Onder zijn bewind was er nooit ruimte geweest voor een Jihad, laat staan een steniging..quote:
saddam wil uitbreken en een atombom op nijmegen gooien.. lijkt mij.. oh shit hij's dood, naja ik weet niet miss heeft de ira er iets mee te maken..quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:57 schreef Aoristus het volgende:
Wat is er met Nijmegen?
Yup. Dat deed hij voor je.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Onder zijn bewind was er nooit ruimte geweest voor een Jihad, laat staan een steniging..
quote:The Chicago Gaylords, also known as the Almighty Gaylords, is the oldest White Chicago street gang -- and one of the most violent.
Je kunt hem in ieder geval niet inconsequent noemen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Onder zijn bewind was er nooit ruimte geweest voor een Jihad, laat staan een steniging..
quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:40 schreef pberends het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chicago_Gaylords
Waarom zo bescheiden, dat deed hij net zo goed voor jouquote:
quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarom zo bescheiden, dat deed hij net zo goed voor jou
quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:54 schreef Sidekick het volgende:
[afbeelding]
The Balk switching his glasses to death ray
In welk apenland gebeurde dat nou weer?quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Deze keer geef ik Kirmizi gelijk. Een vader die trots het maagdenvlies van zijn opgegraven en vermoorde dochter toont mag van mij helemaal in stukken worden gereten.
Op M-niveau.quote:
Stel het je voor; hoe is dat getoond?quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Deze keer geef ik Kirmizi gelijk. Een vader die trots het maagdenvlies van zijn opgegraven en vermoorde dochter toont mag van mij helemaal in stukken worden gereten.
Koerdistan, het land dat helemaal niet bestaat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In welk apenland gebeurde dat nou weer?
Zou je denken? Staat anders zo in de pravda.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Stel het je voor; hoe is dat getoond?
Overigens hou ik ernstig rekening met dichterlijke overdrijving in deze.
Mijn vertrouwen in journalischten is niet heel grootquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zou je denken? Staat anders zo in de pravda.
Is dat die verrekte eikel die zich als Mohammed B. gedraagt?quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Salah Edin: gegen die mauer
Dat verschil is er niet.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:34 schreef sigme het volgende:
Wat is nou het essentiële verschil met iemand die meent dat een cabaretier dood moet wegens onverteerbare grapjes?
Argh, nu hoef ik weer de nrc next niet open te slaanquote:
Ik zie al dat wachtgeld niet meer mogelijk is. WW dan. Ik heb eigenlijk niet zo zin in solliciteren wanneer ik toch al aangenomen ben.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zeg wie weet hoe het zit met een tussenmaand? Ik zit waarschijnlijk per 1 augustus zonder werk en kan hoogstwaarschijnlijk 1 september beginnen bij een andere baas.
Ik kan eventueel wel 1 augustus bij die andere baas beginnen, maar ik heb de maand augustus eigenlijk gepland voor vakantie. Heb ik recht op WW? Of misschien wachtgeld?
Ehm nou, omdat die cabaratier niet serieus van mening is dat er oorlog tegen je land gevoerd moet worden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:34 schreef sigme het volgende:
Wat is nou het essentiële verschil met iemand die meent dat een cabaretier dood moet wegens onverteerbare grapjes?
Wat dacht je van gewoon een maand voor jezelf te zorgen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik zie al dat wachtgeld niet meer mogelijk is. WW dan. Ik heb eigenlijk niet zo zin in solliciteren wanneer ik toch al aangenomen ben.
Je kan wel alles blijven doodrelativeren Sigme en co. Maar soms kan dat gewoon niet. En dan moet je stelling nemen.quote:" Mohammed B. is voor ons Marokkanen een held die datgeen heeft gedaan wat velen van ons nalieten. En ik spreek dat vooral voor het slag Marokkaan dat door jullie als hanjongere wordt bestempelt en een etiket altijd krijgt opgeplakt. "
Ben je werkeloos geraakt?quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zeg wie weet hoe het zit met een tussenmaand? Ik zit waarschijnlijk per 1 augustus zonder werk en kan hoogstwaarschijnlijk 1 september beginnen bij een andere baas.
Ik kan eventueel wel 1 augustus bij die andere baas beginnen, maar ik heb de maand augustus eigenlijk gepland voor vakantie. Heb ik recht op WW? Of misschien wachtgeld?
En die stelling is de terechtstelling?quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan wel alles blijven doodrelativeren Sigme en co. Maar soms kan dat gewoon niet. En dan moet je stelling nemen.
Een moordenaar verheerlijken waarbij je al weet dat het slecht zal aankomen, dat heet gewoon uitlokken. Bovendien werkt het nog meer polarisatie in de hand. Gewoon het land uitzetten, in de zee dumpen, oprotten met dat kankerlijertje.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ehm nou, omdat die cabaratier niet serieus van mening is dat er oorlog tegen je land gevoerd moet worden.
Dat kankerjoch van een Salah wel.
Dat is het verschil. Hij IS onderdeel van de vijand en dient als dusdanig behandeld te worden.
Mogelijk gaat die WW je wel lukken. Maar het is het niet waard, echt nietquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik zie al dat wachtgeld niet meer mogelijk is. WW dan. Ik heb eigenlijk niet zo zin in solliciteren wanneer ik toch al aangenomen ben.
Hoe dan? Ik heb niets meer gehoord van mijn idee .. is die tegen stelling er een als user of als mod en hoe wordt dat gewaardeerd? Dat zijn allemaal zaken waar jij , Sigme, rekening mee moet houden. Onbevoordeeld en rechtschapenquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:04 schreef sigme het volgende:
[..]
En die stelling is de terechtstelling?
Daartegen zal ik stelling nemen, ja.
Weet je wat, Harry: ik moet verrassend weinigquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik heb niets meer gehoord van mijn idee .. is die tegen stelling er een als user of als mod en hoe wordt dat gewaardeerd? Dat zijn allemaal zaken waar jij , Sigme, rekening mee moet houden. Onbevoordeeld en rechtschapen
quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik kan eventueel wel 1 augustus bij die andere baas beginnen, maar ik heb de maand augustus eigenlijk gepland voor vakantie. Heb ik recht op WW?
Je moet meer dan wanneer je user was, dus je moet wel degelijk wat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Weet je wat, Harry: ik moet verrassend weinig.
Jouw idee - dat van POL meer hoe noemde je het, was het: opinie-gericht te maken?
Ik denk inderdaad dat de formulieren, gesprekken en andere bureacratische ellende je meer ergeren dan het geld dat het oplevertquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Mogelijk gaat die WW je wel lukken. Maar het is het niet waard, echt niet.
1 2 3 4 5 | for(i=0;i<t.messages.length;i++) if(t.messages[i].user == "Aaahikwordgek" || t.messages[i].user == "PJORourke") t.messages[i].html.style.display = "none"; |
Mja, het is altijd makkelijk stelling te nemen als het niet echt hoeft.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:04 schreef sigme het volgende:
[..]
En die stelling is de terechtstelling?
Daartegen zal ik stelling nemen, ja.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon een maand voor jezelf te zorgen?Wat denk je wel niet? Dat de rest van Nederland jouw maand vakantie moet betalen?
![]()
Tjah, als die mogelijkheid bestaat, dan voel ik me moreel niet bezwaard.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Rock, ik minacht je als je ww gaat trekken en daarmee op vakantie gaat.
Ook dat moet ik niet; ik kan en mag misschien wat andere dingen. Maar marginaal hoor.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je moet meer dan wanneer je user was, dus je moet wel degelijk wat.
Ik kan me een voorzet van je herinneren; geen uitwerking. Maar dat terzijde.quote:Moet je even terug lezen. In het kort komt het neer op Pol indelen in opinie, politiek en maatschappij.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja.
Ik betaal toch niet voor niets WW premie. Daar is die uitkering voor.
Nee, ik heb ander werk gevonden alleen sluit dat niet aan bij het aflopende contract.quote:
De WW is een verzekering, je betaalt er premie voor en het lijkt me bepaaldelijk niet onredelijk dat iemand die premie betaalt ook beroep kan doen op de regeling wanneer hij/zij daarvoor in aanmerking komtquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon een maand voor jezelf te zorgen?Wat denk je wel niet? Dat de rest van Nederland jouw maand vakantie moet betalen?
![]()
Je doet je best maarquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Tjah, als die mogelijkheid bestaat, dan voel ik me moreel niet bezwaard.
Wie weet, wie weet. Maar ik loop ook al een tijdje mee, en ik lees wel eens wat. De tijd dat het wel echt zal moeten wordt al sinds mensenheugnis eerdaags verwacht - en komt maar heel zelden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mja, het is altijd makkelijk stelling te nemen als het niet echt hoeft.
De tijd dat het wel echt zal moeten komt vast nog wel.
Hoe zie je jezelf als mod? Eeuwig blijven kletsen over schaapjes is het ook niet hè?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook dat moet ik niet; ik kan en mag misschien wat andere dingen. Maar marginaal hoor.
[..]
Ik heb er problemen mee omdat je een oordeel velt over iets wat in je eigen beleving speelt. Als je iets met mijn tip wilt doen, dan mag je dat helemaal zelf uitwerken, van mij uit is dat geheel vrijblijvend, voor zover het me niet in de weg zit. Hoe dat voor jou zit, kan ik niet bepalen.quote:Ik kan me een voorzet van je herinneren; geen uitwerking. Maar dat terzijde.
Je bedoelt met van die filters?
Wat lijkt je het voordeel ervan? Zoals ik toen al antwoordde op die voorzet; ik vind het aardig dat binnen één topic feitenliefhebbers, moraalridders en andere stokpaardberijders elkaar treffen.
Dus, wat zou naar jouw mening verbeteren door een extra onderverdeling, wat ik over het hoofd zie?
Nee, de bijstand is voor noodopvang. WW is wanneer je "in between jobs" zit. Het is een overgangsverzekering.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
Echt een foute instelling, meen ik serieus. Die WW is bedoeld als noodopvang, niet zodat je een maandje vakantie kan regelen.
Je laat hiermee gewoon 1 vd redenen zien waarom de welvaartsstaat faalt.
Mogelijk mag het, maar moreel is het fout.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:24 schreef Reya het volgende:
De WW is een verzekering, je betaalt er premie voor en het lijkt me bepaaldelijk niet onredelijk dat iemand die premie betaalt ook beroep kan doen op de regeling wanneer hij/zij daarvoor in aanmerking komt
Wat is er moreel fout aan de WW uitkering gebruiken waar hij voor bedoeld is?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mogelijk mag het, maar moreel is het fout.
Waarom is het morrel fout? Vind je het ook moreel fout wanneer ik - conform mijn verzekering - vergoeding claim bij mijn verzekeraar voor opgelopen schade aan mijn auto?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mogelijk mag het, maar moreel is het fout.
Het is een onvermijdelijk gevolg van de verplichting je te verzekeren tegen voorwaarden die een ander vaststelt. Onvermijdelijk in de zin dat teveel mensen zich meer dan gerechtigd zullen voelen er een maandje geplande werkloosheid mee te overbruggen. Of twee. Of drie.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
Echt een foute instelling, meen ik serieus. Die WW is bedoeld als noodopvang, niet zodat je een maandje vakantie kan regelen.
Je laat hiermee gewoon 1 vd redenen zien waarom de welvaartsstaat faalt.
Nee, maar in principe zou de WW moeten zijn voor wanneer je ontslagen wordt, en niet voor de keren dat je zelf je contract niet verlengt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:29 schreef Reya het volgende:
Waarom is het morrel fout? Vind je het ook moreel fout wanneer ik - conform mijn verzekering - vergoeding claim bij mijn verzekeraar voor opgelopen schade aan mijn auto?
Daar is ie niet voor bedoeld. I want out!quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat is er moreel fout aan de WW uitkering gebruiken waar hij voor bedoeld is?
Bijzonder dat je met zo'n arbeidsethos nog kan modden overdagquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:31 schreef sigme het volgende:
Voor de rest doe ik niet aan WW tenzij al het geld op is en er geen droog brood te verdienen is. Ook al betaal ik al 10 jaar premie. Ze smoren er maar in.
Je wordt geacht ook die maand te werken als je dat kan, en er werk is. WW is niet bedoeld ter overbrugging van zo'n maand. Vakantiewerk is er zat; zeggen dat jij die maand geen geld kan verdienen is liegen of het gedrukt staat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat is er moreel fout aan de WW uitkering gebruiken waar hij voor bedoeld is?
Verkeerd gezien, daar is die uitkering dus niet voor. Doe je dat bij reisverzekeringen ook zo?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja.
Ik betaal toch niet voor niets WW premie. Daar is die uitkering voor.
Waar betaal je premie voor?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Verkeerd gezien, daar is die uitkering dus niet voor. Doe je dat bij reisverzekeringen ook zo?
Kan je een paar maanden op vakantie door een reisverzekering te nemen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Verkeerd gezien, daar is die uitkering dus niet voor. Doe je dat bij reisverzekeringen ook zo?
Waar zag jij daar arbeidsethos inquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Bijzonder dat je met zo'n arbeidsethos nog kan modden overdag
Ja, dat is de grote drawback. Je moet verplicht 4 keer sollicitatie schijnbewegingen maken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Je wordt geacht ook die maand te werken als je dat kan, en er werk is. WW is niet bedoeld ter overbrugging van zo'n maand. Vakantiewerk is er zat; zeggen dat jij die maand geen geld kan verdienen is liegen of het gedrukt staat.
Dan krijg je het sowieso niet, want je bent vrijwillig vertrokken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee, ik heb ander werk gevonden alleen sluit dat niet aan bij het aflopende contract.
Om de staatskas te spekken! Voor volk en vaderland!quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:33 schreef Aoristus het volgende:
Waar betaal je premie voor?
Omdat het moet. Verder: voor het geval van ontslag en dat je geen ander werk kunt vinden. Zelfs in Limburg is dat vrij moeilijk voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:33 schreef Aoristus het volgende:
Waar betaal je premie voor?
Oh, maar in dat geval krijg je ook geen WW.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, maar in principe zou de WW moeten zijn voor wanneer je ontslagen wordt, en niet voor de keren dat je zelf je contract niet verlengt.
Da's makkelijk: Spud in Trainspotting.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ja, dat is de grote drawback. Je moet verplicht 4 keer sollicitatie schijnbewegingen maken.
Je vindt dat je geen recht hebt op de premie die je betaalt hebt voor als je het nodig hebt, namelijk een overbruggingsperiode dat je niet aan een fatsoenlijk inkomen kan komen. Tegelijkertijd vind je het ook niet vervelend om onder de baas zijn tijd op fok! te grasduinen. Da's prima, maar veroordeel dan ook een ander niet, je legt je zelf die grens op.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar zag jij daar arbeidsethos in![]()
. Ik heb de schurft aan de overheid, dat bazen zo dom zijn me goed te betalen vind ik prima. Zeker zolang ze tevreden zijn over me.
Niettemin heb ik de pest aan werken en streef ik er naar het minder te gaan doen. Ik heb binnenkort toch weer teveel geld.
Dat ligt iets genuanceerder.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan krijg je het sowieso niet, want je bent vrijwillig vertrokken.
Voor diegenen die onvoorzien werkeloos raken en moeite hebben weer snel aan de bak te komen.quote:
Forget it, als jij vrijwillig opstapt en ergens anders weer aan de slag gaat dan is het gelukkig kansloos.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat ligt iets genuanceerder.
Genoeg vakken om te vullen in augustus.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:36 schreef Aoristus het volgende:
namelijk een overbruggingsperiode dat je niet aan een fatsoenlijk inkomen kan komen.
Je gaat uit van hypotheses..quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Omdat het moet. Verder: voor het geval van ontslag en dat je geen ander werk kunt vinden. Zelfs in Limburg is dat vrij moeilijk voor elkaar te krijgen.
Rock kan dat wel ?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Voor diegenen die onvoorzien werkeloos raken en moeite hebben weer snel aan de bak te komen.
Een beetje stad heeft minstens 12 verschillende uitzendbureau's. Dat telt ook als solliciteren, dus elke week op een vrijdag als ze vaak bier en hapjes hebben even daarlangs wippen, met een lekker blond ding babbelen dat je je wil inschrijven en hops, je bent alweer 3 maanden verder.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ja, dat is de grote drawback. Je moet verplicht 4 keer sollicitatie schijnbewegingen maken.
Zo niet dus.quote:
Hier ben ik.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Mensen, ik heb iets nieuws geinstalleerd, ik wil het graag aan M. laten zien. Heeft iemand 'm gespot?
Ik veroordeel niet; lees maar terug. Ik zeg dat het a) het geld niet waard is en b) niet geeigend.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je vindt dat je geen recht hebt op de premie die je betaalt hebt voor als je het nodig hebt, namelijk een overbruggingsperiode dat je niet aan een fatsoenlijk inkomen kan komen. Tegelijkertijd vind je het ook niet vervelend om onder de baas zijn tijd op fok! te grasduinen. Da's prima, maar veroordeel dan ook een ander niet, je legt je zelf die grens op.
barmhartigheidquote:
Volgens mij heeft Rock het nergens over 'zin' gehad. Hij is jou noch een ander verantwoording verschuldigd over zijn doen en laten als hij aanspraak maakt op een recht.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik veroordeel niet; lees maar terug. Ik zeg dat het a) het geld niet waard is en b) niet geeigend.
De WW is niet bedoeld voor als je een maandje niet zo'n zin hebt aan de bak te komen.
Maar hij vraagt wel om een mening, hij zet het wel op het internet. Dan kun je commentaar verwachten.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Rock het nergens over 'zin' gehad. Hij is jou noch een ander verantwoording verschuldigd over zijn doen en laten als hij aanspraak maakt op een recht.
Ja dat zit dus een beetje in de weg wanneer ik op vakantie wil.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een beetje stad heeft minstens 12 verschillende uitzendbureau's. Dat telt ook als solliciteren, dus elke week op een vrijdag als ze vaak bier en hapjes hebben even daarlangs wippen, met een lekker blond ding babbelen dat je je wil inschrijven en hops, je bent alweer 3 maanden verder.![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Rock het nergens over 'zin' gehad. Hij is jou noch een ander verantwoording verschuldigd over zijn doen en laten als hij aanspraak maakt op een recht.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
er staat eigenlijk, dat betekent dat hij a priori een andere voorkeur heeftquote:
Niks recht:quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
quote:Als u zelf ontslag hebt genomen, toetst het UWV of er sprake is van een acute noodzaak.
Da's een voorwaardequote:
Koren op de molen van mensen die de WW een frivoliteit vinden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Maar vooral doen Rock, dan verkloot je het ook voor de mensen die het wél nodig hebben. Erg sociaal.
Het is een beeindiging van contract door rechtswege. Het is gewoon een tijdelijk contract dat niet verlengd wordt.quote:
Door jou of door de werkgever?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is een beeindiging van contract door rechtswege. Het is gewoon een tijdelijk contract dat niet verlengd wordt.
Ah, nu wordt het duidelijker.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is een beeindiging van contract door rechtswege. Het is gewoon een tijdelijk contract dat niet verlengd wordt.
Mocht je geen snoep meer inpakken?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:55 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb 3 dagen WW gekregen, en dat was ongelooflijk kut. Ik heb daarna ook eens zo'n overbruggingsmaandje gehad, en het voelde goed door gewoon tijdelijk een particuliere zorgverzekering te nemen. Het kan natuurlijk anders zijn als je ieder dubbeltje moet omdraaien.
Ja dat is de vraag. Hij kan niet met een vergelijkbare verlenging komen door de vernieuwde 2e fase.quote:
WW is bedoeld voor wanneer je voorkeur uit gaat naar werken, en dit aantoonbaar is, en er desondanks geen werk gevonden wordt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
er staat eigenlijk, dat betekent dat hij a priori een andere voorkeur heeft
Censuur om polarisatie te voorkomen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Bovendien werkt het nog meer polarisatie in de hand. Gewoon het land uitzetten, in de zee dumpen, oprotten met dat kankerlijertje.
Een van de weinige voordelen van het nieuwe zorgstelsel: je verzekering verandert er niet meer door.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:55 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb 3 dagen WW gekregen, en dat was ongelooflijk kut. Ik heb daarna ook eens zo'n overbruggingsmaandje gehad, en het voelde goed door gewoon tijdelijk een particuliere zorgverzekering te nemen. Het kan natuurlijk anders zijn als je ieder dubbeltje moet omdraaien.
Zou je kunnen blijven als je dat zou willen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ja dat is de vraag. Hij kan niet met een vergelijkbare verlenging komen door de vernieuwde 2e fase.
Daar staat tegenover dat ik in anticipatie op deze mogelijke ontwikkeling sinds half maart aan het solliciteren ben.
De pvda-way.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Censuur om polarisatie te voorkomen.
Daar moet je als PvdA'er toch bekend mee zijn.quote:
Formeel is Rock werkloos tegen de tijd dat zijn contract afloopt. Alles aan zijn aanvraag klopt, dus ook de bedoeling van de uitkering.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:57 schreef sigme het volgende:
[..]
WW is bedoeld voor wanneer je voorkeur uit gaat naar werken, en dit aantoonbaar is, en er desondanks geen werk gevonden wordt.
Het is geen spaarpotje van je premie, het is geen verzekering van overbruggingskrediet.
WW als recht claimen omdat je niet zo'n zin hebt in solliciteren is oneigenlijk. Niet een beetje, niet moreel oneigenlijk en formeel toegestaan: er bestaat in dat geval domweg geen recht op WW.
In de praktijk zou het best kunnen lukken, maar het is de moeite niet waard.
Wat jij daar van vindt, is van geen enkel belang. Dit zijn de voorwaarden en daar zult u het mee moeten doen.quote:Voorwaarden voor een ww-uitkering
Wanneer u als werknemer uw baan verliest, komt u in principe in aanmerking voor een WW-uitkering. U moet dan wel jonger zijn dan 65 jaar en het verlies van uw baan mag niet verwijtbaar zijn.
De WW geldt voor alle werknemers die verzekerd zijn. In principe zijn ook werknemers in de sociale werkvoorziening verzekerd. Onder bepaalde voorwaarden geldt dit ook voor vertegenwoordigers, thuiswerkers, musici en artiesten.
Zelfstandigen en personeel dat minder dan drie dagen per week werkzaam is in dezelfde particuliere huishouding, zijn niet verzekerd. Hetzelfde geldt voor stagiaires die geen volwaardig loon ontvangen.
Om recht te hebben op een WW-uitkering dient u bovendien aan de volgende criteria te voldoen:
1. U bent werkloos
U bent werkloos wanneer u:
* minimaal vijf arbeidsuren per week verliest (of als u minder dan tien uur per week werkte, minimaal de helft van de totale arbeidsuren);
* geen recht meer hebt op loon over die verloren arbeidsuren;
* beschikbaar bent om passende arbeid te accepteren, door te solliciteren.
2. Er is geen reden voor uitsluiting
Bijvoorbeeld: het ontslag is u zelf niet aan te rekenen.
3. U heeft een arbeidsverleden van minimaal een half jaar
U heeft een arbeidsverleden van een halfjaar wanneer u voldoet aan de '26 uit 36 weken'-eis. U heeft dan gedurende de 36 weken voor de eerste werkloosheidsdag minimaal 26 weken in loondienst gewerkt. U hoeft niet fulltime te hebben gewerkt: wanneer u in een week één dag heeft gewerkt, telt die week mee als gewerkte week. Ook vakantieweken waarin uw loon is doorbetaald tellen mee. Weken waarin u als zelfstandige heeft gewerkt, tellen niet mee. Ook weken die al zijn meegeteld voor een eerder recht op uitkering tellen niet mee. Voor beroepsgroepen zoals seizoenarbeiders, artiesten, musici en filmmedewerkers geldt een lagere weken-eis.
Dat is de vraag. Tot ongeveer het nieuwe schooljaar begint wordt er geschoven met uren. Maar ze gaan mij geen nieuw contract aanbieden voor een paar uur als ze weten dat dat niet is waar ik iets mee kan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zou je kunnen blijven als je dat zou willen?
Dan zijn de 16 jarigen die geen reet kosten overvloedig in de aanbiedingquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Genoeg vakken om te vullen in augustus.
Dat was inderdaad een leuk systeemquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Een van de weinige voordelen van het nieuwe zorgstelsel: je verzekering verandert er niet meer door.
Inderdaad. Het vrouwtje van de zorgverzekeraar was wel verbaasd. (waarom neemt u geen uitkering, dat bent u automatisch verzekerd).quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Een van de weinige voordelen van het nieuwe zorgstelsel: je verzekering verandert er niet meer door.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Formeel is Rock werkloos tegen de tijd dat zijn contract afloopt. Alles aan zijn aanvraag klopt, dus ook de bedoeling van de uitkering.
Wat jij daar citeert zijn de voorwaarden, niet de bedoelingquote:[..]
Wat jij daar van vindt, is van geen enkel belang. Dit zijn de voorwaarden en daar zult u het mee moeten doen.
quote:Voor musici, filmmedewerkers en artiesten en de werknemers die deze groepen technisch ondersteunen bestaat er een verlaagde wekeneis. Zij moeten 16 uit 39 weken gewerkt hebben.
Rock hoeft niet om te komen van de honger wegens gebrek aan werk.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:02 schreef du_ke het volgende:
Dan zijn de 16 jarigen die geen reet kosten overvloedig in de aanbieding.
Het is niet de ik niet werkwillend ben. Alleen niet in Augustus.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:05 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
[..]
Wat jij daar citeert zijn de voorwaarden, niet de bedoeling. En ja: het is formeel een voorwaarde dat je werkwillend bent; maar dat komt pas aan de orde ná de technische voorwaarden die jij hier opsomt.
Nee, maar nergens staat dat de voorwaarde is dat je om moet komen van de honger, voordat je de WW mag aanvragen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Rock hoeft niet om te komen van de honger wegens gebrek aan werk.
Bij mij was het altijd opletten of er niet een maand dubbel werd gerekend. Vage constructies waren dat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een leuk systeem. Dat geklooi met particulier en ziekenfonds, hoeveel mensen daar wel geen "boetes" voor gehad hebben.
Trek het je niet aan; het is een gerechtvaardigde vraag, en de antwoorden zijn ook wat je in de praktijk zult treffen: WW terwijl je er geen recht op zou moeten hebben, geen WW terwijl je dat wel zou moeten hebben, mensen die niet aanvragen terwijl ze recht zouden hebben; mensen die aanvragen terwijl ze niet eens aan de technische voorwaarden voldoen, etc etc.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
En weetje ik vroeg me gewoon af of zoiets als een overbruggingsuitkering bestaat. Niet om hier nou een discussie aan te gaan over het gebruik van de WW uitkering.
Uit het rondstruinen blijkt dat alleen de WW daar direct in aanmerking voor komt. Helaas.
Niet om hoeven komen is de bijstand natuurlijk vooral voor.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Rock hoeft niet om te komen van de honger wegens gebrek aan werk.
Uit de voorwaarden kun je geen andere restricties vinden, dus concluderen waar het voor bedoelt is. De wet is vrij logisch opgebouwd.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:05 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
[..]
Wat jij daar citeert zijn de voorwaarden, niet de bedoeling. En ja: het is formeel een voorwaarde dat je werkwillend bent; maar dat komt pas aan de orde ná de technische voorwaarden die jij hier opsomt.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Bij mij was het altijd opletten of er niet een maand dubbel werd gerekend. Vage constructies waren dat.
Dat wil je hem niet aandoen toch, de halve zomer aan het wachten in het gebouw van het UWVquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:09 schreef sigme het volgende:
Als je het wel doet ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen. Alleen daarom zou je het al moeten doen: zie je zo'n instantie & regelwoud eens van binnen.
Neem maar lekker een sabbatical maandquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
![]()
Vooral al die kutbaantjes via het uitzendbureau terwijl je student bent en elke dag dat je ergens aan het werk bent dubbel verzekerd zijn...![]()
Lief glimlachen naar de vrouw achter de balie helpt altijd.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Trek het je niet aan; het is een gerechtvaardigde vraag, en de antwoorden zijn ook wat je in de praktijk zult treffen: WW terwijl je er geen recht op zou moeten hebben, geen WW terwijl je dat wel zou moeten hebben, mensen die niet aanvragen terwijl ze recht zouden hebben; mensen die aanvragen terwijl ze niet eens aan de technische voorwaarden voldoen, etc etc.
Als je het wel doet ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen. Alleen daarom zou je het al moeten doen: zie je zo'n instantie & regelwoud eens van binnen.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:11 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Neem maar lekker een sabbatical maand
Succes!quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Lief glimlachen naar de vrouw achter de balie helpt altijd.![]()
Dus je kon wel blijven?quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als ik docent zou blijven zou ik betaald vakantie hebben.
Ik heb ooit een docentencao gehad (vreemd genoeg). Weet wel wat je voor luxe opgeeftquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als ik docent zou blijven zou ik betaald vakantie hebben.
B.t.w.: waarom neem je niet pas na verlenging ontslag en ondertussen regel je een nieuwe baan.quote:
Alsof het zo leuk is om een maand mod te moeten zijn van pol. Laat dat moralistische maar achterwege alsjeblieftquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Succes!
Je ziet er uit als een geslaagde jongeman, Rock, in een tijd dat het werk voor het opscheppen ligt, en voor een maand dat er vakantiewerk in overvloed is. Het zal je desondanks wel lukken; echt wel, maar ik geef je op een briefje dat je het achteraf met mee eens zal zijn: het gezeik niet waard.
Wedje?
Nee, gekkerd, wanneer ik een baan in het onderwijs zou zoeken/vinden.quote:
Ik doe met je meequote:Op donderdag 10 mei 2007 22:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Succes!
Je ziet er uit als een geslaagde jongeman, Rock, in een tijd dat het werk voor het opscheppen ligt, en voor een maand dat er vakantiewerk in overvloed is. Het zal je desondanks wel lukken; echt wel, maar ik geef je op een briefje dat je het achteraf met mee eens zal zijn: het gezeik niet waard.
Wedje?
Ja dat heb ik ook overwogen. In het onderwijs hebben ze alleen verzonnen dat wanneer je langer dan 1 jaar bij een instelling werkt, je opzegtermijn 3 maanden is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
B.t.w.: waarom neem je niet pas na verlenging ontslag en ondertussen regel je een nieuwe baan.
(wel in je verlenging recht op tussentijdse opzegging laten vastleggen)![]()
Dat schikt; ik wou een pilsje op een terrasje in augustus op het spel zetten.quote:
In het geval van WW komt het ten goede van fok!quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Weetje, misschien ga ik ergens nog een paar weekjes bijklussen, misschien heeft school een potje, misschien ga ik gewoon op vakantie, of ik ga toch een poging doen een WW uitkering aan te vragen. We zien het wel.
Waarom, omdat half moralistisch Fok! over je heen valt?quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:38 schreef Aoristus het volgende:
[..]
In het geval van WW komt het ten goede van fok!
Je klinkt als M.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Weetje, misschien ga ik ergens nog een paar weekjes bijklussen, misschien heeft school een potje, misschien ga ik gewoon op vakantie, of ik ga toch een poging doen een WW uitkering aan te vragen. We zien het wel.
Dat zou zeker schikken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat schikt; ik wou een pilsje op een terrasje in augustus op het spel zetten.
Weet je ook eens hoe dat is, zet maar op je cvquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Waarom, omdat half moralistisch Fok! over je heen valt?
Word up nigga !quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:00 schreef Apropos het volgende:
Ja.
En een ranja van mij.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat schikt; ik wou een pilsje op een terrasje in augustus op het spel zetten.
Je moet je opties ophouden weetje.quote:
Waarom mogen zulke ouders nog kinderen hebben? Ik zie mezelf al zitten met de familie, lekker aan de heroine of cocaine. Lekker voorbeeld ben je dan om in bijzijn van je kinderen drugs te gebruiken en het aan te moedigen.quote:'Jongeren leren thuis drinken'
LONDEN - Jongeren die samen met hun ouders alcohol drinken, hebben minder kans dat ze overmatig alcohol gaan gebruiken. Dat blijkt uit een onderzoek onder 10.000 Britse jongeren. Van hen drinkt 36 procent geregeld overmatige hoeveelheden.
De onderzoekers van de universiteit in Liverpool constateerden vrijdag in de Britse krant The Guardian dat jongeren minder zakgeld zouden moeten krijgen als hun ouders er zeker van willen zijn dat ze zich niet helemaal lam drinken. ,,We zijn eraan gewend 15 tot 30 euro zakgeld aan kinderen te geven, zonder enig idee te hebben waaraan ze het uitgeven.'' Veertig procent van de jongeren kocht zelf de alcoholhoudende dranken.
Jongeren die niet meer dan 15 euro zakgeld krijgen en samen met hun ouders drinken, gedroegen zich het meest verantwoord, aldus het onderzoek.
Nee dan kan je ze beter leren dat er een niet bestaand godheidje zit die als ze niet luisteren al hun huid eeuwig gaat verbranden en die dan weer aangroeit zodat ie weer kan verbranden.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom mogen zulke ouders nog kinderen hebben? Ik zie mezelf al zitten met de familie, lekker aan de heroine of cocaine. Lekker voorbeeld ben je dan om in bijzijn van je kinderen drugs te gebruiken en het aan te moedigen.
Is toch niets mis mee om op een verjaardag een biertje te drinken?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom mogen zulke ouders nog kinderen hebben? Ik zie mezelf al zitten met de familie, lekker aan de heroine of cocaine. Lekker voorbeeld ben je dan om in bijzijn van je kinderen drugs te gebruiken en het aan te moedigen.
Eén maar?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is toch niets mis mee om op een verjaardag een biertje te drinken?
Jawel, want bier = heroïne.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Alles verbieden zodat alles stiekum gedaan moet worden is veel beter. Dat geeft veel betere resultaten namelijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
quote:Jongeren die samen met hun ouders alcohol drinken, hebben minder kans dat ze overmatig alcohol gaan gebruiken
Nou met mijn onderhoudsdosisbier zou dan toch ook dagelijks een paar spuiten in m'n arm moeten zettenquote:
Als in "Hier zoon/dochter, een shotje. Het is immers je verjaardag"?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je vind een biertje werkelijk vergelijkbaar met een shot heroinequote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als in "Hier zoon/dochter, een shotje. Het is immers je verjaardag"?
Ok voor zoveel onnozelheid pas, succes ermee jongen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Deels. Alcohol is een drug die je oraal opneemt. Heroine door injectie of inhalatie.
Religie is nog altijd de ergste drug.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Deels. Alcohol is een drug die je oraal opneemt. Heroine door injectie of inhalatie.
Ja...zoiets ja.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als in "Hier zoon/dochter, een shotje. Het is immers je verjaardag"?
Een drug gericht op je schuldgevoel. Een beetje SM-stijl.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Religie is nog altijd de ergste drug.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#5273974quote:Colombiaanse coke via Afrika naar Europa
Cocaïne uit Colombia komt steeds vaker via West-Afrika Europa binnen. Dat meldt de West-Afrikaanse afdeling van de Verenigde Naties. Omdat op de Europese luchthavens alsmaar strenger wordt gecontroleerd, bieden de West-Afrikaanse landen uitkomst voor de drugskoeriers. In landen als Nigeria, Ghana, Ivoorkust en ook Niger en Mali kunnen de Zuid-Amerikaanse kartels relatief ongehinderd hun gang gaan; er zijn nauwelijks controles door douane of politie en de corruptie is er groot. Ook stelt de rechtspraak er weinig voor; mensen komen zo weer op vrije voeten.
De duizenden kilo's drugs komen aan land via containers op schepen, in vliegtuigen, maar ook door koeriers. Zo deden vijf vrouwen alsof ze zwanger waren, maar onder hun kleren bleken kilo's cocaïne te zitten.
Net andersom denk ikquote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ben ik nou zo slim of is de rest gewoon dom
Moeders geven kinderen wel eens een kusje. Waarom niet meteen vuistneuken hè? Is hetzelfde.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Misschien moeten we de familie gang-bang dan maar ook introduceren.
Ik doel er op dat je de woordjes slim en dom om moest draaien.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De rest is gewoon dom of ik ben zo slim
In de klas gebruik ik dan het woord 'anders.'quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ben ik nou zo slim of is de rest gewoon dom
Of dubbel anal met paps en een oom.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Moeders geven kinderen wel eens een kusje. Waarom niet meteen vuistneuken hè? Is hetzelfde.
Of met paps en broer als je het echt in de familie wilt houden.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Of dubbel anal met paps en een oom.
Met kansen en uitdagingen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
In de klas gebruik ik dan het woord 'anders.'
Nou, dat is dan ook niet echt slim.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik doel er op dat je de woordjes slim en dom om moest draaien.
Pyamafeessie met Djeep en Sjors.quote:UTRECHT/WASHINGTON - 10-05-2007 - De Amerikaanse president George W. Bush heeft secretaris-generaal Jaap de Hoop Scheffer uitgenodigd voor een bezoek aan zijn ranch in Crawford (Texas) op 20 en 21 mei. Dat maakte het Witte Huis donderdag bekend.
Bush wil met de Nederlander praten over onder meer de NAVO-operatie in Afghanistan en Kosovo. Volgens de verklaring van het Witte Huis zijn de leidinggevende capaciteiten en de vooruitziende blik van De Hoop Scheffer van groot belang bij de versterking van het Atlantische bondgenootschap. De president nodigt alleen zijn belangrijkste vrienden en trouwste bondgenoten uit voor een bezoek aan zijn ranch.
krijgen we ook een berichtje als japie naar de buren gaat, of familie?quote:
M'n nichtje heeft net in New York stage gelopen bij een voormalig buurmeisje van de familie Bush in Texas. Die was ongeveer net zo achterlijk conservatief begreep ikquote:
Waar het hart vol van is...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Of dubbel anal met paps en een oom.
quote:Van der Knaap: moslims zijn loyaal aan krijgsmacht
(Novum) - Defensie heeft geen aanwijzingen dat Nederlandse islamitische militairen met een dubbele nationaliteit niet loyaal zijn aan de krijgsmacht. Dat schrijft staatssecretaris van Defensie Cees van der Knaap (CDA) vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Van der Knaap was door de PVV om opheldering gevraagd over de aanstelling van imams in het leger. PVV-Kamerlid Hero Brinkman vreest een loyaliteitsconflict als Nederland in oorlog zou raken met een islamitisch land. Hij vindt daarom dat de imams hun tweede nationaliteit moeten opgeven.
Het simpelweg weigeren van imams in de krijgsmacht vanwege een dubbele nationaliteit is volgens Van der Knaap in strijd met de Grondwet.
Kunnen we hieruit opmaken dat Wilders van plan is om oorlog te gaan voeren?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals elke dag is er weer Wildersnieuws:
[..]
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:43 schreef NLweltmeister het volgende:
Hij muteert langzaam in het lichaam van Theo van Gogh
men heeft liever khat dan water.. tjemig.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:50 schreef zakjapannertje het volgende:
Khat: Opium voor het volk?
Deel II van een tweeluik over khat
Door Nicolien den Boer
11-05-2007
Bijna alle mannen in Jemen gebruiken vrijwel dagelijks de softdrug khat. Het kauwen van de plant neemt per werkdag zeker vier uur in beslag; redacteur Nicolien den Boer merkte proefondervindelijk dat in die uren een dunne deken van tevredenheid over de gebruikers neerdaalt; ze maken zich bijvoorbeeld geen zorgen over de eigen situatie of de hoge werkloosheid in het straatarme Jemen. Toch is khat meer dan alleen opium voor het volk.
En wie mag dat allemaal weer betalen ?quote:Goedkoop treinretourtje tijdens werk aan A2
ANP
DEN BOSCH - Een treinretourtje Den Bosch - Utrecht kost tijdens wegwerkzaamheden aan Maasbrug in juni maar 2 euro. De Nederlandse Spoorwegen en Rijkswaterstaat zijn dat overeengekomen om automobilisten te stimuleren dan de trein te nemen. Normaal kost hetzelfde treinkaartje 14 euro.
De voegovergangen van de Maasbrug moeten worden vervangen. De brug gaat daarom eerst twee weekeinden dicht in de richting van Utrecht en daarna twee weekeinden in de richting van Den Bosch. Op de tussenliggende werkdagen gelden beperkte snelheden, meldde een woordvoerster van Rijkswaterstaat vrijdag.
De gereduceerde treintarieven gelden van vrijdag 1 tot en met zondag 10 juni en van vrijdag 15 tot en met zondag 24 juni. Op 2 en 3 juni kunnen reizigers zelfs tussen Amsterdam en Den Bosch treinen voor 2 euro, omdat dan ook aan het noordelijke deel van de A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt gewerkt.
NS en Rijkswaterstaat delen de kosten van de operatie.
Kunnen we de chronisch zieken niet vragen om een keer iets bij te dragen? Geef mij drie dingen die we gevraagd hebben aan de chronisch zieken de afgelopen vijf jaar? Nou?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
En wie mag dat allemaal weer betalen ?
Ze klagen toch?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:27 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Kunnen we de chronisch zieken niet vragen om een keer iets bij te dragen? Geef mij drie dingen die we gevraagd hebben aan de chronisch zieken de afgelopen vijf jaar? Nou?
Iemand die gelooft dat de zon in een modderpoel ondergaat, dat bomen tegen hem gaan spreken en dat een of andere pedo op een paard of een tapijt kan vliegen is nou niet echt bijster intelligent te noemen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De rest is gewoon dom of ik ben zo slim
Hey, pratende mieren.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iemand die gelooft dat de zon in een modderpoel ondergaat, dat bomen tegen hem gaan spreken en dat een of andere pedo op een paard of een tapijt kan vliegen is nou niet echt bijster intelligent te noemen.
En met mieren praten!quote:27:18 Till, when they reached the Valley of the Ants, an ant exclaimed: O ants! Enter your dwellings lest Solomon and his armies crush you, unperceiving.
quote:27:19 And (Solomon) smiled, laughing at her speech, and said: My Lord, arouse me to be thankful for Thy favour wherewith Thou hast favoured me and my parents, and to do good that shall be pleasing unto Thee, and include me i n (the number of) Thy righteous slaves.
quote:''Drie jaar nodig om ABN op te splitsen''
Het consortium met Royal Bank of Scotland en Santander denkt drie jaar nodig te hebben om ABN Amro in stukken te hakken.
Bankfilialen
Mocht het consortium de strijd om ABN Amro winnen, dan heeft het vooral veel tijd nodig om de Nederlandse activiteiten uit elkaar te halen. De bankfilialen gaan dan naar Fortis en vermogensbeheer naar Royal Bank of Scotland.
2011
In het Financieele Dagblad melden bronnen dat het consortium rond Fortis aan ABN Amro een voorstel heeft gedaan waarbij Fortis en Royal Bank of Scotland tot 2011 bezig zijn met het opsplitsen van de bank. Tot die tijd blijven ze samen eigenaar. De derde bank van het trio, Santander, stapt mogelijk in 2008 uit, als zij de Braziliaanse en Italiaanse activiteiten uit ABN Amro heeft losgemaakt.
Schadelijk
Bronnen rond ABN Amro waarschuwen dat een jarenlange overgangsperiode schadelijk is voor het bedrijf. 'De onzekerheid die nu bestaat rond ABN Amro moet zo kort mogelijk duren. Anders lopen de goede medewerkers en de klanten weg.' De Nederlandsche Bank heeft al aangegeven kritisch te kijken naar de risico's die opknippen met zich meebrengt.
Ingrijpen
Intussen willen steeds meer partijen dat minister Bos van Financiën en de Nederlandsche Bank ingrijpen. In de Financiële Telegraaf zeggen de hoogleraren Arnout Boot en Kees Cools dat het ministerie van Financiën en DNB nu het voortouw moeten nemen om de rust te herstellen.
Gezaghebbend
Hoogleraar Boot is het stelligst. Hij acht de rol van topman Groenink en president-commissaris Martinez uitgespeeld. "Ze missen de neutraliteit. Ik denk dat DNB nu al druk uitoefent om van buitenaf een gezaghebbend persoon aan het stuur te zetten voor een orderlijke gang van zaken."
quote:Belgisch cafébezoek belastingvrij
door onze correspondent
BRUSSEL - De bierminnende Belgen mogen hun in de kroeg gedronken pilsjes binnenkort mogelijk gaan aftrekken van de belasting.
Dat stelt althans Horeca Vlaanderen voor, dat hoopt dat op die manier een extra impuls kan worden gegeven aan de noodlijdende cafésector.
Een voorstel dat op voorhand zeker niet kansloos lijkt nu bij onze zuiderburen reeds zeer ruime fiscale vergoedingen gelden restaurantrekeningen en andere etentjes.
Nu de grenzen tussen de branches vervagen en er ook steeds meer eetcafés ontstaan vindt Horeca Vlaanderen dat ook de kroegen van het fiscale lokkertje moeten gaan genieten.
Ook megabierbrouwer Inbev, bekend van onder meer Hoegaarden en Leffe, probeert meer klanten naar het café te trekken. Zo kunnen deze week uit de Belgische kranten massaal bonnen worden gescheurd, waarmee in de kroeg twee gratis ‘pintjes’ worden getapt.
Het grappige is nog wel dat het erg verleidelijk is om een topic te openenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kunnen we hieruit opmaken dat Wilders van plan is om oorlog te gaan voeren?
Overigens ook wel erg simplistisch om alle moslims op 1 hoop te gooien.
Een groene vinger doet wonderen...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Subtiel weggewerkt pb.
Nederland is al in oorlog met meerdere islamitische landen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kunnen we hieruit opmaken dat Wilders van plan is om oorlog te gaan voeren?
Overigens ook wel erg simplistisch om alle moslims op 1 hoop te gooien.
Met welke landen zijn wij precies in oorlog dan?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nederland is al in oorlog met meerdere islamitische landen.
Goed juist om islamitische soldaten als kanonnenvlees in te zetten!![]()
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met welke landen zijn wij precies in oorlog dan?
En is het een idee om dat ook even aan het ministerie van defensie door te geven?
Dan nog enkel in Afghanistan waar het natuurlijk eerder tribaal dan religieus geweld is.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Okay, we zijn IN islamitische landen in oorlog met islamitisch tuig. Uiteindelijk ook met die landen zelf, want het leidt tot helemaal niets.
![]()
Irak ook, Afrikaanse landen komen er aan. Tribaal? Gevoed door de islam.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog enkel in Afghanistan waar het natuurlijk eerder tribaal dan religieus geweld is.
Ik wou Nederland niet in oorlog willen noemen met die landen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Irak ook, Afrikaanse landen komen er aan.
Tribaal van stam tegen stam allemaal Islamitisch. Het is daar oorlog en dat het moslims zijn maakt voor degenen die strijd voeren volgens mij verdomde weinig uit.quote:Tribaal? Gevoed door de islam.
Nee, dat wou je niet, maar....? Kwestie van tijd dat het overslaat naar oorlog met die landen, zie je nu al in Afghanistan gebeuren, waar burgers zich tegen de "bezetters" gaan verzetten.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik wou Nederland niet in oorlog willen noemen met die landen.
Dat denk ik niet, het is gewoon een voorwaarde om oorlog te willen voeren door dat achterlijke geloof.]quote:Tribaal van stam tegen stam allemaal Islamitisch. Het is daar oorlog en dat het moslims zijn maakt voor degenen die strijd voeren volgens mij verdomde weinig uit.
Ik respecteer jouw mededeling.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:44 schreef Monidique het volgende:
Ik aanvaard mijn aanwezigheid.
Nauwelijks, je overdrijft flink. Er is bij lange na geen sprake van oorlog met Nederland in die landen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, dat wou je niet, maar....? Kwestie van tijd dat het overslaat naar oorlog met die landen, zie je nu al in Afghanistan gebeuren, waar burgers zich tegen de "bezetters" gaan verzetten.
[..]
Huh dit vind ik een wat rare zin. Maar je denkt dus dat alle burgeroorlogen in de wereld door de Islam komen ofzo?quote:Dat denk ik niet, het is gewoon een voorwaarde om oorlog te willen voeren door dat achterlijke geloof.]
the best used occasionsquote:
Wat doe jij als wilderiaan bij het cdjaquote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:38 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo. Gisteravond in verband met het CDjA naar een gemeentelijke raadsvergadering geweest. Alle vooroordelen over de plaatselijke politiek passeerden weer de revue.
Voelen hoe de wind waait. Tot nu toe ben ik aardig tevredenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat doe jij als wilderiaan bij het cdja?
Aha, de islamieten eerst, net als de negers dat bij de Amerikanen altijd moesten.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Goed juist om islamitische soldaten als kanonnenvlees in te zetten!![]()
Ik zou er graag een verslagje van je over lezen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Voelen hoe de wind waait. Tot nu toe ben ik aardig tevreden
Over het lokale cdja of over de vergadering? Beiden zijn zullen niet interessant zijn voor buitenstaanders vrees ik. Al doen we meer dan de jongerenafdeling van D66. Het gerucht gaat dat hun bijeenkomsten beperkt blijven tot een beetje lallen en chips eten. Exact zoveel inhoud zoals je zou verwachten van D66.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zou er graag een verslagje van je over lezen.
Ze kiezen er zelf voor hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Aha, de islamieten eerst, net als de negers dat bij de Amerikanen altijd moesten.![]()
Hij lijkt wel een trol.quote:
dat kun je wel aan die viespeuken overlaten hehehequote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:41 schreef pberends het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/14796/63dd6c2a/index.html
Lekkerrr surfen.
Ik was al bezig met het afslachten van Engelsen, het platbranden van hun steden en het plunderen van hun improvements in het kader van De Opschoning van het Heilige Land.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:10 schreef kLowJow het volgende:
Als je een WW-uitkering hebt kun je toch gewoon vier weken op vakantie.
of waren jullie al zover?
Zou dit optreden echt dit jaar nog geweest zijnquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=f7tKdfgQxsU
Oh... My.... Fucking.... God......
quote:Er zijn vrouwen die maar tien procent van hun straf uitzitten
Aliceyquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Komt Mohammed B. nooit meer vrij?
Alicey
Dat maakt het wel weer interessant.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:10 schreef kLowJow het volgende:
Als je een WW-uitkering hebt kun je toch gewoon vier weken op vakantie.
of waren jullie al zover?
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat maakt het wel weer interessant.
Kan jij mij hier meer over vertellen?
quote:
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Betaald op de kosten van de hardwerkende rechtse xenofoben 4 weken in het buitenland vertoefen.quote:Kan ik op vakantie met een WW-uitkering?
Als u een Werkloosheidswetuitkering (WW) ontvangt, mag u per jaar vier weken (twintig werkdagen) met vakantie. Uw uitkering wordt in deze periode doorbetaald. Deze dagen mag u aaneengesloten opnemen of verdelen over het jaar. Vakantiedagen die u in een kalenderjaar niet opneemt, kunt u niet meenemen naar het volgende jaar.
Inderdaad, bovendien bouw je pas vrije dagen op vanaf het moment van werkeloosheid en naar ratio berekend vanaf 1 januari.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 04:15 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen! Hoe ouderwets.
Rock, die vakantie & WW gaat je niet lukken. Ze zijn niet op hun achterhoofd gevallen; begínnen met 4 week vakantie bij een werkloosheid wegens aflopend contract, geen schijn van kans.
Zou een beetje lekker zijn....quote:Voorbeeld
Als u per 1 juli werkloos wordt, bouwt u over de periode 1 juli tot en met 31 december vakantiedagen op.
Een volledig kalenderjaar (twaalf maanden) zou u recht geven op twintig vakantiedagen. Over de periode 1 juli tot 1 januari (6 maanden) heeft u dus recht op de helft hiervan, dat zijn tien vakantiedagen.
quote:In twee situaties heeft u recht op dertien weken vakantie per jaar met doorbetaling van uw WW-uitkering:
* als u 57,5 jaar of ouder bent en u hebt geen sollicitatieplicht omdat u bijvoorbeeld mantelzorg verleent of vrijwilligerswerk doet;
* als u 64 jaar of ouder bent op de eerste dag van uw werkloosheid.
Aaaahhhh goosssiie mikkiie braammmquote:
Ja hoor.quote:Partij A moord 10 mensen, in naam van God. Als reactie daarop moord partij b ook 10 mensen, in naam van het beschermen van rechten die in gevaar komen door het doden van 10 mensen door partij A. En nu is partij B ineens de beschermheer van de vrijheden?
Ja het lijkt me jouw type wel jaquote:Go Alicey
En wie pakt dat aan? NcTB?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 08:09 schreef sigme het volgende:
Aaah, X-Ray, gelukkig is er ook goed nieuws: Strategie Nationale Veiligheid: 3 topprioriteiten gekozen
Jullie puntje staat er bij hoor. Is al even toppriotair als het klimaat, dat moet jullie toch verzoenen met M. Allemaal even rampzalig als stroomuitval.
Ja duh, anders wordt er niet in geinvesteerd.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:17 schreef pberends het volgende:
GeenStijl wint altijd
Ik zei toen iets van diezelfde strekking, maar niemand wilde me geloven. En nu opeens:
GeenStijl en VKmag verkopen content![]()
.
Inderdaad, die nutteloze topics van je...quote:
Mjah het is vrij simpel, wanneer je een WW-uitkering krijgt kun je gewoon 20 dagen/4 weken vakantie nemen. Voorwaarde is alleen dat je hen op de hoogte stelt van de precieze datum van vertrek en terugkomst. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dit gaat wel op dus.quote:Geef door dat u op vakantie gaat
Geef uw vakantie in binnen- of buitenland altijd door aan UWV. Dit kunt u doen via het werkbriefje of via het mutatieformulier WW dat u vóór uw vakantie naar UWV opstuurt. Als de vakantieperiode wijzigt, geef dat dan ook zo snel mogelijk door. Een nieuw mutatieformulier WW kunt u aanvragen via UWV Telefoon Werknemers 0900 - 92 94 (lokaal tarief).
Hoe lang mag u op vakantie?
Als u een WW-uitkering ontvangt, heeft u per kalenderjaar maximaal twintig vakantiedagen met behoud van uw uitkering. Is uw uitkering na 1 januari van een kalenderjaar begonnen? Dan krijgt u in dat jaar ook evenredig minder vakantiedagen met behoud van uitkering. De weekenden en feestdagen tellen wij niet mee als vakantiedagen. De dagen die u in een kalenderjaar niet gebruikt, kunt u niet meenemen naar het volgende jaar. Tijdens de vakantiedagen waarover uw uitkering kan worden doorbetaald hoeft u niet te solliciteren en ook geen werk te accepteren. Als u langer met vakantie gaat dan het aantal dagen waarover uw uitkering kan worden doorbetaald, krijgt u over die langere periode geen uitkering en moet u weer aan de sollicitatieplicht voldoen.
Bent u vanwege uw leeftijd vrijgesteld van sollicitatieplicht? Dan heeft u per kalenderjaar recht op maximaal 65 vakantiedagen met behoud van uitkering. Als uw uitkering na 1 januari van een kalenderjaar begonnen is, krijgt u in dat jaar evenredig minder vakantiedagen met behoud van uitkering.
Gaat u naar het buitenland, maar niet voor vakantie? Dan heeft u in de meeste gevallen geen recht op een WW-uitkering. Uw uitkering stopt dan. Als u binnen zes maanden terugkomt, kunt u opnieuw een WW-uitkering aanvragen. Komt u ná zes maanden terug? Dan heeft u geen recht meer op een WW-uitkering. Wilt u weten of er voor u een uitzonderingssituatie bestaat, neem dan contact op met de medewerkers van UWV Telefoon Werknemers 0900 – 92 94 (lokaal tarief).
Ziek tijdens vakantie
Wordt u ziek tijdens uw vakantie? Geef dan uw ziekte zo snel mogelijk door aan UWV Telefoon Werknemers via 0900 - 92 94 (lokaal tarief). Vanuit het buitenland kunt u UWV telefonisch bereiken via +31 113 75 03 50. Daarnaast moet u bij ziekte in het buitenland een verklaring door een arts laten opstellen en naar uw arbodienst of naar UWV (laten) sturen. Bent u beter, dan geeft u dat ook direct aan ons door.
Vakantiegeld
Tijdens uw uitkering heeft u recht op vakantiegeld. Wij houden uw vakantiegeld maandelijks in. Uw vakantiegeld is 8% van uw bruto-uitkering. Van uw vakantiegeld trekken wij loonbelasting en premies af, net als bij uw uitkering. Het nettobedrag dat overblijft, maakt UWV over op uw rekening. U krijgt uw opgebouwde vakantiegeld uitbetaald in mei. Houdt uw uitkering eerder op? Dan krijgt u uw vakantiegeld uitbetaald in de laatste maand dat u nog een WW-uitkering ontvangt.
Niet geheel onlogisch, helaas.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 07:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Inderdaad, bovendien bouw je pas vrije dagen op vanaf het moment van werkeloosheid en naar ratio berekend vanaf 1 januari.![]()
[..]
Zou een beetje lekker zijn....
Voor een maandje zou hij nog wel iets van ww kunnen krijgen, maar het is de papiermolen en gang naar cwi/uwv niet waard.![]()
Overigens, 13 weken vakantie!!!!!!!!!!!!! :
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |