quote:Hij gaat helaas in de verkoop omdat hij niet praktisch genoeg is.
MR2 AW11 bouwjaar 1986 amerikaans model.
122.600 miles.
De Toyota is helemaal origineel, zelfs de originele toyota radio zit er nog in alleen zijn de originele speakertjes vervangen door een setje VDO Dayton speakers. Ook heb ik een K&N 57i kitje aangepast en gemonteerd (dit is voor een amerikaan niet gewoon verkrijgbaar dus het moet aangepast worden). Hij is niet rot alleen achter het rechter achterwiel zijn wat blaasjes ontstaan. De bodem en de rest is keihard en toont geen sporen van roest. De banden hebben nog genoeg profiel en de remschijven en remblokken zijn als nieuw. Achter zitten er nieuwe remblokken op. Technisch is deze toyota in topstaat een puntje alleen is de synchromesh van de 2e versnelling, deze heeft zijn beste tijd gehad maar bij normaal rijgedrag merk je daar nog niks van. Enkel met schakelen bij hogere toeren is het merkbaar. Ook zijn tandwieltjes van de electrische ramen versleten. Optisch is hij helaas in iets mindere staat, hij heeft de nodige gebruikssporen.
Hij is sinds juni/juli ongeveer in mijn bezit en ik heb er praktisch alleen maar lange snelwegritten mee gemaakt.
Alles werkt aan deze MR2 dus ook de oliedrukmeter, temperatuurmeter, brandstofmeter, spanningsmeter alle indicatielampjes en aanwijzers.
Verder is recent allemaal vervangen:
-De dynamo, vervogen door een verse Bosch ruildynamo (nieuw dus)
-De accu
-Het oliefilter
-Luchtfilter (K&N)
-De olie
-De distributieriem met spanrol
-De waterpomp
-Het koelwater
-De bougies (de bougies die toyota origineel opgeeft, +-28 euro per stuk)
-De remblokken achter
-De koppeling
-Ruitenwisserbladen
Bezichtigen op een brug is mogelijk.
Vraagprijs 3950 of doe een goed bod.
Nog vragen? stel ze gerust.
Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofdquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:55 schreef eer-ik het volgende:
Leuke karretjes
imo alleen jammer dat niet die vts velgies eronder zitten...
Deze dingen: [ afbeelding ]
Ik heb echt 0% verstand van banden en velgenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:49 schreef Youp het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofd
deze velgen zijn een maat groter als die toulouse velgen en een maat breder. ook is de band een stukje platter, dit vertaald zich allemaal in meer grip en beter weggedragquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:06 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb echt 0% verstand van banden en velgen
Weet alleen maar wat ik mooi vind
Anyhow, mooi en leuk karretje
Onder Toulouse's past 185 breed ook wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:49 schreef Youp het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad mooie velgjes, die had mn moeder ook. het nadeel is alleen dat ze maar 14" zijn en 175 breed. dit zijn ook originele VTS velgen (minder mooi) maar met 195/40R15 geslofd
da's al beter maar het nog geen 195 met lage wangen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:19 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Onder Toulouse's past 185 breed ook wel.
Misschien, maar ze hadden beide bovengemiddeld veel onderhoud nodig, en ik ben zelf niet handig. Terwijl ik wel een auto nodig heb.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:57 schreef _Drake_ het volgende:
Het kan nog steeds
wel grappig, de meeste met een aw11 kopen als opvolger een 106gti/saxo 16v .
Gave velgen waren datquote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:42 schreef _Drake_ het volgende:
ja, dacht dat wel bekend was
[ afbeelding ]
De 106 is momenteel ook verkocht, maar beviel mij heeel erg goed, raar genoeg goed te vergelijken met een aw11maar dan een stuk makkelijker te rijden.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:36 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoe bevalt de 106 tov de MR2?
Meer/minder onderstuur/overstuur... wegligging/grip etc
Thanks voor de info!quote:Op zondag 3 februari 2008 00:30 schreef _Drake_ het volgende:
=informatief verhaal=
Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?quote:Overgens word de opvolger voor de 106 ws japans, maar dat hou ik nog even geheim![]()
Civic TypeR?quote:Op zondag 3 februari 2008 00:30 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
Overgens word de opvolger voor de 106 ws japans, maar dat hou ik nog even geheim![]()
Lol .... mijn gok was in jouw geval dus goedquote:Op zondag 3 februari 2008 08:03 schreef Supra_Turbo het volgende:
Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?
De opvolger van de AW11 gaat bij mij waarschijnlijk een Civic VTI worden (EG6)
Hoezo dacht je dat dan?quote:Op zondag 3 februari 2008 08:46 schreef Googolplexian het volgende:
Lol .... mijn gok was in jouw geval dus goed
^^ Weet niet ... als je voor een voorwiel aangedreven Japanner gaat dan is een Civic VTi / TypeR al snel een aantrekkelijke keuze vinnik.quote:Op zondag 3 februari 2008 09:12 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Hoezo dacht je dat dan?![]()
Een EK6 (en vooral de EK9 natuurlijk) zal technisch best een betere auto zijn, maar het model van de EG6 spreekt me meer aan.
De AE86 heeft dezelfde motor als de AW11 maar wel een gewichtsvoordeel van zo'n 150 kg (AE86 rond de 850 kg, AW11 rond de 1000 kg). Daardoor is de AE86 wat sneller, en dankzij z'n FR layout zeker veel controleerbaarder. De AW11 daarentegen heeft z'n massa netjes rond het middelpunt van de auto zitten en is daardoor sneller om z'n as te draaien, wat Drake ook al opmerkte. Bochten insturen met een MR2 is een groot feest, de MR2 laat zich perfect trailbraken en dat zorgt er samen met die snelle richtingsverandering voor dat je bij het inkomen van de bocht iedereen eruit remt en stuurt. Het uitaccelereren van een bocht is met een MR2 gevaarlijker; als je te vroeg op het gas gaat staan kan de kont plotseling besluiten dat hij liever aan de voorkant zit. Dat is bij een FF of FR makkelijker.quote:Op zondag 3 februari 2008 02:35 schreef PNG het volgende:
Wat ik er niet aan snap, en das ff over de merken heen, ik zat van de week supervette bak zo'n AW11, en maatje van mij zie, ja maar die Corolla 1985 GTTi is NIET te vergelijken. Huh ?
Vond dat echt een VRESELIJK gave auto om te rijden. Wegligging helemaal kut stiekem. Dat liep hard.
1 van de 20 ooit in NL geleverd, maar 120 pk. Sjees dat liep hard met die naaimachine voorin met standaard
bruggen en standaard spaghettie.
(...)
Maffe is dat als ik bv de Toyota expert spreek hij zegt dat de wegligging van de vierkante gaten in voorbumper Corolla 1985 hoger inschat dan de AW11. Kan ik me dan niet voorstellen.
Moet je even op een ander forum kijkenquote:Op zondag 3 februari 2008 08:03 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Geen tipje van de spreekwoordelijke sluier?
De opvolger van de AW11 gaat bij mij waarschijnlijk een Civic VTI worden (EG6)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |