Goede plannen daar in Belgiëquote:Horeca Vlaanderen pleit voor fiscaal aftrekbaar cafébezoek
BRUSSEL - Horeca Vlaanderen stelt voor om, na het restaurantbezoek, ook cafébezoek fiscaal aftrekbaar te maken. 'De grens tussen cafés, bistro’s, tavernes en eethuizen is zó dun geworden, dat we voor de hele sector één lijn willen', zegt secretaris-generaal Luc De Bauw.
'We willen het cafégebeuren steunen door elke consumptie ook de cola’s en watertjes te laten meetellen bij de belastingaftrek. Ik hoef wellicht niemand te overtuigen van de dramatische toestand waarin de sector zich bevindt. Het aantal faillissementen per jaar blijft schrikbarend hoog. De volgende regering moet hier een prioriteit van maken.'
Horeca Vlaanderen doet het voorstel in een memorandum aan alle politieke partijen die na 10 juni mogelijk in de nieuwe federale regering zetelen. Een andere, traditionele eis daarin is de verlaging van de btw van 21 naar 6 procent.
Volgens hen zou het voro de regering ook budgetneutraal moet kunnen. Want als het aftrekbaar is zullen mensen ook vaker de kroeg opzoeken, alleen maar voordelen dusquote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:19 schreef Deansensitized het volgende:
Haha ja, zouden ze overal moeten doen
Ik denk dat Bos wel iets kan met deze diepgaande berekening van je.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:28 schreef du_ke het volgende:
Volgens hen zou het voro de regering ook budgetneutraal moet kunnen. Want als het aftrekbaar is zullen mensen ook vaker de kroeg opzoeken, alleen maar voordelen dus.
Ik praat enkel de man van horeca vlaanderen die gister op tv was na. Hij had er alle vertrouwen inquote:Op vrijdag 11 mei 2007 06:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik denk dat Bos wel iets kan met deze diepgaande berekening van je.
Goh en hoe zou dat toch komenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:58 schreef du_ke het volgende:
Ik praat enkel de man van horeca vlaanderen die gister op tv was na. Hij had er alle vertrouwen in.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:02 schreef fokthesystem het volgende:
Subsidieren dus.
Helpt niks.
Zaken duurder maken en dan meer geld vragen 'van iedereen' daar lachen de ondernemers maar om.
Kortom, verkeerde 'correctie' voor een zichzelf te duur gemaakt marktdeel.....
En dream on, hier worden de biertjes, rokertjes, restaurants gewoon weer duurder, mede door de staat en diens accijnsen 'beleid'.![]()
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Goede plannen daar in België.
Kunnen we hier in Nederland nog wat van leren.
Idd.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:02 schreef fokthesystem het volgende:
Subsidieren dus.
Helpt niks.
Zaken duurder maken en dan meer geld vragen 'van iedereen' daar lachen de ondernemers maar om.
Kortom, verkeerde 'correctie' voor een zichzelf te duur gemaakt marktdeel.....
En dream on, hier worden de biertjes, rokertjes, restaurants gewoon weer duurder, mede door de staat en diens accijnsen 'beleid'.![]()
In Belgie in veel gevallen wel ja.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:29 schreef Monidique het volgende:
Wat, wacht, hèh, húh? Restaurantbezoek fiscaal aftrekbaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |