abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56177244
even de echte advertentietekst:
quote:
Hij gaat helaas in de verkoop omdat hij niet praktisch genoeg is.

MR2 AW11 bouwjaar 1986 amerikaans model.

122.600 miles.

De Toyota is helemaal origineel, zelfs de originele toyota radio zit er nog in alleen zijn de originele speakertjes vervangen door een setje VDO Dayton speakers. Ook heb ik een K&N 57i kitje aangepast en gemonteerd (dit is voor een amerikaan niet gewoon verkrijgbaar dus het moet aangepast worden). Hij is niet rot alleen achter het rechter achterwiel zijn wat blaasjes ontstaan. De bodem en de rest is keihard en toont geen sporen van roest. De banden hebben nog genoeg profiel en de remschijven en remblokken zijn als nieuw. Achter zitten er nieuwe remblokken op. Technisch is deze toyota in topstaat een puntje alleen is de synchromesh van de 2e versnelling, deze heeft zijn beste tijd gehad maar bij normaal rijgedrag merk je daar nog niks van. Enkel met schakelen bij hogere toeren is het merkbaar. Ook zijn tandwieltjes van de electrische ramen versleten. Optisch is hij helaas in iets mindere staat, hij heeft de nodige gebruikssporen.

Hij is sinds juni/juli ongeveer in mijn bezit en ik heb er praktisch alleen maar lange snelwegritten mee gemaakt.

Alles werkt aan deze MR2 dus ook de oliedrukmeter, temperatuurmeter, brandstofmeter, spanningsmeter alle indicatielampjes en aanwijzers.

Verder is recent allemaal vervangen:

-De dynamo, vervogen door een verse Bosch ruildynamo (nieuw dus)
-De accu
-Het oliefilter
-Luchtfilter (K&N)
-De olie
-De distributieriem met spanrol
-De waterpomp
-Het koelwater
-De bougies (de bougies die toyota origineel opgeeft, +-28 euro per stuk)
-De remblokken achter
-De koppeling
-Ruitenwisserbladen

Bezichtigen op een brug is mogelijk.
Vraagprijs 3950 of doe een goed bod.
Nog vragen? stel ze gerust.
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 20 januari 2008 @ 15:45:17 #252
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_56179466
Had em graag van je willen kopen, heb em alleen niet nodig. Dan zou ie misschien 1 keer per week gebruikt worden, en daar issie toch wat te duur voor
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_56373558
Ik heb al een nieuwe auto gekocht

prijs mag wat omlaag, 3400 euro vraagprijs.
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:18:34 #254
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_56378482
We willen natuurlijk ook weten wat voor een nieuwe auto je gekocht hebt
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_56379465
een Saxo VTS 16v van november 2002

107.000 km op de teller en optisch (op wat steenslag na) in nieuwstaat. ook onder de motorkap, alles is zeer netjes hij was van de eerste eigenaar, altijd dealer onderhouden, onderhoudshistorie bekend.

Ik ga hem donderdag ophalen dus ik heb nog geen foto's buiten de foto's in de advertentie.

zie hier:










lekker rap, lekker licht, lekker goedkoop, lekkere wegligging wat wil je nog meer
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:55:21 #256
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56380464
Leuke karretjes
imo alleen jammer dat niet die vts velgies eronder zitten...
Deze dingen:
Signature.
pi_56381781
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:55 schreef eer-ik het volgende:
Leuke karretjes
imo alleen jammer dat niet die vts velgies eronder zitten...
Deze dingen: [ afbeelding ]
Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofd
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56381876
Je gaat er wel wat jaartjes op vooruit Idd jmmr van de VTS-velgen, en hij heeft behoorlijk hoogtevrees
pi_56381909
Ik heb overigens altijd zo'n gruwelijke hekel aan handelaren die met bandenzwart lopen te smijten....

Wel mooie auto hoor
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:06:10 #260
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56382164
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:49 schreef Youp het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofd
Ik heb echt 0% verstand van banden en velgen
Weet alleen maar wat ik mooi vind

Anyhow, mooi en leuk karretje
Signature.
pi_56417687
Mooie auto, Youp!

Na-aper
pi_56417736
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:06 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik heb echt 0% verstand van banden en velgen
Weet alleen maar wat ik mooi vind

Anyhow, mooi en leuk karretje
deze velgen zijn een maat groter als die toulouse velgen en een maat breder. ook is de band een stukje platter, dit vertaald zich allemaal in meer grip en beter weggedrag
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56417836
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:44 schreef BazzoS het volgende:
Mooie auto, Youp!

Na-aper
bwehehe, wij hadden al een sax vts in 2001 hoor
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:19:42 #264
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_56422650
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:49 schreef Youp het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofd
Onder Toulouse's past 185 breed ook wel.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_56426480
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:19 schreef Spamblik het volgende:

[..]

Onder Toulouse's past 185 breed ook wel.
da's al beter maar het nog geen 195 met lage wangen.
trouwens, de meeste sportieve banden zijn niet te krijgen in 14"

en goed ik heb nou eenmaal geen toulouse velgen, maar deze 15" vts velgen (minder verkocht omdat ze minder mooi zijn uiteraard, maar standaard op een 16v)

als ik zelf ooit andere velgen zou kopen worden het toch 15" oz superturismo's in het wit
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56426824


Deze staan ook leuk
Calm down, please!
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:05:41 #267
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_56426916
Oewww, tvp. Heb zelf ook twee keer een AW11 gehad, eerst een '85-er en daarna een '89- er met T-bar. Als ik nog terug kon.... snik.
Gone.... :')
pi_56432960
Het kan nog steeds

wel grappig, de meeste met een aw11 kopen als opvolger een 106gti/saxo 16v .
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:08:58 #269
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_56437665
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:57 schreef _Drake_ het volgende:
Het kan nog steeds

wel grappig, de meeste met een aw11 kopen als opvolger een 106gti/saxo 16v .
Misschien, maar ze hadden beide bovengemiddeld veel onderhoud nodig, en ik ben zelf niet handig. Terwijl ik wel een auto nodig heb.

En soms werd ie vernield, dat was toen ik parkeerde in Nieuw-West, voordat ik een parkeervergunning had.... heeft me ook heel veel geld gekost. Ik noem spiegel, lak, banden.... zucht.

Nu worden alleen nog m'n nummerborden eens in de zoveel tijd gejat, waarschijnlijk omdat ik een 'gemiddelde' auto heb gekozen, die zelf geen vernielzuchtige reactie opwekt ofzo (?).

Maar dat neem ik op de koop toe. Lol. Mijn auto kan me inmiddels niet 'grijs' genoeg zijn. Hoe onopvallender hoe beter.....
Gone.... :')
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:28:36 #270
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56438113
Heb jij ook een AW11 gehad Drake?
pi_56448796
ja, dacht dat wel bekend was

  vrijdag 1 februari 2008 @ 17:36:51 #272
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56462691
Hoe bevalt de 106 tov de MR2?
Meer/minder onderstuur/overstuur... wegligging/grip etc
pi_56462718
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:42 schreef _Drake_ het volgende:
ja, dacht dat wel bekend was

[ afbeelding ]
Gave velgen waren dat
Calm down, please!
pi_56491846
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:36 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoe bevalt de 106 tov de MR2?
Meer/minder onderstuur/overstuur... wegligging/grip etc
De 106 is momenteel ook verkocht, maar beviel mij heeel erg goed, raar genoeg goed te vergelijken met een aw11maar dan een stuk makkelijker te rijden.

In de eerste instantie zijn bijde neutraal tot licht onderstuurd, tot je flink doorduwd en op de grens gaat zitten, de 106 blijft dan neutraal behalve als je gas loslaat dan kan je rekenen op flink wat overstuur. De aw11 wil nog wel eens plots meer overstuur gaan geven op de grens zonder dat je er specefiek om vraagt. In hele korte bochten heeft de aw11 een voordeel ivm je die makkelijk om zijn as laat draaien. De 106 heeft daar wat meer moeite mee, maar die is stabieler op de langere bocht.

Voor bijde geld sowieso een andere taktiek, de peugeot smijt je een bocht in en hou je vast op 1 snelheid. De aw11 voel je aan en laat je steeds harder gaan tot je merkt dat de achterkant lichtvoetig word en dan hou je die situatie vast. Een aw11 een bocht in gooien kan nog wel eens verkeerd aflopen, geld ook voor de 106 overgens te hard een bocht in is abrubt overstuur. Daarvan is hier een mooi voorbeeld van een filmpje die ik eens in elkaar heb gezet:

http://videos.streetfire.(...)267-99cf00ea995c.htm

Kwa vermogen t.o.v een 124pk versie aw11 is de 106 sneller, veel aggresiever in de acceleratie, een aw11 is erg lineair daarin. In mijn geval had de 106 wat mods en deed op de g-tech 0-100 in ~7.5 sec, top nooit echt getest maar dat kan mij weinig interreseren.

de aw11 is nooit een circuit opgeweest, de 106 heeft 13 sessies zandvoort gezien, alsmede de ring en zolder.

het zijn bijde zeer goede rijders auto's, dat is wat ik zelf ondervonden heb. Voor mij was de keuze om de aw11 weg te doen hetzelfde als Youp, het zijn zeer leuke auto's maar totaal niet praktisch, roest speelt daarin ook mee (hoewel de mijne daar weinig van had) en er ging altijd wel wat stuk. Ik moet helaas zeggen dat ik in de 106 meer plezier heb gehad.
Ik kan maar 1 auto in bezit hebben en de aw11 was dan ook een daily en dat is niet een goed idee geweest.

Overgens word de opvolger voor de 106 ws japans, maar dat hou ik nog even geheim

[ Bericht 3% gewijzigd door _Drake_ op 03-02-2008 00:44:48 ]
pi_56493763
Wat ik er niet aan snap, en das ff over de merken heen, ik zat van de week supervette bak zo'n AW11, en maatje van mij zie, ja maar die Corolla 1985 GTTi is NIET te vergelijken. Huh ?

Vond dat echt een VRESELIJK gave auto om te rijden. Wegligging helemaal kut stiekem. Dat liep hard.
1 van de 20 ooit in NL geleverd, maar 120 pk. Sjees dat liep hard met die naaimachine voorin met standaard
bruggen en standaard spaghettie.

De Astra C20XE is een lompe sleur, maar FENOMENALE wegligging met 8 cm verlaagt en Koni's op hard, a;s dat eindelijk gaat ben je eigenlijk weg, 106 GTi heb ik ook gereden, fenomenaal ook, wel korte wielbasis, dwars is ABRUPT, nieuwe 107 heb ik ook gereden, de 'aygo' zeg maar, dat is voor zijn wielbasis fenomenaal, die dondert hem wel zo radicaal achterom als je echt extreem doet, maar die heb je ook zo terug.

kHeb wel eens bij latere MR2 erin gezeten, dat kan verdomt hard door bocht, eigenaar vertelde me, als dit achter gaat heb je echt een dobber. Kortom, ik wil wel eens een AW11 rijden/meerijden, kwil nou wel eens weten.

Maffe is dat als ik bv de Toyota expert spreek hij zegt dat de wegligging van de vierkante gaten in voorbumper Corolla 1985 hoger inschat dan de AW11. Kan ik me dan niet voorstellen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  zondag 3 februari 2008 @ 08:03:56 #276
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56494666
quote:
Op zondag 3 februari 2008 00:30 schreef _Drake_ het volgende:
=informatief verhaal=
Thanks voor de info!
quote:
Overgens word de opvolger voor de 106 ws japans, maar dat hou ik nog even geheim
Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?
De opvolger van de AW11 gaat bij mij waarschijnlijk een Civic VTI worden (EG6)
pi_56494730
quote:
Op zondag 3 februari 2008 00:30 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Overgens word de opvolger voor de 106 ws japans, maar dat hou ik nog even geheim
Civic TypeR?

toch proberen te raden
Calm down, please!
pi_56494734
quote:
Op zondag 3 februari 2008 08:03 schreef Supra_Turbo het volgende:

Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?
De opvolger van de AW11 gaat bij mij waarschijnlijk een Civic VTI worden (EG6)
Lol .... mijn gok was in jouw geval dus goed
Maar EG6 ... heeft die al de Uber-Diff?

Dat wordt een diff regelen van een TypeR (EK9)

[ Bericht 5% gewijzigd door Googolplexian op 03-02-2008 08:52:03 ]
Calm down, please!
  zondag 3 februari 2008 @ 09:12:08 #279
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56494810
quote:
Op zondag 3 februari 2008 08:46 schreef Googolplexian het volgende:
Lol .... mijn gok was in jouw geval dus goed
Hoezo dacht je dat dan?

Een EK6 (en vooral de EK9 natuurlijk) zal technisch best een betere auto zijn, maar het model van de EG6 spreekt me meer aan.
pi_56496003
quote:
Op zondag 3 februari 2008 09:12 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Hoezo dacht je dat dan?

Een EK6 (en vooral de EK9 natuurlijk) zal technisch best een betere auto zijn, maar het model van de EG6 spreekt me meer aan.
^^ Weet niet ... als je voor een voorwiel aangedreven Japanner gaat dan is een Civic VTi / TypeR al snel een aantrekkelijke keuze vinnik.

Die LSD van de EK9 (die ook een B16A heeft) past dus zo op de EG6 (Die ik ook veel mooier vind).
Het verschil is aanzienlijk Gassen in de bochten met voorwielaandrijving!

edit : Ik geloof dat de lsd van de Integra TypeR (dus de B18 motor) ook op de B16A past. Not sure.

[ Bericht 5% gewijzigd door Googolplexian op 03-02-2008 11:51:42 ]
Calm down, please!
  zondag 3 februari 2008 @ 22:44:48 #281
182863 Michel4AGE
MR2 Ringtool
pi_56511628
EG/EK is een interessant chassis. Leuke basis voor circuitwerk, betaalbare mods en alles is te krijgen. Wel weer roest he.. achterschermen aiaiai zelfde als bij de Corolla's.
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
  zondag 3 februari 2008 @ 23:15:33 #282
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_56512848
http://www.toyotaclub.be/video/?fid=64

hier staat een leuk clipje over de mr2 moest direct aan dit topic denken
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_56517050
quote:
Op zondag 3 februari 2008 02:35 schreef PNG het volgende:
Wat ik er niet aan snap, en das ff over de merken heen, ik zat van de week supervette bak zo'n AW11, en maatje van mij zie, ja maar die Corolla 1985 GTTi is NIET te vergelijken. Huh ?

Vond dat echt een VRESELIJK gave auto om te rijden. Wegligging helemaal kut stiekem. Dat liep hard.
1 van de 20 ooit in NL geleverd, maar 120 pk. Sjees dat liep hard met die naaimachine voorin met standaard
bruggen en standaard spaghettie.

(...)

Maffe is dat als ik bv de Toyota expert spreek hij zegt dat de wegligging van de vierkante gaten in voorbumper Corolla 1985 hoger inschat dan de AW11. Kan ik me dan niet voorstellen.
De AE86 heeft dezelfde motor als de AW11 maar wel een gewichtsvoordeel van zo'n 150 kg (AE86 rond de 850 kg, AW11 rond de 1000 kg). Daardoor is de AE86 wat sneller, en dankzij z'n FR layout zeker veel controleerbaarder. De AW11 daarentegen heeft z'n massa netjes rond het middelpunt van de auto zitten en is daardoor sneller om z'n as te draaien, wat Drake ook al opmerkte. Bochten insturen met een MR2 is een groot feest, de MR2 laat zich perfect trailbraken en dat zorgt er samen met die snelle richtingsverandering voor dat je bij het inkomen van de bocht iedereen eruit remt en stuurt. Het uitaccelereren van een bocht is met een MR2 gevaarlijker; als je te vroeg op het gas gaat staan kan de kont plotseling besluiten dat hij liever aan de voorkant zit. Dat is bij een FF of FR makkelijker.
quote:
Op zondag 3 februari 2008 08:03 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]

Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?
De opvolger van de AW11 gaat bij mij waarschijnlijk een Civic VTI worden (EG6)
Moet je even op een ander forum kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')