met een Blacktop, vorige zomer er ingebouwd)

Maar wat dacht je van een silvertop met een turbo er op op lage druk? (dat is dan wel een homemade klus maar wel erg leuk). Misschien dat die vriend en ik er van de winter aan gaan beginnen met het verzamelen van onderdelen voor zo'n project alleen dan op een blacktop motor dus dat een lagedruk blijven helaas omdat die onderblokken niet zo heel sterk zijn
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_52285785
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:32 schreef Baffer het volgende:
Ik zou gewoon wat pretspul kopen voor het blok dat je nu hebt, ben je goedkoper uit en alsnog even snel als met een 20v.
daar zat ik zelf ook aan te denken.. paar nokkenassen, eventueel itb's, uitlaatspruitstuk en een mooi motormanagement

maarja een blacktop is ook wel gaaf natuurlijk
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52287375
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:55 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Blacktops zijn echt zwaar lekkere blokjes voor idd het geluid. (vriend heeft een Corolla E10 met een Blacktop, vorige zomer er ingebouwd)

Maar wat dacht je van een silvertop met een turbo er op op lage druk? (dat is dan wel een homemade klus maar wel erg leuk). Misschien dat die vriend en ik er van de winter aan gaan beginnen met het verzamelen van onderdelen voor zo'n project alleen dan op een blacktop motor dus dat een lagedruk blijven helaas omdat die onderblokken niet zo heel sterk zijn
Onderblok wel, maar de internals inderdaad niet.
Die blacktop heeft "lichtgewicht" drijfstangen e.d. om zo snel mogelijk op toeren te kunnen komen, bovendien is de kop van een blacktop niet echt geschikt voor een turbo.

De silvertop heeft daarintegen dezelfde internals als de GZE (supercharger) en kan dus beter tegen een turbo.
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:23 schreef Youp het volgende:

[..]

daar zat ik zelf ook aan te denken.. paar nokkenassen, eventueel itb's, uitlaatspruitstuk en een mooi motormanagement

maarja een blacktop is ook wel gaaf natuurlijk
Als je goed aan onderdelen kan komen, kan het goedkoper zijn.
Je hebt dan alleen 4 kleppen minder en je mist VVT
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:04:24 #216
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52287690
Turbo hoort niet bij zo'n auto/motor vind ik.
Gewoon NA houden
GZE ben ik ook geen fan van
pi_52289699
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Onderblok wel, maar de internals inderdaad niet.
Die blacktop heeft "lichtgewicht" drijfstangen e.d. om zo snel mogelijk op toeren te kunnen komen, bovendien is de kop van een blacktop niet echt geschikt voor een turbo.

De silvertop heeft daarintegen dezelfde internals als de GZE (supercharger) en kan dus beter tegen een turbo.
[..]

Als je goed aan onderdelen kan komen, kan het goedkoper zijn.
Je hebt dan alleen 4 kleppen minder en je mist VVT
het voordeel is dan dat je niet de hele kabelboom hoeft te vervangen en je hoeft natuurlijk niet moeilijk te doen met ophanging van het motorblok etc.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52292852
Ik denk dat een 20v swap goedkoper is dan een 16v naar 170 pk te krijgen. Losse ITB's bijvoorbeeld zijn al erg prijzig. Blacktop ITB's vind je bijna niet los, en bv TODA vraagt best een forse prijs voor hun 4A-GE ITB's...

Als geld geen rol speelt en je gaat puur voor de (n/a) power dan ben je overigens het best uit met een 16v kop met 4A-GZE onderblok. De 20v kop is net wat te complex/delicaat voor ruim over de 200 pk. Alle echt hoog vermogens (200++ pk) 4A's zijn 16v's. Dat je dan onderin weinig koppel hebt vergeleken met de VVT kop boeit niet zo, zo'n motor hou je toch gewoon tussen de 8000 en 11000 toeren
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:37:25 #219
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52293921
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:56 schreef johnwoo het volgende:
Blacktop ITB's vind je bijna niet los
Ik weet nog een setje voor de liefhebber
pi_52306918
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:56 schreef johnwoo het volgende:
Dat je dan onderin weinig koppel hebt vergeleken met de VVT kop boeit niet zo, zo'n motor hou je toch gewoon tussen de 8000 en 11000 toeren
Dat is voor een straatauto dus geen optie
pi_52307231
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 22:37 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ik weet nog een setje voor de liefhebber
vertel
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52307557
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:42 schreef Youp het volgende:

[..]

vertel
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:07:53 #223
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:49:36 #224
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52313947
Voor wat filmpjes, klik hier
pi_52314034
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:49 schreef Supra_Turbo het volgende:
Voor wat filmpjes, klik hier
Behoorlijk rap..
wat zijn de 0 -200 specs van die motorfiets?
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:01:14 #226
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52314291
Nou... ik denk dat ie... mwah... never
25kW
Die brommer topt op 190 oid

Met de 16-klepper kon ik 'm pas boven de 160 hebben.
En de 1e 10 meter omdat ik die kon launchen (OEM koppeling en harde 185's)
Nu is er geen launchen meer bij met de TRD koppelingsset en de 225's Pirelli P-Zero Nero's
pi_52314772
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:01 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nou... ik denk dat ie... mwah... never
25kW
Die brommer topt op 190 oid

Met de 16-klepper kon ik 'm pas boven de 160 hebben.
En de 1e 10 meter omdat ik die kon launchen (OEM koppeling en harde 185's)
Nu is er geen launchen meer bij met de TRD koppelingsset en de 225's Pirelli P-Zero Nero's
ah 25 kW
pi_52325643
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:07 schreef Supra_Turbo het volgende:
Klik
mooi dingetje
pi_52461324
zo ik heb nu mn eerste weekje in Arnhem vertoefd en ik heb daar helaas nog geen internet.... deze week reed n maat van me en komende week ben ik aan de beurt... morgen maar even kijken of ik op het werk tijd heb om mn voorbandjes te balanceren want hij trilt nogal wat in het stuur bij 100-110km/h
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:54:26 #230
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52464788
Maak eens een mooie fotoshoot van je emmertje
Hij is het waard!
pi_52472288
dat kan ik dit weekend wel doen

trouwens heb jij ook het probleem (gehad) van afbladerende lijsten? vooral de lijsten op de a-stijl en boven het deurraam zijn bij mij af aan het bladeren...
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:39:23 #232
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52472549
Een beetje wel ja.
Ik haal ze er een keer overal vanaf en dan spuit ik ze weer zwart.

Bij de Supra had ik precies hetzelfde probleem.
Daar bladderden de bovenste hoeklijstjes rond de voorruit af
pi_52474343
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:39 schreef Supra_Turbo het volgende:
Een beetje wel ja.
Ik haal ze er een keer overal vanaf en dan spuit ik ze weer zwart.

Bij de Supra had ik precies hetzelfde probleem.
Daar bladderden de bovenste hoeklijstjes rond de voorruit af
Daar hebben heel veel Toyota's van voor de jaren 90 last van.
pi_52483869
vanmiddag na het werk even snel gepoetst en snel wat fototjes geschoten ze zijn wel geresized tot 1024*768 voor het forumgemak...
en zodat je de beschadigingen niet ziet

ik heb de velgen niet gebalanceerd omdat ik de auto van m'n pa bij me had. die was nog wat meer toe aan een poetsbeurt

lekker blinken in de zon





















[ Bericht 2% gewijzigd door Youp op 19-08-2007 11:54:44 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52484307
Blijft een leuk ding.
  zondag 2 september 2007 @ 15:58:34 #236
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52892573
Hoe is het met de emmer?
Nog wat aan gedaan?
  maandag 3 september 2007 @ 18:10:09 #237
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52921376
Geen updates?
Tot die tijd spam ik ff een filmpje van mijn emmertje
http://www.youtube.com/watch?v=LBkrMo8z4KI
pi_52950676
wat is up met die gillende banden joh
pi_52950716
1 woord... Champiro
Ik vond dat ik nog goed meekwam ondanks die banden (2e bij autox, gedeeld 7e van 19 bij slalom dankzij de schuiver van filmpje 2 )

[ Bericht 4% gewijzigd door johnwoo op 05-09-2007 00:39:08 ]
pi_52962308
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:58 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoe is het met de emmer?
Nog wat aan gedaan?
ik zit nu zonder internet in Arnhem... duurt nog n week of misschien 2 voor ik internet (en een laptop) heb... dan kan ik weer een beetje actiever posten heb verder niks meer gedaan buiten de wielen balanceren
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 september 2007 @ 17:48:05 #242
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52963048
quote:
Op woensdag 5 september 2007 00:17 schreef johnwoo het volgende:
Hij klinkt echt goed die 20v
Dank u, dank u!

quote:
Op woensdag 5 september 2007 00:31 schreef johnwoo het volgende:
1 woord... Champiro
Ik vond dat ik nog goed meekwam ondanks die banden
Ik had er ook van die rommel onder zitten.
Echte Sunny bandjes (185/60 14)
Keihard waren ze!
Op nat 0,0 grip en op droog ook niet, als ze warm werden.
Economische rommel!

De Pirelli P-Zero Nero's die er nu onder zitten (215/40 16) zijn 100x beter!!
pi_56077073
Hmm, ik denk dat hij de verkoop in gaat. Dit omdat ik veel lange afstanden rij. Ik heb iets jongers (en het liefst goedkopers) nodig...

Helaas is er niet echt te spreken van een project maargoed, wat wil je als arme student
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:58:37 #244
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56082159
Nee man, houden die MR2!!
Ga je echt spijt van krijgen als je 'm weg doet

Je wil wat nieuwers EN goedkopers?
Iets goedkopers als in gebruik neem ik aan??
Dat zal dan een Alto gaan worden, want een 16V MR2 is behoorlijk zuinig!
Vooral bij constante snelheden!
pi_56087458
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:46 schreef Youp het volgende:
Hmm, ik denk dat hij de verkoop in gaat. Dit omdat ik veel lange afstanden rij. Ik heb iets jongers (en het liefst goedkopers) nodig...

Helaas is er niet echt te spreken van een project maargoed, wat wil je als arme student
check pm
pi_56099561
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:58 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nee man, houden die MR2!!
Ga je echt spijt van krijgen als je 'm weg doet

Je wil wat nieuwers EN goedkopers?
Iets goedkopers als in gebruik neem ik aan??
Dat zal dan een Alto gaan worden, want een 16V MR2 is behoorlijk zuinig!
Vooral bij constante snelheden!
ik verbruik 1:9 met het ding en ik rij veel snelweg. ik betaal 360 euro ofzo wegenbelasting per jaar en de verzekering is op mijn naam niet te betalen dus staat hij op naam van mn moeder.

daarbij is het een oude auto en hij moet buiten staan. hij staat telkens een week thuis weg te rotten en dan weer een week in arnhem. dat vind ik gewoon te zonde....

het is een erg leuke auto, dat klopt maarja...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56099835
trouwens voor de geintresseerden

mijn vraagprijs word 3950. er zijn veel technische dingen aan vervangen. er zit een nieuwe waterpomp op, nieuwe distributieriem, nieuwe spanrol, een nieuwe dynamo, nieuwe accu, nieuw oliefilter, nieuwe olie, VDO Dayton speakers, etc. etc. etc. dit staat ook allemaal in dit topic beschreven.

ik moet alleen eerst nog even een klein probleempje oplossen omdat ik de motor af heb gespoten met water en nu doet de ontsteking gek. hij gaat definitief in de verkoop als dit degelijk gerepareerd is.

hij is technisch in perfecte staat, alleen de synchromesh van de 2e versnelling begint te verslijten (is gewoon mee te rijden alleen op hoge toerentallen moet je zeer rustig schakelen, bij normaal rijgedrag is er niks aan de hand) en de raammechanieken zijn versleten zoals bij elke AW11. het lakwerk is niet al te mooi maar hij is wel helemaal hard. alleen achter het rechter achterwiel beginnen wat blaasjes op te komen. dit is nog goed te repareren zonder ontzettende operatie.

als er nog vragen zijn dan beantwoord ik ze graag

[ Bericht 1% gewijzigd door Youp op 17-01-2008 20:24:51 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56175972
hij loopt weer als een zonnetje
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 20 januari 2008 @ 13:53:40 #249
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56176499
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:30 schreef Youp het volgende:
ik verbruik 1:9 met het ding en ik rij veel snelweg.
1:9 met 120km/u is wel er veel!
Mijn 16V was een stuk zuiniger!
quote:
de verzekering is op mijn naam niet te betalen dus staat hij op naam van mn moeder.
Ik betaal met 2jr schadevrij bij Centraal Beheer een eurotje of 70-75/mnd (WA met een hoop extra's)
quote:
hij staat telkens een week thuis weg te rotten en dan weer een week in arnhem. dat vind ik gewoon te zonde....
Zit wat in, maar rotten doet ie toch wel.
quote:
hij is technisch in perfecte staat, alleen de synchromesh van de 2e versnelling begint te verslijten (is gewoon mee te rijden alleen op hoge toerentallen moet je zeer rustig schakelen, bij normaal rijgedrag is er niks aan de hand)
Heb je ook last van pop-out in de 5e versnelling??
quote:
de raammechanieken zijn versleten zoals bij elke AW11
Dat is idd een bekend probleem.
Voor bijna niks kun je een vervangend tandwiel kopen
quote:
mijn vraagprijs word 3950
Dat ga je er jammer genoeg waarschijnlijk niet voor krijgen.
Voor 4000 Euro heb je ook al (redelijk) goede SW20.

Ik wil je de verkoop absoluut niet dwars zitten, maar ik zeg het je maar ff.
Suc6 met de verkoop!
pi_56177186
quote:
Op zondag 20 januari 2008 13:53 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

1:9 met 120km/u is wel er veel!
Mijn 16V was een stuk zuiniger!
[..]
ik rij dan op de snelweg meestal ook "iets" harder TVIS is eigenlijk altijd open... en op zaterdags naar mn werk is een wat korter stukje (op en neer 30km binnendoor) dus het gemiddelde daarvan ongeveer is 1:9-1:10
quote:
Ik betaal met 2jr schadevrij bij Centraal Beheer een eurotje of 70-75/mnd (WA met een hoop extra's)
[..]
op mn moeders naam kost het 7 euro per maand, het is een klassieker voor de verzekering. alleen WA kost op mijn naam al 77 euro per maand (klassieker niet mogelijk met mijn leeftijd)
quote:
Zit wat in, maar rotten doet ie toch wel.
[..]
In een garage niet en die van mij rot nog niet en dat wil ik zo houden.
quote:
Heb je ook last van pop-out in de 5e versnelling??
[..]
nope
quote:
Dat is idd een bekend probleem.
Voor bijna niks kun je een vervangend tandwiel kopen
[..]

Dat ga je er jammer genoeg waarschijnlijk niet voor krijgen.
Voor 4000 Euro heb je ook al (redelijk) goede SW20.
Ik heb er bij een autobedrijf 3250 voor betaald en ongeveer 800-850 uitgegeven aan onderhoud en vervangen van technische onderdelen. 3950 is vraagprijs, er valt nog te handelen dus
quote:
Ik wil je de verkoop absoluut niet dwars zitten, maar ik zeg het je maar ff.
Suc6 met de verkoop!
Dank je
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')